Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A kedves és fontos dolgokról

2015.11.06. 00:17 | jotunder | 168 komment

 

       "  Gender-vita, homoszexuálisok házassága, és biztosan tudnánk említeni még néhányat. Ezek kedves és fontos dolgok, de mégiscsak másodlagosak", nem mozdítják ki Európát a gazdasági és társadalmi kátyúból - tette hozzá. (Orbán Viktor) "

        Magyarországon az Alaptörvény teszi lehetetlenné a "kedves és fontos" melegházasságot. Valamiért fontosnak tartotta a FIDESZ, hogy betiltsa ezt a "kedves és fontos" dolgot. 

        Európa NINCS semmiféle gazdasági és társadalmi kátyúban. Európa egy nagyon gazdag kontinens, itt általában olyan országok vannak, ahol a per capita GDP nominális 40000 dollár felett van. Magyarországon 13000 dollár a nominális GDP, nagyjából annyi, mint Argentínában. Ezt akár gazdasági kátyúnak nevezhetnénk. 

        Európa legtöbb országában a lakosság többsége jól érzi magát, vannak problémái, de alapvetően egészen jól érzi magát. Magyarországon érzi magát a lakosság többsége rosszul. Például azért érzi rosszul magát, mert reménytelenül alacsonynak tartja a jövedelmét. Ez is olyan gazdasági kátyúszerűség.

        Orbán Viktor családja több milliárdos magánvagyonnal rendelkezik, közvetlen baráti köre több tízmilliárdos magánvagyonnal, és nem rendelkeznének ezzel a magánvagyonnal, ha nem Orbán Viktor a rokonuk, barátjuk, ismerősük. Romániában az utcán vannak az emberek az ilyesmi miatt, Magyarországon tévét néznek. Ezt is inkább társadalmi kátyú, mint vaníliafagylalt. 

        Magyarországot százezer számra hagyták el a munkaképes emberek, és jelentős részük nem fog hazajönni. A társadalom legalsó harminc százaléka a harmadik világ szintjén teljesít a PISA-teszten, ezt is nevezhetnénk társadalmi kátyúnak. 

         A következő mondat miatt tucatnyi felháborodott kommentet fogok kapni törzsolvasóinktól, de én már csak ilyen vagyok, sajnos nem lehetek tekintettel mindenki érzékenységére. Nem gondolom azt, hogy Magyarországon, minden szörnyűség Orbán Viktor kormánya miatt van, és, kérem, aki nem bírja az ilyesmit, most hagyja abba az olvasást, még azt sem gondolom, hogy Orbán Viktor kormánya szignifikánsan alkalmatlanabb lenne a kormányzásra, mint balliberális elődei.  Mindazonáltal, ő a miniszterelnök, bizonyos problémákat neki kell kezelnie, nem másnak, és annyira jól azért nem kezeli ezeket a problémákat.

         Igen, a demográfiai problémák és azok következményei fontosabbak, mint a melegházasság. Ez így van. A tüdőgondozásnál is fontosabbak, az akadálymentesítésnél is fontosabbak, és a meteorológiai előrejelzéseknél is fontosabbak. És akkor mi van? 

         Orbán Viktor lényegében azt mondja, hogy képtelen egyszerre biciklizni és rágógumit rágni. Próbálja még egyszer, hátha mégis menni fog. Az, hogy a magyar kormányban egyáltalán nincs nő, és általában nagyon kevés nő van fontos pozícióban teljesen független az ország demográfiai problémáitól, a melegek társadalmi egyenjogúsítása is. Ennek a felismeréséhez elegendő az, ha az ember nem idióta. 

         Senki sem gondolja azt, hogy Magyarország demográfiai problémáit olyan afgán bevándorlókkal lehetne megoldani, akik nem is akarnak Magyarországra költözni. Elismerem azt is, hogy nagyon jó lenne az, ha Magyarország bevándorlás nélkül is kezelni tudná a helyzetet (nem mindenki gondolja így, de én akár így is gondolhatom), ennek azonban semmi de semmi köze sincs a fent említett kedves és fontos dolgokhoz.

          Orbán Viktor azt mondja, hogy ne legyünk politikailag korrektek, aztán ha nem vagyok politikailag korrekt, a kisfiúcskái kiteszik a fényképem és a nevem a rezsimblogra. Igen ám, de én inkább mégis csak leszarom, hogy kiteszik a fényképem és a nevem a rezsimblogra, így mulat egy magyar úr alapon, inkább mégis politikailag inkorrekt leszek. 

          Orbán Viktor a Kopp Mária-Skrabski Árpád-féle Három királylány Három királyfi országocskában gondolkodik, ahol mindenki a Rózsadombon él egy villában, és azokban a villákban nevelik fel illő adókedvezmények fejében a kismagyarokat, akik majd kivezetik az országot a különböző kátyúkból. A szomorú helyzet azonban az, hogy megdöbbentően kevesen laknak a rózsadombi villákban, ezért Magyarországot szegény magyarok és, horribile dictu, esetleg nem egészen fehérbőrű magyarok vezethetik csak ki a kátyúkból. Legalábbis nélkülük nem fog menni. Amennyiben őket a bogárlászló féle idióták javaslatára ott hagyják az út szélén, akkor importra fogunk szorulni. Mielőtt Orbán Viktor előtt hargitai székely legények és leányok képe jelenne meg, szeretném megjegyezni, hogy ők Aberdeenbe vagy Tübingenbe óhajtanak költözni, nem Taktaharkányba.

          Ha Orbán Viktor komolyan gondolja a Magyar Kátyút, akkor az oktatásba kell fektetnie pénzt, akkor is, ha az oktatásba való pénzfektetés olyan libsi izének tűnik. És még az is lehet, hogy az átlagjövedelem alatt élők javára kellene kicsit megváltoztatni az adótörvényeket és a támogatásokat. Csak két példát mondtam, nem állítom, hogy tudom, hogy mit kell tenni, csak azt tudom, hogy Magyarország miniszterelnökét még jó ideig Orbán Viktornak fogják hívni, ez az egész az ő feladata, amiből nem tudja kijópofizni magát. Ezt az országot nem fogja feketegyörgyökkel, bayerzsoltokkal, nógrádikkal kihúzni a kátyúból (életemben nem hallottam olyat, hogy valaki a szart kátyúnak nevezi, de maradjunk az orbáni terminológiánál). 

         Nem lehet a muszlimok elleni absztrakt gyűlöletre, sorosozásra, homofób hülyeségekre alapozni Magyarország felemelését. Nem kell liberálisnak lenni hozzá. nem kell baloldalinak lenni hozzá, de primitív, útszéli hülyeségek összehordásából nem lesz semmi. Semmi. Csak hatalom. Az meg, Kedves és Fontos Vezetőnk, ehhez a feladathoz kevés lesz. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr98054258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.11.06. 00:48:55

"azt sem gondolom, hogy Orbán Viktor kormánya szignifikánsan alkalmatlanabb lenne a kormányzásra, mint balliberális elődei."

de jó, legalább van esély némi vitára, akár még új "balos" megmondóemberek is jöhetnek:)

"...miniszterelnökét még jó ideig Orbán Viktornak fogják hívni"

erre én is csak az idén jöttem rá, tavaly választások előtt azt gondoltam, hogy 18-ban leváltják, aztán meg azt hogy jön a fidesz-jobbik koala...

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.06. 02:40:19

A Mi Sohanemhazudó Sasmadarunk kormánya azért alkalmatlanabb (szignifikánsan, de inkább nagyságrendekkel) még az Antall kormánynál is, mert intézményesítette a lopást.
Persze, az elődök is loptak. A kutya ugat, a macska nyávog, a politikus hazudik és/vagy lop. De senki előtte (az európai kultúrkörben) nem törvényesítette még a haverok és családtagok ezermilliárdos nagyságrendű lopásait.

Rhonin 2015.11.06. 06:16:17

"Magyarország miniszterelnökét még jó ideig Orbán Viktornak fogják hívni". Valószínűleg igen. Isten azért hajlamos hallgatni az imákra, csak hát Ő is a szóból ért. Ezért érdemes nem viktorozni, hanem a teljes nevet használni fohászkodáskor. Előttem van, ahogy az Öreg felsóhajt a delete gomb megnyomásakor: "Pont-a Viktor, ccc."

Viccet félretéve, azért orbánnak mérlegelnie kell, hogy mennyire kíván európai szinten is tényező lenni ezzel a mocskos politikával, amit itthon művel. Hallgatom, olvasom a híradásokat, hogy szimpátia tüntetnek mellette itt, aláássa Merkel tekintélyét amott. Azért felmerül a kérdés, hogy Berlusconi, vagy Jörg Haider történetét ismerve nem sülhet-e el fordítva az a bizonyos merjünk nagyot trollkodni politika?

Watchdog 2015.11.06. 06:42:14

@imádom Vagin prof. legkisebb lányát: ha a hazudozás közben lopás simán megy, akkor a biciklizés közben rágógumizás is menne, csak azt kell eldönteni, melyik a hasznosabb időtöltés... és nem csak a politikusnak...

maybach 2015.11.06. 07:39:55

Ovinak pont elég a hatalom.
Amit mi naivan várunk tőle, hogy javít bármin is, azt pont leszarja.

laissez faire 2015.11.06. 07:42:52

"életemben nem hallottam olyat, hogy valaki a szart kátyúnak nevezi, de .."

