Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Benes Eduárd esete a részeg kölni arabokkal

2016.01.06. 01:10 | jotunder | 325 komment

 

    Ha a "konečné řešení" kifejezést beírjuk egy cseh-német fordítóprogramba, akkor az Endlösung-ot kapjuk fordításként. Benes Eduárd Csehszlovákiájában a szudétanémetekkel kapcsolatban használták a "konečné řešení"-kifejezést és ez nagyjából két és fél millió német deportálását jelentette. Több ezret közülük  brutálisan meggyilkoltak.  Benesék azzal indokolták a deportálásokat, hogy a németek (és a magyarok) elég nagy része hazaárulást követett el, és kiszolgálták a hitlerista gyilkosokat. Ebben volt is némi igazság. Azonban egy olyan német  számára, akit agyonlőttek Prerovban és egyáltalán semmi bűnt sem követett el, például azért mert hatéves volt, semmiféle igazság nem volt Benes Eduárd szavaiban. Borzalmas dolgokat követtek el németek a második világháborúban, de nagyon sok német semmiféle bűnt sem követett el. Sokan asszisztáltak a szörnyűségekhez, de milliók meg nem, akármit is gondolt erről Benes Eduárd.

  Arab bűnözők egy nagy csoportja Szilveszter éjjelén brutális támadást intézett kölni nők ellen. Úgy tűnik, hogy itt valódi alvilági csoportokról volt szó.  Bizonyára vannak olyan liberális blogok, ahol az etnikai alapú bűnözői csoportok létezése tabu, de a Vincent korábban sorozatot is közölt egy etnikai alapú bűnözői csoportról, t.i. az Amerikai Maffiáról, amelyik több ezer kizárólag olasz  származású rettenetesen kegyetlen bűnözőt jelentett, akik évtizedekig tartottak félelemben egész városokat. Írtunk persze mi Meyer Lanskyról, Lepke Buchalterről is, akik egy másik amerikai etnikum saját maffiáját reprezentálták. És írhattunk volna a Crips-ről és a Bloods-ról, amelyek kisebb hadseregekkel felérő jelenleg is létező amerikai etnikai maffiák.

 Problémát jelent-e az etnikai jellegű bűnözés vagy a nagyvárosi gettók félbűnöző huligánjainak viselkedése? Hogy a jó francba ne jelentene problémát? Mi mást jelentene, eperfagylaltot? Igazán veszélyes dolgok történtek Kölnben pár nappal ezelőtt, és nem általában huligánok követték el ezeket az erőszakos bűncselekményeket, hanem nagyon úgy néz ki, hogy arab huligánok. Lényeges, hogy arabok voltak az elkövetők?  Igen, lényeges, és pl. ha meg akarják keresni őket, akkor jobb ha eleve nem izlandiakat keresnek. És igen minden nációkban vannak problematikus elemek, és a különböző nációk problematikus elemeinek problematikussága elég jellemző tud lenni, hogy oda ne rohanjak. 

  Lehet erről beszélni? Nem nagyon van alternatívája az erről való beszédnek. Lehet, hogy el fogja nekem magyarázni valamilyen kottaliberális, hogy ez tilos,  de ez legyen az én problémám. A cigánysággal kapcsolatban is lehet beszélni a bűnözésről, az antiszociális attitűdökről, önpusztításról, alkoholizmusról, annak ellenére, hogy ez természetesen csak a magyarországi cigányság egy részét érinti. Elsősorban azért  lehet és kell beszélni erről, mert ők a mi jelenünk és jövőnk részét képzik, a "mi" részét, hogy egészen pontos legyek, nélkülük ez az ország nem nagyon jut egyről a kettőre. 

 Térjünk vissza azokra a németekre (és magyarokra), akiket mások bűnéért vagoníroztak be Benes Eduárdék. Azokat a cseheket (és persze lengyeleket, mert a lengyelek még több németet deportáltak) valóban elárulták, és azok, akik elárulták őket németek (és részben magyarok) voltak. És ott nem szexuális zaklatásról, erőszakoskodásról, primitív állatságokról volt szó, hanem népirtásról. Milliók haláláról. Aki azonban nem követte el a bűnt, az ártatlan, Isten és ember előtt ártatlan, akkor is az, ha az apja SS volt, vagy lágerőr, vagy akár maga Goebbels.  Nem tudunk úgy beszélni a második világháborúról, hogy ne beszéljünk német bűnökről, borzalmas német bűnökről, de kollektív bűnösség nem létezik, nincs német, magyar, arab, zsidó, izlandi kollektív bűnösség. A németeknek is beszélniük kell arról, hogy milyen nehézségekkel szembesülhet az országuk, amikor arab emberek százezreit próbálja integrálni. Vannak problematikus emberek azok között, akiket integrálni próbálnak. Ezt tudniuk kell, és tudták is, ennek egyébként nem biztos, hogy olyan sok közük van a kölni eseményekhez, de még az is lehet, hogy van valamennyi közük. Mindazonáltal, mi Európában arra vagyunk kényszerülve, hogy sohase felejtsük el azt, hogy milyen az, amikor valaki mások bűnéért fizet. 

   Tudnunk kell ezekről a kényes dolgokról tisztességesen és okosan beszélnünk. Általában mindenről tisztességesen és okosan kell beszélnünk, ezekről a dolgokról talán egy kicsit tisztességesebben és okosabban kell beszélnünk, mert  emberekről van szó, pontosan olyan emberekről, mint mi. Nagyon sokan próbálkoznak az ezen dolgokról való beszéddel Európában, és néha hibáznak, és vitatkoznak és újra próbálkoznak, és ez így helyes. Nincs kottánk, nem könnyű a feladat. Van felhalmozott tudásunk, tapasztalatunk, hagyományunk, kultúránk, és ez most egy próbája a mi civilizációnknak.

  Úgy érzem, hogy egy kisebb ország, amire most nem kívánok rámutatni, de pl.  kisebb eséllyel indul a nyári futball Európa-bajnokságon, mint Németország, megbukik ezen a próbán. És ez szomorúsággal tölt el. Ott minden mondat az államhatalom iránti megkérdőjelezhetetlen lojalitásról szól, akkor is, ha visszamenőlegesen vagoníroznak be ezekkel a mondatokkal, most éppen nem zsidókat, hanem németeket és magyarokat, ha visszamenőlegesen hímezik bele Benes Eduárd dekrétumait a falvédőkbe (gondoltam írom j-vel, de nem akkora poén). Három-négyszázezer forintot keres egy pártújságíró, ha nem ás zsidót virtuálisan bele az orgoványi földbe, mert az egy misi, ennek a nagyon kínos szarháziságnak ennyi az ára, ennyiért árulunk el általában mindent, ez egy ilyen ország, kis pénz, kis foci, de azért egészen tűrhető méretű árulás. 

   Tegnap láttam az Istenítéletet a Vígben, Stohl Andrással, Fesztbaum Bélával, Hegedűs Dével, óriási előadás, mindenkinek meg kellene nézni, ezt nagyon komolyan mondom. Az ember nem csak azért jár színházba, hogy a szünetben puncsos mignonnal tömje a fejét (különlegesen jó puncsos mignon van a Vígben, ezt érdemes tudni), hanem azért, hogy azt a bizonyos fejet extra gondolkodásra használja. Azt nem lehet megcsinálni, hogy belenézünk Hale tiszteletes arcába, amikor rájön arra, hogy mi a szarra használják fel az ő végtelenül tisztességes  bigottságát, és utána megy minden tovább az életünkben, az nem színház, hanem vurstli. Gondolkozni kellene, a fejünkkel, hogy adjak egy tippet azoknak, akik el vannak egy kicsit tévedve a világban, gondolkozni kellene a fejünkkel, mert az a rendeltetés szerű használata annak a fejnek, és nem az, hogy olyan helyekre próbáljuk beszuszakolni, ahol esetleg állami kórházak proktológusainak kezével találkozhat az a fej.

