Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Katolikus Egyház katekizmusából

2020.03.01. 20:39 | jotunder | 94 komment

 

   Az ember élete -- megismerni Istent és szeretni Őt.

 

1. Az önmagában végtelenül tökéletes és boldog Isten tisztán jóságából elhatározott terve szerint, szabad akaratból ellátott minket Audi 8-asokkal, elnézte nekünk a ministráns fiúcskákért és különösen azok bizonyos részeiért érzett gerjedelmünket, és az ő magasztos kulcsaival elzárta azokat a leveleket, amelyeket anno az Állami Egyházügyi Hivatal vezetőinek írtunk keresztényi szeretettel. Ezért Isten mindig és mindenütt közel van az emberhez, fel-felhívja az embert, ha az ember nem érti meg az üzenetet, mely üzenet pedig ötszázharminckilenc darab Istennek tetsző áhitattal írt lap címoldaláról szól hozzá. Hívja őt és segíti, hogy keresse, megismerje és minden erejével szeresse Őt, és még azt is megengedi neki, hogy vállalkozását Isten legjobb barátainak adja át megőrzésre, lehet-e ennél nagyobb kegye mindenható Istenünknek. A bűn által szétszórt embereket mind összehívja családjának egységébe, mely az Egyház is lehetne, de inkább Többház az, lovardával, majorsággal, jacuzzival . Ennek megvalósítására küldte Fiát mint Megváltót és Üdvözítőt, csak hát arról is kiderült, hogy egy büdös zsidó, és mindenbe bele akar pofázni, de majd szólunk Pilátus főosztályvezető kartársnak az igazságügyből, hogy tegyen neki egy kicsit keresztbe. 

 

2. Hogy e meghívás az egész földkerekségen fölhangozzék a kis zsidó elküldte az általában szintén baromira zsidó apostolokat, akiket volt pofája kiválasztani, és ez a hercigeskedő judeo-bolsevik mitugrász megbízta őket, hogy hirdessék az ún.  Evangéliumot: "Menjetek, tegyétek tanítványommá mind a népeket!  És amikor egy idióta barom a nyilas pribékjeivel hülyeségekre akarja a népeket tanítani, nyissátok ki az szátokat". De mi résen vagyunk, már akkor is résen voltunk, amikor egy emberként szavaztuk meg a zsidótörvényeket, majd nyaltuk fényesre Szent Kádár János urunk seggét. Nem fogjuk hagyni, hogy ez a bibsi már megint a lázadás magját hintse el, ne fogazz Szilvay fiam, és sokkal lassabban, messze még a hajnal. 

 

3. Azok, akik elfogadták ennek a kis kaftános heftimarcinak meghívását és szabadon válaszoltak rá, hát így jártak. Ahelyett, hogy szépen megadták volna az Istennek, ami Istené, azt a harminc százalékot, mert oly sok az a harminc százalék, ami inkább negyvenöt? Mert ahogy Aquinói Szent Tamás mondta volt, ne dugj meg struccot, mert az Istennek nem tetszik, főleg ha az ő strucca. Szeresd Istent, és szenteld fel az ő stadionját, kisvasútját, dolomitbányáját, az ő hű szolgájának thaiföldi felnőttszínésznőjét, annak hasán azt a fehér csíkot, mely olyan, mint Kánaán és Boáb között a szent folyó.  Akik meg pofáznak, főleg vissza, tagadd ki Isten egyházából, verd ki, állj már le nem úgy értettem, majd ha jönnek a kiscserkészek, verd ki Isten házából, tanintézményéből, hadd tanulja meg, hol lakik az Úristen, hát pont a Cinege utcában. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4715499220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jan 2020.03.01. 23:01:12

Túlzónak érzem a posztot. Mármint hogy nekem az elmúlt hét éppenhogy felemelő volt. Azt eddig is tudtuk, hogy egyházi vezetők, főleg a püspöki kar, kollaboránsok-megalkuvók. Az viszont elképesztő jó, hogy a derékhad, világiak is, szerzetesek is, tömegével kiálltak végre magukért, a diákokért, az oktatásért. Hogy másként fogalmazzak: azt én már rég beáraztam, hogy Veres András egy seggfej, az viszont, hogy a volt ofőm, irodalomtanárom, földrajztanárom, énektanárom, a volt sulim igazgatója és vagy 40 tanára aláírta ezt a nyilatkozatot, ez isteni érzés.

velőtanya 2020.03.01. 23:37:09

Várjávárjá, legyen már valami haszna, hogy túl sok mandinert olvasok:)
"Az iszlámról soha nem mernél ilyet írni, mert a... (perverz kínzási módok felsorolása irigykedő kéjjel)... és meg is érdemelnéd!!"

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 00:02:45

@jan: dehát pont róluk szól, akik a kis zsidóra hallgattak, és most "elhatárolódnak" tőlük.

jan 2020.03.02. 00:11:54

@jotunder: Igen, ezt értem. Inkább talán azt akartam kifejezni, hogy én most jobban örülök az 1000 aláírónak, mint amennyire dühös vagyok a húsz-harminc elhatárolódóra. A poszt meg mintha dühösebb lenne a húsz-harminc elhatárolódóra, mint amennyire örül az 1000 aláírónak. Persze ez szíve joga a posztnak, csak jelezni akartam, hogy én most másként rezonáltam ezekre az eseményekre.

fortin2 2020.03.02. 00:16:49

@jotunder: Hát csakhogy a római katolikus egyház, ahogyan az összes többi keresztény is, messze-messze több annál, mint egynémely vagy akár sok-sok vezetője, papja, nácija, kollaboránsa stb. Hítgyakorló emberek százezreit és valami távoli érzülettel odakötődők milliióit jelenti, akik okkal-joggal érezhetik magukat sértve, ha a katekizmus felcím alatt kell olvasniuk ezt a stílusgyakorlatot. Persze, nem kötelező figyelemmel lenni erre, de azért illendő volna. No meg nem kellene ennyire elfogadni az OV-Semjén narratívát arról, hogy a nevezett vezetők volnának az egyház.

kiskii 2020.03.02. 03:14:48

@fortin2: Ott az a sok, okos, erkölcsös katolikus, akik ha ennyire erkölcsösek, miért is nem vágják péklapáttal szájon azokat a papokat és politikusokat, akik naponta ennél a szösszenetnél masszívabban gyalázzák meg a hitüket?

