Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Izland kontra TGM

2012.08.08. 17:54 | jotunder | 295 komment

 "   Dr. Tamás Gáspár Miklós filozófusnak, a filozófiai tudomány doktorának, kiemelkedő tudományos és oktatói munkássága, publicisztikai és közéleti tevékenysége elismeréseként" (Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztje kitüntetés 2005)

" Magyarország : Izland 34 : 33"

 Belenéztem a ma reggeli TGM-be, továbbá megnéztem az Izland elleni meccset. Rövid poszt lesz.

Tamás Gáspár Miklós soha nem volt doktor, főleg nem a filozófiai tudomány doktora, oktatói és tudományos munkássága nagyon távol áll a kiemelkedőtől, gyakorlatilag alig létezett. 2005-ben, Gálvölgyi művész úr Kossuth díja mellett, ez is belefért. Ez így teljesen rendben volt.

 Most elmagyarázta, hogy miért vagyunk (konkrétan én is) rasszista, sovén, etnicista taplók, eltartotta egy kicsit a kisujját, aztán kissé sértetten befejezte, mert még úgy írt volna valamit a fiatal Marxról.

 Az izlandiak megnyerték a csoportjukat, olimpiai ezüstérmesek voltak Pekingben, bronzérmesek két éve az EB-n. Két sztárjuk, Sigurdsson és Palmarsson a tizenhétszeres német bajnok, háromszoros (pl. idei) európai kupagyőztes THW Kiel játékosai. Na, ezeket verte meg a magyar válogatott kétszeres hosszabbítás után.

 Az a baj a kézilabdával, hogy ott nem lehet locsogni, mert akkor esetleg nagy sebességgel fog belénk szaladni egy Ingimundur Ingimundarson nevű ember és az roppant kellemetlen dolog. A kézilabdát nem lehet kidumálni, nem lehet megmagyarázni, érdektelen, hogy idézzük-e Buharint svédül.  Felugrasz a levegőbe  nyakadban egy egymázsás emberrel, aki szintén nem idézi Buharint svédül, ellenben kicsit meg akar ölni.  Addig nem szabad leérni a lábadnak mielőtt belevered a hálóba a labdát. Nem bonyolult dolog. Csak nagyon, nagyon konkrét. Szeretem a kézilabdát.

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr224702112

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Majomparádé 2012.08.10. 17:19:23

Avagy a magyar értelmiség harca önmagával....

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.10. 08:51:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Üsd az asszonyt! – a nagyok is ezt csinálják... 2012.08.09. 08:41:58

Vajon minek kell még történnie ahhoz, hogy a magyar társadalom valós, létező problémaként lássa a családon belüli erőszakot? Hány nőnek és gyermeknek kell még meghalnia ahhoz, hogy a konzervatív, keresztény és nemzeti értékeket hirdető hatalom átlépje ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wertkritik 2012.08.09. 10:02:32

@jotunder: Egy dolog valakit "guru"-kent imadni (pl. Ayn Rand) es mas dolog elismerni/felismerni az autonom, akademikus konformizmust megtagado (es ezaltal annak szimbolikus es materialis tokejebol kevesbe reszesulo) ertelmisegit. Aki tortenetesen teljesen jogosan teremtette le a hazai sajtomunkasok es egyeb kozvelemenyformalok egy reszet (ezuttal az un. "baloldalon").

A korabbi megjegyzeseidet pedig pont azert "hivatkoztam", mert ott joval arnyaltabban fogalmaztal. Pl. mig most azt irod, hogy TGM-nek soha nem volt emlitesre melto tudomanyos munkassaga, a ket korabbi posztnal csak annyit irtal, hogy ez az utobbi 10 evre igaz! Bar az utobbi 10 ev termese pl. az altalad kiemelt Angelaki-tanulmany is (de van meg pl. a 2008-as, angolszasz teruleten eleg ismert osztaly-tanulmany is). Tovabba, azt is irtad korabban, hogy nem vagy kompetens megitelni pontosan mi is szamit "tudomanyos"-nak bizonyos filozofiai teruleteken. Ehhez kepest most igencsak kategorikusan itelsz es ertekelsz.

Mellesleg a Torzsi fogalmak magyar valtozata ketkotetes! Az Idola Tribus az mas (bar a cim megteveszthet).

Vahakomb 2012.08.09. 10:08:49

@nickelbolha: "Nagy Testvér = Viktor? ... Vagy vkinek mindent lehet?"

Nem! Viktor a Másik Nagy Testvér. :)))

Az eredeti Nagy testvér, akire én gondoltam, az nem egy ember, hanem az emberiségnek az a töredéke, aki lassan már az egész Földet a saját tulajdonába veszi, s akik miatt a többi ember (meg állat és növény) szenved. Ez a töredék sajnos, vagy nem sajnos, de nem egy nép fiaiból áll össze, hanem van köztük mindenféle...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.09. 10:09:45

@Wertkritik: nem érdekes számomra, hogy jogos vagy jogtalan TGM kritikája (inkább jogos, mármint szerintem)

itt volt egy kézilabda mérkőzés. hatással volt rám.

TGM-et politikai okból tüntették ki, akárcsak Gálvölgyit. Izlandot nem lehet politikai okokból megverni. és ez nekem tetszik. sorry.

Wertkritik 2012.08.09. 10:21:57

@jotunder: A kituntetessel egyetertek (marmint veled). Lehet, jobb lett volna nem atvenni, de TGM azert nem kimelte irasaiban az ot kitunteto politikai oldalt sem (szoval ezzel nem vettek meg kilora). Mondjuk Marcuset sem azert olvas az ember, mert az USA kormanyanak dolgozott, hanem az irasai miatt (amelyek az USA-t is kemenyen biraltak).
Azert a sportnak (olimpianak is) van egy sajatos politikai gazdasagtana is. Szoval az, hogy mi szamit politikai oknak nem redukalhato explicit ideologiai lozungokra es/vagy hatalmi poziciokra.

aronsatie 2012.08.09. 10:28:48

@jotunder: Jóformán mindenkit politikai okból tüntetnek ki, elég régóta. Ez érdemtől független. Az általad kipécézett kettő bőven nem lóg ki a díjazottak sorából, nem értem, minek erőlteted.
Izlandot valóban nem lehet politikai okból megverni. Ahhoz az kell, hogy az izlandiak hetest hibázzanak másodpercekkel a vége előtt, és a kipattanó a magyarokhoz kerüljön.

Vahakomb 2012.08.09. 10:36:55

Összefoglalom TGM és a fenti hozzászólások túlnyomó többségét:
1. egy magyar sohasem győzhet
2. ha győz, akkor azt kizárólag a vak véletlennek köszönheti
3. ilyenformán ha győz, akkor nevetséges őt dicsérni; meg hát különben is csak egy magyar
4. ha valaki mégis dicséri, akkor az vagy idióta vagy fasiszta, de leginkább mindkettő

Jól mondom? :)))

xxyati 2012.08.09. 10:47:08

@GeoCracker: Bocs, én is dolgoztam ESZR gépekkel. Én úgy látom téged aláznak. Még egy szál konkrétumot nem írtál a offtopik témában, csak mellédumálsz.
Azt meg miből gondolod hogy befulladt egzisztencia? Ezt így látod a neten keresztül? Vagy csak ilyen szánalmas válaszra futja? Mondjuk ha befejeznéd annak az assemblernek a szabvány vezérlés visszaadását az operációs rendszerhez, akkor járhatna a szád.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.09. 10:50:01

@Wertkritik:

"Mondjuk Marcuset sem azert olvas az ember, mert az USA kormanyanak dolgozott, hanem az irasai miatt (amelyek az USA-t is kemenyen biraltak)."

