Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Fedezd fel a hét apró különbséget (Fülesposzt)

2020.06.26. 18:32 | jotunder | 105 komment

 

     1. Keir Starmer a brit Munkáspárt vezetője kitette az árnyékkormányból a corbynista szárny erős emberét Rebecca Long-Bailey-t, aki támogatólag tweetelte Maxine Peake színésznő (aki számos BBC-sorozatban játszik főszerepet) Independent interjúját. Peake azt állította az interjúban (ezt ma visszavonta és elnézést kért), hogy az izraeli titkosszolgálat tanította meg az amerikai rendőröknek, hogyan kell gyanúsítottak nyakára térdelni. 

      2. Az újbudai polgármester László Imre, arról értekezett egy önkormányzati ülésen, hogy Adolf Hitler  megérdemelte, hogy ő lett az év Embere a TIME magazinnál.  Gyurcsány Ferenc DK-s pártelnök nem vágta ki mindenhonnan László Imrét, ahonnan egyáltalán ki lehet vágni, és nem tört poharakat üvöltözve nagyobb nyilvánosság előtt. 

         Tudom, hogy László Imre édesanyja Holokauszt-túlélő, az egész családja zsidó, és ő maga gyűlöli Hitlert és nácikat, de speciel nemcsak antiszemitának nem szabad lenni, hanem komplett hülyének sem.

        Nem, kedves Olvasó, ezt nem lehet megmagyarázni, egy részét nem kell, egy másikat viszont nem lehet. Ha orvos igazolja, hogy László Imre olyan gyógyszert szed, aminek igazolt mellékhatása, hogy néha a páciens váratlanul azt mondja, hogy Hitler megérdemelte az Év Embere címet, az más, de így...

        Nem kell leállítani a világot, nem akarok én kiszállni, csak becsukom a szemem és elszámolok egymilliárdig. 

    

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7115969974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vtmgq8 2020.06.26. 19:45:37

Ezek a klasszikus nem jó dolog fullba tolni a kretent akciók. Egyikükon se terdelt senki sem hogy elmondják amit mondtak. És se rövid se hosszu távon nem nyertek vele semmit sem. Simán csak Kretenseg

Grrr 2020.06.26. 19:47:28

Szerintem ennek a magyarázhatósága eléggé csekély: "36-ban vagy '37-ben a Time magazin Hitlert az év emberének választotta. Megérdemelte? Meg. Mert az a munkája, amit addig kifejetett, az gyakorlatilag Németország felemelkedését hozta, méghozzá látványosan, a világgazdasági válság után."

aronsatie 2020.06.26. 19:48:26

@jotunder: Már miért ne lehetne? Normális egyáltalán, aki politikusnak megy? Viccet félretéve: szerencsétlen mondatért kell, hogy legyen bocsánat.

aronsatie 2020.06.26. 19:59:16

Csináljunk egy próbát: tegye fel a kezét, aki az elhangzott szövege alapján arra gyanakszik, hogy László Imre valamilyen mértékben náci. És tegye fel a kezét, aki az elhangzott szövege alapján arra gyanakszik, hogy az angol hölgy nem szereti a zsidókat.

ámbátor 2020.06.26. 19:59:34

@Grrr: Ami még nagyobb baj, hogy amellett, hogy hülyeség ilyet mondani, még csak nem is igaz. Merthogy a Time nem ezért választotta az év emberének.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2020.06.26. 20:09:55

@Grrr: Csak az orbánisták, a fidesz kíméletlen hatalomtechnikusai nem hajlandók látni, hogy mennyire jószándékú, demokratikus mondat volt, még ha kicsit szerencsétlenül is sikerült.

De hát ilyenek a jószándékú demokraták, néha kicsit szerencsétlenkednek. Emberiek. Szerethetők. Hitelesek.

mafi mushkila 2020.06.26. 20:41:40

A Times-ra való hivatkozása tudatlan, de politikailag és erkölcsileg ártatlan tévedés, a szöveg maga meg a "belehelyezkedem egy lehetséges/ismert nézőpontba" műfajba tartozik, ahogy mondja is: „Tehát az, hogy mik történnek, és embereknek a dolgai hogy alakulnak, az többféle változatban is megjelenhet.” Ha jól értem a cikket, ez nem az utólagos magyarázat része, hanem az eredeti felszólalásé.

Én nem bánom, hogyha mindenki megtanul sokkal de sokkal jobban fogalmazni meg mindennek utánajárni, de az egyik része ennek teljesen kivédhetetlen volt. Ha ezt el akarod mondani, akkor ezt meg fogják tenni veled, ha akarják.

Grrr 2020.06.26. 20:52:17

@mafi mushkila: Ezt én nem tartom még csak megközelítőleg sem ártatlan tévedésnek: "az a munkája, amit addig kifejtett, az gyakorlatilag Németország felemelkedését hozta, méghozzá látványosan".

Németország felemelkedett? Lehet ezt így gondolni?

Grrr 2020.06.26. 20:53:14

@Grrr: Ezek után mi baja lehet vajon az Orbán-rendszerrel? Talán nem 'emelkedetett fel az ország'? Épültek autópályák is, meg minden.

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.26. 21:12:45

@ámbátor: "egy olyan elit..,"

Mi az, hogy elit?
Ki lehet az elit tagja?
Ki dönti el?
Ki zárja ki az elit tagját. Ha beszámították elitnek, akkor ki is lehet számítani onnan ?

Ha ezekre kapunk adekvát választ, akkor lehet erről az ominózus mondatról is vitázni.

Jotunder meg ne várja el mindenkitől, hoyg úgy gondolkodjon, ahogy ő. Neki nagyon kell(ene) tudni, hogy az emneri agy mennyire külömböző. Van aki azt sem tudja mennyi egy meg egy, ő meg olyanokat tud, amit sokunk agya fel sem fog, nem hogy megért.

Tzp 2020.06.26. 21:21:52

Hitlert, mint példát, gyakran szokták használni, ha egy erős hasonlattal akar valaki élni valami negatív dologra. László Imre is így tett egy olyan vitában ami épp a történelmi személyek árnyalt megközelítéséről szól. Kétség kívül szerencsétlen módon. tette ezt. László korábbi munkássága viszont nem olyan, hogy rossz szándékot feltételezzen róla bárki is.

A brit és a magyar esetben a társadalom és politika különbözik azért annyira, hogy ne feltétlenül ugyan úgy kezeljenek bizonyos dolgokat.

Amúgy csak óvatosan az antifasizmussal, mert ha valaki túltolja, akkor olyan lesz, mint Krausz Tamás ma este az ATV, Egyenes Beszédben.

mafi mushkila 2020.06.26. 22:24:49

@Grrr: Nem azt mondta, hogy ő így gondolja, hanem hogy tud róla, hogy voltak akkoriban, akik így látták. "Többféle változatban is megjelenhet" - ha az ember nem tekinti el nem hangzottnak ezt a részt, akkor azért elég egyértelmű.

