Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Rajcsányi és a "brancs" (megjegyzésposzt)

2016.08.22. 22:28 | jotunder | 134 komment

 

    " .....   a fentieket leszögezve sem tudom a most beindult lovagkereszt-visszaadási hullámot és különösen annak mások általi, tüntetőleges számolgatását máshogy értelmezni, mint egy hatalmát/befolyását/jelentőségét vesztett, illetve nagyon ráérő brancs aktuális pótcselekvését, heti rendes felhorgadásötpercét, amivel egymás előtt bizonyítani akarják önnön erkölcsi fölényüket....  (Rajcsányi Gellért, Mandiner)"

     stefka.jpg

        Ennek a képnek nincs sok köze a poszthoz, de nem bírtam otthagyni, annyira kis csinos, Stefka István kommunista újságíróként kap éppen díjat Lakatos Ernő elvtárstól, a kép oldalán a kékfényes Szabó, nagyon cukker, Stefka is kapott persze lovagkeresztet, mint a másik egykori kommer, a Bencsik András, de térjünk vissza a poszt témájához.

       Az a matematikus, aki elsők között adta vissza a lovagkeresztjét bőven Széchenyi-díjat érdemelne, amely Széchenyi-díjból most szépen kifocizta magát, de hát pont ez a lényeg, így mulat egy magyar úr. Nagyon  komoly valószínűségszámítási iskolát hozott létre Pesten, a tanítványai is sokra vitték, abszolút megkerülhetetlen ember a maga területén (úgy értem a világban megkerülhetetlen, nem Magyarországon). Hét közös cikke van a Fields-érmes Wendelin Wernerrel. Most komolyan, kedves Gellért, tudod mi az, hogy Fields-medál? Milyen brancsról beszélsz?

       Elfogadom, léteznek olyan baloldaliak/liberálisok, akik marginalizálódtak és akikre most már a kutya sem figyel oda, és talán nem is olyan nagy baj, hogy nem figyel rájuk a kutya sem.  Az is lehet, hogy azok között, akik most visszaadták a lovagkeresztet, volt ilyen ember. Valószínűleg volt. Pont le is szarom.  Itt az történt, hogy egy fasiszta senkinek adtak egy kitüntetést a haverjai, tisztán politikai megfontolásból, mert van egy több százezres szélsőjobboldali réteg, amelyik ma inkább a FIDESZ-re szavaz, mint a Jobbikra és Orbán szeretné, ha ez továbbra is így maradna. Nem kell ezt túlbonyolítani. 

     (írhatnék itt a jelenlegi hatalom hátsószerve körül lebzselő jobboldali"elitértelmiségi" brancsról, akikről Rajcsányi kolléga még  otthon, négy fal között sem merne egy kritikusabbat gondolni, de nem írok, minek)

     Iszonyatosan gusztustalan ez az egész, és igen, beszólogatnak miatta. A beszólásnak az egyik vicces módja pedig az, hogy visszaküldik a fityegőt az Áder Janónak. Nyugaton már megtalálták a sztorit, nyalka SS-szakács arcú Bayer Pubi fotóval van tele az osztrák és a német sajtó. És azok, akik visszaküldték a lovagkeresztet hozzájárultak ehhez, amiért már megérte. Érted? Nem érted. Nem baj. 

  

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9511358044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sárospataki 2016.08.23. 11:00:02

@barsled: ja, én elolvasom mások véleményét, és megpróbálom megérteni. ez nyilván teljesen felesleges, mi több, áruló tevékenység, dehát ez van, mindenkinek vannak hülye izéi.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.08.23. 11:05:01

@sárospataki lány: felcser v. örs egy cluj-napocai bömbike. miért is fontosabb a véleménye, mint bárki másé?

Virág et. 2016.08.23. 11:11:08

@sárospataki lány: Plecsni - plecsni.

"nehéz úgy kivételt keresni, hogy eleve gyűlölöd az egészet, de ez legyen a te bajod."

Nem gyűlölöm, inkább csak megvan róluk a véleményem. A megvetés szó talán találóbb, a gyűlölet az nem illik ide.
Ha hiszed, ha nem, én lennék a legboldogabb, ha kivételekt találnék, de a kemény magban ilyen nincs. Minden nap leszerepel a szavazóbázisuk, az összes közvéleménykutatás egyben ítélet is felettük. A szocikat mi képesek voltunk megbüntetni az ennél kisebb botrányokért. A jobbos szavazó ilyen kritikára nem képes, ezt bizonyítják a számok ma is.

Wolff 2016.08.23. 11:58:07

@sárospataki lány: "nincs lovagkeresztje. köztársasági érdemrendje van, azt adja vissza, szegény ember vízzel gőz, amikor lehet küzdeni a nácik ellen"

Itt ugyan sikerült összekeverned két különböző kategóriát (az érdemrendet és annak fokozatait), bár Krausznak tényleg tiszti- és nem lovagkeresztje volt (a tiszti a második, a lovagkereszt az első fokozat, ami már abból is kitalálható, hogy a modern érdemrendek a középkori lovagrendek leszármazottai vagy imitációi, ahol ugye a lovag volt a közlegény), de ez sem kevésbé vicces, mint Felcser V. Örs a világ nagy része számára joggal ismeretlen figura véleményét tekintélyként hivatkozni, ráadásul két és feledikként, holott pont azt mondja, mint Gellért. Bayer megérdemli (na jó, Gellért kicsit mismásol, de nem mondja ki, hogy nem, helyette kétfenekűsködik) és aki visszaadja az csak nyüszítő ballib.

sárospataki 2016.08.23. 12:07:05

@jotunder: úgyérted, miért fontosabb a véleménye, mint rajcsányi gellérté? mittomén, végülis írtál egy poszt róla, gondoltam, ér annyit.

sárospataki 2016.08.23. 12:14:13

@Wolff: most beleköthetnék abba, hogy 2005-ben nem volt Magyar Érdemrend (2012-ig Köztársasági Érdemrend volt), de igazad van, mea culpa. a többiről már válaszoltam jotundernek (aki legalább olyan ismert, mint rajcsányi gellért, és ismertebb, mint felcser v. örs, tök jó móka ez a tekintélyre hivatkozás, szeretem).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.08.23. 12:15:59

@sárospataki lány: ez egy tahó. rajcsányi csak nem nagyon okos.

Ahava 2016.08.23. 12:16:01

@Muad\\\'Dib: "(...) nem kell sokat erőlködni, hogy találjunk kivetnivaló mondatokat." Komolyan azt gondolod, hogy Bayer Zsolt rasszista, náci őrjöngése az igazi kérdés? Az a félelmetes, hogy a magyar kormánytól magas állami kitüntetést kapott, és ezzel a kormány nyíltan vállalta, hogy értékrendje megegyezik ennek a szélsőjobboldali publicistának az értékrendjével. Ha ez így van, akkor a kormány eljutott oda, hogy már nemcsak reménytelenül szegénnyé teszi és ellehetetleníti az országot, hanem még attól a kevés méltóságától is megfosztja, amire büszke lehetne.

sárospataki 2016.08.23. 12:24:49

@Virág et.: off: más emberek megismerésének és megértésének van egy fontos eleme, ez az un. empátia. más emberek megismerésének van egy fontos gátja, ez a magadból kiindulás.

tehát azt mondani, hogy a jobbos szavazó nem bünteti meg a saját (?!!) politikusait, mint ahogy te/ti (??) megtetted/tétek (!!), az 100% magadból kiindulás és 0% empátia. így nem fog menni, az biztos. nem lehet azt mondani, hogy ha egy jobbos már elég sok balos jegyet mutat fel, akkor duzzogva ugyan, de leveszed a skarlát betűt róla. de mégegyszer, ez nem az én bajom :-)

