Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Hülyeország, hülyekerület

2012.05.11. 11:39 | Kettes | 262 komment

Címkék: hülyeország

Miközben hülyeország hülyekormánya népesedési kerekasztal körül vitatkozik, hogy mitől lenne itt több középosztálybeli gyerek, hülyeország hülyeönkormányzata mindent megtesz azért, hogy a gyereknevelés minél nagyobb szopás legyen.

Mint ahogy az egész országban, úgy a mi kerületünkben is jellemzően a kommunisták építettek utoljára óvodákat és bölcsődéket, és a rájuk jellemző történelmi szűklátókörűséggel csak oda, ahol annak idején a fiatal családok laktak: a lakótelepek közelébe. Eltelt harminc év, meg még nyolc, a lakótelepek elöregedtek, a tömbrehabilitált városrészekben meg senki nem épített semmit, de leginkább a polgári vezetésű önkormányzatok nem. Így aztán az újonnan épült városrészekből a 15-20 percnyi távolságra lévő lakótelepi ovikba körzetesítik a polgári gyerekeket.

A mi ovink előtt kevés a parkolóhely, és azért a kevésért is az ott élők, a szülők és az orvosi rendelő ügyfelei versengenek. A küzdelem nemes és hősies, de kilátástalan: az évek során először minden létező parkolóhelyet befüvesített és sövénnyel zárt le az önkormányzat, majd a helyben lakók szisztematikusan minden reggel feljelentettek mindenkit, aki nem az úttest szélére állt. Aztán fizetőssé tették a közeli kerületi főútvonalat, így már a közelben dolgozni járók is beszálltak a versenybe azért a kevés maradék helyért. A héten kitettek egy megállni tilos táblát a lakótelepre bevezető utcára is, és a közterület-fenntartók azonnal szorgosan hozzá is láttak a kerékbilincseléshez.

A körzeti bölcsőde parkolási szempontból teljesen más tészta. Az előtt egyáltalán nincs hely, csak az úttest túloldalán, de ott meg a kórház dolgozói és látogatói parkolnak. Így aztán a szülők a bölcsi előtt az úttesten a forgalmi sávban hagyják a kocsit, amíg beadják a gyereket. Aki előző este a járdára parkolt, az magára vessen, mert kiállni csak nyolc óra után tud.

A polgári önkormányzat pedig, ahelyett, hogy parkolókat alakítana ki, vagy legalább egy értelmes parkolási rendet vezetne be az óvodák és a bölcsődék környékén a reggeli és a délutáni órákban, lezár, tilt, bilincsel és bírságol. Úgy gondolják polgáriék, hogy a polgár basszon el minden reggel háromnegyed órát azzal, hogy elviszi a gyereket az oviba, majd visszasétál a házához a kocsiért. Télen-nyáron, esőben-hóban.

Vagy járjon BKV-val. Ja, azzal ne, mert az meg dafke nem jár arra.

Kretének.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr964502094

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Telefonadó: hihetetlenül nagyvonalú gesztusra készül a kormány 2012.05.11. 16:08:06

Ma reggel Matolcsy György az M1 Ma reggel című hitéleti műsorában igyekezett eloszlatni azokat a kételyeket, melyek a sátáni suttogó propaganda nyomán az új adókkal, köztük is leginkább a telefonadó lakosságbarát jellegével kapcsolatosan a napokban töb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

slowmotion 2012.05.11. 21:42:49

@maroz: a kormány mindenben illetékes, és hasonló számú ügyben sajnos laikus is.
vagy csak unortodox.

maroz 2012.05.11. 21:46:15

@Blogger Géza: Erre veri a kormányod is, hogy kihalunk. Ő kérte, hogy ha lennének ötleteink arra, hogy mi akadályait látjuk a gyerekvállalásnak osszuk meg vele.

Erre fel te mit mondasz?

Hogy hagyjuk a picsába ezt a világ esze kormányt, és oldjuk meg mi, okosba'. És tudod mi az egészben a legröhejesebb? Hogy jó eséllyel nem mi szívnánk meg, ha tényleg ez lenne a rendezőelv. Oldjuk meg mi magunk, és ezért cserébe az állam nálunk hagyja a jövedelmünket.

Te egy szélsőségesen libertariánus államért sírsz itten mostan, miközben az általad támogatott hatalom annyira etatista, hogy neked azt én még csak eldúdolni se tudom. Ki tanított téged érvelni? ;)

slowmotion 2012.05.11. 21:46:30

@SvenH.: valószínűleg a posztban vázolt problematikájú emberek jó része is próbálja az autót nem használni, amikor csak lehet. csak az a baj, hogy van, amikor nincs ilyen lehetőség.
ha csak a felük ilyen, és annak a fele jelentősen szív a megváltozott körülmények miatt, akkor megértem, ha nekik nem lett élhetőbb az ország ezzel.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.11. 21:47:04

Iványi Dalma felszólította a fideszes Páva Zsolt polgármestert, hogy a város lépjen ki a nagyhírű cserbenhagyott női kosárcsapatból!

Nyílt levelet tett közzé Iványi Dalma válogatott kosaras, a Pécsi Női Kosárlabda Kft. ügyvezetője és többségi tulajdonosa, melyben arra szólítja fel dr. Páva Zsoltot, a város polgármesterét, hogy miután az múlt pénteken bejelentette, hogy "az Önkormányzat egyértelműen egy másik kosárlabdacsapatot kíván támogatni", minél előbb intézkedjen a kft.-ből történő kiválás érdekében, illetve "amíg a tagsága fennáll, semmiképpen se akadályozza a vállalkozást a működésben".
Nagy a felháborodás, elégedetlenség a fideszes városvezetéssel szemben.

dr kíváncsivagyok 2012.05.11. 21:51:13

@telkoe: "Megprobalom hatha sikerul. Nem jar az ingyen parkolohely az uticel mellett csak azert mert valaki azt hiszi hogy csak autoval tudja intezni az eletet. "

Minden , ismétlem a Fideszgyíkok kedvéért, MINDEN közintézmény mellé kötelező tervezni ( ha régi tervezésű , akkor utólag kialakítani ) bizonyos számítások alapján elegendő parkolóhelyet !

dr kíváncsivagyok 2012.05.11. 21:54:35

@Blogger Géza:
" Az emberiség már rég kihalt volna, ha csupa ilyen tagból állna. "

Nem-nem,...Európa ( és később az egész Világ ) csodálattal nézi a bölcs Vezér unortodox lépéseit ...és alig várja hogy utánozhassa....

SvenH. (törölt) 2012.05.11. 22:15:32

@slowmotion: tehat meg egyszer...
BIZTOS hogy van masik szulo a kornyezeteben aki autoval jar
BIZTOS hogy ugyanakkor kell reggel elindulniuk

csak akarni kell, pl. a kutyasok akartak rendesen :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.05.11. 22:17:06

Biztos van ilyen óvoda-iskola Pesten, mint a fent leírt, nevezetesen ahol a körzeti gyerek is távol van, meg BKV sincs, meg megállási lehetőség sincs.