Hát legalábbis ahogy én leveszem, a 444 összefoglalójába néztem bele.

Vagy van valami benne, amitől ez éppen azt jelenti, hogy ő maga bizonytalan? "Megjelenhet"? Ha így nézem, akkor Hitler mégis klassz, hümm, gondoljunk csak bele? Szerintem világosan a közbeszédre, a vélemények körére, mások lehetséges percepciójára utal.

Nem tudom, a másik lehetőség, hogy mindenáron rá akarod húzni. Én pl. Orbánnal tenném meg bármikor ugyanezt, egyébként teszem is, mert neki is van olyan mondata, ami nem azt jelenti, mint amit a fejére olvasunk, de kurvára nem érdekel, én nem fogom kibogozni neki.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.26. 22:25:24

@Tzp: László Imre vállaltan zsidó, Holokauszt-áldozatok voltak a felmenői között, anyja Auschwitzból jött haza, és még erősen baloldali is. Senki sem feltételezi azt, hogy a legcsekélyebb mértékben is szimpatizálna a nácikkal. Az viszont feltételezhető róla, hogy teljesen hülye. Ilyet nem lehet csinálni. Mondjuk az is vicces, hogy a nyíltan fasiszta 888.hu, Prostisrácok, Mandiner esik neki.

mafi mushkila 2020.06.26. 22:29:44

@Tzp: Na akkor ezt megnézem. Abszolút radikalizálódok, egyrészt az outright nácik miatt, másrészt meg az óvatos távolságtartó polgárok miatt :)

mafi mushkila 2020.06.26. 22:32:48

@jotunder: Nem teljesen hülye, vagy nem emiatt. Az ilyet nem lehet elkerülni, csak ha nem szólalsz meg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.26. 22:33:34

@mafi mushkila: szerintem el lehet kerülni. egészen sokan tudják elkerülni.

mafi mushkila 2020.06.26. 22:40:41

@jotunder: Azok azok, akikre eddig még nem szálltak rá, akiknek ez a feladata. Mindenki szépen sorra fog kerülni.

Grrr 2020.06.26. 23:00:48

Talán megelőzhetők az ilyesmik, ha az idióta nárcisztikus magyarpolitikus inkább arról beszél, amihez ért és/vagy amiből felkészült. Mondjuk a parkolási rendről, vagy a kerületi általános iskola felújításáról. Amikor a haza bölcsének és spanyolviasz-innovátornak képzeli magát, akkor rendszerint ki szokott derülni, hogy téved.

jan 2020.06.27. 07:21:16

Most komolyan, a NER 2020-dik évében ezzel foglalkozunk, hogy egy DK-s polgármester mondott egy idétlen hasonlatot?

A párhuzam nagyon nem áll meg. A Labour Partynak van egy súlyos antiszemitizmus-problémája, ami a választási bukáshoz is hozzájárult. Ennek az összefüggésében értelmeződik, amit RLB csinált, és az arra adott válasz. A DK-nak tudtommal nincsen antiszemitizmus-problémája.

A napnál is világosabb, hogy a kormánymédiának és a behódolt médiának ki van adva, hogy napról napra ekézzék az ellenzéki polgármestereket, akár a legabszurdabb sztorikkal, hogy pl. a pécsi balos polgármester elviteti az antikommunista (?) Weöres Sándor szobrát stb. stb. Ez a László Imrés sztori is ide tartozik. Szerintem ásítsunk, lapozzunk, koncentráljunk a lényegre, pl. a 300 milliárdért vett 16 ezer lélegeztetőre, ami tuti valami hatalmas lopás.

kiazmarmegint 2020.06.27. 07:48:10

Nekem errol az jutott eszembe, amikor februarban Bernie Sanders egy tv-interjuban azt mondta, hogy el kell ismerni, hogy Fidel Castro rezsimje nagyon sok embert tanitott meg irni es olvasni. Ez egyreszt igaz, masreszt meg mit akart ezzel elerni?
Azt is mondhatta volna, hogy nem akarja megnyerni Floridat. Ott, abban a pillanatban minden demokrata szavazo tudta, hogy ha Bernie az elnokjelolt, akkor Floridanak lottek.

(Kulonben az egy erdekes kerdes, hogy ha egy rendszer megtanitja az embereket irni-olvasni, de utana komolyan korlatozza, hogy mit irhatnak es olvashatnak, az mennyit von le az irni-olvasni tanitas ertekebol. De az ilyen melysegu vitak nem a kampanyok kozben szoktak eldolni.)

mafi mushkila 2020.06.27. 07:49:56

@Grrr: Nem a semmiből kezdett el ezen hangosan agyalni, hanem "A hitleres megjegyzés egy közterület-elnevezési vita után hangzott el, arról volt szó, hogy legyen-e a XI. kerületben Nelson Mandela park, amit még Tarlós kezdeményezett, majd vont vissza, de most Karácsony újból előterjesztette. Novák Előd azt mondta, Mandela fehérgyűlölő kommunista terrorista volt, a javaslat meg rasszista provokáció."

És még egyszer, az íze kedvéért: "Novák Előd azt mondta, Mandela fehérgyűlölő kommunista terrorista volt,"

Még mindig nem azt mondom, hogy a lehető legügyesebben és leghasznosabban szállt be a vitába, de azzal szemben amit mondasz, hogy politikusként meg kellene maradnia az ideológiamentes kérdéseknél, én azt gondolom, hogy az értékeink témája a politika körébe tartozik.

Amúgy ő ugyanaz az ellenzéki, akit az önkormányzati választási kampányban szexuális zaklatás vádjával próbáltak lejáratni (és mára már pert nyert).

Értem a kiábrándultságodat és az indulataidat, de szerintem rossz irányba fordítod őket.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2020.06.27. 09:02:13

@mafi mushkila: "Amúgy ő ugyanaz az ellenzéki, akit az önkormányzati választási kampányban szexuális zaklatás vádjával próbáltak lejáratni (és mára már pert nyert)."

Hja, az úgy más.
Akkor mondhat Hitlerről, amit jónak lát.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 09:07:21

@jotunder: A rezsimlapok reakciója nem vicces, hanem teljesen logikus. Ha László Imre nem náci, akkor ők sem azok. Ha náci, akkor meg levettek egy DK-s a tábláról, és vidáman náculhatnak tovább. A magyar jobboldal minden, csak nem bonyolult. :-))

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 09:09:16

@Counter: "Még mindig nem azt mondom, hogy a lehető legügyesebben és leghasznosabban szállt be a vitába" = "Akkor mondhat Hitlerről, amit jónak lát."

