Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Kásler Miklós random fact-checking poszt

2018.04.26. 16:53 | jotunder | 117 komment

          Kiválasztottam egy teljesen random káslerséget és eltöltöttem vele tíz percet. íme az eredmény. Ez a pasi tényleg nem tud hibázni.

"Az első hasüregi műtétet például 1780 körül végezték, valamelyik amerikai farmon. Egy nőnek nőni kezdett a hasa, azt hitték, hogy terhes, de csak nem született meg a baba. A férje felült a lóra, két hetet poroszkált, míg talált egy kóbor orvost. Visszalovagolt vele a tanyára, pont karácsonyra értek oda. Az orvos diagnosztizálta, hogy ez egy hasi daganat, meg kellene operálni, de addig a hasüregben végzett beavatkozások szinte mindig a beteg halálát okozták. Amikor közölte, hogy meg kell operálni a hölgyet, a helybéliek csaknem meglincselték. Felháborította őket, hogy a doktor élve akar embert boncolni. Ráadásul narkózis sem volt akkoriban. Az orvos makacs ember volt, így amíg a helybéliek a karácsonyi szentmisén ültek, elvégezte a műtétet. Talált egy petefészekcisztát – két csecsemőfej nagyságú volt. Gyorsan lekötötte a nyelét, és eltávolította. Mire véget ért a mise, befejeződött a műtét; az emberek látták, hogy él az asszony, és az orvost nem lincselték meg." (Kásler Miklós)

      painting.jpg

      

                        A festmény Dr Ephraim McDowell orvost ábrázolja a híres műtét előtt a saját házában, a Kentucky államban fekvő Danville-ben, 1809-ben. Az ágyon fekvő nő Jane Todd Crawford, az ő cisztáját kellett eltávolítani.

McDowell az állam egyik legtekintélyesebb orvosa volt ezért kérték fel a műtétre.  Apósa volt a kormányzó, az apja meg a Kentucky alkotmányozógyűlés elnöke volt. A műtétről később írt egy cikket is "Three cases of extirpation of diseased ovaria". Eclectic Repertory Anal Rev  1817 (7): 242–244. 

 

 

   

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr3913872244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Albrecht Neumerker 2018.04.26. 21:04:06

A magyar eü hiteles előképe. Az én családomban (core family) eddig ketten döglöttek bele. Cheer me up. '-)

kisa 2018.04.26. 22:51:54

Konok Pétertől lopva:
- Jó napot, egy csomag óvszert szeretnék.
- Sajnos, csak a hatodik parancsolattal szolgálhatok.

nudniq 2018.04.26. 23:48:03

@kisa: Ne ölj.

?

Már az óvszer használatát is emberölésnek titulálják a legelborultabbak?

Jean Claude 2018.04.27. 00:35:34

Káslernél kár arról beszélni, hogy elfogadható, vagy jó onkológus-e. Szokott-e baromságokat beszélni vagy mégsem. Nem a kormánytagok rákos daganataival fog foglalkozni. A kérdés Magyarország jövője szempontjából az, hogy milyen minőségű lesz Mekk Elekhez képest Orbán lojális alkalmazottjaként. A disznóólat a tető felől fogja-e felhúzni (jelen esetben lehúzni) például. Ha Vitya rábeszélné Newtont, Picassot, Teslát és Joyce-t, hogy legyenek kormánytagok, akkor sem említenék meg az országunkat egy wisconsin-i osztálykirándulás alkalmával.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.04.27. 05:54:48

@Jean Claude: igaz, orbán kormányában mindegy ki lesz miniszter, jegybankelnök vagy főügyész. azért érdemes lesz a négy vitya kabinet neveit egymás mellé rakni.

lüke 2018.04.27. 07:10:00

@Jean Claude:
Minden alkalmazottja lojális, mert ez a feltétel, mégha Wisconsinba kirándul akkor is az marad ,mind
Itt :az újszülottől a moribund beteg ellátásáról van szó,arról kell dönteni!
Reformról,s a triasz: pénz, koncepció,s folyamatos evaulació.
Már nem lesz onkologus,csak volt.

Baluvanis 2018.04.27. 08:31:50

Igazságtalanok vagytok! Az ő keze alatt ezrek haltak meg (mégha ehhez a tevékenysége nem is kellett), ez kell ma az országnak. Minden egyes ki nem fizetett nyugdíjforint üzemanyag a szárnyaló magyar gazdaság hajtóművébe.

Numda 2018.04.27. 09:04:48

Az onkológiai jellegű, esetleg halálos kimenetelű betegség elkerülhető lett volna, ha az asszony nem lop, nem öl, nem paráználkodik,nem falánk, nem zsugori, stb...
Az OOI dolgozói szerintem nagyon fognak örülni. :-)

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.04.27. 09:15:46

Húúúúha ez kemény lehetett. Kb olyan mint az első szívműtét ami 1968-ban volt.

