Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Mi lesz most Hillary Clintonnal? (helyzetposzt)

2016.10.29. 15:16 | jotunder | 117 komment

 

"FBI has learned of the existence of emails that appear to be pertintent to the investigation" (részlet James B. Comey igazgató kongresszusi bizottsági elnököknek küldött leveléből) 

Comey levelében szinte semmiféle információ nincs arról, hogy egészen pontosan mire bukkantak Hillary Clinton emailjeivel kapcsolatban, de kiszivárgott, hogy bizalmasának Huma Abedinnek és az ő (már korábban szétköltöztek) férjének Anthony Weinernek a számítógépén találtak valamit. Weiner ellen egy 15 éves lánynak írt szexuális tartalmú sms-ek miatt folyik vizsgálat. 

Clintont azzal vádolták, hogy titkosított adatokat tárolt a magánszerverén, és ezzel kapcsolatban tanúskodott Comey korábban kongresszusi bizottságok előtt. Senki nem állítja azt, hogy valami fontos új bizonyíték került volna az FBI kezébe, kizárólag arról van szó, hogy az újságok címoldalára került Clinton egy számára kellemetlen ügyben. 

Mennyit árt ez az ügy Clintonnak?  Hétfőn és kedden már lesznek olyan közvélemény-kutatások amelyek ezt is mérni fogják. Én azt gondolom, hogy ez nagyon rosszkor jött Clintonnak és a sztori komoly hatással lehet a választókra. 

Barack Obama 2012-ben úgy lett elnök, hogy 332 elektori szavazatot szerzett Mitt Romney 206 elektori szavazatával szemben. Közvetlenül a választás előtt kevesebb, mint egy százalék volt a kutatásokban Obama előnye, de végül az összes szavazatok 3.9 százalékával verte meg Romneyt. Tegnap Clinton még jobban állt, mint Obama, kedden ez közel sem biztos, hogy így lesz. 

Mi az, amit lehet tudni: Washington D.C, Hawaii, California, Vermont, New York, Illinois, Maryland, Delaware, Rhode Island, New Jersey, Maine (három választókerületben, itt megosztott elektori szavazat van, a negyedik elektort Trump nyerheti), Connecticut, Washington, Massachusetts, Oregon, Virginia, New Mexico, Minnesota, New Hampshire, Michigan, Wisconsin, Pennsylvania és Colorado tűnt nagyon biztosan demokratának. Ez összesen 272 elektori szavazatot jelent, és 270 elektori szavazat kell a győzelemhez. 

Egyes mérések szerint Clinton vezet North Carolina és Florida államban is, de ez még Comey levele előtt volt. Azt gondolom, hogy nem kell betegesen pesszimistának lenni ahhoz, hogy úgy gondoljuk a 272 "bázis" elektori szavazaton kívül az összes többiben Trump lesz az esélyesebb az első post-letter pollokban. Ez a választás azon múlhat, hogy megfordít-e egy darab államot a fenti kék falból Trump. Ennek az esélye pedig egyáltalán nem elhanyagolható. A New York Times összesített polljait nézve talán Wisconsin a legtámadhatóbb Clinton-állam, ott öt százaléknál kisebb Trump hátránya (egy másik módszer szerint hét százalék a különbség). Más mérések szerint Colorado-ra kell figyelni. Billeghet még New Hampshire és Pennsylvania is, de másik állam már nem nagyon. 

Elképzelhető az is, hogy nem Trump, hanem a republikánus párt képviselőjelöltjei fognak profitálni az email-botrányból, és Clinton aránylag sértetlenül jön ki belőle, akkor meg fogja nyerni a választást. Ezt egyszerűen nem lehet előre látni. Nem kizárt az sem, hogy Clintonék is tartogatnak valamilyen meglepetést Trump számára. A jelenlegi ismereteim alapján én azt gondolom, hogy ez a választás sokkal izgalmasabb lesz, mint amilyennek egy héttel ezelőtt gondoltam. 

A Princeton Election Consortium és az 538.com oldalát érdemes figyelni jövő héten.  Sam Wang és Nate Silver is tévedhet, de talán annak a legkisebb az esélye, hogy ők mindketten tévedni fognak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8011913635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

incze 2016.10.29. 23:08:38

@jotunder: én sem gondolom, hogy ennek komoly szerepe lesz. a lényeges kondíciók tényleg nem változtak, nők, kisebbségek, hogy a republikánusok egy százalékokban kifejezhető része nem fog trumpra szavazni. clinton tábora sem tudom miért csökkennék ettől. persze ha kitör valami hisztéria, az más, de azt meg nem gondolom. (persze elég gyakran várom az ellenkezőjét annak, ami bekövetkezik, de általában jó alappal.)

klorofilll 2016.10.29. 23:16:50

"...the Justice Department reminded the FBI earlier this week about the department's guidelines against speaking about ongoing criminal cases and not moving to take steps that could influence an election. The FBI director was advised of the attorney general's position and he acted against that caution and independently by sending a letter to Congress, one source added."
www.npr.org/sections/thetwo-way/2016/10/29/499868601/fbi-head-under-fire-for-restarting-clinton-email-investigation-days-before-elect

stefan75 2016.10.30. 01:07:11

Egy hosszú cikk arról, hogy milyen lincseléssé fajuló indulatviharok tudnak elszabadulni az USA-ban pillanatok alatt:
www.nytimes.com/2015/02/15/magazine/how-one-stupid-tweet-ruined-justine-saccos-life.html
És hát attól tartok, hogy az indulatok korbácsolásához Trump ért jobban. Mellesleg Trump megválasztása jól illene az idei globális balsors szériába. Mondhatni, már csak ez hiányzik...

Más: Matt Romney -> Mitt Romney.

