Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Brexit Day One

2020.02.01. 15:45 | jotunder | 108 komment

 

       A hatvanas években Morecambe volt Észak-Anglia Riviérája. A yorkshire-i bányászok, a bradfordi munkások idejártak nyaralni, a pályaudvartól pár méterre volt a tengerpart. Aztán bezártak a bányák, a malmok, a kohók, a munkásosztály maradéka a Kazinczy utcában vagy Mallorcán issza meg a három-kilenc-tizenhét sörét, a pályaudvart bezárták. A tenger hűvös, de gyönyörű, apály idején a víz szinte teljesen eltűnik az Öbölből, a promenád végén a heyshami dombon nyolcadik századi templomrom. A domb másik oldalán, a két csinos atomerőmű árnyékában a kikötő, ahonnan a Ben-my-Cree hajó indul a Man-szigetre. Morecambe egy élhető város is lehetne, akárcsak szemben Barrow-in-Furness, vagy lejjebb Blackpool, de ide vagy harminc éve nem jön pénz, Fleetwoodnak még hídja sincs, a buszmegállóból egy kis komppal lehet átmenni a villamoshoz.

      Az észak-angolok, legalábbis a középosztálytól lefelé, annyit éreztek az Unióból, hogy megjelentek a lengyel és román munkások, akik sokkal képzettebbek, és mondjuk ki, strapabíróbbak, mint a helyi erők. Az észak-angol munkásosztály maradéka minimális képzettséggel távozik az oktatásból, és a legrosszabb állásokban helyezkedhet el, nincs munkaerőhiány, senkit sem zavar, hogy a cumbriai alsó-osztály gyerekei nem tudnak elolvasni bonyolultabb szöveget. Észak-Anglia azért szavazott a Brexitre, mert elege volt a faluvégi státuszból, a megszorításokból, a sajnálkozó pillantásokból, a Cityből, az Elitből (mely Elitről fogalma sincs persze, és elég nehéz elképzelni egy Elitet úgy, hogy a közepén ne Boris Johnson ülne fiatal barátnőjével egy Gin and Tonic mellett.)

      Fent nevezett Boris Johnson pár hete ígérte meg a Parlamentben, hogy Morecambe megkapja történelme legnagyobb fejlesztési programját, az Eden Projectet, a Városliget on Steroids-t.  A morecambe-i emberek elkezdtek reménykedni, abban, hogy újra lesz egy városuk, amelyre büszkék lehetnek, hogy nyaranta tele lesz a promenád turistákkal, újranyílnak a tengerparti szállodák. 

      Az Egyesült Királyság az európai felsőoktatás és tudomány élén áll, a City a kontinens pénzügyi központja, ez egy csodálatos, erős ország, amelyik tele van elfeledett városokkal, ahol a Főutcán már csak a McDonalds, az olcsó ruhabolt és a zálogház van nyitva, ahol a vonat jó esetben késik, rosszabb esetben el sem indul, túlsúlyos emberek ülnek a kocsmában, terhes tizennyolc éves lányok szállnak fel a buszra, a munkanélküli pasijukkal és az első gyerekkel (félreértés ne essék, annyira fehérek, hogy még Bayer Zsolt is sírva fakadna). Ez az ország csak a Nagy Brit Sütiverseny idején One Nation.

      Nem rosszak ezek az emberek, itt bizony a Dev Patel a David Copperfield, névrokona Priti Patel pedig a (bevándorlásellenes, well, kicsit bevándorlásellenes) belügyminiszter. Itt lehetsz nemkeresztény, nemfehér, nemheteroszexuális, lehetsz ellenzéki, lehetsz kormánypárti, de még "belga" is. Szeretheted az ale-t, a lágert, a vindaloo-t (TGM-nek valahogy beakadt a vindaloo) vagy a haggis-t. A maga módján ez egy kedélyes, toleráns ország, egészen jó humorérzékkel. 

      Nem hiszem, hogy az Egyesült Királyság szétesik és a carlisle-i vasútállomáson majd elő kell készíteni az útlevelet. Azt sem hiszem, hogy bezuhan a gazdaság, hogy Oxbridge marginalizálódik, hogy az ország bezárkózik (Boris Johnson időnként bevándorláspártinak szokta nevezni magát, ő ezt itt megengedheti magának). A kérdés az, hogy mi lesz az Északkal, mi lesz a Midland elfelejtett városaival, mi lesz az ország kollektív Cheap Side-jával, mi lesz Morecambe-bal, lesz-e még Lido Grange- over-Sands-ben, mi lesz azokkal az emberekkel, akikhez szinte semmi közöm, csak néha találkozik a tekintetünk a buszon.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7315449990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.01. 19:54:43

@kiazmarmegint: index.hu/velemeny/2019/06/14/tgm_tamas_gaspar_miklos_ellenzek/

"amelynek a kultúrája „szabadidős tevékenység”, sorozatfüggés, nyaralás, utazgatás, szabadságfogalma kimerül a lazább, megengedőbb nemi erkölcsben, „európaisága” pedig a rizottó, a polenta, a szusi, a ramen, a vindalú és a „kézműves sörök” fölfedezésében."

jan 2020.02.01. 19:59:50

Na de épp az a bizarr, hogy az észak-angolok problémáit nem az EU okozta. Nem az EU zárta be a bányákat, nem az EU építette le a közszolgáltatásokat stb. Tökre sajnálom őket, de akkor is butaság volt tőlük a Brexitre szavazni, a Torykra szavazni még inkább, BoJo-ra, az Old Etonian dilettáns bohócra szavazni mégméginkább, a saját EU-párti gyerekeik és unokáik jövőjét tönkretenni (de legalábbis az életminőségüket, életlehetőségeiket jelentősen beszűkíteni) mégmégméginkább.

kiazmarmegint 2020.02.01. 20:11:06

@jotunder: Koszonom.
Ami a TGM cikket illeti, egy gyokerkezeleshez ma nagyobb kedvem lenne, pedig most nincs is rossz fogam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.01. 20:25:02

@kiazmarmegint: a kézműves sörök idézőjelbe tétele fájt a legjobban.

Carbonaro 2020.02.01. 22:21:57

@jotunder: kicsit más téma, de a koronavírust nem akarod megszakérteni, jótündér? Azért ez végső soron mégiscsak inkább matematika (mármint a járványügy), mint orvostudomány...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.01. 23:41:12

@Carbonaro: szinte semmit sem szeretnék megszakérteni, de ha valamit kifejezetten nem, akkor az a koronavírus.

