Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Századvég 4.8 milliárdja

2015.11.17. 23:43 | jotunder | 214 komment

 

     ( Rituális prelúdium : Lánczi Andrásról elmondhatjuk, brutálisan megbukott egyetemi professzorként, hatvanéves korára egyetlen egy C kategóriás publikációja van. G.Fodor Gábornak értékelhetetlen a tevékenysége. Nulla. Ez a két ember áll a Századvég mögött, amely intézmény három évre kapott egy 4.8 milliárd forintos kormánymegbízást. )

      Egy egyetemi tanár fizetése 430000 forint, aminek a teljes bérköltsége 550000. Havonta 133 millióról van szó, ami 240 egyetemi tanár teljes bérköltségének felel meg. Azt állítja tehát a kormányzat, hogy a két senkiházi környezetében legalább 240 darab egyetemi tanár színvonalú ember kész arra, hogy ezt a munkát elvégezze. Én ezt nem nagyon tudom elhinni, de nem hiszem, hogy benne vagyok a célközönségben. 

      A magyar jobboldali értelmiségi elit leszerepelt. Nem a FIDESZ-szavazó idegtudósok, hanem a "bölcsészelit", akik a minősíthetetlen színvonalú Pázmányon, NKE-n és a többi borzasztóságon rontják meg a fiatalokat. Én ilyenkor mindig hozzá szoktam tenni valamit, amiért kapok is a fejemre a törzsolvasóinktól, de most nem teszek hozzá semmit, mert igenis, ennek a mocsoknak nincs megfelelője a másik oldalon. Ja, hogy politikailag inkorrekt dolog a mocskot mocsoknak, a kókler senkiket kókler senkiknek nevezni, lehet, akkor én most politikailag inkorrekt voltam, majdcsak túlélem valahogy.

     4.8 milliárdot lop el tőlünk egy pszichopata századvéges törpe a kis haverjaival. Ezért is szoktam kapni az extrastrong liberal olvasóinktól, hogy csak a fasiszták törpéznek le egy ilyen denevérfejű gnómot, rendben van, el fogom viselni a lefasisztázást, majd beteszem két lezsidózás közé, hogy szépen kijöjjön a sorminta. 

     Koncentráljunk a 4.8 milliárdra és arra, hogy egy csatornapatkányságig lezüllött, egész életét végighazudozó társaság adja Magyarország állítólagos intellektuális izomzatát. Akinek most valahogy átpasszolják 240 egyetemi professzor fizetését. És ezért csak annyit várnak a századvégesektől, plusz a maróthoktól, schmidtmáriáktól és a többi pöllencstől, hogy szíriai óvodásokból szakállas elmebeteg terroristákat építsenek az ilyesmire mindig is fogékony szavazótáboruk agyában. Valószínűleg sikerülni fog.

    Mindenki boldog. Ez egy boldog ország. Régen egy csomó vagon kellett a boldogsághoz, Dunába kellett lőni a Lánczik, Géfodrok, Schmidtmáriák, a cukikeresztény középosztály potenciális riválisait. Istenem, ezek most itten nem olcsók, de addig sem kell 240 egyetemi tanárt megfizetni, akik ki tudja, miket találnának ki, talán még azt is, hogy nem minden szíriai óvodás terrorista. Arra meg, lássuk be, csak egy hülye költene pénzt. 

    240 egyetemi tanár fizetéséből, 6.9 darab Vajna Tímeát lehet kitartani, 11.2 darab Orbán Ráhel állhat a saját lábán, 28.7 darab nem teljesen intakt sarkú ukrán fitnesz ex-világbajnoknő lehet kacér a Habonyárpival, nem beszélve szívünknek  kedves nagyközségekben, Makovecz bácsi szelleme által megálmodott, intarziásan organikus futballkompozíciókról, szóval áldozat ez a javából. 

    Egy országnak megtiltani nem lehet, hogy szar emberek zsebébe, választott képviselőin keresztül, pénzt tömködjön. A szív szeret, az ország tömköd. Holnap felébred, panaszkodik egy kicsit, megoszt valami debilséget a Facebookon, és egész nap irigyli azokat, akiknek éppen most vásárolt Fülöp-szigeteki kurvákat. Ezt az országot sem az eszéért szeretjük. 

   

   

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr748087234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mariann19 2015.11.18. 18:37:49

@jotunder:
"Orbán Viktor vagyonnyilatkozatában nincs szó százmilliókról."
Te még hiszel a vagyonnyilatkozatok valódiságában?
E tárgyban csak egy kérdés van, hogy hogyan kerül legalizálásra Orbán vagyona.

Mariann19 2015.11.18. 18:40:00

@Evezős:
Emlékszel, hogy legendásan higgadt vagyok.
Bár a blogszférában eluralkodott hangnemben egyre nehezebben megy.
Ezért megértelek.

velőtanya 2015.11.18. 18:41:09

@Kis ember: Neked és sokan másoknak: szerintem tévedtek.
Pár éve lefolytattam szó szerint ugyanezt a vitát az akkori Gfg kapcsán, őt úgy hívják, hogy Giró-Szász. Őt is havi 1.2 milliós kifutófiúnak tartotta mindenki, aztán mostanra valahogy szállodája lett neki, meg jachtkikötője, meg ilyesmik.
Gfg néhány év múlva szintén milliárdosként lép majd ki a mostani funkciójából.

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2015.11.18. 18:44:36

@sárospataki lány: "ezt én nem írtam, azt írtam, hogy ha az emberek jól kereső zsoldosok lennének zömében, akkor nem foglalkoznának gfodorral."

Azt a mindenit. Tényleg nem írtál ilyet, ezt jól benéztem, sorry:-(

@jotunder: "nagyjabol a havi 1.5 millio az, amit az ertelmisegi holdudvar teteje igy vagy ugy megkap."

Én most már nagyon kíváncsi lennék, hogy honnan veszítek ezt a 1.5 milliós értékhatárt. Le van írva valahol?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.18. 19:05:49

@Mariann19: azt irtad, hogy "felmertek Orban vagyonat" es "megjelent a mediaban". ennek mondjuk szeretnem latni a forrasat...

te voltal az, aki kiemelkedo intellektusnak nevezted Bogar Laszlot, ami utan valojaban nincs tobb kerdesem :))

aritus 2015.11.18. 19:06:03

@sárospataki lány: " azt írtam, hogy ha az emberek jól kereső zsoldosok lennének zömében, akkor nem foglalkoznának gfodorral." írod.
Elég nyomorult világban élsz, ha azt gondolod, hogy aki jól keres (nem közpénzből), azt nem érdekli, nem zavarja, ha a hatalmon lévők lopnak. Nem kicsit lopnak, nem szégyenlősen lopnak, félve a lebukástól, hanem nyiltan, büszkén, kioktatóan lopnak, lopnak és közben uszítanak azok ellen, akiktől lopnak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.18. 19:07:40

@ulloiut: ez egy becsles a reszemrol, nekem ez jott le. meglepne ha ketszer akkora lenne a valodi ertek, vagy fele akkora. GFG eseteben meglepne, ha 5 millio alatt lenne a havi jovedelme, de en is azt gondolom, hogy par even belul milliard feletti lesz a vagyona. fogalmam sincs rola, hogy mekkora lehet Habony Arpad vagyona, de meglepne ha joval egymilliard forint alatt lenne.

nerángass 2015.11.18. 19:13:27

@jotunder: "Orban Viktor vagyonnyilatkozataban nincs szo szazmilliokrol. azt gondoljak sokan, hogy OV valojaban jelentos vagyon felett rendelkezik, de ezt bizonyitani meg senki sem tudta."

Ez a leggyönyörűbb az egészben, szinte könnybe lábad a szemem.
Orbán tulajdona Magyarország ( for the time being ) lehet, hogy kinövi.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.18. 19:13:41

@sárospataki lány:

"érted, kötelezően választhatsz egyet abból, hogy megeszel egy tál szart, vagy megiszol egy vödör hugyot"

az iszonyatos nagy probléma ezzel az, hogy ez itt a tipikus hamis dilemma esete. géfodoréknak senki sem tartott fegyvert a fejéhez, hogy tessék választani, kit szopnak le. ők önként és dalolva szopják a fidesz faszát, és ellentétben mondjuk bauerrel, ebből kibaszott jól élnek.

nincs olyan, hogy kötelező választani a tál szar megevése és a vödör húgy megivása között. én jelen pillanatban SEM a fideszre, SEM a maszopra nem vagyok hajlandó szavazni. hihetetlen, mi? jelen pilanatban én garantáltan nem akarok szavazni egyetlen politikai formációra, holott ha neked igazad lenne, kötelességem lenne. hát nem. nem az.

beavereater 2015.11.18. 19:26:38

@nerángass: Ja, big JT biztos nem foglalkozik googol-okkal, mert lassan már csak azokban lehet mérni OGV&THA GANG (lopott) vagyonát...MET, föld, kaszinó, dohány, letelepedési kötvény, TAO-pízek, EU-s projektek, stb...simán csányisanyi szint lesz lassan, amúgy biztos beleírta volna, csak nem akart dicsekvőnek tűnni, meg amúgy is rövid volt a sor a nullákhoz.

