Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Tétlenül nézte...

2012.07.17. 23:44 | jotunder | 436 komment

Áder János köztársasági elnök jeruzsálemi beszédében azt mondta, hogy 

 "A magyar állam nem védte meg a magyar zsidókat a holokauszt idején. Tétlenül nézte, ahogy deportálják és elpusztítják őket."

A köztársasági elnök tisztességében és jóindulatában nem kételkedem, de egy dologra valakinek fel kellene hívnia a figyelmét. A zsidókat a magyar állam deportálta. Nem tétlenül nézte  a deportálást, hanem aktívan végrehajtotta. 

Vitéz Jaross Andor belügyminiszter, akit 1946. április tizenegyedikén lőttek főbe, a következőket nyilatkozta a deportálások után :

 "A legelső megoldásra váró probléma a zsidókérdés volt. Közel egymillió inficiáló elemet kellett a nemzet vérkeringéséből eltávolitani. Sokan beszélnek humanitárius szempontok figyelembevételéről a zsidókérdés megoldása kapcsán. Arra semmi szükség nincsen, hogy bárki bárhol egyéni kegyetlenkedéseket kövessen el azokkal szemben, akiknek a nemzeti életből való végleges eltávolitása amúgy is elhatározott dolog. A problémát azonban a mellékes szempontok figyelmen kivül hagyásával a maga teljességében kell megoldanunk, mert nem lehet háborút viselni úgy, hogy magában az országban egymillió főnyi ellenség tartózkodjék. A zsidók sohasem mondották azt, hogy ellenségei a magyarságnak, de józan ésszel feltételezhető-e az, hogy a zsidóság együtt érezzen és együtt haladjon azzal a Magyarországgal, amely Hitler Németországának hű szövetségese? Eltávolitásuk a nemzet életéből parancsoló szükségesség."

 Június tizennyolcadikán volt Horthy Miklós kormányzó születésnapja, amit Sztójay Döme miniszterelnök (őt 1946. augusztus huszonkettedikén lőtték főbe) úgy kommentált, hogy a "nemzet hódolattal ünnepelte a Kormányzó születésnapját".  

Eichmann írta a deportálásokról :

  "Persze illedelmesen be kell vallanom, hogy a magyar hatóságok gépezete olyan módon működött, ahogy azt akkoriban más országokban működő egyéb hatóságok ritkán mondhatták volna el magukról. Nemcsak zsidóügyekben, hanem egyszerűen minden más hivatalos feladatukat illetően úgy működtek, hogy több alkalommal azt mondtam magamnak: 'Az áldóját! Eddig azt hitted, hogy csak Németországban uralkodik az a bizonyos pontosság, és itt legalább ugyanazt a kínosan pontos akkurátusságot látod. "

A magyar állam, a magyar csendőrség, magyar köztisztviselők hajtották végre a deportálásokat. Először zsidótörvényeket hozott a magyar állam, aztán gettósított a  magyar állam, azután pedig vagonokban küldte a halálba a polgárait. Tétlenül nézésről nem volt szó. 

P.S. Köszönettel tartozom P-nek, aki felhívta a figyelmem a címben szereplő két szóra. 

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr454663346

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fehérlófia 2012.07.18. 08:03:17

Ezt a Horthyt úgy látszik, nem csak én szeretem megformálni. Könnyű karakter, kiskorában biztos sokat csapkodták az asztal sarkához az etetőjét, amíg az orrától az álláig ekkora vápa képződött. Az

Trackback: Fehérlófia 2012.07.18. 08:01:12

Ezt a Horthyt úgy látszik, nem csak én szeretem megformálni. Könnyű karakter, kiskorában biztos sokat csapkodták az asztal sarkához az etetőjét, amíg az orrától az álláig ekkora vápa képződött. Az

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2012.07.18. 16:43:02

@dr doktorka: "Mondom, a történelmet nem egybites gondolkodóknak kell elemezniük.
Túl sok ugyanis a tényezők száma, amelyeket figyelembe kell venni. És épp emiatt nem lehet a végét egy igennel vagy nemmel lezárni."

Ez ugye nem csak a nácizmus idejére, hanem a kommunisták idejére is vonatkozik?

büdipeti 2012.07.18. 16:44:08

@dr doktorka: én családomban mi történt?

látjátok feleim szümtükkel 2012.07.18. 16:46:30

@lfleto: Szerintem nem kell megérteni, csak egymást elfogadni, elfogadni azt, hogy te mást gondolsz a fehér színről, mint én, mert jogod van mást gondolni. De az országunk egy, és közös, arról egyformán kell gondolkodni még akkor is, ha más az elképzelésünk az elérendő célról. Bár ezt az elképzelést a mai kormánypárt nagyon szépen tudta furni, ezért nem nagyon lehet bízni a frontok közeledésében.

Makkasz 2012.07.18. 16:47:49

@Stabilo: Tarsadalom nem tud ongyilkos lenni. De legyunk mindannyian azok, annak van ertelme.
Olyan ez az egesz, mint masnaposan, filmszakadassal ebredni, varni, ki mesel majd az elozo naprol.
Mindenesetre az el nem itelt haborus bunosok (egyebkent miert nem iteltek el oket, tavolletukben?) zaklatasa eleg kontraproduktiv, de biztos magasabb eszmek allnak mogotte, amiert ettol nem lehet eltekinteni.
Megneztem a kurucinfot is, tenyleg fiatal, ertelmes emberek igyekeznek barrikadot epiteni oda, ahol a tobbseg mar reg lebontana.
Nem ertem ezt az egeszet.
Ader szerencsetlen mondata volt, nem tudatos tortenelemhamisitas. Jo dolog hogy valaki felhivja erre a figyelmet blogjaban, talan tobbe nem fordul elo.
Igy mukodik a civil kontrol.

lfleto 2012.07.18. 16:50:45

@látjátok feleim szümtükkel: Meg az oroszok ittléte idején is partnerek voltak a magyar fegyveres szervek. '56-ban pedig nem csak a magyar kollaboránsok lőttek, hanem az orosz megszállók is. Sőt. Szétlőtték fél Budapestet. Na meg ránk erőltettek egy tőlünk - és nem mellékesen egész Európától - idegen társadalmi berendezkedést. Persze '70-ben az árvíznél lehet, hogy segítettek, de ettől még megszállók voltak. Egyébként nagyanyám sokat mesélt a világháborúról. Az ő elmondása szerint - igaz ő egy faluban élt akkor - a német katonák tisztességesek voltak. Mindent kifizettek még akkor is, amikor rekviráltak. Az oroszok nem annyira... És ez enyhe megfogalmazás. Falhoz állítottak egy csomó embert a faluban, a nőket meg kicsit megerőszakolták. Csak a béke meg a szeretet jegyében. Ja elvittek egy csomó embert malenykij robotra, csak abból a községből vagy két tucat férfi soha nem tért vissza. Meghaltak, igaz nem Auschwitzban. A németek - igaz ez csak egy nagymama élménye - viszont senkit sem bántottak, erőszakoltak meg stb. Árnyaltabb a kép annál, hogy rohadt náci, meg felszabadító, csak egy kicsit gondolkozni kéne, mielőtt hülyeségeket írkál az ember. Ja, a délvidéken a szerbek szerény 40 ezer magyart és kitudja hány németet gyilkoltak le. Nem vitték őket vonattal sehová, csak legyilkolták. Csehszlovákiából közel 4 millió németet telepítettek ki, tiszta humánus módon. Érdemes Hrabalt olvasni erről pl. Nagyon sokan meghaltak. A magyarok jobban jártak. Csak elvesztették az állampolgárságukat azok, akiket nem telepítettek ki...

kertesz 2012.07.18. 16:52:42

Hát, hadd relativizáljak egy kicsit..

Magyarországon azért van felszínen a kérdés, mert vidéki zsidóságot elvitték, a budapesti nagyrésze megmenekült. Örökre meg leszünk bélyegezve, mert azok, akik elszenvedték, és leszármazottaik, elő tudják rángatni a tragikus történeteket.

Miért nincs ez a kérdés Lengyelországban? Mert ott minden zsidó meghalt, aki nem, az menekült onnan és kivándorolt Palesztinába. Nincs helyi (keserű) emlékezet. Azokat a szerencsétleneket, akik meg tudtak szökni Auschwitzből, szépen visszakisérték a lengyel parasztok...
Szlovákia- ugyanaz.
Románia- valaki írjon már a halálvonatokról.... Ott sem maradt senki, aki emlékezzen.
Jugoszlávia- ugyanaz.