Ugyanakkor valószínúleg sok kommentelő azért kételkedik és kötözködik, mert ezzel szemben sok olyan iskola-óvoda van, ahol ez nem így van és tényleg sokkal inkább a Zemberek hülyesége-ahósága-agresszivitása miatt van reggeli-délutáni közlekedési káosz a jelzett intézmények közelében. És persze az auitóhasználók ezeken a helyeken is arra panaszkodnak, hogy miért nincs elég hely és azt is elmagyarázzák, hogy a gyaloglás vagy a BKV nem alternatíva és persz egy utcával arrébb se lehet megállni sose.

Szóval, ha meg lenne nevezve a konkrét hülyekerület hülyeutcája, akkor könnyebb lenne megítélni, hogy tényleg a kerület a hülye, vagy a posztoló... ;-)

SvenH. (törölt) 2012.05.11. 22:18:10

@dr kíváncsivagyok: es kinek kell az a parkolohely?
az ott dolgozoknak? vagy annyi parkolohelyet kell tervezni, hogy arra a reggeli 20 percre az osszes ovis apuka-anyuka megtarthassa a 20 perces traccspartijat, azaz MINDEN ovibajaro gyereknek ott lehessen az autoja?
es mi van ha a nagyszulo is ott akar lenni a traccspartin? azoknak is kotelezo kialakitani parkolot?

Vortumnus (törölt) 2012.05.11. 22:25:52

@Blogger Géza:

örülök, hogy újabb és újabb példát szolgáltattok a leírásomhoz.
köszi!

Blogger Géza 2012.05.11. 22:32:01

@Vortumnus: Miután sikerült mások kommentekből összeollóznod a lényeget, amit épeszű ember erre az aktuálpolitikával indokolatlanul és erőltetetten nyakon öntett rinyálásra reagálhat, így most marhára büszke lehetsz magadra...

JohnnyLillibrogida 2012.05.11. 22:33:36

Mindig röhögök ahogy az autommaltemessetekelmertcsakszarniisazzaljárok szülő es a reggel 8koriskolanallecsapok közteres osztják egymást!

Kiskadarizmus rulez!
ejjen a dugodij ejjen a kutyado!

Elheto budapesten a polgar ha teheti nem hordja kocsival gyereket kozoktatasba!

Buntessen csak a kozteres ha szar helyen parkolnak.
Kulonben a sok gyerekbol sok schmitt vincent lesz ha mar koran reggel azt latja a szulei kornyezetszennyezoen tesznek a szabalyokra.

merre 2012.05.11. 22:35:59

Hű de hülye komcsi szöveg!
Ráadásul a "rendszerváltás" utáni 22 évből 12-ben a volt komcsik kormányoztak, mennyi óvoda épült áldásos taevékenységük alatt, pláne mennyi parkolóhely?

JohnnyLillibrogida 2012.05.11. 22:35:59

@dr kíváncsivagyok: Baromsag!
Legyen ovodankent 200 parkolo mert reggel sokan jonnek!??

Olyan demszkifele logika ez...

merre 2012.05.11. 22:38:55

Ja, amúgy milyen hülye szokás a kölköket reggelente az iskolapadig meg az öltöztetőpadig autóval vinni?
Mert leszakadna az alsótagozatos lába, ha húsz métert kell gyalogolnia.
Régen mindenki gyalog járt iskolába.

Vortumnus (törölt) 2012.05.11. 22:39:39

@Blogger Géza:

pontosítanám: nem épeszű, hanem arrogáns, beszűkült, ostoba.
elég sok van belőletek, sajnos.

Blogger Géza 2012.05.11. 22:39:46

@dr kíváncsivagyok: Ennek mondjuk semmi köze a poszthoz, de sok igazság van benne. Ahol pénzeket szivattyúztak ki az állami nyugdíjrendszerből, azok megpróbálnak minél többet visszaszivattyúzni oda, és sokan élnek a fogyasztási-forgalmi típusú adók emelésével is, a bankadón is erősen megy az agyalás.

Vortumnus (törölt) 2012.05.11. 22:43:08

a komcsizást ki is felejtettem, a sötétség egyik legjobb indikátora.

Blogger Géza 2012.05.11. 22:43:59

@Vortumnus: Hát az ilyen hisztis, idegesítő, nevetséges posztokra (elég sok van belőlük sajnos) ez a normális reakció.

Persze gondolom, szerinted holnap ki kéne törnie az általános sztrájknak (esetleg be kéne vonulniuk az ENSZ csaptoknak, vagy le kéne mondania a kormánynak), mert egy balfék nem tud úgy parkolni Budapesten, ahogy ő azt megálmodta, mert uramisten - parkosítottak. Miközben közismert, hogy Budapesten jóval kevesebb a zöldfelület a kívánatosnál illetve más hasonló kaliberű városokhoz képest.

Blogger Géza 2012.05.11. 22:45:53

@Vortumnus: Bezzeg a "hülyeország, hülyekerület" megfogalmazás a szellemi Olümposz legbiztosabb jellemzője? Amikor valaki a saját hülyeségét kivetíti a környezetére?

Vortumnus (törölt) 2012.05.11. 22:50:38

@Blogger Géza:

én sem feltétlenül értek egyet a poszttal, de még idegesítőbb és nevetségesebb a hozzászólásomban vázolt gondolkodásmód, mely nem csak erre, hanem számos más felvetésre is ugyanígy reagál.
láttam már ilyet elég sokat.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.05.11. 22:52:37

@1 db Magyarország: Igenis. Afelett, hogy az egész környék úgy van átalakítva, hogy egyáltalán nem lehet megállni.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.05.11. 22:56:09

Tényleg elkeserítő. Mindenkinek melegen ajánlom a következő posztot ugyanitt, A kisember kis szabadsága címen.
Felhívnám a sok okos figyelmét arra, hogy 1., Óvodáról van szó, az óvodás gyerek nem küldhető gyalog óvodába. 2., Sok szülőnek nem igazán esély, hogy elballag a gyerekkel a távol lévő óvodába, majd hazaballag, beül az autóba és irány a munka (sok minden indokolhatja, hogy valaki autóval jár munkába).
Amúgy viszont tényleg nem értem, hogy miért nincs a jobberek között olyan, aki egyetértene a poszttal, és a nem jobberek között olyan, aki fikázná.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.11. 23:08:31

@SvenH.: Nem az a probléma, hogy ki kísérje be a gyereket, hanem hogy _nem_lehet_megállni_. Arról nem is beszélve, hogy mi két gyerekkel indulunk el reggel, éppenséggel be tudnék zsuppolni a kocsiba még egy szülőt és egy gyereket, mert nincs is szebb közösségképző élmény annál, mint amikor hatan ülünk a kocsiban és keringünk a környéken parkolóhelyre vadászva, de hátha a másik apuka kocsija nem akkora, ugye? És egyébként tényleg nekem kéne megszerveznem egy privát tömegközlekedési vállalatot menetrenddel és gyerekülés-kölcsönzővel, mert valaki az önkormányzatnál az ízlésesnél korruptabb volt?