Jean Claude 2018.04.27. 09:29:35

@parti_giano: Sokkal érdemesebb négy üveg finom bort egymás mellé rakni és mind megkóstolni.

fáskerti elvtárs 2018.04.27. 10:06:11

@seol:
Azt nem tudom.

McDowell életrajza 1897-ből a lenti linken. 71. oldal:

"McDowell was conscious at the time he was doing the operation, that an angry and excited crowd of men were collected in the street awaiting the result of his experiment of "butchering a woman," as they expressed . it. Had she died under the operation, there was no law in those primitive days sufficiently strong to have protected him from the people who were clamoring - for his life — determined
men who would have shown no mercy, for they regarded it a duty to avenge the wrong inflicted on Mrs. Crawford. Indeed his life hung on the recovery of the heroic woman."

babel.hathitrust.org/cgi/pt?id=nnc2.ark:/13960/t9g45fs9x;view=1up;seq=10

Persze ettől még lehet, hogy nem így történt, de abban talán egyetérthetünk, hogy ez lenne a legkisebb probléma Káslerrel.

spinat 2018.04.27. 11:07:16

@nudniq: every sperm is sacred...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.04.27. 12:28:42

@spinat:

ebből is Orbán jött ki jól...

seol 2018.04.27. 13:03:18

@fáskerti elvtárs:

Persze, ez lenne a legkisebb baj, szerintem senki nem pedzegetett mást. :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.27. 13:43:43

@fáskerti elvtárs: ez egy kiserlet volt. raboktem egy kasler-sztorira es megprobaltam utananezni. emlekezett valamire egy legendabol (a lincseles sztoribol nyilvan egy arva szo nem igaz, evtizedekkel kesobb talaltak ki az egeszet, viszont van erosebb verzio, amelybe mar az edinburgi hullarablasokat is belekevertek) aztan hozzakoltott valamit es ugy mondta el. igy mukodik.

AvéCézárVavan 2018.04.27. 13:57:13

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Kijött. Bárhonnan. Sajnos. Küldjük vissza. Bárhova.

fáskerti elvtárs 2018.04.27. 14:50:05

@jotunder: Vannak ilyen emberek, akik szeretik a színes, izgalmas sztorikat, a valóságot túl szürkének és unalmasnak találják. Tudósféléknél ez nem biztos, hogy előny.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.27. 15:09:31

@fáskerti elvtárs: amikor ez elkezd Einsteinrol es Godelrol szolni, akkor az mar aggaszto.

ámbátor 2018.04.27. 15:23:07

@jotunder: Hát pont nem érdekelne, mit ábrándozik róluk, Kantról, Vonnegutról vagy Jézusról, ha ezt otthon, a négy fal között tenné.
Amikor ez elkezd miniszter lenni, akkor az már aggasztó.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.04.27. 15:53:13

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: kásler miklós, matolcsy györgy: a sebészet története a tízparancsolattól az ősmagyarokon át napjainkig. lek. németh szilárd. bp., pallas athéné domus animae alapítvány, 2018.

OoOoOo 2018.04.27. 16:43:43

sztem beállt a rendszer, teljesen leírhatóak a céljai és a különböző karakterek, akik bizonyos posztokra kellenek.

Maroznak volt iksz éve egy sorozata talán "az ország teljes újjászervezésének arcai" címmel. A figurák nem változtak. A rájuk adott reakciók sem.

Ez így fog pörögni, mint egy búgócsiga, amíg meg nem áll.

kisa 2018.04.27. 17:26:05

@nudniq: Nem ismerem a tízparancsolat sorrendjét, én csak élni próbálok a szerint.
de a gugli hatosnak a "ne paráználkodj"-at hozza ki.

Bogomil 2018.04.27. 17:37:47

@kisa: Attól is függ, hogy katolikus vagy protestáns parancsolatokról van-e szó.

kekex 2018.04.27. 18:22:16

@Bogomil:
Jó kérdés! De mindegyikban azonos a Ne lopj!

Katolikus Evangélikus
1. Uradat, Istenedet imádd, és csak neki szolgálj! Én vagyok az Úr, a te Istened. Ne legyen más istened!
2. Isten nevét hiába ne vedd! Ne vedd hiába Istened nevét!
3. Az Úr napját szenteld meg! Szenteld meg az ünnepnapot!
4. Atyádat és anyádat tiszteld! Tiszteld atyádat és anyádat!
5. Ne ölj! Ne ölj!
6. Ne paráználkodj! Ne paráználkodj!
7. Ne lopj! Ne lopj!
8. Ne hazudj, mások becsületében kárt ne tégy! Ne tégy felebarátod ellen hamis tanúbizonyságot!
9. Felebarátod házastársát ne kívánd! Ne kívánd felebarátod házát!
10. Mások tulajdonát ne kívánd! Ne kívánd felebarátod házastársát vagy bármiféle tulajdonát!