  A gonosz és ordenáré hülyeségek beszélésének egy lehetséges alternatívája az, hogy nem beszélünk gonosz és ordenáré hülyeségeket. Ez nem egy mélységesen bonyolult gondolat, de ezt a posztot mégis  ezzel fogom befejezni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr68244536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

velőtanya 2016.01.08. 18:36:48

@közösperonos átszállás: Hagyjuk már ezt a hiszterolibsi álobjektivista latolgatást, teljesen mindegy hogy száz vagy százezer migránst akar betelepíteni a Soros a Magyarok Országába. Vagy ahogy a keresztény szellemiség nagyobb dicsőségére a zuglói templomban elhangzott igehirdetéskor a téma kapcsán: mindegy hogy egy deci vagy egy liter ecetet öntünk a tokaji aszús hordóba, el lesz az kúrva mindenképpen. (Ebben az ügyben amúgy megvan a nemzeti egység is, oldaltól függetlenül 90 százalék biztosan ezt gondolja ma az országban)

átlátó 2016.01.08. 19:00:59

@seol: Szépen kérdeztél egy konkrét problémáról, szépen válaszolok rá.Nem az. Egyáltalán nem eszköztár.
@incze: Unalmas is vagy, meg a személyes ellenszenved éppen olyan elvtelen, mint az, ahogyan érvelsz. Segítek: azzal jössz most, hogy én, aki látott ezt-azt, (mint a céheslegények) pazarolom rád az időmet. Igazad van, nekem is vannak hülyeségeim. Egyszer azért induljál neki a világnak. Az is rád férne.

Mackósajt 2016.01.08. 19:10:08

@közösperonos átszállás: nem mondtam, hogy jogi precedensről beszélek. Ez nem egyszerű törvénykezési kérdés, hanem egy politikai alku, és abban lehet precedenst teremteni. Amúgy EU-s szabályozásban is, ha beletesznek egy általános részt, ami megágyaz egy következő lépés olajozottabb keresztülvitelének.
(Tekintve hogy az egész EU-ra 160 000 eleve durván alábecsüli már a szíriai menekültek számát is, egyszeri intézkedésként eleve halottnak a csók lenne az egész.)

Az, hogy ez csak a kezdet, nem picit több mint a személyes véleményem. Elég a korszerkezetekre nézni, hogy tudjuk, a demográfiai nyomás tovább fog nőni.

És igen, persze, ezerrel megy a hangulatkeltés. De a probléma attól még valóban létezik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.08. 19:48:17

www.theguardian.com/world/2016/jan/08/cologne-violence-suspects-include-asylum-seekers

ez egy nagyon fura sztori. lehet, hogy ezt valakik tenyleg megszerveztek, es azok aztan akarkik lehettek, es akarmilyen okuk lehetett ra.

HaKohen 2016.01.08. 20:00:25

@incze: @kábéfelhő:

Azért azt se felejtsük el, ha már Ausztrália került szóba, hogy oda az első migráncsok a Brit Birodalom által tömegesen odatelepített fegyencek voltak.

Akik részben bepetéztek, részben kiirtották az őslakos ozikat (ausis), más néven aboriginals. (Mellékszál, de van néhány Aboriginal márkájú holmim, amit Bp.-en vettem, kár hogy eltűnt a cég.)

Na ennyit az ausztrál migrációról. Az, hogy mi volt 20 éve, az papsapka.

HaKohen 2016.01.08. 20:05:20

@velőtanya:

Kösz a felhomályosítást, ez eléggé egyértelmű(nek látszik).

Btw. én nem hozzáadtam, hanem elvettem az EU-s határozatban szereplő 54 ezer menekültet - nézd vissza.

És ha már katyvasz, nem én találtam ki, hogy tavaly kb. 140 (vagy 160 - de a nagyságrendet tekintve mindegy is) menedékkérő kapott M.o.-tól/on letelepedési engedélyt.

Ennyit a számokról.

HaKohen 2016.01.08. 20:35:41

@incze:

Kösz a linket. Hadd ne kommenteljem a lényeget.

HaKohen 2016.01.08. 20:41:28

@jotunder:

Bár nem várhatom el, hogy bárki is emlékezzen az ilyesmire, de talán mégis hitelesen jelenthetem ki, hogy nem vagyok konteóbajnok.

És mégis, az első (na jó, a második) gondolatom az volt a kölni események kapcsán, hogy itt valaki fölbujtott valakiket. Talán nem kell sokat találgatni, hogy kinek/kiknek állhatott érdekében.

Van egy analógiám, ha sántít is. Az 1998-as választások előtt hitelt érdemlő források megszellőztették, hogy Torgyán József, az akkor még létező Kisgazdapárt vezetője valahol Kelet-Magyarországon májkonzerveket osztogatott a helybéli romáknak azzal a kéréssel, hogy cserében szavazzanak rá és pártjára.

Csak azt nem tudom, hogy a kölni arabok szeretik-e a májkonzervet?

sárospataki 2016.01.08. 21:28:19

@incze: ezt nem tudom, melyik hsz-re írtad :-(

snakekiller23 2016.01.08. 23:01:32

@jotunder:

Abszolút privát, alufóliasipka-pozitív elméletem szerint a szálak Moszkvából indultak. Semmi alapja persze, csak cui prodest alapon a szimatom szerint kombinálok... de akkoris idearozsdásbökőt.

csársz 2016.01.08. 23:29:25

Erre még nem láttam választ, hát egyszer mondja meg valaki, hogy a kereszténységére hivatkozva hogyan tagadhatja meg a menedéket egy ország azoktól is, akiket keresztény voltuk miatt üldöztek el hazulról!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.09. 00:59:36

@snakekiller23: ez egy nagyon furcsa ügy. azt gondolom, hogy a német rendőri szervek alapvető érdeke (és persze kötelessége is), hogy kiderítsék, hogy mi történt, és meg vannak az eszközeik arra, hogy kiderítsék.
azt valószínűnek tartom, hogy itt történt valami olyasmi, ami baromi lényeges, és most még nem tudunk róla. elvileg akár az is lehet, hogy valaki tudatosan világbotrányt akart gerjeszteni, de én nem hiszem. az nagyon vicces lenne, ha kiderülne, hogy ez történt.

snakekiller23 2016.01.09. 02:41:34

@jotunder:

Az van, hogy az egész menekülthullám gyanús nekem jóideje (nem a menekültek léte persze, hanem, hogy hirtelen, szinte szervezetten, egyszerre indultak meg látszólag minden rendkívüli eseménytől függetlenül). Nagyon nehéz meggyőznöm magamat, hogy ez nem azért fajult el ilyen eszeveszett tempóban mert valaki(k) szántszándékkal keveri(k) a matériát.

incze 2016.01.09. 03:29:36

@sárospataki lány: kettőtök párbeszédébe kotyogtam vele, de valahogy a két visszahivatkozást elnyelte a köd

HaKohen 2016.01.09. 18:43:34

@jotunder:

megvannak, nem meg vannak. (Nyelvtannáci megjeyzése,)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.09. 21:20:36

@jotunder: Több nyugat-európai városban szilveszter éjszaka egymástól függetlenül bandákba szerveződnek a menekültek, hogy beteljesítsék a migráns-princípiumot. Aha, nekem meg tollas a hátam.

A magyar sajtó egy része a Magyar Időktől a prostisrácokon át a mandiner ápolt körmű kis bérgyilkosaiig egytől-egyig Putyin kottájából játszik. Ezzel a ténnyel egyszer majd kezdeni kell valamit.

volker 2016.01.09. 22:52:08

@jotunder: amerikában időről időre elszabadul a pokol: a rendőrség visszavonul a körzetből és bevárja az erősítést, a lakosság egy nem elhanyagolható hányada pedig praktikus ruházatot ölt és elindul kifosztani az üzleteket. amikor az ember először találkozik ezzel, akkor mindenféle dolog kattog a fejében, hogy ez miért, meg kinek az érdeke stb. aztán amikor kiderül, hogy ez egy ismétlődő dolog, akkor meghagyja a tömeglélektan avatott kutatóinak a jelenség pontos mechnizmusának vizsgálatát, maga pedig elkönyveli a dolgot a futbalhuliganizmus és a pánikban egymást letaposó emberek "bevett" jelenségei mellé; amelyeket a téma szakértői által javasolt mechanizmusok segítségével próbálunk minimalizálni.

szerintem. de persze simán lehet, hogy nincs igazam -- ami meg aztán vagy kiderül egy idő után, vagy sose nem.

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2016.01.10. 00:40:51

www.atv.hu/kulfold/20160108-nyilvanosan-kivegezte-sajat-anyjat-az-iszlam-allam-terroristaja

(hír komment nélkül)

Csak megjegyzem, hogy a "rasszista" epitheton ornans éppen nem a megfelelő kifejezés az én "iszlamofóbiámra". Ugyanis én magasról teszek a bőrszínre, a szőrzet síma vagy göndör voltára és a nyelvcsaládra, kizárólag azzal a "kultúrával" van bajom, amely engem és teljes kultúrkörömet valahova a férgek és a kutyák közé helyez el az undorító és kártékony állatok sorában.