Pedig nem nehéz belátni, ha áthajtasz egy méretes kutyaszaron vagy egy méretes kátyún, messze nem azonosak a következmények:)
A szignifikánsan nem különböző OV bizony kátyúba vezet(te)i az országot.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.06. 08:31:51

Nem értem, miről beszélsz. Orbán az első miniszterelnöke Magyarországnak, aki nem kormányoz. A kormányzást egy kellemetlen, fárasztó és megsunnyogható kötelezettségnek tekinti, ami feltartja őt a vagyonfelhalmozásban. Nála mindenki jobban kormányzott. Nála még egy részeg, elütött és eszméletlen medgyessypéter is jobban kormányozna.

evasanyoca 2015.11.06. 08:34:35

Kedves Magyarországról Kommentelő Társaim!
Még mielőtt nagyon belemerültök a hozzászólásokba, olvassátok el fsp blogjában a Kocsis Mátéról szóló posztot, ez az utolsó bekezdés:

"Soha nem leveleztem a józsefvárosi önkormányzattal, nem tudom, hogy honnan szerezték meg a privát e-mail címemet. Lehet, hogy valamilyen adatbázisból, vagy más módon. Ez is megérne egy misét."
fsp.nolblog.hu

...szóval a nagytestvérnek úgylátszik tágra nyílt a szeme, füle élesítve.....kkk

Muad\\\'Dib 2015.11.06. 08:35:09

@Kettes:
Miért, az előtte produkáló miniszterelnökünk talán kormányzott? Akár testvérek is lehetnének...

evasanyoca 2015.11.06. 08:39:29

@Muad\\\'Dib:jaja, Káin és Ábel, csak Ábel nem lopott annyit saját zsebre.......kk

Muad\\\'Dib 2015.11.06. 08:48:37

@evasanyoca:
Ugyan már. Nekem nem szelektív a memóriám, attól, hogy már csömöröm van a fityesztől. Én még emlékszem milyen körülmények között szedte meg magát Gyurcsány, én még emlékszem, hogy az ő szakdolgozata is "véletlenül eltűnt" a költözéskor, és meglepő módon az egyetem is "elkeverte" valahová. Én még emlékszem, hogy a választások előtt a tévében feltette a kérdést, miért hazudoznak az ellenzéki pártok hiányról, és ő esküszik, hogy ilyen nincs. Emlékszem, ahogy a választások után kiderült, mégis van. Emlékszem, hogy éjjel-nappal hazudtak, és ezt be is ismerték. Nem, köszönöm. Nekem senki ne akarja visszatolni a pofámba ezt a gazembert azért, mert az ő mérlegén 2,5 kiló eltérés mutatkozott Orbán javára.

Muad\\\'Dib 2015.11.06. 08:50:04

@evasanyoca:
Durva.
Amúgy a cikk viszont marhaság, nem volt ezzel az ítélettel semmi baj. Ha a bíróság fordított esetben is így ítél, teljesen védhető a dolog.

kisa 2015.11.06. 08:52:46

@Muad\\\'Dib: Ezt nem értem, ezt az összehasonlítósdit. Kit érdekel ma már az előtte regnáló minielnökök sora, _ő_ az, aki _most_ éppen ezerrel száguld - sajnos az országgal együtt - a szakadék felé, amely szakadék jelen esetben egy nehezen visszacsinálható mentális, szellemi leépülése az egész országnak.

Muad\\\'Dib 2015.11.06. 08:56:40

@kisa:
Egyetértek, de ha visszaolvasol feltűnhet, hogy nem én hoztam elő a múlttal való hasonlítgatást (ki kormányoz, ki mennyire alkalmas).

evasanyoca 2015.11.06. 08:59:47

@Muad\\\'Dib:legkevésbé se zavarjon, hogy nem a Kocsis-ítélet miatt kopiztam be ...

Muad\\\'Dib 2015.11.06. 09:02:08

@evasanyoca:
WTF? Tudom, azzal kezdődik a hozzászólásom, hogy durva. Nem tűnt fel? A többit csak azért írtam, mert - utólagosan elnézést kérve tőled - vettem a bátorságot és elolvastam a cikket.

aronsatie 2015.11.06. 09:03:10

"Nem gondolom azt, hogy Magyarországon, minden szörnyűség Orbán Viktor kormánya miatt van, és, kérem, aki nem bírja az ilyesmit, most hagyja abba az olvasást, még azt sem gondolom, hogy Orbán Viktor kormánya szignifikánsan alkalmatlanabb lenne a kormányzásra, mint balliberális elődei."
Ez az állítás nem felháborító, hanem igaz. De a paraszthajszálnyi különbség azért megvan, és ez a kormány lényegesen több gazembert/szörnyeteget/idiótát juttatott hatalomhoz, és morálisan sokkal vállalhatatlanabb. Ebben a tekintetben a különbség nem paraszthajszálnyi, hanem irtózatos, és ez bőven elég. Ide helyettük bármikor a töketlen, dugiban lopni vágyó idiótákat is.

evasanyoca 2015.11.06. 09:08:52

@Muad\\\'Dib: akkor elnézésedet kérem a figyelmetlenségemért.

evasanyoca 2015.11.06. 09:08:52

@Muad\\\'Dib: akkor elnézésedet kérem a figyelmetlenségemért.

evasanyoca 2015.11.06. 09:24:28

@Muad\\\'Dib: tudod, már az utolsó adag "füszerem" is elfogyott, és mostanában nem tudok elrepülni a Dünére...így kihagy az agyam....kkkkk

evasanyoca 2015.11.06. 09:24:28

@Muad\\\'Dib: tudod, már az utolsó adag "füszerem" is elfogyott, és mostanában nem tudok elrepülni a Dünére...így kihagy az agyam....kkkkk

nerángass 2015.11.06. 09:33:01

Szerényen fölhivom a figyelmedet, hogy Orbán Viktor Európa gazdasági és társadalmi kátyújáról beszél és nem a Magyar Kátyúról, ezt te csak bemagyarázod (magadnak). Orbán Viktor szerint Magyarország hasít és úgy általában föladja a leckét kvázi mindenben Európának, kezdve az olyan csacska dolgoktól mint a gender vita, vagy a homoszexuálisok házassága ( és akkor még nem tettük föl a kérdést, hogy hová mehet pisilni egy transznemű egy college-ben, avagy hová tart ez a világ ha négy szikh származású miniszter van , a felearányban nőket tartalmazó kanadai kormányban ). Ha azt gondolod, hogy ez hazúg, piszkos demagógia és semmi hatása nincs a „magyar emberek hitvilágára”, akkor keserűen tévedsz. Egyébkét valóban igaz, hogy Orbán sokkal sikeresebb abban amit előtte bármelyik kormány művelt, most már csak abban kéne megegyezni hogy erre milyen jelzőket használjunk, illetve milyen előjelekkel van ez jelen a közéletben és a magyarok különböző rétegeinek életében. Abban is igazad van hogy nem minden „szőrnyűség” oka Orbán ( íme egy kiprojektált jelző ), vannak szörnyűségtípusra külön szakosodott emberek, akiket gondos és célirányos válogatás után a saját kezecskéjével ( vagy mivel ) válogatott, nevezett ki és adott nekik hatalmat. Ez a tempó lassan Európa bizonyos szélfútta kies részein követendő példa kezd lenni. Európa meg csak pislog.

Szindbad 2015.11.06. 09:41:36

Az van itt inkább szerintem, hogy Lázár engedi játszani az öreg idiótákat.

közösperonos átszállás 2015.11.06. 10:36:17

@Muad\\\'Dib: "Miért, az előtte produkáló miniszterelnökünk talán kormányzott? "

1) Az Orbán előtti miniszterelnököt Bajnai Gordonnak hívták.

2) De-de, Feri is kormányzott, próbált átalakítani mindenfélét. A "kevesebb pénzt kaptok, oldjátok meg", az viszont nem kormányzás.

Pelso.. 2015.11.06. 11:04:52

@maybach: Magam részéről: semmit nem vártam tőle. Az első kormányzati ciklusából, majd ellenzéki időszakból (pillanatra sem feledve a fideszes önkormányzatok akkori kézi vezérelt ténykedését ) következtetve mire lehetett számítani? Mi volt a racionális alapja, hogy az ő vezetésével bármilyen téren valid pozitivumok keletekeznek, -semmi.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.06. 11:25:06

@nerángass: milyen nemzetiségű lehet a Patty Hajdu nevű nőügyi miniszter?

dr Brcskzf Gröőő 2015.11.06. 11:25:47

nagyon tetszik a poszt, csupán abba kötnék bele, hogy ,,bizonyos problémákat neki kell kezelnie''. valójában nagyon szűk azon problémák köre, amit egy miniszterelnöknek KELL kezelnie, semmiképp se másnak; de annál azért mindenképp szűkebb, mint amit OV sajátkezűleg óhajt kezelni. nyilván rettenetesen elfogult vagyok, de én elsősorban azt látom OV kormányzeti tevékenységeként, hogy egyre újabb dolgokat von egyre sajátabb hatáskörbe, és ezt szignifikáns különbségnek látom az előző kormányok javára (Gyurcsánynál látni véltem hasonló szándékokat, csak lehetősége nem volt ennyi).

Pelso.. 2015.11.06. 11:34:07

JT,
Lehetne objektív mérlegelések sorozatát összedobni, melyik mit tett azonos szegmensben, talán kijönne, hogy még hazai mércével is mindegyik nemes holtversenyben alkalmatlan.
Maradjunk kis kátyús hétköznapjainknál, két kedvencem korhű indikátornak tartom:
MET-MVM úgy all, s MNB oktatási alapítványok, mint módszerek és nagyságrendek, következmények elmaradása.
Folyamatos, komoly munkaerő hiány lett volna a tűzoltóságon, rendőrségen, ha fentiek 2010 előtt s így történnek.

balmoral 2015.11.06. 11:39:31

Jó írás. Mint írás is jó. A tartalmát tekintve az a véleményem, hogy 1. A szocialisták tényleg nem tudnak kormányozni, de mindig megpróbálják. Orbán meg se próbálja. 2. A hülyeség nem termelőerő! (VI. Lenin)

nerángass 2015.11.06. 12:24:04

@jotunder: Pára, ami földob. Pronounced “high-dew” figyelmeztet az egyik lap)))))

balmoral 2015.11.06. 13:18:39

@jotunder: Kanadai. Valószínűleg irokéz, vagy mohawk.

TG69 2015.11.06. 14:23:51

@Kettes: Talán az volt az igazi baj Medgyessyvel, hogy nem volt részeg/eszméletlen stb lehet hogy akkor jobban csinálta volna :).

ijontichy 2015.11.06. 15:57:13

@poszt: Már úgy hiányzott, mint egy falat kenyér (mármint, hogy Vitya nem is annyira izé) :-/ És most még a cím is passzol. :-)))

snakekiller23 2015.11.06. 16:06:56

@imádom Vagin prof. legkisebb lányát:

"Persze, az elődök is loptak."

