Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Bodolai meg akarta menteni az Indexet (hipotézisposzt)

2020.07.25. 11:54 | jotunder | 697 komment

 

      Az a hipotézisem, hogy Bodolai László valójában meg akarta menteni az Indexet Orbánéktól. Ő nem Orbánék embere, hanem beszorult Orbán kutyái és a szerkesztőség közé. Azokból az információmorzsákból, amit össze tudtam szedegetni, és ami hihetetlenül távol van bármiféle teljes tudástól, nem az jön le, hogy Bodolai lepaktált a rezsimmel. Ez az ember egyszerűen nem úgy néz ki, mint aki lepaktált a rezsimmel. Minden arra mutat, hogy még Szombathy és Sztankóczy sem akart lepaktálni a rezsimmel ( a rezsim azonnal rájuk is uszította a leggyilkosabb megadjáit).

      Az Indexre számos ellenzéki azért neheztelt, mert Orbán-ellenes propagandalap sem akartak lenni (ahogy a Vincent sem akar az lenni, és nem is lesz az, ha Orbán és Terrormari a feje tetejére áll, akkor sem), hanem független, populáris, de azért elég okos újságot akartak csinálni egy kvázi-diktatúrában. Ha indexesen akarunk viszonyulni ehhez az egészhez, akkor az igazságot kell kiderítenünk, és nem komfortérzést okozni magunknak, arra ott van egy csomó kiváló sör, Sören Kierkegaard a Victoriagade 8-ból, remélhetőleg határozottan helyesli ezt a hozzáállást.

      Az egy nyilvánvaló igazság számomra, hogy Orbánék tönkre akarták tenni az Indexet, de legalábbis a lehető legszorosabb pórázon akarták tartani, mielőtt végleg tönkre nem teszik. Orbánnak, Schmidtmarinak, mindenkinek, aki ezt az ocsmány, hazaáruló rezsimet fenntartja, élet és halál kérdése lehet adott ponton, hogy mit tudunk meg mi magyarkák, és mit nem. 

       Az viszont egyáltalán nem nyilvánvaló igazság, hogy 2020. júliusában tervezték tönkretenni az Indexet. Mintha aktív és proaktív lépések keveredtek volna itt össze, és nem én leszek az, aki az amatőrizmus Lionel Messijeként majd szétszálazom (vagy inkább mégis vonatkozásában?)  a történetet.

       A hipotézisem szerint Bodolaiék leépítéseket akartak az Indexnél és nem irányváltást. Persze ennek volt köze Orbánékhoz, de Bodolai úgy gondolta, hogy ha ezt tisztességesen le tudják vezérelni, akkor az Index megmenthető. Egyszerűen nem számolt azzal, hogy az indexesek ennyire elszántak, ennyire szolidárisak lesznek. Bodolai szerintem egyáltalán nem akart ártani senkinek. Legalábbis, ma július huszonötödikén a késő délelőtti órákban így érzem. Nem tudom, érzem.

      Az Index sokkal kisebb cég, mint amilyennek gondoltam, párszázmillióból megmenthető, egy komolyabb és aránylag tisztességes hátsó szándékokkal rendelkező befektető ezt a lapot fenn tudná tartani, és határesetként még azt is el tudom képzelni, hogy közösségi alapon is fenntartható, bár ez a léc kissé rezegni látszik. Kicsit normálisabb országban ez egy nagyon jól jövedelmező újság lenne, de Nyugat-Tádzsikisztánt kevesen gondolják kicsit is normális országnak. Nagyon normális országban persze a hitelesség a default value, ott sincs feltétlenül közös narratíva, egyetleg közös, mindenki által érzékelhető valóság,  de a nagyon-nagyon normális országokban még az is elképzelhető. Az a veszély nem fenyeget, hogy Magyarország valaha nagyon-nagyon normális ország lehet, én most a kicsit kevésbé undorítóval is kiegyeznék. 

    Még abban sem vagyok biztos, hogy az Index, lényegében jelenlegi formájában egy hétvége alatt, legalább ideiglenesen, ne lenne megmenthető. Semmiben sem vagyok biztos. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6416076934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kalamar 2020.08.02. 22:04:48

@combo: Vigyázzál a tippeléssel, mert csúnyán bebuknád. Az államháztartási kiadások rekordszintjét csak 2015-ben értük el 50,6%-kal. Eurostat:

UNIT Percentage of gross domestic product (GDP)
SECTOR General government
NA_ITEM Total general government expenditure

GEO/TIME 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
European Union - 28 countries (2013-2020) 44.8 46.3 50.2 50.1 48.6 49.0 48.7 48.0 47.0 46.4 45.9 45.8 45.8
Hungary 49.9 48.8 50.7 49.2 49.4 49.4 50.2 50.2 50.6 47.2 47.0 46.7 46.1

kalamar 2020.08.02. 22:13:24

@combo: *bocs igazad van, a rekord a 2009-es 50,7 a 2015-ös egytized százalékponttal alatta van.

Külsős 2020.08.02. 22:22:34

@kalamar:
Csak a korrektség kedvéért: vegyük figyelembe, hogy orbánék alatt a bevételi és kiadási oldalt egyaránt 2-3 százalékponttal megdobta az uniós támogatás, ami 2006-ban még jóval kevesebb volt. Úgyhogy a saját erőből megvalósított kiadásokat nézve, könnyen lehet, hogy @combo kolléga nem is téved olyan nagyot.

mafi mushkila 2020.08.02. 22:42:08

@Külsős: És, csiribí-csiribá, megint a makroadatokról van nagybaszó, és a kiadások szerkezetében végrehajtott országgyilkos változtatások nem érdemelnek említést.

Külsős 2020.08.02. 23:59:59

@mafi mushkila:
De bizony, én említettem fentebb, itt: @Külsős:

mafi mushkila 2020.08.03. 09:00:04

@Külsős: Igen, úgy értem! Folyamatosan vissza kell pakolni a témát. Nem maradhat említetlenül. Vettünk egy pincsit, amit kaviárral etetünk arany tálkából (és még harap is), közben koszban élünk, éhezünk és hullunk, mint a legyek (kérem, hogy aki életben van még, az ne húzza erre a száját, hogy nem is igaz, mert az úgynevezett másik emberek is számítanak), de jönnek zavartalanul a hozzászólók, akik arról beszélnek, hogy faszául stimmel 1 szám, pont, mintha ráköltöttük volna arra a pénzt, amire rá szükséges.

libernyák 2020.08.03. 10:10:07

@Külsős: Teljesen egyetértek. A válság a lakosság nagyon nagy többsége számára azt igazolta, hogy Gyurcsány tényleg "elkúrta", és az orbáni narratíva igaz.

libernyák 2020.08.03. 10:25:28

@kemény keleti kommentelő: "Én azt látom, hogy a válság nálunk 2009-ben kezdődött és 2013-ig tartott. Azután szerény, majd erősebb fellendülés mutatkozott . ("Mészáros Lőrinc"jövedelmében.)
"

Azért mert te más világban élsz mint az átlagember.
Sokáig az "erős forint" volt a jegybank mániája (részben a devizahitelesek miatt) - mind Járai, mind Simor alatt - az infláció sokkal nagyobb volt, mint a forint euróhoz képesti gyengülése - így a GDP (PPP) jóval lassabban növekedett, mint az euróban megadott GDP, és előbbi jobb indikátor.
Ráadásul az "átlagember" szempontjából sokkal fontosabb a reálbér és a munkanélküliség ezeknél az adatoknál, és ezek 2006 és 2010 közt rossz irányba változtak. A nyugdíjasok 2009-ig jól voltak tartva, de aztán vissza kellett vonni a 13. havit és az MSZP ezzel elvesztette fő bázisának jelentős részét.

libernyák 2020.08.03. 10:42:32

@mafi mushkila: @Külsős: @incze: @combo: @rikitikitevi: Lehet hogy én vagyok teljesen eltévedve, de számomra ez meggyőzőnek tűnik (persze a függésben tartott, manipulált tömegek is sokat számítanak, de azok ritkán váltanak tábort):
www.zsiday.hu/blog/mi%C3%A9rt-nyert-fidesz

libernyák 2020.08.03. 10:50:58

@mafi mushkila: Igen, sajnos a magyar átlag rövid távon gondolkozik, ezt jól látod.
Ha az elmúlt öt évben szépen nőtt a bére, akkor nem törődik azzal, hogy az oktatás "visszafejlődik" és alkalmatlan bármiféle felzárkóztatásra, az egészségügy romokban hever (a járvánnyal eddig nagyon szerencsés volt az ország) és nincstelenek százezrei nőnek fel, akik csoda, ha a közmunkánál többre jutnak.

