Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Sose nyomjá' full kretént (nagyonrövidposzt)

2020.06.17. 13:36 | jotunder | 46 komment

 

      Csak a miheztartás végett

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2715815486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.17. 14:00:37

Ész megáll. :( Nem rég néztem meg (újra). Még mindig jó.

netukki 2020.06.17. 14:54:03

https://hu.wikipedia.org/wiki/Ne_f%C3%BCrgy%C3%A9%E2%80%99_le!

Podvinecz Marsall 2020.06.17. 16:24:39

"Sose nyomd fullba' a kretént!"

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.17. 16:53:39

@Podvinecz Marsall: www.youtube.com/watch?v=Fbof6ocqIEY
kétszer hangzik el a fullba nyomás. először az elején, aztán 0:33-nál :)

kiazmarmegint 2020.06.17. 16:58:25

Az Index modositotta a cikket.

Bogomil 2020.06.17. 17:24:06

@kiazmarmegint: Szeretném megkérdezni, mi a megfejtés? (A filmre emlékszem, csak azt nem sikerült kitalálnom, milyen cikkhez kapcsolódik...)

Podvinecz Marsall 2020.06.17. 17:36:55

@jotunder: megérdemlem, pampogok és közben nem is láttam magyarul

kemény keleti kommentelő 2020.06.17. 18:21:24

"Blackface: a nem fekete színészek arcának feketére mázolása egy szerep eljátszásához annak idején, amikor fekete színészeket nem engedtek játszani sehol. Lásd még minstrel, minstrel show."
Szóval, ha amerikában egy feketére mázolt fehért látnak, akkor ez a tiltás jut eszükbe esetleg. Vagyis az elnyomás.

Poor Yorick 2020.06.17. 20:40:36

@jotunder: Hogy került be Peter Sellers a magyar változatba?
Az eredetiben nincs benne: www.youtube.com/watch?v=X6WHBO_Qc-Q

DarthVader 2020.06.17. 20:53:00

Akkor a Jenki zulu is banolva lesz, mivel ott is a fehér hős pofáját feketére mázolták - igaz, a feketéét meg fehérre, ez lehet, hogy mentő körülmény. :)

mafi mushkila 2020.06.18. 06:50:19

@kemény keleti kommentelő: Ezt most egyenesen neked szeretném elmondani, mert még az amúgy csodás vincentnek is csak ebben a kis zugában remélhetem, hogy megértésre találok ebben a dologban.

Ahogy én látom a reakciókat ezekre a szimbolikus lépésekre (vagy a gyanújukra, értelmezésükre, lehetőségükre) az mind komplettül rossz. MINDEGYIK onnan nyit - az elvileg támogató és az elvileg ellenséges is - hogy mi a fenét akarnak ezek a feketék, vagy ezeknek a feketéknek a támogatói, vagy az ezeket a feketéket támogatóknak látványosan benyalni akarók a MI cuccainkkal. A szavainkkal, szobrainkkal, szórakozásunkkal. Amikor az egyik üzenet, ami szerintem elég érthetően átjön, és valóságos, nem csinált, az, hogy ők úgy érzik, hogy ez az egész kulturális/civilizációs/politikai környezet nem egyenrangúan az övék. Szóval erre azt mondani, hogy te csak ne piszkáld az anyacsavart (bocs, incze, hogy a te példáddal élek, nem személyes és nem is idevaló, csak most nekem összefoglalja az egészet) az az enyém, és fontosabb nekem ez a szó, nem tudok másikat mondani helyette, nem tudok másik filmet nézni, nem tudok a történelmi ismereteimen bővíteni és árnyalni, mint az, hogy neked milyen volt generációkon át rabszolgának, majd hivatalosan szegregáltnak, majd funkcionálisan másodrendű állampolgárnak lenni. Mittom én, mire volna szükségük valójában ezek közül, de meg kellene kérdezni, párbeszédben kellene lenni ahelyett, hogy NEM, SEMMI KÖZÖD HOZZÁ.

Ez nem annak a kérdése, hogy Magyarországon vagy más Amerikától távoli országokban tartottak-e Afrikából behurcolt rabszolgákat valaha is, és felelősek-e a lakóik a múltnak azért a szeletéért, hanem annak, hogy felelősek vagyunk-e a jelenért, részt akarunk-e venni a világ részeként a jelen helyzetben rendelkezésre álló lehetőségek megvalósításában azért, hogy rendezni próbáljuk a dolgokat.