Azért felhívnám a figyelmet, hogy hazánknak a rendszerváltás környékén még volt ipara, mezőgazdasága - ebből a 90-es évek közepére alig maradt valami, a ezredfordulóra meg gyakorlatilag semmi Namost ennek egy része életképtelenség és vezetői/politikusi inkompetencia okán tűnt el a nagy semmibe, az tény, de azért ez még csak nem is a nagy többség. A gyárak, üzemek, téeszek jó része már simán nyugati pacra termelt mielőtt szétverték őket.

Szóval most őszintén, azt, hogy ki, mennyit hogyan, lopott azt máig nem tudjuk, de az azért látható, hogy OV még maximum a székházzal tudott trükközni, mikor az igazán nagypályások már régen gondoskodtak arról, hogy OV idejére már csak a mardékot lehssen szétosztani.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.06. 17:28:03

@snakekiller23: bocs, de ez ilyen differenciálatlan formában hülyeség. A magyar iparmak azt a részét, ami ért valamit, privatizálták, helyesen. Loptak közben az MSZMP/KISZ-közeli elvtársak? Mint a gép. De azért az ugye megvan, hogy Magyarország legazdagabb emberei között ma alig van expártállami funkci?

Orbán nem a volt állami vagyonból lop, hanem az uniós támgatásokból és az adókból. Orbán és családja sztem kétszáz milliárdnál tarthat. Hol van ehhez mondjuk Tocsik 800 milliója vagy Gyurcsány kádkőgyára? Ne vicceljünk már.

ijontichy 2015.11.06. 17:59:31

@Kettes: Pontos. A törvényalkotói hatalom birtokában elitváltást vezényelt le. Ráadásul ebben a penge elitben a politikai lojalitás a fő kiválasztási szempont. Az eredmény -főképp a gazdaságban - jól látszik, ahogy a JT által kismilliószor agyonsiratott oktatásban is.
Az individualizmustól amúgy sem mentes magyar társadalmat oly szinten fragmentálta még tovább, hogy ma már teljesen képtelen a védekezésre. A legszélesebb értelemben vett értelmisegg (sic!) szépen végigasszisztálta ezt. Mélyen beült a társadalom fejébe, hogy Vitya első eljövetele volt a kormányzás csúcsa, meg a fidesz a kisebbik rossz... Persze kényelmes elkérődzni azon (főképp elhülyült akadémikusi szinten ;-) ), hogy mindez a ballib miatt van, csakhát ez messze nem igaz.

Mariann19 2015.11.06. 18:18:39

@snakekiller23:
"OV még maximum a székházzal tudott trükközni."
Most már nem is kell trükköznie, mert egy általa kidolgozott módszer szerint jár el.
Ennek az a lényege, hogy az állami megrendeléseknél a haverok, mint kivitelezők olyan árajánlatot tesznek, amelyeknél a nyereség nem limitált, hanem tetszés szerinti.
20-30%-os nyereségrátákat találhatsz ezekben a számlákban, amelyek tiszta pénzt jelentenek, lehet jól kivenni belőle az osztalékot.
Miután az állami beruházások eu-s pénzből valósulnak meg, ez azt jelenti, hogy az eu-s pénzek vándorolnak ilyen nagyságrendekbe a haverok zsebébe.
Az önrész kérdése is felmerül, de erre nem térek ki.
Amennyiben szemérmesebb lenne a nyereség %-a, alacsonyabb számla érték lenne, és a különbségből további beruházásokat lehetne finanszírozni.
Óriási pénzekről van szó, nem egy kis székházról.

incze 2015.11.06. 18:26:21

@Kettes: ehhöz azért annyi tartozik, hogy az eredeti tőkefelhalmozás javarészét az antallormány vezényelte le, és korántsem a komenisták voltak a fő haszonélveszők (hacsak nem konvertáltak - vö. a kor bonmotjával, mármint hogy nagy a tolongás a damaszkuszi úton).

hogy csak a két legjelesebbeket említsem:

- az orbán család ekkor alapozta meg bányagazdagságát ráadásul az államtól kimutyizott pártpénzen (melyet a fidesz úgy kapott, hogy a látszólag engesztelhetetlenül harcos és kikezdhetetlen erkölcsi tőkéjű szeplőtlen ellenzéki párt titokban összeboltolt a kormánypárttal, közösen lenyúlták az államot, majd riszteltek);

- széles gábor lényegében ingyen megkapta a teljes videotont.

Kis ember 2015.11.06. 18:41:36

Kedves Jótündér! Bár a posztod tartalma pontos, mint általában, de egy dologban tévedsz.
Te, mint matematikus elme, meg szeretnéd oldani a problémákat. Egy politikus pedig játszik a problémán, mint hegedűs a hangszerén. Neki nem érdeke megoldani, inkább hazudik egyet.

imigyenszolaezekiel 2015.11.06. 18:44:14

@Kettes:
Különböző számokat hallani és olvasni OV és családja vagyonfelhalmozásával kapcsolatban, de viszonylag kevesen mellékelnek konkrétumokat a számok mellé. Megtennéd, hogy konkretizálod, hogyan jön össze a 200 milliárd? (Eszemben sincs OV-t védeni, kb. 20 milliárdos közpénzlenyúlásra én is simán tudok konkrétumokat sorolni, de a többi 180 milliárd miből tevődik össze?)

beavereater 2015.11.06. 19:03:04

@imigyenszolaezekiel: A teljesség igénye nélkül: MET, MVM-mutyi, MOL-mutyi, TAO-pénzek, letelepedési kötvény, cigicsempészet, etc.

imigyenszolaezekiel 2015.11.06. 19:26:03

@beavereater:
Ezek nem konkrétumok. Konkrétum pl. az, hogy TAO-pénzből befolyt ennyi és ennyi milliárd, és ebből OV-hoz (családjához, Lőrinc baráthoz stb) került így meg így, ennyi meg ennyi. (Lásd pl Ferenczi Krisztina könyveit. Azok tele vannak konkrétummal.)

rokakutya 2015.11.06. 20:17:24

" Nem lehet a muszlimok elleni absztrakt gyűlöletre, sorosozásra, homofób hülyeségekre alapozni Magyarország felemelését."

Igaz, a Basi nem is az ország felemelkedését alapozza a maffiaszerű működéssel, csak a Családét! Ez, eddig bejött.

flort 2015.11.06. 20:30:01

@imigyenszolaezekiel: ha jól értem a saját lábon állás számai érdekelnek? Valószínű ezek nem elérhető adatok, mert akkor már valaki hótziher összeszedte volna.

Végül is elég bicskanyitogató tandíjakról hallani, míg egy, az Orbán-tyúkkal egyidős friss diplomás a létező világban legfeljebb a lakáshitel kipengetésével van elfoglalva.

Meg nyilván holmi eljárások miatt sem nagyon teregetnék ki a családi .. khm ... számlákat.

imigyenszolaezekiel 2015.11.06. 20:38:20

@flort:
Engem nem kell meggyőzni arról, hogy bicskanyitogató. Tisztában vagyok vele, hogy nem minden adat elérhető, nem feltétlenül pontos adatokat hiányolok, inkább arra vagyok kíváncsi, hogy miért pont 200 milliárd (és miért nem pl. 100 vagy 300).

labrys 2015.11.06. 22:43:49

Elképesztő.
Egyszerűen elképesztő, amikor értelmes, jó szándékú, tisztességes emberek azt bizonygatják, hogy Orbán (II. és III.) kormányai voltaképpen nem sokkal – statisztikailag igazából nem is értékelhető mértékben – „alkalmatlanabbak a kormányzásra, mint balliberális elődei”.

Mindezt egy olyan rezsimről állítva, amelyet a legutóbbi választáson a választópolgárok _kisebbsége_ választott meg, és amelyik előre megfontolt szándékkal, bűnszövetkezetben eleddig többek közt az alábbiakat követte el:

