Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Átlagmagyar

2012.07.10. 22:45 | jotunder | 75 komment

Címkék: tüntetés imf hülyeország tudjukkik

Mi vagyunk a nép, akár tetszik, akár nem. Átlagosan, mi vagyunk. Mi mocskosbuzizunk a Kossuth téren, nekünk zsidózik a Bayerzsolt, értünk lop a Közgép, mi dicsérjük a Matolcsy Gyuri eszét, és mostanában, átlagosan, mi gondoljuk azt, hogy az ország tele van burundikkal. Gyakorlatilag több burundi van itten, mint a Burundiban. Nem beszélve a zsidókról, a cigányokról, a kínaiakról, és (két merevrészegen elkurjantott porlik mint a szikla között) erdélyi véreinkről, akik amúgy meglepően hamar lesznek románok, ha éppen nem győzött a Fradi, savanyú a Kinizsi, büdös a cserkészkolbász. Egy burundi, egy kínai, egy roma, da capo al fine.

Ezek vagyunk mi. Átlagosan mi vagyunk ilyen borzasztóan futballokos, jószagúan szimpatikus egy nép, aki még a Hugh Grant-nek is megmondja, hogy hová menjen. Átlagosan mi mindenkinek megmondjuk, és átlagosan mindenkinél jobban tudjuk, átlagosan mi mindent bekenünk egy kicsit lila lóbalzsammal, mert átlagosan mi a trambulinról nem ugrunk, hanem belepisikélünk a medencébe. Nem, nem a zongorába, átlagosan, mi a körmöspacalt tudjuk, nem a zongorát. 

De leginkább a százalékot tudjuk így átlagosan, hogy mennyi a roma, a zsidó, a burundi. 

Romániában megbuktatják a kétharmadot az érettségin, nálunk az a kétharmad, átlagosan mi, sőt ugye jóval az átlag felett mi, rábízza az országot a Selmeczi Gabriellára és a Szijjártó Péterre. Előre megfontolt szándékkal bízza rá, átlagosan, és ugye Selmeczi Gabriella nem az a típus, aki zsákbamacskát árul. Mi átlagosan elhisszük, hogy pusztán azért mert imbecillis valaki máris jó miniszter, hogy ha az állam megadóztatja az adót, és utána az adó adóját, és éjjel a keresztútnál hétszer elmondja visszafelé, hogy turizmus és simplicity, akkor lenyomja a Szingapúrt. Átlagosan, halálosan komolyan vesszük Hoffmann Rózsika nénit, és nem húzunk el az országból, csak mert ott akadálymentesítik a karriert, vagy mi. Jó, ezt átlagosan sem értem. Viszont átlagosan van asztalunk az alaptörvényhez, átlagosan örömmel adjuk oda a magánnyugdíjunk, bárkinek aki kéri. Átlagosan békemeneten követeljük, hogy az IMF azonnal. Hogy konkrétan mit csináljon az IMF azonnal, azt átlagosan sem tudjuk, de nem is ez a lényeg. Átlagosan, az azonnal a lényeg.

Meg az a  lényeg, hogy itt egyre több a szingaléz, az ausztrál és a jeti, százalékban meg még több, átlagosan, már csak szingaléz ausztrál jetik vannak, ők isszák el előlünk a langyos Kinizsit, ők eszik el előlünk a büdös cserkészkolbászt. 

Lenne néhány keresetlen szavam az átlagos magamhoz, hogy mégis kinek a micsodájával szórakozzak fülkeforradalom idején. Hogyan ismerjük fel a nyáladzó idiótát, miután két éve keveri össze a GDP-t a gólaránnyal. 

És persze elmesélném neki, hogy ha a lakosság hetvenhárom százaléka szingaléz ausztrál jeti, akkor esetleg, jó eséllyel, már láttál átlagosan pár szingaléz ausztrál jetit, te, én, nagyon hülye ember. 

De nem szólok be magamnak, csak nézek bele átlagon kívül, nem felett, kívül, a tükörbe, nézem átlagos magam, hallgatom ahogy hullik az átlagrozs az átlagszámból, százalék és burundi és százalék és burundi. Nem vagyok boldog. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr614643492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wanekus 2012.07.10. 23:04:32

Azért ne menjünk el az eredmények mellett sem! Ennek a kormánynak volt három jó döntése is, úgymint:
1. A kamionok nem előzhetnek a sztrádán.
2. Autógáz üzemű kocsival is parkolhatunk mélygarázsban.
3. A harmadik meg most nem jut az eszembe.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.10. 23:14:09

@wanekus: 3. Orbán elmegy két hét szabadságra. Ha van Isten, benntarták. :))

HaKohen 2012.07.10. 23:18:56

@Kettes:

Bent? Hol? A tengervízben? Hány m mélyen?

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.10. 23:19:17

@Kettes: Isten rég meghalt. Ma láttam Prometheus- ban. :-)

Szindbad 2012.07.10. 23:34:07

@zsazsu4: Jaj a Prometheust ne emlegesd. Régen idegesített fel film annyira, mint a Prometheus.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.10. 23:37:27

@Szindbad: Nagyon off és fejezzük is be itt. Borzalmas volt.

mirikrantz 2012.07.10. 23:39:55

átlagosan egyetértek!

Szindbad 2012.07.10. 23:46:21

@zsazsu4: Annyiban talán nem off, hogy 7.6-os értékelést kapott az IMDBn, a rottentomatoesen meg 72%-ot.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.10. 23:52:33

@Szindbad: Az lehet, de lehetnék én is kamikaze...ja nem, unortodox

újbarázdátszántaZeke 2012.07.11. 00:01:56

Ez egy átlagosan borongós poszt az átlagos elmúthúszévrő'. Nem vesz el belőle, de nem is tesz hozzá semmit.

Múltkor Ferihegyen az átlagos Citibankos értékesítési munkatárs célcsoport-meghatározásilag (és a felesleges köröket megspórolandó) megkérdezte, hogy Átlagmagyarországon tetszem-e lakni. Történetesen már több éve nem tetszem. Ez meg neki nem tetszett, de azért fájó szívvel és átlagos arckifejezéssel jó utat kívánt. Én meg magasan az átlag felett éreztem magam.