@Blogger Géza: Gézám, te vagy a magyar blogoszféra egyik legsötétebb fideszes bloggere. Te tényleg olyan hülye vagy, hogy rólad pincesort fognak elnevezni. Megint csak annyit sikerült felfognod az egészből, hogy bántják szegény Fideszt, ugye? Azt, hogy nincs busz, nincs terepjáró, és nem pár perces sétáról van szó, hanem háromnegyed órásról, az már nem jutott be az istenverte tökfejedbe. Adjál már nekem életvezetési tanácsokat, de szarosgatyás féleszű.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.11. 23:10:21

@merre: Régen a magadfajta hülyéket egyszerűen lelökték a várfalról. Óvodáról beszéltem, nem iskoláról.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.05.11. 23:26:33

@maroz: Igen, ebben igazad van, a párt nem akar senkit, aki beleuggat a "nagyok" dolgába, ugyanakkor van olyan helyzet, amikor meghátrál.
Ez egyébként szerintem nem érte el az ő ingerküszöbüket, neked pedig nem kellene világméretű összeesküvést kreálni a sztoriból. A saját nyugalmad érdekében persze :)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.05.11. 23:30:11

@Kettes:

Csak a Piretebayeseket tudom idézni:

„NEM támogatjuk az ilyen akciókat. Hiszünk a nyitott és szabad internetben, ahol bárki elmondhatja a véleményét. Még akkor is, ha nagyon nem értünk egyet valakikkel, még akkor is, ha azok gyűlölnek minket. Így hát ne küzdjetek ellenük az ő komisz módszereikkel.
.
.
.
vagy csak legyetek kedves emberek, és hívjátok fel az anyukátokat, és mondjátok meg neki, hogy szeretitek.”

Beszélgess emberekkel, győzd meg, tartsd oda a másik orcád is. Nem tudom, de veled vagyok :)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.05.11. 23:34:33

@Dömper Ármánd:

Kedves Dömper!
Az igazság abszolutizálása ellen tett kísérletem szerinted azt bizonyítja, hogy képtelen vagyok felfogni a cikkmondanivalóját?
Más gondol, mást mond és mást csinál. Ez a mai magyar elit. Én ezt ugyanúgy utálom, ahogy kettes, maroz és gondolom te is. Azonban ez a stílus, az egyoldalú szemléletmód ugyanaz. Ezért írtam, hogy kár volt ezért.

SvenH. (törölt) 2012.05.11. 23:38:41

@Kettes: "Nem az a probléma, hogy ki kísérje be a gyereket, hanem hogy _nem_lehet_megállni_."

tehat a megallni tilos az csak az iskola elott van vagy esetleg 50 meterre mar nincsen?
en BARMIKOR ott allok meg ahol akarok, egyszer pl. egy gepfegyveres or jott hogy ezt mar hogy, erre elmagyaraztuk, hogy csak egy rovid pislantas az utszeli fara es megyunk is
ugye nem akarod azt mondani hogy egy elsorangu objektumot kevesbe jol oriznek mint egy ovit egy lakotelep mellett?

SvenH. (törölt) 2012.05.11. 23:43:50

@promontor: hat ez igy van!!!
az esetek 98% -ban ez csak egy kitalalt indok az ovodaba menetel, hogy minel konnyebben ra tudja tukmalni a kis autokajanak a hasznalatat :)
ezert kellene a jo kis utdij, hogy erzekelje a sajat penztarcajan, hogy valojaban az autohasznalata az DRAGA, igy nem kellene senkinek sem itelkeznie meg elovenni a tolomercet hogy ki az aki valojaban jogosan hasznalja az autot, hiszen o maga majd el fogja tudni donteni...

HaKohen 2012.05.11. 23:50:19

Atyavilág! Hittem is, meg nem is korábban, hogy a félanalfabéták országa vagyunk. De hogy ennyien ennyire nem tudnak olvasni? Nem csak a posztot, de még a megelőző kommenteket sem?

Szent Index, legfőbb prófétánk! Kímélj meg az elmeháborodott trolloktól!

Jóccakát. Remélem, holnap találtok másik blogot.

stefan75 2012.05.12. 00:15:13

@SvenH.: Rólatok az a majmos kísérlet jut eszembe a banánnal meg a hidegzuhannyal. El kéne zavarni benneteket valami olyan helyre, ahol kedvetekre pokollá tehetitek egymás életét. Mi meg élhetnénk normálisan, milyen szép is lenne!

1 db Magyarország 2012.05.12. 00:29:16

@maroz: @Kettes: srácok, csak hogy legyen kontextus is: hol van ez a rettegett óvoda, ahol kilométeres körzetben nem lehet megállni? Csak mert nekem eddig elég meseszerű a történet. Rengeteg olyan barátom/ismerősöm van ahol most óvodás a gyerek, és érdekes módon mindenki meg tudja oldani, BKV-val, autóval, biciklivel, gyalog. Van aki egy órával korábban kel fel hogy megoldja, van ahol a nagymama viszi, van ahol a bébiszitter, van ahol később ér be emiatt melóba, de SENKI sem picsogja tele a netet a szart sem érdeklő személyes problémáival, hanem megoldja. Lehet túl nagy kihívás volt gyereket vállalni ilyen gyenge skillset mellett, nem?

1 db Magyarország 2012.05.12. 00:37:59

@Kuviklacz: amennyi energiát beleöltök a hisztibe abból már holdkompot lehetett volna építeni.

@slowmotion: érdekes módon kimaradt a sztoriból hogy a posztoló mit tett hogy megoldja a problémát, már a picsogáson kívül. Az önkormányzat nem fogja kitalálni hogy a _kedves_ blogger hol igényel plusz parkolóhelyet. De az is érdekelne hol van ez az óvoda, mert most már annyira felcsigázott, kiveszek egy nap szabit és elmegyek egyik reggel megnézni hogy valóban logisztikailag lehetetlen a feladat vagy csak a _kedves_ posztoló képességeit haladja meg.

1 db Magyarország 2012.05.12. 00:41:46

@jotunder: aki kurvának áll ugye, az ne nagyon csodálkozzon ha elkezdik baszni.

SvenH. (törölt) 2012.05.12. 01:14:31

@stefan75: latszik te meg egy alsobb fokan vagy a felfogasnak...
nem en vagyok az aki megabuzal, meg agyonvag hanem a magadfajta autot tulhasznalok...
tudod a posztnal is, ha mindenki betartotta volna azt hogy csak vegszuksegben hasznaljak a helyet ugy nem kemenykedtek volna...

stefan75 2012.05.12. 07:26:08

@SvenH.: Magamfajta túlhasználók? Én speciel gyalog járok, mert közel van minden.

Mások meg autóval. És? Fáj az nekem? Muszáj őket szívatni? Gondolod ők szívatnák magukat az autózással, ha lenne jobb megoldás?