~ a „keleti nyitás”;
~ az illiberális társadalom;
~ az ország orosz függőségbe kényszerítése & az elavult atomtechnológia melletti elköteleződés;
~ az EU-ellenes harc;
~ az IMF-ellenes harc(nak álcázott országeladósítás);
~ a dohány/trafik/föld/szerencsejáték/stb.-mutyik;
~ a menekültek és bevándorlók elleni gyűlöletkampány;
~ a rokkantak elleni gyűlöletkampány;
~ a melegek elleni gyűlöletkampány;
~ a liberálisok elleni gyűlöletkampány;
~ a civilek elleni gyűlöletkampány (+ a CÖF és a birkamenetek megszervezése);
~ a norvégok elleni gyűlöletkampány;
~ a Jobbik Oroszországért Mozgalom irányában érzett „baráti szeretet”;
~ a KLIK létrehozása;
~ az oktatásügyre fordított pénzek korábban elképzelhetetlen mértékű megvágása;
~ a „tanári életpályamodell”;
~az egyházi státus politikai döntéssé tétele;
~ az Alkotmánybíróság fideszesítése;
~ a Legfőbb Ügyészség pártrohamcsapattá változtatása;
~ a bírói testületek OBH általi pártállami kézbe vonása;
~ az Alkotmány önkényes lecserélése;
~ a magánnyugdíjak zsarolás általi ellopása;
~ az MNB elfoglalása;
~ a „közszolgálati” hírcsatornák, az MTI, a KSH propagandafelületté silányítása;
~ a „saját” (mármint Orbán-függő) tőkések jogsértő eszközökkel történő „kinevelése”;
~ a visszamenőleges törvénykezés;
~ a lex haverok;
~ az egyetemi komisszárok kinevezése;
~ a korábban csak a XX. század első évtizedeiben tapasztalthoz mérhető (legkevesebb félmilliós „menekülő”) migráció kiváltása;
~ a rossz demográfiai adatokhoz (szülésszám, várható élettartam, betegségek, abúzus etc.) vezető társadalmi vektorok negligálása, vagy kimondottan erősítése (tűcsereprogram felszámolása stb.);
~ a környezetvédelmi minisztérium, illetve nemzeti parkok megszüntetése/kiárusítása;
~ a munkaerőpiac PR-okokból történt, mind közvetlen (szegénység konzerválása), mind távlati hatásaiban (munkavállalói átstrukturálálódást gátló) egyértelműen káros átalakítása (= közmunka);
~ a választási rendszer célzatos átalakítása (gerrymandering);
~ a választási kamupártok generálása;
~ a központilag indoktrinált állami ideológia (kötelező, listázott erkölcs/hittanoktatás) megvalósítása;
~ a tankönyvpiac felszámolása;
~ az egészségügy működésképtelenné történő „átszervezése”;
~ a min. 200 milliárdos stadionépítési hullám (kisvasúttal, kert végébe etc.);
~ a 2010. előtti ciklusban a fideszes önkormányzati túlsúllyal felhalmozott önkormányzati adósságok _teljes mértékű_ „átvállalása” (cca. 700 milliárd Ft);
~ az elképzelhetetlen összegeket (bőven 1000 milliárd Ft fölött) felemésztő államosítások (MOL részvények, stratégiai gáztározók, mobilfizetés, cafeteria, dohánypiac, babakötvény, hulladékgazdálkodás, közműszolgáltatók, felnőttképzés, Antenna Hungária stb., stb.);
~ a tudatosan retrográd energiapolitika (lásd orosz függés, megújuló energiatermelés gátlása);
~ az államadósság _növelése_ (a manyup 3000 milliárdjának lenyúlása stb. mellett);
~ a társadalmi tudat förtelmessé torzítása: a társadalmi szolidaritás kiirtása, a permanens ellenségképhez szoktatás;
~ az érdemi pedagógia/tanítás lehetőségének tökéletes megsemmisítése (a tankötelezettség korhatárának leszállítása, az informatikai óraszámok csökkentése stb.);
~ a tudomány, művészetek, kommunikáció, a társadalmi közbeszéd (stb.) megerőszakolása és/vagy rabszolgává kurvítása;
~ a lehető legretrográdabb és legrombolóbb magatartásmintákat burjánzó szociális, politikai (és mentálhigiénés) környezet vérrel-vassal véghezvitt megteremtése;
~ az ország energetikai, politikai és jogrendszerének meggyalázása és tönkretétele;
~ a környezet és más emberi lények tökéletes semmibevételének szentírássá tétele, illetve valós belső meggyőződéssé indoktrinálása;
~ a külföld szemében az ország páriává alázása stb., stb., stb.

Azaz ez a rezsim, amelyik a köztársaságot megsemmisítve rosszul működő liberális demokráciából kitűnően működő autokráciává alakította az országot, illetve _államszervező elvvé_ tette a korrupciót és az ország lerablását, továbbá korábban soha nem tapasztalt mértékben (közvetett és közvetlen eszközökkel) megerősítette és népszerűvé tette a szélsőjobboldalt & eszméit – ez „szignifikánsan nem alkalmatlanabb”, mint a korábbi „ballib”(természetesen csak a „ballib”!) kormányzatok.

labrys 2015.11.06. 22:45:08

Nekem csak két kérdésem lenne:

1. Melyik az a terület, amelyen összemérhető a (II.–III.) Orbán-kormány tevékenységének káros hatása _bármelyik_ korábbi (nemcsak „balliberális”) kormány tevékenységének a káros hatásaival?

2. Aki nem fizetett rezsimszolga, annak milyen érdeke fűződik ahhoz, hogy azt a látszatot próbálja kelteni, az Orbán-rezsim tevékenysége nem alapjaiban, strukturálisan változtatta meg Magyarországot, a magyar államot és a magyar embereket?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.06. 23:06:46

@labrys: mely kormánytöbbséget választotta meg a választópolgárok többsége Magyarországon? 1994-ben amikor az MSZP/SZDSZ-nek összesen 72 százaléknyi mandátuma lett, akkor sem kapták meg az összes leadott szavazatok többségét az első fordulóban, pláne nem az összes választópolgár szavazatainak felét.

bakker, le is írtam, hogy aki nem bírja az ilyet ne olvassa :(

én úgy gondolom, hogy 2005-2006-ban a Gyurcsány-kormány semmivel sem volt kompetensebb, mint a mai Orbán-kormány. de ez egy félmondat volt egy posztból. nem fogom leírni, hogy kompetensebbnek érzem a ballibet, ha egyszer NEM érzem kompetensebbnek. sokkal szimpatikusabbnak érzem, és jóval kisebb gazembernek. kompetensebbnek viszont nem. én nagyon utálom Orbánékat. annyira utálom őket, hogy naponta jut eszembe, hogy megőrülnék Pesten. nem állítom, hogy csak miatta mentem el, ez nem lenne így igaz, de az igaz, hogy az az extra, amit belefektettem a próbálkozásba az már miatta volt.

arra viszont nem vagyok hajlandó, hogy olyasmit írjak le, amit nem gondolok. nem, Szilvási, Draskovics és a többi semmivel sem volt kompetensebb, mint Lázár János (akit szintén elég intelligens figurának tartok a maga módján, na mondjuk őt sem szeretem, és akkor finom voltam)

LalaBala 2015.11.06. 23:48:41

@ijontichy: "Pontos. A törvényalkotói hatalom birtokában elitváltást vezényelt le. Ráadásul ebben a penge elitben a politikai lojalitás a fő kiválasztási szempont. Az eredmény -főképp a gazdaságban - jól látszik, ahogy a JT által kismilliószor agyonsiratott oktatásban is. "

törvényalkotoi hatalom birtokában:
kicsit pontosabban
törvényalkotoi és végrehajtó hatalom birtokában
még pontosabban
törvényalkotoi, végrehajtó és bírói hatalom birtokában
meg csapjuk hozzá még a sajtót mit negyedik hatalmi ágat, ha már lúd

God mode, örök élet, ingyen lőszer

esernyősEvezős 2015.11.06. 23:57:49

@imigyenszolaezekiel:

Magunk közt szólva, ha a leggazdagabbak listáján a valós vagyonával szerepelne mindenki, azt hiszem néznénk nagyokat.
Biztos vagyok benne, hogy az Orbán família az első ötben - és most jóindulatú voltam - bőven benne lenne.
Sőt.

Ezek 25 éve lopnak. Megállás nélkül. Alulról karcolgatjuk az összeget, ami ebben a negyed században náluk landolt.

2015.11.07. 00:00:18

@Evezős:

elszámoltatást szeretnék az elmúlt 70 év bűneiért. kivétel nélkül mindenkit elővenni.

esernyősEvezős 2015.11.07. 00:01:09

@WiteNoir:
Legyen.
De nix megkülönböztetés, mindenkit! Egyformán.

incze 2015.11.07. 01:33:21

@jotunder: ha a "kompetenciát" egyáltalán szóba hozzzuk, meg kéne mondani, hogy miben.

a 2005-2006-os kormányzást gyurcsány maga viszonylag kielégítően jellemezte az öszödi beszédben, bár az a beszéd amúgy egyáltalán nem volt olyan őszinte, mint méltatói láttatni szeretnék, például egyáltalán nem nézett szembe a kitűzött célok igazi ellenlábasaival az emeszpében. nem hinném, hogy nagyot tévedek, ha azt gondolom, hogy a 2006 utáni kormányzás totális megbuktatói az emeszpé azon körei voltak, akik - helyesen - ráéreztek arra, hogy maguk alatt vágják a fát, ha ezeket a blairista és antimutyista törekvéseket politikailag támogatják. ha az emeszpének csak szűk többsége politikailag egyértelműen beáll emögé, akkor a nyugatias magyar politikai vonulat (ami egyáltalán nem színvonalat jelent, csak a társadalom szerveződésének alapsémáit, egyéni és közösségi viszonyait illető langy és amorf egyetértést) nem nullázódott volna le teljesen.

informatikában van egy fogalom azzal kapcsolatban, hogy egy rendszer hogyan is áll az elvárható állapotához képest, a "technical debt", ami kumulált összeg, és nagyjából annyit tesz, hogy mibe kerülne az elvárható állapotába hozni a rendszert.

a technical debt növekedhet "javításokkal", vadonatúj elemek bevezetésével is, sőt ez nagyon-nagyon gyakori jelenség, főként olyankor, ha sűrűn előfordulnak átgondolatlan, ötletszerű beavatkozások, napi gondokra adott rapid "megoldások", melyek rögtön egy sor egyéb beavatkoznivalót teremtenek, melyek aztán újabb "megoldásokat" szülnek.

én ezt a kompetencia dolgot magamban valami ilyesmivel mérem. ez természetesen valamelyest önkényes dolog, ott van benne az a bizonyos elvárható állapot, és van akinek az a remek, ha a cigányok mind be vannak zárva egy lágerbe, és minden utcában műfüves focipálya van, de az elvárható állapot teljesen azért nem teljesen ízlés dolga, vannak összehasonlítási alapok, szabványok, szabályok.

szerintem a nermányzat békeidőben pédátlanul irdatlan efféle adósságot halmozott föl, ekképpen az inkompetencia csimborasszója. a megelőző szoclib kormányzatok *pusztán azáltal*, hogy többé-kevésbé betartottak (mindegy, milyen színvolnalon) némely törvényhozási *szobatisztasági* szabályt (társadalmi egyeztetések, hatásvizsgálatok, érdekegyeztető tanács, etc.) egyszerűen nem tudtak ilyen mérvű és mélységű alig helyrehozható (mármint belátható időn belül helyrehozhatatlan) kárt okozni.

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 01:45:59

@Watchdog: Protkóval nem ajánlatos rágózni, telenyomva vérnyomáscsökkentővel, szívgyógyszerekkel etc. (a NAGYON fiatal demokraták szokásos étrendje) meg biciglizni. Az ódit meg viszi a sof(test)őr, szóval a lop/hazud opció a pillanatnyi diszpozíció függvénye.

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 01:50:00

@Muad\\\'Dib:
Azért a kis cselló nem azzal foglalkozott, hogy kigordonkázzon minél több emberrel, hanem egész jól elmenedzselte ezt a kurvaországot.

