Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Mocsai professzorról (félmondatposzt) UPDATE

2015.08.19. 12:12 | jotunder | 173 komment

 

          Mocsai Lajos edzőként olyan teljesítményt produkált, ami az egész világon ritka. Női és férfi csapattal is világbajnoki ezüstérmet szerzett, Európa-bajnok és olimpiai ezüstérmes lett a női csapattal. A világ egyik legerősebb bajnokságában edzősködött hosszú évekig.  

          2004 óta mestertanár, számos külföldi edzőkonferencia és mesterkurzus előadója volt. Rengeteg cikket írt kézilabda szaklapokba. A testnevelési egyetem rektora. 

          Elegáns volt a professzori kinevezése? Nem. Szokásos Orbán-metódus? Igen. 

          Mindazonáltal, amikor közgazdász-akadémikusok kóricálnak nemzetközi publikációk nélkül, egyetemi professzorok egész hada, akik semmi észrevehetőt nem csináltak, akiket a világon sehol sem vesznek komolyan, amikor a jobb- és baloldali értelmiségi elit mérhető teljesítmény nélkül fényezi magát, akkor nem fogom egy nyilvánvalóan alkalmas, és a saját területén világklasszis sportegyetemi vezetőn köszörülni a nyelvem, csak mert most ez rohadtul népszerű lenne. Köszönöm. 

    (  2015. augusztus 23.-i UPDATE. )

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr507717776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wolff 2015.08.20. 11:03:51

@jotunder: Miért, ahhoz, hogy valaki ne értsen egyet a kisebbségi magyarok magyar állampolgárságával utálni kell őket? Szerintem simán megbuktatnál bárki, aki az órádon ezzel a logikával (logikai hiával) házalna.

sörtelen 2015.08.20. 11:06:16

@vgab:
„Schmitt … a doktori cím megszerzéséhez vezető utat járta végig, nem pedig a teljes rendszert kerülte meg (felülről).”
Dehogynem kerülte. Schmitt nem ollózott össze semmit sehonnan. A bekötött disszertáció aláírásakor látta először az anyagot. A második, és befejező lépése az ügyben az oklevél ezüsttálcáról való átvétele volt. Ennyi.

Manchmal 2015.08.20. 11:20:05

@jotunder:

Elolvastam. Szerintem is borzalmas a htm-ek magyar állampolgársága az ott kifejtett okokból. Aminek pont semmi köze ahhoz, hogy utálja-e valaki őket (miért kellene utálni őket?).

A székelyföldi autonómia kérdésében csak a saját személyes szempontodból lehet relevanciája ennek a megvilágosodásnak, érvnek karcsúbbnál is karcsúbb.

Ki akarja, hogy védekezz ezek miatt (és hogy jön mindez egyáltalán ide)?

Nincsenek "gyurcsányista haverjaim".

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.20. 11:23:25

@Wolff: ne gyerekeskedjünk....nem tollas a hátam. a szektában belépő az hogy porászka boróka az egyetlen elfogadható személy erdélyben, hogy tusványoson szélsőjobboldali fiatalok gyűlnek össze, hogy az autonómia revizionizmus, ennél rondább dolgokat is szoktak írni.

aronsatie 2015.08.20. 11:25:50

Nyilván jobb kézilabdaedző Mocsai, mint amilyen tévés volt Bárdos András. Miért ne lehetne a TF-en rektor? Csak a kinevezés módja röhejes. Legalább írathattak volna vele valami dolgozatot a beállónak a százszorszépekre gyakorolt hatásáról.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.20. 11:28:22

@Manchmal: mint azt fentebb megjegyeztem, nem tollas a hátam.

aronsatie 2015.08.20. 11:29:35

@jotunder: Nem értem. Te méltánytalan voltál Bauerrel szemben, Vágó valamelyik facebookos ismerőse méltánytalan volt veled szemben. Írtál egy mandinerkompatibiliset Bauerről, nem akkora meglepetés, hogy antiszemitának véltek. Hisztériás itt mindenki.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.20. 11:29:49

@aronsatie: elvileg írt...

Cikkek, tanulmányok:

Mocsai Lajos (1980): Körülhatárolt törzsanyag korcsoportonkénti kijelölése 8-18 éves kézilabdázóknál. Testnevelés-sport-oktatás, 1. 87-100.
Mocsai Lajos-Hajdu János (1982): Kézilabda. TF Közlemények, 1. 71-77.
Mocsai Lajos (1985): A kézilabdázás tesztrendszerének tervezete. Kézilabdázás, 4. 1-5.
Mocsai Lajos (1986): A XI. férfi kézilabda-világbajnokság értékelése. Kézilabdázás, 4. 1-10.
Mocsai Lajos (1987): A férfi válogatott 1987. évi feladatainak szakmai értékelése és az olimpiai program. Kézilabdázás, 11. 15-18.
Mocsai Lajos (1987): A magyar férfi kézilabda-válogatott olimpiai felkészítését segítő és ellenőrző kutatási terv. Kézilabdázás, 11. 19-24.
Mocsai Lajos (1988): Az 1986. évi VB-től a szöuli olimpiáig. (Tájékoztató a férfi kézilabda-válogatott felkészüléséről.) A Magyar Olimpiai Akadémia Évkönyve. 1987, 122-134.
Mocsai Lajos (1990): A kézilabda-mérkőzés játékelemeinek számítógépes teljesítménydiagnosztizálása. A Magyar Testnevelési Egyetem Közleményei, 2. 141-158.
Mocsai Lajos (1998): Einfach oder genial? Das Angriffskonzept des Europameisters Schweden un was jede Mannschaft davon lernen kann – Westfalisches Trainerseminar szakkiadványa – Bielefeld, 1998
Mocsai Lajos (1999): A magyar női kézilabda-válogatott Európa-bajnoki szereplése. Átlövő, 1. 10-11.
Mocsai Lajos (1999): A mentális edzés. Reális kiegészítő edzésmódszer a sportbeli teljesítmény fokozására, vagy a maximális teljesítőképesség eléréséhez. Átlövő, 4. 14-15.
Mocsai Lajos (2000): A beálló játékos képességfejlesztése és technikai képzésének oktatásmódszertana. Átlövő, 2.
Mocsai Lajos (2000): A szélső játékos képzése a nemzetközi élmezőnyben alkalmazott taktikai elzárások alapján. Átlövő, 3.
Mocsai Lajos (2000): Az átlövő játék nyitott játékkészségének és teljesítőképes tudásának alapján, a posztspecifikus cselező tevékenység oktatásmódszertana. Átlövő, 4.
Mocsai Lajos (2000): A Kézilabda sportágfejlesztési koncepciója 2003-2004 MKSZ Kiadvány II. félév (2000)