2015.11.18. 19:29:24

@Mariann19:

ha nem lenne moderálás, kipróbálnám, fel tudlak-e idegesíteni:)

esernyősEvezős 2015.11.18. 19:41:10

@jotunder:
:-)

Már írtam valamikor, hogy néha meglepően naiv tudsz lenni - és aztán sokszor meg egy idő után mégis csak történik valami, ami miatt "kinyílik a szemed".Mert szembesülsz a hihetetlennel.

Erős meggyőződésem és nem vagyok ezzel egyedül - hogy orbánbuxa jelleggel elég sokan működnek ebben az országban. Már ezeknek a számát megérné felderíteni valakinek (valaminek).(Isten nyugosztalja szegény Ferenczi Krisztinát, haló porában is, ő pl. elég sokat tett ez ügyben).

Mészáros bácsi például egy az egyben az - meglepődnék, ha az általa uralt cégek és vagyonelemek akár tíz százaléka valóban a sajátja lenne.
És a komplett Orbán family - nem csak akiket minden nap látunk, hanem a távolabbi rokonság akár, unokatestvérek és vitézyek pl. -, valamint azok a garancsik a holdudvarban, akik mondjuk pusziért ingyen lakásban tartják Gazsikát - és hasonlók, nem sorolom.
A hatmilliárd, amiről Mariann írt, számomra még alacsonynak is tűnik.
Ez az ember a szemünk láttára lopott el egy komplett országot, nagy ívben szarom le, hogy hány száz milliót téved az, aki megpróbálja megbecsülni a vagyonát. Sőt, hány milliárdot.
Egy a tuti: ha minden fillér, ami az övé, le lenne papírozva, itt elég sokan a száz legvagyonosabb c. listáról, nagyon sokkal alább szállanának a rangsorban.
Azt pedig, hogy nem lehet bizonyítani .... hát ja, nem lehet. Most.(egyébként lehetne, csak kéne hozzá egy olyan hatóság, amelyik ebben partner. Amennyiben nem fog ilyen mutatkozni, pár éven belül írhatsz egy posztot arról, hogy Jé, Orbánnak tényleg akkora vagyona, amekkora. Ahogy eddig már egypárszor megtörtént ...)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.18. 19:42:30

@Evezős: nem latom a naivitast abban, hogy leirom, hogy nem tudtak rabizonyitani. en is azt hiszem, hogy milliardos vagyona van, de bizonyitani nem tudom.

esernyősEvezős 2015.11.18. 19:47:05

@jotunder:
A jóisten áldjon meg, akkor fogalmazz másként, mert az jön le sokszor (most is), hogy részedről képtelenség elhinni valamit, amit itt bizony sokan teljesen hihetőnek tartunk, aztán mikor bekövetkezik fehéren-feketén, akkor kamillázol - és írsz róla egy qrva jó posztot. Mondjuk ez nem baj, sőt - csak ez tűnik úgy, hogy naivan gondolkozol olyanokról, akik erre az égegyvilágon semmi okot nem adnak, hosszú évek óta ...

2015.11.18. 19:50:46

@Evezős:

ha nem orbán, jött volna más. sokan loptak, sok pofátlan patkány került valamilyen hatalom közelébe, az hogy konkrétan orbánnak, vagy ha nem ő lett volna, valaki másnak, sikerült egy "elitváltást" levezérelnie, egy igen undorító központosított hatalmat kiépítenie nem szükségszerű, de azért annyira nem meglepő jelenség, itt.
és egyelőre maradni fog, mert sem extrém komoly leváltási igény, se ütőképes ellenzék nincs, van viszont potenciális koalíciós partner és hát számos olyan tőlünk független tényező, ami másutt is valamiféle jobboldal malmára hajtja a vizet.

esernyősEvezős 2015.11.18. 19:54:01

@WiteNoir:
Ez megint relativizálás.
Nem tudjuk, ki, vagy mi jött volna - leragadtam Bajnainál, aki nem lopott -, jelenleg ez van, Orbán van és amit véghezvisz, az nálam nem komilfó.
És nem tudok úgy tekinteni rá, hogy üsse kavics, mindenkivel ez lenne.
Mert ezt nem hiszem.
Még.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.18. 19:57:34

@jotunder:

azért vannak ám tippek.

tény, hogy ezek csak tippek, de ha valaki egy egész stadionra elegendő földterületet képes ajándékba adni a kedvenc focicsapatának ... nos az nem szegény ember. orbán viktor gondosan titkolja, hogy mennyi a vagyona, ez tény. de csak ez. ha picit is elkezdjük kapirgálni, hogy milyen vagyontárgyak fűződHETnek a nevéhez, nos elég gyorsan százmilliós, de inkább milliárdos nagyságrendnél kezdünk el tartani.

"annyit lehet tudni, hogy az Orban Viktor apja es testvere altal birtokolt Dolomit KFT erteke tobbmilliardos nagysagrendju, es az osztalekok is tobbszazmilliosak voltak. Orban Viktor vagyonnyilatkozataban nincs szo szazmilliokrol. azt gondoljak sokan, hogy OV valojaban jelentos vagyon felett rendelkezik, de ezt bizonyitani meg senki sem tudta."

ez zseniális, de komolyan. orbánnak valahogy milliárdos a papája és a testvére, a veje milliárdos, a lánya egy nem is túl kicsi magyar falu összkeresményéből tanul svájcban, a haverja az "elmúttöt" év alatt (természetesen önerőből) felküzdötte magát a magyar százas gazdaglistára, de orbán viktor az pont valahogy nem bírt vagyont szerezni.

arról az orbán viktorról beszélünk, aki hogy-hogy nem elnöke volt egy pártnak, amely valami székházbotrányban volt érdekelt, és még mindig ugyanarról az orbán viktorról beszélünk, aki a kétes dicsőségű cd hungária révén előbb teljesen véletlenül annyiért szerzett belvárosi pecót, amennyiért azt az önkormányzat felújítatta neki (nagyon tessék megkapaszkodni, ugyanis 1 millió alatti összegről van szó), majd feltehetően zseniális lakáscserék révén eljutott odáig, hogy egy meglehetősen nagy eséllyel száz milliós ingatlanhoz jutott hozzá. miért? mert tehetséges. orbán viktor durván 10 év alatt több, mint megszázszorozta az ingatlanvagyonát. mondom, tehetséges ember.

ez a pénzügyi zseni aztán az utóbbi 10 évben hirtelen tehetségtelen lett és nem szaporította tovább a vagyont.

hány éves vagy, királyfi? :-DDDD

mondjuk ugye eleve számomra iszonyatosan kínos, hogy magyarország miniszterelnökének a vagyonáról (a tűzhöz közel állók kivételével) tényleg senki sem tud biztosat, holott ugye évente köteles LENNE fillérre pontosan bevallania, mennyije van. egyszerűen egy vicc, hogy amikor a magyar miniszterelnök vagyonát kell bravúrosan alábecsülni, akkor az egy ÉRV, hogy senki sem tudja, mennyi a vagyona. miért nem tudja senki? van neki vagyonnyilatkozata, nem?

ha igen, és mondjuk nincs rajta a budai társasházacska, vagy mondjuk a felcsúti telkecske, akkor a miniszterelnök úr hazudik. ha rajta van, de mondjuk a budai társasházacska kevesebbet ér, mint száz millió, akkor már megint elég nagy eséllyel hazugságon értük a drága miniszterelnök urat, és végül van az, hogy de, igen, minimum százmilliós a vagyona ALSÓ hangon.

2015.11.18. 19:59:10

@Evezős:

én annyit mondtam, hogy nem szükségszerűen, de jó eséllyel jelenik meg ilyen helyeken egy "orbán".
bajnai és a többiek nem olyan alternatívák, akik tömegeket tudnának megmozgatni, sokan szavaznának rájuk (én is, de nagyon-nagyon nehéz szívvel mert utálom őket), még többen meg nem, és nem állítom hogy nagyon méltányolom a nemszavazókat, de azért eléggé megértem őket.

nerángass 2015.11.18. 19:59:41

@jotunder: Vess egy szelíd pillantást arra, amit őkelme ma meg tud tenni M.o-on. Aztán számold meg azokat, akik ebben meg tudják akadályozni ( M.on ). Komolyan azt hiszed, hogy itt arról a pár száz szaros milliárdról van szó ? Ember...

esernyősEvezős 2015.11.18. 20:07:49

@WiteNoir:
Jó, hát ábrándozni én is tudok, kiféle-miféle ember kellene ide -de szegény ember vízzel főz. Itt ilyen bajnaiak vannak (voltak), akik se hús, se hal - de nem lopott el komplett megyéket három perc alatt.
Ott tartunk, hogy már ez is erény most - miközben én is tudom, hogy milyennek kéne lennie egy "jószívvelrászavazok" politikusnak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.18. 20:19:16

@jotunder:

"nem latom a naivitast abban, hogy leirom, hogy nem tudtak rabizonyitani."

no offence, ez önmagában ez valóban nem naivitás, hanem szomorú tényközlés, ezt elismerem. ugyanakkor csak a hülye nem tudja, hogy orbán milliárdos, lám, te is minimum sejted, csak hát nem bizonyította senki, ő pedig hát istenem hazudozik róla. mi lenne magyarországgal, ha legalább egy miniszterelnöke nem lenne hazudós. :-)

jó, mondjuk annó a fajkasházy elég durva sorozatot nyomott arról, hogyan lett orbán cca 800 ezret érő önkormányzati ingatlanából több, mint száz milliós társasházi fél rész (bő 10 évvel ezelőtti értéken) egy budai vityillócskában, egy évtized alatt, de hát ugye tudjuk, hogy mennyire szavahihetelenek ezek a fajkasházyk.

apró melléktörténet, hogy két lyukal arrébb maroz szerint a vincentek (tehát többek között) JT faszát szopkodom, legaláb ez vigasztal. :-D

csak hogy meglegyen a harmónia.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.18. 20:20:57

@mavo:

ezt pedig visszavonom, szerencsére megírtad, hogy ANNYIRA még sem vagy naív.