1. X = Orbán
2. Ne kritizáld X=-t
3. majd jövell a vasárnapi boltzár (mergint)
4. Y= cáratyuska
5. "Ha megteheted, öld meg politikai ellenfeled"
6. be lesz tiltva a geci?
7. ne lopj!! (az állam nem tűri a konkurrenciát)
8. hehe, hogy jön ide a "karaktergyilkosság"?
9. az üzletek lenyűlását nem ítélik el
10 csak a "kívánását

Mindösszesen legalább őszinte: a magyar egészségügyön csak az ima segít!

Bogomil 2018.04.27. 18:38:34

@Bogomil: Pontosítás: a katolikus és az evangélikus lényegében azonos, a parancsolatok református felosztása - és így számozása is - eltérő.

nudniq 2018.04.27. 22:03:29

@kisa: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Lukhot_Habrit.svg

A második (bal oldali) kőtábla öt parancsolata:
6. Ló tircách! (Ne gyilkolj! Tágabb értelemben: Ne ölj!)
7. Ló tin'áf! (Ne törj házasságot! Tágabb értelemben: Ne csald meg a párod és mást se vegyél rá, hogy veled csalja meg a párját!)
8. Ló tig'nóv! (Ne lopj!)
9. Ló-ta`ane [...]! (Ne tégy [embertársad ellen hazug tanúbizonyságot]! Tágabb értelemben: Ne rágalmazz!)
10. Ló tachmód [...]! (Ne sóvárogj [embertársad házára, párjára, szolgájára, jószágára sem semmijére]!)

Nekem ezt adta a gugli.

Secnir 2018.04.27. 22:04:55

őszinte leszek: tegnapig fogalmam sem volt róla, hogy kásler mikllós létezik. aztán utánanéztem, és azóta úgy vélem, probléma, hogy létezik. kifejezetten probléma, hogy orvos. borzasztóan nagy probléma, hogy egy egész osztályt vezet. rettenetes gondot vett előre, hogy ezzel a felfogással egy minisztériumot fog vezetni. országos, mondhatni nemzethy gond lesz, hogy külföldön ő fogja képviselni hazánkat, mint miniszter (feltéve, ha elhívják, és feltéve, ha elmegy, és feltéve, ha meg is szólal).

de a legrosszabb, hogy volt EGY olyan ember, aki őt találta alkalmasnak miniszternek, és a megnyilatkozásai miatt bízik benne...

Secnir 2018.04.27. 22:07:43

@Bogomil: @nudniq:
hát igen, a tízparancsolat tulajdonképp csak kilenc, de ezen most ne veszünk össze. a keresztények nyomták fel tízre, hogy szép kerek legyen, mivel a mágikus(!) számok a három, hét, kilenc voltak, és azoktól próbáltak megszabadulni...

nudniq 2018.04.27. 22:14:50

@kekex: elcsúszott a számozásod, mert kimaradt a második számú parancsolat:

2. Ne csinálj magadnak faragott képet, sem bármely alakját annak, ami fenn az égben van, és ami lenn a földön van, és ami a vízben van, a föld alatt! Ne borulj le előttük, és ne szolgáld őket!

És innentől minden sorszám elcsúszott eggyel.

A te általad idézett szövegben pedig a 9. és 10. ugyanaz az egyetlen (az eredeti tizedik) parancsolat kétszer (kétféle fordítással) megismételve. (Így lehet, hogy végül mégis előfordul a tízes sorszám.)

nudniq 2018.04.27. 22:23:10

@Secnir: a zsidó eredetiben is tíz ige van. Tíz = öt plusz öt, avagy: öt és öt (a két kőtáblán).

A tízparancsolat első igéjében megnyilvánuló négybetűs név maga erre is utal (legalábbis egy tréfás bibliamagyarázat szerint): jod=10, hé=5, waw [jelentése: és], hé=5. ;)

DarthVader 2018.04.27. 23:28:08

Persze a tizparancsolat története kevéssé ismert:
Mózes feméne a hegyre, mondá néki az Úr: Mózes, volna néhány parancsolatom.Mózes: mennyibe kerül? Ingyen van-mondja meglepetten az Úr. Akkor kérek vagy tizet-feleli Mózes. És lőn.

cheetah_01 2018.04.28. 01:55:52

Ennyire nincsen szakember a kormány mögött, vagy ennyire durván működik a kontraszelekció?!

cheetah_01 2018.04.28. 02:17:03

@cheetah_01: Visszaolvasva: szánalmasan naiv a kérdés ... Ne feleljetek!