ámbátor 2016.10.30. 11:25:56

Jó kis cikk ez. Köszönöm.

velőtanya 2016.10.30. 14:13:26

Pár napig nem olvastam híreket, most próbálom pótolni, és bevallom, hogy én egyszerűen nem értem ezt a történetet.
A leginkább konkrétumnak nevezhető mondat, amit az ügyről találtam, nagyjából így hangzik: "Anthony Weiner, volt demokrata párti képviselő és válófélben lévő felesége, Huma Abedin (Clinton bizalmas munkatársainak egyike) közötti levelezésről lehet szó".
Elmagyarázná nekem valaki, hogy ez miért "az új Watergate", és miért rengetegi meg alapjaiban HC esélyeit?
Én vagyok vak, és valahol el lehet olvasni a levelek tartalmát? Vagy legalább egy érdemi sejtetést, hogy mi a fenéről van szó bennük?
(És ha ilyen nincs, és tényleg a fenti mondat a "konkrétum", akkor az miért olyan borzalmas és eget rengető dolog?)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.10.30. 14:40:23

@velőtanya: nem lehet tudni, hogy mennyire rengeti meg Clinton eselyeit. az biztos, hogy kritikus idoszakban negativ kepet ad Clintonrol, fuggetlenul attol, hogy esetleg semmi sem tortent. most hoztak ki egy pollt, amelyikben Clinton eppen nagyon vezet Eszak-Karolinaban. tulajdonkeppen nincs szuksege Eszak-Karolinara, de ha azt is meg tudja nyerni... tiszta haszon. ez amennyire latom reszben az is igaz, hogy Clinton elonye nagyon nagy az un. early voter-ek kozott. (de Obamae is nagy volt, es annyira azert nem nyert Romney ellen, bar eleg rendesen nyert)

Mano1970 2016.10.30. 17:39:40

"Tegnap Clinton még jobban állt, mint Obama, kedden ez közel sem biztos, hogy így lesz. " ???

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.10.30. 17:59:40

@Mano1970: Clinton nagyon sok mutatóját tekintve jobban áll (ebben a pillanatban), mint Obama állt 2012 őszén tíz nappal a választások előtt.

ingyenebed 2016.10.30. 19:02:11

egyébként sztem elkeserítő, hogy miközben az illiberális gecik sorban állva várják Trump győzelmét, az USA elnökválasztása azon múlhat, hogy a mittudomén kinek a kije küldözget-e fotókat tinilányoknak a farkáról vagy sem.
valami nagyon el van bszva ezzel a rendszerrel...

2016.10.30. 20:14:10

@ingyenebed: Nem, az az elkeserítő, hogy a demokraták csak egy minősítetten korrupt, végtelenül cinikus és külügyminiszerként leszerepelt jelöltet voltak képesek állítani, így egyáltalán felmerülhetett akár egy pillanatra is komolyan egy trumpféle alak elnöksége. Ja, és az az elkeserítő, hogy a komplett GOP pártelit nem volt képes épeszű jelöltet állítva érdemi jelöltet állítani.
Toqueville csendesen sírdogálna...

ámbátor 2016.10.30. 20:15:04

@Mano1970: Remélem a vincent néha archivál valami jó kis helyre. Kár lenne ezt mind elveszteni.

Érvsebész 2016.10.30. 20:23:08

@ámbátor: osszuk fel, mindenki vigyen haza egy keveset, és őrizze

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.10.30. 23:03:56

Az FBI hetekkel ezelőtt tudott az emailekről. Amely emaileket egyelőre semmi sem köti közvetlenül Clintonhoz. Ez így elég érdekes.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.10.30. 23:13:25

en.wikipedia.org/wiki/Hatch_Act_of_1939

ezt próbálják ráhúzni Comey-ra (nyilván nem gondolják teljesen komolyan, de nem hangzik rosszul)

kiazmarmegint 2016.10.31. 01:00:44

Egy dologgal szeretnem kiegesziteni a posztot. 21 millio ember mar szavazott (mire olvassatok, tobb lesz). Azt persze nem lehet tudni, hogy hogyan, de azt igen, hogy kik. Es az azt sejtteti, hogy Clinton hiveinek szavazoi kedve jobb. Ezt lehet kovetni a www.electproject.org honlapon.

nerángass 2016.10.31. 08:08:53

Nem hiszem hogy jelentéktelen dolog, amit az FBI talált, még ha csak közvetve kapcsolódik is H. Clintonhoz Comey nem tenne ilyet egy semmiségért pár nappal a választások előtt. Az is igaz, hogy Comey első jelentése után sokan alkut gyanitottak az FBI és Clintonék között ( Bill Clinton „összeszaladt” a szövetségi főügyésszel, pár héttel a jelentés előtt ), lehet, most ezen akar szépiteni Comey. Mindenesetre, hatalmas stratégiai kockázat milliárdokba kerülő cirkusz után két ilyen elképesztő jelölt közül választani amerikai elnököt.

nerángass 2016.10.31. 08:44:48

John Oliver ))))
OK, so nine days out from the election the FBI has basically delivered us the equivalent of a mystery box. And like the box from the end of Se7en, it could contain anything from nothing to Gwyneth Paltrow’s head—although it almost definitely contains Anthony Weiner’s penis,” quipped Oliver. “And the chances of getting this resolved before the election seem slim.”
youtu.be/IPivvZwwmYY

ámbátor 2016.10.31. 10:09:25

@ámbátor: Én fel tudok ajánlani tárhelyet a TEK fennhatóságán kívül.

velőtanya 2016.10.31. 13:15:43

@Csumpitáz Béla: Az mit jelent, hogy "sötét alj"?

