Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A szilovikok

2015.02.16. 01:30 | jotunder | 55 komment

Címkék: putyin

 

    "  In the councils of government, we must guard against the acquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex. (A kormányzati szerveinknél védekeznünk kell a katonai-hadiipari komplexum kért vagy kéretlen, illetéktelen befolyásszerzése ellen.)  (Dwight D. Eisenhower  )

   "    Kommunista kutyából nem lesz demokratikus szalonna."  (Putyin egyik random magyar palotapincsije)

        A huszonegyedik századi kremlinológia egyik legalapvető kifejezése a szilovik, az "erős ember".  A szilovikok klánja a Vlagyimir Putyinhoz hasonló volt KGB-sekből illetve katonákból áll.  A legismertebb szilovikok között van Igor Ivanovics Secsin, a Roszneft az orosz állami olajcég elnöke, akit a második legbefolyásosabb orosznak tartanak, Alexander Bortnyikov az orosz titkosszolgálat vezetője, a belügyminisztérium élén álló Vlagyimir Kolokolcev, közéjük, de legalábbis a közelükbe, sorolják a rendkívül népszerű hadügyminisztert Szergej Sojgut. A szilovikokhoz tartozik még az elnöki kabinet vezetője Szergej Ivanov, Szergej Csemezov tábornok a katonai-ipari komplexum legfontosabb állami cégének a Rosztyeknek a vezetője, illetve a kábítószerellenes szerv nagy hatalmú parancsnoka Viktor Ivanov.

         A szilovikok egyesítik Macchiaveli oroszlánjának és rókájának tulajdonságait. Harcias katonák, de egyben ravasz és számító hatalomtechnikusok. 

         A szilovikok csekisták voltak, és ahogy állítólag Putyin szokta mondani, saját magáról is, mindig is csekisták maradtak. A szilovik a vaskézzel vezetett erős orosz állam híve, számára a kapitalizmus mindig a katonai-ipari komplexum kapitalizmusa. Az egykori KGB-s szilovik ma az Isten, Haza és Család orosz ortodox eszményeit követi, és mély gyanakvással nézi a Putyin környékén sertepertélő liberálisokat, a kilencvenes évek privatizációján megtollasodott oligarchákat és a Medvegyev körüli technokrata civilik-et. A szilovik megveti a Nyugatot, a deviancia és a gyengeség forrásának, és persze Oroszország örök ellenségének tartja. 

          Az orosz katonai-ipari komplexum mögött csak Olaszországéval megegyező GDP, de amerikai méretű atomarzenál áll. Oroszország javarészt a szilovikok közvetett vagy közvetlen felügyelete alatt álló nyersanyagexportra támaszkodhat, ami azonban csak az Egyesült Államok gazdasági ereje töredékének fenntartásához elég. 

          A szilovikok embere jön most Magyarországra, őt fogják ujjongva köszönteni az amúgy lusztrációról álmodozó nem kicsit retardált magyar putyinisták. A Komityet Gaszudarsztvennoj Bezopasznosztyi hosszú árnyéka jelenik meg Budapest utcáin, a magyari antikommunizmus nagyobb dicsőségére. Van ebben valami hihetetlenül mulatságos. A mi szilovikjaink Csiksomlyó bevételéről álmodoznak a fürdőkádban, de tele lesz a Gucci táskához tökéletesen passzoló Abercrombie nadrág, ha Simicska Lajos kicsit spermatikusabbra veszi a személyes kommunikációját. Ez nem a mi pályánk, mi szerencsére alapvetően egy beszari népség vagyunk.  A szilovikok egy napra jönnek, aztán mennek haza a különös birodalmukba, mi pedig hallgathatjuk a kleptomán hörcsögeinket, amint újra kezdik a bolsizást. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr227179039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

volker 2015.02.16. 03:01:36

pesszimista pillanataimban neha azt gondolom, hogy mostanaban esetleg nem is Csiksomlyora verik ki, hanem pragmatikusan Ungvarrol almodoznak. ha szabad valasztanom, szolna inkabb az egesz szarsag csak a rezsiharcrol meg a MET profitjarol...

dr. jenőke (jenőke) 2015.02.16. 06:09:45

.
Kedves Tündér! Mindig találsz olyan nézőpontot, amelyen keresztül rongáltabb lesz az amúgy is rossz hangulatom.
Csak ennyi a véleményem: teljesen felesleges volt Nagy Péternek Hollandiába, Angliába és másutt tekeregni.