Bolygó Hollandi 2020.02.02. 00:18:03

Morecambe balszerencséje nem volt megírva. Voltak más részei is az Északi Riviérának. A szomszédos, szintén túristákra építő Blackpool teljesen más pályát futott be. Itt egy 1992-es cikk ami már akkor jelezte, hogy hasonló nagyon más pályára kerültek.
www.independent.co.uk/news/business/boom-and-bust-a-tale-of-two-resorts-blackpool-and-morecambe-may-be-neighbours-but-economically-they-1537916.html

Isle of Man szintén túristaparadicsom volt vagy 100 évig, amíg nem lett olcsóbb Spanyolországba repülni a garantált napfényért, mint felszállni a kompra. A szigetország azután állt rá a pénzügyi szolgáltatásokra, majd amikor azoknak ment nehezebben, akkor az e-gaimingre. De az igaz, hogy ők meg nem angolok. ;-)

Bolygó Hollandi 2020.02.02. 00:19:33

@Bolygó Hollandi: *hogy hasonló alapról indulva nagyon más pályára kerültek

Bolygó Hollandi 2020.02.02. 00:27:45

Az egész UK története sincs még azért lefutva. Több mint érdekes, hogy BoJo a nagy nap nagy pillanatában lapított mint tehénlepény a fűben. 3 perces, előző nap felvett, elsötétített szobában előadott újévi köszöntő a nemzet felemelkedésének hajnalán? Ennél azért Tercsi mama is nagyobbat mullatott volna. Mintha zavar lenne az erőben.

envagyokaz 2020.02.02. 00:47:09

A UK az EU-n kívül nem fog egyben maradni. Lehet, hogy nem öt vagy tíz éven belül nem, de hogy egy generáció múlva lesz UK, hacsak nem lépnek megint be az EU-ba, arra már fogadást is mernék kötni. Az észak-ír demográfiai tendenciák egyértelműen az ír újraegyesítés felé mutatnak, ahogyan az ír életminőség és gazdasági lendület is gravitációt hozott létre. Írország gazdag lett. A skót ügy nehezebb, de lenyugodni nem fognak, az világos. Már az angol nacionalisták is arról beszélnek, hogy mindez rendben is van, nekik ez akkor is megéri, lásd legutóbbi FT véleménycikk. Londonból nagyjából is és egészen pontosan is teszek magasról, mi lesz Morecambe-ban, Bykerben vagy Newportban. Talán érdekelt 2016 előtt, szociális empátia ésétöbbi. Más sem ment a metrpolitan liberal elite lapokban, köztük az FT-ben, minthogy meg kell jobban értenünk, mi folyik ott Gyöngyösön. Ők megpróbálják megérteni, mi folyik a világban, a gazdaságban, Londonban? Dehogy próbálják. Nem nem tudják, meg sem próbálják, nem érdekli őket. Az angol társadalom a rengeteg eredménye ellenére megpudvásodott. Not fit for purpose in the 21st century.
Ha volna lehetőség London függetlenségére, megszavaznám. Elmondhatatlanul irritál, hogy az én adómból nagyrészt olyan embereket támogatok, akik nemhogy nem értenek egyet velem gyakorlatilag semmiben, de inkább nem látnának az országban sem, sem a fajtámat, ha rajtuk múlna. Up theirs, with love from Canary Wharf. A bohóc remélem legalább adót csökkenteni fog, ha már.

Tzp 2020.02.02. 07:38:49

Nem könnyű elképzelni azt, hogy az Egyesült Királyság egyben marad a mai formájában.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 10:06:45

Nem bírom sajnálni az észak-angol munkásosztályt, legalábbis nem jobban, mint az észak-csepelit, és őket se sajnálom. Van nekik Fideszük, boldogok vele, mindenük megvan.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 11:34:27

@Kettes: A brit Konzervatív Párt nem a FIDESZ, Boris Johnson pedig nem Orbán Viktor. Nagyon nem. Egyébként az északi nagyvárosokban a munkáspárti jelöltekre szavaztak, és a Brexit ellen. Morecambe körzete elég furcsa, mert északra tőle gazdag kistelepülések is vannak, tipikusan konzervatívokra szavaztak, a Blair-korszakban volt munkáspárti. Most egy tory ex-rocker a képviselő.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 11:53:47

@jotunder: Hát én akkor sem sajnálom őket. :)

labrys 2020.02.02. 11:56:24

@jotunder: BoJo - Sudribunkó: mindketten a populáció hülyébbik részét kihasználva kerültek hatalomra; mindketten populista, demagóg hazugságokkal teszik tönkre a saját országukat, illetve változtatják a népesség említett hülyébbik részét csőcselékké; és mindketten csakis önnön vagyonuk gyarapítása, illetve hatalmi vágyuk kielégítése érdekében teszik mindezt. Elég erős a párhuzam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 13:21:20

@labrys: fogalmad nincs erről az országról. anglia népe nem csőcselék. én élek közöttük és nem te. amit Grrr idézett az igaz, lazán beletolták a liverpooliak arcába, hogy felejtősek, költözzenek délre, milyen tempó volt ez? én nem szeretem boris johnsont, mert manipulatív figurának tartom, de jeremy corbynt meg teljesen alkalmatlannak tartottam, keir starmerben bízom, hogy képes lesz középre húzni a pártot. abban reménykedem, hogy végül csak megegyeznek egy jó kereskedelmi szerződésben az unióval, és akkor lényegében pénz az ablakban.

kemény keleti kommentelő 2020.02.02. 13:24:44

@Carbonaro: Majd én megszakértem. Vannak országok, ahol egy száz- és ezerszámra áldozatokat szedő vírust addig titkolnak, amíg már az utcákon hevernek a holtak és a kórházak körül táboroznak a betegek ellátatlanul.
És vannak országok, ahol beutazási tilalom lép életbe, ha világjárványt jeleznek az események és beszüntetik a légiközlekedést a fertőzött térségbe.
Na, mi az előbbi vagyunk.

Tzp 2020.02.02. 13:25:17

Friss cikk egy filmről, amiről ez a blogbejegyzés ugrott be rögtön:

"Minden egyre rosszabb lesz, és senki sincs, aki segítsen"

jo.444.hu/2020/02/02/minden-egyre-rosszabb-lesz-es-senki-sincs-aki-segitsen

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 13:31:15

@Tzp: már copy-paste-ban volt a link, amikor megláttam, hogy betetted :))

a Geordie nevű akcentust egyáltalán nem lehet megérteni, de baromi jól hangzik.

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.02. 14:18:59

@Tzp: "Minden egyre rosszabb lesz, és senki sincs, aki segítsen"

Pedig van az a keresztényi mondás, hogy segíts magadon, és isten is megsegít. Azt sajnos nem mondták még meg, hogy melyik isten.

envagyokaz 2020.02.02. 14:28:58

@jotunder: Én itt élek. Szemantikai rugózásba kezdtél, ha nem haragszol meg. Regenteg szempontból civilizáltabb, emberségesebb társadalom az angol a magyarnál, ez igaz. De nem a magyar a benchmark számukra, abban ugye egyetértünk?