Marcuse began in Germany in the twenties by being something of a serious Hegel scholar. He ended up here writing trashy culture criticism with a heavy sex interest in One Dimensional Man and other well-known books.

Allan Bloom in "The Closing of the American Mind"

maroz 2012.08.09. 10:50:37

"Amikor az említett Orbán „fél-ázsiai származéknak” titulálta hőn szeretett nemzetét, balközép véleményvezérek és közéleti személyiségek háborultak föl ezen az etnikai gyalázkodáson. Egy párizsi magyar trockistának kellett olvasói levelet írnia a pesti Zentralblattba, hogy rámutasson: aki az „ázsiai” jelzőn megsértődik (vagy – teszem hozzá – aki a „balkáni” vagy „bizánci” szót becsmérlő értelemben használja), az rasszista, sovén, etnicista tapló."

Marhaság, és ezt azért TGM-nek is illene tudnia. A félázsiai jelző Orbán szájából nem etnikai hivatkozás volt, hanem egy egészen jól érthető jelző. Ha valaki azt mondaná ránk, hogy disznó népek vagyunk, és ez ellen mi tiltakoznánk, akkor úgyszintén nem az állatokat néznénk le, nem konkrétan a disznókkal lenne bajunk, hanem azzal a jelzővel, amit a "disznó", mint jelző jelez.

Tehát aki Orbán félázsiai beszólásán felháborodik az nem a tádzsik népet tekinti alacsonyabb rendűnek, hanem igenis megértette, hogy Orbán ezzel a "félázsiai" jelzővel valami negatívat, valami elég súlyosan negatívat akart mondani a magyar népről, és ez ellen a negatív tartalom ellen tiltakozik, mely tartalmat a "félázsiai" jelző csak jelez, mint a "disznó" az illetlen, gusztustalan viselkedést.

Ja, és még annyit, hogy engem egyáltalán nem érdekel a versenysport. Egy csöppet sem. :)

hidegchaco 2012.08.09. 10:54:51

@Vahakomb:
5. fényévekre van TGM intelligenciájától

panelburzsuj 2012.08.09. 11:02:58

@jotunder:

Ahá!

Az a tézised, hogy sportban nincs bunda. Sőt: nem is lehet, elvileg és gyakorlatilag is ki van zárva minden machináció. Nincs dopping, nincs vett meccs, nem fúj a a bíró emide vagy amoda. Színtiszta meritokrácia.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.09. 11:03:23

@maroz: Igen, _ez_ igaz, de emellett voltak etnicista alapú kifogások is, mint pl. a többször meghivatkozott facebook-kép.

Sem TGM, sem a TGM-féle valóságérzékelést maguknak kikérők nem látják jól a valóságot, szerintem.

panelburzsuj 2012.08.09. 11:10:03

@jotunder:

Egyébként ha TGM nem "tudósként", ahnem publicitaként kap plecsnit, akkor ugrott a poszt, ugrott a tanulság?

Vagy annyi a tanítás, hogy a politika bizony tisztátalan terep tud lenni?

maroz 2012.08.09. 11:10:46

@Counter:

"Amikor az említett Orbán „fél-ázsiai származéknak” titulálta hőn szeretett nemzetét, balközép véleményvezérek és közéleti személyiségek háborultak föl ezen az etnikai gyalázkodáson."

Én ezt TGM helyében így írtam volna:

Amikor az említett Orbán „fél-ázsiai származéknak” titulálta hőn szeretett nemzetét, balközép véleményvezérek és közéleti személyiségek háborultak föl ezen az általuk tévesen etnikainak vélt gyalázkodáson.

Az én facebook-képem vajon TGM szerint etnikailag korrektnek tekinthető-e? :))

www.facebook.com/photo.php?fbid=304966796267691&set=a.135295209901518.24913.130299330401106&type=1&theater

tollaszerge (törölt) 2012.08.09. 11:13:04

@panelburzsuj: Olvasd el még 1x a posztot. Az állítás az, hogy "nem lehet kidumálni". A többit te gondoltad hozzá.

Wertkritik 2012.08.09. 11:21:34

@neoteny: Most erre a Bloom-faszsagra mit irjon az ember? Zugfirkasz feluletesseg egy amugy jobb sorsra erdemes konzervativtol :( Talan olvasd el a One Dimensional Mant (vagy az Eros and Civilizationt stb.), ahelyett, hogy a "culture war" polemikus marhasagait idezned. Mellesleg, ha Bloom nem szenvedett volna ideologiai vaksagtol, eszrevehette volna, hogy gyakorlatilag ugyanazt biralja, mint Marcuse, csak a szimptomakat maskent ertelmezi. Bocs az off-ert.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.09. 11:23:34

@maroz: Én pedig úgy írtam volna, hogy:

Amikor az említett Orbán „fél-ázsiai származéknak” titulálta hőn szeretett nemzetét, egyes balközép véleményvezérek és közéleti személyiségek kétségbeejtően buta felháborodása nem a gyalázkodás eszmei tartalmára, hanem etnicista közhelyekre és előítéletekre alapult.

No de mindegy is már. Orbán valóban gyalázkodott, a vágottszeműs ellenkezés valóban vágottszeműs volt, TGM valóban félreértett és torzított, tehát minden a legnagyobb rendben van itt, a Nemzeti Együttműködés Rendszerében, csak így tovább.

panelburzsuj 2012.08.09. 11:26:23

@tollaszerge:

Oké. Megtudtuk, hogy a kézilabdában szűkebbek a lehetőségek az eredmény illegális (vagy az elfogult szemlélő irányából annak tűnő) befolyásolására, mint a bölcsészettudományok, vagy pláne a politika területén.

aronsatie 2012.08.09. 11:27:06

@tollaszerge: Hogy sportban nem lehet kidumálni? Ez komoly?

maroz 2012.08.09. 11:33:08

@Counter: Igen, ezt is teljesen korrekt megfogalmazásnak gondolom. És azt is gondolom, hogy TGM-től elvárható lett volna egy ilyen, közepesen árnyaltabb megfogalmazás. De ha nem, hát nem, majd legközelebb. :)

No, engem már csak az érdekel, hogy vajon tényleg ez volt-e az a motívum, ami jotundert írásra késztette? ;)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.09. 11:41:44

@maroz: Ezt én nem tudhatom. Az is lehet, hogy a meccsről akart írni, de úgy érezte, kevés az témának egy kis párhuzamvonás nélkül, és jobb híján TGM akadt kézbe.

TGM megérdemli, hogy azért a mondatért belekössenek, de sajnálatos, hogy a belekötésre egy *egyébként* egészen jó dolgokat megfogalmazó cikke kapcsán kerül sor.
Elég lett volna Ingimundarson. Talán.

nerángass 2012.08.09. 11:52:01

Idézet :

"Az én filozófiám szerint az összefogás nem szándék kérdése, hanem erő kérdése. Ha van erő, van összefogás, ha nincs erő, nincs összefogás. Ez nem minden országban van így, de ilyen félázsiai származékoknál, mint mi vagyunk, ez így működik"

Ez a kötcsei hatalompolitikai kézikönyv egyik alapelvének vulgarizált, mára már a fogalmazás szintjén is nyegle és agresszív megfogalmazása. Centrális erőtér for dummies, minden keddre jut belőle. Sajátos, hogy még olyan okos emberek, mint TGM képesek kontextust magyarázni, mintha nem is a mindhárom mondat brutálisan őszinte, de egyben keményen projektáló erőfétisizmusa lenne itt az igazi kórkép.
Ez a wille zur macht, minden probléma megoldására egyedülinek kikiáltott “legfőbb” premissza és eszköz, amolyan panaceum universalis, mint a sósborszesz, vagy az aloe vera, amitől a haza fényre derül. Bahh…

neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.09. 11:54:55

@Wertkritik:

"nem szenvedett volna ideologiai vaksagtol"

Mert ugye Marcuse, a kultúrmarxista Frankfurti Iskola oszlopos tagja, ideológiai éleslátással rendelkezett... és soha nem is polemizált.

