Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A kompetencia mint hatrany (sohajtasposzt)

2014.11.24. 17:07 | jotunder | 101 komment

Címkék: bkv tarlós

 

        Vitezy David nem lehetett volna a BKK vezere, ha a mamaja nem Hankiss Agnes es ha nem unokatestvere Orban Viktornak. Vitezynek mindazonaltal Hankiss Agnes a mamaja es Orban az unokatestvere (ez nem igaz am, a testvere az igazi unokatestver, o csak felunokatestver), sot Erdos Peter Kurvaanyad a nagypapaja, es igy a BKK vezere lett. Az ilyesmi rohadtul nem okos dolog, don't try it at home. 

         Altalaban ezek a rokonok nagyon arrogans, nagyon tehetsegtelen balfaszok szoktak lenni. Vitezy nem annyira arrogans es egyaltalan nem tehetsegtelen. O a hiba a rendszerben. Vitezyt erdekli az, amit csinal, beletanult rendesen, es erthetetlen modon nem hulye. Ebben az orszagban komplett hulyek lehetnek egyetemi tanarok, intezetvezetok, miniszterelnoki fotanacsadok, a minimum, hogy a Vitezynek is hulyenek kellett volna lennie, es hat nem sikerult neki. Nem probalta elegge. 

         Az, hogy a tehetsegtelenseg hianya meg Orban Viktor majdnemunokatestverenel is megbocsathatatlan bun eleg sok mindent elarul errol a rezsimrol.

         Nagyon tehetsegtelennek es nagyon aljasnak kell lenni. Reggeltol estig. Husz-harminc evig, lankadatlan. Es akkor talan. De meg akkor sem art, ha kicsit Orban Viktor unokatestvere vagy, Borokai Gabor lanya, Andy Vajna macaja, Szijjarto Peter futsalcsapatanak gyuroja. Kurva nehez igazan szar embernek lenni, de azert mindenkit megnyugtatok, aranylag sok embernek sikerult mar ebben az orszagban. 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr916929263

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.11.25. 10:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.24. 17:20:43

@Csm001: tetszettek volna svajcban megszuletni, mondta volna antall jozsi.

RontoPal 2014.11.24. 17:34:24

Az arrogancia mentességre azért ne vegyél mérget, és jómodorból sem lehetne benevezni a járási bajnokságba, több eséllyel indulna a faragatlansági eb-n.

ámbátor 2014.11.24. 17:40:02

Lehet, hogy nem teljesen hülye, de messze a képességei/tapasztalatai fölötti pozícióba jutott a jó rokon.
Igyekvő osztályvezetőnek kéne lennie, tíz év múlva lehetne jó vezető is.

Sajnos vannak olyan pozíciók, ahol a veleszületett nemhülyeség meg érdeklődő hozzáállás nem elégséges, némi szakmai, vezetői tapasztalat sem árt. Mondjuk mostanra lehet, hogy ezek részben megvannak. Mikor a stallumot kapta, nyilvánvalóan alkalmatalan volt. (Nem kizárt, hogy titokban ezt ő is elismerné, ha tényleg nem teljesen hülye)

Csm001 2014.11.24. 18:01:28

@jotunder: Úgy 24 évesen döbbentem rá, hogy napra 9 hónappal szilveszter után jöttem a világra, s így bár a handlé - postás - képkereskedő kombó kiesik származásomat illetően, svájcra koncentrálni nemigen volt lehetőség a buliban...

Wolff 2014.11.24. 18:05:45

Azért Széles Gábort lelkesen kitömte a buszjáratok privatizációjával.

Zb74 2014.11.24. 18:51:42

Fogalmam sincs, honnan jön ez a "Vitézy nem tehetségtelen" mítosz, de én eddig semmiféle igazolását nem láttam a ténykedésében (Aba Botond hozzá képest a sikeres topmenedzser megtestesülése).

aronsatie 2014.11.24. 19:25:55

Honnan tudjuk, hogy nem tehetségtelen? Tarlóst még ehelyütt is kompetens városvezetőnek szokták tartani, és elsősorban ő akarja Vitézyt leváltani. A félunokatestvér meg vagy hagyja vagy nem hagyja.

félázsiai nagymagyar 2014.11.24. 19:40:18

"Nagyon tehetsegtelennek es nagyon aljasnak kell lenni. Reggeltol estig. ... Kurva nehez igazan szar embernek lenni, de azert mindenkit megnyugtatok, aranylag sok embernek sikerult mar ebben az orszagban."

Ha jól megfizetik, megy az.

tableno 2014.11.24. 19:50:13

@jotunder: Manapság a nem Svájcban születettség sem leküzdhetetlen hátrány, pont te vagy rá a bizonyíték. Persze az országnak attól nem lesz jobb, de hát istenkém...

tableno 2014.11.24. 20:03:28

Nem tudom láttátok-e, de Tallián produkcióját tanítani kéne a nernyik-képzőben. Ilyen egy jó káder, kéremszépen!

m.youtube.com/watch?v=qHKaxT_p0bI

Peter Fender 2014.11.24. 20:08:39

Nem tudom, hogy Vitézy valóban mennyit érhet. A jóakarat kevés, ennyi idősen meg tapasztalatot nem igazából szerez az ember. Ha érdem a "vakok közt félszemű a császár", akkor legyen. Rövidtávon jól járhatott, de hosszútávon lehet, elb@szta az életét, hogy hagyta magát besározódni.

Peter Fender 2014.11.24. 20:11:56

@tableno: Az egész videóban az volt érdekes, hogy az ellenzék laptopjain az eu-s zászló volt. Azt a f@sz bajszos nem tudta kivitetni. Végre valami kreativitás.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.11.24. 20:16:52

A poszthoz csak annyit, hogy éppen a posztíró hangoztatta nem egyszer azt, hogy Orbán mennyire tehetséges politikus. Amikor néhányan figyelmeztettük arra, hogy a politikusi tehetség nem merül ki a hatalom megszerzésében, hanem, és legfőképpen azon tevékenység függvénye, hogy mit, hogyan csinál az országával, akkor ez nem hitte el, és tovább mondta, hogy márpedig Orbán tehetséges.
Ebből pediglen az következik, hogy posztírónknak nem ok fogalma van a "tehetség"-ről, vagyis nem annyira mondott valamit (ezúttal Vitézy tehetségéről), hanem inkább a szél lebegtette a száját.

macchiato 2014.11.24. 21:08:51

Vitézy Dávid tényleg protekciós és tényleg okos és hozzáértő. Ciki ez Tarlóséknak, mert ez az ember még mindig nagyon fiatal és ők, akik jóval idősebbek és nem tudnak ennyit, de hát istenem... ez van. Ajánlanám az Index cikkét azoknak, akik nem tudják, mit tett le eddig az asztalra: index.hu/belfold/budapest/2014/11/21/vitezy-interju/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.24. 21:09:26

@ipartelep: fenntartom, hogy Orbán egy nagyon tehetséges politikus.
orulunkvincent.blog.hu/2011/05/30/egy_populista_politikus
ő is az volt.

orbán tehetsége leginkább abban nyilvánult meg, hogy 2006-ban megtartotta a pozícióját a fideszben. és végigvitte a terveit 2010 után is. nyilván szívesen látnám, ha... hogyan lehet ezt politikailag korrekten leírni, szóval ha valahogy nem lenne miniszterelnök, de ez nem változtat azon, hogy igazi (bár kétségkívül gennyes és undorító) politikai tehetségnek tartom.