Csumpitáz Béla 2016.10.31. 13:21:42

valszeg nem a kondenzcsíkot az alsóban :D

incze 2016.10.31. 14:40:49

@nerángass: "This controversy has its roots in the director’s July decision to hold a news conference announcing his recommendation that the Justice Department bring no charges against Hillary Clinton. Instead of making a private recommendation to the attorney general — consistent with Justice Department policy — he chose to publicly share his professional recommendation, as well as his personal opinions, about the case. That was a stunning breach of protocol."

www.washingtonpost.com/opinions/eric-holder-james-comey-is-a-good-man-but-he-made-a-serious-mistake/2016/10/30/08e7208e-9f07-11e6-8832-23a007c77bb4_story.html

szóval a júliusi közfellépés volt az ősbűn, azóta nem tud jót lépni. nem tudom, az igazságügy lebaszta-e akkor is így, ha akkor nem, akkor most csak ront a helyzeten ezzel. a fő baj az egésszel, hogy a fennálló inzézményeket (=a beléjük vetett bizalom) ássa alá.

ha a demokrata megmondó tábor (kampány és sajtó) most nagyon nekiesik a fickónak, vagy nagyon sokat rágódik az ügyön, csak az üres hisztit növeli, és maga alatt vágja a fát. ez egy elborult, kurva nagy ostobaság, tehát elég valószínű. hogy lesz-e elég idejük elbaltázni a választást, még így is kérdés.

nerángass 2016.11.01. 07:48:24

Ez a cikk nagyon rugózik Comey-n. És még van két-három cikk a NYT ban amely Trump adóügyeit melegiti fel, tehát megindult a kármentés. De, ismétlem, szerintem nem ételtrecepteket talált a faszi, hanem valami igazán súlyosat. Ha többet mond a választás előtt, akkor – és csak akkor – a Hatch Act értelmében súlyos kihágást követ el, mert befolyásolja – teljesen mindegy hogy szándékosan, vagy a helyzetből kifolyólag – az elnökválasztást. Ez egy kurva sötét ügy és nem lehet jól kijönni belőle.
www.nytimes.com/2016/10/30/opinion/on-clinton-emails-did-the-fbi-director-abuse-his-power.html
Az egész ügy pikantériája, hogy azon rugózunk, milyen hibát követett el egy szövetségi csúcshivatalnok, miközben elfelejtekezünk arról, hogy az egész helyezetnek az az átkozott némber az oka. Képezeld el azokat az éveket, amelyekben egy ilyen elnöke van Amerikának. És a másik alternativa sem jobb fikarcnyival sem. Ez az igazi gubanc itt, hogy hová fajúlt az egész rendszer. Szerintem bárki lesz az elnök, az amcsik most nagyon megszívják. Sajnos nem csak ők, hanem mindenki.

Szindbad 2016.11.01. 07:58:29

@nerángass: Hillary lesz Amerika Gyurcsánya.

ámbátor 2016.11.01. 10:45:07

@nerángass: Szerintem ma amerikában jelentös többség fogadná el, hogy mind a két jelöltet zárják ki a francba, kezdjék újra az egész kampányt. Ennél a két szerencsétlennél csak jobbat találnának. Persze ez a hajó már elment, mint a brexites. Mi meg itt állunk a parton, mint a hülyék, integetünk az elment hajók után.

incze 2016.11.01. 18:07:07

@ámbátor: @nerángass: szerintem az átkozott némber egy meglehetősen jó képességű, és elég nagy munkabírású politikus. az email ügy rámutat egy elég nagy jellemhibájára (makacsság, önfejűség), de bolhából elefánt. egyszerűen annyi történt, hogy a hivatalos mail rendszer csak baromi körülményesen tette lehetővé, hogy kinyomtatva olvassa a leveleit (ami amúgy az informatikus szakma szégyene, és vicc), és a dolgok történtekor még egyáltalán nem volt annyira köztudott, hogy technikailag bárki a segglyukunkban lehet, ha nem vigyázunk eléggé (és ha vigyázunk, gyakran akkor is). az eset kezelése megfelel a mindenkori high-rank hibázók elsikálási kísérleteinek. nem köll egy lapon emlegetni trumppal a nőcit (nekem egyébként nem rokonszenves), mert úgy maradsz.

ronaine 2016.11.01. 18:23:35

@incze: Valamikor a 90-es években láttam egy dokumentumfilmet Hillary Rodham egyetemi csoporttársainak későbbi sorsáról. Már az egyetem idején úgy gondoltak rá, mint aki akár még elnök is lehet. Egy olyan emberről beszélnek itt (magyar interneten) sokan úgy, mintha kettőig nem tudna számolni, aki egyrészt mindig arra készült, hogy politikai vezető is lehet, és aki másrészt évtizedek óta a legmagasabb szinten edződik ebben a közegben. Nem tudom egyébként, hogy az elmúlt fél évszázadban melyik amerikai elnökjelölt volt szimpatikus.

nerángass 2016.11.01. 21:18:42

@incze: @ronaine: It's your call guys. Szerintem potenciálisan majdnem akkora kockázat, mint a Donald. Amelyekből a legkisebb az, hogy egy ágyban alszik az Alapitvánnyal. Én már csak igy maradok, a méla undornál " (nem köll egy lapon emlegetni trumppal a nőcit"). Sajnos kénytelen vagyok egy lapon emlegeteni, mert e két csodálatos emberke közül az egyik kurva fontos poziciót fog betölteni, pár évig. És nem fogunk örülni. Egyiknek sem. Ne legyen igazam.

" Nem tudom egyébként, hogy az elmúlt fél évszázadban melyik amerikai elnökjelölt volt szimpatikus." Szimpatikus....értem. How'bout Carry Grant ?