Láthatóan meghaladja ez a probléma az értelmi képességeidet.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.12. 07:43:04

@SvenH.: Miért akarod, hogy _én_ szegjem meg a rendszer normált, csak azért mert ez egy hülye rendszer? Tudod, úgy én is meg tudnám oldani a dolgokat, hogy leszarom a játékszabályokat. Bemegyek az önkormányzathoz, megvesztegetek valakit, hogy vetesse le a táblát, vagy egyszerűen megkenem a közterületest, hogy nézzen másfelé, amikor én tilosban állok, vagy egyszerűen lelopom a megállni tilos táblát. Tényleg én vagyok az ufó, hogy azt várom az önkormányzatomtól, hogy adjon egy normális esélyt?

@1 db Magyarország: Eszerint tényleg úgy ugatsz bele, hogy nincs személyes tapasztalatod. Mert az ismerőseid nem osztják meg veled a problémáikat. Egy ekkora tahóval én sem szívesen osztottam meg, de csak azért, mert egy érzéketlen tahó vagy, még nem doblak ki. Ha megmondom, hol az óvoda, bemész az önkormányzathoz elintézni? Vagy rámutatsz a térképre, hogy hol van hétfőn reggel háromnegyed nyolckor szabad hely? Vagy megint csak a pofád nagy?

maroz 2012.05.12. 07:49:34

@HaKohen: Tudnak azok, csak nem akarnak. Amúgy szerintem egyszerű a képlet: báncsa itt egy csúnya blog csúnya bloggere azt az aranyos fideszkét, tehát szógálatba kell helyezni magunkat, belenyúlni a szövegébe, fülön fogni azt a szépen illatozó heringet és átszellemült arccal felmutatni!

Egyszer úgyis szétrepeszti őket varrás mentén a kognitív disszonancia. :)

JohnnyLillibrogida 2012.05.12. 07:57:27

@Kettes: Nem lehet megallni az ovodatol 2 cmre!jajaj
Sulyos gond a lusta embereknek!
Gondoltal mar arramennyire baszol ki a gyerekkel ha kocsira szoktatod?
Kulonben is nem szetvertek es nyomorba taszitottak a nacik a gyurcsanyi viragzas utan az orszagot??!Ugy tudtam az ellenzekieknek se munkaja, se penze benzinre, a gyerekek es felnottek egyutt rettegnek otthon.
Ehelyett a sulyos gond h gyalogolni kell 100 metert hogy disznoapu szabalyosan parkoljon.
Minden benne van ebben a posztban miert nem szavaz ertelmes ember a szocikra gyurcsikra, bajnaira.

Mielott kitorne a frasz panel bolcsi, ovi, iskola jutott osztalyreszul a 70-80as evekben budapesten!
Legkozelebbi parkolo min 100 meter volt!!!
Szoval ne rinyaljatok kommerek!
Fizessetek inkabb a buntetest ha szabalytalanul alltok mert itt kezdodik a polgari mentalitas nem ott h habzo szajjal anyaztok es lakhely alapjan lepolgarizatok magatokat

maroz 2012.05.12. 07:59:41

@1 db Magyarország: Akkor mégegyszer, külön, neked is amit Blogger Bélának: Az nem megy, hogy egy minden határon túl etatista hatalom apologétája (ez a seggnyalás, tudálékosabban) azzal jöjjön, hogy kedves polgárok, oldjátok meg ti magatok azt, ami amúgy közfeladat lenne.

Én vagyok a hülye, amiért nem nyitok nektek egy autómosót. Négy cölöp egy téglalap négy sarkába leverve. Beállsz az autóddal, fizetsz nekem 1500 forintot, és ezért cserébe oldd meg magad. Nem, nem adok vizet, nem kapsz vödröt, de még csak egy autómosó kefét sem. Oldd meg, növessz hozzá megfelelő szkilleket, ne legyél pipogya. Engem ebből az egészből csak annyi érdekel, hogy az 1500 forintot perkáld le, mert ha nem kiverem belőled.

Mibe, hogy te még ezt is védenéd, ha ráírnám, hogy pártállami autómosó a fidesz áldásával üzemeltetve? :))))

acs63 2012.05.12. 08:31:35

@JohnnyLillibrogida: Meg is látszik rajtad. (Nem a panel, hanem, hogy megálltál az ált.iskola szintjén.)
Az az igazi büntetés, hogy ilyen egysíkú kommerek (mármint Te) játsszák a polgárt...

Ha már hazudsz, legalább okosan tedd! A lakótelepeken 50m-en belül _volt_ szabad parkoló a 70-80-as években. A gond az, hogy beépítés miatt ma _kevesebb_ van, nagyobb gépjárműpark mellett.

HaKohen 2012.05.12. 09:05:28

@1 db Magyarország:

"amennyi energiát beleöltök a hisztibe..."

Hát szokol-e tükörbe-e nézni-e? Próbáld meg.

(Ja, és a dislexia gyógyítható. Fordulj szakemberhez.)

Blogger Géza 2012.05.12. 09:09:00

@Kettes: Kérlek., parancsolj, tanácsaim: ha neked háromnegyed óráig tart a séta az óvodától az első helyig, ahol le tudsz parkolni, akkor menjél el pótórára, ahol megtanítanak parkolni. Esetleg vegyél egy térképet. Vagy járjál edzésre, mert egy reumás lajhárnál is lassabban mozogsz.

Máris kaptál három ingyenes és hasznos tanácsot.

De leginkább egy pszichológus segítségét ajánlom, mert egy ilyen piti probléma esetén is kórós "polgározás" és "kreténezés" jut csak eszedbe mintha politikától függene az , hogy egy élhetetlen alak vagy, aki nem képes parkolni, vagy megszervezni az életét.

HaKohen 2012.05.12. 09:09:24

@JohnnyLillibrogida:

Kedves 1 bites szóvivő! (Te most akkor a szijjártópéter avagy a selmeczigabriella vagy-e?)

Korábbi javaslatom a dislexia gyógyíthatóságáról neked is szólna, szíves engedelmeddel.

És éljenek a trollok!

HaKohen 2012.05.12. 09:11:19

@Blogger Géza:

Lásd fenti javaslatomat a dislexia gyógyításáról. Neked is szól.

1 db Magyarország 2012.05.12. 09:14:09

@maroz: @Kettes: kezd sok lenni a mellébeszélés, megkérdezem huszonnyolcadszorra is, hogy hol van ez a mighty óvoda, ahol a környéken hely nincs, BKV nem jár arra de gondolom még a kóbor kutyák se szarnak oda, akkora fekete lyuk van ott. Ne fárasszátok magatokat a mellébeszéléssel meg a kimagyarázássál. Nem fogom HELYETTED elintézni a szaros parkolóhelyedet, csak azért mert full életképtelen és antiszociális vagy, gondolom a víz is kiver ha valakivel beszélgetni kell. Viszon elmegyek és megnézem hogy valóban ekkora parajelenségek vannak ott, vagy megint csak vetítesz.