ámbátor 2014.11.24. 21:32:50

Ezen már hússzor túljutottunk.
Ha a politikus tehetségét azzal mérjük, hogy hatalomra jut és azt meg is tudja huzamosabban tartani (pártján belül, országosan), akkor tehetséges. Kádár óta a legtehetségesebb.
Ha azzal mérjük, hogy politikusként országa sorsának jobbításán ügyködik, akkor egy béna fasz. Igaz, nem is nagyon próbálkozik.

csársz 2014.11.24. 21:42:18

@jotunder: sokan csak a sikerben mérik a politikai tehetséget, tehát Sztálin és Hitler is tehetség volt (az utóbbi végül azért elbukott)

én viszont nem gondolom, hogy ne lehetne a tehetség erős jele, ha valaki egy adott ponton önként lemond (vagy öngyilkos lesz, mint Teleki), pedig az a fentiek szerint bukásnak számít
vehetjük például lemondásnak, amit Washington tett, hogy nem vállalt harmadik ciklust, és ezzel a legdemokratikusabb hagyományt teremtette meg a liberális demokrácia történetében

amihez Orbánnak tehetsége van, a hatalmi manipuláció

politikai tehetség az, akinek működése előre viszi az országot

nandras01 2014.11.24. 22:36:07

@jotunder:
hát, ha így nézzük, akkor don corleone is igen tehetséges volt...

Herr Schwarze Liste 2014.11.24. 22:45:18

kompetencia? inkontinencia ne legyen, oszt jónapot.

Mister Gumpy 2014.11.24. 22:59:47

@ipartelep: @jotunder: Nyugi mán fiúk: JT, mint világot nem látott mucsai félértelmiségi, úgy döntött, hogy a Mucsán megszokott értelmében használja a "politika" szót. Hogy miért, az legyen az ő baja. De ezen kívül nem mondotok egymásnak ellen.

tyto 2014.11.25. 00:14:28

aki azt állítja hogy V.D. jó szakember, és amit csinált az is jó eddig, az megtenné hogy valamiféle alátámasztást ad a mondásához? hogy Lucius Malfoyt idézzem:....mondani könnyű...bizonyítsd!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.25. 00:18:05

@nandras01: nyilván van hasonlóság mondjuk lucky luciano és orbán felemelkedése között, de itt egy európai uniós államról beszélünk. orbán agresszivitása, kegyetlensége, céltudatossága egészen félelmetes. ezt az" illiberális" tripet nem értettem, az internetadót rendesen benézte, tud hibázni azért, de nem látom, hogy verhető meg.

Peter Fender 2014.11.25. 00:42:13

@jotunder:
A gondolatmenetet követve Hitler is tehetséges politikus volt, meg Sztálin is, meg Mao Ce Tung és Pol Pot. Lehet tisztázni kellene, hogy mi a politikus profilja és milyen kompetenciákkal kell rendelkezni. Ezek után mondhatjuk valakiről, hogy tehetséges-e abban vagy sem. Véleményem szerint a hatalom öncélú megszerzése és megtartása nem politikusi, hanem diktátori kompetencia. Ha a kérdés úgy hangzana el, hogy Orbán tehetséges diktátor, arra a válaszom igen lenne.
De te attól még tarthatod tehetségesnek, hogy az összes hozzászóló ellentmond :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.25. 01:19:36

@Peter Fender: mit kellene írnom, hogy mindenki boldog legyen? orbán tehetségtelen? ugye arról van szó, hogy a tehetség egy pozitív konnotációjú kifejezés, ergo ha én orbánnal kapcsolatban használom, akkor ez sokakat felháborít. a tehetségnek van egy semleges értelmezése. ez nem a náci németország, hitlert ne keverjük ide.
orbán huszonöt éve van a politika kellős közepében, pártok dőltek össze, ő meg ma is miniszterelnök. elképesztő figurákkal veszi körbe magát, intézményesítette a korrupciót, súlyos károkat okozott a jogállamnak, szabályos állampártot épített ki, de aki ezt az embert ki akarja csinálni, annak rendesen fel kell kötnie a gatyáját.

nandras01 2014.11.25. 01:47:02

@jotunder:
félreértés ne essék, én is tehetségesnek tartom orbánt, persze amennyiben a "tehetséges" fogalmát lehet negatív konnotációban is alkalmazni.
az általam felemlegetett orbán - corleone párhuzammal mindössze érzékeltetni kívántam, hogy a "tehetség" nem minden esetben bír pozitív tartalommal.

balmoral 2014.11.25. 04:09:49

Majd elkezdem Dávidkát sajnálni, amikor feltűnik mellettem a gyárban, mint anyagmozgató segédmunkás. Addig elvan az együttérzésünk nélkül is, bár Jótündér kedves szavai bizonyára jólesnek neki, ahogy orbánnak is az elismerés. Vele kapcsolatban én részben egyetértek Jótündérrel, amennyiben nem látom lebecsülendő ellenségnek, de én a tehtséges helyett inkább a veszélyes jelzőt látom helyénvalónak.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2014.11.25. 07:55:01