:on

ingyenebed 2016.08.23. 13:44:12

@sárospataki lány:

tkp mi lehet az a szint, amit már a magadfajta se áll be védeni?

sárospataki 2016.08.23. 14:47:28

@ingyenebed: hát, mondjuk egy ted bundy, de hagyjuk az offot.

esernyősEvezős 2016.08.23. 14:51:58

@flort:
Csak emiatt az egy dolog miatt (belesz@rt ebbe az amúgy zseniális és még ennyi év után is bőven élvezhető sorozatba egy méreteset) jobban utálom ezt az emberforma senkit, mint bármi másért, amit azóta elkövetett.
RP forog a sírjában egyfolytában. Sinkó is.

esernyősEvezős 2016.08.23. 15:02:00

@barsled:
[Egyszer, csak egyszer az életben térne el a bejáratott protokolltól, ahogyan itt MINDEN témában manifesztálódik.
Esküszöm, megköszönném - mert igazából nem az (ál)ellenkezés zavaró, hanem az eltökélt, mindent letipró vakhit.
De nem.
És rohadtul unalmas, hogy az első hozzászólása után pontosan lehet tudni, mi lesz a következő háromban.
Brrrrrr.]

esernyősEvezős 2016.08.23. 15:08:34

@poszt

Rajcsányi csak szofisztikált (???) módon formába öntötte az ún "jobboldali" közönség vérmesebbjeinek véleményét ("Gellértkém, legyen már ez kirakva valami hivatalos formátumban is!"), miszerint igen jó, helyes és üdvös, ha a sok mocskosliberálkommersenki visszaadja a kitüntetést, ezáltal tisztul annak értéke és Bayer meg aztán amúgy is egy tökély, egy különlegesen zseniális ember, akinek a lába porát sem azok, akik most ....
Hát kb. ezeket lehet olvasni a mocskoslipsisajtó különféle orgánumainak kommentszekciójában.
Rajcsányika (meg tegnap StumpfBubika az atv-n) erősen dolgozik a napi betevőért.
Ennyi.

incze 2016.08.23. 15:08:40

@Ababa: az miből derül ki neked, hogy brancson nem az értendő, aki visszaadta?

ennek a publicisztikának van egy gondolati íve. visszaadni az érdemrendet értelmetlen, há' akkor meg mire véljük ezt a dolgot, há arra, hogy van egy jelentőségét vesztett ballib brancs, amelyik hisztizik.

a rajcsányi poszt nagyjából ezen a szinten áll (ugyan megpróbálja eltartott kisujjal, n.b. jó magyarkonzerv hagyomány):

kep.cdn.index.hu/1/0/1253/12538/125386/12538605_f442717ee449772021879dd548d72651_wm.jpg

esernyősEvezős 2016.08.23. 15:11:00

Pásztory Dóri:

"Nem lehet követendő példa az újságírásban és a közbeszédben az a stílus, amit Bayer Zsolt képvisel.
Vissza kell adnom ezt a díjat a lelkiismeretemért, a családomért, akik egymás elfogadására, megértésére és a békés együttélésre neveltek, a tanáraimért, akik az újságírás felelősségére, etikájára és minőségére tanítottak és mindazon jóérzésű emberért, akiket megbántott, akik ugyanezt tennék a helyemben, akik becsületesen, kitartóan, elhivatottan végzik a munkájukat nap, mint nap, csak épp nem egy olyan „látványos" területen, mint a sport, kultúra vagy tudomány, amelyért kitüntetéseket osztogatnak.
Bayer Zsoltot nem ismerem személyesen, nem is ellene szól a vészharang kongatásának eme formája, még csak nem is annak, hogy bárki helyet és teret adna szélsőséges gondolatainak. Sőt, azt gondolom fontos, hogy ne lappangjanak felszín alatt ezek az indulatok és időről időre szembesüljünk, hogy még mindig vannak, akikben ilyen mélyen és magas lánggal forr a gyűlölet, ami azt jelenti egyúttal, hogy még van bőven tennivaló.
A kormány és a döntéshozók figyelmét szeretném felhívni arra a felelősségre, amellyel a gyűlölet legitimizálása jár. Mindenki számára nehezebb, rosszabb, fájdalmasabb jövőt eredményez egy olyan ország, amelyben az indulatok, egymás megbélyegzése, kirekesztése, emberi jogainak sárba tiprása teret nyer. Ez a felelősség ott van a vállukon, amikor egy kitüntetés odaítéléséről szavaznak, amikor egy demagóg gyűlöletkampány elindításáról, a családi belüli erőszakról, a kisebbségek védelméről. Minden egyes megnyomott igen-ben és nem-ben.
Üzenetértéke van a döntéseiknek, ahogy most az enyémnek is.
Éppen ezért köszönettel visszaadom a számomra megítélt és oda adományozott Magyar Köztársasági Érdemérem Lovagkeresztjét.
(a döntésemmel kapcsolatban minden gondolatomat leírtam, így további kérdésekre nem szeretnék válaszolni. Köszönöm a megértést!)"

www.facebook.com/pasztorydori/posts/1741106802796050:0

Őt minek nevezné ez a ..... Rajcsányi???

Pelso.. 2016.08.23. 16:02:18

@sárospataki lány: Pedig még a párt is tartott attól, hogy a a jobbos szavazó megbünteti saját politikusait, hisz pl.az MNB alapítványos bulik esetében a 14'-es választások után léptek igazán a gázra. Persze aztán gyorsan beérett polgári megfontoltság és türelem gyümölcse.

sárospataki 2016.08.23. 16:19:35

@Pelso..: nagyon helyes, minden párt fosson csak a szavazóktól, de én nem erről beszéltem, hanem arról, hogy úgy általában A Jobbos Szavazót (már persze, ha van ilyen) elítélni azért, mert nem csinált meg olyasmit, amit a fenti hozzászóló megtett egy másik párttal, másik szituációban - ez több, mint vicces.

sárospataki 2016.08.23. 16:21:07

@Pelso..: (és még viccesebb ingyenebed nevű nikk erre a fejtegetésre adott reakciója, hogyaszondja - ha jól értem - én bajer zsoltot védem)

Pelso.. 2016.08.23. 16:38:27

@sárospataki lány: Elítélni, ugyan már. Miért is ne mérjenek az emberek különböző (morális, -jaj mii az..) mércével, ha egyszer erősen eltérő a vakrajongási együttható?:)

sárospataki 2016.08.23. 16:47:51

@Pelso..: jó, az olvtárs a megvetés szót használta, valóban nem megvetés. és igen, mindenki úgy él és ítél, ahogy akar, elnézést az offolásért :-)

ATCG 2016.08.23. 18:13:22

@Virág et.:
esernyősEvezős 2016.08.23. 15:43:34

magyarnarancs.hu/belpol/angyan-jozsef-kilepek-a-professzorok-batthyany-korebol-100561

klorofilll 2016.08.23. 18:28:14

@incze:

"mire véljük ezt a dolgot, há arra, hogy van egy jelentőségét vesztett ballib brancs, amelyik hisztizik"

Mondjuk ez a világmagyarázat egy az egyben fellelhető Jótündér munkásságában is. :P

seol 2016.08.23. 19:53:56

@sárospataki lány:

A facebookos teljesítménye alapján középszerű megmondóhódocska abból a brancsból, amelyet ma Magyarországon vicceskedve jobboldalinak neveznek. Az viszonylag hidegen hagy, kivel mennyire közvetlen a kapcsolata.

Virág et. 2016.08.23. 20:03:13

@sárospataki lány: Amit leírsz annak semmi köze az empátiához.