Szóval a háborúban- úgy tűnik csak két megoldás van: vagy megvéded mindet (Dánia, Finnország), vagy megölöd mindet (Lengyelország, Románia, Szlovákia, Ukrajna) és ráfogod a németekre.

Ez a mi tragédiánk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.18. 16:55:13

@kertesz: Nem, ez a te tájékozatlanságod.
A Romániában, illetve román csapatok által külföldön elkövetett népirtások miatt a román nemzeti közvélemény körülbelül hasonló, állandó felpaprikázott hangulatban van, például.
Persze ez a magyar sajtóban, közbeszédben nem téma.

De pl. a lengyel pogromok kutatása is viharos.

tyderr (törölt) 2012.07.18. 16:57:57

@kertesz: gondolod, hogy egy olyan országban, amelyik területén ott van Auschwitz, tud nem téma lenni a holokauszt?

kertesz 2012.07.18. 17:00:35

@Counter: fuck yeah!
Érdekes módon, ott a kritika nem az Egyesült Államokból és Izraelből érkezik, hanem a saját lelkiismeretükkel viaskodnak. És így lenne jól itthon is. De valahogy mindig az orrunkra koppintanak kívülről...

Itt az IMF, Orbán takarodsz végleg, azt igérted? 2012.07.18. 17:01:14

A bóvli kormány látja, hogy EU ellenes a rokkant nyugdíjak elvétele és terelése a nemlétező munka világába ezért le is állítja a felülvizsgálatokat. nem lehet elvenni visszamenőleg a rokinyugdíjat!

Csak ettől még nem oldódott meg minden, mert maradtak rokkantak, akiket munkaképesnek minősítettek, nem nézve, hogy van-e egyáltalán munkahely, ahol majd alkalmazzák őket.

Kinek kell egy süketnéma munkás? Egy asztmás, egy féllábú? Biztos kapkodni fognak értük, amikor beállítanak. Mert be fognak. Mert nem tudnak majd megélni a 28 ezer forintból, amit a felülvizsgálat után kapnak.

Én is ismerek olyat, aki csak az egyik szemével lát, azzal is alig. Akit fellöknek az utcán, akire undorral néznek, akit mindenki megpróbál átverni, miután rájött, hogy nem lát. Akinek egy csekk befizetése, egy egyszerű bevásárlás, egy buszozás erőn felüli teljesítmény. De azért „munkaképes”. Nyilván.

Bár igaz, azok is fogyatékkal élnek, akik az ilyen döntéseket meghozzák.

Csak nekik valamelyik másik testrészükben van a hiányosság.

kertesz 2012.07.18. 17:02:03

@tyderr: természetesen a gonosz németek követtek ott el mindent. A lengyelek nem voltak kollaboránsok. Ó, nem....

büdipeti 2012.07.18. 17:02:51

@ilyenekezek: Engem nem tiltottak ki még. Az igaz, hogy nem is náciztam, meg nem gyűlölök senkit sem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.18. 17:03:32

@kertesz: Tájékozódj már, mielőtt észt osztanál... :-(

nova76 2012.07.18. 17:03:44

@látjátok feleim szümtükkel: De a kérdés az hogy vajon mondhatott volna-e mást? És a második kérdés, hogy vajon a magyarság/ Magyarország többsége teljes mellszélleséggél és teljesen önszántából álltak-e mögötte? Ezt egyrészt nem tudod, másrészt nem tudom hogy Te mit csináltál volna abban az időben? Vajon bátran szembeszálltál volna az akkori antiszemita rezsimmel? Vagy tétlenül nézted volna, ahogy deportálják és elpusztítják a zsidókat. Az a magyar kisebbség, aki erőben többség volt a németek segítségével.

kertesz 2012.07.18. 17:03:51

@Jari Litmanen: Sajnos, nem így van. Amíg a saját felelősségünket pontosan nem tisztáztuk, addig mindig az orrunk alá dörgölnek mindent...

kertesz 2012.07.18. 17:04:49

@Counter: pontosan mire gondolnál személyeskedés helyett? Szívesen hallgatom/olvasom.

büdipeti 2012.07.18. 17:04:53

@Jari Litmanen: nem kell vezekelnie senkinek, nem kértek erre senkit szerintem.

szürkegém 2012.07.18. 17:07:47

A magyar állam asszisztált szégyenteljes módon a holokauszthoz. De a magyar állam...a mindenkori magyar állam nem azonos a magyar néppel....főleg egy diktatúrában, vagy egy fél diktatúrában! Szolzsenyicin kikérte az orosz nép nevében (és a többi, a szovjetek alatt sínylődő nemzet nevében is), hogy ez egy kommunista nép...Nem az oroszok gyilkolták halomra Kelet-Európát és Szibériát...azok a szovjetek voltak (igen, volt köztük orosz is...de magyar is, grúz is, ukrán is). Nincs kollektív bűnössége a magyar népnek, ez fontos (az ukrán népnek sem, holott az ukrán nacionalisták igen szépen együttműködtek Hitlerrel.....inkább a nácik, mint a szovjetek).
Bizony, számos magyar is...sajnos túl sok is együttműködött a nácikkal, nyilasokkal. Ezek a bűnösök, vagy ha jobban tetszik, a hazaárulók. De az aki frontkatonaként harcolt, mert besorozták, az a hazát védte. Ha Kárpátalján akkor ott, ha a Donnál, vagy a Délvidéken, akkor ott. De számtalan magyar, meg akadályozta a deportálásokat, segített embereken, meg ha ez által maga is veszélybe került...családi történeteket talán mindenki hallott. Gyanítom, hogy a Csatáry ....(a kurucinfo szerint bácsi) nem járta meg a frontot. Itthon verte a mellét...de hát fegyvertelen emberekkel szemben könnyű, ráadásul még hazánkfiai is, ezektől csak nem félt. Szóval ha bűnös korától függetlenül ítéljék el...ha másért nem nézzen szembe lelkiismeretével.
De a bűn, vagy bűne ne szálljon az egész nemzetre, mert ez sem lenne igazságos.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.18. 17:10:19

@kertesz: 1. Azt állítod, hogy Izrael vagy az Egyesült Államok csak Magyarország esetében foglalkozik antiszemita jelenségekkel. Alaptalan. Néhány éve Románia és Izrael között elég komoly feszültségek voltak, ha jól emlékszme.

2. Azt állítod, hogy Magyarországon nincs "saját lelkiismerettel viaskodás", csak a külföldi kritika. Ez sem igaz.

Túldimenzionálsz és tájékozatlan vagy.

palackos 2012.07.18. 17:10:45

@lfleto: teljesen tájékozatlan vagy izrael történelmét illetően, de mégha igaz is lenne, akkor sem igazol semmit.

lehuto 2012.07.18. 17:10:46

Na, mielőtt végleg megszaggatjátok a ruhátokat, meg földdel szórjátok be a fejeteket, én is beletenném a magamét a kalapba. Egy szabolcsi kisvárosból származom. Élénk és kiterjedt zsidó közösség volt nálunk a háborúig. Keresztapám, aki első kézből tapasztalta meg a dolgokat, sokat mesélt nekem az akkori időkről. A háború hozzánk is elért, elkerítettek nálunk egy bazinagy gettót. Csak a környékről bevagoníroztak vagy 15000 zsidót, akiket pedig Munkácsról és a távolabbi nagyvárosokból hoztak, azokkal együtt ennek a többszörösét. DE: a tábort német katonák őrizték és vezették. Igen, ilyen messze a birodalomtól. Enyhén szólva eltúlzott kijelentés az, hogy a deportálást az ország önként és dalolva hajtotta végre. Korábbi kommentekre hivatkozva pedig szintén családi forrásból mesélni tudnék róla, hogy hogy viselkedtek a retkes muszkák a németek után.