Te tényleg tudod őszintén azt mondani, hogy nem azok a környékek a legrosszabbak ebben az országban, ahol leginkább csak fehér angolok laknak? Én éjszaka közepén Brixtonban (8 évvel ezelőtt) sosem éreztem olyan feszülten magam, mint Newcastle külsőben vagy Newportban, vagy a kedvenc angol csőcselékturista célpontban, Newquayben, amihez képest a pesti vagy siófoki éjszaka babazsúr. Surreyben pedig a frusztráció nem a kocsmában tör elő, hanem Land Roverek vásárlásában, nameg stiff upper lip.

Amikor te Bécsbe/Münchenbe/Stockholmba stb érkezel, nem érzed, hogy mennyivel nyugatabbra érkeztél? Vagy Lille-től Salzburgon és Lyonon át Bilbaóig és onnan Sevillába hogy mennyire kulturáltabbak a szó minden értelmében? Elsőre nem nyilvánvaló, nagyon nehezen kibogozható, ám rém egyszerűen megfogalmazható strukturális társadalmi problémáik vannak. A-na-kro-nisz-ti-kus. Az angol társadalom nem modernizált és megfeszül a modern kihívások követelte változások alatt. Regresszióban vannak.

Amire egyáltalán nem biztos, hogy valaha rá fognak ébredni. Ha szerencséjük van, előbb-utóbb beüt a hard Brexit és az talán felrázza őket, hamár egyszer elmismásolták a teljes 19. és 20. századot. De láthatóan a németektől nem azt tanulták, hogy valamit mégiscsak jobban csinálnak, ha két elvesztett világháborút és felfoghatatlan gazdasági és emberi lepusztulást követően már megint előrébb tartanak. De nem, mert hát az angolok nyerték meg a háborúkat, azt hiszik, mert történelemoktatás helyett nettó propagandát hallgatnak az iskolákban. Semmit nem értenek.

Csőcselék vagy sem, a Brexit semmivel nem kevésbé barbár természete lényegét tekintve, mint például az őskeresztény könyvégetők voltak az első évezred első felében. A megértés igényének teljes hiánya az angol társadalom teljes keresztmetszetében, munkásosztálytól az Bullingdon Clubig. A pluralizmus és ideák versenyének elutasítása, az abból történő kivonulás, ez az egész a más gyökerű emberek és rendszerek egyenértékűségének elutasításával egyenlő. Az eszmék, abszrakciók és magas esztétika tagadása. Az angolok gyakorlatias barbárok, az értelmiség nagy része is. Domesztikáltak, de barbárok. Vannak kivételek, de elenyésző az egészet tekintve.

Mintha elfelejtenénk, hogy az angolok voltak az eredeti innovátárok nacionalizmusban és modern felsőbbrendűségi tanulmányokban. A nácikák még a kanyarban sem voltak, amikor az angol elit nyíltan hirdette, hogy a brit hódítás áldás a világnak. A németek szembenéztek, leszámoltak ezzel. Az angolok sosem. Ez a szellem itt él ma, bennük, közöttünk.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2020.02.02. 14:39:02

@látjátok feleim szümtükkel: Ha segítettél magadon, akkor már tkp. mindegy is.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2020.02.02. 14:46:05

@jan: Az észak-angolok problémáit nem okozta az EU, de felszínre hozta a versenyképtelenségüket. Egyben kiválóan illik rá a bűnbak szerepe (shoot the messenger).
A kilépésre rengetegen szavaztak azok közül, akiknek az EU-pénz csorog, ez valóban önsorsrontás (persze az egész Brexit az). Nem tudja senki, mi lett volna a UK-ból Thatcher nélkül. Tony Blair-ért kár, de úgy tűnik, ez a "New left" (amelyik abszolút nem azonos azzal, amit magyarul újbaloldalnak nevezünk, ezért az angol kifejezés) se lett volna hosszú életű.

Shanarey 2020.02.02. 15:23:30

@jotunder:

"Anglia népe, nem csőcselék" Csak a normál 30%, a képzetlenebb, tanulatlanabb fajtából, s abból akad itt bőven. S ezt úgy mondom, hogy engem sose ért atrocitás, vagyis nem támadott meg, avagy szólt be valaki, mert nem vagyok angol, de van szemem, s akad ez ügyben látnivaló, sajnos nem kevés. S a legviccesebb, az hogy a kelet EU csaj az kellene neki, mert az nem éppen csepp alakú, mint az átlag brit nő, a tanulatlanabb fajtából.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 15:26:43

@Kuviklacz: Villani viccelodott azzal, hogy o a matematika Lady Gaga-ja. Mondhatnank o a matematika Karacsony Gergelye is. Parizsi fopolgi akar lenni Macron akarata ellenere.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 15:33:35

@Shanarey: Azt nem allitom, hogy nincs brit underclass, es azt kulonosen nem, hogy repesnek azert, hogy erintkezzek veluk. Nekem a lower middle class is sok tud lenni pentek estenkent. De a csocselekmentalitas nem jellemzo a britekre. Nem svedek, nem hollandok, nem nemetek, de azert ez egy relative OK orszag. Az igazan OK resze pedig tenyleg OK.

Shanarey 2020.02.02. 15:54:38

@jotunder:

A csőcselék mentalitás? Nos akkor jó helyen laksz, mert nekem más a tapasztalatom. Péntek szombat esténkét, az aktuális város közepén azért mindig akad egy marék idióta aki úgy beszél angolul hogy egy igazi posh, sacc / kb szörnyet halna a hallatán, s emberkedik mindenkivel akit gyengébbnek vélnek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 16:07:04

@Shanarey: a vilag osszes orszagaban van ilyen reteg. de ezekre nem lehet politikai mozgalmat epiteni, azaz, amit lehet az egy marginalizalodott naci szar. farage emberek nem huliganok, hulyeseget beszelnek, de nem huliganok.

velőtanya 2020.02.02. 16:19:15

@jotunder: Éééés ott van az előzetesben a vindaloo:)
A kiejtésnél két dolgon tűnődtem el (én se értek belőle jóformán semmit)
- amikor az egyik fél ezt beszéli, a másik meg "normális" angolt, akkor értik egymást?
- ha pont ide kerül ki egy magyar "éppenhogy" angoltudással, az két év múlva ezt fogja beszélni?

Abba Abba 2020.02.02. 16:20:29

Vannak azért "csőcselék"-típusú népek Angliában, akik a Spoons előtt ordítva hánynak. Budapesten is vannak ilyen magyarok, meg vannak ilyen kazahok és svédek is gondolom, most ebben semmi nincsen. De vannak értelmes, fasza angolok is. Szerintem ők vannak többségben Sehffieldtől Brightonig, amennyire eddig tapasztaltam. Én főleg azt nem látom, amire sokan panaszkodnak, hogy jujjdelenézőek a kelet-európaiakkal, meg ilyesmi. Az északiak is jófejek, nem egy proli massza, ahogy a cikk is helyesen leírja, hogy nem az. Csak királynőangolul megtanulhatnának, mert istenbizony a pakisztáni angolja közelebb áll a standardhoz.

velőtanya 2020.02.02. 16:23:41

@Tzp: Érdekes lenne egy film 2-3 (persze többnyire humán) diplomás magyarokról is, akik pont ezt csinálják kint, csak értelemszerűen még egy polccal lejjebb a társadalmi ranglétrán (hiszen pólisi gyüttmentek). Véletlenül pont ismerek ilyet mind a két filmbeli melóra...

