Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A nemzeti érdek avagy where the bullshit stops (megjegyzésposzt)

2020.09.26. 00:32 | jotunder | 278 komment

 

    Ma a legfontosabb nemzeti érdekünk  az, hogy azt a szörnyű válságot, amelyet a koronavírus idézett elő, Magyarország a lehető legkisebb veszteséggel vészelje át.  Magyarok ezreinek élete, magyarok százezreinek munkája, egzisztenciája a tét. 

    Fél évig is eltarthat, amíg vége lesz ennek a borzalomnak, és a magyar állam lehetőségei korlátozottak. Tavasszal teljesen lezárták az országot, az emberi kontaktok száma a szokásos érték tíz százalékára esett vissza, a halálos áldozatok száma minimális volt, de a második negyedévben olyan mértékben esett vissza a gazdaság, hogy már csak a legvégső esetben alkalmazható a teljes lockdown. 

    Tudomásul kell venni, hogy aki intenzív osztályra kerül, annak ötven százalék körüli esélye van csak a túlélésre. Senki sem gondolhatja komolyan, hogy tízezer vagy annál is több lélegeztetőgépet működtetni tudnak a magyar intenziv osztályok orvosai, és ha csak a harmadára lesz szükség ezeknek a gépeknek, már az is  azt jelentheti, hogy legalább ötezer ember fog meghalni, talán még annál is több. Ebbe belegondolni sem érdemes. A magyar kormány a járvány második hullámára rosszul készült fel, sokkal többet kellett volna a kontakttesztelés fejlesztésére fordítani, ezen már nem, vagy csak alig lehet segíteni.

    Mindenképpen el kell kerülni, hogy szükség legyen az intenzív ágyak ezreire. És ezt úgy kell elkerülni, hogy közben a magyar gazdaság ne bénuljon le.

     Ha ez a vírus behatol a szegénynegyedekbe, a zsákfalvakba, a roma nagycsaládok közé, akkor olyan tragédia következhet be, amire ez az ország nincs és nem is lehet felkészülve.

    Orbán miniszterelnök háborúban gondolkodik, haditervekben, tábornokokban és közlegényekben, és legfőképpen a carl schmitt-i belső ellenségben, akiket naponta kell megnevezni, hogy fenn lehessen tartani a harci szellemet. Ezt most kell abbahagynia. 

    Magyarországon hideg polgárháború van. Ennek a hideg polgárháborúnak a felszámolása és egy  kompromisszumokra kész, kiegyező és összetartó ország ma a legfontosabb nemzeti érdekünk. A hideg polgárháború emberek ezreinek életébe kerülhet, ezermilliárdokba, az ország jövőjébe. Ezért a hidegháborút be kell fejezni. És ezt a hideg polgárháborút csak egy ember fejezheti be. Ez az ő felelőssége.

    "You don't think Abraham Lincoln was a whore before he was a president? He had to tell his little stories and smile his shit-eating back country grin, and he did it all just so he could have the opportunity to one day stand before the nation and appeal to the better angels of our nature. And that's where the bullshit stops. ( "Primary Colors" ) "  

    

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr3716215706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisa 2020.09.28. 12:07:59

@kemény keleti kommentelő: Télllleg, ez nem jutott eszembe. Az összmagyar IQ állandó vagy inkább csökken. Inkább nem mondok semmit.

kemény keleti kommentelő 2020.09.28. 12:34:38

@kisa: Az biztos, hogy ha van is magyar IQ, akkor is jobb, ha nincs.
Könnyen lehet, hogy már rajta van a kormányzati feketelistákon.

nerángass 2020.09.28. 14:05:48

“Magyarországon hideg polgárháború van. Ennek a hideg polgárháborúnak a felszámolása és egy kompromisszumokra kész, kiegyező és összetartó ország ma a legfontosabb nemzeti érdekünk.”

Pech, de nagy. Itt és most fog látszani, hogy Orbán egy teljesen átlagos kaliberű politikus. Nem azért mert alkatilag nem képes egy Gettysburgi beszédre, hanem mert nem képes nemzeti érdekben gondolkodni. Őt csak a törzsi/családi/brancsi érdekek mozgatják. Ekkora hatalommal, ennyire hosszú ideje, ha igazán nemzeti érdekben gondolkozna, ki sem kellett volna törnie ennek a hideg polgárhaborúnak, ehelyett ő és a baltanyelei dolgoztak a legtöbbet ezen. A legbeszédesebb a legutóbbi, Magyar Nemzet-beli írása, a “készűljetek” a “végső, döntő harc”, az ország minimum felének ellenséggé bélyegzésével. Ugyan.