ZX 2012.07.18. 17:12:59

@szürkegém: A Donnál hogy védték a hazát? :D:D:D

lfleto 2012.07.18. 17:14:28

@palackos: Senki nem állította, hogy bármit igazol. Annyit állítottam, hogy az 1944-es Magyarországot erkölcsi szempontból összehasonlítani az 1944-es Dániával pont annyira történelmietlen, mint a mai Izraelt összehasonlítani mondjuk Svájccal. Egészen egyszerűen más a helyzet a Közel-Keleten, mint az Alpok völgyeiben. Pedig mindkét állam a fejlett világhoz sorolja magát... Ahogyan akkoriban is megszállt állam volt Dánia is és Magyarország is. Csakhát van geopolitikai helyzet, történelmi determináció, belpolitikai felállás, stb. is a világon...

ziccer2002 (törölt) 2012.07.18. 17:15:42

Kérem, hogy egy ókorban/őskorban jártas világosítson fel, mert mindig megmosolygom azokat, akik Izrael és a Palesztin állam konfliktusában azt hozzák fel, hogy Izrael elvette a palesztinok földjét... Én valaha úgy tanultam, hogy már 1948 előtt is létezett zsidó állam - még volt olyanjuk is, hogy "honfoglalás" (Mózes idejében)... Ja, hogy aztán ezt a zsidó államot más államok meghódították, elfoglalták, visszafoglalták, felszabdalták, ismét elfoglalták, stb.?
Meg aztán van az a mondás is, hogy Izraelt "pénzen" vették a népszövetségtől a zsidók, meg így megy úgy irgumburgumcsúnyadolog...
Volt egy olyan mese, hogy egy fehér lóért, meg arany lószerszámért egy ázsiából indult vándorló nép "megvett" egy földet egy Szvatopluk nevű fejedelemtől... Pfujjj...
Ja, hogy a történelem csak addig tart, ameddig tetszik? A gaz zsidók először biztos a szegény homo habilis-ektől vették meg a földjeiket és akkor is már minden jó egyetemre ők jártak a szegény neandervölgyiek, meg cro-magnon-iak helyett. :)

kertesz 2012.07.18. 17:16:54

@Counter:
1, Igazad van, sarkítva állítottam valamit. Mégis, úgy gondolom, a lényegen nem változtat.
2, Mint fent.
3, Meglehetősen kellemetlen úgy vitatkozni valakivel, hogy kéretlenül negatív jelzővel látja el a másikat. Nyilván, nem véletlen az avatárod. Otthon nem szoktak "kis megvilágosodottnak" becézni?

aritus 2012.07.18. 17:21:09

@Counter:a fene, már megint meggyőztél:)))

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.18. 17:26:30

@eloi: Nem-nem. Az amerikai állam nem bízta tudatosan egy, a japán származású állampolgárok feltétlen elpusztítására törekvő államra a japán-amerikaiakat. A magyar állam meg ezt tette.

Ha a magyar állam valahol ott abbahagyja a zsidóüldözést, hogy kényszerlakhelyet ír elő, gyökeresen más volna a megítélése a dolgoknak.

Az nem életszerű, hogy nyilvánvalóan munkaképtelen személyeket rabmunkára küldés hiszemében deportált volna a magyar vezetés.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.18. 17:27:31

@kertesz: Szerintem nem negatív jelző. Tényállításnak szántam, nem értékelésnek.

fprot 2012.07.18. 17:31:02

Az, hogy a gettósítást és a deportálásokat a magyar állam hajtotta végre, az tény.
A magyar állam az a magyar állam, az államfő képviseli. Az állam felelőssége történelmi. A magyar állam történelmi szerepét szabad és kell is kritikusan szemlélni, iskolában tanítani, abból következtetéseket levonni.
Így nincs harag, nincs szégyen, hiszen mi akkor még nem is éltünk. A mi felelősségünk a jelenkorra vonatkozik.

ZX 2012.07.18. 17:31:57

@eloi: Ahhahaha. A 2 helyzet azért nem ugyanaz. még ha annak is tűnik.

lfleto 2012.07.18. 17:33:13

@ziccer2002: Ezt se állította senki. Csak annyit, hogy khm. az emberjogi helyzetet összehasonlítani Izraelben és Svájcban, hát, hogy is mondjam, egy kicsit történelmietlen, ha csak magát az emberjogi helyzetet vizsgáljuk, a körülményeket meg nem. Vagy ebbe nem lehet belekötni?

ziccer2002 (törölt) 2012.07.18. 17:41:02

@lfleto: Köszönöm, de én tényleg puszta kíváncsiságból kérdezem, hogy ez másoknak a fejében hogy él? Az emberjogi összefüggések szempontját nem gondoltam vitatni.

Valahogy az az érzésem, hogy az a melléknév, hogy "zsidó" már önkéntelenül valamiféle negatív tartalommal bír a magyarok fejében - csak sajnos ne csodálkozzon senki, hogy - többek közt emiatt - a "magyar" melléknév hasonló megítélés alá esik külföldön...

Ennek meg sajnos én (is) iszom a levét. :(

daito 2012.07.18. 17:47:19

@ziccer2002: az az egész sztori bonyolultabb és hosszadalmasabb annál, hogy sokan megértsék.
Nem 1946-ban kezdődött, nem izraeliek (olyanok még akkor nem is voltak) és palesztinok az érintettek.
Hanem a Brit Birodalom, részben a franciák; és az ilyen-olyan arab "országok", törzsek, uralkodók, törökök, néha a németek és a zsidók; és vagy 100 éven át tartott ez a csikicsuki; amiben a zsidók az idő nagy részében az arabok "szövetségesei" voltak, az angolok ellenében.

Voltak ott mindenféle titkos és nem titkos megegyezések, ötletek, szövetségek; amiből az idő és az emberek ezt hozták ki.

Csak persze ott már mindenki mindenkit átb.szott 65x oda és vissza; és bármi történik, akkor mindig az a magyarázat, hogy "mi csak visszaadjuk".
Igazából ott már nem lehet igazságot tenni - és nem is kellene: elég volna békét.

fprot 2012.07.18. 17:50:50

@eloi: Nem hiszem, hogy akármilyen bélyeg lenne rajtunk, amiatt, ami akkor történt. Már ha nem mondunk olyan sületlenségeket, mit Áder államfő. Amit ma megengedünk, az sokkal inkább befolyásolja a megítélésünket.

lfleto 2012.07.18. 17:52:05

@ziccer2002: Én meg azt unom, hogy bármikor, amikor bármit, ami a zsidósággal kapcsolatban áll felvet az ember már azonnal az antiszemitizmus gyanúja lengi körül. Pedig az, hogy Izraelben szarul élnek, vagy méltatlan módon halnak meg palesztinok egy történelmi helyzet következménye. Ahogyan az is az volt, ahogyan Magyarországon bántak a zsidókkal a '40-es években. Megmagyarázható, akár meg is érthető - kérdés, hogy elfogadható-e. A történelem a népek legnagyobb tanítómestere. Tanulni viszont csak annak ismeretében lehet és ennek alapkövetelménye a helyzet megértése. Az, hogy démonizálunk egyes korszakokat, ne adj Isten, azokon belül egyes népeket - a német = náci, a zsidó = nagytőke, a magyar = utolsó csatlós stb. - nem a megértést segíti, épp ellenkezőleg. Így tanulni sem lehet semmit, csak fanatizálni egyes embereket, közösségeket. A gyűlölet is jó kohéziós erő, ebből élnek a nacionalista szélsőségek, de szerintem a bűnök féloldalas számonkérése is ebbe a kategóriába tartozik.

wirth6 2012.07.18. 17:53:48

@Counter: És hány ilyen állam szállta meg Amerikát?

lfleto 2012.07.18. 17:54:18

@daito: Nagyjából ez egy kimerítő magyarázat arra, ami történik, erkölcsileg nem ad felmentést, de a megértést segíti a történelem ismerete... Erre próbáltam célozni. A második világháborúba sodródott Magyarország helyzete pontosan ennyire bonyolult volt. Leegyszerűsítő azt mondani, hogy mindenki gonosz antiszemita volt, aki nem segített, nem állt ellen, stb.

belekotty 2012.07.18. 17:56:16

@eloi: "Pearl Harbor után az USA AZONNAL összefogdostatta a saját japán-amerikai állampolgárait és koncentrációs táborokba zárta!!! " - De ott nem működtek gázkamrák.

az önbecsapás illuzórikus világot teremt körülötte 2012.07.18. 17:57:00

ziccer2002, nem tudom ezzel miért kell ezzel manipulálni a magyar közösséget. Ez nincs így. Mindenkinek meg van a saját baja. Azzal foglalkozik.
elég infantilis és folyton életben tartott gondolat ez a " mindenki minket utál", de ki az a minket? meg miért is utálna bárki bárkit? de tényleg?
ha ez tényleg így lenne, akkor futna mindenki haza külföldről, ehhez képest szét van szóródva a magyarság a szélrózsa minden irányában. és szeretnek! ;-)
kicsit messzebbre kellene tekinteni a napi sajtó olvasás tekintetében és a negatív sajtót elosztani 2vel...meg megnézni, hogy sorra vesznek mindenkit. egyesek.kettesek. feltétlenül. mindenki megkapja a jelzőt, amíg egyszer nem telik be a pohár és rágalmazásért a gatyájából is kiforgatnak valakit/bárkit, akárkit

az emberek éhezik a nyugalmat és s békét. végre már szeretnének élni.
olvasva néhány posztot pl. az írek hasonlókat írnak magukról. a spanyolok stb. mintha ugyan azt élnék meg amit a magyarság, csak más nyelven. gondolom sorolhatnám itt a nemzeteket napestig...