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 11:03:12

@libernyák:Megkérlek, hogy ne idézgess engem. Nem a szobafalamon látom, hanem azon a 20 éves gdp alakuláson, amit belinkeltem abban a hozzászólásban.
Ha 2006-tól a helyzet szar lett volna, akkor nem növekedett volna a gdp, hanem csökken, mint Orbánod fényes uralkodása alatt.

libernyák 2020.08.03. 11:11:29

@incze: Jól látod, hogy az első Orbán-kormányt sem jellemezte semmiféle nagy "kompetencia", semmi komolyabb reformot nem mertek végrehajtani.
Az első két év gazdaságilag még elfogadható volt, de utána jött Matolcsy, aki elkezdte az esztelen költekezést.
Mondjuk a 2002-es majdnem 10%-os hiány nem csak az ő műve, ennek a felét Medgyessyék "jóléti reformjai" tették ki.

Utólag az "elmúltnyolcév" korrupciós problémái is röhejesnek tűnnek, tekintve a mai nagyságrendeket, és akkor mégis emberek százezreit nyerték meg a Fidesznek, míg 2015 óta gyakorlatilag senki sem pártol el a kormánypártoktól az elképesztő korrupció ellenére sem.

Viszont gondolom, hogy a sajtó hülyeségeket írt volna az akkori kormánnyal kapcsolatban.

Szerintem a sajtómunkások hibája az volt, hogy rosszul mérték fel a helyzetet: azt hitték, hogy egy normális nyugati demokráciában élünk, ahol egy ilyen teljesítmény (mondjuk a 2002-09 közti kormányzás) után teljes joggal kell simán leváltani a kormányzó pártokat, hogy az ellenzék kapjon 4-8 évnyi lehetőséget.
Nem a 98-2002 közti kormányzást magasztalták fel, hanem az azt követő 7 évet ítélték el, csak ebből az átlagolvasónak talán az jött le, hogy akkor az 1998-2002 közti kormányzás jó volt.

Csakhogy teljesen rosszul látták az ellenzéket: a Fidesznek a célja gyakorlatilag csak és kizárólag a hatalom megszilárdítása és a lopás volt, az intézkedéseiket alapvetően ehhez kalibrálták, a szükséges reformokat pedig nem hajtották végre (sőt, az oktatást reform helyett inkább tönkretenniük sikerült) - a sajtó pedig az ő győzelmük alá adta a lovat azzal, hogy szinte kizárólag a nyugati mércével mérve tényleg kirívóan rossz kormánnyal foglalkoztak.

libernyák 2020.08.03. 11:18:09

@kemény keleti kommentelő: Soha nem szavaztam Orbánra, de jó dolog vádaskodni.

Attól még hogy az euróban megadott GDP nőtt, nem volt jó a magyar helyzet, mert
1) hatalmas volt a költségvetési hiány, meredeken nőtt az államadósság
2) és az euróban mért GDP növekedést szinte senki nem érezte a "bőrén", mert a többség nem euróban, hanem forintban kapta és költötte el a fizetését, és az infláció jóval nagyobb volt a forint euróhoz képesti gyengülésénél
3) a környező posztszocialista országok (amihez valamelyest mérhetnénk a teljesítményünket) sokkal gyorsabban fejlődtek

mafi mushkila 2020.08.03. 12:37:53

@libernyák: o_O De hát nem nyert a fidesz utoljára! Van valami komoly gazdasági elemződ arra is?

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 12:40:28

@libernyák: Átlagjózsi leszarja, hogy mennyi a költségvetési hiány, a komplett államadóssággal és az inflációval együtt.
Ha van állása, húzza az igát, ha nincs állása, keresi a lét.
Nézd meg, hogy ez a kis covid vírus a 4 hónapja csinált egy válságot, és máris meglátszik a gdp-n, hogy sok a munkanélküli és lelassult a világgazdaság.

mfor.hu/cikkek/makro/visszaesett-az-unios-gdp.html

Ne mond már nekem, hogy 2002-2008-ig úgy volt az ország gazdasági válsághelyzetben, hogy ezt mindenki tudta, de a gdp-n továbbra is a növekedés látszott.

És ha lehet, akkor próbálj erre az ellentmondásra fidesz lózungok nélkül fényt deríteni.
Ha tudsz, akkor hagyjál ki minden fideszlózungot, és becsípődést. Ha nem megy, az se baj.

libernyák 2020.08.03. 12:55:26

@mafi mushkila: Miről beszélsz? Az önkormányzati választásokról?
Itt a listás szavazatok számáról van szó, abban arányait nézve a Fidesz egyáltalán nem rontott az önkormányzati választások során.
Az ellenzék részleges sikerei elsősorban annak köszönhetőek, hogy végre összefogtak, nem annak, hogy a Fidesz szavazókat vesztett volna végleg el.

combo 2020.08.03. 12:59:56

@kemény keleti kommentelő: "Átlagjózsi leszarja, hogy mennyi a költségvetési hiány, a komplett államadóssággal ..."

Nyertek is 2006-ban, nem? Meg a Kádár-rendszert is sokan szerették. Akkor mi a gond? A hiányt 2006 után kezdték lefaragni, ami a megszorítás szebb megfogalmazása. Azt nem szeretik az emberek.

"és az inflációval együtt."

Azt nem szokták leszarni, ha (látványosan) drágul a zsemle. Szerintem.

mafi mushkila 2020.08.03. 13:03:22

@libernyák: A fidesz eredményeinek gazdasági okai vannak, és az ellenzék eredményeinek politikai stratégiai?

libernyák 2020.08.03. 13:08:46

@kemény keleti kommentelő: Kezd fárasztani, hogy triviális dolgokat kell magyarázni neked.
Eddig csak azt éreztem, hogy olyan, mintha a fideszes szavazók jelentős részével nem élnénk egy országban, de úgy tűnik veled is megvan ugyanaz.

Két különböző dologról beszéltünk.
1) Az előző neked címzett hozzászólásomban arra reagáltam, hogy szerinted nem volt szar a magyar gazdaság helyzete 2006-ban, én pedig elmagyaráztam, hogy miért volt szar.
Most még egyszer elmondom.
Azért volt szar, mert a GDP PPP (ami jóval jobban meghatározóbb, mint az euróban vagy forintban mért GDP) lényegében nem növekedett, míg a hasonló helyzetű posztszocialista országokban szinte kivétel nélkül erősen nőtt, és mert mindeközben hatalmas volt a költségvetési hiány.
2) Korábban arról is írtam (neked és másoknak), hogy miért pártolt el az átlagjózsi a kormánytól.
Egyrészt azért, mert hallott egy felvételt, ahol a kormányfő nyíltan bevallotta, hogy hazudtak és 4 évig nem csináltak semmit, valamint a kormány gyakorlatilag az ellenkezőjét tette annak, amit a választás előtt megígért, és a gonosz "fideszes" sajtó erre emlékeztette is őt.
Másrészt pedig azért, mert a reálbére évekig nem nőtt, sőt 2009-ben jelentősen csökkent, vagy akár ki is rúgták a munkahelyéről és eközben durván megemelkedett a felvett lakáshitelének a törlesztőrészlete (ha felvett hitelt).
Emiatt hajlamos volt elhinni azt, hogy az, amit a Fidesz mondott az őszödi beszéddel és az aktuális kormánnyal kapcsolatban az teljesen helytálló, hiszen ő is nagyon rossz helyzetbe került (az "elkúró kormány miatt", gondolta), így 2010-ben Orbánra (vagy ha utálta Orbánt, akkor a Jobbikra) szavazott.

libernyák 2020.08.03. 13:09:42

@kemény keleti kommentelő: reálbére nem nőtt=hiába kapott nagyobb fizetést, a zsömle is hasonlóan többe került

libernyák 2020.08.03. 13:12:05

@mafi mushkila: Én azt mondtam, hogy a gazdaság a legjelentősebb tényező, és mindvégig a listás szavazatok megváltozásáról beszéltem.

Persze, hogy számítanak stratégiai szempontok, ha a Fidesz 4 részre szakadt volna 2018-ban és mindenhol 4 jelöltöt indít, akkor nem hinném, hogy együtt megnyerték volna a választást.

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 13:15:16

@libernyák: A zsömle mindig többe került. Az előző évtizedben kétszámjegyű infláció volt, és ahhoz képest 2002 után eljött az aranykor. Vagy 2000 után. Valahol az ezredforduló táján ment az infláció 10 alá, és onnan már csak fölfele vezetett az út.

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 13:17:01

@combo: Ez a zsemlés dolog úgy egyszerre jut az eszetekbe libernyákkal, vagy hogy ?

mafi mushkila 2020.08.03. 13:18:07

@libernyák: Nem, nem, ne te legyél fáradt! Teljesen jogos szerintem is a kérés, hogy ha egyenesen fideszes narratívaelemeket hozol megvitatni, akkor hámozd ki előbb az érdemi részeket, ha maradnak még a hámozás után is. Fideszes belügyeket megvitatni annyi más hely van.

combo 2020.08.03. 13:25:09

@kemény keleti kommentelő: Vagy az van, hogy olvasta a kommentem; vagy az, hogy elég tipikus a zsömlével szemléltetni az inflációt; vagy az, hogy ezt kaptuk a Fidesz-pártközpontból; vagy az, hogy ő és én ugyanaz az ember vagyunk; vagy...

