Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Miért szavazol a Fideszre?

önismereti teszt

2018.02.03. 09:22 | Kettes | 1160 komment

Címkék: longtail

Mert egyedül Orbán Viktor képes megvédeni az országot a migránsoktól. (1 pont)
Mert kaptam egy trafikot és nem szeretném visszaadni az előző tulajdonosának. (100 pont)
Mert én is részesülök az intézményes korrupció áldásaiból. (100 pont)
Mert csak ez a kormány támogatja a családokat. (1 pont)
Mert örülök, hogy a Fidesz elvett valakitől valamit, ami nekem sosem volt. (100 pont)
Mert attól félek, hogy a migránsok bántani akarnak. (1 pont)
Mert bántani akarom a migránsokat. (100 pont)
Mert Soros Györgynek van egy veszélyes terve. (1 pont)
Mert Gyurcsány talán nem lopott? (1 pont)
Mert érvényesülési lehetőséget látok a NER-ben. (100 pont)
Mert a többi ellenzéki pártnak nincs semmi programja. (1 pont)
Mert örülök, hogy ugyanolyan adókulccsal adózom, mint a mininálbéresek. (100 pont)
Mert a Fidesz a legkisebb rossz. (1 pont)
Mert az ellenzéki pártok lebontanák a kerítést. (1 pont)
Mert attól tartok, hogy egy másik kormány börtönbe küldene. (100 pont)
Mert a többi párt nem eléggé orbánista. (1 pont)
Mert szépül és gyarapodik a hazánk. (1 pont)
Mert a kommunisták sem különbek. (1 pont)
Mert végre a nemzeti érdek érvényesül! (1 pont)
Mert azt mondta a tiszteletes úr, hogy szavazzak a Fideszre. (1 pont)

Értékelés:

0 pont: te nem szavazol a Fideszre.
0 pont, de mégis a Fideszre szavazol: adj hozzá 1 pontot.
1-99 pont: Azért szavazol a Fideszre, mert egy idióta vagy.
100 pont, vagy fölötte: Azért szavazol a Fideszre, mert egy aljas gazember vagy (és lehet hogy még idióta is).

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9313629410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.06. 08:50:11

Hihetetlen, hogy amikor az ember már azt hiszi, hogy a "Miért szavazol a Fideszre" tesztsor teljes, jön valaki, és megcáfolja. :-(

makronom.mandiner.hu/cikk/20190506_bollobas_interju

A bácsi egy kibaszott idióta. A tiszteletére felveszem a következő kérdést a tesztsorba:

"Azért szavazok a Fideszre, mert Brüsszel az új Moszkva, Moszkva pedig okés. (1 pont)"

velőtanya 2019.05.06. 09:15:17

@Kettes: Azért ez pl. önmagában többet ér szerintem, mint 1 pont:
"Mielőtt folytatnánk, szeretném hangsúlyozni, hogy csak egy hazai kutatóintézetet ismerek igazán, a Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézetet, és az nagyszerű. Ami nekem fáj, az csak az, hogy nincs a levegőben ott, hogy ez a kiváló intézet micsoda luxus egy szegény kis országnak."
És persze végtelenül nyomasztó és szomorú ez az egész (is)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.06. 11:14:36

@velőtanya: Őrületes kognitív disszonancia dolgozik ebben az emberben. :(

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.06. 11:36:08

@Kettes: bb akkor jobber volt, amikor orbán még kisiskolás volt. majd ötven éve külföldön él. párszor beszéltem vele, és sikerült megúsznom összeveszés nélkül. mondjuk volt olyan eset, amikor kicsit rezgett a léc. azt nem tudom, mi lesz ha még egyszer az életben találkozom vele. kombinatorikában ő a legnagyobbak között van, és elég széles az érdeklődési területe, extremális halmazelmélettől a perkolációelméletig. csak ilyen. :((((((

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.06. 17:33:47

@jotunder: Nem haragszom rá, a teszt teljesen objektív, a kitöltése önkéntes, az eredményt bizalmasan kezeljük. :)

Külsős 2019.06.10. 22:30:48

"a nemzeti tőkésosztályon belül jelentős jobboldali fordulat ment végbe 2002 és 2010 között, még a baloldali kormányok ideje alatt (!), majd ez az irányvonal folytatódott a Fidesz hatalomátvételét követően...
...az állami megrendelésekből gazdagodó politikai kapitalisták tábora csak egy kis frakciója a jobboldali kötődésű nemzeti tőkéseknek...
...Ki látványosan, ki csendben, de a legtöbb tőkéscsoport Orbán mellett van"

Scheiring Gábor elemzése.

merce.hu/2019/06/10/miert-nem-lazadnak-orban-ellen-a-nemzeti-tokesek/

incze 2019.06.11. 02:19:59

@Külsős: hát én ebbe beleolvastam, de annyi khm khm van benne, igen finoman fogalmazva, hogy a bő közepe után letettem róla. itt ugyan nem a szorgalom hiányzott, de a prekoncepciók szolgálatába állított szorgalom, ugye, (itt néhány unalmas közhely).

Pelso.. 2019.06.11. 06:07:49

@incze: A prekoncepciók ellenére: A nemzetinek nevezett tőkésosztály már rég bármely fantáziát meghaladó befolyással bír. Nem elfelejtendő, kik finanszírozták egy az egyben a fideszt 2010 előtt. A következő választások kimenetele is a kezükben van, az ellenfelek mindösszesen sem tudnak szerintem tizedét sem propagandára, aktivistákra stb költeni.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 06:24:49

@incze: Kutatásnak mondja, de csak gyermekrajzokkal tűzdelt fideszlózungok.

Külsős 2019.06.11. 14:10:32

@incze:
Egyetértek, nekem is hiányérzetem volt olvasás közben. Az alapállítás miatt hoztam mégis ide, hogy t.i. a leggazdagabb magyarok túlnyomó része orbánt támogatja (és ez tágabb kör a mészáros-féléknél). Az, hogy jobboldaliak, az helyzetükből fakadóan nem meglepő, de az, hogy jobboldaliként beérik a fidesszel, az bizony 100 pont, vagy több.

incze 2019.06.11. 16:00:58

@Külsős: @kemény keleti kommentelő: @Pelso..: nem kétlem, hogy a "gazdagok" a "fidesz pártján állnak", minden okuk megvan rá a fordított robin hood szisztéma önmagában több mint elég lenne ehhez leszámítva néhány altruistát (ami minden populációban elenyésző kisebbség, a szegények közt is). ami meg a nagyon gazdagokat illeti, nekik aztán egy ilyen zavaros világban bőséggel van félnivalójuk, de a ner azt is nyilvánvalóvá teszi, hogy ha rendesen fizetik a védelmi pénzt (a volt maszopos vanabí királycsináló leisztingernek ez elég sokba volt, egyenest a nerfodbalba kellett belépnie), akkor (de csak akkor) nem lesz hatóóság ügyészség, elháríthatatlan ajánlat, nem lesznek kurvára megbigézve. aki viszont oldalazni próbál, nem paríroz, az jól meg lesz baszva.

amikor ilyen okok állnak fenn, akkor lófasznak sincsen szüksége politikai mittoménmire, vagy mi a szart hord össze ez a cikk.

a szockormányok alatti átvándorlás a fideszhez teljesen érthető, a nemzetiburzs humbug a verseny ígért kiszorításával, személyes körbehízelgésekkel nagyon is hatásos volt, és legkésőbb 2004-2005 után meg eleve megindult a látható leendő győztes kegyeiért a törleszkedés (a ner 2006-os meglepetés veresége orbán rettenetes kampánystratégiájának és bűzös kampányügyeinek egyenes következménye volt, a választási évre nagyon tetemes előnnyel fordult a fidesz, és akkor orbán kézbevette és elbaszta, mint utóbb kiderült, szerencséjére). 2006 után meg végképp látszott, kivel kell, és kivel nem kell jóban lenni.

