Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Trill Zsoltnak persze vannak igazságai (megjegyzésposzt)

2020.10.17. 13:08 | jotunder | 100 komment

 

      Mielőtt leukránoznák és hazaküldenék (annyira magyar, mint bármelyikünk, amúgy Demeter és Vidnyánszky is az, csak kettejük lelkében van valami az óromán, ószovjet  bolsiortodox világból) Trill Zsoltot, aki tényleg nagyon jó színész...

      Ő úgy érzi, hogy Vidnyánszky nyitott ember, hát azoknak, akiket politikai okokból elküldött, nem ez a véleménye, de az tény, hogy a MITEM-en olyan darabok voltak, amire a jobboldali hörögni szokott Magyarországon.

      És az is igaz, hogy ebben az országban "konzervatívok" is kaptak már igazságtalanul az arcukba" liberálisoktól", az idézőjelet azért használom, mert ezek a kategóriák egyáltalán nem azt jelentik, mint amit normális országokban jelentenének (ha színészek esetében egyáltalán szabad lenne ilyesmiről beszélni). Én azt gondolom, hogy nem ez volt a jellemző, de előfordult. Nyilván nem fogja fel, hogy milyen mocsokság az, ami most a színművészetin történik.

      Amiben viszont, sajnos, teljesen igaza van, az a Szolnoki Színház finanszírozása. Balázs Péter egy balfék (nem volt ő rossz színész, kifejezetten vicces tudott lenni, és nem csak vicces), de az teljesen elfogadhatatlan, hogy a színházat büntessék azért, mert az igazgató egy majom. Mondják meg neki, hogy Péterkém te egy majom vagy, és azonnal adják oda a pénzt a színháznak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9316243288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.10.17. 13:41:39

Trill Zsoltról eddig nem is hallottam. Nyilván ez a műveletlenségemnek "köszönhető" (irodalmat bár olvasok de szinte csak műszakit, színházban nem is tudom mikor voltam utoljára :-().

A hajónaplós cikk alapján az jutott eszembe, hogy ha jól tudom a nálunknál fejlettebb Európában (ahol a bolsevizmus nem törte ketté a polgári fejlődést) nem szokás politikáról beszélgetni, akár még baráti társaságban sem. Ahogy a vallási és nemi hovatartozás is, úgy ez is magánügy. Nem tudom hol olvastam és nem is biztos hogy így van.

Már most az egyik utolsó közéleti - politikai blogon ezt mondani nyilván kicsit vicces, de lehet hogy tényleg az a baj, hogy túl sokat politizálunk?

Mondjuk ha egy villanyszerelő dolgozik a lakásomban, piszokul nem érdekel hogy mi a politikai meggyőződése, de annál jobban érdekel az hogy elhárította-e a hibát, azt amiért hívtam.

kemény keleti kommentelő 2020.10.17. 13:58:48

@rdos: De ha a villanyszerelő beköltözik a lakásodba a pereputtyával, akkor azért észrevennéd, hogy nem a villanyról van szó ..?

velőtanya 2020.10.17. 13:59:35

"Mondják meg neki, hogy Péterkém te egy majom vagy, és azonnal adják oda a pénzt a színháznak."
A cikkből is kiderül, hogy odaadták: "Az előterjesztést végül megszavazták"

Egyébként alapvetően egyetértenék veled, csak túl régóta élek egy olyan országban, ahol a fideszesnek végül mindig odaadják (de legalábbis megkapja), a nemfideszesnek meg ugyanolyan helyzetben szinte mindig coki van.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.17. 14:01:16

"az teljesen elfogadhatatlan, hogy a színházat büntessék azért, mert az igazgató egy majom"

Így van, Minden körülmények között a szabálykönyv szerint kell játszani, főleg Orbán ellen. Nem tudom, miről van szó, ezt csak úgy megjegyeztem. Szolnokon van színház?

kemény keleti kommentelő 2020.10.17. 14:01:50

@velőtanya: A nemfideszesnek le kellett volna mondani és elhagyni az országot.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.17. 14:09:46

@kemény keleti kommentelő: hagyd már abba ezt a baromságot. tényleg. jobb lenne neked, ha a trill zsolt és a szűcs nelli faszomfalván dekkolna zakarpatszka oblasztyban? nyilván jó lenne a beregszászi színháznak, de azért én nem várom el egy ukrajnai ukrántól sem, hogy maradjon ukrajnában, pláne nem egy ukrajnai magyartól.

kemény keleti kommentelő 2020.10.17. 14:10:00

@Kettes: Balázs Péter ...közéleti parazitáknak nevezte az SZFE védőit.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.17. 14:16:01

@Kettes: voltam egyszer a Szigligeti színházban, I. Erzsébet Paul Fostertől. ott azért elég érdekes darabokat mutattak be valamikor, Yukio Mishima, volt róla poszt, Sade márkinő, híres pesti rendezők mentek "le" rendezni, nem kell leértékelni a vidéki színházakat, fontos részei a magyar színházi kultúrának. hát pont Balázs... hagyjuk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.17. 14:16:41

@kemény keleti kommentelő: én meg hülye majomnak nevezem a Balázs művész urat és szerintem akkor kvittek is vagyunk, mindenki mehet a dolgára.

kemény keleti kommentelő 2020.10.17. 14:21:30

@jotunder: Nem kettejükről szól a poszt, meg a Trill sem. Ahogy nem kettejükről szól az egész probléma sem. Mert én sem.
Odaköltözik bárki, ahova tud, meg akar, de a Vidnyánszky az egész országot le akarja fedni, ahogy Orbán is.
Nem elég neki, hogy ideköltözött és itt dolgozik, rendez, mint bárki. Neki minden kell. És mindenki mást kitúrni mindenhonnan.

