Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Nagy Biden-Trump Gyűjtőposzt

2020.08.25. 17:47 | jotunder | 216 komment

 

      Elkezdjük.  November harmadikán választják meg az Egyesült Államok elnökét. 

      Ha ma lenne az elnökválasztás  nagy valószínűséggel Joe Biden nyerné, de nem ma lesz az elnökválasztás.  

      A legfrissebb pollokban csak a republikánusok felé hajló Rasmussen mérte öt százalékon belül Trumpot, a You Gov 10 százalék körüli különbséget mér. Átlagban 7.7 százalék a különbség a közvéleménykutatóknál. Azokban az államokban ahol ez a meccs eldőlhet Biden vezet.  Trump elutasítottsága meglehetősen nagy (átlagosan 55 százalék körül van Nate Silverék szerint, itt is a Rasmussen az outlier.)

     Számomra a legmegdöbbentőbb az, hogy Texasban is Biden vezet. Az szinte kizárt, hogy Texas elektorait nem Trump fogja elhozni, ott utoljára 1976-ban nyert demokrata elnökjelölt.

     Biden alelnökjelöltje Kamala Harris hiperbiztonságos jelölt, félig fekete, félig indiai (apukája a Stanford Egyetem emeritus professzora, ő maga kaliforniai főállamügyész volt), és itt most nem lesz "basket of deplorables", nem akarnak felesleges konfliktust gerjeszteni a demokraták. Bidennek bölcsen hallgatnia kell mindenről, amiről egyáltalán lehetséges hallgatnia. 

     Közvetlenül a járvány kitörése előtt Trump helyzete még elég jó volt, 41 százalékos elutasítottságot mértek nála, amivel simán lehet nyerni a választást. A mostani 54.7 százalék nem néz ki túl jól. 

     Én leginkább az 538-at fogom nézni, és azt hiszem, a választás estéjén fogalmam sem lesz arról, hogy ki lesz a győztes. A fogadóirodáknál nem olyan rettenetesen nagy Biden előnye. 

     Ha történik valami különös (és az lenne a különös, ha az elkövetkező két hónapban semmi különös nem történne), majd írok külön posztot, de ezt szánom a Nagy Választási Posztnak.  

      

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6616176610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

velőtanya 2020.09.25. 23:40:36

@ámbátor: Szicsász, szicsász, majd tolnak egyet a potméteren Moszkvában.
Orbán A-terve nem bukhat el az amerikai választók szeszélyessége miatt.

kiazmarmegint 2020.09.26. 00:29:33

@ámbátor: @jotunder: Mint az valoszinuleg tudjatok, soha egyetlen republikanus sem lett elnok, ha nem nyerte meg Ohiot.

incze 2020.09.26. 04:03:32

@jotunder: @ámbátor: a fox elég feltűnően átlag alá mérte trampot mindenütt. remélem, csak jól (mind szept. 24.):

pennsylvania biden +7 (538 átlag +4.3)
ohio biden +5 (538 átlag +0.2)
nevada biden +11 (538 átlag +6.5)

velőtanya 2020.09.26. 10:19:23

Egy fundamentalista katolikus vargajudit lesz RBG utóda - - abortusz nem, migrácsok nem, fegyvertartás igen - szóval a tökéletes kombináció:
www.reuters.com/article/us-usa-court-ginsburg-barrett/trump-plans-to-nominate-conservative-judge-amy-coney-barrett-to-supreme-court-idUSKCN26G31M

ámbátor 2020.09.26. 10:38:33

@kiazmarmegint: Azért ez az Ohio most csak épp hogy kék, de ahhoz képest, hogy egy hónapja még 61-39-re adta a 538 Ohiot Trumpnak, jó a trend.

incze 2020.09.28. 03:59:17

www.nytimes.com/interactive/2020/09/27/us/donald-trump-taxes.html

tramp, az adófizető polgár. azért olyan sokat talán nem kell remélni attól, hogy pont annyi, amennyinek sejthető volt, de szép munka.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.28. 23:55:28

Kijött egy alaszkai adat. Kicsi a minta, 800 regisztrált szavazó. 1 százalékkal vezet Trump. Tizenöt százalékkal verte Mrs. Clintont.

kiazmarmegint 2020.09.29. 06:23:14

@jotunder: Talalos kerdes: az Egyesult Allamok torteneteben hany olyan elnok volt, akit (pontosan) ketszer valasztottak meg, de masodszor a szavazatok kisebb szazalekat kapta, mint eloszor? Az egyszeruseg kedveert maradjuk mondjuk a 20. es 21. szazadoknal, bar ez nem nagy megszoritas.

Késes Szent Alia 2020.09.29. 08:34:27

@velőtanya: Ez önmagában nem lenne gond: a rendszer működésének része, hogy konzervatív elnök konzervatív ideológiát valló embereket nevez ki, és fordítva. Jó, Trump nem konzervatív, de érted. Még a maguk ideológiáján belül bigott embereket is kinevezhetnek, mivel a kompromisszum nem úgy valósul meg a működésben, hogy van egyetlen helyes nézőpont, és minden jelöltnek azt kell vallania, hanem hogy a különböző factionök egyike se kerülhet annyira túlsúlyba, hogy ne kelljen egymással egyezkedniük (Madison, Federalist Papers). A rendszerbe elvileg be van építve a kompromisszum szükségessége, ami kiegyensúlyozott eredményt hoz, függetlenül az egyes jelöltek, ez esetben az alkotmánybírók egyéni nézeteitől. A nő egyébként kiválóan képzett, és emberileg is normálisnak tűnik (igen, még ilyen nézetekkel is lehet valaki normális), így szerintem nincs vele baj.