Igéző 2020.03.02. 06:54:49

@jotunder: akiket ostorozol, nem sok közük van a kereszténységhez (azon túl, hogy jezőként magukra aggatják).
www.youtube.com/watch?v=66lyaL9AxBk

Külsős 2020.03.02. 07:07:15

@jan: @fortin2: @kiskii:
No, csak hallanátok/olvasnátok, hogy köpködik a hívek az aláírókat. (Nyilván nem mindenki, lehet rossz a mintám.)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 07:11:00

Lol, a Vincenten megint vállalhatatlan baromságokat írtak egy sérthetetlen társadalmi csoportól. :))

Érvsebész 2020.03.02. 08:59:09

@fortin2:

27. Emberi balgaságot hirdetnek, amikor azt mondják, hogy mihelyt a ládába dobott pénz megcsörren, a lélek azonnal a mennybe száll.
28. Csak annyi bizonyos, hogy a ládában megcsörrenő pénz által nagyra nőhet a haszonlesés és a kapzsiság. Az egyház közbenjáró szolgálatának eredményessége azonban egyedül Isten jó tetszésétől függ.

Amikor ez megjelent a wittenbergi vártemplom kapuján fél évezreddel ezelőtt, bizonyára számos jámbor katolikus katona, cseléd, kézműves, stb. mélyen megbántódott, hogy buzgalmát ily módon leértékelve látta

Rhonin 2020.03.02. 09:02:05

Mindeközben most indulnak a felvételik (!) az általános iskolákba. Mindent elmond a helyzetről, hogy 6-7 éves gyerekek szülei azon rettegek, hogy megüti-e a gyerek (az óvodás gyerek) a 91%-os szintet a teszteken. Mert ha nem, mehet az engedelmes választóképzőkbe. Édesjézus! Hatéves gyerekekkel művelik ezt. Popper Péter forog a sírjában.

Rhonin 2020.03.02. 09:03:58

és JT után szabadon: mentek ti a picsába!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 09:10:34

@fortin2: na ne hülyéskedjünk már. mi köze van a magyar katolikus egyház vezetőinek a katolikus hívekhez? nekik csak Istenhez van közük, a magori abáltszalonna zabáló Istenhez.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 09:13:25

@Kettes: amennyire tudom, húsz tagja van ennek a társadalmi csoportnak.

fortin2 2020.03.02. 09:22:11

@Külsős: Hát, speciel elég sokat vagyok hívek között, mondanak ezt is, azt is, a többség (már azok közül, akik egyáltalán hallanak róla) semmi problémát nem lát az aláírásosdiban. Ja, hogy a keresztény egyházak tagkai között is vannak elegen, akik az OVszekta tagjai vagy lenyűgözöttjei? Hát, ez biztosan ismeretlen jelenség más körökben Magyarországon. Vagy ha mégse, akkor kezdjük el talán alázni pl. a tanárokat és orovosokat, amely társadalmi csoportokban meglehetősen magas az OV szavazók és lelkes támogatók aránya. Érdekes lenne egy ilyen poszt, amelyekben hasonló általánossággal esik szó a tanári hivatás érthoszát eláruló, kontraszelektált gyerekkínzókról, a nayg pénzeketbzsebrevágó orvosbárók holdudvaráról stb. Esetleg más társadalmi csoportokat is emlegethetnénk. No, annak hasonló relevanciája lenne. Itt a disztingválás nem egyszerűen udvarisassági, hanem tartalmi kérdés. Amikor emberek százezrei élik meg hétről-hétre templomi közösségben vagy csak úgy az életükben azt a hitüket, aminek a katekizmus az egyik fő alapzata, akkor miért is kell vegzálni őket a katekizmus en bloc köpködésével, pusztán azért, mert ugyanezen csoport némely tagjai meggyalázzák a katekizmus mondandóját??? Azért ennyi distinkció csak-csak elvárhatóvolna, nem kerül többe, mint fél mondatba: pl. "A Katolikus Egyház némely vezetőinek/tagjainak katekizmusából".

fortin2 2020.03.02. 09:22:59

@jotunder: Akkor talán az ő katekizmusukról kellene írni, nem az Egyházéról, ezt előbb írtam hosszabban..

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 09:25:12

@fortin2: annyira nem érdekelnek ezek a polkorrekt keménykedések, talán nem kellett volna tényleg egy emberként gyűlölni a zsidókat a teljes magyar katolikus vezetésnek. és utána nem kellett volna békepapnak lenni. és most nem kellene elárulni azt az ezer embert.

fortin2 2020.03.02. 09:25:57

@Érvsebész: Abban a bizonyos iratban egyetlen szó sem vonta kétségbe az egyháztagok buzgalmát, hanem a vezetőik tévtanításait igyekezett helyretenni (re-formálni), s ezétal a buzgalom megfelelő irányában segíteni Márton testvér. Mégcsak másik egyházat se akart alapítani.