Ergo a kitiltásomra keress valami más indokot. Persze, ha áttértél az egyedül üdvözítő "Béke Vallására" az más.

incze 2016.01.10. 02:24:55

@volker: nekem is úgy tűnik, hogy ilyesmi történt.

helyszín? pályaudvar. egy idegen városban hol a francba verődnének össze? szilveszeter van, valahol lenni kell a nagyszentkurva éjfélkor. legyen központi helyen, legyen olyan, ahová mindenki eltalál, ahová jó a közlekedés bárhonnan. mindenhol pályaudvar. helsinkiben, salzburgban, zürichben. (csikókoromban bárhol csatangoltam, a találkozóhely mindig a pályaudvar volt.) ezt nem kell végiggondolni, magától alakul így, ehhöz nem kell kágébé, az ilyesmit megszervezi zajtalanul, minden ceremónia nélkül az élet. a csavargónak a fixpont a pályaudvar, a szilveszter mindenütt szilveszter, a szilveszteri mob pedig mindenütt szilveszteri mob. a kölni szilveszteri vesztesparti elvadult, a többi kevésbé, ez nagyjából véletlen.

viszont most mindenütt *azon* a szemüvegen keresztül nézik ezt a dolgot, észreveszik és bejelentik (salzburgban némi spéttel), ami a hasonszőrűtől tahóság, dögletes, undorító bosszúság, az idegentől félelmes, azoknál nem pusztán *arról* van szó, hanem valami többről.

vannak persze tényleges különségek, és lesz is még gond velük, már a finnországi kásalázadáskor is a legföltűnőbb volt a tiltakozás formája volt ("ilyet csak kutyáknak, vagy nőknek adnak", persze bajerzsóti szemét ez nem csípte, csak hogy egyáltalán kinyitották a szájukat). de a titkosszolgálatos hisztéria semmire sem jó, csak gerjeszti azt, ami már így is túl nagy.

jotekony koc 2016.01.10. 06:16:57

@imádom Vagin prof. legkisebb lányát:

A kultúrköröd leborul az arabok kultúrköre előtt...

" Mi nem azért jövünk ide, hogy kioktassunk bárkit emberi jogokból vagy modern világfelfogásból. Mi azért jövünk ide, mert tiszteljük az arab kultúrát, és elismerjük azt, ahogyan ők berendezték és a világ egyik legsikeresebb részévé tették a saját világukat."
( Orbán )

jotekony koc 2016.01.10. 06:48:21

@incze: A gólyatáborokat is éveken át azért szervezték, hogy megerőszakolgassanak részeg lányokat.
A lányok tűrték, egy meg nem, és akkor kiderült, hogy sok ilyen erőszak volt.

Nem kellene leellenőrizni azt az egyszem lebukott gólyabáli erőszakolót, hogy nem-e volt-e a muszlim összeesküvés oszlopos tagja, merthogy a keresztény kultúrkörben nem történhet ilyesmi...?

Muad\\\'Dib 2016.01.10. 11:15:43

@Kettes:
Értem én - sőt még úgy is gondolom, hogy kiemelten fontos kérdés -, hogy háttérből szervezett konspiráció (érdekes, hogy a világszerte itt-ott kirobbant polgárháborúk soha nem szerveződnek a háttérből, azok csak megtörténnek), de azért érdekelne, hogy mondjuk engem, vagy a haveri körömet vajon milyen módon kellene a háttérből szervezni, hogy kimenjek rabolni, meg nőket molesztálni szilveszterkor. Egyszóval ki kell deríteni mi történt, de azért tisztázzuk a dolgokat: akik nem akarnak, azok nem molesztálnak nőket, és nem randalíroznak bandákba verődve.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.10. 12:30:48

@imádom Vagin prof. legkisebb lányát: Ezek fanatikus elmebetegek. Akik ellen amúgy éppen muszlimok harcolnak. Azon muszlimok egy része is elég fanatikus, de már nem annyira, másik részük nem fanatikus. Asszad pl. muszlim de kb. mindennek nevezhető csak nem fanatikus muszlimnak, egy piszkos diktátor (nyugati neveltetéssel) de nagyon nem fanatikus, vagy fundamentalista. Erdoganban sem a vallásossága jelenti a problémát, a szovjet utódállamok diktátoraiban sem. Nagy-Britanniában vannak radikális őrültek, vannak ijesztő, de nem terrorista fundamentalisták, vannak egyáltalán nem fundamentalista, de aggasztó figurák, és vannak jó brit muszlimok, és minden arra mutat, hogy ők vannak többségben. Az Egyesült Államokban van kb. hetven-százmillió ember, aki középkori jellegű baromságokban hisz, tízezer éves földben, stb stb, és lehet, hogy ők választanak elnököt, aki egy minősített idióta, és egy érdekes piros gombocska lesz az ujja közelében.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.10. 12:41:13

@Muad\\\'Dib: kb. száz-kétszáz emberről gondolják azt, hogy bűnözni ment ki a kölni pályaudvar elé. az sem akármi. az igazság az, hogy Nagy-Britanniában a kétezres években sokkal durvább dolgok történtek, de abból nem lett címlap Anglián kívül. Muszlim stricikről van szó, akik százával prostituáltak gyereklányokat, teljesen elképesztő módon, nemi erőszak cselekmények ezreiről beszélünk, és a rendőrség sem foglalkozott az üggyel, és a helyi muszlim tanácsnokok sem. Pedig tudniuk kellett róla, hogy mi folyik. És az sem igaz, hogy ez egyetlen városra korlátozódott, ahogy mondjuk néha lejön a sajtóban (Rochdale), csak ott volt a legbizarabb és legkegyetlenebb a dolog. en.wikipedia.org/wiki/Rochdale_sex_trafficking_gang

ha legördítesz az aljára, láthatsz egy csomó felderített esetet. ezek lényegesen durvább ügyek, mint a kölni pályaudvari. igen, szörnyű dolgok vannak, és ha nem tesznek ellenük, akkor még szörnyűbbek lesznek. ugyanakkor az ártatlan emberek bemocskolása (itt ugye arról van szó, hogy általában az ázsiai származásúakat is elkezdték piszkálni, inklúzíve a szikheket) elfogadhatatlan. senki sem mondta, hogy könnyű.

Muad\\\'Dib 2016.01.10. 12:47:20

@jotunder:
Csak arra utaltam, hogy a helyzet olyan szempontból "egyszerű", hogy akik ebben részt vettek azokat ki kell rúgni a pic*ába Európából. Utána lehet vizsgálni, ki hergelte fel őket, milyen indíttatásból, de ez minimálisan sem menti fel egyiküket sem.

mafi mushkila 2016.01.10. 12:58:32

@tucano: Örülök, hogy ezt írod... hogy ismered közelebbről a dolgot, és működőképesnek látod. Engem még foglalkoztat valami, és szeretném megkérdezni: van arra példa, hogy a befogadó közösség ebben a folyamatban gazdagodik a befogadott valamilyen értékével? Hogy kiderül, hogy van a belső tartásának olyan összetevője, ami mifelénk jellemzően nem honos, nem megfoghatóan van jelen, nem hangsúlyos? Kölcsönössé tud válni a folyamat? Túl azon, hogy nyilván jó érzés egy közösségnek, hogy ha sikeres egy ilyen helyzetben, jó célokat tűz ki és jól halad vele... Valami konkrétabbra gondolok. A feltevésem szerint biztos, hogy megvan rá a lehetőség, volna mit csereberélni, eltanulni, de láttad megvalósulni?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.10. 14:21:43

@Muad\\\'Dib: de azért érdekelne, hogy mondjuk engem, vagy a haveri körömet vajon milyen módon kellene a háttérből szervezni, hogy kimenjek rendőröket kővel dobálni, meg középületeket gyújtogatni, oh wait...

TG69 2016.01.10. 14:46:36

@jotunder: De azt se, hogy felelos eu- s politikusok tovabb rontanak a helyzeten. 1 millio embert nem lehet tisztessegesen befogadni 1 ev alatt. Vilagos uzenetek , kriteriumok es ellenorzes nelkul ez lehetetlen. A kritika amit megfogalmaztak a magyar kormannyal szemben az ennyi menekult mellett ertelmezhetetlen.
Teljesen rossz prioritasok menten kezelik a helyzetet, az elso lepes az aradat lefekezese kellett volna legyen. Amig eu- s szinten nincs korrekt strategia, addig tenyleg jobb kimaradni az egeszbol. Ha nagyobb baj lesz akkor sokat veszit a nyitott, befogado attitud. Most efele haladunk.

