Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az Orbán-fasizmusról

2017.07.05. 00:03 | jotunder | 2983 komment

Címkék: longtail

 

        1925. április 25.-én Róma alapításának évfordulóján adták ki a Fasiszta Értelmiség Kiáltványát.  Olyan olasz értelmiségiek írták alá a Manifesto-t, mint Luigi Pirandello, Gabriele d'Annunzio,  Ungaretti, Malaparte vagy Marinetti. Nem Jókai Anna, Kovács Ákos vagy Fekete György.

        A Kiáltvány értelmi szerzője Benedetto Croce barátja, a nagy olasz filozófus Giovanni Gentile volt, aki Mussolini helyett találta ki a fasizmust, ő volt a Duce ideológusa, szemben Schmidt Máriával, Molnár Attila Károllyal vagy Lánczi Andrással, akiknek egy élet is kevés lenne, hogy felemelkedjenek a középszerűség szintjére. 

        1936. május ötödikén Badoglio tábornok csapatai elfoglalták Addisz-Abebát (a náci Németország Hailé Szelasszié abesszín uralkodót támogatta Mussolini ellenében). Orbán Viktor egy csinos kis darab abált szalonnát foglalt el a felcsúti kisvasút büfékocsijában. 

        1938. június 19.-én Párizsban Mussolini Olaszországa  Piola  és Colaussi góljaival győz a futball világbajnoki döntőben Horthy Miklós Magyarországa ellen. Érdemes egyébként felidézni, hogy a brazil Médici tábornok diktatúrája idején verte tönkre Pelé, Gérson, Jairzinho és (uramatyám mekkora gól volt) Carlos Alberto góljával az olaszokat, Videla tábornok alatt verte a hollandokat Kempes és Passarella, Puskás Ferenc Franco idején volt sztár a Realban, és bizony a görög fasiszta junta alatt volt a Panatinaikosz edzője, amely Panatinaikosz a BEK-döntőbe jutott. Ami ritkábban következett be fasiszta diktatúrákban az az, hogy egy Andorra nevű közúti pihenőhelyen néhány könyvelő és buszsofőr elveri a nemzeti válogatottat.

        A szicíliai maffiát Mussolini Cesare Mori-val  a Vasprefektussal verte szét, a magyarországi maffia pedig nem úgy néz ki a Várkert Bazárban ütemesen tapsolva, mint amelyik éppen szét van verve. 

        Mussolini nője a Margherita Sarfatti  az olasz avantgarde nagyasszonya volt. Nézzük már meg az orbánista cukrosbácsik körül szálldogáló pillangókat, és képzeljük el, amint egyszer a Susan Sarandon fogja eljátszani őket. Nem lesz könnyű.

       Az igazi fasizmus nagyon veszedelmes dolog, de szinte sohasem pitiáner.  Magyarországon Orbán oligarchái falusi lótolvajok szintjét hozzák, egy hivatásos kurvapecér intézi az ideológiai jellegű leszámolásokat. 

       És most jöjjön egy epilógus, amelynek szinte semmi köze sincs Orbánhoz. Ma este elmentünk meghallgatni, mit gondol Zsámbéki Gábor Shakespeare-ről.  Stohl Andrással és Jordán Adéllal beszélgetett a IV. Henrikről, Hővér (ma már Szélvész) és Lady Percy jelenetén keresztül.  A Nádasdy új fordítását használták, és persze, hogy ott volt a Nádasdy is. Jordán Adél utána biciklivel ment haza, és amikor észrevette azokat, akik egy órán keresztül ültek szemben vele, még rájuk is köszönt, aminél kedvesebb dolgot nehezen tudok elképzelni.  

     Az ún.  Nagy Egész szempontjából teljesen mindegy, hogy minek nevezzük azt, amit kutyaközönségesen egy darab szarnak is lehet nevezni. Az ún.  Nagy Egész szempontjából Zsámbéki instrukciója Jordán Adélnak, miszerint üljön le amikor Hővér/Szélvész tahó vele, sokkal relevánsabb, mint Orbán fasiszta/nemfasiszta miniszterelnök instrukciója Mészáros Lőrincnek, hogy lopjon el egy újabb megyei jogú várost.

    Biztos, hogy volt Borzasztóföldén valamilyen durvaarcú hadúr, amikor Shakespeare a IV: Henriket írta, de ugyan ki emlékszik a nevére, ki emlékszik a kedvenc hóhérainak, kurafiainak, házitolvajainak a nevére.  Mára Borzasztóföldét is elfelejtették.

      
   

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7412641821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

netukki 2020.07.12. 23:01:49

Vásárhelyi Mária facebook bejegyzése

"Miközben Magyarország elmúlt 30 éves történetének legsúlyosabb döntése előtt fog állni a következő időszakban, amely végérvényesen eldöntheti az ország jövőjét, a politikai közbeszéd, erről tudomást sem véve, arról szól, hogy milyen hagymázas baromságot mondott éppen Orbán a magyar ember archetípusáról, Kásler a 4.500 éves magyar múltról vagy Kövér az ellenzékről. Szigorúan megszabott szereposztás szerint.

Mindeközben Orbán olyan feltételekhez kötötte az Unió költségvetésének és segélycsomagjának támogatását, amelyeket az EU nem fogadhat el. Vagy ha mégis, akkor ezzel a saját halálos ítéletét írja alá. A magyar miniszterelnök - 133 kötélen rángatott bábjának közreműködésével - egy olyan országgyűlési határozatot fog elfogadtatni, amely szerint Magyarország csak akkor nem vétózza meg a költségvetést, ha a továbbiakban az EU nem köti jogállami feltételekhez a támogatási alapok elosztását, megszünteti a 7. cikkely szerinti eljárást Magyarország és Lengyelország ellen és a jövőben nem támogatja a civil szervezetek működését a tagállamokban. Ezeket a feltételeket az Unió nyilvánvalóan nem fogadhatja el, hiszen ezzel saját létének értelmét ásná alá. [...]

www.facebook.com/vasarhelyi.maria/posts/10220724805002687

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.12. 23:16:21

@netukki: jaaaj, istenem. mintha orbán nem sakkozta volna ki ezt az egészet előre. valamit el fog érni. valamilyen gesztust. elkezdenek vele tárgyalni. és lesz egy kompromisszum, hogy persze azért a jogállamisághoz fogják kötni az izét, de pont még bele fog férni a viktor, a balkapufáról a felsőlécre vágódik a labda, de aztán nem megy át teljes terjedelmével a gólvonalon. valamit talán engednie kell, ez elképzelhető. nem bánthat melegeket, cigányokat, talán vissza kell engednie a ceu-t, békén kell hagynia azokat a civilieket, akiket csak azért zaklatott, hogy bayer zsoltinak legyen egy szép estéje, de orbánt azért mégis a nagy zsé érdekli, és a nagy zsé meglesz. orbán sajnos nagyon pontosan tudja, hogy mit csinál. ez már nem is pávatánc, ez ali the butterfly. mondjuk ütni nem fog, de szerintem nem kap nagy pofont.

velőtanya 2020.07.13. 00:51:11

@netukki: Már be is feküdt az EU, maga Michel vonta vissza a jogállami kritériumot.
Majd egyszer, _alkalmas időben_ visszatérnek rá.
(Mondjuk emiatt gúnyolódni Vásárhelyi Márián, nekem nem tűnik nagyon menő dolognak, de nem vagyunk egyformák)

netukki 2020.07.13. 07:02:12

@velőtanya: Bár az Orbán-fasizmus ideológiája jellegzetes és nem elhanyagolható részének tartom a megszállott őseredet-kutatást, ugyanakkor Vásárhelyi Máriának abban igaza van, hogy ami most az EU-ban folyik, az valóban sokkal közvetlenebbül és súlyosabban érint mindannyiunkat. Ezért idéztem az fb-bejegyzését (remélem a "gúnyolódni" kitételt nem nekem címezted).