jeanbart 2020.09.28. 14:32:25

@kisa: 30 év alatt sem sikerült felfogni, hogy a demokratikus a jogállam hatalom megosztás ill erre a célra fenntartott intézményeinek az elvi lényegét : pl korrupció ellenes ügyészség, amely a hatalomtól nem befolyásolt, sőt garantáltan független , esetleg anyagilag is érdekelt / jutalék sikerdíj stb/ abban, hogy hatalom birtokosát vizslassa / a politikus tevékenységét törvényes erővel verje a jogállam hatálya alá ...adott esetben börtönnel lemondatással stb szabályozza ... hogy mit tehet és mit nem ... stb ez a modern Európai államiság , Az hogy egy önkényes önjelölt dagadt disznó feudális szolga rezsimet épít előjogokat definál magának, és saját személyes hatalmi céljainak rendel alá mindent és mindenkit ez minden csak nem modern és fejlődőképes valami ukrán és fehér orosz stb út

kisa 2020.09.28. 15:24:42

@jeanbart: Csak 20 évünk volt rá. :( A polgári öntudat jobb helyeken (is) évszázadok alatt fejlődött ki.

kemény keleti kommentelő 2020.09.28. 15:54:04

@jeanbart: ... Soványan is azt építette. Ha lefogyna, akkor is azt tenné. Hadd legyek pc.

kemény keleti kommentelő 2020.09.28. 15:56:58

@kisa: Azért csodát ne várjunk. Felcsút nem egy jobb hely. És ha Budapestre mindig Mucsaröcsögéről delegálják a kormányt, akkor tízezer év is kevés lesz.

mafi mushkila 2020.09.28. 16:15:53

@dr Brcskzf Gröőő: " funkcionális, nincs olyan mellékhatása, hogy nemkívánt jelentésárnyalattal terhelné"

Hű, te értesz engem! :)

"rajtam ezentúl számonkérhető"

Akkor most már ketten is vagyunk a mozgalomban? Csodálatos! :) ...Van két két másik is és most vérszemet kaptam :)

@ámbátor: Akkor már a klasszikust is: "Bogár lépjen nyitott szemedre"

Ez annyira váratlanul ért engem, hogy időbe is telt, mire kibogoztam, mekkora szenyóság a tulajdonképpen csak kedves szavakból összeállított kép.

dr Brcskzf Gröőő 2020.09.28. 16:24:19

@mafi mushkila: +1 József Attiláért (közben nekem is eszembe jutott ám! meg hogy Esterházy is milyen szívesen intertextualizálta!)

Bogomil 2020.09.28. 17:52:11

@inkább sírnál vincent: Ugye képes vagy megkülönböztetni a hatalmat egy civil közösségtől?

kemény keleti kommentelő 2020.09.28. 18:07:11

@Bogomil: Nincs ennek semmi véleménye. Egy kormányzati robot, amit most aktiváltak.

labrys 2020.09.28. 18:21:27

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: keresztcsont :) Azaz jelenmagyarul kb.: ’hogy lennél szifiliszes!’

.

@dr Brcskzf Gröőő: @mafi mushkila: „a tippem az (semmilyen nyelvészeti adatom nincs), hogy a szexualitás körüli kifejezéseket régóta használják átvitt értelemben, kizárólag negatívumként, bárhol a világon.”

Ez (is) egy nagyon érdekes evolúciós cucc; nem pusztán az emberi faj, de már a csoportos életmódot folytató emlősfajok körében is gyakori a dominancia szexuális (jellegű) gesztusokkal/viselkedéssel történő kinyilvánítása. Mégpedig nemtől függetlenül. Azaz pl. a domináns hím nem csak egy nősténnyel szemben tehet úgy, mintha meghágná (noha konkrét behatolás nem történik), de az egyéb hímekkel szemben is, sőt: domináns nőstények is szimbolikus „meghágással” (ritualizált agresszió) nyilváníthatják ki a hatalmi sorrendben elfoglalt/megkövetelt helyüket.

Márpedig amikor valakit/valamit verbálisan támadunk (= trágárkodunk, átkozódunk, káromkodunk), akkor bizony erősen (bár többnyire nem tudatosan) az adott valakivel/valamivel szembeni (vágyott) dominanciánkat próbáljuk verbális eszközökkel realizálni (= gyermeki gondolkodás maradványa, szómágia).

Plusz nem szabad megfeledkezni a tevékenység egyéb dimenzióiról sem: a káromkodás/átkozódás/trágárkodás azonnali stresszoldó hatásáról, illetve a szociális szempontból értékes készségeink (humor, erőteljes érzelmek stb.) általa történő expresszálásáról etc.

.

…viszont a magam részéről J.A.-idézettel soha nem tisztelnék meg például egy fideszes lelkületűt vagy mondjuk egy mezítlábbal ágy lábába rúgást… (Hacsak igazán szerelmes nem lennék azokba.) Inkább maradok a jól adatolható régiségű fordulatoknál :)

nyelvesztelen.blog.hu/2008/12/15/bestia_curvafia

labrys 2020.09.28. 18:24:29

…visszaadva a szót a stúdiónak: Orbán Viktor, a tehetséges hazaáruló (illusztráció):

hvg.hu/itthon/20200928_kovacs_bela_kgbela_birosag

ikaruss 2020.09.28. 18:35:05

@labrys:
"…viszont a magam részéről J.A.-idézettel soha nem tisztelnék meg például egy fideszes lelkületűt..."
Ezzel teljesen egyetértek.

