Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orosz haladó

2016.12.11. 10:29 | Kettes | 102 komment

Címkék: oroszok

 

(Ezt a cikket most nem fogom behivatkozni, mert kapkodok, de amúgy sem hazai pálya számomra a külpolitika, ezért nyilván lesznek benne hibák/hülyeségek is, de hát ez van. Na szóval.)

 

Hihetetlen látni, ahogy az oroszok az utolsó pillanatokban, jobbára titkosszolgálati eszközökkel visszajöttek a meccsbe, mielőtt az alacsony olajárak és az embargó letérdeltette volna Oroszországot és vele – talán – Putyin rendszerét is.

 

  1. Szélsőjobb- és baloldali, valamint populista pártok vezetőinek korrumpálásával Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Görögországban, Olaszországban (és Magyarországon) eredményesen beleavatkoztak demokratikus politikai rendszerekbe, eltérítették az Európai Unió migránsokkal kapcsolatos agendáját, hozzásegítették a brexit-pártiakat a Leave győzelméhez.

  2. Nyakig benne voltak a tavaly nyári balkáni menekültáradat kirobbanásában és a szíriai beavatkozással tudatosan ássák alá az európát sújtó menekültválság rendezését. Fun fact, hogy vélhetően Orbánnak is ők adták a tippet a közelgő migránsáradatról, amit ő a tavaly év nyári xenofób plakátkampánnyal váltott politikai nyereségre.

  3. Asszad közvetlen katonai támogatásával (és várható sikerével) tartósítani tudják a káoszt a térségben, ami a jövőben is ideális környezet lesz az európát fenyegető iszlamista terrorizmus utánpótlásának.

  4. Nagyon úgy tűnik, hogy átállították a térség legerősebb államát, Törökországot azzal, hogy lényeges titkosszolgálati információkat osztottak meg Erdogannal a július puccs előtt. Törökország egy hónappal a puccskísérlet előtt rendezte bocsánatkéréssel a viszonyát Oroszországgal a tavaly novemberben lelőtt orosz vadászgép ügyében. Erdogan már nem annyira akar EU-tag lenni és a Törökországban tartózkodó milliós menekülteket már nem politikai hanem csak gazdasági zsarolásra használja.

  5. És végül a legnagyobb siker: nagyon úgy tűnik, hogy vettek maguknak egy amerikai elnököt. Meghekkelték a demokraták levelezőszervereit, az infókat átadták Assange-nak és vélhetően a Trumpot győzelemhez segítő álhír-cunamiban is benne volt a kezük.

 

Nagyot fordítottak az álláson, most Amerikának és Európának kell kapaszkodnia, hogy partiban maradjanak Oroszország világpolitikai játszmájában, úgy hogy a főhatalom kezd kicsúszni az atlantista politika kezéből. Fogadják nem túl őszinte gratulációmat. Valamint a Kreml magyarországi, európai és amerikai ügynökei és hasznos hülyéi is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr512039939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2016.12.11. 11:32:12

@RontoPal: A megbukiknak kell lennie egy törvényi formájának is. Impeachment emiatt nem lehet, mert szerintem az csak olyasmiért járhat, amit hivatali ideje alatt tett. Akkor meg hogy lesz ez 2mp alatt megoldva?

RontoPal 2016.12.11. 11:56:21

@ámbátor: Volt az a Nixon nevezetű csóka esete vótergéttel.:-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.12.11. 12:11:43

@RontoPal: A CIA azt állítja, hogy a republikánus párt szervereit is feltörték. Jelenleg vizsgálat folyik az ügyben. Nem arról van szó, hogy összejátszott Trump az oroszokkal, csak arról, hogy az orosz titkosszolgálatok komolyan dolgoztak azon, hogy Trump legyen az elnök (igen, nélkülük egészen biztosan Clinton lett volna az elnök, hiszen olyan kicsi volt a különbség három államban).

Trump környezete tele van olyan emberekkel, akiknek meglehetősen jó orosz kapcsolataik vannak. Senki sem állítja (de van aki ezt állítja, csak komolytalan), hogy Trump Putyin bábja lesz, csak azt, hogy a trumpizmus és az orosz érdekek konvergálni látszanak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.12.11. 12:13:06

"The Washington Post reported Friday that the Central Intelligence Agency had determined that Russia had intervened in the presidential election not just to make mischief but to boost Trump’s chances." (ezek után ment neki Trump a CIA-nek)

2016.12.11. 12:39:35

Obama és Clinton engedte felnőni a semmiből Putyint, Obama és Clinton vitte bele a Közelt-Keletet egy kilátástalan káoszba (lásd az "arab tavasz" nevű végiggondolatlan és buta játszmát,) Obama és Clinton alatt hagyták az ISt országot foglaló erővé nőni Asszad ellen. A meccsbe máér megint, mint nem először a történelemben, egy teszetosza, alkalmatlan demokrata adminisztráció hozta vissza az oroszokat (lásd még Carter...), most ezt nyöghetjük sokáig. A Trump-abszurd ennke csak a tragikomikus folytatása. A megvett/átvert európai vezetéseket csak egy erős és határozott USA pofozhatná vissza a normális irányba, de ma egyetlen ember van, kin múlik a nyugati projekt sikere, az Merkel. Ja, és a remény, hogy a kínaiak az oroszok ellne játszanak majd esetleg.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.12.11. 12:45:13

@jotunder: Emiatt a cikk miatt írtam ezt a posztot.

2016.12.11. 12:46:49

Még Nixonnak is több esze volt...

elismert felhasználó 2016.12.11. 13:05:38

A 3. pont állításával a szerző azt feltételezi, hogy Asszad bukásával a térség megnyugodna és béke költözne a polgárháború sújtotta országba, holott ez közel sem egyértelmű.
Az Asszad ellen harcoló, úgynevezett demokratikus vagy mérsékelt ellenzék rendkívül széttagolt és gyakran egymás ellen is harcoló csoportokból áll. Ne felejtsük el az etnikai és vallási ellentéteket sem.
Az pedig tény, hogy a ISIS, iraki létrejötte után, iraki területekről tört be a polgárháború káoszába fordult Szíriába.
Az arab tavasz közel sem sikeres menedzselése után az amerikai külügy egy olyan pocsolyába tenyerelt a szíriai ellenzék nyílt és felvállalt támogatásával, melyből nem lehet úgy kikászálódni, hogy ne legyenek olyan vesztesek, haragosok és érdekeikben sértett felek, akik ne haragudnának az amerikaiakra és úgy összességében a nyugati kultúrát képviselő országokra.
Mi lesz a kurdokkal?
Lehet végre önálló országuk, vagy továbbra is több részre szakadva, kvázi elnyomás alatt kell élniük?
Mi lesz a siita szunita vallási ellentétből fakadó helyi, térségi izmozásból? Ki hátráljon meg? Irán, az öböl menti szunita államok Szaud Arábi vezetésével? Engednék, hogy Törökország élre törjön és rendet tegyen saját szája íze szerint a térségben? Mit szól mindehhez Izrael?
Megannyi egymással szemben álló ország, érdek, vallási és egyéb csoportosulás.
Él-e még az a tétel, hogy jobb egy kiszámítható, kezelhető és kordában tartható diktátor, mint a káosz?
Láthattuk, hogy mi következett az arab tavasz eseményei után Líbiában, Tunéziában és láthattuk, hogy mi lett a majdnem biztonságos és épphogy kielégítő megoldás Egyiptomban.