velőtanya 2020.07.13. 14:30:11

@netukki: Persze, azt nem neked címeztem.
Ha jól értem - "A magyar parlament szavazni fog arról, hogy ne legyen jogállami feltételekhez köthető A KEDVEZMÉNYES EU-HITEL" - akkor most az a kacsintós futballokosság, hogy ennek a spéci hitelnek a kapcsán eleve nem szerepel a napirenden a jogállamiság, hanem azt majd a hétéves költségvetés tárgyalásánál veszik elő (pontosabban az a baj, hogy már eleve egy felvizezett változatot fognak ott is beterjeszteni, és majd azt herélik tovább "kompromisszum" címén)
A Géniusz szempontjából pedig az a stájsz, hogy tehát akkor a 133 rettenetesen bátor ember felhatalmazásától felajzva el fogja hárítani a jogállamiság feltételét onnan, ahol az be se lesz terjesztve - a hétéves költségvetésnél pedig formailag ott lesz majd valami semmit nem érő puha jogállamiság-feltétel, amit a lengyel meg a szlovén haverjaival majd az abált szalonna és a koviubi csomagolására fognak használni (és itthon azért a biztonság kedvéért a híveik hallani se fognak róla, még a herélt változatról se, nehogy összezavarja őket))

netukki 2020.07.14. 08:05:24

Egy feljelentés a Völkischer Beobachterből:

magyarnemzet.hu/poszt-trauma/kozszolga-tudos-es-vezeto-bujt-elo-a-felhomalybol-8372877/

"Hermann Róbert a Hadtörténeti Intézet és Múzeum alkalmazásában tevékenykedik, annak parancsnokának tudományos helyettese, vagyis a köz szolgája. [...] joggal vetődik fel bennünk a kérdés, hogy a munkahelyén, a katedrán, a Magyar (!) Történelmi Társaságban, a doktori iskolában is ilyen lelkesen népszerűsíti-e a nehézsúlyú ballib média propagandáját, vagy ott valahogy sikerül magában tartania annak legalább egy részét, és némiképp ügyelnie a pártatlanság látszatára? Ahogyan azt egy közszolgának sejtésem szerint illenék."

kemény keleti kommentelő 2020.07.14. 08:37:56

@netukki: Tehát, ha egy vezető történész leírja, hogy nem történészek, hanem kutyaütők tanait terjesztik történelemként,

akkor nem lehet közszolga Magyarországon ?
Én meg azt hittem, hogy a történészeknek kötelességük fellépni a hamisítók ellen.

Vagy már az összeférhetetlen a közszolgálattal , ha egy értelmiségi tud újságot olvasni ?
Lehet, hogy a jobboskák csak pénzt olvasnak.

netukki 2020.07.14. 19:02:54

»A Nyugat már nem szabadságpárti, hanem szabadságellenes, nem toleráns, hanem kizárólagosságra tör. Nincs kegyelem, elhurcolnak mindenkit, aki szembeszáll a balliberális elittel. Szükség van a kultúrharcra - véli Schmidt Mária.«

index.hu/belfold/2020/07/14/gulyas_gergely_schmidt_maria_kulturharc_a_xxi._szazadban_konferencia/

Várom az elhurcoltak listáját, annak megjelölésével, hogy hová hurcolták őket.

netukki 2020.07.14. 19:09:28

@netukki:

UPDATE:

»A Nyugat ezen kívül már nem szabadságpárti, hanem szabadságellenes, nem toleráns, hanem kizárólagosságra tör. „Nincs kegyelem, elhurcolnak mindenkit, aki szembeszáll a balliberális elittel. Szükség van a kultúrharcra” - áll az MTI tudósításában, a konferenciáról készült felvételen azonban hallható, hogy Schmidt nem azt mondja, hogy elhurcolják a szembeszállókat, hanem hogy meghurcolják őket.«

444.hu/2020/07/14/schmidt-maria-nyugaton-meghurcolnak-ha-szembeszallsz-az-elittel

Már az MTI-ben sem bízhat meg az ember?!

kemény keleti kommentelő 2020.07.14. 19:15:03

@netukki: ... Ez így jobb. Juli néni és Gyúrós Józsi a tévéből-rádióból hallja, hogy elhurcolnak mindenkit, a Scmittmari meg nem mondott semmi ilyet.
Balliberális hazugság, hogy mondott volna.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.15. 08:37:33

@netukki: Keményen meg kell dolgozniuk a csatlósoknak azért, hogy ne Orbán tűnjön a legelborultabb elmebetegnek.

netukki 2020.07.15. 17:45:08

Szabadkőművesek, bolsevikok | Demokrata

"Aktuális-e a szabadkőművességről folytatott vita? Egyszerű a válasz. Érzékelhető-e manapság háttérhatalmi tevékenység? Vannak-e modern összeesküvők, akik a szabadkőművesek, illetve a belőlük kiágazott bolsevikok titkos technikáját követik? Ha igen, akkor ez a vita életbevágóan fontos. Az az összehangolt hajtóvadászat, amit az Európai Unió intézményei, politikai szerveződései külföldön és belföldön folytatnak például a magyar szuverenitás ellen, mert ez a normális emberi létezés kereteihez ragaszkodik, bizony arra enged következtetni, hogy valahol valakik széles körű hatékonysággal foglalkoznak az összehangolással. Finoman szólva."

demokrata.hu/velemeny/szabadkomuvesek-bolsevikok-265897/

Podvinecz Marsall 2020.07.15. 18:16:16

@netukki: a rendszerváltás idején Bencsik sem veszett el, csak átalakult. És ezt megtenné még egyszer, ha a helyzet megkívánná. Hogy James Precott Joule halhatatlan felismerését átvegyem én is.

netukki 2020.07.15. 19:16:17

@Podvinecz Marsall: Ő is - mint anno - most is csak a központilag vezérelt papagájkórus egyik bülbülszavú madara, és ugye most a szabadkőművesek vannak pellengérre állítva, őket kell köpködni. Nyál meg van bőven.

Podvinecz Marsall 2020.07.15. 21:01:08

@netukki: igen, talán itt a válasz a viccországban feltett kérdésemre.
Egyébként meg a saját írománya utolsó mondata szerintem sokkal inkább illik rá, mint a szabadkőművesekre.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.17. 17:45:44

index.hu/belfold/2020/07/17/szijjarto_peter_ensz_emberi_jogi_fobiztossag_korhazkiurites/

Akárhogy is olvasgatom Szijjártó válaszát, ez bizony azt jelenti, hogy Szijjártó Péter a maga részéről kiszerződött az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatából, és ez bizony kurva jó hír mindannyiunknak. :))

ámbátor 2020.07.18. 00:14:23

@Kettes: Nagyon várom a napot, amikor CR2 kétségbeesve hivatkozik majd az emberi jogokra és az igazságos elbánáshoz való jogáért könyörög.

rikitikitevi 2020.07.18. 11:27:31

@Kettes:

Idézet a levélből

States must create “conditions which would assure to all medical service
and medical attention in the event of sickness” (ICESCR article 12.2(d)). In its General
Comment No. 14 (E/C.12/2000/4), the Committee on Economic, Social and Cultural
Rights indicates that a “State which is unwilling to use the maximum of its available
resources for the realization of the right to health is in violation of its obligations under
article 12 of the Covenant” (para 47).