"tehát azt mondani, hogy a jobbos szavazó nem bünteti meg a saját (?!!) politikusait, mint ahogy te/ti (??) megtetted/tétek (!!), az 100% magadból kiindulás és 0% empátia. így nem fog menni, az biztos. nem lehet azt mondani, hogy ha egy jobbos már elég sok balos jegyet mutat fel, akkor duzzogva ugyan, de leveszed a skarlát betűt róla."

Ez nem balos jegy. Minden választópolgárnak elemi kötelessége, hogy a rendelkezésére álló egyetlen eszközzel, a voksával jutalmazza vagy büntesse a politikusait. És igen, elvárom a jobboldali választóktól is, hogy megtegyék ezt. Nem azt várom el, hogy a szocikra szavazzanak, de azt igenis, hogy ha úgy érzik, hogy nem megfelelően mennek a dolgok, akkor azt az urnáknál mutassák is meg. Ez nem háború, vagy vallás, a politikai párt az nem rock-banda, ők meg nem groupie-k, a pártvezér az nem guru egy szekta élén. Mert ha mindig összezár az a sor, akkor semmi nem fogja arra ösztökélni a politikust, hogy változtasson. Minek, ha ennyi is elég?

Mi, balos szavazók megtettük ezt 2010-ben. A Fidesz szavazói 2014-ben leszerepeltek, csúfosan. És azóta is leszerepelnek. Amikor eljönne az igazság pillanat, mindegyik behúzza fülét-farkát és beikszel a narancs mellé.

Ezek miatt van lesújtó véleményem a jobboldali törzsszavazókról. Mert nem gondolkodó emberek, hanem sikítozó tini-groupie-k módjára viselkednek. Zombik.

sárospataki 2016.08.23. 20:47:55

@seol: van olyan látószög, amelyből minden erdélyi embert vicceskedve jobboldalibak lehet nevezni (kivéve parászka borókát).

Tehéntőgy 2016.08.23. 20:59:23

@Virág et.:
Mondjuk Bayerrel az a helyzet, hogy mivel folyamatosan emelte az ingerküszöböt, sokan egyszerűen abbahagyták az olvasását, ezért emlékeznek annyian csak a gázbataposós állatságaira. Így mikor megírta pl. ezt az egész lenyűgöző történelemhamisításokkal és közönséges ostobaságokkal teli cikket Imrédy Béláról www.facebook.com/notes/el%C3%A9g/bayer-zsolt-t%C3%B6rt%C3%A9nelem%C3%B3ra/321116871248326/ , már fel sem tűnt senkinek, hogy a Fidesz egyik fő megmondója épp követendő politikai idolnak állít be egy háborús bűnöst.
Ez nekem simán elképesztőbb szöveg volt, mint sok minden, amit most idéznek a Zsoltitól. Vajon volt-e már egyáltalán olyan "ballib" publicisztika, amelyik az orbáni szabadságharc ideológiai elődjéül Imrédy 1938-39-es fasiszta kísérletét tüntette fel?

sárospataki 2016.08.23. 21:01:00

@Virág et.: most képzeld el (empátia-gyakorlat kezdőknek), hogy a fidesz-szavazók nagy része az egyenleg megvonása után azt mondja, hogy basszameg, azért a fidesz még mindig megérdemli az ikszet. nem kell igazságként elfogadni, csak elképzelni, megpróbálni ilyen fejjel gondolkodni. ha ez megvan, akkor megbolondítom azzal, hogy sokan konjunktúra-okokból szavaznak a fideszre, mások szerelmesek viktorba, stb, máris lehetetlen A jobboldali szavazóról beszélni.

ezt nagyon sokminden befolyásolja egyébként, ha lenne bármilyen alternatíva, akkor az iszonyatos sebességgel erodálná a fideszt. illetve hogy ontopik is legyek: ha bajer zsót alternatívája, mintegy ellenpontja nem tótavé árpád lenne, mert amikor ezt így végiggondolja az egyszeri fidesz-szavazó, és ha voltak kétségei is addig, akkor szépen behúzza az ikszet. ha érted, mire gondolok. én egyébként sajnálom, hogy a tömegpszichózis és a vállalhatatlan alternatívák végül az ilyen bájerzsolti publicisztikai mélységeket is szalonképessé teszik (vagy legalábbis annak látszatát keltik), de amikor a baloldali értelmiségi narratíva két lépésből eljut a bájer zsolt náci, tehát ti jobbosok is azok vagytokig, akkor az addig zsolttol enyhén undorodó egyszeri fidesz-szavazó "kapjátok be az összes faszomat" felkiáltással húzza be megintcsak a (még csak képzeletbeli) ikszet.

sárospataki 2016.08.23. 21:05:06

@Tehéntőgy:

"Vajon volt-e már egyáltalán olyan "ballib" publicisztika, amelyik az orbáni szabadságharc ideológiai elődjéül Imrédy 1938-39-es fasiszta kísérletét tüntette fel?"

lmgtfy:

nol.hu/archivum/archiv-495494-294654

sárospataki 2016.08.23. 21:05:45

@sárospataki lány: nem mintha ez indok lenne az orgoványozáshoz.

Tehéntőgy 2016.08.23. 21:20:58

@sárospataki lány: Wow, és tényleg.
Az, hogy Bayer és Debreczeni ugyanazt gondolja az Orbán-rendszer ideológiai gyökereiről, miért is lenne indok az orgoványozáshoz? Itt kezdődne az árkok betemetése nem ;-) ?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.08.23. 21:26:43

@sárospataki lány: itt valószínűleg arra céloz Debreczeni, hogy Imrédy Béla be akarta vezetni a rendeleti úton való kormányzást, és ez az ötlet valamilyen formában Orbán idején is felmerült. ez jelenti a "parlamentarizmussal" való szembenállást.

incze 2016.08.23. 21:27:17

@sárospataki lány: bayer ellenpontja nem tótavé. bajer ellenpontja te vagy, ő ugyanis egy durung, te pedig az a masszív alaktalan tehénlepény vagy, amiben az efféle husáng kinő és tenyész. (ahogy viktor mondta áll a ner mint a cövek, vagy valami ilyesmi, de ha agyonvernek sem nézek utána, elég annyi, fos+cövek=ner, ez az alampegyenlet.)

és igen, ilyeneket én mindig empátia rohamomban írok, de azt egy percig sem gondolhatod komolyan, hogy ha valaki beleéli magát a másik helyzetébe (plö a tédbe), az okvetlen kedvezőbbre, vagy enyhébbre fordítja a megítélést, sőt.

Muad\\\'Dib 2016.08.23. 21:59:09

@incze:
Nem, ezt véletlenül sem gondolja senki. Sem az ecceri fityeszes, sem az ecceri lobbikos, sem az ecceri liberális.
Ugyan állítólag jó pár elvetemült alak gondolkodik így világszerte, de ezen ismeretlen létformák nem részei a balkáni ugarnak...

sárospataki 2016.08.23. 22:03:34

@incze: jaj, csak nehogy elvigyen a hercátták, inkább nem vitatkozom, jó?

sárospataki 2016.08.23. 22:05:01

@jotunder: bocs, én csak addig olvastam a cikket, hogy van benne orbán meg imrédy és írta debreceni. ha mindent elolvasnék minden hülyétől, akkor hogy tudnék kommentelni szabadidőmben? :-)

DarthVader 2016.08.23. 22:46:54

Ahogy látom, A Fidesz vezérkar, élén Orbánnal, alaposan tanulmányozta Németország történelmét a két világháború között. Tanulékonyak a fiuk, a metódus működik. Csak megálltak a történelem tanulmányozásában 1944-nél. Úgyhogy Zsótinak figyelmébe ajánlanám Julius Streicher életművét és életútját. Igen, a végét is. Tanulságos.