Egyébként sem az alkotmánybíróság alkotja a törvényeket jó esetben, hanem a törvényhozás, így közvetlenül nincs hatással arra a nő, hogy milyen törvények születnek mondjuk a "migráncsokról" (akik persze nem háborús menekültek, mint a mi migráncsaink, hanem klasszik bevándorlók, akik szűrése minden állam elfogadott joga, de ez itt mellékes).

A gond inkább az, hogy a bírók kinevezése egy adok-kapok játszmává fajult a pártok között, ahol mindkét félnek jogos sérelmei vannak évtizedekre visszamenőleg, így mostanra mindkét tábor a másikra mutogat, hogy tanító néni, ő kezdte. És mint egy háborúban, minden eszközt megengedettnek érez, hogy megtorolja a múltbeli veszteségeket. Ezért bizonygatják most jobboldalon, hogy igenis gyorsan át kell tolni ezt a kinevezést, mert harc van, és hasonló helyzetben a demokraták is ezt tennék (ami valószínű). A demokraták meg hozzák elő a Merrick Garland-féle esetet, és ők is azt érzik, hogy amikor eljön az idejük, majd jól megtorolják a sérelmet. Ez az, ami igazán bomlasztja a rendszert, nem a nő személye.

kemény keleti kommentelő 2020.09.29. 08:49:43

@Késes Szent Alia: Nincs semmi gond ezzel a jelölttel. A bigott hitélete nyilván megfér Trump kicsapongó magánéletével.
Inkább túlságosan liberális felfogásúnak nevezném, ha Trumpnál jól fekszik.

Késes Szent Alia 2020.09.29. 09:17:34

@kemény keleti kommentelő: Egy barterügylet tárgya a bírónő, a fontos pártemberek eddigi támogatásának ellenértéke.
Viszont Trump elnök úr sajnos 3 hónap, 22 nap, 9 óra, 43 perc és 18 másodperc múlva jól megérdemelt pihenésre tér, b'ezrat HaSem. Onnantól legfeljebb New York állam bírósága előtt láthatjuk izgalmas szerepben. Önmagában nem egy lényeges alak, csak a tanulságai fontosak.

velőtanya 2020.09.29. 11:49:02

@Késes Szent Alia: Több elemből áll össze, hogy miért szar ez a helyzet mindenkinek, aki nem szeretné fundamentalista keresztény irányba (még jobban) elmenni az USA-t - de a lényeg sajnos az, hogy összeáll.
Egyrészt Trump szokásos mázlija - de mondhatnánk úgy is: a populista széljobb vezetők szokásos mázlija - amivel 3 főbírót is jelölhet (vajon mikor volt ilyen utoljára egy 4 éves ciklusban?), de ott van a rendszer szándékos meghekkelése is olyan módon, hogy negyvenes-ötvenes embereket nevez ki (és ez az egyik legfontosabb szempont a kinevezésnél), ami - a többi bíró életkorát is nézve - legalább 20 évre biztosítja a konzervatív-fundamentalista többséget. Én nem élek ott, így bőven nem ez a legnagyobb problémám, de ebből rengeteg szarság fog még zúdulni az amerikaiak többségére - az abortusz ügyében például tudomásom szerint masszív kisebbségben vannak a betiltáspártiak*, de most az ő évtizedeik jönnek, ha nem is törlik el gyorsan és egy lépésben - de ez is egészen elképesztő, hogy az orvosi ellátás kiterjesztése a nemgazdagok egy részére hogy a pék faszába' lehet** alkotmányellenes, de azt is el fogják törölni, stb. De végül is mindegy, legyen ez az ő problémájuk, megvan nekünk is a magunké.

*Ez az egész egy agyrém, mintha az abortuszellenesekre bárki rá akarna kényszeríteni bármit. Ellenzed az abortuszt? Jogod van hozzá, tartózkodj tőle, senki nem fog rákényszeríteni. Te vagy az, aki másokat kényszeríteni akar, szokás szerint
**Mondjuk ahol a lakosság fegyverkezését sorozatlövő katonai fegyverekkel és nehéztüzérséggel amiatt nem lehet korlátozni, amit a 18-19. században írtak a témáról rizsporos parókás urak, ott nyilván ez is levezethető a Szent Szövegek valamelyik lábjegyzetéből (tényleg csak azt nem értem, hogy a disznóbőrből készült futball-labda érintéséért miért nem jár már (még?) kövezés.

velőtanya 2020.09.29. 12:13:16

@velőtanya: Még az jutott eszembe, hogy ha jól értem, ez a testület fogja elbírálni Trump biztosra vehető őrjöngését is a mindenféle csalásokról, ha veszít. Arra se vennék mérget, hogy lesz a hatból kettő, aki bármilyen döntést megszavazna, ami Trump ellenében szólna.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2020.09.29. 12:58:59

@velőtanya: ha biztonságos távolból (pl. a Tau Ceti egyik komfortos bolygójáról) nézhetném, kifejezetten érdekesnek találnám a fenti szitut. Vajon a kőkonzervatív főbírók a "világ legjobb és legdemokratikusabb" választási rendszerének tekintélyét vagy Trump egóját (és az újabb 4 év repub. elnökségtől várható kisebb-nagyobb privát előnyöket) tartanák megóvandónak?