Mackósajt 2020.02.02. 19:18:17

@jotunder: Összehasonlításom van egy világlátott Glasgow-i skóttól. Nyilván anekdota egy embertől, helyiértéken kell kezelni. Ez a jobb sorsra érdemes skót próbált engem angolra tanítani jó pár évvel ezelőtt. Beszéltünk UK vs. Magyarországról (akkor épp évek óta itt élt). Az egyik dolog, amit kiemelt, hogy Budapest mennyire békés az UK nagyvárosaihoz képest (asszem Glasgow mellett Londonban élt huzamosabban, de lehet több helyen is megfordult). Azt mondta azokban a városokban teljesen elképzelhetetlen volt számára, hogy úgy sétáljon késő este az utcán mint Budapesten, mert egyszerűen túl veszélyes volt a kötekedő, őrjöngő részeg csőcselék miatt.

Különböző embereknek más nézőpontjai vannak.

labrys 2020.02.02. 19:56:02

@jotunder: te el is olvastad azt, amit leírtam, vagy csak válaszoltál rá? :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 20:18:22

@Mackósajt: emlekeim szerint setaltam keso este Glasgowban, es nem tapasztaltam semmit, de erintolegesen sem. viszont van Glasgownak par nagyon necces kulvarosa.

Mackósajt 2020.02.02. 20:53:19

@jotunder: Igen, ezért mondtam, hogy egy ember. Nem tudom hol élt Glasgowban, de nem elit származású volt a fickó, és egyébként nem volt különösebben művelt vagy tájékozott olyan kérdésekben, amikkel személyesen nem találkozott.

Mondjuk mesélhettem volna a magyar fizikusról is, aki állítása szerint azért jött haza egy kutatóintézetből, mert elege lett az ősangol kollégák alig burkolt idegengyűlöletéből és megvetéséből. Azok a kollégák nem a glasgowi külvárosok népe voltak, de persze lehet (sőt valószínű), hogy csak pechje volt, és kifogott egy helyet ahol feldúsultak a seggfejek.

Egyszerűen Angliának is van egy másik arca, amivel mintha te sokkal elnézőbb lennél, mintha ugyanez Mo. lenne. Én finoman szólva nem értek egyet veled az angol politikusok rózsaszín megítélésében sem. Szerintem David Cameron nagyjából Semjén szellemi szintje. Az, hogy iskolázottabb, műveltebb, és kifinomultabb nála, csak a máz. Szebb a csomagolása.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.02. 21:22:30

@Mackósajt: anglianak nagyon sok arca van. nem minden arcat ismerem, es nem is nagyon tervezem megismerni. sohasem leszek brit. en azt gondolom, hogy a brit politikai elet nem hasonlithato ossze a magyarral, a hatalom jellege is mas.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.02.02. 21:52:30

"Boris Johnson időnként bevándorláspártinak szokta nevezni magát, ő ezt itt megengedheti magának."

Az angol kormányok a franciához, némethez és a többi nyugati kormányhoz hasonlóan a II. világháború óta pártállástól függetlenül mind bevándorláspártiak. Néha elhangzik egy-két keménykedő mondat, de senki se emlékszik olyan esetre, hogy tömegével hazaküldték volna az illegális bevándorlókat, ezért is növekedett a legális mellett az illegális migráció is folyamatosan, majd az utóbbi 20-25 évben ugrásszerűen...

Szaktanár 2020.02.02. 23:28:15

@jotunder: "abban reménykedem, hogy végül csak megegyeznek egy jó kereskedelmi szerződésben az unióval, és akkor lényegében pénz az ablakban."

azt azért ugye tudod, h az unió ebben finoman szólva is ellenérdekelt? nem mondom, h nem volt fontos a uk anyagi hozzájárulása az európai projekthez, mert igenis az volt, de az igazság az, h túl nagy arcvesztés lenne nekik egy olyan egyezséget az asztalra tenni, ami jó az angoloknak, ugyanis ha a többi elégedetlen állam megneszelné, h tényleg van élet az unión kívül, akkor pillanatok alatt összeomlana az egész a 'csába. és hát az némileg nagyobb veszteség, mint a britek pénzügyi hozzájárulásának az elmaradása.

Szaktanár 2020.02.02. 23:32:19

@envagyokaz: "Én éjszaka közepén Brixtonban (8 évvel ezelőtt) sosem éreztem olyan feszülten magam,"

baromira irigyellek, én éveken keresztül jártam éjszaka (este 10 és reggel 6 közt bármikor lehetett ez) brixtonon át busszal, és bevallom nem egyszer volt olyan érzésem, h "csak ezt éljem túl". ahogy leszáll az est, megelevenedik a környék, én elég nagy esélyed van épp rosszkor lenni rossz helyen.

Lilli_Csiribiri 2020.02.03. 00:02:06

@Szaktanár: UK nagyon veszélyes hely és ráadásul magyar ésszel először fel se fogod mibe csöppentél. Mert alapvetően egy rossz környék sem néz ki feltétlenül olyan lerobbant módon mint egy borsodi zsákfalu, észre se veszed hogy besétáltál egy olyan helyre ahol bármi megtörténhet fényes nappal is.
Amikor haza költöztem 2011-ben és a Nyócban laktam többen kérdezték hogy nem félek-e? Miközben az egész nyócker kb egy játszótér UK nagyvárosaihoz képest.

Lilli_Csiribiri 2020.02.03. 00:11:05

@Mackósajt: "Szerintem David Cameron nagyjából Semjén szellemi szintje." - ez így van és nem is ő a legdurvább Boris Johnson és Nigel Farage olyan szellemi mélységet képvisel, hogy hasonlítani se tudom őket egyik magyar politikushoz se. Ezt a brexit drámát is azért követem fél szemmel, mert sokszor el vagyok keseredve a magyar állapotok miatt. De, ha olvasok egy kis skynews-t, bbc-t, sokkal kompetensebbnek és felelősségteljesebbnek látom az összes magyar politikust és némileg jobban is érzem magam, hogy ha ez van a világ egyik legrégibb demokráciájában akkor ne legyünk mi elégedetlenek annyira ezzel a harmincéves balkáni demokráciával.