2015.11.18. 20:27:11

@Evezős:

ez viszont sokaknak nem elég, egyelőre. ráadásul azok közül is egy csomóan inkább jobbos pártot akarnak látni. így érdemi változás nem lesz, mikorra esetleg lenne, akkora meg már majdnem mindegy lesz, na jó, nem teljesen. meg lehet hogy mi meg sem érjük

esernyősEvezős 2015.11.18. 20:37:10

@WiteNoir:
Meglehet (az is, hogy nem elég, az is, hogy nem érjük meg).

Apám mondogatta mindig, mikor kicsi voltam: Nem akarásnak nyögés a vége.
Pont ez van.

dvhr 2015.11.18. 20:40:02

@jotunder: "Bauer Tamás az Élet és Irodalomban magyarázta el, hogyan kell majd leváltani az Orbán-rendszert, hogyan kell eltörölni az Alaptörvényt és így tovább, és így tovább. Teljesen érdektelen, hogy miket hord össze (alapvetően: hagymázos hülyeségeket) az az érdekes, hogy elhiszi, hogy neki, nekik, itt még egyszer osztanak lapot. Úgy gondolja, hogy ott ül majd valamilyen bazinagy kerekasztal mellett, a Majtényi Lászlóval meg a Kerék-Bárczyval együtt és komolyan néznek a némiképpen elszontyolodott magyar nép arcába. "

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.18. 20:48:08

@dvhr:

remekül cáfoltad JT azon állítását, miszerint bauer elég komolyan képes megemelni emberek vérnyomását azzal, hogy idéztél abból, amikor JT-nek pont eléggé magas volt a vérnyomása bauer tamás miatt.

bé verzió, hogy fingom sincs róla, ezzel az idézettel hova akarsz kilyukadni.

Mail Undelivered 2015.11.18. 21:59:26

ahogy elnézem a spi-lánynak lejárt a műszakja. Kiállítja a 30 Eft plusz ÁFA számlát (olvasó nem röhög) és hátradől.
A vajdasági 20 milliárd visszanemtérítendő támogatásból lekáderezzük a jobboldali "értelmiséget" (értelmesek, mert beálltak a NERsorba a banánért).
Ezt is osszuk el az egyetemi tanárok fizetésével.
Van itt pénz. Nem is értem, hogy hogyan lehet itt gyermekéhezésről beszélni, mikor napjában 3szor van kifizetve a nemzeti minimum.
És akkor gfg már csak tünet lesz. Pöllencstünet, de tünet.
A nemzethy szalaggyártó gépsor meg ontja az átvágandó métereket.
Annyira szeretnék már én is külföldről posztolni, de megöregedtem, és amihez értek, az is csak szűk körben ér valamit. (ezért posztolok)

evasanyoca 2015.11.18. 22:27:38

@jotunder: bocsánat, de a linkem nem jó, a cikk2014-es, ezen a linken csak a cime van, ha azt beirjátok a gugliba , hogy - Orbán vagyona szemtől szembe - ott megkapjátok magát a cikket nem akarom bekopizni, mert hosszú.

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2015.11.19. 01:13:30

@Evezős: "Egy a tuti: ha minden fillér, ami az övé, le lenne papírozva, itt elég sokan a száz legvagyonosabb c. listáról, nagyon sokkal alább szállanának a rangsorban.
Azt pedig, hogy nem lehet bizonyítani .... hát ja, nem lehet."

@mavo: "mondjuk ugye eleve számomra iszonyatosan kínos, hogy magyarország miniszterelnökének a vagyonáról ...tényleg senki sem tud biztosat, holott ugye évente köteles LENNE fillérre pontosan bevallania, mennyije van.... van neki vagyonnyilatkozata, nem?"

Két probléma van, ebből az egyiket tényleg nem értitek szerintem, pedig az a lényegesebb. Kezdjük a másikkal. Amit értetek és amiben egyetértünk, az az, hogy Orbán közvetlen vagyonának egy része nem kerül be a vagyonbevallásba, ez biztos. Mindig ismeretlen lesz számunkra, hogy mi van ebben a kategóriában és mennyi. A Vasárnapi Hírekben volt az az érdekes sztori, hogy a svájci nagykövetünk egy minden külügyi tapasztalat nélküli magyar származású ember lett, aki korábban (quelle surprise) svájci bankár volt (illetve bankár Svájcban - kíméljetek a részletekkel, ha valami tévedés, nem atomrakétát építünk).

Aztán egyik nap Ovi felült a vonatra, kiutazott svájcba megnézni egy gyermekkórust, ami nem sokkal azelőtt a Parlamentben lépett fel, ahol a miniszterelnök úr sajnos nem tudta meghallgatna, de szerencsére volt egy pár napja, hogy meghallgassa őket zürichben. A cikk szerint miniszterelnök úr nem szokott vonatozni, de Svájcba, a gyermekkórushoz vonattal ment, jól esett a hegyi levegő. Találkozott a nagykövet úrral, hogy mit adott át neki az más kérdés.

Sajnos szinte kizárható forgatókönyv, hogy Orbán pályafutása úgy fog végződni, mint Janukovicsé, de szerintem fel van készülve rá, nem csak az itthoni ingatlanokra kell hagyatkoznia.

Viszont van egy vélelmezésetek, miszerint Orbán vagyonának nagy része nem látszik, pedig ott van körülötte sok ember, akinek a vagyona látszik, akkor most mi van, pont Orbánnak miért nem?

Azokon a könnyen mozgosítható tartalékokon kívül, amelyekre egy vészhelyzetben szükség lehet, nem kell Orbánnak közvetlenül hatalmas vagyoni eszközökkel rendelkeznie ahhoz, hogy gazdag legyen. Jotunder leirta: A papa és a tesó milliárdosok, és ezt nem azzal keresték a pénzt, hogy feltalálták az Ipadet, hanem azzal, hogy öcsi teherautókban szállította oda nekik az adófizetők pénzét.

Az a vagyon Orbán vagyona is. Nem hiszem, hogy ezeknek a figuráknak egyáltalán eszébe jutna, hogy nem a Vikor pénzét IS kezelik most. Neki köszönhető a család vagyona, és ezt vissza is fogja forgatni idővel. Tehát ott van a közpénzből összeszedett Orbán vagyon jelentős szelete.

De ott van pl. az Eliosnak jutó sok százmilliós önkormányzati/állami megrendeléseiben is. Mi az, ha nem a világ egyik legdrágább hozománya? Miből fizetik a hozományt, hanem a személyes vagyonból?

Az Orbán családon túl vannak további figúrák, akik már kissé lazábban kötödnek, ezek vagyona már nem egy az egyben Orbáné (is), de azért egy Mészáros Lőrinc tudja, hogy Orbán személyes közbenjárása nélkül nem lenne semmilye, és hogy kinek tartozik. Lesz lehetősége arrra, hogy törlesszen (visszaforgasson).

Más szóval Orbán vagyona az orrunk előtt lett eldugva, ott van, hivatalosan be van jelentve.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.19. 01:15:24

@evasanyoca:

a baj ezzel az, hogy hiába tartalmaz valódi adatokat is, összességében elég egyértelműen totál hiteltelen. az egész semmi másról nem szól, mint hogy veszi a legterhelőbb híreszteléseket, majd a végén gondosan beszorozza - szerény becslésem szerint - minimum tízzel. amivel remek alkalmat ad tetszőleges orbán-hívőnek, hogy mivel az 500 milliárd egy valóságtól elrugaszkodott túlzás, ezért orbán sohasem lopott, és a valóságban szegény, mint a templom egere.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.19. 02:02:46

@ulloiut:

leírod majdnem tök ugyanazt kétszer - orbán vagyona rejtett, de a strómanjai vagyona többnyire valójában az övé - majd közlöd, hogy az egyiket tudjuk, a másikat nem (azért odaírtál valamit, amit majd külön értékelek). holott a kettő nem, hogy nem független egymástól, hanem pont, hogy nagyon is összefüggnek, ugyanannak a jelenségnek a részei. kicsit olyan ez, mint ha kijelentenéd, hogy ugyan tudjuk, mi a gravitáció, de azt már nem tudjuk, hogy a földön tárgyak a gravitáció miatt orientálódnak a bolygó felé. hát tényleg, bassza meg.

eleve nem tudom, kik is azok mi, én továbbra is én vagyok és nem mi. számomra totálisan egyértelmű, amiről azt írod, hogy nem értem - hogy mások is, akiknek ezt címezted, na azt nem tudom, de nem is kötelességem. igen, orbán vagyonrejtésének az EGYIK eszköze az, hogy például a gyesen vagy mi a fenén kívül önálló jövedelemmel két évtizede nem rendelkező felesége nevén súlyos tíz, de inkább százmilliók vannak, papa és bátyó cége miliárdos osztalékot fizet, a királyi vő sem különb, és hát igen, a királyi gázszerelő sem, és uram isten, hány meg hány ilyen ember van még stumpftól kékesiig. és ezek teljesen nyílt titkok (erre még viszatérek). ha már itt tartunk, apró bár valóban nem túl számottevő tévedés, hogy a királyi vő cége százmillós értékben nyert volna pályázatokat, ugyanis nagyon konkrétan milliárdos értékekben.

