A Vincent-blog elköltözött

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Monetáris Tanács (bohózat)

2013.10.02. 10:24 | Kettes | 32 komment

(részlet)

Helyszín: A Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsának ülésterme. Matolcsy lázasan készülődik az ülésre, instrukciókat ad a titkárának, Simonnak.

Matolcsy: Édes teasüteményeket, sós teasüteményeket, ropit, pogit, vizet készítsen ki. Ne felejtse el minden tanácstag elé letenni a Heti Válasz legújabb számát az interjúmmal. Portrém készül már?
Simon: Igen, elnök úr. Olaj, vászon, százhúszszor száznyolcvanas.
Matolcsy: Majd ide kérem, ennek a ronda Széchenyinek vagy Kossuthnak vagy kinek helyére. Mikor kezdődik a tanácsülés?
Simon: Tíz órakor. Mindenki visszaigazolta, hogy eljön. Az új tagok is.
Matolcsy: Nagyszerű. Végre teljes létszámú a Monetáris Tanács. Mind kiváló szakember, Simon. Szakemberem, hogy pontos legyek. Magát nem rúgtam már ki egyszer, Simon?
Simon: De igen, elnök úr. De aztán visszavett.
Matolcsy: Pompás. Simplicity, Simonkám, simplicity.

Simon el. Belép Kandrács, golftáskával a vállán.

Kandrács: Jó napot, elnök úr.
Matolcsy: Á, Kandrács, üdvözlöm. Maga mit keres itt?
Kandrács: Én vagyok az új monetáristanács-tag. Maga nevezett ki, elnök úr.
Matolcsy: Én? Még szép, hogy én, hiszen én vagyok a Magyar Nemzeti Bank elnöke. Pompás, pompás... á, látom elhozta a golfütőit.
Kandrács (bizonytalanul): El. A golfütőket, el.
Matolcsy: Kitűnő. Egy nagyszerű kamatdöntő ülésben lesz részünk. Remélem, gyakorolt. Az urak nem sokára érkeznek, és akkor komplett együtt lesz a Monetáris Tanács.
Kandrács: Már alig várom, hogy produkálhassam magam.
Matolcsy: Nagyszerű. És mondja, Kandrács, tud maga százalékot számolni?
Kandrács: Hogy mit?
Matolcsy: Százalékot.
Kandrács: Ja, hogy karika, vonal, karika? Hogyne, hogyne.
Matolcsy: Csak azért, mert mi itt a Monetáris Tanácsban mind kiváló szakemberek vagyunk. Mi itt mind szeretjük a százalékszámítást, a makroökonómia miatt.
Kandrács: Hogy kinek miatt, főnök?
Matolcsy (felcsattan): Ne tegyen fel nekem hülye kérdéseket Kandrács! Azért én is értek valamit a dolgokhoz, még ha nem is tudok olyan jól százalékot számítani, mint maga!

(Matolcsy kimegy.)

Kandrács (megveregeti a golftáskát): Kamatláb, kamatláb, csak ezt a mai napot éljem túl.

Belép Simon.

Simon: Á, Kandrács, szóval tényleg magát nevezték ki az új monetáristanács-tagnak?
Kandrács: Bizony, az elnök úr bizalma töretlen.
Simon: Én nem is tudtam, hogy maga kiváló közgazdász.
Kandrács: Hát ki mondta, hogy az vagyok.
Simon: Odafent nagyon számítanak arra, hogy ma a Monetáris Tanács tovább folytatja a kamatcsökkentési ciklust.
Kandrács: Hát számítanak rá, nem számítanak, elszámították magukat. Én elmondok magának valamit, Simon. Én ma itt nem fogok kamatot dönteni. (lecsapja a golftáskát az asztalra). Otthon hagytam a golflabdáimat. Márpedig golflabda nélkül, ugye, nem lehet kamatot dönteni.
Simon (gyanakvóan): Elnézést, Kandrács úr, ön tudja mi az az alapkamat?
Kandrács: Hát már honnan tudnám? Mi vagyok én, matematikus?
Simon (a közönséghez): Ajjaj, szintén zenész... (Kandrácshoz) Akkor mit tud maga?
Kandrács: Én? Nagyon is sokat. Ha én egyszer kinyitom a számat...
Simon: Tessék?
Kandrács: Ha én egyszer elkezdek beszélni...
Simon: Kérem, engem nem lehet megzsarolni!
Kandrács: Nem? Akkor jó. Gondoltam, egy próbát megér. Rogán úrnál bejött...

Belép Balog. Testhez simuló tornadresszt, rövid sportnadrágot, hajpántot, futófényes edzőcipőt visel.

Balog: Jó napot uraim. Ez itt a Monetáris Tanács ülése?
Simon: Üdvözlöm, Balog úr, már vártuk Önt. (Bemutatja egymásnak Kandrácsot és Balogot)
Kandrács: Balog úr, ön is elismert elméleti közgazdász?
Balog: Á, dehogy, én az elnök úr zumbaoktatója vagyok.
Kandrács: Nem is tudtam, hogy az elnök úr zumbázni tanul.
Balog: Matolcsy úr komplex személyiség. Nagyon unortodox tehetsége van a tánchoz és a zenéhez is. (Tesz néhány erotikusnak szánt csípőmozdulatot.)
Kandrács: Maga most mit csinál?
Balog: Készülök a kamatdöntő ülésre. Elnök úrral zumbázás közben szoktuk meghatározni a monetáris politika céljait és irányát.
Kandrács: Ja? Én a feleségemet szoktam így megdönteni.
Balog: Őszintén szólva, nekem fogalmam sincs a monetáris politikáról. Korábban a minisztériumban adóügyekkel foglalkoztam.
Kandrács: Akkor maga legalább egy adóbevallást ki tud tölteni.
Balog: Sem. Oda is zumbaoktatóként kerültem, az elnök úr jóságából. A végén az egész minisztérium úgy zumbázott, mint egy komplett rabszolgatelep egy kolumbiai drogültetvényen.

(...)

Helyszín: ugyanott. Teljes létszámban együtt a Monetáris Tanács. Matolcsy agykontroll-könyvet olvas, Kandrács golfütéseket gyakorol a szőnyegen labda nélkül, Balog fülhallgatóval a fején zumbázik, Gerhardt és Bártfai-Mager magas állami kitüntetéseket cserélgetnek, Cinkotai, Kocziszky és Pleischinger az asztalnál kártyáznak. Együtt, de három különböző játékot.

Belép Simon, kezében vastag paksamétával.

Simon: Uraim, meghoztam a szakmai stáb kamatdöntési javaslatát.
Matolcsy: Köszönöm, fiam, ossza csak ki.

Simon kinyit egy szekrény és nagy svunggal behajítja a paksamétát. Mielőtt kidőlne, gyorsan becsapja a szekrényajtót és nekitámaszkodik.

Öt percig ugyanez történik, majd véget ér a Monetáris Tanács ülése.

Matolcsy Simonhoz: Hogyan döntöttünk, fiacskám?
Simon: Jól döntöttek, elnök úr. Folytatták a kamatcsökkentési ciklust.
Matolcsy: Simplicity.
Simon: Simplcitiy. Holy simplicity.

(függöny)

süti beállítások módosítása