ZX 2012.07.18. 18:14:42

@eloi: Mondtam, hogy hasonló a helyzet, de nem ugyanaz. Valóban szövetségi rendszerként, de ugye most egy szövetségesünket ért támadás, csapás miatt, akkor viszont a németek egyértelműen agresszorok voltak. Csak nyalni kellett a seggüket, mert ők adhatták vissza az elcsatolt területeket. Tény, hogy most is az amcsik seggét nyaljuk, de azért ennek most valamivel több előnye van úgy gondolom.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.18. 18:15:48

@eloi: Tévedés, származás alapján... _mint az köztudott_.

Dömper Ármánd 2012.07.18. 18:28:39

@Nekrofil Sírásó Phd.: "29 éves vagyok, még az apám is gyerek volt, mikor a holokauszt történt és nagyon unom már, hogy bla bla bla bla"

Valamiért mégis nagyon találva érzed magad. Ha ennyire unod, akkor mégis mi az oka, hogy itt toporzékolsz?

tyderr (törölt) 2012.07.18. 18:30:21

@Nekrofil Sírásó Phd.: "nagyon unom már, hogy állandóan egy vétlen nemzedéket basztattok."

mivel vagy te basztatva?
doktor Áder egy mondata lett helyesbítve.

amúgy meg miért olvasod?

mojoking77 2012.07.18. 18:43:36

@zsazsu4: Szia. Bocs, tenyleg szukseg volt erre a posta?
Tudhatjatok mar regrol, hogy ez pont egy olyan tema, amire ugrik az atlag magyar netezo, mar csak azert is ,mert valamelyik oldalra reg elkotelezte magat, es hamar osszejon a 4-500 komment pro es kontra.. de most komolyan, van olyan teny, amit nem ragtak mar le ezerszer a hozzaszolok? Ertem en, szivetek joga ugy donteni, hogy a teljes magyar allam 100%-ban felelos a holocaustert, es mindenkit egyesevel deportalni vagy kivegezni kellett volna, aki 1936 es 1945 kozt magyar allami tisztsegviselo volt, Horthy Miklost pedig nyilvanosan karoba kellett volna huzni. OK, mint irtam elfogadom, ez a ti velemenyetek. Mas kerdes, hogy rohadtul nincs igazatok, de nem allok be inkabb a birkak koze a sorba.. De higgyetek mar el, hogy rohadtul unalmas.. Nagyon.. De tenyleg.

tyderr (törölt) 2012.07.18. 18:55:33

@mojoking77: kérdések:

1. "De higgyetek mar el, hogy rohadtul unalmas.. Nagyon.. De tenyleg." a fókaúsztatás VB nekem unalmas. nem kommentelek oda, semmit tudok róla. te miért kommentelsz ide? ez az egyik legalapabb kommentelői szokás, hogy de unalmas a poszt.

2. " Ertem en, szivetek joga ugy donteni, hogy a teljes magyar allam 100%-ban felelos a holocaustert, es mindenkit egyesevel deportalni vagy kivegezni kellett volna, aki 1936 es 1945 kozt magyar allami tisztsegviselo volt, Horthy Miklost pedig nyilvanosan karoba kellett volna huzni. " ez mondta valaki? doktor Áder egy mondata le helyesbítve.

3. az engem legjobban érdeklő kérdés: 2012-ben neked miért lesz jobb attól, mit ad neked az, ha az 1944-es magyar államapparátust mentegeted? az miért éri meg neked? anyagilag? érzelmileg?

sörtelen 2012.07.18. 18:56:52

@Lord Viktor:
"... megtettük, amit kértek tőlünk."
Ha nem lenne végtelenül irritáló Neked válaszolnom, akkor azt írnám erre, hogy azt is megtettük, amit nem is kértek: pl. beléptünk a világháborúba.
Pedig állítólag még Sztálin is beígérte Erdélyt, ha kimaradunk...
De nem írom, mert nem szeretek szóba állni olyanokkal,mint Te.

fomallyknownasmojokinguntilsixxfuckedmeout 2012.07.18. 19:06:19

Bocsassatok meg, de ki tudnatok fejteni, mi volt az elozo hozzaszolasomba a kimoderalasra ragadtato resz? Ertem, hogy a ti blogotok, de kimondottan udvariatlan tett volt, foleg, hogy semmi trollkodas nem volt a hsz-ben. MAr ha nem tenyleg csak azert lett megirva a post...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.18. 19:22:20

Bár most már talán késő, szeretném felhívni minden faszfej figyelmét arra, hogy nem nagyon tudok segíteni azon, hogy őt untatja a holokauszt téma. A hozzászólását készségesen kihajítom, de nem tudom megakadályozni, hogy a posztot elolvassa. Nem nagy segítség, elismerem, de legalább ingyen van.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.18. 19:55:20

Az alábbit írógép írta be eredetileg, úgy hallom kitörültétek, őt kitiltotátok. Talán nem helyes beavatkoznom, de annyira meglep, hogy azt remélem félreértés volt. A beírás lényege jó. Lehet, hogy nem minden szava, de a lényege ritka önálló gondolkodásra mutat, nem egyszerűen valaminek a fujását. Lehet, hogy tévedek és egy másik Vincent cikk alá írta, de úgy gyanítom itt volt. Ha egyetértetek, hogy tévedés, kérem az övének a visszaálítását. Ezt azitán nekem nem fontos, hogy megtartsátok. Kösz!

Ez aztán a végtelenül kicsinyes kötekedés, de hát ettől a blogtól mondjuk nem is lehet mást várni.
Amúgy ebben a mostani ügyben megint az a szép, hogy embereket egy demokráciába nem úgy ítélnek el, hogy egy intézet, ír az elnöknek, hogy szerintük az csúnya bácsi, így el kéne ítélni.
Akik féltik itthon a demokráciát, ilyenkor ezzel kapcsolatban kussolnak, és inkább iratnak egy ilyen kamu terelő blogot. Ennyit arról, hogy azok aki itt folyton farkast kiáltanak, azok semmivel nem jobbak, ha nem köpönyegforgató hazugok, akiket csak is egy dolog zavar, még pedig, hogy nem ők vannak hatalmon.
A nácizmus meg szomorú volt, és nagyon rossz és egy embert sem lenne bántani származása alapján soha!!!
A tanácsköztársaság és Trianon miatt szerintem elég zsidó ellenes volt a hangulat, meg át jött a nácizmus, és sajnos sokakban volt düh és harag és ezért sok magyar részt vett ezekben a nagy bűnökben.
Tegyük hozzá, hogy aztán a kommunizmusban rengeteg zsidó vett részt, és állt bosszút. És sok zsidó gyűlölködik ma is ellnünk, ami nem jó. Hisz a zsidó irtásokat is a gyűlölet táplálta, az a gyűlölet amit mai napig sok szidón ugyan úgy látok. Így aztán sosem lesz vége sajnos. A nácizmus és a kommunizmus alatt több millió ember halt meg faji és származási alapon, és azért nem tanul ebből a világ, mert mai napig mindenki az őt ért sérelmeken háborog, és nem érez együtt a másikkal.
És születnek az ilyen szánalmasan kicsinyes blogok. Mert Ádernek vannak hibái, de ha valakiről az elmúlt 20 évből, róla nem lehet nem mondani, hogy nem áll normálisan a dolgokhoz. És ennek inkább örülni kéne, és nem mindenben csak a hibát látni.
De mint írtam ettől a blogtol nem lehet mást elvárni, kicsinyes és gyűlöletkeltő semmivel nem jobb vagy rosszabb , mint kurucinfot olvasni.
Bár több olyan politikus lenne mint Áder, mindkét oldalon, és kevesebb ilyen firkász, szintén mindkét oldalon:)"

látjátok feleim szümtükkel 2012.07.18. 21:11:57

@eloi: "A háború végén még a szomszédos településeken lakók is azt állították, hogy nem tudták, hogy mi folyik bent!"
- Persze! Évekig csak mentek befelé az emberek az x fő befogadására alkalmas táborba, kijönni meg sosem jött senki, csak a büdös, meg a füst. HA-HA-HA!