Idézet vége.

Ezek szerint,
Minden ország, amely az egészségügyi ellátások korlátozását választotta, sok esetben a saját alkotmányát is megsértette, de az emberi jogok és az ellátáshoz való jogok mindenképpen sérültek.

CR nem fog könyörögni sehol senki előtt, mert egyszerűen azt mondhatná, hogy de hát mindenhol ez történt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.18. 14:06:04

@rikitikitevi: Lófaszt történt mindenhol ez, de miért tartaná ez vissza Szijjártót bármitől is.

rikitikitevi 2020.07.18. 17:39:08

@Kettes: ellátást megtagadhatsz betegtől úgy is hogy kihajítod a beteget a kórházból, meg úgy is hogy kihajítod az ellátást és a betegnek nem lesz miért bejönnie.

Az előbbi a kipcsák megoldás az utóbbi a gentlemen's megoldás. A végeredmény ugyanaz.

Arra biztosan jó a szokásos tapló megvalósítás hogy felhívják a figyelmet az általános jelenségre :)

"b) Urgently discharge all hospital inpatients who are medically fit to leave.
Community health providers must take immediate full responsibility for urgent
discharge of all eligible patients identified by acute providers on a discharge
list. For those needing social care, emergency legislation before Parliament
this week will ensure that eligibility assessments do not delay discharge. New
government funding for these discharge packages and to support the supply
and resilience of out-of-hospital care more broadly is being made available.
(See section 6f of this letter). Trusts and CCGs will need to work with local
authority partners to ensure that additional capacity is appropriately
commissioned. This could potentially free up to 15,000 acute beds currently
occupied by patients awaiting discharge or with lengths of stay over 21 days.

Sir Simon Stevens Amanda Pritchard
NHS Chief Executive NHS Chief Operating Officer"

Podvinecz Marsall 2020.07.18. 22:31:10

"Leaders are now engaged in a full-on discussion on the topic of rule-of-law, an issue that had prompted Hungarian Prime Minister Viktor Orbán to threaten to veto the budget-and-recovery package. Despite that threat, Council President Charles Michel so far has maintained a rule of law mechanism in his proposal that could be approved by qualified majority in the Council. Many EU countries have expressed frustration about EU budget money flowing to countries that seem to undermine fundamental principles of democracy and rule of law. Some countries like the Netherlands have previously indicated that Michel's proposal is too weak but some others have signaled that it could offer a middle ground compromise."
www.politico.eu/article/eu-european-council-summit-live-blog-mff-budget-coronavirus-recovery/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.19. 00:19:21

@Podvinecz Marsall: "The leaders of Austria, the Netherlands, Sweden, Denmark and Finland are now meeting with their German and French counterparts, as well as Charles Michel and Ursula von der Leyen, a combination of national officials and EU diplomats said." lehet, most döntik el, hogy orbánt bezárják a gardrobba.

Podvinecz Marsall 2020.07.19. 08:15:01

@jotunder: nem tudták eldönteni, melyikbe zárják.
"Rutte was put under pressure on Saturday evening after German Chancellor Angela Merkel and French President Emmanuel Macron had stood up and left a meeting with him and the leaders of Austria, Denmark, Sweden and Finland as well as the Commission and Council presidents, which was meant to broker a compromise."

Podvinecz Marsall 2020.07.19. 11:10:38

Na most lesz érdekes

》 On rule of law, Macron said there had been a “large consensus to say that we must not give in.” There has been strong pressure from Hungary on the issue. 《

kemény keleti kommentelő 2020.07.19. 11:23:05

@Podvinecz Marsall:... Merkel asszony magyar gyarmatát nem hagyhatják ki a pénzosztásból.
A kis kéznyaldosó daginak is ott a helye az asztal alatt a kutyatálnál.

velőtanya 2020.07.19. 16:19:24

@Podvinecz Marsall: Képzeljünk el egy szervezetet, amelyre az Orbán vezette Magyarország erős nyomást tud gyakorolni.
És most képzeljük el ezt a szervezetet, amikor mondjuk Kína, vagy a globális felmelegedés van a másik sarokban.

Podvinecz Marsall 2020.07.19. 18:14:41

@velőtanya: ? Egy belső gátlástalan zsaroló nem hasonlítható össze külső nyomásgyakorlókkal, kivéve, ha a külső megveszi a belsőt. Ha OV csak 8 évvel korábban jut hatalomra és "alkot", az EK talán sokkal óvatosabb maastrichti szerződést írt volna és most nem lenne ekkora gebasz.

Podvinecz Marsall 2020.07.20. 21:15:22

Na kíváncsi vagyok, ezt elfogadja-e a iedves vezető. Ha igen, akkor hekkelhető.

》In a nod to concerns raised by Hungary and Poland, a new paragraph has been added to Charles Michel's proposal on linking EU funding to rule of law criteria.

As in Michel's earlier proposal, the new document states that “in the case of such deficiencies, the Commission will propose appropriate and proportionate measures that will have to be approved by the Council by qualified majority.”

However, new language has been added to note that “this process should respect the principles of objectivity, non discrimination and equal treatment of Member States, and should be conducted on a non partisan and evidence-based approach.”《
(Politico.eu)

velőtanya 2020.07.20. 22:39:52

@Podvinecz Marsall: Bármi lesz a vége, az biztos, hogy Merkel az én szememben végleg leírta magát, és egy elvek és értékrend nélküli kupecként marad meg:/
"Im Raum steht weiter auch die Forderung, die Auszahlung der Corona-Mittel an das Rechtsstaatlichkeitsprinzip zu knüpfen. Unter anderem Ungarns Ministerpräsident Viktor Orban droht, mit einem Veto dann das gesamte, für Europa wichtige, Paket platzen zu lassen - und kann offenbar auch auf Unterstützung Merkels zählen"
Csak a lényeg magyarul: "és ebben (a jogállami feltételek leszarásában) most már nyilvánvalóan számíthat Merkel támogatására is"
www.sauerlandkurier.de/politik/corona-eu-gipfel-coronavirus-merkel-macron-kurz-orban-scheitern-deutschland-hilfen-kompromiss-zr-13834897.html

Podvinecz Marsall 2020.07.20. 22:54:51

@velőtanya: höhh, Manfréd ugyanott:

Der Fraktionschef der Europäischen Volkspartei im EU-Parlament, Manfred Weber, beharrt darauf, dass die Corona-Hilfen aus Brüssel an die Einhaltung rechtsstaatlicher Standards geknüpft werden. Der CSU-Politiker drohte am Montagabend im ZDF-„heute-journal“ indirekt mit einem Veto des EU-Parlaments, sollten die 27 Staats- und Regierungschefs sich bei ihrem Gipfel nicht darauf einigen können.

„Das wird für uns im Parlament der zentrale Prüfstein werden“, sagte Weber. „Wir können nicht in die Welt hinausgehen und unsere Werte einfordern, wenn wir sie im Inneren nicht praktizieren.“ Länder wie Ungarn und Polen hatten mehrfach klargemacht, eine solche Verbindung nicht akzeptieren zu wollen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.20. 23:02:29

@Podvinecz Marsall: az uniós tárgyalásokon, hogy enyhítsék a feszültséget, mindig van valamilyen játék, például a klímacéltárgyalásokon kalóznak kellett öltözni. a koronavírustárgyalásokon a motívum a lókupec. és szerintem nagyon jól csinálják.