Manchmal 2015.08.20. 11:34:14

@jotunder:

"Nevetségesnél" valamivel több, habár kétségtelenül igen nevetséges is. De igazán jót röhögni akkor lehetne rajta, ha amúgy nem lenne halálosan komoly, ahogyan épp évtizedekre rögzíti a nepotizmus és feudalizmus állapotába az Übü-királyságot, amivé éleslátó elemzők hathatós asszisztenciájával édes hazánkat varázsolta.

Sajnos ez az állapot akkor is igaz, ha harmadosztályú figurák beszélnek róla, és nem biztos, hogy érdemes összemosni a két problémát. Különösen úgy, hogy a durcás nonkonformizmus feltűnően hasonlítson az underdogrugdosáshoz.

aronsatie 2015.08.20. 11:44:40

@jotunder: Ha ezek közül valamelyik kinevezhető doktorinak vagy minek, akkor máris rendben van. Ámbár nekem jobban tetszene, ha megírná, hogy lehet hatgólos előnyt eladni tíz perc alatt egy olimpiai döntőben.

Manchmal 2015.08.20. 11:55:30

@jotunder:

Na jó, akkor kénytelen vagyok bevallani, hogy tényleg a szekta (fedett) ügynöke vagyok. Azért dobtak ide, hogy a stratégiailag megkerülhetetlen Vincent-blogon bomlasszak. Önálló gondolataim nincsenek.

Lazíts már. Nem muszáj mandinerista sztereotípiákba gyömöszölni a világot ahhoz, hogy rögeszméid lehessenek.

2015.08.20. 12:42:01

@aronsatie:

ritka egy ocsmány ember lehetett, akárki volt is az.

Wolff 2015.08.20. 12:52:02

Hát a logikai hibát nem sikerült orvoslni, viszont egyre zavarosabb kikről is beszélünk, ha újabb és újabb kritériumokat veszel fel a szekta jellemzői közé az bizony egyre kevésbé fog egybeesni a gyurcsányistákkal, vagy a DK-val és alkalomadtán még talán Bauert is kizárod belőle. Mi van ha szerinte Tusnádra nem szélsőjobbos fiatalok járnak, csak megtévesztett fideszesek?

@jotunder: Nagyszerű, ebből akár még egy PhD is összejöhetne, láttam már olyat, hogy valaki szépen egybeolvasztotta az egyenként kismonográfia terjedelmű tanulmányait. Nyilván felmentenék a tanulmányi kötelezettség alól és kapna állami dotációt az eljárási díjra, nem kellene szegénynek a minimálbéréből spórolnia, az opponeneseket meg a feletteseik megsürgetnék egy kicsit, hogy időben legyen a védés. És mivel Mocsai azért már egy ideje készül erre, ha nem azzal foglalkozik, hogyan kerülje meg a szabályokat, hanem azzal, hogyan feleljen meg azoknak, akkor ma már rendes kinevezése is lehetne.

2015.08.20. 12:52:15

nem is történt ilyesmi, egy számomra ismeretlen idióta célozgatott.

amúgy mocsai ügyben teljesen felesleges bárkinek verni magát, mert

1. az egész a fidesz szokásos gyakorlatának kontextusában értelmezendő, nem másban, ott ez egy újabb elem, a konkrét személy irreleváns

2. mocsai rendkívül régóta tanít-kutat egyetemi berkekben. nem szerzett doktorit, nem habilitált, mert
nem akart és/vagy nem tudott
ezzel szemben a hallgatókat szarrá szopatják a színvonal alatti doktori képzéseken, röhejes követelményeket állítva egy doktoriért ami egy komolyabb egyetemen az adjunktusi kinevezéshez elég csak.
egyéb teljesítményeiért kapott az illető épp elég elismerést, erre a tisztségre meg nem lett volna szabad így kinevezni, ennyi.
a többi felesleges mellébeszélés.

2015.08.20. 12:54:16

@Wolff:

1979-től oktató folyamatosan. azalatt azért egy dr. univ vagy kandidátusi vagy ha ezekről lemaradt phd azért összejöhetett volna, nem?
35 évről beszélünk, plusz az ő háttéről.
komolytalan az egész

2015.08.20. 12:58:55

@WiteNoir:

(szintén irreleváns itt az a gondolatom, hogy ahogyan az usában is ha jól tudom lehet valaki mondjuk MD-fokozattal full professor, bizonyos területeken nem kellene idióta erőltetett irományt ("doktori") követelni egy professzori kinevezéshez. de ez ugye teljesen más kérdés)

lüke 2015.08.20. 13:08:50

Előbb passzítottak a labda egyetemi rektori posztot a jelölthoz, magyaroschan
a Lengo edzője volt,
de,voila pour lés bien Infomé!

Polgi:

www.origo.hu/sport/kezilabda/20141013-mocsai-tamas-polgarmester-lesz-felsomocsoladon.

www.otthonokesmegoldasok.hu/friss/a-kulisszak-mogott-mocsai-lajos-vendegei-voltunk/
www.mocsolad.com

lüke 2015.08.20. 13:12:51

@WiteNoir:
Dr univ/ ma nincs olllllyan! MO -n, csak vó' t !

itt igen:en.m.wikipedia.org/wiki/Dr._univ.