Rodeo36 11 2016.12.11. 13:21:01

szóval: kitört (vagy betört??? igekötőkben nem vagyok otthonkás) a demokrácia a Levantén és a Maghreb-ben valamint Afrika szarván...megimpícselték a délkóreai elnököt, a brazil elnököt és előggyét metgvádolták azzal, hogy sokat hallgatott Fidel re akit már befalaztak...namost demokrácia van az usa ban ugye ez tény!!! alapállás és van ennek a demokráciának kurvasok ellensége legelsősorban ugyanaz a demokrácia amelyben a profitshare humánusabb és nem elviszem pont ok szerint alakul...Colombia 50 év után fártalanítva lesz, ha a Hold nem süt görbén holnap és nem esik zöld hó? és a demokrácia fellegvárában elnököt választottak két évig csámcsogtak rajta ki is olegyen...és most van president elek...de nem mindenkinek teccik csak úgy demokratikus alapokon...mert ott aszt is lehet meg Stein...és elfelejtettek ellenséget csinálni és most kapkodnak a cia meg a többi 27 titkosan nyílvános sarki meg van snowdenezve meg assanzsozva és a világ meg élovezi...újabb kabaré készűl lásd még petrodollárok hullanak mint piros hó erre varrjatok gombot ugye világos...szaúdi arábiában is berogyott a sátor és kiderűlt alatta volt a demokrácia de az nem ugyamnolyan mint a perzsáknál akik már Nagy Sanyának is aszon'ták, hogy csecse bogyó és ellenséget veszünk kilóra de gyorsan mindegy milyen csak putyin legyen a családi neve és vlagyimír legyen a keresztneve és ne lgyen rokonságban netán yahoo val mert akkor nem lehet vele...ez ilyen eccerű...president elek majd megolgya elvégre ezért ő a leghatalmasabb az egész universumban és felszáll a zerfosze van azután nincs...

snakekiller23 2016.12.11. 13:32:02

" szíriai beavatkozással tudatosan ássák alá az európát sújtó menekültválság rendezését"
"Asszad közvetlen katonai támogatásával (és várható sikerével) tartósítani tudják a káoszt a térségben"

Fasza Pentagon-approved propagandapanelek ezek. Mi Asszad alternativaja, mi lenne a "rendezes" modja azon tul, hogy o kerekedik felul? A fobb ellenfelei ezen ponton szinte kizarolag mindenfele iszlamista szelsosegesekbol allnak. Miben is gatolta az orosz beavatkozas a (sehol sem allo) rendezest azon kivul, hogy beszalltak tamogatni a legkisebb rosszat (aki mellesleg is az o preferalt emberuk)? A lazadok eleg nyilvanvaloan elo pajzsnak hasznaljak a civileket (szerinted kinek erdeke neheziteni az evakuaciot? hat nem annak az oldalnak aki civilek hijan egy gombnyomassal veget vethetne az egesznek), erre a sajto Asszadot es az oroszokat anyazza ha sok a halott a bombazasokban (ld. meg Izrael-Palesztin konfliktus sajtojat, ugyanaz a tendenciozussag).

Rodeo36 11 2016.12.11. 13:36:22

@jotunder:
kitör a világbéke? az új külügyérnek jelölt a president elek már dolgozik rajta...érdeke a világbéke mert abban golfoznak és mexállnak luxussz hotelokban és repülnek is háborúban gyalog mennek a tengeren ájrópába mert azusa nem ereszti be őket pusztán humanitárius meg kituggya milyen szempontok alapján
demokrácia eredménye president elek, most ő lesz ha nem csinálnak belőle JFK 2-őőőőőőőőőőőt is...

snakekiller23 2016.12.11. 13:43:33

Masreszt a multkori, McCarthy-idoszakot idezo "fake news" listaval valo beeges utan, a WaPo nevtelen informatorokra tamaszkodo cikket akkor hiszem el, ha a sajat szememmel lathatom a forrast. Ez a "russian hacker" meg "fake news" dolog eddig nem tobb, mint kozonseges propaganda, minimalis konkret bizonyitekot fujnak fel ezerszeresere, kihasznalva a clickbait-korszak feluletesseget.

Amugy azon pl. kegyetlenul rohogok, hogy Trump "millionyi illegalis bevandorlo szavazott" szovegenek forrasa is egy valamikori WaPo cikk volt.

kerekes pereces 2016.12.11. 14:00:38

@ámbátor: Volt ez a Kennedy-féle dolog 63 novemberében.....

incze 2016.12.11. 14:21:31

@fortin2: "Obama és Clinton engedte felnőni a semmiből Putyint, Obama és Clinton vitte bele a Közelt-Keletet egy kilátástalan káoszba." ez egy hülyeség. onnan lehet egész biztosan tudni, hogy trump naponta 1000-szer lmondta. a közel-kelet puskaporos hordó volt mindig is, nem az a kéréds, hogy robban-e, hanem hogy mikor. ott van izrael, ott van az iszlám ezer egymást gyűlölő válfajának a harca (a legjelesebb a szunnita-siíta ellentét, amely a szaudi-iráni szembenállásban manifesztálódik leginkább), az egy, vagy több diktátor alá begyűrt ezer (különböző szervezettségű) etnikum, határokon belül és több államban szétszórva (a legismertebbek a palesztinok, meg a kurdok), ott a végtelenül igazságtalan elosztás, a világ olajéhsége, sít.

természetesen ideig-óráig fönn lehet tartani a "rendet" szorgos népirtással, tekintélyt parancsoló kivégzésekkel, mészárlásokkal, de azért ez a biológiai óra is ketyegett, a "rend" jelképes főalakjai szaddam, mubar,ak, khadafi, egytől egyik vének voltak, és ezek a rendszerek elég egyértelműen egy személyre vannak fazonírozva. az asszad-asszad váltás pl. egyáltlán nem volt túl sikeres (paradox módon azért, mert a fiatal asszad kezdetben nem volt elég geci, valamennyire reformistának indult, amivel a saját hatalmi pozícióját aláásta az "övéi" közt.)

ha valaki beletenyerelt ebbe a "rendbe", az nem az obama kormányzat volt, hanem a cheney-haliburton co. ifjabb bush elnökségével a második iraki háborúval (az öreg bush nem véletlenül állt meg kuvait visszafoglalása után). az meg egy épületes baromság, hogy ezzel a tuniszi önfelgyújtással föllobbantott erdőtűzzel bárki, bármi okosat tehetett volna.

amerika nem mindenható, és az egyes lépéseit egy teljes világpoitikai térben kell kiértékelni, egy kurva érzékeny érzelmi hálóban. óriási számú destruktív erő árdekelt a status quo megváltoztatásában, és mindenik hajlandó a legbizarrabb alkalmi koalícióra, semmiféle olyan új konstrukció nem látszik, amely mellé tartósabb együttműködést lehetne remélni a helyben tusakodó felektől, minden nap új helyzet van. nincsen sem a hagyományos katonai, sem a hagyományos diplomáciai keretekben mire támaszkodni.

oroszországnak sokkal egyszerűbb, módjában áll nyers hatalmi politikát folytatnia (és más nem is nagyon áll pillanatnyilag rendelkezésére, míg a nagyorosz világatyuska szerepkört viszi tovább nagy belső támogatással). ha az amerikai képlet is ilyen egyszerű lenne, meg tudnák oldani. még tán trump is.

snakekiller23 2016.12.11. 14:35:04

@incze:

Sajna jol dokumentalt Amerika (konkretan Obama-kormanyzat) szarkeverese Sziriaban, Libiaban, Egyiptomban, stb. A Nyugat azonnal beallt az elso pillanattol kezdve iszlamista tendenciakat mutato arab tavasz mozgalmak moge. Aki ezzel kapcsolatban szkepticizmust mutatott az el lett mondva mindenfele kulturrasszistanak, imperialistanak, apologistanak.

seol 2016.12.11. 14:45:35

@snakekiller23:

Viszonylag árulkodó, ha egy versenyző szemrebbenés nélkül ugrál ide-oda a nagypolitikai közhelyek és a kötelező, érzelmekre hatni próbáló panelek között.

Apropó, a 'sajtó' elég gyakran azért anyázza Aszadot és az oroszokat, mert _célzottan_ civileket és kórházakat lőnek.

seol 2016.12.11. 14:48:14

@snakekiller23:

Hát igen, amikor pedig támogathatták volna az ellene tüntetőket tucatjával-százával ölető aktuális diktátort is. Vagy elég lett volna, ha csak kifejezik rosszalásukat? (Természetesen azért, hogy tüntetni mert bárki is.)

seol 2016.12.11. 14:51:14

@seol:

RosszaLLásukat is.

RontoPal 2016.12.11. 15:06:12

@jotunder: továbbra is állítom, ha sikerül oroszbarátnak láttatni a tramplit, akkor pikk-pakk megbukik.

snakekiller23 2016.12.11. 15:32:25

@seol:

"_célzottan_ civileket és kórházakat lőnek."

Ez kozonseges propaganda, kb. mint a "gyerekgyilkos IDF" szovegek amiket kritika nelkul atvesz a nyugati sajto balosabb resze is, ha kelloen szivfacsaro keppel illusztralja a Hamasz. Nagyon ajanlom, hogy ne (csak) a nyugati mainstream sajtobol tajekozodj ilyen temaban.