Az önkormányzatiság arról szól hogy helyi szinten el tudod intézni ezeket a problémákat, de hát gondolom ti a Kádár-rendszerben szocializálódtatok, inkább kussoltok csak ne kelljen semmit csinálni. Erre annyi a reakciótok hogy ÉN intézzem el? Komolyan? Felnőtt emberek vagytok vagy ez valami elbaszott vicc amit fehér ember nem érthet?

1 db Magyarország 2012.05.12. 09:16:50

@HaKohen: na hátha neked a haverjaid két agysejtjénél kicsit több jutott. Hol van ez a rosszéletű, aljas fideszes óvoda ahol kilométeres körzetben nem parkolhat a derék MSZP-szavazó?

maroz 2012.05.12. 10:14:33

@1 db Magyarország: Szeretettel látlak téged is az autómosómban! Sőt, neked adok mínusz tíz százalék kedvezményt is. ;)

Ha te látnád azt, hogy tizenegynéhány éves gyerekek mennyire remekül képesek elsajátítani a vitázást, elszégyellnéd magad. Vagy nem. De hogy a kölykök körberöhögnének és a betonba aláznának, ha kiállnál velük egy formális vitára ezzel a most bemutatott készségeddel, az is hétszentség.

Na, de nem is vitázni jöttél te ide, abban is egészen biztos vagyok...

maroz 2012.05.12. 10:19:00

@zsazsu4: Ezt provokálja. Addig gecizik, amíg az emberben felmegy a pumpa és kivágja a picsába, hogy utána ríhasson: brühühü, bántottak a gaz kamanyisták! És ragyogva elvonul, azzal a tudattal, hogy ő győzött! Bevág még pár felest és egyből azt gondolja magáról, hogy no, ember vagyok én is! :))))

Tychus Findlay 2012.05.12. 11:18:03

Sosem fogjuk megtudni hol van az az óvoda. :-(

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.12. 12:01:46

@Tychus Findlay: Nem, nem fogjátok. A következő kretént, aki azzal jön, hogy mi van 2 centiméterre honnan, a holdig rúgom.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.12. 12:04:01

@1 db Magyarország: Ha elárulnám, meg kéne öljelek. Nem azért, mert titok, hanem azért, mert nem bírnám megállni.

Tychus Findlay 2012.05.12. 12:08:41

@Kettes: kemény vagy csoki. Utána meg te is nekiállsz fejtegetni hogy nem tudok érvelni? Okos. :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.12. 12:17:19

@Tychus Findlay: Minden érv itt van fenn. Elolvasod, megérted, hazamész. Most.

Szélmalomharcos 2012.05.12. 12:34:36

@maroz:
Akkor ezt a blogot küldje be a szerzője a Népesedési Kerekasztalnak konkrét adatokkal és aláírva. Azzal csinált valamit, ezzel meg semmit. Leszámítva, hogy a híres nagy magyar panaszkultúrát bővítette tovább

Tychus Findlay 2012.05.12. 12:42:14

@Kettes: hát amit írtál az max az abortusz mellett érv: parkolni nem tudsz, alternatív megoldást nem találsz, vitázni nem vagy hajlandó, konkrétumot nem árulsz el (csaknem félsz, hogy kiderül valóban te vagy a hunyó?), aki nem ért egyet veled az pedig a Fidesz szekerét tolja. :)

Vortumnus (törölt) 2012.05.12. 12:45:02

@Szélmalomharcos:

jaja, a problémák azonosítása, a felelősök megnevezése a megoldások keresése a magyar panaszkultúra része, a netes nyilvánosság nem is erre való, á, dehogy.
de szépen illusztráljátok továbbra is a tegnapi összefoglalóm, hálás köszönet!

maroz 2012.05.12. 12:50:27

@Szélmalomharcos: Nem értek veled egyet. Egyrészt a lófasz se hiszi el, hogy az a népesedési izé az tényleg egy komoly valami lenne, másrészt meg igenis van értelme megírni, ezzel is csinált valamit.

Egyrészt egy nagyon picit ráirányította a figyelmet arra, hogy mennyire súlyosan képtelenek vagyunk közösségi problémákat kezelni, másrészt pedig a kommentekkel egy pici rálátást kaptunk arra, hogy mekkora kretének IS élnek ebben az országban.

ijontichy 2012.05.12. 14:01:54

@maroz: És kistérségben milyen prímán működne ez a mosó :-D
Az "önként_és_dalolva" típus mellett jönne a többi is. A helyi NER-megbízott (vö: párttitkár,tanácselnök) tart egy kis ankétot (vö: téeszesítés), osztán már csak kedélyesen odaszól, hogy "ej Pistám, be redvás a verda, még szégyent hozol ránk, mé' nem ugrasz el a maroz-mosóba?". Aki saját kertben eszközölne mosást, arra is elég rászólni, hogy "itt folyatod a vegyszeres vizet az árokba, eridj a maroz-mosóba, ott szakszerűen kezelik" (értsd: bevezetik ugyanabba az árokba, de mindenki tudhassa, hogy az egészen más).
Nem is értem, mit rinyálsz itt, ha ilyen ötleteid vannak ;-)

becike4 2012.05.12. 14:02:52

@1 db Magyarország: Nem tudom mit tolsz,de nagyon ütős lehet.

M. Péter 2012.05.12. 17:53:38

Hát igen, az autósok kényelme a legfontosabb, ezt kell elősegíteni, mert nincs elég autó az utakon, a levegő túl tiszta, és annyi olajunk van, hogy nem tudunk vele mit csinálni. Ha tényleg csak autóval tud eljutni az óvodába, és tudja, hogy nehezen lehet parkolni az óvoda előtt, akkor miért nem indul el 5 perccel hamarabb, hogy egy sarokkal arrébb álljon meg, és gyalogoljon 100m-t a gyerekkel. Arra sem gondol, hogy a kicsiknek is jobb lenne kevesebb benzingőz és por, és egy kicsivel több zöldfelület?

maroz 2012.05.12. 18:34:36

@M. Péter: Zgrm, hárjkgzrót? Dlóghtez hürrnme khuttomkló? Kró, hűj, narga kró?

HaKohen 2012.05.12. 19:10:42

@Kettes: @maroz:

Már rég röhögtem ilyen jót!

Csak attól vagyok szomorú, hogy jönnek a funkcionális analfabéták hosszú tömött sorban, és jönnek, és jönnek, és jönnek...

