Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A rezsim díja

2016.08.20. 21:00 | jotunder | 75 komment

 

    Makkai Ádám "a magyar kultúra nemzetközi megismertetését és jó hírnevének erősítését szolgáló elkötelezett tevékenysége, főként saját fordításában A csodaszarvas nyomában címmel angol nyelven megjelent monumentális magyar versgyűjtemény kiadása érdekében végzett munkája, valamint a világ számos jeles egyetemén folytatott és nagyra becsült oktatói, illetve páratlan költői, műfordítói és világszerte elismert nyelvészeti tudományos pályája elismeréseként" Magyar Szent István Rendet kapott Áder köztársasági elnöktől. 

    Makkai Ádámról mondta Balog Zoltán miniszter nemrég, hogy “az amerikaiaknak, az angoloknak többet mondott el a saját nyelvükről, mint amit ők valaha is tudtak, és a miénkről is”.

    Amit ők valaha is tudtak.... A valóság az, hogy Makkai Ádám írt egy kézikönyvet az angol idiómákról, amelyet többször is kiadtak, és ami valójában a doktori disszertációja volt. Az illinois-i egyetem emeritus professzoráról beszélünk, egy komoly emberről, akinek a tudományos munkássága nem tűnik kiemelkedőnek. Egy olyan világban, ahol Lánczi Andrást filozófusnak, Schmidt Máriát történésznek nevezheti ki a rezsim, Makkai Ádám kifejezetten üdítő kivétel volna, ha nem a legnagyobb magyar kitüntetésről lenne szó. 

    És akkor itt jönne a páratlan költői és műfordítói pálya, amiért ezt a posztot megírtam. Írhattam volna Bayer Zsoltról is, de Bayer egy fasiszta senki, amiből a senki rész valamivel még kellemetlenebb is a fasisztánál.  Ne gondolja senki, hogy én a hihetetlen irodalmi tájékozottságomat felhasználva írom ezeket a sorokat, kaptam egy kis külső segítséget és egészen tűrhetően használom a google-t.

  A pár hete elhunyt kiváló irodalomtörténész Szegedy-Maszák Mihály írt Makkai "A csodaszarvas nyomában" című antológiájáról.

     "Amidőn fiatal amerikai költőt kértem meg, hogy írjon Makkai Ádámnak magyarországi támogatással megjelent, többszáz lapos magyar költészeti gyűjteményéről, olyan szigorú bírálatot kaptam az általam szerkesztett folyóirat számára, hogy egyik amerikai tanítványomat kellett megkérnem újabb cikk elkészítésére. Mivel az övé is elég keménynek bizonyult, Németországban tanító kiváló angol fordítót próbáltam rávenni, hogy mentse a menthetőt, ám végül nekem is kellett méltatást készítenem. A négy cikk együtt jelent meg a Hungarian Studies című folyóiratban, s máig rossz a lelkiismeretem, hiszen rendkívüli áldozatkészséggel végzett munkát ért megrovás."

        Ez elég szomorúan hangzik, de a Hungarian Studies cikk még ennél is szomorúbb...

        Néhány idézet:  

         "From the confusing punctuation of the first two lines and the twisting of syntax for the sake of half a rhyme ("we bite dry nothing's end"), to the unforgivably stilted "midst" in line seven, the anthology version simply fails to convince as poetry."

          "The editing in this collection is heavy-handed and clumsy throughout, in places fairly scandalous and in general far too intrusive. "

            "Whatever its sources and ethical implications, the practice looks bad in an anthology complied from translations by various authors.

              "All this gives one the impression that Makkai the Editor (or Judge, to extend the sporting metaphor) is a great fan of Makkai the Translator, or at least that the former takes the latter very seriously."

                "Makkai renders Kölcsey's poem in an irregular mixture of meters that skirts the iambic closely but never quite gets there. In too many places (and this is typical of Makkai's versification) the translation borders on prose without much novelty or success. "

               Egy ilyen kötetet esetleg ki lehet adni, mert talán van olyan hiány, amit pótolhat, de erre Magyar Szent István Rendet adni valójában nagyobb őrültség, mint Bayer Zsoltba lovagkeresztet dugni.

         Egykor Lévai Anikó és Orbán Viktor a konyhaasztalukon mutogatták meg a lakberendezőjüknek, hogyan lehetne tényleg nagyon ronda a Nemzeti Színház, most megszületik az új magyar Kánon. Makkai egyébként egy Kossuth-díjat és egy Kossuth-Nagydíjat is kapott már, hogy értsünk végre a szóból, valaki kitalálta őt, ahogy a szocreál lektűr zászlósmamiját Jókai Anna nénit is kitalálta valaki, Bayerzsoci most  csak egy hercig tejszínhabocska a tortán. 

              Egyáltalán nem vagyok felháborodva. Mostanában inkább leháborodok az ilyesmin. A rezsim kézzel-lábbal magyarázza nekem, hogy semmi közöm ehhez az országhoz, valamiért úgy gondolják, hogy nem értettem meg elsőre. Magyarország most ennyit ér, floridai egyetemi hakninótát, knézyjenőt, rántott túrórudit, jövőre majd a Vajna Timi kapja a Magyar Szent István Rendet  világszerte elismert nyelvészeti munkásságáért. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6910833056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.08.20. 22:16:51

világszerte elismert nemfogazási munkásságáért

OoOoOo 2016.08.20. 23:08:16

nekem is beütött, kis googleozással én is nagyjából ide jutottam.

még lehetne idézni azt a hawaii-os "versét", amit találtam, meg vicces ez az Arany családos kapcsolat, izé, legenda, de nagyjából csak az időt bassza vele az ember.
fogalmam sincs, miért pont ő, annyian ácsingóznának a NER-es kultakolból ilyesmikre, de ez legyen az ő gondjuk.

puszt 2016.08.21. 04:26:17

Ha az idézeteket álláspontod megerősítésére szántad lefordíthattad volna, és akkor -lehet- még jobban egyetérthettem volna veled...

igazi Ténytár 2016.08.21. 06:35:10

@ Írhattam volna Bayer Zsoltról is, de Bayer egy fasiszta senki, amiből a senki rész valamivel még kellemetlenebb is a fasisztánál.