2015.08.20. 13:15:13

@lüke:

komolyan? én meg azt sem tudtam hogy 1979-1996 már nincs, csak vót!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.20. 13:16:07

@Wolff: van egy jól körülírható, és eléggé konzekvens baloldali/liberális társaság, akiknél a HTM az egyik hívószó. én ezt csak észrevételeztem. amit Bauer leírt az tipikus nünükeség, az egész vita az alaptörvény felszámolásáról egy tönkrevert, forrásaitól megfosztott és rohadtul sértett balliberális csoport szektás szomorújátéka.

lüke 2015.08.20. 13:16:32

@Wolff:
mikor megvátoztatták a tud. fokozatokat,
igen,lehetett kis doktorit pHD- re jelöltetni
( erre játszott Snidling Pali,ügyesen,hisz akkor és azért doktorált,majdnem sikerált!)
nagyon kevesen kapták meg !

lüke 2015.08.20. 13:19:13

@WiteNoir: vó't,vó' t
sokan felejtettek...
( apám pl 62- ben doktorált, én 1976- ban BP-n, 1992- ben Bécsben,az is csak vó't)

lüke 2015.08.20. 13:26:50

@jotunder:
C' la vie!

Mick Jagger,meg a 2 élő Beatle minden alkalommal
el tudja énkelni a 62- 66- ban keletkezett számokat
de ha mondjuk :Bostonban:) az 1962 - s terápiával kezelnének ,akkor mi
történne?

lüke 2015.08.20. 13:37:00

@lüke:
est kimaradt,disgráfiás vagyok:)

lüke 2015.08.20. 13:42:40

@poszt:
Mocsainak ez a vita nagy dicsőség!
( megj. Török G.- nak is,aki egyébként sportriporter is vó't)

Wolff 2015.08.20. 14:23:17

@jotunder: Hát ez a bölcsészkedés már csak ilyen. Lehet, hogy ha egymás alá írsz két egyenletet a matematikában nem jelenti azt, hogy van közük összefüggés, de ha egy posztban írsz látszólag összefüggő dolgokról, akkor bizony - külön ezzel ellentétes jelzés nélkül - az emberek nagy része úgy fogja venni, hogy a bekezdéseid, a térköz ellenére, összefüggenek egymással, szöveget alkotnak. Ha előbb Bauer nünkéje jelenik meg, majd az a felvetés, hogy nem fogod szégyellni, ha nem utálod a kisebbségi magyarokat, akkor nehéz nem arra gondolni, hogy Bauer bezzeg utálja, és máris kész a hamis dilemma. :)

PS. Azért az megnézhetnéd, hogy hány kisebbségi magyar lánczitamás boldogítja ma népünket a fideszes pályákon és hivatalokban, netán az állítólag komoly tudományos érdemekért kitüntettek között mindenkit kioktatva magyarságból is, hiszen annak ők a hiteles őrizői, lehet, hogy empatikusabb lennél a szektával. ;)

Muad\\\'Dib 2015.08.20. 14:27:05

Azt kell mondjam, hogy jotunder-nek kifejezetten jót tett, hogy messzire került a hazai mindennapoktól. Előtte a hazai hétköznapokon - jogosan - elkeseredve írta a posztjait, most viszont inkább afféle - jótékony - atyai megdorgálásoknak tűnnek. Bár régen nagyon sok mindenben keményen vitatkoztam vele, még a végén sok kérdésben egy véleményen leszünk. Persze én is sokat változtam, sok mindent nagyon másképp látok mint 5-10 éve, de jó ez így.

incze 2015.08.20. 16:14:19

@Wolff: egyáltalán miért kéne és miképp lehet bármelyik néphöz szeretet-utálat dimenzióban viszonyulni?

(ha valaki nekiáll feszegetni, hogy a szeretet mekkora egy súlyos, összetett, ambivalens érzés, meg felelősségvállalás, meg tettek, meg teher, meg nem számítás, meg nem kér viszonzást, az teljesen ok, csakhogy itt most pont nem erről van szó.)

labrys 2015.08.20. 16:52:44

@Érvsebész: :)

A „gyurcsányista haverok” az viszont jó volt, tetszett. Szépen hozta a mandineres magatartásmintát.

labrys 2015.08.20. 16:55:22

…ja, és még annyit mindenképpen meg szeretnék jegyezni, hogy egyfelől-másfelől! :D

komment1 2015.08.20. 18:13:45

@WiteNoir: Szerintem ez jól összefoglalja a lényeget.

Az meg sajnos jól mutatja a magyar akadémiai világ tudományetikai színvonalát és hozzáállását, hogy ebből nem lett sokkal nagyobb balhé és tiltakozás. Semjén megúszta a kis ügyeit egy szigorított ejnyebejnyével, és Schmitt is valszeg mindmáig jól ellenne a doktori titulusával, ha nincs Tulassay Tivadar (szóval tisztelet a kivételnek). Ilyen értelemben végül is ez a közeg totál megérdemli, hogy Mocsaiból úgy csináljanak rektort, ahogy tették.

acs63 2015.08.20. 18:21:47

Azért emlékeztetőül, a TF utolsó rektora:

semmelweis.hu/hirek/2011/06/30/dr-tihanyi-jozsef/

Mocsai sikeres edző. Ennyi...

ámbátor 2015.08.20. 18:43:19

Igazából azt nem értem, hogy ha egyszer most gründolták úgyis a tornaóra egyetemet, miért nem írták bele szépen a felsőoktatási- és ha kell a gránitozott alaptörvénybe, hogy itt professzor és rektor is lehet, aki legalább 35 és fél évig edző volt és emellett egyetemi oktatói multja van és legalább (várjunk csak, számolom ... ) 15 publikációja van, amiből a legutolsó nem lehet több mint 16 éves. És akkor kész, ki lehet nevezni, oszt jónapot.
És akkor nem kell szarrá alázni a debreceni egyetemet, meg az összes olyan doktort és professzort, aki dolgozott a tudományos címéért.

Amúgy ideje lenne utána nézni, írt-e már Mészáros Lőrinc valaha cikket a gázvezetékek kiépítésének modern módszereiről, mert szerintem a BME-nek kellene egy új, a műszaki élet valóságához közelebb álló rektor.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.20. 19:00:07

@ámbátor: ugy nez ki az egyetem, hogy van egy aranylag kicsi sporttudomanyi kutatointezet, es van egy csomo sportszak. a sporttudomanyi intezet nagyjabol olyan, mint egy nyugati sport science tanszek. itt van ket professzor, akik mta doktorok, ez az intezet adhat ph.d kepzest.

mocsai eddig egyetemi docenskent volt rektor.

you got the picture.