Ahava 2020.10.17. 14:25:02

@kemény keleti kommentelő: "A nyilvánosság bevonásával, a nyilatkozatokkal viszont „titoktalanították” az egész szakmánkat!" Ezt gondolja a nagyszerű Trill Zsolt. "Csak a munka lehet a megoldás, és nem papolni kell a nyitottságról, annak is kell lenni!" Nagyon el lehet keseredve Trill, a Nemzeti Színházban végre jó dolga van, megbecsült színész, csodálatos szerepei vannak. Valahogy nem akarja tudomásul venni, hogy most itt egy erős igazságtalanság történik a szakmában, elefántcsonttoronyba zárta önmagát. Úgy lehet ezzel, hogy ő már eleget szenvedett a színházművészetért.
"(...) nem lehet így bánni 18–25 éves fiatalokkal. Tény, a Színművészeti lemondott vezetésének azonos ízlése volt, de az művészeti szempontokra épült, nem úgy, mint most, amikor is a vádakban az ízlést felváltotta az ideológia." Ezt nyilatkozta Makranczi Zalán.
"Viktor Orban bringt die Theater- und Filmuniversität Budapest auf Regierungskurs." Ezt írta a Berliner Zeitung. Végül is ez a lényeg.

kemény keleti kommentelő 2020.10.17. 14:26:34

@jotunder: Miért nem közéleti parazitának ? Mert fidesz pártszolgálattal szerzett színházigazgatói állás az nem parazitaság, csak diáknak lenni a színművészetin ?

Érvsebész 2020.10.17. 14:29:32

@jotunder: a hetvenes-nyolcvanas években Szolnokon Paál István rendezett, Beckett Öreg hölgyét, Mrozek Tangóját pl. Később volt igazgató Schwajda és Spiró, majd Szikora János.

Balázs Péter Szolnokon... rossz vicc

balmoral 2020.10.17. 14:52:26

@Érvsebész: Majdnem szerencséjük lett, amikor Balázs színművész úr megpályázta a Víget... Megkaphatták volna Eszenyit.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.17. 15:04:14

@Ahava: Trill Zsolt nem a tipikus rezsimszolga, mint Balázs Péter, de a lojalitása Vidnyánszkyhoz töretlen. nem fogja fel, hogy mi történik, ő csak egy bizonyos sérelemrendszert lát, mást nem. de azért még neki is vannak igazságai. Balázs Péternek lényegében nincsenek igazságai.

esernyősEvezős 2020.10.17. 15:13:57

Hát ja.
Pontosan ezért ülnek még a nyakunkon. Sokadjára visszatérve. Mert ők mindig megkapják és aztán túlélnek, ezerszer is. Mert mi ilyen jólelkűek vagyunk. Meg is szokták hálálni, ha fordul a kocka:mi nem kapjuk meg - és így aztán eltűnik (elmenekül) minden és mindenki, aki nem tetszik nekik.

Trill és Szűcs ... miért nem volt nekik elég amit a tehetségük által elértek? Miért kell nekik a kivételezés, Vidnyánszky pártfogása?

Nem rühellik ezek (az összes ht-ra értem, akik ma különféle posztokon ülnek - Demeter, a volt miskolci polgármester és rokonsága, Szőcs Géza, stb.) magukat soha, hogy idejöttek, felkarolták őket, segítették - és aztán mindenkit lerugdosnak a pályáról, aki nem áll be a virághintők sorába?

"Engedd be a tótot - és kiver a házadból" - nem szép, nem komilfó, de úgy tűnik, mostanában a saját véreinkre hatványozottan igaz.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.10.17. 15:20:55

@kemény keleti kommentelő: Persze. Ahogy mondtam se Vidnyánszkyt, se Trillt és munkásságukat nem ismerem, szóval teoretice szóltam. Persze hogy észreveszem ha beköltözik. Mint a hófehérben a 7 törp.

Ki evett a tányérkámból? Ki ivott a pohárkámból? Kialudt a villany. :-)

kemény keleti kommentelő 2020.10.17. 15:22:03

@jotunder: Akkora homály, amit itt előadott. Én nem látok benne semmit. Még sérelmet sem.
Tökéletesen fogalma sincsen semmiről sem, de már hallotta harangozni és általánosságban azt tudja mondani, hogy amit nem ismer, azt nem szereti.
A közéletet, a színészvilágot, meg a közvéleményt, a tévét, a telefont, meg a fészbukot, ... ha jól emlékszem.
De ha egy nagy tehetségű ember akarja vele egyedül megbeszélni a világ dolgait, majd arra nyitott lesz.
Mint egy tanyasi bácsi, aki csak Ferenc Józseffel beszélné meg a világ dolgait, annyira nyitott.

Ahava 2020.10.17. 15:49:39

@esernyősEvezős: Szűcs Nelli, Trill Zsolt és társaik Beregszászon a semmiből építettek magyar színházat 1993-ban, elképzelhetetlen pénztelenség közepette. Kárpátalján vándorszínészként próbáltak boldogulni, később a beregszászi Oroszlán Szállóban egy kis stúdiószínházat alakítottak ki. Saját maguk finanszíroztak mindent, a felújítást, a színpadi kellékek beszerzését, tehetségüket egyértelműen a színház életben tartására tették fel. 2006-ban a beregszászi csapat Debrecenbe, a Csokonai Színházba szerződött, innen vezetett az útjuk 2013-ban a budapesti Nemzeti Színházba. Trill Zsolt már a kijevi főiskolán megismerkedett Vidnyánszky Attilával, aki a beregszászi színház vezetője lett. Gyakorlatilag az 1990-es évek óta véd- és dacszövetségben dolgoznak együtt az egykori beregszászi trupp kitartó tagjai. Trill Zsolt azt nyilatkozta egyszer, hogy az ő nagyapjának is van egy téglája a Parlament épületében. Ki tehet arról, hogy elcsatolt országrészben született?
Én nem hiszem, hogy Trill Zsolt és Szűcs Nelli értik, mi történik most Magyarországon. Nem miattuk történik, de bizony Vidnyánszky Attila miatt. Nem Demeter Szilárd döntött úgy, hogy ő lesz a PIM igazgatója. Az a felelős, aki hagyta ezt a kultúrharcot elszabadulni.