Írtál mar róla itt van, aktuális megint...

________________

orulunkvincent.blog.hu/2012/05/19/bayer_es_a_nagyon_kek_szemu_nagyon_szoke_fiucskak
________________

Pargendity Özséb 2016.08.21. 08:26:49

Nem értem a csodálkozást. Már 2001-ben, illetve 2002-ben is vett Vegyépszer Elek az apjának kiskeresztet, majd Kossuth díjat. Azóta csak a semmire kiosztott díj szintje változott.

balmoral 2016.08.21. 08:51:42

@Pargendity Özséb: Méhes György írt egy pár igazán szórakoztató ifjúsági regényt. Ennél sokkal kevesebbért is osztottak már Kossuth-díjat. Az övéért legalább fizetett valaki.
Mellesleg, ha valami méltóbb ember kapna a fidesztől magas kitüntetést, élete végéig szégyellhetné, és a legközelebbi bajerzsolt-plecsninél adhatná is vissza. Mindannyian így jártunk jól.

dreg3 2016.08.21. 09:04:44

Remélhetőleg egyszerűen annyi a magyarázat, hogy az érdemesebbek mind visszutasították ...

OoOoOo 2016.08.21. 09:23:29

@Pargendity Özséb: de tudsz valamit, h miért? ebben az egész sztoriban tényleg csak az érdekes, hogy miért ő és nem más, vele nagyjából azonos szinten lévő nerkompatibilis ember. Nerrulett őt dobta?

(Mondjuk sztem amilyen törzsi maffiaszinten vannak, tuti szerzett valamelyik zsűritagnak valamit.)

RontoPal 2016.08.21. 09:49:41

@OoOoOo: Ha egyszer a lelkész azt mondta, hogy az angolok Makkaitól ismerhetik meg saját nyelvüket, akkor szeritnem teljesen világos az eset.

balmoral 2016.08.21. 10:09:41

@dvhr: Egy árnyalattal jobbak, mint Emődi Gyula versei. De vajon miért gondolja, hogy jól áll neki ez a viceházmesteri filozófiával átitatott versfaragás?

Mariann19 2016.08.21. 13:37:45

Bármely állami kitüntetés egy munkásság elismerését fejezi ki, a kitüntetéseknek ez a lényege.
A munkásság egy ember kimagasló teljesítménye, életének egy hosszabb szakaszát betöltő különös erőfeszítés, mely jelentős eredményt mutat fel.
A kimagasló teljesítményeknek hatásai vannak, és e hatásoknak a hasznossága dönti el az elismerés fokozatait.
A nemzetközi díjak, kitüntetések teljesítik azt az igényt, mely a díjazások jogosságát fémjelzi, mert odaítélésüket nem befolyásolják különféle érdekviszonyok, nem az egyes emberek ráhatásainak eredménye az odaítélt elismerés.
Hazai vizekre evezve kérdés, hogy Bayer Zsolt tevékenységét lehet-e munkásságnak nevezni? Újságírói tevékenységét nem a tehetség jellemzi, hanem a földhözragadt stílus, mely közönségességével meghökkentést kelt. Témáinak tartalma egy rezsim kiszolgálása érdekében választott szervilis hízelgés,
melyet jótékonyan eltakar, leplez a trágárságával.
Hol van Bayer Zsolt tevékenységében a nemes eszmék hirdetése, melyekkel befolyást gyakorolhatna a magyar társadalom felé? Az egyetemes értékeket rombolja a gyűlölet- keltésekkel, a legordasabb emberi érzések aktivizálásával.
Magyarországon ez az állami kitüntetések alapvetése?

ATCG 2016.08.21. 13:41:20

@balmoral: Csomortány és Gyilgyika? Méhes meséjében volt, nem. A könyv borítójára emlékszem: Fekete mezőben egy szikrázó színes gyémánt.

ijontichy 2016.08.21. 14:13:00

@ATCG: Részemről megérdemel egy "Márványmacska"-díjat ;-)

@Mariann19: Ez az egész megint csak vihar a biliben. Ez a "nem fogok kezet / nem fogadom el / visszaadom..." egy teljesen elhibázott viselkedésminta szerinti szerepjáték pár - egyébként normális - embertől. Úgy tűnik Vityáék nem csak a magyar "ugar" emberét ismerik jól. A magyar értelmisegg is hibátlanul ugrik minden (vagy legalább a Child / Makkai / Bayercsóti... valamelyikére) gumicsontra. Kár :-(

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.08.21. 14:41:38

nem tudom, meglep-e valakit, hogy egy Magyarra várt, hogy elmagyarázza az angoloknak a saját anyanyelvüket, és Balog Zoltánra várt, hogy átadja a Plecsnit.

(A zongoránál Conchita Wurst áll és Desmond Child legnagyobb slágereit gitározza. ez az ország ANNYIRA tényleg ez az ország, mintha a saját 1:1 makettje lenne.)