Majdnem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2020.06.27. 09:32:52

@Kettes: A (röviden) "1938-ra Hitler felemelte Németországot" megállapítást "nem a lehető legügyesebb és leghasznosabb" hozzászólásnak minősíteni egyenesen mehetne a szótárba az "eufemizálás" alá, szemléltető ábrának.

Ez simán elfért volna a Demokratában pl. az emlékezetes halott oroszlános cikkben, de azt nem is DK-s polgármester írta.

mafi mushkila 2020.06.27. 09:41:29

@Counter: " A (röviden) "1938-ra Hitler felemelte Németországot" megállapítást"

Ha egyáltalán egy kicsit is érdekel, amiről szó volt és van, akkor kénytelen leszel hozzátenni, hogy "tudjuk, ismerjük, hogy létezett olyan nézet, amely szerint...."

Én becsülöm a rövidséget, "mindent le kell egyszerűsíteni, amennyire csak lehet, de nem jobban." Ha ezt lerövidíted, akkor akár azt is hihetnéd, hogy mindent le kell egyszerűsíteni, pont.

Tudom, hogy tudod, csak mondom, hogy én is tudom :)

mafi mushkila 2020.06.27. 09:52:27

@Tzp: Megnéztem, nem volt annyira radikális, azt hittem, megyünk felgyújtani a szobrot vagy valami. Például sót szórni rá :)

www.theartnewspaper.com/news/curator-under-investigation-for-tweets-on-damaging-statues

OoOoOo 2020.06.27. 10:13:27

@Kettes: nem olvastam őket, de feltételezem a rezsimlapok írásait nem a dolgok környülállásának (és a közbeszéd) tisztázódása hajtja, hanem félnek, hogy valakiknek esetleg szimpatikus ez a hang. És hogy kik a valakik, az maradjon titok.

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.27. 10:30:26

Az újbudai polgármester László Imre, arról értekezett egy önkormányzati ülésen, Adolf Hitler megérdemelte, hogy ő lett az év Embere a TIME magazinnál. Ez ugyé még a háború előt történt.

Erről a kijelentésről l, és arról szól a vita, hogy László Imre normális-e volt, vagy sem, amikor ezt mondta. Az igaz, hogy sem az öregedés, sem a pozició nem okosít, de jelenben nem ezt kell vizsgálni.

Tessék már mondani, honnan a francból tudhatta a TIME Magazin amikor ezt írta, hogy később Adolf nem csak az év embere, de a világtörténelem fekélye lesz?

Folyt már vita anno Vass Albert vonatkozásában is arról, hogy akkor most ő miért jó, és elfogadott a kormányzat részéről, és miért nem volt az a kádárizmusban. Közben meg az irodalmi művei általa egy betűnyit sem változtak ( legfeljebb ha az utókor nem vátoztatott rajta ).

Tulajdonképen azt is lehetne a polgármester szemére vetni, hogy a Dolfi megszületett, és rendes kisgyerek volt.;D

ijontichy 2020.06.27. 10:47:09

@poszt: "ezt nem lehet megmagyarázni,"
Látod látod @JT, én is hasonlókat gondoltam, midőn unos-untalan kispalkó (& al) "értékelhető szakmai tevékenységével / egyenlítőt körülérő pub-listájával ;-)" traktáltad a nagyérdeműt, amikor már rég barna volt a nyelve, és még a fogmosást is büszkén mellőzte :-(.

ámbátor 2020.06.27. 11:42:44

Akiket érdkel a hírtévé mellőzésével a teljes eredeti anyag:
onkormanyzati.tv/bp11/2020_junius_25?&type=2&w=530&h=330&agendas#
kb. 5:53:25 -től.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 13:47:09

@Counter: Ez a javaslatod mehetne a szótárba az erős túlzás alá, szemléltető ábrának. ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 14:40:43

@Counter: igen, ez valóban eufemizálás, és akkora piros betűkkel volt ráírva, hogy nagyobb már nem fér ki....
érdemes meghallgatni László eredeti szövegét. belebonyolódott egy gondolatmenetbe, fene okosnak akart látszani, de teljesen jószándékú az ürge (mármint ebben a kérdésben, Mandela-ról volt szó, akit a helyi nácik támadnak).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 14:42:49

@ijontichy: dehát én most is azt gondolom, hogy palkovics műszaki-tudományos munkássága rendben van. és még azt sem állítom, hogy ez teljesen irreleváns. komoly morális problémák vannak vele, ez a baj.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 14:45:56

@látjátok feleim szümtükkel: content.time.com/time/magazine/article/0,9171,760539,00.html

ez volt a cikk. érdemes megnézni. ők egy veszélyes, gyilkos, rohadéknak látták hitlert.
egy évvel később sztálin lett náluk az év embere.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 14:48:20

a DK a lehetőségeihez képest tűrhetően kezelte a helyzetet. mondjuk segített, hogy lászló imre ennyire nagyon nagyon nem náci.

ATCG 2020.06.27. 14:53:27

@mafi mushkila: Mindkettőtöknek sok +++

AdvocatusDiaboli 2020.06.27. 15:09:01

Szegény László Imre úgy próbált viselkedni, mintha egy normális országban lenne polgármester, ahol szabadon lehet érveket ütköztetni. Erre itt van ni, még JT is kikezdi.

Ami az év embere címet (címlapot) illeti, az nem egy Nobel-békedíj. Nem köztestület adományozza és nem kizárólag "jófejeknek".

Trump is megkapta, szerintem megérdemelten. Ha engem kérdeznének, hogy ki volt a 2016. év legmeghatározóbb embere, akkor Trump legalábbis befutó lenne, és a többi ötletem sem lenne jobb arc (Farage? Bannon?).

Trump nem jobb minőség, mint Hitler. Akkor sem, ha nem is tapad annyi bűn a kezeihez. De nem is fejezte még be a pályafutását. 2020 "személyének" meg persze a SARS-CoV-2 adja magát. És csak remélni tudom, hogy Orbánt sosem fogják az év szamélyének választani. Nem mintha sajnálnám tőle, hanem amivel ki tudná érdemelni, abban nem lenne köszönet.

@ámbátor: köszönet a linkért. Végignézve a vitát, LI hitleres megjegyzésében az érvelés kifogásolható, de az is eltörpül az orbánista képviselők egyes Mandela-ellenes érveihez képest (voltak méltányolható érveik is, de most nem azokra gondolok). És Orbán Viktor pártelnök nem vágta ki őket mindenhonnan, hanem épp ellenkezőleg. És JT nem azt kifogásolja, hanem a Gyurcsány hogy lehet ilyen...