Secnir 2018.04.28. 06:57:39

@nudniq:
most vitázhatunk, mert például az első kettő héberben körülbelül ugyanazt jelenti, amit ráadásul az evangélikusok és a katolikusok már egynek (az elsőnek) veszik.
héber:
1.én vagyok az úr
2.nincs más isten
3.ne vedd a szádra
4.tiszteld a szombatot
5.tiszteld szüleidet
6.ne gyilkolj
7.no pasaranka
8.ne lopj
9.ne hamis tanúzz barátaid ellen
10.ne akard barátaid cuccát, házát, feleségét vagy akármilyét

keresztényi:
1.én vagyok az úr ÉS nincs más isten
2.ne vedd a szádra
3.tiszteld a szombatot (izé, az a zsidóké, akkor a vasárnapot)
4.tiszteld szüleidet
5.ne gyilkolj
6.ne paráználkodj
7.ne lopj
8.ne hamis tanúzz barátaid ellen
9.ne akard barátaid cuccát
10. (hűha, kell ide is valami? akkor a héber 10. bontsuk szét, és): továbbá ne kívánd barátaid feleségét vagy akármilyét.

tehát ez 9. vagy 11, de semmiféleképp nem 10.

nudniq 2018.04.28. 12:37:26

@Secnir: csak két dologba kötnék bele:

- nincs olyan, hogy "ne paráználkodj" csak olyan, hogy "ne törj házasságot" (Az már a középkori ideológusok kemény munkája, hogy egy hajadon nő és nőtlen férfi viszonyát is a "házasságtörés" kategóriájába sikerült beleszuszakolni, mondván: házasságon kívül van a kapcsolatuk.)

- Az, hogy a MózII.20:2-20:17 közötti tizenhét verset hogyan csoportosítsuk, hogy ne "tizenhatparancsolat" legyen (főleg, hogy vannak látványosan egymást természetesen folytató versek), az még belefér. Ezeknek lehet többféle megoldása; ezt is elfogadom.

(Magam részéről a zsidó hagyománnyal sem értek egyet abban, hogy a 20:3-at már a másodikhoz sorolja, szerintem sokkal természetesebb lenne a másodikat 20:4 verssel kezdeni: Ne faragj magadnak... így külön parancsolatba kerülne a bálványfaragás/imádás, és az első (20:2+20:3) megmaradna az egyistenhit parancsának. Így mársem lenne "majdnem ugyanaz" az első kettő. De kétségtelen, hogy abban is van ráció, hogy a 2-5 parancsok legyenek az első bővebb kifejtése, az utolsó pedig a 6-9 parancsok összefoglalása, ahogy a hagyomány tartja.)

De az utolsó parancsolat kettészedése egyetlen verset (a MózII.20:17-et) nevez két külön parancsolatnak. Ez nekem már nem fér bele.

RontoPal 2018.04.29. 13:01:01

@kisa: Párat kis jóindulattal meg lehet védeni, de legalább a 2/3-a kapitális baromság.

kisa 2018.04.29. 13:09:03

@RontoPal: Persze, kis jóindulattal sok mindent me lehet védeni, de minek...
Te melyik párat védenéd meg?

jaegtoer 2018.04.29. 13:37:40

Aki a kákán is csomót keres, Tízparancsolatban is fogást talál. Kásleren nemkülönben, ámde ez mind mellékes.
El lehet molyolni egyiken is másikon is, de mindez csak puszta hívság.
Aki a XXI. században keveri az eljárási protokollokat 10 be nem tartásával képes elkárhoztatni, a betartásával harmadik fél számára Mennyei VIP -t vizionálni, mindezt úgy, hogy ezt hirdetve akar az egészségügyi ellátó rendszer felett diszponálni, az:
1) nyilvánvalóan nem normális, ahhoz hasonlatosan, mint aki őt kiválasztotta.
és még sorolhatnék másik 9 érvet, hogy pariban legyek, de minek? az 1-es éppen eléggé elégséges. Mint maga az Ősrobbanás, vagy mint maga a Teremtés.

Ennek a káslernek nem kívánok semmit. ez annyira ott van, hogy ennek az éppen elég.

RontoPal 2018.04.29. 13:47:02

@kisa: A 2-esbe beleérthető, h technikailag nem fejlődött, bár ez is billeg picinykét.:)
Az 5-ös triviális, igaz, ostobaság.
A 6-os lényegében igaz, valóban egy spekuláció, ha úgy tetszik, hipotézis, az más kédés, hogy nagyon jó.
A 10-es vsz. igaz, az más kérdés, hogy nem a tudomány feladata egy negáció bizonyítása.