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 13:25:44

@libernyák: Mert a kormányfő nyíltan …. nem nyíltan. Nem állt ki a kormányfő semmit sem bevallani nyíltan.
A sajtó csinált egy lehallgatási anyagból egy mondatosra vágott verziót és évekig azt hallgattuk minden csövön át.
Lehet, hogy nem egy országban élünk. Én itt a XI kerületben, de hogy te a londoni Habony központban, ahol 1000 troll dolgozik, az is lehet.
Mert kértelek, hogy ne használj fideszlózungot, de sajnos erre nincs lehetőséged, amint látszik.

libernyák 2020.08.03. 13:29:27

@combo: a kommentedet olvasva tettem ezt hozzá, mert a zsemle jobban szemlélteti az átlagember gondolkozását, mint a reálbér.
De most már hiába mondok bármit, nem fogjuk kimagyarázni magunkat a fidesz-pártközpontból. :)

combo 2020.08.03. 13:37:10

@libernyák: Nem is kell. :)

Aki azt nézi, hogy ki mondja, nem azt, hogy mit (reductio ad Hitlerum), azzal nincs is sok értelme beszélgetni...

libernyák 2020.08.03. 13:38:06

@kemény keleti kommentelő: igen, nem nyíltan, igazad van, én pedig elírtam.
Saját párttársainak mondta el, és aztán nyilvánosságra került
Ha nyíltan mondta volna el, akkor egész más lett volna a fogadtatása a nemfideszes oldalról, ahova szerintem mondjuk az Indexesek nagy többsége tartozott 2006-ban.

Amúgy tudtommal én is a XI. kerületben élek, de hát Londonból kapom az utasításokat...

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 13:38:08

@combo: Ugyeugye. Nehéz az ilyen szömlésekkel, de érted a problémát, azt látom.

libernyák 2020.08.03. 13:42:27

@mafi mushkila: bocsánat, de teljesen egyértelműen kifejtettem a véleményemet kkk-nak: 2006-ban nem volt válság, de igen szar gazdasági helyzetben volt az ország. Ezt az átlagjózsi is érzékelte a "megszorításokon" keresztül és leszűrte az őszödi beszédben hallottak alapján, de a helyzet 2009-ben vált nagyon súlyossá, ekkor szerezte meg a fidesz a kétharmadhoz elegendő szavazót.
Te mit gondolsz, miben tévedek?
Jó lenne erről egy normális diskurzus, amiben nem minősítenek minden második hsz-om után fideszbérencnek (és nemcsak engem, hanem a magyar sajtó nagy részét).

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 13:46:05

@libernyák: Talán kezd azzal, hogy lefordítod mondjuk azt a szót, hogy - megszorítás -. Mit érzett Rózsika a seprű mellett ? Jani bá a kazánházban ?

libernyák 2020.08.03. 14:00:25

@kemény keleti kommentelő: Azt hogy őt átbaszták, amit visszahallhatott az őszödi beszéd (eredeti és vágott verziójában) is.
Azt, hogy többe kerül a gáz és az áram és van gyógyszerfelírási díj, annak ellenére, hogy a tévében Gyurcsány azt mondta, hogy nem lesz, hogy ezek "igaztalan vádak".
Azt, hogy Orbánnak igaza volt, amikor a Hír TV-ben megszorításokról beszélt.
Ha valaki megnézett egy ilyen videót: www.youtube.com/watch?v=nJtkSL9S6bk, az elég lehetett ahhoz hogy Gyurcsányék ellen forduljon.
Nem értem, miért olyan nehéz ezt elképzelni.

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 14:08:50

@libernyák: ...Mert az előző 50 -60 évben is mindig többe került minden. Az inflációval éltük az életünket.
Szóval szerinted a közüzemi díjak éves emelését jelenti a - megszorítás - ?
Mert a többi, amit mondtál, a sajtótevékenység volt.

libernyák 2020.08.03. 14:27:39

@kemény keleti kommentelő: Azt hiszem, még mindig nem érted.
Az nem valamiféle fideszes sajtótevékenység, hanem tisztességes újságírás, amikor mondjuk egy újság/hírportál leírja, hogy

"Augusztustól 30 százalékkal emelkedik a gáz, 10-14 százalékkal a villany ára, két százalékkal több lesz az egészségügyi hozzájárulás, négy százalékkal emelkedik az szja felső kulcsa, drágul a cigaretta és az alkohol. A középső áfakulcs 15-ről 20 százalékra nő. Gyurcsány szerint nem kell félni, nem fog fájni."
illetve a
"A Magyarország konvergenciaprogramja 2005-2009 nevet viselő dokumentum már teljes egészében elérhető a Pénzügyminisztérium honlapján. A programban az olvasható, hogy a kereslet szabályozása érdekében a betegeknek fizetniük kell, amikor felkeresik az orvosokat.
A vizitdíjat az alapellátásban, a járóbeteg-szakellátásban és az ezzel kapcsolatos diagnosztikai vizsgálatok, valamint aktív fekvőbeteg szakellátás esetén kell fizetni.
A dokumentumból nem derül ki a díj nagysága, és az sem, kik mentesülnek a fizetési kötelezettség alól.
A program azt is tartalmazza, hogy 2007-től megváltoztatnák a gyógyszerek támogatási kulcsát, így minden vényköteles gyógyszer esetén térítési díjat kell fizetni."

és hozzáteszi, hogy
"Gyurcsány mindezeket tagadta a választási kampányban, és amikor Orbán Viktor ilyenekkel vádolta, akkor ezt ő "igaztalan vádaknak" nevezte és megkérte, hogy vonja vissza a "nagyon buta és igaztalan kampányt", miszerint gyógyszerfelírási díjat terveznének bevezetni"

libernyák 2020.08.03. 14:36:46

@kemény keleti kommentelő: " ...Mert az előző 50 -60 évben is mindig többe került minden. Az inflációval éltük az életünket.
Szóval szerinted a közüzemi díjak éves emelését jelenti a - megszorítás - ?
Mert a többi, amit mondtál, a sajtótevékenység volt."

Ha egy miniszterelnök a választás előtt azt állítja, hogy NEM lesz gázáremelés, villanyáremelés, gyógyszerfelírási díj, vizitdíj stb. és a választás után kiderül, hogy lesz, akkor az a politikua HAZUDIK.
Ez nekem nem volt nagy meglepetés, és örültem is annak, hogy a kormány végre meghoz néhány, a hiány csökkentéséhez szükséges intézkedést.
Azonban nyilvánvaló számomra - és nem értem, hogy nem nyilvánvaló számodra - hogy az átlagjózsi nem így állt hozzá, főleg amikor hallotta az őszödi beszéd részleteit, amelyben a miniszterelnök bevallja hogy állandóan hazudott és semmit nem csináltak az elmúlt 4 évben. Hanem azt mondja, hogy "baszd meg Feri, te nem erről beszéltél!".
De ha a 2006-os MSZP-szavazó "átlagjózsi" még egy ideig hisz is abban, hogy "oké, ez szükséges, reformok kellenek", akkor is elege lesz 2009-ben, amikor jelentősen csökken a bére, többeket kirúgnak arról a helyről, ahol dolgozik és jelentősen megemelkedik a hitelének a törlesztőrészlete. Ekkor visszaemlékszik az őszödi beszédre, és azt mondja - igen, tényleg ti kúrtátok el, és főleg te, Feri.
Ha utálja Orbánt, akkor a Jobbikra szavaz vagy nem megy el szavazni, ha nem utálja, akkor a Fideszre szavaz 2010-ben.

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 14:54:12

@libernyák: Nem kell az egész fideszkampányt fölmondanod. 20 évig ezt hallgattuk boltban, orvosnál, bankban, mindenhol szólt a Szíjjártó éjjel-nappal.

Orbán Viktor ezzel szemben előre közölte a választási programmját 2010-ben, hogyaszondja -
- Itt az idő -,
utána meg 2014-, hogy
- Folytatjuk -

Azt nem igazán hangoztatta, hogy
kikúrja az Alkotmányt a picsába,
elveszi a 4000 milliárd nyugdíjmegtakarítást,
elveszi az önkormányzatoktól az iskolákat,
elveszi a boltoktól a dohányárusítás jogát,
kitiltja a dohányosokat az épületekből,
100 ezres büntetésekkel fogja sarcolni a közlekedőket,
minden boltot és teherautót beköt a navhoz,
minden átutalás után tranzakciós díjat kell fizetni neki,
felszámolja …
kirúgja...
ellopja...
központosítja...
bünteti...
kötelezi...
megszünteti...
Debrecenbe költözteti...