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2016.11.01. 22:02:49

@incze:

Egyetértek. Csak felületesen tudom megítélni, de az nyilvánvalónak látszik, hogy Hillary a mainstream nyugati/amerikai politika eszközeivel, tabuival, ennyiben kiszámíthatóan és a liberális világrend fennmaradása mellett működne, Trump pedig éppen ellenkezőleg. Ehhez képest a személyes szimpátia szerintem erősen másodlagos vagy inkább tizedleges. (Michelle for president)

ingyenebed 2016.11.02. 08:12:58

@Szindbad:

a fanyalgók szerintem megérdemelnének pár év illiberális diktatúrát világszerte.
csak hogy lássák mi a különbség, és eldönthessék kivel vannak.
kicsit sok már a tinis dacos bullshit.

nerángass 2016.11.02. 12:57:00

www.newyorker.com/news/news-desk/if-hillary-wins-shell-be-grateful-for-comeys-move
Ryan Lizza :
Lynch pressed Comey not to make the disclosure to Congress, citing the long-standing Justice guidelines. But the fact that Lynch encouraged Comey to keep quiet is likely to have made Comey more certain that he needed to disclose………………………………………….
Think of the decision from Comey’s perspective. He could either disclose the new development now and risk being accused of influencing the election, or he could keep quiet; then, when the news of Abedin’s laptop inevitably leaked, he could be accused of caving to Lynch and her staff and keeping the information from voters. If the news leaked after the election and after Hillary Clinton was President, Republicans would turn the non-disclosure into a monumental scandal and allege that Comey played a role in a Lynch-instigated cover-up. If Clinton were President, the ensuing scandal would taint her victory, with Republicans arguing that voters were kept in the dark about a major development in one of the central issues of the campaign.
………………………………………………………………….
It’s far better for the public to have this information now than after the election. Perhaps it’s possible that this revelation will swing the election to Trump. But it seems highly unlikely. Clinton is still favored to win, and, if she does, Comey will have done her a favor.

ámbátor 2016.11.02. 15:07:50

úgy tünik, a héten C bukta Arizonát, Iowát, Ohio-t. Sorban áll Florida, észak Karolina és talán Nevada. Necces lesz ez.

netukki 2016.11.02. 16:28:14

Most egy 11 éve lezárt Bill Clinton-ügy nyomozati aktáját hozta nyilvánosságra az FBI

444.hu/2016/11/02/most-egy-10-eve-lezart-bill-clinton-ugy-nyomozati-aktajat-hozta-nyilvanossagra-az-fbi

Szindbad 2016.11.02. 16:50:43

@netukki: Elég nagy poén lenne, ha nem Clinton győzne, bár hajlok arra, hogy nem kerülhető el a Trump jelenség, essünk túl rajta minél hamarabb.

ámbátor 2016.11.02. 19:37:57

Hopp, az elmúlt három órában észak Karolina is átkerült Trump oldalára egy hajszállal.

nerángass 2016.11.02. 20:42:02

@netukki: Az ügy rövid összefogalalója :
Marc Rich, a fugitive who had fled the U.S. during his prosecution, was residing in Switzerland. Rich owed $48 million in taxes and was charged with 51 counts of tax fraud, was pardoned of tax evasion. He was required to pay a $1 million fine and waive any use of the pardon as a defense against any future civil charges that were filed against him in the same case. Critics complained that Denise Eisenberg Rich, his former wife, had made substantial donations to both the Clinton library and to Mrs. Clinton's senate campaign. According to Paul Volcker's independent investigation of Iraqi Oil-for-Food kickback schemes, Marc Rich was a middleman for several suspect Iraqi oil deals involving over 4 million barrels (640,000 m3) of oil.[23] Longtime Clinton supporters and Democratic leaders such as former President Jimmy Carter, James Carville and Terry McAuliffe, were all critical of the Clinton pardon. Carter said the pardons were "disgraceful."

nerángass 2016.11.02. 21:00:47

@nerángass: Nagy OFF : Marc Rich hírhedt szereplő volt az LME-n, a világ legfontosabb színesfémtőzsdéjén, ott volt jegyezve előkelő társaságban a legbefolyásosabb forgalmazók között. Röhejes, de az ő, Svájcban bejegyzett Glencore nevű cégével több üzletet kötött a 90-es években az a nagyvállalat, ahol én is hátramozditó voltam ( arany és réz volt az áru, a piac az LME – London Metal Exchange ). Rich Glenocore – beli emberével személyesen beszéltem. Karinthy kézfogásai... huh

ON - azért ez az FBI vizsgálat Qvára furcsán lett időzítve ((((

Tehéntőgy 2016.11.02. 21:44:42

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Nem személyes szimpátiáról van szó, hanem hogy a fenyegető trumpizmussal egy olyan szereplőt állít szembe a liberális status quo, aki állatorvosi lóként viseli magán az amerikai politika minden undorító jellemzőjét. Nepotizmus, politikusdinasztiák, korrupció, törvények felett állás képzete, elvtelen, valódi meggyőződések nélküli karrierpolitika, a demokrata pártvezetés segítségével szolidan meghekkelve hozott előválasztások stb. ez Clinton. És mindenekelőtt egy olyan jelölt, akit Obama már nyolc éve is azzal vert meg, hogy egy lejárt politikai világ képviselőjének állította be - amiben persze volt demagógia, de nem véletlenül működött. HC egy kifejezetten gyönge jelölt, akinek az esetén ráadásul az FBI-vizsgálatok réme már a kezdetektől időzített bombaként ketyegett. Egy jobb jelölttel szemben ennek a szörnyeteg Trumpnak esélye sem lenne (és bármit hisztizzenek finnyás neolibek a szocdemségén, Sanders ideális ellenszer lett volna Trumpra). Ha Trumpból elnök lesz, abban mindkét párt establishmentjének felelőssége óriási lesz.