Manchmal 2015.08.20. 19:20:15

@ámbátor:

"...szarrá alázni a debreceni egyetemet, meg az összes olyan doktort és professzort, aki dolgozott a tudományos címéért."

Elnézve Orbán tevékenységét, ez kimondott célja, szélesebb körben is: lásd a pártszóvivőnek és mára külügyminiszternek kinevezett tenyérbemászó kretént, az államelnöknek kinevezett karrierista senkit, a gazdasági miniszternek, majd MNB-elnöknek kinevezett elmebeteget, a parlamenti elnöknek kinevezett pszichopatát ésatöbbi.

ámbátor 2015.08.20. 20:31:54

@jotunder: Értem én, csak ez nem releváns.
Konkrétan se Mocsai, se a Testnevelési Egyetem nem érdekel egy jottányit se. Nyilván kell egy hely, ahol tornatanárokat meg edzőket lehet képezni, speciel tőlem ez lehetne az ELTE egy kara is, vagy külön egyetem, de ahogy a Kedves Vezetőt elnézem lesz itt még Testnevelési Akadémia is. Végülis ha művészeti akadémiát gründolhatott a nyaloncainak, miért ne lehetne egy Nemzeti Testnevelési akadémia is, ahol mindenki akadémikus lehet, aki sportolt már és hajlandó biodísszletként szerepelni. Egerszegi és Kokó már vetélkednek is az elnöki székért.
És az se érdekel különösképp, ha az erre az egyetemre Mocsait találja legalkalmasabb rektornak a Párt.
Ami zavar, az a módszer, ahogy a kiválasztott Pelikán József hirtelen vidámparkigazgató lesz, vagy uszoda igazgató, és ebben az, hogy esetleg ért hozzá, csak koincidencia, nem követelmény. Az, hogy a rektor kiválasztását nem procedúrák és intézmények határozzák meg, hanem ötletek és diktátumok.

RontoPal 2015.08.20. 21:24:02

@Manchmal: Schmitt Pali bácsit ki ne felejtsük!

RontoPal 2015.08.20. 21:26:41

@ámbátor: Mondjuk úgy, hogy fülkeforradalmi procedúrák és intézmények határozzák meg a kiválasztás folyamatát.

ATCG 2015.08.20. 21:54:39

@aronsatie: azt az olimpiai aranyat Mocsai bukta el. Úgy emlékszem rá, hogy nem tíz perc, hanem jóval kevesebb volt már hátra és hat góllal vezettünk. Mocsai - ahelyett, hogy nyugalomra, összpontosításra intette volna a lányokat - űzte, hajtotta őket előre. Vissza lehet nézni a felvételt a döntőről. Teljesen önkívületi állapotban volt, a (tisztán)látását elhomályosította a már-már a nyakában érzett olimpiai aranyérem.
Jobbak voltunk, mint a dánok. A bécsi világbajnokságon - abban a csapatban játszott egyik unokatestvérem is - Dél-Korea jobb volt mint mi, igazi nagy csatában kaptunk ki a döntőben. De az athéni döntő...
Persze ha visszaemlékszünk rá a negyeddöntő után az osztrákok is sirathatták az elvesztett meccset, de ott ők csak egy góllal vezettek
az utolsó egy-két percben.

aronsatie 2015.08.20. 22:03:10

@ATCG: Sydney az az Athén. Nem Mocsai tehet róla, hanem jórészt a csapat. Kb. 10 perc alatt akkor se nagyon szabadna kikapni hat gól előnyről, ha egyet sem dobnak, csak kijátszák labdaelvételig.

velőtanya 2015.08.20. 22:29:10

@ATCG: @aronsatie: Ne feledkezzünk meg Zágrábról, alig másfél évvel az olimpia után. Ott hét gól volt az előny 10 perccel a vége előtt, és akkor egyértelműen a magyar volt a világ legjobb csapata* - ezért nekem az 54-es berni döntőhöz hasonlít a történet. Plusz hogy másfél éven belül két döntőt elbukni ilyen módon, az már egészen hihetetlen volt. Másfél perccel a vége előtt is még 3 gól volt az előny. És Mocsai ebben a tíz percben egyetlen apró momentumot nem tudott hozzátenni a meccshez, úgy hogy már megvolt a tapasztalat az olimpiáról. Szerintem ezt soha nem tudta feldolgozni, azóta kerekedett felül az arroganciája, és ezért kell neki minden létező poszt és kitüntetés a Hős Anya plaketten kívül.

*Az olimpiai döntőben tényleg jobbak voltunk a dánoknál, de akkor nem volt egyértelmű, hogy ki a legjobb csapat, lásd pl. éppen az osztrákok elleni szenvedést. De Zágrábban egyértelmű volt.

aronsatie 2015.08.20. 22:35:19

@velőtanya: Emlékszem arra is. Állítólag Mocsai nem való nőknek, mert nem tud rájuk hatni lelkileg, hiába nagyon jó edző.
Hát nem tudom, mit kell lelkileg hatni rájuk, hogy két ennyire megnyert meccset eladjanak. Komplexus.

ATCG 2015.08.20. 22:52:36

@aronsatie: Sydney, igazad van. Ilyen helyzetben inkább az edző hibája a vesztés. Laurencz László ugyan mindig egyetlen rövid mondattal felelt a 'miért nyertek, miért vesztettek' kérdésre, de az hímsovinizmus.

rokakutya 2015.08.20. 23:19:24

@jotunder: A Bauer poszt után jön a semmi sem fekete-fehèr-Mocsai poszt? Jól szórakozol kedves JT?

heptakontanonaéder 2015.08.21. 02:43:29

@incze:
Nekem nincsenek előítéleteim.
Egyformán utálok mindenkit!

laissez faire 2015.08.21. 07:36:01

@Manchmal:

"Lazíts már. Nem muszáj mandinerista sztereotípiákba gyömöszölni a világot ahhoz, hogy rögeszméid lehessenek."