Hát így. Utáljatok, de én már nem tudok azonosulni a borongással.

ATCG 2012.07.11. 00:48:27

@újbarázdátszántaZeke: Nem utálunk, csak kicsit sajnálunk.
Irígyelni sem irígylünk.

sok-sok 2012.07.11. 01:08:10

kene egy poszt, egy felulet, egy kollektiv erofeszites, akarmi, ahol ebben a rettento levegotlen sotetsegben az optimizusra okot ado dolgokat gyujtenenk az elmult honapokbol--nekem most nem sok minden jut eszembe, szarul is erzem magam tole, de ki tudja, wisdom of the crowds...

Takika 2012.07.11. 01:26:17

Meg mielott vegigolvasnam, nekem a cimroll ez ugrott be elsonek: www.youtube.com/watch?v=k4YrGJNAFVg

ezanicknevem 2012.07.11. 01:40:01

poszt:
"nálunk az a kétharmad, átlagosan mi, sőt ugye jóval az átlag felett mi, rábízza az országot a Selmeczi Gabriellára és a Szijjártó Péterre"

- Ti is pontosan tudjátok, hogy a Fideszt nem az ország kétharmada juttatta hatalomra. Még csak nem is a szavazók kétharmada, hanem hajszálnyival több mint a fele. Dühös, kétségbeesett, és (senki ne sértődjön meg, de) politikailag rövidlátó emberek.

Ugyanakkor sértőnek érzem, hogy az átlagembert Fidesz-szavazónak tekintitek. Legalábbis ha átlagembernek tartanám magam, nagyon megsértődnék. :) De mivel hiszek az átlagember józan eszében, ezért ijesztőnek találom a feltételezést, hogy az átlagot fideszhittel vádoljátok.

(Ismer itt valaki valakit, aki átlagembernek tartja magát?)

Cigányozni sem akarok, de ha bekukkantotok egy szülészetre az ország északkeleti részében, vagy egy falusi / kevésbé szerencsés városi általános iskola alsóbb osztályaiba ugyanott, a részarányukra adott becslés már kevésbé fog túlzónak tűnni. De elég Pesten felszállni egy tömegközlekedési eszközre: ha jelen van belőlük egy-kettő olyan, akinek más fogalmai vannak a társas együttlét szabályairól, mint a többségnek, már akkor is az lehet az érzése az átlagembernek, hogy a fél busz / villamos / akármi belőlük áll... És akkor csodálkoztok, hogy felülbecslik a számukat?

Egyébként is, az átlagember honnan legyen tájékozott az ország népességének statisztikai megoszlását illetően? A "közszolgálati" tévéből? A kereskedelmiekből? Netán az iskolában tanulná meg? (Biztosan szüksége van erre a tudásra?)

Vagy ha úgy közelítitek meg a kérdést, hogy a szemetekben egy társadalmi csoport létszámának felülbecsült volta a csoport elutasítását, a rasszizmust jelenti: szeretnélek rá emlékeztetni titeket, hogy az emberek alapvetően képesek békében élni egymással. Ehhez csak az kell, hogy be legyen tömve a szájuk, úgy érezzék, képesek önerőből, becsületesen boldogulni a hazájukban, hogy a szabályok mindenkire egyaránt érvényesek, és hogy ők maguk és családjuk biztonságban van.

Ezeknek a feltételeknek a teljesülése fölöslegessé tenne minden antirasszista kampányt. De így, hogy nem teljesül - a hiányuk teszi őket haszontalanná. (Következtetés: az antirasszista kampányok nem hatékonyak. :))

Mellesleg tudtok mondani egy olyan ösztönző erőt, ami a mai átlagembert az ország valós statisztikai adatainak a megismerésére sarkallná, ahelyett, hogy a mindennapi benyomásai alapján alkotna véleményt? Szurkolok nektek, én is felvilágosult, tájékozott országra vágyom. De ha nem tudtok ilyet, akkor milyen alapon vártok más eredményt?

tyderr (törölt) 2012.07.11. 01:44:49

@újbarázdátszántaZeke: és direkt ezért regisztráltál, hogy ezt elmondd.
nem, te valóban nem átlagos vagy hanem nagyon magyar.

Apeiron (törölt) 2012.07.11. 02:06:30

@sok-sok: Nehéz lesz. Az ország utolsó nagy dobása az EU csatlakozás aláírása volt. Azóta közösségi szinten nem sok érdemlegeset tett.

labrabbit 2012.07.11. 03:56:52

@ezanicknevem: én átlagosnak vallom magam. Egy büszke senki, és iőrzöm a pozícióm. Semmi rendkívüli. Bár lehet, hogy én vagyok az utolsó átlagember...

Bebes 2012.07.11. 04:03:16

Akkor hát újra kisebbségben vagyunk saját hazánkban, mint a régi szép monarchiás időkben? Ami persze csak bon mot volt akkor is, arra, hogy a nemzetiségiek összlétszáma felülmúlta a magyarokét. aztán Trianonban ezt radikálisan megoldották, de annak sem lehetett örülni.
Legközelebb Csurka vette elő ezt a fordulatot, bár ő szó szerint gondolta. Azt nem tudom, hogy jött ki neki az idegen/hígmagyar többség, de ha ennyire szigorúan számolt, akkor helytelenül használt első személyt, mert hát ő sem volt egy de genere Álmos vagy Töhötöm.

Malachi 2012.07.11. 06:21:02

én azt a közvéleménykutatást egyszerűen nem hiszem el.

ha elhinném, akkor pedig az lenne az első gondolatom, hogy az eredmény tökéletesen tükrözi az elmúlt 10 év töketlenkedő, inkompetens, mindenért másban bűnbakot kereső, áskálódó, acsarkodó, átpolitizált, tematizált közbeszédét.

kérdésem: adott esetben újabb 10 elég lenne vajon helyreállítani a károkat?

még jó, hogy nem kell gondolkodnom ezen se, mert mint mondtam, ezt az egészet én nem hiszem el.

Malachi 2012.07.11. 06:46:48

@Malachi: mármint, hogy a közbeszéd és a gondolkodás szándékos tematizálásának és torzításának az eredményét, csak még nem ittam meg a reggeli feleseimet.