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2020.09.29. 13:24:50

@Késes Szent Alia: "Egyébként sem az alkotmánybíróság alkotja a törvényeket jó esetben, hanem a törvényhozás, így közvetlenül nincs hatással arra a nő, hogy milyen törvények születnek..."

Tenyleg nem ok alkotjak, csak szo szerint barmelyiket elkaszalhatjak, ha olyanjuk van. Barmelyik torvenyt. Tovabba betarthatnak barmifele reformnak, pl valasztasi vagy fegyverviselesi vagy egeszsegugyi vagy akarmi. Illetve ugyanigy helyben hagyhatnak barmilyen abszurd torvenyt is. Tenyleg semmi baj nem szarmazhat belole, hogy Trump kokonzervativ 40-esekkel tolti fel az alkotmanybirosagot.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.29. 13:53:28

@Késes Szent Alia: Lényegében alkotmányozó ereje van a Legfelső Bíróságnak.
A szólásszabadságot ők szabályozták azzal, hogy elmondták, hogyan értelmezik az első kiegészítést, az, hogy vannak elidegeníthetetlen emberi jogok Amerikában az azét van, mert a SCOPUS a Tizennegyedik Kiegészítésnek adott egy ilyen olvasatot. a törvények bokrát a Kongresszus ülteti, de a Legfelső Bíróság a kertész.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.29. 14:44:48

@jotunder: Trump pedig a dakszli, amelyik oldalbapisálja.

libernyák 2020.09.29. 18:57:15

@Kettes: Lehet hogy az Indexes posztba kéne menjen, de ez egészen elképesztő:
index.hu/kulfold/2020/09/29/podcast_kibeszelo_a_trump-biden_vita_ele_lattmann_tamassal_es_jeszenszky_zsolttal/
Bazmeg, amerikai politikai podcast Jeszenszky Zsolttal, a "politikai hobbistával"!

Csak egy mondat a megkérdőjelezhetetlen politikai szakértőtől:
"Érthetetlen, hogy - a közvéleménykutatások dacára - miért gondolja bárki is, hogy Bidennek bármi esélye is volna. Van egy csendes többség, amely a kutatásokban egyáltalán nem jelenik meg."

Azért azt még én se hittem volna, hogy az "új Index" egy hónap alatt idáig jut el...

libernyák 2020.09.29. 19:19:48

@velőtanya: Hát igen, az mondjuk hihetetlen, hogy Trumpnak mekkora mázlija volt a főbírói kinevezésekkel...
A bírók kapcsán abban lehet reménykedni, hogy esetleg valamelyik konzervatív bíró középre kezd tolódni, ahogy ez már korábban is megtörtént.
Bár ezek a Trump által kinevezettek viszonylag szektásnak tűnnek, de azért képesek normális döntéseket hozni (www.nytimes.com/2020/06/15/us/politics/gorsuch-supreme-court-gay-transgender-rights.html)
A Roe vs. Wade visszafordításával szerinted meg mernek próbálkozni? Én nem ismerem igazán az USA-t, de úgy tudom, nem igazán szokott előfordulni ilyen (korábbi ítélet megfordítása), főleg nem egy ennyire megosztó kérdésben, ahol a többség pro-choice.*
Mire gondolsz az orvosi ellátás kiterjesztése kapcsán?

Amúgy felvetődött, hogy Biden győzelme után a demokraták kibővítenék a Legfelsőbb Bíróságot, hogy "egyensúlyt teremtsenek". Ti erről mit gondoltok (főleg jótündér)?
Mert nekem ez - attól függetlenül, hogy a liberális bírókkal értek egyet a legtöbb témában - elég durva lépésnek és még Trumpénál is nagyobb visszaélésnek tűnik.

Az tényleg abszurd (legalábbis innen nézve), hogy lényegében mindent egy 250 éves alkotmány alapján határoznak meg, amelynek ráadásul igen sokféleképp lehet értelmezni egyes kiegészítéseit (pl. 2-es).
A George Floyd meggyilkolása után kialakult tüntetéshullámnak és a BLM-nek is elsősorban azért örültem, mert ők meg merték kérdőjelezni ezeket az alapokat és nem heroizálták szolga módjára az amerikai alapító atyákat.
Talán végre kialakulhat erről egy diskurzus, és varázstalanítva lesz az amerikai alkotmány. :)

libernyák 2020.09.29. 19:36:25

@velőtanya: A bíróság kapcsán én is azt látom pillanatnyilag veszélynek, hogy hogyan reagálnak arra, ha Trump elveszti a választást és csalást kiált, főleg ha szoros lesz a választás és 1-2 körzeten fog múlni az eredmény.