" támogathatták volna az ellene tüntetőket tucatjával-százával ölető aktuális diktátort is"

A erintett orszagok viszonyainak minimalis ismeretebol levezetheto volt, hogy az arab tavasz mogotti tomegeket nagyobb reszben nem liberalis demokraciat kovetelo, szekularis fiatalok teszik ki (mint anno az irani forradalomnal is, a mersekeltek azonnal partvonalra kerultek amint nem volt szukseg rajuk), hanem beert a szaudiak es hasonszoruek altal evtizedek ota suttyomban nyomatott (es a nyugat altal elkepeszto modon minden ellenallas nelkul elturt) muszim radikalizacio hatasa es az emlitett nem eppen EU-konform diktatotorok uralma a realis lehetosegek kozott a kisebbik rossz, meg magasztos emberi jogi szempontbol is. Odaig mennek, hogy allitom: meg Szaddamot is oriasi hiba volt megbuktatni.

Most azt nem is mondom, hogy a vilagban tucatnyi CIA aktiv kozremukodsevel vegrehajtott, majd euroatlanti tamogatassal konszolidalt kozel-keleti meg del-amerikai puccs (illetve egy hamis indokkal inditott, szazezrek eletet kovetelo iraki haboru) utan hadd ne vegyem azt komolyan, hogy a nyugati orszagok kulpolitikaja erkolcsi megfontolasok allnak.

Muad\\\'Dib 2016.12.11. 15:44:03

Na ezzel most nagyon nem értek egyet. Szíria TOTÁLIS káosz volt, ezen a ruszkik (ugyan barbár módszerekkel) csak javítani tudtak. A nyugatnak sikerült elérni, hogy mintegy harminc demokratikus, kicsit szélsőséges, nagyon szélsőséges frakció irtsa egymást mindenféle megegyezés lehetősége nélkül. Sokkal "barátibb" az orosz "megoldás" a kettéosztott Szíriával, mint az USA által produkált konstans polgárháború.

ámbátor 2016.12.11. 16:40:14

@kerekes pereces: ha csak úgy nem. Mondjuk az alelnöke még nála is .. furább.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.12.11. 18:51:53

Gondolkoztam a Sziria ugyon, es hirtelen rajottem, hogy passzolhatok :)

Behaton 2016.12.11. 19:04:35

@jotunder:

:DDD
Nem fair, de elegáns.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.12.11. 19:20:25

@Behaton: Egy hete ert veget a novemberi "turnem". Azota probalok megirni egy posztot es eselyem sincs. Pedig idom tulajdonkeppen lenne. Most eppen passzolok.

Bogs (a skot zsido) 2016.12.12. 01:02:16

@snakekiller23:
""_célzottan_ civileket és kórházakat lőnek."

Ez kozonseges propaganda"

Csak a celzottan resz propaganda.

vrana 2016.12.12. 02:42:34

Csak azt szeretném megkérdezni, hogy az a Putyin, az milyen szert adott neked és mennyi van még belőle? Mert olyan humorosakat írsz, hogy alig várjuk!

nerángass 2016.12.12. 08:06:43

V.sz.Amerika,  a második Világháború után folyamatosan követ  el stratégiai hibákat. Rendszeresen megbontja egy-egy régió egyensúlyát – ezt az „egyensúlyt” legtöbbszőr diktatorikus erős - emberek épitik ki – de legtöbbször képtelen helyettesiteni egy új, életképes és haladó egyensúlyi helyzettel. Az új status quo rendszerint további konfliktusok és helyi háborúk kitöréséhez vezet. Úgy is lehetne mondani, hogy odamegy valahová, szétveri az ottani rezsimet – vagy még az sem sikerül neki : Vietnám, Afganisztán a példák – aztán megunja és hazamegy ( belső nyomásra).  Ezzel megkezdődik ott egy kaotikus állapot, amely hosszú évekik megbontja az ottani  régió stratégiai egyensúlyát. Messze a legnagyobb hibája a 2003-as háború Irakban és az úgynevezett „arab tavasz” bátoritása volt, mert olyan országokat rúgott szét, ahol a helyi egyensúlyt erőskezű diktátorok tartották fenn ( Szaddam Irakban, Kadhafi Libiában,  Asszad Szíriában ). Az egész Közelkelet egyensúlya megbomlott, szó sincs a demokrácia és a jogállam kiépitéséről, hanem újabb regionális hatalmak jelennek meg ( Irán, Törökország, Egyiptom ) akiknek vezetői fikarcnyival sem jobbak és emberségesebbek az előbbieknél. Ugyanez a helyzet az afganisztáni régióval, ahol a rengeteg pénzzel támogatott volt szövetséges, Pakisztán keveri.

Virág et. 2016.12.12. 08:36:47

@fortin2: Putyin 1999 óta van a csúcson lényegében megszakítások nélkül. Ezt Obamának vagy Clintonnak (melyiknek?) felróni azért butaság, mert 99 és 08 között volt két Bush ciklus is és ez idő alatt Putyin csak tovább erősödött. Amerika nem tudja befolyásolni, hogy egy másik világhatalom mit csinál, legalábbis nem ilyen közvetlenül. Ha nem így lenne, akkor hidegháború sem lett volna.

A közel-keleti káosznál megfeledkezel a kuvaiti csapdáról (és az azt megelőző iráni-iraki háborúról), az afgán és az iraki háborúkról. Az ISIS Irakból ered, a Szaddám korábbi tisztjei grundolták és aztán terjedt csak át Szíriára és a többi országra. Mindezt Obamának felróni, aki már szenátorként is az iraki háború ellen állt ki és aki végül - választási ígéretét betartva - kivonta a katonákat Irakból (lett is baj belőle, de ezt ígérte és meg is tette, az emberek erre szavaztak.), az nem korrekt.

jotekony koc 2016.12.12. 09:42:26

@nerángass: Az a bizonyos szocialista diktátoros egyensúly már évtizedek óta nem volt egyensúly, és ezért egy pánarab mozgalmon dolgozott és támogatta a terrorista szervezeteket.
Hogy nem lenne egészséges Európa, sem Amerika számára, ha az összes arabok egyesülnének egy pánarab nemzet alatt, azt ugye belátjuk ?
Hogy Putyinnak viszont ez az érdeke, az nyilván az olajárakból következik.
Putyin a KGB fejeként lett elnök, és ezért az érdekeit kágébés eszközökkel tudja kiharcolni.
Tömegeket manipulál, ellenfeleket iktat ki...
Félek, hogy Orbán zseniális húzásait sem a szotyolából rágcsálta ki, a meccset bámulva, hanem egy orosz tinktank dolgozta ki, patikamérleggel kimérve.
Nem csak a kommentelőknek küldi a paneleket a Stáb.

Késes Szent Alia 2016.12.12. 09:43:24

"Nagyon úgy tűnik, hogy átállították a térség legerősebb államát, Törökországot"

Azért Erdogan nem egy Viktor-féle pincsi, két hete például azt találta mondani, hogy a török haderő azért van jelen Szíriában, hogy az FSA-val együttműködve megdöntse Asszad uralmát. Ennek az volt az előzménye, hogy pár török katona meghalt egy támadásban, amiről nem lehetett tudni, hogy oroszok csinálták-e.