Podvinecz Marsall 2020.07.20. 23:38:17

@jotunder: horribile dictu, én el tudom képzelni, hogy Merkel és Weber összebeszél, csak azt nem tudom, hogy Orbánt akarnák-e ezzel rászedni vagy mindenki mást. De persze ugyan, nem tudom elképzelni. A magasabb érdekek mindig áldozattal járnak, eggyel több okból lesz egy politikus ősszájú, na sag schon, legyinthetnénk (legyinthetnők); meg hát Ungarnnak már úgyis mindegy, így legalább nem akar majd a köpcös kilépni.

@velőtanya: jó ez a Gerecsei Hírlap, de hogy pont ezt olvasod...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.20. 23:55:28

@Podvinecz Marsall: bad cop good cop game-nek tűnik. orbán elvtárs, mi mindent elkövettünk, de a megyei elvtársak ragaszkodnak a vizsgálathoz.

incze 2020.07.21. 02:01:28

@jotunder: @Podvinecz Marsall: haladjunk. írja már alá az a fasz. a főkipcsák most még fontoskodik egyet a haverokkal (morawiecki, jansa), de szerintem már azt magyarázza, hogy miért nem padlófelnyalás a padlófelnyalás (kell az a zsé, na, ez a szomorú igazság)

---
Germany has agreed to advance the EU disciplinary process hanging over Hungary while Berlin holds the presidency of the Council of the European Union.

“Hungary has agreed to take all necessary steps within the Article 7 procedure so that a decision can be taken in the Council,” German government spokesman Steffen Seibert said.

“The German Council presidency has pledged to take this process forward as far its competencies allow.”

Hungarian media had previously reported that German Chancellor Angela Merkel had promised Hungarian Prime Minister Viktor Orbán that the Article 7 procedure would be closed by the end of the year. But Seibert's statement is notably more cautious.

www.politico.eu/article/eu-european-council-summit-live-blog-mff-budget-coronavirus-recovery/#1283739

incze 2020.07.21. 05:20:08

The proposal to link EU funding to compliance with rule of law standards has long been among the most contentious issues in the negotiations, with Hungary and Poland opposing a strong link. The latest draft compromise has watered down Charles Michel’s earlier compromise proposal. The new version makes reference to “the values of Article 2 TEU” — the part of the treaty that deals with democracy and the rule of law — and notes that “the European Council underlines the importance of the respect of the rule of law.”

Nevertheless, when it comes to the description of the new mechanism itself, mention of the rule of law has been deleted. At 7:30 p.m., Michel’s proposal included wording that said “a general regime of conditionality will be introduced to tackle manifest generalised deficiencies in the good governance of Member State authorities as regards respect for the rule of law.”

Now, the wording is that “a regime of conditionality to protect the budget and NextGenerationEU will be introduced” — with possible sanctions to be adopted by a qualified majority in the Council. At the same time, another paragraph has been deleted, which invited the Commission in its annual rule of law assessment, as well as the Court of Auditors, to report on how “possible manifest generalised deficiencies in the good governance of Member States authorities as regards respect for the rule of law affect or risk affecting the sound implementation of the EU budget or the financial interests of the Union.”

But there is also a concession to countries that have been pushing for a strong rule of law mechanism: one official said that the wording means that a decision on the details of a new mechanism can now be taken in the Council — where there is a qualified majority for a strong, progressive mechanism. “The point of the new rule of law text was to unclarify it enough so that [Hungary’s Viktor] Orbán could save face but make it clear enough … that they cannot hold it hostage anymore.”

www.politico.eu/article/eu-european-council-summit-live-blog-mff-budget-coronavirus-recovery/#1283744

incze 2020.07.21. 06:49:44

elég nagy a boldogság, csak kiszenvedtek egy közös szöveget, meg egy táblázattot teli számokkal - ami a vita menetét tekintve jó fejlemény.

a főkipcsáknak adtak enni, de azért jelezték, hogy kiverik a fogát, azoknak a csúnya szavaknak (joguralom, vagy mi), és egy minősített többséggel működő mechanizmusnak az árnyéka rávetül a megállapodásra, nem sikerült az ördögúzés.

Podvinecz Marsall 2020.07.21. 07:08:27

@incze: gondolom, arra játszhat, hogy Angeláékkal tényleg lezavartatja a 7-est, aztán meg ha valami már meglévő ordasságot kritizálnának meg, akkor jöhet a helóheló, ezt már megnéztétek coki, maradnak az új disznóságok - persze nincsenek illúzióm, hogy lesznek még olyanok.

netukki 2020.07.21. 07:14:53

Megállapodtak az uniós költségvetésről | Euronews

"Az egyezségben nem szerepel a "jogállamiság" kitétel, ami Orbán Viktor miniszterelnök legfőbb kérése volt."

hu.euronews.com/2020/07/21/megallapodtak-az-unios-koltsegvetesrol

netukki 2020.07.21. 07:43:09

1,8 ezer milliárd eurós költségvetésben állapodtak meg az EU-csúcson - 444

"A költségvetési megállapodásban a jogállamisági feltételrendszer is megmaradt."

444.hu/2020/07/21/18-ezer-milliard-euros-koltsegvetesben-allapodtak-meg-az-eu-csucson

kemény keleti kommentelő 2020.07.21. 10:01:01

@netukki: Csak akkor meg kéne magyarázni, hogy miért nem veszik fel az unióba Putyin Oroszországát, vagy Erdogan Törökországát, és hogy miért várnak és haboznak a balkáni államok esetében.
Ha mindegy, hogy milyen államberendezkedés, vagy jogrendszer, akkor miért nem tartozik az Európai Unióhoz minden ország, amelyik akar ?
Majd asztalra kitett géppisztollyal beszélik meg, hogy kinek mi jár, oszt jónapot.

velőtanya 2020.07.21. 11:48:11

@Podvinecz Marsall: Ez volt a legjobb linkelhető, ingyenes összefoglaló (valójában fizetős/regisztrálós német cikkek kompilációja)
Ennél sokkal nagyobb baj, hogy a lényeget tekintve igazat írtak: az egész jogállami fejezetet olyan mértékben vizezték fel (Merkel támogatásával), hogy továbbra is szabadon garázdálkodhat a ner, és pontosan annyi gyakorlati esély van bármiféle érdemi szankciónak, mint eddig (azaz nulla)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.21. 11:56:11

@velőtanya:
"In this context, the Commission will propose measures in
case of breaches for adoption by the Council by qualified majority.
The European Council will revert rapidly to the matter. "

ez jön a "The European Council underlines the importance of the respect of the rule of law" mondatra.

én nem próbálnám megfejteni, hogy mennyire fontos a németeknek ez az ügy. a német sajtónak és a német kormányzat egyes támogatóinak elég fontos is lehet. az egyre erősebb zöldeknek is fontos lehet. nem hiszem, hogy ez most le van zárva. ha fogadnom kellene, arra fogadnék, hogy orbán tesz pár szimbolikus, de pesten még magyarázható lépést, ami megkönnyíti merkel életét.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.07.21. 14:10:57

@velőtanya: @jotunder:

A Vezénylő Tábornok mindenesetre azt írta ki a FB-jára, hogy "Kiharcoltuk!" Nem tudni ugyan, hogy azt, vagy annak az ellenkezőjét, de ez mindenre jó, elég lesz bármikor elővenni. :)

Amúgy szerintem van ok némi óvatos optimizmusra. Az alábbi összefoglaló reálisnak tűnik. A "háttérzaj" pedig csodálatos telitalálat a holland fickótól. :D

"...Orbán minden ügyében veszített, ez talán pályafutásának legnagyobb kudarca.