maybach 2015.02.16. 07:38:04

Szerintem keményen le fognak menni kutyába putyinnak, majd korszakos győzelemként fogják megénekelni.

tableno 2015.02.16. 07:41:13

Némi pontosítás: a szilovik nem "erős embert" jelent, hanem az "erők emberét". Mármint a fegyveres erőkét (hadsereg, KGB), tehát olyat, aki onnan érkezett a politikába.

toportyánzsóti 2015.02.16. 08:21:42

Merkel rendesen lerendezte a csuti pocakmutyit,RTL-nek letérdelt legott,aztán a banksterekkel tette ugyanazt,RWE bejelentkezett a gázmutyira,mekkorára dagadt a bucija?!Putinkát felültette a szopórollerre amerika,volt olyan barom hogy piaci ár felett akarta a gázt adni az ukránoknak nem csoda ha kivágták.Elhúzódó háború lesz a szilovikik sírgödre.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.16. 08:44:12

@tableno: az erő ebben az esetben a csekát jelenti. általában man of power-nek vagy power man-nek fordítják angolul.

Bolygó Hollandi 2015.02.16. 08:47:53

@jotunder: Plusz egy pontositás:
szilovik - egyes szám
sziloviki - többes szám
szilovikik - ?

balmoral 2015.02.16. 08:52:25

@dr. jenőke (jenőke): Nagy Péter csak ficam volt, ahogy Gorbacsov is. Aztán visszajöttek a bojárok. Viszont Lortzing milyen jó kis operát kanyarintott a sztoriból!

nerángass 2015.02.16. 08:56:16

www.csmonitor.com/World/Europe/2015/0202/Oligarchs-out-siloviki-in-Why-Russia-s-foreign-policy-is-hardening

"The role of what we call the defense-industrial complex is rising rapidly in Russian society," says Alexander Golts, an independent military expert. "It's not just the armed forces, but also the [80,000 strong] interior troops, the Federal Security Service [FSB], police, and other security organizations. The key narrative of the siloviki, that Russia is surrounded by enemies and must defend itself from external aggression and internal subversion, has become the main theme on nightly TV broadcasts."

Cak a narratíva hasonlít a magyarhoz, “körülvagyunkvévellenséggel”, minden más párhuzam röhejes – most rögtön Hende Csaba jut eszembe – vagy egyenesen ellentétes ( pld az orosz oligarchák tényleg megszívták a gyűlölt Nyugat szankcióit, a magyarok viszont uniós pénzcsapra vannak piócaként rátapadva, miközben – resentiment ! – ádázan gyűlölik az uniót.

balmoral 2015.02.16. 09:05:02

Jótündér lassan beletanul a kremlinológiába is. Hajrá!
Elgondolkoztam ezen a szilovik kifejezésen. (Most találkoztam vele először.) Az erős oroszul szilnij (a második i jeri, azaz: сильный), az ember cselovjek, azaz человек (kiejtve csilovjek, vagy lehet csiloviknak is hallani), innen eredhet a szójáték, azaz az erős ember, vagy az erő embere, azaz силовек. Valaki erősítsen, vagy cáfoljon meg, mert megöl a bizonytalanság! A magyarban talán leginkább a "fakabát" kifejezést használjuk az ilyen figurákra, ez azonban nem fedi le a titkosjóskákat.

tableno 2015.02.16. 09:11:08

@balmoral: tetszetős elmélet, de nem igaz. A -vik utótag valamilyen csoporthoz tartozó személyt jelent. Legismertebb példa: bolsevik (eredeti jelentés: a többséghez tartozó).

balmoral 2015.02.16. 09:21:07

@tableno: Kösz. Nyilván igazad van. Pedig milyen jól kitaláltam. Jutalmul küldök neked egy igazi marhaságot, pontosabban a linkjét: www.varga.hu/OSKOR_ELO_NYELVE/SZLOVAK-%20MAGYAR%20SZOEGYEZESEK_bejezetlen%20jegyzet%202.htm Az írás címe önmagában is mulattató: A szlovák nyelv a magyar nyelv egyik sajátos változata (Varga Csaba az elkövető). Tanulság: vannak nálam is délibábosabb nyelvészek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.16. 09:22:02

@balmoral: az erő itt egyértelműen az egykori biztonsági szolgálatokhoz vagy a hadsereghez való kapcsolatot jelenti, akár a fegyveres erőkben. az a furcsa, hogy erről a csoportról magyarországon gyakorlatilag nem ír senki, a nyugati elemzők pedig centrális fogalomként kezelik.

