Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Professzorok Batthyány Négyzete

2017.04.06. 07:01 | jotunder | 157 komment

 

     1.  Nem tudom, nem lesz-e ilyen a CEU ügye is, sajnos. Nem jó a nagy begombolkozás, hogy senkire sem hallgatunk. Legalább azokat érdemes megkérdezni, akik nem eleve ellenségesek, például a Professzorok Batthyány Köre” – (Szathmáry Eörs, a Professzorok Batthyány Köre tagja a Heti Válaszban)

              2.  Nem beszélhet a CEU tervezett bezárásáról a Professzorok Batthyány Körének tagsága: lakatot tettek a szájukra, és határozatban döntöttek a hallgatásról. (Náray-Szabó Gábor, a Professzorok Batthyány Köre tagja a Magyar Nemzetnek)

         Laczkovich Miklós bizonyította be még a kilencvenes évek elején, hogy egy kör véges sok darabra vágva egy vele egyenlő területű négyzetbe darabolható át. Ez egy tisztán halmazelméleti bizonyítás volt, a kérdéses darabok nem voltak mérhetőek. Pár éve, Grabowski, Máthé és Pikhurko belátta, hogy Lebesgue-mérhető darabokat is használhatunk az átdarabolási probléma megoldásánál. Aztán nemrég Marks és Unger megmutatta, hogy a darabokról még az is feltételezhető, hogy Borel halmazok. 

         Nem tudom, hogy miért jutott ez eszembe, de a Borel, az Borel, kérem, azt már esetleg ki lehetne próbálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8412404829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OoOoOo 2017.04.06. 07:43:54

Náray-Szabó asszisztálása mellett sztem be lehetne csukatni az akadémiát. Én Orbán helyében mindenesetre megpróbálnám.

ámbátor 2017.04.06. 08:13:23

Náray-Szabó pedig megmutatta, hogy egy kör már 185 tagra bontással átdarabolható egy darab szarrá.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.06. 08:55:55

@OoOoOo: Még objektív indoka is lenne, hiszen az ezer sebből vérző rendszerű, a tudományos teljesítmény helyett az idős politikusokat preferáló Akadémia egyébként is megérett egy komoly reformra...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.06. 09:10:46

@Online Távmunkás: egyáltalán nem igaz az, hogy az akadémia a tudományos teljesítmény helyett az idős politikusokat támogatja. az akadémia az az intézethálózatot jelenti. az akadémikusi rendszer egy nagyon-nagyon furcsa dolog, amit akkor lehetne megváltoztatni, ha minden valóban érdemes és nemzetközileg elismert professzor/akadémiai kutató megkapna legalább havi kétezer euró nettót.

velőtanya 2017.04.06. 09:55:00

Magamat idézem a másik poszt alól: "Eljött az idő, amikor már nem lehet sunnyogva meghúzódni a PBK névsorában tisztességes embernek."
Szathmáry Eörs, vagy Freund Tamás sem úszhatja ezt meg, akármekkora tudósok. Egyelőre nem helyettesítem be Szathmáryt a képletbe, de ha elfogadja (pláne ha megszavazta) ezt a szájzárat, akkor ő is beleesik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.06. 09:57:40

@velőtanya: Szathmáry elfogadja??? ennél kevésbé hogyan lehet elfogadni??? :)))))

ámbátor 2017.04.06. 10:21:06

@jotunder: Egyelöre kint van a neve a PBK tagok listáján. Ha például onnan töröltetné magát, azzal lehetne ennél kevésbé elfogadni.

velőtanya 2017.04.06. 11:40:38

@jotunder: Ha jól látom, ez a nyomtatott Heti Válaszban megjelent interjúból kedvcsináló idézet. A PBK "határozata a hallgatásról" valószínűleg jóval későbbi, mint az interjú felvétele. Ezért hogy azt elfogadja-e, jelenleg nem tudjuk - abból sajnos ez egyáltalán nem következik, hogy az interjúban elhangzik néhány kritizáló mondat (és az is eléggé sotto voce, pl.: "Nem tudom, nem lesz-e ilyen a CEU ügye is", ez ezért elég óvatoskodó bírálat) Ezért gondolom azt, hogy a PBK tagság fenntartása innentől vállalhatatlan.
(Megelőzve egy elővételezhető reakciót: az hogy Sz.E. igazi komoly tudós, ezzel szemben én meg kiafaszom vagyok, ebben a kontextusban nem releváns érv)

balmoral 2017.04.06. 11:50:18

@velőtanya: A komoly tudósság és a gerinc megléte, avagy hiánya Magyarországon nem állnak korrelációban. Azaz, akár egy komoly tudósnak is lehet gerince. Vagy egy komolytalannak is. De utóbbi számára nem akkora szégyen az esetleges hiánya.

velőtanya 2017.04.06. 11:56:41

@velőtanya: A végét rosszul fogalmaztam meg: nem "ezért gondolom azt...", hanem "én azt gondolom, hogy a PBK tagság fenntartása innentől vállalhatatlan" - azt viszont még nem tudjuk, hogy SZ.E. mit gondol erről.

_ef_ 2017.04.06. 12:02:33

@velőtanya: Freund Tamás véleménye inkább a hallgatás. és erre intette kollégáit is.

christvhu 2017.04.06. 12:08:34

@_ef_: Simo Häyhä véleménye inkább a pontosság, és erre intené mai kollégáit is....

Lajszlo 2017.04.06. 12:40:50

@DrGehaeuse: Nyilván megbecsülték, hogy a CEU-ügyön elvesztett szavazók száma (egyetemi közeg, többsége eleve libsi-bolsi, nem Fideszes) kisebb, mint a megnyert szélsőjobbos szavazók száma.

_ef_ 2017.04.06. 13:02:30

@DrGehaeuse: hát, ha a kommenteket nézed, akkor oldalfüggetlen a megítélése, csak anyázzák.

szazharminchet 2017.04.06. 13:38:28

@velőtanya: Amikor a pébéká (sajnos ennél kisebb betűvel nem tudom írni) kiállt a migránsos uszulás mellett, már akkor vállalhatatlanná vált a pébékátagság. Most már szerintem nyugodtan kijelenthető, hogy tisztességes embernek két mentsége lehet arra, ha nem lép ki, ha halott, vagy ha teljesen szenilis (mondjuk nem lepne meg, ha ez lenne a többség).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.06. 18:41:58

@jotunder: Az intézethálózatban szigetszerűen vannak jól működő részek, de sok helyen ettől távol állnak. Az akadémiai gittegylet bizottságok, a pofára osztott akadémikus cím és a doktori eljárás is problémás...

balmoral 2017.04.06. 18:55:12

@Lajszlo: Nincs most ilyen számítgatás. Ez eszébe se jutott volna senkinek, csak a Putyinnak. A keresztapa utasítását hajtják végre, és eléggé türelmetlen volt az atyuska.

fortin 2017.04.06. 20:22:06

@Online Távmunkás: Pofára osztott akadémiai tagság? esetleg lehet érdeklődnünk jotundernel, hogy Frank András vagy Stripsitz András mennyire volt pofára választott MTA tag tavaly, vagy Feileinger Attila, Miklósi Ádám, Simon István, Katz Sándor, Zaránd Gergely (csak az ő munkájukra van ilyen-olyna rálátásom).
Jók ezek a közhelyek, amelyekkel lehet szidni az MTA-t, vagy bármit, csak éppen sehova se vezetnek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.06. 21:27:03

@fortin: Nem az a kérdés ilyenkor, hogy aki megkapta a tagságot, az lerakott-e valamit az asztalra, hanem az, hogy jobban megérdemelte-e, mint azok, akik nem kapták meg. Tudod, nagyon visszás, hogy van olyan tudományterület, ahonnan évtizedek óta nincs MTA-tag, miközben az adott MTA-osztály többi tudományterületéről több levelező és rendes tag is van, pedig a kimaradóknak nem gyengébbek a tudományos mutatói. Az MTA doktora címnél is elvileg elvárás, hogy nemzetközileg jegyzett, double peer review-s folyóiratokban publikáljanak, de egyes területeken még magyar ismeretterjesztő magazinokat is elfogadnak tudományos publikációként, máshol valaki beadhatta monográfiaként a PhD disszertációjának szó szerinti fordítását... A kutatói pénzek osztásánál pedig becslésem szerint nem éri el a 10%-ot az átlátható pályázatok aránya.

jan 2017.04.06. 22:45:18

Nem értem, milyen hallgatási fogadalomról beszél Náray-Szabó. Tudok konkrétan olyan professzorról, aki PBK tag, és aláírta a nyelvészek-kognitív scientistek-pszichológusok Balognak, Palkovicsnak és Orbánnak címzett nyílt levelét a CEU mellett.

Mister Gumpy 2017.04.06. 22:47:17

@_ef_: Bevallom, nekem is kinyílt a bicska a zsebemben arra, hogy "az ország nem érdemli meg őt". Az országgal az egyik fő baj, hogy az őhozzá hasonló ürgék, nem tudom, hogy ostobaságból vagy gerinctelenségből-e, csak akkor botránkoznak meg, amikor az ő területüket kúrja szét a kormány. És akkor sem szórja a hamut a fejére, hogy mekkora hülye volt, hogy eddig támogatta ezeket a szemétládákat, hanem a többi hülye a hibás, akik vele együtt megszavazták ezeket.

jan 2017.04.06. 23:10:55

@Mister Gumpy: Meg az is elég disszonáns volt, ahogy bizonygatta, hogy keresztény, 7 gyereke van, egyházi iskolába járatja őket, és mindig a Fideszre szavazott. Ezek a CEU, a kutatás, a tanszabadság szempontjából totál irreleváns tények, kinek hány gyermeke van, vallásos-e, milyen a vallása. Én a saját doktori témavezetőmről _sejtem_, hogy vallásos lehet, és a politikai beállítottságáról is vannak _sejtéseim_, de soha erről nem beszélgettem vele, egyszerűen nem kerül szóba, pedig jóban vagyunk, de egyszerűen ez nem téma.