Bryan élete 2020.10.17. 15:55:54

@kemény keleti kommentelő: Hány éves vagy királyfi? Te még mindig hiszed, hogy Vidnyánszky álmatlan éjszakáin rádöbben: na ez sem voltam még....hát egy /majdnem csúnyát írtam/ túróst. Ezek szerepek és a döbrögi leosztja, ki mire alkalmas, ütésálló és cinikusan pofátlan ebben a nagy elit nihilben. És mára szinte csak Vidnyánszky maradt, aki mindezt gátlástalanul elvállalja és talán egyre jobban elhiszi, hogy csak ő az alkalmas mindenreis.

esernyősEvezős 2020.10.17. 16:35:30

@Ahava:
No, azért ... itt elméletileg(?) gondolkodó emberekről beszélünk. Egy - akármilyen is, de azért - európai országban. Nem látják, mi folyik? Az nagy baj.

A nyomorúságukról: egyszer, régen - még a közelében sem jártunk ennek a fideszes kulturális gyarmatosításnak - Verebes István elmesélte kb. ugyanezt és még azt, hogy a korabeli (azóta liberálisnak bélyegzett) művészvilág mennyit segített nekik (ezeket azóta más is deklarálta, tehát - és más miatt is - nem lódított), gyűjtöttek, etették-itatták, lakásra, színházra, ÉLETRE szereztek nekik pénzt.
Aztán évek múlva - amikor Vidnyánszky már nem sima művészemberként működött, hanem kezdett belemászni a fidesz erős embereinek a seggébe -, meghívták őt is, meg a Vidnyánszkyt is valami beszélgetős műsorba. Évek óta nem találkoztak. És ... Vidnyánszky tüntetően külön várakozott, nem köszönt, a műsorban foghegyről válaszolgatott - Verebes nem is nagyon értette, mi a problémája.
A ... "harcostársai" (vagy inkább lekötelezettjei?)meg éltek bele a világba és nem látták mi történik? Nem érzékelték, hogy akik korábban pénzt gyűjtöttek nekik, segítették őket - azokat sorra mészárolja le a társuk? Hogy elfoglal minden posztot és úgy szerez díjakat, elismerést, kitüntetést, hogy azokat a lekötelezettjei osztogatják? Tényleg nem látták?
Ami az országban folyik, abból nem érzékelnek semmit?

Nem ismerem tüzetesen ezen emberek munkásságát - pedig, helyzetemhez mérten színházszerető, - követő, - odafigyelő ember vagyok -, de egyre inkább úgy tűnik, hogy a tehetség és az elismerés az "odatartozás" hozadéka. Vidnyánszky viszi őket mindenhova.
Vidnyánszky nélkül mi lenne velük, vagy belőlük?
Na, ezt kéne megmutatni - és akkor sok minden a helyére kerülne.
Így szimpla csókosok(nak tűnnek) - és az igazuk, vagy részigazságuk e mentén kicsit ... szagoska.

nincsegy 2020.10.17. 16:56:46

A szegedi Tragédiában zseniális volt mint Lucifer. Talán kissé sok, de ez nem feltétlenül az ő hibája.

jan 2020.10.17. 17:07:46

@Ahava: "Én nem hiszem, hogy Trill Zsolt és Szűcs Nelli értik, mi történik most Magyarországon." De miért nem értik? Évtizedek óta itt élnek, és előtte is évtizedekig itt éltek a szomszédban, és ezer szállal kötődtek ide már akkor is. Értelmes, kultúrált, érzékeny emberekről van szó, ráadaásul "ami történik", az éppen az ő legszűkebben vett közegükben történik. Hogyan nem bírják érteni? Miért van az, hogy Gáspárik Attila, Visky András, Tompa Andrea, Székely Csaba tökéletesen tudják érteni? Bocs, de én ezt nem tudom érvényesnek elfogadni, hogy mivel határon túli eredetileg szegény Trill, ezért nem kell értenie, mi folyik itt Pesten. De, legyen szíves értse, sőt ha lehet, szóljon már a haverjának, hogy túltoltad, haver, le kellene állni.

Ahava 2020.10.17. 17:30:00

@esernyősEvezős: Székely János Caligula helytartója című drámájában Trill Zsolt játszotta Petroniust. Mint Caligula szíriai helytartója mondta ki, hogy "Végbevinni a lehetetlent, / Ez épp a hatalom becsvágya". Igazad van, látniuk kellene, hogy a helyzet Magyarországon végtelenül elkeserítő, feloldhatatlan ellentétek mindenütt, a színház- és filmművészetben magasra csaptak az indulatok, az SZFE hallgatói, tanárai helyzete drámai. Székely alkotása a korlátok nélküli hatalomnak alávetett ember tragédiája. Hogy tud Trill Zsolt ilyen érzéketlenül viszonyulni a jelen időben zajló folyamatokhoz? Valószínűleg nem érti azokat, nem olvas napi történésekről, nem követi a közösségi média híreit. Bezárkózott a saját világába. Ott ő megél mennyet és poklot, kiteszi a szívét, döbbenetes alakításai legendásak. De ez a mestersége, a drámairodalom általa játszott szerepei nem az ő gondolatait mondják ki. Lehet, hogy többet képzelünk a művészek kinyilatkoztatásairól, mint amennyit érnek. A szabadjára engedett események mélyén egyszerű történések húzódnak. A hatalom megszabta a kultúrharc irányát, ezt kell végigvinni. Ha törik, ha szakad. Attól még lehet bárkinek igazsága abban, amit mond, de úgyis mindegy.