Muad\\\'Dib 2016.01.10. 14:57:18

@Kettes:
Nem tudom, hogy jön ez ide, de aki bűncselekményt követett el, az megérdemli a büntetést. Viszont SEMMILYEN körülmények között nem érdemli meg azt, hogy a rendőrök magatehetetlen állapotában bántalmazzák, földön fekve rugdossák, vagy érdemi tárgyalás és bizonyítás nélkül előzetesbe helyezzék. Természetesen a fent felsoroltakat a kölni balhéval kapcsolatban is fenntartom.

2016.01.10. 15:01:38

@Muad\\\'Dib:

bizonyos civilizáltsági fokú és/vagy mentalitású emberekkel lehet.

a háttérben általában közép és/vagy felső osztálybeli emberek állnak, most is jó lenne tudni, kicsodák.

2016.01.10. 15:04:19

@TG69:

igen, de ha valakik konkrét nyugati politikusokat neveznek meg, jön a hőbörgés, hogy hogy meri egy keleti. pedig itt most a nyugati szélsőségesen befogadó üzeneteket küldőknek és az őket támogató aktivistáknak sincs jobban igazuk, mint a széljobbos hőbörgőknek...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.10. 15:13:11

@TG69: én valamikor nyáron a többzázezres nagyságrendet SEM tudtam elképzelni,
orulunkvincent.blog.hu/2015/08/05/a_menekultproblema_remenytelensegerol

most azt mondom, hogy németország évi kétszázezer embert valószínűleg kezelni tud, dehogy sokkal többet nem, azt fenntartom. azaz, annak már keményebb következményei lesznek.

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2016.01.10. 16:13:19

@jotekony koc: Sajnálom, de A Mi Sohanemhazudó Sasmadarunk pontosan annyira tartozik az én kultúrkörömbe mint a tiedbe Szalosjan Ferenc ny.vk.szds. És ez az hominida formájú izé - ha ezen múlna egy választás - fényes délben, a CNN, BBC, a Первый Канал stb kamerái előtt, a Fesztiválzenekar kísérete mellett (vezényel Fischer Iván), hófehér Bösendorfer zongora tetején metéltetné körül magát - érzéstelenítés nélkül!

(és igen, ők is a kultúrkörünk részei, ahogy Assisi st. Ferenc és Gyurcsány Ferenc, Abelard és az Aberrált Gézuka, Dr. Semmelweis és Dr. Guillotin)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.10. 16:23:39

@Muad\\\'Dib: Ember, te mi a fenéről beszélsz? Nem tudod elképzelni hogy téged és a haverjaidat beszervezzenek egy kis utcai zavargásra? Hát nem is téged szerveztek be, hanem bűnözőket.

Muad\\\'Dib 2016.01.10. 16:25:20

@Kettes:
"...Hát nem is téged szerveztek be, hanem bűnözőket. "
Pont ezt írtam. Ezek az alakok bűnözők. Akkor is, ha két hete vannak ott, meg akkor is, ha 40 éve. Akkor is, ha beszervezték őket, meg akkor is, ha nem.

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2016.01.10. 16:39:52

@jotunder: Ez mind igaz - bizonyos határok közt! Pl. a magasan képzett és főleg nyugati tudományos körökben forgolódó moszlim értelmiségre jórészt áll. Viszont az Európába beözönlők jellemzően nem ebbe a rétegbe tartoznak. És lehet, hogy te szélesebb látókörű vagy, de én valahogy nem látom, hogy "a muszlimok" olyan hevesen harcolnának ezek ellen. No igen, amikor veszélyeztetik a helyi hajjakendeket, akkor durván! Szaudék is most végeztek ki pár tucatot, leszarva, hogy mennyi tiszteletreméltó hitszónok volt köztük, de azért a félszigetükön kívül már vastagon pénzelik az ugyanilyen indíttatású csoportokat. És mit gondolsz, Hamasz and Co. hány percig volna képes a maga erejéből rakétázni izraeli óvodákat? És valahogy nem láttam a spontán felháborodás jeleit a muszlim világ Átlag Benőin a párizsi mészárlások hírére. Láttam viszont utcai piknikekről, süteményosztásról, táncikálásokról, Eiffel torony makettek égetéséről készült felvételeket.
És van egy kétezer éves európai alapelv, (Si fueris Romae, Ro­mano vivite more!) amit azért valahogy nem kell sokat magyarázni még Bunkó Balambér tősgyükernek se, ő is képes türtőztetni magát és jobb érzése ellenére a Kunsthistorisches Museum termeiben nem fogja otthoni szokása szerint kicsapni a turhát a sarokba, hanem papírzsepi vagy szörcsög.

TG69 2016.01.10. 17:01:28

@jotunder: Igy van mi itt hianyos informaciok mellett probalunk moralisan es racionalisan elfogadhato politikat elvarni, de a valosag es ez a nemet politika egyszeruen nem kovetheto. Amit te elfogadhatonak gondoltal, pl: kerites, arra lenyegeben orjonges volt a valaszuk. Innen kellene visszajonniuk kapucskakkal oldalfalakkal, deportalasocskakkal, limitecskekkel, elvarasocskakkal. Ez egy jelentos csalodas, az elso olyan valsag, amit az eu katalizalt es tovabbra sem kepes valamilyen elfogadhato szinten kezelni. Kozben aggodhatunk hogy komolyabb dolgok mar ne tortenjenek meg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.10. 17:26:22

@imádom Vagin prof. legkisebb lányát: ez nem igaz. en ismerek ugyan muszlim ertelmisegieket, de ok ugye nem muszlimok valojaban, mert azert az egy vallas. a buszvezetoink, az ettermeseink, a boltosaink egy resze muszlim. azt eleg pontosan lehet tudni, hogy mekkora a gebasz a brit muszlimok eseteben, es nem olyan nagyon nagy, csak eppen nem kicsi.
londonban van olyan utca, ahol minden bolt muszlim tulajdonban van, es muszlim nok nagyon nem lefatyolozott allapotban, hanem szoknyaban ulnek ki a kavezoba, es vannak olyan utcak, ahol meg nem. rengeteg fele muszlim identitas van meg nagy-britanniaban is. nemetorszagban is, svajcban is. ezek kulonboznek annyira, mint az europai kereszteny identitasok. a brit innovacios miniszternek egyaltalan semmi koze sincs a parizsi radikalisokhoz, vagy az alban-torok-bosnyak nem nagyon vallasos nemet melosokhoz, vagy a konzervativ, teljes burkaban jaro brit pakisztani nokhoz. ezek mind kulonboznek. az underclass mindenutt eleg necces, a muszlimok szegenyebbek valamivel, mint az oshonos europai nepesseg, nagyobb a reprezentaciojuk az underclassban. a kemenyebb helyeken elo szinbrit, szinfeher also osztalybeliek tobb embert jelentenek, mint ahany muszlim osszesen van angliaban. es a huliganizmus egy eleg jelentosen brit talalmany volt, es az aztan szinfeher. nemetorszagban az osszalkohol mennyiseg jelentos reszet a nemet feher underclass issza meg, es nem annyira viccesek ok sem. de meg a gazdag svedek is borzasztoan ijesztoek tudnak lenni, amikor koppenhagaba mennek sorozni. az underclass az szinte sehol sem fenekig tefjel, csak par orszagban lenyegeben hianyzik. nem sok ilyen orszag van.

snakekiller23 2016.01.10. 17:26:37

@Muad\\\'Dib:

Akkor ha már ennyit kerülgettük ezt a forró kását, beszéljünk egyenesen: szvsz. 2006-ban is szinte gyermeki naívitás kellett ahhoz, hogy valakinek ne szúrjon szemet bizonyos emlékezetes momentumok szervezett jellege (még a Jobbik-pozitív sajtó is alaposan beszámolt a tankönyvbe illő provokátorokról, a rendőrség bizarr viselkedését most ne is említsük). Sokmindent elmond a magyar közéletről, hogy mikor pl. egyértelműen kiderült Gergényi... krhm... "beágyazottsága"... a mindenoldali reakció néhány napig ha tartó zavart fejvakarásban merült ki azóta meg csak "ja tényleg, WTF" a válasz ha szentidőben egyszer valaki szóba meri hozni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.10. 17:28:57

@TG69: orbanek kozonseges fasiszta uszitasa + a kerites verte ki a biztositekot. ha orban nagyon civilizalt modon viselkedett volna plusz rendesen lejatssza a menekultugyi eljarasokat, akkor a kerites nem lett volna akkora ugy.

snakekiller23 2016.01.10. 17:40:48

@TG69:

A nyári hisztiben azért benne volt az is, hogy az ország a bumfordi kormányzati retorikával meg átementi bambasággal szinte felkínálta magátt a nyugati politikusoknak, mint bűnbakot akire lehetett tkp. súlytalanul tücsköt-békát kiabálni, demonstrálva mennyire vérzik az ő kis szívük a helyzet láttán; miközben ténylegesen gátolni abban amit csináltunk nem tudtak és talán nem is akartak, mert jobb rövidtávú ötlete nem volt (talán ma sincs) senkinek. Azonban rosszul mérték fel a közhangulatot és a dolog egyenesen visszaütött (ld. mikor már az egyszeri Guardian-kommentelő is elkezdett Orbánnal szimpatizálni)

incze 2016.01.10. 17:40:54

@TG69: azért szerintem próbálj meg disztingválni, az a kerítés nem egy alapvetően emberbarát politika után/közben, egyeztetve az érintett államokkal, hogy nem tudjuk kezelni azt a sok *embert* fölkiáltással épült (a célszerűségéről eztán lehetne vitázni). a felhördülés az embertelen széljobb frazeológiánek szólt. az a kerítés a mögétett brutális és törvénytelen intézkedések nélkül mindemellett röhejesen hatástalan is volt.