Holnap lesz június 19., a rabszolgaság intézménye formális eltörlésének a napja az USA-ban, most az a kezdeményezés, hogy legyen ez is nemzeti ünnep, mint a függetlenség napja. Nem észbontó, hogy eddig nem volt az? 1970-ben vezették be a fekete történelem tanításának a hónapját. Nem észbontó, hogy még mindig nem jutott el odáig, hogy magától értetődő természetességgel integrálva, egy közös értelmezési folyamatban legyenek kezelve a szempontok? Ezek nem valami tőlünk különálló dolgok, ezek a mi ünnepelni valóink és történelmünk része is.

Üvölt a helyzetről, hogy nem oké, és nem lesz komoly elszánás nélkül oké, és akkor ezzel vagyunk elfoglalva, hogy majd én azt jobban tudom, hogy nektek mi jár és mi nem jár, pont ugyanúgy, mint eddig is.

kemény keleti kommentelő 2020.06.18. 07:32:16

@mafi mushkila: Biztos bennem van a hiba, hogy erről a fekete felkelésről a nemi elnyomás jut eszembe, de a 9 perc előtt még annak a harca folyt egészen más módszerekkel, de hasonló célokkal.
A múlt nagyjainak eltörlése ott is követelés volt. Hogy azokat a műalkotásokat, amiket pedofil módszerekkel hoztak létre, vagy nőket erőszakoló nagy rendezőket, vagy extrém magánéletű művészeket döntöttek le a piedesztálról.
Mert nem lehet egyenjogúságról beszélni ott, ahol a megkínzók a nemzet ünnepelt nagyjai, a kínzottaknak meg ezt minden nap a pofájába nyomják.

A szobrokhoz való viszonyban meg továbbra is látom a fidesz párhuzamot.
A fidesz a nagy szoborpolitikájával elhozta nekünk a vészkorszakot, és csak akkor töröljük el azt végleg, ha a fidesz szobrai mind egy távoli sírkertben lesznek gazzal benőve,
a köztereket száz éves fák árnyékolják,

és Orbán közpénzből felépült kastélyaiban ismét látogatható közgyüjtemények lesznek és a Szent Korona visszatér az országalmával együtt a múzeumba, ahol kétszáz forintért megtekinthető.

kemény keleti kommentelő 2020.06.18. 08:02:11

@mafi mushkila: Meg aztán nem tudom, mennyire, mert még nem gondoltam át, de valamennyire biztosan elindul előre a történelemszemlélet változása is.
Én egy olyan történelemtanártól tanultam még annakidején, aki a korabeli közrendűek élet- és munkakörülményeit tanította legszívesebben.
Valahogy úgy, ahogy brit történészek sorozataiban a falusi ólombányászat meg a fogatolás van körüljárva, szóval a leghétköznapibb technikák elterjedése az életminőséggel együtt.
Szigorúan nem királyok és hadvezérek hőstettei.
Szóval egy másik történelem, ahol a ma élő emberek őseinek élete a téma és nem a halála.
Ahol a tények forrásokból és bizonyítékokból derülnek ki és nem tömeggyilkosok propagandairataiból.
Ahol a királyi és főúri tulajdonok nem a nemzet határait jelölik, csak a birtok határait.
Ahol a hadjáratoknak pénzben kifejezett és kölcsönökben, adóban beszedett ára van és nem győztese meg hőse.
Szóval ez a fekete támadás az egész amerikai történelem ellen nagyonis ráférne az európai történelemre is, ahogy csak fehér férfi tömeggyilkosok sorát és gyilkosságaik történetét tanítják, az élet története helyett.
Miből éltek, hogyan és mivégre azok a senki által nem említett alsóbb osztályok, akiknek az utódjai vagyunk ?
Olyan, mintha a mai történetünk is csak a nyakunkon élősködő kirablóink dicsőséges harcairól szólna...