Ahava 2020.10.17. 17:47:37

@jan: Írók, akik határozott érzékenységgel mondanak ellent a túlhatalomnak, az nem egészen ugyanaz a kategória, mint az egykori beregszászi teátrum társulatából színművészként indulni, majd karriert építeni Magyarországon. Tompa Andrea 1990 óta Magyarországon él, a pesti bölcsészkaron végzett, végtelenül finom, határozott, okos személyisége tette íróvá, tudóssá. Aki olvasta az Omertát, súlyokat vesz a szívére. Nem remélem, hogy Trill Zsolt valaha is megérti, szólhatott volna a direktor úrnak, aki, mint tudjuk, szándékaiban nemes, és útjait a végtelen bölcsesség jelöli ki. Ez nem érzéketlenség. Ez természetesen akaratlan cinkosság.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.17. 18:18:09

@nincsegy: A III.Richardban lattam. Vidnyanszky junior rendezte, nagyon birtam. Szucs Nellit meg legutoljara a Drakulics elvtarsban lattam. Ki kellene oket hagyni ebbol a szarbol, de nem hagyjak ki oket.

acc2s 2020.10.17. 18:20:07

Mindannyian a Kassai polgárokat nézzük, csak Trill Zsolt & Co abban a szereposztásban, ahol Ómodé = ballibsi bagázs; Kassa = nemzeti keresztény Magyarország; János mester, az elhivatott művész, akinek a felelősség súlya alatt meg kell gyilkosódnia = Vidnyánszky.

A csudálatos emberi elme bármire képes.
Hogy fogunk itt élni?

jaegtoer 2020.10.17. 19:38:28

@acc2s:

"_Hogy fogunk itt élni?_"

Úgy fogunk itt élni, ahogy mindig is éltünk. Ennyi telik ettől a néptől.

jaegtoer 2020.10.18. 08:44:49

@hoffnungloss:

Nem lekicsinylésnek szántam, ámde mivel nem vagyok kipcsak-árja, különben sem számít, mit hadoválok, írhattam volna azt is, hogy: 'lám, mily sokra vittük', de nem tettem mégsem, csakazértis, mondhatni juszt se. Tűr a nép. Tűrt tegnap és tűrni fog holnap is, és nem azért mert türhő, hanem mert csapdába csalva s túszul ejtve a kétszerkettő se négyre jön ki. Lehet 3,2 vagy 4,9 vagy egyenesen 6 vagy 5 vagy bármi más, csak éppen nem négy. És ez most mindennél jobban játszik és látszik.

hoffnungloss 2020.10.18. 09:02:16

@jaegtoer:

Nem vettem lekicsinylésnek,csak szerintem kipcsákok és nemkipcsákok egy nép vagyunk.Akármit is jelentsen ez.

Geo_ 2020.10.18. 09:47:22

@jotunder: végül is megkapta Balázs Péter a pénzt.

9mmPara 2020.10.18. 10:24:20

@Geo_: Arra mérhetetlenül és őszintén kíváncsi vagyok, hogy Balázs Péter milyen tanulságot von le az esetből? Most megérezhette egy kicsit, hogy milyen szar, amikor a művészi teljesítménytől függetlenül, politikai megfontolásból csuklóztatnak egy művészt, pláne az egész intézetét. És ettől kissé empatikusabb lesz-e mások iránt?

velőtanya 2020.10.18. 10:39:28

Kikerült a poszt a mandiner főoldalára, volt már ilyen?
A kommenteket csak erős idegzetűeknek javaslom, de a nagyonmagyarok és a magyar nyelv viszonyának szemléltetésére (aka szövegértés) ehun az első komment első sora:
"Ez a fasz, miután románozza és ukránozza a honfitársait.."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.18. 11:06:13

@velőtanya: egyszer jeleztem rajcsányi gellértnek, hogy ezt én nem szeretem. továbbra sem szeretem, majd egyszer megbeszéljük.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.18. 11:22:43

@velőtanya: megkértem, szépen, udvariasan, hogy ne tegyék. ennyit tudok tenni.

ámbátor 2020.10.18. 11:37:58

@jotunder: Esetleg kérheted a béredet is. Egy dolog, ha idéznek, más ha egy az egyben lehozzák amit írsz. Ha újságot írsz nekik, akkor fizessék ki.

látjátok feleim szümtükkel 2020.10.18. 11:41:38

@acc2s:

Ez nem csak nálunk jellemző jelenség. Máshol is hasonló gondokkal éltek, élnek, csak mi arról kevset tudunk.
Valamikor a hetvenes években a szegedi színházban játszották Misorlav Krleza Kálvári című művét, amiben van egy gondolat:

"„EGY MUNKÁS: Én olvastam Darwint, elvtársak! Leírja, hogyan lett a majomból ember, s hogy ehhez évmilliókra volt szükség! Ugyan, hogy lehetne egyik napról a másikra megvalósítani a szocializmust, ezt a magasztos eszmét? Nem lehet erőnek erejével ,megvalósítani azt, hogy új társadalom szülessék!..."