Kár lenne újra kezdeni a "tehetség" vitát. Csak röviden (iskolásan, és szájbarágósan) megjegyezném, hogy a szónak a ténylegesen létező pozitív konnotációja mellett van egy ennél fontosabb aspektusa (amire már egyébként utaltam korábban): Ha nem önmagában használjuk, hanem a "politikus"-hoz kötve, akkor természetszerűleg arra vonatkozik, hogy a politikában mi értelme, jelentése van a fogalomnak. Vagyis - értelemszerűen - az egész politikai tevékenységre vonatkoztatva, nem pedig annak egyes kiragadott részeire, mint itt történt, nevezetesen a "hatalom megragadására". Az csak egy része a politikus ténykedésének, és amellett számos más, annál szerintem sokkal fontosabb tevékenysége is van. Ugye nem kell sorolnom, hogy mik azok?
Így természetesen egy politikus akkor hívható tehetségesnek, ha az egész ténykedése, összességében inkább pozitív, vagy kiemelkedő, és az a népe, országa javát javát szolgálja, nem pedig a saját- és bűnszövetkezete hasznát. A szónak ebben a teljes értelmében, Orbán Viktor egy súlyosan tehetségtelen politikus.

gazoló 2014.11.25. 08:16:45

'Eccer 'kéccer kérni fognak még tőle valamit:))

stoppos76 2014.11.25. 08:49:05

Andy Vajna matricájának olvastam, ami ugyancsak igaz.

muci 2014.11.25. 08:58:24

Igenis joga van a tehetséges rokonnak, barátnak, ismerôsnek is kiírt állást megpályáznia, ha végzettsége, szakmai és vezetôi tapasztalata (az elvárás kb.10 év szokott lenni) alapján megfelel.
Meghírdették az állást? Ô volt a mezônyben a legjobb?

2014.11.25. 09:07:53

A Vitézy gyerek az egyetlen kivétel a fideszben,aki valóban érti is nagy vonalakban azt, amivel megbízták.

flort 2014.11.25. 09:21:29

@macchiato: "tényleg okos és hozzáértő". Ugyanarról a Vitézyről van szó, aki egykor a VEKE elnöke volt? Azidőtájt azon tűnődtem, hogy egy vélhetően egyetemet sem végzett ficsúr (lehet, hogy ezt azóta abszolválta, tegyük fel, hogy közlekedésmérnökként) hogy lehet napi szereplője a híreknek, láthatóan tagság és szakértői stáb nélküli mindig mindent megmondó szervezet vezetőjeként.

Tudom hogy Mozart már 5 évesen, meg Polgár Judit is a földbe döngölt mindenkit gyermekkorában (stb) de ne játsszuk a hülyét, kérem. Egy BKV jellegű vállalat vezetéséhez normális országban alapkövetelmény a szakirányú képzettség ÉS többéves tapasztalat, 3-5 év vezetői múlt. Kérdés, hogy Vitézynek megvolt-e ez? Igencsak meglepődnék, ha igen, és ezek után tökmindegy, hogy mennyire okos.

TG69 2014.11.25. 10:01:37

@jotunder: index.hu/index2/#bloghu/civilhetes/2014/11/24/orban_a_hatalomkufar_egy_videki_csavo_primitiv_tortenete

Úgy győzhető le, hogy ő sem tud többet, mint a mszp. A pot. GDP a béka segge alatt, a lakosság szegényedik. Nézd meg az index riportját a fidesz képviselőivel a szociális válságról. Miközben eddig elhajtották a riportereket, most félszegen és rettegve állnak a kamereák elé. A vezér hibázott és a szellem előjött a palackból Tudják, hogy újpest után jönnek a következő vereségek, mert a hosszutávú perspektíva nem nyerő az embereknek és nincs már hihető fedősztori a lopásokra. A rezsicsökkentés kifulladt, deflációs veszély miatt, nincs már mit adni és lassan nincs már mit elvenni. Hogy mennyire lehet tehetséges egy kocsmai bunyós? Alapvetően semennyire. Erre nem ezt a szót használjuk.

TG69 2014.11.25. 10:04:11

@jotunder: Szerintem a posztodra visszatérve Vitézí tényleg tehetséges, Orbán viszont egyáltalán nem az, vagy ha igen megmondhatnád mi az a terület amiben 10000 órát letett az asztalra. Az nem ér, hogy benne volt valamiben x évig, hanem hogy komolyna elmélyedt benne, amitől kiválóság lett.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.25. 10:23:36

@TG69: sajnos a hatalmi mechanizmusok kiépítésében és megértéséhez nagyon jó az érzéke. az, ahogy maga alá gyűrte az egész fideszt, hogy azt csinálhat, ami akar, az teljesen elképesztő. lényegében kritikus hang sincs a jobboldalon. olyan masszív a rendszere, ami páratlan európában. ezt tényleg szét kell majd verni, de nem tudom, hogy mikor.

ingyenebed 2014.11.25. 11:09:30

vitézy egy lusta disznó.
tavasz óta szopunk pesten a krva útfelújításai miatt.
hogy sikerült neki az ÖSSZES nagy főút feltúrását 2014-re tenni EGYSZERRE b+.

okos, csak lusta.
és valszeg teljesen alkalmatlan menedzsernek.

István Tamasi 2014.11.25. 11:18:43

Nagyon úgy tűnik, hogy ez a blog az orrbányász szrecsenmosdatását szolgálja.

beavereater 2014.11.25. 11:29:38

@jotunder: Én tudom. Minél előbb, annál jobb:-) De elég fasza lenne, ha a sajátjaik kergetnék el őket, pl. a gyurcsányfóbiás tanarakkal az élen.

ingyenebed 2014.11.25. 11:30:08

@jotunder:

orbán nem tehetséges, hanem legfeljebb hatékony.

csak az emberi faj nem a jót díjazza, hanem a hatékonysáégot tiszteli, illetve alkalmazkodik hozzá.

ha valaki megkérdezné tőled, hogy na, kedves JT, akkor most ki kéne írtani 6 millió embert, mert csak, kérünk javaslatokat, akkor mit mondanál? ötleted se lenne, mert ez azért nem olyan könnyű feladat.
akkor Hitler tehetséges volt?
mert olyan olyan ügyesen megoldotta, gázkamra, bakker, mekkora ötlet már! és az a szervezettség! le a kalappal, télleg! hiába na, a tehetség az tehetség.

Orbán egy rohadt gátlástalan hazug szemétláda. Hatékony szemétláda.

És nincs ettől függetleníthető objektív aspektusa a dolognak, ami alapján ő megítélhető. A politikából nem lehet kivonni az erkölcsi tartalmat, mert a politika lényege az erkölcsi törésvonalak alapján való döntéshozatal. Ezért van. Ha nem így lenne, akkor kisorsolt mérnökök is kormányozhatnának körzővel, vonalzóval, nem kéne ez az egész nagy cirkusz.