tableno 2015.02.16. 09:56:15

@balmoral: nem rossz! Nehéz eldönteni, hogy komolyan gondolja-e? :)

Egyébként a -nyik utótag is ugyanazt jelenti, mint a -vik. A csinovnyik szó például eredetileg egyszerűen hivatalnokot jelent, vagyis olyan embert, aki a cári hivatalnokrend (csina) tagja.

balmoral 2015.02.16. 10:10:32

@tableno: Sajnos attól tartok, igen. Komolyan gondolja, ha ez a cselekvés vele kapcsolatban egyáltalán értelmezhető. Az a csodálatos, hogy a paródiáját Kosztolányi már réges-rég megírta, a Káp istenről szóló karcolatában.

balmoral 2015.02.16. 10:12:11

@jotunder: Ahogy említettem is, most találkoztam először a kifejezéssel. Nem vet rám valami jó fényt, de még fejlődök.

balmoral 2015.02.16. 10:15:08

@balmoral: Javítok: Nem Kosztolányi, hanem Babits Mihály: Káp isten

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.16. 11:49:19

@kikoránkel: www.economist.com/node/9682621

ez ennek a cikknek a forditasa. megneztem tiz cikket, mielott megirtam volna a posztot, ez is koztuk volt valamiert.

fuhur 2015.02.16. 14:29:47

@Bolygó Hollandi:
"szilovik - egyes szám
sziloviki - többes szám
szilovikik - ? "

Ez levisz a medium-media vonalra. Mármint nyelvészetileg.

Inkább hagyjuk és olvassunk Nádasdy Ádámot. :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.16. 15:15:38

@muci: ugy van, ki is javitottam. en ezt magyarul meg nem lattam leirva, de igy lehet ertelmesen kiejteni.

Dr. No 2015.02.16. 16:35:54

@jotunder: "erről a csoportról magyarországon gyakorlatilag nem ír senki"
Javaslom Szilágyi Ákos munkásságának alaposabb tanulmányozását
Oroszország elrablása - 1999
Borisz sztár és a sztárevicsek - 2000
A szépfejedelem - 2001
Túlirányított demokrácia - 2011

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.16. 16:38:55

@Dr. No: a lapokban nincs szo rola, az Oroszorszaggal hivatalbol foglalkozok nyilvan tudjak, hogy mirol van szo. nagyon ritkak az elemzesek en nem is talaltam ilyet) az orosz power structure-rol.

Dr. No 2015.02.16. 17:05:48

@jotunder: Szilágyi Ákos - Túlirányított demokrácia (2011) A könyv a markánsan autokratikus jegyeket mutató orosz demokráciamodell kialakulásának logikáját, a ténylegesen leválthatatlan uralmi elit tíz év elteltével is kétharmados társadalmi elfogadottságának okait, főképpen pedig magát a működő rendszert kívánja bemutatni a magyar olvasónak. Puhatáblás, ragasztókötött, 332 oldal.
Ez például egy elég komoly elemzés, jelenleg is kapható, nem cenzúrázott, nem titkosított. Csak valamiért nem övezi közérdeklődés. Nyilván, mert a témája keveseket érint Magyarországon.
Az persze egy másik kérdés, hogy a Magyarországon élő szerző könyvét, főleg ebben a témakörben miért a pozsonyi Kalligram adta ki (mint az utóbbi hat-nyolc évben folyamatosan, hogy pontosítsak, a Pesti Kalligram, ami tudtommal a pozsonyi magyarországi lerakata).

nerángass 2015.02.16. 17:56:58

@jotunder: Különösen az 56-ban elesett szovjet ( mind you, szovjet, majdnem olyan mint a piréz )hősöké. Wittner Mari és Vona lapítnak. Priceless

rеgress 2015.02.16. 18:44:46

@jotunder: " lapokban nincs szo rola, az Oroszorszaggal hivatalbol foglalkozok "

Egy magyar nyelvtankönyvvel sem ártana hivatalból foglalkozni, mert ez gáz.

randomuser1 2015.02.16. 19:23:32

egyes történészek azt pedzegetik,a teljes keleti blokkban így futott le a rencerváltás, a fegyvere testületek, legfőképpen a szaxolgálatok között terült a gazdasági hatalom..
jóazígy.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.16. 19:53:01

@rеgress: nincs ekezetem. mitobb, idonkent nem hasznalok nagybetut. egyeb kerdes?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.16. 20:05:12

@jotunder:
"Maga a kormányfő sem tartja szerencsésnek, hogy Budapestre jön Vlagyimir Putyin, de nem volt más választása – egyik bizalmasa szerint így magyarázta Orbán Viktor, hogy miért éppen Magyarországon tesz látogatást a többi uniós fővárosban tavaly nyár óta nemkívánatos orosz elnök."