Konkrétan ízléstelen ezekről a személyes dolgokról egy ilyen munkahelyi-tudományos kontextusban megnyilatkozni.

Mister Gumpy 2017.04.07. 02:10:43

@jan: Ha rosszindulatú vagyok, akkor ez egy panasz a Párthoz: Elvtársak! Elszúrtátok a törvényt! Nem csak a zsidókat szívattátok meg!

Dinkainka 2017.04.07. 06:55:36

@ámbátor: Szerintem ez sértő a szarra nézve!

dr Brcskzf Gröőő 2017.04.07. 07:22:37

@Mister Gumpy: „csak akkor botránkoznak meg, amikor az ő területüket kúrja szét a kormány”
épp ez nem megy a fejembe (bár persze tudomásul veszem, mi mást tehetnék): az ő területét (megújuló energia) elég régóta elég konzekvensen kúrja szétfele a kormány. baromi kíváncsi lennék, hogy ő vagy hozzá intézményesen közel állók mennyit találkoztak kormányzati döntéshozókkal, -előkészítőkkel, milyen szintűekkel, milyen eredménnyel -- és hasonló statisztikára az előző kormányok idejéből. továbbá a máshol idézett „ebben a gazdasági helyzetben kénytelen vagyok tudomásul venni...” érv is csak részben helytálló, hiszen a megújulókkal kapcsolatban bőven kéne lennie uniós forrásnak.

OoOoOo 2017.04.07. 09:39:43

@dr Brcskzf Gröőő: sztem is finomítsunk és legyünk egészségesen cinikusak: az egzisztenciális luxuspáholyból való kiűzetés lehetősége volt a fő (egyetlen) hajtóerő a fb poszt mögött. Nyilván, ha elmegy a ceu, és tegyük fel, h ő akár marad, akkor is nagyot bukik relatíve.

aronsatie 2017.04.07. 11:24:10

@dr Brcskzf Gröőő: Gonosznak gonosz és még igazságtalan is, viszont legalább nem szórakoztató.

ámbátor 2017.04.07. 12:07:35

@aronsatie: Ellenben a lehetö legjobb módja, hogy bárkinek, akinek esetleg eszébe jutna, hogy talán mégsem illiberália a lehetséges világok legjobbika, az rádöbbenjen, hogy nincs átjárás, aki eddig "nem jól" szavazott, örökre ellenség marad, nincs számára hely, akkor se, ha képességeit mindenki elismeri, szakmai és emberi múltja megkérdöjelezhetetlen, soha senkinek nem ártott, a büne annyi, hogy rossz fele szavazott és nem döntötte meg a diktátor hatalmát.

aronsatie 2017.04.07. 12:36:37

@ámbátor: Ez az én bajom is. Úgy gondolom ugyanis, hogy különbnek kell lenni és nagyvonalúbbnak, mint az ellenfél.

Érvsebész 2017.04.07. 13:02:38

@aronsatie: Számomra ez egy más dimenzióban jelenik meg. Nekem az ÜVD személye tökéletesen közömbös. Nem ellenfelem, engem személy szerint sose bántott, nem gondolom, hogy különb volnék nála, pláne hogy különbnek kéne lennem.

Az ÜVD levelében _írtakkal_ azonban számos problémám van, és őszintén nem értem, miért ne beszélhetnék erről.

Nem tetszenek a tudósasszony érvei, az ad misericordiamtól az ad verecundiamig. Nem tetszik, hogy még mindig nem érti: a CEU bezárása elleni tiltakozását nem teszi hitelesebbé, hogy hány gyereke van. Gondolom, tudományos tevékenysége során se jutna eszébe ezzel érvelni. Nem teszi hitelesebbé, hogy egyházi iskolába járnak. Hogy éjszaka dolgozik. Hogy ő máshol mennyire kapós volt, de hazajött. Hogy hívő.

Mert ezek azt sugallják, hogy ellenben aki mondjuk szingli titkárnőként agnosztikusan főzi a kávét a CEU-nál, nem akar gyereket, vagy amilyen van neki, az a taktaharkányi önkormányzati általánosba jár, emellett kialussza magát, néha megiszik egy pohár bort a barátaival, máskor zumbázik egy órát, mészároslőrinces mémeket posztol a fészen, na az ilyenről a fene se tudja, hogy kiérdemelte-e életművével a ius murmurandit.

Az a bajom vele, hogy olyan kontextusba helyezte a tiltakozását, amitől kétségessé válik, hogy az ügy, nem pedig csak a saját egzisztenciája iránt elkötelezett.

És én elhiszem, hogy ő mostan meg van rémülve, meg stb., de ne felejtsük már el, hogy ő mégiscsak egy írástudó.

ijontichy 2017.04.07. 13:35:14

@Érvsebész: Tökéletes.

(Megj: ha Taktaharkány nem lesz világhírű, akkor balfékek. :-DDD)

aronsatie 2017.04.07. 13:51:08

@Érvsebész: Van itt pár félreértés meg amivel nem értek egyet.
A hölgyet nem tekintem ellenfelemnek. Azt tekintem ellenfelemnek, aki engem ellenségének tekint, ne firtassuk, éppen milyen indulatból, nagy a választék. A velem egy, vagy hasonló oldalon állóktól várnék el ennél különb hozzáállást és valamilyen mértékű nagyvonalúságot. Az a virtuális lincs, amit a furcsa nevű prof. asszony kapott több helyen és sokaktól, elfogadhatatlan és undorító. Nem követett el semmit, pusztán nem vette eddig észre, milyen méltatlan képződményre pazarolta a rokonszenvét. De nem haszonélvezője a rezsimnek, nem nyúlt le semmit, nem bulizott ki magának semmit, nem neveztette ki magát semmilyen funkcióba. Kiérdemelte a helyét. Semmi oka a megélhetését félteni, két kézzel kapnak utána, ha bezár a CEU, vagy nem költözik vele máshová.
Maga a nagy Jakupcsek Gabriella, aki telisírta a sajtót, amikor kirúgták az MTVA-ból nem kapott negyedennyit se. Pedig az ő munkahelye felmerülhet, hogy vállalható-e, rengeteg kirúgott kollégája van, akikre korábban egy szót sem vesztegetett, mert nem neki fájt, ráadásul J.G. olyan tehetségtelen, mint az ágyú.

ijontichy 2017.04.07. 14:02:22

@aronsatie: "Az a virtuális lincs..." Ha nem egy elefántcsonttoronyban élsz, akkor tudnod kell, hogy Mo-on iszanyatos indulatok halmozódtak fel az elmúlt kábé húsz év alatt. TGM pöntyögött valamit erről (de az lényegtelen). Ez Vitya & Co. tudatos rombolása. Ezért érdemel életfogytig sittet. Tönkrebaszta egy ország "lelkét".
A buli az egészben, hogy az átlag "azt sem tudja, mi baja van, csak valami baja van" Ez egy tökéletes megfogalmazása a jelenségnek.
Beleköt az élő fába, vöröslik a feje a közutakon, ha valaki elé bénázik, és hirigel a virtuális térben, mert ahhoz még egy tisztes faluvégi kocsma bátorsága sem kell. Persze az előbbiek sz@rt sem érnek, az utóbbinak - jó esetben - legalább van valami katartikus, "gyógyító hatású" végkifejlete :-)

seol 2017.04.07. 14:04:44

@aronsatie:

Ebben nagyrészt igazad van (és a virtuállincs elég nagy része tényleg undorító és semmiben nem különbözik egy fideszes trollhorda támadásától), de azért fogadd már el, hogy van, aki émelyítőnek találja azt is, (a)hogy a hölgy elpanaszolja, hogy mi az, hogy őt is közelíti az úthenger, amikor pedig ő keresztény és hétgyerek és kormány(sic!)tisztel.

És fenntartom, hogy bőven van annyi politika az állásában, hogy azért legalábbis csúsztatás legyen az, hogy "nem láthatta", vagy az, amit -- ha jól emlékszem -- az eredeti "levele" alá hozzászólásban írt a szintén kínos "én a világ megmentésével foglalkozom, a politikát oldjátok meg Ti, ahhoz semmi közöm" mentén.

dr Brcskzf Gröőő 2017.04.07. 14:42:52

@aronsatie: @ámbátor: azt én se gondolom, hogy ÜVD-hez _így_ kéne szólni -- nem is neki szól, én is csak itt osztottam meg. viszont valamilyen formában föl kéne tenni ezeket a kérdéseket, én legalábbis nagyon kíváncsi vagyok a válaszokra. persze föl vagyok rá készülve, hogy nem fogom érteni, ahogy azt a barátomat se értem máig se, aki, bár sose szavazott a Fideszre, a menekültellenes nemzeti konzultációra mondta azt, hogy na itt lépte át Orbán azt a bizonyos (???) határt.