Erdogan egy öntörvényű őrültnek tűnik, szerintem az oroszok, khm, törököt fogtak vele...

www.hurriyetdailynews.com/turkey-entered-syria-to-end-al-assads-rule-president-erdogan.aspx?pageID=238&nID=106709&NewsCatID=352

Tehéntőgy 2016.12.12. 09:46:30

Az "arab tavasz" nem egyszerűsíthető le valamiféle titkosszolgálati játszmára, hagyjuk ezt. Az általános mezőgazdasági válságot nem a CIA meg a szaúdiak hozták össze, nem a CIA gyártott le Szíriában 2006 és 2010. között nyolcszázezer munkanélkülivé lett exparasztot stb. Ez egy valódi forradalmi hullám volt, ami elég nyilvánvalóan teljesen készületlenül és tehetetlenül érte az Obama-adminisztrációt (és _ezért_ nagyon is megérdemlik a kritikát). Ami valóban rajtuk múlt, az Kadhafi megbuktatása (bár vicces, hogy az invázió két fő propagátora, Sarkozy és Berlusconi ezirányú szerepe hogy kihullott mára a köztudatból, ahogy azt is elfelejtette szemérmesen az európai sajtó, hogy ünnepelték a líbiai hadjáratnál, hogy az EU végre maga játszik vezető szerepet egy háborúban, az USA meg csak asszisztál). És igen, az arab világban a forradalom az iszlamizmust jelenti, deal with it. Kellett volna nem kicsinálni a pánarab szocializmust mindenütt, kedves Nyugat.
És sajnos az ilyen Tokfalvi-féle "Putyin nélkül nem is lenne menekültválság"-összeesküvéselméletekről is ugyanilyen lesújtó véleményem van. Sokat képzelünk ezekről a nagyhatalmakról.
@snakekiller23: A jó propaganda alapja az, hogy az igazságra épít, és egy darab hatásos igazság mellé hazudik kettőt. Az IDF primitív hasbarája nem véletlenül nem működik az izraeli választási kampányok részeként megindított soros gázai inváziók idején. Ők csak szimplán tolják a fél évszázada elkopott paneleket Izrael önvédelemhez való jogáról meg a csúnya arab tengerről ami el akarja nyelni, ami annyira ostoba önmagában, hogy valamennyire elfogult cionistákon kívül az európai közvéleményben már nem érdekel senkit. Több halott kisgyereket kéne mutogatniuk nekik is a hazugságaik mellé, mint ahogy a Hamasz teszi.

Mozigépész 2016.12.12. 10:57:18

@Tehéntőgy:
„… Több halott kisgyereket kéne mutogatniuk nekik is..."
Nem hinném, hogy ez lenne a követendő módszer. Meg az sem, ha mondjuk ők is iskolák meg kórházak területére telepítenék a katonai célpontokat. Nem azzal kell legyőzni a terroristákat, hogy átveszik a módszereiket.

seol 2016.12.12. 15:27:06

@snakekiller23:

Mármint igazán elolvashatnám az RT oldalán, hogy egyrészt nem is igaz, hogy érdekesen sok kórházat és mentőautót lőnek ki, másrészt meg csak véletlen, hogy így történik? Meg egyébként is Aszad nem olyan, aki ilyeneket csinálna? Egyébként magasról teszek rá, hogy mit fejtenek meg egy-egy cikkben, ahogy az IDF-et (általában alaptalanul, néha azért jogosan) fikázó dolgoknak utána lehet nézni, úgy másnak is. És ha pl. egy héten minden nap véletlenül eltalálódik egy kórház, más hasonló ostromok esetében meg botrány van abból, ha hetente egy megrongálódik, akkor úgy döntök, hogy "az fura".

Az meg tiszta sor, hogy az arabtavaszokon elégetlenkedők és "elégedetlenkedők" közül főleg az utóbbiak nagy részét nem kis problémát jelentő iszlamista csoportok teszik ki, de nem erről volt szó. Hanem arról, mit kell csinálnia egy ún. nagyhatalomnak, ha teszem azt valamelyik "még mindig jobb, mint Hitler" diktátor épp vadászgépekkel lövet az ellene tüntetők közé. Mert akkor a tüntetőket támogatni nem lehet (mert hát ki tudja, mennyi ott az iszlamista).

És persze az iraki beavatkozás valóban nagy állatság volt -- ha önmagában nem feltétlenül is, de ahogy összehozták, mindenképpen --, csak hát sem a líbiai, sem a szíriai izé nem ugyanúgy indult, bármennyire szeretik is összemosni az egészet "Közel-Kelet, pipa, arabok vannak a sztoriban, pipa"-alapon.

A nyugati országok külpolitikája mögött meg miért ne állnának erkölcsi megfontolások? Ha másnak nem is, de legalább a "civilizáltak vagyunk, segítünk a rászorulóknak" _imázsnak_ meg akar felelni a legtöbb kormányzat, minimum akkor, amikor látványos helyzetekről van szó -- persze sokszor hamis ez részükről, ez van; máskor meg őszinte. És millió más érdek és szempont és lobbicsopport keveredik a háttérben. És?

seol 2016.12.12. 15:29:22

@seol:

A lobbicsopport természetesen a lobbicsoport nevű szörny félelmetesebb mutációja.

seol 2016.12.12. 15:32:01

@nerángass:

Úgy emlékeztem, a Politico nem ennyire gagyi, ennyire zavaros mellébeszéléssel még egy fideszes sajtótájékoztatón se mernének megpróbálkozni.

incze 2016.12.12. 16:13:28

@snakekiller23: egy kicsit többet olvastál ki a mondókámból, mint amennyi abban van (az amerikai világhatalmi politika kritikátlan apológiája semmiképp nincsen benne). egyszerűen csak annyit mondtam, hogy szerintem pillanatnyilag nincsen jó lépés (káoszban nincsen okossság, durvákat persze lehet lépni, mindeféle endlőzung hozhat "nyugalmat", de).

*okolni* a helyzetért az obama kormányzatot nem tűnik igazságosnak (ha már *okolunk*, az egy általam valamelyest aláírt közkeletű vélekedés, hogy a közelkeleti "egyensúly" egyik tartólábát a cheney-bush iraki háború rúgta ki - noha ehhez azt is hozzátettem, hogy a nagy stabilitás alatt azért minimum a biológiai óra erősen ketyegett).

---
az a benyomásom, hogy zsigerből vitázol ebben a kérdésben, pl. amikor így írsz, hogy "... aki ezzel kapcsolatban szkepticizmust mutatott az el lett mondva mindenfele kulturrasszistanak...", ez nagyon erősen rímel arra, mikor egyesek azt mondják, hogy "... aki nem rajong a saját neméért, az el van mondva mindenféle homofóbnak...", vagy: "de ugye még nem kötelező buzinak lenni?", etc. másutt is azt látom, hogy míg az amerikai mesterkedések "jól dokumentáltak", addig az (utolsó) aleppoi kórház lebombázásának fölemlítése "szimpla propaganda". egyik sem alaptalan, de mindkettő elég durván elfogult, és csúsztatós, ahogy az már az ilyenekkel lenni szokott.

labrabbit 2016.12.12. 16:19:54

Sziria 1971: 6 millio, 2010: 18 millio
Yemen 1950: 4.3 millio, 2015: 27.5 millio
Szaud-Arabia 1960 4 millio, 2016 31 millio lakos,
stb.

Ebbol mindenkeppen baj lesz (van), nem hiszem, hogy ez Europa tortenelmi felelossege lenne, hacsaknem a vedooltasokat nezzuk de akkor csapjuk hozza a fogamzasgatlast es maris segitettunk.

snakekiller23 2016.12.12. 16:33:46

@seol:

Kezdjuk mondjuk ezzel (egy nagyon nem ruszki meg Trump-barat, mainstream balos oldalrol amugy):
www.alternet.org/world/inside-shadowy-pr-firm-thats-driving-western-opinion-towards-regime-change-syria
www.alternet.org/grayzone-project/how-white-helmets-became-international-heroes-while-pushing-us-military

Az egy osi trukk (a mar emlitett Hamasz is eloszeretettel alkalmazza), hogy fegyveresek szandekosan elo pajzsnak hasznaljak a civileket, ill. a tabukent kezelt infrastrukturat (korhazak, iskolak, segelyszallitmanyok). Ezt itt nyugaton ugy kezeljuk, hogy lehordjuk azt aki nem hagyja magat ilyen gusztustalan modon zsarolni, csak a nem eppen Disney-filmbe illo vegeredmenyt mutogatva, a kontextust, elozmenyeket figyelmen kivul hagyva. Es akkor ezen felul jon a netto hazudozas, manipulacio. Ezt pl. csak a mult heten robbant be a koztudatba, pedig mindket oldalon evek ota kozszajon forgott mi az igazsag:
www.gq-magazine.co.uk/article/syria-civil-war

Az iraki (es afganisztani - ahol megintcsak raeroltettuk a sajat leegyszerusito "elnyomo zsarnokok vs. artatlan civilek" narrativankat egy sokkal bonyolultabb, premodern szituaciora) destabilizacio nelkul ma nem lenne ISIS, ill. Kelet-Pakisztanban tenykedo Taliban es a regioban kitort lazongasok nem fajultak volna ilyen Warhammer 40k jellegu mindenki-mindenki-ellen meszarszekke.

capacete 2016.12.12. 16:44:20

@elismert felhasználó: Bizony, a 3. pont nettó marhaság. A térségben úgy tűnik, hogy eddig a véreskezű diktátorok biztosították a rendet, bukásuk után pedig jött a káosz, ami hosszútávon még több áldozatot hozott, mint a diktatúra. Exhibit A: Irak, Exhibit B: Líbia.