Kábé egyetlen szóval se. Oszt mégis jól van átlagjózsi, mer most nem zaklatják ilyen választási programos izékkel meg idegesítő pénzügyekkel, gyujtogató kormánydöntőkkel, hanem söprögethet szép
nyugiban a háza előtt faleveleket.

combo 2020.08.03. 15:11:28

@kemény keleti kommentelő: A "nem igazán hangoztatta" és az "ellenkezőjét mondta" között van egy árnyalatnyi különbség...

Hidd el, van elég Orbán rovásán, az igazsággal is le lehet győzni (egy normális világban), nem kell alternatív valóságot gyártani. Az alternatív valóság kontraproduktív. De most már harmadszor mondom, többet nem fogom, ígérem.

Például felsorolhattál volna Orbán-hazugságokat, abból is van elég (pl. az egykulcsos adót régebben ellenezte, az a liberálisok mantrája volt). Illetve most Orbán idekeverése fölösleges, Gyurcsányról volt szó: Azt is írtam már, hogy az nem nagy politikusi erény, ha jobb, mint Orbán...

kemény keleti kommentelő 2020.08.03. 15:31:54

@combo: Nem számolom Orbánék hazugságait. Néhanap mond igazat is, de még azt sem számolom.
Ezek az intézkedések érték el átlagjózsit.
Kiballagott a kocsmából, kifizette a büntetést, elzarándokolt a dohányboltig, és nem lett pipás, ….mint a konvergencia programtól.... Muszáj röhögni.

Az átlagjózsi nem számol hazugságokat. Nem olvas programokat, mivel az átlagjózsinak nincs erre se ideje, se kedve. Elismétli a szíjjártóságot, mert ezerszer hallotta, de egy szót se ért belőle.
Hánytorgassák olyanok, akiket ezért fizetnek, akiknek van médiájuk és sok jót várnak egy diktátortól, aki szerintük kifizetődő lesz a jövőben.
Hogy mit mondott a Gyurcsányod eccer, az legyen a te gondod. Te biztos megúszod büntetés nélkül a gyujtogatást, mert nem vagy átlagjózsi, akit meg bevarrnának, ha felgyújtana egy középületet, vagy három-négy rendőrautót.

combo 2020.08.03. 15:38:13

@kemény keleti kommentelő: Hát akkor további termékeny igehirdetést és személyeskedést kívánok.

libernyák 2020.08.03. 16:21:44

@kemény keleti kommentelő: Basszus, mi lenne ha cáfolnád azt amit leírok, ahelyett hogy "fideszpropagandának" minősíted?
Még az is lehet, hogy az általam leírtak egy része egyezik a fideszpropagandával, na és akkor mi van? Még a fideszpropagandának is lehet néha igaza...
Nem az számít, hogy ki mondott ilyet, hanem hogy igaz-e.

Azonban úgy látom, téged ez nem érdekel.
Te azt vártad volna a pártfüggetlen sajtótól (pl. Index), hogy inkább titkolja el, hogy Gyurcsány hazudott, mert azzal, hogy erről hírt adtak és erről cikkeztek, a Fidesz malmára hajtották a vizet, olyat pedig nem szabad írni ami a Fidesznek jó, ami a Fidesz-narratívának kedvez.

Ahogyan írtad, szerinted az a probléma a sajtóval (pl. Index-el), hogy 2010 előtt - de még néha 2010 után is - sok olyan hírt közöltek, és néhány olyan véleményt is írtak, ami a Fidesz-narratívát erősíti.
Azonban ez teljesen rossz hozzáállás.
Vedd már észre, hogy a sajtónak nem az az elsődleges feladata, hogy azt méregesse, melyik hír melyik pártnak kedvez - hanem hogy azokat a híreket, amelyeket relevánsnak tartanak ők és az olvasók, közzétegyék!

Ehhez pedig minden bizonnyal hozzátartozik az olyan hírek közlése is, amelyek éppen a Fidesznek kedveznek.

AdvocatusDiaboli 2020.08.03. 16:22:36

@Kettes: "A tiszteletlenség nagyon erősen triggereli." Az alávetettek részéről. A megvetett libernyákok, komcsik, stb részéről a nemtetszés kifejezése pozitív visszajelzésnek számít, a siker jele. Számára örömforrás. Szerintem azért (is) keres minding új ellenséget magának, mert akarja hallani a jajveszékelést, anyázást, ilyesmit.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.08.03. 16:32:11

@kemény keleti kommentelő: Occam borotvája szerintem lenyesegeti ezt a feltevést. De persze tévedhetek.

@mafi mushkila: "sikerrel alakítják egy szerkesztőségben az alapvetéseket ... mindenhol vannak ezek a mikrokulturális hatások" Pontosan. Ilyesmi lehet a kulcsa annak, hogy a néhány meghatározó szerkesztőségben - sőt, dominánsan az egész ellenzéki közbeszédben 2010 előtt - makacsul bevette magát a kultúrába (és csak nemrég óta kezdett kicsit kikopni) pár olyan alapvetés, ami el is vitte a hátán azt, hogy "átvették a Fidesz narratíváját". Három ilyen példa:
- a "függetlenség" azt jelenti, hogy a gecizmustól és annak ellenfeleitől "egyforma távolságot" tartva kell írni/beszélni (mintha nem fogták volna fel, hogy nem színielőadást néznek, hanem a bőrükre megy a játék - illetve a színielőadás láthatólag túszejtéssel fog végződni a szereplők egyik jól körülhatárolható csoportja részéről, aminek a neve F-fel kezdődik és -idesszel végződik, és akkor nézhetünk/nek);
- Gyurcsány pária (és mindenki más is "szektás rajongó", aki nem hajlandó ez ügyben bizonyos szint - konkrétan a racionális kritika/irónia - alá menni), akiről úgy lehet beszélni, olyan alpárian rugdosni, ahogy csak a szerző nemes lelkülete engedi;
- a Fidesz által propagandacélból gyártott "híreket" reflektálatlanul át kell venni.

(Asszociáció: a hvg.hu ennek a modellnek szinte állatorvosi lova. Kívülről általában nem látszik, ki a ludas, de ott Hont tűnhetne olyannak, aki "alakítja az alapvetéseket", és ez az utóbbi cirka tíz évben bizonyára így is van: szinte kár, hogy tényleg fideszes volt, annyira ideáltipikus a prepotens attitűdje az ezredforduló előtti-körüli fideszes második generációra, hogy tökéletesen jellemezné őt a "fideszes" jelző, ha nem lett volna valóban az, ezért sajna nem lehet ezt ebben az átvitt értelemben használni rá. :D De maga a jelenség is szembetűnő: valaki, aki 2007-ig (!) a Fidesz tagja és politikusa volt, és akkor sem magától ment el, hanem kirúgták, ezzel óriási betűkkel írta ki magára, hogy be van oltva politikai tisztánlátás ellen; ehhez képest hiperaktív beszélő fej és publicista, a fárosz a tévelygő ellenzéki közönség számára. Plusz antigyurcsányista autodafékat tart a FB-ján és rendszeres szereplője a jobbikos tévé műsorának, ami szintén nem a civilizált világ bevett modellje egy független, magára adó lap rovatvezetője számára.

De mégsem előzmény nélküli Hont léte és befolyása a hvg.hu-ban. 2003-tól 2011-ig Hirschler Richárd volt ott a főszerkesztő, aki tökéletes példánya a hasznos idióta sajtómunkásnak: a jobb sorsra érdemes lapban rendszeresen jelentek meg Huth Gergely irományai, Schmidt Máriának egy konyhatigris elokvenciájával elővezetett meglátásai, és Mózer András álnéven Mong Attila (igen, a látványos rádiós tiltakozása miatt hőssé avatott újságíró) fröcsögései a Gyurcsány- és a Bajnai-kormányról. (Mérföldkő volt a Hirschler bukásához vezető úton, amikor M.A. egyik különösen jól sikerült darabja a Magyar Hírlap címoldalán kötött ki, ami kb. mindent elmond az írás minőségéről.) Mindez csak arra példa, hogy olyan mértékben általános az ellenzéki sajtóban is ez a szemléletmód, hogy az a kivétel, amikor nem jellemző: és pont ilyen pont a hvg.hu-nál Tóta W.)

A második bekezdéshez meg még csak hozzáfűznöm sincs mit: pontosan, ahogy írod.