és akkor, ha még mindig az eliosnál tartunk, a kedvenc mondatom tőled a következő:

"De ott van pl. az Eliosnak jutó sok százmilliós önkormányzati/állami megrendeléseiben is. Mi az, ha nem a világ egyik legdrágább hozománya? Miből fizetik a hozományt, hanem a személyes vagyonból?"

amennyiben a megrendelő önkormányzatok pénze is orbán viktoré, akkor tökéletesen igazad van.

szerény véleményem szerint meg éppen az a probléma, hogy miközben orbán viktor hivatalosan bevallott vagyona szinte potom pénz, aközben folyamatosan úgy viselkedik, mintha bizonyos köz- és magánpénzek az ő tulajdonában volnának. a királyi vőt kurvára nem viktor fizette, hanem olyan önkormányzatok, amelyek vezetőinek egzisztenciája konkrétan és személy szerint orbán viktortól függ, és ha ő pattint egyet, akkor húzhatnak a picsába éhenhalni. a felcsút csodálatos akadémiáját és még csodálatosabb stadionját sem orbán fizette, hanem egyrészt tőle igen erőteljesen függő cégek vezetői adták oda "önként", akiket szintén egyik pilanatról a másikra egy csettintéssel tönkre tehet a kedves veető, másrészt az állam, amely ezeknek a cégeknek az adójánk egy részét elengedte és orbán viktor kedvenc hobbijára költötte.

összegezzük, jó? orbán viktorban kettő dolog brutálisan gusztustalan. az egyik az, hogy magyarországon nagyjából bárkinek a vagyonát képes a sajátjaként felhasználni, a másik pedig az, hogy ezt csak formálisan tagadja, kicsit kevésbé formálisan ellenben totál nyíltan csinálja. orbánnak nem tudjuk pontosan megsaccolni a vagyonát, de bizony az nagyon látványosan ki van pakolva a nyilvánosság elé, hogy "kis köcsögök, ez mind az én pénzem, még az is, ami nem az". amikor a tao pénzekről szemrebbenés nélkül azt állítja, hogy azok nem állami pénzek, akkor egyrészt megnyugtatja a híveket, hogy lám, ő nem költ közpénzeket a kis hobbijára, az ellenfeleinek viszont azt üzeni, hogy "kis csírák, jobb ha kussoltok, mert én még ezt is megtehetem". nem merek tippelni, melyik a riasztóbb.

hát, ez van.

utóirat: kérlek, a meglehetősen kemény hangnemet ne vedd a személyed elleni támadásnak. éppen ellenkezőleg, nagyon értékelem, hogy a sok mindenttudó zseni közepette te képes voltál belecsempészni a véleményedbe, hogy fenntartod a tévedés jogát, ami nálam nagyon nagy piros pont, respect érte.

nerángass 2015.11.19. 07:51:43

@HaKohen: Kicsit későn reagálok, de muszáj. Splány azon megállapitásával, miszerint „ha az emberek jól kereső zsoldosok lennének zömében, akkor nem foglalkoznának gfodorral" – egyetértek. Azzal meg méginkább, hogy jobb (lenne) független, jólkereső szakinak lenni általában mint hatalmi kegyeket vadászó fáradtságos talpnyalónak, fullajtárnak stb. bármilyen oldalon álljon is az a hatalom. Azzal a megállapitásával, miszerint – ha már szükséges – “nekem márpedig vonalas tanulmányokat kell írnom sok pénzért, de választhatok, hogy pl bauertamásnak vagy gfodornak írok, akkor visszanyelném a turhát, és gfodornak írnék” – azzal bizony gondom van. Természetesen szíve joga, hogy Bauert utálja, Géfodornak meg dolgozna, nem vagyunk etikaórán. Ám Gfodor és Bauer párhuzamba vagy antitézisbe állitása sántit, azon egyszerü oknál fogva, hogy Gfodor 4,8 milliárd fölött rendelkezik, Bauernek meg semmije sincs és nem is volt. Bauer elő lett ráncigálva egy olyan posztban, amely pénzről, nagyon sok pénzről szól és annak a pénznek önkényes leosztásáról. Járulékos haszonként ezzel elvitte a témát a dagonyába, ez valahogy mindig sikerül neki. Még annyit talán, hogy teljesen függetlenül attól, hogy az emberek milyen arányban jólkereső zsoldosok, még bennük is, a zsoldosokban, megütközést kéne keltsen az állam ( sic ! ) pénzszórása, teljesen átlagos teljesitmények aránytalan anyagi megtéritése, mert pénzmosoda szaga van és ezzel a saját, keményen megdolgozott zsoldosi fizetését is inflálja. Ha már egyszer, a nagy 2010 es átadás-átvételének folyamán a “bődületes lopások” egészséges undort váltottak ki valakiben, talán csodálkozva felvonhatom a szemöldököm, ha a mostani 4,8 milliárd fölött valahogy túl könnyen elsiklik. Ez az én insight-om.

sárospataki 2015.11.19. 08:27:21

@Mail Undelivered: kérlek, most jól lelepleztél. orbán személyesen és külön odafigyelve szólt le a központból, hogy kéne valaki, aki meggyőzi ezeket az elvakult orbán-gyűlölőket, pénz nem számít. aztán hosszas, rivalizációtól sem mentes folyamat végén, átvágva munkahelyi intrikákon és kamarillapolitikán, megnyertem azt a lehetőséget, hogy az örülünk, vincent? blog kommentelőit győzködjem arról, hogy viktor igazából egy rendes ember.

sárospataki 2015.11.19. 08:32:23

@mavo: baszki, tényleg baj van az értő olvasással? tényleg. gfodor választott, de itt nem róla van szó, hanem az egyszeri hűbéresről.

dr Brcskzf Gröőő 2015.11.19. 08:46:22

@mavo: nyugi. ulloiut számodra kedvenc mondatát én pont úgy értelmeztem (az egész beszélgetés és ulloiut egyéb hozzászólásainak kontextusában), ahogy a te szerény véleményedet. vagyis hogy Tiborcznak tökéletesen tisztában kell lennie avval, hogy az ily módon elnyert milliárdok úgy (se) az övéi, mint egy hozomány; abban az értelemben kapta Orbántól, hogy elnyerésüket kizárólag neki köszönheti; amíg Orbán él, Tiborcz a saját lábára nem állhat. szerintem csak annyiban tévedett, hogy mi azt hinnénk, hogy az Orbán körüli emberek vagyona alig-alig Orbáné. azaz, visszaolvasva a megelőző kommenteket... na, mindegy, a fentieket felejtsétek el, helyette emlékezzünk Kettes összefoglalójára:
orulunkvincent.blog.hu/2015/11/06/a_kedves_es_fontos_dolgokrol/full_commentlist/1#c28519694

sárospataki 2015.11.19. 09:06:19

@nerángass: off: bauer elég sokmindennek az antitézise. lehet, hogy most már csak egy habókos öregúr, aki nájlonszatyorral és kisrádióval mászkál, de ez nem menti meg attól, hogy véresen, kőkeményen, ideologikusan geci legyen. szerintem rossz időben született, ha egy kicsit hamarabb teszi, akkor annak az illusztris társaságnak a tagja lett volna, amelynek amúgy major tamás, molnár gál péter, erdős péter, biszku béla, stb a tagja. a mosolygós, vagy csak simán kedves öregúr maszkja mögé rejtett súlyos pszichopata, aki 'meg kell értened, hogy a neotonban több fantázia van' mondattal karriereket, életeket tört ketté, vagy saját gyerekeit simán benyomta a röplabda olimpiai kezdőkeretbe, és még sorolhatnám.