Ez, nagyon jujjjjjjjj:)))))))))

balmoral 2015.08.21. 07:55:28

@jotunder: Hát még én! Hajrá Jótündér!

Trespass 2015.08.21. 09:27:53

@ámbátor: +1, bár nem kéne éceszgébernek lenni...

2015.08.21. 09:52:50

@jotunder: Ha levonult a galamus-kommandósok hulláma, arról érdekelne a véleményed, hogy egy ilyen ügy valójában mit jelent az egyetemi minőségbiztosítás számára? Az orbánista hatalmi tempó egy dolog, azt ismerjük, az persze árt. A magyar professzori kar kontraszelekciójához ez az ügy sokat nem tesz hozzá, elég megnézni az elmúlt tíz év nemTTKs professzori kinevezéseit (a régi világból ittmaradottakat nem is firtatom). Egy PhD vagy professzorság ugyanakkor alapvetően mindig a konkrét egyetemet fémjelzi, ennyiben lelke rajta Debrecennek és a TF-nek (bocs, TE-nek), hogy kikkel reklámozza magát (bár pl. az ELTE-nek se egyszerű, amikor a később nemi erőszakért elítélt izraeli államelnökkel kell kezdenie valamit a díszdoktorok névsorában). Ha formai skandallum van (ilyen volt SchPali plágiuma), annak elmismásolása intézményi és országos hatású is egyben, de egy ilyen kinevezés presztízsromboló hatása vélhetően nem hullámzik át más egyetemekre, a TF számára pedig nemzetközi vagy hazai sportszakmai körökben vállalható, hogy egy sikeresnek tartott edző-szakember a rektor. (Azon persze nyafoghatnak a kormánykritikában utazó lelkesek, hogy hát a rektori cím lejératáa ez, de akkor esetleg érdeklődjenek MagyarBálintuknál, hogy miért tette rektorrá a főiskolai vezetőket.) A TF jogállása sokkal érdekesebb szakmailag, az eredendő bűn talán méghis ott volt, hogy önálló egyetemmé tették, majd visszacsinálták az önállóságát.
Summázva: vajon nem önfelmentés-e az egyetemek és az egyetemi értelmiség részéről, hogy egy (amúgy persze bumfordi és hatalmaskodásos) Mocsai-ügyre akarják kenni az értékvesztésüket és demonstrálják húdekényes tudományos értékítéletüket, amivel szemben saját egyetemük minőségi standardjainak megfelelő érvényesítésével nyugodtan megvédhetnék magukat? Ha lennének ilyenek, persze, főként a humándiszciplinákban..

klorofilll 2015.08.21. 10:41:13

@fortin2:

Miért nem leveleztek inkább magánban? Nem zavarna bele a "galamus-kommandósok hulláma", meg az "orbánista-gyurcsányista söpredék", minőségérzékeny konzervatívkám.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 10:55:26

@fortin2: ha ez testnevelési begyetem lenne Mocsai pedig begyetem tanár, akkor senkit nem zavarna a dolog. márpedig lényegében erről van szó. ez valami más, de úgy hívják, mint az egyetemeket.

komment1 2015.08.21. 11:04:35

@fortin2: Hol látható az a nagy értékdemonstrálás? Hol látod a nagy felháborodást és balhét az akadémiai értelmiség részéről? Szerintem sehol. Amit olvasni lehet, az a hírportálokon megjelent hír a Mocsai-ügyről, illetve puffogás pár blogban, ennyi. Egyrészt mindenki be van tojva (teljes joggal), félti a pozícióját. Másrészt ez csak egy újabb még lejjebbi pont a lefelé tartó spirálon.

2015.08.21. 11:27:53

@jotunder: Persze, az egri-gyöngyösi tengelyt is egyetemnek fogják nevezni, ahogyan az "university" kifejezést használja magára pár száz olyan amerikai intézmény is, amelyek még ehhez az egri-gyöngyösi applied unversity vicchez képest sincsenek sehol. De ettől még a PennStaten nem adnak úgy (általában) PhD-t vagy tenuret senkinek, hogy ne lenne mögötte igen kmoly munka, ezért aztán a PennState presidentje fütyül rá, hogy kiot neveznek presidentnek a Shippensburg University-n, legalábbis abból a szempontból. hogy az ő diplomáikat ez nem értékeli le.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 11:39:55

@komment1: az a tény, hogy egész szakmák vannak, ahol a professzorok nagy része soha életében semmit sem csinált, kicsit lényegesebb az értékek szempontából, mint az, hogy a világ egyik legjobb edzőjét egy edzőket képző valamiért egyetemnek nevezett dolog élére teszik, és nem edzőprofesszornak, hanem igazi professzornak hívják.

komment1 2015.08.21. 12:19:14

@fortin2: Kösz, ezt nem láttam. Legalább ő megszólalt. Mondjuk Fehér Mártának, gondolom, már nincs mit veszítenie. Amit ellenben nagyon hiányoltam, az az egyetemes megszólalás. Volt ilyesmi? Egy efféle megszólalás nem olyan lenne, mint az örök aláírók egy újabb nyílt levele. Amiket FM említ, az a teljes akadémiai világot érinti, lényegében szakmai jellegű problémák.

2015.08.21. 12:39:58

@komment1: Mármint az egyetemi autonómia elleni támadás? Akkor gyorsan visszakeresem, mikor bojkottálták MagyarBálint meghívásait, aki a mainál is durvább támadást intézett az irányítótestületekkel az egyetemi autonómia ellen, csak akkoriban volt még olyan szövegű Alkotmány és olyan Alkotmánybíróság, amelyik ezt visszaverte. De gondolom a morális felháborodás akkor sem volt kisebb, biztos vagyok benne.

komment1 2015.08.21. 12:46:59

@jotunder: Annyiban tér el a véleményem, hogy szerintem ugyanarról a dologról van szó.