Marcuse legjobb kritikája az, amivé az USA-t a hatvanas években "lázadó" fiatalság felnőttként tette -- a mai világ. És bár Bloom egy negyedszázaddal ezelőtt írta "The Closing of the American Mind"-ot, már azt bírálta, amivé akkorra váltak az amerikai egyetemek, amelyekben hatalmas térhódítást vitt véghez a Marcuse által is propagált kultúrmarxizmus.

panelburzsuj 2012.08.09. 11:58:44

@Counter:

Nehezebb lett volna etnicistázni, ha Orbán a félázsiaizás mellé nem skandinávozik.

panelburzsuj 2012.08.09. 12:06:50

@panelburzsuj:

Szóval volt abban a kiszólásban egy nyelet biologikum - és talán pont az egész orbánista "mérsékelten jobbik" kompániát azért át-átlengő "de jó is a Vonának, nem szól rá főnök..."- fíling csitítására.

incze 2012.08.09. 13:14:15

TGM csak annyit mond, hogy a magyar ballib sem nem bal, sem nem lib, csak tapló. A hely szelleméhez igazodva:

Legyen bal és lib magyar. Akkor

bal+lib = -bal -lib = -(bal+lib) = 0

N.b. tisztelet a kivételnek (magától értetődően). Hasonló tételek vezethetők le a jobbkonzervekel kapcsolatban (magától értetődően tisztelet a kivételnek), és akkor még mindig csak a politikai szereplők és politikai nem-szereplők egy igen kis kis hányadát írtuk le. A maradék túlnyomó hányad a mindent elnyelő sötét anyag (magától értetődően tisztelet a kivételnek).

A Nagy TGM Sejtés:
Ebben a kozmoszban az univerzális szervező erő a provinciális taplóság (természetesen tisztelet a kivételnek).

laci0011 2012.08.09. 13:22:03

@jotunder: Rosszul dolgozod fel az építő kritikát,de akkor meg nem kell blogolni...

laci0011 2012.08.09. 13:26:34

@Vahakomb: Szuperintelligens komment,a stílus kicsit sem mucsai.

Vortumnus (törölt) 2012.08.09. 13:27:45

@Cerberus üvölt Viktor fülébe:

"Ha szép lassan, pontról pontra végigmennénk az állításaidon, eljutnánk oda, hogy a Lenin elleni vádak többnyire alaptalanok.
A törvénysértések áldozatainak száma sajnálatosan magas, de a rendszer 1939-re korrigálta a hibákat, Sztálin sikeresen legyűrte a vérengzésért felelős belső ellenforradalmi-bürokrata erőket a párton belül."

sztálin kommunista volt?:)

"Kádárt nem szerettem, de a lába nyomába nem érhet egyik politikus sem
Isten nem létezik, a papok szemfényvesztők, a katolikus szentek pedig pszichikailag terheltek vagy csalók voltak.
Én is azt szeretném, ha a Jobbik jönne, mert utánuk nyilvános népítéletek keretében akasztgathatnánk a nácikat."

igazából elhiszem, csak hát...

Vortumnus (törölt) 2012.08.09. 13:29:31

@maroz:

magyarország mindig is európa része volt, a nyugathoz akart tartozni. egyesek szerint a nyugat ezt sokkal kevésbé akarta és segítette. ezek egy része kelet felé fordul.

nickelbolha 2012.08.09. 13:31:56

@Vahakomb: ez valami akut összeesküvés elmélet gyártási hajlamra utal...
máskülönben, ha igaz lenne a logikád, akkor majd Viktor a hős ki szembeszáll egy ilyen globális maffiával? csak ne az én bőrömre kockáztassanak az élcsapatunk tagjai!

nickelbolha 2012.08.09. 13:37:50

@Vahakomb: nem mondod jól; elég nevetséges csak éppen a kézilabdát előhúzni tényszerű indokként egy tök más jellegű témával szemben, csak azért, mert éppen abban nyertünk. Ha nem nyertünk volna, akkor már lószar? A vízilabda már megy a levesbe, mert nem hozta a magyar társadalom kisebbrendűség érzéséből és kollektív önbizalomhiányából fakadó kényszeres győzelmi ereklyét, önigazolásképpen?

Semmivel sem különb így a posztíró szemlélete, ugyanazzal a bevált magyar társadalmi szűk perspektívájú, súlyos önképzavarból táplálkozó felfogásból közelít TGM adott esetben speciális, de mindenképpen szélesebb látókörű világnézete felé.

Vortumnus (törölt) 2012.08.09. 13:43:03

@nickelbolha:

szűk perspektívájú, súlyos önképzavarból táplálkozó felfogásbó"

ezt jópár nemzetre rá lehet húzni, nem csak keleten

Wertkritik 2012.08.09. 13:54:40

@neoteny: A "kulturmarxizmus" osszemosasa posztmodern kilengesekkel a neokonok egyik kedvenc retorikai fogasa, csak epp nem igaz, illetve csak nagyon egyoldaluan es megengedoen az. De nem akarok nagyon offolni. A frankfurti iskolarol ugy tunik, csak harmadkezbol tudsz kozhelyeket idezni, ennek igy nem sok ertelme van. Nem a polemia a lenyeg (persze, minden ertelmisegi polemizal), hanem az is, amit mondasz. Bloom ad hominem kritikaja pedig nem sokat mond, csak ferdit es inszinual. De tenyleg nem szeretnem szetoffolni ezt a topicot, nem errol szolt az egesz vita. Es a Bloom-felek is kapnak politikai megrendelesre mindenfele kitunteteseket, poziciokat, attol meg ez nem feltetlenul minositi a munkassagukat. Szoval en ilyenektol fuggetlenul sem szeretem Bloomot, neked meg szived joga ennek ellenere is szeretni ot (illetve ettol fuggetlenul lenezni Marcuset), ha jol esik

maroz 2012.08.09. 14:23:14

@laci0011: Annyira jó, amikor ilyen sokan iparkodnak elmagyarázni nekünk, hogy mi miért is blogolunk, és ha már blogolunk akkor azt hogyan kéne csinálnunk.

nickelbolha 2012.08.09. 14:25:05

@Vortumnus: ránk különösen igaz. nem hiszem, hogy egy cseh, vagy osztrák attól érzi jól magát a bőrében, hogy hány aranyuk van. (engedelmetekkel én inkább nyugatra tekintenék, Moldova, Grúzia és üzbegisztán valahogy nekem nem követendő példa).
Persze kétségtelenül büszkeség az éremtáblázaton betöltött hely, engem is érdekel, mert én is erre "nevelődtem". Meg kell az egészséges versenyszellem is. De annyit stresszelni ezen nem érdemes, nem ettől jó egy ország, egészséges egy társadalom, hogy egy élsportolója mennyit nyer.