Pelso.. 2019.06.11. 21:54:26

@incze: Van bennem egy nagy kérdőjel: hogy lehetett a szociknak annyi esze, hogy nem vették észre, a fidesz intenzív "párbeszédet" folytat már 2004 után gazdasági szereplőkkel, ill. legalább részben nem tettek ellene....?
Az önkormányzatok és fenntartott intézményeik fosztogatásáról már nem is beszélve.

labrys 2019.06.12. 10:00:18

@incze: +1 (örök hála a “megbigézni” igéért

kemény keleti kommentelő 2019.06.12. 11:13:34

@Pelso..: Az az intenzív párbeszéd nem elkezdődött és nem 2004 után, hanem az a fidesz lényege, hogy van pénze, sajtója, titkosszolgálata és befolyása, hogy törvényeken diszponáljon, amikkel lopni lehet. A korrupció a lényege, ahogy ők is mondták.
Azok a gazdasági szereplők nem elfordultak a maszoptól, hanem soha nem is voltak benne. A vagyonok nem maszopos privatizációból keletkeztek, ahogy a fidesz szereti ismételgetni, hanem Antall alatt és után Matolcsiék alatt. A maszopos privatizáció a mumusuk volt ezeknek, mert nem nekik csúsztak egész bankrendszerek meg megyék, hanem külföldi cégek vettek pénzért dolgokat. Az Orbán-Torgyán alatt aztán megtalálták a meleg vackot a korrupció állammá emelésében és utána már csak ezért küzdöttek, hogy megint otthonos legyen nekik a korrupció földje.

kamerasmobil 2019.06.12. 13:22:41

index.hu/belfold/2019/06/12/schmidt_maria_interju_orban_merkel_soros/

"A 'konzervatív' kifejezés nagyon nehézkes és unalmas magyarul. Mi illiberálist használunk, mert mindenki gyűlöli a liberálisokat (SZDSZ), akik kormányt alakítottak a posztkommunistákkal '94-ben. (...) a liberális szó Magyarországon az SZDSZ-t jelenti, az árulókat. (...) a liberálisoknak, akik antikommunistának mondták magukat, majd oldalt váltottak, soha nem bocsátunk meg"

Azon gondolkozom hogy eljon-e meg az en eletemben az az ido amikor ezek az emberek a megfelelo helyre kerulnek a kollektiv tudatunkban. Amikor mar mindenki belatja majd hogy ok voltak az arulok es bunozok es a megitelesuk is a valosagon fog alapulni meg az altalanos orok ervenyu erkolcsoken.

Zebrateve 2019.06.12. 16:18:45

@kamerasmobil: Hány éves vagy, királyfi? Kádár 30 éve halott, és nézd meg, helyére került-e a kollektív tudatban.

kamerasmobil 2019.06.12. 17:56:08

Ezert van hogy csak gondolkozom rajta es nem varok ra...

Pelso.. 2019.06.12. 19:39:18

@kemény keleti kommentelő: Valóban az a fidesz lényege (ugye, pl az UD zrt nem merült feledésbe), a 2004-es évtől az aktivitás növekedését saját szektoromban tapasztaltam.

@kamerasmobil: Ne csupán a kollektiv tudatunkban kerüljenek megfelelő helyre.

labrys 2019.06.14. 18:07:56

Miért nem lázadnak Orbán ellen a nemzeti tőkések?

merce.hu/2019/06/10/miert-nem-lazadnak-orban-ellen-a-nemzeti-tokesek/

…Mondjuk öklendeznem kell attól, ahogy a hazai „jobboldaliak” kihasználják és kisajátítják a „nemzeti” jelzőt, és különös, perverzen szuicid idiotizmusnak gondolom, amikor „baloldali” és egyéb véleményformálók még alájuk is játszanak ebben, de a cikk fontos dolgokat állít.

HToma 2019.06.15. 09:54:59

@labrys: elnézést, de a cikkben a nemzeti tőkés csak annyit jelent, hogy magyar állampolgár, nem multi. Többször le is írja baloldali nemzeti tőkések, jobboldali nemzeti tőkések.

labrys 2019.06.23. 16:20:42

A Fidesz tudatosan annihilálta a magyar oktatási rendszert úgy, hogy azt sok generációs munkával sem lehet már helyrehozni. Ez az egyik olyan bűnük a kettő közül, amit soha nem szabad, soha nem lehet nekik megbocsátani, és amire majd a sírok kiásása és a maradványok levizelése közben gondolni kell.

Az elpusztított magyar oktatási rendszer végső lebomlásának egyik tünete:

hvg.hu/elet/20190623_Elszomorito_adat_a_10_evfolyamos_gyerekek_otode_megreked_a_hatodikosok_szintjen

ámbátor 2019.06.23. 17:07:28

@labrys: nem tudom mi nálad a másik, nálam van még pár ezen a szinten:
- a jogállam és a jogállamiságba vetett hit elpusztítása
- a szabad sajtó és a sajtó iránti bizalom elpusztítása
- az öngondoskodás gondolatának több generációra kiterjedő megútáltatása
- Lázár János mosolya
- a civilszféra pusztítása
- a szoldaritás szitokszóvá tétele
- Németh Szilárd
- a tudományos élet és a tudományba vetett bizalom lemészárlása
és akkor még bele se kezdtem nagyon a legdurvábbak listázásába. Erre gyorslistára még a hazaárulás rá se fért mert csak azokkal kezdtem, ami még évtizedekkel a kipusztulásuk után is mérgezni fogja az országot.

labrys 2019.06.23. 18:20:13

@ámbátor: hát ja, végül is kinek lenne annyi tintája… nálam a másik ősbűnük a társadalom fasizálása. (De voltaképpen ugyanannak a trágyadombnak a különböző fekvésű oldalait nevezgetjük el.)

labrys 2019.07.15. 16:43:09

Nem, tényleg nem fogjuk elfelejteni, miért szavaztál a Fideszre.

mafi mushkila 2019.11.28. 20:49:06

Miért szavazol a fideszre?

Egy tu vesz szál és fítészem?

Yes, yes, of course he is a fanatic.

Egy edének szavazol, nem szél a kérdezössös?