Ha meg tudja írni, akkor miért nem ír meg egy doktorit? Sajnálja rá az időt? Mert az kell rá, ha nem akar ő is plagizáltat. A kétségtelen edzői érdemei nem teszik semmissé a tényt, hogy egy rektori címhez elengedhetetlen egy doktori, abszolút minimum. Ez nem egyszerűen formai kérdés, hanem lényegi - sokkal több meló kell egy monográfia megírásához, mint pár cikkéhez. Ez a tudományos munka alapja, ha ezt valaki nem tudja vagy akarja megugrani, akkor - lehet bármilyen kiváló edző - nem része az akadémiai életnek. A Lajtán túl egy ilyen fazon ezekkel a kvalifikációkkal a büdös életben nem lenne rektor.

Abban meg egyetértünk, hogy a Lajtán túl ennyire gyér tudományos munkássággal nem lehetnének professzorok azok, akik Magyarországon meg igen. Úgyhogy a két jelenség szerintem tök ugyanaz pepitában. Ami miatt Mocsai ügye még egy lépcső lejjebb, az az, hogy ő még a legalapvetőbb formai és tartalmi követelményeknek sem felel meg, ami a tudományt illeti. Edzőnek meg jó.

komment1 2015.08.21. 12:50:03

@fortin2: Hát persze, akkor sem volt. Pont erről beszélek. Ez a posvány szerintem azóta van, amióta egyetemi élet van Magyarországon. Hűen tükrözi, hogy hogy áll az ország úgy alapvetően a nyugati fejlődéshez viszonyítva.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 13:09:17

@komment1: úgy gondolod, hogy okos dolog volt ascher tamástól és huszti pétertől elvárni, hogy írjanak egy disszertációt? minek???
mert rendnek muszáj lenni?

ez nem ugyanolyan egyetem, mint az ELTE, és Mocsai nem úgy "egyetemi tanár" ahogy az ELTE professzorai. csak ezt nem tudják értelmesen kezelni. ez egy hülyén lejátszott parti. Mocsai alkalmas arra, hogy az edzőképző élén álljon. és az, hogy rárajzoljuk, hogy professzor, nem teszi alkalmasabbá, vagy kevésbé alkalmassá. és nem, nem igaz az, hogy egy edzőképző feltétlenül alábbvaló, mint egy egyetem, és gondolom ezt próbálták kifejezni azzal, hogy az egyetem nevet adták neki.

a lajtán túl nem nagyon vannak sportegyetemek. nincs értelme összehasonlításoknak. nem Mocsai a magyar professzori kar legnagyobb problémája. hanem inkább az a száz teljesen alkalmatlan figura, akinek megvan a doktorija, csak szart sem ér.

Lavinia Pinkerton 2015.08.21. 13:13:58

@komment1: ...Oxfordban nyilván jobbak a kézilabdaprofesszorok. Azért kell felzárkóznunk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 13:17:37

@komment1: ugye tudod, hogy ő jobb kézilabdaedző, mint amilyen tudós, a magyar professzori kap 99 százaléka? ez egyáltalán nem zavar?
az nem zavar, hogy egy oxfordi professzor nem lehetne egy magyar egyetemen egyetemi tanár anélkül, hogy honosítaná a doktoriját? az nem zavar, hogy konzisztóriumokat, kancellárokat (a Zárug Farkas Bimbalam majdnem kancellár lett, a szentendrei fideszvezér effektíve az lett) ültetnek az egyetemek nyakába?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 13:26:43

@komment1: azért nem szólalnak meg, mert a magyar felsőoktatás teljes költségvetési támogatása kisebb, mint az ötvenedik leggazdagabb amerikai egyetem éves költségvetése?? azért nem szólalnak meg, mert az egyetemi professzori fizetés gyakorlatilag forintra egyezik meg a brit minimálbérrel?
azért igen, mert a mocsai lajostól a titkárnője azt fogja kérdezni, hogy professzor úr két cukorral kéri-e a kávéját, mert kb. ő lesz azért az egyetlen, aki ezen nem fog kacarászni.

vgab 2015.08.21. 16:14:04

@sörtelen: Ebben természetesen valószínűleg igazad van, én is így gondolom. Schmitt vélhetően mással íratta az értekezést, de formálisan nem kerülte meg a rendszert, vagyis jelentkezett, beadott, védett, stb. Mocsainak meg elintézték felülről. Schmittet valószínűleg le is lehetett volna buktatni, ha valaki kínos kérdéseket tesz fel a védésen.

látjátok feleim szümtükkel 2015.08.21. 16:28:39

Csúnya az eljárás, de Mocsainak muszáj volt ezt végig csinálni?

Kérdés tud-é rektorként is akkorát dombortani, mint a sportágában, mert ha nem, akkor nincs az az eső, ami lemossa róla, hogy ő is haver. Persze manapság haverság nélkül, önmagában a tudásért nem osztanak poziciót.

2015.08.21. 16:38:05

@jotunder: ha csak enyi lenne, már megszólaltak volna. De (és ezen már vitatkoztunk itt), a főállású cca 13000 oktató 10-15%-a a magyar erős középosztályi jövedelmet kapja, ráadásul eléggé nemtranszparanes követelményrendszerben egy részét, tehát van mit veszíteniük. Ez most nem morális ítélet volt, csak körülmény.

2015.08.21. 17:13:04

@fortin2:

a magyar erős középosztályi jövedelmet kapja"

ez mit jelent?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 17:20:36

@WiteNoir: havi otszazezer es egymillio forint netto kozott. de szerintem nincs 1000 egyetemi tanar, aki ennyit keres. lehet, hogy van, de en inkabb otszazat mondanek, ha becsulnom kellene.

látjátok feleim szümtükkel 2015.08.21. 17:54:39

@jotunder:

Adhatták volna a sportegyetem helyett a sportakadémia címet is. Mint ahogy a csútinak is. Azt hiszem a sportegyetem a többi egyetemre vonatkozó törvényi előírások alapán működik, ezért sántít az érvelésed. Egyebekben egyet értek azzal, hogy balfaszul odotta meg a problémát a kormány, mert kivehettte volna a sportegyetemet a törvény hatálya alól, oszt külön szabályokat is csinálhatott volna, és nincs ez a cirkusz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 17:59:49