ikaruss 2020.09.28. 18:39:03

@labrys:
Egyet mégis el tudok képzelni:
"Dagadt hentes bárdja vágjon át,
tátott hátadba hulljon bé a hó
te kézrebbentő hülye elnyomó"

Érvsebész 2020.09.28. 20:53:39

@mafi mushkila:
"...a háta legyen ujra görbe,
lába csámpás, bujjon az álla szőrbe!
Bibircsók nőjjön a hasán!
Gyűrje e verset kapzsi tenyere!"

kemény keleti kommentelő 2020.09.29. 08:12:10

@nerángass: ... De azt is írja a 444 cikke, hogy Orbán bevallotta, hogy egyetlen döntést sem hozott, csak a közvélemény döntéseit követte.
Meg azt is, hogy tavasszal is szar döntést hozott a közvélemény, aminek a döntéseit követte, és most is a birkák után lohol.

Most tényleg, milyen vezetőnek nevezzük azt, amelyik leghátul lohol a többiek után ?

Orbán a közvélemény után megyen,
a közvélemény a sajtóvélemények után megyen,
a sajtóvélemények az olvasók kattintásszáma után mennek,
az olvasók a világtrendek után mennek,
a világtrendek az influenszerek és bloggerek után mennek,

...
vak vezet világtalant.

Nem tudom, higgyek-e ebben a mosdatásában, de lehet egy olyannak is a jele, hogy a közvéleménykutatások szerint a tavaszi lezárás egy oltári nagy faszság volt, és ezért Orbánt eléggé hülyének tartják a vezetéshez.
Ezért kell ráfognia a döntéseit a közvélemény nyomására.
Neki, az okostóninak... Aki mindig minden nyomás ellen meghosszabbította a hülyeségét Bicskéig...
Hát esmeg nem hiszek ennek a hazuk kis takonynak. Sajnálom.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 10:16:09

@kemény keleti kommentelő: :-( Az is baj hogy nem következetes minidúcsénk. :-( Ugyanis ha az ipari méretű lopikálásról van szó akkor nem kíváncsi a köz véleményére. :-(

velőtanya 2020.09.29. 11:32:23

@nerángass: @kemény keleti kommentelő: Még ha komolyan is vennénk az inzultáció "eredményét", azok a válaszok a nyár közepén születtek (ha egyáltalán megszülettek), amikor a kimutatott napi fertőzöttek száma 10 alatt volt, és volt amikor egy hétig nem halt meg senki. Erre hivatkozni a jelenlegi helyzetben (a portfolio tegnap 25 ezerre becsülte a napi új fertőzöttek valós számát) duplán-triplán röhejes.

deckard_r 2020.09.29. 11:32:42

@kemény keleti kommentelő: vö. a vicc: "az indiánok már szeptember óta vágják a fát..."

Muad\\\'Dib 2020.09.29. 12:03:52

@velőtanya:
Ha a napi fertőzöttek száma 25 000 és a halálozás nem ugrik meg nagyon (sőt, nem ugrott), akkor ez a vírus bullshit, mert ebben az esetben a mortality rate kisebb mint a szezonális influenzáé. Amit nem hiszek, szóval ez a napi 25 000 valahogy nem jön ki...

ámbátor 2020.09.29. 12:19:13

@Muad\\\'Dib: Mert szerinted hány halott van naponta? És honnan tudod?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 12:22:21

@nerángass: Ha megcsinálják nélkülünk az új Eu-t akkor jól megjárjuk. :-(

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 12:24:13

@ámbátor: Euromomón követhető.

www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

A múlt héten a hazai halálozás az ilyenkor szokásos alatt volt egy kicsit.

deckard_r 2020.09.29. 12:25:20

@Muad\\\'Dib: a trükk az, hogy a halálozás és a fertőzés között átlagosan 14-21 nap is eltelik... a mai elhunyt szept elején-közepén fertőződött...

Muad\\\'Dib 2020.09.29. 12:39:03

@ámbátor:
Mondjuk onnan, hogy nem állnak kamionok a halottasházak előtt hullákkal telepakolva, és a tömegsírokat sem ássák még az alföldön. Tudom, hogy egyesek szerint itt hegyekben is lehet hullát eltüntetni mertviktor, de ez egy kapitális kreténség.