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.18. 09:37:27

@kemény keleti kommentelő:

Én ezt így gondolom: "...a mai történetünk is csak a nyakunkon élősködő kirablóink dicsőséges harcairól szól..."

kemény keleti kommentelő 2020.06.18. 09:47:29

@látjátok feleim szümtükkel: Sajnos. Pedig a modern technika felhasználásának és elterjedésének történetéről és a kortársak életminőségéről is szólhatna. És akkor tudnánk, hogy hol nem működött a digitális oktatás és milyen program kéne az eszközbeszerzéshez a nagycsaládos luxusautók programja helyett. Például a digitális felzárkóztatás programja.

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.18. 09:56:46

@kemény keleti kommentelő:

Működött az, leharcolt gépeket gyüjtöttek és osztottak olyanoknak, akiknek korábban nem volt számítógépük. Arról nincs hír, a net hogy került be hozzájuk.

kemény keleti kommentelő 2020.06.18. 10:09:05

@látjátok feleim szümtükkel: Na, azt kétlem. Egy olyan család, ahol még korábban nem volt számítógép nem sokat tud kezdeni egy leharcolt ronccsal.
És mivel fel sem mérték, hol vannak a problémák és hány gyereknél, úgyhogy ha akadt is néhány ócskaság itt-ott, akkor se nevezzük ezt egy programnak.
És gond lehetett olyanoknál is, akiknél legalább valaki ért a családban valamennyire hozzá, de csak egy gépre vannak többen, akinek használni kéne.
A netes eszközökhöz is a szoci kormányok adtak sulinet programot. Ezek meg a horthyszobrokhoz.

Muad\\\'Dib 2020.06.18. 10:12:02

@mafi mushkila:
Elkezdtem írni erre egy hosszabb választ, de aztán kitöröltem, mert alighanem nem fogjuk meggyőzni egymást. :)
De nem baj, még jó, hogy nem gondolkodik mindenki ugyanúgy.

Amergin Glúingel 2020.06.18. 10:19:32

Oscar bácsi meg nem gyütt... :)

OoOoOo 2020.06.18. 10:53:41

talán ez, talán nem, lassan minden ide passzol:

"Ma egy eseményen összefutottam Demeter Szilárddal. Mivel zavar, amit tett egy újságírói megkeresés kapcsán, megkérdeztem, megbánta-e a dolgot.

Miután hozzájárult a válasza közzétételéhez, íme a felelet:

- Nem bántam meg, bár tudom, hogy inkorrekt, amit tettem. Inkorrekt, de szerintem helyes." (Gégény István fb)

Inkorrekt, de szerintem helyes.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.18. 11:16:53

@OoOoOo: Gulyger arra nem emlékszik, Karácsony elnézést kért volna bármikor az elmúlt években, mikor az ellenzék náci vezetőkhöz hasonlította a magyar állam vezetőit.

Továbbmegyek, én arra sem emlékszem, hogy az ellenzék náci vezetőkhöz hasonlította volna a magyar állam vezetőit. :) Mi itt a Vincenten persze gyakran, hiszen indokolt. "Inkorrekt, de szerintem helyes". De az ellenzék cuki zsúrpubik gyülekezete.

De mondjuk, hogy volt ilyen. És akkor mi köze hozzá Karácsonynak? :-)

kemény keleti kommentelő 2020.06.18. 11:19:46

@OoOoOo: Akkor ezzel azt akarja mondani, hogy Orbán megdícsérte érte, vagy azt, hogy ez volt a parancsa ?

kemény keleti kommentelő 2020.06.18. 11:24:18

@Kettes: Ezt mindegyik fidesztroll alkalmazza már 15 éve, hogy ha egyszer bárki ezt mondta, akkor azt az ellenzék mondta, tehát egy szava se lehet senkinek, ha ők országos méretben csinálják.
Ha meg közülük bárki miniszterként, vagy szóvivőként, vagy akár miniszterelnökként mondott valaha mást, akkor gecmis olsun. Rég volt, tán igaz se volt. Spongyát rá. Miért ásod ezt most elő, hol van már a tegnap délben ?