A magyar parlament négy ügyben “megkötötte” Orbán kezét, mondván, ezeket el kell érnie az alkuban. Nézzük:
1. “A szegények nem kaphatnak kevesebbet a gazdagoknál”. NEM TELJESÜLT. Mivel a gazdasági helyreállítás nem arról szól, hogy általában ki a gazdagabb, hanem hogy kit mennyire ütött meg a vírus okozta gazdasági válság, ezért ezt a feltételt nyilván elvetették. A költségvetésből a tervekhez képest 10 tagállam kapott plusz pénzt (közte pl. a lengyelek, csehek és bolgárok), Orbán egyetlen plusz fityinget sem ért el Magyarországnak.
2. A Orbánék által gyűlölt “ politizáló civil szervetek nem kaphatnak uniós pénzt”. NEM TELJESÜLT. A végleges, elfogadott dokumentum nem törölte az ilyen támogatásokat.
3. “Nem lehet az uniós pénzek lehívását jogállami feltételekhez kötni”. NEM TELJESÜLT. A határozat 22-es és 23-as pontja [amit idéztél, jótündér] kimondja, hogy tiszteletben kell tartani a jogállami alapelveket (és az uniós alapszerződésében foglalt alapelveket is). Aki ezt nem teszi, azzal szemben az Európai Bizottság javaslata alapján eljárás indul és a Tanács minősített többséggel dönthet a támogatás megvonásáról. Vagyis a 27 tagállamból 15-nek a támogatása kell ehhez, ami ma bőven megvan. Azt sem érte el Orbán, hogy ebben vétójog lehessen (a lengyel miniszterelnök reggel ugyan ezt hazudta egy nyilatkozatában, de attól még nem igaz).
4. “Le kell állítani 7-es cikkely szerinti eljárást a magyar kormány ellen még az uniós költségvetés elfogadása előtt” NEM TELJESÜLT. Ilyenről szó sincs az elfogadott szövegben, és azt a hazugságot, hogy ezt Merkel megígérte Orbánnak, a német kormányszóvivő már cáfolta. A költségvetést a Tanács a maga részéről elfogadta, a 7-es cikkely szerinti eljárás pedig tovább folyik.

Orbánnak meg kellett szavaznia egy olyan döntést, amelyben egyetlen feltétele, igénye sem teljesült. [...] Ennyi Orbán befolyása. Nulla. Csak a szája nagy. Ahogy a holland miniszterelnök utalt rá: Orbán csak háttérzaj." www.facebook.com/drmolnarcsaba/posts/3209902892366188

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.21. 14:24:45

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: az én hurráoptimista olvasatom, vagy inkább reményem az, hogy Merkel és Orbán között keletkezett valamiféle szóbeli egyezség arról, hogy Orbán megmarad a kereszténydemokrata tábor szélén, feketén, de azért még bárányként.

velőtanya 2020.07.21. 16:11:10

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: @jotunder: Én most elolvastam a kritikus részeket, és amit látok, ahhoz sajnos a Spiegel összefoglalója sokkal közelebb áll, mint Molnár Csabáé:
"Der Deal steht, doch der Preis ist hoch: Die EU hat auf ihrem Gipfel die einmalige Chance verspielt, sich endlich ein wirksames Instrument gegen die Feinde des Rechtsstaats in ihren eigenen Reihen zuzulegen... Jetzt findet sich der Mechanismus nicht einmal mehr in abgeschwächter Form im Gipfelergebnis. Er ist komplett verschwunden, vor allem auf Betreiben von Ungarns Regierungschef Viktor Orbán."
(Az üzletet megkötötték, de az ár magas lett: a csúcstalálkozón az EU eljátszotta az egyedülálló lehetőséget, hogy végre hatékony eszközt kapjon a kezébe a jogállamiság ellenségeivel szemben a saját soraiban... A jogállami mechanizmusnak még a meggyengített verziója sem szerepel a záródokumentumban - hanem teljesen eltűnt, mindenekelőtt a magyar miniszterelnök kezdeményezésére)
www.spiegel.de/politik/ausland/eu-gipfel-zum-rechtsstaat-eu-laesst-ihre-autokraten-davonkommen-a-ebd50203-d91e-4af6-90e9-537b2e717ff6

Sajnos én is így látom: a "rule of law" kifejezés egyetlen, súlytalan mondatban szerepel a szövegben - ott, ahol MCS jelzi, tehát nem arról van szó, hogy valamit benézek - viszont nemhogy szankció nem társul a megszegéséhez, de még csak nem is definiálják, hogy mi számít megsértésnek (hanem majd egyszer fogják)

A Spiegel-cikk vége pedig talán még szomorúbb:
"Gut möglich, dass Ungarn, Polen und andere östliche EU-Länder dann lupenreine Scheindemokratien sind, in denen Pressefreiheit nicht mehr existiert, Kleptokraten sich noch dreister als bisher die Taschen füllen und Wahlsieger schon vor dem Wahltag feststehen.
Der beste Lösungsvorschlag kam ausgerechnet von Orbán selbst: "Wer nicht bereit ist, die Rechtsstaatlichkeit zu akzeptieren, sollte die EU sofort verlassen." Wäre der Satz nicht aus Orbáns Mund gekommen, er wäre der ehrlichste des Gipfels gewesen."
("Valószínű, hogy addigra Magyarország, Lengyelország és más keleti EU-tagországok vegytiszta látszatdemokráciákká válnak, ahol a sajtószabadság már nem létezik, a kleptokraták a korábbinál még pofátlanabbul tölthetik meg a zsebüket, a választások kimenetele pedig már a választás előtti napon biztos lesz.
A legjobb megoldási javaslat erre a helyzetre éppen magától Orbántól érkezett: "Aki nem hajlandó elfogadni a jogállamiságot, azonnal el kell hagynia az EU-t." Ha ez a mondat nem Orbán szájából jött volna, akkor a csúcstalálkozó legőszintébb mondata lehetne."

mafi mushkila 2020.07.21. 17:06:00

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: @velőtanya:

Lehet bármilyen az olvasata a tárgyalásoknak, nekünk harangoztak, mert: »Orbán Viktor: Nincs kapcsolat a jogállamiság és az uniós kifizetések között«

Valami pénzek így vagy úgy de azért fognak jutni, rongyos pármilliárdra nem adunk, és közben idehaza már nemcsak az illiberális szóval játszik el, meg a keresztény jelzővel jelzett demokráciával, miközben titokban bontja le a jogállamot, hanem már ez van a zászlaján, hogy a jogállam is ellenség lett. Ennek fogja csápoltatni a tömeget. Az eseti kóstolgatások után (nem hajtom végre, nem fizetem ki) ez lesz az alap.