LI fő érve, hogy egy-egy ilyen ember életművét a maga teljességében kell megítélni, és ebben igaza van. Azon meg nem tud segíteni, hogy a magyar közélet olyan amilyen, meg hogy az orbánisták szeretik az apartheidet és rasszistának tartják az ellenzőit, mert csak.

Ez meg itt a teljesség kedvéért összeköti Churchillt Hitlerrel és Mandelával:
metro.co.uk/2020/06/10/piers-morgan-shuts-guest-refusing-acknowledge-nelson-mandelas-past-12830390/
Az eredeti felvétel érdekes lehet, mert a cikk erősen hiányosnak tűnik.

ijontichy 2020.06.27. 15:31:41

@AdvocatusDiaboli: Nem tudom, hogy ez a László Imre ezt pontosan hogyan is adta elő. Azt tudom, hogy az ilyen kérdésekben (ti. Év Embere majd száz éve) mi, "akik hátralapoztunk a krimi végére" nem igazán vagyunk objektívek. Valójában képtelenek vagyunk elérni 100%-ban azt a tudatállapotot, amiben "akkor és ott" az arra hivatottak döntöttek. De ez egyébként is leginkább csak vihar a biliben. Dolfi, mint "Év Embere", ez egy történelmi tény, érdekesség, a többi meg két szem mogyorót sem számít.

Podvinecz Marsall 2020.06.27. 15:44:56

Ez kb ugyanaz, mint MZP gyerekverése, Korózs (vagy valaki más) gondatlansága, Niedermüller rémisztő képződménye, Czeglédy demonstratív közületi alkalmazása. Ez egyszerűen nem fér bele, egy ilyen revolverellenfél mellett meg pláne. Akkor sem, ha mzp nem ver gyereket, Korózs a naív jószándék szobra, Niedermüller nem kereszténygyűlölő, Czeglédy ma született bárány és LI nem náci, mert nem ez számít, hanem az, amit utána csinálnak velük-belőlük. Enélkül is csinálják persze, de nem kéne segíteni nekik ebben. Könnyen beszélek, nem vagyok közszereplő, nem figyelik minden szavam, de cserébe nekem nem is kéne ilyen tréningen részt vennem. Valószínűleg sajnos másoknak sem kell, pedig igény, az volna rá.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 15:45:01

@AdvocatusDiaboli: én fasisztának tartom a fideszt és abszolúte nem tartom fasisztának lászló imrét. de meghallgattam a vonatkozó részt, és tényleg rémisztő. jó, lehet, hogy öt órán keresztül nem boríthatom rá az asztalt a náci novák elődre, én se lennék jól, de azt gondolom, hogy nagyon buta volt a lászló imre, nagyon-nagyon buta.

AdvocatusDiaboli 2020.06.27. 17:06:35

@Podvinecz Marsall: @jotunder: Nem vitatom. Magyar kontextusban buta volt, és neki az a sors adatott, hogy magyar kontextusban kellene nem butának lennie.

Viszont szerintem esélye sincs nem olyannak lenni. Ha ki akarják csinálni akkor kicsinálják, és a sok rossz lehetőség között ez is elfér.

Példa: Nagyon ellenzéki hozzátartozóm (tudtommal sosem szavazott Orbánra, ellene sokszor, sosem bízott benne, Karácsonynak drukkolt, stb.) mondja a minap, hogy nagyot csalódott Karácsonyban, mert ugyanúgy nem nyilatkozik a kormánypárti sajtónak, mint ahogy az orbánisták néznek keresztül az ellenzéki újságírókon. Kérdeztem, hogy ezt honnan szedi. Azt mondta, hogy látta a TV-ben, ahogy egy riporter kérdezni próbálja (valahol vonultak az utcán), és nem válaszolt, hanem ignorálta az illetőt. Mondtam, hogy tudtommal az van (tudtommal tényleg), hogy élő interjút bevállal, de azt nem engedheti meg magának, hogy egy riportban nyilatkozzon, mert a felismerhetetlenségig összevágják és nem tudja magát megvédeni. Aki meg kérdezi az nem bona fide riporter, hanem provokátor. Ami nagyon más, mint a zorbán, aki soha nem ad ellenzéki médiumnak semmilyen interjút. Nem tudom, hogy sikerült-e meggyőznöm, de ez van. A felvételt az ATV-n látta (még azt hiszi/hitte, hogy ellenzéki), de azt nem tudom, hogy az ATV kérte-e a nyilatkozatot, vagy egy másik TV riportere. Mindegy is. A lényeg, hogy ha megszólal, akkor azzal járatják le, ha nem szólal meg, akkor azzal. Ha mérsékelten válaszol, akkor nyámnyila és tehetetlen, ha felcsattan, akkor meg radikális és vállalhatatlan. Hogy mit mond (vagy nem mond) az pedig tök közömbös.

Ha lenne az ellenzéknek sajtója, akkor az ülés alapján Novákot és fideszes vértestvéreit kéne sárba aláznia, külföldön is ("Orbán's party supports apartheid, considers Mandela racist", stb) de nincs sajtója, nincs rá energiájuk. Az sem biztos, hogy működne a dolog, mert külföldön sem annyival jobb a helyzet.

És nemcsak rossz következményei lehetnek a dolognak. Pl. én nemcsak hogy az eseményről nem hallottam eddig, de (szánom-bánom) azt sem tudtam, hogy László Imre a világon van, a nevét sem ismertem. Most megtudtam, megnéztem, számomra szimpatikus volt, az én szememben ő egyáltalán nem járatódott le, az ellenzéke minden elő- ás utóítéletemet igazolta, néhány érvvel több van a zsebemben, hogy miért kell ettől a bagázstól mielőbb megszabadulni. Az is valami.

Podvinecz Marsall 2020.06.27. 17:31:21

@AdvocatusDiaboli: én nem akarom lemondatni, mert nyilván nem náci. Csak annyit akartam megjegyezni, hogy oda kéne figyelni, a kommunikáció fejleszthető, csak akarni kell és rá kell áldozni időt és pénzt, ha az ellenzék komolyan gondolja a jövőt. Ha mindez már megtörtént, akkor passz...

mafi mushkila 2020.06.27. 19:19:59

@AdvocatusDiaboli: Ez a pontos szerintem is.

Lássuk, hogy birkózik meg a helyzettel a leghíresebb szónok, Démoszthenész. Elmond a gyűlésben egy 28 bekezdésből álló beszédet, ebből a sajtó lehozza: "itt vagy ott háborút viselni, az, gondolom, említésre sem szorul", mondta hanyagul a hazaáruló Demesztelenész, aki mindig is Fülöpp szekerét tolta, és pusztulni látni akarja hazánk fiait, már az is mindegy neki, hol éri őket a halál.
misc.bibl.u-szeged.hu/25472/1/017_001_001-100.pdf

Hát ezért megérte azokkal a rohadt kavicsokkal bajlódni.