@látjátok feleim szümtükkel: valljuk meg oszinten orban pont leszarja azt, hogy min pampog az ellenzek, az orszag nagy reszet nem erdekli ez az egesz, raadasul formalisan sem olyan rettenetesen botranyos.

engem szemelyesen nem tud erdekelni az, hogy mocsai professzor lehet doktori nelkul, amikor szazak lehetnek professzorok minosithetetlen doktorikkal. ez van. ezt gondolom. azt senkitol sem varom el, hogy ugy gondolkozzon errol, mint en.

látjátok feleim szümtükkel 2015.08.21. 18:30:06

@jotunder:

Nem értek veled egyet, igen is sok embert érdekel ez a táma ( nem Mocsai szeméyle ), mert ha leszarjuk a magunknak által állított követelményeket, azzal az intézményeink értékét, színvonalát is degradáljuk. Szerintem nincs azzal baj, hogy Mocsai főnök lett, de azzal már van, hogy egyeseknek kedvezményeket adnak ( vagy névre szóló törvényt hoznak ) azért, hogy vezetővé válhasson. Ez erkölcsi akna a fidesznek. A kivéve a gyevi bírót elv nem nagyon gyerebe még 5 év után sem.

Azt meg nem tudom, szerintem mások sem, hogy százaknak minősíthetetlen doktorija van-é, vagy sem. Nem olvastam a sajátomon kívül másét.:D

komment1 2015.08.21. 19:21:56

@jotunder: Ascher Tamásnak pl van DLA-ja és igen, szerintem ez tök OK és elvárható. Nem azért mert rendnek kell lennie, hanem azért mert ez egy értékelhető tudományos teljesítmény. Láthatóan nem spilázta túl a dolgot, de megcsinálta. A Mocsainak meg derogált megugrani ezt a szintet.

Ezt meg nem tudom értelmezni, hogy ez nem olyan egyetem, amilyen az ELTE stb. Pont feljebb linkeltem, hogy a bécsi egyetemen is van sporttudományi fakultás, ami pont olyan fakultás, mint a többi, normál tudományos munka folyik ott is, mindenfélével foglalkoznak, ami témába vág, sportinformatika, sportszociológia stb. Ehhez képest az egész magyar képzés a jelenlegi felállásban és Mocsai erőszakolt kinevezésével a röhej kategóriája.

Nem tudom, miért jó az, ha egyre szarabb a helyzet? Nem is tudom, miről vitatkozunk egyébként, hiszen a lényeget tekintve, már ami a professzori kar színvonalát, meg a képzés minőségét illeti, totál egyetértünk.

Az meg, hogy nem lázadnak, mert féltik a pozícióikat, még azt a kis pénzt is - hát erről szól az egész ország, nemcsak az akadémiai élet. Aki meg kinyitja a lepcsest, mint voltál kedves fogalmazni, az meg általában lelép, mint te is. Mert nem úgy néz ki, hogy Magyarországon bármi változna belátható időn belül.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 19:39:01

@komment1: én nem kényszeríteném a művészképzés vezetőit arra, hogy tudományos művet produkáljanak. aránylag csekély súlyú dologról van szó.

közösperonos átszállás 2015.08.21. 20:36:14

@fortin2: "elég megnézni az elmúlt tíz év nemTTKs professzori kinevezéseit"

Ne bölcsészezzünk már, ez elég ciki.

közösperonos átszállás 2015.08.21. 20:36:50

@jotunder: "én nem kényszeríteném a művészképzés vezetőit arra, hogy tudományos művet produkáljanak. "

A többi képzés vezetőit akkor miért?

2015.08.21. 20:43:37

@közösperonos átszállás: ez nem bölcsészezés (tehát nem önostorozás), hanem annak a jelzése, hogy a szakterületi sajátosságok miatt az elmúlt húsz évben már egyre nehezebb volt érdemi nemzetközi teljesítmény nélkül eljutni a professzori címig azokban a diszciplinákban, amelyeknél egyrészt világosak a publikációs stb. stabdardok, másrészt olyan drága a kutatás, hogy csak nemzetközi kutatási pénzekből lehet előbbre jutni. Sajnos, a hazai bölcsész- és társadalomtudományi "elit" sikeresen elhárította magától a teljesítmény-követelmények érvényesülését (hangsúlyozom, nem csak azt, hogy a TTK-s impaktos őrületet kelljen alkalmazniuk, hanem bármi mást is). Ez nagy baj.

2015.08.21. 23:09:03

@jotunder:

igen, szerintem is kb. ez a magyar középosztálybeli jövedelemszint.
és hányan keresnek ennyit fehéren...hát nem a dolgozók 80%-a...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 23:13:41

@közösperonos átszállás: én senkit sem kényszerítek semmire.

Dwight Eisenhower a világ egyik legjobb egyetemének volt a vezetője és nem volt doktorátusa. Ma már nagyon ritka Amerikában, hogy nincs doktorátusa egy university presidentnek, de előfordul, Kanadában gyakoribb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.21. 23:27:37

@WiteNoir: nettó ötszázezer forint az bruttó nyolcszázezer forint, annyi fizetése azért szerintem nagyjából ötvenezer embernek lehet az országban.

2015.08.21. 23:36:44

@jotunder:

na de van mennyi is, talán 4 millió dolgozó.
abból még az ötszázezer sem sok, hát még az ötven. ha mondjuk kétmillióan keresnének 500 felett, na az már más lenne, de hát nincs így

csabakirályfi 2015.08.22. 12:27:28

"Női és férfi csapattal is világbajnoki ezüstérmet szerzett, Európa-bajnok és olimpiai ezüstérmes lett a női csapattal."
Nem, nem szerzett. Vagy meg tudja mutatni az ezütérmeit? Tündér, gondolod, hogy Mocsai velem is "ezütérmet" szerzett volna? Nézd meg Storcz Botondot. Ö szerzett aranyakat. És edzö ott, ahol Mocsai rektor meg egyetemi tanár. Mond ez neked valamit? És azok az egyetemi tanárok, akik a TF-en normális úton lettek egyetemi tanárok?
És még egyet: tudnád nevesíteni ezeket: "nemzetközi publikációk nélkül, egyetemi professzorok egész hada, akik semmi észrevehetőt nem csináltak"? Csak hogy ne lógjon ennyire a levegöben...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.22. 12:47:04