Ár az er és szálkérdeztössél?

He said some silly stuff.

Miért szavazol a fideszre?

Me széletesége pédér meg?

Me gondolnegy feljukásl?

Terebanéket kell that is not good,

but are the reasons that it is good?

Pál szefajte verzerekbanás?

Mei terebanént a magt feshlen és?

Me deberkezaszolt nem kapos a d

Egy szavazolta,

Miért szavazol a fideszre?

Me széletesége pédér meg?

Me gondolnegy feljukásl?

Terebanéket kell that is not good,

but are the reasons that it is good?

Pál szefajte verzerekbanás?

Mei terebanént a magt feshlen és?

Me deberkezaszolt nem kapos a d

Miért szavazol a fideszre? – Will there be one ultimate question?

Bek műjót egyt, a lyód feliz, pyugajat nincs ki. Szálladottő tödú szamokt, az és a szólép veghálkett főt szem. If we listen carefully, we can understand it. What a terrible peace. Only terrible in the end. This is an extremely

(forrás: talktotransformer.com/)

Érvsebész 2019.12.17. 13:19:31

www.kipcsak.xyz/

Nüm fülüjtjük ül, müért szüvüzül a füdüszre:

Mürt ügyüdül Orbán Vüktor küpüs mügvüdünü az országot a mügránsoktól. (1 pont)
Mürt kaptam ügy trafükot üs nüm szürütnüm vüsszaadnü az ülőző tulajdonosának. (100 pont)
Mürt ün üs rüszüsülök az üntüzmünyüs korrupcüó áldásaüból. (100 pont)
Mürt csak üz a kormány támogatja a családokat. (1 pont)
Mürt örülök, hogy a Füdüsz ülvütt valakütől valamüt, amü nüküm sosüm volt. (100 pont)
Mürt attól fülük, hogy a mügránsok bántanü akarnak. (1 pont)
Mürt bántanü akarom a mügránsokat. (100 pont)
Mürt Soros Györgynük van ügy vüszülyüs türvü. (1 pont)
Mürt Gyurcsány talán nüm lopott? (1 pont)
Mürt ürvünyüsülüsü lühütősügüt látok a NÜR-bün. (100 pont)
Mürt a többü üllünzükü pártnak nüncs sümmü programja. (1 pont)
Mürt örülök, hogy ugyanolyan adókulccsal adózom, münt a mününálbürüsük. (100 pont)
Mürt a Füdüsz a lügküsübb rossz. (1 pont)
Mürt az üllünzükü pártok lübontanák a kürütüst. (1 pont)
Mürt attól tartok, hogy ügy másük kormány börtönbü küldünü. (100 pont)
Mürt a többü párt nüm ülüggü orbánüsta. (1 pont)
Mürt szüpül üs gyarapodük a hazánk. (1 pont)
Mürt a kommunüsták süm különbük. (1 pont)
Mürt vügrü a nümzütü ürdük ürvünyüsül! (1 pont)
Mürt azt mondta a tüsztülütüs úr, hogy szavazzak a Füdüszrü. (1 pont)

kemény keleti kommentelő 2019.12.17. 15:43:21

hvg.hu/kultura/20191217_Nagy_Ervin_szinhazi_torveny_Kocsis_Mate

Szegénykém most vette észre, hogy van egy ilyen képződmény, mint Kocsis Máté.
Eddig nem zavarta Kocsis Máté, csak a baloldali tüntetők és a liberális bérencek.

mafi mushkila 2019.12.17. 19:03:37

@Érvsebész: :)
Ha nem szavaznak a fideszre, ez most nem lenne sehol... Beletörött az agyam!

Podvinecz Marsall 2019.12.17. 20:36:31

@kemény keleti kommentelő: ? Az "eddig"-ről lemaradtam, mikor, hol, hogyam?

Podvinecz Marsall 2019.12.17. 23:03:54

@Podvinecz Marsall: közben asszem rájöttem, mire utalsz, de hogy ezt hogy szűrted le, még mindig nem értem.

kemény keleti kommentelő 2019.12.18. 08:40:41

@Podvinecz Marsall: A " köztiszteletben álló " színész meglepődik, hogy neveket ragasztanak rá, miközben neveket ragaszt másokra.

A kormányszócsövek a nevek ragasztását nem ma kezdték, és a köztiszteletben álló színész olyanoktól határolódik el (balos tüntetők, liberális bérencek) undorral,
akiket eddig tett ugyanez a szócső népellenséggé ugyanilyen nevek ragasztgatásával.

Nem tudom, hogy mondjam, hogy korrekt is maradjak, mert ki tudnám fejteni, csak inkább nem.

Podvinecz Marsall 2019.12.18. 13:29:52

@kemény keleti kommentelő: akkor mégsem értelek, mert nem tudom, hol és mikor határolódott el undorral a balos tüntetőktől meg liberális bérencektől. Gondolom, a riportra gondolsz. Megnéztem azt a 3 percet, elhangoztak benne ezek a szavak, de hogy ebben a kontextusban, azzal vitatkoznék. Na mindegy, majd egyszer jön egy harmadik ember és kiderül, melyikünkből van több.

kemény keleti kommentelő 2019.12.18. 13:38:37

@Podvinecz Marsall: Nyilván én is félreérthettem, meg nem is mentem utána, szóval lehet, hogy tök jókat mondott.

nerángass 2019.12.18. 13:40:42

@mafi mushkila:

– sex?
– three to five times a week.
– no, no… i mean male or female?
– male, female, sometimes camel.
– holy cow!
– yes, cow, sheep, animals in general.
– but isn’t that hostile?
– horse style, doggy style, any style!
– oh dear!
– no, no! deer run too fast.

labrys 2019.12.30. 16:26:58

Nem felejtjük el, miért szavaztál a Fideszre.

ámbátor 2020.01.16. 12:34:02

"Ki kell nyitni a szívünket azon jobboldaliak felé (drága TGM professzor úr, Önnek is), akik ugyanúgy undorodnak a gazemberségtől, mint mi."
De addig se felejtjük el, miért szavaztál a Fideszre.

ámbátor 2020.01.16. 13:13:44

@jotunder: és akkor el tudod felejteni ezzel együtt mindazt, amit a NER a rokkantakkal, fogyatékosokkal, hajléktalanokkal, nincstelenekkel, cigányokkal, menekültekkel, civilekkel, kutatókkal, pedagógusokkal, szociális munkásokkal, árvákkal, növérekkel, stb. stb. tett?
Mert nálam ez a kettö együtt jár.
Nyilván más a megítélése az aktív közremüködöknek, de a támogatóik mindezt nem látják, nem akarják látni, vagy elfogadják, esetleg támogatják és örülnek neki.
Erröl szól a poszt.
Nem vagyok elég jó ahhoz, hogy a megbócsátás feltétele ne az öszinte bünbánat legyen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.01.16. 14:21:11

@ámbátor: nálam meg nem jár együtt. ennyi az egész.