Mariann19 2016.08.21. 14:54:38

@ijontichy:
Az állami kitüntetések odaítélésének politika mentesnek kell lenniük. Pont.
Ez az alapvetés nem érvényesül mostanság az országban, mert a politikai akarat érvényesül ezen a területen is, és ez teszi lassan bohózattá a helyzetet.
Azonban ennek a kérdésnek a megítélését ki kell terjeszteni a diplomák, a tudományos fokozatoknak a megadásaira is olyan esetekben, amikor ezeknek nem volt meg a törvényes lehetőségük.
Ezeknek a jelenségeknek rendkívül kártékony következményei vannak.
Leértékelik a valós teljesítményeket, romboló hatással vannak a valóban kiemelkedő teljesítményeket nyújtó emberek ambícióira, a kemény munkát végzők méltatlanul háttérbe szorulnak a szervilis kedvencek mögé.
Nem bagatellizálnám ezt a kérdést.
Csoda-e, hogy az arra valóban ráérdemesültek nem kívánnak egy bolyban lenni a kétes értékű teljesítmények kitüntetettjeivel?
Ez a kérdés nem gumicsont!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.08.21. 15:02:33

@ijontichy:

meg mondjuk éppen az állandó gumicsontozás se túl konstruktív... :)

István Tamasi 2016.08.21. 15:30:02

Kellett egy kevéssé ismert díszpinty a kitüntetettek közé.

ijontichy 2016.08.21. 15:47:06

@Mariann19: @Dr. Gy. Dr. Fűegér: Mind igaz, amit írtok ÉS nem értünk egyet ;-)
(van ez így). Ha a "ráérdemesült" egészséges önértékeléssel rendelkezik, akkor pontosan tudja, hogy neki ez járt, ő ezt megérdemelte (azért, amit az indoklásban lefirkáltak). A csoport- (birka) szellem a "céh" teljesen hibás, "íratlan szabályrendszeréből" adódik (ti. "nade én ezekkel egy tálból?"). Hibás nézőpont, nem egy tálból, ők nem azért kapták. Azt, hogy érdemtelenül kapták, meg kell mutatni a világnak, de nem így. Már régen, már nagyon régen világosan kellett volna jelezni a társadalom felé, hogy ez a bagázs (rezsim) nem vállalható. Sose volt az. Na de ez az elb...ott pozőrség, amit a "céhnek" játszanak el? Vitya sikongat a röhögéstől, ahogy a magasan kvalifikált, okkal "highly decorated" elit úgy táncikál, ahogy ő fütyül. A társadalom azon részéhez, aki viszont el_fogja_dönteni 2018-at, ebből szinte semmi sem jut el. Sikerült idáig "okoskodni". Külön szép, ahogy nem kevés energiát (legalább 3 egy sornyit :-) ) pazaroltok arra, hogy elmagyarázzátok nekem, tősgyökeres Pestinek, hogy zöld a villamos :-(
A gumicsont meg legyen csak gumicsont. Mindent hívjunk annak, ami ;-) És ez(ek) bizony az(ok).

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.08.21. 16:55:24

@ijontichy:

próbálok fogást találni a mondandódon, de mintha a bevazelinezett angolnán. :) a pozőrség hogy jön a gumicsonthoz? most vagy nagyon is fontos témákról beszélünk (amit nyilván lehet teátrálisan meg máshogy), vagy gumicsonton rágódunk, de azon meg hogy lehet pozőrködve? meg kell mutatni, de nem így... ebben egyetértünk, bár a fenti pozőrök legalább "így" megmutatták. az megint csak marhaság, hogy egy díj, meg a többi díjazott szempontjából tökmindegy, egy díjat mikor kihez vágnak hozzá.

akkor ugye van még a klasszikus gumicsont narratíva, hogy Bayer/Makkai plecsnije szándékos provokáció, hogy elterelje a figyelmet Rogánról, aki Mészárosról tereli el, miközben Mészáros horvátországi villája ügyesen vonja el a figyelmet a KLIK kudarcáról, és így tovább, az ősrobbanásig... és akkor tényleg meg kéne rohamozni a Pártházat, csak utánad, elvtárs...

általában azt gondolom, hogy a morális lény kötelessége a felháborodás, ha a Gellérthegy ellopásán, azon, ha Makkai plecsnijén, azon, ha egy kismacska felrúgásán, azon.

van egy olyan érzésem, hogy ez az igen hosszú múltra visszatekintő legyintgetés/gumicsontozás/gunyoros félmosoly elég nagy részben tehet arról, hogy ma már lényegében a szánkba szarnak.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.08.21. 17:08:04

@ijontichy:

úgy általában azt persze adom, hogy összességében az "elit", haha, nyilván évtizedek óta ad teljesen rossz válaszokat a politika meg a társadalom kulcskérdéseire.

ATCG 2016.08.21. 17:53:09

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "A zongoránál Conchita Wurst áll és Desmond Child legnagyobb slágereit gitározza. ez az ország ANNYIRA tényleg ez az ország, mintha a saját 1:1 makettje lenne.)"

Soraidat Rejtő is megtapsolná...
"Pepita Ofélia" a hajó korlátjának dőlt, vagy Rézgróf vállára hajtotta a fejét?

aritus 2016.08.21. 17:59:22

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: pontosan
A gumicsont a halálom:)))

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.08.21. 18:58:04

@ATCG:

az akkor volt, most meg most van. sajnos odáig süllyedtünk, hogy Rogán Antal hajtja Habony Árpád vállára a fejét.

arra gondolni sem merek, holnap mi lesz...