A szíriai ellenzék törzsi alapon szerveződik, jófajta iszlám radikalizmus adja a bázisát és nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy elképzeljük, hogy győzelmük esetén kiirtották/elüldözték volna az alavitákat, keresztényeket, jazidiket stb.

Bármennyire is fájó belátni, de erős a gyanú, hogy pont a Putyin nyújtotta támogatás fog stabilitást hozni Szíriába, az amerikai, török, szaúdi és egyéb államok beavatkozása pedig perpetuálta volna a káoszt...

seol 2016.12.12. 17:05:40

@snakekiller23:

Csodálatos trükk az aktuális kérdésekhez épp csak érintőlegesen kapcsolódó húszoldalas cikkeket belinkelni az "ebben minden benne van" vagy "kezdésnek itt van ez" felkiáltással, mire az ember végigolvassa (fölöslegesen) és rájön, hogy semmi igazán érdekest vagy újat nem látott és főleg semmi köze ahhoz, amiről szó van épp, vagy bármihez, amiről ő írt, már elege lesz annyira az egészből, hogy rádhagyjon mindent. :-)

Igen, az élő pajzs használata csúnya dolog. Annyira, hogy már lehet bármikor erre hivatkozni, ha az ember épp civileket bombázna szándékosan vagy véletlenül. Hogy az esetek többségében semmi nem utal arra, hogy az oroszokat vagy a szír kormányerőket a szétlőtt kórházakból vagy mentőkből korábban támadták volna* (míg a Hamasz ilyen irányú próbálkozásai azért le szoktak bukni)? Mi köze ennek bármihez, amikor az élő pajzs használata csúnya dolog? Hát nem?

Egyébként eredetileg arról volt szó, hogy a sajtó Aleppo ostroma kapcsán azért főleg azzal és azért támadja szegény oroszokat és a még szegényebb Aszadot, mert sok kórház és civil bombázódik le khm, véletlenül, nem pontosan azért, mert "sok a halott a bombázásokban". Nem nagy különbség, értem én, de lényeges szerintem.

Annak az afganisztáni izének meg neki szeretnél futni szerintem még egyszer. A Talibán nem attól lett vagy erősödött meg, hogy az amerikaiak odamentek demokráciát terjeszteni a helyi népek vágyai ellenére. Sőt. Nagyon sőt. (Tudom, mennyire divatos összemosni az iraki baromsággal, de legfeljebb 1-2 hívószó stimmel.)

* az orosz propagandát érdemben szinte soha nem a nyugati cáfolatok buktatják le, hanem saját tevékenységük, amikor egy napon belül 3-4 -- egymásnak ellentmondó -- érvet gyártanak egy-egy megmozdulásuk kimagyarázására, akkor lehet tudni, hogy hazudnak

seol 2016.12.12. 17:18:22

@capacete:

Igen, Aszad mára megölette beszámítható ellenzékének nagy részét (kit korábban valamelyik haláltáborában, kit a polgárháborúban), TEHÁT már ő a legjobb lehetőség. Tádámm.

Ez a levezetés egyébként minden fellépésre érvényes, amely valamely diktátor ellen irányulna? Ahol diktatúra van, ott legyen még tízezer évig, helyi szokások, úgyis csak káosz lenne belőle? Hogyan lehet tudni _előre_, hogy az épp civileket mészárló versenyző ellen "fel szabad-e" lépni? Vagy egyszerűen annyi, hogy "nem szabad!"?

Félreértés ne essék, MA már valóban Aszad tűnik kevésbé rossz lehetőségnek, ha nincs valami ügyeletes zseni, aki előjön egy teljesen váratlan ötlettel.

capacete 2016.12.12. 17:59:34

@seol: Ebben természetesen igazad van, de egy ilyen helyzet mérlegelésekor csak a jelenlegi szituációból tudunk kiindulni. Lehet egyébként hatékony regime change-et és democracy exportot végrehajtani, csak ahhoz az kell, hogy nagy létszámú hadsereggel megszálljuk az országot és évtizedekig "támogató segítséget" nyújtsunk hozzá, á la Németország és Japán a második világháború után (és nem Irak nem tartozik bele ebbe a kategóriába, mert ott az amerikai csapatok létszáma közel sem érte el a hatékony megszálláshoz szükséges nagyságot). Sajnos az amerikaiak ehelyett inkább a rezsim megdöntésére koncentrálnak és utánuk a vízözön.

A kérdésedre pedig nyilván nem lehet általános választ adni, mert csak a konkrét helyzetben dönthető el, hogy hogyan és mikor érdemes fellépni egy diktatúra ellen. Nekem nyilvánvalónak tűnik, hogy egy líbiai vagy egy szíriai szituációban szigorúan tilos megdönteni egy stabil diktatúrát, mert a helyét törzsi alapokon szervezett, vallási fundamentalista erők (+ bónuszként szakadár erők, mint a kurdok) veszik át és jön az állandósult káosz...

közösperonos átszállás 2016.12.12. 18:09:48

@capacete: "Lehet egyébként hatékony regime change-et és democracy exportot végrehajtani, csak ahhoz az kell, hogy nagy létszámú hadsereggel megszálljuk az országot és évtizedekig "támogató segítséget" nyújtsunk hozzá, á la Németország és Japán a második világháború után"

Szerbia? Románia (Csau)?

jotekony koc 2016.12.12. 19:39:05

@közösperonos átszállás: Ott is, meg minálunk is a diktatúra után jöttek a törzsi alapokon szervezett vallási fundamentalista erők, ahogy mondja. Csak itthon ennek örülni kell.

Dr. No 2016.12.12. 20:27:39

A Közel-Keletet szerény véleményem szerint nagyobb távlatban érdemes nézni, mint amit a lapos Putyin-CIA cicaharc-koncepció sugall. Itt inkább az első világháborút követően kialakított rendszer összeomlásáról van szó, demográfiai és gazdasági okok miatt. De egyszerűen mondhatnánk úgy is, hogy az arab népek sem lenyelni, sem kiköpni nem tudják a modernitást.
Népességrobbanás van náluk az államaik függetlenedése óta (ami most már lassul, de nem ért véget), ezzel nem tartott lépést a gazdaság fejlődése (még Szaúd-Arábiában sem). Európával ellentétben, ahol a népességrobbanás a társ-gazd fejlődés következménye volt.
Az arab nacionalizmusra épült államok csődöt mondtak, összeomlottak önmagukban is, pláne nemzetközi rendszerként. Pedig ez a nacionalizmus fogadtatta el velük a Briand-Kellogg paktum által kialakított országhatáraikat, amik a hagyományos törzsi stb. határvonalakra egyáltalán nem voltak tekintettel. Akkor mit tegyenek, ti. annak érdekében, hogy a szokott módon legyen víz a vezetékben és minden másnap elvigye valaki a szemetet, hogy ilyen triviális legyek? Regresszálnak korábbi törzsi és vallási állapotok felé. Ez a probléma sokkal mélyebb és összetettebb - és persze, veszélyesebb - annál, hogy tényező legyen benne, hogy Aleppo melyik kerületét éppen ki bombázza. Putyin csak meglátta a cunamit és szörfözik a tetején.

Dr. No 2016.12.12. 20:32:55

@Dr. No: Még az is lehet, hogy történelmi távlatban a legjobb megoldás az lenne, ha senki nem avatkozna be és egyetlen menekültet sem engednénk ki a területről, és mészárolják addig egymást, amíg bele nem fáradnak és ki nem izzadnak maguknak valamilyen új együttélési rendszert (beleértve a vallási különbségek erőszakmentes kezelését is), ahogy Európa volt kénytelen a harmincéves háború következtében.
No de ezt sem az általános humanitárius elvek, sem a volt gyarmattartók bűntudata (és a befolyásuk maradványai felett érzett aggodalom) nem engedi.

ingyenebed 2016.12.12. 21:40:58

két dolog jut eszembe:

1. és már megint a románok a járnak jól. mint kőszikla. mivel a magyar bástya inkább már Mordort védi.