OoOoOo 2020.06.18. 11:49:14

@Kettes: @kemény keleti kommentelő: Inkorrekt, de szerintem helyes:
index.hu/belfold/2020/06/18/hoppal_peter_rasszizmus_vicc_facebook_martin_luther_king_fosztogatas_black_lives_matter/

Nagyon beleálltak ebbe az utcai hülyegyerek stílusba. Lassan tényleg nem tudok olyan megnyilvánulást, ahol nem ez a kötözködő kiscsicska tempó megy.
(aka fideszes polgári stílus)

Rákérdezek: ez akkor ki van mérve, hogy ezt szeretik a fid'szavverek?

kemény keleti kommentelő 2020.06.18. 11:59:14

@OoOoOo: Orsós Viktor is biztos kapott már eleget. Lehet, hogy azon is a hasukat fogják, úgy röhögnek.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.18. 12:38:22

@OoOoOo: Ezeket a profilokat nyilvánvalóan nem a politikusok kezelik, hanem fidelitasos hülyegyerekek, és egyáltalán nem vagyok meggyőződve róla, hogy bármiféle előszűrésben, felügyeletben vagy központi eligazításban részesülnek. Azért gondolj bele: nem lehet egyszerre a választókerület ügyes-bajos dolgaival, a birtok igazgatásával, az élet habzsolásával és még a facebook account kezelésével is foglalkozni. :-D

ámbátor 2020.06.18. 15:46:25

@Kettes: Szóval van egy hivataols (dr.~) meg egy pirivát (~) profilja de egyiket se ő kezeli? Okos.

mafi mushkila 2020.06.18. 16:06:03

@kemény keleti kommentelő: Egyetértek én is, így alkot rendszert. ahogy írtad.

incze 2020.06.19. 21:06:05

@kemény keleti kommentelő: @mafi mushkila: teljesen egyetértek, és akkor most, akár egy jó vicc-rabbi elmondom, hogy miben és miért nem.

nekem nincsen történelem, hanem történelmek vannak, és ez maradjon is így. nyelv se nagyon van, nyelvek vannak nyelvjárásokkal, zsargonokkal, argóval, és ez is maradjon így. ezzel egyáltalán nem azt akarom mondani, hogy mindeniket egyenértékúnek tartom, egy szart, de a jelenlétük meglévő viszonyok, világlátások és törekvések lenyomata, csatázni a tünetekkel önmagában időfecsérlés. azok egy betiltás, bedöntés után újratermelődnek, még bővül is a repertoárjuk. ha betiltod a cigányozást, jön a helyére kisebbségizés, és máris gazdagodott, színesedett a rasszismus nyelvezete (mert természetesen a cigányozás is megmaradt). levonathatsz egy zászlót a főtéren, kitűzik száz udvarban, és még a gyártása is üzlet lesz, játékosabbá, ütősebbé, fiatalosabbá, ellenállóbbá válik. a történelmekre és nyelvezetekre nincsen egyszerű "megoldás", nincsen róluk egymondatos ítélet.

ezért pl. lee tábronok szobrát nem sem dönteném le, hanem pl. körberaknám a rabszolgaság jellegzetes tárgyaival, embervasakkal, láncokkal, rabszolgaszállással, esetleg körbefúzném a talapzatot egy csapat odaláncolt rabszolga alakkal, ahogy a jelesebb szerzőket körbeveszik a köztéri szobrokon alakjaik. mittomén, nem vagyok sem művész, sem történész, de bizosan megoldható, hogy markánsan látszódjék, a nagy hadfi miért harcolt. auschwitzet sem rombolták le, és jól tették, hogy meghagyták. ezekkel is sokkal inkább ilyesmit kellene csinálni, a gábriel arkangyal alatti privát közösségi emlékhely is valami ilyesmi. a "múltat végképp eltörölni" érthető, de rossz (kancsalúl, festett egekbe), és kontraproduktív ábránd.