Aktuálisan sikeres sportágakat posztba behúzni pedig, hogy a posztírót ezáltal emelje ki és így teremtsen kontrasztot, sikeresnek beállítva a saját nézőpontját szemben TGM-ével (aki ugye nem nyert aranyat, se meccset se), szóval ez nálam nem menő.
Mi lenne, ha TGM írt volna egy ilyen cikket, hogy jótündér hablatyol összevissza, de az őt nem érdekli, mert Kozák Danuta pedig nyert és az neki inkább konkrét, mint amit jótündér hablatyol összevissza. Szereti a kajak-kenut...

Sőt, én szerintem Szilágyi Áron a fasza, imádom a vívást, és mindenki húzzon el a sunyiba, én nyertem a vitában!

belekotty 2012.08.09. 14:55:47

@GeoCracker: Duma lesz csak, vagy villantasz valami tudást is? Mert azt eddig nem láttam. Eddig csak ugattál holmi NDK-s mosógépekről, amiről kiderült fogalmad sincs, és homályos okoskodást adtál elő minisztériumi szalagokról, lehülyézve az egész nyugdíj szakmát, ahol kopácsolják be a 70-es évek adatait a papírokból.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.09. 14:58:39

@nickelbolha: tegyuk fel, hogy a vegen megis kikaptunk volna egy gollal Izlandtol. min valtoztatott volna ?

en egy kicsit koklernek tartom TGM-et. ez van. es azt gondolom, hogy a koklerseg(sag) egyik antitezise a kezilabda. ez hirtelen eszembe jutott.

ha van lista, akivel tilos viccelodni, akkor csak tessek batran beirni.

belekotty 2012.08.09. 14:59:21

@neoteny: Ja igen! Tényleg volt ott egy ideig a PSZÁF utána.
Szinte minden ESZR számítógép központban jártam, mert SZÁMALK oktató voltam. De speciel az EGSZI-ben nem.

Vortumnus (törölt) 2012.08.09. 15:08:06

kíváncsi vagyok, hogy ha valaki feltenné tgm-nek a kérdést, hogy ha 95 márciusa után senki sem hívta oktatói beosztásba és külföldön sem akart tartósan maradni, akkor mi akadályozta meg abban, hogy
-válasszon magának mondjuk kettő területet és ezekről minden évben 1, azaz egy darab cikket megjelentessen szakfolyóiratban
-mondjuk a nemzetről szóló nagyesszéjét még pár esszé felhasználásával egy összefüggő, normális munkává fejlessze

mit válaszolna?:)

nickelbolha 2012.08.09. 15:14:36

@jotunder: nem, nem érted. Azon változtatott volna, hogy akkor nem veszed elő ezt a posztban, akkor inkább más, éppen sikeres sportolóval építetted volna ezt a kontrasztot.

Függetlenül attól, kókler, vagy sem, ez irányú érved alátámasztásaként egy oda nem illő, aktuálisan viszont a közmegeleégedésnek örvendő tényt emelsz, amely komoly hátszelet ad a véleményed szélesebb körben való elhintésére.
Természetesen ez maga a kóklerség, TGM kóklerségét inkább saját érvekkel, bizonyítékokkal támaszd alá.

Ez ugyanaz a hatás, amikor egy tusfürdő, vagy after shave reklámjába beteszik David Beckhamet, hogy azt az érzeted adja, ő is használja, ez a termék olyan nívós, mint Beckham, szar már nem lehet.
Termék alatt itt értsd : Te véleményed, Beckham helyett kézilabda, mer ugye hazai színekben kell pompázzon az a jól megfogalmazott (vagy inkább hiányos) vélemény.
Egy nevesincs tudfürdő mögé téve a kézilabda válogatott.

hidegchaco 2012.08.09. 15:16:34

@nickelbolha: "nem hiszem, hogy egy cseh, vagy osztrák attól érzi jól magát a bőrében, hogy hány aranyuk van. (engedelmetekkel én inkább nyugatra tekintenék, Moldova, Grúzia és üzbegisztán valahogy nekem nem követendő példa).
Persze kétségtelenül büszkeség az éremtáblázaton betöltött hely, engem is érdekel, mert én is erre "nevelődtem". Meg kell az egészséges versenyszellem is. De annyit stresszelni ezen nem érdemes, nem ettől jó egy ország, egészséges egy társadalom, hogy egy élsportolója mennyit nyer."

Nem biztos, hogy a posztból általad kiolvasott, igencsak messzemenő következtetések megalapozottak. Lehet, hogy mindössze az "erősen vitatható, szubjektív szellemi teljesítmény" és a "nehezen vitatható, objektív sportsiker" közti különbséget tették szóvá, "komoly társadalmi problémák feszegetésének" (Ki Mit Tud) szándéka nélkül.

panelburzsuj 2012.08.09. 15:17:07

@jotunder:

Na de drága: almát körtével?

Selmeczit Jótündérrel?

Minél többször tesztelünk egy szabálykönyvet, egy műszert, annál megbízhatóbban méri azt, amit mérni akarunk vele. (Érdekes kísérlet lenne - ceteris paribus - a szabványnál egy méterrel szélesebb, meg eggyel keskenyebb kapus kézibajnokságokat is szervezni. Aztán a háromféle "rassz" válogatottjait egybeugrasztani kiskapus meccsen is, közepesen, meg nagyobban is. Vajon mekkora esélye lenne annak, hogy nem ki-ki azon a pályán nyer, amihez leginkább "hozzáevolválódott?" Pedig csak egyetlen tényezőt változtattunk, a kapufát toligáltuk ide-oda.)

Tessenek filozófus-EB-t, publicista-járásbajnokságokatt gründolni, és mindjárt nem lesz annyira "antitézis" ...

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.08.09. 15:30:20

@xxyat,
A vitánk nem adm-szakmai volt, hanem adtaszolgáltatási. Sk.vittem anno lyukszalagra likasztott cuccokat, mivel adatszolgáltatási kötekezettség volt.
Nem érdekel sem az h.ezt elhiszi- e valaki, és az sem, ha nem hiszi. Ahogy leaz..rom azt is, az akkor magnesszalahra vitt adatokkal mil lett
Éltem a feltételezéssel, h.megvannak, s nem kézzel gépelik a nyugdijadarojat. Ill. Legalább egy ocr- re fussa. Ha ebben tévedtem sem engem aláz.
A többi olyan belépés eredménye, h.bkotty azzal nyitott h.vigyázzak, mert informatikus. Majd elôvette a bunkómegmondóember stilust. Igen, ennek alapján nem tartom sokra, akármekkora infoász legyen is egyébként.
Ja, és gondolati szabadság van. Lehet, h.csunya dolog volt bevinni a hablatylabirintusba, de örömmel ment bele. Mert nem meggyôzni, hanem legyôzni akart. Ez pedig vakká tette. S most ott áll egy halom betû közepén, és szomorú
Ha igy vesszük duma van. Belesétált egy kommunikációs csapdába. De nem érdekel. A legyôzve vitázók nem az eseteim. Ahogy Orbán sem az. S részemrôl rátok hagyom a többit ebben a témában. Mert ebben nincs több.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.09. 15:33:43

@nickelbolha: Bojtár Endre sokkal jobban leírta a minap

"TGM hozzászólásának a törzse – még tőle is szokatlan halandzsa. Minden szava téves, s cáfolatra szorulna. Romsiccsal ellentétben, aki szerinte „csak a történettudományra fókuszál, és elfelejti, hogy például az uralkodó kommunista párt számára sokkal fontosabb »stratégiai ágazatban«, az irodalomban jelentősebb volt a kontinuitás, mint az őrségváltás”, TGM nem a vitához szól hozzá, hanem amúgy „Gazsisan” fitogtatja félre- és rosszulértesültségét, ezért csupán távirati stílusban széljegyzetelem. "