Wolff 2016.08.23. 23:11:41

@sárospataki lány: Mert az érdemrend és annak fokozatai nem két kategória, akármi is az érdemrend hivatalos neve? Tudod, a lovagkereszt egy fokozat, akárminek is a fokozata, az érdemrend meg az, aminek a lovagkereszt az egyik fokozata és te egészen jól idézhetően azt állítottad, hogy a visszaadóknak nincs lovagkeresztje, pedig hát ezek szerint azt akartad mondani, hogy nincs magyar lovagkeresztje, csak magyar köztársasági van. Nahát, ez pont nem azt jelenti, amit mondtál. Szóval örülnék ha belekötés helyett (amivel csak még nagyobb hülyét csinálnál magadból) elárulnád milyen területen dolgozol és mely munkáidra vagy büszke, mert ilyen logikai képességekkel rendelkező alkotótól inkább tartózkodnék.

seol 2016.08.23. 23:19:05

@sárospataki lány:

Ez egy igen szép hülyeség, engedd meg, hogy gratuláljak. Vagyunk itt mindenfélék, jobboldaliak is, baloldaliak is és olyanok is, akiket (csak) Magyarországon szoktak jobboldalinak nevezni, mindenféle. :)

De hogy te is értsd, átfogalmazom: az illető facebook-oldala kifejezetten nerkompatibilis. Bár láttam már sokkal rosszabat is, az igaz.

seol 2016.08.23. 23:23:52

@sárospataki lány:

Á, szóval úgy érzed, hogy az ecceri fideszes törzsszavazó annak alapján ikszel, hogy az ún. baloldali értelmiség (fideszes jelentése: mindenki, aki nem fideszes) milyen hülyeségeket és nem hülyeségeket beszél? Miért vagy ennyire rossz véleménnyel a fideszes szavazókról?

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2016.08.23. 23:46:46

@sárospataki lány: "Viszont van egy másik álláspont azért (és örsöt sem szeretem, mert nagy a pofája, de ez most csak lazán kapcsolódik)"

Én a dolgokat bonyolítani szeretem, de ennek kapcsán egyszerűsíteni fogok: Bayer Zsolt többször és egyértelműen rasszista dolgokat írt le (ezek például egyértelműen rasszista kijelentések: " Mert a brooklyni zsidó pénzügyesek és a Wall Street-yuppie-k mérhetetlen pénzsóvársága"; "Ők a mi indok-zsidóink – értsd: a puszta létezésük indokolja az antiszemitizmust…", stb.). Nem olvastam a gulágról írt dolgait, és én is fontos témának tartom a gulágot.

De a rasszista kijelentéseket nem képes ellensúlyozni sem ez, sem más vélt vagy valós erénye. Tudomásul veszem azt a realitást, hogy a magyar jobboldalon a rasszizmus a legszigorúbb értelmezés szerint sem több egy illetlenségnél, tehát egy olyan dolog, ami adott (azaz ritka) esetben nem teljesen szerencsés, de bőven ellensúlyozható, ha valakinek a megfelelő véleménye van az orbáni adópolitikáról vagy menekültpolitikáról. Viszont a másik oldalon még van egy réteg, amit Rajcsányi teljesen jogosan hív "jelentőségét vesztett" rétegnek, amely számára egyszerűen nem vita tárgya, hogy valaki a rasszizmussal diszkvalifikálta magát a díjazhatók köréből. Adott esetben muszáj a rasszistákkal vitatkozni, adott esetben kell azok félelmeiről vitatkozni, akik valamiért a rasszizmusban látják a megváltást, stb., de azt a vitát, hogy a rasszizmus pusztán egy közpolitikai vélemény, azt a vitát néhányan végérvényesen lezárták magukban. Bayer "újságírói tevékenységét példaértékűnek" nevezni nyilván a rasszista közbeszéd legitimációja lenne még akkor is, ha nem ez lenne a szándék, de egyébként pont ez a szándék. Ez a rész ennyi és kész.

Hab a tortán, hogy Bayer ráadásul nagyon gyáva. Leírja a keményebbnél keményebb dolgokat, de nem áll ki mellettük soha, hanem elsunnyogja. Ha megtámadják egy egyértelműen rasszista vagy egyéb oknál fogva vállalhatatlan kijelentése miatt, akkor azt mondja, hogy nem úgy gondolta, félreértették a szerencsétlent, és hogy hogy gondolhatja bárki, hogy ő úgy gondolja. Aztán lapít, soha nem mondja meg, hogy mire gondolt valójában, mert persze nincs is semmilyen reális alternatív értelmezés. Tipikus Fidesz szélsőjobber értelmiségi magatartás, hogy kemény dolgokat mondunk, összekacsintunk, cinkos mosoly hozzá, de még véletlenül sem vállalnánk fel nyíltan, amit minden magyar -- barát és ellenfél egyaránt -- pontosan ért.

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2016.08.24. 00:17:00

@Muad\\\'Dib: "Hanem az, hogy a millió lehetőség közül, amivel Bayert lehetne ekézni, kiválasztanak egy mondatot, és a legszebb fityeszes hagyományokat követve szándékosan félreértelmezik és csúsztatnak."

Teljesen jogos. Sajnos viszont ide tartozik az is, hogy az említett fityeszes hagyomány politikailag nagyon sikeres, és alapvetően mindenki arra a következtetésre juthat, hogy minél inkább így kommunikál, annál sikeresebb lehet (a politikában és a piacon is). A 23 millió romántól kezdve sok példa van erre a baloldalon is. Úgy gondolom, hogy az a baloldal, ami Magyarországon választást tud nyerni, az valószínűleg minden eddiginél aljasabb lenne. Ez nem csak kínálati probléma, ez keresleti probléma is. Ez van. A népnek joga van eldönteni, hogy ezt szeretné-e vagy sem, és a jelek szerint ezt szeretné. Ezután lehet panaszkodni, hogy miért nem próbálja meg senki máshogy, de az igazság az, hogy eddig is megbukott mindenki, aki máshogy próbálta, és jó eséllyel a jövőben is így lesz. De ne legyen félreértés: egyetértek veled, többre kell törekedni ennél.

seol 2016.08.24. 00:31:57

@ulloiut:

A "23 millió román" a jobboldali ilyesmikhez tartozik, nem a baloldaliakhoz. (Mivel nem a kettős állampolgárságos népszavazással kapcsolatban hangzott el, ahogy a jobboldalon azt hazudni szeretik, hanem egy jóval korábbi Orbán-Nastase paktum kapcsán.)

2016.08.24. 02:30:33

@seol: Igen, ezen paktum kapcsán találta ki a "baloldal" (vagyis saját dicsekvése szerint a Gyurcsány and Co kampánystratégiai csapat). A jobboldali legendáriumnak nem az a hazug pontja, hogy ez a baloldali gyűlöletkampány része volt (az volt ugyanis), hanem az, hogy ezzel kezdődött volna a gyűlöletkampányolás. Az jóval korábbi sztori, a kezdeteit definíció kérdése meghatározni, vissza lehet menni az Apák és fiúkig vagy a baloldal "zsideszezéséig". De hogy OV és köre (első helyen Kövér mai közjogi méltóság) már 92-93ban milyen zsigeri gyűlölettel beszélt/gondolkodott az szdszes világról, arra sokan emlékszünk. Szegény Kövérnél ez beragadt, OVnél pedig világideológiai és kampánytechnikai rangra emelkedett/süllyedt. Soha, de soha nem fognak ebből kijönni, ezért mindaddig, amíg a magyar választók jelentős tömegeire + a jobboldainak definiált értelmiségi-újságírói-nyalonci-megmondói szubkultúrára hatásuk lesz (vagyis még egy-két évtizedig), ez az irány meghatározza majd a hazai politikát, akár Sorosozással, antiglobalizmussal, nemzeti hőbörgéssel, értelmiség-ellenességgel bármivel is fejeződik ki.
Ez a nemzeti fátum, tenni ellene nincs mit.

flort 2016.08.24. 05:42:35

@ulloiut: viszont egy nem élőszóban, hirtelen elmondott, hanem leírt szövegből csak úgy lehet kiragadni mondatokat, ha azokat valaki elhelyezte bennük (ebben különbözik Kövér úr kötelezésétől). Legyünk benne biztosak, hogy nem véletlenül került bele a szóban forgó mondat, mint ahogy az állandó kurvanyázásnak is fontos szerepe van Bayernál.