Strawdog 2020.03.02. 09:27:10

Jótündér, mit tudod te azt, hogy hány igaz keresztény van. Megszámoltad?

Mennyibe kerül neked ezt kimondani? Nincs más kemény igazság, aminek a kimondása többe lenne? Mert attól lenne hiteles.

Természetesen borítékolt erre a hiszterikus reakció, ahogy a NAT elleni kiállásra is az volt. Niedermüller buta szövegére érezhető volt a hatalmas NER fellélegzes, hogy végre tudunk áldozatok lenni megint, össze lehet fogni a bandát vele újra egy közös gyűlölködésre.

Ami pedig a konkrét témát illeti, engem piszkosul zavar, amikor valami NERes maffiózó a magyarságra hivatkozva gazemberkedik. Mert az én nevemben teszi. Gondolom, ez a logika kéne hogy érvényesüljön a kereszténységgel is. Ez kívülről néha nem nagyon látszik.

De hát épp most álltak ki kiszolgáltatott, vállaltan keresztény tanárok a saját klérusukkal szemben, nagyon szelíden, de határozottan. A csőcselék éppen kövezi őket miatta. Van valami rejtett, dicsőséges része a magyar társadalomnak, aki ennél többet tesz éppen?

fortin2 2020.03.02. 09:32:26

@jotunder: Mi abban a polkorrektség, ha (nem ezer, hanem) százezernyi katolikus hívőre nézvést hamisnak gondolom az OV-mammon-katekizmus bélyegét? Ezek azért nem fociszurkolók, akiknek a kedvenc csapata balfedezetje + az egész csapat drogot árult, így eléggé kínos meccsre járniuk. Nekik a katekizmus az életük legmélyebb rendezőelvének az összefoglalása. Lehet erre fütyülni, hiszen ahol a fát vágják, hullik a forgács, csak jelzem (mint amúgy nem-katolikus), hogy ez tévedés.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 09:35:24

@fortin2: "Márton testvér"-t ne hozd be nekem ide, OK?
en.wikipedia.org/wiki/On_the_Jews_and_Their_Lies
ne, nem érdekel, sajnálom.

fortin2 2020.03.02. 09:47:28

@jotunder: OK, akkor most a katolikusok mellett kidobtuk az evangélikusokat is, mert az egyházalapítójuk öregkorában hülyeségeket irogatott, amiért egyébként a német, a magyar és a többi evangélikus egyház számtalanszor bocsánatot kért, elítélte stb. Jó, majd szólok Bonhoeffernek, Wallenbergnek, Sztehló Gábornak és a többi lutheránusnak.

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 09:53:40

@kemény keleti kommentelő: :.... Itt megtekinthetők az aláírók, akik főleg piaristák, ferencesek, katolikusok és evangélikusok gimnáziumai, és akad egy református is.
Vannak, akik az iskolájuk nevét nem közölték.

Az elhatárolódó egyházi méltóságok viszont reformátusok.
Nem értem, miért a katolikusokon kell elverni a port.

Érvsebész 2020.03.02. 09:55:12

@Strawdog: Nem tudom, eszerint ennek az írásnak annyiféle olvasata van, ahányan vagyunk. Számomra az a nyilvánvaló értelmezés, hogy kizárólag azokat támadja, akik elárulják a katekizmusban megfogalmazott morális mércét és az azokat követő híveket.

Ami a tanárokat illeti, nyilván számos hívő/vallásgyakorló van közöttük, meg számos olyan, akinek a munkáltatóját egyszerűen átruházták az egyházra, és mondjuk adott kisvárosban, mint Kunszentmiklós vagy Mezőberény, meg a környékben sem akadt világnézetileg semleges másik suli, ahova elmehettek volna tanítani. Ettől még senki nem tér hitre.

Mindenesetre bizonyosan nem rúg jt cikke akkorát a hívekbe, mint a saját közösségük vezetői és propagandasajtója.

(Erről: www.valaszonline.hu/2020/03/02/egyhazi-iskolai-pedagogusok-nat-vita-velemeny/ )

fortin2 2020.03.02. 10:04:40

@kemény keleti kommentelő: illetve egy református osztályvezető, vagy mi. Református egyházi méltóságot még nem hallottam erről (majd ha meglesz az új püspök, akinek volt némi, khm, szerepe abban, hogy olyanná formálta az elmúlt húsz év az egyházát, amilyen lett...)
A katolikusoktól is egy adminsiztráor nyilatkozott csak, azóta nem olvastam mást.
Ha csak ennyi a megszólalás, akkor nem látom a nagy egyházi elhatárolódást. Ettől még lehet több, mert az elvtársak vadul telefonálgatnak, azt tudom és persze van jópár megvett egyházi méltóság.

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 10:04:48

@fortin2: Kövér László az ateistákra szórta a hazaárulás vádját.
index.hu/belfold/2019/12/08/uszitas_miatt_feljelentettek_kover_laszlot/

Akik ráadásul nem tartoznak és járnak semmilyen közösségbe, nincsenek szónokaik és püspökeik, nem szednek adót, nem kapnak egyházi pénzeket, sem iskolákat.
Csak a rendezőelvből van nekik egy, amiről írtál. Lehet, hogy az sem közös, de valamilyen.
Aztán mégis mennyire üldözöttek. A parlament fideszes elnöke, a vezér harcostársa nevezi őket hazaárulónak és nemzettagadónak.
Ismeretlenül és számolatlanul ámblokk.

fortin2 2020.03.02. 10:08:39

@kemény keleti kommentelő: és egész pontosan mi köze van Kövér Lászlónak a magyar bármelyik egyházhoz????