Ha valakit tehetségesnek nevezel, azzal tisztelegsz előtte, mert a "tehetséges" szónak van egy pozitív erkölcsi konnotációja, ez van b+, sajnálom, ez egy ilyen szó.

de te ne tisztelegj itt minden f@szkalapnak, mint egy kálmánolga, mert ezek a gátlástalan gazemberek attól tudnak hatékonyak lenni, hogy a 10 millió kálmánolga nem küldi el őket a jó büdös francba, hanem még leül velük csevegni. mert akkor lesz apuka jó kislánya, bsszameg.

annyira fárasztó és unalmas már ez az orbánviktormilyentehetséges becsípődésed.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.25. 11:37:56

@ingyenebed: szerintem is őrjöngj még egy kicsit. gázkamrázz is még, az is nagyon jól áll neked.

csársz 2014.11.25. 11:47:55

@jotunder: Orbán egy tehetséges ember, ezzel teljesen egyetértek
óriási szerepe volt a rendszerváltásban (többféleképpen is), utálom, amikor azt írják, ők már akkor is látták, hogy mi lesz belőle, meg hogy nem volt bátorság már akkor...
az is nyilvánvaló, hogy volt érzéke "a hatalmi mechanizmusok kiépítésében és megértéséhez", de erre ma már nincs semmi szüksége

szerintem olyan nagy lehetőségei voltak 2010 után, hogy csinálhatott volna egy jobb országot, nemzetközi reputációt szerezhetett volna, és valóban beágyazhatta volna magát 20 évre
de azóta rengeteg hülyeséget csinált, amivel nem (vagy kevéssé) vesztette el az övéi között a hatalmát és rajongottságát, mégis veszélyeztette és -ti a hatalmát: úgyhogy nem olyan tehetséges mégsem

Vakmacska 2014.11.25. 11:54:01

Ha valaki, én szentségelhetnék, mivel pont a 3-as és 1-es viligák tengelyén járok mindennap dolgozni. Tettem is, mivel a 25-30 perces menetidő azóta 50 meg egy órán túli. Egy irányba.

Deviszont. Szarul megszervezve és helyenként hülye kivitelezőket alkalmazva (a Kőbányára vezényelt brigád még amatőr szemlélőként is láthatóan minősíthetetlen volt) is csináltak valamit.

Az előző BKV-garnitúrák nyilván soha nem jártak külföldön. A mostaniak látványosan szedtek best practice-okat innen-onnan, rémlik Frankfurt, UK, Prága. Mind fényévekkel tart előttünk mondjuk (amiből Prága szégyen Budapestnek, mert pont olyan volt 1990-ben mint mi) de van utastájékoztató rendszer, nem lettek szignifikáns járatritkítások, lett néhány értelmes alakítás (9-es buszt nem megszüntették hanem meghosszabbították, riszpekt), az ÖSSZES szaros hunglish bemondást normális angolra cserélték, és a feliratok jó része is most már mentes a barom nyelvi hibáktól.

A keletinél mondjuk iszonyat az új mozgólépcső, zörög, kattog, ráz. A Citarók jegykezelői hiába újak, négyből egy műkszik egy csendes vasárnap délután. De. Van valami erőlködés normális árusításra, normális elektronikus jegyre, normális weboldalra és tájékoztatásra, takarításra is.

ergo a BKV nem rohadt le úgy, mint ahogy a) vártam b) az összes többi közszolgáltatás. Nem tom mennyi ebből Vitézy érdeme, de vannak szabad szemmel látható fejlődések, más kérdés,hogy jobb helyeken ez a TERMÉSZETES és elvárt. De nem ott lakunk, ugye.

TG69 2014.11.25. 12:07:37

@jotunder: Én is úgy gondolom, mint csársz. Volt 8 éve felkészülni a tényleges kormányzásra és ehhez képest gyurcsányi értelemben :) nem csinált semmit. A 2/3-át egy csomó hülyeségre herdálta el és már a saját választói sem szavaznak rá (lsd újpest), azaz elveszett a varázs. A gazdasági trükközés kifújt, jön a lakosság és hát nem erről volt szó. Ha nagyon ügyes lehet hpgy még egy ciklust kibír, de ez már érdektelen, kül és gazdaságpolitikája zsákutca, belpolitikája pedig lassan kiég. Az igaz hogy mindenütt a saját emberei vannak, de van az a pénz amiért szépen felállnak majd ezek, a rendszert pedi pedig így is működtethető. Én tehát nem emelném ilyen magasságokba a NER-t, mert nincs mögötte már bizalom. Egyébként ez a jobboldali kritikanélküliség nem egy újdonság, aki a vezért támadja az a közösséget támadja stb felfogás sem Orbán érdeme, belakta ezt a helyzetet és most nagyot koppan. Már a 2/3 = nép mantra is egy teljeseb elhibázott politikai üzenet volt, alapvetően minden tervszerűtlen, időleges és rövidtávú maszlag volt habonyárpival leöntve. Csak nem founk ettől a szaralaktól (HÁ) megijedni?

esernyősEvezős 2014.11.25. 12:26:53

@tableno:
Tállai.
Az az ember egy szimpla tokaszalonna.
Értelmét tekintve is.

esernyősEvezős 2014.11.25. 12:29:44

@Peter Fender:
Ettől én még MINDEN NAP bevinném a zászlót és hangosan röhögnék, mikor a kövérbohóc nekiáll szónokolni, meg kivitetni.
Tegnap végre a helyzethez illően viselkedtek az ellenzéki frakciók: nem hagyták a másik zsírszalonnát (elsimon) beszélni és hangosan röhögtek, mikor kövér rendreutasította őket.
Ezekkel nem lehet másképpen, csak így.

esernyősEvezős 2014.11.25. 12:33:56

@jotunder:
Nem azért nem verhető meg(?) mert tehetséges, hanem azért, mert a végtelenségig aljas és korrupt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.25. 12:47:56

@Evezős: Szerintem erdemes tudni, hogy kivel all szemben az ember. Egy oriasi munkabirasu, kegyetlen es agressziv politikus all a jobboldal elen, aki tudja, hogy mit csinal.

Egyallampolgar 2014.11.25. 12:48:21

@flort:
Szerintem ön eléggé személyeskedik. Vitézy nem volt a VEKE elnöke csak szóvivője. Azért hívták mindenhova mert érthetően összefüggésében tudott nyilatkozni a budapesti közlekedés akutális kérdéseiről legyen az villamos beszerzés vagy BKV strájk.