ámbátor 2017.04.07. 15:10:51

@seol: Abszolút el tudom képzelni azt az életformát, amelyik a pártpolitikával négy évente 10 percet foglalkozik. Nem az enyém, de el tudom képzelni. Van hét gyereke; akinek van saját gyereke, az ezt ki tudja szorozni. Van egy publikációs listája, ami elött le a kalappal. Azon kívül ha jól látom az a típus, aki otthon is próbál a minimál energia, minimál szemét vonalon élni, az se szabadidöbarát. A maradék idejében elmegy a templomba a képzelt barátjával beszélgetni.
Nem tudok rá emiatt haragudni, bár nem egyezik az én étékrendemmel. De nem mondhatjuk, hogy közönyös a világ gondjaival, helyettem is dolgozik a klímaváltozás ügyében. Együgyü, a szó szoros értelmében. Társadalmi munkában dolgozik az ensznek, a levegö munkacsoportnak. Most pedig azt kapja, hogy de mért nem állt ki a szegényekért, a tanárokért, mittudoménkiért. Mert aki mindezekért eljárt tüntetni, mégis mit ért el? ÜVD viszont elért valamit a saját területén. Jelentös munkája van abban, hogy a CEUN most van egy sikeres Department of Environmental Sciences and Policy és abban, hogy 2015 -ben a világ majd minden állama aláírta a párizsi klímaegyezményt. Most meg ö a feketeseggü, hogy miért nem szólalt fel a növérek tüntetésén. Hát bassza meg, tényleg nem tudom, mit akarunk még egy embertöl. Iványi Gábort senki nem baszogatta, hogy miért nem szólal fel klímaügyben.
Ez a nö erre tette fel a karrierjét, az életét, ezt a frontot választotta. A világ megmentésével foglalkozik, a politikára nem ért rá. Amíg az bele nem szart a munkájába. Teljesen méltánytalannak érzem, amit kap, fenntartva, hogy se a fidesz szavazó, se a hívö, se az egyháziiskolás nézetei nem az enyémek. Ezeket nem is tudom tisztelni. De amit amúgy letett, ne legyen már kinullázva, csak mert a faszbokjára nem csak annyit írt, hogy Orbán Takaroggy!. Azt értenénk, járna érte a pirospont meg a nyuszinyomda.

seol 2017.04.07. 15:23:48

@ámbátor:

Izé, pont azt írtam, hogy az, hogy azt próbálja sugallni (ő vagy bárki), hogy "a politikára nem ért rá", csúsztatás, hiszen olyan területen dolgozik, ahol egyszerűen lehetetlen nem találkozni politikával.

Az "Orbán takaroggy" lehet, hogy tetszene sokaknak, én pont nem vagyok rá lyen formában fogékony -- de lehet, hogy vannak mondatok ezen és a "valaki tönkretették az álmomat, amellyel semmi gond nem volt 2017 áprilisáig, pedig keresztény vagyok és kormánytisztelő, tehát nem érdemel meg engemet az ország"-on kívül. Valahol a kettő között mondjuk.

seol 2017.04.07. 15:34:48

@dr Brcskzf Gröőő:

Amellett, hogy az ÜVD-t érő fikázás tényleg eltúlzott és sokszor undorító, azért Szily sem igazán az ominózus levelet védi, hanem azt, amit bele szeretne látni. Lásd pl. a

"Azt képzeltem, hogy az igazán elkeseredett ellenzékiek direkte örülni fognak, hogy már a kulturálisan ennyire mélyen beágyazott jobbosok normális része is kezdi észlelni, hogy milyen értelmetlen, rettenetes irányban mennek itt a dolgok."

részt. ÜVD leveléből annyi derül ki, hogy észrevette, hogy az ő saját munkahelyével gondok vannak, ami nem nagy teljesítmény, ha nem pont a CEU-n dolgozik, vagy egy másik egyetemet próbál kinyírni a Kedves Vezető, szerintem gondolkodás nélkül maradt volna az "őőő, én nem értek a politikához" hozzáállásánál. Az, hogy egy szóval se említi a fideszt (már a hűségnyilatkozat félmondatán kívül), de még arra is jut, hogy "az ország a hibás", szintén nem a "dolgok észlelésére" utal. Sőt.

De legalább linkelte Szily ezt, jó, minden elhangzott már ezerszer, kicsit talán túlzó is, de jóval közelebb áll a valósághoz:

kolozsvaros.com/2017/04/06/hol-volt-on-kormanytisztelo-nemzeti-kereszteny-vilageleteben-fideszes-szavazo-az-elmult-evekben/

aronsatie 2017.04.07. 15:38:26

@ijontichy: És? Meddig méltó az az indulat? A beszólás még OK, esetleg fordulat esetén kirugatás, verés, akasztás?
Veszélyes dolgok ezek, még a jogos bosszú is csak ritkán áll meg annál, aki valóban megérdemli.
Ismétlem, ez a nő nem követett el semmit, azon kívül, hogy arra szavaz, akire mi nem, és akinek a tevékenységét méltán tartjuk rendkívül károsnak. Abban hisz, amiben akar, és annyi gyereket szül, ahányat jónak lát és fel is nevel.
Ha a Momentum (vagy más) lusztrációt javasol, azzal érthetünk-e egyet? Mert ha nem, akkor nehéz lesz megmagyarázni, hogy egy esetleges pártállami pöttyös múlt miért nézhető el inkább, mint a fideszes. Meg hogy milyen jogon ordítja le a Fidesz egykori önkormányzati képviselője egy mezei Fidesz-szavazó fejét.

aronsatie 2017.04.07. 15:40:57

@ámbátor: Ni már, pont most utaltam rá. Talán Hont András is gyalogoljon el az ügyben a pichába, de minimum Canossáig.

aronsatie 2017.04.07. 15:43:04

@seol: A hölgy nyilván nem hibátlan. De ez miért meglepő? Oly kevesen vagyunk a világban, akik mindig mindent jól látnak, és Márta napján nem lopnak és nem vernek meg senkit.

velőtanya 2017.04.07. 15:46:45

Ambivalens érzéseim vannak. Nekem se tetszik az össztűz, és az eszemmel mindenképpen aránytalannak tartom. De amit ijontichy írt, azt nem lehet figyelmen kívül hagyni: iszonyatos indulatok halmozódtak fel, és "ezen az oldalon" is emberek vannak, akik hét éve élik meg napról napra, ahogy ez a rendszer mindent tönkre vág és mindenből gúnyt űz, ami nekik fontos - és itt nem (csak) eszmei vagy elméleti dolgokról van szó, hanem pl. szétszakadt családokról, nagyszülőkről, akik nem láthatják felnőni az unokájukat, és sok más hasonló kaliberű tételről - mindezt úgy, hogy a hatalom, és sokszor a hatalom egyszerű szavazói is naponta röhögnek az arcába, hogy "megint ajvékol a libsi, akkor ez csak jó lehet nekünk magyaroknak". És akkor jön egy nő, és a legminimálisabb önkritika vagy mások iránti empátia nélkül, kizárólag a saját egocentrikus szempontjából megír egy ilyen posztot - ahogy egy kommentelő írta a 444-en: "Itt vagyunk a Stanfordi börtönkísérlet kellős kibaszott közepén, és azt várod el, hogy a fogvatartottak befogadják maguk közé azt a börtönőrt, aki még mindig börtönőr, csak megették az uzsiját a többiek".

Magában a posztban egyébként három dolog van, ami nagyon nem tetszett nekem. Az egyik a már említett empátiahiány és egocentrikusság. A másik, hogy _valóban_ nagyon könnyű azt az értelmezést belelátni az írásba, hogy a többiek, akik nem fidesz-szavazók, és nem keresztény iiskolába járatják a hét gyereküket, azt kapják amit megérdemelnek... na de VELEM miért csináljátok ezt? Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy ezt nem így gondolja, és csak a rossz megfogalmazás (+ egy autista szintű érdektelenség más emberek gondjai iránt) eredményezte ezt a sugallatot. Viszont a harmadik tétel még akkor is magyarázatra szorul, ha ezt mind elfogadjuk, hogy ő a saját kis mikrovilágában él, és a családján meg a munkáján kívül nem érdekli semmi (és itt _tényleg_ kíváncsi lennék bármilyen magyarázatra). Megint idézni fogok, mert más már jobban megfogalmazta: "Ugyanúgy támogatta a kormányt akkor is, amikor a megújuló energiát humbugnak hívták, amikor a napelemekre környezetvédelmi (!!!) termékdíjat vetettek ki, amikor de facto betiltották a szélerőművek építését. Arcon szarták mindazt, amiben ez a nő hisz és állítólag tesz érte." Szóval, ha a NER mondjuk felkarolta volna a megújuló energia gondolatát (miközben minden mást elkúr), akkor lehetne mondani, hogy ő csak erre koncentrál, és szemellenzősen nem veszi észre, hogy más területeken mi folyik. De ezt így hogy??

ámbátor 2017.04.07. 15:49:16

@seol: Nyilvjn találkozott eddig is politikával - klímapolitikával. Nem tudhatjuk, hol, hányszor, kivel dolgozott ezügyben. Nálam biztos többet tett.
„Korábban Sólyom László is nagyon fontosnak tartotta ezt, volt zöldombudsmanunk, ez nagyon ígéretes időszak volt. Sajnos a mai helyzet rossz, tragikus, hogy a jövő nemzedékekért felelős parlamenti biztos hivatalát megszüntették, mára nem maradt intézménye, képviselete a fenntarthatóság ügyének”. Nyilatkozta 2015-ben.
Az ENSZ munkacsoportban dolgozva nem is szabad napi politikával foglakoznia.