Strawdog 2020.03.02. 10:12:51

@Érvsebész: OK, akkor kiírom eggyel alaposabban. Ezek a körülmények mind vannak, de szerintem nem ez számít.

Valakinek a véleménye akkor ér bármit is, ha a kimondása kerül neki valamibe. Ezeknek a tanároknak a véleményük vállalása nagyon is sokba kerülhet és ha jól ismerem a NER logikát, akkor fog is. Ezért is van súlya és ezért indult el a teljes hisztéria ellene.

Gondolod, hogy nagyon örülnek annak, ahogy JT most megvédi őket? Segít nekik a harcban?

Hát, én nem gondolom. Több okból sem.

És itt nagyon csúszós érvként előhúzni a saját identitás-közösséged régi (teljesen valós) sérelmeit is. Itt ezek az emberek maguk álltak ki a tatamira, és a saját lőcsükkel verik a csalánt éppen. Ezt tisztelni kell, és fel kell nőni hozzá, nem pedig odavágtatni a szöges buzogánnyal, és legyakni az első NER gyanús alakot.

Aki most éppen a megpudvásodott Luther papa lett, az ő késői büdös antiszemitizmusát kellett érvnek előhúzni. Luther nem lett deifikálva, az öregkori elhülyülés és elaljasodás pedig nem a keresztények előjoga, más családban is előfordul.

Nagy igazság kimondásához nagy ember kell, amikor ezt nem tisztelik, abból lesznek a totalitárius rendszerek.

Úgyhogy én maradnék annál, hogy a kiállás már most fényt vetett az árnyékok közé, és ez jó dolog. Jelenits például, ahogy őszinte, mély hitet tesz a Mammon mellett, hát brrr.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 10:17:12

@fortin2: nem dobtuk ki a katolikusokat, nem dobtuk ki az evangélikusokat. megjegyeztük, hogy luther vad antiszemita volt, és kurvára nem disztingvált.
szemben velem. de tényleg pont leszarom.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 10:18:38

@fortin2: a katkó nagyanyám (a halacha szerint én nem is vagyok zsidó) elég fura néni volt, de azt én tudtam róla, hogy a kommunistahű egyház által kidobott papokat segített. OK? utálom ezt hipokrita bagázst.

fortin2 2020.03.02. 10:27:58

@jotunder: még majd újraolvasom akkor, hogy a "Érvsebész 2020.03.02. 08:59:09"-ban felidézett apró irásocskában és az azt két évtizeden át követő reformációs iratokban (huh, a szerző nevét nem is merem leírni) hol is van ez a nemdisztingválás (és nem, nem fogom ideidézni sokak antiszemita nemdisztingválós szövegeit a komplett európai és magyar kultúrtörténetből). Akkor majd kiderül az is, hogy ezt a nézetet mi különbözteti meg a Papp Gábor-féle tanítástól, miszerint Luthert valójában a zsidó Fuggerek pénzelték és a reformáció nem volt más, mint a Medici bankház üzletének az ellensúlyozása: www.youtube.com/watch?v=n5ZayoVsG30

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 10:32:53

@fortin2: én még csak nem is utálom szegény luther marci bácsit, csak szeretném megjegyezni, hogy a pol. inkorrekt marháskodás orbán viktor hűséges püspökeivel kapcsolatban kicsit puhább, mint a zsidók házainak felégetése.

fortin2 2020.03.02. 10:33:20

@jotunder: De hát ez legkésőbb Kierkegaard és Nietzsche óta evidencia. Csak annak a tökös (mindenféle leszármazás alapján vitathatatlanul) zsidó Emberfiának a közösségében elég sokan akadnak, akik a haszonleső, mindenféle politikának befekvő, gyerekeket/felnőttekekt molesztáló sok hivatalos kedvéért sem hajlandóak megtagadni az egyházhoz tartozásukat. Ezért aztán ők legalább annyira az egyház, mint amennyire a Magyar Református Egyház OKtatási Irodájának a vezetője, aki pattogott.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 10:33:46

@Strawdog: szegény Jelenits 88 éves. szoktam néha látni a Gellért-hegyen. őt már nem érdekli a pénz.

fortin2 2020.03.02. 10:36:36

@jotunder: Püspökszidás egyáltalán nem érdekel, nincs az a disztingválatlanság, ami ne volna legitim ezügyben. Még ma is bőszoknyában templomba járó keresztmamám sokkal inkább, az ő hitét és katekizmusát (mondjuk az "wittenbergi katolikus", ha pontos akarok lenni) ne bántsuk, ennyit kérek csak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 10:36:43

@fortin2: te nagyon pontosan tudod, hogy nem róluk van szó, hanem a püspöki karról, akik niedermüller miatt már nekiálltak örjöngeni, akik orrba-szájba telefonálnak most, migránsoznak, zsarolnak, szentelnek fel stadionokat, és közben esetleg csinos kis kartonjuk volt a III/III-on, de tudom, kell ez a hipokrita faszongás. csak sajnos leszarom, tényleg.

fortin2 2020.03.02. 10:38:16

@jotunder: Pedig itt a Jelenits-megszólalás az egyetlen igazán érdekes és megrendítő. Próbálom kikutatni, mi történhetett.

Strawdog 2020.03.02. 10:39:11

Még egyszer, az az első kérdes, hogy Én ki vagyok. Onnan lehet beszélni. Nem az, hogy ki lehetnék akár.

Tudom, hogy ez nem nagy divat, nehéz vele népszerűnek lenni, ráadásul oldalfüggetlenül. Mindenki imád félseggel jól odamondogatni, következmények nélkül.