Emmett Brown 2020.06.27. 20:10:47

@AdvocatusDiaboli: az a baj a külföldön mószerolással, hogy ez is csak muníció (abból is a jobbik fajta) a klasszik jobber narratívához. Meg igazából le is szarják magasról.

Az ipse egy irgalmatlan baromságot mondott, mintha nem tudná, hogy bármit amit mond felhasználható ellene (és fel is lesz használva). Illetve nem elég anti-antiszemitának lenni, annak is kell látszani.

sync 2020.06.27. 20:18:39

Orbán meg felemelte Magyarországot.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2020.06.27. 20:20:49

@jotunder: @Grrr: "A hitleri gazdaságpolitika legendája" (egyik volt főnököm fizetősen megnézhető cikke a ÉS-ben) létezik. A szomorú az, hogy egy fellendülő világgazdaságban, egy mély válság után, nem Hitler, hanem Hjalmar Schacht kezétől (és szinte H ellenkezésével szemben, H. Sch. le is mondott aztán), keynesista módszerekkel (ez utóbbi kettő hiányzik MO-on) majd a zsidóvagyon zabrálásának fedezetével (Mo-on nem a zsidóktól veszik el - még) sikerült a nép szegénységét egy ideig mérsékelnie.
Azt meg ne várd egy politikustól, hogy pontosan tudja, hogy H-nek a T címlapjára kerülése és a zsidótörvények időben egymástól mennyire voltak.

AdvocatusDiaboli 2020.06.27. 20:36:37

@Podvinecz Marsall: Én meg azt mondom, hogy ha én lennék polgármester és nem lennék annyira fiatal amennyire nem vagyok és nem lennének különösebb hosszútávú politikai ambícióim (miniszterelnök, isten ilyesmi), akkor ami a szívemen az a számon alapon mondanék sokmindent, köztük olyat is, amit mások erősen helytelenítenének, de én szarnék bele. Itt rossz indokolást használt (nem azért lett az év embere, amit ő mondott, nem is azért érdemelte meg), de ez mellékes. Erre lehet azt mondani, hogy "lehet, hogy rosszul mondtam, de értsék jól". És látható a felvételről, hogy a jelenlévők is átsiklottak fölötte. Az ülésen nem volt megbotránkozás, csak utólag fújták föl a dolgot.

És az az orbánista gyülekezet sipákol, hogy meg kell kérdezni a környékben lakókat, amelyik a fél országot átnevezte a Moszkva és Köztársaság tértől kezdve a Ferihegyi Repülőtéren át Csongrád megyéig anélkül, hogy bárkivel konzultáltak volna. A Wass Albert, a Bud Spencer meg a II. János Pál pápa belefér, mert azok magyarok és azokat szeressük, de Mandela nem, mert az rasszista.

Szóval itt nagyon nem arról van szó, hogy van egy decens politikai környezet és akkor jön a László Imre és a szoba közepére rondít. Nincs decens környezet és (ahhoz a környezethez képest) nem rondított.

Podvinecz Marsall 2020.06.27. 20:58:52

@AdvocatusDiaboli: az utolsó két bekezdésedben egyáltalán nincs köztünk vita. Az elsőben is csak annyi, hogy ami mindegy lehet az öregecskedő polgármesternek, az nagyon nem biztos, hogy mindegy a pártjának vagy a szövetségének is.

kemény keleti kommentelő 2020.06.27. 21:16:21

@Podvinecz Marsall: Lehet, hogy jót tesz nekik. Mit lehet tudni ?
Magyarország végülis nem a kényes antifasizmusáról híres hely.
Megrögzött balosok is gondolkodnak pozitívan Hitler szervezőzsenijéről, vagy felvirágoztatási képességeiről, esetleg politikai éleslátásáról.
Vagy láttak valamit a tévében, vagy mondott nekik valamit a töritanár, vagy csak ilyen a környezet, hogy ezt gondolják, amit a többi. Ettől még nem tartják magukat nácinak.
Megesik az ilyesmi.
Nem annyira biztos, hogy akad ebben az országban hárommillió olyan szavazó, aki elveti a fideszt és megbotránkozik egy Hitleres mondáson is.
Ettől még nem muszáj előhozakodni vele, de félek, nem fog megbotránkozni a többség.

mafi mushkila 2020.06.27. 21:27:58

@kemény keleti kommentelő: Különben (tényleg minden apropó nélkül) ma kicsit nem figyeltem oda, elkalandoztak a gondolataim, és megfejtettem az Orbán-szerelem titkát. Nem az számít a rajongóknak, hogy mit mond, miről beszél, hogyan mondja, mik változnak a tartalmában, minek nincs is egyáltalán értelme, milyen módon rettentő gagyi a stílus. Az egyetlen faktor az, hogy folyamatosan beszélve van hozzájuk, ez a duruzsolás, ez lopja bele magát a szívekbe.

Podvinecz Marsall 2020.06.27. 21:56:14

@kemény keleti kommentelő: ha a konkrét esetnél maradunk, szerintem aki elkötelezett ellenzéki szavazó és veszi a fáradságot, hogy a leadeken túl is olvasson, az nem fog megbotránkozni. Elereszt egy hajjajt, megcsóválja a fejét, ezdehülyehasonlatvolt, megy tovább, marad ellenzéki szavazó még Újbudán is. A mandineren-nemzeten szocializálódóknak megint nem oszt, nem szoroz, kis kárörömöt leszámítva, hogy na ti náciztok és tessék bazmeg (nem olvas leaden túl olyan írományt, amiből tényszerűen kiderülhetne a történet), na de a maradék, aki igazából talán olvasgat a facebookon, szól a rádió, majdnem mindegy, melyik adó, az fog belőle jönni, hogy náááciii, meg a fő betűforrás a bedobott ingyenes cucc, esetleg egy helyi kesma, és ha esetleg elmegy szavazni, akkor ez majd eszébe jut, mert mindenhol ezt is sulykolni fogják, ez egy apró kis szög lesz, de lesz ilyen szögből egy csomó, ezt majd ott veszik elő, ahol dékás lesz az ellenzéki jelölt (és mihazánkos lesz a fideszes), ezt kéne felfogni, mert minden pöcsnyi dolog számítani fog. A megbotránkozáshoz nem a dolog maga a legfontosabb, hanem az, amit és ahogy hallunk róla.

lüke 2020.06.27. 22:00:25

@mafi mushkila:
ez,a populizmus
lehet,hogy nekik duruzslás, szerintem inkább prepotens ismétlés

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.06.27. 22:10:59

@Podvinecz Marsall: Pontosan. Éppen ezért felülni a készségesen a segg alá tolt lóra, hosszú cikket írni róla a 444-en, posztot a Vincenten stb., amiben nem az van röviden és érthetően összefoglalva, hogy a Hír TV manipulál, nekik segít.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 22:25:54

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: meghallgattam a videón lászló urat. rettenetes hülyeséget beszélt. a dk kedvéért nem fogok bekussolni. ha az orbán kedvéért nem kussolok be, akkor miért pont a dk kedvéért tenném. akikre amúgy gond nélkül szavaznék, a lászló imrére is.