Persze, szvsz is KM nem más, mint egy részben funkcionális személyiség, aki teljes egészében nézve egy elmebeteg.

kisa 2018.04.29. 14:55:32

@RontoPal: Az ötös egyébként a kedvencem, logika órán lehetne tanítani mint tipikus példáját a hamis következtetésnek. Ahogy a viccben:

Egy tudós kisérletezik a bolhán: Kihúzza az 1. lábát, utána mondja neki ugorj bolha!!! -Ugrik.... Aztán így megy ez tovább egészen az utólsó elöttiig... Majd mikor kihúzza az utólsó azaz a 8.-at, Megint mondja ugorj bolha.... És nem ugrik..... Erre előveszi a naplóját és feljegyzi: Ha a bolha lábait eltávolítjuk, megsüketül.

Lehet, hogy nem is elmebeteg, csak "belülről bomlasztja a rendszert..."

Pargendity Özséb 2018.04.29. 15:26:06

@kisa: A bolha rovar, az eredeti vicc pedig szöcskével van. Nem magyarázom el, hogy miért.

kisa 2018.04.29. 15:57:38

@parti_giano: Nem tudom elhinni, hogy egy elég neves onkológus ennyire elmeroggyant legyen.

seol 2018.04.29. 16:33:22

@kisa:

A versenyző lényegében sebész, aki az Onkológiai Intézet igazgatója lett, nem pont az, amit az átlagember onkológusnak nevez. Laikusként nem tudom, jelent-e bármi vicceset, hogy 17 évvel az igazgatói állás megszerzése után tette csak le az onkológusi szakvizsgát, de mindenesetre furának tűnik. És ahol érdemben dicsérik, ott sem pont orvosi képességei miatt.

kisa 2018.04.29. 17:55:29

@seol: :-), oké, akkor javítom: Nem tudom elhinni, hogy egy bárki ennyire elmeroggyant legyen.

HToma 2018.04.29. 20:54:19

@kisa: De miért van, hogy orvosok, akiknek kötelező, hogy magasabb szinten rendelkezzenek természettudományos ismeretekkel mint az átlagember, ezoterikus maszlagot terjesztenek? (Kásler, Papp Lajos, Csókay András, bár talán ő a legkevésbé)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.04.29. 21:53:54

@HToma: Érdekes egybeesés, hogy mindhárom sebész, ha nem tévedek.

seol 2018.04.29. 23:06:00

@seol:

És eddig nem hallottam erről a "valakiről", lenyűgöző, mennyire agymosott és jellemtelen valaki. Pl. 2010-es interjúban ostorozza az ún. szoclib kormányzatot az egészségügy állapota miatt (sok szempontból joggal amúgy), de 2018-ban már nem igazán fontos számára, hogy amiket akkor felhozott, a fideszre 10x inkább jellemzőek és minden sokkal rosszabb minden általa akkor megemlített szempontból: a fidesz képviseli az istenhazacsaládot (mondjuk sose derül ki, miben és hogyan, ami kár, mert így kívülről nézve pont hogy szembeköpik a kereszténységet nap-mint-nap és nem jó értelemben), áldassék a Zúr földi helytartója, a többi hülyeséggel meg nem kell vacakolni.

kisa 2018.04.30. 06:57:06

Nem tudom...
De lehetne sorolni más orvosokat százával, akik meg nem.

HToma 2018.04.30. 09:51:11

@Counter: Jéé, valóban.

@seol: Nem vagyok hívő, de ateista se. Engem kevésbé zavar, ha valaki a hitéről beszél, ír mint az aki alternatív őstörténeti elméleteket fejteget, tagadja az evolúciót és hasonlók (Papp és Kásler).
2010 vs. 2018. Ez ugyanaz mint a Prof. Batthyány Körének "bátorsága".

@kisa: Ez is igaz. De miért nincsenek társadalomtudósok akik a természettudománnyal kapcsolatban nagyon furcsákat nyilatkoznak? Vagy vannak, de kevésbé tűnik fel?

kisa 2018.04.30. 10:28:13

@HToma: Talán azért, mert "a focihoz mindenki ért" - kivéve dávidibolyát.
A társadalomtudomány nem olyan egzakt, mint a term.tudományok, abba bárki belekontárkodhatónak érzi magát. A 2x2-ről nehéz vitatkozni, az ennél komolyabb műfaj meg se érint a legtöbb társadalomtudóst. Továbbá a társadalom"tudomány" nagyjából mindenkit érint, nap-mint nap találkozik vele. A fekete likakkal meg nem...
Istenről bárkinek lehet véleménye, a kvazárokról csak annak, aki egyáltalán hallott már róluk. Hát, dióhéjban így gondolom...