Én például sokminden vagyok, de katolikus, az nem. Ezért vigyázok, hogy a belső harcaikat ne ítéljem meg elhamarkodottan, ne utáljam nagyon a sötét pápáikat, a fasiszta papjaikat, meg a tömény, fojtó álszentséget. Mert nekik többe van. Jobb napokon sikerül is.

Azt hiszem amúgy, a vallásalapító féléknél népbetegség hogy a zsidókat először megpróbálják rábeszélni a saját újhitükre aztán amikor ez nem megy, jön az erőszak. Mohamednek is volt ilyen köre. Nehéz lehet konkrét vallást alapítani és nem válni nagyon sötét gazemberré.

Érvsebész 2020.03.02. 10:39:13

@Strawdog: attól tartok, nem ugyanarról beszélünk.

Én Luthert, pláne az antiszemitizmusát nem említettem, csak egy párhuzammal szerettem volna megvilágítani az egyházkritika és a hívő ember kritizálása közti különbséget. A wittenbergi tézisek (amelyeket talán nem is úgy, nem is akkor, stb.) a reformáció jelképei, amely nyilvánvalóan messze túlmutatott akkor is Lutheren. A párhuzamot pedig validnak érzem abból a szempontból, hogy aki egy vallási közösség vezetőit, valamint a közösség normáinak e vezetők általi értelmezését bírálja, az nem a közösséget és nem annak tagjait bírálja.

Sietek is rögzíteni, hogy a nyilatkozat megfogalmazóit és aláíróit bátor és tiszteletre méltó embereknek tartom, akik korántsem tét nélkül viszik a bőrüket a vásárra. Szolidaritás és tisztelet illeti őket.

Strawdog 2020.03.02. 10:40:24

@jotunder: Ha szegény Jelenits, akkor szegény Luther?

for 2020.03.02. 10:42:17

@fortin2: A katekizmus maga elképesztően ostoba és röhejes, az nem tűnik fel nekik? (Amúgy nyilván nem, hiszen a túlnyomó többség nem olvasta.)

Strawdog 2020.03.02. 10:44:24

@Érvsebész: Bocsánat, nem direktben a válaszodra reagáltam (főleg) hanem még mindig JT írására és hozzászólásaira.

Én nagyon szívesen ütöm a klérust, kevés bandát utálok jobban. Az a kérdés, hogy ezzel jót teszek e azzal, aki benne van az adott vallásban. Ez nem egyszerű kérdés.

Kisarkítva, meg lehet e kívülről szabadítani egy vallást a sötét klérusától? Nem olyan lesz e mint Mo felszabadítása?

fortin2 2020.03.02. 10:46:02

@for: Hát, nem az, sokak(unk) szerint, számára. De ugye nem kell hitvitát folytatnunk a hivatalos egyházak kollaborációjának ügyében (szerintem szerencsétlenül megfogalmazott) poszt kapcsán? Merthogy a hitelveknek és az ilyen egyházpolitikának a világon semmi köze nincs egymáshoz.

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 10:46:56

@jotunder: Az én katolikus és református nagyanyám hite is olyan kerek egész volt, hogy nem ütközött egyáltalán az én gyerekkori harcos ateizmusommal, sem a papok szemétkedéseivel, akik még a temetést is megtagadták valami elmaradt egyházadó miatt. Közhely, hogy a papok pénzéhes görények. Úgy állnak hozzájuk a hívek, mint fideszes oligarchákhoz a békemenetelők. Az urak mindig megszerzik, ami jár nekik, a hit viszont a hívek boldogsága.

Érvsebész 2020.03.02. 10:47:52

@Strawdog: nem értek egyet azzal, hogy ez a katolikusok (vagy bármely másik egyház/közösség) belső harca lenne. Adott esetben az érintett egyházak állami feladatot látnak el, állami pénzből fenntartott iskolákban állami pénzből fizetett tanárokkal, akiket a magyar állam törvényei szerint foglalkoztatnak. Az ebben a szférában tett nyilatkozatok egyike sem egy katolikus belvita része

Strawdog 2020.03.02. 10:53:54

@Érvsebész: Igen is meg nem is. Ne gondold, hogy elválasztható lenne tőle, ez még egy sokkal pozitívabb közegben is belső, vallási jellegű vitaként IS értelmeződne. Ezek a tanárok most a határára kerültek annak, hogy a saját (szörnyű) belső vezetőik kitagadják őket.

Amúgy az eddigiek alapján nem érzem, hogy annyira mást gondolnánk erről az egészről, vagy akár JT és én.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 10:56:36

@Strawdog: "Ezek a tanárok most a határára kerültek annak, hogy a saját (szörnyű) belső vezetőik kitagadják őket." pont erről szól a poszt és semmi másról.
"Menjetek, tegyétek tanítványommá mind a népeket! És amikor egy idióta barom a nyilas pribékjeivel hülyeségekre akarja a népeket tanítani, nyissátok ki az szátokat"

Tehéntőgy 2020.03.02. 10:57:35

@fortin2: Csak széljegyzet, de igazából azért nehéz erről higgadtan beszélni, mert:

-egyrészt Luthernek ezt a szövegét felhasználták Goebbelsék

-másrészt mert mivel mostanra a konzervatív nyelvezetben is eléggé elterjedt az a képzet, hogy a Nyugat valamiféle "zsidó-keresztény civilizáció" lenne, vagy legalábbis arra épült, és emiatt az idős Luther zsidóellenes dumáinak az elvi alapjai (nem csak a gyújtsukfelazsinagógákat-hőbörgés, hanem az indoklása is) sokkal durvábban hatnak. Pedig hát zsidó-keresztény civilizáció sohasem létezett, a középkori-kora újkori Európában az Overton ablak zsidóügyben pedig leginkább a "kit érdekelnek ezek a páriák" és a "ha nem akarnak megtérni, magukra vessenek a következményekért" között mozgott. Valójában ez kicsit olyan, mint mondjuk antik filozófusokat azért bírálni, mert a rabszolgatartás intézménye evidencia számukra- jogos, csak fölösleges.