Például: ezt a kiragadott mondatot, vagy akár csak nyomokban ehhez hasonlót tudnátok idézni ettől a ...?

I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal."

Virág et. 2016.08.24. 07:07:49

@sárospataki lány:

Elképzeltem. És én is voltam zsenge gyermek, mint aki most te vagy és én is néztem párás,csillogó szemmel a világba, tele empátiával és megpróbáltam beszélni,érvelni a jobboldali keménymaggal. Találd ki, mennyi értelme volt. Az én cinizmusom egy évtizedes folyamat eredménye, nem előítélet. A kiindulási pont kb a te szinteden lévő gyermeki naivitás volt. Onnan jutottunk el ide és ebben nem nekem volt kemény munkám elsősorban.

"hogy a fidesz-szavazók nagy része az egyenleg megvonása után azt mondja, hogy basszameg, azért a fidesz még mindig megérdemli az ikszet. nem kell igazságként elfogadni, csak elképzelni, megpróbálni ilyen fejjel gondolkodni. ha ez megvan, akkor megbolondítom azzal, hogy sokan konjunktúra-okokból szavaznak a fideszre, mások szerelmesek viktorba, stb, máris lehetetlen A jobboldali szavazóról beszélni."

Nem lehetetlen. Főleg, hogy én a jobboldali keménymagról beszélek. Arról a másfél millióról, akik akkor is a Viktorra szavaznak, ha cigánygyerekek potyognak az égből. Nem mindenkiről, aki valaha odahúzott egy ikszet. A törzsszavazókat meg nem érdekli a konjunktúra, ne áltassuk magunkat. Akkor is kimentek birkamenetben megvédeni a kétharmados kormányt a fantomellenségtől, amikor Matolcsynak sikerült gazdasági válság nélkül a pluszos fejlődést, amit Oszkótól örökölt áttolni mínuszba. A magyar gazdaság fejldőése még ma is, amikor pedig nincs Németországot is recesszióba taszító világválság (sőt...) elmarad a régiós társaink fejlődési mértékétől. Sereghajtók vagyunk ebben is. Ez csak a 2008-9-es pénzügyi válság mínusz sok százalékához mérten számít eredménynek, de büszkeségre okot nem ad. Ha valaki nem hiszi, akkor vigyázó szemét tessék Csehországra vetni, akik mögülünk indultak és már kétszer leköröztek minket. Nekik elérhető közelségbe került a német-osztrák jólét. Nekünk maradt a kerítés, meg az azt szaggató lábszagú pálinka és az urambátyám rendszer egy zsebellentengernaggyal.

Összegezve: akikkel nekem bajom van az MIND szerelmes a Viktorba. Nincs kivétel. Ez egy szekta, itt az észérvek, az empátia nem segít. Sajnálni szabad őket, de ennyi. A meggyőzés ezeken nem fog.

"egyébként, ha lenne bármilyen alternatíva, akkor az iszonyatos sebességgel erodálná a fideszt"

Méretes nagy közhely ez és még csak nem is igaz. Volt, van alternatíva. A probléma csak az, hogy ahányan vannak ebben az országban, annyifélét akarnak az emberek. Itt az igazi alternatíva egy másik Kedves Vezető lenne, mert csak a szerelem tudja legyőzni ezeket az irreális és sokszor egymást kizáró elvárásokat. Magyarország még nem nőtte ki a Horthy-Rákosi-Kádár korszakokat. Nekünk egy Apuka kell, aki majd megmondja meg elintézi. Ebben a tekintetben a Gyurcsány-rajongó ex-kapcsolatos rokkantakról ugyanúgy megvan a véleményem, mint a jobbos groupie-król. Nem gondolkodó emberek. A probléma az arányokkal van: míg a baloldalon ők egy vicces kisebbség, akiken röhögni lehet, addig a jobboldalon ez a mainstream.

"ha bajer zsót alternatívája, mintegy ellenpontja nem tótavé árpád lenne"

Bayernek nem Tóta W az ellenpontja. Bayer ellenpontja valami névtelenül akasztani próbáló, fröcsögő baller fotelforradalmár kommentelő. Talán. Tóta W soha nem relativizálta a történelmet, Tóta W világnézete konzisztens, nem járta végig a fideszes liberálisból ájtatos konzi utat. Tóta nem kurvaanyázik öncélúan gyűlöletből. Úgy általában a trágárságainak célja van és nem az, hogy a kormányoldal aktuális ellenségei ellen a gyűlöletet még jobban felkorbácsolja. Tótával lehet beszélni, a bejegyzései alatt és sokszor válaszol is. Tóta nem hamisítja meg a tényeket, mint ahogy Bayer teszi: nem költi újra a történelmet, nem talál ki nem létező dolgokat, ferdíti a valóságot. Leírja a véleményét a legjobb tudása szerint, ami valakinek vagy nem tetszik vagy tetszik, de olyan mértékű történelemhamisítást nem végez, mint Bayer. Ha időmilliomos lennék már rég csináltam, volna egy Bayer-figyelő blogot, ahol hetente korrigálnám a szándékos csúsztatásokat a szösszeneteiben.

"a baloldali értelmiségi narratíva két lépésből eljut a bájer zsolt náci, tehát ti jobbosok is azok vagytok"

Ma már rég nem ez a narratíva, jó reggelt! Ez 10 évvel ezelőtt még így lett volna, de ma a narratíva az, hogy akik ezt a hatalmat fenntartják, azok nem nácik, hanem vagy cinkosok vagy ostoba groupie-k. Ezt a nézetet magam is osztom.

Szindbad 2016.08.24. 07:53:58

Doromboló cica díjat Rajcsányinak.

Tehéntőgy 2016.08.24. 08:42:06

@Szindbad: Az megszűnt. Ahogy az ilyen ország pedig nincs is. Új világ virradt a lángoktólöleltre.

Amúgy nyilván pontosan érti ergé, miről van itt szó. Azért ír másról. Nem hülye és nem naiv.