Ez a gazsis fitogás a legjellemzőbb TGM-re. Egy olyan közegben, ahol nettó elmebetegek és sunyi bérgyilkosok is vannak, ez tulajdonképpen rendben van. TGM kedvenc helyzete az amikor mindenkit egyszerre lehet keményen elküldeni a francba, lehetőleg marginális pozícióból, de ehhez van neki egy külön erre a célra tartogatott picsuló hanglejtése is. Nincs ezzel semmi baj. Csak most egy nagyon kemény kézilabdameccsel egy időben csinálta. :)

nickelbolha 2012.08.09. 15:33:55

@Enemy No 1: ok, azt már én tettem hozzá, engedélyt kérek néha a szabad elvonatkoztatáshoz (bár inkább ott egy-két kommentre reagáltam)

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.08.09. 15:40:57

@belekotty: nem a nyugdijszakmát általában, de te még ahhoz is hülye voltál hogy ezt észre vedd. Igy jár az, akit vakká tesz a saját fontoskodhatnékja. Ezt már a múltkor is megírtam. De Te szükségesnek láttad blogokon kersztül hurcolni sértett nagyképüségedett. Mondanám, h.tanulj belöle, de rád bizom. Nem érdekel.

Wertkritik 2012.08.09. 15:49:26

@jotunder: Azert Bojtar irasa is cafolatra szorulna; es akkor a "tudomanyos munkassaganak" az erteket es idotallosagat meg nem is emlitettem. A fitogtatasbol pedig csak akkor lehet koklerseget megallapitani, ha TGM alaposabb irasaival szemben, megfelelo hatterismeretekkel, tudassal felvertezve tudnal meggyozoen ervelni. Igy frappansan, "kivulallokent" (ugye, nem is olyan reg tagadtad, hogy "ertelmisegi" lennel, gondolom a human ertelemben, bar en is inkabb annak tartanalak azert), szoval politikai filozofiaval tarsadalomtudomanyokkal nem foglalkozokent megis mi alapjan tudod ertekelni (becsmerelni) egy ember eletmuvet? Ez kb. olyan mintha egy matematikaval csak hobbi/erdeklodes szintjen foglalkozo, amugy intelligens tarsadalomtudos vagy filozofus elolvasna pl. a Barabasit biralo irasodat itt a blogon es megallapitana, hogy te bizony kokler vagy.

belekotty 2012.08.09. 15:52:55

@GeoCracker: Mit hazudozol? Azt mondtad hogy a minisztériumokban megvoltak az adatok szalagokon te faszfej! Akkor nyilván hülye az egész nyugdíjszakma, hogy mint az állat dolgozik mintegy ezer ember, hogy 2013-ra be legyen krampácsolva az az iszonyatos mennyiségű papír, ami hegyekben áll, mert a kormány elvárja hogy elkezdődhessen a nyugdíj várományok kiszámítása és kiértesítése. A 70-es évektől a sok munkaviszonyt igazoló nyomtatványt mind be kell gépelni ami nem lett alfanumerikusan feldolgozva. Már ha érted ezt a kifejezést, mert már abban sem vagyok biztos hogy bármiféle közöd van az informatikához.
Még mindig nem látom semmi nyomát annak hogy egy hangyányit is értenél ahhoz amibe beleugattál.
Az egész ott kezdődött hogy te pofáztál bele valamibe, amihez nem értesz. Azóta az megy hogy mellédumálsz, más irányba tereled a szót, amikről sorra kiderül hogy fogalmad sincs róla. Ez nem arra mutat hogy az én egom sérült. :-)) Most meg már ott tartunk hogy kínosan kerülsz mindenféle konkrétumot.

belekotty 2012.08.09. 15:58:44

@GeoCracker: "Lehet, h.csunya dolog volt bevinni a hablatylabirintusba, de örömmel ment bele. Mert nem meggyôzni, hanem legyôzni akart. Ez pedig vakká tette. S most ott áll egy halom betû közepén, és szomorú
Ha igy vesszük duma van. Belesétált egy kommunikációs csapdába. "
- Milyen csapdába? Most vallottad be szépen hogy mekkora baromságokat beszéltél. Sosem volt lyukszalagon adatszolgáltatás a Nyugdíjfolyosítónak. Mit hazudozol olyannak aki nem tudja a vitánk elejét?

belekotty 2012.08.09. 16:07:02

@xxyati: A dolog ott kezdődött ezzel a barommal, hogy elkezdte magyarázni hogy minek gépelik be a bérkartonokat, mert az a minisztériumokban szerinte megvan. Nyilván hülye az egész ágazat, hogy éjt nappallá téve dolgozik két műszakban, hogy 30 évet feldolgozzon visszamenőleg.
Adtam is neki linket a Nyugdíjfolyosító oldaláról ahol ezt a projektet leírják. Erre kijelentett hogy ő azt nem olvassa el.
Aztán ki akart oktatni, hogy ő látott NDK-s mosógépet, amiről én azt sem tudom mi az. Azt már nem tudja a hülyéje, hogy a diszkeket hívtuk mosógépnek, nem a központi egységet. Aztán keveri az R40-et az R20-al és fingja nincs ám az ESZR architektúrákról, illetve az IBM 360 és 370 rendszerekről, amikről azokat lopták.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.08.09. 16:10:08

@belekotty: rendben, bele ne pusztulj. Nyilván mindenki hülye rajtad kivül. Én meg helikopter. Megnyugodtál? Örülök. Mint irtam letojom a hitvilágod. Tölem anno bekérték az adatokat, gy.k. a saját minisztériumom. Lesz.om, h.mi lett vele. Azt hittem nem kavarták el. Ha igen, igy jártál. Tudod mikor fog érdekelni legközelebb? ha nyugdijba megyek. Addig pörögj rajta, ha akarsz.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.08.09. 16:13:28

@belekotty: ja, és az, h.mit nagyképüsködsz egy idegennek nem érdekel. De barom a kedves rokonságod. Te szegény begözölt bunkó balfék :)))

közösperonos átszállás 2012.08.09. 16:31:28

@jotunder: "TGM-et politikai okból tüntették ki, akárcsak Gálvölgyit. Izlandot nem lehet politikai okokból megverni. és ez nekem tetszik. sorry."

Eddig oké, csak ezt úgy mondtad, hogy TGM-nek ráadásul nincs is értelmezhető

1) oktatói,
2) kutatói munkássága.

És most ezt kérik számon rajtad, ez ilyen. :-) (Jó, az oktatóit már nem, gondolom, nem volt időd meakulpára, csak azért nem olvastam.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.09. 16:45:45

@közösperonos átszállás: azt irtam, alig letezett. es hat tenyleg. es politikai okai voltak a kituntetesenek, ahogy szamos mas kituntetesnek is politikai okai vannak. nincs ezzel kulonosebb baj. csak kicsit elegem van ebbol a vilagbol. ennyi az egesz.

laci0011 2012.08.09. 19:31:59

@maroz: Nem értem a mondanivalódat,de aki magasra teszi a mércét ügyeljen hogy ne alatta menjen át,mint jótündér.

nerángass 2012.08.09. 20:48:00

@laci0011: “Nem értem a mondanivalódat,de aki magasra teszi a mércét ügyeljen hogy ne alatta menjen át,mint jótündér.”