A nert sem lehet erőnek erejével megvalósítani. Így kell közben élnünk, és hasonlóan kellett történemünk során már sokszor.

jaegtoer 2020.10.18. 13:10:41

@jotunder: Légy megértő. a kattintásszám szent dolog még a mandineren is. Sőt, a mit szól a gazda opció is nagy úr az űrben (az övékben, mert lassan csak az marad.) A közzététellel tényszerűen beismerték hogy már annyira kevés a szellemi muníciójuk, hogy egy tőlük teljesen független, számukra minden szempontból ellenszenves írástudó gondolataira vannak szorulva, hogy fönntarthassák az érdeklődést. Már maguk is unják saját magukat, bár elismerem, hogy közülük egyesek nem győznek betelni magukkal. Ehhez képest...

jaegtoer 2020.10.18. 13:16:47

@látjátok feleim szümtükkel: a szerzői jog pont olyan entitás számukra, mint a magán nyugdíjpénztár, a Mátrai Erőmű, a kishantosi biogazdaság területe, a balatoni térség vagy a magyar államhatáron belüli szabad prédálás tetszőleges célpontjai.

látjátok feleim szümtükkel 2020.10.18. 13:20:03

@látjátok feleim szümtükkel:

A fenébe! Nem verem elég intenzitással a billentyűzetet, így lemaradt egy betű, helyesen Kálvária.

látjátok feleim szümtükkel 2020.10.18. 13:21:50

@jaegtoer:

Attól még lehet pert indítani ellenük. Tramp ellen is idítanak.

cleantone 2020.10.18. 13:52:50

elolvastam az interjut, probalom komolyan venni trill szavait. a vegen ugyan emlit nehany darabot, de ezen kivul semmi nem derul ki, konkretan mi fajhat neki vagy vidnyanszky-nak. raadasul, ezeket a darabokat nemreg lattam a kv-tarsulat-nal, illetve a katonaban... mint annyiszor, marad magyarazatkent a butasag es a rosszindulat valami kombinacioja. es a rosszindulatot trill-nel talan ki lehet zarni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.18. 14:32:29

@cleantone: Trill nem is olyan régen játszott együtt Hegedűs D. Gézával a III.Richárdban. Hegedűsdé a király. Párban járulnak elé a katonák és békét kötnek egymással, Vidnyánszky Jr. úgy játsszatja el ezt a jelenetet, hogy Hegedűsdé saját magát játssza, az egész átalakul egy SZFE-s helyzetgyakorlattá, ahol a tanár úr a katonákat alakító színészeket vizsgáztatja (amennyire emlékszem valódi nevükön szólitva meg őket). Nagyon vicces, bár lehet, hogy pár nézőnek túl vicces is volt. Ez az egész a Nemzetiben történt, egyáltalán nem látszott, hogy az egyik itt van, a másik ott, hogy az ittnek meg az ottnak van bármi értelme, csak Shakespeare volt, és a sárnak amit Vidnyászky Sr. használt az Ember Tragédiájában a gyulai előadáson, itt is volt szerepe. Nem értem, hogy nem fogják fel, hogy ez az egész ezredesdi-kancellárosdi színházellenes, művészetellenes, kultúraellenes.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.18. 14:35:14

@jotunder: Talán ha nem reflektálnál mandiner-interjúkra, ők sem mandinereznék a posztjaidat. Vagy mittudomén. :)

Geo_ 2020.10.18. 14:52:08

@velőtanya: Szoktak, sőt, jellemzően soknak ilyesmivel élni - nem csak jótündér esetében. Látszólag ezzel valamiféle vélemény-sokszínűséget akarnak bizonyítani. De a lényeg szerintem abban van, hogy etessék a díszes törzsközönségüket, ők az elsődleges célcsoport. Majd meg is néztem: átlagos esetben az első 5 kommentben van zsidózás, itt mindjárt az elsőben sikerült.
Kedvencük jotunder amúgy - ugyanis még ma sem gentleman-like, hogy nem tartják tiszteletben, ha valaki nick-en posztol, de vele megtették. (Abban az értelemben sosem volt titok, hogy az Index régi törzsgárda-tagja jól tudták, ki van a nick mögött.)

Geo_ 2020.10.18. 14:54:50

@9mmPara: Ez így nagyon igaz. Meggyőződésem, hogy a fasókat úgy lehetne demokráciára, jogállamiságra nevelni, ha egy tesztidőszakra úgy kezelnék őket, ahogy ezt ők teszik ma az ellenzékkel.
Ugyanakkor egy ilyen kis, lokális esetben ez inkább arra ad jogot, hogy el lehessen mondani, ezek semmivel sem jobbak...

velőtanya 2020.10.18. 18:03:31

@jotunder: "megkértem, szépen, udvariasan, hogy ne tegyék"
Erre az történt, ami nagyjából várható, ha egy nerpribékkel szépen és udvariasan beszél az ember: most már névvel és fotóval van kint.
(délelőtt még nem így volt)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.18. 18:14:00

@velőtanya: ezt majd megbeszélem adott ponton velük, csak nem tart örökké az orbán rendszer.

mafi mushkila 2020.10.18. 18:15:01

@velőtanya: Nem tendenciózus ez? Először az újindexre cikként kitevés aztán a mandinerre... Mintha vmi reakciót szeretnének Jt-től.

Podvinecz Marsall 2020.10.18. 18:25:30

@jotunder: remélem, beszélőre gondoltál.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.18. 19:16:27

@Podvinecz Marsall: nem szabad nekem ilyesmivel foglalkoznom. elég baj van a világban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.18. 20:27:18

@mafi mushkila: A mandiner már vagy tíz éve a Fidesz kriptonácijainak csodafegyvere. Azért tesznek ki nemnáci véleményeket, hogy a szatellitnácik célbaköpőversenyt rendezhessenek a ballibsi szerzőkre. Névvel, képpel, természetesen.