Grrr 2020.01.16. 14:31:43

@jotunder: Valami ilyesmi mutatkozik most az egyetlen esélyre a konszolidációra és normalizációra. Kell lennie szándék az ilyesmire a jobboldalon, ahol az establishment egy része szerintem szeretné elzárni a náluk gátlástalanabb, veszélyt jelentő fiatal éhesek elől az utat. Ahol egy hatalom a jogállamiságot lreomboló zsákmányszerzésre épül, ott csak egyre durvább mafiózók fognak betolakodni a politikába. Ezt egy konszolidációval meg lehetne gátolni.

De van elég ember, aki hajlandó lenne az ország jövője kedvéért kompromisszumokra? Konkrétan a NER-el kötött kompromisszumra persze, hiszen azt látjuk, hogy a nagyon is valóságos diktatúra korábbi kiszolgálóival és öltönybe bújt neonácikkal igen.

labrys 2020.01.16. 17:47:31

@Grrr: „Kell lennie szándék az ilyesmire a jobboldalon, ahol az establishment egy része szerintem szeretné elzárni a náluk gátlástalanabb, veszélyt jelentő fiatal éhesek elől az utat.”

Mert milyen jó is lenne az az országnak és nekünk, ha a 2010-es évek közepére beérett orbánizmus konzerválódna, és nem fejlődne tovább szervesen azzá, amivé _elkerülhetetlenül_ fejlődnie kell?

…Tényleg?

Milyen jó lenne, ha maradna minden úgy, hogy csak a kezünk-lábunk feketedik, de azért nem fejlődik a fertőzés gangrénává?

Milyen jó lenne, ha „konszolidációval” be lehetne rendelkezni arra a hosszú távú állapotra, hogy az öt gyerekünk közül csak három haldoklik folyamatosan az éhezéstől, és nem mind az öt?

…De várjunk csak, várjunk!
A legfontosabb, a leglényegesebb az, legelsősorban azt vizsgáljuk meg alaposan, hogy _nekünk_, nem-orbánistáknak mit kellene tennünk azért, hogy a jelenleg uralkodó establishment bizonyos tagjai esetleg kegyeskedjenek megfontolni annak a lehetőségét, hogy netán még bizonyos kompromisszumok megkötését is igényli majd részükről az, hogy feltörekvő, még náluk is durvább riválisaikat eltaposva továbbra is büntetlenül a hatalomban maradhassanak, és saját kedvük szerint működtethessék a NER-t (vagy annak valami utódmutációját)? Alkalmankénti „konszolidációs” alattvalóik – azaz a mi nem-orbánista – fejünk fölött?

…Vajon elég bűnbánóak vagyunk mi, nem-orbánisták ehhez? Vajon elég serényen készek vagyunk elfelejteni az időközben éhenhalt három gyereket?

Ez itt a nagy kérdés.

labrys 2020.01.16. 17:50:24

Orbán és bandája épp most semmisíti meg a harmadik hatalmi ágat Magyarországon. Nyílt színen, szó szerint kamerák kereszttüzében.

De vannak, akik készek lennének még ezt is simán elfelejteni, megbocsátani nekik.

rikitikitevi 2020.01.17. 02:41:14

@labrys: birkaország.
a birkák nyírva szeretnek.

sajnálatosan elkerülhetetlennek (de nem kívánatosnak!) látszik, hogy addig itt semmi nem változik, amíg a birkák nyírva szeretnek lenni, és nem nyílik a pofonláda.
Szerintem már csak pár év és nyílik.

Vagy szinte nyomtalanul süllyed el e nép.
Tulajdonképpen az se kevésbé kívánatos.
Az evolúciónak is adjuk meg a kiteljesedés lehetőségét, a népnek meg a beteljesedés lehetőségét.

Grrr 2020.01.17. 16:04:48

@labrys: Igen, az ilyesmire képes embereknek kellene ilyen irányú lépéseket tenni. Ez a több terv és lehetséges út közül az egyik. Talán valami biztosításféle, hogy ne foduljanak még rosszabbra a dolgok. Mert az benne van a pakliban... Ha úgy alakulnának a dolgok, hogy a rezsim teljesen összeroppan, akkor más utak is megnyílnak. Bár én ezt most nem nagyon látom. Veszteség nem fogja érni a 48-asokat attól, hogy a deákisták addig is megpróbáltak valami mást.

A konszolidáció, a karddal szerzett javakban való berendezkedés melletti béketeremtés az elmúlt sokezer év emberi történelmének amúgy meghatározó eleme.

kemény keleti kommentelő 2020.01.17. 16:16:51

@Grrr: A fidesz semmit sem szerzett karddal. Ácsi. Szimpla vidéki maffia.
A maffiák története viszont nem gyakran ismer konszolidált maffiákat. Inkább kifejezetten ritka. Ha van egyáltalán. A maffiózók el szoktak halálozni, mielőtt jó útra térnének.
A szekták története sem sűrűn ismer konszolidált szektákat.

labrys 2020.01.17. 18:44:11

@Grrr: „Igen, az ilyesmire képes embereknek kellene ilyen irányú lépéseket tenni. Ez a több terv és lehetséges út közül az egyik.”

Ha attól eltekintek (nem lehet), hogy rendkívül megalázó és eleve inhumán dolog, amikor a mindenkori áldozatoknak kell gazsulálniuk annak hiú reményében, hogy a rajtuk tiprók közül egyesek esetleg hajlandóak legyenek (majd, nem most) emberségesebb/racionálisabb módon viselkedni, az elgondolás legnagyobb hibája az, hogy egyszerűen nem működik. Azaz ez nem az „egyik lehetséges út”.

.

„Talán valami biztosításféle, hogy ne forduljanak még rosszabbra a dolgok.”

A dolgok _mindenképpen_ rosszabbra fognak fordulni, minden területen.
Mivel a történelmi/társadalmi/politikai történések soha nem önmagukban tűnnek fel a semmiből, hanem folyamatok/rendszerek szerves részeiként jelentkeznek, sokszor nagyon is belőhető valószínűségű pályákon.

Az Orbán-rendszer gazdaság-, kül-, szociális- és bel(stb.)politikájából következően olyan fejlődési pályákra terelte az országot – továbbá saját magát –, amelyekből nem lehetséges tetszőleges irányban eltérni, sőt: a rezsim előtt lévő lehetőségek már régóta rohamosan szűkülnek.

Az ország gazdasága _mindenképpen_ több évtizedes lemaradó pályára került akár még a régióéhoz képest is. Az ország kül/nagypolitikai helyzete _mindenképpen_ csak romlani fog a következő években. Az ország oktatási rendszere végleg tönkrement, így _mindenképpen_ több évtizedes munkát igényel(ne) már pusztán az, hogy a kilencvenes évek szintjére kapaszkodjon vissza – amely szint már akkor bőven elégtelen volt a XXI. század kihívásaival szemben. Az ország szociális, jogi, (kvázi)demokratikus struktúrája összeomlott/szétromboltatott, így _mindenképpen_ a semmiből kellene újra felépíteni. Stb., stb., stb.

