Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Példamese az átlagról és az egyenlőtlenségről

2020.07.30. 11:44 | jotunder | 49 komment

 

        Egy fiatalember megpróbálja megtervezni az életét. Ha egy bizonyos életutat követ, akkor minden egyes évben ötven százalék valószínűséggel  másfélszeresére növeli a vagyonát, ötven százalék valószínűséggel elveszíti a vagyona negyven százalékát. Érdemes-e neki ötven dolgos évet áldozni az életéből erre?

        A vagyona várható gyarapodása  minden egyes évben \( 0.5\times 1.5 + 0.5\times 0.6=1.05\). Azaz ez az életpálya átlagosan 5 százalékos növekedést jelent  egy évben, ami  ötven év alatt átlagosan \(1.05^{50}\sim 11.5 \) -szeres növekedést jelent. Ez azt jelenti, hogy érdemes a fiataloknak elmagyarázni, hogy ezt az életpályát kövessék, hiszen ez a legjobb a társadalom számára is, és persze számukra is. Az ideális életút meghozza gyümölcsét. Átlagosan.

        Vizsgáljunk meg egy konkrét fiatalt, akinek az ötven évéből 25 jó és 25 rossz éve volt. Ekkor a vagyona növekedése \(1.5^{25}\times 0.6^{25}\) - szoros, ami azt jelenti, hogy nagyjából 0.07-szeresére "nő" a vagyona, tehát úgy tizennegyedére csökken. Még akkor is veszít a vagyonából, ha  27 jó és 23 rossz éve volt.  Akkor van a pénzénél, ha 28 jó éve volt és 22 rossz éve. 

        Amennyiben 50 helyett egy tetszőleges n-számot tekintünk, akkor azt láthatjuk, hogy annak a valószínűsége, hogy nem tűnik el szinte teljesen egy konkrét személy vagyona, exponenciálisan kicsi. Ez azért van így, mert annak a valószínűsége, hogy a jó évek száma mínusz a rossz évek száma  nagyságrenddel nagyobb, mint az n négyzetgyöke, exponenciálisan kicsi. 

       Ezt a példát természetesen több száz éve ismerik, az elmúlt években Nassim Nicholas Taleb libanoni-amerikai közgazdász "Life is non-ergodic" mantrája tette népszerűvé. Az élet valóban nem igazán ergodikus. Az, hogy átlagban hányszor tartóztatnak le egy embert az életében nem jelenti azt, hogy egy középosztálybeli embernek valóban ezzel az értékkel kell számolnia, az, hogy az egyetemet végzettek várható jövedelme szignifikánsan nagyobb, mint azoké, akik nem szereznek diplomát, nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy teljesen átlagos képességű emberre, akit még éppen, hogy felvehetnek valamilyen gyengébb intézménybe, fényes jövő vár.  Jó, majd írok délután, ha már dolgoztam, valami kurvafontosat is. 

    

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7816086068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mecsekijeti 2020.07.30. 12:33:54

most azért beszartam, hogy csóróság lesz, mire kölykök utáni idők jönnek, mert hát a tudomány az valóság. aztán rájöttem, hogy ez csak egy modell és én nem vagyok modell értékű

balmoral 2020.07.30. 12:54:27

Ez most Mészáros Lőrincről jutott eszedbe?

fuhur 2020.07.30. 13:15:06

@balmoral: " ötven százalék valószínűséggel elveszíti a vagyona negyven százalékát."

Ez épeszű embernek nem juthat eszébe Mészáros Lőrincről. Ha csak nem látta az ellenzék molotov koktél raktárait és kiképzett, elszánt utcai szabadcsapatatit.

balmoral 2020.07.30. 13:39:06

@fuhur: Nálam elő-előfordul, hogy viccelek.

Muad\\\'Dib 2020.07.30. 13:53:23

@fuhur:
Annál is inkább mert pénztáros, izé Mészáros Lőrincnek saját vagyona, mint olyan, nincs. :)

látjátok feleim szümtükkel 2020.07.30. 14:51:08

@balmoral:

Szerintem a Lajosról, a Simicskáról.

látjátok feleim szümtükkel 2020.07.30. 14:53:59

"Jó, majd írok délután, ha már dolgoztam, valami kurvafontosat is."

Szerintem ez az írás kurva fontos. Én már kipróbáltam, és nekem bejött a gyarapodás. Nem mészárosi métékben, de egy öregek otthonába már be tudnék fizetni.;D

combo 2020.07.30. 14:55:44

Szerintem nincs is sok értelme a kétféle lehetséges változás várható értékét nézni. Az egy összeg (per kettő); kamatos kamatnál viszont a szorzat kell.