---
nesrine malik - en.wikipedia.org/wiki/Nesrine_Malik - írt egy jó publicisztikát - www.theguardian.com/commentisfree/2020/jun/14/protest-essential-rights-rules-streets - erről az egész kérdéskörről ("Malik] has an excellent nose for hypocrisy and doublethink, the crude prejudices and bigotry that underlie political decisions." - írja a wikipedia róla). irtó precíz mondatok vannak benne, amelyben óhatatlanul találva érzi magát az ember, pl.:

"The very nature of being excluded from the spaces in which decisions are made means that the process of managing grievances is already rigged against you. The very position of black people as always appellants, never adjudicators, means that every protest will soon enough be denigrated as violent or disruptive. Their demands will always be dismissed as unreasonable, their priorities confused, their methods offputting to erstwhile allies. Politely they will be questioned: are statues really the most important thing here? May I call your attention to your pay gap? Your incarceration rates? They will be lectured about coalition-building, about easy wins that mean little in the end, and the hard graft that needs to be done if they’re going to get anywhere. Because we have processes, you see."

mindezek ellenére, és hipokrízis ide, manipulált folyamatok oda, a megoldandó képlet mégis csak az, hogy az ilyen, sőt még ilyenebb emberek sokaságában (és a lelkükben is, nemcsak a fejükben) zökkenjen odébb egyet a világ afelé, hogy egy más bőrszínű (nemű, szexualitású, társadalmi státuszú...) emberben kvázi magukra ismerjenek, ne rögtön veszélyt, inváziót, betolakodó alient lássanak benne.

mafi mushkila 2020.06.19. 21:56:36

@incze: Remélem, olyan viccben vagyunk, amelyikben vitatkoznak a rabbival! :)
De először is köszönöm, mert ritka lehetőséggé kezd válni a beszélgetésszerű beszélgetés.

"nekem nincsen történelem, hanem történelmek vannak" + "ezért pl. lee tábronok szobrát nem sem dönteném le" mondod ezt a kettőt, és nekem meg az jut az eszembe erről, hogy igen, az lehet, de ők meg ledöntenék! Mert most ez jön az ő sztorijukból. Azt a kontrollt ragadják meg az életük fölött, amelyiket meg tudják ragadni. És annak kérik ki a tanácsát, akinek akarják :) Lehet, hogy túlpörgettem magam ezen, de most abban vagyok, hogy mennyivel többet tanulhatunk az ilyesmiből, mint amennyi kárt vagy "kárt" okoz. Vagy mondjuk legyek én egy igazán értékes (enyhén akár esendő, hibákon is rágódó, de összességében, érted...) államférfi, egy hős, akinek szobra is van, már meghaltam, letekintek a mennyből, és azt látom, hogy épp döntenek lefelé, az érdemeimre teljesen tekintet nélkül, de az értékeimmel összhangban álló mozgalomban. Akkor lenyúlok a felhőimből és lepacsizok velük.

Ezt a jó kis cikket majd elolvasom, csak most nem tudom, ugye, mert most írok :)

" a megoldandó képlet mégis csak az, hogy az ilyen, sőt még ilyenebb emberek sokaságában (és a lelkükben is, nemcsak a fejükben) zökkenjen odébb egyet a világ afelé, hogy egy más bőrszínű (nemű, szexualitású, társadalmi státuszú...) emberben kvázi magukra ismerjenek, ne rögtön veszélyt, inváziót, betolakodó alient lássanak benne."
Na de mindezek a kisebbségek a legszámosabban és az idő legnagyobb részében folyamatosan asszimilált módon viselkednek. Nem erőltetik a szemkontaktust, nem lóbálják az arcunkba, jönnek-mennek, beadják az adójukat...

Én annyira szeretném, hogy sikerüljön, jobb hely lenne a világ.

mafi mushkila 2020.06.19. 22:28:23

@incze: "And so it is those who cannot get away with breaking the rules who are told they must uphold what is left of this order;"

"There will always be some component missing from the playbook of the perfect protest."

Kösz! Engem ez a kettő érintett meg nagyon. Az egész természetesen nagyon igazságtalan azokkal szemben, aki nem a kizsákmányoló, szabálykerülő, sőt még nem is a szabályhozó részei a többségnek, hanem csak úgy simán viszonylag jól megvannak a jelen szabályokkal, belakták, működik. Aki ártatlanul, a puszta társadalmi pozíciójuk révén, nem akarattal és elnyomóan jutnak előnyökhöz másokhoz képest. Ilyenkor muszáj már a saját közvetlen érdekeken túl szemlélni a helyzetet. Ilyenkor "nem elég nem rasszistának lenni, hanem antirasszistának kell lenni", kifejezetten kívánni kell az egyenjogúságot ahhoz, hogy ne a status quo tűnjön a legvonzóbbnak. Meg kell találni azokat a pontokat, ahol az elnyomáson alapuló viszonyrendszer a demarkációs vonal elnyomók felőli oldalán lévők számára is kellemetlen, meg kell találni azokat a pontokat, ahol a vonalnak ezen a felén sem szűnik meg a viszonyrendszer káros hatása, a közösségre gyakorolt hátrányai. És ahol a vonal kanyarog, ahol néha az egyik, néha a másik felén találhatod magad. Meg kell érteni az előnyeit annak, ha ezek enyhülnek, mert így tudunk a változásokban aktív szereplők maradni és befolyással lenni.