@deckard_r:
Ezért mondtam, hogy ez ki fog derülni.

velőtanya 2020.09.29. 12:42:17

@Muad\\\'Dib: Nem tudok egyértelműen állást foglalni egyelőre - sokszorosan bizonytalan és ráadásul elég rövid távú adatokkal tud csak operálni mindenki - de annyira azért biztosan nem egyszerű a dolog, mint ahogy te látod.
Néhány szempont ehhez:
1. A halálozások száma követi a legnagyobb spéttel az "egyre több ember fertőződik meg, de a döntő többségük fiatal" fázist - ami kb. egy hónapja indult Magyarországon - ez akár 6-8 hét is lehet (Előbb lassan, majd gyorsabban elkezd nőni az átlagéletkor, és amikor 4-5 hét múlva már újra sok az idősebb fertőzött, onnantól 2-3 hét, míg elkezdenek nagyobb számba meghalni)
2. Valójában nem tudjuk, hogy hányan halnak meg Covid-ban. Hosszú távon persze ez az adat nehezebben manipulálható - főleg ha tényleg berobban, és a halottak abszolút száma látványosan megugrik - de egyelőre (nagyon) rövid táv van ebből a szempontból
3. A tegnapi 13 még ezekkel együtt se egy parádés szám éppenséggel, főleg ha figyelembe vesszük, hogy aki tegnap meghalt, az még a tesztelési rezsim végleges összeomlása előtt lett fertőzött
4. Orbán tekintheti kizárólag a (bevallott) halottak számát érdemi paraméternek (és szarhat le minden mást), de én nem szeretném azt se, hogy pár hónappal egy átvészelt Covid után még mindig abszolút ne érezzek ízeket és/vagy alig tudjak felmenni lépcsőn a második emeletre, nem is beszélve az ennél rejtettebb, de (akár) súlyosabb utóhatásokról.

nerángass 2020.09.29. 12:50:13

@rdos:
Jó, hát Rutte közismerten elég keresetlenűl szokott fogalmazni. Itt is, szerintem egy projekció volt inkább, de az is igaz hogy Orbán állandóan erre játszik. Normális hogy egyeseknek nagyon hiányzik egy olyan működő mechanizmus, amellyel helyre lehetne tenni a rogue államokat. A román sajtó, a Reuterst idézve írta, hogy Lengyelország és Magyarország egy olyan közös intézményt hoz(ná)nak létre, amely azt „vizsgálná”, hogyan respektálja az unió a jogállamisági kritériumokat. Jellegzetes Orbán tempó.

nerángass 2020.09.29. 13:18:27

The bullshit does not stop. Jourova monnyon le. Mert szóviccet mert csinálni. Az illiberal democracy -t, "ill liberal democracy"- nek nevezte. Amire Orbán, tegnapi, von der Leyennek cimzett levelében "sick democracy" - t használ. ( Orbán levelét a román sajtó leközölte )

444.hu/2020/09/29/uj-frontot-nyitott-orban-az-eu-val-vivott-haborujaban

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 13:20:20

@velőtanya: Mondjuk ha a napi tesztelések számát nem növelik drasztikusan, akkor még sajnos sokáig nem vesszük észre a terjedés valós mértékét. :-(

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 13:26:16

@nerángass: Az Eu nem veszi észre hogy egy gátlástalan picopatával van dolga, akivel nem tárgyalni kell hanem berakni megfelelő picológiai ellátást nyújtani képes zárt intézménybe. :-(

kisa 2020.09.29. 13:47:36

@rdos: Ez sajnos nem az EU feladata. És mint látjuk, a gazdasági érdekek ott is gyakran felülírják az elveket. Amíg orbán lefekszik a német autóiparnak, addig meg fogják tűrni. Ráadásul nincs se jogszabály, se predecens arra, hogy mit kezdjenek a zsebdiktátorokkal.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 14:04:28

@kisa: Munka egészségügyi ellátás, üzemorvos csak van az ogy-ben?

Barkalot 2020.09.29. 14:37:52

@Muad\\\'Dib:

A halálozás hetekkel a fertőzés után következik meg. Akik most meghalnak még a hónap elején, esetleg augusztus végén fertőződtek meg. Szóval korai az öröm sajnos.

ijontichy 2020.09.29. 14:40:47

@kisa: Majd lesz. Nekem is csalódás, de tudomásul kell venni, hogy a jelenlegi EU-s politikusi nemzedék, a hosszas "szarakodások" útján, lassan és kínkeservesen kialakított konszenzusok és kompromisszumok nemzedéke. Ezzel együtt, mert a sajtó teszi a dolgát (és mert a 80M német zöme nem érdekelt közvetlenül és vastagon az ABM... művekben), előbb-utóbb a saját adófizető választóik fogják kikövetelni a s̶u̶d̶r̶i̶b̶u̶n̶k̶ó̶ udvariatlan stöpszli és társai megrendszabályozását.
OK erre mondhatod, hogy "csak már látnám..." :-( Hát én is ;-)

Barkalot 2020.09.29. 14:41:57

@velőtanya:

Egy biztos: Ha jön a nyirkos szar idő, sokkal több lesz a beteg. Ez az influenzánál is így van egyébként. Attól tartok, mivel a szeptember eddig eléggé nyárias volt, még csak a második hullám elején tartunk.

kisa 2020.09.29. 14:42:08

@rdos: Szerinted ki az, aki ezt meg merné lépni? Nyilvánvaló, hogy egy nárcisztikus, kényszerképzetes pszichopata, akire egy birkanyájat nem lenne szabad rábízni, de most már annyira körülbástyázta magát buta, szervilis, tőle függő fazonokkal, hogy egyszerűen nincs senki, aki szólni merne, ennél sokkal kisebb dolgokban se. Ez addig marad, amíg él. Hacsak nem lesz egy március idusa, de én ebben nem bíznék.