ATCG 2012.07.11. 07:05:10

@sok-sok: tényleg jó lenne egy hely, ahol derűs gondolatokkal gyógyíthatnánk lelkeinket (kicsit mindenki a másikét is), előhívva ezzel a közös virrasztással a virradatot

ATCG 2012.07.11. 07:08:53

@saravad: Ady pedig azt mondta nagyon borgőzös éjszakái egyikén Fülep Lajosnak: sokszor azt érzem én vagyok az utolsó magyar. (valószínűleg úgy gondolta ő az utolsó „virrasztó, gondolkodó, őrző” magyar).

dr. Bubó 2012.07.11. 07:39:19

@wanekus: a kamion az faszság...

nagyon debil jogszabájj... nem is tarcsák be... nem láttad hogy a leállóba húzódva előznek?
vagy simán a belsőben is akár... lexarja mindenki... ellenőrzés nulla...

ugyanojjan debil buta szabáj mint a többi...

szszg 2012.07.11. 08:39:16

Amíg mindig "más a hibás", addig ez van.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2012.07.11. 08:48:43

Tökéletes. Kivéve: Grant-nAk. Nem -nEk:

hu.forvo.com/word/grant/

Mert angol a szerencsétlen. Tudom, már egy korábbi posztban is jelezte valaki, de nem győzöm eléggé hangsúlyozni. Átlagmagyar vagyok, ebből is látszik. Szar kis köcsög, satöbbi, de kérem odafigyelni erre, mielőtt a neves kurvapecér és tehetséges színművész a vinszentblogot kezdené el ekézni brüsszelileg. Ne várjuk meg, pusztító tud lennie egy ilyen. :)

DRD4 · http://teheneszet.blog.hu/ 2012.07.11. 09:50:05

Burundi kérem, hol van az már?
Burkina Fasom ez az egész

Vitéz Kőbányai Világos 2012.07.11. 10:10:49

Átlagosan azért a román érettségi megérne egy posztot, nem feltétlen itt, így ez a komment is féloff, de eszembe jutott.
Ugyanis ha lenne egy kis eszünk, akkor simán a saját problémáinkat láthatnánk kívülről, mely szerint:
- Adottak az érettségizők, akiknek a 40%-a funkcionálisan nem tud olvasni (nálunk csak 20%, örvendjünk!)
- Adott náluk egy matek érettségi, ami színvonalban kb egy magyarországi gazdasági főiskola másodév végi matek szigorlatával egyezik meg. Engem pl. komolyan meglep, hogy ezen valaki átment, ha nekem kéne, így készülés nélkül valszeg repülnék. (Készüléssel meglenne, szigorlatozni is csak sikerült valahogy! :))
- Adott mellé egy kb. a mienkkel megegyező töri érettségi (a román nyelv és irodalom nem volt fent az indexen), amin kb csak az nem megy át, aki végig snóblizta a töri órákat, és ráadásul olvasni sem tud (földrajz kb ugyanez).

Ez a rendszer itt átlagosan Szijjártó Pétert adta az országnak, ott meg átlagosan Ponta XY alvezérét (esetleg magát Pontát, tök mindegy).

Nem gyanús, hogy itt átlagosan kurvára nagy baj lesz, ha nem csinálunk ezzel már valamit??? (Nem, nem arra gondolok, hogy a 3*3-as mátrixok determinánsa után vezessük be gyorsan a differenciál egyenleteket is az érettségire!)
Mert ha nem, akkor max annak örülhetünk, hogy átlagosan a románoknak is szájug ér a szar.

UI: A külföldiek becslése: én is szinte mindig túlbecslek. Egyszerűen azért, mert a maga,hoz hasonlót (pláne, ha többségbe vagyok, tehát az a módusz) jobban átengedi a figyelmem. Lehet, hogy ez természetes, és nem is ez a baj, hanem az, ahogy reagálunk rá.

sok-sok 2012.07.11. 10:14:26

@Apeiron: Hat ehhez kepest en mar aprosagokat is ertekelnek.... idaig ker "ervenyes palyazat" erkezett: az andrassy uti biciklisav athelyezes, meg a publikus dohanyzas elliminalasa...

Az EUba vegul is nem lephetunk be minden heten--de az a baj, hogy ezen a leszallitott viszonyitasi szinten sincs tul sok otletem, hogy minek lehetne orulni...

sok-sok 2012.07.11. 10:33:28

@ATCG: Koszi, de az sajnos nem szamit--ez olyan mint a magyar nok szepsege, a bor\palinka kultura beindulasa, budapesti panoroma, balaton fevidek---ezek vagy adottsagok , vagy legalabb 20 eves sztorik--tudod az atmenet zavaros evtizedei... aktualisabb aprosagokra gondolnek... csak nem talalom oket...

Hogy pontositsak: pl. Szemeredi Nyuszika dija sem szamit, mert az meg egy -nagyszer- am egyeni teljesitmeny, illetve a magyar matematika nagy tradiciojara alapozodik...
szoval ilyen kozpolitikai aprosagokat keresek--es talan vannak ilyenek--pl a ez a budapesti hajozas, nem tunik hulyesegnek, csak meg nem probaltam...

Mentalhigenias haszna lenne: sztem nem csak en latom annyira borusnak a dolgokat, hogy az mar neha az ejszakara hajaz..

TG69 2012.07.11. 10:35:00

@jotunder: Én, mint olyan fidesz szavazó, akinak hasonszőrű társai :) a fidesz szavazatok 1/4-ét adta nem Selmecire szavazott, hanem a 98-02 közti az átlaghoz képest kiemelkedő fideszes kormányzásra és ugyanezt tette még a régi fidesz szavazók egy jelentős része is. Ez a poszt akkor lenne értelmezhető, ha 2014 után keletkezne egy 2/3-os fidesz győzelem után. Mára viszont a fidezs népszerűsége vetekszik a legrosszabb gyurcsányi kormányzás népszerűségével, tehát mi átlagmagyarok, azt kell mondjam teljesen jól teljesítünk. Sőt akkor is jól teljesítünk, amikor az ellenzék nem lesz ettől automatikusan befutó, mert ad1) nem létezik, a2) egyelőre nem tett semmi olyat amivel kiérdemelné a megbocsátást (lsd legutób mengeletervezett) a3) nincs megvalósítható alternatív terv, akinek meg van (Bajnai-Oszkó) azoknak meg nincs pártjuk.