"*Ez az egész egy agyrém, mintha az abortuszellenesekre bárki rá akarna kényszeríteni bármit. Ellenzed az abortuszt? Jogod van hozzá, tartózkodj tőle, senki nem fog rákényszeríteni. Te vagy az, aki másokat kényszeríteni akar, szokás szerint"

Az abortuszellenesek kapcsán szerintem azt nem érted, hogy ők az egész kérdéshez nem így állnak hozzá.
Ha ők az abortuszt gyilkosságnak tekintik - és annak tekintik és nem feltétlenül vallási meggyőződésből -, akkor (nyilván ebből kiindulva) joggal mondják azt, hogy az abortuszt (gyilkosságot) tiltani kell, attól függetlenül, hogy ki követi el, attól függetlenül, hogy nem velük vagy a barátjukkal szemben követték el.
Az abortuszelleneseket arról kell meggyőzni, hogy az abortusz nem gyilkosság, vagy legalábbis el kell érni, hogy megértsék, miért nem tekintik sokan az abortuszt gyilkosságnak.

Késes Szent Alia 2020.09.29. 20:57:02

@velőtanya: Igen, a bírók életfogytig való kinevezésre megérett a reformra. Ennek eredetileg olyasmi volt az értelme, hogy a főbírók függetlenül működhessenek a mindenkori politikai csatáktól, de amikor a kinevezés eleve a harc része, akkor értelmét veszti. Nálunk például 12 évig lehet valaki alkotmánybíró, kivételesen most átvehetne tőlünk valamit Amerika. (Persze mi is a németektől vettük át, ott is 12 év).  

Abortuszügyben, ahogy libernyák írta, senkitől nem várható, hogy a gyilkosságot tétlenül tűrje, márpedig aki hívő, annak ez gyilkosság és kész. Esetleg onnan lehet megfogni a dolgot, ha sikerülne meggyőzni őket, hogy nem a törvényi tiltás a jó módja az abortuszok csökkentésének, hanem az oktatás, a felvilágosítás, a megelőző egészségügyi ellátás stb. 
Egyébként maga Ginsburg, a női jogok bátor zászlóvivője sem volt oda a Roe v. Wade-ről született döntésért, mert azt gondolta, hogy túl hirtelen akart túl sok mindenen változtatni, és ezért keltett nagy ellenállást, ami most akár a hatályos kívül helyezéséhez is vezethet.

Késes Szent Alia 2020.09.29. 21:05:16

@jotunder: @Kettes: Ez nagyon szép volt. :)
De azért ezt lehet értelmes módon kritizálni is, azt hiszem. Például pont a Roe v. Wade esetén nem biztos, hogy legfelsőbb bírósági szinten kellett átnyomni a dolgot, a teljes országra egyszerre. Esetleg a tagállami törvénykezés tudta volna inkább úgy kezelni, hogy az fokozatosabb, elfogadhatóbb legyen, jobban illeszkedjen az adott államhoz.

Késes Szent Alia 2020.09.29. 21:08:57

@libernyák: Ahogy mondani szokták, nem egyetlen választás lesz, hanem 50 választás egyidőben. Sok kérdésben a tagállami bíróságok döntenek, nem feltétlenül megy fel a szuprém courtig a dolog. De amúgy ja, aggasztó, bár ezen Barrett kinevezése nem sokat változtat, mert egy 4-4-es döntetlen is botrányos lenne.

ámbátor 2020.09.29. 22:51:06

@Késes Szent Alia: És amúgy is 5-3 most az arány. Ebből lesz 6-3 ha kinevezik az űj bírót.

Késes Szent Alia 2020.09.30. 03:15:40

Szerencsétlen moderátor...

incze 2020.09.30. 03:22:40

elég világos tramp taktikája, mindenbe belevág, semmit nem hgy kifejteni, mindenkibe (moderátorba is) belefojtja a szót. ezt a vitát vagy végigbeszéli, vagy verekedés lesz. az "első szegmenst" mindenesetre sikerrel szétbombázta.

Késes Szent Alia 2020.09.30. 03:37:07

@incze: Ez nem is taktika, ez maga az ember.
És még a közönséget figyelmeztették az elején, hogy ne tapsoljanak bele, mert akkor nem halljuk a gondolatmeneteket.

libernyák 2020.09.30. 03:46:54

@incze:
@Késes Szent Alia: Az egész vita teljesen értelmetlen és destruktív.
Úgy általában populizmus mesterfokon, de amit Trump művel, az egészen hihetetlen...

Késes Szent Alia 2020.09.30. 04:07:05

@libernyák: Amíg értelmetlen, addig Trumpnak se segít a pollokban, és marad Biden előnye.

incze 2020.09.30. 04:07:20

@libernyák: @Késes Szent Alia: hát biden mindenestre belement a közelharcba (mi mást is lehet tenni), és tényleg nem túl szórakoztató, hogy még a vita hevében is ügyelnek arra, hogy az ún. üzeneteket hangsúlyosan elskandlják, "radical left", "law and order" vs "he has/had no plan", "african american" etc.

mindenesetre akár taktika, akár személyiség, tramp kissé meg van lepve ezen a kakaskodó bidenen.

incze 2020.09.30. 04:21:44

ezt nem hiszem el. tramp már megint az erdőmenedzselő népekkel jön a kaliforniai tüzek kapcsán. ez már nem szimpla ostobaság, hanem a demencia.

incze 2020.09.30. 04:53:05

Lisa Lerer (nytimes kommentátor):

---
Wallace is struggling to end the debate.