És akkor még említést sem tettünk a fentieknek, illetve a rezsim tudatos indoktrinációjának a populáció gondolkodására, a közbeszédre, a domináns viselkedésmintákra & értékrendszerre gyakorolt hatásairól (vö. fasizál/ód/ás), vagy az oktatási rendszer minőségének több évtizedes, hosszú távú következményeiről…

.

„Ha úgy alakulnának a dolgok, hogy a rezsim teljesen összeroppan, akkor más utak is megnyílnak.”

Rezsimek csak úgy váratlanul soha nem „roppannak össze”. Az Orbán-rezsim kizárólag akkor eshet szét, ha drasztikus (és előre nem látott) világpolitikai változások történnek, vagy drasztikus (és előre nem látott) világgazdasági válságok törnek ki.

Ráadásul a rezsim esetleges összeomlása után a rezsimet alkotó személyek, struktúrák és rendszerek továbbra sem tűnnének el, ahogy a porig rombolt ország sem gyógyulna meg egyik pillanatra a másikra pusztán azért, mert a Sudribunkó és pártja mondjuk kokaintúladagolásban mind egy szálig kipusztult.

Márpedig szarból nem lehet várat építeni.

.

„Veszteség nem fogja érni a 48-asokat attól, hogy a deákisták addig is megpróbáltak valami mást.”

Az általad idézett konkrét történelmi helyzet ennél sokkal összetettebb és mocskosabb volt. És ami azt illeti: a kiegyezés, ahogy az _ténylegesen_ megvalósult, olyan (mozgástér nélküli) történelmi pályára lökte az országot, amely egyenesen vezetett például Trianonhoz, az ország első világháborús szerepéhez, a Horthy-féle félfeudális rezsimhez és a zsidótörvényekhez.

.

„A konszolidáció, a karddal szerzett javakban való berendezkedés melletti béketeremtés az elmúlt sokezer év emberi történelmének amúgy meghatározó eleme.”

Ami magyarul azt jelenti, hogy az általad javasolt út: kiegyezés azzal, hogy a rabló elvette a házad, a pénzed, az utcára lökte a gyerekeid és megerőszakolta a párod. – Ezt el kell fogadni, és nagy önmérsékletet tanúsítva továbbra is készséges, sőt, szolgai módon kell viszonyulni a rablóhoz, mert akkor remélhetőleg egyszer kegyesen úgy dönt majd – ő, nem te –, hogy jöjjön a béketeremtés korszaka.

Persze a házad és a pénzed nyilván nem fogja majd visszaadni, és a párod is használni akarja még párszor; a gyerekeid sorsa meg nem az ő felelőssége, ugye.

ámbátor 2020.03.31. 19:04:35

Ez itt majd feledésbe merült.

ámbátor 2020.04.18. 22:29:33

A mai termés (Göd, DK, Kartonpack) plusz a heti kórháziágyas szelekció fényében gondoltam megint felhozom ezt a poszt.

Érvsebész 2020.04.20. 14:37:42

@ámbátor: továbbá - csak mert ilyenkor szokás emlékeztetni arra, hogy "ezek legalább tudnak kormányozni" -, javaslom, emlékezzünk meg a következőről is:

www.atv.hu/belfold/20200420-uj-adat-elemezni-fogjuk-reagaltak-arra-hogy-az-erettsegi-elotti-napon-tetozhet-a-jarvany?fbclid=IwAR0ZCu4FSaMVoyIKFDBYHtG0r3nPIndel_ag_WmVk8IKXjZ2aH-lnzSUbUY

incze 2020.04.20. 17:22:23

@Érvsebész: tehát egyfelől:

„Ez egy új adat. Elemezni fogjuk” - reagált egy kormányzati forrás kérdésünkre, hogy a május 4-ei érettségi vizsgák előtt fut fel a csúcsra a járvány szakemberek szerint, ezért mérlegelik-e az érettségi elhalasztását.

másfelől:

Müller azt mondta, a május 3-a egy „régebben ismert időpont”. Elmondása szerint ez alapján készítik fel az egészségügyet is, és azért kell már most felszabadítani rengeteg ágyat

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.20. 19:47:08

@incze: Nem az az új adat, hogy terveik szerint május 3-án tetőzik a járvány, és nem is az, hogy a terveik szerint május 4-én lesznek az írásbeli érettségik, hanem az az új adat, hogy az egyik a tűz, a másik a benzineskanna. :)

ámbátor 2020.04.20. 22:30:28

@Kettes: Én azt hiszem az az új adat, hogy május 3 ás május 4 viszonylag közel esik egymáshoz. Most vizsgálják, kormányrendelettel lehet-e ezen változtani, vagy elég egy EMMI határozat.

jaegtoer 2020.04.20. 22:45:04

@ámbátor: Esetleg arra gondolsz, hogy megkísérelnek pár napot, vagy pár hetet beapplikálni május 3. és 4. napja közé, hogy ne legyenek túl közel egymáshoz?

jaegtoer 2020.04.20. 23:49:27

@labrys: Ezt a mélységes mély pesszimizmust egyszerűen nem engedheted meg magadnak. A helyzet ennél sokkal rosszabb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.21. 00:12:30

@incze: május harmadika az egyik legrégebbi időpontok egyike. már 1756-ban is volt május harmadika.

ámbátor 2020.04.21. 10:01:24

@jotunder: május negyedike talán még annál is régebbi időpont. Bizonyos feljegyzések szerint már 1541-ben is létezett, legalábbis Buda ostromát így datálják.
Namost, mivel két ilyen ősi dátumról van szó, ezeket nyilván nem lehet bolygatni. Kézenfekvőnek tűnik legalább a Gergely pápa által a magyarok ősi jussából elvont 11 napot, mely mind ősi ünnepeink illő megtartását, mind a nemzeti bank működésében oly fontos asztrológiai számításokat nehézkessé teszi, helyezzük vissza, jelen esetben május harmadika és negyedike közé. Ez kellő időt ad arra, hogy addig portyázóink és fürkészeink további napokat szerezzenek be keleti testvéreinktől, a Türk tanács tagjaitól.

kemény keleti kommentelő 2020.04.21. 10:13:41

@ámbátor: ...Igazíthatnánk a korlátozások feloldását a balatoni strandszezonhoz például.
Ha már 400 ezres összegben kapják üdülőutalványban a fizetésüket a magyarok, akkor Mészáros és társa megmondja, hogy mikor mehetnek ki a lakásukból és hova.

labrys 2020.06.01. 16:36:35

Ne reménykedj; nem felejtjük el, miért szavaztál a Fideszre.

ámbátor 2020.06.28. 21:37:45

Majdnem elsüllyedt. Kár lenne.

labrys 2020.07.22. 12:48:39

Felcsúton, egy nem egészen 1900 fős közép-dunántúli faluban a 3,8 milliárd forintnyi (jórészt) közpénzből épült futballstadion és a 12,5 milliárd forintnyi (jórészt) közpénzből épült sportcsarnok mellé a kormány felhúzat egy második(!) sportszállodát is, mintegy 5,6 milliárd forintért. Mindez azért lehetséges, mert történetesen a faluban lakik Orbán Viktor is.