Szerintem sem mérhető Aba Botondhoz. De kétségtelenül ért a közösségi közlekedéshez, érti a pesti problémákat. Tény hogy nem volt vezetői tapasztalata, de ért ahhoz ami munkájának tárgya. Kinevezésével számos többek között VEKE-s szakember érlkezett a testülethez. Cseppet sem hibátlan BKK elnöki munkája összeségében pozitív. Ezzel pedig igencsak kilóg a mai közszereplők mezőnyéből. Erről szólt a blog bejegyzés.
Ja meg arról, hogy Vitézynek még nincs elég tudása a térdeléshez és az alfelének sikosítattásához. Hát ez lett veszte.

flort 2014.11.25. 12:52:59

@jotunder: nézd, az a baj, hogy igaza van.

Ha végiggondolod, O.V. elmúlt miniszterelnökségét, nehéz lenne előremutató dolgot kiemelni, ami arra utalna, hogy előbbre gondolkodik a tegnapelőttnél. Így sikerült az elmúlt évtizedek egyetlen hosszú távú átalakítását zsigerből, gondolkodás nélkül szétverni, és nyilvánvalóan ezt tervezik a köz- és felsőoktatással is, ami - és ebben aligha van vita köztünk - a jövőbe való befektetés pofonegyszerű modellje. Mindezt pillanatnyi pénzügyi megfontolások nyomán.

M. Thatcher tehetséges politikus volt, mert hosszú távon gondolkodott és sikerrel alakította át Angliát számos igen népszerűtlen intézkedésen keresztül.

Amit Te és pl. Török Gábor Orbán politikai sikerének véltek, az vegytiszta machiavellizmus, technikai megvalósítás, amelyik nem szól semmiről önmagán kívül.

De ennek semmi köze Vitézy úrhoz - ON

flort 2014.11.25. 13:16:47

@Egyallampolgar: valóban, ha az arra való rákérdezést, hogy valaki rendelkezik-e a munkájának elvégzéséhez szükséges tapasztalattal, azt személyeskedésnek véljük, akkor igen.

Noha részben igaza van, hiszen mint a Wikipedia is írja, "2000-ben, 15 évesen a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület alapító tagja, 2002-től elnökségi tag, a közlekedésfejlesztési munkacsoport vezetője. 2006-tól az egyesület szóvivője." Tehát érettségi előtt már közlekedésfejlesztéssel foglalkozó csoportot vezetett, majd egész más tanulmányok és nyolc év után szerzett " közgazdász végzettséget, regionális település- és területfejlesztési szakirányon."

Végül szintén személyeskedő hangnemben hozzátenném, hogy dolgoztam én olyan helyen, ahol a főnökségben volt két olyan ember is, akiknek nem volt meg a posztra való pályázáshoz szükséges papírjuk és mégis őket nevezték ki. Az intézményen ma is meglátszik kevéssé áldásos tevékenységük.

Nyilván minden esetben lenne ezeknél az embereknél rátermettebb jelölt egy-egy igazgatói posztra, csak a hátszél hiányzik.

Az, hogy utána ki mit csinált, más lapra tartozik.

ámbátor 2014.11.25. 13:29:12

Ami Vitézyt illeti elvitathatatlan, hogy az elúlt négy évben lett utastájékoztatás, google mapsen követehető autóbusz, ami többé-kevésbbé tényleg a menetrend szerint jár. Lett bubi (asszem az is BKK). Egységesülni látszik a parkolás ellenőrzés. Lett egy csomó nem annyira leharcolt jármű a BKV-nál. Lett normális jegyárusítás, automatákkal szerte városban. Bankkártyát elfogadó pénztárakkal, automatákkal.
Csupa olyasmi, ami az előző időszakból nem következik, annak a trendje egyértelműen a kigyulladó, széteső buszok jönnek amikor eszükbe jut irányba mutatott.
Az persze itt nem látszik, hogy mennyi pénzt (nem) kapott a BKV korábban, mennyit toltak most oda.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.25. 14:09:20

@flort: en egy szoval nem allitottam azt, hogy orban jot tesz az orszagnak. es egy szoval nem allitottam azt sem, hogy amit tesz az NEM vegytiszta macchiavelizmus.

orulunkvincent.blog.hu/2012/01/13/cipolla_2

ket eve eleg pontosan leirtam, hogy mit gondolok rola.

nerángass 2014.11.25. 14:12:43

Az gondolom mindenki előtt világos, hogy Első Agyafúrt nagyon kemény ellenfél a politikai porondon, jelenleg minden hatalom a kezében öszpontosul, működésének ( assszem inkább országlásnak kellene nevezni ) nincsenek intézményes korlátai és láthatólag kezében vannak a hatalma fönntartásához általa fontosnak tartott eszközök ( szavazat, pénz, ideológia ) is. Van viszont egy pár olyan jellembeli vonása, amelyek egyre markánsabbak, ahogy az abszolút hatalomban eltöltött idő múlik és ezek a vesztét fogják okozni. A legfontosabb a bármiféle kompromisszumra való képesség teljes hiánya, ( amikor időnként látszólag visszakozik az csak taktikai manőver, erőgyűjtés egy még erőteljesebb támadásra, magasabb, súlyosabb szinten, néha más irányból, csakazértis ) Az empátia, a beleérzés, a más ember bőrébe bebújás készségének teljes hiánya oda vezet, hogy még az a nagyon kevés visszajelzés, amellyel ilymódon képet alkothatna a társadalom tűrőképességéről sem érkezik el hozzá. A harmadik vonás az, hogy mindenről (ország, emberek, kultúra, oktatás stbstb ) “képe” van, ezek saját megrögzött termékeknek látszanak, majdnem biztosan nem kooperatív - deliberatív munkában születtek, szerencsétlenségünkre ezeket mindenáron gyakorlatba akarja ültetni, embereket talál hozzájuk és pénzt áldoz számolatlanul.( küldetésfrász ). Világos, hogy ez az ország mára már mindent átfogóan, gyökeresen - néha úgy tűnik reménytelenül végérvényesen - átalakult 2010 óta, az ország lakossága enyhén szólva megosztott a változások mibenléte felől, van klientúra, amely szerint minden rendben halad. Csakhogy emberünk egyre jobban lebeg a világában ( én csináltam, ezt akarom, így lessz, az én pártom stb. ) sajnos elsősorban a rendszer természetéből kifolyólag semmiféle belső korlátra vagy mértéktartásra nem lehet számitani. Itt csak kemény és egyre monomániásabb előremenekvés lesz, jó lesz erre felkészülni

flort 2014.11.25. 14:18:15

@jotunder: Két éve .. ki emlékszik rá? Én nem. De most (újra)olvasva, riasztó, különösen az utolsó 6 bekezdés. Mármint hogy két év után is ül.