ATCG 2020.06.27. 22:30:49

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Így van. Azt például amit ma a kipcsák idióta hadúr összehadovált a rendőrök elleni erőszakról a rendőrök előtt csak Kettes említi a Viccországban; szerencsére a sok - rosszkedvünk nyarát fokozó - dolog mellé olvastam ma egy jó hírt is: Szent László király uralkodása alatt jól megverte az országba betörő kipcsák csapatokat

ATCG 2020.06.27. 23:01:36

A DK kedvéért nem is kell bekussolni...a hülyeség az hülyeség, a butaság az butaság, csak ahogy @kemény keleti kommentelő is számtalanszor megjegyezte már: a saját fejünkre hamuszórás idejének vége (tisztességes dolog becsületesnek, objektívnek, őszintének maradni békeidőben, és kimondani azt, hogy a mieink is hülyék, meg rájuk sütni az alkalmatlanságot, teszetosaágot, szerencsétlenkedést (figyelem ez mind a kipcsák szóhasználat átvétele)), de itt most tényleg eljött az a helyzet, amit itt egy nem régi posztban valaki beidézett egy Moldova írásból: le kell terítenünk a birkabőrt, ráállni és keményen (mindannyiunk jövőjéről van szó az isten verje meg, még az övékéről is, a más nézeteket vallókéiakról is) szembeszállni e bennünket megfojtani, leigázni, maradék szabadságunakt elveszejteni akarókkal (pontosan úgy, ahogy ott a beduinok szembefordultak az őket bekerítő idegenlégió katonáival).
"Dzsihád van"- mondta ki a kipcsák főnök állandó eposzi jelzőivel teszetoszának, szerencsétlenkedőnek, alkalmtlannak minősített Karácsony.
Hát akkor legyen Dzsihád, Szent Háború, ez az arabok szóhasználatában sem kizárólagosan fegyveres harcot jelent, hanem szellemi harcot, megtisztulást is.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.27. 23:10:44

@labrys: This way, please. No, no, no, just leave your belongings there.

vizitor 2020.06.28. 00:40:30

nem lászló imrét védendő (a polgim, rá is szavaztam), sem a dk-t (na rájuk pártként már nem szavaznék), elismerem hogy politikailag ez több, mint bűn: hiba volt, de alapvetően nem tartom megbotránkoztatónak - persze megértem, ha valakinek sok.

iulius caesar vagy napóleon katonai zsenijét elismerni sem ciki, pedig véreskezű zsarnokok voltak. vagy azt leírni, hogy 1980-ban jobb volt a népegészségügyi helyzet, mint 1930-ban, nem jelent kádár-imádatot. németország a nácik első 5 éve után bizonyos gazdasági mutatókban valóban jól teljesített, ezt elismerni még bőven nem nácimosdatás. nyilván mellé kell tenni, milyen áron.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2020.06.28. 05:26:32

@jotunder: Figyelemmel kell lenni a magasabb szempontokra.

aronsatie 2020.06.28. 08:30:26

@jotunder: Senki nem kérheti, hogy kussolj be, de azért itt mégis csak arról van szó, hogy a polgármester találni vélt egy párhuzamot egy méltatlan és gusztustalan vitában, amely párhuzam rossz is volt és jelentős méretű baromságot is sikerült mondania. Mindezért megfelelő formában elnézést kért. Szerintem ez vállalható. Mellesleg a te párhuzamod, László Imre és az angol hölgy között is sántít.

kemény keleti kommentelő 2020.06.28. 09:05:42

@mafi mushkila: Én is folyamatosan duruzsolok, mégsem vagyok vele népszerű.
Még aludj erre egy párat, hátha kikristályosodik az a gondolat.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.06.28. 09:24:25

@jotunder: Nem vontam kétségbe a jogodat arra, hogy segíts nekik. :)

mafi mushkila 2020.06.28. 10:52:17

@kemény keleti kommentelő: Bőven nem csinálod eleget :) És nem is hallanak annyian. És aki már szerelmes, az nem lesz másvalakibe szerelmes hirtelen

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.28. 13:16:30

@labrys: A kommentek reményt keltőek. El fog csitulni ez a pusztító hülyeségáradat.

kemény keleti kommentelő 2020.06.28. 15:16:33

hvg.hu/gazdasag/20200628_Hulyeseg_lehet_de_nem_buncselekmeny_mikor_a_kormany_szazmilliardokkal_dobalozik

De jó kis jogi alapvetés.
A kormány nem tudja ellopni az emberek, vagy a köz száz- és ezermilliárdjait, mert az övé.
A saját pénzét meg nem tudja senki ellopni.

Akit a nép megszavazott, hogy a köz pénzét költse, az bármire költheti, akár sajátmagára is.
A Zuschlág helyében máris beadnám a kártérítési kérelmet 8 év börtönéletért, mert hibás volt a vád és az ítélet.
A Gyurcsány kormány a saját pénzét költötte arra, amire akarta. Akár őrá is.

Aztán mivel teljhatalmat adtak Orbánnak, ne legyen panasz, ha mindenkitől elvesz mindent, hiszen minden az övé.
Szuper.

Jonathan W. Highstone 2020.06.28. 15:36:00

László Imre fiaskója nem csak rá nézve megalázó, hanem arra a körre is ("ellenzéki értelmiségi"), mely magánszorgalomból nem hajlandó elvégezni a saját társadalmi munkáját, hülyézni annál jobban szeret.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.28. 15:52:26

@Jonathan W. Highstone: mégis ki felelős szegény lászló imrén kívül azért, hogy ő, öt és fél órával a föld legunalmasabb, de mégis valahogy legkínosabb önkormányzati ülésén elkezdett egy rossz gondolatmenetet, amit nagyon bután fejezett be (ahelyett, hogy két mondatban elmondta volna, hogy mit gondol, ami amúgy elég világos volt). lehet, hogy valóban kimerült volt.

Jonathan W. Highstone 2020.06.28. 21:55:32

@jotunder: Ez egy emlekezetpolitikai kerdes. Egy ilyen kerdes sikerre vitelehez 3 emberre van szukseg. A torteneszre, a kommunikatorra es a politikusra. En nem tudom, hany tortenesz szimpatizal a dk-Val, de ha ez az onkormanyzati ules eszembe jut, akkor azt mondanam, hogy itt ok sem vegeztek el a munkajukat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.28. 21:59:24

@Jonathan W. Highstone: én végignéztem a közvetítésnek azt a tíz percét, amiről szó van. lászló imrének egyszerűen hallgatnia kellett volna, de azt gondolta, hogy majd mond egy okosat. hát, sikerült.