Mariann19 2016.08.21. 19:13:34

@ijontichy:
Kissé zavaros okfejtésedben a kormány szerepét emlegeted, miközben az eszedbe sem jut, hogy az állami kitüntetések a magyar társadalom megtiszteltetését fejezik ki a kiemelkedő teljesítmények elismerésére.
A kormány mindössze egy közvetítő szerepet kell, hogy beváltson, és ezt a feladatát nem a saját mamelukjainak díjazásában kell, hogy elvégezze.
A kitüntetések egyben azt is jelentik, hogy az arra ráérdemesültek képezzék azt a magas szintű elitet, amelyek fémjelzik az így kialakult embercsoport minőségét.
Amikor ennek az elitnek a tisztaságát makula éri, az elitnek fel kell emelnie a hangját. Miután egy ilyenfajta ellenállásnak nálunk nincs foganatja, a tiltakozás egyetlen módja az egyéni távolságtartás kifejezése a kitüntetésről való lemondással.
"Már nagyon régen világosan kellett volna jelezni a társadalom felé, hogy ez a bagázs/rezsim/ nem vállalható."
Megkérdezem, hogy a kitüntetésekről való lemondás nem jelzés a kormány felé, hogy - a szavaiddal élve - nem kívánnak egy tálból cseresznyézni azokkal, akik méltatlanok az állami elismerésre?
Gondolod, hogy ennek az elitnek a kizárólagos feladata ennek a rezsimnek az eltávolítása? Mit is vársz el, és milyen eszközökkel? Konkrétan!
Mert egyébként ez csak egy duma!

ATCG 2016.08.21. 19:18:37

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: A humorérzéked segíteni fog, a katonaságnál is segített bennünket, nem?

Mariann19 2016.08.21. 19:29:18

@ijontichy:
Kissé zavaros okfejtésedből egyet kiemelnék.
"Már régen világosan jelezni kellett volna a társadalom felé, hogy ez a bagázs /rezsim/ vállalhatatlan."
Ezt az elvárást fogalmaztad meg azok számára, akik visszaadták a kitüntetéseiket, illetve lemondtak róla.
Nem ezt tették ellenállásuk kifejezésére, hogy nem tartanak igényt az olyan díjazásra, amely az érdemteleneket egy szintre helyezi saját magukkal?
Ilyen eszköz áll a rendelkezésükre, hogy kifejezzék a kormány méltatlan döntéseivel szembeni fellépésüket. Vagy mégis mire gondoltál?
"Vitya sikongat a röhögéstől..."
Az állami kitüntetésekkel a magyar társadalom tiszteli meg a kiválóságokat, Vityának ebben mindössze a közvetítő szerepre van jogosultsága.
Az más kérdés, hogy a mi Vityánk szerep tévesztéseben szenved, e tárgyban kizárólagos döntési jogot vindikál magának, és ennek birtokában a mamelukjait díjazza az értékek teljes mellőzésével.

Rhonin 2016.08.21. 19:30:08

@ijontichy: Miközben értem, amit írsz én annyit tennék hozzá, hogy igenis respect azoknak, akik visszaadják a kitüntetést. Ezt nem lehet gumicsontnak tekinteni. Ebben az ellenzékileg deficites országban/időben az ilyen megnyilvánulások az társadalmi immunrendszer működésének utolsó bizonyítékai és fontosak. Hát ki a búbánatos lórúgás tud itt ellenállni, ha nem az értelmiség, pláne törvényes eszközökkel azután, hogy a törvény orbán maga? Az egységsugarú zemberek reménytelenek ahogy otthon rettegnek a migráncsoktól. Nemrég úgy fordult, hogy minisztériumi osztályvezetői szintű fideszes jóemberekkel hozott össze s sors. A sokadik pohár után ilyet talált szólni az egyik: "az a baj, hogy az értelmiség többsége még mindig a bal oldalon áll". És igaza van. Ha minden idők legnagyobb magyar gazdasági hatalmával a kézben is csak annyit tudnak összehozni, mint amit Desmond Child-dal sikerült, akkor bárhol is van az értelmiség, biztosan nem a kormány oldalán. Ha nincs kit kitüntetni, csak bayert, akkor bárhol is van az értelmiség, biztosan nem a kormány oldalán. Ezért kell szót emelni, ezt kell megmutatni. Törvényesen, elegánsan. Igazuk volt, respekt és remélem mind többen követik a példát...

barsled 2016.08.21. 20:55:57

Szinte mindennel egyetértek, amit írtál, de ezért kár volt:
> "az a baj, hogy az értelmiség többsége még mindig a bal oldalon áll". És igaza van. <
Nem, sem neki, sem neked nincs. Ameddig olyan fogalmak alatt, mint az „értelmiség” meg a „baloldal” mindenki mást ért, addig nem lehet igazatok, vagy mindenkinek az van. Inkluzíve te is azt állítod, hogy aki nem ért egyet az alcsúti emberrel, az baloldali. Persze, azután már módosítod. De akkor a fidesz o.v.-vel vitatkoztál?

Rhonin 2016.08.21. 21:13:30

@barsled: OK, finomítsunk. ...Nem a jelenlegi kormány oldalán áll. A többi stimmel, bár egy idézet volt...egy fideszestől...

barsled 2016.08.21. 21:24:32

De az tényleg érdekelne, hogy ott lehetett-e vitatkozni. Vagy az, hogy válaszoltál-e.