TG69 2014.11.25. 14:31:18

@jotunder: Ok, akkor ne azt írd, hogy tehetséges politikus, mert ez degradáló a politikusokra nézve, hanem hogy tehetséges kamarilla politikus, machiavellista stbstb és ennél a jó politikus vagy épp államférfi mégiscsak több (komoly víziók, megalapozott döntések, jó vitakészség, jó káderpolitika stbstb, amik Orbánban teljesen el vannak nyomva).

ijontichy 2014.11.25. 14:47:20

@nerángass: "egyre monomániásabb előremenekvés lesz" Azóta ez van, mióta 2010-ben Brüsszelben elhajtották melegebb éghajlatra a 7%-os hiány c. elképzelésével.

esernyősEvezős 2014.11.25. 14:55:44

@jotunder:
Ezt és így el tudom fogadni.
A tehetségességét, másokhoz hasonlóan, én is vitatom.

kisjuci 2014.11.25. 15:34:19

@ámbátor:
(egy pontosítás: a parkolás és főként a bevételei!!! kerületi hatáskör, és a mindenkori mutyi prédája, most is!)

szerintem ez egy kulcsmondat:
"Az persze itt nem látszik, hogy mennyi pénzt (nem) kapott a BKV korábban, mennyit toltak most oda."

@muci:
"Meghírdették az állást? Ô volt a mezônyben a legjobb?"
és ez a másik kulcs. Tényleg? meghirdették?

a hallgatóimnak mindig próbálom elmondani, hogy a szakmai érvényesüléshez mennyire sok másra is szükség van... (mondhatni, elsősorban másra van szükség, mint tehetségre) ha visszatekintek a volt évfolyamtársaimra, annyira szépen kirajzolódnak az erővonalak és nem, nem a diplomadíjak és tehetségek alapján...

(amúgy ez egy "tehetséges" család: emlékezzünk meg a testvéréről is: index.hu/kultur/2013/06/04/orban_viktor_unokatestvere_lesz_a_a_brusszeli_magyar_intezet_vezetoje/ .... )

kisjuci 2014.11.25. 15:48:59

@poszt
A Tarlós/Vitézy harc szerintem nem több, mint személyes ellentét egy idős mérnök és egy fiatal protezsált között.

És szerintem nem pártalapú a kérdés. És Tarlós csak azért teheti meg, mert formálisan Vitézy főnöke.

2014.11.25. 16:31:37

Kinek a fia a maffia?

fuhur 2014.11.25. 16:42:41

@jotunder: "ezt tényleg szét kell majd verni, de nem tudom, hogy mikor. "

Az a szomorú, hogy ezt tényleg csak szétverni lehet. viktor csak egyféleképpen távozik a hatalomból, egy kirepülőn menekülve Oroszország irányába ala Janukovics. DE ennek minél előbb meg kellene történnie, úgyhogy drukkoljunk.

fuhur 2014.11.25. 16:50:30

@TG69: "A 2/3-át egy csomó hülyeségre herdálta el"

Szeretném én annak a sok hülyeségnek csak az egy százalékát a bankszámlámon tudni...

balmoral 2014.11.25. 20:09:32

Ha jelzőket keresünk orbán milyenségének minél pontosabb leírására, akkor én a gátlástalanságot tartom a legjellemzőbb tulajdonságának. Gátlástalan hazudozó, gátlástalanul gonosz és kegyetlen, gátlástalanul öntelt, gátlástalanul műveletlen és kulturálatlan, mindezek mellett gátlástalanul zabál.
Tudja valaki melyik bankszámlára kell gyűjteni az adományokat vitézidávidkának éhenhalás ellen? Gyorsan közölje, mielőtt megszakad a szívem...

muci 2014.11.25. 21:33:13

@kisjuci:

Az érvényesülés a legkínosabb ebben. Hogy a mostani huszas, harmincas generáció nem tanul a történelembôl, és ma a pénz/ szakmai érvényesülés felülír meggyôzôdést, tartást és lehetetlenné tesz minden elkötelezettség nélküli szabadságot.
Niincs felmentés azoknak, akik közvetlenül kiszolgálják.
Még a hanghordozásuk is hasonló.:( A hideg futkároz a hátamon, mikor a töredezett, kellemetlen intonációt és hangsúlyokat meghallom.

@balmoral:
Azok a fôbûnösök, akik elôsegítik a gátlástalanság tarolását.
Napoleon is képes volt tömegeket izzítani, aztán elgondolkodhatott Szent Ilona szigetén. Ahogy nézem, olyan itt nem lesz.:(

Peter Fender 2014.11.25. 22:17:04

@jotunder:
Ok elfogadom, hogy amit csinál azt jól csinálja, nevezzük tehetségnek. Tudatosan csinálja és sok energiát belevisz. Az én értékrendszeremben a tehetség fogalma tartalmaz valami pozitív jelentést, de el tudom képzelni, hogy másnál máshogy működik.

A megosztott blogposzttal kapcsolatban én nem hiszem, hogy valaki ennyire megváltozhat. A tevékenységének mozgatórugói már kamaszkorban kialakultak. Mániákus depressziós, szegény gyerekként nőtt fel, verte az apja, alacsony növésű és van egy pici beszédhibája is. Ennyi hátránnyal nem lehet egészséges pszichéje. Véleményem szerint már a Bibó kollégiumban is vezetőnek készült, méghozzá - a hozott kultúrájának megfelelően - autoriter vezetőnek. Láthatjuk, hogy bármikor képes megváltoztatni a véleményét (látszólag), simán ellentmond saját magának, ha úgy ítéli meg a hallgatóság ezt várja el tőle. Nyíltan nem konfrontálódik, fontos neki az emberek "szeretete", az elismerésük, még akkor is, ha ezt hazugságok árán kapja és adják. Nem hiszem el, hogy a pénz motiválná (persze az imidzshez, meg a paraszti rongyrázáshoz kell a pénz), de ilyen beteg elmével neki hatalom kell, reváns a gyerek és kamaszkorban elszenvedett megaláztatásokért, az emberek imádata, amit akkor nem kapott meg.
Beszélhetünk tehetségről, de ne várja senki tőlem, hogy ezt elismerően mondjam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.25. 23:53:34

@Peter Fender: nincs olyan, hogy "mániákus depressziós". van egy bipoláris zavar nevű betegség, és a neki nincsen. ez biztos. azt el tudom képzelni, hogy a stressz és túlterhelés hagy rajta nyomot, és szed valamilyen nyugtatót vagy valami hasonlót, de borzasztóan stabilnak és koncentráltnak tűnik. egyébként 174 centi magas, ami nagyjából az átlagos férfimagasság Magyarországon. azt nem hiszem, hogy bármit elismerőleg kellene mondanod róla.