Mindeközben például a magyar egészségügy (szó szerint) elmondhatatlan állapota emberek tömegeinek halálát okozza minden egyes évben. Csak kórházi fertőzésekben többen halnak meg, mint autóbalesetben.

Ha te mindezek (és a hasonlók) mellett 2010. óta bármikor mégis a Fideszre szavaztál, netán még most is arra szavazol, akkor

rohadt kurva gazember vagy,

és/vagy

ön- és közveszélyes idióta.

.

Ne hidd, hogy ezt bárki el fogja felejteni neked.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.22. 13:01:40

@labrys: ezt jobb lenne befejezni. ez fenyegetés civilek ellen, amit nem tudok tolerálni.

Érvsebész 2020.07.22. 13:29:37

@jotunder: nem tudom, @labrys esetében fenyegetés-e (mondjuk ez akkor is valószínűtlen, ha ő a LEMEP (Legerősebb Magyar Ellenzéki Párt elnöke). Viszont nekem nem hagyja a rendszer, hogy egy percre is megfeledkezzem arról, mit műveltek az országgal, ami az én hazám is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.22. 13:36:02

@Érvsebész: én ezt egy fenyegető, gyűlölködő szövegnek gondolom, amit én nem szeretnék látni a vincenten. ez kiválóan elmegy a mandineren, ahol a target group az ellenzék, a melegek, a zsidók, a cigányok, de mi (én) nem vagyunk mandiner. nekem ettől gyomorgörcsöm lesz.

ámbátor 2020.07.22. 14:28:31

@jotunder: 100% egyetértek labryssal, ugyanakkor tiszteletben tartom, hogy ez itt a te játszótered, te szabod meg a határokat.
Ugyanakkor labrys "fenyegetése" olyan, mint az albán számítógépes vírus. Mivel a választások titkosak, minden fidesz szavazónak magának kell egyszer ráébrednie, hogy miben volt részes, vagy ki kell állnia a publikum elé, felvállalva fideszszavazóságát, hogy méltó megvetésemben részesülhessen.

mafi mushkila 2020.07.22. 17:09:42

@jotunder: Én is amondó vagyok, hogy számít, hogy ki mondja, hol és miért. De a gyomorgörcsöt is értem.

labrys 2020.07.23. 17:11:07

@jotunder: ha jól értem, akkor szerinted például az alábbiak is civilek elleni gyűlölködést/fenyegetést tükröznek:

’Lehet, hogy te helyesnek tartod és támogatod, hogy a férfi, a ház ura esetenként kékre-zöldre verje a feleségét (akár a szilánkos arccsonttörésig) – de ne hidd, hogy ezt bárki el fogja felejteni neked!’

vagy (’csak a politikai nézetek alapján nem szabad disztingválni’ álérvet megelőlegezve:)

’ Lehet, hogy te lelkesen ünnepelted & támogattad a Gestapo/NKVD tevékenységét, és tökéletesen egyetértettél azzal, ahogy azok a zsidókat/melegeket/osztályárulókat/a mindenkori ellenséget az etnikai homogenitást célzó/fajvédelmi/osztályharcos küzdelem keretében „eliminálták” – de ne hidd, hogy ezt bárki el fogja felejteni neked!’

…Jól értem?

.

P.s.: milyen rohadt szánalmas, amikor valakik fenyegetésként/gyűlölködésként érzékelik, ha mások _nem_ akarják nekik elfelejteni azt, hogy tevékenyen és aktívan hozzájárultak embertömegek életének tönkretételéhez…

Mickey Pearce 2020.07.23. 21:28:23

@labrys: Te olyan embereket fenyegetsz gyűlölködve, akik nem akarják elfelejteni azt amit mondjuk a Gyurcsány rendszer művelt a zemberekkel. Az a baj veled hogy egy kettős mércés idióta vagy.
Majd ha a fideszes terrorkommandó agyonver téged a pincében, azt sem fogom nekik elfelejteni :)
Szeretem megvédeni Jótündért a hozzád hasonló elmebeteg barmoktól :)))

Érvsebész 2020.07.23. 21:54:54

@Mickey Pearce: ööö... lehet, hogy labrys elmebeteg barom, akitől jt-t meg kell védened, de ez idő szerint nem ő ábrándozik ellenfelei agyonveréséről

OoOoOo 2020.07.23. 22:21:31

@Mickey Pearce: nem akarják elfelejteni a rákosista gyurcsávósokat.

ne puhuljunk itt a "gyurcsány rendszer"-ezéssel.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.07.24. 15:48:58

@labrys: +1

@jotunder: "Nem elfelejteni" az nem "fenyegetés", hanem annyit jelent, hogy ne bízzanak a nemes hagyományban, amelynek jegyében a kisnyilasok habozás nélkül váltottak kisávósba, mert ez nem fog működni, ezért ne azzal tervezzenek hosszabb távon.

kemény keleti kommentelő 2020.07.24. 16:00:36

@OoOoOo: Nehéz elfelejteni, hogy Orbán Viktor 22 éves győzedelmes világhódításába belerondított 6 év Gyurcsány kormány.
Mint légy a levesbe.
Pedig megígérték neki, hogy ilyen nem történhet meg.

OoOoOo 2020.07.24. 16:57:12

@kemény keleti kommentelő: az a 4 és fél év tűnik 6-nak.

Mondjuk az igaz, hogy az alatt a 4 év alatt lett gyurcsalkoholista a fél ország. Amihez - mint egyetlen politikai gondolatához - úgy ragaszkodik azóta is.

Waine Phaß 2020.07.27. 01:46:16

...mert Vagyok aki vagyok!

libernyák 2020.08.01. 22:43:50

kilonem100.blog.hu/2019/01/12/fideszre_szavazni_nyomaszto_kompromisszum

Ez 106 pontot kapna?
Mert személyes tapasztalatok alapján azt kell mondanom, jó lenyomata ez az átlagos "tájékozott" fideszes szavazónak.
"
A jó kérdés az, hogy a Fidesz hajmeresztő intézkedései ellenére, mégis sokan miért NEM szavaznak az ellenzékre. Ez azért fontos, mert a Fidesz ezt a teret tölti ki, ahogy Trump is a tengerentúlon.

Az én szubjektív listámat tudom megadni:

1. Soha nem fogok olyan pártra szavazni, amelynek bármilyen köze van az MSZP-hez és a DK-hoz, vagy csak tárgyal is velük. Figyelsz kedves Puzsér Róbert? Ennek legfontosabb oka a 2004. december 5-i népszavazás, második oka a 8 éves, gazdaságilag katasztrófális kormányzás. Bakker, az MSZP fő arca most az a Bangóné, aki a 2004-es külhoni magyarok elleni propaganda arca is volt!!! Értitek miért nem, nem soha?