Rhonin 2016.08.21. 21:35:59

@barsled: Egyiket sem. Abban a minőségemben, amiben ilyen helyzetek adódnak hivatalból semlegesnek kell maradnom. Az egy szupranacionális lét, nincs helye a helyi politikának.

kisa 2016.08.21. 22:07:59

@Rhonin: Csak a "minisztériumi osztályvezetői szintű fideszes jóemberek" politizálhatnak, ezek szerint. Szupranacionálisan.

Rhonin 2016.08.21. 22:20:42

@kisa: Bár érzem a szarkasztikus tartalmat, de ugyanakkor egy érdekes felvetés is egyben. Ugyanis, valóban az a helyzet, hogy bizonyos szintig politizálnak, illetve röfögik vissza a központi mantrát (hacsak nem, mint itt is (némi alkohol hatására) megnyílnak egy kicsit). Voltam már szem és fültanúja olyan kényszeres színjátéknak, hogy azt hittem forgatáson vagyok...Egy szint felett azonban más a helyzet. Ott az van, amit ov egyszer el is mondott: ne azt figyeljétek mit mondok, hanem, hogy mit csinálok. Pontosan tisztában vannak azzal, mekkora bullshit amit mondanak és tesznek, de ez a részükről egy pragmatikus dolog. A többi meg fosik és mantrázik...

kisa 2016.08.21. 22:45:01

@Rhonin: Neeem, nem volt benne semmi szarkazmus, én is úgy tapasztaltam, hogy vannak szituk, amikor fideszhű emberek - néha tök váratlanul és szövegkörnyezetbe nem illően - elkezdik nyomni a fideszes bullshit-et, és mi csak állunk és hallgatunk. Ellentmondani nem akarunk/merünk, egyrészt, mert az ember nem akar vitát - pl. egy családi ebéden, koncerten vagy ilyesmi -, másrészt amúgy is fölösleges. Tehát marad a "szupranacionális" hümmögés.

barsled 2016.08.21. 22:48:58

@Rhonin:
Bemásolom pénteki ÉS-ből Haraszti Miklós erre vonatkozó írásának a fentiekre rímelő, nagyon jellemző, és megkockáztatom, fontos részletét.

Esterházy egy Orbán mondatra reagált, és erről vitatkozott H.M. és az alcsúti ember, amikor utoljára beszéltek egymással, húsz éve:

Haraszti Miklós:ESTERHÁZY ORBÁNT BÚCSÚZTATJA:
„Ilyen mondat nincsen. (…) De nemcsak mondani nem lehet, gondolni sem lehet ilyent.”
Orbán a tengerparton megerősítette, hogy a „tartalom” forgandó részletkérdés, és felvette a vitát a megengedhető és megengedhetetlen nyelvről.
„Hogy írhat le Péter olyat, hogy ilyen mondat nincs? Hogy állíthatja ezt, amikor pedig éppen ezt mondtam? Nem érti, hogy ha ezt mondtam, akkor ez a mondat nagyon is van, éspedig azért van, mert politikai célja van? Nem érti, hogy a politikai beszéd nem beszéd, hanem politika?” – kérdezte.
Nem védekezett, támadott. „Akinek a nyelvvel van baja, az széplélek. És épp a nyelvvel moralizál, a politikus fő eszközével! Mármint a szavazatszerzésben, ami pedig a dolga ugyebár.”

Rhonin 2016.08.21. 23:10:15

@kisa: :) köszönöm. És, hát igen, egy barátom, aki egyébként a doktorijára készül (tehát nem feltétlenül hülye), és a migráns kérdésről beszélgettünk, azt bizonygatta nekem, hogy a magyarnál nincs toleránsabb nemzet, mert állítása szerint valami 1200-as, vagy 1400-as (már nem emlékszem és hadd ne guglizzam ki) rendelet alapján mi voltunk az egyetlenek, akik a cigányoknak letelepedést biztosítottunk. És nem érezte ellentmondásnak a roma holokausztot. Ilyenkor mit tudsz vele csinálni? Elvittem és berúgtunk a Gozsdu udvarban...

Rhonin 2016.08.21. 23:20:16

@barsled: Azt lehet tudni, hogy mi volt ez az Orbán mondat? Asszem Lázár János egyszerűsített egy nagyot, mikor mindezt hatalomtechnikának titulálta valamelyik reggeli KeljFelJancsi műsoron keresztül. De GFG elhíresült "politikai termék" elszólása is erről szólhat.

incze 2016.08.22. 01:29:10

@Rhonin: a pontos mondatra nem emlékszem, de a leendő basi az első verzióját fogalmazta meg (nyilvánosan) kedvenc ideájának, hogy a ballib szándékosan, tudatosan az ország vesztére tör, a magyarság pusztulásán munkálkodik.