Nem az a baj, hogy az átlagmagyar buta, uninteligens stbstb, hanem hogy az átlagmagyar vagy inaktív, vagy állami támogatásoktól függő. És ennek az ethosznak a fenntartásában a szocialisták verhetetlenek...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2012.07.11. 10:42:19

Ennyi év hülyítés után nem meglepő az eredmény. Viszont nem venném annyira tragikusan. A posztban felsorolt többi dolog meg akkor is meglenne, ha pontosan meg tudnánk becsülni a "nem magyarok" számát. A tragikus az, hogy ez a kérdés egyáltalán felmerül.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.11. 11:07:09

@TG69: irodalmi munkásság, nem szociológiai tanulmány, drága polgártárs :)))

természetesen nem gondolom azt, hogy mindenki idióta aki a gyakorlatilag egy darab választható pártból pont azt az egyet választotta. azt sem gondolom valójában, hogy Selmeczi Gabriella intellektusa győzte meg az illetőt. azt mondjuk gondolom, hogy átlagosan, ritka nagy marhák tudunk lenni.

nerángass 2012.07.11. 11:23:59

Egy érdekes kommentár. A szerző ismert pszichológus. Az a 12 / 16 jellegzetes vonás…..

home.cc.umanitoba.ca/~altemey/drbob/Comment%20on%20the%20Tea%20Party.pdf

chimhumhumhu 2012.07.11. 11:59:20

@Vitéz Kőbányai Világos:
eh, nem vagy inyenc. :) Az egészben szvsz ez a csúcs, tekintettel a közelmúlt sajnálatos mo.-i eseményeire. Nem tehetek róla, de én vinnyogtam a gyönyörűségtől.
"......A román politikában tapasztalt plágiumbotrányok is mutatják, hogy Romániában milyen ”kultúrája” van annak, hogy egy iskolai végzettséget kerülő úton vagy külső segítséggel szerezzenek meg..... mondta az Indexnek Papp Z. Attila, az MTA Etnikai és Kisebbségkutató Intézetének munkatársa, a Miskolci Egyetem Szociológiai Intézetének egyetemi docense......"

ATCG 2012.07.11. 13:04:30

@sok-sok: pl. itt van ez az Evolite lámpa, magyar találmány; mai leszármazottjaként, most már visszavásárolt gyártási jogán
kizárólag magyar gyártási jogú és tulajdonú, továbbfejlesztése miatt többet is tudó Aktivelight fényterápiás lámpa. Kb. 500 ezer Ft az ára, mennyit spórolhatnának vele az emberek - gyógyszerkiadásaik helyett - ha összedobnánk minden faluban mondjuk 10 lámpára valót, kerületekben, kisvárosokban, városokban arányosan többet, és ezeket a könyvtárakban, mindenki ingyen vagy majdnem ingyen, mondjuk egy éves könyvtári beiratkozásnak díjnak megfelelő összegért használhatná napi fél órát.
Egy időben, még a hőskorban, ilyen lámpa szinte minden körzeti orvosi rendelőben volt, azután a gyógyszer lobbi eltüntettette a rendelőkből.
Ugyanezt utcai telefonfülkékhez, vagy pénzváltó automatákhoz hasonló rendszerben is lehetne működtetni.
Jó, tudom az ellenérvet: magyarok vagyunk, lelopnánk, összetörnénk.Ettől függetlenül próbálkozni lehetne vele.
Vagy okmányirodák előterébe, és mindenütt ahol sok embernek sokat kell várakoznia valamire, mindenki által hozzáférhetően ott hívogatna a lámpa: Ideges vagy, sok a gondod, fáj valamid? Gyere ide! hagy enyhítsem a bajodat.
Azért az a BKV-s hajójárat ötlet tényleg jó. Az egész budapesti Duna partot vissza kellene adni az embereknek.
h

maroz 2012.07.11. 13:07:43

@Vitéz Kőbányai Világos: "Átlagosan azért a román érettségi megérne egy posztot, nem feltétlen itt, így ez a komment is féloff, de eszembe jutott."

De hát megvolt tavaly, mi újat lehetne azzal kapcsolatban mondani? :)

orulunkvincent.blog.hu/2011/07/07/amikor_egy_egeszen_picit_felfeslik_a_hazugsag_szovete

Vitéz Kőbányai Világos 2012.07.11. 13:35:47

@maroz: Abból a szempontból sokat nem. A "mindenki hazudik, és amikor kiderül, akkor a leggyengébb a hibás" elv persze működik.
Nekem inkább az ütött szöget a fejembe - nyilván nem annyira rég voltam diák - hogy egyáltalán van-e értelme annak, hogy ilyen szintre akarjuk hozni az átlagközépiskolást?
Megoldási lehetőségek (erről nem volt szó a te posztodban):
- Balkán-tipikus: mostantól is tovább hazudunk, mint eddig, az egy db kérdéses évfolyam meg beszopta
- Őszinte-opportunista: tudomásul vesszük, hogy ez nem megy, nagyságrendet visszaveszünk a követelményekből (a hazai matek érettségi kb ezt csinálja)
- Őszinte-voluntarista: tudomásul vesszük, hogy ez eddig nem ment, de próbálkozunk tovább. Max nem 80%-nak lesz érettségije, hanem 20%-nak

...és ezek további alesetei. Mindnek van egy rakat előfeltétele, meg még több következménye.
Ezek már csak azért is megérnének egy misét, mert ezzel problémával komolyan el kell kezdeni foglalkozni, mihelyst a drága jó Rózsi nénit végre eleszi innen a fene. No de ez már tényleg off, és álmodozás.

Vitéz Kőbányai Világos 2012.07.11. 13:37:14

@chimhumhumhu: Az illető jövőre nyilván minimum intézet vezető, esetleg proofesszor akar lenni (gőzöm sincs kicsoda, egyébként).

fili-busz 2012.07.11. 14:37:29

Az "átlagmagyarba" azt is beleírhattátok volna:
-hogy állandóan síránkozik,rinyál, a másik zsebében turkál, "bezzeg nyugatol" , aminek az ide írogatók is, vastagon tanúbizonyságát tették.
Állandóan fikázzátok magatokat,az országot, mint valami frusztrált , kissebbrendűségben szenvedő tini.(Nem az önkritika teljes mellőzéséről beszélek).
Először is:
nagyon sok kiválóan teljesítő, rendes, becsületes magyar embert ismerek.