2. Egy országot működtetni is kell, kormányozni. Soha nem fogok olyan pártra szavazni, amelyik nem tudja hitelesen garantálni az ország gazdasági stabiltását. És ebben tényleg jó a Fidesz, elég csak ezt az Index cikket elolvasni: Alapvető emberi igényem, hogy gyarapodni tudjak, ha ezt nem látom biztosítva, akkor nem fogok magam ellen szavazni. A mostani ellenzéki pártok egyikéről sem hiszem el, hogy el tudná kormányozni az országot, hiszen az MSZP/DK már bizonyította, hogy nem, a többiek pedig még magukat sem tudják. Lehet szövegelni, hogy csak az EU pénzekből. Lehet. De ha bármely mostani ellenzéki párt kerülne hatalomra, alapvetően veszélyeztetné az egzisztenciámat. Nem a gazdagságomat, hanem az alapvető megélhetésemet.

3. Soha nem fogok olyan pártra szavazni, amelyik nem határolódik el a mostani szélsőliberális gondolkodástól. Gender, #metoo, neomarxizmus, nyílt társadalom eszméje, nemzeti büszkeség lekicsinylése. Megfojt a PC, olyan mintha az 1984-ben élnénk.

4. Soha nem fogok olyan pártra szavazni, amelyik nyíltan nem vállalja föl, hogy a migrációt szabályozni kívánja. Ha valaki vállalja, hogy egy emberséges szűrőrendszert hoz létre (a mostanihoz képest nem nehéz) és beengedi a valódi menekülteket, a többieket meg kint tartja, akkor az számíthat rám is.

5. Soha nem fogok olyan pártra szavazni, amelyik nem áll ki a magyar érdekekért. Göncz Kinga arcpirító külügyminisztersége testesíti meg azt a legjobban. Ne legyenek illúzióink az EU egy érdekszövetség, és mindenkinek a maga érdeke a legfontosabb. Ha valaki ezt nem konfrontatívan, mint a mostaniak, hanem okosan képviseli, az számíthat rám is.

6. Soha nem fogok olyan pártra szavazni, amelyik veszélyezteti vagy szűkíteni akarja a családi adókedvezményt és a CSOK-ot. Ha valaki jobbat kitalál, az számíthat rám is.

7. Soha nem fogok olyan pártra szavazni, amelyik visszahozná a régi többkulcsos adórendszert. Esetleg, ha 800 bruttó felett behozna egy magasabb adósávot az ok, de alatta soha. Aki most 300 és 800 ezer forint között keres bruttóban, az egyáltalán nem gazdag. Ők nem a NER lovagok. Ezek az emberek rengeteget dolgoztak és tanultak azért hogy most ennyi legyen a fizetésük. Ha nekik jól megy, jól megy az alacsonyabban keresőknek is. Pont őket büntessük?

8. Soha nem fogok álomgyilkosokra szavazni. Legjobb példa az Olimpia és a Liget-projekt. Nagyon fontos számomra, hogy olyan országban éljek, amely jelentős dolgokat hoz létre. Ha valaki megvalósítja ezeket és ezt transzparansen, korrupciómentesen teszi, számíthat rám is.

A demokrácia kompromisszumokra alapul, ezért nem tökéletes, de nem találtak ki még jobbat. A Fideszre szavazni egy egyre nyomasztóbb kompromisszum. De még mindig kisebb kompromisszum, mintha a fenti pontok bármelyike (de főleg az első négy) ellen szavaznék. Sőt, azt gondolom, hogy még ennél is nagyobb kompromisszum lenne ha liberális lennék és a zsidó és cigánygyűlölő Jobbikra kellen szavaznom, vagy valamelyik őskomcsira.

Azt gondolom, hogy a kormánypárti és a kormányellenes szavazó között az a különbség, hogy máshol húzzák meg a kompromisszumuk határait, és ez nem egy értékítélet. De ez egy vesztes szituáció, hiszen a kompromisszum mindig lemondás."

libernyák 2020.08.01. 22:50:10

@libernyák: szóval sajnos nagyjából ez az átlagos "tájékozott" fideszes szavazó véleménye (kivéve talán a 8. pontot, olimpiarendezést ők is gyakran ellenezték).
Mit gondoltok erről?

(Engem a 3. és a 4. pont különösen felbasz, nem tudom elhinni, ezek az emberek miért gondolják azt hogy őket "megfojtja a PC" és miért hiszik el, hogy az ellenzéki pártok nem akarják szabályozni a migrációt)

mafi mushkila 2020.08.01. 23:20:45

@libernyák: Ez egy lejárt szavatosságú propagandaanyag, azóta a libsik, a nácik és a komcsik (sorrend: az elnevezés növekvő pontatlansága) már zökkenőmentesen leszavaztak egymásra, és kihozták a helyzetből, amit lehetett.

AdvocatusDiaboli 2020.08.01. 23:30:48

@libernyák: Szerintem nagyjából jól összefoglaltad a felszínen emlegetett kifogásokat, amiket akkor mondanak, amikor szembesítik őket a szemérmetlen lopással és hasonlókkal, egy olyan környezetben ahol régi beidegződések vagy más okok miatt nem lehetnek őszinték.

Ezek nagyrészt kommunikációs panelek, amiket az Orbán-sajtó sulykol hosszabb-rövidebb ideje (témától függően). De legfeljebb csak részben fedik a valós motivációkat, amik egész mások és zsigeriek. Az én listám inkább ilyesmi:
- antiszemitizmus
- xenofóbia
- nemzeti kisebbrendűségi érzésből származó felsőbbrendűségi attitűd (hogy "a magyarok" jobbak mindenkinél, főleg a szomszédainknál, az egymás elfogadása megalkuvás)
- "genetikai alattvalóság", fasiszta reneszánsz
- merő opportunizmus (azok körében, akik a rendszerrel jól járnak, vagy úgy vélik)
- félelem (hogy kiderülhet, hogy nem a zorbánra szavaztak, és lehetnek következményei)

Mondhatnád, hogy ezek a tájékozatlan Orbán-hívők motivációi, de szerintem nemcsak az övék. A tájékozottabbak szerintem csak annyiban mások, hogy jobban, ügyesebben leplezik motivációjukat a te listádon szereplő ürügyekkel.

libernyák 2020.08.02. 22:40:40

@AdvocatusDiaboli: Szerintem az antiszemitizmus nem igazán meghatározó, főleg hogy mostanában a fideszes média is inkább az ellen tolja a szavazókat, és azok a fideszesek által gyűlölt műsorok (pl. Heti Hetes), amelyek kapcsán lehetett mutogatni a zsidókra (=zsidózni), nagyrészt eltűntek.
A "genetikai alattvalóság" alatt mit értesz? Mert én kétlem hogy ilyen létezne.