Rodeo36 2016.08.22. 05:29:30

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
mindenféle díj létezik és mindenféle díj arra van kitalálva, hogy valakik mihelyettünk eldöntsenek értékeket lásd Nobel békedíj Obama elnöknek aki ugyanolyan tömeggyilkos mint Idi Amin vagy Bokassa Császár csak ...és ide írhatunk amit akarunk

mit szólna W.A. Mozart ahhoz ha a császár adott volna neki térdszalag díjat amiben nem lehet zongorázni és vezényelni sem mert orraesik benne...a díjak nélkűl is (főleg úgy) vannak igazi értékek valaki azt mondta, hogy vannak értékek amik az idő múlásával halványodnak és vannak olyanok amelyek az idő múlásával egyre inkább értékessé válnak...bízzuk ezt a történelemre és a művelt közönségre
ahol a közönség olyan mint a kárpátmedence leghíresebb országában vagy a világ legnagyobbb Magyarországában ott csinnbummcirkusz bármilyen izé még az is amit a lejárt szavatosságú Marton Éva kapott aki időközben befideszesedett bár sohasem akart beemeszempésedni...a drága ... és a többiek ugyanúgy... ezeket a pénzeket...másra is lehetett volna mondjuk kis cigányfalut kiporolni és újjáépíteni, vagy kivonúlni Szíriából és a megtakarításból lehetne építeni egy vadi új New Orleans -t akár évente ha már nem nem tudnak gátat építeni

szóval isa por és hamu vogmuk... a díjakra rászáll a por asszem Szepesi mondta mikor Mezei Mária kapott Kossuth-ot, hogy vannak díjak amelyek az alanyukat naggyá teszik és vannak alanyok akik értéket adnak a díjnak (bizonyosan plágium de igaz)

Rodeo36 2016.08.22. 05:36:47

@Mariann19:
kérdés csendesen: ki olvas Makkai -it, esetleg Makkai összest? és ha igen akkor miért?

kisa 2016.08.22. 08:18:34

@Rhonin: @incze:
bocsi, én EP cikkét másoltam be, ez az eredeti, amire reagált.
keressétek meg az ominózus nem-mondatot, nekem nincs hozzá idegem.
Ha megvan, esetleg bemásolhatnátok... :-)
2001-2006.orbanviktor.hu/hir.php?aktmenu=3_4&id=787

barsled 2016.08.22. 08:23:15

@Rhonin:
Érdemes az egészet elolvasni, alig egy oldal, a 63.-nál kezdődik a szóban forgó cikk.

dia.jadox.pim.hu/jetspeed/displayXhtml?docId=0000000807&secId=0000075999&mainContent=true&mode=html

barsled 2016.08.22. 08:26:33

@kisa: Így jártam. :) Mielőtt bemásoltam, nem frissítettem. Nyertél.

Watchdog 2016.08.22. 09:56:49

@klorofilll: ... tehát nem tiltakoznak. Fő a jókedv, jó a móka... :-)))

Tgr 2016.08.22. 10:20:44

Láthatólag Makkai rengeteg munkát fektetett ebbe a műbe, nagyon kevés tehetséggel. [1] Ezzel 50%-kal túlteljesítette a NER-kitüntetések átlagos szintjét (mert például Bayernek aligha kerülnek komoly erőfeszítésbe azok a gyűlöletkétpercek, amik az úgymond közírói munkásságát alkotják). Szomorú, hogy ma már ennek is lehet örülni, de azért ennek is lehet örülni.

[1] Az egyik kritika idézi a Petőfi-fordítását:

Rise up, Magyar, the country calls!
It's 'now or never' what fate befalls...
Shall we live as slaves or free men?
That's the question - choose your 'Amen'!
God of Hungarians, we swear unto Thee,
We swear unto Thee - that slaves we shall no longer be!
[...]
Sabers outshine chains and fetters,
It's the sword that one's arm betters.
Yet we wear grim chains and shackles.
Swords, slash through the damned manacles!
God of Hungarians, we swear [etc.]

ami egyfelől a magyar eredeti ismerete nélkül valóban nem áll össze koherens szöveggé, másrészt azért szóról szóra lefordítani egy verset úgy, hogy a ritmusa és a rímképlete is megmarad, még így is nagyon nehéz dolog. A recenzens szerint amúgy 33 év alatt készült el a kötet.

Tgr 2016.08.22. 10:29:40

(n.b. ha már a magyar nyelv őrzéséért osztogatják ezt a Szent István Rendet, akkor akár a nevét is választhatták volna a magyar nyelv szabályainak megfelelően.)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2016.08.22. 10:44:11

@Rhonin: És a szakm ai ügyekben? Van egyáltalán manőverezési szabadságuk targyalni, engedményeket tenni?
Mert a propaganda (különösen, ha tudják, hogy Te is magyar vagy) egy dolog, és a "mit képviselnek" lehetne egy másik.
Sajnos azt érzékelem, hogy akadékoskodónak tekintik a magyar résztvevőket egy (lehet, másik) szupranacionális térben.

klorofilll 2016.08.22. 11:39:12

@Watchdog:

Szerintem ez szellemes, és pontosan a helyére teszi a dolgot.

ijontichy 2016.08.22. 13:18:09

Uhhhh... ez ám a "céhes reflex, csípőből" :-)))

@Mariann19: "a magyar társadalom megtiszteltetését fejezik ki" izé, akkor most delikvenseink a társadalom arcába vágták a kitüntetésüket, mondván "b+ a kitüntetéseteket, ha ilyen trágyákat választottatok, akik bayercsótikat ültetnek az asztalom.. izé cseresznyéstálam mellé"? ;-)

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "nyilván évtizedek óta" igen, a kritika ennek, nem a konkrétan jelenidejű x.y-nak szólt. Szvsz. nem csak sátoros ünnepeken és "bigbang"-ekkel lehet hatékonyan jelezni valamit (pláne nem eső után köpönyeg). A hatékonyságrul: "Gutta cavat lapidem..." ;-)

@Rhonin: Nem véletlen kezdtem imígyen: "Mind igaz, amit írtok ÉS nem értünk egyet". Gondoltam érthető lesz. Ezek szerint akadt, akinek igen :-)

jaegtoer 2016.08.22. 15:12:15

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Nem lennék meglepve, ha a nem is olyan távoli jövőben már azt sem lehetne tudni, ki kinek a mijére hajtja a valamijét.