Jonathan W. Highstone 2020.06.28. 22:04:30

@jotunder: Ezt en nem vitatom. De azt gondolom, hogy itt sulyos hiany van a szaktudasban, amit nem a Laszlonak kene kipotolnia, DIY.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.28. 22:26:01

@Jonathan W. Highstone: szaktudásban??????????? képzeljük el, hogy békésebb a sztori, és lászló imre azt mondja, hogy a relativitáselmélet azt jelenti, hogy minden relatív. akkor DK-közeli fizikusokat hibáztatnál? LI nem nagyon okos ember. amivel amúgy nincs egyedül a magyar politikában.

mafi mushkila 2020.06.29. 08:44:06

@jotunder: Melyik része a megnyilvánulásnak számít a szemedben ekkora hibának?
A Times év embere kategória félreértése szerintem apróság.
A Hitlerre vonatkozó rész szerintem helytálló, mert tényleg vannak ilyen nézetek.
Az, hogy nem sikerült bombabiztosra, kiragadhatatlanra fogalmazni szerintem teljesíthetetlen követelményhez méri, miközben lehet, hogy van ennél jobb megközelítés, de attól még kisebb hiányosság, mint a te példád.
Az, hogy egyáltalán megszólalt a kérdésben, szerintem pozitívum, én támogatom, hogy ne a rasszista szöveg legyen az utolsó szó.

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.29. 09:01:41

@jotunder:

Lótúrót fáradt!

Manapság minden politikus ha szóhoz jut, rájön a szófosás. Abból meg jó dolog nem szokott kijönni, mert elkezdi Ádámnál és Évánál, aztán egy idő után már arra sem emlékszik, hogy addig mint mondott. Különben mitől lenne fontos ember?;D

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.29. 09:13:13

@kemény keleti kommentelő:

Erről a témáról eszebe is jutott, hogy kádárizmusban egy-egy termelő szövetkezetnek, lánykori nevén tsz-nek volt 3-4-5, akárhány ezer hektár földje, amit egy-egy falu művelt. A lakosság jelentős része ebből élt. Most ezek a földek 300 hektáros méretekben vagy akár 10000 hektáros méretekben magánszemélyek és azok tulajdonában lévő cégek művelése alatt áll.
Ha régen emberek százait tartotta el ennyi föld, akkor nem értem, most mi a lófüttyért kell úniós támogatást adni a föld után? Nem birnak megélni szegény földbitokosok a földjeik jövedelméből? Vagy nem futja másként jachtra, meg sok tízmilliós terepjárókra?

De azt sem birom megérteni, hogy olyan cégek, amelyek sok százmilliós hiteleket görgetnek, miért tudnak eedménytartalékból osztalékra fordítani?

Mondjuk egy képviselőnek inkább ilyenekről kéne értekeznie, mint arról, hogy helyes volt-e Hitlert az év emberének nevezni vagy sem. Ki le nem sz*ja? A mában kéne élni a képviselőknem, nem a múltban.

kemény keleti kommentelő 2020.06.29. 09:31:11

@látjátok feleim szümtükkel: Egy jó kis földosztással meg lehetne mozgatni a vidék fantáziáját.

lüke 2020.06.29. 10:14:13

@kemény keleti kommentelő: cca 100 év alatt
- Károlyiék osztottak
- 1919 megint osztottak
- Horthy- ék fosztottak
- 1945 osztottak
- 1949- 53. Tsz fosztás
Ma nagy birtokok -legális vétel!-vannak : kisgazdákból, s rendszerváltás utáni politikusokból nagygazdák lettek,(monokulturával)
Kitől veszik el?Kiét osztják?

lüke 2020.06.29. 10:22:04

@látjátok feleim szümtükkel:
a kisbirtok,ha nem tömörül szövetkezetbe- ld Dánia- nem él meg ,a nagybirtokkal szemben alulmarad
a többit meg is válaszoltad,milliomosok kapják ( be) az állami támogatást,valami D- Amerika...

kemény keleti kommentelő 2020.06.29. 10:22:54

@lüke: ... Antallék is osztottak. Orbánék maguknak osztottak.

A földosztás egy megalapozott , szép magyar hagyomány minden rendszerváltásnál.

lüke 2020.06.29. 10:27:42

@mafi mushkila:
Ll ( nagy betűvel ) jó arc
külföldön élő ismerősök miatta,hazajöttek szavazni
Egyetlen egy ,csak egy stratégia van; az összefogás! minden más kontraproduktív

lüke 2020.06.29. 10:29:32

@kemény keleti kommentelő: igazad van,kihagytam...
Igen,a hasra ütés megalapozott politikája,ez is 100 éve megy

kemény keleti kommentelő 2020.06.29. 10:31:13

@lüke: Demokráciát nem lehet 10 millió nincstelennel és 10 ezer oligarchával csinálni.
A tulajdonhoz juttatással kezdődik minden.

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.29. 11:53:19

No elolvastam, hogy ki ez a László Imre. Egy 73 éves ember.

Én még nem vagyok ilyen idős, de azért talán kimondhatom, hogy aki 73 éves, az öüljön annak, ha hugyozni tud, és ne akarjon polgármesterkedni. Nem volt neki elég mind az, amit eddig elért? Talán ezen is el kéne gondolkodni a pártoknak, és a korosabb nemzedéknek. Bizony át kell adni a helyet a következő nemzedéknek. Mert a tudás egy idő után nem nő, csak csökken, aztán gonolkodás nélkül beszél az ember hülyeségket, amibe bele lehet kötni. Utólagos magyarázata logikus, de nem helytálló, és nem menti. Mert végül a saját álláspontja ellen szavazott maga is, elfogadva Novák sületlenségét. Mandela a fehér elnyomás elleni tevékenysége miatt 27 évet börtönben töltött. Mit gondol Novák, aki ennyi év után jön ki, az megköszöni, hogy börtönben tölthette az élete jelentős részét? Mert az utózmánynak előzménye is van, csak nem kell bedugni a jobbikos fejet sem a homokba, oszt akkor ők is látnak.

Talán ha László Ime nem összehsonlítgat, hanem érvel, ami egy kicsit nehezebb ügy, akkor nem jut ebbe a slamasztikába. Kellett ez László Imrének? Úgy látszik igen. Közben meg elfelejtődött, hogy a politikus politizál.

További jó egészséget mind a két "politikus"nak csúfolt embernek.