Bev 2020.02.03. 00:23:44

@Shanarey: "S a legviccesebb, az hogy a kelet EU csaj az kellene neki, mert az nem éppen csepp alakú, mint az átlag brit nő, a tanulatlanabb fajtából." Nem baj, majd a Brexit után is meglesz nekik az utánpótlás, csak legfeljebb nem a kelet-európai, hanem az általuk eddig is nagyon kedvelt kelet-ázsiai, főleg kínai fajtából.

whale 2020.02.03. 07:46:58

Szerintem meg a skótok kezdik majd a "Birodalom" (hehe) lebontását. Emlékeim szerint pár éve már nekifutottak egyszer és akkor még a királynő is megszólalt az ügyben, hogy maradjanak.
envagyokazzal értek egyet maximálisan. A britek birodalmi öntudata kissé mókás, lassan 100 évvel a birodalom szétesése után...

Zabalint 2020.02.03. 07:48:37

@Lilli_Csiribiri:
Én fordítva látom, ha annyi év demokráca után is ez a szint megy ott, akkor hiábabeszélünk arról, hogy nálunk tanulni kell a demokráciát, és majd vapamikor jobb lesz, mert nem lesz jobb.

netukki 2020.02.03. 09:46:16

@Szaktanár: »Orbán: a brexit azt mutatja meg, hogy az unión kívül is van élet | 24.hu« 24.hu/kulfold/2020/02/01/orban-viktor-unio-koltsegvetes-neppart-brexit/

wrstjnethn 2020.02.03. 09:49:09

A midlandsi parasztoknak nem az unióval van gondjuk, hanem a saját politikusaikkal és a rohadt nagy szakadékkal London (meg talán még pár nagyváros) és a vidék között. Jött két bohóc és megígért nekik mindent. Tényként állítottak olyan dolgokat a kilépés esetére, melyek az alkudozás legelején elbuktak, lásd "hazaküldjük a migránsokat". Sajnos most jön nekik a feketeleves, mert az uniós támogatásokból ment vidékre is és ebbe nem tudott beleszólni a kormány, viszont mostantól a kormányt semmi nem kötelezi ugyanerre. A mór megtette kötelességét, a mór mehet...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.03. 10:12:00

@wrstjnethn: nem ígértek olyat, hogy bárkit hazaküldenek. amit ígértek az több pénz az NHS-be. még azt sem ígérték, sőt kifejezetten az ellenkezőjét ígérték, hogy kilépnek a customs unionból. az unióellenességnek nem sok köze lehet az unióhoz, mert arról itt nem tudnak semmit.

ámbátor 2020.02.03. 10:45:45

@jotunder: Ezt tudják a jó brexit szavzók is? Mármint hogy nem igértek nekik semmit, legkivált azt nem, hogy bezár a Polish Shop.
Ilyenkor mindig a drága jó Asimov jut eszembe, töle is ez itt:
orulunkvincent.blog.hu/2009/03/08/evertekelo_beszed
Csak azt nem tudom, hogy amikor majd leesik nekik, hogy megint át lettek verve, akkor a politikusokra fognak haragudni, vagy Pavelre lesznek még mérgesebek, meg a Marcura.

paráznabillegető 2020.02.03. 10:51:05

egyetlen igazán fontos brit gazdasági-belpolitikai dologl nem beszél senki.
nevezetesen, hogy a brit politikai paletta majdnem biztosan egypártivá vált.
a torykon kívül nincs senki.
munkáspárt? és hol vannak a munkások? "fuck business" van. különben is mit tudnának ígérni a népnek? munkát? az kell a kutyának, az emberek benefitet akarnak, sokat, többet, még többet.
szóval vannak a náculó konzervatívok és egy kurva nagy vákum.

Gazz 2020.02.03. 10:56:01

@netukki: Pocak generális kicsit korán nyilatkozta le ezt a dolgot. Az igazi megmérettetésnek egy év múlva lesz a kezdete, a kifutása meg kb. 5 év.
Addigra Anglia adóparadicsom lesz, de pont ezen okból kifolyólag az EU szinte minden lehetséges módon elzárja magát tőlük.
Végül is megpróbálhatják az autóiparuk termékeit eladni az USA-ba, de kétlem, hogy ez sikerülne.
Angliának most tényleg hiányzik egy nagy pofon, hogy kijózanodjanak.

a windows egy szemét 2020.02.03. 10:59:56

Ez de fura volt. Végigolvastam a hozzászólásokat, és nagyon meglepő volt, hogy azok akik habzó szájjal fröcsögnek mindenkire aki orbán főistenüket a szájára meri venni, mennyire normálisan is tudnak viselkedni ha nem orbánvédelem és tupírozás a fő eszmei vonulat.

szazharminchet 2020.02.03. 11:20:10

@jotunder: Nehéz ügy. Egyrészt Anglia (egyetemi városai) mindig is nagyon vonzott(ak), másrészt a civilizált megoldások híve vagyok. De. De ha most az Unió bekeményít, és két lehetőséget ajánl: a) gyakorlatilag szavazati jog nélküli tagság, az eddigi UK-Discount-ok nélkül és b) nix egyezmény, City-t kiszorítani az uniós piacról, akkor az angolok valószínűleg a b)-t választanák, és elindulnának lefelé, ami betenne a löpeneknek is, és ez talán megér egy UK-t.

Érvsebész 2020.02.03. 11:37:42

@a windows egy szemét: itt szeretted volna ezt a kommentet elhelyezni?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.03. 12:50:32

@szazharminchet: Johnsonnak nagy a szaja a valasztoi fele, de valojaban a brit gazdasagi erdekeket kepviseli (amely gazdasagi erdekek valojaban a brit nep erdekei, akar tetszik ez a brit nep egy reszenek, akar nem). Ezt a semi-dealt ugy csinalta meg, hogy kozben azt hazudta, hogy ez teljesen uj, es rakenyszeritette az EU-ra, mikozben ez egy letargyalt regi deal volt, amit az EU boldogan elfogadott. Szerintem itt senki sem akar bajt. Sokkal jobb lett volna nincs ez a szar, de most ez van, es ebbol kell kiindulni.

Zabalint 2020.02.03. 13:00:57

@jotunder:
Johnson eleve benne volt ennek a szar helyzetben a megteremtésében.

MEDVE1978 2020.02.03. 13:31:13

@jotunder: Eléggé elfogult vagy Johnson irányába. Johnson alapvetően egy Orbán Viktorhoz nagyon hasonló figura. Abban talán különböznek, hogy ő még könnyebben és gyorsabban dob el bármilyen elvi meggyőződést, mint Orbán. Valamikor még a brexit cirkusz közepén volt róla egy cikk, amiben idézték a még újságíróként írt egyik könyvét, ami egy politikusról szól, aki rohadtul olyan, mint ő. A főhős például megkérdezi a titkárnőjét, hogy a következő vitában ő milyen álláspontot is kell képviseljen, mert elfelejtette. Johnson tehát úgy váltogatja a meggyőződéseit, mint az alsógatyáit. Ugye emellett tipikus bíborban, ezüst kanállal a szájában született arisztokrata. Anno egyetemistaként politikust játszott, ami meg is maradt, még mindig ezt teszi. Csak most már a britek jövőjével játszik.