Mariann19 2016.08.22. 17:23:18

@ijontichy:
Nem ártana újra értelmezned a fentiekben általam írottakat.
Abban gondolom nincs közöttünk vita, hogy az állami kitüntetések egy munkásságot ismernek el, az egyén kimagasló teljesítményét, vagy egy életművet
díjaznak.
Igen, az alábbiakat írtam:
"Az állami kitüntetésekkel a magyar társadalom tiszteli meg a kiválóságokat. Vityának
ebben mindössze a közvetítő szerepre van jogosultsága."
@ijontichy "Akkor most delikvenseink a társadalom arcába vágták a kitüntetéseiket."
Nem! Orbán Viktornak és kormányának adták vissza!
Ugyanis a kitüntetések alapvetését nem tartotta be a kormány, amikor nem a valós érdemek alapján történt a jelölés, hanem a Fideszt odaadó hűséggel szolgáló pártkatonát ért ez a megtiszteltetés. Ez nem a társadalom döntése volt, hanem Orbán Viktoré.
Remélem, hogy így már világos, hogy miért nem a társadalom felé irányult a kitüntetésekről való lemondás.

Érvsebész 2016.08.22. 17:50:41

@Mariann19: Nemá. Mi az, hogy a társadalom? Honnan veszed, hogy a lófa... lovagkereszttel kitüntetett nem kapta meg a "társadalom" támogatását? (A gyakorlatban a kitüntizés egyébként úgy történik, hogy mindenféle ilyen-olyan szervezetek és gittegyletek lehetőséget kapnak a jelölésre, a köztársasági elnök meg az ő hivatala meg nagyjából pont leszarja, hogy kinek adja oda.)

Semmi ok nincs azt feltételezni, hogy a "társadalom", mint olyan, józan megítéléssel rendelkezik az érdem fölött.

Rhonin 2016.08.22. 19:36:56

@kisa, @barsled: köszönöm. Így már világosabb a dolog.

Rhonin 2016.08.22. 19:49:12

@Kuviklacz: "Van egyáltalán manőverezési szabadságuk targyalni, engedményeket tenni?". Nincs ami a gazdasági döntéseket illeti. Felfelé mutogatás van kormánybiztosi, miniszteri szintekre. Nekik meg csak politikai értékekre lefordítot érveket lehet felhozni, ha egyáltalán. Ami a tulajdonképpeni (iparági) szakmai vitát/tárgyalást illeti, az is felejtős. A legtöbb hivatal/intézet élére inkább politikai megbízott került (sok esetben jogász), mint az adott iparág, vagy terület szakembere (mint ahogy azért ez a korábbi decentralizált rendszerben volt). Ők meg lokálisan hozzák a maffia szemléletet (hát ami bizonyos szakmai kamarákban történik az önmagában megérne egy misét...). De ami a legrosszabb, hogy ezek a karakterek is folyamatosan változnak, tehát arra sincs nagy esély, hogy valamilyen épeszű emberi, szakmai kapcsolatot kialakíts. Kis túlzással nem tudom olyan ütemben nyomtatni a névjegykártyámat, ahogy az intézmények és a vezetők változnak. De szerintem ezzel semmi újat nem mondok. Kb. ugyanaz a helyzet, amit a gyerekeimmel kapcsolatban az iskolában/óvodában látok. Sajátos...

kisa 2016.08.22. 21:25:15

@Rhonin: vagy inkább sajnálatos...

ijontichy 2016.08.23. 00:15:47

@Mariann19: Mariann drága, ne haragudj, de nem próbálom újraértelmezni. Értem én, csak a nézőpontom egészen más (céhkódexmentes, nomeg szórakozom :-) ). Mint jeleztem is volt, az egyik szemem sír, a másik üv... izé nevet. Nem akarom én x.y visszaküldőt (egyiket sem) kikezdeni. egy fenét. Derék, becsületes honpolgár, bizonyára a saját területén kiváló (ha eléggé kiválóak, előbb-utóbb majd JT ír róluk posztot ;-) ) és a tett, mi nem holt hamvába még becsülhető is. Ám a pokolba vezető út jószándékkal van ugye kikövezve. Amit én pöntyögök, hogy az elmúlt ~20 évben rengeteg, jó szándékú, becsületes, saját területén kiváló, lelkes, kérlelhetetlenül vonalas... (satöbbi) ember elismerendő viselkedése ellenére, Vitya és az ő mszmp utódpártja teljhatalommal uralkodik azon a nyomorult országon.
Az a bajom ezzel a lóvalagkereszt visszaküldéssel, hogy ez vesztes magatartás. Nincs benne a kitüntetés jogos birtoklásának tudatában lévő elemi erejű felháborodása, az üvöltő hangú számonkérés ti: "hogy merészeltek ti, közpénzen élő senkiháziak, idejönni közénk és rászarni az asztalunkra, majd közölni, hogy a végterméket tekintsük közénk tartozó kitüntetettnek". Ez meghátrálás, ez az adott kitüntetés által képviselt érték elárulása. Holott megvédeni kéne azt. Ezért mondom, hogy értelek, de az én nézőpontom más.
Végül: nem, nem tudom mi a jó (jobb) megoldás; ha tudtam volna, nem a lábammal szavazok. Nem, nem kell a pártházat megrohamozni; sőt nagyon remélem, hogy a rezsim végében "lámok és pavasak" nem fognak szerepet játszani.

kisa 2016.08.23. 06:43:12

@ijontichy: de remélhetőleg lakatok meg rácsok igen... és némi vagyonelkobzás se lenne ellenemre.