Azért nekem a Mandela tiszteletre méltó ember, harcolt a fehérek által elnyomott, kizsigerelt feketékért, saját magáért.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.29. 13:03:59

@látjátok feleim szümtükkel: khmm... churchill 77 évesen lett másodszor miniszterelnök. adenauer 87 éves koráig volt kancellár. biden is idősebb lászló imrénél, aki egyébként abszolút fittnek tűnik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.29. 13:21:21

lászló imre ma összekeverte jozef mengelét nelson mandelával.
holnap reggel a szezonról és a gizikéről fog beszélni a rádióban, alig várom. lehet látni, hogy holtfáradt, amúgy egy zsidó televízió műsorában beszélt.

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.29. 13:37:41

@jotunder:

Ki le nem... Elég baj az az USA-nak, hogy vén faszokkal irányítják magukat. Lásd a jelenlegi ideggörcs elnököt.

Aki katonaorvos volt, annak éppen elég baja volt amíg nyugdíjas korba nem ért, mi hiányzik még neki? Okosabb akar lenni a fiataloknál? Pedig csak bölcsebb lehetne, ha hagyná őket előnyhöz jutni.

Remélem a Gizikét nem fogja gőzekének nézni.:D

Tudod, hogy szeretem a blogod, kedvelem az írásaid, de valahogy erről a ki zsidó-ki nem a zsidó lóról leszállhatnál már! Mert ahogy a veréb is madár, a zsidó is EMBER. A saját zsidóság állandó emlegetése, meg hangsúlyozása valami komoly ( lelki ) problémára utal. Nézz magadba, és gondold át, mert így nem oldódik meg.

lüke 2020.06.29. 14:18:53

@jotunder: László l.62 évesen PhD-zett

mafi mushkila 2020.06.29. 14:55:35

@jotunder: Ott kezdem, hogy ez tényleg faszság, ilyet nyelvbotlani.

Nem bírja a terhelést, abszolút megérte az előzőből olyan sokrétű támadást kikerekíteni, sikerült felmorzsolni az erejét és a figyelmét.

De akkor tényleg az a legfőbb mondanivaló, hogy milyen elégedettek lehetünk, mert lám, már tegnap megmondtuk, hogy hülye ehhez, és mára csak még jobban bebizonyosodott? Nem az állna az érdekünkben hogy arról beszéljünk, hogy nonszensz az a közélet, amelyikben ez az eljárás? Amiben a darálót kell túlélni - amely képességnek azokhoz a képességekhez, amire polgároknak valósan szükségük lenne a jól vezetett kerülethez, semmi köze?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.29. 15:01:51

@látjátok feleim szümtükkel: a heti tv-ről van szó, ember. az van ráírva az oldalukra, hogy támuz havának hetedik napja van. heti, mint heti szakasz. szerinted örményportugál tévé?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.29. 15:02:58

@mafi mushkila: ez le fog csengeni, látszik rajta, hogy ki van készülve.

mafi mushkila 2020.06.29. 15:07:23

@jotunder: Én nem igazán azt akarom, hogy lecsengjen. Az olyan lenne, mintha hagynánk a választások alapvető tisztességtelenségéről szóló diskurzust lecsengeni, mert hát ha többször annyi ellenzéki szimpatizáns lenne, akkor hegymenetben is sikerülne a rendszerváltás. Ha meg strammabb politikusaink lennének, akkor talpon bírnának maradni, hagyjuk is ezt a szegény elhullottat, következő!

ATCG 2020.06.29. 17:44:23

Áthallások (bennem):

"A radikálisokról kritikusan írt („Micsoda társaság!”),
s augusztus 3-án szörnyülködve jegyezte fel az ülésről, hogy Batthyány közömbösen viselkedik, amikor Kossuth a német szövetség ügyeiben megtagadná a segítséget Ausztriától. Augusztus 4-én és 8-án a népiskolai törvény vitájában egyedül
ő támogatta a kisebbségben maradt Eötvöst, szerepe volt abban, hogy a kormány
végül a lemondást fontolgató minisztertárs mellé állva, augusztus 10-én és 12-én
mégis többséget szavaztasson a javaslatnak. Augusztus 19-én Mészáros mellett őt
interpellálták a kolozsvári vasút ügyében, s ekkor úgy érezte, Kossuth csak szóban támogatja őt, de pénzt nem ad a feladathoz. A feszültség mértékét jelzi, hogy
22-én a katonaságnál egyelőre meghagyandó testi büntetés ügyében és a kollegia-

114 1848. március 4., 6., 7., 8. Oplatka 2005: 378–379; KLÖM 1951: XI. 39, 46, 54–55.
115 Gergely 2005: 588–589, 600–607. Barta elemzése és Kossuth idevágó emlékezése: KLÖM
1951: XI. 74–75, 720; Széchenyi 1927–1930: II. 1053–1055, 1070–1072.
116 1848. július 5.
117 1848. július 2., 5., 7 és 15.
118 1848. július 19., 20., 29.; augusztus 1., 7., 9.
119 1848. július 12–13., 16–17., 29.; Oplatka 2005: 396."

"128 KORALL 70.

litás jegyében kiáll minisztertársa, Mészáros Lázár mellett, majd az erre őt támadó
Patay Józsefet szar embernek nevezi. A szóváltás pisztolypárbajjal végződött, melynek során mindkét fél a levegőbe lőtt. 29-én már Madarásznak a miniszterek felelősségre vonását ígérő fenyegetőzését, majd másnap a képviselőházban az osztrák
kormány megbékélést lehetetlenné tevő átiratát hallgatja. 31-én az utolsó részvételével tartott képviselőházi ülésen a neki szóló dicséretet a bukás előérzetével, és
emiatti mély lelkifurdalással hallgatva, úgy érzi, „mintha sírban ülnék”. Néhány
nap múlva úton van Döbling felé, az immár parlamentáris rendszert érő kihívások okozta küzdelem terhét már nem tudta elviselni. "

idézetek:

"Dobszay Tamás
Széchenyi István országgyűlési részvétele
Diétai itinerárium*
Gergely Andrásnak " című írásából.

epa.oszk.hu/00400/00414/00061/pdf/EPA00414_korall_2017_70_109-130.pdf

Igazából csak Széchenyinek utolsó beszédéből felszólalásából akartam idézni. Valahol olvastam, de most nem találom. kicsit zavarosan beszélt, fáj a fejem, beteg vagyok, valami ilyesmivel zárta és elbúcsúzott (örökre) a Népképviseleti Táblától.

Nem tudom mondott-e utána valaki egy rossz szót is róla.
Szerintem nem, még akit le szar emberezett előtte, valószínűleg még az sem.

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.29. 20:35:49

@jotunder:

Nem tudom mi a fene a heti tv, nem is érdekel, mert a tv-ben csak zenét nézek, vagy az ősi idegeneket, hátha ismerősre lelek köztük.:D