But he did it!
---

amennyire én ki tudom venni, tramp arra készült, hogy megfarkalja szlípi dzsót. ez nem történt meg. a négy évvel ezelőtti első clinton-tramp vitában clinton leiskolázta a maihoz képest pelenkás trampot, talán túlzottan is. az elsőprő intellektuális fölény arroganciaként üthet vissza (némi spéttel). ez most itt szenvedélyes vita volt, nem sok mondat fűződött a másik után közbevágás nélkül. ha a választótáborokat érzelem tartja össze, akkor sok változás ma itt nem történt, a trampisták egy kicsit csalódottak lehetnek, hogy bident nem mentővel vitték el, de ehhez a fajta csalódottságho ők már hozzáedződtek, szóval ez sem számít.

incze 2020.09.30. 05:01:13

az előzetes közvárakozás is az volt, hogy tramp fogja dominálni/nyerni a vitát: www.forbes.com/sites/andrewsolender/2020/09/29/polls-suggest-trump-narrowly-expected-to-win-first-debate-with-biden/

ha ezt is hozzávesszük, akkor a nyertes biden. ha tetszik, bebizonyította, hogy a pokrócsághoz nem kell semmi emebrfölötti.

Késes Szent Alia 2020.09.30. 05:14:51

@incze: Azt hiszem, a viták általában is kevesebb változást hoznak, mint amennyi a felhajtás alapján kinézne belőlük, most meg különösen elszántnak tűnnek a szavazótáborok, tán 6% van még, aki bizonytalan. Nem tudom, szegények mit szűrtek le mindebből, hacsak azt nem, hogy inkább hagyjuk a politikát meg a szavazósdit a 'csába. Lehangoló másfél óra volt.

OoOoOo 2020.09.30. 09:01:07

@incze: ez az agresszív közbevágásosdi az egyik olyan dolog, amivel a létező konzervativizmust azonosítani tudnám.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.30. 11:59:02

Megnéznék egy Trump-Varga Judit szabályok nélküli vitát.

nerángass 2020.09.30. 12:34:31

Azért volt két sokatmondó mondat Trump részéről az ú.n. vitán : Amikor az kérdezték, elhatárolódik e a fehér szélsőséges szervezetektől :

„Proud Boys, stand back and stand by” ( a Proud Boys az egyik legextrémebb )

A vita végefelé, a levélszavazás kapcsán : „ This is not going to end well” ( kétszer )

Ezek mind egyformák : ( "Készüljetek" )

libernyák 2020.09.30. 13:15:12

@nerángass: Ilyet azért nem nagyon láttam még amerikai elnökválasztási vitán.

Minden szempontból Biden, a kihívó tűnt a mérsékelt jelöltnek, míg az aktuális elnök Trump volt az, aki itt is 'anti-establishment' jelöltként próbálta pozicionálni magát, ami kissé nevetséges.

Trump igazából elsősorban nem is a saját programját adta elő - szemben Bidennel - hanem leginkább az ellenfelére reagált, őt kritizálta légbőlkapott kijelentésekkel (pl. erőszakos tüntetések kapcsán), állandóan közbeszólva, miközben ő maga nem volt hajlandó elhatárolódni a szélsőjobbos erőszaktól, csalásnak nevezte a levélszavazást. Talán csak law enforcement kapcsán sikerült Bident összezavarnia (name a group...).

Biden viszont a vártnál jobban teljesített. Többször is megakasztotta Trump hazugságait és tisztán beszélt, láthatóan inkább a szavazóknak címezte az üzenetét, mint Trumpnak azzal, hogy a kamerába beszélt. Neki is sikerült Trumpot kellemetlen helyzetbe hoznia az ügyei kapcsán, és szerintem a fiai kapcsán is őszintén beszélt.

Wallace is jól teljesített, agresszív, de korrekt volt, bár a vita végére - szerintem érthető módon - teljesen elege lett Trumpból.
Egyedül climate change kapcsán éreztem elfogultnak (mondjuk ott mondta a legnagyobb hülyeségeket Trump), ahol kvázi elkezdett Trumppal vitázni.

incze 2020.09.30. 13:53:25

surprise. a cnn nézőknek biden tetszettt jobban.

edition.cnn.com/2020/09/29/politics/donald-trump-joe-biden-debate-poll/index.html

ez a kérdezés eleve a biden felé hajlók közt zajlott, a fentebb linkelt forbes összefoglaló szerint az előzetes pollok zömében tramp dominanciáját várták, itt 56-43 arányban bidenét.

a cnn-nézők mellé oda kéne rakni a fox-nézők első reakciójának pollját, rájuk milyen benyomást tett a vita. (egy nappal később már késő, mert a fox [is] keményen dolgozik azon, mit láttál: edition.cnn.com/2020/09/30/media/fox-trump-biden-debate/index.html )

ámbátor 2020.09.30. 14:18:05

@incze: A CNN rendelte a felmérést, de nem CNN nézőkre vonatkozott.
cdn.cnn.com/cnn/2020/images/09/30/rel11a.-.debate.poll.pdf

incze 2020.09.30. 18:59:12

@ámbátor: ja, csak automatikusan hozzáértettem a tévénézőhöz a cnn-t, pedig tényleg nem.

"The survey is designed to be representative of those registered voters who watched Tuesday's debate, it does not represent the views of all Americans.

The voters who watched the debate were more partisan than Americans as a whole -- 36% identified as independents or non-partisans compared with around 40% in the general public, and the group of debate watchers was more Democratic than a typical survey of all adults, with 39% identifying as Democrats and 25% as Republicans."