Hálátlan Gazember 2020.06.21. 12:36:41

Semmi probléma a szobordöntögetéssel, de akkor sajnos felkészül a Demokrata Párt, amelyet sajnos meg kell semmisíteni, hiszen ők voltak a rabszolgatartás fő párfogói, ellentétben a republikánusokkal, akik a rabszolgatartás ellenzői voltak. Ugye, olyan, mintha hülyeségeket beszélnék? Pedig nem, a demokraták voltak a déli ültetvényesek, a republikánusok pedig az északiak. 1860-ban a republikánus Abraham Lincoln a rabszolgatartás eltörélésvel kampányolt, és nyert.

Szóval bonyolult dolog ez, a múlt átírása és a jelen újraprogramozása engem egy dologra emlékeztet, a nagy szocialista forradalomra, nem utolsósorban azért, mert a mostani usa események fő ideológusai ugyanis ugyanúgy marxisták, és ugyanaz a mete-agendájuk, az egyenlőség. Holott az elég hosszú kísérlet alapján látszik, hogy nem megvalósítható, ellentétben az igazságossággal, ami meg igen.

Hálátlan Gazember 2020.06.21. 12:50:51

Továbbá: a demokraták voltak az önkormányzatiság, saját földeden saját magad ura vagy c akárhányadik ammendment fő pártolói, aminek egyenes következménye a fegyverviselés szentsége az USÁban. A rendőri brutalitás ennek egyenes következménye (persze, a korrupción és a morálon túl), hogy nincs átmeneti zóna, ahol a rendőr tud intézkedni, ha túl akar élni, akkor minden mininálisan is gyanús esetben egyből maximumra csavarja a brutalitás-potmétert. Ha nem teszi, lelövik.

Szóval itt az ideje pellengérre állítani a demokratákat, Obamával is csak túlkompenzáltak :-)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.21. 13:52:54

@Hálátlan Gazember: Te ugye egy idióta vagy. Nem kérdezem, állítom.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.21. 14:14:39

@Hálátlan Gazember: " demokraták voltak az önkormányzatiság, saját földeden saját magad ura vagy c akárhányadik ammendment fő pártolói, aminek egyenes következménye a fegyverviselés szentsége az USÁban. "

a poszt címe: sose nyomjá" full kretént, és ez rád is vonatkozik.
a fegyverviseléssel a második kiegészítés foglalkozik, ami 1791-ből származik.

a Demokrata Pártot csak a tizenkilencedik század elején alapították, és hagyományosan a rabszolgatartást támogatta, szemben a Republikánus párttal, amit direkte a rabszolgatartás megszüntetése érdekében hoztak létre.

az Alkotmány kiegészítése meglehetősen bonyolult folyamat, először is mindkét házban kétharmados többség kell hozzá. ez egy dolog, de utána a szövetségi államok háromnegyedének is ratifikálnia kell, és ez lényegében mindig a helyi kongresszust jelenti. tehát a demokraták vagy a republikánusok nagyon nehezen tudtak volna bármit is átnyomni a modern időkben.

Hálátlan Gazember 2020.06.21. 18:17:38

@Kettes: pedig kitettem a szmájlit is ... csak arra akartam felhívni az un. irónia segítségével a figyelmet, hogy ez nagyon rövid úton megy full retardba. Vagy már ott van.

lüke 2020.06.28. 10:20:44

@Muad\\\'Dib:
át is nevezték
(Remélem Othellót is, meg a Cigánybárót is, a temetőbe írnak a szerzői engedélyért)
www.heute.at/s/nach-protest-mohren-apotheke-will-name-aendern-100088839