Nem volt más választása, lol. De volt: vissza is utasíthatta volna azt a pármillió dollárt, amit az oroszok a zsebébe dugtak. Remélem, a szolgatévé egyenesben fogja adni, ahogy a Hősök terén Orbán ünnepélyes külsőségek között lekuporodik Putyin elé és lepippantja.

vs.hu/kozelet/osszes/megvan-miket-irhat-ala-a-rettegett-talalkozon-orban-es-putyin

Mr. Waszabi 2015.02.16. 20:11:03

Nekem Gorbacsov jut eszembe. Ő is KGB-s volt, aztán még se volt hülye. Putyin meg az. Akár csak nálunk Orbán. Kis korában nem volt annyira elhülyült fasz, mint felnőtten. Hát igen, az emberek változnak, mondhatnánk. Gorbacsovból azonban mára sem lett fasz, amiként Horn Gyulából, vagy Németh Miklósból sem. Amit viszont se Putyin, se Orbán nem mondhat el magáról. Hát ennyit erről - az emberiség devalválódik, ez nyilvánvaló. Faszosodik. Már abban az értelemben nézve, hogy hogyan alakul ki a normális vezetőket támogató tömegből 10-20 év alatt a nem normális vezetőket támogató tömeg. Mindenki hülyül, ez a helyzet. Nem kell szégyenkezni, Adolf Hitler vagy Sztalin is így került hatalomra anno. Nincs semmi baj - csak az emberek ismétlik saját történelmüket.

V mint... 2015.02.16. 20:19:11

@Mr. Waszabi: Gorbacsov mezőgazdasággal foglalkozott, utána meg pártember volt. Lehet, hogy volt köze a kgb-hez, de mint medgyessy-nek a III/III-hoz.

von Putri 2015.02.16. 20:22:14

"A szilovikok embere jön most Magyarországra, őt fogják ujjongva köszönteni az amúgy lusztrációról álmodozó nem kicsit retardált magyar putyinisták "

Gyurcsány szeméről szerencsére már lehullott a hályog. Igaz. amikor ő találkozott Putyinnal, akkor még nem volt szilovik. Azóta lépett be a csekába

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.16. 20:25:40

@von Putri: Gyurcsány... Gyurcsány... ismerős nekem ez a név.

aritus 2015.02.16. 20:43:24

@Kettes: kösz, ezen hangosan felröhögtem.
Hát a kottáról sose hallottál öreg?