@incze: +1

@Kettes: "Debreczeni, Kéri, Vásárhelyi, Bauer és Bartus" Kéri egy időben kb. azt tolta, amit Babarczy. nol.hu/belfold/keri_laszlo_csalfa_emlekezete-1388593

libernyák 2020.08.03. 16:44:25

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Szerintem a hvg-re manapság jóval inkább az jellemző, hogy nagyon széles a véleményírók ideológiai spektruma, van ott a szélsőbalos TGM-től az enyhén balos Révészen, a liberális Tóta W-n és a jobbos Honton keresztül a durván jobbos Seresig mindenki.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.08.03. 18:00:30

@libernyák: Mondjuk nem jött át, mert véleményekkel meg a véleményrovat vezetőjével példálóztam, de nem csak, sőt, nem is elsősorban a véleményekre, hanem a szerkesztésmódra, a címekben, megfogalmazásokban megjelenő elemekre/hangsúlyokra gondoltam, amik a kérdéses szemléletmódot hordozzák. Amúgy a véleményekben sem az ideológiai sokszínűség az érdekes, hanem az, hogy Tóta W.-t leszámítva így a névsor maga az antigyurcsányista népfront. :D Olyan felkért véleményszerzője alig van a hvg.hu-nak, aki _ne_ lenne hardcore antigyurcsányista; ez nem meglepő a rovatvezető idioszinkráziáját ismerve, de ebből a szempontból roppant egyoldalúvá teszi a véleményrovatot.

mafi mushkila 2020.08.03. 20:02:58

@libernyák: "Még a fideszpropagandának is lehet néha igaza."

Azért kell a kihámozás! Nyilván nem fogják megvonni maguktól a hazugságnak azt a módját sem, hogy valami valós ténymorzsát is felhasználjanak, szóval nem lehet azt mondani, hogy minden hazugság. De azt lehet és kell is mondani, hogy teljesen biztos, hogy a tálalásában, a kontextusában, az értelmezésében, az időzítésében, a következtetésében, a megfogalmazásában stb. elkerülhetetlenül lesz hamisság, manipulatív szándék, röviden geciség. Fideszt olvasni csak pontosan, szépen... Visszamondani meg pláne.

mafi mushkila 2020.08.03. 20:11:01

@libernyák: Az van, hogy nem elég ellenzékinek lenni, annak is kell látszani. Ha nem azon az oldalon vagy, meg fogod érteni. Te sem szeretnéd, hogy valaki beegye magát a beszélgetésekbe, és képes legyen témákat terelni, kizökkenteni, kedvére machinálni meg egyebek, amíg már elfogy az energia. Én megbízom azokban, akikben megbízom, másokban meg nem vagy még nem. Ilyen idők vannak. Ha mégis a másik oldalon vagy, akkor is meg fogod érteni :)

mafi mushkila 2020.08.03. 20:13:49

@mafi mushkila: Hozzátenném, az összes* ellenzéki mozgalmi összejövetelre úgy mentem el, hogy megkérdeztem: mit tesztek a beszivárgás ellen, mi van, ha én vagyok az?

*Nem úgy, hogy nagyon sok, de az összes.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.03. 20:22:27

@mafi mushkila: És? Mondták, hogy semmit, és akkor elkezdtél bomlasztani? Vagy mondták, hogy semmit, erre otthagytad őket? Vagy elmondták, hogy mit tesznek, és legközelebb ügyesebben próbáltál beépülni? Vagy csak kidobtak? :-))

mafi mushkila 2020.08.03. 20:28:40

@Kettes: @Podvinecz Marsall: Megmondhatnám, de meg kéne öljelek :)

Mindig annyira akartam ezt mondani!!!!

Podvinecz Marsall 2020.08.03. 20:35:05

@mafi mushkila: gyere, egy teraszon ülök, a Dunára látok, így sztem megtalálsz, várlak. Ja, egy üveg sör van a kezemben. ;)

mafi mushkila 2020.08.03. 20:41:58

@Podvinecz Marsall: Most értem oda... ne fordulj meg.

velőtanya 2020.08.03. 20:55:39

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: "Kéri egy időben kb. azt tolta..."
Igen, a múltkor én is elsősorban őrá gondoltam annál a kommentemnél, hogy "tekintélyes baloldali/liberális közírók" is agresszívan tolták a "direkt jó lesz a fidesz-kétharmad" szöveget, miközben kiröhögték és durván gúnyolták azokat, akik ennek az ellenkezőjét mondták.
És arra is tökéletes példa Kéri, hogy 1) soha nem volt képes önreflexióra emiatt, 2) neki továbbra is "Viktor" van, meg "a Kövérlaci", meg "a fiúk", mintha valami könnyed csíntevésről lenne szó, és nem az ország évtizedekre ható szétbarmolásáról, 3) ugyanolyan teflonarccal elemezget és jósolgat továbbra is, miközben az általa kigúnyoltak - akiknek igazuk lett - többsége már régen eltűnt a nyilvánosságból (és többnyire ma is lekezelés és gúny tárgya a kérik részéről)

dr Brcskzf Gröőő 2020.08.03. 20:56:34

@mafi mushkila: mármint ezt mondták neked? és te mit választottál?

libernyák 2020.08.03. 21:06:47

@mafi mushkila: Nem "témákat terelek".
Leírtam az álláspontomat, hogy miért győzte meg az átlagembert az orbáni narratíva, amire kkk és te sem válaszoltatok érdemben - vagyis nem adtatok valamiféle cáfolatot - csak megpedzegettétek, hogy ez nektek "fideszes duma", vagyis még arra sem érdemes, hogy vitázzatok vele, valamint megkérdőjeleztétek, hogy ellenzéki vagyok-e.

Erre mit kéne mondjak?
Be kell vallanom, hogy kezdem érteni, seol miről beszélt, bár szerintem eltúlozta a helyzetet: csak 2-3 ember van a Vincenten, akire igaz amit leírt, akik keresik az "elhajlókat".
Sajnos ő ebből hamisan arra jutott, hogy az "ellenzékiek majdnem mind elfogultak, ugyanannyira, mint a Fideszesek", pedig ez csak egy kis csoportra igaz, és az "elfogult ellenzékieknek" jóval több igazuk van, mint a fideszeseknek (utóbbiaknak közel áll nullához), ráadásul jól látták, mi jön 2010-ben, amit mindenképp el kell ismerni.

velőtanya 2020.08.03. 21:12:52

@libernyák: Nekem úgy tűnik, hogy itt páran eléggé felületesen olvasták a hozzászólásaidat, és összekeveredhetett nekik, hogy a szövegekből mi a saját véleményed/álláspontod, és mi az, ahol mások (például a "legkisebb rossz"-ra hivatkozó fidesz-szavazók) jellemző narratíváit írod le.

mafi mushkila 2020.08.03. 21:29:14

@libernyák: Szerintem elég sokszínűen válaszoltunk érdemben - nem nagyon voltál ezekre vevő, de hát az a te dolgod.

Amit seol szeret pedzegetni az egy marhaság szerintem. Bárki beleállhat a saját véleményébe, akár még a kapott véleményébe is beleállhat, semmi baja nem lesz belőle. Pár outright troll meg náci van kitiltva, nagyon helyesen. Abszurd elvárni azt, hogy ne válaszoljanak emberek dolgokra, vagy hogy ne azt mondják, ami gondolnak róla. Bárkivel megtörténik, hogy egyetértenek vele vagy vitatják, amit mond, aztán azt kezd vele, amit csak akar. Nem is értem, mit magyarázok ezen, abba is hagyom.

libernyák 2020.08.03. 21:39:45

@mafi mushkila: Seol nem is a kitiltásról beszélt, az szerintem is elég sensible módon van megoldva.
Valami olyasmit mondott, hogy aki nem ért egyet mondjuk kkk-val egy-két kérdésben (pl. sajtó megítélése), az "cseppet sem elfogult" módon az "eszme árulójának" lesz bélyegezve: és tényleg, én is kaptam az ívet hogy a fidesz szekértolója vagyok.

Na mindegy, szerintem ez a vita már terméketlen.