Strawdog 2020.03.02. 11:02:37

@jotunder: Igen. És ennek belülről kell megtörténnie, vagy erőszak.

Érvsebész 2020.03.02. 11:06:56

@Strawdog: akkor másképp fogalmazok:

adófizetőként, iskolás gyerekek anyjaként azt gondolom, hogy nem vagyok kívülállóbb, mint bármelyik tesitanár, aki történetesen egy egyházi iskolában tanít kislabdadobást

Strawdog 2020.03.02. 11:12:22

És igazad is van, adófizetőként és anyaként. De vedd figyelembe, hogy nekik még az is ott van, hogy a saját közösségük árulózza és kitagadja őket. Ha ez nem számít, akkor mi igen.

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 11:22:51

@Érvsebész:Nem tudom, mennyire lehet szó itt szerzetestanárokról, és mennyire világi tanárokról, akik pont ott dolgoznak.
Gondolom, a többség egyszerű munkavállaló és nem szerzetes.

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 11:31:18

@Strawdog: Ahogy olvastam, a problémát a megalázó fizetések, előmeneteli lehetetlenség, a túltolt méretű tananyag és a kisebbre szabott óraszám adja.
Ez nem közösségi, hanem munkavállalói ellenállás.
Mivel a pedagógus sztrájkok rendre megsemmisülnek a jogászkodásban.
Az egyház csak, mint rabszolgahajcsár játszik szerepet a tanárok életében.
Meg is csördítették a korbácsukat.

fortin2 2020.03.02. 11:52:39

@Tehéntőgy: A "zsidó-keresztény kultúra" valóban inkább csak propolkorrekt dumaként indult, valahogy ellensúlyozni keleltt évszázadok (ezredek?) antijudaista stichjét, amitől azért nem voltak messze az antiszemtita nekibuzdulások... Ettől még rendes próbálkozás.
De hát erről a témáról normálisan beszélni úgyse lehet, ahhoz kell még egy-kétszáz év, progromok nélkül, és akkor talán. Illetve arról eléggé megoszlanak a (zsidó) vélemények, hogy egy teokratikus, szélsőnacionalista irányba forduló Izrael állam működése mennyire tesz jót ennek.
De hát ez már nem a mi életünk. Itt elegendő volna gyakorló antiszemitákat nem engedni köztévébe stb., és még ez se megy.

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 11:57:15

24.hu/belfold/2020/03/02/tanar-oktatas-sztrajk-felugyelet-kozoktatas-emmi/

A sztrájk, az munkabeszüntetés. A kormány szerint munka végeztével lehet sztrájkot, vagyis munkabeszüntetést tartani. Például estétől reggelig, vagy vasárnap.
Vegyük úgy, hogy amikor alszanak a tanárok, akkor sztrájkolnak, és ezzel el is intéztük.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 12:07:33

@kemény keleti kommentelő: ebben a pillanatban angliaban massziv felsooktatasi sztrajk van, az osszes nagyobb egyetemen, 14 munkanapos sztrajk. ma is sztrajknap van. holnap is, holnaputan is, jovo heten pedig minden egyes nap.

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 12:18:25

@jotunder: A sztrájk fogalma az emmi szerint munka után értendő. Angliában is szabadidőben sztrájkolnak? Közben megtartják az óráikat és felügyelik a tanítványokat ?

Myrath 2020.03.02. 12:48:30

Ez nagyon durva lett. (de tetszik)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 12:59:52

@kemény keleti kommentelő: akik reszt vesznek a sztrajkban, azok egyetlen orat sem tartanak meg, nem javitanak ki dolgozatot, meg szeminariumra sem mennek be, legalabbis ez az orszagos tapasztalat.

Grrr 2020.03.02. 13:18:17

Tehát az utolsó órát nem kell megtartani, remek! Viszont értelmezhető ez úgy is, hogy nem kell adminisztrálni, dolgozatokat javítani, a következő napra felkészülni?

György Csaba Nagy 2020.03.02. 13:21:25

@Strawdog: Megpendítetted szívem és elmém húrjait. A problémának csak radikális megoldása létezik. Józan végiggondolással fel kell ismernünk, hogy őseink a milánói ediktum -vagy még régebb-óta a történelem legnagyobb csalásának áldozatai: ez nem teremtett, hanem evolvált világ, melyet nem egy mindenható, jóságos és emberszerető lény irányít, hanem az anyag törvényei, a maga statisztikai gyakoriságával és durva véletleneivel, hogy a csalásra haszonelvűen rátelepült egyházi szervezetek -mind, bár talán nem egyforma mértékben- nem hisznek abban, amit hirdetnek, nem erkölcsi elveket követnek, hanem a lelkek fölötti befolyásukat világi előnyökre, aranyakra váltják, nem tartanak a túlvilági igazságszolgáltatástól, azaz nem hívők, csak hitetők. A hit egyetlen fenntartója közönségképző ereje. Ez többnyire nem jelent mást, mint hogy adott közösségében nem ildomos ateistának lenni. Ha lehántjuk a többség által utált szervezeti héjat, rájöhetünk: az egyén lehet jó, tisztességes és szolidáris ateistaként is, sőt ez még emelkedettebb álláspont, mert nem vmiféle túlvilági jutalom reményében ilyen. A szemfényvesztés alóli önfelszabadítás minden intelligens ember végigjárandó egyéni útja. Csak ez ránthatja ki a csalók alól a szőnyeget

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 13:43:20

@György Csaba Nagy: A hit nem a jóságról szól. Elsősorban egy artikulálatlan rettegést enyhít, vagy szüntet meg. A rettegést a haláltól, az elmúlástól, az elválástól, a létezés értelmetlenségétől és esetlegességétől, jelentéktelenségétől. Akiben nem él ez a rettegés, az könnyen beszél, de akiben feltámad, annak szüksége van reményre, amit a vallások nyújtanak, különben rövidúton idegroncs lesz.