Muad\\\'Dib 2016.08.24. 08:51:05

@Virág et.:
Mindig az a mondás, hogy de igenis van alternatíva. De mégis kik az alternatíva egy "jobboldali" (mondjuk inkább úgy fideszes) szavazó számára?
Az mszp (majd utólag kifehérítjük a pártkasszát, így megye ez), dk (kétes erkölcsű alakok gyűjtőhelye), együtt/pm (akik még a saját húsz fős táborukkal sem tudják megbeszélni mit is szeretnének, szóval különváltak), a lobbik (hagyjuk)? Az LMP mondjuk szerintem alkalmas lehetne, de mivel nekik önálló gondolataik is vannak (nem a 40-50 minden oldalon előforduló megmondóember után sorakoznak fel), így mind bal- mind jobboldalról évek óta kilövési parancs van érvényben rájuk.

esernyősEvezős 2016.08.24. 08:58:19

@barsled: Jogos.
(de kevésbé akartam agresszív lenni ...:-)

Pelso.. 2016.08.24. 09:11:29

@sárospataki lány: "nem kell igazságként elfogadni, csak elképzelni"
Még ha véletlen is, jobban nem világíthattál volna rá a Fidesz kínálta kilátástalan és koncepciótlan jövőképre. Így már az anno odavetett egyszavas választási program sem oly meghökkentő.

dvhr 2016.08.24. 09:27:36

@Pelso..: Sőt, kormányprogram.

dvhr 2016.08.24. 09:31:23

@seol: Ez a rekord azota megdolt: Orban 100 millio menekultet iger.

nevetőharmadik 2016.08.24. 10:10:57

Régebben előfordult, hogy olvastam ergét. Voltak olyan posztjai, amikben kritizálta a Fidesz egyik-másik vállalhatatlan hülyeségét. Nem voltak ezek a posztok rosszak, de csak egyetlen dolgot tudtam rájuk mondani:

"Igen ergé, de te is pontosan tudod, hogy a következő választásokon úgyis behúzod az ikszet a Fidesz mellé."

És most ez.

Végtelenül elszomorító látni az ő példáján keresztül egy megtört gerincű szellemet.

Pelso.. 2016.08.24. 10:35:51

@dvhr: Az mindegy. Minden mindegy:)
Különben meg, betartották? Be, sőt.

kisa 2016.08.24. 12:10:24

Poszt: Azért szerintem az egyre bővülő listán akad egy pár olyan név, akik nem sorolhatók be a " hatalmát/befolyását/jelentőségét vesztett, illetve nagyon ráérő brancs aktuális pótcselekvése" kategóriába.
444.hu/2016/08/22/visszaadott-lovagkereszt-szamlalo

sárospataki 2016.08.24. 12:32:17

@seol: és a cirkusz, hogy ha megadja orbán az állampolgárságot az erdélyieknek, akkor ott fognak tolongani másfél millióan megnyerni a választást a fidesznek? vagy a fideszes doktorúr ilyen irányú megjegyzései? egyébként mint erdélyi, azt valamennyire belülről látva szerintem jóval konzervatívabb és nemzetibb (érthető módon), szóval felületesen szemlélve simán ez lehet az érzése valakinek.

sárospataki 2016.08.24. 12:34:45

@seol: a fideszes szavazók minősítését maghagyom másoknak, vannak itt elegen :-) de az biztos, hogy a fideszre szavazás mechanizmusába mélyen beépül a veszélyeztetettség-érzés (újra jönnek a komcsik, nemzetellenesek, ezek stb), és elég egy kis trigger, hogy ez aktiválódjon, és felülírjon sokmindent.

sárospataki 2016.08.24. 12:44:24

@ulloiut: ezzel nagyrészt egyetértek, annyit tennék hozzá, hogy lehet, hogy amíg jobboldalon a rasszizmus megítélése lehet gyenge, vagy súlyos, ám mindenképpen megbocsátható bűn, addig a baloldalon a rasszizmus és a rasszisták elítélése az a jolly-joker-tett, ami a legnagyobb szélhámost is tisztára mossa.

a helyzetet mindenképpen bonyolítja a rasszizmus-kártya sokszor indokolatlan használata, valamint az is, hogy mindkét oldal mást ért rasszizmuson, pl. van aki szerint azt mondani, hogy a cigánygyerekek eltérő kulturális háttere miatt másfajta oktatási megközelítést igényelnének az gusztustalan rasszizmus, mások meg bájer gázbataposós cikkét sem érzik annak. továbbmegyek, a nemzetközi baloldalizmus egy része a zsidósággal kapcsolatos negatív kijelentéseket nem tekinti rasszistának, ugyanakkor pl. breivik kifejezetten filoszemita nézeteket vall.

sárospataki 2016.08.24. 12:53:25

@Virág et.: a keménymag leírása helyes, annyi módosítással, hogy a szerelmes keménymag az nincs több 1M körülinél, és csak azzal választást nyerni nem lehet. főleg úgy, hogy ez a réteg jellemzően kifutó, tehát mondjuk a 18-as választáson közel sem lesznek annyian, mint a 14-esen. velük valóban nem lehet beszélni, érvelni, gondolati rendszerük, buborékjuk elég bonyolult és nagy ahhoz, hogy valósnak tűnjön (hiszen mindenre választ ad), viszont eléggé zárt ahhoz, hogy a kétség ne tudjon befurakodni. és hogy a baloldalon ilyenből kevesebb van, azért van, mert a baloldali szavazótábor eleve feleakkora :-) én ezt nem jobboldali sajátosságnak tartom, egyrészt az elég nagy mintákon a hülyeség eloszlása ugyanolyan, másrészt nincs kiért rajongani jelenleg.

bájernek meg pontosan az az ellenpontja, akit annak gondolnak azok, akik ellenpontot keresnek. heti hetes, tótavé, parakovács, mind ellenpontok, hidd el nekem.

sárospataki 2016.08.24. 12:54:17

@Wolff: te elolvastad, amit írtam, vagy csak egy mondatot?

Jorgos Vadefakisz 2016.08.24. 12:58:21

@zsebatya: Már aszittem, a Rajcsányiról írsz, de a végén "rájöttem", hogy a Bayerről. Hát ezt nagyon rosszul érzed. És qrva nagy baj van.

incze 2016.08.24. 13:40:16

@jotunder: orbánnál ez nem ötletként merült föl, hanem de facto gyakorlat, ha de jure nem is.

incze 2016.08.24. 13:46:23

@klorofilll: szerintem ez a két dolog nem hasonlít.

jt ballib megmondó embereivel neki az a baja, hogy nincsen mögöttük teljesítmény, és ez a velük baj akkor is, amikor pozícióban vannak, meg akkor is, amikor a partvonalról rázzák az öklüket (lehet rajta vitatkozni, hogy az adott produkció teljesítmény, vagy sem, és hogy van-e egyáltalán tér teljesítményt produkálni).

rg hisztiző, eljelentéktelenedett ballibje mindenki, akinek nem teccik a rencer. pl. snétberger (mert mi másért nem teccik).

TG69 2016.08.24. 14:17:57

@sárospataki lány: Pont ez a lényeg ez a "komcsizás", aminek annyi létjogosultsága van, mint a nácizásnak baloldalról. Ergé fiatal és nem tekinthető szélsőségesnek, mégis bármikor felpiszkálható egy akár teljesen ártatlan erkölcsi/politikai akcióval is és rögtön lejárt szavatposságú brancsozik. Ez a gyűlölet/félelem komponens teljesen irracionális a jobboldalt keresztül kasul átszövő volt kommerekkel az élen. A másik gond a jobboldaliakkal, hogy az előzőekből is adódóan még mindig azt képzelik, hogy a jobboldali politizálás/létezés itt és most még mindig minőségileg jobb és ez megint egy nagy önbecsapás, az ország pontosan ugyanott tart, mint ahogy azt az mszp-sek átadták, nem tettek hozzá semmit és a még így is fennálló lehetőségekből inkább elvettek ill. a jobboldali elit átlagban semmivel sem jobb/több sőt...

Yorik 2016.08.24. 15:15:49

@Muad\\\'Dib: A pártpolitika kicsírázhatna konkrét ügyek támogatásából is, nem kellene feltétlenül pusztán a hatalom megragadásáról szólnia. Be lehetett volna állni mondjuk Ángyán, Hadházy, Pukli stb. mögé, amelyik tetszik - az egész országot negatívan érintő folyamatok ellenében. Fel lehetett volna állni a színpadra, és kimondani, hogy én ugyan jobboldali ember vagyok, de ez és ez nagyon nem tetszik. Ha lennének elegen, és megtalálnák egymást, abból bármikor lehetne valami. Vagy új párt, vagy a Fidesz valamilyen szintű reformjának kikényszerítése. De nincsenek elegen, sőt, szinte egyáltalán nincsenek. A jobboldali szavazók többségének elég annyi kormányprogramnak, hogy "folytatjuk". A tábor fontosabb.