A dealt azért adta el a briteknek mert látta, hogy a no dealnek katasztrófális hatásai lennének. Beadja a választóknak a mi britek még mindig nagyhatalom vagyunk, jön az új aranykor bullshitet. Persze a döntő része nem hiszi el, hanem ugye ott van a piréz ottani megfelelője, Brüsszel. Ezt is lehet utálni, messze van, túl bonyolult, biztos lopja a pénzünket.

Most jön csak az érdekes része, hogy mi történik, mert ugye ez a deal csak egy átmeneti megoldás volt. Az EU elég nehéz helyzetben van, mert túl sokat nem lehet adni neki, ha meg túl keveset adnak neki, akkor az azt fogja eredményezni, hogy olcsón eladja az amerikaiaknak az országot, meg adóparadicsomosat játszik.

velőtanya 2020.02.03. 13:50:23

Némileg mások a motivációi, és képes tíz percig szavalni ógörögül viszonylag jó deklamációval - de ettől még legalább annyira amorális, kártékony és veszélyes, mint Orbán (Pár éve még azt mondtam volna, hogy persze a brit intézményrendszer őt sokkal jobban kordában fogja tartani... de azóta kiderült, ami kiderült)
Ez e jelenet is sokat elmond a hasonlóságukról:
www.youtube.com/watch?v=uOivzoRc0I8
+ egy kicsit másképpen, de ez a történet is:
reaction.life/jeremy-vine-my-boris-story/
(és ez közvetlenül kapcsolódik ahhoz is, amiről te írsz)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.03. 13:51:00

@MEDVE1978: tudod ki miatt lett Johnson??? egy Osman Kemal nevu torok ferfi vette fel a Wilfried Johnson nevet, o volt BoJo dedapja.
Boris Johnson megeri a penzet, de kurvara nem Orban Viktor. nem egy rohadt despota, nem korrupt (mondjuk a noit kicsit jobban tamogatta a kelletenel, de ez nem egeszen ugyanaz), csak kicsit slimy.

incze 2020.02.03. 13:57:00

@ámbátor: nem fog leesni. aki a brexitet beette, aki egyszer rákapott az ízére annak, hogy régen* minden jó volt, a jelenszart a gonosz ellen okozza, mely elcseszi a rendet és az erkölcsöt (aztat el), csak ki kell irtani/baszni és [újra] havaj lesz, az simán megzabálja a brexit következő fokozatát (nemzeti érdek, defetisták, szabotőrök, idegen érdekek szolgái, nemzetközi összeesküvés). nemzetpolitikai szempontból nem is olyan rossz a gyakorlati kudarc, kimondottan jól jöhet, ha van rá frappáns attribúció, jót tesz az a harci szellemnek.

*ez csak metaforikusan idő, azt jelenti csak, hogy úgynevezett rend van

paráznabillegető 2020.02.03. 13:58:00

@MEDVE1978: "...hogy olcsón eladja az amerikaiaknak az országot, meg adóparadicsomosat játszik..."
nem olyan egyszerű hip-hop eladni egy egész országot, az adóparadicsom kivitelezése meg elég komplikált 60+ millió lakossal, pláne az is instant...
hadd ne mondjam, hogy eladott ország és adóparadicsom egyszerre???
ez nem a karib-tenger.

stefan75 2020.02.03. 14:06:32

@velőtanya: Erős akcentusok: igen, általában értik egymást. (Van az a szint, hogy már nem, de ez még nem az.)
Ha van ilyen munkatársad, akkor kb. fél év alatt szokik hozzá a füled, és onnantól tisztán érthető, amit mond. (Nekem legalábbis ez a tapasztalatom.) A saját akcentusod nem változik tőle.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.03. 14:53:54

@stefan75: itt nemcsak akcentusrol, hanem dialektusrol van szo.
neha egy hangot nem ertek a hardcore helyiek szovegebol. van olyan buszvezeto, aki a helyi dialektusrol valtani tud a sztenderdre, de mondjuk egy vizvezetekszerelo, ha nem lengyel, mar kevesbe.

wulfer 2020.02.03. 15:14:05

"Olyan izmokat fognak most használni a britek, amelyeket eddig nem – ezt ígéri az EU-val most kezdődő tárgyalások előtt Boris Johnson."
hvg.hu/gazdasag/20200203_brexit_szabadkereskedelem_boris_johnson_michel_barnier

Szaktanár 2020.02.03. 15:15:47

@wulfer: nos, ha profán szeretnék lenni, azt mondanám, h ezek az izmok főleg a szájban és a torokban találhatóak.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.02.03. 16:20:22

@labrys: +1

Trump is hasonló modell. Der Untergang des Abendlandes.

velőtanya 2020.02.03. 18:02:12

@jotunder: Én is erősebbnek éreztem akár még egy különösen durva akcentushoz képest is, kb. mint a friuli vagy a romagnol dialektus Olaszországban (ezeket viszont egy átlagos olasz szinte egyáltalán nem érti meg) De talán még jobb példa a nápolyi, mert ott van külön az akcentus - ami egy erős akcentussal beszélt olasz - és a dialektus, ami valójában egy külön nyelv (persze erős olasz hatásokkal)
És a Geordie-nál inkább ez utóbbit érzem, mert hallottam már newcastle-i embert angolul beszélni (szerintem) erős helyi akcentussal, és azt nagyjából értettem, ezt viszont egyáltalán nem:)

velőtanya 2020.02.03. 18:03:09

@stefan75: Köszönöm ezt a véleményt is:)

wulfer 2020.02.03. 18:49:40

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
Labour accuses prime minister of adopting Trump-style tactics
Journalists walk out of No 10 after bid to impose selective briefing of Boris Johnson's Brexit plans
www.independent.co.uk/news/uk/politics/boris-johnson-brexit-news-journalists-walk-out-no-10-briefing-a9314996.html

Ez hogy tudna már működni nálunk, kivonul a Pesti Srácok, az Origo meg a többi gazember, mert nem engedik be az Indexet valahová.
Elképzelem és rögtön belelóg a kezem. . .

lüke 2020.02.03. 20:42:37

@Shanarey:
Minden Angliában élőnek javaslom
Alan Silitoe
en.wikipedia.org/wiki/Saturday_Night_and_Sunday_Morning
könyvét, (egy este elolvastam)
film is van róla,s John Lennon is leírta.....
Ugyan E Angliáig nem jutottam, de Birmingham uni campuszára igen, s egy ilyen ” saturday evening”en kimentem a városba ,ahol sörös üvegeket dobáltak a publikum közé- elég sok éve volt, azóta képzelem még mi lehet- s gyorsan taxival visszamentem az idilli campusra

lüke 2020.02.03. 20:59:43

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Yeeh” mibe fog ez nekünk kerülni”

mafi mushkila 2020.02.03. 21:55:15

Ha már vannak dialektusok/akcentusok és irodalom, hadd hozzam egy kedves költőmet a GB-búcsúestre:

Tom Leonard: ma language is disgraceful

right inuff
ma language is disgraceful

ma maw tellt mi
ma teacher tellt mi
thi doactir tellt
thi priest tellt mi

ma boss tellt mi
ma landlady in carrington street tellt mi
the lassie ah tried tay get aff way back in 1969 tellt mi
sum we smoat thi thoat ah hudny read chomsky tellt mi
a calvinistic communist thi thoat i wuz revisionist tellt mi

po-faced literati grimly kerryin thi burden a thi past tellt mi
po-faced literati grimly kerryin thi burden a thi future tellt mi
ma wife tellt mi jist-tay-get-inty-this-poem tellt mi
ma wainz came hame fray school an tellt me
jist aboot ivry book ah oapnd tellt mi
even thi introduction tay thi National Scottish Dictionary tellt mi

ach well
all livin language is sacred
fuck thi lohta thim

Itt a bizonyíték, hogy ez komoly, könyvben is megjelent :)
gramho.com/media/2125600775426425112

A Poetry Archive-on meg lehet hallgatni a szerző előadásában, kis pénzbedobás után, más versei itt is és a youtube-on is szabadon elérhetők.

envagyokaz 2020.02.03. 23:56:30

@wulfer: Igen, fokent a rektalis izmukat fogjak megengedoen.

Sebaj Fóbiás 2020.02.04. 04:27:44

@MEDVE1978: Nem, nem kicsit elfogult, hanem teljesen, komolyan vehetetlenül, és értékelhetetlenül elfogult. Írom úgy, hogy itt élek, a sűrűjében...

MEDVE1978 2020.02.04. 09:34:58

@jotunder: És? Török volt az egyik felmenője. Ráadásul egy török arisztokrata, egy török pasa. Ettől ő nem török és nem is bevándorló, már az apja generációja integrálódott a brit elitbe, az apja Oxfordban volt egyetemista. Arisztokrata vérvonal, ezek bizony se nem angol bányászok, se nem füstös képű munkások. Persze ez nem baj, de a nélkülözéshez, élet kemény oldalához köze se volt sohase, mindig elit körökben mozgott.

Anno Bokros Lajosnál mondták azt, hogy beült a kocsiba otthon a Rózsadombon és bevitte a sofőr a munkahelyére vagy a Parlamentbe. Bizony kevés a Bokros csomag által megnyomorított embert látott útközben....

Johnsonnak ez az egész egy játék, az összes megszólalásából látni. Ettől nem lesz sohasem államférfi. Ment szépen a játék, jött a nagy kérdés, Boris gondolkodott: a Cameron meg a konzervatív párt egy jórésze a Brexit ellen van, csak néhány bohóc (Jacob Rees-mogg) van a másik oldalon, aki prominens. Viszont a tagság zabálni fogja a gonosz lopós EU és a parazita kelet-európai vendégmunkások dumát. Játszok azon az oldalon, érvelek, nagy tét, hátha nyerek, de akkor karriert csinálok. Utána is több kis játék jött és meglepetésére nyert az egészben. Jó, néha ígérgetni kellett, megdöglik az árokban, ha nem, aztán mégis, de mindegy, a brit underclass úgyis vért akar, a Brexit neki a legfontosabb, minden más másodrangú.

Johnson nagyon sokban hasonlít Orbán Viktorra. A korrupciója is jelen van, hiszen az ő keze is a sajátjai (brit nagyvállalatok, tőketulajdonosok) felé fog hajlani, nem nagyon fogsz látni tőle semmi olyasmit, ami mondjuk az underclasst segíti. A briteknél nem divat az a látványos korrupt lopás, mint nálunk, Johnsonnak elég, ha a haverok profitálnak. Trumpnál, Bushnál is elég volt bőven, hogy az olajszektor és a fegyveripar jól járjon. Ez bőven elég, hogy áttételesen Johnson unokája is Oxforba járhasson majd és utána karibi nyaralásra mehessen. Viktor itthon jóval kevesebb vízből főz és láthatóbban lop, a különbség mindössze ennyi.

Mindkettő jól játssza az oszd meg és uralkodjot, Johnson az EU és a kelet-európai vendégmunkások ellen mozgósít, Viktor a migráncsok ellen. Johnson is kikezdte az igazságszolgáltatást és most "reformál".

Viszont az igazat megmondva nekem nem ő a legnagyobb negatív élmény a folyamatban, hanem Jeremy Corbyn. Johnsontól az előélete alapján nem nagyon lehet mást várni, szarból nem lehet várat építeni. Jeremy Corbyn viszont megbukott mint alternatíva, mint ellenzéki vezér. Azt, hogy 4 év alatt képtelen volt ez az idióta bármit kitalálni az alapkérdésre, hogy ő Brexit párti vagy nem, tragikus. Egy értelmes vezetővel a Labour lehet, hogy megbukott volna ezen a választáson és szinte biztos, hogy nem tudta volna megakadályozni a Brexitet, viszont legalább pozicionálta volna világosan magát. Egy alkalmatlan, buta vénember.

kemény keleti kommentelő 2020.02.04. 11:34:22

@MEDVE1978: Jó, de a Bokros hogy jön ide ? Az összes fideszes mélygarázsról mélygarázsra jár fekete ablakú konvojokkal.
Amikor nem éppen kisrepülővel, vagy helikopterrel, vagy csapatszállító repülőkkel "járják a vidéket".
Az se biztos, hogy az országban élnek. Vannak magánszigeteik meg svájci falujaik, és újabban már Kaliforniai villákról is írhat a sajtó.
Persze nem mindenkiéről.
www.blikk.hu/sztarvilag/sztarsztorik/berki-krisztian-david-beckham-melle-koltozik/dj031j4
index.hu/gazdasag/2019/09/12/bel-air_los_angeles_villa_nagy_gyorgy/

Szaktanár 2020.02.04. 11:41:58

@MEDVE1978: ez a sztori bokrosról jó, csak sajnos nem igaz. pestimrén lakik évtizedek óta, még anno a kétezres években, már a minisztersége után bárki összefuthatott vele a kökiről arrafelé induló buszok egyikén, én is láttam pár alkalommal, mindig újságokba volt temetkezve.