Podvinecz Marsall 2020.08.03. 21:44:51

@velőtanya: ugye az eredeti kommented alapján Kéri az indexben írta ezt meg, amit én készséggel elhiszek, és történelmi adalékként szívesen el is olvasnám.

libernyák 2020.08.03. 21:50:38

@mafi mushkila: "Nekem például az tűnt fel, hogy alig pár hét alatt dobva lettek az önkormányzati választások sikerességének az aspektusai. A határozottan megmutatkozó választói tömeg, a balfasz ellenzék minden reményünket meghaladó együttműködési és megvalósítási képessége. Ezeket nem lett volna szabad hagyni belemorzsolódni a többi témába: a botrányos ellenzéki esetek (valós és kreált), az önkormányzatiság szabotálása a ner részéről, a választási csalások újabb sorozata (merce.hu/2020/06/21/a-bizottsagi-tagok-megfelemlitesetol-az-illegalis-mozgositasig-igy-csalhattak-sok-helyutt-a-tavalyi-valasztasokon/ ). A 22-es helyzetre (csapdájára :) a kommunikációban és a stratégiában is mindezekkel együtt kellene készülni, nem pedig az egyik felét kihagyva.
"
Ez viszont jó meglátás. :)
Erre szerintem az a magyarázat, hogy az Indexes átlagolvasó gondolom nem akart elemzéseket olvasni arról, hogy miért volt sikeres az ellenzéki összefogás, milyen aspektusokban lehetne előrelépni.
Na meg a független sajtó nagy része még mindig abban a hitben él - ami MOST, az Index kinyírása után már tényleg kissé abszurd - hogy nekik elsősorban a tájékoztatás, a kritika a feladatuk, nem pedig segítségnyújtás az ellenzéki pártoknak.

velőtanya 2020.08.03. 21:55:55

@Podvinecz Marsall: Nem írtam olyat, hogy Kéri az indexen írta volna meg. Emlékszem, hogy te így értelmezted annak idején (valószínűleg mert a hozzászólásom elején az idexről volt szó), és majdnem válaszoltam is - de egyrészt akkor pont eléggé belefáradtam az egész témába, másrészt ez nem tűnt annyira fontosnak ahhoz képest, hogy _miket_ írt/mondott. (És most is sokkal lényegegesebbnek látom azt, hogy ez a Népszabadság-gyűjtés még annál is durvább, mint amikre én emlékeztem)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.03. 22:09:14

@libernyák: A Vincent politraumatizált Orbán-áldozatok önterápiás csoportja. Vannak, akiket jobban megtiport a rendszer, vannak, akik csak jobban bírják. Ha seol azt hitte, hogy itt egy profi ellenzéki think tank-et, vagy sorosista földalatti sejtet talál, képzelem mekkorát csalódott, hogy itt csak nyomik vannak. :)

mafi mushkila 2020.08.03. 22:22:25

@libernyák: De hát tényleg van egy halom dolog, amit tehetsz és mondhatsz, ami a fideszt segíti gyakorlatilag. Úgy kellene tenni, mintha ez nem lenne? Pont most, amikor épp arról beszélgetünk, hogy annó mennyi minden - ami amúgy önmagában nem halálos bűn - segítette a fideszt, amitől most itt vagyunk?

Ezt a "megbélyegzés" témát én nem tudom jobban megmagyarázni, mint föntebb, ejtsük tényleg.

mafi mushkila 2020.08.03. 22:38:15

@libernyák: Az ellenzéken az segít, ami valós, igaz, átlátható(bb). Mivel se a felületek, se az emberek befogadóképessége nem végtelen, a tájékoztatásban értelemszerűen arányosan kell válogatni a valós dolgok között. Ez az, amit mindenki tud. Aki nem ezt csinálja, vagy nem úgy sikerül, annak valami külön oka van rá, pl. az, hogy az egész nem egy eszmei elvontságban történik, hanem pénzt kell szerezni, nem szabad betiltódni, érdekesnek (is) kell maradni, vesszőparipák és csoporthangoltságok vannak, stb.

Podvinecz Marsall 2020.08.03. 22:43:29

@velőtanya: "Mert azzal nehéz lenne vitatkozni, hogy 2009-10-ben az index minimum hozzájárult - de azt se érzem túlzásnak, hogy tudatosan azért dolgozott - hogy Orbánnak kétharmada legyen. Akkoriban ugyanis 1) Gyurcsány már sehol se volt, 2) Orbán abszolút többsége teljesen biztos volt, és csak a kétharmad lehetett kérdés. Ahhoz pedig pont arra volt szükség, hogy például khm... "nagy tekintélyű liberális közírók" is olyanokat írjanak, hogy direkt jó lesz a kétharmad (mert akkor úgymond az egyértelmű felhatalmazással egyértelmű felelősség is jár, és ha elcseszik, akkor majd jól le lehet őket váltani...), vagy éppen hogy az ab ovo fideszes szavazókon kívül másokat is elérő és befolyásoló oldalak kifigurázzák és nevetségessé tegyék a kétharmad ellen kétségbeesetten érvelő és küzdő keveseket."

Te írtad, te tudod, én elhiszem neked, ha te mondod, hogy nem az indexre gondoltál. Minimum félreérthető volt. Mindegy, haladjunk, befejeztem. NB a nol cikk valóban ütős. Nem olvasom v nézem azt a médiumot, ahol Kéri mostanában megnyilvánul. Most hol tart?

Mickey Pearce 2020.08.03. 23:23:13

@Kettes: Na ezt nagyon jól leírtad, nekem is gyanús volt. Persze nekem könnyű, engem nem taposott meg, mert már rég "függetlenítettem" magam a magyarországi szarságoktól. Már Gyurcsány sem taposott meg :p
Hova lett seol barátom??
Nekem akkor lett gyanús a dolog amikor a 2018-as választások előtt 2 markáns stratégia körvonalazódott itt:
1. nem szabad elmenni szavazni mer fasiszta diktatúra van és csak legitimáljuk, ebből meg is lett a 2/3 :((( (érdekes, az önkorinál nem volt diktatúra),
2. majd a nép egy hűvös hajnalon...
Szóval ez elég gyenge egy think tanktól, én már akkor csalódtam :p

velőtanya 2020.08.03. 23:36:04

@Podvinecz Marsall: Az ATV-n az Egyenes beszédben feltűnik még néha - érzésre egyre ritkábban, de mondjuk én is egyre ritkábban nézek (vissza) onnan egy-egy fellépést. Viszont az elmúlt 10 évben láttam vagy ötvenszer, és ő tényleg soha egyetlen szóval nem volt képes önreflexióra (amit azért páran megtettek)
Egyébként nem lett fidesz-szavazó, és nem is tetszik neki a rendszer - sőt még egy-egy jó meglátása is akad - viszont képtelen kijönni abból a bagatellizálós-elkenős stílusból, hogy a Viktor meg a fiúk már megint rossz fát tettek a tűzre, de azért nem eszik olyan forrón és nem kell túlzásokba esni... és ez egyre irritálóbb természetesen.

velőtanya 2020.08.03. 23:41:14

@Kettes: Éppen akartam írni, hogy ezt akár a Mickey is jegyezhette volna, aztán tessék...
Mondjuk a magyar médiában (ideértve a blogoszférát is) szép hagyománya van a saját olvasótábor lenézésének, de azért ez általában kiszivárogni szokott, és nem ilyen közvetlenül kapják meg a prosztók:/

kemény keleti kommentelő 2020.08.04. 04:58:22

@velőtanya: Nyomi kérdésben azért körülnéznek a tudományos intézeteket vezető kuratóriumokban is.
Ez beszarás, hogy olyanok vezetik a tudományos intézeteket, akik egy mondatnál hosszabb kifejtést nem tudnak értelmezni.
444.hu/2020/08/03/a-kutatointezetek-fenntartojanak-egy-mondat-is-eleg-hogy-eldontse-tamogathato-e-egy-tema

Ha valamit javasolhatnék, azt mondanám, legyen a kutatás címe valami könnyen befogadható és helyeselhető, közismert mondat, ami megdobogtatja a kicsi szívüket.
Olyasmi, amit mondjuk évekig óriásplakátoltak és focimeccsek szüneteiben hirdettek a tévében.
Esetleg : - Hogy ne a Soros nevessen a végén -
Jó cím lenne egy kutatásnak, amire kapható 11 milliárd.

mafi mushkila 2020.08.04. 08:29:03

@velőtanya: Én úgy veszem, hogy nem nehezedik rám az elvárások terhe.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.04. 08:30:56

@velőtanya: Ne már. Szerinted én miért vagyok itt? Szerinted JT miért nem engedte még el a picsába az egészet? :-( Nem titok, se nem az olvasók lenézése annak elismerése és kimondása, hogy ennek a blognak a legnagyobb értéke a szerzők és az olvasók számára, hogy traumatizált emberek elmondhatják a sorstársaiknak, hogy hogy érzik magukat. Hogy vannak, akik azért járnak ide, hogy röhögjenek a nyomorunkon? Hát kapják be, de attól még nem megyünk át meg nem értett önjelölt ellenzéki tanácsadó testületbe.

combo 2020.08.04. 09:07:57

@Kettes: Engem a magyar társadalom nyomaszt a leginkább. 2014-ben rezsicsökkentés, 2018-ban migránsok, azóta pedig sorosozás (ami úgy tűnik, hogy szintén működik). Mindegyiket szépen kajálta a nép... Mi jön még? 2022-ben homoszexuálisokat kövezünk a nyílt utcán?

Na nem mintha a fejlett nyugaton jobb lenne a helyzet (Trump, brexit)...

Az önkormányzati választás adott egy kis reményt, de így utólag úgy néz ki, hogy erős volt a Borkai-faktor (lásd pl. győri megismételt választást).