Gyakran voltam ilyen-olyan tüntetésen, némelyik ügyben rengeteg hozzászólást írtam blogokhoz, volt hogy hangosan toppantottam is. Kiáltam minden ügyben a mocsok maffia ellen, kb nulla hozadékkal, míg ott nem hagytam az egészet a picsába. Az összes olyasmit megtettem, amit most töle várunk el visszamenöleg. A nettó eredmény: nulla, zero, nil, void. Nem tudom leköpni, amiért csak egy üggyel foglalkozott,de azzal eredményesen.

seol 2017.04.07. 15:52:08

@ámbátor:

Na, megfelelő "párhuzam" -- ő legalább olyan távol áll tőlem világnézetice, mint ÜVD, a levele sem az én világom (finoman szólva), mégis csak annyi jut eszembe róla, hogy "korrekt". Lehet így is.
(És talán mutat valamit az is, hogy a 444-en, ahol ÜVD azért túlfikázták, -- így első átfutásra -- Lukácsi felé a "jobb későn, mint soha" a durvább beszólások közé tartozik.)

ijontichy 2017.04.07. 15:55:33

@aronsatie: Nem személyeskedés, még csak nem is értékmérés, ténymegállapítás akar lenni: neked szvsz. kimaradt a szocializációdból a "faluvégi kocsma" (ld. még @kettes: out-of-the-box) gyakorlati tapasztalata. Méltó? Méltóság??? Ezek ebben a térben nem értelmezhető fogalmak. Padlót fogott a másik, vagy sem? Veszélyes? Naná! Jó reggelt királyfi!

Érvsebész 2017.04.07. 15:56:14

@ámbátor: "Ne féljünk tévedni, az én életem, ha azt nézzük, tévedések láncolata, mégis tudunk értéket teremteni!" - ez emberi

seol 2017.04.07. 15:56:53

@ámbátor:

Nem tudom, szerintem a klímapolitika pont olyasmi, ami kapcsán az ember azért kap képet a hétköznapi politikáról is, gazdasági, földgazdálkodási ésatöbbi kérdésekről. De az ő helyén biztos találkozott a felsőoktatás korábbi fideszes állatságaival is. Csak őt nem érintették.

aronsatie 2017.04.07. 16:06:37

@ijontichy: Hogy-hogy kimaradt? Leszarom, mi hogyan dívik a faluvégi kocsmában, az sem a véleményemen, sem a hozzáállásomon nem változtat. Van olyan box, amin belül kell maradni, no matter what.

ámbátor 2017.04.07. 16:06:44

@seol: értem, csak nem tudok azonosulni vele, hogy a "látnia kellett volna, szólnia kellett volna" indokolhatná azt, amit kap. Amit a kolozsváros, vagy a nyest írt. Méltatla, szóval gn Szilynek adok itt igazat.

seol 2017.04.07. 16:33:33

@ámbátor:

Annak, amit kap, a durva részét nem indokolja. De azért az sem volt a levele, aminek Szily beállítani próbálja.

És hát egy dolog, hogy a "szólnia kellett volna" nem jogos mint fikázási ürügy.
Viszont
1. Látta (lehet, nem mindent, de biztos, hogy "eleget")
2. Nem szólt.
3. Még most is úgy tesz, mintha az Ő [Ő, Ő] konkrét szívatásáig minden rendben lett volna.
4. Még most is próbálja mindenki másra hárítani a felelősségnek még a nyomát is.

Tehát szerintem a kolozsváros szerzője semmi indokolatlant nem írt Ismétlem, nem az első két pont miatt. A 4 pont miatt együtt. Lukácsiról, aki pedig közelebb volt a "sűrűjéhez", senki -- beszámítható -- nem fog ilyesmit írni, nem véletlenül.

A nyestes cikk tré lett viszont.

ámbátor 2017.04.07. 16:54:23

@seol: ebben így kb kiegyezhetünk. Amúgy is már csak körbe-körbe jártunk.

aronsatie 2017.04.07. 17:09:51

@seol: A kolozsváros írás szerzője, Hont András, Fidesz-párttag volt 2007-ig és önkorm. képviselő. Nem ő lépett ki, kizárták. Szerinted milyen jogon dumál, hogy hát nem vette észre?

ijontichy 2017.04.07. 17:29:23

@aronsatie: Nézd, nekem is mindegy, amíg az ember el tudja kerülni az ilyen helyeket/helyzeteket, de amikor nem, akkor nem mondhatod a szembenállónak, hogy leszarod, mert nem a te szabályaid szerint fog játszani. Itt és most a kibertérben, szoftosan látod és megengetheted magadnak a luxust, hogy leszard. De a világ már csak olyan, hogy ha szorul a kapca, úgyis az a nyerő aki először és nagyobbat üt. Kívánom sose tapasztald meg, mert akkor vagy nagyon gyorsan változik a hozzáállásod, vagy rosszul jársz. És ez olyan biztos, mint a halál.

seol 2017.04.07. 17:36:54

@aronsatie:

Tehát szegény ÜVD-t kritizálják és hogy jön ehhez Hont András, akit 2007-ben (!) kizártak a Fideszből (fun fact: azért, mert túl sokat kritizálta Orbánt és a Fideszt). Nos, ez az "érvelés" annyi szinten "nemsemmi!", hogy neki sem állok összeszámolni. :) Valamit ki lehetne hozni abból is, hogy Hadházy meg 2013-ig volt fideszes. Nem tudom, nekem ez a "fideszeseknek soha meg nem bocsátunk" kicsit túlzás.

Mister Gumpy 2017.04.07. 18:01:06

@Érvsebész: @aronsatie: Amelyikőtök kommentjét éppen olvasom, azzal értek egyet. :-) Vagy inkább :-(, mert már itt a szellemi leépülésem.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2017.04.07. 18:29:45

@velőtanya:

+1

@aronsatie:

Nem lehet Hont, ő rovatvezető a HVG-nél. Valszeg Hosszú Andrea, a kolozsváros alapítója.

(Hont rovatvezetősége az állandó gyurcsányozással és DK-gyűlölettel maga is elképesztő amúgy.)

aronsatie 2017.04.07. 18:29:51

@Mister Gumpy: Akkor te vagy a rabbi, mi meg a két bóher.

aronsatie 2017.04.07. 18:32:49

@seol: Pozsgai elvtárs is sokat kritizálta, ha nem is Kádár elvtárst, de Berecz elvtárst bizonyosan. Belülről. Nem tudom, miért csodálkozol azon, ha nem tartom dicsteljesnek, ha valaki 2007-ig kitart a Fidesz mellett, és funkciót is vállal. A Fidesz és Orbán ámokfutása egyáltalán nem 2010-ben kezdődött. Nem magyarázom tovább.

szakértőbb 2017.04.07. 19:02:05

@aronsatie: a különbek és nagyvonalúbbak a mártírok voltak. A győztesek inkább megsemmisítik az ellenfelet...

aronsatie 2017.04.07. 20:07:07

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Biztos? Én úgy tudom, Hont. Blogot lehet írni a hvg mellett is.

aronsatie 2017.04.07. 20:08:57

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Van egy H. Andrea a szerzők között, meg egy H.A.

Érvsebész 2017.04.07. 20:27:09

@aronsatie: :D

Alig van, hogy egyetértünk, de megtisztelő nekem veled bóherkedni :)

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2017.04.07. 21:26:29

@aronsatie:

Nem vagyok nagy Kolozsvár-olvasó, de szerintem H. Andrea és H. A. ugyanaz lehet, a cikk ránézésre sem Hont stílusa, amúgy pedig kizárt, hogy Hont a HVG munkatársaként intenzíven közéleti blogoljon. (További bizonyíték a gyurcsányozás feltűnő hiánya. :D)

aronsatie 2017.04.07. 21:57:44

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Viszont egy szerző két néven ír ugyanabban a blogban, az egyik ráadásul egy ismert szerző ismert szignója? Furcsa lenne.

aronsatie 2017.04.07. 22:00:17

@Érvsebész: Pedig ezt elpapjancsiztam. A viccben 1 rabbi, 1 bóher, 1 Kohn és 1 Grün van.

aritus 2017.04.08. 07:06:25

@OoOoOo: egyetértek

És ezt nem érti szili a 444-ről,
444.hu/2017/04/07/egyszeruen-borzalmas-amit-egy-rakas-ellenzeki-muvel-urge-vorsatz-dianaval

hogy az váltotta ki az indulatokat ez ellen a nő ellen, hogy
1, csak akkor szól, amikor ő kerül konkrétan egzisztenciális bizonytalanságba,
2, nem nevezi meg, hogy kik hozták őt ilyen helyzetbe, "valakik" természeti csapás?
3, felsorolja, hogy ő a Párt szerint elvárt példás életet éli, tehát pont ővele basznak ki,hát hogy lehet ez?
4, sértődötten előadja, hogy az ország nem érdemli meg őt,
5, szó nincs benne tévedtem, bocs gyerekek

szemben ezzel a csajjal, aki viszont nagy tiszteletet kapott:
444.hu/2017/04/07/a-ceu-ugy-miatt-kilep-a-kdnp-bol-lukacsi-katalin

bocs, off voltam

RontoPal 2017.04.08. 07:12:10

@aritus: másik posztban tőle:

"Barataim, kerlek, osszatok meg ezt a linket. ne hagyjuk, hogy sok vezeto magyar kutato allasa szunjon meg, akit a CEU hozott vissza "

Ez sem jobb...