Az én tapasztalatom alapján két fő "legkisebb rosszként a fideszre szavazó" típus létezik, a levél szerzője is a kettő egyvelege, de inkább a második típusba sorolnám:
1) úgy érzi, hogy a 2008-10 közti, káoszosnak érzett állapothoz (Magyar Gárda, cigány-"magyar" ellentétek kiéleződése, devizahiteles probléma, gazdasági válság) képest most "rend van" és a gazdaság úgy-ahogy, de azért fejlődik, valamint egykulcsod adó van; viszont attól fél, hogy ezek semmivé lennének, ha hatalomra kerülnének az "elmúltnyolcév" pártjai, akkor ezek az eredmények semmivé lesznek. Ez valamennyire megfeleltethető az opportunizmusnak.
2) egy nagy "nemzeti-keresztény", akik traumaként éli meg a 2004-es népszavazás eredményét, azt gondolja hogy fel kell vállalni minden konfliktust valamiféle "nemzeti büszkeség" és "szuverenitás" miatt, és általában retteg a "PC-től" és mindennél fontosabbnak tartja a családtámogatásokat. Ez a kategória tényleg valamiféle nemzeti felsőbbrendűségi attitűd, ebben egyetértek veled.

mafi mushkila 2020.08.02. 22:54:19

@libernyák: De honnan az ötlet, hogy ez egy "levélíró" személy, és nem célzott üzenet?

libernyák 2020.08.02. 22:59:55

@mafi mushkila: lehet hogy az, én megbíztam a blogíró őszinteségében

mafi mushkila 2020.08.02. 23:30:36

@libernyák: A blogírót nem tudom... csak a szöveget.

velőtanya 2020.08.03. 10:11:42

"„Folyamatosan követnek bennünket, titkos fotókat készítenek rólunk és különböző hazugságokkal, gyalázkodásokkal teszik ki a felületeikre névtelenül.” - meséli a gyulai közhangulatról Csóka-Szűcs János, akit májusban jelentett fel rémhírterjesztés miatt a település fideszes polgármestere, Görgényi Ernő.
Csóka-Szűcs a helyi ellenzék ismert aktivistájaként jelenleg Hadházy Ákos kezdeményezéséhez csatlakozva gyűjti a nemzeti konzultációs íveket, miközben a gyulai fideszes trolloldalakon szinte naponta posztolnak róla és társairól csúfolódó tartalmakat. Ez a lejárató kampány ugyan alacsony színvonalú, de elképesztően intenzív, ezért Csóka-Szűcs szerint sokakat sikerült megfélemlíteni az elmúlt hónapokban...
A Magyar Narancs júliusban írta meg, hogy a gyulai ellenzékiek arra gyanakodnak, a helyi rendőrség szorosabban együttműködhet a Fidesz, Fidelitas aktivistáival. Csóka-Szűcsék a pultozások időpontjait és helyszíneit nyilvánosan nem hirdették meg, csak a rendőrségnek jelentették le, mégis minden alkalommal megjelent valaki fotózni a trolloldalak megbízásából, ez pedig sok gyulait visszatarthat...
"Az emberek már azért is hátrányba kerülhetnek, mert szóba állnak velem.” Volt, aki még az önkormányzati választásoknál aláírt nekem, hogy indulhassak, később egy állás miatt leadta az önéletrajzát a jegyzőnek, aki azt kérdezte: komolyan gondolja, hogy állást szeretne az önkormányzatnál, mikor a Csóka-Szűcsnek aláírt?"
444.hu/2020/08/03/az-emberek-mar-azert-is-hatranyba-kerulhetnek-mert-szoba-allnak-velem

Szóval meg kellene végre értenünk, hogy a vidéki emberek azért szavaznak a Fideszre, mert jobban élnek. Ilyen egyszerű, hiszen van nekünk demokratikus választási rendszerünk, amiben szabadon és kockázat nélkül fejezhetné ki mindenki, ha esetleg mégse volna maradéktalanul elégedett.
(Már ez a szóösszetétel is milyen, hogy "gyulai fideszes trollodalak". Így, többes számban, egy 30 ezer lakosú kisvárosra.)

dr Brcskzf Gröőő 2020.08.03. 10:29:03

@mafi mushkila: én viszont ismerem a blogírót, tüntettünk együtt (talán a Liget-projekt ellen is), LMP-tag (volt? vagy tán még most is az?), 2018-ban és 2019-ben simán leszavazott az összefogásra, amiben az LMP mellett persze ott volt az MSZP és a DK is. a polgárpukkasztás a mindene, az ismerősei túlnyomó része liberális, így főleg őket pukkasztja.

libernyák 2020.08.03. 11:36:24

@mafi mushkila: A fideszes ismerőseim a legtöbb pontot jónak tartották. Teszteltem a szöveget egy magát liberálisnak hazudó fideszes bloggeren (teveszmek.blog.hu/) is, és kiderült: a 8 pontból 6-ban egyetért, csak a 6.-al és a 8.-al nem.

Ez tényleg egy jó fideszométer :)

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.03. 12:32:32

@libernyák:

Mondjuk ezek a kategorizált szavazók talán meglepődnének a vélt renden. Azon, hogy egy volt megyei főügyész öngyilkos lett. Okról nincs hír. Annyit tudni, hogy Simonka, meg a Boldog ügyek hozzájuk tartoztak, és tavaly Polt a helyettesével együtt menesztette.

labrys 2020.09.24. 16:02:53

2020, szeptember 22.:

Válaszlépésként a koronavírus-járvány országos berobbanására, az Orbán-kormány a járvány negatív gazdasági hatásainak ellensúlyozására és kivédésére létrehozott Gazdaságvédelmi Alapból jelentős összegeket csoportosít át:

~ 42 milliárd forintot turisztikai fejlesztési célokra
~ 15,7 milliárd forintot a Miniszterelnökség beruházásaira
~ 11,5 milliárd forintot a sportakadémiákra
~ 2,8 milliárd forintot a Nemzeti Olimpiai Központ beruházására
~ 2,6 milliárd forintot a Nemzeti Sportközpontokra
~ 1,2 milliárd forintot a sporttevékenységekre


…és még a gyógyító-megelőző ellátás intézetei is kapnak támogatást: 42,1 millió forintot.

.

Tudjuk, miért szavazol a Fideszre.

kemény keleti kommentelő 2020.09.24. 16:27:10

@látjátok feleim szümtükkel: ... Ez az öngyilkosság, így az összes ügyész távoztával együtt már egészen feltűnő fényben mutatkozik.

libernyák 2020.11.10. 23:03:31

@Érvsebész: Hú basszus, már majdnem bedőltem annak, hogy mivel nagy a baj, a kormány ÉRTELMES dolgokat művel, hogy legyen esélyünk elkerülni az (eddigi inkompetenciájuk által okozott) eü összeomlást. De akkor ez azért van ez, hogy elleplezze a kilencedik módosítást...

OoOoOo 2020.11.11. 07:52:31

@Érvsebész: hogy a választási törvénnyel kavarognak, a legjobb visszajelzés, hogy elkezdtek félni.

József "2022" Attila: Miért (ne) szavazzak?

Miért szavazzak egyáltalán? Kiterítenek úgyis.
Miért ne szavazzak egyáltalán? Kiterítenek úgyis.

Ilyenre gondolsz?

netukki 2020.11.11. 08:00:12

@OoOoOo: Nem félnek. Mennek előre, tovább a Mussolini-Hitler-Horthy sugárúton.
süti beállítások módosítása