Ej, Rajcsányikám, nagyon fog maga még sírni az anyukája után.

Podvinecz Marsall 2020.10.18. 21:48:40

@jotunder: egyszer, csak egyszer keverné össze a Rajcsányi az Altot a Kölsch-sel, neki annyi lenne.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.18. 23:06:53

@Podvinecz Marsall: Kölsch, az milyen szar volt, jézusmária. Bár a Bönnsch eggyel rosszabb volt. :) Basszus, azért az milyen volt, amikor még volt élet.

Podvinecz Marsall 2020.10.19. 08:06:37

@jotunder: ja, nyilván egészen pontosan erre gondoltam én is.

Sheis 2020.10.19. 14:43:59

@9mmPara: Ebben nem bíznék. Azt mondta, hogy ő 77 évesen nem kér bocsánatot senkitől. Meg még azt, hogy reméli, hogy ha nem lesz Szolnokon igazgató reméli, hogy meghívják rendezni. Neki a pénzkereséshez van tehetsége.

Sheis 2020.10.19. 15:10:12

Szűcs Nelli és Trill Zsolt rendszeresen hitet tesz a Fidesz mellett, hiszen az emelte fel őket a Nemzeti tagságáig, a kiváló művész járadékig. A legutóbbi parlamenti választás előtt volt velük egy-egy interjú az Origo-n, de biztos, hogy most nem keresem meg. Nellike vehemensebben szokott kiállni a kenyéradó mellett, Zsolt meg ilyen ártatlan nyitott csillogó határon túli tiszta szemekkel (mi bajuk van ezeknek, dolgozni kell). Az én véleményem szerint az ő korában ez már kevés.
Most az a baja amire utal is, hogy ha nem V. nyer akkor aggódik, hogy nem lesz színházon kívüli munkája. Akkor hogy fejezik be a házat.
Tisztázzuk már egyszer mindenkorra, nehogy bárkit is megvezessenek ezzel a nagy hatalmas ártatlansággal; amikor ők ott Ukrajnában színházat csináltak akkor innen segítséget kaptak, Schillingtől, Pintértők Verebestől stb. Aztán átvonultak ide nagyhatalmas magyarnak, és mint a kakukk mindenhova befurakodnak, és mindenkit kitúrnak. Szűcs Nelli és Trill Zsolt a próbán ukránul beszélnek, hogy a magyar színészek ne értsék hogy rájuk tesznek megjegyzést. Ezek az emberek szemlátomást nem laknak jól semmitől és senkitől, ki tanulhat, mit tanulhat, hova szerződhet, ki lehet igazgató, ki lehet portás, ki mit rendez, addig amíg nem ők mondják meg, ki ki ülhet a nézőtéren a jobb 3.1-ben nem nyugszanak, meg aztán se. Ennek esett áldozatul az SZFE autonómiája is. Ha már visszamegyünk Debrecenbe , amikor megkérdezték őket hogy beilleszkedtek-e már a társulatba , akkor Kóti bekiabált, hogy nagyon is, csak már mi nem érezzük itthon magunkat. Én nem azt kérdezném Trilltől, hogy mi a véleménye az okostelefonról, hanem hogy mi annak az oka, hogy mióta a Nemzetiben elterebélyesedtek azóta nem sikerült összehozni egyetlen valamire való előadást sem, olyat amilyet Ukrajnában a nagyhatalmas éhezés során . Vagy az hogy van, amikor Ti pld egy külföldi egyetemre mentek ki tanítani,és a régi oktatókra azt mondjátok, hogy f*, h* aztán azokat kirúgják , a szenátust menesztik és azt mondjátok, hogy na ezután én mondom meg a frankót. Aztán ezt ott simán hagyják mert egyik rokonotok angol volt és Magyarországon elnyomtak benneteket.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.19. 15:11:49

@Sheis: "Szűcs Nelli és Trill Zsolt a próbán ukránul beszélnek, hogy a magyar színészek ne értsék hogy rájuk tesznek megjegyzést." ez kizártnak tartom (és miért nem oroszul? a tipikus kárpátaljai magyar nem oroszul beszél jobban?)

Sheis 2020.10.19. 16:36:41

@jotunder: Sodró Eliza nyílt levelében is benne van, mástól is hallottam. Oroszul mondjuk Tompos Kátya is beszélt, talán Bánsági Ildikó is. Aztán még annyit, hogy volt szerencsém a MITEM-en orosz előadásokat nézni , vagy mondjuk úgy hogy szovjet utódállamok előadásait, és azt kell hogy mondjam , hogy mind a színészek mind a rendezők tekintetében erősebb versenynek lettek volna kitéve ha maradnak, mint így hogy ide jöttek. Mind Vidnyánszky, mind a színészei. És most igen finoman fejeztem ki magam.

Sheis 2020.10.19. 16:38:51

De amíg mi kultúrharcolunk és a Vas utcába szaladgálunk ezek itt azt is ellopják ami le van szögezve: 444.hu/2020/10/19/orban-balazs-ket-sapkam-van
Valaki találkozott az MCC-n végzett személlyel?