...Úgy is nézhetnénk, hogy ebből a szempontból már eddig is minden mindegy volt, hiszen tudtuk, hogy akármilyen tébolyultságot tudna szajkóztatni, csak van, amit még eddig kihagyott. De azért mégsem véletlenszerű tébolyultságok ezek, hanem a fasizmus építőelemei, és minden újabb köve nagyon nyomaszt.

velőtanya 2020.07.21. 17:29:57

@mafi mushkila: Sajnos egyet kell értenem. Annyi látszik, hogy ha eddig bármit megtehetett, akkor ezután bármit IS:/

netukki 2020.07.21. 17:41:07

@mafi mushkila: @velőtanya:

TGM: Európa rossz tréfa

A szösszenet vége:

»Lassacskán fölháborodni és viszolyogni se érdemes, ahogyan a vacak lesz a mérvadó és a tipikus ezen a földrészen is, ahol minden nemeslelkű kezdeményezés szétrohad, ahol minden gondolatot ronggyá fecsegnek, s ahol a hagyományos mentsvárak – mint a művészetek – se érnek olyan sokat, mint gondolnánk.

Mit javasolok?

Semmit se javasolok.«

hvg.hu/velemeny/20200721_TGM_Europa_rossz_trefa

velőtanya 2020.07.21. 18:02:13

@netukki: Arról még nem is nagyon esett szó, hogy a költségvetési faragás két fő áldozata a klímavédelem és a HORIZON program - mi más is lenne, mint az a két terület, ami egy távlatosabb, mint a zsebek és szájak aktuális betömése?
sciencebusiness.net/framework-programmes/news/leaders-agree-slimmed-down-eu809b-horizon-europe
sciencebusiness.net/framework-programmes/news/horizon-blog-research-and-innovation-next-eu-budget

Podvinecz Marsall 2020.07.21. 18:52:31

@netukki: a konklúziójával akár egyet is érthetnék; ahogy eljutott oda, azzal nem feltétlenül. De egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak a klasszikus melós hozzáállást, mert akkor már nem marad semmi. Már az sem marad, ami talán önbecsapó, talán álom, de amit nem adhatunk fel, mert akkor aztán tényleg vége a dalnak, éljen Kádár 2 János, az emlékekből eldöcögünk egy darabig, és majd egyszer újrakezdjük - ha szerencsénk van, moldáv szinten.

Wolff 2020.07.21. 19:51:47

@velőtanya: Az Annexet is nézni kell.

incze 2020.07.21. 19:53:40

@mafi mushkila: @velőtanya: @Podvinecz Marsall: @netukki: én általában nem vagyok semennyire sem optimista (mármint hogy arra tendál-e a világ, amit helyesnek, gondolok), de ezzel a hajnali egyezséggel elégedett vagyok.

amiről itt a legtöbb szó esett, az megtörtént. ahogy a bibliában: megjelent az írás a falon. mene tekel. értem, hogy fickósabb (nagyon megy ez a szó mostanság) lenne, ha teljes fegyverzetben, kodifikálva, elfogató paranccsal, meg minden. de ez semennyire sem volt reális, és még egy jó darabig nem is lesz, semmi olyasmiről nem hallottam, ami közel lenne valamiféle konszenzushoz ez ügyben. ez még bőven vajúdás előtti állapot, nemhogy szülés.

az, hogy a vezetők, közte a gecik is, diadallal térhessenek haza egy ilyen alkudozásból, design feature. még az unió ellenségei is azzal térnek haza, hogy jó történt. a főkipcsák is, miközben dicséri magát, milyen teli puttonnyal jött meg, eggyel szoosabbra húzta a kapcsolatok kötelékeit, pont amit amúgy nem szeretne tenni.

a joguralom elleni hadjárat félsikerével meg különösen szánalmas konccal pózol, és végleg beszorult a szerepbe, hogy immár jóformán egymagában foggal-körömmel harcol mindenütt a joguralom ellen. és a képet, amit eddig szerinte csak az az ellenséges média terjesztett róla, ő most nagy közönség előtt személyesen prezentálta, és minden dicsekvő szóval erősíti is.

mafi mushkila 2020.07.21. 21:58:06

@velőtanya: @netukki: @incze: Én pontosítok akkor: magunkat siratom, de Európát meg a kerek világot kevésbé. Vannak a hagyományokból erősek és hasznosak, és vannak az újabban kibontakozó hangsúlyok, és ezek sztem nagyon szépen fognak tudni (képesek rá elvileg és nem kizárt, hogy meg is történik) együttműködni. Persze van egy halom ellenkező irányú hatás is, de én nem azoknak drukkolok. meg talán számít, hogy a sok hétköznapi ember mibe tesz bele energiát, gondolatot, munkát.

netukki 2020.07.22. 10:06:40

NatáLia Bálint - Orbán Viktor, a brüsszeli mártír, a... | Facebook

"Orbán Viktor, a brüsszeli mártír, a nemzeti hős"

hu-hu.facebook.com/nataliabalint.operasinger/posts/2805736452863951?__tn__=K-R

Podvinecz Marsall 2020.07.22. 11:54:42

Gondolom, ők is majd 5 napig vitatkoznak, közben Varga és Novák úrhölgyek csúcsra járatják magukat, Újhelyi Csintalan Sándorra fog gondolni, a momentumos nőket migránsok kergetik meg és a végén minden megint jó lesz. Ja, Dobrev Klára több történelmi beszédet is mond.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.22. 12:02:31

@Podvinecz Marsall: az egy dolog, hogy erről tudott merkel... orbán is tudott. ismeri a szabályokat. a végső döntés nem hozható meg az EP nélkül. ilyenkor jön az exhadügyérasszony, javaslatot fog tenni egy kompromisszumra, amiről merkel tudott, és orbán is, aztán szórakoznak egy kicsit, és a vége egyáltalán nem lesz annyira kellemes magyarország számára, de akkor már lesz egy új narratíva az ellenségről.
az optimista szcenárió szerint orbán esetleg nem arra készül, hogy fejjel menjen a falnak.

Podvinecz Marsall 2020.07.22. 12:35:16

@jotunder: az utóbbi évek alapján én inkább attól tartok, hogy orbán ezt meg se fogja érezni, ezt is lerázza magáról, mint kutya a vizet. Itthon megint győztes lesz, a pénzt megkapja, a népnek nem lesz jobb, a rendszer belülről továbbra sem változtatható.
Majd ha Németország hoz egy olyan belső szabályt (ne kössetek belém, nem tudom, lehetne-e ilyet csinálni egyáltalán), hogy a saját cégeit az alapján premizálja vagy szankcionálja, hogy a termelőegységeik helyszíne mennyire konform egy nehezen meghackelhető mércerendszerrel, majd akkor kicsit optimista leszek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.22. 12:56:01

@Podvinecz Marsall: én csak azt gondolom, hogy a végeredmény kedvezőtlenebb lesz, mint a mostani állás. ezt simán lehet majd úgy kommunikálni Pesten, hogy Orbánt rendkívüli Béke Nobel-díjjal tüntették ki, és mától Budapest Európa hivatalos fővárosa.

Podvinecz Marsall 2020.07.22. 13:37:13

@jotunder: nem látom lelki szemeimmel, hogy lesz kedvezőtlenebb. De tudod mit, legyen igazad.

velőtanya 2020.07.22. 14:02:02

@jotunder: "...és mától Budapest Európa hivatalos fővárosa"
Debrecen lesz az.

netukki 2020.07.22. 22:26:26

Megtiltja a kormány, hogy az önkormányzatok adót szedjenek a náluk kihelyezett óriásplakátok után

"Az intézkedés elsősorban a nagyobb városok önkormányzatainak jelent nagy érvágást. Az RTL Híradó összeszedte, hogy Budapest 11. kerülete, Újbuda önkormányzata csak idén 110 millió forintot veszít emiatt, Szombathelyen pedig évi 47 millió, és Szegeden is több tízmillió forint esik ki a költségvetésből."