2. múltkor felvetettem, hogy na majd mikor a trampli meglátja a külügy tanulmányát az orosz nyomulásról, csak lépnie kell valamit. hát azt lépte, hogy a napi titkosszolgálati jelentések témát lepasszolta az alelnökének. remek. :-(

ja, egy harmadik is lett közben: aggódom. eddig mindig volt egy Amerika meg egy Anglia, akik védték a Nyugat világát Mordortól. ha ezek elvesznek, kik maradnak? Kanada, Ausztrália, Észtország, Finnország, stb? nem túl reményteljes.
hosszú távon kénytelen vagyok kedvenc objektív kényszereimben, a piacban és a tulajdonban hinni, csak ezek mellé eddig mindig ott volt Amerika és Anglia...

meg érdekes, hogy a russzofil komcsi Krausz, aki szerint szegény Oroszország mindig áldozat, hogy hallgat a témáról. vajh miért nem találják meg evvel tehetséges újságíróink?

capacete 2016.12.12. 22:09:44

@közösperonos átszállás: Szerintem te sem gondolod komolyan, hogy a posztkommunista szituációt össze lehet hasonlítani ezzel.

2016.12.12. 22:13:05

@Virág et.: Azért a hideghánorú vége azt mutatja, csak-csak van mód igen komoly mértékben befolyásolni a egy nagyhatalom hatalmi viszonyait... Bőven lett volna eszköze Putyin visszapofozására, de legalább arra, hogy ne bátorítsa fel az érdkeszférák nyitva hagyásával.
Irak adottság volt Obama számára, (most tegyük félre, menniyben volt indokolt a bevonulás és hogy a megszállás után mit rontott el Bush, ez két külön kérdés). Ezt az adott helyzetet kellett volna kezelnie, de a nobelbékedíjas hype-ba beleszédülve képtelen volt erre. Az IS amerikai háttere közismert, méretes butaság volt megintegyszer eljászani a mudzsahed balfékséget. Az arabtavasz félresikerültsége és utána az orosz menekült-diverzió szótlan eltűrése valóban carteri magasság (vagy mélység) már.

vrana 2016.12.12. 23:34:47

@Bogs (a skot zsido): Dehogy neked, a "szerzőnek" :)) Ilyen fordításához is drog kell, nemhogy a megírásához. Kicsit olyan ez az iromány, amikor az oviban a gyerekek felmondják a verset, amit nem is igazán értenek.

Bogs (a skot zsido) 2016.12.13. 01:42:23

@kacsa666:
Szerintem erti o. Ez az esemenyek egyik olvasata.

Es itt egy pelda a radikalis valtozasra, korabbrol mint a huszadik szazad.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Meidzsi-restauráció

nerángass 2016.12.13. 08:32:49

@capacete: @közösperonos átszállás:

Románia esete egészen különleges. Ceausescut nyilvánvalóan megpuccsolták az orosz, a román és khm más titkosszolgálatok, operatív egységek aktív beavatkozásával. Történelmi szempontból ez volt a legelső „rendszerváltás” ( forradalom, államcsíny, katonai puccs – nem kívánt törlendő ) amelyet látszólag részleteiben közvetítettek a tévében. Ennek az volt a megbecsülhetetlen előnye, hogy a lakosságot szószerint a képernyő elé szegezte, éjjel-nappali műszakban, ezzel egyben lényegesen lecsökkentette a fölösleges vérontás lehetőségét és megadta a lehetőséget a viszonylag zavartalan kádercserének. Azok, akiket megöltek ( 986 halott, Dec 17 – 25 között ) hálistennek sohasem fogják tudni hogy hősies haláluk egy véresen tragikus színjáték collateral damage-e. Sohasem gondoltam volna, hogy életem leggyűlöltebb emberének halála – a maga hihetetlenül alpári, sommás és embertelen megrendezésében – annyira meg fog rendíteni . Egyben a szememet is fölnyitotta, világos lett előttem – jópár más, megélt tapasztalatommal összevetve - hogy ebben az országban egy még vérszomjasabb társaság vette át a hatalmat ( ez ugye pár hónap múlva tárgy bizonyiték lett ). December 25 után még 180 ember halt meg, mint „terrorista” vagy a „nép ellensége” . Februárban már részletekbe menő ismereteim lettek az egészről cirkuszról. Életem legnehezebb pár hónapja volt, hajszál híján én is otthagytam a fogamat és három életre való kiábránduláson és csalódáson estem át. Az önkény és képmutató hazugság bűze örökre az orromba égett.

nerángass 2016.12.13. 09:30:13

Irakról :

„Military success is difficult to sustain unless buttressed by domestic support. And an international framework within which the new Iraq can find its place needs to be fostered. …………..The war in Iraq is less about geopolitics than about the clash of ideologies, cultures and religious beliefs. Because of the long reach of the Islamist challenge, the outcome in Iraq will have an even deeper significance than that in Vietnam. If a Taliban-type government or a fundamentalist radical state were to emerge in Baghdad or any part of Iraq, shock waves would ripple through the Islamic world. Radical forces in Islamic countries or Islamic minorities in non-Islamic states would be emboldened in their attacks on existing governments. The safety and internal stability of all societies within reach of militant Islam would be imperiled.
…………………………………………………………………………………………...
Because of the axiom that guerrillas win if they do not lose, stalemate is unacceptable. American strategy, including a withdrawal process, will stand or fall not on whether it maintains the existing security situation but on whether the capacity to improve it is enhanced. Victory over the insurgency is the only meaningful exit strategy. „

H. Kissinger : Lessons for an Exit Strategy - 2005

„seeking to implement American values “by military occupation in a part of the world where they had no historical roots” proved “beyond what the American public would support and what Iraqi society could accommodate.” - H. Kissinger – World Order

Tehéntőgy 2016.12.13. 11:13:47

@nerángass: Ez igaz is, csak a vén gazember mutathatott volna egy olyan aszimmetrikus háborút az elmúlt cirka hetven évből, ami külföldi megszállók/inváziós erők ellen zajlott, és végül nem a gerillák győztek. Malajziát szokás emlegetni, de ott gyakorlatilag a kínai kisebbség vereséget szenvedett egy polgárháborúban, úgy nyertek a britek. Esetleg Csecsenföld.
Az én is bármikor leírom, hogy "Victory over the insurgency is the only meaningful exit strategy." Csak épp példa alig van rá.

barsled 2016.12.13. 13:08:30

@nerángass: "Februárban már részletekbe menő ismereteim lettek az egészről cirkuszról."
Nyilvánvaló számomra a személyes érintettséged, megrendültséged, komoly ismereteid, de:

Már az előző 3-4 sorral sem értek mindenben egyet, de az idézettel nagyon nem. Azt gondolom, hogy nem vagy benne abban a nagyon szűk körben (nem tudom, hány fő: 40-50? 150-200?), akiknek az EGÉSZRŐL vannak részletekbe menő ismeretei.
Pl., hogy a témánál maradjunk: az oroszok akkori haladásáról.

nerángass 2016.12.13. 13:36:27

@Tehéntőgy:
2005 ben mondja ezt. Utólag (ha már megtörtént) - itt konkrétan Irakban - akkor helyes az elmefuttatása, egyébként mi értelme lett volna elkezdeni. A gubanc ott van, hogy támogatta a "háborúba menést" 2003 ban. Kiváncsi vagyok, elmondta Bushnak az első bekezdésbeli szöveget ? ))) A legutolsó mondata a 2014 ben megjelent könyvéből van, de szerintem kőbe kéne vésni, mielőtt bárhová is elindúlnak. Wilson halott, de nagyon.

nerángass 2016.12.13. 14:20:19

@barsled: Nem igazán értem, melyik idézettel nem értesz egyet ( talán azzal, hogy februárban már tudtam részleteket ? ). Talán maradjunk annyiban, hogy 1990 februárjában tisztában voltam azzal, hogy puccs volt az egész és aktív külső szereplők is részt vettek benne. A feleségem tanuskodni tudna, vele ezt megbeszéltem. És nem, nem tettem rá a kezem sem a masterplan-ra, sem a belső körben nem voltam. Csak figyelni kellett és összevetni részleteket. Volt egy-két egészen nyilvánvaló - hogy is nevezik ? - circumstantial evidence. És erősebbek voltak, mint a gyanú, hogy a ruszkik meghekkelték az amerikai választást ))))

HaKohen 2016.12.13. 14:53:27

.
@Kettes:

Habár valszeg érdektelen, hogy én mit gondolok, de azért leírnám, hogy - ellentétben néhány fent olvasható (no meg néhány olvashatatlan) kommenttel - nem találtam hibát a poszt fejtegetéseiben.