Wolff 2018.04.30. 12:07:03

@kisa: Mondjuk jelen versenyző ugye a természettudományos tényeket is tagadja...

Bogomil 2018.04.30. 12:37:12

@jotunder: OFF: Nem erre a kommentre válaszolok most, csak érdeklődnék, miért tűnt el a legutóbbi poszt és a hozzá tartozó kommentfolyam? Elmentem vásárolni - a nyitottt ablakkal a böngészőben -, hazajöttem, megpróbáltam frissíteni az ablakot és semmi...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.30. 12:54:11

@Bogomil: az emberarcú orbánizmus posztban leírtam, és ott van egy cached verzió is.

Jean Claude 2018.04.30. 13:49:55

@kisa: Isaac Newton is bárkit érint, amikor részegen hazafelé kurva nagyot esel.

seol 2018.04.30. 14:02:08

@HToma:

'Alapesetben' engem is kevésbé zavar, de ez a versenyző azért csodákra képes, nagyon nem olvastam bele -- minek bántsam magam --, de ha jól láttam, megközelíti a "sátáni erők támadják a kereszténységet egyedül zászlóján viselő fideszt" szintjét. Talán nem jut el addig, mint a pár hónapja elhirhedtült pécsi "professzor", hogy kimondja, hogy "aki nem a fideszre szavaz, elkárhozik", de azért nagyon 'erős a produkció.

seol 2018.04.30. 14:02:53

@Jean Claude:

Tudtam én, hogy Newton a hibás! :)

Jean Claude 2018.04.30. 14:41:07

@seol: Az alkohol hozza létre a mozgásegyenlőtlenséget. Gyomorba döntve.

kisa 2018.04.30. 15:46:43

@Jean Claude: Valóban. De erre akkor kevesen gondolnak, filozofálni meg végképp nem kezdenek e . :-)
@seol: Megvan a következő óriásplakát témája... Ha a soros - meg a brüsszel netán kifulladna. Lelki szemeimmel már látom is a békementet élén bayert - valahogy úgy képzelem, hogy erősen érintett a témában - óriásmolinóval, miszerint le a gravitációval... nem leszünk almák... vagy valami ilyesmi

netukki 2018.04.30. 16:15:53

@kisa: A káslerizmusok közül erre Einstein is jó célpont lenne, nála van egy kis orgoványi fíling is BZS számára. Innen is lehetne meríteni: en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Physik, és akár jöhetne a Newton-Einstein páros is.

ámbátor 2018.04.30. 16:16:48

@netukki: Ha nem létezne abortusztörvény, akkor mindenféle korlátozás nélkül lehetne abortuszt végezni. Már hogy lenne ettöl több magyar?

netukki 2018.04.30. 16:23:30

@ámbátor: Jó kérdés. Lehet, hogy Kásler szerint amit nem engedélyez törvény, az tilos? Illiberális agyak számára ez teljesen logikus lenne.

RontoPal 2018.04.30. 16:25:15

@netukki: Most, h hozzá kerül az oktatás, nyugodtan alkothat egy jogszabályt arról, h a középiskolához két, a felsőoktatáshoz három megszületett gyereket kell igazolnia mindenkinek, oszt' jónapot.
Vagy minden oktatásban töltött 5 év után egy gyereket le kell tenni a nemzeti demográfia asztalára. Különben minden végzettségi irat semmis.

RontoPal 2018.04.30. 16:31:15

Ha jól olvasom, KM-nak is csak egy gyermeke van.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.04.30. 16:52:58

@ámbátor: @netukki: Durva tévedés. Pont fordítva. A Btk. büntetni rendeli a magzatelhajtást. Ezért a beavatkozás, ha nem az ún. abortusztörvény (a magzati élet védelméről szóló 1992. évi LXXIX. tv.) adta kereteken belül végzik el: bűncselekmény.

Jogeset: veszpremitorvenyszek.birosag.hu/sajtokozlemeny/20140619/jogeros-itelet-uzletszeruen-elkovetett-magzatelhajtas-buntette-ugyeben

kisa 2018.04.30. 17:11:46

@netukki:nahát! Erről még nem is hallottam... Rasszista fizika, csodálatos! Mindig tanul az ember... köszönöm!

ámbátor 2018.04.30. 20:17:52

@Counter: Most hogy így nézem a btk 163. § -ban nincs említve kivétel. Nem is értem miért nem ül az összes nőgyógyász.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.04.30. 21:14:08

@ámbátor: Nos, mint az előbb utaltam rá, a magzatvédelmi törvény elég egyértelműen megszabja azokat a feltételeket és eljárásokat, amelyek teljesülése és követése esetén a cselekmény _mégsem_ bűncselekmény.