érdemes megnézni róna péterrel történő atv-s beszélgetését az alacsony és a magas hozzáadott értékű tőke összehasonlításáról. róna péter ugyan nem a kisrádiós típus, de neki is vannak becsípődései, viszont tök logikusan, gondolatait alátámasztva magyarázta el, miért kellene magyarországnak a hajszárító-összeszerelő tőke helyett magas hozzáadott értéket előállító tőkét bevonzania. tomi ilyen félig elforduló testtartásban, türelmetlenül söpörte le az egészet, hogy ez nem így van. a riporter próbálta menteni, hogy különböző véleményeket halhattunk, róna pétert meg majdnem elvitte a herzattak. baueren látszott, hogy ha lett volna egy gomb a pulton, amit ha megnyomva 400 voltot tud rónába vezetni, simán megtenné. bauer fészbukos posztjait a gazdaságról, állampolgárságról és a világ dolgairól áthatja a mélységes butaság és a meggyőződés, hogy neki igaza van. ő egy olyan ember, aki a családi helyzetéből (?) adódóan megszokta, hogy igaza van, és elég buta ahhoz, hogy ne is kérdőjelezze meg magát, ne álljon hozzá kritikusan saját világához.

ha ezt egy söruncsi mellett nyomná a levendula presszóban a mártonhegyen, érdektelen lenne, de ő egy közszereplő, egy sokáig kormányzó párt ideológusa volt. a különbség gfodor és közte, hogy gfodor jóval csúnyább, és jelen pillanatban több pénzt keres. nem tudom, mennyit keresett, lehet, hogy sohasem lopott el négy milliárdot. ettől függetlenül, nekem kb egyformán okoz hányingert mindkettő.

a példa egyébként nem akart ennél többet mondani. nem gfodort és bauert akartam összehasonlítani, hanem arra a dilemmára akartam valamiféle példát hozni, amikor szar és húgy közül kell választani, egy gondolatkísérlet erejéig. arra mindenesetre jó volt, hogy kiderüljön, bizonyos dolgokról mennyire kurvára másképp gondolkodik a törzsközönség (ballibek?), mint én.

:on

ja, és mégegyszer: a témát nem én viszem el dagonyába, hanem a személyeskedés.

sárospataki 2015.11.19. 09:07:11

@ulloiut: semmi probléma, csak nem értettem.

nerángass 2015.11.19. 09:16:21

@sárospataki lány: a dilemnma hamis, nem kell választani egyiket sem, sem a szart, sem a húgyot, a szar szar, a húgy húgy, nem kell mindig föltétlenül oldalakra állni ( különben ezt állitod te is ). Jó nagy becsípődésed van Bauerre, de ez a te nünükéd, sebaj, nekem is vannak.

esernyősEvezős 2015.11.19. 09:28:20

@ulloiut:
Jó, leírtad, hogy miben értünk egyet - azaz: mit értünk mi (gondolom, mavo és én, mivel mi lettünk megszólítva).

Most akkor mi az, amit félreértünk mavo és én (mi)?

nerángass 2015.11.19. 09:29:59

@nerángass: Részmeről az egyedüli személyeskedő megjegyzés a "méretes hübrisz". Dehát azt te is tudod, hogy ez hétköznapi tény, ezzel kell együttélned, poor thing )))

esernyősEvezős 2015.11.19. 09:45:10

@sárospataki lány:

[Azon még nem gondolkodtál el - főleg amiatt, hogy azt írod, szeretsz ide járni, a mások véleményét megismerni, vitatkozni, stb. -, hogy a gondolataidat úgy fogalmazd meg, hogy ne (=kevésbé) legyen félreérthető, bántó, lekezelő, és sokkal inkább a tartalom domináljon és ne a stílus?]

sárospataki 2015.11.19. 10:21:23

@nerángass: a való életben hamis, de itt pont egy gondolatkísérlet volt, hogy ha mégis van ilyen kényszer. ezeregy ilyen leegyszerűsített játékos szituáció van, amelyek szembesítenek azzal, hogy hogy döntened kell. mégegyszer, ez nem a valóság. ha elképzeled magad ebben a szituációban, akkor te hogy döntenél?

a hamis dilemma pedig asszem az, hogy "ha választanod kellene aközött, hogy egy tál meleg húgyot nyalsz fel a hideg padlóról, vagy a világ legjobb éttermében költesz el egy vacsorát, te melyiket választanád?", de nem vagyok teljesen biztos benne.

KullWahad 2015.11.19. 10:41:14

@poszt: Brill - sajnos. :-(

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2015.11.19. 10:46:09

@mavo: @Evezős:

Mindig megfogadom, hogy bizonyos fáradtsági szint felett már nem szabad kommentet írni, de nem sikerül betartani a fogadalmat.

A lényeg: Úgy értelmeztem több kommentet is (köztük a kettőt tőletek, amit fent idéztem), hogy ha Orbán vagyonbevallása formailag rendben lenne, akkor viszonylag pontos képünk lenne a vagyonáról. Erre mondtam, hogy ha Orbán a jogi követelményeknek megfelelően pontosan töltené ki a vagyonnyilatkozatát, benne lenne mondjuk a párna alatt tartott cash és a külföldön tartott dugipénz, ha van ilyen, akkor sem lenne megközelítőleg tiszta képünk a vagyonáról. Nem az a gond, hogy nincs rendben a vagyonbevallása, hanem hogy a vagyonbevallás nem a megfelelő eszköz ennek felmérésére. Azt gondolom, hogy elméletileg sem lehet olyan vagyonbevallási kötelezettséget strukturálni, ami ezt valaha fel tudná mérni, tehát a vagyonbevallást hagyjuk.

A másik, amire reagáltam, az az, hogy nincs képünk Orbán vagyonának nagyságrendjéről (nem összegéről, hanem nagyságrendjéről). Az apja, a felesége, a veje stb. ismert és dokumentált vagyonából is tudjuk, hogy milliárdos nagyságrendű, akkor is, ha az ő nevén semmi nincs. Azt is tudjuk, hogy a rokonoknál elhelyezett vagyon forrása mind közpénzből származik, közbeszerzésekből szerezték. Szerintem nem annyira releváns a pontos összeg, ha a nagyságrendet ismerjük és tudjuk, hogy lopták.

Más szóval azt akartam mondani, hogy bár nem pontos, de igenis elég jó képünk van arról, hogy mi a minimum vagyona és hogy az milliárdos nagyságrendű. Azt is tudjuk, hogy mi ennek a pénznek a forrása. A többi szerintem nem annyira releváns, de ettől még szerintetek lehet az. Ha viszont egyetértetek velem ebben, és történetesen abban is egyetértünk, hogy nem kell forintra pontosan tudnunk az összeget, akkor miről vitatkoztatok, mielőtt én beleszóltam?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.19. 10:48:25

@sárospataki lány:1. bauernek kurvára nem származtak előnyei a családi hátteréből, sőt. konkrétan lehet tudni, hogy nem, és nekem van bizonyos elképzelésem arról, hogy miért nem 2. róna egészen konkrétan beszélt pár évvel ezelőtt arról, hogy NEM a magas hozzáadott értékű iparágakban van keresnivalónk, még mi is írtunk róla. 3. bauer azért egy relatíve jó német egyetemen közgazdaság-tudományi tanszékén volt vagy húsz évig tanszékvezető. nem tudok róla semmit, nem hiszem, hogy túl sok mindent csinált, de azért ő nem egy kókler.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.19. 10:50:22

@ulloiut: Azt hiszem a felesége vagyona nem különösen nagy. A sógornője egy milliárdos élettársa, legalábbis ilyesmiről írtak. Valahogy ez egy ilyen család.

A Román 2015.11.19. 10:57:20

Ez megvolt?
888=ERŐ, a történelem átlép rajtatok stb.
átlép
by G. Fodor Gábor

a szöveg
az illusztráció
a zusammen
tökéletes, fokozhatatlan

vinnyogva röhögök

888.hu/article-888-index-444-havas-rtl-klub

esernyősEvezős 2015.11.19. 10:59:14

@ulloiut:
Ach, értem így, köszi.

Igazad van, esetleg annyit tennék hozzá, hogy az a legbosszantóbb (?) a dologban talán, hogy míg mást fillérekért halálra szekál az adóhatóság, addig egy ilyen ügyben nem lehet egészen tisztán látni, és sem törekvés nincsen rá, hogy lehessen, sem közakarat arra, hogy ne így legyen.
(Szerintem arról ment a "vita", hogy jt ezt írta: " azt gondoljak sokan, hogy OV valojaban jelentos vagyon felett rendelkezik, de ezt bizonyitani meg senki sem tudta.")

sárospataki 2015.11.19. 11:05:56

@Evezős: én pl nem gondolom, hogy bárkinek kellene változtatni a velem szembeni stílusán. amikor leírok egy viszonylag egyformán gondolkodó emberek blogjában egy másfajta véleményt, azt stílustól függetlenül csípni fogja a zöm szemét, tehát ha mondjuk sokkal szőrmentébben fogalmazok, maximum ignorálva leszek, de kevésbé idegesítő nem. szóval szerintem jól van ez így. talán ha kevesebbet van a személyemmel foglalkozva, kevesebb lesz a fehérzaj.

sárospataki 2015.11.19. 11:13:26

@jotunder: előnye nem hiszem, hogy nagyon származott, bár erről inkább nincsenek információim, de nem is mondtam ilyet. ha egy privilegizált családban nősz fel, és nem vagy túl okos, akkor simán elhiszed, hogy mindig igazad van, neked is, apádnak is, sőt, még a macskának is igaza van, hiszen lám, privilegizáltak vagyunk.

ez a róna azt mondta, hogy nem a magas hozzáadott értékű ipar kell, erre tudnál linket adni? az is jó, amit írtatok róla.

sárospataki 2015.11.19. 11:15:14

@A Román: most nem azért, de a zokniszandál miatt gyanús, hogy az egész 888 csak egy kurva nagy geg, jövő héten bezárják, hogy bibibí, csak szopattunk titeket :-)

közösperonos átszállás 2015.11.19. 11:35:26

@ulloiut: "Más szóval azt akartam mondani, hogy bár nem pontos, de igenis elég jó képünk van arról, hogy mi a minimum vagyona és hogy az milliárdos nagyságrendű."