SvenH. (törölt) 2012.05.12. 19:55:54

@M. Péter: az az ALAPFELTETEL, hogy 2 km -re van a legkozelebbi parkolo, ahol lakik, es ugy gondolja hogy o FONTOSABB ember mert a gyereket viszi az ovodaba
ezzel amugy en is egyetertek, szerintem vegyek csak el a sok nyuggertol az ingyenes parkolasi lehetoseget, mert az nekik luxus

na ez egy MEGOLDAS lenne, amit viszont a poszt tolo sosem fog felfogni, hogy a problema alapeleme benne van ebben a sarkos megfogalmazasban, ugymint hogy masnak a KARARA lehet csak ezt meglepni

SvenH. (törölt) 2012.05.12. 20:08:10

@Kettes: "Miért akarod, hogy _én_ szegjem meg a rendszer normált, csak azért mert ez egy hülye rendszer? "

szoval nem szoktad megszegni egyaltalan a szabalyokat vagy csak most erzed ugy hogy nem ohajtod megszegni mert KOTELESSEGE lenne az onkurinak biztositania a parkolohelyet?

amugy elarulom en a legszelen lakom a varosnak es itt is ha este erek haza van ugy hogy 200 metert kell gyalogolnom mert nem vagyok kepes megallni a haz elott...
sokan kerdeztek es ados vagy azzal, hogy elmondd, hogy milyen messze van az elso RENDES parkolo, ahol keruleti lakoskent ingyen megallhatnal, tudod ez hozzatartozik a poszthoz :)

ha tele van az a parkolo, akkor ugy jartal, szerintem is ROSSZ a jelenlegi rendszer es kellene az ottlakoknak is egy 30e -s eves parkolasi dij, hogy megfeleloen ertekelje a parkolohelyet es ne csak "miert is ne" alapon tartsak a gurulo esernyot :)))

Szindbad 2012.05.12. 20:46:33

@SvenH.: Te remek elméleti szakember vagy.

SvenH. (törölt) 2012.05.12. 21:05:40

@Szindbad: en legalabb kimondom, nevesitek egy tipikus csoportot, akiknek a karara lehetne elerni valamit, a masik celcsoport a kutyasok lennenek, de az sajna hosszutavu mert nem racionalisak a kutyatartok kepesek meg evi 50e -s ebadonal is megtartani a kutyajukat...

ja neeem....
siman be lehetne rakni egy melygarazst az ovoda ala, csak akarni kellene :)

sörtelen 2012.05.12. 21:21:08

Ezek nem kretének, Kettes.
Nemzeti Együttműködők.
A rohattkommunisták alatt egy busz járt körbe, adott időben és helyen felvette a bébiket, este pedig adott időpontban és helyen leadta.
Passz.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.12. 21:56:11

@SvenH.: Teljesen fordítva ülsz a lovon. Nem azt kérem az önkormányzattól, hogy biztosítsa a parkolóhelyeket. A dolog pont fordítva történik: a helyben lakók járják ki az önkormányzatnál, hogy a szüntesse meg a parkolóhelyeket, és az önkormányzat meg is teszi.

Ha kérek valamit az önkormányzattól, az annyi, hogy ha már beleavatkozik a polgárai életébe, adjon egy kis esélyt, hogy el tudjam vinni a gyerekemet az oviba és a bölcsibe. Ezt a mondatot olvasd el még egyszer. Még egyszer. Na még egyszer. Szerepel benne az a szó, hogy "kocsival"? Olvasd el még egyszer. Nem szerepel. Érted már, hogy mi a problémám? Érted a fenét.

SvenH. (törölt) 2012.05.12. 22:56:12

@Kettes: te is feluletesen olvasol....
legyszi ertelmezd ezt:
"sokan kerdeztek es ados vagy azzal, hogy elmondd, hogy milyen messze van az elso RENDES parkolo"

tehat hany meter?
engem komolyan erdekel, hogy velem jobban kiszur-e az önkuri, hogy nem tudok itt a sajat lepcsohaz ajto elott megallni estenkent
(200 meterre tudok csak megallni sokszor, es sokszor az alvo gyereket is cipelni kell a csomagokkal)

épészmérnök 2012.05.13. 04:05:21

Jézusmária, mi van itt???

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.13. 07:42:42

@SvenH.: Hihetetlen vagy. Hogy a fenébe mondjam ennél világosabban, hogy nem a KIBASZOTT PARKOLÓHELYRŐL VAN SZÓ? Vinném a gyereket gyalog is, ha vihetném a két sarokra lévő egységbe és nem a két kilométerrel messzebb lévőbe kéne. Vinném BKV-val is, ha a villamost arra enné a fene. Vinném bicajjal is, ha lenne zárt kerékpártároló az oviban. Vagy vinném kocsival, ha nem szüntetnék meg a parkolóhelyeket. Te ebből a szövegből ennyit hallasz meg: blabla... blabla... blabla... kocsi... blabla... blabla... parkolóhely... blabla... blabla... és már írod is az okosságaidat.

De hogy ne halj meg tájékozatlanul: az első RENDES parkolóhely az óvoda _előtt_ van. Az esély, hogy elfoglald reggel háromnegyed nyolckor: 0. Most már tényleg mindent tudsz.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.05.13. 10:28:03

@Kettes: "Te ebből a szövegből ennyit hallasz meg: blabla... blabla... blabla... kocsi... blabla... blabla... parkolóhely... blabla... blabla... és már írod is az okosságaidat."

Nem azért, hogy Svent védjem - megvédi ő magát - de a poszt 7 bekezdésből áll, ebből 3 szól a parkolásról, ha pedig figyelembe veszem a bekezdések hosszát is, akkor több mint a fele.
Tehát a szöveg sokkal inkább úgy néz ki, hogy blabla(3sor)...blabla(7sor)...parkoolás-kocsi(8sor)...parkolás-kocsi(4sor)...parkolás-kocsi(5sor)...bkv(1 sor)...blabla(1sor)

Elsimerem, hogy a kommentekre adott válaszaidban már kitérsz a többi opcióra is, de a poszt lényegében arról szól, hogy autóval nem tudod bevinni a gyerekeket.

Tényleg, a konkrét helyszín 60 évre titkosítva marad?

dr. Bubó 2012.05.13. 12:56:54

mi a gond? debilország debilpolitikusai az álamot szétqrták...

az álam és szolgáltatásai nem működnek...

simicska-pintér-lázár-kósa astb teherautószámra horgya el a KÖZpénzt...

akkor mi a lófasznak adózni?

elsimicskázzák/elpintérezik/elnyerges vontatják a közpénzt
egyszerűen:
elfidesezte a társadalmat a közpénzt a gazdaságot...