Ezért hajlamos az ember abban reménykedni, hogy ha itt lenne egy makulátlan, szimpatikus, européer ellenzék, csodálatos stratégiával, akkor minden más lenne. Pedig nem. (És akkor tessék ideképzelni az agyonkoptatott Széchenyi-idézetet.) Lehet itt a médiára meg mindenre mutatni, de nem lehet úgy élni ebben az országban, hogy ne fusson bele a fidesz valamelyik geciségébe / helyi kiskirályába. Meg akinek nem fordul ki a gyomra a Habony-médiától, azzal se lehet nagyon mit kezdeni. :(

Bár elég megnézni a 90 óta a parlamenti választások eredményét. (90: ne legyen igazi rendszerváltás, 94: vissza a Kádár-rendszert, 98: nem köszönjük, hogy kirángattátok az országot a szarból, 02: száz napos programot akarunk, 06: köszönjük a 100 napos programot és az ÁFA-csökkentést, 10: elkúrtuk... A többit leírtam fent.) Néha tényleg nem könnyű demokratának lenni...

labrys 2020.08.04. 14:54:53

@combo: a társadalmat illetően egyetértek.

Azonban a száznapos programozás apropóján érdekes módon sűrűn meg szoktak feledkezni a (fideszes valósághajlító propagandára érzékenyebb) zemberek arról, hogy Orbán & tettestársai (aka Fidesz) 2002-ben

~ ellenzékből
~ egyhangúlag, azaz 100%-ban 'igent' nyomva

megszavazta Medgyessy hírhedt száznapos programját. Mi több, ugyanakkor követelni kezdett/beígért még egy 14. havi(!) nyugdíjat is.

.

Két eset lehetséges:

1. Orbánék őszintén hittek a száznapos program jótékony hatásában és szükségességében – ekkor ugyanolyan nemzet(gazdaság-)rontó, alkalmatlan idióták (voltak), mint a középernyedt medgyessyvel díszített maszop; vagy

2. Orbánék már akkor tisztában voltak azzal, hogy a száznapos program hosszabb távon tönkreteszi az országot – de úgy taktikáztak, hogy a politikai ellenfeleik bukását & a hatalom megkaparintását bőven megéri, ha ehhez előbb tönkre kell tenni az országot.

Ennyit a tehetséges Mr. Seggfejről és csapatáról, a gazdaságpolitikáról, valamint a tudatos, manipulatív múlthamisításról.

combo 2020.08.04. 15:19:22

@labrys: Jaj már, az ellenzék mindig csak a demagóg faszságokat szavazza meg, a 13. havi nyugdíj visszahozatalára most sem mert senki nemet nyomni.

2002-ből inkább azt emelném ki, hogy Orbánék ügyvezető kormányként szándékosan elkezdték szórni a pénzt (legemlékezetesebb a mocsoládi sportcsarnok, földosztás), meg kötelezettségeket vállalni, ami igen sportszerűtlen. És azért csinálták, hogy a
100 napos programra ne legyen pénz. Na, én akkor jöttem rá, hogy tróger gecik, addig fideszes voltam, Medgyessy demagógiája nem jött be (mentségemre szóljon, hogy 18 voltam).

De ne hergeld fel magad ilyen hülyeségeken, én is írtam pár napja, hogy csak az MDF nem szavazta meg a 100 napos programot. De azért a főbűnös mégiscsak az, aki ciklus elején elkezd osztogatni, és aminek a korrigálására rámegy az egész évtized, nem?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.04. 15:19:29

@labrys: Vagy Török Gábor azt mondta nekik, hogy a zseniális Medgyessy csapdába csalta az ellenzéket. :)

libernyák 2020.08.04. 15:33:34

@labrys: A 2.-ben lehet igazság, de szerintem az egész populizmus volt - nem biztos, hogy országrontó hatásúnak gondolták, viszont azt tudták, hogy ha nem szavazzák meg, akkor ezt majd fel lehet használni ellenük a 2006-os kampányban.

mafi mushkila 2020.08.04. 15:41:03

@Kettes: Háhá... kiköptem az epret. Ebben minden benne van :)

kemény keleti kommentelő 2020.08.04. 15:43:02

@Kettes: Na ilyet már csak nem írna le senki. Elképzelhetetlen.

labrys 2020.08.04. 16:03:55

@combo: @libernyák: persze, hogy csak populista megfontolásokból szavaztak úgy Orbánék. Azonban az önző politikai célokból folytatott demagóg néphülyítés nem (lehet) mentség semmire – és ez az, amit a Seggfejék azóta is igyekeznek elfeledtetni a propagandájukkal.

Ha egy/bármely ellenzéki erő _tudatosan_ olyasmit szavaz meg, amiről tudja (sejti), hogy az országot tönkreteszi, akkor rohadt kurva gazemberek gyülekezete. Továbbá ugyanannyira – ha nem jobban – felelős, mint az, aki rövidlátásból/jóhiszeműleg szavazza meg ugyanazt.

Ha viszont Orbánéknak anno fogalmuk sem volt a program hosszú távú hatásairól, MÉGIS megszavazták, akkor pontosan annyira idióták és felelősök, mint amennyire a programot előterjesztő maszop et al. volt.

Tehát kéretik minden száznaposprogramozáskor egyként anyázni az összes felelőst. Merthogy az 'igazából teljesen mindegy, hogyan viselkedik a mindenkori parlamenti ellenzék, hisz úgysem számítanak' szintén orbáni elv, ergo nem kellene (akár kimondatlanul) elfogadni.

.

@Kettes: :) – Sose fogom megérteni, miért futtatja/futtatta szinte minden média az egyrésztmásrészt zembert. Ekkora farka /áthúzva/ kapcsolati hálója nem lehet(ett).

combo 2020.08.04. 16:11:56

@labrys: 2010, kettős állampolgársági szavazás a parlamentben:

"A parlamentben 344 képviselő szavazott igennel, hárman nemmel (Gyurcsány Ferenc, Szanyi Tibor, Molnár Csaba, mind MSZP-s), öten tartózkodtak (az MSZP-s Baracskai József, Oláh Lajos, Vitányi Iván, valamint az LMP-s Dorosz Dávid és Szabó Tímea)."

Ha már megakadályozni nem tudjuk, minimalizáljuk a szavazatvesztést...

Nézd, az ellenzék a legtöbb demokráciában egy demagóg, mindent hátráltatni próbáló szar. Vagy mondj egy példát arra, hogy bármikor megszavazott egy népszerűtlen (de szükséges) dolgot az ellenzék Magyarországon. Egyet.

Azt is szoktam mondani, hogy aki előre akarja vinni az országot, az egy kicsit kormánypárti (nekik az az érdekük, az ellenzéknek csak akkor, ha kivételes államférfiakból áll). Ezt 2010 óta nem mondom, mert az ellenzéknek semmi szerepe nincs, és Orbán felszámolja a demokráciát.

kemény keleti kommentelő 2020.08.04. 16:22:08

@labrys: Megyónak nem volt kétharmada. Számított az ellenzék. Ráadásul az ellenzék táncoltatta a miniszterelnököt a titkosszolgálati anyagaival.
Azon kívül meg minden fontosabb méltóságban fideszesek ültek. Az ügyészségben, a Számvevőszékben, a köztársasági elnök, az alkotmánybíróság, a jegybankelnök, stb.
A balos kormányok lehetőségei a nullához konvergáltak. Nem véletlenül bukott mindegyik.

jaj de szomorú 2020.08.04. 16:37:41

@Kettes: Igazad lehet.
Azzal a pontosítással, hogy a traumatizált emberek közül azok mondhatják el sorstársaiknak, hogy hogyan érzik magukat, akik Jótündérrel lépésre azonos ütemben és irányban imbolyognak a lámpavasas nagy löttyös indulat és a stockholm szindróma között, a többi Orbán áldozat seperc alatt találja magát a kukában.
De JT-nek bejön ez a felelősséget, következményeket elhárító, sztrókgyűjtögető, Nagy Ventillátor stílus.
Értem, ez lett a Vincentből. Nagyon szomorú.

libernyák 2020.08.04. 16:57:31

@labrys: "Ha viszont Orbánéknak anno fogalmuk sem volt a program hosszú távú hatásairól, MÉGIS megszavazták, akkor pontosan annyira idióták és felelősök, mint amennyire a programot előterjesztő maszop et al. volt."
Teljesen más a helyzet.
Mostanra világossá vált, hogy Orbánékat sohasem érdekelte igazán mi lesz az országgal, csak az, hogy övék maradjon a hatalom, minden lépésüket így kell értékelni, a száznapos program megszavazását is. Vincent törvényei is nagyjából ezt írják le.

labrys 2020.08.04. 16:59:29

@combo: „Nézd, az ellenzék a legtöbb demokráciában egy demagóg, mindent hátráltatni próbáló szar. Vagy mondj egy példát arra, hogy bármikor megszavazott egy népszerűtlen (de szükséges) dolgot az ellenzék Magyarországon. Egyet.”

Tehát mivel a magyar parlamentarizmus (…) történetében az ellenzék szerinted mindig(?) – egyformán – demagóg & „hátráltató szar” volt, NYILVÁN ez a legtöbb demokráciára is igaz?