Ezt pontosítsuk már, simán van az tíz-, de inkább százmilliárdos nagyságrendű. Egymilliárd forint az mondjuk 300 hektár szántóföld (oké, nem bérelve, hanem tulajdonolva), ami azért nem egy különösebben extrém mennyiség.

nerángass 2015.11.19. 11:38:21

@sárospataki lány: Priceless, ahogy a történelem, zoknira húzott szandálban "átlép" )))

Tehéntőgy 2015.11.19. 11:51:12

@sárospataki lány: Annak idején én a gfg blogról is azt hittem sokáig, hogy egy nagyontriplafenekű vicc. Minden arra utal, hogy nem, ez hót komoly, ráadásul GFG-nek egyáltalán nincs semmiféle humorérzéke. Kicsit olyan aspergerszindrómás erőlködés, mikor tényleg vicces vagy ironikus próbál lenni.

TCmATIC 2015.11.19. 11:54:36

Szerintem totál mindegy mekkora Orbán vagyona. Akkor sem változna semmit a megítélése, ha holnap őszintén elmondaná, hogy évente x csilliárdot lop.

közösperonos átszállás 2015.11.19. 11:59:01

@HaKohen: Persze (a töredékkel kétharmadot mondjuk én nem rovom fel, ez mindig ilyen játék volt -- az átrajzolást amúgy már 2010-ben elkezdték), nem véletlenül emeltem ki az előbb, hogy _annyira_. Mert nem annyira azért nyilvánvalóan szereti.

@sárospataki lány: "az önkormányzat az piros volt, a megyei meg valójában hamarabb volt, ebben igazad van"

Akkor viszont nem láttad, ez azért itt zavar az erőben, nem? :-)

Amúgy azt nyilván te is aláírod, hogy 1) a mintavételed erősen nemreprezentatív, mivel átadás-átvétel gyakorlatilag egy irányba történt akkor, narancs-narancs "váltáskor" meg nem igazán kapargattak, érthető okokból; 2) a Fidesz már 2006-tól erősen központosította az önkormányzatait (ami az ország önkormányzatainak túlnyomó többsége), ez tudható pl. a CHF-kötvényezésből. Ebből viszont az jön ki, hogy önkormányzati szinten a Fidesz durván, több nagyságrenddel többet kellett, hogy lopjon már pre-2010 is, persze a központi költségvetésből meg kevesebbet, a kettő arányára meg csak tippelhetünk.

(De azért, a mostani Századvéggel kb. a filozófus-ügyet lehet szembeállítani, ami ugye egy lufi volt.)

közösperonos átszállás 2015.11.19. 12:20:17

@Evezős: Meg mondjuk ez a "bizonyítani még senki nem tudta" ilyen jogiképviselős megközelítésnek tűnik, mert tök irreleváns, hogy bizonyítani tudta-e valaki is már. Van neki, az nyilvánvaló, a technikai részletekbe meg (itt és most) tök fölösleges belemennünk...

@incze: (meg még többek, csak már így is átgörgettem vagy ötven hozzászólást, és nem leltem) 'lány adott kijelentésében én nem éreztem ezt a melldöngetést, hogy én olyanokat láttam ám, hogy (az ide járók nagy része látott azért már ezt-azt, úgy vélem). A saját tapasztalatait írta le, ami alátámasztja a meggyőződését -- persze nyilván ott a hiba, hogy a meggyőződés meg a tapasztalatokat szokta szortírozni, meg ezek eleve elég véletlenszerű mintavétellel készülnek per def amúgy is, így különösebb bizonyító erejük, sajna, nincs. Én azt se gondolnám, hogy troll lenne vagy a többi, időnként előkerülő dehonesztáló kifejezés (ezek előtt azért elég értetlenül állok). SZVSZ annyi van, hogy a két térfél minőségi különbsége miatt neki jóval nagyobb bakokat kell átugrálnia, mint a törzstagoknak, hogy valamiféle konzisztencia-fílinget érezzen (meg hogy ezek itt feltűnőbbek).

közösperonos átszállás 2015.11.19. 12:34:02

@sárospataki lány: " róna péter ugyan nem a kisrádiós típus, de neki is vannak becsípődései, viszont tök logikusan, gondolatait alátámasztva magyarázta el, miért kellene magyarországnak a hajszárító-összeszerelő tőke helyett magas hozzáadott értéket előállító tőkét bevonzania. "

Még csak nézegetem, de az már látszik, hogy el van tévedve. :-) (Mármint Róna.) Mórahalmon meg Mezőberényben nem lesz soha magas hozzáadott értékű termelés, viszont nagyon szépen látszik, hogy nem azért nincs ott virágzó magyar tulajdonú összeszerelőüzem, mert a nyugati kiszorítja (elszívja a munkaerőt stb.), mert mindkettő csak nyomokban található meg.

SZVSZ le kéne jönnünk arról a tripről, hogy az ipar nagyvárosi tevékenység, mert egyre inkább falusi(!).

sárospataki 2015.11.19. 13:12:18

@közösperonos átszállás: off: a legnagyobb hozzáadott értéke a bantu néger által, talált fából kifaragott, és 10 dollárért eladott szobornak van. az összeszerelő-tevékenységgel az eloszlás a baj, hiába van mondjuk egy hajszárítón 10 dollár hozzáadott érték, ebből 20 cent az összeszerelés, a többi a tervező-legyártatónál van. rónának az a baja sztem, hogy egy elméletet hajtogat, és azt makacsul. de legalább tett is valamit, csinált egy sajtüzemet valamelyik 'birtokán', a magas hozzáadott érték megvalósíthatóságát bizonyítandó. :on

gazoló 2015.11.19. 13:13:30

@aritus: D

" ha a hatalmon lévők lopnak. Nem kicsit lopnak, nem szégyenlősen lopnak, félve a lebukástól, hanem nyiltan, büszkén, kioktatóan lopnak, lopnak és közben uszítanak azok ellen, akiktől lopnak. "

Üs'tökön ragadtad a lényeget aritus!
Ez a rendszerszintű tolvajlás ami sokakat felháborít,sokkol,de a tehetetlenség miatt egyben lebénít!
A túloldalon az ájultak látják,részesülnek belőle vagy egyszerűen homokba dugják fejeiket,ódákat,himnuszokat zengenek róla(mint gfg és a geci ""költőhada)!

'Jóvanazúgy legalább magyar lopja el,'"nem középiskolás fokon:(

Kis ember 2015.11.19. 13:46:44

@Evezős:
El@Tehéntőgy:
Nekem GFG-ről Steven Hauk hadnagy jut az eszembe a "Jó reggelt, Vietnam"-ból.

közösperonos átszállás 2015.11.19. 13:48:53

@sárospataki lány: "a legnagyobb hozzáadott értéke a bantu néger által, talált fából kifaragott, és 10 dollárért eladott szobornak van."

Ez egy klasszikus példa, és klasszikusan hibás. Az értelmes mértékegység nem az USD, hanem az USD/fő/óra (persze a példádban is USD/fő van), abból meg a szobrocska rosszul jön ki.

"az összeszerelő-tevékenységgel az eloszlás a baj, hiába van mondjuk egy hajszárítón 10 dollár hozzáadott érték, ebből 20 cent az összeszerelés, a többi a tervező-legyártatónál van. "

Eddig jó, ugyanakkor Mórahalom szempontjából négy forgatókönyv van:

1) tervezés Mórahalmon, gyártás akár ott, akár valahol máshol;
2) gyártás Mórahalmon, tervezés-tulajdonlás Pesten (v. máshol, Magyarországon);
3) gyártás Mórahalmon, tervezés-tulajdonlás külföldön;
4) Mórahalmon rohadtul semmi.

Ebből ugye az 1) irreális. Róna azt mondja, hogy a 2) a cél Mórahalmon (esetleg az 1), de az annál rosszabb), és azért káros a 3)-ast akarni, mert az lehetetleníti el a 2)-est. Namost a tipikus Mórahalmon nagyon látszik, hogy leginkább a 4)-es van, tehát a gondolatmenete alapjaiban hibás.

esernyősEvezős 2015.11.19. 13:49:23

@sárospataki lány:
OK, ha nem érted, akkor nem érted.

A Román 2015.11.19. 13:55:48

@sárospataki lány: köszönöm, hogy felvilágosítottál, eddig is egy nagyszabású, önlejárató jobber gegnek tekintettem a 888-at :) Előttem is világos, hogy az a G.Fodros mesterterv, hogy a 888.hu jobber újságíróit szexuálisan frusztrált és kisebbrendűségi komplexussal sújtott közpénzrabló ingyenélőknek állítsa be :)

sárospataki 2015.11.19. 13:58:33

@Evezős: értem én, de nem hiszem, hogy ha változtatok a stílusomon (pontosan mennyi, miért, stb), akkor bármi megváltozik.