@csabakirályfi:" tudnád nevesíteni ezeket: "nemzetközi publikációk nélkül, egyetemi professzorok egész hada, akik semmi észrevehetőt nem csináltak" "

tudnám. nézd, nemzetközileg könnyen értelmezhető területen dolgozó egyetemi professzortól elvárom, hogy a témájában aránylag jó nemzetközi folyóiratokban publikáljon. számos szakmában ez így is történik. más szakmákban meg nem.

csabakirályfi 2015.08.22. 13:04:35

@jotunder: De ha tudnád, akkor miért nem teszed? Maradtál az általánosságoknál. Ne értsd félre, bizonyára vannak, vannak, de "egész hada"?
Most nézd meg ezt:
tf.hu/hallgatoink/intezetek-tanszekek/egeszsegtudomanyi-es-sportorvosi-tanszek/oneletrajzok/dr-berkes-istvan/
és vesd össze ezzel:
tf.hu/hallgatoink/intezetek-tanszekek/egeszsegtudomanyi-es-sportorvosi-tanszek/oneletrajzok/mocsai-lajos/
Az utóbbi uolyan "egyetemi tanár", mint az elöbbi. Meg rektor is.

csabakirályfi 2015.08.22. 13:30:44

@jotunder: Ok. Persze, lehet ezeket elöhozni. És tegyük hozzá, Mocsaival még egy ilyen született. Mocsai egy jó edzö volt, de nem volt egyetemi tanári tevékenysége. Nem tudom, hány éves vagy, a hetvenes években volt egy szet nevü valami, komolyan gondolták, hogy a jó szakmunkás az erkölcsi tartásával fogja megoldani a matematikai feladatokat. Kabaré. És amire nem reagáltál:
"...a doktori fokozattal egyenértékű a jogszabály alapján adományozott díj, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság által szervezett olimpiai játékokon, 1984-től kezdődően a Paralimpián vagy Siketlimpián elért 1-3. helyezés annak tekintetében, aki a díj tulajdonosa, illetve aki a helyezést elérte, feltéve hogy az érintett legalább alapképzésben szerzett oklevéllel rendelkezik."
Mocsai nem a díj tulajdonosa és nem érte el. Nagy László pl. igen.
Tehát a jogszabály alapján sem állíthatod, hogy ezüstöt szerzett.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.22. 14:30:59

@csabakirályfi: még egyszer, én nem a törvényekről írtam, nem orbán kicsi mániáiról, nem arról, hogy csináltak egy teljesen felesleges "egyetemet". arról sem írtam, hogy mekkora ötlet felforgatni mindent azért, hogy a mocsai rektor lehessen.

engem ugyanis ez nem nagyon érdekel. az sokkal jobban érdekel, hogy magyarországon milyen középszerűnek is alig mondható figurák lehettek egyes szakmákban vezető személyiségek, akadémikusok, egyetemi tanárok. ez van. ez érdekel jobban.

csabakirályfi 2015.08.22. 15:16:42

Hát jó. De általánosságok szintjén minek? És továbbra is érdekelne, kiket vélsz annak, és persze, hogy milyen alapon. De lehet, ez már messzire vezetne.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.22. 15:20:30

@csabakirályfi: általánosság szintje, amit belinkeltem?? nézd esetleg meg. és ez csak két szakma. valójában a szociológiában, a nyelvészetben, a pszichológiában és más területeken is vannak hasonló jelenségek. nem arról van szó, hogy mindenki érdemtelen, csak arról, hogy elég sok, több száz érdemtelen, mérhető teljesítmény nélküli kontraszelektált egyetemi tanár lehet.

emberlánya 2015.08.23. 18:33:19

@jotunder: Bejelölnéd ezek közül azokat a publikációkat, amelyeket bármelyik doktori iskolában elfogadnak? A doktori iskolák ugyanis meghatározzák, milyen folyóiratokat tartanak tudományosnak és CSAK azt fogadják el. Sajnos a cikkedből az tűnik ki, hogy nem igazán ismered ezt a világot.
A legnagyobb baj a Mocsai jelenséggel szerintem nem az, hogy teljesen degradálja a magyar tudományos fokozatokat és teret ad ennek a rendszernek a megkerülésére. Ezzel azt üzenik a sportolóknak, hogy nem kell betartanod a szabályokat, kerüld meg, kvázi csalj nyugodtan! Egyébként más "szabálykerülők" is felbukkantak Mocsai környezetében (pl. Krizbay-Hangel Katalin strat. ig., Németh István marketing ig.), akik feltehetően egy nem létező orosz egyetemről vették a phd fokozatukat. .Lsd.: 444.hu/2014/06/17/ketes-tudomanyos-fokozatok-tobb-magyar-foiskolan/. Természetesen következmények nélkül maradt az az ügy is, mint ahogy Volner diplomája, amit ugyanott "szerzett".

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.23. 20:45:43

@emberlánya: utána néztem, ellenőriztem, megposztoltam. köszönöm.

Poor Yorick 2015.08.23. 21:31:19

@emberlánya: "A doktori iskolák ugyanis meghatározzák, milyen folyóiratokat tartanak tudományosnak és CSAK azt fogadják el. Sajnos a cikkedből az tűnik ki, hogy nem igazán ismered ezt a világot."
:D

TothJanJ 2015.08.23. 22:02:42

A hazai doktori iskolákkal pont az a probléma, hogy olyan folyóiratokat is elfogadnak amit kb. sehol máshol Mo.-on kívül nem fogadnának el. Ezek a csak itthon ismert, magyar nyelvű, az adott szakterület semmiféle vezető nemzetközi adatbázisában még kivonat szintjén sem szereplő, az akadémiai folyóiratlistákon mégis 'A' meg 'B' kategóriába sorolt kiadványok. A doktorandusznak meg engedik, hogy ezekből kalapozza össze a "referált" publikációi jelentős részét.

balfaszcsaszar 2015.08.24. 11:42:29

@lüke: felsőpitykebükkösalsó, ha jól tudom...