És az is tévedés - pl jt-től -, h az ismerőseinek szánta a kitörölt posztot, mert én pl. el sem tudnám olvasni, ti. nem vagyok az ismerőse.

aritus 2017.04.08. 07:24:50

@Érvsebész: így van, én még azt tenném hozzá, hogy nem nevezi meg, hogy kik törték össze az ő álmát, az össze lett törve: "Amikor ezt az álmot szembeköpték, durván széttörték." Kik, könyörgöm, kik törték össze az álmát és mivel, hogyan? Azért ezt is megírhatta volna. Az az álom nem csakúgy magától törődött össze, jött egy vihar, oszt összetörte.

Amúgy én nem gyaláznám, azzal sem értek egyet, ahogyan nekiestek, főleg az "ahogyan"-on van a hangsúly.

velőtanya 2017.04.08. 07:50:14

Amúgy Áderről miért beszélnek sokan úgy, mintha neki itt érdemi szerepe lenne?
Ha jól tudom, két dolgot tehet az azonnali aláíráshoz képest:
1) visszaküldi a parlamentnek - mire nyilván seperc alatt újra elfogadják, és akkor már alá kell írnia
2) elküldi az AB-nak - de ezt megteheti más is, gondolom meg is fogják (az más kérdés, hogy aztán a nettó fideszes AB mi tesz vele)
Szóvak mi a jelentősége Áder "meggyőzésének"?

velőtanya 2017.04.08. 08:08:33

"az más kérdés, hogy aztán a nettó fideszes AB mi tesz vele"
Az AB kapcsán még az jutott eszembe, hogy ez az út nekem semmi jót nem ígér, sőt. Egyrészt mert a fő probléma szerintem itt nem jogi - még azt se tartom kizártnak, hogy jogilag ez az egész még egy pártatlan AB előtt is megállna. (Ahogy mondjuk azzal sem alkotmányjogi probléma lenne, ha azonnali hatállyal bezárnák az Operaházat, a zenészeket szélnek eresztenék, az épületet pedig átadnák Mészáros Lőrincnek disznóhizlalás céljára.) Másrészt a fideszes AB simán eljátszhatja azt a színjátékot, hogy jó sokáig kotlik rajta, aztán méltóságteljesen bevonul, két jelentéktelen passzust alaptörvény-ellenesnek nyilvánít, azokat a fidesz korrigálja, és onnantól ott van a jogállami kontroll pecsétje az egészen.

aritus 2017.04.08. 08:10:27

@ámbátor: szerintem az indulatokat vele szemben nem az váltotta ki, hogy eltérő a világnézete, azaz vallásos, kormánypárti, fideszpárti. Az indulatokat az váltotta ki, hogy azt képzelte, hogy ez neki kivételes bánásmódot biztosít, hogy őt nem érheti bántalom a NER-től. És amikor azzal kell szembesülnie, hogy de igenis leszarják, és akár tönkre is teszik, ha orbán úgy ébred egy reggel, akkor üvd nem elgondolkodik, hogy hol is élek én, kiket támogattam, kikben hittem, bíztam, hanem követeli, hogy neki továbbra is biztosítsa a rendszer a kivételes bánásmódot, mert ő jó kislány. És a haragja nem a hatalmon lévők ellen irányul, hanem az egész ország ellen ("nem érdemel meg ez az ország")

Az nekem sem tetszik, és nem is tudok vele azonosulni, ahogyan ez az indulat kifejeződik. Az alpári anyázás stb.
De nagyon sok mindennel szemben ugyanebben a stílusban fejezi ki magát az "internet népe", amitől rosszul vagyok (a stílustól). A nőkkel szemben, a cigányokkal szemben, a menekültekkel szemben, a bkv-n bliccelő utassal szemben stb.

aritus 2017.04.08. 08:20:33

@aronsatie: Nem, Hontot 2002-ben zárták ki, és azért, mert a választási két forduló között írt egy nyílt levelet orbánnak, hogy na ezt azért ne, mit csinál, hova tart.

Tehát ő pont azt csinálta, amit üvd-n kérnek számon (amivel az ő esetében én se értek egyet), hogy szólt, tiltakozott, amikor úgy látta, hogy számára elfogadhatatlan irányba mennek a dolgok, és erre rögtön jött a retorzió és kizárták.
Tehát akkor, amikor levelét megírta, még bízott benne, hogy hatással tud lenni a fideszre, orbánra, még érdemben változhatnak a dolgok. Nem kérheted számon rajta, hogy miért nem lépett ki. Nem volt rá ideje, hamarabb kirúgták, akkor amikor ő még bízott abban, hogy orbán észretéríthető. Ha akkor nem rúgják ki, vszinűleg hamarosan kilép magától.

aritus 2017.04.08. 08:25:04

@aronsatie: rosszul tudtam, tényleg 2007-ben zárták ki, bocsánat.
A mondandóm lényegén ez nem változtat.

OoOoOo 2017.04.08. 08:41:40

@aritus: Szily két fanszőrepilálós, esetleg orbánviktor formájú csikisör márkájú nemzeti dildókról szóló poszt között imádja eljátszani, h ő a megértő, bölcs apuka, aki rendet rak a játszótéren. Ez egy kurva jó szerep amúgy, sokan (köztük persze én is) imádják ezt eljátszani.

Nem ütöttek minden comingoutolót. Pont amiatt a fellengzős nagyarcúság miatt ütötték ÜVD-t, ami miatt a ballibbelvárértemiségieket szokta pl. a Szily.

Ez az új interjúja jobban hihető, és elhiszem, h el kell játszanunk, h van az áderlehetőség, de most meg sajnos azt hiszem, h komolyan gondolja, h ez létező opció.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.08. 08:49:01

@aritus: VD nem a nagy nyilvánosságnak szánta a posztot, és azt akarta elmondani, hogy nem igaz, hogy a Ceu egy liberális fészek, amelyet Soros közvetlenül irányít. nem fogalmazott jól, ki volt bukva, és én nagyon megértem. nem azért volt kibukva, hogy lám ő egy fidesz szavazó és most bajba került. erről szó sem volt.

aronsatie 2017.04.08. 08:53:18

@aritus: Ha jól emlékszem, az elvesztett 2006-os választás után írt valahová A varázstalan ember címmel Orbánról. Akkor lett kegyvesztett, de ki nem lépett magától, és az önkorm. képviselőségről sem mondott le. Nincs ezzel nekem túl sok bajom, de változatlanul úgy gondolom, ő a H.A., aki nekiront egy másik "tévelygőnek", hogy hol volt, amikor...
Mint ahogy a leghatározottabban úgy gondolom, hogy politikai vakságot csak extrém esetben lehet számonkérni, vagy minimum haszonlesés esetén. Itt egyik sem áll fenn. Ha mégis megtesszük, akkor nincs mit kifogásolnunk, ha igen komoly embereken kérik számon, miért voltak tagjai az MSZMP-nek, sőt, miért nem álltak ellen a Kádár-rendszerben.
Ahhoz meg senkinek semmi köze, miért keresztény (alighanem katolikus), miért akar sok gyereket, és miért mondja magát konzervatívnak.

aronsatie 2017.04.08. 08:57:44

@aritus: Nem tudom, hányszor lehet még arra hivatkozni, hogy a megélhetését féltette, és csak akkor szólalt meg. Ezt egy szóval sem mondta, két kézzel kapnak utána, ha másik állást kellene keresnie, a legnagyobb baj, ami érhetné, a költözködés a 7 gyerekkel.

aronsatie 2017.04.08. 09:02:23

@RontoPal: Alig pár ismerősöm van a Facebookon. Tudod, mi mindent tudok elolvasni a sok áttéten keresztül? Sokkal többet, mint amit szeretnék. Aki nem használja a Facebookot, annak ez eszébe se jut. Sőt, még annak se, aki viszont igen, kérdezd meg erről Aczél Endrét.

dr Brcskzf Gröőő 2017.04.08. 09:14:37

@velőtanya: sajnos az engem érdeklő kérdéseket nem tették föl. vagy föltették, de nem volt hajlandó beszélni róla.

RontoPal 2017.04.08. 09:20:00

@aronsatie: Ha ez megnyugtat, nekem egyetlen áttétem sincs, ti. nincs egy darab ismerősöm sem, úgyhogy felesleges ez. Amúgy simán lehet valóban csak az ismerősöknek posztolni, és akkor nem játszik semmilyen áttét.

ÜVD a nyilvánosságnak posztolt, ez tény. Az is tény, h a CEU-ban dolgozók állását külön posztban féltette.