2016.01.10. 17:45:48

@incze:

nem igaz. tisztességes politika esetén nem is lett volna rá szükség, de mivel az hiányzik és özönlöttek a nemkívánatosak, valamit lépni kellet. orbán nem a legjobbat lépte, de eredménye még így is lett.

incze 2016.01.10. 17:50:28

„Senki nem mondhatja azt nekem, hogy az nem volt koordinálva és előkészítve. Az a gyanúm, hogy kitűztek egy dátumot, és bizonyos számú embert vártak az eseményre”

vs.hu/kozelet/osszes/nemet-igazsagugyi-miniszter-elore-kiterveltek-a-kolni-esemenyeket-0110

nem csak magyarföld terem agyhalottakat. aki egy szilveszteri készülődéshez azt találja mondani, hogy "kitűztek egy dátumot", nem tudja mit beszél. a telefonos szervezkedés valamiért még mindig fölöttébb gyanús az államapaprátusnak, holott ottvan az orruk előtt az a generáció, amely már szarni is webkamerával jár, és ha fölülne egy buszra, azt látná, hogy az utazóközönség fele a fülére tapasztott mobillal élőben közvetíti merre jár és szervezi hol kéne talizni.

2016.01.10. 17:52:18

kivétel nélkül minden olyan személy, aki nem kívánja a lehető leggyorsabban megállítani a menekült(nek titulált bevándorló)áradatot, a szélsőjobboldalt támogatja, akarva-akaratlan.

TG69 2016.01.10. 17:52:18

@jotunder: Azt senki nem vitatja, hogy felkorbacsolta az idegengyuloletet. De amit tolunk elvartak az egy teljesen kivitelezhetetlen kuldetes volt, mert nem akart senki itt regisztralni. Maskulonben meg a dublini szamok es a valosag koszono viszonyban sem volt egymassal. En nem tudom leirni, hogy mit csinalhattunk volna mi jol, mert egy nemletezo szerepet nem lehet sehogysem csinalni. Moralisan nem tudom mi a nagyobb bun, a csunya beszed- e vagy az irracionalis cselekves, amivel olyan problemat okozunk magunknak, amit bizonyosan keptelenek vagyunk megoldani. Ebben a kontextusban Orban kispalyas taho, arra jo hogy a hulyesegeiket/tehetetlenseguket a szamlajara irjak. Neki mindegy, itt nekunk van csak vesziteni valonk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.10. 17:56:38

@TG69: hafr.blog.hu/2016/01/10/mindig_valaszd_a_kisebbik_rosszat_churchill_merkel_es_a_civilizacionk_vedelmeben

folyamatosan targyalni kellett volna a nemetekkel, meg az europai vezetokkel, egyuttmukodni, elfogadtatni veluk akar a hatarkeritest is. ehelyett orbanek egeszen komoly fasiszta szemetsegeket nyomtak. annak pedig kovetkezmenye lesz, elobb vagy utobb.

2016.01.10. 18:01:26

@jotunder:

Alapvető tévedése a radikálisoknak (jobb és bal), hogy létezik ideális megoldás, ideális jövő, ideális politikai döntés. Nagyjából ez az a választóvonal, amely a magát (a saját elméletük szerint legalábbis) racionálisnak feltüntető előbbiek és a konzervatívok között húzódik:

NEM IGAZ

Az előbbiek -- hogy még egy műszóval éljek -- a radikális világképükhöz akarnák igazítani a társadalmakat is

konstruktivisták, ezért államelvűek, végső soron fasiszták)

NEM IGAZ

Magyarország sok-sok éve a baloldali (részint marxista gyökerű, részint önmagát liberálisnak nevező) radikalizmus

NEM IGAZ

és a jobboldali etnicista, demagóg radikalizmus fogságában vergődik. Egyiket sem érdekli az ország népének boldogulása, csak azé a kaszté és azé az ideológiáé, amellyel a népet irányítják."

ez viszont igaz, de ez már a politikai elitről szól, nem az ideológiáról

TG69 2016.01.10. 18:02:00

@incze: Nem magasztalom fel a keritest (sot elleneztem, ill elvartam volna elotte egy pozitivabb szerepvallalast) pusztan annyit latok, hogy most ebben az ugyben Orbant potcselekves rugdosni. Majd ha lesz egy erkolcsileg es racionalisan is tamogathato eu- s terv es, ha abba sem all bele akko igen, de ettol meg nagyon tavol vagyunk.

2016.01.10. 18:03:08

A kisebbik rossz létezik, amely a német hegemóniájú európai egység demokratizálása, liberalizálása, nemzeti és regionális érdekű ellensúlyozása melletti elkötelezettség. "

hát ez egy vélemény, nem fogja a többség támogatni ez szinte biztos.

snakekiller23 2016.01.10. 18:21:57

@incze:

Lehet, hogy neked van igazad, de kb. ugyanakkora az esélye az ellenkezőjének. A konkrét érintettek és üzeneteik hiányában minden elképzelhető. Könyörgöm, még az ISIS is nyíltan jelen van a töknyílvános Twitteren, Facebookon és aki nyugodtan szeretne aludni az ne is akarja tudni darkneten mi zajlik.

incze 2016.01.10. 18:38:16

@snakekiller23: én csak olyan nagyon egyszerű dolgokat gondolok, hogy

- minden ilyesfajta ünneplő mob ekképpen szerveződik manapság
- minden ilyen tömegre ráakaszkodhatnak, és rá is akaszkodnak a más szándékkal különféle figurák, zsebesek, szexuális potyázók, akár az IS toborzóemberei is (nem véletlen, hogy az ilyen-olyan célú rendezvényeken a szervezők külön védekeznek a bűnözők, vagy provokátorok ellen, nem mindig sikerrel).

ez tehát akkor is lett volna, ha nem szervezik. lehet, hogy rárepültek politikai vagy köztörvényes nehézfiúk, de bőven lehet az is, hogy a tömeg magától vadult be. egy sikeres benyúlás, egy vicces tehetetlen sikítozás könnyen meghozza a kedvet és csordakurázsit ilyen helyeken.

TG69 2016.01.10. 19:03:07

@jotunder: Alapveto erdek az, hogy tudjam mivel allok szemben. Ha mar a kiindulo pont is hibas, akkor nem a nemletezo idealis allapot elerhetetlensege a problema, hanem a rossz valasz ami a helyzetet akar sulyosbithatja is. Nem tudok lemondani arrol, hogy a donteseinket a maximalisan megszerezheto tenyek es a racionalis kepessegeink teljes kihasznalasaval tamasszuk ala. Epphogy Merkel konstrualt egy hibas lepessorozatot, nem tudom mi ertelme lett volna csekely befolyassal targyalni, ha vegen ugyanoda jutunk. Nem azt mondom, hogy Orban nem csinalt botranyos dolgokat, csak azt hogy a komoly felelosseg nem az o vallat terheli. Valahogy le kell lassitani ezt az aradatot es 2015-ot bebuktuk ugy, hogy majdnem bukott schengen. Meg egy ilyen evet nem birunk el szvsz.

TG69 2016.01.10. 19:15:02

@WiteNoir: Pont ezt erzem en is a keritesben (nem a teljes orbani politikaban) , hogy szamunkra ez a bendeki/ konzi fele kisebbik rossz, ami egy kis orszag valasza egy kaotikus felgordulasra. Gondolom nem orokre epult, konzervativ ertelemben fejlesztheti ez a nem idealis megoldas :-). Pedig mar Konradot is regen olvastam:-).