Dr. No 2015.11.19. 15:15:03

@sárospataki lány: "de miért érdeke a fidesznek túlfizetni a hűbéreseit?"
Ennek nagyon sok oka van, többek között: 1. hogy másnak ne maradjon (lásd a Magyar Művészeti Akadémiát úgy, ahogy van), 2. hogy személyes érdek legyen a rendszer fenntartása - fenntartások nélkül, 3. hogy belföldön a fizetés überelhetetlen legyen, miközben külföldön a személy ne legyen szalonképes, 4. a rendszerben egyébként sem kritérium az erőforrások hatékony allokációja, 5. teljesen mindegy, ha egyszer nem ők fizetik (lásd az általad megválaszolt kommentemben említett Magyar Telekom-példát), 6. mint Zseniális Lajos példáján látjuk, teljesen mindegy, mennyit keresett valaki korábban, ha a csapot elzárják, az illető éhhalálra van ítélve. Utóbbi szoros összefüggésben van azzal a közgazdasági jelenséggel, hogy állami csöcsön soha nem fog versenyképes tevékenység kialakulni.

Mariann19 2015.11.19. 15:19:46

@WiteNoir:
"Ha nem lenne moderálás, kipróbálnám, hogy fel tudnálak-e idegesíteni."
Ezután már semmiképpen, mert mindketten tudnánk, hogy -hiába igyekeznél görcsösen - csak játszásiból tennéd.
Néha beszélgető társak vagyunk, remélem ez nem fordul meg a fejedben.
Egyébként higgadtságom okán én még a trollokkal is jól el vagyok.

közösperonos átszállás 2015.11.19. 15:23:03

@Dr. No: "Utóbbi szoros összefüggésben van azzal a közgazdasági jelenséggel, hogy állami csöcsön soha nem fog versenyképes tevékenység kialakulni. "

Plusz hogy a magyar állam olyan csapokat is igen hatékonyan képes elzárni, amiket nem is ő nyitott meg.

Mariann19 2015.11.19. 15:32:31

@jotunder:
Te voltál az, aki kiemelkedő intellektusnak nevezted Bogár Lászlót."
A teljesség kedvéért hozzá tehetted volna, hogy a világi műveltségét ismertem el, nem a közélethez vagy a politikához való filozófiáját.
A véleményemet továbbra is fenntartom, mert egy ember megitélésénél a létező erényeket
elismerem, függetlenül attól, hogy több kérdésben nem azonosulok vele.

A Román 2015.11.19. 15:33:10

@Dr. No: jaja, Simicska is bezárhatja a szuper versenyképes Közgépét, hisz Magyarországon elszívták a levegőt a cég elől, külföldön meg teljesen versenyképtelen béna kisgömböc, hiszen azt sem tudja, mi az

közösperonos átszállás 2015.11.19. 16:50:34

@közösperonos átszállás: És itt egyáltalán nem mellékes, hogy ez egy durván központosított, fék-és-ellensúly-mentesített állam; hívhatjuk akár NER-nek is.

tarackos 2015.11.19. 17:51:04

@sárospataki lány: Nem veszitek eszre, h mind a kettonek igaza van es nem is mondanak mast. Magasabb hozzaadott erteket ma -es kozep tavon sem- NEM tudunk eloallitani, ezert marad az osszeszereles rovid es kozep tavon. De hosszu tavon a humaneroforras fejlesztesen keresztul vezet az ut a magasabb hozzaadott ertekhez, marpedig a libsik mindig is ezt preferaltak es Rona is. (Nekem meg az a nunukem, h ha tenyleg ra lehet rontani a nemzetre akkor eppen most teszik amikor affele terelik az oktatast, h osszeszereloket kepezzen es meg ezt is rosszul csinaljak mert lovesuk sincs a gyartasrol. Pont azt hiszik amit Te, h faragni kell nem pedig programozni az esztergat!)

tarackos 2015.11.19. 17:59:16

@ulloiut: Mindenki tudja miert nem a vallakozo neven van a vagyon. A lany mar nem csaladtag nem kell neki bevallani smmit. Biztos ismered a mondast: lattunk mar Kayan Joszipot ;)

( Az angoloknal volt egy ilyen balhe, vmi tanacsado cege kezdett feltunoen jol jarni, bukott a miniszter is. Kultura...)

kisjuci 2015.11.19. 19:54:58

@poszt
az arányokhoz némi adalék:
- az egyetemi tanárokból egyrészt nagyon kevés van - másrészt ők magasan a legtetején állnak az egyetemi fizetési létrán - félreérthető ez az összehasonlítás azoknak, akik nem tudják, hogy az "egyetemi tanár" =/= "egyetemi oktató"
- a BME teljes 2015. évi állami finanszírozása 10,4 mrd
www.bme.hu/sites/default/files/bme_belso_koltsegvetes.pdf 9. oldal
- az oktatók bérköltsége ebből úgy 8 mrdnál egy picivel több csak (mármint BME összes karának összes oktatójáé)
- az adjunktusok jelenleg nettó 147.000 forintot, a tanársegédek pedig nettó 122 000 forintot keresnek 444.hu/2015/11/19/sikerult-elerni-hogy-mar-a-hallgatok-is-tobbet-keresnek-mint-az-egyetemi-tanarok a 444 ugyan nem számít túl tudományos hivatkozásnak, de ettől még ez a nyers igazság.

kisjuci 2015.11.19. 19:59:46

@kisjuci:
a BME-n 2009-ben 1337 oktatói állás volt (átszámított érték)
www.kth.bme.hu/ext/dvd101102/egyetem/01_BME-tenyek-adatok-2010.pdf 29. oldal

Mister Gumpy 2015.11.19. 22:42:23

@kisjuci: Köszönöm. Nem egészen értelmes, amit @jotunder ír, miért pont az egyetemi tanárok fizetésével hasonlítjuk össze a Századvég sleppjét? 240 egyetemi tanár nem hangzik rosszul, de a BME oktatói bérköltségének 60%-a, szóval kb 800 egyetemi oktató fizetése, három évre, az még szebben hangzik. Úgy szétverném a GFG fejét az Orbán fején, de úgy...

Mister Gumpy 2015.11.19. 22:56:14

@A Román: Ez egészen kedves... Van ennek irodalmi neve, amikor öniróniának ál-álcázott pofátlan önfényezést csinálunk? Ál-álcázott, hisz mégsem önirónia, hanem összenevetünk magunkkal az öniróniára képes libsiken? Képesek mi is lennénk, mutatjuk is, de nekünk nem kell komolyan, mert nem vagyunk libsik, csatornákban hunyorgó patkányok, hanem OV fényében fürdő, elcsöppenni vágyó faszok vagyunk, az istenkirály vigyorgó makkja, az!!!888!!

2015.11.19. 23:05:53

@kisjuci:

mivel nettó 150 alatt nyugodtan szegénynek tekinthetünk valakit, ki lehet mondani hogy egy adjunktus hazánkban még szegény, közben meg van egy csomó elvárás vele szemben, oktatás-kutatás egyaránt.

mi lenne, ha minden nettó 150 alatt kereső magyar állampolgár abbahagyná a munkát, csak egyetlen napra...

jaegtoer 2015.11.20. 05:04:22

@jotunder:

"_en is azt hiszem, hogy milliardos vagyona van, de bizonyitani nem tudom._"

van megoldás:

"[554] BIZONYÍTÁS NÉLKÜLI TÉNYÁLLÁS-MEGÁLLAPÍTÁS • Sárffy szerint nem kell bizonyítani azokat a tényeket, amelyeket a bíró bizonyítás nélkül is tud, feltéve hogy tudomását a döntésnél fel is használhatja. Ebbe a körbe sorolta a köztudomást, a hivatalosan tudott tényeket, a köztapasztalati tényeket, a perben és a peren kívül beismert tényeket, a felek előadását, valamint a jogszabá- lyokat.22 Farkas szerint sem szükséges a releváns tényeket mindig bizonyítani, mert vannak esetek, amikor azok bizonyítás nélkül is megállapíthatók. A bíróság a beismerés, a felek egyező előadása és az egyik félnek az ellenfél által bírói felhívás ellenére kétségbe nem vont előadása alapján bizonyítás nélkül állapíthat meg tényeket akkor, ha azok valósága tekintetében kételye nem merül fel. Ha a bíróságnak az előadott tények tekintetében bármilyen kételye támadna, akkor az általános szabályok szerinti bizonyítást kell elrendelnie. A köztudomású tények, illetve a bíró hivatali tudomásából származó tények esetében ugyancsak bizonyítás nélküli tényállás-megállapításnak van helye."
*
Az ötvenévesen megtáltosodott vállalkozó esete és a jó szomszédság diszkrét bája felcsúti panorámával.
*
A következő lépés már a köztudomású tények versus hamis tanúzás.
*
Rogán lakásának evolúciós teljesítménye versus bevallás esete tetten ért, bizonyított.
*
Következmény?
*
Valójában joghallgatói ujjgyakorlat.
*
No, de ki az a hülye, aki a hazai joggyakorlatban....?... ujjgyakorlat ide vagy oda.

kisjuci 2015.11.21. 12:02:37

@Mister Gumpy: Szívesen :-) pontosabban: sajnálattal, mert ez szomorú dolog...
Jótündért is értem, miért az egyetemi tanárok fizetését hasonlítja össze. Ő nyugati mércével gondolkodik, a külföldi egyetemek oktatási szerkezetében kulcsfontosságúak a "professzorok" (most ezt itt nem fejteném ki bővebben, mert nem ez a téma)
Nálunk viszont az "egyetemi tanári" pozíciónak sokszor nem a valódi teljesítmény az alapja (ebbe a zárójelbe csúnya szavak kerülnének, ezt pedig ezért nem fejtem ki) és az oktatásban/kutatásban is sokszor nagyobb teljesítményt nyújt egy fiatal, ám alig fizetett oktató. (csak, ha a karunkat gondolom végig, akkor nálunk van több (!) olyan e.t., akinek egyedül annyi a szerepe, hogy ő az e.t. a pontrendszerben és nincsenek órái (!!!!), nem kutat (!!!!), valójában soha nem kutatott.......... true story...)

igazából tökmindegy, mivel hasonlítunk - JT arányai is logikusak az ő rendszerén belül - csak az összBME-s arányt szemléletesebbnek és megdöbbentőbbnek találtam.

kisjuci 2015.11.21. 12:07:49

@WiteNoir:
Külföldi hallgató (az emirátusból) hazatelefonál és a papája kérdezi, hogy tetszett a Jaguár, amit küldött. Szép-szép, de képzeld papa, nem fogod elhinni, a magyarok busszal járnak. Jó akkor legközelebb küldök neked egy buszt...