Késes Szent Alia 2020.09.30. 20:13:39

Megpróbálnak valami rendet erőltetni Trumpra. Végülis még csak 74 éves:

"The Commission on Presidential Debates sponsors televised debates for the benefit of the American electorate. Last night’s debate made clear that additional structure should be added to the format of the remaining debates to ensure a more orderly discussion of the issues. The CPD will be carefully considering the changes that it will adopt and will announce those measures shortly. The Commission is grateful to Chris Wallace for the professionalism and skill he brought to last night’s debate and intends to ensure that additional tools to maintain order are in place for the remaining debates.

www.debates.org/2020/09/30/cpd-statement-4/

ámbátor 2020.09.30. 22:45:36

@Kettes: Vagy ugye az öltönyös törpék a palacsintasütölővel.

kiazmarmegint 2020.10.01. 04:13:50

Kivancsi voltam, még szeptemberben eleri-e a leadott szavazatok szama a negy evvel ezelotti osszes szavazat 1%-at, azaz 1.29 milliot. Igen, sot mar 1.8 millioan szavaztak.
electproject.github.io/Early-Vote-2020G/index.html

incze 2020.10.01. 07:32:51

@Kettes: ezzel teljesen egyetértek, azzal a kiegészítéssel, hogy viszont kutyák esetében szigorúan büntetném a használatukat.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.01. 10:38:50

@incze: Szerintem azt a termékcsoportot nem elsősorban kutyatulajdonosok keresik. Wink-wink.

ámbátor 2020.10.01. 12:47:27

@Kettes: egy távoli ismerősöd mutatta a neten, gondolom.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.01. 14:56:36

@ámbátor: Nekem nincsenek _olyan_ ismerőseim. A Nők Lapja Cafén olvastam.

velőtanya 2020.10.01. 15:28:08

@Kettes: Az még rosszabb, a fetlife-on legalább van egy külön aloldal rejtőzködő konzervatívoknak, de Nők Lapja és a Buci Maci BALLIBERÁLIS!!
444.hu/2020/10/01/kiderult-miert-gondolja-balliberalis-lapnak-a-kurucinfot-a-fideszes-mediaelemzoi

ámbátor 2020.10.01. 18:04:39

@Kettes: Na én meg _olyan_ lapokat nem olvasok.

velőtanya 2020.10.02. 09:28:18

Ez vajon kampányfogás, vagy igazi?
444.hu/2020/10/02/trump-koronavirusos

(És az utóbbi esetben jön-e az intravénásan beadott tisztítószer?)

aronsatie 2020.10.02. 09:42:38

@velőtanya: Remélem. És legalább napi 3x2 hidroxiklorokin.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.02. 11:53:18

I have great tests, folks. Positive tests. Amazing tests. I am the first POTUS who tested positive for COVID. They say I'm a a stable carrier. And you know what? They are right.

incze 2020.10.02. 12:50:04

@velőtanya: @aronsatie: @Kettes: azért ez elég fura. a zember azt gondolná, hogy a flótuszt meg a pótuszt legalábbis naponta tesztelik, és akkor nem gondolom tipikusnak, hogy mindkettő egyszerre pozitív, pláne hogy a flótusz kimondottan kerüli a pótusz társaságát (bár a keddi ordibálás végén produkált egy kameraképes nyakába borulást)

velőtanya 2020.10.02. 13:01:02

@Kettes: "Még Vuhanból ismerem, jó barátok vagyunk. Nagyon értékelem a hatékonyságát, amivel a munkáját végzi. Igazi győztes típus, sokszor beszélünk telefonon”
hircsarda.hu/2020/10/02/trump-halalom-eseten-is-folytatom-a-kampanyt/

velőtanya 2020.10.02. 13:06:25

@incze: Simán benne van, hogy kampányfogás - nem kell elmenni több vitára + Horn Gyula-effektus (1994) + egy jó ütemű és jól tálalt legyőzése a kórnak, mint második felvonás - de persze igaz is lehet.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.02. 13:34:03

@velőtanya: Ami visszaüthet, ha kitudódik, márpedig mi nem tudódott ki az elmúlt négy évben a Fehér Házból?

@incze: Nem tudhatjuk, lehet, hogy a flótusz egy kaukuszon kapta el a pótusztól a vájruszt.

netukki 2020.10.02. 15:32:50

@velőtanya: A párhuzam nyilvánvaló, a megfelelő pillanatban Horn is koronát kapott.

kiazmarmegint 2020.10.02. 16:00:56

Kivancsi vagyok, lelassul-e a mar most szavazok szamanak novekedese.

Grrr 2020.10.02. 16:24:36

@Kettes: And you know what? The doctors did not believe how positive my tests were. They said 'Sir, we have never seen a test so positive!" I tell you Sleepy Joe could never get a positive test result like this, no matter how much Adderall they put in him.

incze 2020.10.02. 18:09:41

@Grrr: and it'll be 2 times, 10 times, even 100 times more positive, soon.

kiazmarmegint 2020.10.02. 18:37:07

Biden tesztje negative. (CNN)

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2020.10.02. 23:47:32

Eeeees Trump mar korhazba is kerult.

labrys 2020.10.03. 00:54:03

@Kettes: @Grrr: @incze: :D

…de igazából nem hiszitek, hogy ilyesmiket fog mondani.
Pedig.