Mr. Waszabi 2015.02.16. 20:57:25

@V mint...: nem barátocskám. A KGB vezetője volt, és onnan került a pártfőtitkári székbe. Ez azért lényeges, mert mindegy, hogy mivel foglalkozott előtte szakmailag. Ami igazán lényeges, hogy tudta, hogyan kell pár év alatt a Szovjetunióból szabad gazdaságot csinálni - akárcsak Grósz Károly. Sokan ugatnak izomból, de kevesen gondolkoznak el azon, hogy a kommunista erős emberek a józanész belátásán vezették át sok helyütt a komcsi berendezkedést kapitalistába. Kádár belehalt rendszerének összeomlásába, pedig helyét nagyon megválasztottan, nagyon körültekintően Grósz vette át anno, aki a legfőbb tekintély volt ő utána az MSZMP-ben. A mai magyar hazaáruló gecik nem is gondolkodnak azon, hogy mennyi belátás, tolerancia kellett ehhez akkor és ott. Sok. Kurva sok. De lehet, hogy azért herdálják könnyelműen sokan ma a magya szabadságot, mert anno 25 éve nem akasztottak, nem lőttek a Dunába senkit itt. Ezen kevesen gondolkoznak ma - mert természetesnek veszik, hogy itt ilyen nem történik. Azon sem gondolkoznak, hogy lehetett volna úgy, mint a románoknál - a vezetők és a TEK kivégzésével. Mert ez történt akkor ott, illetve nem történt itt. És az az igazi szégyen, hogy pont azok árulják el ma mindazt az előnyt, értelmes megközelítést, akik ott voltak. Én nem felejtettem el, hogy itt mikor, ki ellen nem kellett fegyverrel fellépni '89-ben. Része voltam a gépezetnek akkor, amikor a Munkárőrséget kellett lefegyverezni. Nem volt vasárnapi körmenet egyikünk számára sem, nem tudhattuk, mit fog vagy nem fog történni. Emlékszem, azon az éjszakán azt tervezgettük, hogy disszidálni fogunk, ha nem lövünk a tömegbe. Ébredni kéne végre, hogy mit árul el Orbán és mi árulnak el azok az emberek, akik gondolkodás nélkül követik. Ő biztosan Döblingben köt ki, minimum, de nem muszáj, hogy ez a magyar emberek tömegénél is így legyen. A történelem arra való - különösen a saját nemzetünké, és különösen évszázadon belül-, hogy tudjuk, mi és miért történt, mik voltak a hibák, amikből okulnunk kell, nehogy elkövessük mégegyszer. Mondd, ha rosszul értettem - hajlandó vagyok tanulni a hibákból. De jelenleg a magyar nemzet a bányász béke seggét se érti fel lábujjhegyen ágaskodva se, ellenben a pofájuk nagy általában. Persze ettől még csak egy rakás szarnak látszanak, akik nem érik fel a bányász béka seggét sem, még egy jó ízű nyalás erejéig sem, ez a valós helyzet. Orbán kortársa vagyok, mindent láttam , ami volt, és amit tenni kellett volna - és azt is amit ehhez képest tett és nem tett. Több a restanciája a nemzettel szemben, mint bárkinek korábban. Még Kádár is inkább becsülte az országot, népét, mint ez a hazaáruló köpönyegforgató szarházi.
Engem az apám lapáttal agyonvert volna 35 éves koromban is, ha tized annyira szarfaszú hazaáruló lettem volna akkorra, mint amilyen Orbán lett abban a korában. Na, valahol itt kezdődik a magyarság, az öntudat, azt gondolom. Magyar az, akinek nem kell szégyellnie magát tetteiért. Ez csak rajta múlik mindenkin, nem máson. A nevetséges az, hogy én vagyok a demokrata - ha úgy teszik, liberális - , ám még is én képviselem a konzervatív demokráciát ma. Meg a hozzám hasonló normális értékrenden nevelkedett magyar emberek. Nem nekünk szégyen, hanem a hazaáruló szarháziaknak.

2015.02.16. 21:09:20

@von Putri: én leszarnám magasról szívem szerint, hogy ki kivel pezsgőzik, csak hát tudod itt tízmilliárdos megállapodások köttetnek, többnyire feleslegesen, korán és dollárban..

ez a gyurcsány nekem is ismerős. gondolom ő volt 2008 tájékán putyin egyik pincsije. tessék mondani, mi változott azóta?

aritus 2015.02.16. 21:19:18

@Imola Hüvelyesi: A kuplerájt nem, csak a berendezést.

McKinney 2015.02.16. 21:23:04

Symo Häyhä forever!

V mint... 2015.02.16. 21:37:24

@Mr. Waszabi: Kevered Andropovval. Olvass utána. A többivel egyetértek.

manager2008 2015.02.16. 22:05:31

@Mr. Waszabi: Jól beszéltél. Csak egy érdekesség. Néhány öreg karhatalmista azt mondta (a nagy házban) hogy itt az idő és ők most lepuffantják ezt a fickót aki beszélt a téren, meg a többit is, mert különben nagy baj lehet. Mi páran mondtuk nekik hogy inkább sétáltasd a kutyádat öreg. - Majd egyszer megírom. - A fickó akkor megúszta, miattunk, és még csak nem is tud róla :). Hiába, "mindenki felelős azért amit tett és amit tenni elmulasztott" - mondá a bölcs.

alexian 2015.02.17. 02:31:36

@jotunder: :)) akik otthon olvasnak bennünket, ebben a kommentelő körben még mindig az ékezet hiánya a legfőbb gond? bakker

2015.02.17. 03:35:30

@Dr. No: Szilágyi Ákost nem mindneki szereti (én se), túlesztétizát és lelki kommancs (vagy inkább zapadnyik) kicsit, de az biztos, hogy kenterbe veri a nyugati kremlinológusok nagy többségét. Csak éppen nincs rajta az interneten és nincs angolul, ezért nem használják. Zapadnyik, mondom, már amennyire ez értelmezhető egy külföldire. Az.

nu pagagyí 2015.02.17. 06:13:21

Orbán visszatért oda, ahonnan elindult. Az oroszok kiseprűzésére felhívó beszédétől '56 ismételt ellenforradalommá minősítéséig. Az elmúlt negyedszázad meg sem történt, a múlt újra kezdődött.