444.hu/2020/07/22/megtiltja-a-kormany-hogy-az-onkormanyzatok-adot-szedjenek-a-naluk-kihelyezett-oriasplakatok-utan

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.07.23. 00:01:54

@incze: +1

@velőtanya: @mafi mushkila: @Podvinecz Marsall: Könnyen lehet, hogy igazatok van (meg az összes szomorú elemzésnek is). Szokott pesszimizmusomból egy pillanatra kiragadott a hiedelem, hogy ez a deal még mindig jó arra, hogy történhessen valami, mert a kulcs az, hogy O&Co. nem tudnak vétózni, és ez megteremti a _lehetőséget_ a kordában tartásukra. Úgy, hogy egy olyan szavazásnál kellett átvinni ezt, amit megvétózhatott volna az, akivel szemben fel akarják használni. Szerintem azért, hogy ezt a fából vaskarikát sikerült kikerülni (képzavardíj), az se túl nagy ár, hogy jóval gyengébb így az eszköz, amit ez teremt. Felhasználni ugyanazok és ugyanazért fogják (vagy nem), mint akik és amiért az erősebbet használták volna. Ha így marad - és nem erősítik vissza az EP nyomására -, akkor sem igaz rá szerintem, amit Magyari P. írt arról, hogy nagyon nehézkes eljárás bástyázza körül - miért is? Az EB szól, a Tanács pedig megvonja a zsét a Dagadttól, ha jónak látja.

mafi mushkila 2020.07.23. 06:39:42

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Én amiatt maradok a pesszimizmusnál, mert szerintem a helyzetből az következik, hogy mindig túl kevés és túl késő lesz a reakció. Ennél a szakasznál is szerintem az mutatja a jövőt, hogy most éppen mi az, amit szent tehénnek gondolunk, amire azt mondjuk/mondják, hogy "ezt már nem fogja meglépni", és amihez keressük a logikus határvonalakat, hogy akkor abból az következik, hogy ezt és ezt sem teheti meg.

...Gondoltad volna például csak egy fél éve, hogy olyan megfontolással készülsz vagy nem készülsz részt venni egy demonstráción, hogy az épp olyan lesz-e, ami az összes pénzedbe kerül? Nem olyannal, hogy egyetértesz-e, ráérsz-e, van-e bármi reményed vagy kifejezni valód.

Wolff 2020.07.23. 11:06:05

@Podvinecz Marsall: @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: @jotunder:
2:40-től von der Leyen mond valamit arról, hogy mi a szöveg hivatalos értelezmése és mit fognak tenni. Eszerint a már beterjesztett rendelettervezetről van szó és azt kell elfogania a tanácsnak minősített többséggel, de nem egyhangúsággal. Aztán majd meglátjuk pontosan mi törétnik.
www.zdf.de/nachrichten/heute-journal/von-der-leyen-riesen-kompromiss-102.html

Wolff 2020.07.23. 11:10:45

@Podvinecz Marsall: Ehhez még beslő szabály sem nagyon kellene, csak kőkemény tényfeltárás a németek mo-i üzletei körül, ami aztán német államolgárokat hoz abba a kellemetlen helyzetbe, hogy eljárás indul elllenük. mo-i korrpuciós cselekmények gyanújával, Mert akkor a német ügyészségeknek (és majd az európainak) hirtelen joghatósága lesz eljárást kezdeményezni a korrupt ügyletek magyar érintettjeire vonatkozóan is. Persze nincs iillúzióm, hogy amennyiben ez megmaradhat egy jogsegély szintjén mit lép Polt Péter vagy éppen eljátszák-e a Hernádi-trükköt mondjuk Szijjártó vagy Lázár János esteében is ha ennél tovább lép az eljárás. De azért elég vicces lenne egy olyan külügyér, aki nem tud az EU-n belől utazni, mert elfogatóparancs van ellene.

Podvinecz Marsall 2020.07.23. 12:18:20

@Wolff: talán úgy lehet feloldani az ovi és UVL közti diszkrepanciát, hogy tényleg lesz egy ilyen, de mire elfogadják, addigra lezárják a 7-est és akkor a köpcösnek papírja lesz arról, hogy ő jófiú, lehet oszolni. Tehát a köpcös még gyorsan, amíg tart a hetes, keresztülhajt mindent, utána már csak egy kávét kér. Én kb ettől tartok.

ámbátor 2020.07.23. 14:06:49

@Podvinecz Marsall: Ettől ne tarts. Olyan nincs, hogy a köpcös leáll és nem geciskedik többet, míg mr. Koleszterin meg nem érkezik. Lehet, hogy előrehoz pár disznóságot de marad bőven a hetes lezárása utánra is.

Podvinecz Marsall 2020.07.23. 15:08:01

@ámbátor: ehhez leginkább az kéne, hogy az ellenzék vagy annak egy értelmezhető része képes legyen paradigmát váltani, megoldandó, létét veszélyeztető probléma elé állítva a NERt.

Wolff 2020.07.23. 16:28:22

@Podvinecz Marsall: A 7-esnek nincs köze ahhoz, hogy az új javaslat szerint a bizottság javasolhat-e szankciót. Pont az a lényeg, hogy a kettő nem függ egymástól.

Podvinecz Marsall 2020.07.23. 16:40:07

@Wolff: annyiban függ egymástól, hogy ha a köpcösnek papírja van valamiről, hogy az oké, akkor ugyanazt már nehezen vehetik elő ellene még egyszer, még akkor is, ha a két eljárásnak elvileg nincs köze egymáshoz. És ha a hetesnek vége, akkor papírja lesz arról, hogy ami addig történt, az oké. Akkor az lenne a szitu, hogy az eu szerint rendben van, miközben az eu szerint nincs rendben.
De én úgy ugatom a jogot, mint a Szily tacskója torkogyulladással, szóval a paraszti eszem lehet, hogy csak egy bullshithez elég.

ámbátor 2020.07.23. 19:56:55

@Podvinecz Marsall: Ezt te se hiszed.
Orbán akkor is harcol, ha csak arról van szó, hogy a felesége nyeri a síversenyt, vagy ő. Komolyan azt gondolod, hogy egyszercsak leáll és azt mondja, elég. Nem lopunk többet, nem tiprom tovább a határokat, nem hágok meg további normákat, mert elég?
Soha a büdös életben. A vádlottak padján is harcolni fog, hogy a bíróság állapítsa meg, hogy neki van a leghosszabb és legvastagabb.

Podvinecz Marsall 2020.07.23. 21:03:13

@ámbátor: harcolni fog, persze, de pitiáner és/vagy megfoghatatlan dolgokkal meg az uefa-val, a többivel meg csak retorikai módszerekkel. Ha a másik oldal nem kapja sürgősen össze magát, jön az aquila non captat muscas dakota változata, mert nem lesz többre szüksége. A köpcös eddig mindig bemérte valahogy, meddig tud elmenni (külföldön), most is beméri majd. De ez egyelőre nem több, mint sci-fi.

netukki 2020.07.28. 14:21:54

A poklok tüzében is gördül tovább a dandár – acélszívű páncélos indulót írt a Kárpátia | hirado.hu

"Páncélos menetinduló címmel írt új dalt a Kárpátia zenekar, melyet az új Leopard 2A4HU típusú harckocsik átadását követően tett közzé. A páncélos dandár lánctalpak hátán, a poklok tüzében is gördül tovább. Vérben, és sárban, elszántan, bátran, mindenre készen, parancsra vár – ilyen és ehhez hasonló sorokkal üdvözölte a magyar hadsereg új harckocsijait a Kárpátia zenekar, mely a közösségi média csatornáin jelentette be bár már korábban felkérték új dala megírására, azt a lehető legjobb időpontban hozta nyilvánosságra."