incze 2016.11.03. 01:18:34

@Tehéntőgy: amit írsz, nem clinton, hanem a professzionális politika (oldalak nélküli status quo) árnyékos oldala (melynek clinton nyilván példás képviselője). nem kell ezzel kiegyezni, de ha a nem kiegyezés olyan orvosságot kínál, mint akár trump, akár (nagyon másféleképp) sanders, akkor az rosszabb lehet a betegségnél. egyetértek, hogy clintonnál kellett volna (nagyon kellett volna) jobb jelöltet találni, de ez nem jelenti azt hogy egy gátlástalan kalandor, vagy egy rendes baloldali fantaszta jó ajánlat lenne. és azt sem jelenti, hogy egy jobb választás érdemleges különbséget tesz, obama elég jó példa arra, hogy ebben a politikai iszapban hogyan lehet úszni, hiába indul invenciózusan, tisztán és remek személyiségjegyekkel valaki.

az establishment elpofátlanodása és kaszttá sűrűsödése elég nagy baj, amerikában is beszart a híres mobilitás (vö. amerikai álom, épp a minap néztem bele ebbe: www.youtube.com/watch?v=z0-v92ZkNso ), ráadásul kívül-belül omladoznak a nemzetállami viágrend spirituális, gazdasági és politikai struktúrái anélkül, hogy bármi sokaknak elfogadható alternatíva lenne a láthatáron. a helyzet világszerte melegágya a romantikus, vagy sanda faszságoknak.

clinton felelőtlenül kezelte az emailt (és ostobán önfejű volt ebben), harácsolta az alapítványába a pénzt, és nem volt finnyás a források tekintetében. van egy mérsékelt, középosztályt erősítő programja, az alapvető liberális (emberjogi), környezeti értékek védelme és képviselete várható tőle kül- és belpolitikájában. anything else?

jotekony koc 2016.11.03. 07:18:41

@Szindbad: Orbán országlásán is már 2006-ban akartatok átesni. Mert az ilyesmi csak úgy elmúlik. Eljön, aztán végevan. Hát nem.

jotekony koc 2016.11.03. 07:31:59

@Szindbad: Ez a Tramp nem egy véletlen, amit egy Clinton ellen sodort elő a szél. Már a kis Bush is egy tünete volt a trendek fordulásának. És Obama is. Amerika elhagyta az eszményeit és az antihősökre rejszol. Most például az a kérdés, hogy mi a meglepő és mulatságos, egy női elnök, vagy egy ilyen mintapéldány ?

nerángass 2016.11.03. 07:42:02

@incze: “egyetértek, hogy clintonnál kellett volna (nagyon kellett volna) jobb jelöltet találni, de ez nem jelenti azt hogy egy gátlástalan kalandor, vagy egy rendes baloldali fantaszta jó ajánlat lenne.”

Hát ez az. HC legalább a demokraták csúcsfigurája, a konvenció után gyakorlatilag az egész párt jelöltje, bár a sanders hívek eléggé finnyásak voltak az elején. De a GOP ennél sokkal nagyobb csődben van, hiszen nem tudta kijátszani a gátlástalan kalandor kivülről való átvedlését republikánus jelöltté. Ez magának a jelölési rendszernek és a szelekciónak a csődje.

Az alábbi cikk szerint a clinton ügy államtikokkal kapcsolatos felületessége, az abból eredő kockázatok csak az egyik vetületét jelentik a dolognak. Már az elejétől, az fbi kizárólag csak azt vizsgálhatta, hogy a mélek tartalmaztak-e clasified adatokat, pedig az igazi gubanc az alábbi :
“Were it not for the Clinton Foundation, there probably would not be a Clinton e-mail scandal. Mrs. Clinton’s home-brew communications system was designed to conceal the degree to which the State Department was put in the service of Foundation donors who transformed the “dead broke” Clintons into hundred-millionaires.”

www.nationalreview.com/article/441675/clinton-foundation-fbi-investigation-loretta-lynch-obstruction

jotekony koc 2016.11.03. 08:09:08

@nerángass: Lehet, hogy akkor itt a milliárdosok nem támogatták az egyik jelöltet sem, úgyhogy egy régi név és egy saját beugró maradt a politikai palettán
Ezt úgy tudom elképzelni, hogy annyira szerepjáték jellege van az elnöki intézménynek, hogy már arra se ügyelnek, hogy egy jóképű westernszinészt szerződtessenek.

nerángass 2016.11.03. 08:16:01

@jotekony koc: "Lehet, hogy akkor itt a milliárdosok nem támogatták az egyik jelöltet sem"
Épp ellenkezőleg. Minden a pénzről szól. Több mint két milliárdba került ez a két diszpéldány

jotekony koc 2016.11.03. 08:38:10

@nerángass: Ott följebb írja, hogy állami pénzekkel zsonglőrködhetett Clinton. Vagy az csak egy kis repiköltség lett volna ? Talán szüksége volt rá, azért tette.

jotekony koc 2016.11.03. 09:15:27

@nerángass: Márminthogy nem támogatták...

nerángass 2016.11.03. 10:19:34

@jotekony koc: Bocs, nem azt írja, hogy állami pénzzel zsonglőrködhetett Clinton. A szöveg értelme az, hogy mint külügyminiszter ( Secretary of State ) esetleg arra használ(hat)ta a pozícióját – mekkora súlya van egy ilyen tisztségnek, világos - hogy donorokat szerezzen az Alapitványnak, olyanfajta tranzakciókért cserébe, amelyet az amerikai media “ Pay for Play” nek nevez ( kapcsolati tőke, beajánlás valahova / valakihez stb stb ). Ismétlem, jelenleg nincs bizonyítva.