"Sőt, szinte az összes szövetséges állam ugyanezt állította!!! (Mármint a később győztes szövetségesek.)"
- Te beismernéd, hogy tudsz egy gyilkosságról, sőt tehettél volna valamit, de inkább hallgattál?

"Ha ez így van, akkor a magyar vezetők sem feltétlenül ismerték a valós tényeket. Hihették - ha a németek ezt mondták nekik -, hogy a zsidókat munkásnak, avagy börtön-táborba viszik. Tehát a deportálással szándékosan nem a halálba, hanem a németek keze alá küldték, azzal, hogy ingyen-rab-munkások lesznek."
- Azt talán nem kell egy államnak szégyelnie, hogy a polgárait átadja tömegesen egy másik államnak, hogy ingyen-rab-munkások legyenek? Milyen állampolgár vagy te? Szégyelem, hogy állampolgártársam vagy!

"Azért meg hadd ne kelljen szégyenkeznünk, hogy anno a magyar állam még precízen, profin működött! Bárcsak most is így működne..."
- Most is hajbókoljon idegen államoknak, kormányoknak? Talán most is át kellne adni az állam polgárait más államoknak ingyen-rab-munkásnak?

Szóval hogy is van ez?

látjátok feleim szümtükkel 2012.07.18. 21:23:34

@ByA: "És sok zsidó gyűlölködik ma is ellnünk,..."

Ezt tényekkel is alá tudod támasztani?

Én sok évig együtt jártam egyetemre egy fickóval, akiről vagy 20 évvel később tudtam meg, hogy zsidó vallású. Kinézetre pont olyan volt, mint minden más évfolyam társunk, még az orra sem volt nagyobb az átlagnál. Egyébként meg fogalmam sincs, hogy az ismerőseim közül ki milyen vallású, származású, pártállású.

sashimi 2012.07.18. 21:26:03

Naivitásod vagy jogi képviselőd bölcs tanácsa teszi, hogy nem kételkedsz köztársasági elnökünk tisztességében és jó szándékában ezen nácimosdatás után sem?

Lacdelo 2012.07.18. 21:26:38

A Jobbikot nem lehetne gettóba zàrni? Csak hogy tudják milyen is a kerítésen belülrôl a halàlt vàrni.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.07.18. 21:35:21

@ByA: lol. a vincent kuruchoz való hasonlítása erősen behatárolja a komment gazdájának IQ-tartományát. vagy lehet, hogy csak a magyar nemzet újságírója (?) :)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.18. 21:48:28

@látjátok feleim szümtükkel:

Nem én írtam. Nézd az elejét. Nem kell az egésszel egyetérteni, de én látom még ebben is igazségot, miközben azt is, hogy azok a zsidók mit miért.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.18. 22:17:43

@.Pierre Bezuhov.:

OK, pont ezzel én sem értek egyet, de csak mert túlzás. Az egésszel általánosságban, igen. Szerintem valami oyasmit akart az összehasonlítással mondani, hogy mindegyik csak nyomja a magáét. Szerintem is van nagy különbség a Vincent javára, de az oldal szempontból értem mit mond. Nem kell minden szavát elfogadni. Ne csak – ha javasolhatom – a legrosszabbra koncentrálj. Nagyon jószándékú, és csak ilyen alapon lehet javítani a dolgokon, mint az övé. Ezért kizárni? Ez tényleg tévedés volt.

pontos adat 2012.07.18. 22:39:10

Válaszok a megjegyzésekre:
ByA-nak! A tények leírása nem lehet torz, vagy szentimentális lélek szerinti osztályozás alapja.
Büdipeti-nek! Ne, lehet kollektív bűnösnek nevezni egy népet sem, vagy egy országot (kivétel BENESNEK lehetett ilyet alkalmazni, ami jelenleg is érvényben van az EU szégyenére).
t-bone-nak! A németek helyzete változott meg, mert partra szálltak a szövetségesek és nem kívántak további konfrontációt azzal, hogy tovább erőltetik (Budapestre is kiterjesztve) a deportálásokat.
Counter-nek! 1. Horthyt március 18-án Klessheimben Hitler megzsarolta, ellenállás esetén a megszállást részben román, és szlovák csapatokkal (is) fogják végrehajtani (tudod Felvidék és Erdély kártya), valamint amennyiben nem marad a helyén a német nagykövet helyére kinevezett "helytartó" (Veesenmayer) a nyilasokat fogja pozícióba hozni (lásd mit jelentett ez okt. 15-e után). Tulajdonképpen túsz volt a saját országában. Megpróbálta menteni a menthetetlent. Különben ilyen helyzetben volt egy kormányfő, aki csak báb volt a nácik kezében. Egyébként a háborút követően nem ítélték el háborús bűncselekmény elkövetése miatt sem Nürnbergben sem azt követően. 2. A kuláküldözés nem csak beszolgáltatásról szólt. Több ezer embert börtönöztek be, vagy internáltak "szabotázs, rémhírterjesztés, stb" miatt. Addig vegzálták különféle egyéb büntetésekkel, amíg meg nem hajlott a dereka. 3. Ez sajnos így volt (önként jelentkeztek a felhívásra). A "Zsidó Tanács" tagjai járták a vidéket és az ellenállás legkisebb fajtájáról is lebeszélték sorstársakat. 4. Ez nagyon szép megállapítás, ha nem vesszük figyelembe, hogy 1944. április-május-júniusban vagyunk a megszállt Magyarország területén. 5. A 437.000.- fő vidéki zsidóság deportálásáról a németek döntöttek (Eichmann közvetlen vezetésével), amit a már nem független ország hatóságai a németek által felügyelve végrehajtottak. Sajnos csak a budapesti zsidóság nagy részének a deportálását tudta a (báb) kormányzó megakadályozni az adott helyzetben (szövetségesek közben partra szálltak, stb.) Ez a cselekedet a környező országok zsidótlanítási tevékenységét figyelembe véve példa nélkül állt. Jelenleg Mo-on van térségünkben a legnagyobb létszámú zsidó közösség, amelyhez a fenti esemény is hozzájárult.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.19. 17:59:44

@eloi: "A jelen törvény alkalmazása szempontjából zsidónak kell tekinteni [...] a felsoroltaknak a jelen törvény hatálybalépése után született ivadékait."

Ja, vallási.

Vagy:

"A jelen § alkalmazásában zsidó az, akinek legalább két nagyszülője az izraelita hitfelekezet tagjaként született, úgyszintén - tekintet nélkül származására - az, aki az izraelita hitfelekezet tagja. Az, akinek két nagyszülője született az izraelita hitfelekezet tagjaként, nem esik a zsidókkal egy tekintet alá, ha ő maga keresztény hitfelekezet tagjaként született és az is maradt, s e mellett mind a két szülője házasságkötésük idejében keresztény hitfelekezet tagja volt. Az ilyen személynek azonban nemcsak zsidóval, hanem olyan nemzsidóval is tilos házasságot kötnie, akinek egy vagy két nagyszülője az izraelita hitfelekezet tagjaként született."

Megintcsak a származás dönti el.

"Zsidóknak a jelen törvény hatálybalépése után kötött házasságból eredő leszármazói is zsidók, tekintet nélkül arra, hogy nagyszülőik mely hitfelekezet tagjaként születtek."

Elég gyalázatos a tudatos hazudozásod.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.19. 18:08:11

@eloi: 1941-ben volt egy harmadik zsidotorveny, ami kimondta, hogy ha ket nagyszulo zsido, akkor az illeto zsido es pont.

mi az, hogy magyar naci kormanyzat ?? a deportalasokat a kormanyzo altal kinevezett Sztojay Dome hajtatta vegre, a kormanyanak tagjai tobbsegeben a horthysta allampartnak a Magyar Elet Partja tagjai voltak, olyan emberek akik tisztseget viseltek mar 44 elott is. akkor most Horthy is naci ??

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.19. 18:10:47

@Counter: nyugi, a patkany is tud repulni, ha megtanitjak ra....

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.19. 18:14:13

@eloi: 1. Nem csak a legbefolyásosabb szakmákból túrták ki a zsidónak bélyegzetteket, hanem bárhonnan. (Egyébként a színész mitől "legbefolyásosabb szakma"?)
2. Nem 20%-nál, és nem izraelita vallásúakból, hanem izraelita származásúból húzták meg a számot.
3. A későbbi deportálások a magyar hatóságok előkészítő munkája (adatgyűjtés, társadalom befolyásolása) nélkül nem folyhattak volna le olyan könnyen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.19. 18:16:14

@jotunder: Én nagyon nyugodt vagyok, most épp egy vers jutott az eszembe:
"Bóbita Bóbita játszik,
szárnyat igéz a malacra,
ráül, igér neki csókot,
röpteti és kikacagja."