Az 5. pont viszont - megint csak ellentétben némely kommenttel - meglehetősen kétbitesre sikeredett. A tények tagadhatatlanok (Putyinék inváziója több, részben hírszerzési fornton). Viszont nem hinném, hogy a dolgok fekete-fehérek, és azt sem, hogy Trump győzelme egy tényezőre vezethető vissza.
.

seol 2016.12.13. 17:01:00

@seol:

És jé, csak most látom, hogy sacc/kb. több tucat jelentés és cikk szerint félhivatalos direktíva a szír kormánycsapatok számára az egészségügyi személyzet ritkítása a lázadók által ellenőrzött területeken.
De gondolom, ez is úgy működik, hogy jó, hát megöltek pár ezer embert haláltáborban, jó, fegyvertelen tüntetők közé gépfegyvereztek, jó, lakott területeket lőttek szarinnal (a maszatolást megelőzendő: volt konkrétan bizonyított eset is, nem csak "nagyon valószínű"), de ezt a [mindig épp legutolsó állítás]-t csak a ruszofób nyugati karvalypropaganda találta ki, ilyet sose csinálnának. Újabban azt is terjesztik ezek a tudjukkik, hogy bizonyos kormánypárti milíciák civilirtással és kényszersorozással (lásd még a "miért nem adják meg magukat Asszad embereinek"? rácsodálkozásokat és a kapcsolódó megfejtéseket) vezetik le a felgyülemlett feszültséget Aleppóban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2016.12.13. 17:07:35

@labrabbit: Te jó ég, mit csinál 27,5 millió ember _Jemenben_???

@Mozigépész: Pedig egy halott kisgyerek felmutatása igazán remekül zár rövidre minden vitát, a saját tábor egybekovácsolásáról nem is szólva.

Az Ügy sikeréhez mártírok kellenek, Déva várának habarcsa is embervértől kötött meg (stilizál egy kicsit a ballada, lássuk be).

nerángass 2016.12.13. 17:07:41

@nerángass: Belátom, hogy jobb, ha a nagyképű és félreérthető “részletekbe menő ismereteim lettek” részt kicserélem a “számos feltűnő mozzanattal való szöszmötölés után bebinyosodott előttem, hogy” stb.stb. De azért a lényeget érintő mondanivalómon nemigen változtat )))))

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2016.12.13. 17:15:25

@Dr. No: Európából anno kiengedték a menekülteket (ill. sokan testületileg Európán belül menekülgettek - nem véletlen vannak ír nevű franciák, francia nevű poroszok és hasonló furcsaságok a történelemben).

barsled 2016.12.13. 17:44:13

@nerángass: Maradjunk annyiban: néhány/sok részletből, ismeretből, tapasztalatból összeállítottál megadnak egy bebizonyítatlan elméletet, amely nagyon sok fontos részlet jelenlegi megismerhetetlensége miatt bebizonyíthatatlan – ha akarod: nehezen cáfolható. És úgy tálaltad, hogy az egészről részletekbe menő ismereteid vannak. (A többi tényleg részlet: nem a személyes életedhez kapcsolódó tényekkel nem értek egyet, /azt miért tenném?/, hanem ezzel pl.: „ebben az országban egy még vérszomjasabb társaság vette át a hatalmat”)

nerángass 2016.12.13. 21:05:52

@barsled: Neked tényleg a leghalványabb fogalmad sincs Iliescuról és arról az első brancsról. Róluk beszéltem.

barsled 2016.12.13. 23:06:32

@nerángass: Tehát: nem értettem egyet egy nyilvánvalóan hamis állításoddal. És, mellékesen, egy véleményeddel sem. Majd megállapítod, hogy Iliescu rendszere ( amely orosz, a román és khm más titkosszolgálatok támogatásával került hatalomra) Drakulább volt Ceausescu rendszerénél, és aki ezzel nem ért egyet, annak fogalma sincs.
Aha.
És, te tudod, mit beszélsz, ha indulatos vagy?

vrana 2016.12.14. 03:24:31

@Bogs (a skot zsido): nézd rabbi, neked sok eszed van és igazad, de a derék szerzőnk csak úgy születésileg nem lehet ennyire az ellentéted. Ha én ennyire, akkor nem tenném közszemlére, hanem behúzódnék arccal a sarokba. Ennek a rendszernek pont az a baja, hogy benne az immanens emberitől :) a legtávolabbi, legidegenebb és legösszeegyeztethetetlenebb (majdnem belezavarodtam a szóba) elemek tombolhatnak a rivaldafényben, glóriában. Dies irae, dies illa...

nerángass 2016.12.14. 06:43:28

@barsled: Szerintem itt hagyjuk abba. Úgyis off a román eset, csak azért irtam róla, mert valaki itt megemlitette. Nem akarok én itt senkit meggyőzni, az csak nekem fontos és a letépett karommal sem fogod kiverni a fejemből ( mármint a puccsot ). Bocs ha megsértettelek.

közösperonos átszállás 2016.12.14. 10:06:38

@capacete: "Szerintem te sem gondolod komolyan, hogy a posztkommunista szituációt össze lehet hasonlítani ezzel. "

Én azt gondolom, hogy a konfliktus _előtti_ Szíria nagyon sok mindenben hasonlít a nyolcvanas évekbeli Romániához (legalábbis mindkettőt kívülről, közepesen felületes háttérismeretekkel szemlélve), vagy akár Jugoszláviához. Szekuláris (nem vallási) diktatúra, a jugóknál még a multietnicitás is elég látványos.

Ráadásul a szír helyzetet te hasonlítottad Németország és Japán esetéhez, mondván, hogy az utóbbiaknál a több évtizedes katonai megszállás elengedhetetlen része volt a "rendszerváltásnak". Ehhez képest nem tűnik úgy nekem, hogy a szerbeket évtizedekig megszállták volna, az viszont határozott benyomásom, hogy a mostani politikai életük ég és föld Milóéhoz képest, és talán a környező országok közül (Magyarország meg Horvátország, kezdetnek? A szlovákok meg a lengyelek is tudnak alkotni időnként) se lógnak ki olyan nagyon. Mindezt úgy, hogy katonai beavatkozás, na az volt. Romániában olyan dolgok történtek, amik nálunk utoljára '56-ban...

Plusz, a spanyol-portugál duónál sem nagyon emlékszem többévtizedes katonai megszállásra.

Bogs (a skot zsido) 2016.12.14. 10:14:33

@kacsa666:
A szerzovel a legtobb pontban egyetertek.
Amugy ez csak egy becenev, a viccbeli szterotipiakbol szarmazik. Marmint a zarojeles resz. Szarmazasilag magyar vagyok anyai agon nemi svab felmenokkel. ( es itt nem azt allitom hogy az nem lenne magyar, vagy ilyesmi.)
Fentebb a celzottan resz propagandak titualasaval csak arra akartam utalni hogy szerintem az oroszok nem csinalnanak szandekosan rossz sajtot maguknak, bar korabbi tanulmanyaim aplapjan ugy velem ok kicsit lazabban veszik az embereletet. Meg a sajatjaiket sem. (Zshukov marshalnak titualt mondas hogy terem az ember mint a dudva) A gruziai vagy oszetiai harcokkal kapcsolatban azt is olvastam valahol hogy mikor peldaul varosi harcoksoran pincet kell megtisztitani (ami taktikailag jol vedheto) nem nagyon mentak le korulnezni (ami rohadtul vaszelyes) hanem televagtak granattal, oszt jolvan. Ha pedig eppen civilek vannak len akkor nekik sanyi.

capacete 2016.12.14. 10:17:55

@közösperonos átszállás: Igazad van, ostobaság volt bármilyen európai példát hozni, mert az arab térség teljesen egyedi. Szíria helyzete max. az űrből nézve hasonlít Romániához, mert össze sem lehet hasonlítani az etnikai, vallási és törzsi ellentéteket, amiket Szíriában - mondjuk Irakhoz hasonlóan - évtizedeken keresztül tűzzel-vassal szorítottak a felszín alá. Jugoszláviához kicsit tényleg hasonlít a szituáció, nem véletlen, hogy Boszniában a nyugalmat egy brutális etnikai tisztogatás és egy nagyon erős nemzetközi felügyelet biztosítja, amihez kapcsolódik az ország darabokra szeletelése, így kapunk egy békés, bár valójában nem működő államot. (És azért ne feledjük el az Európai Unió stabilizáló szerepét.)

