Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Egy nagyon csinos, nagyon kedves felolvasókislány

2009.12.20. 00:43 | Kettes | 8 komment

Címkék: bkv

Van ez a BKV nevű szocialista-szabaddemokrata modus operandi. Tudom, hogy most már lassan snassz rugdosni őket, én nem is akartam volna, de. Egy nagyobb (és szerényebb) posztot készülök írni a BKV finanszírozásáról, és kutakodás közben sodorta elém az internet ezt a jegyzőkönyvet, történetesen a BKV honlapjáról, ami a BKV felügyelőbizottságának (fb) fergetes hangulatú 2009. augusztus 28-i üléséről készült. (A határozatok végén megadott link nem működik, biztos véletlenül, de azért ott van az, csak nem látszik. ;-))

Háttér: épp kitört a végkielégítési balhé, a felügyelőbizottság, amelynek törvényi kötelezettsége lett volna a menedzsment körmére nézni, megtárgyalja a Kocsis vezérigazgató által az ülés előtt kiosztott összefoglaló jelentést a BKV-nál alkalmazott végkielégítési és premizálási gyakorlatról. Az egyik előterjesztő a ma már előzeteseben ülő Szeifert jogi igazgató. Elnököl Székely Gábor, akit azóta visszahívott az SZDSZ.

ANDÓ SÁNDOR: Az a baj, hogy az olvasószemüvegem valahol otthon van (Derültség.), úgyhogy én olvasni nem tudok.
ELNÖK: Ez nagyon jó volt. Van lent egy olvasószemüvegem, nem tudom, neked jó-e, nekem jó. (Közbeszólás: Hangos felolvasást is tarthatnánk!) Nem tudom,hogy a vezérigazgató úr nem tudna-e egy nagyon szép, nagyon csinos, nagyon kedves felolvasókislányt biztosítani a tagok részére. (Derültség.) Szeretném, ha legközelebb felkészülne a vezérigazgató úr valami ilyenre.
DR. KEREKES PAL: Az előző igazgatósági elnök, Garadnai úr volt ilyen irodalmi színpados.
ELNÖK: Akkor a Garadnait vissza kellene hozni másodállásban.
DR. KEREKES PÁL: Nagyon jó felolvasásokat tartott, élvezet volt hallgatni.A jegyzőkönyveket is úgy olvasta fel, hogy ámultunk, hangsúllyal, gyönyörű kiejtéssel és egy jó megjelenéssel. (Párhuzamos beszélgetések, derültség.)

Aztán belerázódnak az ülésbe, bár sok tárgyalnivaló ezen nincs, Vitézy hüledezik, a többiek hümmögnek, mindenki tudja, hogy a BKV vezetői bérrendszere rendkívül álszent: alacsony alapbérek, magas garantált prémium plusz teljesítményfüggő prémium plusz még pofára, ami belefér. Vitézy tesz egy határozati javaslatot, amiben az fb megállapítja, hogy ez a gyakorlat rossz volt. Andó Sándor a jegyzőkönyv szerint az alábbi határozati javaslatot teszi:

ANDÓ SÁNDOR: Tehát a felügyelőbizottságnak bemutatott statisztikai adatok 3. számú táblázatában meglévő alapilletmény, pérmium és jutalom arányaiban mutatkozó ellentmondások feltárásában, a szükséges intézkedések megtételében vagy arra irányuló javaslatok elmaradásában, a felügyelőbizottság szükséges mértékű tájékoztatásában a menedzsment mulasztásos felelősségét állapítja meg a felügyelőbizottság.
VITÉZY DÁVID: Melyik menedzsmentét?
ANDÓ SÁNDOR: A mindenkori menedzsment felelősségét, amely feltehetően az elmúlt időszakra vonatkozik. 2003-2009 közötti időszakra van ez a vizsgálat, vélhetőleg erre az időszakra ez megállapítható
ELNÖK: Aki ezzel egyetért, kérem, kézfelemeléssel jelezze! (3) Aki tartózkodott? (6) Köszönöm szépen." 

Három egyetértés, hat tartózkodás, nulla ellenszavazat. Bár nem ismerem a BKV fb ügyrendjét (nem publikus), de alig hiszem, hogy egy határozathozatalhoz ne lenne elég egyszerű szótöbbség. Ezt más is így gondolhatta, mert az fb-ülésről készült sajtóhírbe ez a határozat bekerült. Gyors vizsgálat, a vétkest, bizonyos Molnár Györgyöt pikk-pakk ki is rúgták egy – a BKV sajtókommunikációjára egyébként is jellemző - hisztérikus hangvételű ("A BKV jelenlegi menedzsmentje nem felelős") közlemény kíséretében.

Rátérnek a BKV finanszírozási helyzetére, bár erre se könnyű a ráhangolódás:


"ELNÖK: Bolla úr, a hosszú előterjesztés mellett van-e kiegészítésed?
BOLLA TIBOR: Igen, nagyon röviden szólnék pár szót a kialakult helyzetről és a BKV-nak...
ELNÖK: Szeretném, ha arról beszélnél, amiről mi tegnap beszéltünk telefonon, az a két pont szerepeljen benne.
BOLLA TIBOR: G) pont? (Derültség.)
ELNÖK: Két pont! Nem G! (Derültség.) Azt én nem tudom, az egy másik előterjesztés... (Derültség.)
BOLLA TIBOR: Elkalandoztam. (Közbeszólások – Derültség.)
ELNÖK: Két pont! Kettő!
SZABÓ ISTVÁN: Azt a 90-es telefonba!
ELNÖK: Emelt díjas sms!" 