Fullánkos Algol 2012.07.19. 19:24:13

Az itteni mai náci kollaboránsok sem lepődhetnek majd meg mikor Európa "tétlenül nézi" ahogy a környék beilleszkedésre képesebb népei deportálják őket erről a kontinensről oda ahonnan jöttek. Vagy máshova.

Royaljerry · http://be.net/royaljerry 2012.07.19. 22:28:02

Nem akarok beleszólni teljesen egyetértek a poszt írójával, de egy történelmi legendát azért tisztáznék. A dán király soha nem viselt szolidaritásból sárga csillagot, ahogy a dánok sem:

A dán király példamutatása

„A mítosz makacs továbbélésének talán legfontosabb oka az, hogy megjelent a széles körben olvasott Exodus című regényben, illetve annak filmes adaptációjában is. Másik oka talán az, hogy a történet állandó példája a fegyver nélküli ellenállás eredményességének.”

Teljes cikk: www.urbanlegends.hu/2005/07/a-dan-kiraly-peldamutatasa/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.19. 22:30:36

@Royaljerry: Ez így van. És már tegnap be is írtam.

Royaljerry · http://be.net/royaljerry 2012.07.19. 22:31:23

@jotunder: Jabocs, csak nem olvastam végig mind a >400 kommentet. :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.19. 22:37:10

@Royaljerry: nagyon jó, hogy belinkelted, a világon semmi gond. a kommentek elolvasását amúgy senkinek sem javaslom, ez a két nap teljesen rémisztő volt. kitettük a trollmadzagot, és még jól be is kentük trollmézecskével :(((

Royaljerry · http://be.net/royaljerry 2012.07.19. 22:40:14

@jotunder: Trollmézecske. :)))) Gondolom este meg bepakoljuk a trollokat a trolltartóba, aztán reggel irány a trollimegálló… Nevermind. A neten mindenki bátrabbnak hiszi magát. Kompenzáció, sértettség, önértékelési problémák… Fell se vedd.

Szindbad 2012.07.19. 22:57:30

@Royaljerry: Én azért látok fejleményeket. Már vannak szép számmal teljesen higgadt, nem debil zsidó és cigánygyűlölők is, akik teljesen komolyan elmagyarázzák. Ez azért riasztó.

Royaljerry · http://be.net/royaljerry 2012.07.19. 23:01:45

@Szindbad: akkor mégiscsak jotundernek volt igaza: nem kell kommenteket olvasni, és nem megy fel az ember vérnyomása. Mindent egybevetve amúgy tényleg riasztó. Mármint az, hogy nem hirtelen felindulásból gondolják így, hanem úgy általában ezt gondolják. Ezek sajnos alapvető emberi ösztönökre apellálnak, és vélemányem szerint az ember attól ember, hogy uralkodni tud az ösztönein. Bármilyenen.

HaKohen 2012.07.19. 23:04:32

@eloi:

"Sok zsidó embertársunkat mentettek meg úgy, hogy keresztény felekezetek (katolikus, protestánsok) megkeresztelték őket..."

Ez a tevékenység tény volt. És nem csak a keresztény felekezetek, hanem pl. a svéd, svájci követségek, amelyek menleveleket adtak.

A kijelentésed állítmánya viszont nem felel meg a tényeknek. Ugyanis ezzel sajnos senkit sem mentettek meg; legfeljebb valódi akciókkal, hamis papírokkal, bujtatásokkal (vö. pl. Sztehlo, Wallenberg és sok névtelen nem-zsidó polgár szerepét) lehetett bárkit is megmenteni. A munkaszolgálatosok sárga karszalagot viseltek, és ha kikeresztelkedtek, akkor fehéret; de a sorsuk - pl. a Don-kanyarban vagy Kárpátalján vagy a KZ-táborokban - ugyanaz volt. Őket ugyanúgy elpusztították, felvett keresztény vallásukra tekintet nélkül.

A többit már mások elmondták.

tyderr (törölt) 2012.07.19. 23:11:55

@Szindbad: nekem is a kedvencem a higgadt, intellektuális, kulturalapokkal rendelkező, enyhén fölényeskedő, ámde mindvégig úriember rasszista.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.19. 23:13:16

@Szindbad: a középhülye troll még idegesítőbb. kurucinfósböbe bezsidózik egy rövidet, gyorsan törli az ember, de amikor az ún. elméletiszakember szófosírozik az nagyon kemény.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.20. 16:46:29

" izraeli útján Áder János sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy a magyar állam egykoron nem védte meg a zsidókat, de a köztársasági elnök azt elfelejtette megemlíteni, hogy a Horthy-rezsim antiszemita törvényeket vezetett be, elkobozta magyar állampolgárok vagyonát és aktívan részt vett a deportálásokban - írta a Le Monde."

látjátok feleim szümtükkel 2012.07.20. 23:04:38

@jotunder: Na ezért kellene egy közszereplőnek jobban meggondolni, hogy mikor, és mit mond. Rájöhetnének, hogy a világ nem vak, és nem is debil.

Állományjavító 2012.07.21. 06:28:43

www.jpost.com/Opinion/Columnists/Article.aspx?id=278100

JPost.com opinion columnists

Remembering Raoul Wallenberg
By JÁNOS ÁDER
07/19/2012 11:41

The example of Wallenberg keeps hope alive that one man can indeed change the world.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.21. 07:21:14

@eloi: Ne hazudozz. A III. zsidótörvény is számtalan olyan kritériumot sorol fel, amelyek vallására tekintet nélkül, megváltoztathatatlanul minősítik zsidónak a polgárokat.

Hogy csak a legegyszerűbbet idézzem:
"Zsidóknak a jelen törvény hatálybalépése után kötött házasságból eredő leszármazói is zsidók, tekintet nélkül arra, hogy nagyszülőik mely hitfelekezet tagjaként születtek."

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.21. 15:07:45

@HaKohen: Egyébként hajlok arra, hogy Áder nem valamiféle rafinált nácisimogatás céljával, mintegy sporttáskába csomagolva tudatosan és ravaszul mondta, amit (ha mondta és ha úgy mondta).
Egyszerűen csak... van, hogy a pszichózis erősebb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.21. 16:19:50

@Counter: Azt gondolom, hogy amikor ideert, ugy erezte, hogy nem eleg eros ami a szovegben van, es ezert kiegeszitette a mondatot a "tetlenul nezte"-vel. Teljesen joszandekunak tunik, az egesz szereplese uditoen kulonbozik Kover orjongeseitol.

álomkor 2012.07.21. 16:21:46

Árpádnépe, hej!
Betűhív idézet a mandinerről, nem lennék most a tuggyukkik helyében:
Juszuf 2012. július 20. 14:46
csatáry bácsi! ha a vádak ellened nem állják meg lábukat a bíróság előtt, akkor abban a pillanatban nem elsz szebb érzés, mint belevigyorogni Cion bosszúra lihegő képébe!
ha mégis igazak a vádak, akkor pedig örök tiszteletünk övezzen, mert azt tetted, amit a cionista, filoszemita, gójokat lenéző fajta érdemel! hamarabb kellett volna kezdeni, sűrűbb járatokkal és több vagonnal!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.21. 16:37:35

@jotunder: Lehetséges, sőt valószínű, de azért az egy kicsit sajnálatos, hogy rögtönzéskor a "tétlenül nézte" került a keze ügyébe. De a teljes szöveg fényében nem gondolom, hogy kínosan kellene magyarázkodnia.

Az viszont szomorú, hogy a vitában milyen álláspontok formálódtak jobber részről. Erősen kisebbségben lehetnek az Áder-félék.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.21. 19:13:39

@Counter: A net tele van orultekkel. A blogok egyenesen vonzzak a magamutogato kontrollvesztett figurakat, akik eletben esetleg csak orbitalis nagy luzernek, kinos pofanak tunnek. Nem tudjuk, hogy az emberek mit gondolnak. A blogoszfera minden csak nem reprezentativ minta.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.21. 19:18:00

@jotunder: Én sem éppen azt gondolom, hogy bbjnick a többség hangja :-)

Az sokkal érdekesebb, hogy a ritkábban hozzászólók mit mondanak, illetve hogy a mainstream sajtó szállította érvekből – amelyek egyébként nem feltétlenül az Áder-vitához címeztettek, hanem csak úgy általában szólnak a II. világháborús magyar szerepről stb. – mi az, amit szívesen ismételnek és mi az, amit nem.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2012.07.21. 19:18:54

@Counter: Nekem egyre inkább az az érzésem, hogy Áder azért csinálja a műbalhékat (Schweitzer stb.), hogy a jobbereknek legyen mire beindulniuk.
Jelige: az, hogy paranoiás vagyok, nem jelenti azt, hogy nem üldöznek...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.21. 19:23:23

@Kuviklacz: Áder bármit tehet, sosem lesz hiteles az "orbánista, nem fideszes/orbánista, nem jobboldali" csoportnak (sem). Ugyanezen csoport előszeretettel indul be gyakorlatilag mindenre.