Tgr 2016.08.24. 19:15:14

Ez a brancsozás lényegében a politika erkölcsi dimenziójának tagadása; a mandineres ifjúfidesznyikek már régóta ezt a vonalat nyomják (nyilván mert máskülönben nem tudnának tükörbe nézni reggelente). A rasszizmus is csak politikai termék, mint a polgári értékek, az ellene való kiállás is politikai termék kell, hogy legyen, mert *minden* politikai termék. Stumpf András népszavazós cikkében ( mandiner.blog.hu/2016/08/13/tudta_a_baloldal_epp_most_hagyta_ki_az_evtized_zicceret ) jobban látszik ugyanez: hogy az adott dolog, ami mellett/ellen kampányolni lehet, helyes-e, az egyszerűen nem is merül fel legitim kérdésként, csak az, hogy politikailag a mellette vagy az ellene előnyösebb. A nagy dohánycégek menedzserei gyakran maguk is láncdohányosok lettek, kellett a lelki egyensúlyhoz hogy az ember elhitesse magával, hogy nincs is semmi szörnyű abban, amit ő elad a népnek; a jobboldali rezsimértelmiség tagjai, akik a politikai cinizmust próbálják eladni, maguk is cinikussá lettek.

Újdonság persze nincs benne, a kezdetektől ezen az alapon ment az Orbán-rendszer legitimációja (emlékezzünk például "az alkotmánymódosítás a törvényes volt, tehát legitim volt" típusú ekvivokációkra).

Tgr 2016.08.24. 19:26:40

És hát persze a jobboldali szavazók nagy többsége szerint Bayernek teljesen igaza van, ő a bátor ellenálló, aki ki meri mondani, amit mindenki más csak gondol. (Mi ellen, mi ellen, hát a ballibkomcsizsidósoros háttérhatalmak ellen. Aki kételkedne benne, hogy ma Magyarországon egy Fidesz által kitartott publicistának folyamatos elnyomás, rettegés és PC-terror az élete, olvasgassa mandineres szerzők tumbliját.) Az a vélemény, hogy minden magyar baj forrása a zsidók, a cigányok és újabban a menekültek, és ha nem is feltétlenül kéne őket helyben legéppuskázni, de minimum az elsőt háttérbe szorítani, a másodikat bekeríteni, a harmadikat országon kívül tartani - szóval ez ma nem számít szélsőséges véleménynek, az átlag fideszes szavazó teljes meggyőződéssel vallja. Miért is ne vallaná, amikor ezt kapja orrba-szájba az állami és az oligarchai médiából (és ha olyan generáció vagy demográfia vagy, ami nem elsősorban az internetről tájékozódik, akkor ez szinte az összes média: tévé, rádió, plakát, a nyomtatott újságoknak is a nagy része). Nem a semmiért kapta a Zsóti a kitüntetést, 2002-2004 körül úttörő munkásságot végzett ilyen téren. Mostanra az út ki van törve és autópályává szélesítve.

feketeesfeher 2016.08.24. 19:48:10

@sárospataki lány:

A fidesz évi úgy 10 milliárdot fordít arra, hogy az általad képviselt narratíva igaznak tűnjön.

Bagatell összeg.

esernyősEvezős 2016.08.24. 21:11:51

@Tgr:
Stumpf ezt a dumát lökte tegnap este az egyenesbeszédben, bicskanyitogató stílusban és marhára nem értette, amit a másik két ember próbált neki elmagyarázni ezzel kapcsolatban (igen, azt, amit itt te is említettél!)

velőtanya 2016.08.25. 01:21:10

Bayer, Rajcsányi, és a cirka másfél milla hívő szemszögéből ez a dolog így néz ki:
mandiner.hu/cikk/20160824_bayer_zsolt_nevsorolvasas

(további nyolcmilliónak nincs véleménye, de bőven megteszi nekik ez a narratíva - nem oszt, nem szoroz, csak legyen sör, nemzeti érzés, meg néhány aranyérem az olimpián)

heptakontanonaéder 2016.08.25. 02:31:00

@Virág et.:
...ha a hülyeség és a szorgalom frigyre lép, hát fura kimérák tudnak születni.

heptakontanonaéder 2016.08.25. 02:33:36

@Virág et.:
Vannak, csak nem közösködnek _EZEKKEL_.

Geo_ 2016.08.25. 19:30:10

@jotunder: Ha arra kerül a sor, a mandineres, jobbklikkes fijjuk megállnak egy határnál, mint Grósz Károly a reformokkal...

közösperonos átszállás 2016.09.01. 10:27:12

@sárospataki lány: "és a cirkusz, hogy ha megadja orbán az állampolgárságot az erdélyieknek, akkor ott fognak tolongani másfél millióan megnyerni a választást a fidesznek? "

És hát tényleg.

ámbátor 2016.09.01. 12:31:42

@közösperonos átszállás: Persze az is lehet, hogy nem tolonganak, nem adják fel a szavazó leveleket, de azért az még éppen megérkezhet.

Péter 2 2016.09.01. 12:50:19

Csak érintőlegesen kapcsolódik ide, de nem állom meg, hogy hírt ne adjak róla: ergé lesz a főnök, mert "távozik a lap éléről, és a Corvinus Egyetem kommunikációs vezetője lesz a Mandiner főszerkesztője".

Hogy is van az a dakota közmondás arról, hogy összenő, ami similis simili?

sárospataki 2016.09.01. 15:17:44

@közösperonos átszállás: 2014-ben 5 047 363 listás szavatat érekezett, ebből 128 429 történ levélben. Ha az egyszerűség kedvéért feltételezzük, hogy 100 listás hely volt, akkor egy listás helyhez kb 50000 szavazat kellett. 128429 levélszavazatból 122 638 érkezett a fideszhez, ez pontosan két parlamenti helyhez volt elég, amely nélkül is pontosan meglett volna a 2/3. Egyrészt nem másfél millió, másrészt nem nyertek meg semmit a fidesznek.

ámbátor 2016.09.01. 15:23:55

@sárospataki lány: Mondhattad volna egyszerübben:
"De sikerült?"

ijontichy 2016.09.01. 16:44:47

index.hu/tudomany/2016/09/01/a_kormany_teljes_kaoszba_loki_a_szakkozepiskolakat/

A szakközepeket? Ugyan már! Az országot! Viccország? Röhejország!

"Az informatikánál az elavult Pascal programnyelv helyett ezentúl Javát kell tanítani a szakgimnáziumokban – ez rég aktuális lett volna már, tök jó, hogy végre megtörtént –, a gond azonban az, hogy a minisztérium két héttel a tanév előtt közli a tanárokkal hogy át kell állniuk az új programnyelvre." Tiszta "Meseautó" :-)

"Gyerekek, ért itt valaki a targoncavezetéshez?" Aki ért, máris jöhet Németországba! Hacsak nem mazochista :-)

mafi mushkila 2016.09.01. 17:11:26

@sárospataki lány:
24.hu/belfold/2014/04/15/igy-csinalt-a-fidesz-ketharmadot-az-egyszeru-tobbsegbol/

Itt azt írja, hogy "a kétharmad éppen egy mandátumon múlott, így ez a bő százezres szavazattömeg is nélkülözhetetlennek bizonyult.", meg én is úgy emlékszem akkorról, hogy erről volt szó.