Maga az előterjesztés uncsi, nincs pénz, blablabla. Díjat emelni nem mernek, a főváros nem ad normatív támogatást, Bajnai meg feltételeket támaszt, novemberre fizetésképtelenné válhat a cég (ugye emlékszünk, hogy a fővárosi közgyűlés novemberben nulla díjemelésről határozott...), nincs más, csak a kormánygarancia, hogy újabb hitelt tudjanak felvenni....ööö meddig is? Mindegy, a világot megint nem váltják meg, viszont a jegyzőkönyvben benne maradt, pedig nagyon ki akarták törölni, hogy a Boston Consulting Group azt javasolta, hogy privatizálni kéne az autóbusz üzletágat. Szegény Molnár Györgyöt úgy sem lehet kétszer kirúgni, de mi azért viszonyulhatunk ehhez az ötlethez valahogy. Nekem például tetszik.

Egyébként nem tudja valaki, hogy fordulhatott elő, hogy az fb nem tudott a botrányos végkielégítésekről?

Itt a vége, fuss el véle, legközelebb Orbán Viktor őszödi beszédével folytatjuk.


Ha tetszett a poszt, ha nem, értékeld:

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr571610151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelso.. 2009.12.20. 07:34:59

Kettes, nem lehetne arra tippelni, hogy végkielégítésekből hány %-t kellett visszaadni zsebbe az fb-nek? Berakhatnál erre egy ablakot ide.

Ja, persze, azok nem tudtak róla:)

molaris 2009.12.20. 11:11:27

Eddig elég kis hálót merítettek. Sokkal nagyobb kellene, mert itt a jelentéktelennek tűnő mellékszálak is igen sokba kerültek nekünk.

tanarseged ur 2009.12.20. 16:48:59

Jól értem, hogy a posztoló szerint privatizálni kellene a BKV-t?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.12.20. 17:24:11

@tanarseged ur: Az nagy hülyeség lenne. De az autóbusz üzletág privatizálásán (vagy koncessziós üzemeltetésén) érdemes lenne elgondolkodni.

tanarseged ur 2009.12.21. 12:04:09

@Kettes:
1) Nem értem, miért kellene privatizálni olyan szolgáltatást, ahol nincs verseny. (Nem vagyok közgazdász - lehet, hogy azért nem értem.) Vagy több társaságnak kellene eladni az autóbusz üzletágat, az utas pedig választhatna, hogy melyik cég járatával utazik? Ezt a nagy forgalmú viszonylatokon (pl. 7-es, 173-mas) még el lehet képzelni, de a peremkerületekben már nem biztos, hogy egy vonalon egynél több társaság is megélne. Hacsak szerződés nem kötelezi őket, hogy a jövedelmező viszonylatok mellett ott is járassanak buszokat, ahol egyébként nem érné meg... De még így is fennáll a veszély, hogy végül az egyik társaság győz, a másik/többi kiszorul, és máris monopólium jött létre.

2) Azt sem értem, miért nem lehet megnézni, hogy fejlettebb országokban (pl. a németeknél) hogy működnek a közszolgáltatások (posta, vasút, városi közlekedés), és egyszerűen leutánozni őket. (Na jó, ezt azért sejtem, sajnos.)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.12.21. 18:43:19

@tanarseged ur:
1) Verseny most is van: a közösségi közlekedés és a magánközlekedés között. A privatizált közösségi közlekedésnél sem úgy kell elképzelni a versenyt, hogy a piros 7-es busz versenyez a sárga 7-essel, hanem a koncesszió kiírásánál versenyeztetik az ajánlattévőket. Persze nem is Magyarország lenne, ha erről nem a korrupció jutna mindenkinek az eszébe. (Mintha a BKV-ról nem...)

Mindez azonban egyáltalán nem indokolná a privatizációt, csak mondom. :)

2) Erről akarok majd egy nagyobb posztot írni.

tanarseged ur 2009.12.21. 19:28:35

@Kettes:
1) Kérdés, a piacnak mégis mekkora szegmense lehet az, amelyikért a tömeg- és a magánközlekedés versenyez. Szerintem kicsi, de ez csak tipp. (= Lusta vagyok utánanézni, de ha valaki ad egy linket, ami bebizonyítja az ellenkezőjét, elolvasom. :-))
Én maradnék a "nézzük meg, hogyan csinálják Berlinben, és csináljuk mi is úgy" mellett, ha ez lehetséges.

2) Nagyobb posztot? Erről (hogy nálunk miért nem megy) cikket, disszertációt, könyvet érdemes írni. Azért elolvassuk majd a posztot is. :-)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.12.21. 19:52:14

@tanarseged ur: 1) Szerintem nagy. A statisztika szerint az elmúlt 10 évben a budapestiek 15%-a ült át tömegközlekedési eszközről autóba. Vagyis van verseny, és ebben a versenyben a BKV vesztésre áll.