2016.01.10. 19:26:17

@TG69:

az ő vállát is terheli felelősség az uszítás miatt. ill. kisebb mértékben a kivitelezés módja miatt

2016.01.10. 19:28:38

@TG69:

a liberális elit láthatóan német hegemóniájú európai egységet szeretne, a "szélbal" ill. a "széljobb" meg valamennyire oroszbarát, hát remek lehetőségeink vannak, komolyan, ez volt az álmom a 21.századról

incze 2016.01.10. 19:31:13

@WiteNoir: nem is írtam ezt, mert most nem is arról van szó. arról beszélünk, hogy miért hördült föl a nyugati sajtó orbánon. és a válasz az, hogy azért, mert fasiszta dumát nyomott, mindemellett elutasított minden együttműködést, a kerítés pedig ebben a közegben ennek a rossz (és röjhejes) politiának a szimbólummá vált.

másutt is építettek kerítést pl. belépés szabályozására, lehet, hogy a magyar fasiszták szerint "csak a duma más", a műtárgy ugyanaz. de ez csak a magyar fasisztáknak vigaz, mert a duma is tett és további tetteket szül, pl. a beléptetőponton beléptetnek, nem pedig viperáznak.

incze 2016.01.10. 19:38:19

@WiteNoir: nem szeretne senki "német hegemóniájú" európai egységet, miféle hülyeség ez? a széljobb meg nem "oroszbarát", hanem putyin eminensen széljobb, ráadásul bőkezű.

2016.01.10. 19:51:58

@incze:

?
a konzlib legnagyobb hazai alakja, béndek péter leírta, idéztem.
az ÉS-ben a "szoclib" elit lapjában is írtak erről többen az utóbbi években, nevek most nem jutnak eszembe.
megjegyzem, pár amerikai értelmiségi is német dominanciájú eu mellett érvelt, nevek nem jutnak eszembe bár az egyiket én is idéztem, szóval ezt ne mondjuk hogy "senki" mert de, vannak akik igen. én nem.

putyin széljobb, de a balosok egy része is "nagyon megértő". lsd TGM anno "az orosz kérdés", ill a napokban
nepszava.hu/cikk/1081216-oroszok-nelkul-nem-megy
hegyi gyula

Csak remélni lehet, hogy 2016-ban az unió vezetői és véleményformálói is elismerik a realitásokat, és visszatérnek az Oroszországgal való – időnként természetesen kritikus – partnerség politikájához.

incze 2016.01.10. 20:15:45

@WiteNoir: hát ok, én béndekről sokat nem tudok, gyakran szellemes amit ír, de valahogy mindig az a benyomásom, hogy azok ujjgyakorlatok pusztán, amikor valami gyakorlatiasra akar kilyukadni, valahgy mindig úgy sikerül neki, hogy mindenki húzzon a picsába a szcénából, és akkor majd ő.

azt, hogy "európai egység" (több, sőt sokkal több közös szabályozás) sokan akarják, és nem csak liberálisok.

tgm egyszerűen (filozófiailag) jobban utálja (nagyobb falatnak, nehezebben lekűzdhető fenevadnak tartja) a világkapitalizmust, mint a lokális vezérkultúrákat, és fáradhatatlan annak kimutatásában, hogy ezek is csak a világkapitalizmus produktumai, sőt kárvallottai, a legtöbb gonoszság onnan jön. ez messze nem putyinszeretet. (ha egy olyan hatalmi játszmában, mint ami ukrajában, szíriában zajlik, valaki mindenáron az elvi/ politikai preferenciái alapján próbál állást foglalni, az gyakorlatilag biztos diliház.)

hegyi meg csak a szokásos hegyista emeszpista híg fos, az egyáltalán nem szélbal.

tucano 2016.01.11. 03:51:45

@mafi mushkila: Nem és igen :D Ahová én jártam suliba, ott gyakorlatilag népenként 2 ember volt egy osztályban, nem szándékosan, igy alakult. Amit tudtak megtanultak, volt aki leérettségizett, szenegáli rendőr továbbment targoncás suliba, stb. Mindenki el volt foglalva a saját dolgaival. De a működő együttélés nagy ajándék, talán nem is kell több. Dél-Taljániában annyira öreg a társadalom, hogy nagyon elfogadók minden munkaképes, olaszul tudó emberrel. Húú annyi mindent tudnék mesélni. Mint amikor jöttek az új iraki legények beszóltak a tanárnénire (persze nem értettük), mire felpattant AHmed az egyiptomi csibész és lekevert a beszólongatónak egy nagy taslit, mert nem tisztelte a tanárnőt és nőt. Vagy amikor felváltva bújtattunk egy marokkói lányt, akit eladtak egy olasz 75 éves szörnyetegnek a saját rokonai. Pár napot az indiaiknál kellett meghúznia magát, akik szűz fiúk voltak páran és kb. sosem aludtak nővel egy szobában, már az esküvőre jöttek pénzgyűjteni olaszokhoz. Olyan kedveses voltak, meg úgy féltek tőle :D Nagyon szerettek volna beszélgetni vele, de nem mertek :D Szóval nekem sokat adtak, olaszoknak meg gondolom az adót tutira.
Emberek voltunk, ezerféle helyről.

közösperonos átszállás 2016.01.11. 10:40:07

@TG69: "Majd ha lesz egy erkolcsileg es racionalisan is tamogathato eu- s terv es, ha abba sem all bele akko igen"

Egyébként ha Orbánnal kapcsolatban tényleg felmerülne az "európai formátum" mint idea, akkor ezt neki kéne/kellett volna kezdeményeznie. Tényleg nem az igazi, hogy a schengeni határt az érintett országok nemzeti határőrei védik, kb. saját forrásból (oké, nyilván nem csak, de mégis), és ez ilyen kríziseknél azt szüli, hogy mindenki bezárkózik. Az EU szempontjából meg igazából indifferens, hogy Röszkénél vagy a szlovén határnál jönnek be a menekültek, erre a célra speciel egy fityinget se áldozna, ha dönthetne. A mostani krízis jó apropó lenne, hogy megpendítse valaki, hogy egy közös finanszírozású, egységes, bár részben helyileg működtetett EU-s/schengeni határőrséget kéne inkább felállítani , kerítéssel vagy nem kerítéssel, az innentől implementáció kérdése csak. A "helyzetet" csak valami ilyesmi tudná kezelni, ehhez képest a vezértől nem futotta ennek felvetésére, csak a nemfogadunk-besenkit c. frázisra (és mikor az összes felvetett lehetőséget elutasítja valaki, sajátot meg nem dob be, az azért könnyen értelmezhető nem-együttműködésnek...).

sárospataki 2016.01.11. 12:04:30

@WiteNoir: "a konzlib legnagyobb hazai alakja, béndek péter (...)"

öööö, khm. izé.

HaKohen 2016.01.11. 13:21:18

@sárospataki lány:

Nem lehet, hogy ironizált? (Ha nem ismerem félre.)

2016.01.11. 13:26:46

@incze:

persze hogy nem valódi szélbalos, de nálunk már annak hívják. corbyn sem szélbalos, de őt is annak mondják, mert nem a szokásos kapitalizmuspropagandát nyomatja.
viszont ezek egy része meg életveszélyesen naiv

@sárospataki lány:

nekünk ez jutott. nem nagyon van versenytársa, pár zérópublijú nem ritkán fidesznyalonc akadémikus, meg pár őrjöngő ayn rand-et éltető neokon meg pár elitista szoclib, aki már inkább konzlib, mert rühelli a populizmus minden formáját.
béndek doktorált, van eszmetörténeti háttere, pártot alapított, stb.
én nem szavaznék rá, de egy konzlib számára jobb mint bármelyik létező jobbos párt

mafi mushkila 2016.01.11. 17:30:11

@tucano: Nagyon köszönöm a történeteket!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.12. 13:47:15

"Körülbelül 250 futballhuligán és szélsőjobbos tört-zúzott hétfő este Lipcse Connewitz nevű negyedében. A maszkos támadók autókat gyújtottak fel, petárdákat robbantottak, és egy tucat kirakatot törtek be baseballütőkkel."

ez nyilvan nem komoly buncselekmeny, csak aprosag, vegul is rendes rozsaszinboru emberek kovettek el.

dr Brcskzf Gröőő 2016.01.12. 13:59:38

@jotunder: tényleg, tudjátok, hogy hány halálos áldozata volt az idei német szilveszteri mulatozásnak? (annyit segítek, hogy a megoldás pozitív.)