Fisk 2014.11.26. 01:19:55

@jotunder: a velvet szerint csak 168 centi.:) Hogy valami lényegesbe belekössek. velvet.hu/celeb/hcdb/adatlap/orban_viktor
Amúgy én egyszer találkoztam vele és 182 centi vagyok, és szerintem tuti nem volt 174. Ez is csak urban legend lehet.:)

Ja, és a bipoláris zavar leánykori neve a mániás depresszió.
www.webmd.com/depression/guide/bipolar-disorder-manic-depression
Nem lőtt nagy bakor Peter Fender ezzel sem.
Témához nincs hozzáfúznivalóm.

balmoral 2014.11.26. 06:30:09

Azért ez a legjellemzőbb. Hogy 174 centi hivatalosan, de teljesen egyértelmű, hogy nincs akkora, sőt jóval alacsonyabb. Mintha ez bármit is számítana, de még erről is muszáj valami jó meglehetőset füllenteni. Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem 180? (Mint az IQ-ja?)

nerángass 2014.11.26. 07:22:09

@Peter Fender: @Fisk: Bocs, de teljesen biztos, hogy esetében nincs szó mániás depresszióról / bipoláris zavarról. Óvakodnék bármiféle formális rendellenesség, címke – szerű használatától, legfőképp azért, mert azt csak szakember teheti meg, szakemberntől meg biztosan sohasem fogsz hallani ilyet, mert tiltja az esküje. A mi konyhai szintünkön elmerenghetünk a jádzzó személy viselkedésmintáinak statisztikáján, abból próbálva következtetéseket levonni, de semmi más. Az illető nem piskóta, se nem habcsók, az biztos..

Peter Fender 2014.11.26. 08:47:21

@jotunder: Nem vagyok pszichiáter, ezt nem tudom bizonyítani. A bipoláris zavar másik neve a mániás (és nem mániákus ahogy rosszul írtam) depresszió, de nem vagyok meggyőzve, hogy neki nincs.
hu.m.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A1ris_zavar
A tünetek mindenesetre jellemzőek, és gyógyszer mellékhatása (hízás, sűrű szájszél nyalogatás, vizenyős tekintet) is feltételezhető. Mentálisan egészséges ember olyanokat nem csinál, mint Orbán.
A magasságába ne menjünk bele, ha társaságban áll, akkor alacsonynak tűnik, és ez a lényeg.

esernyősEvezős 2014.11.26. 09:16:10

@jotunder:
Én 164 vagyok és nem magasabb nálam.
Hidd el, volt alkalmam ezt lecsekkolni.
(Az más tészta, hogy mit hazudik erről, mindenesetre látszik, hogy nagyon zavarja - és már maga ez felvet némi elgondolkodtató dolgot ...)

aronsatie 2014.11.26. 10:04:26

@Peter Fender: Mit nem csinál? Nem hízik meg és nem nyalogatja a szája szélét? Boris Becker minden egyes szervája közben megnyalta.
Orbán esetleges mániás periódusai látszanak, de mikor depressziós? Pedig nem is lenne rossz, addig se tenne kárt, csak ülne otthon az ágy szélén. Pánikbetegnek mondják, de az is csak olyan pletyka, mint Kósáné esete az úszóbajnokkal.

ijontichy 2014.11.26. 11:29:51

@Peter Fender: Ne mutogass citromot a fúvósnak. Vitya bizonyára lát a közönség közt valami hercig szőke szláv herceget, hát csak megnyalja a szája szélét ;-) Még egy ilyen "nagy" embernek is lehetnek gyengéi :-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.11.26. 13:53:36

azért sajnáljuk, mert szorgalmas hülye volt?

aritus 2014.11.28. 01:37:31

@Peter Fender: Hogy a francba nőtt volna fel Orbán szegény gyerekként?! Az apja egy szocialista nagyipari vállat vezetője volt, valamint párttitkár. Az anyja tanítónő volt, szintén pártfunkci.
Ezta hazugságot, hogy Orbán nagyon mélyről jött, nem kéne terjeszteni. A szülei a kádár rendszer kegyeltjei voltak, nem szegények.

aritus 2014.11.28. 01:42:21

@Peter Fender: Ne próbáljunk már diagnózist ráaggatni így távolról. Ez sértő és megalázó azon emberekkel szemben, akik ténylegesen bipoláris zavarban szenvednek.
Orbánnal nem az a probléma, hogy van valamilyen diagnózisa, amit nem is tudunk, csak projektálunk. Orbánnal az a baj, amit tesz, mond, cselekszik, most miniszterelnökként, korábban, mint a legerősebb ellenzéki párt vezetőjeként. Tönkreteszi a hazánkat. Ez a baj.

aritus 2014.11.28. 01:47:14

@TG69: Eddig ez bejött Orbánnak, miért gondolná, hogy ez most nem fog működni?
Várady Zsoltról már a hírtv "ki is derítette", hogy drogos. Beindult a karaktergyilkoló gépezet. Eddig (2002-2014) működött. Szerintem most már nem, de lehet, hogy Habony jobban érti a magyar "néplelket".
444.hu/2014/11/27/019-gramm-novenyi-agvegzodesre-epitve-inditott-tamadast-a-hir-tv-a-kormanyellenes-tunteteseken-fellepo-varady-zsolt-ellen/

Ahava 2016.01.16. 23:16:45

@balmoral: www.facebook.com/vitezydavid/posts/939070342828739:0?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201601
Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatóját bízta meg 2016. január 16-ától a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói feladataival az emberi erőforrások minisztere. A Szépművészeti igazgatója mégse lehetett. Különben is, mit kezdene a kecskefülű edényekkel és a campano-korinthosi figurális vázákkal.