incze 2020.09.29. 14:44:29

@nerángass: dear orban. vera jourova never said the hungarian democracy was "sick". sincerely. (baszodalássan)

---
és miért így: "ORBÁN Viktor"? alternatívák:

- ortodox: Orbán Viktor
- cap locks: ORBÁN VIKTOR
- cap locks + shift: orbán viktor
- mint a fenti, de üzenettel: Orbán VIKTOR

ennek így semmi, hacsaknem vagyunk sprituálisan és emocionálisan gecivel túltöltve.

kemény keleti kommentelő 2020.09.29. 14:46:13

@deckard_r: Nem ismerem ezt az indiánost. Miből van?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 15:37:17

@kisa: Mondasz valamit a "bástyákkal". :-( Ellenzéki összefogás?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 15:42:17

@Barkalot: Én is ettől tartok. :-(

Egy svéd járványügyi modellt (vagy még annál is lazábbat) a hazai svéd elvonási szintű adórendszerrel és etióp bérekkel (az eü-ben is, hiába emelik húsz százalékkal az eü dolgozók bérét) nekem nem tűnik kivitelezhetőnek, de persze ne legyen igazam. :-(

kemény keleti kommentelő 2020.09.29. 16:04:08

@deckard_r: Na, ez lenne az. Meg a foci a Magyar vándorból...

www.youtube.com/watch?v=WcdmGpI1WhI

kisa 2020.09.29. 16:45:56

@rdos: Abban sajnos nem hiszek. Oké, tegyük fel, hogy 22-ben az ellenzéki összefogás nyer, mondjuk 56-44 (ez szerintem az überlegeslegoptimistább verzió) arányban. De mi lesz azután? Már a kormányalakításnál elvérezne az "összefogás", megkezdődne a marakodás a bársonyszékekért, pozíciókért, pénzért, fegyverért, paripáért. Nem tudom elképzelni, hogy tudnának alakítani egy koherens kormányt. És akkor nem beszéltem a fidesz-ármánykodásról, amely nem ismer korlátokat, etikát, úriemberi viselkedést. A választás másnapján égne Budapest.
Nem, sajnos nem tudok hinni abban, hogy a NER békésen, demokratikusan megszüntethető.

kisa 2020.09.29. 16:47:18

@ijontichy: Szeretnék addig jó egészségben élni...

kemény keleti kommentelő 2020.09.29. 17:01:08

@kisa:..Veszítenek és ...Lerombolják Budapestet, mint 2006-ban...

És mit rombolnak le, ha megint győznek ?
Ahhoz elég élénk a fantáziád ?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 17:02:50

@kisa: Ha az ellenzéki összefogás deklarálja azt hogy csak ideiglenes kormány lesz, amíg megcsinálják az új alkotmányt és új és tiszta választásokat írnak ki, nyilván a választási törvényt is átalakítva, mondjuk egy évig (ennyi idő elég kell legyen a törvénykezésre és az elszámoltatásra) akár. De igazad van, légy pesszimista, abszurdisztánban jó hozzáállás, legfeljebb kellemesen csalódsz. :-)

kisa 2020.09.29. 17:32:07

@kemény keleti kommentelő: Nem. Az elmúlt 10 év rombolását se tudtam volna a legrémesebb rémálmaiban se elképzelni. :(

kisa 2020.09.29. 17:36:16

@rdos: Én vevő lennék egy ilyen megoldásra is, de vajon rajtam kívül még hányan? Sajnos, attól tartok, hogy a magyar nép nagyrészének "erőskezű" vezető a vágya. A karizmatikust direkt nem írom, mert hát kinek ki a karizmatikus.... nekem mondjuk pl. Sean Connery, de szerintem ő nem vállalná.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.29. 17:41:56

@kisa: :-) Akkor már ketten vagyunk. :-)

Karizma? Szerintem egy politikusnak egyetlen fontos tulajdonsága kell hogy legyen. Legyen becsületes. Mari néniben jobban bízom mint bármelyik önjelölt politikusban.

Ja? És régi álmom a nőpárt. Csak nők (vagy csak anyák? ezt majd ők eldöntik) a közéletbe! Férfiak pártoló tagok lehetnek, de nem lehetnek képviselők a nőpártban.