Szindbad 2016.01.12. 14:00:45

@jotunder: A migránsok tehetnek róla. Ha nem jöttek volna migránsok, nem lett volna rendbontás.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.12. 14:01:38

van egy problema, amirol a nemet sajtoban is irnak. huszoneves fiatalemberek tizezreinek egyaltan nincs szexualis aktivitasa, nem is nagyon volt, mert nem szokas a muszlim vilag egy reszeben a hazassag elotti szex. persze ezen vilagokban gyakorlatilag nem is latnak noket, hiszen a nok elfatyolozzak magukat. namost latnak. es ennek tutibiztos, hogy van valamekkora kovetkezmenye. aki volt katona, talan emlekszik arra, hogy mi tortent akkor, amikor egy szazadnyi kiskatona mellett elbiciklizett a postaskisasszony. nem kellemes dolgokat kiabaltak a kevesbe pallerozott elmek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.12. 14:12:58

@Szindbad: nekem vannak nemet ismeroseim, akik teljesen ki vannak borulva az idegenellenessegen, es eppen a kolni esemenyek utan kezdtek aktivabban tiltakozni a hulyeseg ellen. ilyenkor kell intelligensen viselkedni, es amugy a nemetek jelentos reszenek sikerul is. kolnben egyebkent evek ota tortenik ilyesmi, kulonosen a hires kolni karneval idejen. en ketszer voltam azon a teren, es a vilagon semmit sem eszleltem, de tenyleg, kozvetlenul a dom mellett van, ott szall ki az ember a bonni vonatbol. bonn sokkal nyugisabb hely, mint koln (na, nem mintha koln katasztrofalis lenne), de ha valaki bajba akar kerulni ejjel a vasutallomas kornyeken, akkor sikerulhet neki.

Muad\\\'Dib 2016.01.12. 14:48:05

@jotunder:
A nagy probléma - ha igaz - ez:
index.hu/kulfold/2016/01/12/a_nemet_rendor_nem_tud_mit_tenni_egy_menekult_ellen/
Nem azért harcolt ki magának Európa jogállamot, és demokráciát, hogy valamilyen félreértelmezett politikai korrektség jegyében az állam ne védje meg a polgárait. Ezt nagyon komolyan tisztázni kellene. Mert az ilyesmi kizárólag a szélsőségeseket erősítheti.
Arról nem is beszélve, hogy a menekültekkel szemben is óriási szemétség. Ugyanis ők jó eséllyel még komolyabban ki lesznek szolgáltatva a közéjük elvegyült bűnözőknek, mint mások. Mégis mit várhatnak, ha az állam a saját állampolgárait sem védi meg?

Szindbad 2016.01.12. 15:18:05

@jotunder: Hát én kíváncsi leszek, hogy a németeknek sikerülni fog-e intelligensen viselkedni, nem vagyok optimista. Most eléggé úgy tűnik, hogy Merkelnek vége, pedig az én szememben ő képviselte ebben az ügyben az intelligens viselkedést.

Muad\\\'Dib 2016.01.12. 15:37:36

@Szindbad:
"...pedig az én szememben ő képviselte ebben az ügyben az intelligens viselkedést."
Hááát. Jöjjenek, akárki jöhet, én ilyet nem mondtam, de mondtam, talán mondtam, nem lehet határellenőrzés schengeni területen, talán lehet, igen, nem, de. És ezek egyéb permutációi, amiket a közelmúltban összehozott.
Tény, hogy még mindig jobb , mint egy átlag osztrák - pláne magyar - politikus, de azért ne túlozzunk.

2016.01.12. 16:10:01

@Szindbad:

nem ő képviselte és ne félj, nincs neki vége, ennyire naiv nem lehetsz

Szindbad 2016.01.12. 16:18:51

@Muad\\\'Dib: Nekem minden egyes nyilatkozata nagyon szimpatikus. Lehet, hogy nem jó politika, amit művel, de ezerszer szívesebben élek egy olyan Európában, amit ő vezet, mint Viktor Európájában.

snakekiller23 2016.01.12. 16:45:27

@jotunder:

Ez még csak nem is a muszlim világ problémája egyedül. (Bár nem kenyerem az amerikábanverikanégereket relativizálás, vagy manapság divatos szóval a derailment, de...) A jóléti társadalmak, szórakoztatóelektronikával+internettel megtámogatva számos fejlett országban is kineveltek olyan szubkultúrákat, amelyek a társadalomtól, hús-vér emberi kapcsolatoktól (és így az ellenkező nemtől) teljesen elzárkózva él. A japán hikikomorik nem oly rég még valami más nyelvre lefordíthatatlan furcsaságnak tűntek, de hol van az ma már. Szexuális frusztráció + internet-videójáték-pornó diéta + céltalanság + autizmus-spektrum veszélyes kombináció akkor is, ha hófehér, középosztálybeli férfiakban egyesül. A mindenféle chan-eken, meg a redditen egészen félelmetes/szánalmas szubkultúrákba lehet botlani amiken egy ideig még akár röhögni is tudna az ember, aztán... en.wikipedia.org/wiki/2014_Isla_Vista_killings ... de a lassan menetrendszerű amerikai iskolai ámokfutásokat is mind megemlíthetném.

2016.01.12. 16:59:21

@snakekiller23:

szerintem ez teljesen természetes a mai, többé-kevésbé jóléti kapitalista államokban, ámde erről még sokan hallgatnak, mert ugye ma a nyugati mainstream pont ezt tartja ideálisnak,a visszásságokról meg nem szeretünk beszélni vagy az egyéni problémák körébe utaljuk vissza

incze 2016.01.12. 17:20:47

@WiteNoir: ez egy hülyeség, ezekről *nagyon* sok szó esik, és nem csak libbant értelmiségi klubokban, sőt. pl. ha azt gondoljuk (én egy kicsit gondolom), hogy az amerikánus társadalmi probléma földolgozás nemkisrészt filmekben (főleg olcsó sorozatfilmekben zajlik), akkor is látható, hogy rengeteg az ilyesmi is, meg a (jobbára helyi) életet szétnyomó big biznisz működését populárisan feldolgozó film(sorozat). és a nívósabb szellemi színtereken is állandóak a civilizáció változásati követő/vizsgáló munkák. és megvan, jó erős a trampli tábor is (ahogy orbán is, trump is csak egy idol, egy kifejlett aranyérmes csúcsgeci), nem is kicsi, amely mindent orvosolni vél elkerítéssel, kinyírással vagy amputációval.

2016.01.12. 17:36:57

@incze:

"van egy problema, amirol a nemet sajtoban is irnak. huszoneves fiatalemberek tizezreinek egyaltan nincs szexualis aktivitasa, nem is nagyon volt, mert nem szokas a muszlim vilag egy reszeben a hazassag elotti szex

Ez még csak nem is a muszlim világ problémája egyedül. A jóléti társadalmak, szórakoztatóelektronikával+internettel megtámogatva számos fejlett országban is kineveltek olyan szubkultúrákat, amelyek a társadalomtól, hús-vér emberi kapcsolatoktól (és így az ellenkező nemtől) teljesen elzárkózva él."

ha erről a problémáról őszintén beszélnének, az brutálisan kapitalistaellenesnek és brutálisan nőellenesnek tűnne, ezért nem igazán lehet. mert vagy az elitista liberálisok hőbörögnek rendszerellenesség, vagy a hülye polkorrektek meg feministák nőellenesség miatt.
úgyhogy lehet egy nagy lófaszt, hogy finoman fogalmazzam meg.

incze 2016.01.12. 17:48:42

@WiteNoir: ilyenekről (is) *beszélnek*. és nem kell visszariadni sem a "kapitalizmus ellenességtől", sem a liberálisok "hőbörgésétől", sem a "polkorrektetől", sem a "feministáktól". azokban a társadalmakban, ahol a nem-visszariadásnak van tradíciója zajlik is a vita pro és kontra, a mostani háború-fázisba nem túl magas szinten. (pl. szerintem a polkorrektségnek ez a buta, szóvadász válfaja el fog halni, vagy inkább helyére kerül, amint egy téma beérik, a csetepaté unalmassá válik és kikerül a ketrecharcos aktivisták és közönségük látóköréből, el lehet kezdeni értelmesebben viszonyulni hozzá.)

snakekiller23 2016.01.12. 19:05:17

@WiteNoir:

Sejtem mire akarsz kilyukadni, de tipikusan nem áll meg, hogy az illető srácok valamiféle újfajta underclass, a "szexuális szabadverseny" vesztesei lennének (ahogy azon pl. Houllebecq szeretett filózni a korai könyveiben). Túlnyomó részük nem menthetetlenül csóró, vagy tükörrepesztően csúnya - ha nem zárkóznának el tudatosan és aktívan a fizikai világtól egyáltalán nem biztos, hogy ne tudnának társat találni maguknak. Pusztán megrekedtek a jellemfejlődés egy szakaszában kb. a korai kamaszkoruk környékén és meggyőzték magukat, hogy nekik a weirdo nerd szerepet dobta a gép (mintha a világ bölcsőtől a koporsóig egy nagy középiskola lenne) és ez ellen nem tehetnek semmit és így persze a világ meg a társadalom (különösen annak nőnemű fele) a rossz. A gond az, hogy ma már nincs mindenkin ott a kényszer, hogy ezt előbb-utóbb a gyakorlatban edződve kinőjje, hanem be lehet zárkózni a szipogva faszverős nihilbe meg lehet találni echochambereket ahol megpróbálnak valami step-by-step user guide-ot találni a többi emberi lényhez (ld. pua meg a többi ilyen bugyutaság), ha meg ez nem működik akkor marad egymás hergelése a végtelenségig.