ámbátor 2020.10.03. 14:44:07

@labrys: You see I recovered the fastest ever. Doctors could not believe how fast I recovered. Nobody recovers like this. Only losers die with this china flu. I call it china flu. Many people call it different names but I call it china flu. It is like an ordinary flu for strong people. Only weak liberals die with this.

ámbátor 2020.10.03. 15:34:14

Azon gondolkodom, mi lesz ha elég republikánus szenátor kerül kórházba és nem tudják az új bírót elfogadni.

libernyák 2020.10.03. 18:48:28

@ámbátor: Meglesz az, talán még több is... :)

De csak maguknak köszönhetik:
"Unlike Democratic senators, Senate Republicans meet three times a week for lunch. And while they sit in a large room, they remove their masks to eat and to speak. Johnson, Lee and Tillis all attended Senate GOP lunches this week."

Azonban a lame-duck session alatt is elfogadhatják a bírót. Bármennyire is példa nélküli ez, nem fognak törődni vele, sokkal fontosabb számukra, hogy akár 20 évig egyértelműen konzervatív lehet a SCOTUS.

ámbátor 2020.10.04. 15:10:42

358: Pennszilvániában és ezzel országosan 19%-ra csökkent Trump esélye.

incze 2020.10.04. 20:06:58

@labrys: @ámbátor: tramp már holnap kijönne a kórházból, mondta az orvosa (-> ez egy @ámbátor +1 valószínűleg személyesen a pótusztól). eközben a betegsége lefolyása kezd nagyon is trampiánus lenni. kezdve ott, hogy enyhe tünetei voltak, de azért közben kapott kétszer némi oxit is, jó az, ha van elég, és aztán puszta elővigyázatosságból kórházba vitték, ahol viszont elég brutális gyógyszerezést kap, szteroiddal, ami után csoda, ha van hőmérséklete, nem hogy láza, és lelkesen beszámol az orvosi stáb, hogy nincs láza, majd jött a mai (részleges?) beismerés, hogy kicsinyítették trump tüneteinek súlyosságát a tegnapi orvostájékoztatón.

www.nytimes.com/live/2020/10/04/us/trump-vs-biden?action=click&module=Spotlight&pgtype=Homepage#trumps-doctors-said-they-downplayed-the-seriousness-of-his-illness-in-earlier-briefings

www.theguardian.com/us-news/live/2020/oct/04/donald-trump-covid-coronavirus-election-joe-biden-usa-us-politics-live-news-latest-updates#block-5f79fc0f8f080b5d569e4c87

incze 2020.10.04. 21:17:03

@incze: az érdekes, hogy a szteroid, amit kap, a dexamethasone, rendelkezik nih ajánlással covid-betegekhez is az alábbi esetben:

---
Given the preliminary results, the Panel:

* Recommends using dexamethasone (at a dose of 6 mg per day for up to 10 days) in patients with COVID-19 who are mechanically ventilated (AI) and in patients with COVID-19 who require supplemental oxygen but who are not mechanically ventilated (BI).
* Recommends against using dexamethasone in patients with COVID-19 who do not require supplemental oxygen (AI).
---
www.patientcareonline.com/view/nih-dexamethasone-recommendations-for-patients-with-covid-19

tehát explicite ellenjavallt, ha nem szorul a páciens oxigén pótlásra.

trump ebből a decadron nevű gyógyszert kapja, amelyet az átlagnál rosszabbra értékelnek: www.drugs.com/compare/decadron-vs-dexamethasone

deckard_r 2020.10.04. 22:30:49

@incze: a decadron meg a dexamathasone az tökugyanaz. A dexamenthasone az INN hatóanyag név, a Decadron meg a készítmény neve (brand name). Ami megtévesztő tud lenni, hogy egyes generikus készítmények hatóanyagnevet használják brand name-ként.

incze 2020.10.05. 00:08:21

@deckard_r: igen, ugyanaz. ezt is írtam, hogy trump ebből (dexamenthasone hatóanyagú gyógyszerből) egy gyöngébbre értékelt készítményt kap. a linkelt oldalon a jübb oszlopban a dexamenthsone készítmények általános felhasználása, és értékelésük átlaga (minthogy létező gyógyszer számos felhasználással), baloldalt a decadron (mint dexamenthasone alapanyagú készítmény, ez oda is van írva a márkanév alá) felhasználásai, és értékelése (mely alacsonyabb az átlagnál).

incze 2020.10.05. 00:42:12

@incze: a dexamethasone alatt fölsorolt brand-ek (Baycadron, Decadron, Dexamethasone Intensol, DexPak, TaperDex, Zema-Pak, ZoDex, Zonacort) közt háromnak van pontozása: www.drugs.com/compare/decadron-vs-dexamethasone-intensol-vs-dexpak-taperpak - ezek együtt adják ki az előző link jobb oszlopnak 6.5 átlagát.

deckard_r 2020.10.05. 07:28:45

@incze: csak azt akartam mondani ezzel, hogy a szubjektív pontozás irreleváns ebben a műfajban. Hatóanyag ugyanaz, kinetika generikum esetén közel azonos kell legyen, legfeljebb a tabletta színe v.nagysága ami nem tetszik...

deckard_r 2020.10.05. 07:35:18

@deckard_r: szórakoztató olvasni a review-kat szakmai szemmel... ez nem az a piac, ahol a fogyasztó szubjektív értékelése értékes információval szolgálna (a fentebb említett két kategóriát kivéve)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.05. 11:49:00

kocsival kiment a nép közé. tényleg nem normális. :)

deckard_r 2020.10.05. 12:33:55

@jotunder: nem, és ez már az a határ, hogy a szó klinikai értelmében nem...