Másodszor:
így kívülről nézve, lazán a világ átlaga felett vagyunk,habár nem végeztem számszerű felmérést. (na nem saját és az ország becsmérlésben, mert abban elsők között vagyunk)
Úgyhogy el lehetne kezdeni kedves kommentelők a változást.
Legelőször is önmagunkon.

Én busz sofőr vagyok egy "bezzeg nyugati" nagy városban.
Napi 10-12 órát töltök az utcán évek óta, mondhatom, hogy eléggé jól ismerem az itteni populációt.
Összehasonlítva Mo.-gal, ezek a nyomunkba sem érhetnek.
Ennyi józan ész nélküli embert még sehol sem láttam.
Csak pár példa:
- a csukódó ajtó közé bedugja a fejét, pedig hallja, hogy csengő szól
- szétnézés nélkül kilép az induló busz elé
- a szemembe hazudik, hogy a gyereke ingyen utazhasson,pedig min. 3 évvel a korhatár felett van
- a szemembe hazudik, hogy nincs elég pénze, én kipótolom a sajátomból, aztán kiderül, hogy mégis van elég pénze
- műszak végén térdig gázolok a buszban hagyott szemétben. Üres sörös/üdítős palackok, zacskók, tasakok, lerágott csirkecomb/szárny. De találtam már óvszert és ülésen hagyott kecsapos tégelyt is!!!!!!!!
- harmadszori felszólításra sem áll el az ajtóból, agresszíven, arrogánsan reagál,mert érti miért akarom elküldeni(hát mert megüt vagy kinyílhat az ajtó-te gyökér!).
- törtetnek be a buszba, mint egy csürhe, pedig üres a busz
- wc-ben ki van írva, hogy "moss kezet", gondolom nem ok nélkül.
- a wc-t gyakran lesz@arva hagyják
- a magyar érettségit, nem hogy 2-sel tennék le, hanem egy mukkott sem tudnának hozzászólni. Gyakran a jegyért visszajáró pénz kiszámolása problémát jelent.
- a közlekedésben: elébem vág, leszorít (egy buszt!!!!),kinyitja (tükörbenézés nélkül) 10-15 méterre előttem az ajtót, ollóba jön velem szembe(Egy busszal.) 10-20 méteren!!!!!!!!
Mi buszsofőrök, nem sokat tehetünk,csak szigorúan a szabályok szerint dolgozhatunk(mielőtt valaki azt mondaná, hogy visszaélünk a helyzetünkkel).
Be vagyunk kamerázva és min. 5 szerv csak a hibáinkra vadászik inkognitóban és a legkissebb szabálysértéssel is munkánkat kockáztatjuk.

És sorolhatnám.Ez kb.az utasok 80%-ról elmondható.

Ami érdekes, hogy a könyvtárban dolgozó ismerősöm is hasonló jelenségekről tud beszámolni!!!!!

Ne értse félre senki, én egy népet sem akarok becsmérelni, csak összehasonlítási alapnak írtam.

És hogy jót is írjak:
- egyáltalán nem számít milyen márkás a pólód vagy az autód.

Úgyhogy jó lenne már tenni valamit.
Kezdetnek például, felhagyni ezzel a nyervákolással !

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.07.11. 14:51:24

@fili-busz: az "átlagmagyar" kifejezést az online média kifejezetten a Tárki felmérésével kapcsolatban használta. aki ezt nem tudja, az ugye eleve egy hangot nem ért az egészből. és egyáltalán nem baj. nem kell mindent érteni. vannak posztok amelyeket a vincent egymásnak ír, és igen, van olyan poszt, amit csak a szerző ért.

nandras01 2012.07.11. 15:20:44

@TG69: hát igen... a jó öreg cognitiv disszonancia...

Mariann19 2012.07.11. 15:23:37

@jotunder: Jó, ebben a Tárki felméréses összefüggésben még elnézem az "átlagmagyar" titulust, miután a közvélemény kutatások homogénnek tekintik a társadalmat. Azonban akkor baromian dühös kezdek lenni, ha a politikai elit prominens képviselőit következetesen "kisember" "utca embere" "átlagember" retorikával hallom megszólalni.Ezt egy önérzetes állampolgárnak el kell utasítania, ha van benne önérzet, már pedig miért ne lenne? Különösen akkor, ha az elit fölényeskedőinek minősége olyan, hogy még egy kávéra sem ülnék be egyik-másikkal az igényességem okán. Fenti hozzászólásokból nem éreztem ki ezt az önérzetet, inkább a megengedő, belenyugvó státusz elfogadói szóltak.Azonban ha elfogadjuk a mindennapi szóhasználatban a lenéző hangvételt, akkor ne csodálkozzunk, ha Kertész Ákos alattvalói nemzetnek minősít.Amennyiben a lelkivilágunkat felvértezzük a saját értékeinkkel, nem hagyjuk leminősíteni magunkat, ezesetben nagyobb érdekérvényesitő képességet nyerünk el, és nem maradunk a kiszolgáltatott állampolgárok állapotában.

partizánok 2012.07.11. 15:47:51

@jotunder:

Én nem a Tárki felmérése kapcsán írtam, hanem az az össznépi sport miatt, amit itt és máshol is oly nagy vehemenciával űznek.
Nevezetesen el akarják hitetni, hogy másodrangú nép vagyunk.
Pedig DEHOGY!
Sajnos ez irányú ellenállást, alig találni.(tisztelet a kivételnek: pl.:Mariann19 2012.07.11. 15:23:37 )

Nem vagyunk rosszabbak a többi nemzetnél.
Csak van közöttünk is, rossz is, jó is,mint ahogy más nemzeteknél is.

És aki csak a rosszat látja, az magáról állít ki szegénységi bizonyítványt.