Amúgy én a megjelenés napján végigolvastam vagy 80 választ, jó, ha 10%-a volt nem PC kompatibilis, de ez meg ugye már amúgy sem időszerű a világéletében megszavazottbpárt vezetője szerint. Talán egy ordenáré poszt volt azok között, amiket olvastam.

aronsatie 2017.04.08. 09:35:38

@RontoPal: MI felesleges? Aki nem használja, honnan tudja, hogy kell beállítani, hogy viszonylag magánközlés legyen?
Örülök, hogy te pontosan meg tudod mérni, mi pc és mi nem. Na és ha pc, akkor nem lehet igazságtalan? Nem szégyenletes azon vitatkozni, hogy szabad-e valakinek azt hinni, hogy Orbán és a Fidesz jó, szabad-e neki hívőként fizikusnak, asztronómusnak, klimatológusnak vagy miafrásznak lennie? Szabad-e hét(!) gyereket szülnie? De bizony az.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.08. 09:40:50

@aronsatie: ez az egész rohadtul nem egyszerű. ÜVD 49 éves. a férje Budapesten dolgozik, mégis hogy? nyilván kapna állást valahol, de azért az nem úgy megy, hogy szól és már mehet is. ez egy mocskos ügy,az egyetemi professzorok egyáltalán nem mobilak, nem véletlen a tenure-system, már ahol létezik.

aronsatie 2017.04.08. 09:58:14

@jotunder: A feltételezés az, hogy megélhetésileg világosodott meg, és ez egészen egyszerűen nem igaz. Családos embernek persze hogy nem egyszerű külföldre mennie, erről én is tudok pár dolgot.

velőtanya 2017.04.08. 10:01:32

@aronsatie: "Nem szégyenletes azon vitatkozni, hogy... szabad-e neki hívőként fizikusnak, asztronómusnak, klimatológusnak vagy miafrásznak lennie"
Azért ne vessük már el teljesen a sulykot egyik oldalon se. Ilyet a világon senki nem mondott és nem kért számon. Még csak nem is ott van a probléma, hogy amikor mások álmát zúzták szét, akkor az nem foglalkoztatta. De az már nehezményezhető, hogy az eredeti posztja alapján 1) ez most sem érdekli, 2) általános formát használ, mintha a Hétfejű Sárkány vagy a Keleti Szél garázdálkodna a CEU körül, és nem Orbán meg a Fidesz, 3) elég könnyű úgy értelmezni a narratíváját, hogy a többiek, akik nem fidesz-szavazók, és nem keresztény iskolába járatják a hét gyereküket, azt kapják amit megérdemelnek... na de VELEM miért csináljátok ezt?
Másrészt ott van egy csomó "enyhítő körülmény", amit szintén részletesen kifejtettünk itt a kommentekben - és egy "relatívat" akkor még hozzáteszek: az én igazságérzetemet például erősen borzolja, hogy ÜVD sokkal több kritikát és bírálatot kapott a nyilvánosságban az elmúlt napokban, mint Náray-Szabó, vagy akár a teljes PBK trottyos tagozat együttvéve

velőtanya 2017.04.08. 10:05:22

@velőtanya:
"a vége lemaradt: "...mint Náray-Szabó, vagy a PBK többi olyan tagja, akik még most SEM találnak semmi észrevételre érdemeset a CEU kinyírása ügyében "

aronsatie 2017.04.08. 10:09:05

@velőtanya: De igen. Nem írtam, hogy itt. Láttál te már arrogáns és ostoba ateistát? Van dögivel.
1. Feltételezés, ráadásul érdektelen. Senki se hibátlan, még a feltételezésre hajlamosok se.
2. So what? L. az első pontot.
3. Téves és igazságtalan.

aronsatie 2017.04.08. 10:14:48

Idézem az ominózusat:
"Ma úgy érzem, nem érdemel meg ez az ország, sem engem, sem a sok többi, az ország fejlődése érdekében a tehetségét, szorgalmát, verejtékét a nehézségek ellenére itthon szolgálatba állító kiemelkedő, becsületes szakembert, orvost, tanárt, üzletembert."
Na jelentkezzenek, akik ezt szintén így gondolják. Én most megtettem.

velőtanya 2017.04.08. 10:18:54

@aronsatie: Nem feltételezés, hanem ésszerű következtetés abból, hogy egy büdös szót nem ír róla egy hosszú posztban. Miközben nyilván egy írástudóról beszélünk, aki képes árnyaltan kifejezni a gondolatait egy őt érdeklő és érintő témában, már persze ha vannak neki ilyen gondolatai. Ha pedig az empátia tökéletes hiánya, és maszatolás helyett a nyilvánvaló felelősök megnevezése neked "so what?" - akkor ebben a témában nincs miről beszélnünk, nem fognak közeledni az álláspontjaink. Ahogyan azokkal se fogok egyetérteni, akik aránytalan mértékben és stílusban anyázzák őt.

aronsatie 2017.04.08. 10:21:21

@velőtanya: Igen, ez nekem so what. Ha ennyit nem vagyunk képesek valakinek elnézni, akkor tényleg megette a fene.

OoOoOo 2017.04.08. 10:25:09

@aronsatie: engedtessék meg, hogy miután átolvastam a neten található publicisztikáit, blog- és fbbejegyzéseit, melyben a kormány oktatásügyi lépéseit kritizálja, illetve erősen felszólal a sorosozás ellen, különös tekintettel, h lényegében mindent sorosnak köszönhet, levonhassak bizonyos következtetéseket.

kurvára nem a saját közvetlen egzisztenciájának féltése számított a megszólalásában. vagy esetleg mégis.

ez sztem amúgy ilyen kurvára bukottdiák tempó, ez a megpróbálom belőni a legordasabb, még nem teljesen támadható kamut. és azt tolni.

de mondom, sokan vannak, sokkal tisztességesebb comingoutolók, akiknél nem érzek késztetést megszólalni.

RontoPal 2017.04.08. 10:37:02

@aronsatie: Az érvelés felesleges. Egyébként ÜVD pontosan tudja, hogy működik a fb, ez más posztjában világosan leírta.

Mindegy, nekem egyáltalán nem ér meg több időt egy "kormánytisztelőről" beszélgetni, és már megint belém kapsz azzal, h az én pc megítélő képességemet cseszegeted, ami szintén nagyon unalmas. Ugorj fel a fb-re és segítsd a hölgyet, ezzel megcselkedheted, amit helyesnek tartasz.

aronsatie 2017.04.08. 10:44:06

Lassan most már írni kéne egy nyílt levelet Sorosnak meg a CEU-nak, hogy hogy merték ezt a nőt alkalmazni. Hát nem látták, hogy miféle?

velőtanya 2017.04.08. 10:46:49

Egyébként ha már PBK, a testületi szájzár-nyilatkozatuk óta nem láttam nyomát, hogy egyénileg bármely tag ezzel ellentétesen járt volna el, pláne hogy kilépett volna a körből.
Ellenben igencsak szimpatikusnak tűnik, hogy vannak komplett középiskolai tanár kollektívák, akik világosan állást foglaltak. Pedig ők tipikusan nem a saját közvetlen érdeküket féltik, hanem a diákjaikét (esetleg a gyerekeikét), és az országét (sajnos a nemzet szó már foglalt) Igen, látom én is, hogy ezek pont budapesti elitgimnáziumok, ahol _talán_ az átlagosnál kisebb az egzisztenciális kockázat mondjuk egy vidéki város egyetlen gimnáziumához képest, de így is szép és fontos.

OoOoOo 2017.04.08. 10:53:26

@aronsatie: most akkor mi is menjünk bele ebbe a miért nem alakítasz "Védjük meg ÜVD-t a liberálterminátoroktól! Hisz miattul visszamenekül a fideszesekhez!" csoportot szintű kommentelgetésbe?

sztem mindenkinek elege van a kamuzgatásból.

TG69 2017.04.08. 12:10:37

@aronsatie: Ez felesleges moralizalas, en elfogsdom azt, hogy masok elnezik a holgy szamomra bolsi temponak tuno felhivasat, mert erzek iranta egyfajta oszinte sajnalatot. Mert ne lehetne egyszerre tobb hiteles reakcio is egy kozeleti altusra? UVK lenyegeben a mai kommer megfeleloje, aki most eszmel de csak egy valamit felt. A tobbi nem erdekli, mert addig minden rendben volt. A rendszer fasza a csodas vezer meg lett vezetve, de majd a komoly allamelnok bacsi helyrebillenti a kizokkent tokeletes vilagot. Ez is egy valid olvasat.

OoOoOo 2017.04.08. 12:41:09

na jó, a lényeg:
www.facebook.com/events/1868891996717158/

aztán ezután majd Ürge elvtársnő is fog majd tüntetni a többi egyetemért.
ha már ennyien kimennek érte.

ijontichy 2017.04.08. 12:46:44

@aronsatie: Túl van ez az ügy pörgetve, ez igaz. ÜVD-ben látom "Hendrik Höfgen" ;-) halvány árnyékát. Pech. Hogy mondják ezt Pestiesen? Majd ha ráérek sajnálom. Az ügyből számomra annyi jön le, hogy a fotelforradalmárok nagyon vágynak már némi hirigre. Persze érthető. Elég tré élmény az egónak, ha egy félművelt félázsiai lassan évtizede nemcsak a szép, művelt fejükre sz@rik, de még szét is keni rajta. :-/

velőtanya 2017.04.08. 13:01:49

@aronsatie: Annyit még ehhez, hogy NEM az általad beidézett volt az "ominózus" (=legtöbbet kritizált) mondat, hanem ez a rész: "Világ életemben FIDESZ szavazó voltam, kormánytisztelő polgárokként férjemmel keresztény-nemzeti értékrendek alapján neveljük 7 gyermekünk, egyházi iskolába járatjuk őket. Egy beteljesült álom – ezt gondolhatja mindenki, és jogosan. Egészen 2017 április 4-ig. Amikor ezt az álmot szembeköpték, durván széttörték." (+ a kontextusa + ami NEM került bele)
Egyrészt mert ez igenis azt sugallja, hogy ő fidesz-szavazóként, "kormánytisztelő" (azmiaz??) polgárként és egyházi iskolába hét gyereket járatóként érdemelne mást, nem pedig csak úgy, alanyi jogon (illetve ezen felül még a szakmai teljesítménye miatt). Másrészt mert nem egyszerűen arról van szó, hogy _korábban_ nem volt szeme a fideszes ámokfutásokhoz, hanem még _most_ is úgy gondolja, hogy 2017 április 4-ig minden rendben volt az álmok földjén.
És ne felejtsük el: például itt a vincent kommentszekciójában is a CEU ügyben az első pillanattól egyértelmű álláspontot elfoglaló nickek döntő többsége NEM érintett közvetlenül a dologban (sőt, amennyire ki tudom venni, némelyek a CEU "konkurenciájánál" dolgoznak), és mégis mérlegelés nélkül elítélik a történteket. Elég sokan közülük ott lesznek (leszünk) a vasárnapi tüntetésen is ÜVD álmának megmaradásáért. És még csak nem is azt várják "cserébe", hogy ő is tüntessen mondjuk a minimálbért kereső nővérekért, csak azt, hogy legalább most, utólag feltűnjön neki, hogy nem volt kurvára minden csupa álom itt már 2017 április 4. előtt sem.