Gondolom a mértani közép informatívabb itt (ami 1-nél kisebb).

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2020.07.30. 15:26:22

@combo: Pontosan. Ha X a véletlen szorzó ami 50%-kal 1.5 és 50%-kal 0.6, és minket az X1*X2*...*Xn érdekel, ahol az Xi-k függetlenek és X-szel azonos eloszlásúak, akkor:
Exp[log(X1*X1*...*Xn)] = n*Exp[log(X)] = n*log(1.5*0.6/2)=n/2*log(0.9). Ha n=50, akkor 0.9^(50/2) = 0.07.
Én azon szoktam tűnődni, hogy még ilyen exponenciálisan kicsi esélyű életutakat is be fog járni valaki a nagy számok törvénye szerint (random Mészárosok tétele), legyen az egy falangista autokrácia (Mo.) vagy a legnyitottabb társadalom (Spanyolország egyes részei 1936-ban :) Sőt, utána még könyvet is írnak róla, hogy mekkora koponya. Ld. az egyszeri embert aki milliókat keresett orosz ruletten.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2020.07.30. 15:30:29

Javítva: Exp[log(X)]=(log(1.5)+log(0.6))/2, ami tényleg a mértani közép logaritmusa 1/2*log(0.9). // Exp a várható érték.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.30. 15:33:41

@combo: az l játék után várható érték az ennyi. csak ez nem független azonos eloszlású események átlaga. a logaritmusa az, és akkor látszik, hogy mekkora a gebasz.

látjátok feleim szümtükkel 2020.07.30. 16:41:07

@jotunder:

A gebasz a logaritmus nélkül is látszik, csak közel kell menni a munkás emberekhez. Továbbá meg kell nézni a korosztályok éves halálozási számait. Sajnos én csak magyarul tudom mindezt írni, matematikusul nem. De sokan vannak még ilyenek, mint én.

dr Brcskzf Gröőő 2020.07.30. 17:09:42

@jotunder: de a logaritmus helyett a jövedelmet nézni az ugyanolyan, ahogy Aczél Endre számolta a „sose érjük utol Ausztriát”-ot, nem?

HaKohen 2020.07.30. 17:11:28

@látjátok feleim szümtükkel:

Igazad van, Dezső Bátyám!

Adalékként ajánlom mindenkinek Kertész Ákos (tudjátok, akit egy félreértett jelző miatt üldöztek el innen) MAKRA c. regényét. (Magyar adatom nincs, de a wiki szerint a világon 12 nyelven 1,2 millió példányban jelent meg.)

Szóval matematikusok és nem-matematikusok (mint én is) abból sokat megtudhatnak a gebasz természetéről és gyökereiről.

Fél év század alatt sokat változott a világ. És van, amiben semmit sem. Ha valaki közelebb megy a munkásemberekhez, erről is szerezhet némi tudást.

Most olvastam újra a Makrát, és rájöttem, hogy semmi értelme csodálkoznom a saját harcos pesszimizmusomon.

látjátok feleim szümtükkel 2020.07.30. 19:17:09

@HaKohen:

Mivel 71-ben adták ki, lehet, hogy olvastam is, de annyi mindent olvastam azóta, otthon és a munkahelyen, hogy már sok olvasott szöveg nem jön be, sem elsőre, sem másodikra. Azt tudom, hogy az indexre tett Moldovát sikerült megszerezni elolvasásra, látod, most nem jut eszembe a kivégzett főszereplő és a fiának a neve, pedig a fiú nem túl régen halt meg, szdsz-es volt. Ilyen a világ, mindenkit elfelejtenek egyszer. :(

Most Makrának utána olvastam, de csak az jött be, hogy elég sok hasonló történetet láttam, hallottam 71 óta. Nem Makra volt az egyetlen, és utolsó. A háború utáni "egyenlősdi" nagyon sok Makrát termelt. Nem találta helyét a születési közegében, meg az annyira áhítottban sem. Ezért nem tudok én sem matematikusul, nem az volt az én igazi közegem, de szerencsére ráleltem az igazira. Úgy látom, ez a nem találja a saját helyét a világban, most is divat.

combo 2020.07.30. 19:56:32

@jotunder: Ja, ezért írtad, értem.