TothJanJ 2015.11.21. 18:34:06

@WiteNoir: igaz h az adjunktus ennyit keres de vedd figyelembe hogy kb. heti három munkanappal. Akkor, ha minden kapcsolódó adminisztrációt becsülettel csinál, a heti órái megvannak 16 munkaórából, heti 1 nap kutatással meg simán össze lehet teljesítni a hazai egyetemeken szerződésbe írt publikációs követelményt. ott vagyok a közelében, látom, hogy működik. Aki mindenre szarik, mindig kibújik a feladatok alól, a két cikkét összehozza két kedélyesen monologizáló konfelőadásból, annak még a heti két nap is simán megvan.

Plussz van a szabadságán felül tisztán 3 hónap szünete, az kb. azt jelenti hogy eleve csak egy átlagos cégrabszolga munkaidejének 75%-át dolgozza le.

Szerintem ezért vannak egyáltalán még egyetemi adjunktusok, mert az éhbér megvan belőle, mellete viszont vagy van tisztességes szabadidőd, vagy csinálhatsz valami mást amiből pénz is lesz.

2015.11.21. 19:10:07

@TothJanJ:

de ez itt most részletkérdés.
egy várható 2016-os árszínvonalhoz mondjuk nettó 150 ezres minimálbér lenne az ideális, ehhez képest 50-150 között dolgoznak emberek főállásban. ez rettenetes, ez a lényeg. nyilván téged nem érint meg mondjuk az itteni olvasók-írók egy részét biztosan nem érinti, de attól még létezik és szerintem tragikus.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.21. 20:40:38

@TothJanJ: nem emlekszem olyan napra, amikor itt voltam a varosban es nem mentem be az egyetemre, telen, nyaron, barmikor. ha itt vagyok, akkor bemegyek. most is bent vagyok. akkor nem megyek be, ha elmegyunk valahova. ma tulajdonkeppen elmentunk, de otre bejottem es meg maradok egy kicsit. nem hiszem, hogy ezt lehet maskeppen csinalni. nincs semmi ertelme.

TothJanJ 2015.11.21. 22:11:20

@jotunder: nem is az angliai assist.profokról beszélek. Nálunk nem nagyon engedheted meg magadnak, hogy hivatásos legyél, tehát hogy a teljes munkára fordítható idődet egyetemi dolgokkal töltsd. Akkor sem, ha egyébként szereted csinálni és hivatásként műveled. Van ebből a szempontból egy ideális kombináció, ha egy helyen van teljes állásod (oktatóként vagy kutatóként) és vagy máshol egy fél (szintén), vagy körbeturnézod a pesti egyetemeket, doktori iskolákat óraadóként. Ebből itthon meg lehet éldegélni és még a család is belefér. Szintén elég sokan viszont kvázi mellékállásként kezelik a teljes idős adjunktusoskodást de mellette legalábbis hasonló intenzitással valami tökmást csinálnak, saját vállalkozás, coaching, fordítás-tolmácsolás, webdesign stb. Mivel egy bizonyos -itthon elfogadhatónak számító- szintű oktatáshoz tulajdonképp nem kell semmi több, minthogy oda-vissza tudjad azt az anyagot amit pár évvel korábban még te tanultál az egyetemen, ennek leadása simán kijön félgőzből, főleg ha valaki évek óta csinálja.

Az utóbbi értelmetlenségét vitatom, igazából gazdaságilag annak, aki csinálja, elég racionális ebben a környezetben. A diákok, a képzés színvonala, oktatásfejlesztés anyámkínja ilyenkor persze magasról...de az ugye kit érdekel. (Én egyébként ezt roppant károsnak tartom, de ez a helyzet, ez is működik, és amíg nincs kompetenciaalapú oktatói szűrés és folyamatos továbbképzés addig így is fog maradni szvsz)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.21. 22:54:03

@TothJanJ: Ennek lesznek kovetkezmenyei egy ido utan. Igy nem lehet komoly munkat vegezni. Es nem is elvezi az ember, akkor meg nincs semmi ertelme.

2015.11.21. 22:56:16

@jotunder:

egy adjunktus, szociológus, rendhagyónak tartotta magát amiatt, hogy mindennap bejár dolgozni az egyetemre (sok órája volt valóban). évekkel ezelőtt, nem budapest.

közösperonos átszállás 2015.11.23. 08:35:03

@jotunder: "Ennek lesznek kovetkezmenyei egy ido utan. Igy nem lehet komoly munkat vegezni. Es nem is elvezi az ember, akkor meg nincs semmi ertelme. "

Olyat is láttam már sokat, hogy azért csinálja még egyáltalán az ember, mert élvezi, viszont a heti 40 órája egy részét arra fordítja, hogy pénzt keressen. Ez nyilván CS/IT vonalon a legszembetűnőbb, mert ott akkorák az ipari fizetések (elérhető jövedelmek, stb.), hogy még egy részmunkaidő is értelmes pénzt hoz. És hát persze, hogy végül meglátszik a tudományos teljesítményen, de ettől még van ennek értelme. (Olyan is van persze, hogy az ipari projekt bejön az egyetemre, hivatalosan vagy nem hivatalosan, de arra is kell időt fordítani.)

(Mondjuk most ugrik be egy kolléganő férje, aki docens a BTK-n, emellett Brüsszelbe jár ki tolmácsolni.)

közösperonos átszállás 2015.11.23. 08:37:25

@TothJanJ: "A diákok, a képzés színvonala, oktatásfejlesztés anyámkínja ilyenkor persze magasról...de az ugye kit érdekel."

És ehhez tegyük hozzá azt is, hogy: a feletteseket sem; a kötelező óraszám le legyen tanítva, aztán hogy jók-e azok az órák meg hogy azon felül mennyi energiát feccöl az illető az oktatásba, az nem szempont az ő megítélésében. Kéne, hogy legyen, de nem az.

közösperonos átszállás 2015.11.23. 08:39:00

@TothJanJ: "Plussz van a szabadságán felül tisztán 3 hónap szünete, az kb. azt jelenti hogy eleve csak egy átlagos cégrabszolga munkaidejének 75%-át dolgozza le."

Azért ez így már túlzás, az nem a szabadságán meg még a heti szabadidején felül van.

közösperonos átszállás 2015.11.23. 08:41:48

@tarackos: "Nem veszitek eszre, h mind a kettonek igaza van es nem is mondanak mast."

Ööö, nem egészen erről van szó. Hanem a konkrét riportban volt egy konkrét állítása Rónának (hogy kimondottan káros a multi-összeszerelőüzem, mert elszívja a dolgozókat a magyar tulajdonú gyáraktól, amelyek így nem jönnek létre), amivel Bauer nem értett egyet, és hát én se. Az M0-n belül persze lehet, hogy így van.

msmester 2015.12.04. 22:17:03

Naszóval, van ugye ez 4.8 Mrd HUF. Van azután kb. 100 Mrd a köztévére / rádióra / MTI-re stb. (Hivatalosan kb. 80 Mrd működési költség és 20 Mrd körüli összeg az állami médiacég helyett kifizetett tétel).

Van egy kb. 20 Mrd forintos keret, amelyet az állami cégek reklámjaira költhetnek el, amit a frissen gründolt Lázár vagy Rogán vagy már tököm se tudja melyik bohócminisztérium egyik hülyéje költhet el.

Van ezen felül egy meg nem határozott, de szerintem kb. évi 8-10 Mrd körüli tétel, amiből a kormányközeli bulvár / szórakoztató sajtó, rádió és tévék működnek.

Az Önkormányzatokon és ezek tulajdonában álló intézményeken keresztül még simán kifolyik kb. évi 2-3 Mrd forint helyi újságokra, tévékre, rádiókra mittomén.

Van egy a kormányhoz lazán kötődő, de mégis befolyási övezetnek tekinthető média is, ami kormányközeli vállalkozók pénzéből működik, amiért ők nyilván benyújtják a számlát. (~2 Mrd)

Ez így összesen 140 Mrd forint. NAGYON sok pénz: ez majdnem 500 millió Euró. Nagyon kevés közszolgáltatás működik ennyiből.

Ez pont 7,000 egyetemi tanár bére lenne. Összesen nincsenek ennyien az egész országban.