Az átlag külföldi sokkal jobb véleménnyel van rólunk(az átlag polgárról beszélek és nem kormányellenes vagy melletti nagy politikáról.Sokféle emberrel, nációval beszélgetek,mert itt aztán tényleg van.), mint mi saját magunk.
Ezen lenne érdemes változtatni.
És elhinni magunkról, hogy meg tudjuk csinálni, előre tudunk lépni, nem pedig állandóan rinyálni, másban keresni a hibát és siránkozni.

christvhu 2012.07.11. 15:47:52

@jotunder: Viszont, szemben pl. néhány legújabbkori jogszabályunkkal, olyan poszt nem nagyon akad, amit még a szerző sem ért!

kicsit távolabbról nézve így tényleg nem átlagnép az átlagmagyar.

@TG69: Ne hidd el, amit állítasz. Te vagy az üdítő kivétel.

ezanicknevem 2012.07.11. 16:04:28

@saravad: légy büszke rá. A valódi senkik egyedinek gondolják magukat. :D Mondjuk én is. :D

ezanicknevem 2012.07.11. 16:38:21

@jotunder: "természetesen nem gondolom azt, hogy mindenki idióta aki a gyakorlatilag egy darab választható pártból pont azt az egyet választotta." (Ti. a Fideszt.)

Ilyet szól: "egy darab választható párt".

Azt én sem gondolom, hogy minden Fidesz-szavazó idióta volt, csak hogy mindegyik gyermekien naiv volt (kivéve a fideszes párttagokat, rokonaikat és üzletfeleiket, akik nyilván a saját megélhetésükre szavaztak). Aki azt hitte 2010-ben, az előző 10 év tapasztalata alapján, hogy ők itt felelős, önzetlen országépítő kormányzásba fognak kezdeni, az legjobb esetben naiv volt. Rosszabbat feltételezni nem akarok senkiről.

A Fidesz akkor lenne "gyakorlatilag egy darab választható párt", ha egyáltalán nem indulna semmi más. Jómagam még ekkor se szavaznék rá, inkább otthon maradnék pornófilmet nézni vagy szingalézul tanulni. Annál bármi értelmesebb elfoglaltság.

A Fidesz 2010-ben nem volt "gyakorlatilag egy darab választható párt". Hanem sokak szemében a legkisebb rossz. Legkevésbé rossz (mármint azok szerint, akik bíztak bennük), de ugyanúgy rossz, mint a többi. A sok naiv pedig megadta nekik a parlamenti helyek 2/3-át, hogy ha már rosszra szavaznak, mégse a legkisebb legyen. :/

A Fidesz már a '90-es évek vége óta egy központosított, központosító, antidemokratikus tendenciákkal és Bölcs Vezetővel megvert politikai formáció (gyakorlatilag a mai miniszterelnök úr hűséges kísérőzenekara), egyúttal pedig gazdasági vállalkozások politikai szolgáltató cége (törvénygyártás rendelésre, csatlósok pozícióba juttatása, közbeszerzés felhasználása igény szerint).

Azt értem, hogy a hozzászóló a többi induló pártot sem tartotta kormányzóképesnek 2010-ben. Viszont a Fidesz sem volt az (ezt a tapasztalat szépen igazolja minden nap).

Épp ezért a felelős szavazó pont nem arra szavazott 2010-ben, akiről látta, hogy a sok naiv úgyis hatalomra juttatja. Hanem akármelyik másikra, amelyik ellene küzd. Nem azért, hogy a másik jusson hatalomra. Úgyse fog. A Fidesz győzelme nyilvánvalónak látszott. Hanem azért, hogy az a másik (ízlés szerint bármi más) hatalmi ellensúlyként segítse a demokratikus rendszert.

Aki azt hitte 2010-ben, hogy a Fidesz valóban reális kormányzási alternatíva... az mostanra belátta, mekkorát tévedett. Aki még mindig nem ébredt rá, az meg kétséges, hogy valaha is észreveszi. De ez már legyen az ő gondja.

sok-sok 2012.07.11. 16:46:21

@ATCG: Ne haragudj, de ez sem érvényes. Biztos remek ez a lámpa, de ebben a fázisban még megvalósuló-más terminológiában soha meg nem valósuló- ötletek közé tartozik. És vessetek a mókusok elé-de az ilyenekkel kapcsolatban már egy kicsit szkeptikus vagyok.

De jó helyen keresgélsz--van egy pár kicsi innovációs sikertörténet--csak az a közös bennük, hogy bár itthonról indultak, befutni csak külföldön tudtak--értsd s. lajos ezért nem nyúlta le őket.

sok-sok 2012.07.11. 16:54:39

@TG69: hm.. szeretve tisztelem en az emberarcu fideszest:
de ,
mengelezni bezony a nagyszeru Lazar Janos kezdett a kommenyitsa nepnyuzas alatt 2007ben---azzal a kulonbseggel, hogy o azota sem kert bocsanatot, ellentetben a szoci figuraval aki masnap megtette...

es van ez a 1998 2002 kozotti remek kormanyzas--a jobboldal kedvenc mitosza---ez csak kerdezem, hogyan viszonyult az atkozott szornyeteg Bokros nepnyuzo magyarellnes-es ne kerteljunk,mar ugy ertem a jaffaprpi nem kertel- hazaarulo csomahjahoz?

volt 2006 kornyeken egy pillanat ugy emlekszem amikotór felefeslett a hazugsag szovedeke-c: vincent vicc- szoval amikor az eppen fuggetlen elemző Stumpf elkezdte egy rovid ideig hummogve dicserni a Bokrost, de ezt aztna lekevertek...

es ami a lenyeg, de ne haragudj, az hogy nincs ellenzek-teny- ez mennyiben menti fel a simicska btjet az inzetmenyesitett lopas és a dilletans, mert leszart kormanyzas felelossege alol?

sajtohuba 2012.07.11. 17:31:55

@sok-sok: index.hu/belfold/ml6311/
egeszseghir.freeblog.hu/page/15/

Lázár számomra egy becstelen alak, de nem ő mengelézett. Ő "csak" nem tett ellene semmit.

chilis csokoládé 2012.07.11. 17:49:10

@ATCG:

Én vettem Bioptron lámpát. Kb. 12 éve kb. 90 000 forintért.
Semmit nem használ(t).