Az eü és az oktatás rögtön megjavulna, mert a nőknek - anyukáknak ez a fontos. :-)

kisa 2020.09.29. 17:47:45

@rdos: A karizma nekem se fontos, de hát a nép, az istendta, rajongani akar... Atöbbiben maximálisan egyetértek. A Momentum most csinál valami női politikusképzést... A női politikusokkal sokszor az a bajom, hogy férfiasabbak akarnak lenni a férfiaknál, amit bizonyos fokig meg is értek, hiszen egy rendkívül maszkulin közegben kell bizonyítaniuk. De biztos, hogy még így is jót tennének a politikának.

ijontichy 2020.09.29. 18:23:03

@kisa: @rdos: Nincs új a nap alatt. Bokros Lui ezt már szorgalmazta, valahogy így: "az nem igaz, hogy kábé egy évig képtelenek lennénk elviselni egymást..." Persze ehhez előbb az kell(ene), hogy a fidesz ellenes szavazóknak - a viktoriánus kamupártok mellett - tényleg csak egy választást ajánljanak: az "Eszcsépét" ;-)

"legrémesebb rémálmaiban se" Hogy én hányszor kértem már bocsánatot magamban Bartustól... :-(

"És régi álmom a nőpárt" Minden tiszteletem a hölgyeké, de félek, hogy egy tálib menyasszony-czunyiné-novák-féle orbáni vakondcsoport képes lenne "privatizálni" egy ilyen pártot. Bocs :-(

Muad\\\'Dib 2020.09.29. 20:25:07

@rdos:
Nőpárt? Aztán az mi? Az valami különlegeses dolog, hogy nő valaki? Valami olyan ami külön pártot érdemel? Tehát van a női közgazdaságtan, meg a női adórendszer, meg a női külkapcsolatok? És akkor lenne a férfipárt amelyik rögtön megmondaná, hogy na de hogyan teccettek esztet gondolni hiszen minden férfi tudja, hogy Friedman. Mire nem is, hiszen a nők tudják, hogy Keynes.
Nem tiszta még nekem teljesen ez nőpárt izé...

kemény keleti kommentelő 2020.09.30. 05:14:33

@Muad\\\'Dib: A fidesz közgazdaságtan, fidesz adórendszer meg fidesz külkapcsolatok az milyen ?
A nőpárt nem rossz, mert nők nemigen rúgnak labdába a focialista, körösztény, katonai pártállamban.
De nekem kéne egy városi párt is, mert a politikában csak a paraszti gyökerek összefonódása megy. A városok fosztogatása és fejőstehénnek nézése.

Muad\\\'Dib 2020.09.30. 07:27:40

@velőtanya: @rdos:
Nem igazán vagyok szakértője a témának, de ha a jelenlegi korlátozásokkal (maszkviselés) ilyen ütemben emelkedne a fertőzöttek száma ahogy a portfolio állítja, akkor lényegében 2-3 hónapon belül elérnénk a nyájimmunitást, ami a tudósok jelenlegi konszenzusa alapján lehetetlen. Tehát én továbbra is azt mondom, hogy valahogy nem jön ki a matek (legalábbis remélem). De sajnos ezt meg fogjuk tudni pár hét elteltével a halálozások számából.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.30. 10:12:46

@ijontichy: A nersevikek a romboláshoz valóban értenek. :-( Ezért is indokolt a nertőtlenítésük is. :-) Hogy ezt a fertőtlenítést miként lehetne megcsinálni azt nem tudom, de igény az volna rá.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.30. 10:19:59

@Muad\\\'Dib: Az a különös és nagyon értékes tulajdonsága van a nőknek hogy ma még csak ők tudnak gyermeket szülni.

Vegyünk két természeti katasztrófát mindegyik 200 fős törzzsel történik. Az egyikben 10 nő marad életben és 100 férfi, a másikban fordítva (100 nő éli túl és 10 férfi). Melyik törzs népessége éri el hamarabb az eredeti 200-at? (megfejtés a másik) Így már rögtön érthető hogy miért adjuk át az ülőhelyet a buszon a nőknek. Mert ők az értékesebbek.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.30. 10:25:10

@Muad\\\'Dib: A trend egyértelmű. A nertársak nem tesztelnek eleget minimum 3. hete. :-( Ettől kezdve sajnos csak találgatás a fertőzöttség valódi mértéke. :-( Olcsó gyorstetszt Bécsben, kutyát betanítani, csak az elmúlt napon volt két újabb lehetőség a tesztelési kapacitás növelésére. Csinálja a zoperatív törzs? Növeli a teszt kapacitást? Nem. :-(

Meggyőződésem, EZEK direkt nem tesztelnek eleget!

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.30. 10:26:16

Ahogy a Hadházy mondta találóan, ha egyet sem tesztelnek akkor már véget is ért a járvány?

Muad\\\'Dib 2020.09.30. 11:23:20

@rdos:
Ez a tulajdonság politika specifikus? A modern társadalmunk egyik alappillére (kéne, hogy legyen), hogy nem különböztetünk meg senkit nemi, faji stb. jellegzetesség alapján. A nők nem kisebbség Magyarországon, így ez az opció is kiesik. Az, hogy képesek utódot szülni nem ok a nőpárt létjogosultságára. Nem kifejezetten látom annak bármiféle okát amiért egy kizárólag nőkből álló párt bármiféle pluszt jelentene, vagy a létezése bármiféle racionális okkal magyarázható lenne.