Idefigyelj, hármaskám, csak bátran, ne törődj azzal, hogy megértsd, mit mondtak, azzal sem, hogy értelme legyen annak, amit írsz, a fő, hogy ne engedd magad elhallgattatni. Vágjál a pofájukba, monggyál teisis olyat, amitől szétáll a fülük, a bestéknek ! ( pölö : aki másnak vermet ás, ne halassza holnapra, vagy job ma egy túsz, mint holnap egy túzok stb.. )

laci0011 2012.08.10. 05:03:53

@nerángass: Köszi az értékes belekotyogástat.

belekotty 2012.08.10. 07:30:59

@GeoCracker: Világos, tőled egyszer bekérték az adatokat, te azt átadtad lyukszalagon és innen kezdve te tudod mit kellene csinálni a nyugdíjszakmának és kioktatsz engem, aki szerinted semmit sem tudok az NDK-s mosógépekről.
Csak azt nem tudom te nagyokos és ezt megmond6nád nekem ha akkora informatikus vagy, hogy ugyanmár a 70-es 80-as évek adatait, amikor még nem volt személyi szám, nem volt TB szám, nem volt adószám, hogy a qrva istenben fogom összedolgozni a NAV-tól, PSZAF-tól kapott adatbázisokkal?
Na mesélj ha olyan nagy informatikus vagy!
Ne is kezdj magyarázkodni az adószámmal, mert csak a 80-as évek második felében kezdett felkerülni különböző helyekre. Ráadásul törvényileg nem is használhatom. Szóval mi a faszommal azonosítom, Kovács Józsi bácsit aki a Lenin MGTSZ-ben dolgozott a 70-es évek közepén és azóta költözött háromszor?
Na mesélj te nagy tudós aki kioktatsz engem informatikáról!

belekotty 2012.08.10. 07:40:26

@GeoCracker: Baszd meg! Minek nagyképűsködök? Én az egyéni nyugdíjfolyószámla kapcsán készült blogba beírtam, hogy most folyik az adatok ezerrel való rögzítése.
Erre te beleugattál hogy ez mekkora hülyeség, hiszen - szerinted - ez a minisztériumokban megvan. Ezzel lehülyézted a nyugdíjszakmát.
Majd mikor erre megkaptad a megfelelően durva választ, elkezdtél NDK-s mosógépekről gagyogni, hogy én olyat úgysem láttam. Hát nagy pech, mert én voltam a SZÁMALK nagygépes oktatási osztályvezetője aki ezeket oktattam a 80-as évek második felében. Az meg persze kiderült hogy fingod sincs ezekről, amelyek az IBM 360 és 370 rendszerek koppintásai voltak, amelyeknek modern változataival ma is dolgozik a nyugdíjszakma.
Szóval a fentiek ismeretében kimondható hogy egy buta, tudatlan, beképzelt fasz az te vagy, aki nagyképűsködik.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.08.10. 07:49:27

@belekotty: Jól van osztályvezető elvtárs :-) Örülök, hogy hozzájárulhattam a lelki feszültségének csökkentéséhez :-) Akkor most remélem kidühöngte magát, és megnyugodott :-))
Na, mars vissza dolgozni :-)

belekotty 2012.08.10. 08:04:54

@GeoCracker: Köszi! Én nem dühöngök, én szórakozom ezen. :-))

K.Tomoceusz 2012.08.10. 08:05:48

@belekotty:
Ez most komoly ? Ennyire balfaszok vagytok ?

Gondolom, akkor a nyugdíjszakma szólhatott volna pár szót a nagyközönséghez, mikor a nagytudású elvtárs belebarmolt a dolgaiba.

Jahogy, ti akkor még nem voltatok nyugdíjszakma, mert azokat épp akkor rúgták ki, hogy nektek helyet csináljanak.

Na, indulj akkor abból ki, hogy mindenki komcsi, aki akkor élt és vedd el a nyugdíját.

Ez fideszkonform megoldás a bajaidra.

belekotty 2012.08.10. 08:10:40

@K.Tomoceusz: Most mi van? Mi köze a politikának ahhoz, hogy a 70-es és 80-as években többnyire papíron keletkezett adatokat be kell gépelni, mert ha voltak is gépi nyilvántartások, azokat a megfelelő azonosítók hiányában nem lehet a csak 90-es évek közepétől létező elektronikus bevallásokkal összefésülni gépileg?
Reggel van? Megártott a kávé?

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.08.10. 08:15:00

@belekotty: Akkor jó, énb is. De befjezem.Mert
1. Nem vcagy képes tudomásul venni a megmondóemberség és a vélemény közti különbséget
2. Uralni és nem vitatni akarod a terepet.
3. A blog egy vitaműfaj, de ez a blog nem a Tied, s nem is az enyém. S Veled ellentétben tisztelem más teljesítményét.

Ja, és Katit üdvözlöm :-)

K.Tomoceusz 2012.08.10. 08:17:20

@belekotty: Ha te lennél a nyugdíjszakma, akkor azt mondanám, jó reggelt.
25 év után rájöttél, hogy a papírt nehéz begyömöszölni a számítógépbe.
Én 22 éve épp biztosítós voltam. Már akkor bevéstük a nyilvántartást a papirokról a gépbe.

De ha csak akkor születtél és sajna még csak most esik le a tantusz, akkor gratulálok, hogy jól fekszel a fideszben és akkor csak annyit kell tudnod,
hogy Gyurcsány a hibás.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.08.10. 08:18:58

@K.Tomoceusz: Elnézést kérek. Úgy Tőled, mint mindenki mástól. Leginkább a blog gazdájától.
Igyekszem többé-kevésbé ontopik maradni innentől.

belekotty 2012.08.10. 10:08:01

@K.Tomoceusz: Okoska! Az 55-59-es korosztályt kell bevernünk a gépbe, akik most fognak nyugdíjba menni és jellemzően 73-78-ban már dolgoztak. Na szóval mi közünk van nekünk ahhoz hogy akkoriban milyen nyilvántartások voltak?

@GeoCracker: De, pontosan tudom. Te a tipikus megmondó embert képviseled, aki meg akarta mondani hogy milyen adatok vannak és hogy kell megcsinálni. Úgy hogy közben sem a valódi adatokról, sem az informatikai problémákról, sem a folyó munkákról, sem a múltban és jelenben alkalmazott architektúrákról sincs fogalma.

Vahakomb 2012.08.10. 10:48:45

@nickelbolha: "...ez valami akut összeesküvés elmélet gyártási hajlamra utal..."
Nem összeesküvés elmélet gyártási hajlamra utal, hanem összeesküvésre!

Neked még ne tűnt fel, hogy egyre nagyobb a rés a szuper-gazdagok és a pórnép között? Nem tűnt fel, hogy egyre kevesebb ember kezében összpontosul egyre nagyobb vagyon? Neked még nem tűnt fel, hogy mennyi "nagy" ember, bankár, hitelminősítő intézet hazudik egyre nagyobbat, s minden hazugság után egyre gazdagabb? Lehet, hogy ezek a szuper-gazdag emberek (talán 100 ezren vannak) nem ülnek össze bunkerekben és irányítják a világ megsemmisítését, de anélkül is pont azt eredményezik egyéni akciójukkal is.

Na, de ez a poszt, amihez mostani hozzászólásainkat fűzzük nem ilyen témában íródott. Úgyhogy ezt a vitát majd másik poszton folytassuk!

Vahakomb 2012.08.10. 11:18:07

@nickelbolha: "...nem mondod jól; elég nevetséges csak éppen a kézilabdát előhúzni tényszerű ... A vízilabda már megy a levesbe, mert nem hozta a magyar társadalom kisebbrendűség érzéséből ... fakadó kényszeres győzelmi ereklyét, önigazolásképpen?"