Következtetésképpen ha Áder tesz valamit, rá lesznek indulva.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2012.07.21. 19:34:20

@ByA: @pontos adat: Idézet Tőletek: "a már nem független ország hatóságai a németek által felügyelve végrehajtottak." " sok magyar részt vett ezekben a nagy bűnökben" Nos ezután megáll az, hogy a magyar állam nem tétlenül nézte, hanem aktívan tette, és a poszt erről szól.
Horthy azért állíttatta le a Budapesti zsidók deportálását, mert az angolok megüzenték neki, hogy különben háborús bűnösként bíróság elé állítják.
Megtette, és nem állították bíróság elé (ebben más tényező is közrejátszott, mégpedig az, hogy Sztálinnal tárgyalt (közvetítőkön keresztül) és Sztálin nem akarta háborús bűnösként látni azt, akivel tárgyalt). Ez nem menti mindazt, amit kormányzósága alatt tett a magyar állam. Mindig le lehet mondani. A németek Sztójayval meg voltak elégedve, nem állították volna helyére Szálasit, tudták, hogy akkor fejreáll az ország, és sokkal gyorsabban megszállják a szovjetek.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.21. 19:53:36

@Kuviklacz:
Csak tudnám, hogy ez mennyiben vonatkozik rám, vagy miről akarsz meggyőzni, ill. gondolsz, hogy gondolok.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.21. 21:18:04

keh.hu/beszedek/1623-Ader_Janos_koztarsasagi_elnok_beszede_a_Raoul_Wallenberg_emlekulesen_az_izraeli_parlamentben

A KEH meglehetősen fura megoldással 4 oldalra bontotta a beszédet, ami szörnyen kényelmetlen olvasásélmény (és lapozáskor az egész oldal újra betöltődik és renderelődik, de ehhez én laikus vagyok; azért kicsit ósdinak hat, meg kell mondjam, de az angyalkás giccsnél jobb). Ezért inkább idemásolom:

Áder János köztársasági elnök beszéde a Raoul Wallenberg emlékülésen, az izraeli parlamentben

"Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Közös cél hozott bennünket ide. Emlékezni egy különös sorsú emberre. Egy emberre, aki hosszú hónapokon át élt a halál torkában Budapesten, s aki mégis az élet angyalává tudott válni.

Ma, amikor a 100 évvel ezelőtt született, és fájdalmasan fiatalon elhunyt Raoul Wallenberg tevékenységét méltatjuk, olyan emberre emlékezünk, aki mások életét szolgálta. S mert mások életét szolgálta, ezért akkor vagyunk méltók hozzá, ha rá emlékezve másokról is megemlékezünk. Ha azok előtt is fejet hajtunk, akik hozzá hasonlóan tették, amit a lelkiismeretük parancsa diktált, tíz- és tízezreket mentve meg ezzel a biztos pusztulástól. Magyarokról és más nemzetek tagjairól, akik azokban a vészterhes időkben is az élet, az összetartozás, a cselekvő szolidaritás oldalán álltak.

Wallenberg az ő áldozatvállalásuknak is szimbóluma. És itt és most azok emléke előtt is fejet kell hajtanunk, akiknek nem adatott meg a megmenekülés esélye.

6 millió ilyen ember emlékét őrizzük.
6 millió nőét és férfiét.
6 millió gyermekét és felnőttét.
6 millió szeretetben fogant és szeretetre születetett teremtményét.
6 millió szertefoszló álomét és reményét.
6 millió meggyötört, emberi méltóságától és életétől megfosztott áldozatét.

Közülük több százezren magyar állampolgárok, zsidó honfitársaink voltak, és máig ható fájdalom, hogy a magyar állam nem védte meg őket.

Rájuk gondolva újra meg újra ki kell mondanunk: teremtett világunk fokozhatatlan tragédiája, hogy ez megtörténhetett. Miközben fejet hajtunk a soá (shoah) áldozatainak emléke előtt, azt is ki kell mondanunk, hogy a hitleri uralom „végső megoldása” az Európa-szerte diaszpórában élő zsidóság egésze ellen irányult.

A nemzeti szocialista birodalom számtalan súlyos történelmi léptékű tragédia forrása és okozója volt. Ám a holocaust nem egyszerűen az emberiség egyik legnagyobb drámája. Olyan semmi máshoz nem fogható szenvedéstörténet, amit ipari méretekben és kíméletlen módszerességgel üzemeltetett halálgyárak tesznek józan ésszel máig felfoghatatlan, fokozhatatlan tragédiává.

Tisztelt Emlékezők!

Ahol az emberi élet már mit sem ér, ott kezdődik a számkivetettség, ott kezdődik a sorstalanság. Márpedig mit ért, mennyit is érhetett az emberi élet a gázkamrák árnyékában? A semminél is kevesebbet.

A haláltáborokban az élet kioltásához nem kellett semmilyen ok, de elég volt bármilyen indok. A halál itt nem sajnálatos következmény, hanem a koncentrációs táborok létezésének egyetlen célja és kívánatos eredménye. Bár a haláltáborok működését a nácik mindvégig titokban tartották, már a háború éveiben sokak számára ismertté vált miféle infernális világ működik bennük.

Ezt az Auschwitz Jegyzőkönyv címen ismertté vált kordokumentum tette lehetővé, mely 1944-ben Magyarországra is eljutott. A többször kiegészített jegyzőkönyv alapját, mely kendőzetlen naturalizmussal írja le a koncentrációs táborban történteket, két Auschwitz-Birkenauból megszökött fogoly, Rudolf Vrba és Alfred Wetzler beszámolói adták.

Következzék most ebből két rövid, de annál megrendítőbb történetet.
Az egyik:
„Eckstein szeredi rabbi egy este késve érkezett a parancsfelolvasásra, mert erős hasmenés miatt WC-n volt. A szakaszvezető parancsára ezért kétszer fejjel lefelé mélyen belógatták a tábori WC nyílásába, utána hideg vízzel lelocsolták, majd agyonlőtték.”

A másik a gázkamrák világáról…
"Az első krematóriumot 8000 krakkói zsidó elgázosításával és elégetésével „avatták fel” 1943. március elején. Erre az eseményre prominens vendégek érkeztek Berlinből, magas rangú tisztek és magas beosztású civilek. A krematórium vezetésével nagyon meg voltak elégedve, s gyakran néztek be a kémlelőlyukon keresztül a gázkamrába. Nagy elismeréssel szóltak az üzemről."

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Engedelmükkel nem idézek tovább ebből a megrendítő kordokumentumból. Így is nyilvánvaló, mi várt volna mindazokra, akiket sikerült megmentenie Wallenbergnek és magyar segítőinek.

Hogy vajon maga Wallenberg olvasta-e az Auschwitz Jegyzőkönyvet, nem sikerült teljes bizonyossággal kiderítenem. Ismerhette ugyan, de nem ez itt a lényeges kérdés. Mert ha ismerte, ha nem, ő mégiscsak az életét kockáztatta azért, hogy másokat az élet esélyéhez hozzásegítsen. A kérdés ezért sokkal inkább az, vajon miért? Miért érezte kötelességének a segítségnyújtást?

Sokan sokat is írtak már róla, mégis keveset tudunk erről. Mint ahogy keveset tudunk arról is, valójában milyen ember volt Raoul Wallenberg, amikor 32 évesen, néhány hónappal Magyarország német megszállása után Budapestre érkezett? Hogy hogy nézett ki, hogyan öltözködött, arról többet tudunk, mint arról, vajon hogyan érzett és mit gondolt magában, amikor cselekedni kezdett. Azt tudjuk róla, hogy jó kiállású, eleganciájára kényes férfi volt, de inkább törékeny, mintsem katonás alkat. Arról azonban keveset tudunk, mi volt személyiségének titka? Miben rejlett Wallenberg belső ereje, aminek köszönhetően oly eredményesen tudta érvényre juttatni akaratát egy erőszakos és tébolyult világban?