György Csaba Nagy 2020.03.02. 14:05:50

@kemény keleti kommentelő: Ha a hitről leválasztjuk erkölcsi parancsait, nem marad értéke. Sztem a te halálfélelem elleni orvosság-értelmezésed szélsőségesen individualista. Nekem elég vigasz, hogy egy olyan faj tagja vagyok, amely képessé vált a világot megérteni (na, nem teljesen még), felismerni, hogy dolga annak élhetővé tétele, és ezen dolgozik, egyre növekvő hatékonysággal. A folyamatban minden egyén egy remélhetően végtelen lánc egy szeme csupán, és minden beépített önzést félretéve fel kell ismernie, hogy a lánc folyamatos megújulása a hatékonyság feltétele. Az egyén dolga, hogy vmi csekéllyel hozzájáruljon a világ jobbá tételéhez -akár csak azzal, hogy egy vagy több utódjának esélyt ad az alkotásra-, s ha ez sikerült, elégedetten hajtsa fejét végső párnájára. Az egyén sorsa egy hátrálva vívás, tudva hogy végül lebökik, de a faj győztesen halad. Ez a valódi vigasz, nem a mákony.-

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.02. 14:06:13

Egy kicsit tegyétek félre a vitát. Most telefonáltak a keresztényüldözési államtitkárságtól, hogy az Isten basszon meg minket.

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 14:21:04

@György Csaba Nagy: Az emberek eléggé individualisták a saját halálukat és életüket illetően. Az élete értelmetlensége megkísérthet bárkit.

Ra13 2020.03.02. 14:41:03

@Strawdog: és persze nem "csak" az egyház szabályait hágják át és meg, hanem a polgári és büntető törvénykönyv-et...

ámbátor 2020.03.02. 14:48:24

@Kettes: remelem visszakerdeztel, hogy melyik

ámbátor 2020.03.02. 14:48:24

@Kettes: remelem visszakerdeztel, hogy melyik

György Csaba Nagy 2020.03.02. 15:29:16

@kemény keleti kommentelő: Az élethez tartozó individualizmus leküzdhetetlen, egyben az anyagi haladás üzemanyaga. Ezt jól mutatja közelmúlt történelmünk. A halál individualizmusa viszont leküzdendő teher, bármily nehéz is. Terápiajavaslatul elképzelni sem tudok mást, mint amit írtam.

Trespass 2020.03.02. 16:08:38

@ámbátor: Nyilván a magyaroké. A többi mind migráncs...

spinat 2020.03.02. 17:27:23

A katekizmus mellett vannak még védett szavak, amiket nem szabad bántani? Kérhetnék egy listát? Az, hogy egy bizonyos csoport egy kifejezéshez milyen érzelmeket kapcsol, miért védené azt a kifejezést a tágabb értelemben vett használattól?

tonhalkonzerv reloaded 2020.03.02. 20:17:18

Nehéz megkülönböztetni a jó tollú cinikust az elborult elméjű agitátortól, szerencsére az Úristen (nem a Cinege utcai) meg tudja.

jan 2020.03.02. 21:17:39

@fortin2: Jelenitshez néhány gondolat:

1) Amikor a rendszerváltáskor felmerült a kérdés, hogy a piarista rend hány iskolát igényeljen vissza (az 1948 előtti tucatnyiból a szocializmus alatt csak két gimnáziumot hagytak meg), több álláspont volt. Egyesek azt mondták, hogy csak óvatosan, hiszen attól piarista egy gimnázium, hogy zömmel piaristák tanítanak benne: a sok új iskolába kevés piarista jut majd, felhígulás stb. Mások azt mondták, hogy most van itt a lehetőség visszakapni ezeket az iskolákat, meg kell ragadni a pillanatot stb. Jelenits az utóbbi álláspontot képviselte. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy azért neki mindig is volt érzéke a egyház, hogy úgy mondjam, intézményes oldalához is, meg a politikai pillanatok megragadásához is. Szóval a betű és a lélek mellett azért ő a téglának és a habarcsnak is embere.

2) Pár éve, talán évtizede volt Jelenitsnek egy csörtéje Esterházyval az ÉS-ben, ott is nekem az intézményes egyház konok és szemellenzős védelemzőjének tűnt fel.

3) Nekem, bocsánat, hogy ezt írom, Jelenits egy kicsit mindig pozőrnek tűnt. Persze nekem Pilinszky is kicsit pozőr, talán nem véletlen, hogy Jelenits annyira szerette :)

fortin2 2020.03.02. 21:20:50

@jan: jó, nehezen tudjuk ifjúkorunk idoljait kellően kritkusan nézni. Most azonban túlment egy határon.

Pelso.. 2020.03.03. 06:14:21

@tonhalkonzerv reloaded: Lehet, hogy az Úristen tudja. A probléma csupán annyi, hogy az előbbi nullát, a fidesz meg 150 milliárdot költ propagandára.

ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001175462019/reszletek

Ezzel véletlenül párhuzamosan a párszázezer szektahívő meg úgy tudja, hogy az élőisten a Cinege utcában lakik. S ezek krémje felülírhatatlan meggyőződéssel, bármi módon megvédené e rögeszmét. Mondom, bármi módon.

nerángass 2020.03.03. 08:53:38

@Kettes: “Azok, akik elfogadták ennek a kis kaftános heftimarcinak meghívását és szabadon válaszoltak rá, hát így jártak.”
Ennyi szól azokról, akik méltányosságot érdemelnek. Együtt azokkal, akik kiálltak az ellen, hogy hülyeségre tanítsuk a gyerekeket. Tényleg úgy jártak.

A többi...

Strawdog 2020.03.03. 09:24:58

Jelenits ezzel világosan és határozottan hitet tett a kereszténység ellen. Iszonyú ciki, amit írt.

Kemény dolog, amikor az ember elhagyja a hitét, főleg, mikor egy üres bálványért teszi. Biztosan nagyon szenved most a gőgtől és égeti a fejét a romlott, prostituált szeretet is, ami felé árad a NER-ből.

Szegény Jelenits. Majdnem valaki volt egyszer.

fortin2 2020.03.03. 10:39:34

@Strawdog: Volt valaki egyszer, azért legyünk igazságosak.

Viszont a mostani szereplése nem csupán befekvés, hanem egy tévedésen is alapul. A nyakló nélküli iskolaátvétel még a katolikusoknak sem használt, hát még a két protestáns egyháznak. Nincs tanár, nincs elegendő elkötelezett szülő, a monopolhelyzetben levő iskoláknál pedig csak gyűlnek a feszültségek a sok kényszerből odajáró családdal. Nem kis mértékben gyengíti az egyházak társadalmi pozícióerődsödését, csak a némely begőzölt és félművelt egyházi "elitek" revansista elégedettségét szolgálják.

György Csaba Nagy 2020.03.03. 11:19:35

@Tehéntőgy: A hangyák jól szervezett társadalomban élnek, és hatékonyak. Felülmúlni szintjüket mély emberi gondolatokkal lehet. A "howgh" nem az.

Grrr 2020.03.03. 11:24:00

@fortin2: Errefele az iskolák jelentős része katolikus. De ezek azért normális iskolák, rendes világi tanárokkal, meg kis ateista, muzulmán meg hindu gyerekekkel. Elég szülői elkötelezettség, ha készítenek süteményt a farsangi partira meg elkísérik az osztályt a könyvtárba.

labrys 2020.03.03. 14:55:31

@Grrr: de köztudomású, hogy Nyugaton üldözik a keresztényeket. :P
Nem úgy, mint nálunk, ahol külön hivatal is van erre /áthúzva/ ez ellen.

A témához (képzetes mesefigurák intézményes reprezentációjának szerepe a társadalmon belüli valós hatalmi harcokban) egyébként nem értek, de mindenkinek a figyelmébe szeretném ajánlani ezt a kedves lányok által előadott, tanulságos kis dalt:

youtu.be/DocpDltQALA

savaz 2020.03.03. 17:03:49

Csaladom 476 eve oszlopos tagja a reformatus egyhaznak, de amikor racsodalkoztam Hegedus puspok kicsi fianak orjongesere, akkor kileptem.
Nem vallalok kozosseget olyan tarsasaggal, ami ezt elturi. Nem is bantam meg, mert azota csak szaporodnak az indokok. Igen, meg egy olyan hierarchikus szervezetben is mint az egyhazak lehet valasztani.

persicsbalint 2020.03.04. 10:44:24

@fortin2: A katolikus egyház nem a hitgyakorló emberek millióiból áll valójában. Hanem a hatalomgyakorló elitből, akik mint egy árnyékkormány uralkodnak az emberek gondolkodásán már kétezer éve. Ez alatt az idő alatt csak annyi történt, hogy egyre kevesebb a formális világi hatalmuk, de amúgy ugyanakkora befolyásuk van az életre, mint előtte volt. Pont az a hibás nézet, hogy az egyház arcát a híveik adják. Ez nem igaz. A katolikus egyház egy hierarchikus szervezet, gyakorlatilag katonai rendben, parancsszóra működik. Az egyház a végeken úgy viselkedik, ahogy azt fent előírják, a híveknek semmi befolyásuk nincs abba például, hogy mit gondoljon egy pap a világról, mit gondoljon a őüspök, vagy a pápa, milyen kapcsolata legyen az egyháznak a világi hatalmakka. Az egyházban nincsen választás, a hívőknek nincs hangja felfelé, ami a vezetők viselkedésének megváltoztatását kényszerítené ki. Épp ezért nagyon rossz dolog azt mondani, hogy az egyház arca a hívők millióiban keresendő.

jeanbart 2020.03.04. 19:22:40

na látom baj van , mint a hold keletkezését leíró fránya elméletekkel ...de szerencsére kéznél van Vlad atya, aki feloldoz most és vigaszt nyújt : Soha ne feledjétek Allah a hatalmas, az Isten valóban hatalmas : Nagy a keze , nagy a lába is , természetesen a teste is nagy , és nagy a feje is, nagyon nagy . Kedves testvéreim ebből már logikusan következik hogy forduljatok csak bátran Isten felé , ő a hatalmas fejével minden problémára tudja megoldást. Most menjetek békével, Allah áldja meg lépéseiteket

labrabbit 2020.03.21. 13:59:32

@fortin2 "...a hitelveknek és az ilyen egyházpolitikának a világon semmi köze nincs egymáshoz"

Mondanám, hogy ez bizony baj dehát más iparágakban is elofordul.