Hol írtam én ilyen hülyeséget? Vagy ezt abból vezetted le, hogy ezt a posztot dicsértem?

Nos, én azért dicsértem a posztot, mert a sportolói érzést emelte felül a TGM féle züllesztéssel szemben. Bár a poszt írója valóban csak a kézilabdázókról írt, én mégis az összes sportra értettem.

És tudod mit mondok még!? Én nemcsak a magyar győzelmeken hatódok meg! Amikor a dobogón látok egy embert, akik évekig küzdött, hogy végre elérje a csúcsot, akkor én embert látok benne, s nem magyart, németet, vagy koreait. És át tudom élni az érzéseit. Olyankor elhallgatok, kívül is belül is. Persze, ha még ráadásul magyar is az illető, akkor az érzés megduplázódik! :))

Na, szóval a fent leírt dolog az ún. katarzis. Az erőt ad.

Ugyanakkor mi van, ha TGM-féle írásokat olvasok? Azok arra tanítanak, hogy semmi sem szent, ami eddig szent volt, s jó dolog az, ami eddig lenézett volt. Az ő írásait lehet úgy olvasni, hogy közben böfögök, vakaródzok, turkálom az orrom, fingok, nyújtózkodok, hiszen alpári érzéseket ébreszt az emberben.

De ha egy emberfeletti küzdelem után valaki ott áll a dobogón, akkor minden ilyen TGM -féle "életérzés" elkotródik bennem a sarokba, s csend és büszkeség tölti el a szívem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.10. 11:26:11

@Vahakomb: semmi züllesztő nincs TGM írásában, és általában az írásaiban. TGM írásai egy normális emberben sok mindent ébreszthetnek de alpári érzéseket biztosan nem. itt van a kezemben a 94-ben kiadott Másvilág című kötete. ez minőségi publicisztika. nincs azzal semmi baj, azzal sem amit azóta írt, azzal pedig különösen nem amit most írt. van a TGM messianisztikában pár mosolyogtató elem, mármint számomra mosolyogtató, szemlátomást sokak számára kevésbé, ennyi az egész.

zum trucc 2012.08.10. 11:40:44

@jotunder: Ez a TGM nevű nagyképű alak már minden volt és az ellenkezője is.
Orvosi eset, alighanem, és nemcsak a reuma...

panelburzsuj 2012.08.10. 12:13:17

@Vahakomb: @jotunder:

Reflexió:

magyarinfo.blog.hu/2012/08/10/erovel_kell_legyozni_orban_viktort

Erőkultusz. Egyszerű, áttekinthető dolgok kultusza a bonyolult, ellentmondásos dolgokkal való - (személyes) - küszködéssel szemben.

Most ugrott be, hogy valami Babits is pampogott az aviatikusról meg a bokszbajnokról.

Vahakomb 2012.08.10. 12:21:00

@jotunder: "... TGM írásai egy normális emberben sok mindent ébreszthetnek de alpári érzéseket biztosan nem. ..."

Jó, hát olyanokat olvasol, vagy pl. a tavaly év végén általam olvasott "Csonkamagyar patológiák", akkor tényleg így is lehet venni.

De akkor vegyük ki TGM nevét a fenti hozzászólásaimból, hiszen végül is nem őt akartam kritizálni!

nickelbolha 2012.08.10. 12:51:34

@Vahakomb: ez remek, a katarzis kell és tényleg jó ott látni őket a dobogón. Csakhogy a kettő összemosása nagyon téves, fals.
A TGM-féle magyar való sajnos létezik, ezt most elfedi az olimpia, de az olimpiai sikerek a sportolóké, amire mi is büszkék lehetünk, a TGM átal festett pesszimista magyar jövőképben pedig sajnos mi magunk élünk.
Ezt kicselezni és elfojtani az olimpiai sikerekkel 1. téves 2. demagóg 3. elhomályosítja a tényleges problémáinkat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.10. 13:09:11

@nickelbolha: a posztban nem sikerről volt szó, hanem egy konkrét mozdulatról. akkor is megírtam volna, ha kikapunk. én amúgy az amerikai futballban ezt a konkrétságot még jobban érzem mint a kézilabdában.
TGM itt a mellékszál, nem a kézilabda. semmiféle katarzisról nem volt szó a posztban. ingimundur ingimundarsonról volt szó.

közösperonos átszállás 2012.08.10. 14:33:05

@K.Tomoceusz: "Én 22 éve épp biztosítós voltam. Már akkor bevéstük a nyilvántartást a papirokról a gépbe."

Ez tök jó, csakugye arról van szó, hogy ha nem ugyanazt az ID-t használod, és a többi megadott adatból se tudod egyértelműen és automatikusan (mindkettő lényeges) azonosítani az embereket, akkor a régi nyilvántartást nem tudod összefésülni az újjal. Az, hogy a régi nyilvántartás esetleg csak kazettára lett kimentve C64-gyel, a kisebb (technikai) probléma.

közösperonos átszállás 2012.08.10. 14:40:27

@jotunder: "azt irtam, alig letezett. es hat tenyleg."

Azért nem elhanyagolható, jópár cikkének van 10-20 hivatkozása. Aztán lehet persze, hogy ezek valamelyik amerikai ÉS-ben jelentek meg, a rosseb tudja, de a gugliszkolár tud róluk (az ÉS-ről is, amúgy, de csodálkoznék, ha minden publicisztikáját hozná akár csak onnan), mi meg nemigen ismerjük az amerikai ÉS-eket és magyarnarancsokat, meg főleg nem a TGM művelte tudományterületet (akármi legyen is az), hogy ott mi számít és minek. (Például még olyan egzaktnak tűnő dolgok, mint az impakt faktor, is tudnak teljesen máshogy viselkedni tudományterületenként.)

Ezért nem érdemel szerintem se nagykeresztet, de azért a nagyítóval is láthatatlantól is messze van. Az oktatóit meg ne is erőltessük.

"es politikai okai voltak a kituntetesenek, ahogy szamos mas kituntetesnek is politikai okai vannak."

Ebben nincs vita.

Vortumnus (törölt) 2012.08.10. 15:06:20

@közösperonos átszállás:

ezekben található tőle esszé (era journal ranking alapján):

Angelaki: Journal of Theoretical Humanities,—cultural, literary studies and philosophy A*
COMMON KNOWLEDGE, (historical and literary studies, A)
The Monist, philosophy A*
Journal of democracy politikatudomány B
Public Affairs Quarterly, philosophy B
Social research Filozófia C
East European Politics and Societies politikatudomány C
Studies in East European Thought history and philosophy C
Magyar Filozófiai Szemle filozófia C

The Wilson Quarterly, Uncaptive Minds, Partisan Review, East European Constitutional Review (new york school of law-CEU), Boston Review, TLS, Le Monde Diplomatique., La Nouvelle Alternative, Socialist Register, meg persze kevésbé ismert folyóiratok

Vortumnus (törölt) 2012.08.10. 15:07:26

(saját bevallása szerint legszűkebb értelemben vett tudományos munkásságot sohasem végzett, már a hatvanas évek végén úgy látta, neki mást kell csinálnia)

Vahakomb 2012.08.10. 15:12:18

@jotunder: "... TGM itt a mellékszál, nem a kézilabda. semmiféle katarzisról nem volt szó a posztban. ingimundur ingimundarsonról volt szó. ..."
Most már kezdem TGM-et sajnálni! Mi a fenének kellett belekeverned akkor a posztba? Tudod, hogy a neve olyan, mint a mézes madzag!?