Szíriában egyébként buzgón zajlik az etnikai tisztogatás, ezt tehát kipipálhatjuk. Most már csak egy erős nemzetközi jelenlét, az ország darabokra vágása és egy regionális nemzetközi szervezet állandó jelenléte kellene és máris kapunk egy Boszniához hasonló államot...

Csingiz 2016.12.14. 11:12:27

Ez mind többé-kevébé igaz, de egy fontos dolog hiányzik a vitából: Oroszország továbbra is egy redkivül elmaradott, gazdaságilag és szociálisan instabil ország. GDP arányokat tekintve, az EU ill. az USA és Oroszország között akkora a különbség, mint Oroszország és Szlovákia között.
A mai olajárak mellett az ország középtávon tönkremegy, a stabilizációs alap és a nyugdíjkassza kiürült, és az ország nem bírja megoldani azokat a nemzetközi problémákat, amiket kreált. Belső problémáira rá sem mer nézni (pl. AIDS járvány, infrastruktúra, mezőgazdaság)
Tehát akármennyire is abszurdnak tünik, a posztban említettek ellenére a legnagyobb rizikó továbbra sem az, hogy Putyin legyőzi a Nyugatot, hanem Oroszország teljes összeomlása.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2016.12.14. 12:46:48

@capacete: "kapunk egy békés, bár valójában nem működő államot"

Nem békés.

news.vice.com/article/black-flag-the-balkans-the-islamic-state-bosnia-herzegovina

Nemrég mintha egy rendőrőrsöt is megtámadott volna egy magányos iszlamista.

seol 2016.12.14. 16:29:09

@Bogs (a skot zsido):

Az oroszok valóban nem csinálnak szándékosan rossz propagandát maguknak, ők "csak" tesznek rá, "ki ölődik meg épp véletlenül". Viszont arról (ha erre vonatkozott az, hogy szerinted propaganda a "célzottan"), hogy a szír kormányerők hajlamosak az egészségügyi infrastruktúrát szétlőni és orvosokat, ápolókat célbavenni ott, ahol azok munkája a lázadókat _is_ segíthetné, jópár cikk született (az aleppói kórházrombolás és mentőkilövések nem az első ilyen érdekes véletlenek közé tartoznak).

seol 2016.12.14. 16:31:28

@seol:

A "nem csinálnak szándékosan rossz propagandát" legyen "nem csinálnak szándékosan rossz sajtót" mondjuk, kicsit sok lett a propaganda. :)

mafi mushkila 2016.12.14. 19:36:14

@incze: Izgi, nem várom meg, amíg kijön a film, elolvasom már most :)
De azt a részt nem értem, hogy Delavan elírta, hogy illegitim/legitim (de még a névelőt is elírta hozzá), amit azért hiszek el neki, mert adott egy linket, amire kattintani kell, és nem a phising-levélben küldött gombra, de a fószer meg ezek szerint mégis inkább a gombra kattintott? (Vagyis nyilván ez az, aminél tudom, hogy nem értem...)

Bogs (a skot zsido) 2016.12.14. 21:51:40

@seol:
Hm,...... Mintha a sakallrol tartottak volna azt hogy az elejtett preda azon reszet amit nem tud elfogyasztani, lehanyja hogy a tobbi potencialis ragadozonak is kevesebb jusszon.
Aszt hiszem aszadtol kitelne, bar nem ismerem szemelyesen.

Bogs (a skot zsido) 2016.12.14. 21:53:09

@Bogs (a skot zsido):
Javitas: jusson. Na hat nem nem az erossegem a helyesiras pedig a nyelvtan szobelim otos lett anno. :)

seol 2016.12.15. 00:08:46

@Bogs (a skot zsido):

Én már akkor elkezdtem gyanakodni, hogy nem ő Teréz Anya és Gandhi szerelemgyereke, amikor először fegyvertelen tüntetők közé gépfegyvereztetett. Aztán az a pár haláltábor még inkább elgondokodtatott ezzel kapcsolatban. ;-|

Bogs (a skot zsido) 2016.12.15. 00:14:46

Szemelyes velemenyem konkluzioja: Az ilyen rendszereket ugy nez ki csak hosszu folyamatkent kialakulo minel bekesebb ellenallas fogja megbuktatni. Ami jo nehany "Ghandit", "Martin L King"-et es "Malcom X"-et jelent.
Sajnos :(
Mas nem nagyon fog tartos beket eredmenyezni. :((

jotekony koc 2016.12.15. 08:14:45

@Csingiz: Én azért pedzettem, hogy Putyinnak nagyon nem jók az alacsony olajárak.
Ha ezért akcióba lendül és válsággócokat csinál, kiiktat néhány tárgyalófelet és újakat csinál a helyére, akkor nem csodálkoznék. A KGB-sek ebből írták a diplomájukat...

incze 2016.12.15. 16:50:19

@mafi mushkila: az igazság az, hogy egy ilyen phising levélnél szerintem a google a hunyó, elég elképesztő, hogy ezt nem szűrték ki.

a lúzer persze lehetne "figyelmesebb", meg "tudatosabb", nyilvánvalóan semmilyen komoly szereplő nem küld olyan levelet, amelyben kattintható linken kellene kényes adatot módosítani, vagy szolgáltatni. de amilyen egyszerű szabálynak hangzik ez a beavatottak számára, annyira betarthatatlan a kattingatásra beidegzett tömegszereplőknek, akiknek amúgy is mindenféle mással van tele a fejük.

mafi mushkila 2016.12.15. 19:46:55

@incze: Na igen, meg ha biztonsági ügyben engem kérdeznének lámaként sem olyan higgadt, tárgyilagos levelet írnék, hanem azt, hogy "Ehhez a gombhoz, bármi történjék, ne nyúlj!"
movie-sounds.org/animated-movies-sound-clips/sound-clips-from-yellow-submarine-1968/now-whatever-you-do-dont-touch-that-button

But that's me.

seol 2016.12.16. 12:41:18

@nerángass:

Nincs ebben semmi új, ma Magyarországon szélbal, széljobb és a feudálmaffia együtt zengi az oroszok és azok bármely szövetségese, illetve kitartottja dicséretét.

Mondjuk azt érdekes elnézni, ahogy azok, akik népirtásról üvöltöznek, ha az IDF mellélő és eltalálja egy kórház udvarát, most váratlanul rájöttek, hogy kórházak helyén krátert hagyni viszont bizonyos helyzetekben elfogadható (ha jól láttam, akkor az a leggyakoribb érv emellett, hogy "mert az USA hazudott a vegyifegyverekről").

A gondos olvasó azt is megtudhatja, hogy az egész polgárháború arról szól, hogy a CIA feltüzelte a világ egyik legbékésebb országának luxusban élő lakóit (fura, a menekültkérdés kapcsán úgy rémlett, minden muszlim sivatagi barlangokban élő, keresztények vérére áhítozó kecskepásztor, de ezek szerint ez csak azokra vonatkozik, akiket nem támogatnak a zoroszok) jótevőik ellen, olyan árnyalatnyi lényegtelenségekkel, mint a pár játékos haláltábor és a tüntetőirtás csak a nyugati propaganda Soros által pénzelt olvasói foglalkoznak.

jotekony koc 2016.12.16. 12:47:55

@seol: ... A közmédia Orbáné.

Ha orosz, akkor Orbán orosz.

seol 2016.12.16. 13:02:33

@jotekony koc:

Orbán mindig "olyan", ahonnan épp ellopható pénzt és pszichózisának igazolását reméli, ilyesmi meg (persze főleg az utóbbi, minek pénzt költeni, ha üveggyönggyel is beérik) jön a Kremlből, sz'al igen, orosz _is_.