2016.01.17. 14:17:47

@jotunder:

((((( nem tudom mennyi hiteles vizsgálat van, azt hiszem a 35 vagy 40 év alattiak esetében 180 körüli az átlagmagasság egy vizsgálat szerint.
én neten is személyes is kérdezgettem, a közepes termetre jobábra 175-180 körül mondták a nők, a 170-172-re viszont egy kivétellel minden nő alacsonyat mondott nem közepeset.
én egyszer voltam orbán közelében, úgy tűnt mintha nálam alacsonyabb lenne de nem mellette álltam közvetlenül, én vagyok 174. vagy van akkora, vagy nincs. )))))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.17. 14:56:04

@WiteNoir: www.portfolio.hu/short/obama_es_obamane_koze_allt_orban_viktor.220304.html

Obama 185 centimeteres testmagassaga hitelesitett adat (a Guardian szerint is 174 centi Orban), es tenyleg igy nez ki a tiz centi koruli testmagassag kulonbseg. nyilvan centiket jelent a testtartas. egy biztos, Orban egyaltalan nem kulonlegesen alacsony, semmilyen hasonlo erzetet nem kelt.

2016.01.17. 15:12:58

@jotunder:

kösz. 177 budapestre 98-ban, akkor a 180 mindenképp túlzás, de mindenképpen 175 felett van legalábbis a fővárosi átlag.
orbán nem különlegesen alacsony, persze hogy nem, de ettől még zavarhatja a magassága, persze engem ez nem érdekel különösebben, nekem kellene 20 centivel magasabbnak lennem, nem neki:)

incze 2016.01.17. 16:27:42

ad orbán-tehetség - tudom, hogy helytelen és veszedelmes a laikus kívülállónak pszichológiai internet diagnosztikát mívelnie, de orbánra "szociopata" definiáló attribútumai olyan szembetűnően, lényegében hiánytalanul illeszkednek, hogy ez elég simán megkockáztatható, és lényegesen nagyobb a magyarázó ereje, mint a tehetségességnek.

pl. www.healthguidance.org/entry/15850/1/Characteristics-of-a-Sociopath.html - ez köznyelven a kodifikált pszichológiai profil

kísérteties, hogy milyen teljes, és részletekbe menően is egyező minden ebben a klinikai kórképben (lényegében egyedül a szekszuális deviancia az, amire - információ híján - nem tudok biccenteni).

a többit már szinte intézi a társadalmi közeg (vagy még inkább annak hiánya), az alacsony/nulla kohézió, a gyér/nulla világismeret, a szegényes/nulla konfliktustűrő és -kezelő repertoár, a perspektívátlanság.

orbán ebben az értelemben nem tehetséges, hanem beteges (és szerintem jól láthatóan egyre betegesebb). hogy egy hasonlattal éljek, nagyon sok tanár tudná elbűvölni, elcsábítani a növendékeit, mégis csak néhányuk él (vissza) azzal helyzettel, ami miatt az ilyen viszonyok abnormálisnak számítanak. ha a fickót tehetségesnek minősítjük, azzal a betegességét díjazzuk, valami olyasmit mondunk, hogy olyat és úgy ért el, amit más is elérhetett volna, ha "tehetségesebb", ami szerintem a fentiek miatt nem áll.

2016.01.17. 16:39:44

@incze:

szerintem képmutatás úgy tenni, mintha megfelelő intelligenciával, bizonyos területeken megfelelő speciális képességekkel, és persze szorgalommal párosuló köznyelvi értelemben vett pszichopataság ne lenne jutalmazva az élet számos területén...

incze 2016.01.17. 19:51:13

@WiteNoir: a szociopaták egyáltallán nem sikertelenek, legalábbis egy jó darabig nem azok. sőt extra eszköztárral rendelkeznek a sikerhez, és azzal többé-kevésbé közömbösen élnek is, éppen mert nem állnak útjában olyasmik, melyek a velük hasonló képességekkel rendelkezők kezét, gondolkodását kötik. emocionális és értékvakság, de legalábbis mérhetetlen sivárság.

orbán úgynevezett sikerei kapcsán soha nem láttam, hogy távolabbra látott volna, mint mások, nyertes stratégiája lett volna - ellenkezőleg, a pálya minden szempontból össze-vissza, kimondottan zagyva, és lényegében csupa kudarc. egyetlen kérdésben sem lett igaza, legfeljebb mikorra bekövetkezik az a rossz forgatókönyv, amit ellenlábasai jósoltak, már egy másik háború miatt senkit sem érdekel. (pszichpopatának épp ezért nem nevezném, hiányzik belőle a mindennemű szellemi becsípődés, ami van, mindig csak egy aktuális, eldobható dilido).

továbbá, hogy egy ilyen tüneteggyüttes mikortól nevezhető kórosnak, az jó, és örök kérdés, de orbán már az első, felületes pillantásra sem kelti egészséges személyiség benyomását.

közösperonos átszállás 2016.01.18. 09:33:46

@jotunder: Michelle Obama pedig 180 centi (igaz, a képen magassarkúban van). 170-175 közöttire tippelnék személy szerint.

Egyébként én majd' 40 éves vagyok, 171 centi, és a gimis tornasorban 30 fiú közül holtversenyben a legalacsonyabb voltam. Nincs olyan érzésem, hogy alacsony lennék, de hogy a kortárs férfiak között elég kevesen alacsonyabbak nálam, az tuti.

beavereater 2016.01.18. 14:46:43

@közösperonos átszállás: 35 vagyok, kurva 10 éves egyetemi talin mindenki (értsd, akiből lett valami, meg nem lúzerkedik) magasabb 5-10-15 cm.-el., ez van, jó a kaja + növekedési hormonok dögivel benne. 180 vagyok, szerinted mit érez a csút paraszt:-)

beavereater 2016.01.18. 15:27:29

@incze: Hát igen, Adolfnak is volt karizmája, ja. A mi basikánkat az élet, a metaforális 6.20-as fogja majd eltakarítani.
Hogy velünk együtt-e?, min. véleményes, de vannak bajok, amiket kinőni eccerűbb. Majd a dutch protektorátus megoldja ezt is:-)))

incze 2016.01.20. 18:41:29

valamelyest kapcsolódik a magyarbasi tehetsége topikhoz ez:

Purity, Disgust and Donald Trump
www.nytimes.com/2016/01/06/opinion/campaign-stops/purity-disgust-and-donald-trump.html

én ezt a tehetség dolgot nem azért tartom lényegesnek, mert nem állhatom a pöcsfejt (noha nem állhatom). annak a szónak egyszerűen nincsen prognosztizáló ereje (szemben pl. a szociopatával, melynek viszont nagyon is van, és az ún. bérrettegők nem is nagyon csináltak mást, mint hogy idejekorán fölhívták a figyelmet arra a beteges [nincsen jobb szó, de szívesen elfogadok jobbat, merthogy ez szinte fölmentő] karakterre, mely számára sem értéktabu, sem racionális megfontolás nem létezik, kizárólag az erőből ért).