Mert azon gondolkodtam, hogy miért kell meglepődni ezen. :)

GHermann 2020.07.30. 20:02:12

Kötelező említés: en.wikipedia.org/wiki/How_to_Lie_with_Statistics

És a legszomorúbb az, hogy az események igen kicsi része ténylegesen kiadja a szépen duzzadó átlagot, tehát absztrakt módon tényleg megéri a dolgot lefolytatni, csak a valóságban érdemes másként súlyozni a kimeneteleket (és odapillantani a második momentumra, hátha elárul valamit).

HaKohen 2020.07.30. 20:18:45

@látjátok feleim szümtükkel:

Emléxem; Jancsó kiváló filmje volt, még a Szegénylegények előtt. Régen láttam, talán mostanság érdemes lenne újranéznem.

Viszont a Makra és hasonlóan sikeres, bár némi botrányt kavaró akkori társa: Fejes Endre Rozsdatemetője olyan melóskörnyezetben játszódik, amely mára nagyobbrészt letűnt, és amennyiben nem, úgy egészen más. Viszont számos karakter és magyarhoni mentalitás szvsz nem változott. És ki ír ma már melósokról? Hozzátenném: ki ismeri KÁ-hoz hasonlóan saját életéből azt, hogy milyen a melósvilág?

mafi mushkila 2020.07.30. 20:33:34

@HaKohen: Hát én Tar Sándorért vagyok oda. De tényleg kéne ma is valaki.

velőtanya 2020.07.30. 20:44:45

@látjátok feleim szümtükkel: @HaKohen: A Makrából is készült film, Juhász Jácinttal a címszerepben. Emlékei szerint nem is lett rossz.

mafi mushkila 2020.07.30. 20:45:54

Én csak azt akarom mondani, hogy látom, hogy az izékével csináltad bele a számokat nagyon pöpec! (Behalna, ha tizedesvesszőt gyötörnél bele?)

resolution 2020.07.30. 21:25:46

Ne erőltessük a tizedesvesszőt.
Ha programozol, akkor úgyis tizedespont lesz.

Külsős 2020.07.30. 22:02:01

@HaKohen: @látjátok feleim szümtükkel:
Ha szerintetek tévedek, javítsatok ki, Az Oldás és kötés tényleg arról szólt, hogy a főhős a születési közegében már nem találja a helyét, az újban meg emiatt gyökértelen (Latinovits játszotta remekül, nagyszerű film volt, élesen emlékszem rá). A Makra egy árnyalatnyit más, szerintem. Ő végeredményben gyáva átlépni a másik közegbe, így aztán a születési közegében lesz gyökértelen, reménytelen.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2020.07.31. 01:13:03

Android 8.0.0. plusz FF alatt úgy nézett ez ki, hogyaszongya

"
A vagyona várható gyarapodása  minden egyes évben \( 0.5\times 1.5 + 0.5\times 0.6=1.05\). Azaz ez az életpálya átlagosan 5 százalékos növekedést jelent  egy évben, ami  ötven év alatt átlagosan \(1.05^{50}\sim 11.5 \) -szeres növekedést jelent.
"

, és én dógozásból hazaérve azzal a gondolattal mentem ki fűkaszálni, hogy kész, még az eleve nem szép emlékeimhez képest is sokkal jobban semennyire nem értem a matekot, pedig azt hittem, a nem-tudásról már túl sok mindent tudok.
Aztán elfogyott a benzin, majd holnap levágom a maradékot, meg a ház előttit is, de akkor meg az jutott eszembe, hogy. Emiatt aztán megnéztem a posztot asztalin, és elkezdtem vigyorogni.

Részben azért, mert így már azért számomra is olvasható, meg nem is olyan ismeretlen.
Részben meg amiatt, mert én a mateknál enyhén hatékonyabban "művelt" numerikus módszerek c. néhai tantárgyam alapján jutottam ugyanerre a következtetésre úgy két hónappal ezelőtt: az jött ki, hogy ebből így bizony cumi lesz, de vad, és viharos.

Mindenkiről képtelenség lesz "gondoskodni", de magunkról viszont kötelező lenne, mint amikor a repülőn kihullik az oxigénmaszk: aki akkor még észnél van, az vegye fel, és csak utána foglalkozzon a többiekkel. Most egy ilyen maszkos időszak jön, nem feltétlenül éli majd túl mindenki, egyeseknek nem jut majd elég oxigén, mert vagy beragad a kipergető automata, vagy nem helyezi fel senki, de sikoltozás közben már nagyjából mindegy, hogy mi lett a gépen eltervezve, a zuhanást kéne először túlélni. Az meg sajnos egy valószínűség-számíthatatlan ócska kis lutri mindenkinek, aki eltervezett gépen ül.