Azt viszont tudjuk, mi mindent tett meg célja érdekében. A náci uralom idején, akivel tárgyalni kellett, azzal tárgyalt, aki korrupt volt, azt megvesztegette, aki a fenyegetésből értett, azt megfenyegette, aki parancsból, annak parancsolt. Feljegyzések százai vallanak arról, hogy ezer arca volt, akár egy kiváló színésznek. Neki azonban a valóság színpadán kellett helytállnia.

Ismerte a nácik és nyilasok észjárását. Ismerte szokásaikat, emberi korlátaikat, tekintélytiszteletüket. És ismereteit fegyverként használta velük szemben. Bármilyen helyzetbe is került, okosan mérlegelt és bátran cselekedett. Mégsem mondhatjuk róla, hogy egyszerűen csak bátor lett volna. Miként az okos jelző sem mond róla eleget.

Ember volt. „Ember az embertelenségben.” Erkölcsös ember egy erkölcseiből kifordult világban. Olyan ember, aki pontosan tudja, hogy semmi sem lehet beszédesebb a tetteknél.

Mint ahogy semmi sem lehet mélyebb az elfojtás, a végső kétségbeesés, a halál csendjénél. Annál a csendnél, ami túl van az elmondhatatlanon. Meggyőződésem, Wallenberg hallotta ezt a csendet, és azt is tudta, ezt a csendet szavakkal már nem lehet megtörni. Ezért az egyetlen erkölcsös utat választotta. Cselekedett.

Cselekedett, és ezzel sok ezer embert mentett meg a biztos pusztulástól.
És voltak sokan, akik hozzá hasonlóan – cselekedtek. De a csend, a kimondhatatlan csendje mégis mindörökké velünk marad. Ha odafigyelünk, ma is halljuk. Néhány másodpercre hunyjuk be most szemünket, és hallgassunk bele ebbe a csendbe!
(...............)

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

A Talmud tanítása szerint, aki egy életet ment meg, az olyan, mintha az egész világot mentette volna meg…

Wallenberg példája a reményt élteti tovább bennünk, hogy egyetlen embertől is megváltozhat a világ.

Arra a kérdésre pedig, hogy egy ilyen embernek miért kellett a KGB börtönében végeznie, aligha van más válasz, mint az, hogy a totális diktatúrák nem ismernek erkölcsi megfontolásokat.

Éppen ezért nekünk mindig, minden körülmények között az erkölcs útján kell maradnunk. Mert ahol az erkölcs véget ér, ott ér véget az ember. Mert az erkölcs legfontosabb szava a tiszteleté. Egymás kölcsönös tiszteletéé és megbecsüléséé. Az élet tiszteletéé.

Köszönöm, hogy meghallgattak.
Figyelmük megtisztelő volt számomra. "

látjátok feleim szümtükkel 2012.07.21. 22:22:21

Igaza van a köztársasági elnöknek, hogy "... máig ható fájdalom, hogy a magyar állam nem védte meg őket.", de még nagyobb fájdalom, hogy ő ezt mondta. Mert nem erről szól a történelem, hanem arról, hogy a magyar államtól és "barátjától", a kettejük pusztításától kellett védenie Raoul Vallenbergnek az üldözött népcsopor tagjait. Ez a beszédből nagyon szépen átjön, így a fenti mondat nem illik az összképbe. Kár, mert enélkül a mondat nélkül a beszéd egészen jó lenne.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.07.22. 13:15:25

És ezzel mit akarsz mondani?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.23. 11:55:38

Orbán bejelentette a zéró toleranciát. Ha jól vettem ki a szavaiból, akkor a zsidókkal szemben. De majd elolvasom Bayert.

index.hu/belfold/2012/07/23/orban_zero_tolerancia_az_antiszemitizmussal_szemben/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.23. 12:20:07

@Kettes: Képzeld el, ha azt mondja neki Merkel, hogy az alkotmányügyi szarságokkal lazábban fognak bánni, ha bekeményít bayerapátilovas fronton. Nagyon gyorsan kinyírná őket. Nem hülye.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.23. 12:36:23

@jotunder: Nem tudom elképzelni, hogy Orbánnak külföldről mondják meg, hogy mit csináljon. Mit szólnának hozzá a Hangok? :-)

incze 2012.07.27. 11:16:49

@látjátok feleim szümtükkel: Áder ma nyílt levélre válaszolt.

>>>
Az Ön felháborodása jogos. És felháborodásában teljes mértékben osztozom Önnel. Megdöbbentő volna, ha bárki azt állítaná, hogy a nyilasuralom idején a magyar állam tétlenül szemlélte a magyar zsidók gettókba zárását, haláltáborokba deportálását, munkaszolgálatba kényszerítését, tömeges kivégzését. Megdöbbentő volna, és ami ennél is fájóbb, nem volna igaz. A holocaust tragédiája, miként minden más országban, nálunk is állami segédlettel, politikai akarattal végrehajtott szörnyű, becstelen és embertelen döntések és cselekedetek láncolatát alkotja, mely döntések és cselekedetek honfitársaink százezreinek halálát okozták hazánk német megszállását követően.

Ezért is fogalmaztam úgy a Wallenberg-emlékülésen a Kneszetben elmondott beszédemben, hogy „máig ható fájdalom, hogy a magyar állam nem védte meg” zsidó honfitársainkat.
<<<
www.keh.hu/levelek/1630-Ader_Janos_koztarsasagi_elnok_valasza_dr._Frank_Tibor_nyilt_levelere

Ez gesztus ide is, oda is. Áder kétségkívül kilóg, amennyiben a ner-viszonyok közepette meglepően civilizáltan nyilvánul meg néha. Ezt meg kell becsülni. Viszontgesztusként a mondandóját úgy vizsgálja az ember, mintha egy normális politikus mondta volna.

Tehát. A magyar állam tevőlegessége és ebből fakadó felelőssége rendesen be van korlátozva itten a nyilas államra. És ezt az egész vihart csak az alattomos, mindmáig lapító mondathamisítók kavarták.

Én ezt nem így látom. Bár pontatlanul idézni (főként, ha az eredeti szöveg magyarul hangzott el) utálatos slendriánság, de őszintén szólva, én a "tétlenül szemlélte", és a "nem védte meg" fordulatok között egyáltalán nem látom azt a hatalmas, a mondandót teljesen elferdítő szemantikai szakadékot.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.27. 11:28:23

@incze: nyilas állam ?? a vidéki deportálásokat, az állampárt (MÉP) kormányzása idején hajtották végre.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.27. 11:30:00

@incze: Amit most mond Áder, az teljesen rendben van.

incze 2012.07.27. 11:53:32

@jotunder: Amit most mond Áder, az teljesen rendben van.

Nekem a levél érdemi része akkor lenne "teljesen rendben" ha ehelyett a mondat ehelyett:

"Megdöbbentő volna, ha bárki azt állítaná, hogy a nyilasuralom idején a magyar állam tétlenül szemlélte a magyar zsidók gettókba zárását, haláltáborokba deportálását, munkaszolgálatba kényszerítését, tömeges kivégzését."

valami ilyesmi állna:

"Megdöbbentő volna, ha bárki azt állítaná, hogy a magyar állam tétlenül szemlélte a magyar zsidók gettókba zárását, haláltáborokba deportálását, munkaszolgálatba kényszerítését, tömeges kivégzését a nyilasuralom idején.

Minimális átszerkesztés, három szót a mondat végére csaptam, de jóval nagyobb lülönbségnek látom, mint ami "tétlenül nézte" avagy "nem védte meg" között áll fönn.

látjátok feleim szümtükkel 2012.07.29. 16:40:59

@incze: "...de őszintén szólva, én a "tétlenül szemlélte", és a "nem védte meg" fordulatok között egyáltalán nem látom azt a hatalmas, a mondandót teljesen elferdítő szemantikai szakadékot. "

Teljesen mindegy, mert sem a tétlenül szemlélte, sem a nem védte meg fordulat nem fejezi ki azt a valóságot, hogy a magyar állam a zsidó ellenes törvényeivel, a deportálásokhoz nyújtott közreműködésével sem tétlenül nem szemlélt, sem nem mulasztotta el védeni ( sőt ) a zsidó vallású magyar állampolgárokat.

Nem tudom, él-e még az az orvos, aki a 70-es években ( mint kissé maga alatt lévő, kilátástalanságot vizionáló fiatalnak ) azt mondta, a családjából ő és az anyja jöttek csak vissza a haláltáborból. Ő maga paralízisesen. Gondolom ő jobban érti a két szófordulat különbségét, míg te beestél a szemantikai szakadékodba.