Furán is nézne ki, ha a jogszabály által engedélyezett cselekmény megvalósítását a másik jogszabály büntetőszankcióval sújtaná. Ugye? :-)

Azért is ül az a fentebb körülírt nőgyógyász, aki viszont _nem tartotta be_ a magzatvédelmi tv. szabta feltételeket és úgy magzatelhajtott; ellenben azok, akik a jogszabályi engedélyen belül tevékenykednek, nem ülnek.

Szerintem ezt nem lehet annyira nehéz megérteni...

ámbátor 2018.04.30. 21:52:13

@Counter: Már látom a trükköt:
A btk 24. § szerint "Nem büntetendő az a cselekmény, amelyet jogszabály megenged" Ez teszi lehetővé, hogy a nőgyógyász ne üljön, bár a btk-ban nincs kivétel az alól, hogy aki magzatelhajt az minima 3 év.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.04.30. 21:59:47

@ámbátor: Na, ugye.

Így egyszerűbb a jogalkotás, nem kell minden egyes új invazív eljárás* kapcsán beleírni a Btk-ba, hogy az sem testi sértés, meg az sem, meg az sem, stb.

* vagy bármi más, valamiért helyesnek látott, de történetesen tényállásszerű cselekmény

Szóval a konkrét esetben Káslernek logikailag igaza van: a magzatelhajtást a magzatvédelmi törvény teszi lehetővé (az ott meghatározott körben); e rendelkezések hiányában nem maradna mód jogszerűen, büntetlenül elvégezni a beavatkozást.

kisa 2018.05.01. 21:07:06

Itt hívnám fel a figyelmet a jelenleg érvényben lévő alaptörvény "Szabadság és felelősség" fejezetének 2. cikkére:
"II. cikk
Az emberi méltóság sérthetetlen. Minden embernek joga van az élethez és az emberi méltósághoz, a magzat életét a fogantatástól kezdve védelem illeti meg."

kisa 2018.05.01. 21:11:44

Ezzel csak annyit akartam jelezni, hogy itt látok potenciált, az új emberminiszter kijelentéseit hallva nem tartom kizártnak, hogy lesznek még "kásler-gyerekek"...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.05.02. 12:12:27

@kisa: Nincs ezzel semmi probléma. A védelem abban áll - és állt, alkotmányos kimondás nélkül is, korábban -, hogy a terhesség megszakítása _kizárólag_ a törvényes keretek között jogszerű, egyébként bűncselekmény.

kisa 2018.05.02. 15:36:12

@Counter: Nyilván. De ha már így beemelődött ebbe az izébe, akkor majd ne lepődjünk meg, ha hirtelen eltűnnek a törvényes keretek.

lüke 2018.05.02. 18:18:07

nem kell itt Ratkót emlegetni, 250km- re más a helyzet

www.gynmed.at/hu/gynmed-klinika/dr-christian-fiala

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.05.02. 18:27:07

@lüke: A magyar büntető törvényt kell alkalmazni a magyar állampolgár által külföldön elkövetett olyan cselekményre, amely a magyar törvény szerint bűncselekmény.

@kisa: Nem tudom, hogy mondjam még, hogy a "törvényes keretek eltűnése" _pontosan ugyanazt_ eredményezte volna 2010 előtt is. Akkor is bűncselekmény volt a magzatelhajtás, akkor is csak a jogszabály engedélye adott alóla kivételt, függetlenül az alkotmányos deklarációktól.

velőtanya 2018.05.03. 12:30:11

@kisa: Nyilván azért írták be azt a mondatot a tákolmányba, hogy egyszer majd - ha úgy adódik - fel lehessen használni egy komolyabb abortusztilalomhoz. Sokan észrevételeztük is ezt már azon melegében, persze bízva abban, hogy "úgy" talán mégse fog adódni. És talán ők se hitték akkor még igazán, mert a magánélet békénhagyásának igénye - sok más liberális napirendi ponttal ellentétben - nem csak egy törpe minoritás számára jelent valamit errefelé, hanem része a kádári hagyományoknak és örökségnek is.
Ma viszont ez se ütközne már komolyabb ellenállásba, elvégre aki ellene van az abortusztilalomnak, az nyilvánvalóan migránsok százezreinek a betelepítését is akarja, ezt pedig nem támogathatják a magyar emberek, nem igaz? Nem is beszélve a demográfiai kormányzás igényeivel, főleg ha mégse sikerülne elég nővel aláíratni azt a szerződést. Talán egy kis laufunk még van, mert az elmúlt három év kétharmadnélkülisége miatt most először azokra a pontokra kell összpontosítani a törvénykezést, amelyekre közvetlenül van szükség a pénzszivattyú további gördülékeny működtetéséhez (ideértve a következménynélküliséget is, tehát a bíróságok beszántása is prioritást élvez), és a felépítmény mindig csak az alap után következik, ahogy arra kiemelkedő magyar keresztény értelmiségiek is már többször rámutattak.