Nocsak :)

Szerintem viszont az általad megfogalmazott jelenség egy olyan kóros elfajulása a múlt század végén alakult k-k-ejrópai „demokráciák” politikai rendszereinek, ami masszív történelmi-kulturális előzményekre vezethető vissza, és semmi köze a parlamenti demokrácia lényegéhez. (Attól függetlenül, hogy olykor akár számos komoly hagyományokkal bíró, valódi demokráciában is észlelhető.)

AdvocatusDiaboli 2020.08.04. 18:19:27

@Mickey Pearce: Találó a kétpontos összefoglalód. Talán nem sok, de szerintem alulértékeled ezt a teljesítményt.

A magam részéről: Az első pontot a bojkottról osztom, azzal a kitétellel, hogy akkor volna értelme a bojkottnak, ha az ellenzéki pártok (legalábbis a látható méretű és vállalható "világnézettel" bírók) erre hívnák föl a támogatóikat. Ha ők demonstratíve bojkottálnák a választásokat, akkor diszkreditálódna a folyamat és az delegitimálhatná Orbánt. Viszont ha az ellenzéki pártok részt vesznek a választáson, akkor választóik távolmaradása értelmetlen, csak Orbánt erősíti. De egy blog ahhoz kevés, hogy rávegye a pártok listán esélyes vezetőit a bojkottra, föladva képveselői privilégiumaikat.

A hűvös hajnal a fentiekből következik. A bojkott lehetőséget teremthetett volna a rezsim megtörésére (legalábbis 2014-ben és talán 2018-ban, amikor a nemzetközi legitimitás még számított) mindenféle törvénysértés vagy utcai erőszak nélkül. Az ellenzék ezt a lehetőséget (is) eljátszotta. Viszont ha így folytatódik a dolog, akkor egyre nagyobb a valószínűsége, hogy valahol elpattan a húr. A bukás első jelére nagyon sürgőssé fog válni elég sok hatalmi központnak és/vagy bűntársnak hogy a gazdán ne lehessen számon kérni tetteit "due process" keretében, ne legyen lehetősége védeni magát. (Te is, fiam, TBRCZ?)

Viszont érdekelne, hogy te mit várnál egy ilyen blogtól...

kemény keleti kommentelő 2020.08.04. 18:40:59

@AdvocatusDiaboli: Szerintem ennél a bojkott elképzelésnél elfelejted, hogy néhány milliárdot szétosztott Orbán a frissen alakuló kamupártokra.
Akárhány ellenzéki párt nem indul a választáson, azt kommunikálta volna, hogy van még száz és ezzel van elegendő választási lehetőség.
Nemzetközi legitimitás meg nem számított. Ha szarral a fején sétálgatna, akkor se rúgnák ki.

combo 2020.08.04. 19:50:02

@labrys: Külföldi példák is jöhetnek, a közelmúltból, 1990 után. :)

De abban igazad van, hogy kicsit könnyen általánosítottam, annyira nem ismerem a külföldi politikát. Bocs. Németországról, skandinávokról tudok legkönnyebben pozitív példákat elképzelni.

Szóval jól fog esni pozitívan csalódni, ha a többiek felvilágosítanak.

AdvocatusDiaboli 2020.08.04. 20:04:53

@kemény keleti kommentelő: A nemzetközi legitimáció nagyonis számít(ott). Lassan már semmi sem számít, de az talán még most is jelentene valamit. Orbán a saját birkáit etethette volna szarral, de a látható ellenzéki pártokat külföldön is jegyzik, ha ők távol maradnának és ezt következetesen kommunikálnák, az akkora blamázs lenne, hogy átlépné az ingerküszöböt, az EPP és általában az EU is lépéskényszerbe kerülne, a saját közvéleményük nyomására.

Mickey Pearce 2020.08.04. 21:41:00

@AdvocatusDiaboli: Ez egy bonyolultabb dolog mert amit írtam az egy kicsit ironikus is volt seol és kettes véleménye alapján, másrészt meg igaz annyiban hogy én kb akkoriban kezdtem el több időt tölteni ilyen blogok olvasásával mert lesérültem és kicsit szomorú lettem hogy ez ennyi és nem több. De ahogy Kettes azóta már kifejtette, ennek a blognak az a funkciója amit ott leírt és igazából én ezt már korábban gondoltam (mert sajnos értő szemmel látszik) és kicsit furcsáltam, azért is reagáltam. Csoportterápia a blogszférában.

Másik dolog hogy az én véleményem abban különbözik az itteni "törzskommentelők" nagy részétől, hogy az orbáni sikereket meghatározó 2 sikertényezőt kicsit máshogy súlyozom, nálam az ellenzék elképesztően alacsony szinvonala nagyobb súlyt kap, a diktatúráskodás meg kisebbet (én inkább egy nagy párt "túlhatalmát" látom), így aztán egy sok okos ellenzéki ember által látogatott blogon el tudnék képzelni komolyabb "szellemi munkát" mint várni, hogy majd valaki mások egy hüvös hajnalon... Pl a Béndek is megírja hetente hogy fasiszta diktatúra van, de ott ő is és még mások is rendszeresen irogatnak arról hogy mit kellene tenni, blabla. Mondjuk emiatt ott markánsabban jelenik meg az a vélemény, hogy az ellenzék teljes katasztrófa, mert amiket egyesek szerint kellene csnálni, ahhoz teljesen esélytelenek és nem azért mert diktatúra van hanem mert nincsenek hozzá kompetenciák.
Na mindegy, ma sem fogjuk megváltani a világot, nekem legalább jó napom volt :)))

MadMary 2020.08.05. 14:32:52

@labrys: „Tudok cselekedeteidről, hogy nem vagy sem hideg, sem forró. Bárcsak hideg volnál, vagy forró. Így mivel langyos vagy, és sem forró, sem pedig hideg: kiköplek a számból.” (Jelenések Könyve 3, 15-16); „Kik ott álltatok, »nem tehetve másképp«, / mert ez vagy az, de megalkuvás nincsen, / mert a langyosat kiköpi az Isten” (Illyés Gyula: A reformáció genfi emlékműve előtt). Nagyon nem szokásom a Bibliát vagy más vallással kapcsolatos forrást idézni, de ezek a szövegek – szerintem – tökéletes választ adnak az egyrészt-másrésztre. Lehet, hogy a langyosat kiköpi az Isten, de a kiköpött nyálpocsolyában egész jól el lehet vegetálni valódi állásfoglalás, véleménynyilvánítás, színvallás nélkül. S ha egyszer eljön az úgymond „Ítélet napja”, pompásan lehet majd érvelni, hogy tulajdonképp az én langyosságom kicsit inkább a hideg (vagy meleg – az aktuális politikai kurzustól függően) irányába húzott, s az én majdnem-hidegségem (vagy majdnem-melegségem) végül is elősegítette a Rendszer belülről történt bomlását, az ellenzék (hideg vagy meleg: lásd fent, az aktuális politikai kurzus hőfokát) jelenlegi diadalát.

OoOoOo 2020.08.05. 14:51:38

media1.hu/2020/08/05/varga-zoltan-24-origo-tamadas-index-facebook

(Arra, hogy mi lehet(ett) a Bodival a helyzet, abból következtethetünk, hogy ő valahogy kimaradt a szórásból.)

Nagy a félelem, hogy a tájékozódni kívánó exindexfogyasztó jobbosok egy részének nem marad más, mint a 24.hu.

labrys 2020.08.05. 17:36:04

@combo: hát én ahhoz bőven rohadt lusta vagyok, hogy most elkezdjek órákat tölteni példák keresgélésével. :) Ja, főleg a skandinávokat-németeket-stb. érdemes kapargatni e téren.

Viszont ami a lényeget illeti: igazából a lelkem mélyén – bizonyos értelemben – nagyon is egyetértek veled. Szerintem (is) alapvető, kibékíthetetlen ellentmondások, illetve megoldhatatlan problémák rejteznek a parlamentáris demokráciaként hivatkozott izé elvi alapjaiban.

Persze itt most egyből lehet churchillezni („A demokrácia a kormányzás legrosszabb formája, leszámítva azokat, amiket már próbáltunk”) – de alighanem ebben (is) tévedett a dagadt iszákos. Amiben viszont nem tévedett: „A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval.” :)

combo 2020.08.05. 23:25:32

@labrys: Kár, pedig néha jó lenne olvasni pozitív példákat is. :)
Lábjegyzet: Igazság szerint a menyasszonyom nagyon menne külföldre, én meg nem (és nekem is csak érzelmi okaim vannak a maradásra, racionális nem sok). Talán jobb is, hogy egy érvvel kevesebb neki. :)
Szerintem a tömegdemokrácia gyengeségei napjainkban kimaxolódnak a Trump-jelenséggel. Kérdés, hogy lesz-e valamilyen korrekció...
Az utolsó bekezdéssel maximálisan egyetértek. :)