Emiatt (is) szkeptikus vagyok az ilyen szupertalálmányokkal szemben.

Melchi Zadok 2012.07.11. 18:45:55

@dr. Bubó: én speciel nagyon örülök ennek a szabálynak. mivel elég sokat vezetek autópályán a tököm tele volt már a nevetséges öt-tíz kilométeres előzéseikkel. ha a két autó között még 5 km/h-ás különbség sincs, akkor könyörgön ne torlaszolja el a forgalmat, ne játsszon mások életével, csak azért mert már kurvára unja a banánt a másik mögött...
a rendőrség sara, hogy nem ellenőrzi és nem a szabályalkotóké.

Melchi Zadok 2012.07.11. 18:50:58

@TG69: "nem Selmecire szavazott, hanem a 98-02 közti az átlaghoz képest kiemelkedő fideszes kormányzásra és ugyanezt tette még a régi fidesz szavazók egy jelentős része is"

nem tudom, te mit tekintesz átlagon felüli kormányzásnak, de kb 1999-től a fidesz gyakorlatilag pontosan azt csinálnta mint most, csak kicsiben, mert a teljhatalom még hiányzott hozzá.

és ezt TI adtátok meg neki barátom, szóval annyira ne legyél már önérzetes...

aki nem tapsolóslepkét tologatott, vagy partizta végig ezt az időszakot, annak már eleve teljesen nyilvánvalónak kellett lennie, hogy ezekre többet, soha.

dr. Bubó 2012.07.11. 18:51:52

@melchi zadok: látod neked több eszed van...

"ha a két autó között még 5 km/h-ás különbség sincs, akkor könyörgön ne torlaszolja el a forgalmat"

de ők nem ezt mondták...
hanem azt hogy tökmindegy ki menynivel megy pl ifa 60nal kamion 100zal... akkor sem előzhet...

ojjan mintha azt mondanád minden cigány buta tehát értelmiségi munkát nem vállalhat...

nem tudom érted e a különbséget...
te leírtad a helyes jogszabájnak valót... nekik nem sikerült...

dr. Bubó 2012.07.11. 18:53:24

@melchi zadok: és ojan jogszabájt eleve értelmetlen hozni amit senki nem tart és tartat be...

az objektív óta nagyon más a világ... egy rendőr suincs az utakon, csak kamerázgatnak...

Melchi Zadok 2012.07.11. 18:59:31

@dr. Bubó: tehát ott vannak, csak nem az csinálják amit kell :)

újbarázdátszántaZeke 2012.07.11. 20:00:36

@tyderr:
igen, direkt ezért regisztráltam, hogy ezt elmondjam. Az öncélú borongás nem vezet sehová. Tenni kell. Mindenkinek annyit, amennyire erejéből telik.
Ha nagyon magyarnak tartasz, azt megtiszteltetésnek veszem, még ha nem is annak szántad. A túlélésben sokszor segít.

ATCG 2012.07.11. 20:27:55

@chilis csokoládé: egyáltalán nem akartam én reklámozni, menj el talán ha valami bajod van ahhoz a szarvasi belgyógyászhoz, és ő a kezelés során be fogja bizonyítani neked, hogy működik a dolog.
Én csak adtam egy @sok-sok által hiányolt közfunkciót és mentálhigiénés szerepet is betölthető ötletet. Nem kellene nagyon sok pénz hozzá. Abból a pénzből amit gyógyszerre költ egy évben az átlag magyar igen-igen sok biotron lámpát működtethetnénk úgy, hogy azt azok is használhatnák, akiknek különben a büdös életben nem telne rá; az átlag magyarok-
Kocsmákban is lehetne működtetni: kérek két korsó sört és mellé hat perc lámpahasználatot.
Egyébként jó @sok-sok ötlete, nyissunk egy ötletgyárat.
Nem tudok aludni a nappali stressztől, túlpörögtem leugrom a sarki biotron fülkébe, és ellazítom tompán szúró kisagyam. A köz javára a köz hasznára, hiszen igazán magyar. Átlagon felüli magyar az átlag magyarok hasznára.

ATCG 2012.07.11. 20:41:24

@sok-sok: De ebben a lámpatörténetben mégis az a szép, hogy ki tudták várni a magyarok, a feltaláló fizikusnő, és egy magyar orvos azt az időt(20 év) amikor lejár a Zephter (nem tudom hogy írják a külföldi edénykereskedő milliárdos nevét, de ez most nem érdekel annyira, hogy utánanézzek) kizárólagos forgalmazási jogát, és bizony ez innentől ismét magyar. Vagy Béres is magyar.
De az egészségügyön kívül is van ezerszám magyar ötlet, köz javára fordítható innovácós kincsesbánya. Nem a pálinkafőzésre gondolok.

acs63 2012.07.11. 20:51:10

@ATCG: A lámpaügyhöz csak annyit: a pálinka legalább hatásos! :-)

Alonee 2012.07.11. 20:58:39

@Malachi: Én simán elhiszem. Kezdek öregedni, ezért gyakran jutnak eszembe katonakori élmények. Tudom ettől minden normális embert kiráz a hideg, de 1985-ben arra a kérdésre, hogy a jelenlévő honvéd (kopasz) elvtársak szerint mennyi katona (magyar) volt az országban, a válasz a 800.000 - 1.000.000 volt. Pedig...

ATCG 2012.07.11. 21:10:09

@ATCG: És a francba, ha lenne sok-sok pénzem, én biztos egy fedél alá költöztetném a kultúrát a piával és az egészségvédelemmel, valamint az innovációs ötletgyárral.
Abból a megfontolásból, hogy önfinanszírozó legyen a dolog.
És a szabad magyar átlagpolgár szabadon dönthetne arról, hogy most ő olvas, emellett zenét hallgat, „művészfilmeket néz”, jó borok sörök mellett beszélget, és hogy lelke még jobban fényesedjék, mellé még az egészségének is ad egy plussz löketet, ezenkívül vadabbnál-vadabb ötleteinek megtételével (ezt a „tudásház” adatbankjába helyben bevihetné) talán a köz javára is elhullajthatna gyöngyszemeket. Vagy mindezt megteszi szétforgácsolódva a hagyományos lét intézményrendszeri útvesztőiben, kocsmáiban ahol egy csomó mindenhez hozzá sem juthatna (ingyen lámpa), a feltámadó ötleteire pedig a kutya sem lenne kíváncsi; illetve, ha van pénze, hite, energiája, akkor esetleg megvalósíthatja álmait, levédetheti ötleteit, találmányát.
Egyébként láttatok már valahol a „Csodák Palotáján” kívül működő, interaktív „Tudásházat”?