Nekem az jött ki X-re, hogy ne veszítsük el a csüggedésünket, de csak két tizedesre volt most kedvem kerekíteni.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2020.07.31. 01:42:57

@Mogorva (): na, jól átvert ez a felület (hogy nem és nem Disqus, az önmagában is uhhh már).
Szóval a telón backslash, zárójel, backslash, ti-mes (kötőjel nélkül, csak át ne verjen megint) stb., továbbá hatványozásjel, meg azt írja ~ helyett, hogy sim, ismét csak stb.

És amúgy ha ilyenből tud formázni a blogmotor, akkor miért nem tud mindenből, plusz AJAX, plusz szem-szájnak minden ingere? Talán, mert nem fontos a létezése sem?

látjátok feleim szümtükkel 2020.07.31. 07:54:29

@Mogorva ():

B*d, 1 óra 42-kór már aludni kéne.:Đ

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2020.07.31. 08:33:44

@látjátok feleim szümtükkel: hát, ha a dógozó egy szemből rátörő határidő szorításában pont arról elmélkedik (már hetek óta), hogy eddig talán x jó éve volt, meg y nem jó, és hogy y azért jelentősen nagyobb x-nél, és hogy ezzel most mit kéne kezdeni, mert valamit kurvára kezdeni kéne... szóval, akkor esetleg nem jól alszik.
:-)

kemény keleti kommentelő 2020.07.31. 08:53:07

@Mogorva (): Akkor a jó éveket annyira jóra kell tuningolni, hogy nagyon.
index.hu/kultur/media/2020/07/30/llegalis_musorszorassal_szerzett_szazmilliokat_budapesti_tarsaval_egy_nagykanizsai_ferfi/

Mert mondjuk, ha Mészáros Lőrincnek van 50 szegregátumban eltöltött éve zsíroskenyéren, aztán van 8 dollármilliárdos éve, akkor nem mindegy, hogy pontosan mennyi az a milliárd.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2020.07.31. 09:48:27

@kemény keleti kommentelő: egyeseknek nagy ötleteik vannak, vagy legalább egy haverjuk (plusz a jóisten és a szerencse), de ebből sem lehet általánosítani.

lmate 2020.07.31. 13:03:02

@jotunder: Meglep, amit írsz, valószínűleg félrértem. De attól még hátha másnak hasznos.

Ahogy én látom, a baj nem a függetlenséggel van (ha jól értem a probléma konstrukciódat, akkor az egymás utáni nyerések-vesztések definíciószerűen függgetlenek), hanem egyszerűen azzal, hogy a medián meg az átlag nagyon más. Más szóval, az eloszlásnak (mi a valószínűsége, hogy 50 forduló után adott mennyiségű pénzed van?) nagyon-nagyon hosszú a farka. Azaz: ugyan viszonylag elenyésző esélyed van csak arra, hogy az összesítésben nyerj végül, de olyan esetekben viszont annyira bazi nagyot nyersz, hogy az ellensúlyozza az átlagban (sőt), azokat az eshetőségeket, amikor vesztesz. (És persze a veszteségeid meg alulról korlátozottak, mert nem tudsz 0 alá menni.) A konkrét példában ugyan az esetek több mint 75%-ban vesztes, átlagosan mégis több mint meg 11-szerezed a pénzed.

A medián és átlag közti különbséget egész biztosan többet (és jobban) kéne tanítani (nem csak spec. mat-on!), például ilyen példákkal is.

vgab 2020.07.31. 13:39:13

@lmate: Így van, a magas várható érték olyan eseményeknek köszönhető, amik kis valószínűségűek, de óriási nyereséggel járnak. Minél hosszabb távon nézzük, annál inkább így lesz persze, egy-két évet még valószínűleg sokan kipróbálnának, ott nem ilyen drasztikusak a különbégek.

Kis összegekkel egyébként ilyen jellegű (értsd: valószínűleg bukom az egészet, de kis eséllyel sokat nyerek) játékot játszani nem feltétlen hülyeség, annyira nem, hogy szinte mindenki csinált már ilyet. A szerencsejátékokon kívül ilyenek a biztosítások is, ráadásul kedvezőtlen várható értékkel.