SvenH. (törölt) 2012.05.13. 14:39:38

@Kettes: tehat TEGED IS BESZOPATOTT a tobbi nyuzuge autos!!!

lasd: urbanista.blog.hu/2011/12/11/miert_nincsenek_setaloutcak_budan_az_onkormanyzatok_lustabbak_mint_pesten_vagy_tenyleg_nincsen_ra_ig utolso elotti hozzaszolalas...

felsorolnam az en serelmeim, ha mar ennyire benne vagyunk....
1., szoval mint emlitettem, ha itt este a lakohelyemen jovok amikor a gyerek mar bealudt az autoban, akkor 200 meterre tudok csak megallni, vagy nehanyszor ugy is csinaltam, hogy a mar parkolo 2 auto elott fullosan szabalytalanul ledobom az autot... altalaban ilyenkor a feher furgon-feleseg mar nem tud elhaladni miattam, de en ugy gondolom hogy a lepcsohazam elott majd megoldom a helyzetet ha nekiall a furgonos szivoskodni...
2., apukam a belvarosban lakik, altalaban amikor ott este megyek nagy ritkan autoval a legkozelebbi ures parkolohely az 250 meterre van, na ha idos apukamat ha ott raknam le mert fosok a kozteresektol, akkor neki azt a 250 metert annyi ideig tartana megtenni mint neked a gyerekkel az 1 km -t... ezert MINDIG amikor ot kirakom akkor a 7es busz vonalan szabalytalanul allok le, hozzatennem, hogy tudom, hogy van ott kamera, de meg egyszer se jottek vegzalni engem, volt olyan hogy bevasarlasbol hetkozben delutani csucsban alltam meg 2 percre kipakolni
3., a MAV korhazban amikor a gyerekemet hoztam haza eloszor, a sok ottlako sutyerak ugy elfoglalta az OSSZES helyet, hogy telen a -10 C -ban ugy tudtuk csak megoldani, hogy asszonnyal lejottunk az alagsorba es en elszaladtam az autoert amit csak megint 200 meterre tudtam lerakni, utana meg szimplan bealltam a mentos helyere amig beszaladtam ertuk

ezt a fent leirtakat MIND meg kellett tenni, es MINDIG az idiota önkurit hibaztattam mert nem szivatta be az autosokat...
na jo nem... mint emlitettem lehetne melygarazst epiteni mindnehova csak elhatarozas kerdese :)))

SvenH. (törölt) 2012.05.13. 14:44:49

@Kettes: az ovoda elhelyezkedesere tenyleg nem lehet mit mondani, csak azt hogy kell gyujteni alairast es elintezni...
amugy megneztem neked a taxi2000 -nel 1000 HUF lehet egy minvan 2 kilcsire, az azt hiszem 7 szemelyes, azaz meg lehetne oldani, es ha 4 gyerek belefer, akkor mar csak napi 500 Ft pluszba
es hogy hozzategyem IGAZAD van hogyha sokallod ezt az 500 Ftot, de mennyi is ott az oviban az ebed naponta?
engem pl. az is felhaborit hogy az ovodaban nem adnak rendes etelt/fizetni kell az etelert, de pl. a cukrosoknak alanyi jogon biztositanak draga inzulint vagy a 65+ -ok ingyen utazhatnak vonaton

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.13. 15:27:25

@promontor: A poszt lényegében arról szól, hogy _sehogyan_ sem tudom bevinni a gyereket. Csak egyesek szelektíven olvasnak. És nem tartozik a tárgyhoz, hogy hol van a konkrét óvoda.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.05.13. 15:59:52

@Kettes: Ha sokan olvassák "szelektíven", akkor lehet, hogy rosszul van megírva a poszt, nem?

A helyszín meg azért számít(ana), mert amíg nem árulod el, hol van, addig egy tárgyilagos olvasó nem tudja eldönteni, hogy tényleg Neked van igazad, vagy csak a szokásos magyaros panaszkodásokról és túlzásokról van szó.

acs63 2012.05.13. 16:10:48

@promontor: Valahol az elején jelezte valaki, hogy a Bp.XIII.ker. Gyöngyösi sétánynál hasonló a helyzet. Valamivel jobb a helyzet Újpalotán, de ott is vannak olyan helyek, ahol hasonló a helyzet. A XIV.ker. Szentmihályi-Füredi körzetben is lenne ilyen gond, ha a környező családi házakat oda körzetesítik. (És ez csak Pest!)
Ez a fő gond:

"Eltelt harminc év, meg még nyolc, a lakótelepek elöregedtek, a tömbrehabilitált városrészekben meg senki nem épített semmit, de leginkább a polgári vezetésű önkormányzatok nem. Így aztán az újonnan épült városrészekből a 15-20 percnyi távolságra lévő lakótelepi ovikba körzetesítik a polgári gyerekeket."

Na, ezt kellene megoldani!
(A szelektív olvasás meg a másik...)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.05.13. 17:13:58

@acs63: A poszt felütése jó, a probléma létezik. Pont ezért sajnálom, hogy egy alapos kibontás helyett egy autós panaszposzttá alakult.

A Gyöngyösi sétányos példa pont jó, mert rámutat arra, hogy azért nem mindenütt olyan rossz a helyzet, illetve sok múlik a mentalitáson is. Onnan ugyanis 5-10 perc gyalog a metró. Tehát el lehene vinni gyalog a gyerekekeket, ez mondjuk 15-20 perc és utána tovább gyalog a metróig. Az első szakasz pedig szerintem nem időveszteség, mert közben lehet a gyerkőcökkel beszélgetni.

Az pedig azért elég sok lakótelepi iskolára-óvodára igaz, hogy onnan van tovább BKV, ha nem is rögtön metró.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.13. 17:52:22

@promontor: Ma már nem írnám meg ezt a posztot. Bevallom, pénteken hirtelen felindulásból írtam, és tényleg nem oda kerültek a hangsúlyok, ahová kellett volna. Persze ahhoz hogy ez kiderüljön, kellett az is, hogy az index címlapra tegye és bezúduljanak a trollok és WoW arénává tegyék a blogot.

Semmi jelentősége, hogy konkrétan melyik oviról van szó. A jelenség elég általános. Átalakult a város, a hetvenes években fiatal városrészek ma öregek, a korábban elöregedett városrészeket rehabilitálták és megfiatalodtak, és az önkormányzatok az elmúlt húsz évben nem követték infrastruktúrával a változásokat. Ráadásul mindenhol megszorítások vannak, ezért a TMK-t sem végzik el, nemhogy a praktikus fejlesztéseket (kiss and go parkolási rend, kerékpártárolók stb.)

Ezekre a változásokra egyébként a BKV hálózata sem reagált (a BKV már meghalni sem ér rá, haha). A lakótelepek is, meg a rehabilitált városrészek is össze vannak kötve a fő közlekedési csomópontokkal - de egymással nem nagyon, ezért a kerületen belüli rövid távú (max. 2-3 km-es) tömegközlekedés ritkán hatékony alternatívája az autózásnak.

Ja, és volt egy politikai vörös farok a posztban a magam szórakoztatására. Ez együtt úgy látszik túl bonyolult volt a címlaphoz. :)

HaKohen 2012.05.13. 20:32:27

@Kettes:

Két dolgot tehetsz:

1.) Eltakarodsz a posztodról és általában a Vincentről is néhány napra - úgy is mondhatnám, hogy kiveszel néhány nap szabadságot innen. És horgászol, rímeket farax, családodnak verseket olvasol (nem írsz!), vagy bármit csinálsz, amihez kedved van és ami nem viszi föl a vérnyomásodat, a pulzusodat, a lábgombádat, akármit. Azután kipihenten visszatérsz, és újabb posztokat írsz hirtelen felindulásból. Jó, tudom, ez az olvasó (én) önző szempontja, de mégis...

2.) Tovább vesződsz amatőr gyógypedagógusként funkcionális analfabéta trollokkal. Egészen addig, amíg bele nem őrülsz.