Muad\\\'Dib 2020.09.30. 11:23:55

@rdos:
Fel nem merült a hozzászólásomban, hogy a tesztek száma elég-e (nyilván nem).

kemény keleti kommentelő 2020.09.30. 11:51:12

@Muad\\\'Dib: A nőpárt ötlet. Meg a te kommented a társadalmunk alappilléreiről.
Hogy az utódszülés még nem ok, hogy lehessen pártjuk is.
Mer az csak másoknak lehet.
Meg hogy egy pártnak a megalakulásához racionálisan magyarázható okot kell szolgáltatni.
Mind együtt.

Muad\\\'Dib 2020.09.30. 12:53:21

@kemény keleti kommentelő:
Nem kell, felőlem lehet nőpárt, szerintem nem tiltottam meg. De azért még tarthatom baromságnak, sőt érvelhetek is egy beszélgetésben, ugye? Megengeded nekem? Ugye, ugye meg? Sőt ha valaki férfipártot akar alapítani, ugye majd ott is leírhatom, hogy ez egy véleményem szerint kreténség?

Muad\\\'Dib 2020.09.30. 12:56:05

@kemény keleti kommentelő:
Másrészt valóban, nem kell racionális ok. A párt esetében nyilván elég ok, hogy xy-nak lopjon, vagy azt tudja mondani, hogy qrva anyját xy-nak. Ezzel amúgy nagyjából le is fedtük a teljes magyar pártpalettát.

kemény keleti kommentelő 2020.09.30. 12:56:45

@Muad\\\'Dib:... Most így rágondolva a mai libernyákozásra, nem is rossz ötlet az a nőpárt.
Ahogy a nemzeti oldal elkezdené kimondani a nőkről a kocsmaszagú véleményét, ... egyből elveszítené a szavazói felét.

kemény keleti kommentelő 2020.09.30. 13:05:38

@Muad\\\'Dib: Ahogy elnézem, .. nálunk legalábbis... mindig a fiatalok alapítanak pártokat, mert büdös nekik a másé és nem tudnak a régebbi pártokban érvényre jutni.
Na, ez a nőkre is igaz.
Nem tudnak feltornászni a pártokban, minden párt macsópárt, de az állampárt leginkább, és ha csak nők vannak, akkor legalább nincs munkahelyi szopatás, meg házaspárok és ágyasok rendszere.
Az egy komoly szempont, hogy ahol csak nők vannak, vagy leginkább nők, ott visszaszorul a természetbeni juttatások követelése.
Már kezd megtisztulni a közélet.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.30. 13:18:30

@Muad\\\'Dib: Kezdünk erősen off-ba menni a nőpárttal, de ezt még elmesélem mert aranyos. :-) Kérdezem egy nő ismerősömtől hogy akkor mi lenne, ha minden országban a csajok lennének hatalmon? Kis gondolkodás után rávágta:

Az lehet hogy Szlovákia és Mo egy évig nem beszélnének egymással (ez az öri hari, avagy örök harag ami szinte soha nem örök:-) a csajok között), de nem lennének háborúk. :-) On.

Amúgy ezek a mai modern társadalmak pont az emberségben, emberrel bánásban nem jók. Miért boldogabbak a kőkorszaki körülmények között emlékeim szerint ráadásul matriarchátusban élő indiánok mint mi a modern társadalmak lakói?

www.foti-peter.hu/gentischer.html

Muad\\\'Dib 2020.09.30. 13:22:32

@rdos:
Ezek az érvek mindig előjönnek, hogy mert a nők. De Magyarországon pl. a bíróságon emlékeim szerint többségben vannak a női bírók, családjogon pedig konkrétan brutális túlsúlyban. Ehhez képest folyamatos a kifakadás az embertelen bírói gyakorlat miatt. De lehet az iskolákat is mondani, ahol általában többségben vannak a nők, de, hogy ez békéssé tenné az iskola munkakörnyezetet az finoman szólva is erős túlzás. Szóval szerintem pont nincs ilyen, hogy a nők miatt majd ez meg az lesz. A lényeg az lenne, hogy mindenki a tudása, és az adott munkához való passzolás miatt lehessen ott ahol. Na ettől fényévekre vagyunk nyilván.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.30. 13:35:10

@Muad\\\'Dib: Linkem olvassad, ne engem. :-) De ha már (női) egyenjogúság. Azok az országok ahol ez szinte megvalósul ott jobb élni (Kanada, Hollandia, skandinávok). Ahol pedig kevésbé ott nem annyira (arab világ, ha úszik az olajban ha nem).

netukki 2020.10.02. 09:55:47

@kisa: Riogatunk, riogatunk? »A miniszterhelyettes szerint a virológus csak riogat a járvány elszabadulásával kapcsolatban | 24.hu«

24.hu/belfold/2020/10/02/orban-balazs-koronavirus-jakab-ferenc/

:(((

Podvinecz Marsall 2020.10.02. 10:05:47

@netukki: ha fociban nem is, koronavírusban lesz esélyünk a brazilok ellen.