Mickey Pearce 2020.02.04. 15:51:50

@jotunder: Az angol csőcselékvitához egy régi kedvenc :)

youtu.be/uBy0tx77J1U

Az akcentushoz meg annyit hogy másfél évig laktam Londonban a Belgrave Roadon ( "Pimlico Grid" ) egy nagy főút, elmegy a Victoria Railway Station és a Victoria Coach Station mellett, mindenki ismeri és soha sem sikerült úgy kimondanom, hogy a taxis elsőre megértse, hogy hova szeretnék :)))

Mickey Pearce 2020.02.04. 16:05:35

@lüke: Hát nekem még nem sikerült brit városban eltölteni úgy egy péntek vagy szombat éjszakát hogy nem hallottam voltna szirénázó autókat menni egész éjjel :)
vidám fiatalok szórakoznak ;)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.04. 16:09:09

@Mickey Pearce: Altalanos brit problema, hogy a decens emberek alig isznak a het tobbi napjan, de pentek-szombaton kemenyen beallnak. Nem am ugy, hogy leulnek es lassan megisznak ot-hat pint sort, hanem villamgyorsan lenyomnak ot-hat pint sornek megfelelo alkoholt. A kevesbe decens emberek azok mindennap meg tudnak borulni.

Mickey Pearce 2020.02.04. 16:23:27

@Sebaj Fóbiás: Jótündér védelmében idézet egy okos "kollégától":

"Van Hegelnél egy fogalom, a „világ folyása”. Az ember kimegy az igazságával a többi ember közé (belekerül a világ folyásába ) és azt tapasztalja, hogy másoknak éppúgy van saját igazsága, és akkor ráébred, hogy a sok igazság mind csak vélemény, és a saját igazsága is csak egy vélemény a sok között."

Te a te nem teljeskörú tudásod, élményvilágod, tapasztalatod, izlésed, neveltetésed, stb alapján ítélsz meg dolgokat amit mások az ő nem teljeskörú tudásuk, tapasztalatuk, izlésük, neveltetésük alapján ítélnek meg.

Grrr 2020.02.04. 16:27:06

@jotunder: Volt valamikor egy céges karácsonyi partink. A többség angol volt a londoni és a midlands-i irodából, a kisebbség (főleg nők) meg a kontinensről. A második-harmadik pohár bor után a kontinensről mindenki az mondta, hogy most egyelőre elég, köszönöm. Az angol kollega számára meg jött a rácsodálkozás, hogy tehát ez a különbség az ivási szokások között. :)

Mickey Pearce 2020.02.04. 16:37:29

@jotunder: Én nem ez a típus vagyok, ezért csak annyit láttam ebből hogy a City környékén pénteken munka után a cégek dolgozói testületileg kivonulnak a legközelebbi pubba és nekiállnak jól bebaszni ( "unwind" "stress release" ), de nem hozzájuk szoktak menni szirénázva (persze ki tudja az éjszaka közepére hova jutnak, én addigra már aludnék ha nem szirénáznának...)
És akkor még a drogokat kifelejtettük... Alapmű. Wolf of Wall Street, abban semmi kitaláció/fikció nincsen... Nekem volt USA állampolgár főnököm Európában, aki ment New Yorkba orrműtétre. Orvos anyám kommentje: "háháá, kokain!" És most ugye nem a munkásosztály jeles képviselőiről beszélünk...

Mickey Pearce 2020.02.04. 16:41:14

@Grrr: Hasonló, de mindenféle európai volt jelen, valaki kitalálta hogy igyanak versenyt. Az ír kolléga nyert amit az végén az angol úgy kommentált hogy ez nem fair, az ír genetikailag így van kialakítva :))) De erre már csak kb én emlékszem az összes jelelevő közül :)))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.04. 16:41:34

@Mickey Pearce: nem tudom, hogy miert gondoljak azt, hogy en magasztalom Boris Johnsont. egyszeruen csak nem tartom egy korrupt fasiszta baromnak. sot, meg trumpszeru figuranak sem. o egy haszonelvu, enyhen populista, de alapjaban veve centrista politikus, akibol tizenketto egy tucat europaban. az igaz, hogy brit ertelmisegi szempontbol eleg meredek, de egy magyar, egy orosz, vagy plane egy irani sokkal jobban tudja, hogy mit jelent meredeknek lenni.

Mickey Pearce 2020.02.04. 16:45:06

@jotunder: Én teljesen egyetértek veled ebben. Az már kettő, de mi milyen magas minőséget képviselünk :)))

Lipsius 2020.02.04. 17:11:45

@jotunder: A Konzervatív Párt nem Fidesz. A _Brexit_ az. Nemzetrontásban és a rá való szavazás/mellette való politizálás által igényelt emberi alávalóságban vagy intellektuális alacsonyabbrendűségben mérve.

Az igaz, hogy a Brexit nem egyenlő a Torykkal, így a Toryk sem egyemértékűek a Fidesszel. De az amerikai republikánusok már eljutottak az elaljasulás ezen fokára, és a választások óta nem látom, mi állítaná meg a konzervatívokat ugyanebben.

Lipsius 2020.02.04. 17:21:37

@jotunder: Zuhanjon le a repülöm, ha van tíz ilyen holland és harminc ilyen osztrák ember. Belgiumban maximum flamandból nézem ki.

Bevándorló underclass nem ér; az őshonos söpredék (mérete) bizony UK kuriózum.

Mickey Pearce 2020.02.04. 17:44:31

@Lipsius: Milyen az az "ilyen"???
A fóbiád miatt megölnél egy repülőnyi ártatlan embert: minősíthetetlen aljasság :)))

A "méret" kuriózum jellege talán igaz

envagyokaz 2020.02.04. 22:45:05

@jotunder: Boris Johnson az angol kulturának megfelelő bárgyú figurát játszó igazi szörnyeteg, patologikus vonásokkal. Egy magyar, orosz vagy pláne iráni környezetben annak megfelelő karaktert öltene fel. Nem korrupt? Elég szűken definiálhatod.

capacete 2020.02.05. 20:01:46

@jotunder: Viszont feláldozta Nagy-Britannia jövőjét csak azért, hogy miniszterelnök legyen. Ez azért kellene, hogy számítson valamit, nem?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.05. 20:09:31

@capacete: erosen remelem, hogy nem aldozta fel az orszag jovojet.

incze 2020.03.28. 20:37:36

Fruit and veg ‘will run out’ unless Britain charters planes to fly in farm workers from eastern Europe

[...] Last year, 98% of fruit pickers – now classed as “key workers” – came from outside the UK, the vast majority from Bulgaria and Romania.

www.theguardian.com/environment/2020/mar/28/fruit-and-veg-will-run-out-unless-britain-charters-planes-to-fly-in-farm-workers-from-eastern-europe

lüke 2020.03.28. 21:16:06

@incze:
Van ahol subvenció van:
ápoló nénikék,eu összefogással,nem feketén repülnek,
Temesvárról “ gépen száll fölébe”
MO- ra sutyiban,magyar útlevéllel talán , karantén nélkül
noe.orf.at/stories/3041337/