ámbátor 2016.11.03. 10:30:26

Egy pillantás a fogadóirodákra:
www.mirror.co.uk/news/world-news/bookies-nervous-donald-trumps-odds-9173810

A British bookmaker is starting to think it made a huge mistake in paying out on a Hillary Clinton win two weeks ago.
[] over the past few days, the Donald’s odds have shortened from 5/1 to 5/2 - giving him a 28% chance of winning next Tuesday’s election.
91% of all bets in the past 48 hours have been backing Trump to win.

incze 2016.11.04. 01:46:46

@ámbátor: ezek a fogadók most veszteni fognak. tény, hogy egy esetleges trump győzelenbe most volt érdemes beszállni (már ha szeretsz jókorát kockáztatni egy vaskosabb nyeremény reményében), de azért ez nagyjából ennyi volt. lett jó nagy kakofónia, hisz trump tisztes távolból megpillantotta clinton hátát, és ettől a trump hívek eufóriába estek, a clinton hívek összefosták magukat, ez már most ilyen (hisz ott az a szürreális tény, hogy trump egyáltalán elnökjelölt, és ettől olyan, mintha minden megtörténhetnék), de ebből nem lesz brexit 2.

Muad\\\'Dib 2016.11.04. 08:52:54

@incze:
A szürreális tény az, hogy ennek a két előembernek valamelyike fogja "vezetni" a világ legerősebb hatalmát...

Muad\\\'Dib 2016.11.04. 09:34:10

@jotunder:
Te konkrétan milliárdos vállalkozó tudtál lenni az USA-ban? A kérdésed legalább ennyire releváns.
Azt írtam volna, hogy tanulatlan? Nem tudom miért fétised neked ez az elit egyetemen végzett, tehát kiváló ember elgondolás, de a történelem sajnos ezt az elméletet már számtalanszor megcáfolta. Mellékesen úgy tűnik a Yale nem volt elég elit ahhoz, hogy megértessék vele a confidential szó jelentését...

capacete 2016.11.04. 10:20:58

@jotekony koc: Ha 2006-ban Orbán nyer, akkor nincs 2010-es kétharmad, az alkotmányos rendszer lebontása, és a gazdasági válság szétamortizálta volna a fideszt. Bizony sokkal jobban jártunk volna vele...

ámbátor 2016.11.04. 10:46:48

@incze: Hát a fivethirtyeight jelenleg 33% esélyt ad annak, hogy Trump nyer. Ez nem az a kimondott valószínüntlen esemény. Ennél jelentösen kisebb esélyt adtam volna külön-külön is annak, hogy a magyar focicsapat kijut az EB döntöre, hogy ott megveri a labancokat, nem kap ki portugáliától, csoportelsöként jut tovább. Ezek együttes bekövetkezése nagyságrendileg volt valószinütlenebb, mint Trump gyözelme. De a brexitre is folyamatosan 30% alatt adtak a bukik az utolsó percekig
blogs.spectator.co.uk/2016/06/chance-vote-leave-reaches-highest-level-ever/

Muad\\\'Dib 2016.11.04. 10:52:04

@ámbátor:
Azért Trump még a republikánusoknak is ijesztő. Lehet egyébként, hogy jobb is ez a "beijesztéses" felzárkózás. Még az is lehet, hogy ez rettent el embereket attól, hogy rá szavazzanak.

Muad\\\'Dib 2016.11.04. 11:09:01

@jotunder:
OFF/

Erről nincs kedved írni kicsit részletesebben:
www.bbc.com/news/uk-politics-37860618

Kíváncsi lennék, hogy látják a helyiek, mi a vélemény a dologgal kapcsolatban?

ON/

ámbátor 2016.11.04. 12:16:21

@Muad\\\'Dib: Hát ha úgy vesszük, ez lehet egy olyan szavazás, ahol minden képviselö aszerint szavaz, hogy az ö körzetében mi lett az eredmény. A választói körzetekröl nincs adat, mert a brexitet kevesebb területre összesítették, mint ahány egyéni választói körzet van, de ha területenkénti összesítést nézzük: "Leave polled the most strongly in 270 counting areas, with Remain coming first in 129."
Szóval a parlamentben elvileg sokkal nagyobb arányban kellene átmennie a brexitnek. A jelek szerint csak azért lett enyire szoros az eredmény, mert abban a 129 körzetben ahol nyert a remain, ott nagyon nyert. De ha minden képviselö a körzete véleménye szerint szavaz, akkor erös kétharmaddal megy tovább a brexit.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2016.11.04. 12:32:52

@incze:

Ámen. De mitől vagy ennyire biztos ebben?

@ámbátor:

Paul Auster: "I am scared out of my wits" "Most people I know are on the verge of a nervous breakdown".

Ráadásul ha nem nyer is Trump, Clintont megbénítja a republikánus kongresszus, Trump utóvédharcai és minden más, ami abból következik, hogy eljuthatott idáig egy ilyen figura: vagyis az ostobasággal párosult kilátástalanság és frusztráció kritikus tömegűvé növése + a professzionális amerikai politika képtelensége arra, hogy erre választ találjon. Szerintem ha Clinton győz, az olyasmi lesz, mint 2006-ban az MSZP győzelme Magyarországon: utána jön csak a haddelhadd.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2016.11.04. 12:56:05

@Tehéntőgy:

Jó, de ez az eggyel korábbi fázis problémája, most épp ott tartunk, hogy vagy Clinton vagy Trump nyer, erre írtam, amit.