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 02:02:05

@TG69:
Megyóval az volt a fő probléma, hogy betartotta a választási ígéretét. Méghozzá olyan elmebeteg módon, hogy az is évekig anyázta akinek _VALÓBAN_ 50 %-kal nőtt a bére. És ezt nem tudta kiheverni az ország a válságig. Aztán "lássuk Uramisten, mire megyünk ketten!"
Pedig ott volt a példa: '98-ban OVi a teljes egészségügynek azonnali, 200 %-os emelést ígért, Aztán kirúgta azt a miniszterét aki elismerte, hogy más a választási ígéret és más a kormányprogram. Csörrent egyetlen kanül is tiltakozásul?
Naugye!

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 02:09:58

@snakekiller23:
Nagypályásnak nevezed azt a fószert, aki egy szaros Opel Omega + szigetcsépi horgásztanya áráért cserébe szaré-húgyé (kevesebbért mint a raktáron lévő használt göngyöleg könyvszerinti értéke) eladott egy komplett, sokmilliárdos termelési értékű élelmiszeripari vállalatot?
(Nem, semmi köze nem volt a szocikhoz, a minálno kúr ismeretségi köre.)

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 02:17:39

@imigyenszolaezekiel:
Szerinted ezeket szigorú elszámolású lepecsételt számlatömbön nyugtázzák?
Saccold meg mennyit érhetett az a Bábolna, amelyiknek az utolsó békeévben, csak a takarmánygyártásból 20+ milliárd felett volt az árbevétele? És a boldog vevő, aki gyakorlatilag két használt Rába áráért kapta meg (arra is kapott kedvezményes bankhitelt) kinek és mennyivel hálálkodott?

imigyenszolaezekiel 2015.11.07. 02:55:48

@imádom Vagin prof. legkisebb lányát:
Ugye nem gondolod komolyan, hogy számomra bizonyítást igényel OV tolvaj volta? A kérdésem arra vonatkozott, hogy miért éppen 200 milliárdra saccolja Kettes a lenyúlt lét. Miből tevődik össze ez a 200 milliárd? (~ 4 milliárd nemközpénznek mondott közpénz a felcsúti stadionban + ~ 8 milliárd Lőrinc barátnál + ~ legalább ugyanennyi a saját lábon álló lány férjénél. Ebből összejön simán 20 milliárd. De miből tevődik össze a maradék 180? Nyilvánvaló, hogy lekötelezett és/vagy megfélemlített emberek és cégek tucatjai fizettek/fizetnek neki ilyen-olyan formában jutalékot vagy védelmi pénzt, jogosan hivatkozol Bábolnára, én arra vagyok kíváncsi, hogy Kettes miért pont 200 milliárdot mondott.

velőtanya 2015.11.07. 08:20:32

@incze: Ez nagyon jó lett, köszönet érte. Használni is fogom, amikor meg kell fogalmazni röviden és velősen, hogy mi az igazi, objektívan is megfogható fő bűne a rendszernek, a sok szubjektív szarérzés mellett.

Papageno68 2015.11.07. 09:24:22

@imádom Vagin prof. legkisebb lányát: Az a baj, hogy a kevesebbet lopó elődök büntetlen zsebtömködése győzte meg a Fideszt arról, hogy lopást gránitba is lehet vésni. A nagyságrend sajnos nem számít (akármennyire is felháborító), azt felismerni, hogy egy Finnlandia vodkás doboznyi potya pénznél, csak egy diszperzites vödörnyi, esetleg talicskányi pénz jobb, nem egy nagy kihívás.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.07. 09:50:08

@imigyenszolaezekiel: Nyilvánvalóan nincs leltáram, nem is lehet a nagyfokú látencia miatt. Azt gondolom, a pontos összeg megállapítása az amerikai igazságügyi minisztérium és a svájci ügyészség dolga lesz, amikor majd eljön az ideje. (Csak viccelek, ez soha nem fog megtörténni. :))

A becslés a roppant tudományos jéghegy-módszerre támaszkodik ;-)
www.facebook.com/181727571861866/photos/pb.181727571861866.-2207520000.1446884714./722853651082586

Vesszük a törvényes, látható vagyonát, ami ténylegesen is a nevére vagy a családtagjai nevére van írva. Veszünk egy reprezentatív stróman, mondjuk Mészáros Lőrinc sajtó által becsült vagyonát, megszorozzuk a becsült látenciával, megszorozzuk a becsült strómanok számával és megkapjuk a Magyarországon lévő vagyontömeget. Ez szerintem valahol harminc és ötvenmilliárd forint körül lehet. Sanity-check: leggazdagabb magyarok listája. Azért ott is kell egy kiadós látenciával számolni, de szerintem Orbán valahol a 30-50. hely között lehet.

Ez csak a látható (sejthető) belföldi vagyon. Az off-shore számlákon viszont jellemzően pénzeszközök vannak. Ha ezeknek a forrására gondolsz (orosz gáz- és atomkenőpénzek, gripen-kenőpénz, a szerencsejáték-, áfa-, dohány-, ingatlan-, termőföld-, telekomkoncesszió-, állampapír- és egyéb mutyiikból leadott pénzek), pontosabban arra, hogy egy-egy érthetetlen kormánydöntés mekkora jövedelem-átcsoportosítást jelent nemzetgazdaságilag, akkor az ezekből megszerzett kenőpénz a százmilliárdos nagyságrendben van. Sanity check: a külföldön parkoltatott "magyar" vagyont 2500-3000 milliárd forintra teszik.

Persze simán tévedhetek 100 milliárd forintot, de valószínűleg semmi jelentősége. Egy jogállamban már az ismert vagyona és a strómanjai alapján eljárást indítanának ellene, itt meg nem. Hát nem tökmindegy, hogy valójában kétszázmilliárdja van-e vagy csak száz?

imigyenszolaezekiel 2015.11.07. 10:51:01

@Kettes:
Köszi, ez már kézzelfoghatóbb, mint vaktában számokkal dobálózni. A végeredmény (a letöltendő évek) számát illetően tökmindegy, hogy száz- vagy kétszázmilliárd, viszont az odáig vezető út szempontjából nem mindegy. Amikor Orbán (vagy valamelyik ügyvédje, fritztamása, stefkaistvánja stb) átlátszó hazugságokat szajkózva próbálja bizonygatni,, hogy a közpénz nem közpénz, akkor az Orbánnak öngól. Ha viszont egyszerűen csak visszakérdezhetnek, hogy honnan tetszettek szedni ezt a 200 milliárdot, és miért éppen ennyi, akkor az azoknak öngól, akik meg akarnak szabadulni Orbántól.
Hogy mi fog megtörténni, és mikor, az nem tudható. Nem vagyok naiv, nem gondolom, hogy mindig a víz az úr, de tévedés azt hinni, hogy minden a gályá(ko)n dől el. És a víz viselkedését néha olyan tényezők határozzák meg, amikre a gályá(ko)n lévőknek nincs befolyásuk.

flort 2015.11.07. 11:20:18

@jotunder: Az igazat megvallva nem emlékszem, kik is voltak az érintett kormány(ok)ban és ha egy a szakma által bohócnak tartott gazdasági minisztert valami Lászlóné követett, a kultúrától az egészségügyig mindent átfogó minisztérium élén egy lelkész, az oktatásért felelős államtitkárság élén pedig egy sértődött franciatanár állt, valamint a kispályás focicsapatból importált külügyminiszter első dolga az volt, hogy mindenkit lecseréljen, még a stylistokat is, akkor tényleg nincs jelentős különbség a kompetenciák terén.

Amit jelenleg jól jellemez a mindennapos énekóra kínzó szüksége, szemben a PISA-teszteken produkált eredmények zuhanásáról, vagy hogy alig akad aki egynél több idegen nyelven az elfogadhatónál egy árnyalatnyival jobban meg tudna szólalni.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.11.07. 11:46:29

"a (béremelés költsége) a felsőoktatásban 13 milliárd forint (...) hadd hasonlítsam össze - bevallottan demagóg módon - a TAO-ból (...) elsősorban a focinak juttatott tavalyi 66,5 vagy az idei 55,8 milliárddal (...) vagy az összesen több mint 60 milliárdos idei stadionépítési beruházásokkal." (Kenesei István, ÉS 2015. nov. 6.)

de, szignifikánsan szarabbul kormányoz.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.11.07. 11:49:13

@flort:

azt nem tudtam, hogy Sz. Péter a stylistokat is lecserélte, bár a frizuráját elnézve gondolhattam volna.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.07. 12:58:29

@jotunder: "én úgy gondolom, hogy 2005-2006-ban a Gyurcsány-kormány semmivel sem volt kompetensebb, mint a mai Orbán-kormány. de ez egy félmondat volt egy posztból. nem fogom leírni, hogy kompetensebbnek érzem a ballibet, ha egyszer NEM érzem kompetensebbnek."

Nézzünk meg néhány deathmatch-et az első Gyurcsány-kormány és a harmadik Orbán-kormány tagjai között. Ugyan senki sem definiálta, hogy milyen kompetenciák szükségesek a miniszterséghez (legyen-e exkatona a hadügyminiszter vagy elég ha csak szikh?), de a játék kedvéért mondjuk azt, legyen minimális elvárás, hogy ismerős legyen számára a minisztérium alá tartozó szakterületek közül néhány, rendelkezzen vezetői, politikusi skillekkel, legyen a szó hagyományos értelemében épelméjű, egészséges, érett személyiség. Kezdetnek megteszi.

A párok:
Gyurcsány-Orbán
Kiss Péter- Lázár
(senik) / Semjén
Lamperth-Pintér
Kovács-Szijjártó
Veres-Varga Mihály
Kóka-Seszták
Gráf-Fazekas
Petrétei-Trócsányi
Hiller - Balogh Z.
Magyar - Hoffman

A többség értékelhetetlen, de ahol értékelhető kompetenciákról beszélünk, ott többnyire a Gyurcsány-kormánynál a pont. Mondjuk nálam a végeredmény 4-1,5, de hajlandó vagyok tárgyalni.

incze 2015.11.07. 12:58:36

@Kettes: a forbes (a .hu forbes) magyargazdag listája sajtótájékoztatóján egy kérdésre a minap 6 mrd körülire tette az orbán család vagyonát. szerintem nem tévedsz nagyságrendit (és inkább lefelé), a többi meg kevéssé számít (nagyjából annyit mint ha egy kilencven éves nőnek mondanák, hogy nyugodtan letagadhatna két évet).