OoOoOo 2020.07.31. 13:46:12

@lmate: igen, erről szól; amit mondani akar, hogy veszed a log(X)-et és lesz egy összeged, utána nagy számok, amiből látszik, hogy majdnem mindenki szív.

incze 2020.07.31. 13:52:25

@Mogorva (): szerintem ehhez a blog motornak nem sok köze van, inkább arról van szó, hogy a brózer abban androidban hogyan viszonyul azokhoz a javascript, css, mathjax, mathml verziókhoz, font-kezelés, ésafenetuggyamimég, amellyel ez a látvány előáll. a jobb gombbal rákattintasz a formulára, és akkor kiviláglik, hogy elég durva nagy szoftver világ áll mögötte.

Péter 2 2020.07.31. 14:25:18

@Mogorva (): Ezért:

"Extensive browser support is an important goal for MathJax; at the same time, MathJax does require a certain minimum level of browser functionality. While MathJax version 2 went to great lengths to remain compatible with early versions of most browsers (even back to IE6), MathJax version 3 relies on more modern browser features, and so older browsers are no longer supported."

A bloghoz semmi köze, a böngésződhöz van.

látjátok feleim szümtükkel 2020.07.31. 16:35:19

@incze:

No, amit írtál, az meg nem matematikusul, hanem valami idegen nyelven van, amit fene sem ért - kivéve, aki informatikus.

Én egyet értek. Állítólag nőtt a magyar munkabér átlaga. Persze egyből eszembe jutott a közmunkásként dolgozó falusi rokon, és az, hogy vajon ki javítja fel az ő kis 50 ezer forintját 350 ezerre?

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2020.07.31. 18:38:08

@incze: @Péter 2: a böngésző up to date, itt az oprendszer lesz a ludas, de majd megszokom. Tudtam én ezt, csak nem sejtettem :-D
Meg nem is érdekes, csak zsémbelek feszt.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2020.07.31. 18:43:06

@látjátok feleim szümtükkel: fel se kell javítani, ha mondjuk csak a 8 órában bejelentett melósoknál átlagolgatnak... Nagy mágus itt a káeshá is, a hangulatjavítás egyik alappillére.

er4 2020.07.31. 20:29:42

@Mogorva ():
és ne felejtsük el megemlíteni azt sem, hogy az 5 főnél kevesebbet foglalkoztató cégek dolgozói is kimaradnak abból az átlagból.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2020.07.31. 22:39:05

@er4: na meg ez is, igen. Azok a piszkos kis részletek csupa apró betűvel szedve.

incze 2020.08.01. 02:33:54

@látjátok feleim szümtükkel: nemcsak a bérolló felső ága növeli az átlagbért, hanem (átmenetileg) az is, ha jól kirúgnak egy rakés kispénzűt az alsó ágról. - magyarnarancs.hu/gazdasag/azert-lett-mertek-magasabb-atlagbert-mert-az-alacsonyabb-fizetesuek-egyszeruen-eltuntek-131968

aki nem dolgozik, ne is egyék, kivéve ha jó vastag pénzért nem dolgozik. (kicsákföldön ez valamivel kevésbé demagóg duma)

incze 2020.08.01. 02:55:34

@mafi mushkila: tar sándor külön kategória. fejesnél, meg kertésznél van valami emberideál, amihez a szereplők implicite hozzámérve vannak, oszt elbuknak, sorsuk elgondolkodtató, meg izé. tar sándornál meg csak ott vannak, olyanok amilyenek, szilágyi lenke szavakkal, meg nagyon erős odatartozás, nem kebeldagadó, hanem belekozmált.

mafi mushkila 2020.08.01. 08:51:35

@incze: Nahát, köszi! Én ezt nem fogalmaztam meg magamnak így, de pontosan ezért érint meg.

közösperonos átszállás 2020.08.05. 20:40:04

@látjátok feleim szümtükkel: "Persze egyből eszembe jutott a közmunkásként dolgozó falusi rokon, és az, hogy vajon ki javítja fel az ő kis 50 ezer forintját 350 ezerre? "

A közmunkáért kapott pénz nem bér, nem számít bele az átlagbérbe, nem vonatkozik rá a minimálbér, etc. Szóval a közmunka az nem munka.

Persze kivéve mikor munkanélküliségi rátát kell számolni, mert akkor meg hirtelen az lesz.

Szóljon, aki innentől nem érti, miért van az, hogy a "számok" valahogy mindig csak javulnak. :-) (Nő az átlagbér, magasabb a foglalkoztatás, miközben infláció sincsen, ami már ebben a kombinációban is kb. lehetetlen.)