Válság ez a javából, ahol minden részproblémát felerősít a többi. Bár a leírásod jelentős része igaz, Sanders szerintem csak abban a felszíni értelemben lett volna jobb válasz, hogy a kiábrándultak és újra áhítozók számára lehetett volna érzelmileg nagyobb mozgósító ereje. Számokban sem tudom, ez pontosan mit jelentett volna, megoldásokban viszont a fantaszta elképzelések falnak menését, alighanem.

jotekony koc 2016.11.04. 13:03:26

@capacete:
Ezeknek mindig a válsághelyzet és a zavaros a legjobb. Ha nincs nekik válság, akkor kénytelenek csinálni egyet, vagy legalább azt hazudni, hogy van.
Tökéletesen népszerűek lettek volna a bankellenes és nyugatellenes propagandával, és a lopótudományukkal.

incze 2016.11.04. 18:05:20

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: @ámbátor: hát ez tényleg egy kissé nagypofájú lett, csak fáradt voltam, és nem nagyon volt kedvem cirkalmazni. nekem nagyjából úgy tűnik, hogy az a gőz, ami ebben az fbi sztoriban volt, kieresztődött. a számok már vagy három napja relatíve stabilak a 65-67 sávban a 358-nál, amely messze a legóvatosabb clinton esélyeit illetően (szerintem ha decensen reagál a demokrata kampány, nem idegbetegen, kisebb lehetett volna a hatás, de nem én élek ott, biztos jobban tudják).

a 33%-os esély tényleg nem nagyon kicsi, de azért elég kicsi, és a nagy zuhanásnak vége, a falka üldözési mámora elég világosan megtört. én nem is annyira a számokat szoktam nézni, inkább a "winding path" ábrát a lap közepetájt. eléggé úgy néz ki, hogy clinton nyer, ha megnyeri new hampshire-t. (projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/new-hampshire/ - a winding path erősebb államaiban trump közelében sincsen a győzelemnek). erről sokkal részletesebben, és persze árnyaltabban beszél slater itt: fivethirtyeight.com/features/election-update-why-clintons-position-is-worse-than-obamas/ ). természetesen semmi sem kizárt, de a post-fbi mérésekben nem nagyon látni jelét annak, hogy trump itt fordítani tudna, és itt is igaz, hogy a nagy rángás elmúlt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.04. 19:25:29

@Muad\\\'Dib: Trump sem hulye, a magahoz valo esze megvan. Tulsagosan radikalis altright kozeli cuccokat tol, nem Kellyanne Conway a gond, hanem a Breitbart.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.04. 20:08:19

@Muad\\\'Dib: A Daily Mail Nep ellensegei cimu orjongest produkalt. Fejere olvastak az egyik bironak, hogy meleg (sot profi vivo is volt).

velőtanya 2016.11.04. 22:33:55

Nem valami biztató ez sem:
fivethirtyeight.com/features/election-update-why-clintons-position-is-worse-than-obamas/

Röviden: Clinton ott nyer szavazókat, ahol teljesen felesleges, mert vagy enélkül is vinné az adott államot, vagy ezzel együtt is bukja - cserébe ott veszít szavazókat, ahol billeg a többség, és szükség lenne rájuk.

ámbátor 2016.11.05. 14:04:47

@incze: Jelen pillanatban a winding path ábrán a középvonaltól jobbra minden piros. New Hampshire 4 elektorából lóg át három a jobboldalra. Persze óráról órára kékülnek ezek az államok a középmezőnyben és eddig még mindig Clintonnál volt a többség, de azért ez nagyon necces.

incze 2016.11.05. 14:49:32

@ámbátor: nehéz ügy ez, és azt is hozzászámolom, hogy az 538 módszertana fölöttébb konzervatív, és jó kérdés, hogy idegesebb mozgásokra mennyire jó. pl. floridát úgy adja trumpnak, hogy a jelenidejű polling avarage másfél százalékkal clintonnak áll, de a trend miatt +2%-ot ad trumpnak. más javításokat is eszközöl (szintén trumpnak kedvez pl. a demographic regression), de igazából ez billenti rózsaszínbe az államot. észak-karolina ugyanígy (demographic regression nélkül).

én viszont pont azt észrevételeztem, hogy a zuhanó/emelkedő trend (legalábbis országosan) megállt, a fő mutató tartósan a 65-67 százalékos sávban volt (most egy fél napja 64.5-64.9, de volt 63 alatt is, és 68 fölött is egy-két órát az utóbbi öt napban).

meglátjuk. (én egész nyugodtan pofázhatok, mert nem értek hozzá, következésképp nem kötnek holmi módszertanok.)

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2016.11.05. 14:52:33

@Muad\\\'Dib: " Mellékesen úgy tűnik a Yale nem volt elég elit ahhoz, hogy megértessék vele a confidential szó jelentését... "

Ennél rosszabb a helyzet, mert amit nem ért, azt még megtanulhatná. Nem érdekli. Elképesztően arrogáns társaság. Erről nem a Yale tehet, hanem az elmúlt 24 év. Ez idő arra szoktatta őt a hatalom, hogy a szabályok nem vonatkoznak a Clinton családra és Hillaryben volt egy hajlam arra, hogy ezt természetesnek tekintse.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.05. 15:55:21

@ulloiut: A szabalyok menet kozben valtoztak. Nem volt annyira vilagos, hogy a ket blueberry ennyire fontos.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.05. 16:06:16

@incze: Sam wang 99 szazalekra adja clintont.

ámbátor 2016.11.05. 23:21:19

@jotunder: Nem hiszem, hogy egy százdolláros ellenében feltenne tízezret.
www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/winner
Bukiknál Trumpra legjobb odds 10/3 , az átlagos meg 3. Szóval nagyon sokan tartanák azt a 100-as fogadást.

Késes Szent Alia 2016.11.06. 14:12:06

@jotunder: "A “trend line adjustment” is merely political punditry dressed up as sophisticated mathematical modeling."

Na, ezt kéne tudni, hogy tényleg így van-e. Szerinted?