Doubledeceker 2015.11.07. 14:36:46

@Kettes:

"Egy jogállamban már az ismert vagyona és a strómanjai alapján eljárást indítanának ellene, itt meg nem. Hát nem tökmindegy, hogy valójában kétszázmilliárdja van-e vagy csak száz?"

Ez a legelkeserítőbb számomra, a fönököm mondta egyszer, hogy meglásd, eek majd egyszer ülni fognak. Mondtam is neki, te baszod (jobban vagyunk...) itt az elmúlt 25 évből talán csak a Zhuslágra tudtak vízes lepedőt húzni, minden nagyobb szardarabb megúszta, és ez így is lesz. És itt a baj, maga a rendszer hibás, megengedi a szardaraboknak, hogy a kezükbe vegyék a hatalmat és mivel semminek nincs következménye, még a többi szart is bátorítja, hogy nocsak gyertek itt bármit lehet.

A Quaestor ügy , ennek egy remek példája. sőt.....

Midnight Run 2015.11.07. 15:05:59

Sokat gondolkodtam, hogy vajon ezt a menekültkérdést miként lehetne megoldani. A Viktor által javasolt megoldás - kerítés, kizárás, nem jelenti a megoldást. Egyrészt ha tényleg sokan jönnek, nem tudott megállítani. Másrészt egy kemény, mondjuk úgy fél fasiszta megoldás mérhetetlen emberi szenvedést okozna. Ez erkölcsileg elfogadhatatlan és az EUn belül is feszültséget okozna. Mondjuk fellázadna az EU 10 millió muszlimja. Arról nem is szólva, hogy nincs egységes irányítás, ez pedig még jobban szétvetné az EUt.

labrys 2015.11.07. 15:07:10

@jotunder: te tudod a legjobban, hogy a szövegek felelősséggel járnak, mert azonnal önálló életre kelnek. Minden leírt szöveg. Egy ilyen mondat:

„…még azt sem gondolom, hogy Orbán Viktor kormánya szignifikánsan alkalmatlanabb lenne a kormányzásra, mint balliberális elődei…”

véleményem szerint rendkívül tág teret nyit az olyan értelmezéseknek, miszerint
’Orbán Viktor kormánya legalább olyan alkalmas a kormányzásra, mint balliberális elődei’.

„Alkalmas” a „kormányzásra”? Komolyan?

…A szakértelem & hozzáértés vizsgálata? Függetlenül attól, hogy a kérdéses szakértelmet MIRE fordították?

Vagy csak a hatékonyságukra akartál rámutatni? Hogy milyen sikeresen hajtották végre azt, amit célul tűztek maguk elé? (Akkor Joszi Visszarionovics „kormányai” ugyancsak fenemód „alkalmasak” voltak a „kormányzásra”, igaz? Nemhogy a mai magyar „ballib” kormányokét, de talán még az I. Orbán-kormány szakértelmét & nagyszerűségét is elérték!)

…Vagy az lett volna az összehasonlítás tárgya, hogy a „balliberálisok” vagy az Orbán-kormányok díszőrsége állt fájintosabbul és fessebbül a nemzeti ünnepeken? És ekképp alkalmatosságuk – szemmel láthatóan – erősen konvergált vala?

.

Mert persze a bővített mondat az így szólna:

’Orbán Viktor kormánya (amely természetesen nem kormány, hanem Orbán végrehajtóinak személyesen, _saját kezűleg_, a kiskonyhában szelektált csapata) MIKÖZBEN több generáció számára jóvátehetetlenül eltorzította a magyar közélet, gazdaság, politika és társadalom struktúráját, mindezt körülbelül olyan szar hatékonysággal művelte, ahogy előtte a „balliberális” kormányok tevékenykedtek a saját céljaik érdekében.
(Azaz például a Torgyán-féle I. Orbán-rezsim nagyszerűségét, vagy Antall Józsefék taxisblokádos, részeg belügyiminiszteres, Csurkás, olajszőkítős stb., stb. szakértelmét azt azért nem sikerült elérnie; isten őrizz, hogy ilyet feltételezzünk!)’

Tényleg. Sokkal jobb lett volna, ha még _ennél_ is faszályosabban alkalmasabbak Orbánék, és sokkal hatékonyabban teszik azt meg, amit meg akartak tenni. Ami így csak nyögvenyelősen sikerült, szegényeknek. – Hol is tarthatnánk már, iftenem! Tán már szultanátus is lehetnénk!

.

Megjegyzés: leszarom a „balliberálisokat”, és úgyszintén leszarom a „jobboldaliakat” is. Ami kiakaszt, az az, amikor különféle okok miatt rokonszenves és _intelligens_ emberek is elkezdenek szerecsenmosdatni/relativizálni. Ez fáj a konkrét személyek miatt, és fáj, mert ismételten beleveri az orrom a ténybe: a fajunk nem más, mint primitív agytörzsi reflexek által vezérelt főemlősök gyülevész csőcseléke, akiknél a leghülyébb érzelmi elfogultságok is képesek pillanatok alatt felülírni a ráció vékony mázát, amire egyébként olyan kurva büszkék vagyunk.

Pipas 2015.11.07. 15:13:29

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "a (béremelés költsége) a felsőoktatásban 13 milliárd forint"

Az arra lenne elég, hogy a felsőoktatásban dolgozó oktatók bérét egy éven keresztül kb. 20-30 ezer forinttal, azaz körülbelül 10%-al emeljük. Rohadt kevés.

A közoktatásban ráadásul legalább tízszer ennyien dolgoznak.

RontoPal 2015.11.07. 15:14:39

Csak úgy, most olvastam a 444-en:

"A Krúdy Gimnáziumot nyáron vette át az NGM, ősszel már nem kapták meg az engedélyt, hogy gimnáiumi osztályokat indítsanak."

Ha nem megy a szellemi felépítés, akkor megy a leépítés...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.07. 15:17:38

@Kettes: Gyurcsanyek csinaltak 2005-2006-ban egy teljesen megengedhetetlen 9 szazalek koruli deficitet, es csak azert nem lett nagyobb a hiany, mert megszoritasokat hajtottak vegre. Kozben a valasztasok elott gondosan csokkentettek az AFA-t, majd a valasztasok utan azonnal megemeltek.

Ez nem nezett ki tul jol. Utolag meg kulonosen rosszul nez ki. Nyilvan nem tehettek a gazdasagi valsagrol, ha az nincs, akkor velhetoen ketharmad sincs, csak sima FIDESZ-gyozelem. Ez az orszag 2009-ben egy big mess volt, most meg nem az. Orbannak inkabb szerencseje volt, Gyurcsanynak inkabb pechje, de amit tortent, megtortent.

2015.11.07. 15:18:58

@labrys:

ezt úgy is lehet akár olvasni, hogy jótündér egy primitív agytörzsi reflexek által vezérelt főemlős-csőcselék:)

egyébként világosan leírta korábban, hogy sem egy állandó, határozott "világnézet" szerint, sem mások elvárásának megfelelve nem kíván blogolni.

orbán 98-02, majd 10-18 között hatalmon volt/van.
lehet hogy 18-ban újra nyernek.
mszp-szdsz meg a 06-os választások óta--hát igen.
ha annyira kompetensek lennének, nem itt tartanának.

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 16:06:38

@WiteNoir:
Csaxólok, hogy ha huzivonáék belengetik a cigányok egy szálig deportálását, a nyilvános kivégzések bevezetését és a numerus clausust, akkor '18-ban 9/10-del nyernek. Mert ez mára egy ilyen ország lett.
Hallgass bele egy teljesen átlagos munkahely átlagos dolgozóinak beszélgetésébe cigarettaszünet idején, bármelyik kocsma, bármelyik szolárium, bármelyik edzőterem, bármelyik hobbikézműves tanfolyam látogatóinak spontán beszélgetésébe! Az internetes hozzászólásokról meg ne is beszéljünk.
Igen, ez az ország sohase a progresszióról volt ismert, mára meg idáig "fejlődött".

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 16:18:17

@jotunder:
Hagyjuk már azt a bohócot, OViék is fölöslegesen fújják föl házisátánjuknak, ez a fószer ebben az országban a következő 200-250 évben sohase fogja elérni az 5 %-ot. És ebben a legkevesebb szerepe pont az orbáni karaktergyilkolásnak volt! Táncoslábúnk képtelen felismerni, hogy ki az a környezetéből akit azonnal picsán kell rúgni, kikre támaszkodhat és kiket kell a világból kiüldözni (lásd görényi fosprefektus, sintérpándor zsebbéli pincsije), nem képes egyetlen, lehetőleg a legfontosabb célt kiemelni és ahhoz ragaszkodni, hanem 'mint Bernát a ménkűhöz' és ami mindennél fontosabb: nem képes felismerni, hogy mikor kell a háttérbe húzódni és mikor kell távozni!
(ha 2006 november-decemberben feloszlatja parlamentet, akkor nincs kétharmad viszont '18-ban abszolút többséget szerez egy _ÚJ_ szocdem típusú párttal)

RontoPal 2015.11.07. 16:27:49

@jotunder: Távol áll tőlem, gyurcsánistának tűnjek, de az a 8-9%-os hiány vajon hogyan mutat az orbáni kormány szintén 8-9%-os hiányához képest, amit ugye a GDP ~11%-át kitevő kötmanyup pénz eltüzelése nélkül számolva elértek volna?:-)

Mindegy, az ország megy a maga útján... a semmibe.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.07. 16:35:44

@imádom Vagin prof. legkisebb lányát: ha ez igy lenne, akkor a Jobbik megtenne.