Brumm Brumi 2015.02.17. 07:50:29

www.hungary.mid.ru/hu/news09_03_2_hu.html

És ujjongott ekkor a ballib sajtó, mondván hogy micsoda reálpolitikus...
És árasztották el a nagyérdeműt Totó kutya nyalogatásával meg Apró Antal unokájáról készült bizalmas találkozókról készült képekkel.

És sajnálkoztak Orbánon, mondván hogy neki ez nem sikerül, Putyin őt "büntetőpadon"(!) tartja, lám a Debreczeni Jóska is lemérte a moszkvai vécében a másodperceket, kevés volt.

Aztán...

velőtanya 2015.02.17. 07:57:57

@Mr. Waszabi: Hiába fölényeskedsz, egyszerűen tárgyi tévedésben vagy. Gorbacsovnak a (pártfőtitkárrá) megválasztásáig* nem volt semmi köze a KGB-hez, nemhogy vezetője lett volna. Még olyan sem, hogy mondjuk KB-titkárként hozzátartozott volna a terület pártfelügyelete, mert nem tartozott. Előbb a mezőgazdaságot felügyelte, utána pedig, már a Politbüro tagjaként amolyan HR director lett - de nem a KGB-ben, hanem a pártban.
*a megválasztása után is csak annyi, hogy hivatalból végső soron neki jelentett a KGB is, de ennyi

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.17. 08:06:02

@velőtanya: jól láthatóan összekeverte andropovval.

igazi hős 2015.02.17. 09:01:26

A magyar kormány nem képviselteti magát Putyin fiumei úti koszorozásán. Pedig milyen szép lenne: először tapsolnak kicsit a Nagy Vendégnek ebben a temetőben, aztán pár perc alatt kiérnek a másikba Kőbányán és már meg is köpködhetik (persze stílusosan, szotyihéjjal) a 301-es parcellát. Ezzel egy időben az ügyeletes majom bejelenti, hogy visszamenőleg érvénytelen minden "ruszkik haza" és "továrisi konyec" és persze az újratemetésen mondott beszéd sosem történt meg és mindig is Eurázsia volt az ellenség.

igazi hős 2015.02.17. 09:02:19

@igazi hős: Errata: koszorozásán = koszorúzásán

nerángass 2015.02.17. 10:36:01

A sors kacskaringói

"Oroszoknak lefeküdni energiaügyben, Putyintól ájultan elalélni és félni: gyurcsányság. Utóbb Nyugaton az egészet letagadni, s azt mondani, amit a Nyugat akar hallani (mindezt persze szemrebbenés nélkül): gyurcsányság. "( Bayer Zsolt : mno.hu/vezercikk/gyurcsanysag-455392?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201502

mandiner.hu/cikk/20150217_bayer_zsolt_level_vlagyimir_putyinnak

Mr. Waszabi 2015.02.17. 20:56:36

@velőtanya: én kérek elnézést először, mert valóban helytelenül állítottam, hogy KGB vezető volt Gorbacsov. Azután pedig te jössz, mert a mezőgazdasághoz nem sok köze volt valójában, nem ezért lett az , aki, hanem mert Andropov személyes bizalmasa volt, s ennek okán élvezte a KGB teljes támogatását reform intézkedéseihez, átszervezéseihez, még mielőtt főtitkár lett volna.
Harmadszor megint én kérek elnézést, mert ismereteim Gorbacsovról korabeliek, azaz az internet előtti korból származnak, az maradt meg tehát, amit a korabeli sajtó útján ismertem meg. Az pedig erős KGB hátszelet tulajdonított személyének, viszont nem alaptalanul. Így valószínűleg ezért maradt meg bennem, hogy KGB vezető volt. A lényeg, hogy nem a semmiből jött mezpgazdasági szakemberként érvényesült, hanem nagyon erős KGB támogatást élvezett. Egyébként Csernyenkóval, Andropov utódjávsal is hasonló kapcsolatot épített ki, így lehetett olyan erős támogatása, amilyen végül is lett neki, ami miatt pártfőtitkár lehetett belőle. Utána néztem, így kerek a dolog.
A stílusomért meg elnézést kérek, nem bírom a mellébeszélést, a mókusvakítást, idegesít - de már dolgozom rajta, hogy ne idegből reagáljak:)