Mariann19 2016.08.23. 13:36:53

@ijontichy:
Elismerésre méltó korrektséggel szintetizáltad a beszélgetésünket, és valóban - ahogyan írod - más-más nézőpontból értékeltük az adott témát.
Te egy haladóbb álláspontot képviseltél azzal, hogy az egyéni elhatározásokból eredő tüntetésekről való lemondásokon túl nem történt meg "az üvöltő hangú számonkérés".
Valahol igazad van, mert ez az eset vissza nem térő alkalom lett volna arra, hogy az elit értelmiség csoportosan lépjen fel, és hallassa a hangját, és kifejezze a felháborodását.
Jómagam egy statikus helyzetet értékeltem, heroikusnak találtam az érintettek visszautasítást illető döntéseit, repesek most is a bátorságuk miatt.
Azonban valóban lehetne némi progressziót is belevinni ebbe az ellenállásba, felkavarva ezt a posványt, amelyben élünk.

christvhu 2016.09.02. 00:00:03

@ijontichy: Nem is tudom.... Nekem semmi bayom (bocs) a pavasakkal!

esernyősEvezős 2017.06.06. 09:44:32

@ámbátor:
Komment:
"Akár író is lehetett volna ..."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.01.08. 10:49:55

m.magyarnarancs.hu/feketelyuk/az-eu-nevu-gazdasagi-terrorszervezet-mikor-tanulja-meg-mit-jelent-az-hogy-szeretet-108618

Kossuth-díj, Kossuth-Nagydíj és Magyar Szent István Rend. Hivatalosan, ez az idióta kókler a legjobb magyar költő :)))

Tehéntőgy 2018.01.08. 14:14:18

@jotunder: Ő egy egész lenyűgöző természeti katasztrófa már régóta.

"A “DaVinci-KÓD”
ÉS A BELŐLE KÉSZÜLT FILM MARGÓJÁRA

Petri György emlékének

Jézus Krisztus, hogy „feltámadt” volna?
Ugyan kérem... Hisz’ halandó ácsmester volt,
aki soha meg sem halt igazában,
tetszhalottként csügött csak a keresztfán, míg
Arimátiai József a rómaiaktól kunyerálva le nem menekítette,
ennek utána pediglen fittyet hányva a keresztre
meggyógyították, ő meg már rohant is
Mária Magdolna szoknyája után, mert jóllehet
nem beszélt franciául, de azt mégis csak tudta, hogy chercher la femme
— gógyis egy rabbi is volt azért őkelme —
s így aztán gyermekeik révén megmaradt a királyi vér
hogy a Meroving ház uralkodói — íme a francia kapcsolat! —
Dávid királytól származtathassák magvaikat.
Bomba tömegsiker! Barna Dani1 szerző máris milliárdos,
mert ő nagyon szellemes és okos.
Kinek menjen hát neki?
Egyrészt a katolikus teológiának,
ami teljesen rendben volna, hiszen a Borgiák stb., tudjuk
aztán magának Istennek, az Egek Urának.
Petri is megírta, hogy szentcsaládék „zakatolnak” és ugrálnak.
s hogy létrehozván majd feláldozhassa egyszülött fiát,
a fickós Úristen „tömte” Szűzmáriát.
Nagyon tanulságos ezen szép költemény:
Vajh milyen lehetett az Isteni Fallosz: puha, vagy kőkemény?
Petri nem említi, hogy Mária kínban sikongott, vagy boldogan tűrte,
mégis ezt csámcsogja az irodalmi csürhe,
mivel ez „posztmodern” akár a DaVinci-kód,
csiklandja lágy farkad, meg a petyhüdt csiklód.

Ha valakit zordul elküldsz a pi...ba
nagy jót tészel azzal, hiszen ott találja
földi létezése csúcsát néhány percig,
s bár piruló nejed szerint ez nem herzig,
még szebb e kívánság, ha az édesanyja
pi...jába küldöd — nos, nem készakarva,
hisz’ nem tudod olvasta-e Thomas Mann-tól
a „Kiválasztott”-at, melyben egy szent pancsol,
egyszerre bírván az anyaöl védelmét
és a kani gyönyör non-plus-ultra révét.
„Jop tváju máty!” — bőgték felszabadítóink
— zubbonyaik alatt nem volt egy váltás ing —
minden szeszt felittak, denaturált benzint
hánytak sokan vérrel, s nem ismerték Petrit.

Ki káromol szebben, mint a magyar ember?
„Ba.... meg az Isten!” zúgsz beszeszelt kedvvel,
ám ha Ő megtenné, teremtő kegyelme
ömlene rá a sok méltatlan emberre...
Istennek nem kell szex, s így Jézus sem tette,
szűzen s ártatlanul szállt fel a keresztre!
Mária Magdolnát lelki szeretettel
tette tanítvánnyá, s hite nem veszett el,
Ő látta meg elsőnek a Feltámadottat,
s bár ez a kanok közt pánikot okozhat,
itt a Haghia Sophia, női principium
működött a földön, szent equilibrium!
Élj férfi vagy női testben: egy a lelked,
újjászületsz, ember: ezért úgy viselkedj!

1Dan Brown neve magyarul "

Igen, a végén a lábjegyzet is az opusz része.

OoOoOo 2020.01.19. 12:08:59

@jotunder: a leghíresebb ismeretlen.