Sheis 2020.10.19. 17:36:50

@jotunder: Megnéztem a nyílt levelet és Eliza is oroszt mond nem ukránt. De az egyébként jobb?

cleantone 2020.10.19. 19:00:47

@Sheis: oroszt valoban mond, de probarol nem beszel, es arrol sem, miert valtanak nyelvet.
en nem lattam trill-t jatszani a beregszaszi idokben, de tavaly a galilei eleteben pl. igen. es elegge penge volt.

esernyősEvezős 2020.10.19. 21:41:01

@Sheis:
A hetvenes évek végén telepedett át Erdélyből a Bács Ferenc-Tanai Bella házaspár. Csak úgy, nem volt semmiféle kiváltságuk: játszottak Győrben - kaptak lakhatást és a lányuk ott járt gimnáziumba addig -, aztán Miskolcon is, rövid ideig.
És mindenféle hátszél nélkül felkerültek a fővárosba, Bács talán a Vígbe ... mert tehetséges volt, anélkül is, hogy egy szintén Erdélyből ideszármazott rendező mindenhova hurcolta volna magával és mindenhol főszerepek várták volna.
Csodásan beszélt, jó orgánuma volt - és megtalálta a film is ... meg a szinkron. Azt hiszem, tanított is a SZFE elődjén. Nem emlékszem, hogy a mellét döngette volna, mert onnan jött, ahonnan, arra sem, hogy a ceausescu-i elnyomatást táblán vitte volna maga előtt, hogy neki mekkora nyomorúságos élete volt addig. Pedig hát ...
Senki nem irigyelte tőle, és el sem vitatta, hogy mit ért el: ÖNMAGÁTÓL, ÖNMAGÁBÓL.
(Elváltak, mert a férj sikeresebb lett, mint a feleség - bár a hölgy is feltűnt kisebb szerepekben -, és ezt nem mindenki tudja kezelni. De egy másodpercig nem jutott vele kapcsolatban eszembe, hogy megkérdőjelezzem a helyét a magyar színházművészetben!)

ámbátor 2020.10.19. 22:45:01

@esernyősEvezős: A nyolcvanas évek végén telepedett át Erdélyből a Héjja Sándor-Sebők Klára házaspár. Csak úgy, nem volt semmiféle kiváltságuk. Pécsre szerződtek, mert ott kaphattak lakást. Romániában nagyon nagy sztárok voltak. Filmek, főszerepek, minden. Átjöttek, beilleszkedtek, alkottak. Sose akaratak senkit kitúrni, senki fölé kerekedni, posztokat szerezni. Művészek voltak, alokottak.

cleantone 2020.10.20. 21:59:58

viszont milyen szep, h vidnyanszky jr-t be lehetett ide vagni, www.facebook.com/watch/?v=387067029113549

ärdulönsamidag 2020.10.22. 09:34:06

@cleantone: "a Nemzeti Színház színészei oroszul beszélnek egymás között, hogy a többiek ne értsék, miről van szó"

lüke 2020.10.22. 11:06:02

@jotunder: ukránul beszélnek,van aki nem is tud oroszul,30 alatt

flort 2020.10.22. 12:20:57

@lüke: vagy ha mégis, a nemzeti büszkeség miatt nem válaszol, csak lesújtóan néz.

Nekem viszont készségesen próbált segíteni mindenki, mivel én olyan gyengén beszélek oroszul, hogy fel sem merült, hogy orosz elnnék.

velőtanya 2020.10.22. 12:50:03

@flort:
- Én Hitler úr nyelvén nem vagyok hajlandó megszólalni.
- Nagyon helytelen Pataki elvtárs! Ezekről a szektás allűrökről itt le kell szoknod. Spanyolban aranyat ér, aki az anyanyelvén kívül más nyelven is beszél.

lüke 2020.10.22. 13:25:09

@velőtanya:
Úr?nem kell így finomkodni, beszélni kell!
s nem is Goethe& Schiller nyelve,braunaui osztràk

lüke 2020.10.22. 13:31:09

@flort: 10 év orosz,lesújtó eredmény
(az olasz tengerparton- ahol sok már az orosz- ,egy 12 év korüli kislánynak mondtuk:
-Tü bugyes nasa ucsityelnyica- tetszett neki,jol elbeszélgettünk)

Bolygó Hollandi 2020.10.22. 13:33:19

@lüke: gyakorlatilag tök mindegy, mert az orosz és az ukrán nyelv annyira közel van egymáshoz, hogy minimális gyakorlattal megértik egymást ha az egyik oroszul, a másik meg ukránul beszél. Kijevben teljesen szokványosak voltak az ilyen párbeszédek. Meglepő lenne pl. ha Szűcs Nelli, akinek édesanyja orosz, ne oroszul beszélne, de közben mások simán beszélhetnek ukránul. Akinek csak magyar iskolában próbáltak oroszt tanítani, az nem fogja észrevenni, hogy az egyik a nagyorosz, a másik a kisorosz dialektust használja ;-)

kemény keleti kommentelő 2020.10.22. 13:46:48

@Bolygó Hollandi: De a Moszkva teret, azt át kellett nevezni...

kemény keleti kommentelő 2020.10.22. 13:55:48

@Bolygó Hollandi: Akkor végülis nem azért beszélgetnek oroszul-ukránul, mert nem akarják, hogy a többiek megértsék, hanem az az anyanyelvük.

Bolygó Hollandi 2020.10.22. 14:07:26

@kemény keleti kommentelő: Nem ismerem a családi hátterüket. Szűcs Nellivel keszült interjúban volt arról szó, hogy ő először oroszul tanult meg beszélni édesanyja révén. Valószínűleg ő ugyanolyan komfortosan használja mint a magyart. Viszont aki tiszta magyar családban nőtt fel, az valószínüsíthetően nem anyanyelvként használja az oroszt vagy az ukránt, hanem munkanyelvként.

kemény keleti kommentelő 2020.10.22. 15:29:01

@Bolygó Hollandi: Orosz nyelven is játszhatnak valami darabot. Voltak a Rokkó és fivéreivel Leningrádban. Talán Vidnyánszki megint a saját problémáját rendezte meg.
Az gyilkost felmenti, hogy a mi kutyánk kölyke.