en hajlamos vagyok hinni Zsiday Viktornak. ha itt lesz valami gubanc, akkor az 2020- utan lesz, addig ebbe az orszagba aranylag nagy penzek fognak jonni, es mind a versenyszferaban, mind a koltsegvetesi szferaban komolyabb beremelesek is lesznek. legalabbis ez a varakozas.

amennyiben a varakozasoktol jelentosen elmaradnak a beremelesek, akkor elkepzelheto egy komolyabb negativ fordulat Orbanek megiteleseben, ha nem maradnak el, akkor meg szerintem nem.

csak egy néző 2015.11.07. 16:36:06

O Viktor soha el nem múló hálával tartozik az ISIS-nek (népvándorlás), Soros Györgynek (aki szerinte pénzeli a népvándorlókat), Amerikának (mert az a céljuk, hogy eltöröljék Európát), Goodfriendnek (aki persze egy személyben megtámadta MO-t), Merkelnek (a bevándorlók befogadásáért), az iszlám vallásnak, a kerítésnek (mert eltereltük a bevándorlókat). Mert, ha ezek nincsenek, a párja mára a béka pi..ja alatt lenne és nem tudta volna visszacsábítani azt az 1.2 millió elvesztett szavazóit és a fentebb említetteknek köszönheti majd a 18'-as győzelmét is és persze a mára teljesen szétesett ellenzéknek és ahelyett, hogy ellenségnek állítja be, csak hálával gondolhat rájuk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.07. 16:38:14

@RontoPal: de nem lett, es a vilag elfogadta a magannyugdijpenztarak felszamolasat.
vannak kritikusabb velemenyek is orbannal kapcsolatban, de azert nem olyan rettenetesen kritikusak, ha a gazdasagrol van szo. a kritikai eszrevetelek nagy resze a demokracia mukodesevel kapcsolatosak.

klorofilll 2015.11.07. 17:27:46

@Kettes: @labrys: @incze: @Dr. Gy. Dr. Fűegér:

+1

@jotunder:

"nem fogom leírni, hogy kompetensebbnek érzem a ballibet, ha egyszer NEM érzem kompetensebbnek."

Lehet, hogy célszerűbb lenne kétellyel kezelni ezt az "érzés" dolgot, mert konkrétumok nélkül konkrétumokkal szemben kicsit önparodisztikus hatású. :)

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 17:28:52

@jotunder:
Egy normális bélműködésű ember képtelen felfogni, hogy a szüretről hazaérkező ("cifrálkodó") egész horizontját egy mihamarabb elérendő fajansz ülőbútor tölti ki.

2015.11.07. 17:31:14

@klorofilll:

mást értetek a fogalmakon, ennyi a különbség

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 17:33:12

@jotunder:
Már megtette volna '14-ben is, ha a kassza kulcsa nála lenne. De nincs, és a pénzelői ezt a műsort (még?) nem tolerálják, innen a kiskutyasimogatós "emberi arc"

mafi mushkila 2015.11.07. 17:35:45

@jotunder: Erről nem értesültem, hogy az Orbán-kormány gazdasági eredményei elfogadottnak számítanak. De mindegy, legyen esetleg úgy, hogy a pillanatnyi mutatók egy gondosan válogatott részét, ha se hátra de főleg előre nem tekintünk, lehet jónak, nem olyan élesen kritizálandónak mondani - bár azt nem tudom, hogy egy rendesen szakértő valaki miért válogatna és értékelne ilyen módon.
Arról viszont ténylegesen van közmegegyezés, úgy tudom, hogy a demokrácia működése jó hatással van a gazdasági teljesítményre, nem alkalomszerűen egyes részleteiben, hanem pont az egész szerkezetének a funkcionalitásában. Ez jön ki, amennyiben a megjósolható elemeket tekintjük, normál üzemi körülményeket, a bárhol bevethető ismereteinket, és ehhez képest jelentenek kivételt az extrém olajkincsek meg a különféle ízesítésű fűrerek.
Szóval ha dem. deficitet jeleznek, az nekem elég közvetlenül beszél, a fenti két adalék, egy esetlegességeket és fenntartásokat tartalmazó nézet és egy általánosságban eldöntöttnek számító tétel alapján, a gazdaság esélyeiről.

Meg van egy személyesebb jellegű felvetésem is: Én úgy látom, hogy korábban alkalmas volt a helyzet arra, hogy közepes képességű magánemberekként érdemben részt vehessünk a közéletben, ma pedig hősiesnek kell hozzá lenni. És nagyon úgy érzem, hogy amit ez jelent, ugyanennek a másik oldala miatt értékeled kompetensnek a kormányzati munkát. Tehát számomra a megfigyelésed nem egy neren kívüli nézőpontból való, hanem a ner lényegét képviseli. Ha nem a ner szemével nézzük, hanem egy normál állami berendezkedés fogalmaival, akkor a kompetencia nem vonatkozik külön a kormányzatra, hanem a kormány és az állampolgárok együttműködésére a közéletben. Nekem legalábbis ez az ideám. (Miközben nem tartalak természetesen nernyiknek, de valahogy mégiscsak beléd szűrődött ez a dolog - szigorúan innen nézve és szvsz.)

2015.11.07. 17:44:18

@mafi mushkila:

úgy tudom, hogy a demokrácia működése jó hatással van a gazdasági teljesítményre"

a demokrácia tág értelmű, ami valakinek túl sok másnak még arra sem elég hogy demokráciának nevezze
azt pedig hogy a századunk hátralévő évtizedeiben mennyire szükséges egy bizonyos szintet meghaladó mértékű demokrácia a versenyképes gazdaság eléréséhez, senki sem tudhatja, amennyire tudom, erről viták folynak és fognak a jövőben is
szóval ez azért eléggé ingoványos talaj

Tudományos Iibsizmus 2015.11.07. 17:44:48

@imádom Vagin prof. legkisebb lányát: És egy miniszterelnöknek sem volt még eddig stadionja.

ózdi cigány 2015.11.07. 17:46:55

@Kettes: Pontosan. Kormányozni Lázár, Varga és Pintér kormányoz. Orbán vagyont gyűjt és uralkodik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.07. 17:50:06

@mafi mushkila: 1. nem, nem kell hosiesnek lenni a kozeletben valo reszvetelhez. 2. en azt irtam, hogy nem tunik szamomra inkompetensebbnek az orban kormanyzat, mint a ballib kormanyzat. egyik sem volt kulonosen kompetens, sikeres, erdekes, stb.
3. en elmentem magyarorszagrol, es ehhez az elmenetelhez valamelyest hozzajarult az, hogy a gyomrom fordul fel orbanektol. erheto? ennek ellenere olyat, amit nem gondolok, nem irok le. ehhez sem kell batorsag, csak el kell viselnem, hogy azok, akik meg annal is jobban utaljak orbant, mint en, nekem fognak esni. ez van.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.11.07. 17:55:03

dex.hu/x.php?id=inxcl&url=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fbelfold%2F2015%2F11%2F07%2Fa_kormany_kotelezove_tenne_a_focit_az_iskolakban%2F

elmeorvosi értelemben vett kormányzás.

abba belegondolni sem merek, mi lesz, ha oda-vissza kiszopunk a norvégoktól.

ózdi cigány 2015.11.07. 17:56:50

@Kettes:
O.K . Számolgassunk!

Gyurcsány-Orbán 1-0
Kiss Péter- Lázár 0-1
(senik) / Semjén 1-0
Lamperth-Pintér 0-1
Kovács-Szijjártó 1-0
Veres-Varga Mihály 1-1
Kóka-Seszták 0-1
Gráf-Fazekas 1-0
Petrétei-Trócsányi 0-0
Hiller - Balogh Z. 1-0
Magyar - Hoffman 1-0

Ez nálam 7-4.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.11.07. 17:57:19

@ózdi cigány:

szerencsére eszelős is, így legalább nem olyan unalmas, mintha csak szimplán lopna. jobban örülnék ugyan, ha a Kedves Vezetőnek a barokk zene, vagy űrkutatás lenne a hobbija, de az élet nem habostorta.

RontoPal 2015.11.07. 17:59:13

@jotunder: "nem olyan rettenetesen kritikusak, ha a gazdasagrol van szo"

Én nagyon kritikus vagyok.:-) Véleményem szerint éppen több oldalról rombolja a jelen "gazdaság- és társadalom politika" a közeljövő versenyképességét.

aritus 2015.11.07. 18:02:17

@RontoPal: Tudják a fiúk, hogy mi a fontos:
444.hu/2015/11/07/ne-ne-ne-kotelezo-tananyag-lehet-a-foci

1, mivel ez a két intézkedés is (kéttannyelvű gimi bezárása, kötelező tananyag a foci) mint kés a vajban fog átmenni, azaz nem lesz elemi erejű és tömeges méretű kurvaanyátokba küldés, ezért orbán továbbra is milyen ügyesen kormányoz stb
2, mindjárt jön sárospatak és elmagyarázza, hogy különben is gyurcsány, meg a 2004-es népszavazás, valamint, hogy "semmi sem indokolja {a kéttannyelvű gimnáziumok}, létét, hacsak nem idológiai-politikai okok." Amit a gimnáziumpárti szülőlobbi terjeszt ideológiai, politikai okokból.
3, tehát minden megy tovább, az ország rohad, de orbán nyerésre áll, mert remekül tudja a rezsicsökit a gyűlöletszítással kombinálni.