ámbátor 2016.11.06. 14:53:51

@Késes Szent Alia: Hát mivel nem csak végeredményre mondanak számokat, hanem államonként van jelzés, viszonylag jó visszajelzés lesz szerdára arról, hogy kinek hogy jött be a modellje a billegő államokra. Pl Florida vízválaszó lehet, ha Floridában megabiztos Clinton győzelem lesz, akkor a 538 modellje billeg, ha negyon szoros az eredmény, az őket igazolja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.06. 15:00:25

@Késes Szent Alia: Nincs igy. Egeszen biztosan nincs igy. Nate Silver elmondta elore, hogyan mukodik az algoritmusa, es ez az algoritmus bizonyos szelsoseges esetekben furcsa unskewing effect-et produkal. O nem mondhatja az, hogy: bocsi, akkor en ezt most megvaltoztatom. A helyzet az, hogy nehany poll talan jobb lenne, ha nem lenne, pl. a survey monkey, es olyan outlier poll is volt, ami tizensok szazalekkal tert el a konszenzustol. A 3.2 szazalekos konfidencia pedig egy vicc sajnos. Silver metodologiajabol egy szoros meccs jon ki, Sam Wang-ebol (aki most nagy sztar lett, mert 100 szazalekra adja Clintont) pedig az ami. En nem tudnek jobbat kitalalni, mint statisztikusok, akinek ez a nunukejuk. Mindent tudnak, amit tudni lehet, ez nem igazan tudomany. De lehet komolyabban csinalni, mint ahogy az az ember csinalna, aki egyszeruen megnezi az osszes lehetseges pollt. Ezeknek a szazalekoknak az ertelmezese sem egyszeru, ez nem valoszinuseg szamitas a klasszikus ertelemben, de azert nagyon emlekeztet ra.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.06. 17:17:43

Az NBC/WSJ final poll 4 szazalekos Clinton vezetest mutat. Ez nem arra mutat, hogy Clinton agyon fogja verni Trump-ot, de a 300 elektori szavazatra eleg rendesen. Valoban eleg ovatosnak tunik az 538, de ha ez az algoritmusuk, akkor mit lehet tenni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.06. 17:18:28

A CBS szerint Ohioban es Floridaban dontetlen korul allnak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.06. 17:20:08

Az ABC szerint 5 szazalekkal vezet orszagosan Clinton.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.06. 18:07:05

Sam Wang szerint Nevadaban rendesen alulmerik Clintont.

Mar kevesebb, mint harom nap. Sajnos annak az eselye, hogy most nem az elnokjeloltek, hanem valamilyen rogue group huz valamit nem elhanyagolhato. Barki, aki artani akar Amerikanak az elkovetkezo ket napban fog probalkozni.

2016.11.06. 21:51:55

Ez viszont elképesztő, hogy ilyen konlkúzióval egy szövetségi intézménynél megengedték maguknak az elmúlt egy hét elindítását:
www.wsj.com/articles/fbis-comey-says-new-emails-dont-change-conclusions-about-hillary-clinton-1478464650/?mod=e2fb

Ilyen fokú beavatkozást, persze, közvetettebb eszközökkel, legfeljebb Hoover engedett meg magának, de talán még ő se.

velőtanya 2016.11.06. 23:03:40

@fortin2: @ámbátor: Csak aki nem dolgozik, az nem hibázik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.06. 23:20:41

@fortin2: még a fox news-on is ez a breaking news. általában úgy fogalmaznak, hogy "clinton is cleared" (na a fox nem egészen, de azért a lényeget tekintve mégis).

nem vagyok benne biztos, hogy ez pozitív változást hoz, pedig elvileg azt kellene hoznia. ha ez nincs, clinton simán nyer, az a három százalék ennyit jelentett.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.06. 23:36:52

a chicago tribune az egyetlen nagy lap, amelynek a főoldalán nem a clinton email a vezető hír. talán szerda reggel már nem a chicago cubs world series győzelme lesz a főhír, de még egy ideig az. istenem, hány cubs meccset néztem a kilences csatornán lafayette-ben.

incze 2016.11.07. 01:57:13

@jotunder: @Késes Szent Alia: van itt egy összefoglaló, ill. tételes (state by state) összehasonlítás egy sor előrejelzésről a lap közepetájt.

www.nytimes.com/interactive/2016/upshot/presidential-polls-forecast.html

---
amit a huffpost ír, egyike az olyan hangvételű írásoknak, amik miatt azt gondolom, hogy a demokrata kampány (ideszámítom a huffpostot) kissé tébolyult állapotban van (meg nemcsak a demokrata kapány, ld. adalékul a 444-en referált frentzen interjút - 444.hu/2016/11/06/jonathan-franzen-ha-clinton-gyoz-fegyveres-felkeles-lesz ), amit valamennyire megértek, a fejlemények tényleg erősen cseszegetik az ismert(nek vélt) világ alapjait, de hasznosnak akkor sem gondolom.

(silvernél amúgy szépen ki fog magától múlni a közben megtört trend okozta korrekció, és akkor jobban hasonlít majd a korrigált éték a mért értékhez, pl. nem fordít rajta.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.11.07. 12:26:57

Kedden a választások idején folyamatosan publikussá teszik a részinformációkat, mindent, ami elérhető. Négy éve azok az újságírók, akik birtokában voltak ezeknek az információknak nem tarthattak maguknál mobiltelefont (akkor sem volt erre törvény, csak a szokásjog). Most azonnal ömleni fog minden....

Sam Wang megmagyarázta (elég részletesen), hogy miért halálosan biztos Clinton győzelmében. Lassan de biztosan kiszorítja Nate Silvert a gurudomb tetejéről. Persze ez szerda hajnalban dől el igazándiból. Ha Clinton közel négy százalékkal veri országosan Trumpot és behúz 300 elektori szavazatot (egyet el fog veszíteni, egy Sandersista már közölte, hogy nem adja oda neki a szavazatát), akkor Wang nyert, ha szoros lesz, vagy Trump nyer, akkor Nate Silver lesz a császár.

ámbátor 2016.11.07. 16:48:24

Hát én most úgy látom, hogy van minimum öt állam, New Hampshire-töl Ohio-ig, ami bármerre borulhat. Clinton azért esélyes, mert neki ezek közül sokkal kevesebb is elég. De ezekre az államokra bármit tippelni nagyjából a pénzfeldobással egyenértékü