Bolygó Hollandi 2020.10.22. 16:10:51

@kemény keleti kommentelő: Az hogy Pétervárott vagy Moszkvában vendégszerepeltek, az önmagában nem jelenti, hogy oroszul adtak elő. Pl. az alábbi link egy 2009-es moszkvai előadásra invitál, ahol a beregszászi társulat magyarul adott elő orosz feliratozás mellett (a lap aljafelé erre külön felhívták a figyelmet)
pavelrudnev.livejournal.com/898115.html

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.22. 17:27:15

@kemény keleti kommentelő: most komolyan, bűn, ha valaki anyanyelvi szinten beszél oroszul? állj már le. nagyon sok szlovákiai magyar jobban beszél szlovákul, mint magyarul, és képzeld, amikor pesten találkoznak, akkor szlovákuk beszélnek. vidnyánszky és trillék beregszászi tevékenysége példamutató volt, kiváló művészek, nagy értékei a magyar színháznak, csak VA súlyos kárt okoz a hatalmárkodásával.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.23. 09:41:55

@jotunder: Hatalmárkodás! Ez mekkora icukadiktálok :-))

cleantone 2020.10.23. 14:01:27

@ärdulönsamidag: mert olyan nincs, h felrevonulsz egy kollegaval, ha nem szeretned, h masok halljak a beszelgetest? nekik ennyivel egyszerubb az eletuk.

ärdulönsamidag 2020.10.23. 14:34:08

@cleantone: Nem, nálam nincs olyan. Lehet, az ukránoknál meg olyan van... Söt...

Muad\\\'Dib 2020.10.23. 14:40:53

@ärdulönsamidag:
Azta, király. Minden céges levél megy cc-n az all@-ba? Soha senkivel nem beszélsz meg semmit kettesben, mert mondjuk vele vagy jóban és nem akarod mindenkinek elmondani éppen. Húúúú, de fas*a lehet...

Muad\\\'Dib 2020.10.23. 14:47:34

@ärdulönsamidag:
Mi köze ennek az oroszhoz, meg ukránhoz? Vagy hallja mindenki, vagy nem.

ärdulönsamidag 2020.10.23. 14:54:19

@Muad\\\'Dib: Ha nem érted, hát nem érted... Csak azokhoz van köze. Ha vmi nem tetszik, megmondom... A svédek közt svédül, a magyarok közt magyarul... Úgy tünik nálatok ez másképp van és azt érzitek normálisnak... Bra! Då säger vi det!

Muad\\\'Dib 2020.10.23. 15:03:14

@ärdulönsamidag:
Baromira nem érdekel, ha egy társaságban ketten általam nem ismert nyelven megbeszélnek valamit. S*arok rá. Ha hármasban vagyunk és két ember olyan nyelven kezd el beszélni amit én nem értek azt viszont illetlenségnek veszem. Egyéb személyes tapasztalatom pedig az (ami nyilván szubjektív), hogy azok akiket az első eset zavar, általában súlyosan kisebbségi komplexusos arcok ( biztos rólam beszélnek helyzet).

ärdulönsamidag 2020.10.23. 15:09:09

@Muad\\\'Dib: Ezek szerint a Nemzeti Színház nem ukrán tagjai "általában súlyosan kisebbségi komplexusos arcok"... Úgy tűnik, nekik nem tetszett...
OK ez is egy vélemény...

Muad\\\'Dib 2020.10.23. 15:19:40

@ärdulönsamidag:
Te elolvastad ki és miért írta ezt az oroszul beszéltek szöveget le augusztusban?
"...Neked kicsit anyanyelved az ukrán és az orosz, ami pl. az én családomnak komoly traumákat okozott..."
Szegény Dosztojevszkij, mit gondolta ő, hogy az anyanyelve majd traumákat okoz.
"...És meg kell értened, hogy mikor azt hallom, hogy a Nemzeti Színház színészei oroszul beszélnek egymás között, hogy a többiek ne értsék, miről van szó, akkor nekem dédanyám kinyitja a bicskát a zsebemben..."

Lapozzunk, jó? Annyi dolgot kell mondani Vidnyánszky jelenlegi ámokfutására, hogy hagyjuk a baromságokat.
"...

9mmPara 2020.11.12. 14:38:56

@jotunder: "Kölsch, az milyen szar"

Na, akkor most legyen okos az egyszerű ember, amikor két ilyen géniusz ellentmond egymásnak:
youtu.be/yuSLjEYEYgw

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.11.12. 15:17:48

@9mmPara: én alapvetően utálom a sört. ez az alap. a sörszeretetem alapja is ez.

Podvinecz Marsall 2020.11.12. 15:53:23

@9mmPara: elképesztő fejfájdító és hashajtó potenciállal rendelkezik némelyike, szinte már az Arany Ászokhoz mérhetően, legalábbis nálam.

ijontichy 2020.11.12. 16:22:43

@9mmPara: Ne tekintsd őket géniusznak, bízz csak magadban. Ennyi. A tekintélyelvet sörben sem ismerem ;-). Mindenki azt iszik, ami neki bejön. Én ősztől tavaszig jellemzően bajor, azon belül is a dunkel weissbier típusú söröket kedvelem. Tavasztól őszig pedig a könnyű pils-típus a favorit, tökmindegy hol főzik, ha jól csinálják (ti. nem próbálják meg túlspilázni). Általában nem nyerő az ínyemnek a holland-belga-dán vonulat, az angol ale-k pedig végképp nem.

9mmPara 2020.11.12. 18:11:31

@ijontichy: akkor nem fogunk összeveszni az utolsó palackon :))) Én abszolút ale-kedvelő vagyok. A vadállati alkoholtartalmú belgákat meg se bírom inni, de egy klasszik 5+%-os német is feladja a leckét korsóméretben.
süti beállítások módosítása