ATCG 2012.07.11. 21:39:58

Hankiss Elemér régebben próbálkozott azzal, amit @Sok-Sok is szeretne:
„Találjuk ki Magyarországot”. Most ezt talán így egészíthetnénk ki:
„Találjuk ki, találjuk meg Magyarországot”

sok-sok 2012.07.11. 21:53:45

@sajtohuba: meglep -a link sajna, nem nyilik meg--de az en fejem sem kaptalan--mindegy akkor annyira elkepedtem ezen , azt hittem jol emlekszem..
a lenyeg az hogy kozpolitikai intezkedes kapcsan mengelezni bunkosag...
nem kicsit, nagyon.:-)

sok-sok 2012.07.11. 21:57:02

@ATCG: ha nekem lenne sok penzem, erre en is adnek....:-)

de lehet hogy rosszul fogalmaztam, mentalhigenies mentoovre nekunk van szuksegunk /oke, lehet hogy csak nekem/ mert akarmerre nezek, minden dol ossze, szorul kifele a levego az egesz rendszerbol----
egy kivetellel, de azt ti is tudjatok.--ahol az LMP frakcio napozott ma, ott biztos jol mennek a dolgok, nem is ertik mirol beszelunk..

V mint... 2012.07.11. 23:17:53

@sok-sok: Azért Gabócának nem lesz törés az életében ettől. Nem tudom melyik hal az amelyiknek a memóriája 3 perces...De rokon az biztos.

ATCG 2012.07.12. 00:11:22

@sok-sok: Nekünk van szükségünk és minden körülöttünk élőnek.
Ady is így látta már hajdanán:
Pontatlanul idézem, de valahogy így mondta:
„Minden egész eltörött,
minden szerelem darabokban”...
„Félig mély csönd és félig lárma”
„Fut velem egy rossz szekér”

Megéreztem rögtön, hogy neked is szükséged van a mentőövre.
Egyáltalán nem szeretnék papos lenni, és tudom, hogy nem vigasz.
de vagyunk még páran így, ezzel az érzéssel, ebben az országban.
Valaki azt írta egy hozzászólásában - talán éppen az előző poszthoz- hogy mi valahogy mindig olyan provinciálisak vagyunk;
erre csak két ellenpéldát írok, de ezerszámra lehetne találni:
A Két Bolyai; a másik az öcsém. aki az ELTE-n biológus, rájuk a nyolcvanas években közölt publikációik nyomán angol egyetemeken, és amerikai kutató intézetekben figyeltek föl. Sejtbiológiai kutatásokról, elektronmikroszkópos felvételekkel alátámasztott, azokból levont következtetések alapján megírt publikációkról van szó.
Az öcsém utóbb mesélte, hogy a nottinghami egyetemen, ahova meghívták, a biológusok rendelkezésére álló elektronmikroszkóp felbontóképessége nagyságrendekkel jobb volt, mint amivel ők itt Magyarországon dolgoztak. Mégis a magyarok figyelemre méltóbb következtetésekre jutottak sokkal kevesebb segítséget nyújtó berendezéseik révén, mint a világ szerencsésebbik felén élő tudóstársaik. Vagy, egy másik példa, a kutatásaikhoz egy nagy teljesítményű gáz kromatográfra lett volna szükségük (nyolcvanas évek eleje), de erre nem volt az egyetemnek pénze, mit csinált erre a kis provinciális, friss diplomás kollégájuk: megépített egy nagyon jól használható gázkromatográfot, fillérekből.
Néha talán szellemi előnyt jelenthet az anyagi lehetőségek szűkössége.
Meg persze tragédiákat is. Az a friss diplomás kromatográfépítő pár évvel később: házasságának csődje, anyagi helyzetének kilátástalansága miatt, kemény alkoholizmusa következményeként meghalt. Nem az öcsém volt az illető, de ismertem.

nápolyi maszti 2012.07.12. 01:02:23

@TG69:
Azért kíváncsi volnék, hogyan lehetett Selmecyzt, Szíjjártót, Balsait, meg a többi ocsmány fideszes arcot kikomponálni a képből, mikor az ő demagóg hazudozásaikkal kezdődött és fejeződött be minden tévéhíradó. És akkor még nem is beszéltem Orbánról, akinek az ellenzékben eltöltött nyolc év alatt nem volt egy igaz mondata. (Meg azóta se). A témáról egyébként van egy remek Bruck András-írás a legutóbbi ÉS-ben; elolvasható pl. itt:
nepszava.com/2012/07/uncategorized/lapszemle-bruck-andras-%E2%80%9Ecsak-az-a-fontos-hogy-a-mieink-legyenek%E2%80%9D.html#comments

közösperonos átszállás 2012.07.12. 13:59:06

@jotunder: "természetesen nem gondolom azt, hogy mindenki idióta aki a gyakorlatilag egy darab választható pártból pont azt az egyet választotta."

Azért a kérdés akkor nem az volt, hogy nyerjen-e a Fidesz, vagy hogy vajh melyik párt kormányozzon, hanem hogy legyen-e kétharmad? Kapjanak-e teljhatalmat, amivel viszont becsszó nem fognak visszaélni?

És igen, én például protestszavaztam 2010-ben: a Fidesz ellen. Mondjuk kábé emlékeztem még a '98-2002 közti produkcióikra (az átlagember kábé egyetlen konkrétumra sem emlékszik, leszámítva a támogatott lakáshitelt meg a Széchenyi-tervet, pedig az utóbbi az pont nem konkrétum -- de pl. a kétéves költségvetés teljesen kiesett), meg azt se láttam tisztán, hogy mitől produkálnának jobbat országosan, mint helyben (szinte az összes települési és megyei önkormányzat fideszes volt már 2006-tól).