Egyébként az igaz, hogy nem voltunk képesek elég pontosan rettegni. Ki látta volna át a választás szabálymódosításainak azt a szövevényét előre? Nem is csak a mikéntjét a dolognak, hanem a gátlástalanságot, amivel intézkednek a győzelem biztosításáról. Szerintem még most is felfoghatatlan, most sem rettegünk sem elég pontosan, sem elég nagyon.

sárospataki 2016.09.01. 22:47:26

@mafi mushkila: jelen esetben nem rettegni kell, hanem nem belerúgni a ht magyarokba, ez ilyen egyszerű. ez a százezer szavazat a minimum, amit a gazemberek, akik a ht magyarokkal való ijesztegetésből tőkét kovácsoltak, megérdemelnek. de azt hiszem, ezt nem érdemes újratárgyalni itt, én részemről abbahagytam.

mafi mushkila 2016.09.01. 23:21:02

@sárospataki lány: Akár abbahagytad, akár nem: ha ilyen srófra jár a (100 000) ht szavazó agya, mért nem a "húsz évre bebetonozzuk magunkat" miatt rágtak be és álltak bosszút azon az oldalon? Már ha egyáltalán belerúgásnak számít, hogy ismertek a "politikai nézeteik" vagy akármik is ezek, amik ráveszik őket dolgokra és éppen ilyen cuki módokon, hogy vesszen az ország... (De ne ragadj le a ht magyarozásnál, bárkikre érvényes lenne ez.)

labrys 2016.09.02. 12:20:28

@sárospataki lány: „…ez a százezer szavazat a minimum, amit a gazemberek, akik a ht magyarokkal való ijesztegetésből tőkét kovácsoltak, megérdemelnek.”

Így is van! Nagyon helyes!
Tegyük nyilvánvalóvá mi, ht magyarok* – akár Svájcban élünk már évek óta, akár Magyarországon –, hogy ezek a gazemberek, akik azzal ijesztgettek, hogy Orbán csupán a külföldi szavazatok megszerzéséért, saját maga hatalomra kerüléséért hülyít itthon és külföldön mindenkit az egész kettős állampolgárság-cirkusszal***, milyen szemérmetlenül, brutálisan hazudtak! Hogy mennyire nyilvánvalóan bérrettegtek & bérrettegtettek!

És egyúttal mutassuk meg véreinknek, a többi (ht) magyarnak is azt, hogy az ún. ’nemzeti érzés’ homályos gumifogalmát tönkreabuzálva milyen könnyedén lehetséges százezres tömegeket vakbuzgó seggnyalásra késztetni! Hogy milyen egyszerűen lehet egész birkanyájakat kommandírozni: csak ki kell ejteni pár varázsszót – ’magyarság’, ’hazaszeretet’, ’cikóriás pótkávé’ /áthúzva/ stb. –, és máris farkincájukat /áthúzva/ nemzeti identitásukat sebesen rázva ügetnek a szavazóurnák felé, hogy megszavazzák a megfelelő – igaz, egy másik ország polgáraira vonatkozó, azok farkával csalánt csépeltető – törvényeket.

Mert persze mi, ht magyarok egy homogén, minden tekintetben azonosan gondolkodó és viselkedő massza vagyunk. Mondhatni, nyáj.

Viszont magyar legalább csak az lehet, akit _mi_ annak mondunk. (Vagy legalábbis az, akit _én_**** annak mondok.)

.
.
.

------------

* Gepida őseim miatt én manapság furcsa módon épp itt, Magyarországon számítok ht-nak, lévén ősi honunk a Visztula vidékétől Erdélyig húzódott. De ugyanakkor persze magyar is vagyok ám! (Ennek bizonyságául elég annyi, hogy pl. minden este elalvás előtt eléneklem a székely himnuszt. Kétszer. És aztán egyszer visszafelé is.)
Summa summárum: mivel ht is vagyok meg magyar is, nyilvánvaló, hogy én is a ht magyarok keserű kenyerét morzsolgatom**.

** …De nem csüggedek, a lószagú barbárok előbb-utóbb vissza fognak takarodni (Fél-)Ázsiába, ahonnan jöttek. És akkor a népem, amely már ezerhétszáz éve él itt, a Kárpát-medencében, ismét birtokába veheti ősei jogos jussát!
Dia, dia, Ge-pi-dia!

*** Holott a Tehetség, Aki Sosem Hazudik, világosan megmondta, hogy szó sincs erről. Hogy mindez csak nemzetellenes fondorkodás & vád.

**** Mondott ’én’ a mindenkori önkéntes (nemzeti) mérvadó, aki épp magyarozva hazafizik. (Ez utóbbi tevékenység olyan, mint a nyilvános farokverés, csak valamivel ragacsosabb.)

.

P. s.: e posztban háromszor is előfordul a ’farok’ kifejezés. Az összeset megtalálók között értékes jutalmakat /áthúzva/ lovagkereszteket sorsolunk ki.

mafi mushkila 2016.09.02. 18:53:53

@labrys: Megvan, és mondok másik hármat: ucsityszja, ucsityszja, ucsityszja:

hvg.hu/itthon/20160902_orban_viktor_tortenelem_konyv_ofi_gyurcsany_ferenc

Nagyon nem szeretik az erkölcsi fölényünket, és a gyerekeken verik el.

Érvsebész 2016.09.02. 19:55:38

@mafi mushkila: Hadd idézzek a nyolcadikos biológiából (szintén OFI-s kísérleti, 121. oldal):

"A nemi együttlét (a szeretkezés) következménye általában a petesejt megtermékenyítése (fogantatás), majd a gyermek születése. A média azonban szinte kizárólag a szeretkezést mutatja be, a következmények nélkül. Mit gondolsz, miért alakult ez így?"

A nyolcadikos válaszai:
1) Egyes művek nem a megtermékenyítésről szólnak
2) A szerző néni nem sokat szeretkezett

Mit tehetnénk hozzá? Háttérhatalom, Soros, Gyurcsány, migráncsok.

ATCG 2016.09.02. 20:08:20

@Érvsebész: Tovább azt, hogy a gyerekek szerencsére még normálisak.

muci 2016.09.02. 21:08:48

@Érvsebész:

A szeretkezésnek csak következménye, de nem célja a fogantatás?! Hát, Szodoma és Gomora, amit ez a tankönyv sugalmaz.

mafi mushkila 2016.09.03. 09:17:17

@Érvsebész: Nem hagytad ki az idézetből azt a részt előtte, ami úgy szól: "Gyerekek, mint tudjátok, nem az iskolának tanulunk, hanem az életnek, és gyakran ott sem fogtok ennél egyenesebb szándékú kérdésekkel találkozni. Készüljetek fel a kormányzati kommunikációra, segítségképpen idézzétek fel a fizetett és az ösztönös netes trollok technikáiról tanultakat."?

esernyősEvezős 2016.09.03. 10:58:38

@mafi mushkila:
Hopp, csak most látom - közben betettem a vedlünk élő történelem c. topicba is, mint jellemző nerisztikus dolgot.
Sorry.

stefan75 2016.09.03. 12:10:11

@Érvsebész: Betiltották már a fogamzásgátlást? Vagy egyelőre úgy vannak vele, hogy elég elhallgatni a lehetőségét?

mafi mushkila 2016.09.03. 20:41:26

@esernyősEvezős: Nem gond, az ilyesmiről tudnunk kell!

Tgr 2016.09.03. 21:50:53

@mafi mushkila: 199 parmalenti helyből 133-at szerzett meg 2014-ben a Fidesz, 199*2/3~=132,7. Szóval pont jó helyen voltak azok a határontúli szavazatok. Hogy érdemben csökkentett volna-e a Fidesz kártékonyságán, ha nincs kétharmaduk, azon esetleg lehet vitatkozni.