velőtanya 2018.05.03. 12:33:03

Itt meg legalább helyettesállamtitkár-szagot érzek, mindenesetre az összes szükséges előfeltétel megvan hozzá, sőt még a lovagkereszt is:
index.hu/tudomany/2018/05/02/igazsagot_a_fuvesembernek

tyto 2018.05.06. 00:28:41

most kaptam:

Elolvasva Kasler miniszter ur eletrajzat, arra az erdekessegre bukkantam, hogy Az egyetem elvegzese es 2009 kozott az alabbi tevekenysegeket vegezte:
MTA Orvosi Osztálya, onkológiai bizottsági tagság (1998-)
Sugárterápiás Szakmai Kollégium tag (1993-1996)
Onkológiai és Sugárterápiás Szakmai Kollégium titkár, majd választott elnök (2000-2010)
Magyar Onkológusok Társasága 1981-, vezetőségi tag 1992-, elnökségi tag 1992-).
MTA Orvosi Osztálya Onkológiai Szakbizottság (tag 1995-)
Magyar Nemzeti Rákkontroll Program Nemzeti koordinátor (1993-2006)
SOTE 1992-2005 Klinikai onkológia (medikus oktatás)
Phd oktatásban való részvétel: Komplex onkoterápia
PTE 2005 -, MOGYE 2006 -, SZTE 2007 -
Szakvizsgáztatás: Klinikai onkologia, Sugárterápia (1994-2000, elnök 2000-),

majd 2009- ben maga is letette az onkologus szakvizsgat.
Ehhez utolag is gratulalunk!

invalid user name 2018.05.19. 06:36:38

@ámbátor:

Ha én egy macsetével levágom a lábad, sittre kerülök. Ha a sebész vágja le mert mondjuk csontszarkómàd van, nem kerül sittre.

ámbátor 2018.05.20. 11:50:51

Ha kérhetném, beszéljünk inkább valaki más lábáról, más csontszarkómájáról. Amúgy gratulálok, kiváló meglátás. De amúgy érdekelne, hogy ezt törvényileg is meg tudnád-e mutatni. Azt fentebb idéztem, hogy a BTK-szerint nem büntetendő amit jogszabály megenged. De vajon hol van az leírva, hogy a sebész levághatja a lábát valakinek (megint csak ne legyen ez valamelyikünk konkrét lába) és pláne, hogy a városligetben machetével nem vághat le lábakat, de egy kilométerrel odább a műtőben szikével meg igen. De ha rosszul ítélte meg a műtét szükségességét, akkor a műtőben is lehet súlyos testi sértés, míg extrém esetben a ligetben, machetével is jogszerű.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.05.21. 08:38:31

@ámbátor:
1. Az invazív beavatkozásokat az Eütv. (1997. évi CLIV. tv.) szabályozza, ideértve a szervek (gondolnám, a végtagot is ez alá sorolja a tv.) elvesztésével járókat is.
2. A rosszul ítélő, _ezért_ fölöslegesen műtő sebész inkább a foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés (ez egy nyomatékos "inkább") súlyosabban minősülő alakzata.
(Elképzelhetőnek tartom azonban, hogy előfordulhasson jól ítélve is fölöslegesen végzett műtét.)

incze 2018.05.21. 13:19:17

@Counter: vannak az "_ezért_"-nél cifrább esetek, és nekem úgy tűnik, hogy a téves orvosi beavatkozások a joggyakorlatban enyhébb elbírálás alá esnek, ha nem ordítóan szándékos bűntettről van szó (pl. praxis.blog.hu/2011/01/29/az_egeszseges_labat_vagtak_le - de több ilyen történet is kering, amelyeknél még a megítélt kártérítés sem jár együtt pl. az "elkövetők" büntetőjogi felelősségre vonásával. ha gyógyítás közben vagy figyelmetlen, az gyökeresen más dolog, mint ha pl. autóvezetés közben.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2018.05.21. 13:47:59

@incze: Nagyságrendekkel nehezebb megítélni a komplex tudást igénylő orvosi beavatkozások elvégzése során elkövethető gondatlanságot, mintsem a hatéves felsőoktatási képzést mégsem igénylő járművezetés során tanúsíthatót.

A magánjogi kártérítésből nem következik, hogy bűncselekménynek kellett történnie.

lüke 2018.05.23. 18:30:14

@tyto: ...yeeeh
Érdekes ,hogy nem szakorvosok vizsgáztatnak MO- n szakorvos jelölteket
az eü EU- s alaptörvény egyszerűbb:
a beteget ,pácienst 2 órán belül szakorvosnak kell látnia!
hát még a szakvizsgázót!