Választhatsz.

ijontichy 2012.05.13. 21:33:08

@Kettes: Lehet, hogy kidomborodott a probléma "autós oldala", de ez azért ne legyen már baj. Az is a probléma része, nem is akárhogy. Elvégre hova vezet már az, hogy a köcsög autós a nemkevés pénzéért (regadó, üza. jöv., biztosítás...) elvárna valamit (minőségibb utak, életszerű parkolási lehetőség...)? És a címlap tulképp hozott (megint!) egy látleletet :-(.
(mellesleg van egy spurim, hogy a megmondók jó részének hónapok óta rohad az autója, a penge üza-árak miatt (vagy nincs is). És hát kishazánkban ősi jelszó: "dögöljön meg a Kettes tehene is!" ;-) )

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.05.13. 21:55:46

@Kettes: Na, akkor ez egy elfogadható közös nevező szerintem. Ámen.

közösperonos átszállás 2012.05.13. 22:16:46

@acs63: "És ez csak Pest!"

Mivel ez elsősorban pesti probléma. :-)

közösperonos átszállás 2012.05.13. 22:19:13

@Kettes: "De hogy ne halj meg tájékozatlanul: az első RENDES parkolóhely az óvoda _előtt_ van. Az esély, hogy elfoglald reggel háromnegyed nyolckor: 0. Most már tényleg mindent tudsz. "

Valójában persze nem, az lenne az érdekes, hogy általában az óvoda bejáratától milyen messze tudsz megállni, meg mennyi keresésedbe is kerül, hogy helyet lelj. Persze _szó_szerint_ nem kérdezték meg, na ja.

SvenH. (törölt) 2012.05.13. 22:58:37

@közösperonos átszállás: az az apro kulonbseg a ketto kozott, hogy az egyik esetben az önkuri megtette amit kell, azontul mar a fellepese az autosellenes, arra meg jon a sok majom, ezzel a dumaval:
"hogy a köcsög autós a nemkevés pénzéért (regadó, üza. jöv., biztosítás...) elvárna valamit (minőségibb utak, életszerű parkolási lehetőség...)"

en amugy egy jo kis alapos nyuggerezesre mindig kaphato vagyok... mondja ki Ketteske is hogy o ruhelli hogy mindenkinek ugyanolyan joga van...

acs63 2012.05.13. 23:22:36

@promontor: Neked vagy nincs gyereked, vagy nincs munkahelyed egy időben. Én ezeken már (időben) túl vagyok, de végigcsináltam, ismerem, nem elméleti síkon.

@közösperonos átszállás: Budán mindenki azonnal talál parkolót? Ez újdonság...

Zebrateve 2012.05.14. 00:09:29

@Kettes: Két javaslatom lett volna, amiket nem láttam a színvonalas kommentfolyamban. Bár mire azokat végigviszed, valóban leérettségizik a gyerek.:)

1. Megkérdezni az önkormányzatot, ugyan miért nem viszi arrébb a körzethatárt 2 sarokkal? Mutassa be a releváns korú gyermekek elhelyezkedését a kerületben, és támassza alá, hogy a körzethatárok úgy jók, ahogy vannak!

2. Költözés. Vagy álköltözés 2 sarokkal odébbra, bár írtad, hogy nem kívánsz szürke játszmákba belemenni.
Mielőtt bárki kötözködni kezdene, leszögezem, hogy a hazai lakástulajdonlási ill. bérlakáshelyzet (mennyiség, minőség, szerződések stb.) alig teszik lehetővé a néhány évenkénti költözést. Pedig jó lenne.

Megjegyzés: A mi 5 perces (gyaloglási) körzetünkben 3 bölcsőde, 4 óvoda, 3 általános iskola, 3 gimnázium van. Igen, Magyarország egyik legnagyobb lakótelepének legközepe. Nem véletlenül választottuk friss házasként ezt a környéket.

közösperonos átszállás 2012.05.14. 11:37:49

@acs63: Buda nem Pesten van? Ez újdonság. :-P

(Ha meg Budapest (aka. Pest) keletkezéstörténetére akartál hivatkozni, akkor kihagytad Óbudát. :-) )

acs63 2012.05.14. 12:14:02

@közösperonos átszállás: Lehet, hogy meglepő, de Buda nem Pesten van. Egy folyó választja el őket, amit Dunának hívnak. :-)
(Budapestiként pontosan behatárolom a városrészeket. Ha Budára gondolok, akkor azt mondom, ha Csepelre, akkor azt. Vidékiektől sokszor hallottam "Pest" néven emlegetni Budapestet, de ez olyan, mint a Hajdúságot Debrecennel nevesíteni, vagy Baranyát Péccsel, esetleg Csongrád helyett elég lenne a "Szeged" meghatározás.)

közösperonos átszállás 2012.05.14. 12:29:16

@acs63: Ööö, nem, ez olyan, mint Újszegedet is beleérteni Szegedbe. Oh wait... :-)

"esetleg Csongrád helyett elég lenne a "Szeged" meghatározás."

50 km választja el a legközelebbi pontjaikat. :-)

(Amúgy ha már itt tartunk, "Buda" meg "Pest", azok miféle közigazgatási egységek? Ha meg csak informális területmegnevezések, amiken nem kérünk számon abszolút precizitást, akkor a "Pest" (Budapestre értve) miért nem lehet ilyen?)

Vortumnus (törölt) 2012.05.14. 12:39:28

@acs63:

minden nap olvasható valami elképesztő

acs63 2012.05.14. 12:53:22

@közösperonos átszállás: Budapest átmérője is 45-50Km. :-)

Részben közigazgatási, részben szociálisan is elkülönülnek a területek a fővárosban. Bár vannak komoly változások (pl.Angyalföld), de pont ezeknek a változásoknak a hiányosságaival (infrastruktúra lemaradása) foglalkozik a poszt. Egy munkáskerület átalakításához nem elég kicserélni a lakóházakat!
Pest "hagyományosan" kevésbé volt puccos Budánál. Komoly különbségek vannak a lakótelepi Újpest, a falusias Soroksár, a "vörös" Csepel és a Svábhegy között. A "klasszikus" Óbuda eltűnt, a ferencvárosi "dzsumbuj" átalakul, sok kacsalábat építenek a "pesti Rózsadombon")
Azért még él a klasszikus "dunaparti" elválasztás, Pest nem Buda és Buda nem Pest. (Bár szépen halad a különbségek lefaragása.) Nem csak közigazgatási egységek vannak, életmód szerint is lehetnek komoly eltérések.

acs63 2012.05.14. 13:01:50

@Vortumnus: Az ilyen egyszerű nézőpont-eltérésekből is adódhatnak a meg nem értések. Sokan tekintenek Budapestre homológként pestiként is. Azt hiszik, ha náluk nincs a felvetett gond, akkor "Pesten" nem is létezik. Azt könnyebben megértik, hogy Siófok és Almádi problémái között létezhet eltérés.