2016.01.12. 19:13:50

@snakekiller23:

egy szót sem említettem azokról akikről beszélsz, a többi pedig finom intellektuális köntösbe csomagolt hadova, amúgy a pua tényleg hülyeség, az a nullánál alig több hogy valaki nőkkel kommunikál meg telefonszámot elkér, abból sem szex, sem párkapcsolat nem lesz automatikusan, akinél igen, annak jó eséllyel pua-trükkök nélkül is menne.

snakekiller23 2016.01.12. 19:16:27

@WiteNoir:

Látom félreértettelek, van ilyen. Viszont akkor hogy is jött most ide a kapitalizmus meg a többi?

2016.01.12. 20:09:30

@snakekiller23:

vedd úgy hogy nem is olvastál semmit.

2016.01.12. 20:12:22

borzimorzi hosszászólása, általam szerkesztve

"Merkel asszony éppenséggel a liberális demokráciának ezt az önkorrekcióra való képességét bénítja meg a diktatorikus magatartásával. Azzal, hogy aláássa a képviseleti demokrácia alapjait. Azzal, hogy nem tartja tiszteletben a demokratikusan megszerzett mandátumának sem térbeli, sem időbeli korlátait. Németország vezetésére lett megválasztva, de egész EUrópának parancsolgat és egész Európa nevében tesz vállalásokat, köt megállapodásokat. 4 évre lett megválasztva, de úgy viselkedik, mintha egy monarcha lenne, aki halála napjáig uralkodhat, ráadásul alsó hangon 120 évig képzeli, hogy élni fog. Olyan terheket pakol Németország és Európa nyakába, amelyekkel még a ma élők unokái sem biztos, hogy meg fognak tudni küzdeni. Pláne nem akkor, ha a demográfiai trendek folytatódnak...
Utóbbi csoportban nemcsak az etnikai tekintetben a Közel-Keletről bevándorolt emberek lesznek, hanem azok is, akiket betérítenek maguk közé az etnikailag európai emberek közül. Eközben őközülük nagyon keveset lehet átcsábítani az európai értékrend támogatói közé, mivel őket nemcsak az ideológia és az értékrend tartja ott, hanem az összes olyan emberi kapcsolatuk is, amely számít. A család, pl. Az őket akár becsületgyilkosságokkal is magához láncoló család, amelyből nincsen kilépés, és nem is lesz még a 3. generációban sem. Minél inkább kifelé vágynak belőle és minél inkább elcsábítja őket a nyugati életstílus, annál nagyobb bennük az elhagyott család, a családi értékrend és általában a muszlim kultúra iránti nosztalgia és az elhagyása miatti lelkiismeret-furdalás. A párizsi merénylők kifejezetten nem iszlám-kompatibilis életet éltek, biztos utánaolvastál. ....Minél inkább elmerülnek a nem iszlám-kompatibilis életmódba, annál nagyobb lesz a lelkiismeret-furdalás és annál nagyobb erővel akarnak majd méltónak bizonyulni az istenükhöz és kiérdemelni Mohamed megbecsülését,

Minél nyugatiasabb stílusban él egy muszlim bevándorló, annál nagyobb erővel radikalizálódik majd mint szélsőséges iszlamista. Mint a pendulum. Minél nagyobb az amplitúdója az egyik oldalon, annál messzebbre megy, mikor visszalendül. Ha csak 10-20%-uk van ezzel így, az már elég harcos a befogadók megfélemlítéséhez és a hódításhoz.

1400 éve működő recept."

közösperonos átszállás 2016.01.13. 13:28:26

@WiteNoir: "vedd úgy hogy nem is olvastál semmit. "

Mondjuk ki bátran: összekavartál valamit, aztán nem tudtad megvédeni, stornó. Előfordul.

2016.01.13. 15:23:41

@közösperonos átszállás:

mondjuk ki bátran: szellemi hugyosprolinak kell lenni ahhoz, hogy a kapitalizmus-fogyasztói társadalom kombóból valaki ne tudja levezetni a nemek jelenlegi helyzetét, te ilyen hugyosszerű vagy, mondd?:))

közösperonos átszállás 2016.01.14. 06:11:41

@WiteNoir: Egy dolog, mikor az ember kiröhögteti magát, nade szándékosan lemenni ordenáré parasztba?

2016.01.14. 13:04:59

@közösperonos átszállás:

a liberális szemléletű, értelmiséginek tekinthető emberekkel így kell kommunikálni, mert vélhetően ezen valamennyire meglepődnek, felháborodnak, ami roppant szórakoztató, az pedig relatív hogy ki röhögteti ki magát...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.14. 13:12:22

@WiteNoir: aránylag liberális szemléletű, meglehetősen értelmiséginek tekinthető embernek tűnsz :)))

2016.01.14. 13:48:55

@jotunder:

:(
de nem vagyok értelmiségi, liberális meg , hát bizonyos értelemben, az esztelen radikalizmust nem szeretem...meg a nacionalizmust sem.

közösperonos átszállás 2016.01.14. 14:13:11

@WiteNoir: "a liberális szemléletű, értelmiséginek tekinthető emberekkel így kell kommunikálni"

Tehát mivel érveid nincsenek, trollkodsz. Csak hát az van, hogy a trollokat csak kiröhögni érdemes, mert másra nem jók, meg ha saját maguk komolyabb teljesítményt is képzelnek el saját maguknak (tudod, van az a zongorába szarós vicc), persze csak miután tisztáztuk, hogy trollkodnak. Ez itt ugye most történt meg (persze már eddig is elég egyértelmű volt, de most te is eljutottál a heves bólogatásig, sőt, melldöngetésig, hogy troll vagy és büszke rá).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.01.14. 15:00:03

@WiteNoir: akkor en sem vagyok ertelmisegi... vagy-vagy

2016.01.14. 16:40:02

@közösperonos átszállás:

mire kellene érv?

@jotunder:

????
értelmiségi lehet:

-kritikai értelmiségi (jobbára konzervatívok használják)
-tudományos kutató és hasonlóan magas szintű munkakörökben dolgozó ---ez illik rád
-szimplán diplomás és ilyen munkörben dolgozó, professional---ez is
-közéleti értelmiségi---hát ez mondjuk nem annyira, bár ismert, blogger, pár cikk szólt a vincentről, szóval nem tgm-i értelemben, de kicsit igen

rám meg egyik sem.

snakekiller23 2016.01.14. 21:25:57

@WiteNoir:

Tapasztalatom szerint ha valaki nem "szellemi hugyosproli" (<3 gr8 b8 m8) annak nem okoz különösebb erőfeszítést bármit (vagy az ellenkezőjét is) a saját axiómarendszeréből a saját szabályai szerint levezetni, hogy a mindenféle becsípődéseit racionalizálja. Semmi gond, mindenki ezt csinálja amikor olyasmin filózik amit igazából nem ért, csak szerintem ne vegyük túl komolyan.

incze 2016.01.15. 18:33:09

"De az igazságot nem lehet sokáig elzárni a napvilágtól, hamar kiderült, hogy kik is ezek az elvetemült férgek, állatok, hiénák. Kivétel nélkül mindegyikük FÉRFI."

hvg.hu/velemeny/20160115_A_teljes_igazsag_a_nemetorszagi_nomoleszt

a minap is eltűnődtem a hazai férfifelhördülésen, melynél nagyobbat csak akkor tapasztaltam, mikor a bibsik épp azt akarták a magyarférfi torkán lenyomni, hogy az a nőci, aki egyedül cselleng iccaka, az nem mórikából tiltakozik, és nem feltétlen arra vágyik hogy egy arra járó magyar férfi a hátára vágja, ahogy köll. szóval, aki az efféle

félreértéseket

el akarja kerülni, az ... (ide most egy rakás életmódi korán javaslat kívánkozik)