velőtanya 2020.10.02. 10:08:22

@netukki: Mondjuk ez nem biztos, hogy jó irány, még abból az egyetlen szempontból sem, ami érdekli őket. Ilyen egyöntetű kommenteket talán még soha nem láttam a 24 fb-oldalán politikai vonatkozású hír alatt:
www.facebook.com/24ponthu/posts/3700489703335267

deckard_r 2020.10.02. 10:59:20

@netukki: ezt azért már nagyon nehéz józanul minősíteni...

deckard_r 2020.10.02. 11:01:26

@velőtanya: a jó irány a defenesztráció lenne... csehek vannak ezzel kapcsolatos haladó hagyományaik, lehet, azért óvatosabb ott a helyi királyjelölt a járvánnyal kapcsolatban....

nerángass 2020.10.02. 12:17:04

Nahát. Az egyedüli ország ahol "az emberek" által "választott stratégiát" vonultatják föl a koronavírus ellen. A kedves beteg beöltözött Pilátusnak és mossa kezeit.

444.hu/2020/10/02/orban-balazs-jakab-ferencrol-voltak-ilyen-riogatasok-az-elso-hullam-idejen-is

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.10.02. 13:13:42

@nerángass: Alig pár hete vezénylő tábornokunk vezényleti tervről meg hasonló katonásdiról hablatyolt, azzal hogy ezt a 2. hullámot milyen jól, ütemezetten terv szerint meg fogják fogni.

A dolgok mai állása szerint számomra pedig úgy tűnik hogy elkúrták. Nem kicsit. Nagyon.

Ezért megy a mosakodás, de ebből nem tud vezénylő tábornokunk győztesen kijönni. Milyen tábornok már az aki a katonái kívánáságát követi? :-) Egyszerű. Bukott tábornok. :-) Nem kell mást kívánniuk a katonáknak mint azt hogy ugyan menj már! :-)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.10.02. 20:29:44

@kisa: A virológus nem riogathat, Melinda Gatesnak szabad. Ja? Mert Ő (MG) szabad országban él. A virológus pedig nem. :-( Ilyen egyszerű. :-(

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.02. 21:03:51

@kisa: nem modellezik a járványt. a magyar szakemberek sokkal több információ birtokában vannak, sokkal finomabbak a modelljeik. ez egy rossz vicc. egyébként megkérdeztem.

deckard_r 2020.10.02. 21:07:12

@jotunder: az eredeti oldalon meg lehet nézni 95% CI-t is... úgy 2 nagyságrend... a vagy lesz vagy nem lesz kategória :)

kisa 2020.10.02. 22:10:28

@jotunder: Én nem értek hozzá. De valamiből csak "jósolnak". Az alapján, ami itt van, én simán el tudom hinni, sajnos. Viccnek valóban rossz, de ha netán a fele igaz... Írtam a barátnőm esetét. Mégis, milyen adatokból indulnak ki a magyar szakemberek?

kisa 2020.10.02. 22:16:58

A Barátnőm, ha valaki nem emlékezne rá, a Cecíliás posztból, pozitív lett szerdán a pénteken vett minta alapján. A vele egy háztartásban élő fiát és apját nem is tesztelték. Legalábbis szerdáig nem, pedig ők is tünetesek voltak.... Ha enyhén megússzák, akkor nem is lesznek tesztelve. Viszont fertőznek. És White999 is hasonló tapasztalatokról írt. Szóval, milyen adatokról beszélünk?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.10.03. 09:56:54

@kisa: Mit eredményez a nem elég tesztelés? Már persze azon túl hogy kevesebbnek látszik a fertőzötteknek a száma. Hát ilyen "adatokból" lehet kiindulni. :-(

www.portfolio.hu/gazdasag/20201002/koronavirus-magyarorszagon-tobb-beteg-lehet-korhazban-mint-az-adatokbol-latszik-451290

"Arról azonban sokkal kevesebbet lehetett hallani, hogy mi történik azokkal, akiknek rosszabbra fordul az állapotuk. Sajnos ilyenek is vannak, ők pedig úgy kerülnek be a kórházba, hogy még nincs pozitív PCR-tesztjük, így nem is kerülnek be a napi statisztikába a kórházi felvételük időpontjában."

ámbátor 2020.10.03. 14:29:57

@rdos: persze ha a nem tesztelt covidos lesz kórházképes beteg, akkor nem is a covidosok közé kerül és indul megint a tavasszal kipróbát intézményi góc.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.10.03. 14:41:31

@ámbátor: A cikk szerint teszt nélküli kórházi új felvételest úgy kezelik mintha kovidos lenne, csak elképzelni nem tudom hogy ennyi elkülönítésre lenne kapacitás? 2 ágyas szobában 1 beteg még rendben is van, de 8 ágyasban 1 beteg?

Hamar elfogynak így az üres ágyak. :-(

ámbátor 2020.10.03. 15:20:34

@rdos: ha kovidos lenne, a járványkórházba tennék

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.10.03. 17:05:51

@ámbátor: Ha lenne? Ha nem tesztelik le, honnan tudják hogy kovidos vagy sem? Na ez a gond. :-(