közösperonos átszállás 2012.08.10. 15:21:01

@jotunder: Igen, ezt már mondtad. Az a baj, hogy mást se.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.10. 15:21:30

@Vortumnus: ez jobb mint amire emlékeztem, két cikket nem is vettem észre. ez gyakorlatilag rendben van.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.10. 15:25:16

@közösperonos átszállás: viszont most kicsit megváltoztattam a véleményem. ez eléri a valami szintjét nálam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.10. 18:22:47

Kettős mérce blog értelmez :

"Az a baj a kézilabdával, hogy ott nem lehet locsogni, mert akkor esetleg nagy sebességgel fog belénk szaladni egy Ingimundur Ingimundarson nevű ember és az roppant kellemetlen dolog. A kézilabdát nem lehet kidumálni, nem lehet megmagyarázni, érdektelen, hogy idézzük-e Buharint svédül. Felugrasz a levegőbe nyakadban egy egymázsás emberrel, aki szintén nem idézi Buharint svédül, ellenben kicsit meg akar ölni. Addig nem szabad leérni a lábadnak mielőtt belevered a hálóba a labdát. Nem bonyolult dolog. Csak nagyon, nagyon konkrét. Szeretem a kézilabdát."

Ez az idézet az én értelmezésemben az erőről szól, arról, hogy két csapat nekifeszül egymásnak. Amikor jön feléd a 200 kilós húsgép, ott az erő dominál – nem tudsz, gondolkodni, ott nem elég a töprengés, cselekedni kell. Ütni és ütni, nincs idő gondolkodni.

.....................................................................................

Jézusmária....

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.10. 18:43:21

@jotunder: Tehetnek ők arról, hogy csupa disznó képet mutogatsz?

maroz 2012.08.10. 19:22:21

@Counter: Nahát, nekem is pont ez a vicc jutott eszembe erről. :)))

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.10. 19:25:11

@maroz: Ha egyszer csupa ilyen disznóknak mutogatják... :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.10. 19:37:50

ezek a fiúk még veszteni is gyönyörűen tudnak. basszus, ha bemegy az az utolsó kapura lövés.

trabant 2012.08.10. 22:25:12

@maroz:
"Tehát aki Orbán félázsiai beszólásán felháborodik az nem a tádzsik népet tekinti alacsonyabb rendűnek, hanem igenis megértette, hogy Orbán ezzel a "félázsiai" jelzővel valami negatívat, valami elég súlyosan negatívat akart mondani a magyar népről, és ez ellen a negatív tartalom ellen tiltakozik, mely tartalmat a "félázsiai" jelző csak jelez, mint a "disznó" az illetlen, gusztustalan viselkedést."

Tévedés. Orbán(ék) Kelet felé fordulását szemlélteti a félázsiai kijelentés, célja a közeledés a feledésbe merült - mára eléggé meggazdagodott - ázsiai, keleti - rokonokhoz. (A trükk: a pénzcsapjaik elvárt megnyitása az elveszett "félnyugati" rokonok kormányának támogatására. Hátha megesik a szívük a szegény félázsiai-félnyugati rokonokon.)
Természetesen a félázsiait a Nyugat és a nyugati civilizáció, a haladó nyugati kultúra ellenében és ellentéteként kell érteni.

A magyarok mint "félázsiai származék" hangoztatása bármely irányból magyarázva, egyre cikibb.

gyrk 2012.08.11. 00:12:40

kicsit demagóg az írás, de én mélyen egyetértek vele : )

nickel head 2012.08.11. 18:48:04

@jotunder: jotunder · orulunkvincent.blog.hu 2012.08.10. 15:21:30
@Vortumnus: ez jobb mint amire emlékeztem, két cikket nem is vettem észre. ez gyakorlatilag rendben van.

És mi lenne, ha ezt akkor most magában a blogbejegyzésben is feltüntetnéd, pl. csillagos jegyzet formájában? Mert egyébként azok, akik a kommentfolyamot nem fésülik alaposan át, még véletlenül kicsit demagógnak fognak találni, de mélyen egyet találnak érteni minden ottani állításoddal.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.11. 19:00:51

@nickel head: az igazsag az, hogy a scholar.google nem egeszen jo ilyesmire. az a cikk, amirol szo volt az nem egy folyoirat cikk. van ez az ujsag, amirol Vortumnus irt, es az idonkent kiad konyvszeru koteteket esszekkel. es 93-ban az egyik ilyen kotetben tobb kelet-europai filozofusnak megjelent egy-egy esszeje. direkt utana neztem, mert furcsanak tartottam, hogy nem tudtam rola (anno TGM-et mentendo kerestem ki a cikkeket)

pucros 2012.08.12. 18:34:28

@maroz: szerintem a "fél-ázsiai származék" nem negatívnak volt szánva, én legalábbis, a kontextusra is figyelemmel, az oroszokra utalásnak hallottam ezt. Róluk szokták bölcselkedve mondani, hogy őnekik vezérigényük van, és tulajdonképpen passzol a néplelküknek ez a putyini stílusú irányított demokrácia. Orbán meg azt akarta mondani, hogy félig, származékosan, bennünk is van egy ilyen. Nem tudom, hogyan fejezhette volna ki magát ennél kisebb sértéssel, netán öngóllal. Én kimondhatom, hogy félfeudális viszonyaink a lelkünkből táplálkoznak.

Vortumnus (törölt) 2012.08.13. 22:08:17

www.youtube.com/watch?v=irMSpUyW4QI

több videó is van erről, de ez a "legérdekesebb".
az elején beszél arról, hogy boldogan támadja a burzsoá társadalmakra olyannyira jellemző rendet és fegyelmet.
az 5. perc környékén arról, hogy az európai uniót, a valutaalapot, a nemzetállamokat le kell rombolni, csak ők jelenleg nem tudják megtenni, mert nincs erejük hozzá

(kicsit most egyszerűsítetettem, de nem hamisítottam meg a mondanivalót)

"Hungarian philosopher und politician Gáspár Miklós Tamás on capitalism as a legal framework and struggles in the public sphere. The talk was held at the 5th Subversive Festival in Zagreb"

Vortumnus (törölt) 2012.08.15. 16:37:05

Vajon TGM taníthatna a Pázmányon?

"Etikai Kódex
A Munkacsoport egyhangúan elfogadta Mezei Balázs szempontjait.
Felsőoktatási etikai kódex

9. Életvitel: az intézmény minden oktatójától elvárt, hogy életvitelével és tudományos
tevékenységével, nyilvános viselkedésében, öltözködésében és beszédében megfeleljen az elvárható
erkölcsi mércéknek.
10….Politikai állásfoglalások kerülése.

!!!!11. Anti-totalitarizmus záradék:!!!!
A magyar felsőoktatásban senki nem fogalmazhat meg olyan felfogásokat, amelyek a totalitarista
rendszerek (fasizmus, nemzeti szocializmus, kommunizmus) központi célkitűzéseit, eszméit,
jelszavait, és jelképeit védelmezi."

nickel head 2012.08.15. 20:16:48

@Vortumnus: Még hogy a Pázmány. Az itt említett, a Nemzeti Bologna Bizottság piliscsabai ülésén 2010 augusztusában egyhangúlag támogatott szabályzattervezet a teljes magyar felsőoktatás etika kódexének vázlata akart lenni: TGM a Nemzeti Felsőoktatás (Együttműködő) Rendszerében sehol sem léphetne katedrára.