ámbátor 2020.10.10. 21:18:20

358 már csak 14%-ra adja Trump győzelmét. Ugyanott 68% hogy a szenátus is átbillen.

incze 2020.10.19. 04:19:43

If Europeans could vote in the US Presidential election

Biden—Trump

European Union 83%—17%

Denmark 93%—7%
Finland 88%—12%
Germany 87%—13%
Austria 83%—17%
Greece 83%—17%
Spain 81%—19%
Sweden 78%—22%
France 76%—24%
Italy 74%—26%
Netherlands 69%—31%

United Kingdom 82%—18%

twitter.com/EuropeElects/status/1317965230459228162

sajnos a mogyorók nincsenek a listán. az utolsó idevágó amit láttam, az trampra nézvést nem volt túl hízelgő (putyinra annál inkább): 24.hu/kulfold/2018/07/25/vlagyimir-putyin-donald-trump-angela-merkel-nepszeruseg/

Késes Szent Alia 2020.10.19. 13:43:28

@incze: Na jó, de ki másra szavaznánk egy ilyen szocialista iszlamista disztópiában, ahol egész nap mást se csinálunk, mint adót fizetünk, és csak azért nem pusztultunk el valami háborúban, mert az USA szívességből megvéd, pedig csak szipolyozzuk a nátót.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.19. 14:02:21

@Késes Szent Alia: attól iszlámista dánia, hogy nem bántják a muszlimokat? amerikában majdnem négymillió muszlim él, george bush ensz nagykövete is muszlim volt, zalmay khalilzad. a dave chapelle muszlim. ez van.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.19. 14:57:23

bejött egy 18 pontos Biden vezetés. és egy egészen komoly pollstertől. valakik itt valamit nagyon elnéznek. lehet, hogy a részvételt? nem tudom. 18 pont nem lehet a különbség.

libernyák 2020.10.19. 14:59:02

@jotunder: Ettől függetlenül, egy elég elterjedt amerikai nézőpontot Késes Szent Alia elég jól írt le. :)
Egyébként nekem úgy tűnik (de én nem éltem Amerikában), hogy a muszlimok sokkal jobban integrálódtak az amerikai társadalomba, az ottani olvasztótégely jobban működik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.19. 15:03:09

@libernyák: amerikában kétféle muszlim él. az egyik muszlimnak született, bevándorló hátterű, a másik tipikusan fekete, aki fiatal korában tért át. amerikában vallási ügyekbe az állam olyan mértékben nem szólhat bele (miközben dániában államvallás van), hogy össze sem lehet hasonlítani ezeket a dolgokat. de dániában a bevándorló valahogy tényleg muszlimot jelent, amerikában meg inkább hispánt.

libernyák 2020.10.19. 15:27:13

@jotunder: most én inkább az előbbiről beszéltem, ezek a bevándorlók általában az átlagnál képzettebbek.
Dániában államvallás van? Lemaradtam valamiről?
Amerikában az állam nem szól bele ebbe, talán ezért is van sok-sok vallásos őrült, akik szerint a Föld néhány ezer éves és a Bibliában leírtakat szó szerint kell venni. Ott sokkal inkább a keresztény "radikalizmus" a probléma, szemben Európával, ahol inkább az iszlám radikalizmussal van gond.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.19. 16:22:14

@libernyák: Section 04
The Evangelical Lutheran Church shall be the
Established Church of Denmark, and as such shall
be supported by the State.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.19. 16:24:24

@libernyák: nem hiszem, hogy túl sikkes dolog lenne dániában az államvallás hívének lenni, semmiféle előnye sincs az evangélikus egyháznak, az egész teljesen formális. de szép templomaik vannak, az egyiknek a tetejébe fel lehet menni lóval, oda mindig elmegyek, ha arra járok.

Késes Szent Alia 2020.10.19. 16:31:36

@jotunder: Bocsánat, csak összeszedtem pár motívumot, amit Európáról szoktam olvasni jobbra hajló amerikai oldalakon. Sajnos számukra egyáltalán nem példaértékű, hogy Európa kire szavazna, inkább elrettentésként használható.

Ha meg nagyon jobbra hajló oldalakat nézek, ott már évek óta csak Eurábiaként emlegetnek minket, de még ha nem is mondják ki ennyire nyíltan, akkor is van egy olyan alapvetés, hogy Európában túl messzire ment az iszlamizálódás, Amerikában pedig valamiért nem.

incze 2020.10.19. 17:26:22

@Késes Szent Alia: nekem is valami ilyesmi ugrott be, meg hogy milyen jó, hogy van még egy megerősítés a 2016-os déjavu-höz.

netukki 2020.10.19. 18:14:43

Trump a tömeghez: Vigyázzatok, ha Bident választjátok, ő a tudósokra fog hallgatni!

www.huffpost.com/entry/trump-biden-will-listen-to-scientists_n_5f8d04dac5b67da85d1f86c2