Érvsebész 2017.04.08. 13:21:28

@velőtanya: A professzorasszony tényleg nem tudja elengedni a kognitív disszonanciát. Ha nem így lenne, lehet, elgondolkodna azon, hogy a köztársasági elnöknek (Áder Jóságos János személyétől és elkötelezettségeitől függetlenül) milyen lehetőségei vannak. Tételezzük fel, hogy Igazságos János (maga is környezetvédő) visszaküldi a törvényt. A diánizmus azt diktálná, hogy a fidesz-frakció a homlokára csap, jaj, hát azt mondta a János, akkor most ezt jól elutasítjuk!

Mindamellett el tudom képzelni, hogy ez lesz, de annak nem a magyar alkotmányos intézmények működéséhez lesz köze. Emlékezzünk az internetadóra, a boltzárra, az olimpiai pályázatra. Vasárnapra új helyszínt jelöltek ki a tüntetésre, annyian jelezték a részvételüket. Szóval a kormány visszavonja/átalakítja a CEU-törvényt, mindenki szépen hazamegy, a diánák folytathatják áldozatos munkálkodásukat, Gulyás Gergely szemrebbenés nélkül közli valamelyik olgaműsorban, hogy soha nem álltunk hadban Óceá.. a CEU-val, a kormány pedig szintén zavartalanul átviszi a civil törvény módosítását, ami a TASZ-t, a Helsinkit, a Transparency Internationalt, a Migszolt, stb. ellehetetleníti, és ez megint nem fogja elérni a diánák ingerküszöbét.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2017.04.08. 13:23:51

@aronsatie:

Gyakori, hogy egy szerző két néven (általában a teljes nevén és vmilyen szignóval) ír ugyanabba a lapba. Hont is így tesz, de a szignója nem H. A., hanem -ha. Meg lehetne amúgy nézni, hogy H. Andrea és H. A. a stílusuk alapján azonosak-e, de erre nem szánom el magamat. Amúgy is az a lényegi kérdés, hogy H. A. azonos-e Honttal, amivel kapcsolatban viszont csak ismételni tudom magamat: a stílusból megállapíthatóan nem; a HVG véleményrovatának vezetőjeként és a lap gyakori publicistájaként pedig abszurd lenne, ha emellett napi rendszerességgel ír(hat)na egy közéleti blogba.

Hont és ÜVD összehasonlításából szerintem az előbbi jön ki rosszabbul, mert hivatásos megmondóként különösen kedvezőtlen referencia számára a politikai ítélőképesség hiánya. Persze ez változhat, de Hont felnőtt emberként volt egy olyan párt tagja és képviselője, amelyikről már akkor tizenjónéhány éve lehetett tudni, hogy vállalhatatlan. És kidobták ugyan, mert szembefordult velük, ami még rendben is lehetne, de akár független ettől, akár nem, tény, hogy nevetségesen elfogult Gyurcsánnyal és a DK-val szemben, és ezzel kapcsolatban olyan hangot is enged meg magának, ami civilizált helyeken kívül esne a professzionális újságírásban elfogadhatón.

RontoPal 2017.04.08. 13:54:14

@Érvsebész: még az is lehet, h ez volt a mesterterv, a CEU keltette zaj árnyékában átnyomni a civilek kinyírását. ÜVD pedig betölt egy szerepkört...

aritus 2017.04.08. 14:02:56

@velőtanya: azért így nagyon más, mint ahogy a facebook posztján írt. Szerintem ez így teljesen rendben van, és respect neki, hogy kiállt.
Persze, még mindig naív a fidesszel, kormánnyal szemben, hát istenem, nyilván nem lehet egyik napról a másikra mindent elvetni, amiben hitt, bízott az ember.

Érvsebész 2017.04.08. 14:11:19

@RontoPal: azért az ürgebőrbe varrt dobozokig* nem jutnék el az összeesküvés-elméletben. ÜVD őszintének tűnik nekem, őszintén fogalmatlannak a politikai helyzetet, az ország állapotát és az alkotmányossági összefüggéseket illetően. Nem sátáni, ésdehogy akarom én bántani, csak ez az egész nagyon szomorú.

-----------
*bocs a színvonaltalan szóviccért, nem tudtam ellenállni

RontoPal 2017.04.08. 14:23:29

@Érvsebész: Csak alkalmazkodni akarok a kormánypárt és holdudvara összeesküvéselmélet gyártó hajlamához, szoktak ők ennél nagyobb hülyeséget is feltételezni.:-)

A színész is őszintének tűnik, és esetünkben még nem láttunk egy mikroszekundumnyi mimikát sem, csak betűket...

ámbátor 2017.04.08. 14:50:34

@RontoPal: Volt vele egy riport péntek reggel a Klubrádióban. Szerintem elérhető.

esernyősEvezős 2017.04.08. 15:21:02

@aronsatie:
Nem az ország nem érdemel meg.
A rendszer.
Kivéve, ha valaki a ténykedését/munkáját személyesen a fidesznek, esetleg orbánviktornak szereti ajánlani és úgy gondolja, ezek egyenlőek az országgal.

aronsatie 2017.04.08. 16:00:41

@esernyősEvezős: az ország mi másból áll, mint az itt élő emberekből? Ahogy gondolkodnak, ahogy másokkal bánnak? Nem mellékesen: akit megszavaznak és ünnepelnek?

aronsatie 2017.04.08. 16:03:23

@ijontichy: Ugyan már. A nő nem nyal és nem a rezsimnek dolgozik, nincs semmi hasonlóság. Ha akarod, hívhatod hasznos hülyének, de az sem érdemel többet egy szomorú félmosolynál. Most komolyan: az a bűne, hogy Ádertől remél megoldást?

seol 2017.04.08. 16:31:55

@velőtanya:

Na, eléh naiv, de korrekt interjú.

Mondjuk a " A kormány támogatja a magyar érdekeket, ezt a Csíki sörgyárral is igyekezett megmutatni." mondatot néztem egy darabig félrehajtott fejjel, de persze teljesen mellékes szál. :)

ámbátor 2017.04.08. 16:36:36

@seol: Én itt érzek a Gergely Márton részéről némi iróniát, talán azt is mondanám, hogy szarkazmust.

aritus 2017.04.08. 16:39:58

@jotunder: oké, már módosítottam a véleményem, lásd @aritus:

aritus 2017.04.08. 16:42:36

@aronsatie: az csak egy feltételezés a részedről, hogy hont írta a kolozsvári szalonnára azt a posztot. Valószínűbb az, amit valaki írt, hogy egy hosszú andrea nevű csaj, aki annak a blognak rendszeres írója, és mit ad isten neki ha a monogramja.

aritus 2017.04.08. 16:49:16

@velőtanya: jaj, a náray-szabóról jut eszembe, hogy ma délelőtt kiderült számomra, hogy a közelemben lakik:((((

aritus 2017.04.08. 16:51:10

@velőtanya: komolyra fordítva, na az a szégyenletes, amit ez a pöllencs professzor és köre művel és nem művel

aritus 2017.04.08. 17:00:28

@OoOoOo: egy órával még ezelőtt "csak" 14 ezren jeleztek vissza, hogy ott lesznek:)))

Szilit én azóta utálom, amikor hihetetlen alpári stílusban (amit üvd kapott, az semmi ehhez képest) ment neki Debreceninek, meg Vásárhelyi Máriának. Arról beszéltek a 2010-es választás előtt, hogy miért nem szabad orbánnak 2/3-ot adni, hogyan fog ezzel visszaélni, hogyan fogja lebontani a jogállamot, parlamentáris demokráciát. Na most amit akkor mondtak, az abszolút igaz volt, sőt, a valóság még rémisztőbb lett. És szili sose tartott önvizsgálatot, nem mondta, hogy bocs, hülye voltam, bunkó voltam, tévedtem. Telesírta a netet, hogy elvesztette a sajtópert, amit Vásárhelyi indított ellene.

seol 2017.04.08. 17:03:37

@aritus:

Tehát első körben kiderül, hogy ÜVD-t támadni nem szép dolog annak alapján, hogy fideszes (persze nem pont annak alapján támadták, de tegyük úgy, ha sokszor elismételjük, sose árth), második körben kiderül, hogy Hont "hogy jön ahhoz, hogy bármit írjon", amikor pedig 10 évvel ezelőttig fideszes volt, harmadik körben pedig -- ha ez így eddig nem lenne végtelenül kognitív disszonánsan bájos -- kiderül, hogy valószínűleg nem is Hont írta (mondjuk ha* két ember monogramja megegyezik, az minimum gyanús). Azt hiszem, ezt így már be is lehet keretezni. :-D

* már megint a "ha", ez se véletlen

aritus 2017.04.08. 17:06:50

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: nekem kedvemre való, ahogyan gyurcsányt és a dk-t, az mszp-t gyalázza. Azok is gyalázatosak. Az öszödi beszéd pont arról szólt, hogy az mszp mennyire gyalázatos. Gyurcsány pedig megváltónak hiszi magát, aki Magyarországot ki tudja vezetni a zsákutcából a fényes jövőbe. Csak éppen sose volt meg ehhez a politikai ereje, nem volt mögötte a saját pártja, és rossz politikusként ezzel nem nézett szembe, és nem mondott le időben a picsába, ezzel megágyazott a fidesz 2/3-nak.

seol 2017.04.08. 17:09:57

@seol:

"tegyüNk úgy", "sose árt"

aritus 2017.04.08. 17:10:41

@velőtanya: "Egyrészt mert ez igenis azt sugallja, hogy ő fidesz-szavazóként, "kormánytisztelő" (azmiaz??) polgárként és egyházi iskolába hét gyereket járatóként érdemelne mást, nem pedig csak úgy, alanyi jogon (illetve ezen felül még a szakmai teljesítménye miatt)."

Az interjúban ezt egész más megvilágításba helyezte:
"Az Ön Fidesz-szimpátiáját miért tartotta fontosnak kiemelni? Számít ez a vitában?
A pártra való utalással csak azt akartam kifejezni, hogy a CEU elleni érvek nem állnak meg. Azt mondták a törvény megszavazói, hogy ez egy Soros-egyetem, ami beavatkozik a magyar belügyekbe.
Ezeket hallgatva lemeredve álltam, mert én tudom, hogy a Közép-európai Egyetemen mindenféle politikai hozzáállás, nézőpont és vallás képviseltetve van.
Tudom, hogy sok hozzám hasonló keresztény, nemzeti elkötelezettségű ember dolgozik a CEU-n. Ezt a sokszínűséget is kidobjuk?"

Szerintem így teljesen rendben van.

seol 2017.04.08. 17:13:59

@ámbátor:

Szerintem is előfordulhat, hogy annak szánta, csak nagyon nem jött össze. :)

seol 2017.04.08. 17:18:56

@aritus:

Így tényleg rendben van, csak hát eredetileg teljesen már szövegkörnyezetbe biggyesztette be az ominózus részt.

És tudom, hogy nem szép az önskatulyázás rögzült kifejezésein ugrálni, de "örülök", hogy akad azért pár nemzeti elkötelezettségű ember is a CEU-n a nem nemzeti elkötelezettségűek között. :)

RontoPal 2017.04.08. 17:22:37

@ámbátor: Rádiós mimika? Vagy videós?
(hogy nekem mennyit kell dolgoznom mások - ÜVD - hülyesége miatt!:-))

aritus 2017.04.08. 17:36:05

@ámbátor: jaja, az nagyon ütős:))))

aritus 2017.04.08. 17:39:01

@seol: ja, de azért ez érthetővé teszi a nem árnyalt és pontos fogalmazást:
"Éjszaka kettőkor született a bejegyzés két sírógörcs között, amikor kétségbe voltam esve, hogy mi lesz. Úgy éreztem, talán megvigasztal, ha ezt kiírom magamból. Nem volt a nagy nyilvánosságnak szánva, nem volt ilyen szempontból átgondolva."

De szerintem nem üdv a vérciki, sőt, hanem visszatérve a poszt eredeti témájához, a pöllencs professzorok négyzete. Őket kéne püfölnünk.

aronsatie 2017.04.08. 17:53:48

@aritus: De amúgy H. Andrea néven ír a blogba. Lehet, hogy a H.A. is ő, elég furcsa lenne, minek ír kétféle szignóval ugyanoda? De legyen, a dühödt stílusból és a szignóból Hontra tippeltem, ha nem, hát nem.

aronsatie 2017.04.08. 18:04:12

@seol: Hajlandó vagyok válaszolni, de csak ha lesz bátorságod nekem címezni.

seol 2017.04.08. 18:12:16

@aronsatie:

"Wow". :-D

Amit neked szánok, azt neked címzem, amit másnak szánok, azt másnak. Te is kövesd ezt a módszert, ha gondolod, hamar belerázódik az ember.

barsled 2017.04.08. 18:15:13

@aritus:
püf, püf, püf.
Az a baj, hogy ennél többet nem tudunk tenni. Elbújnak. Sem egyénenként sem testületileg, sem részhalmazként nem vitatkoznak. Nyilatkoznak. Kinyilatkoztatnak. Mi meg megállapítjuk, hogy vannak köztük komoly tudományos teljesítményt fölmutatók is.
Mondhatjuk még ezen kívül, hogy..., meg, hogy ..., sőt: ... a harapós kutyát.
Tulajdonképp semmi jelentőségük, de sokan úgy teszünk, mintha lenne, és viaskodunk a semmivel.

RontoPal 2017.04.08. 18:19:58

@ámbátor: Kösz!

Meghallgattam, nem emelkedett a tisztelet bennem... sőt...

ámbátor 2017.04.08. 18:22:53

@RontoPal: Nem is azért tettem ide, csak mert valahol szóbakerült.

TG69 2017.04.08. 18:41:18

@aritus: Marcsak a jogosan feltetelezett "beteljesult almot" kellene kimagyaraznia, de az nem fog menni ilyen egyszeruen :-). Nem tudta , hogy itt illiberalis allam epul, amiben az a jogszeru amit a banditafonok annak tart? Csodalkozik, hogy masoknak tovabb tart a beteljesult alom? Hogy sajatjai elaruljak vagy epp magasrol tesznek ra. Az erkolcstelen libsi bagazs meg tuntetni fog a munkahelyeert. Hat akkor most fel fog ebredni...

ijontichy 2017.04.08. 18:58:53

@aronsatie: Ki beszélt itt "bűnről"? Ha jól emlékszem, véleményem a hasfájós posztjáról ennyi volt: "Kit érdekel?", illetve a félmosolyodnak megfelelő némi káröröm.
Nem ítéltem el, még csak nem is gondolkoztam el rajta, hogy ugyan már mi köze a stigma nélküli keresztyén életéről szóló comingoutnak a tényhez, hogy ővele itten most csúnyán kibaltáztak. A hideg-meleget bőven megkapta, és - egy egészséges határig - meg is érdemelte. Sajnálni nem fogom, mert éhanhalni nem fog. Egyébként is ugye tudod mit mondott a bölcs rabbi, midőn hírét vette, hogy egy szegény zsidó éhanhalt? ;-)

aritus 2017.04.08. 19:02:49

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: na erről beszélek gyurcsánnyal kapcsolatban:
"z MSZP támogatottsága pedig csak azután zuhant be, hogy ő távozott."
444.hu/2017/04/08/a-magyar-nemzet-keszitett-egy-interjut-gyurcsannyal-csak-hogy-kevesebbet-kelljen-neki-fizetni-az-elvesztett-per-utan

Ez egyszerűen nem igaz, az mszp támogatottsága a 2008-as világválság hatására csökkent, pontosabban, ahogyan az Magyarországot elérte, amilyen hatása lett az országra. valamint amiatt, hogy gyurcsány, mint miniszterelnök állandóan ötletelt, de nem lett belőle semmi, mert nem volt mögötte az mszp. Valamint a kurva demagóg, nagyon ártalmas "szociális" népszavazás miatt.

"Azt sem tudja kizárni, hogy egyszer újra miniszterelnök lesz." Egyszerűen nem tudja elengedni azt az álmát, hogy ő lesz a Haza megmentője. Neki is szépen vissza kéne vonulnia, megélhetési gondjai nem lesznek, főzőcskézzen, nevelje a gyerekeit.

aritus 2017.04.08. 19:04:35

@TG69: jóvanna, senki sem tökéletes:)))

aronsatie 2017.04.10. 11:59:30

@ijontichy: Hé, mi lesz a viccemmel???

incze 2017.04.10. 12:50:26

@aronsatie: én egy ilyet találtam:

Szörnyülködve hallja a rabbi, hogy egy fiatal zsidó éhen halt. - Egy zsidó nem halhat éhen! - kiáltja felindultan. - Miért nem jött el hozzánk, s miért nem kért alamizsnát? - Mert szégyellte, Rabelében. - Na mondtam én, hogy egy zsidó nem hal éhen! - állapítja meg a rabbi. - Ez se az éhségbe halt bele, hanem a büszkeségbe! - www.zsido.hu/zsido-humor/201-rabbitoertenetek

RontoPal 2017.04.17. 16:18:11

@jotunder: Ja, nem lehet többé professzor a Battyány téren.:-) Vagy körön.

Végignéztem a tagságot, elképesztő, mennyi, feltehetően értelmes ember szenved hozamvakságban...