A lehető legjobb időpontban...

kemény keleti kommentelő 2020.07.28. 14:31:06

@netukki:

" Leopard 2A7HU típusú páncélosokat. Ezekből 44-nek a beszerzéséről kötött szerződést a KMW-vel 2018 decemberében a Honvédelmi Minisztérium. Műszaki és hídvető harckocsik, szállítójárművek is érkeznek Magyarországra, továbbá összetett kiképzési és logisztikai csomag is részét képezi a megállapodásnak.

Hazánk egyébként majdnem 600 milliárd forintért rendelt fegyvereket Németországtól, ezzel pedig a német Gazdasági Minisztérium adatai szerint Magyarország lett a legnagyobb vásárlója a német fegyvereknek 2019 első felében."

labrys 2020.07.28. 22:36:51

@netukki: „Holnap vonul az ezred, hahó! Írta Troppauer Hümér”

velőtanya 2020.07.28. 22:52:06

@netukki: "Ob’s stürmt oder schneit, ob die Sonne uns lacht,
Der Tag glühend heiß oder eiskalt die Nacht,
Bestaubt sind die Gesichter, doch froh ist unser Sinn,
Es braust unser Panzer, im Sturmwind dahin."

Finoman szólva is elég távol áll tőlem a Panzerlied világa, de amikor megpróbálom elképzelni mögé az NKE-s gigerliket:)
www.youtube.com/watch?v=8JDkdc246QQ&feature=youtu.be&t=56

velőtanya 2020.07.28. 22:53:55

@labrys: ""Holnap indul a század _csuklógyakorlatra_"
Amikor először olvastam az Előretolt helyőrséget, ezt a szót annyira nem értettem, hogy örökre megjegyeztem a vers címét:)

ámbátor 2020.07.28. 23:19:35

"Anyám, te vagy árva fiad csillaga, írta Troppauer Hümér."

Wolff 2020.07.28. 23:21:26

@velőtanya: Azért a Kárpátia elég viccesen NER-kompatibilis indulót írt, kicsit sokat fogalkoznak azzal, hogy a páncélosok parancsra várnak, lépnek, mozdulnak. Ami ráadásul az indulót is elsüllyeszti, a páncélosok képzete pont nem ez.

9mmPara 2020.07.29. 18:21:07

@velőtanya: az NKE-s gigerlik védelmében megjegyzendő, hogy a filmbéli srácok eredetijei se nagyon voltak tisztában azzal, hogy a gyakorlatban mivel is jár a német páncélos lét a háború vége felé. Ld. még "a tudatlanság: erő".

velőtanya 2020.07.29. 18:43:45

@9mmPara: Sőt, ezek tulajdonképpen amerikai* statiszta srácok, akik a forgatás után felvették a gázsijukat és elmentek Bitliszre vonaglani meg kokakóla-mámorban fetrengeni:)
Persze, igazad van, csak az egyik olyan dolog, ami különösen irritál a senkiházi fidelitászos majmokban és a ner-gigerlikben, amikor előadják a "micsoda hősiesség kell ma ahhoz Magyarországon..." mantrát.

*Nekem elég nagy döbbenet volt már az is, hogy az ezredest alakító színész azonos Quint-tel, a Cápa eső részének bálnavadászával - egyszerűen eszembe se jutott összekötni őket, tök véletlenül derült ki egyszer.
images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51mia7-WzhL._AC_SX385_.jpg
(Robert Shaw a neve, és a Cápa után két évvel, alig 51 évesen halt meg) infarktusban)

Külsős 2020.07.29. 21:02:26

@ámbátor: a rabok dermedten álltak :)

netukki 2020.07.30. 18:31:53

@Wolff:
1.
A náci páncélos induló: en.wikipedia.org/wiki/Panzerlied
2017-ben Ursula von der Leyen, akkori hadügyminiszter betiltotta a Bundeswehrben az indulót tartalmazó daloskönyvek publikálását.
en.wikipedia.org/wiki/Nazi_songs#%22Panzerlied%22

2.
Az új magyar Panzerlied a német páncélosok üdvözlésére: www.youtube.com/watch?v=x7nN_DquSV0

Magyarországon a Völkischer Beobachter (a.k.a. Magyar Nemzet) reklámozza.
magyarnemzet.hu/kultura/karpatia-dalpremier-pancelos-menetindulo-video-8435508/

9mmPara 2020.07.30. 20:23:21

@velőtanya: Nekem személyes sérelmem a filmmel kapcsolatban, hogy az ifjú panzer-színészek (legyenek bár csak statiszták) látványosan csesztek megtanulni a szöveget, holott szerintem meglehetősen fontos jelenetről van szó: Hessler itt dönti el, hogy csakazértis csatába indul.

velőtanya 2020.07.30. 20:57:33

@9mmPara: Azért ez nem rossz film szerintem a maga műfajában (de lehet, hogy a gyerekkori élmény befolyásol, mert az egyik első "esti nagyfilm" volt, amit annak idején végignézhettem)

aronsatie 2020.07.30. 21:09:32

@velőtanya: Hát elég jó színész volt, ez már a Nagy balhéban is kiderült.

incze 2020.08.03. 15:29:42

a mai politico hírlevélből két paca:

NO RIGHTS, NO MONEY 1: EU governments that don’t respect the rule of law should face financial consequences under the bloc’s coronavirus recovery fund, the new French European Affairs Minister Clément Beaune told the FT in an interview published Sunday. “[We can’t tell] French, Polish, Hungarian and European citizens that [we] can have financial solidarity in Europe and not care how the basic rules of democracy, free media and equal rights are respected,” Beaune said. Financial sanctions are “something we need to develop because legal and financial measures are the most powerful tools” to fight rule-of-law breaches, he added.

NO RIGHTS, NO MONEY 2: Since 2019, dozens of Polish towns, counties and regions have signed anti-LGBTQ pledges and charters. In response, several European towns have ended twinning partnerships with their Polish counterparts, and last week, the European Commission rejected grants for six towns, linking the decision to their anti-gay declarations. Zosia Wanat reports from the French town of Douai, which suspended its twin partnership with Puławy in eastern Poland in response to its anti-LGBTQ declaration.

---
különösen a "the European Commission rejected grants for six towns, linking the decision to their anti-gay declarations" figyelemreméltó, mert az nem deklaráció, hanem precedens (jó lenne látni az indoklást, jogalapot)

Bolygó Hollandi 2020.08.03. 16:46:55

@incze: Nem feleltek meg a pályázati kritériumoknak, oszt annyi.

"The call for proposals for the twinning programme stipulates that it must be accessible to all European citizens without any form of discrimination on the basis of gender, ethnic origin, religion or belief, disability, age or sexual orientation," a Commission spokesman told AFP News Agency on Wednesday.

Those applications that were rejected on the basis of not being in line with the programme's objectives of "equal access and non-discrimination".

www.euronews.com/2020/07/29/eu-funding-withheld-from-six-polish-towns-over-lgbtq-free-zones

Ez egy elég rugalmas eszköz lehet a jövőben, csak a pályázati feltételeket kell jól alakítani. S nehéz lesz ellene ágálni hogy pedig jár a zsozsó.