Csak egy példa, arra, hogy az ország tényleg esik szét. Férjem egy, az eü-höz tartozó állami költségvetési intézményben dolgozik (szegény). Tegnap ügyeletre kellett vinnem, ahol kiderült, hogy inaktív a tb-je, mert a munkahelye nem fizeti utána a tb-t. De van folytatás! Az orvos, aki foglakozott vele, elmondta, hogy nyár óta dolgozik ebben a kórházban fizetés nélkül, mert képtelenség elintézni, hogy ő, mint a kórház munkavállalója megjelenjen a rendszerben. És- folytatta- ha a tb-ben valami adatodat rosszul rögzítenek, akkor nem lehet már kijavítani, mivel erre (hibajavításra) nincs rendszer, módszer. Emiatt sok olyan ember van, aki a rendszerben, mint inaktív van jelen, de valójában nem az, csak valami adatot hibásan rögzítettek, és azt már nem lehet kijavítani. És, mivel megkülönböztethetetlen a valódi tb-t nem fizető attól, aki fizet, ezért az eü. intézmények nem tudják azokkal kifizettetni az eü. ellátást, aki, mint inaktív szerepel a nyilvántartásban.
És ez csak egyetlen egy dolog, a tb nyilvántartás. De tudjuk, hogy nagyjából minden így nem működik.

csak egy néző 2015.11.07. 18:13:39

Nem tudja valaki, hogy ezt a könyvet már kötelező olvasni? Vagy majd csak a kötelező focióra előtt lesz kötelező???
Van még lejjebb?? A kérdés természetesen csak költői.

A TISZTA FÉRFIÚSÁG DIÁKOKNAK KÖTELEZŐ

Szájer József és Deutsch Tamás bevezetőjével újra megjelent Tóth Tihamér veszprémi püspök könyve, melyet a magyar iskolák tanulóinak kötelező lesz elolvasniuk.

Egy kis idézet e remekműből:

"Tóth Tihamér nem fukarkodik gyakorlati tanácsokban sem:

„…Nadrágod ne legyen nagyon szűk, hogy ne szorítson, mert az is izgathat. A lábak keresztberakása üléskor, a nadrágzsebbe dugott kéz, a sok ülés szintén izgatólag hat. (Már értem, hogy miért van Viktor keze mindig a zsebében. DDD)

"„…A folytonos nemi izgalom alapjában rendíti meg az ifjú szervezetét, aláássa ellenálló képességét, megzavarja emésztő, légző szerveinek s a vérkeringés szerveinek munkáját. Évekkel rövidíti meg életét és ami megmarad is élet gyanánt, az is nyomorúság lehet, mert a megbecstelenített és megszentségtelenített természet maga támad fel ellenük…”

gepnarancs.hu/2014/09/a-tiszta-ferfiusag-diakoknak-kotelezo/

Beszarás.

incze 2015.11.07. 18:16:05

@jotunder: ma mi nem big mess, ami 2009-ben az volt?

továbbá az ormányzat 2010-ben vette át az országot, nem 2009-ben. a bajnai kabinet pedig lényegében folytatta a 2008 utáni imf-eu-val egyeztetett konszolodációs politikát (sok variáció amúgy nem volt). (amúgy az sem köztudott, de a hiány pl. a pénzügyi pukkanás előtt már nem sokkat volt 3% fölött, úgy , hogy a nerbüdzséhez képest évi 130 mrd pluszkiadást jelentett a magánynyugdíjpénztári költségvetési kiegészítés).

én lényegében minden grafikonon azt látom, hogy magyarország lényegében együttmozgott a régióval 2008-2010 kormányváltásig (sőt talán egy kicsit jobban is jött ki a pénzügyi válságból), 2010 óta elég durván alulteljesít.

nézzünk példákat eu statisztikákból.

gdp - www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tec00001.html

magyarország az egyetlen európai ország, amely nem érte még el a 2008-as szintjét. a számokból jól látható, hogy az elszenvedett esés (2008->209) átlagos volt, a kilábalás sebessége átlagos volt 2010-ig, utána állva maradt az ország az eu átlagokhoz és régiójához mérten is.

áht hiány - www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/teina200.html

a gyf kormány a 2006-os 9.3%-ról 2008-ra 3.6%-ra vitte le a hiányt, amit az imf-eu hitellel együtt is csak 4.5%-kal adott át bajnai kormányváltáskor (1 mrd-os föl nem használt hitelkerettel, és úgy, hogy mo már piacról finanszírozta magát). nem hiszem, hogy távol állok az igazságtól, ha azt gondolom, hogy kompetensék ezt totálisan elkúrták, és még az eszméletlen pénzbőség sem lett volna egy pénzügyi kalandor (templeton) nélkül a csőd (imf) elkerülésére. a nagyon kompetens ormányzat először föltornászta 5.5%-ra a hiányt, majd átmenetinek szánt durva sarcokkal 3% alatt tartja (a nobel-díjas közgazdász ceausescu módszerét követve, és kurvára nem gazdasági okokból, hanem hogy a tüzetesebb eu követést elkerülje).

én személy szerint nem tudok mondani *egyetlen* alrendszert sem, amely jobban működnék, mint korábban bármelyik és bármilyen színű kormányzat alatt. lehetnek szerencsés nyertesek (térségek, ágazatok), ami szinte kizárólag azon múlik, hogy mennyire van valamely reprezentánsuk közvetlenül jóban a basival. ráadásul attól, hogy a haver városában új mri-t kap a kórház, az egészségügy még vergődik, és az újonnan beállított mri-t sajna általában nem is lehet kihasználni, mert nincs ki üzemeltesse.

ugyanakkor tudok olyanokat mondani, amik összeomolni sosem fognak, amik miatt se forr, se ellenforr sosem lesz, viszont hosszú távon határolja be, hogy miképpen alakulhat az ország sora.

klorofilll 2015.11.07. 18:16:45

@jotunder:

“olyat, amit nem gondolok, nem irok le. ehhez sem kell batorsag, csak el kell viselnem, hogy azok, akik meg annal is jobban utaljak orbant, mint en, nekem fognak esni”

Nézzük ennek az információértékét:

“olyat, amit nem gondolok, nem irok le” = 0

“ehhez sem kell batorsag” = 0

“csak el kell viselnem, hogy …nekem fognak esni” = "fel sem merül, hogy az érvek megingatnának abban, amit 'érzek', netán releváns válaszokba bocsátkozva tenném kockára kijelentéseim tarthatóságát, (viszont tetszeleghetek az intranzigens jellemgróf szerepében)"

mafi mushkila 2015.11.07. 18:33:50

@jotunder: 1. De szerintem meg igen. És pontatlanul fogalmaztam, nem a közéletben való részvételhez kell hősiesnek lenni, hanem akkor is, amikor eszed ágában sem volna részt venni a közéletben, csak éppen a Földrajzinév-bizottságban látsz el szakmai feladatot, vagy értékes vagyontárgyad, vállalkozásod van. Erre jön még az, ha ténylegesen akarnál is valamit (nem segget nyalni, hanem valamit, egy ügyet képviselni vagy általában belefolyni), és felhívod magadra a figyelmet.

2-3. Nem utálatversenyre szerettelek volna kihívni, hanem...

Pelso.. 2015.11.07. 18:37:51

@csak egy néző: Nagyjából így van, bázisa visszaerősödik, sokaknak tetszik az álszent megmentő szerep. Akiknek kívánok sok boldog közmunkában eltöltött órát a bizonyos kisvasút pályájának tizedik hosszabbítási kivitelezésében.

csak egy néző 2015.11.07. 18:49:15

@Pelso..:
Így kellene, hogy ne kelljen olyan sokat gyalogolni a felcsuti megállótól a pancsóig.

youtu.be/hvKxwpi4KzE

labrys 2015.11.07. 18:51:32

@WiteNoir: „ezt úgy is lehet akár olvasni, hogy jótündér egy primitív agytörzsi reflexek által vezérelt főemlős-csőcselék :)”

Őszintén remélem, hogy nem. Ezért tettem bele a „fajunk” szócskát. Az egész emberi fajra gondoltam, minden egyes képviselőjére, beleértve persze magamat is.

.

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: ha az űrkutatás lenne a hobbija, már rég épülne az űrrepülőtér Felcsúton. Természetesen Makovecz-dizájnnal.

’Magyar égre magyar ufót!’

kisa 2015.11.07. 18:54:30

@incze: Erre konkrét példával tudok szolgálni:
budapest.hu/Lapok/Tarl%C3%B3s-Istv%C3%A1n-%C3%A1tadta-az-Orsz%C3%A1gos-Onkol%C3%B3giai-Int%C3%A9zet-%C3%BAj-besug%C3%A1rz%C3%B3-k%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9k%C3%A9t.aspx
Úgy alakult az életünk, hogy 2015 tavaszán kénytelenek voltunk oda járni. Ehhez képest telekobalt sugárterápiát kaptuk - ez nagyjából 50 éves terápia, a kobaltágyú is krisztusi korban van -, az ottani ápolók szerint azért, mert nem volt, aki az új készüléket működtesse.
Hogy azóta találtak-e embert, nem tudom...

MHE 2015.11.07. 18:56:11

Csak annyit szeretnék megkérdezni a poszt írójától, nem sértésből, hogy mégis miből gondolja azt, hogy ez a kormány fel akarja emelni az országot!?

Abban az országban, ahol a vezetők a be nem teljesedett hóbortos álmaikat valósítják meg, ott szó sincs felemelkedésről, nem is beszélve annak gondolatáról.

Itt nem cél a felemelkedés. Sőt, ki merem mondani, hogy már a pénz sem cél, abból már van elég. Most jönnek az elmebeteg hóbortok megvalósításai: a focioktatás, a kisvasút, az ország megmentése. Persze, a földhözragadtabbaknak csak a pénz fog kelleni, de a "spirituálisabbjai" a soha be nem teljesedett álmaikat fogják megvalósítani, úgyhogy még több elmebeteg dolgot várhatunk.

labrys 2015.11.07. 18:57:52

Valaki segítsen, aki emlékszik: ugye közvetlenül az után történt, hogy a Fidesz belengette a 14. havi nyugdíj ígéretét, miután egyhangúlag, 100%-osan megszavazták Medgyessy száznapos programját?

Netuddki. 2015.11.07. 19:00:22

Tökéletesen igaza van. Nem a búzákról kéne beszélni amikor gyakorlatilag kilopják alólunk az országot.

2015.11.07. 19:05:52

@labrys:

nyilván a rendszerváltás bizonyos következményeinek enyhítése és orbán leváltása miatt volt szükség eme " jóléti rendszerváltásra" csak hát ez nem lehetett tartós és mikor kiderült hogy az egész csak átmeneti parasztvakítás volt ráadásul hazudtak a 06-os "megszorítások" már jóval korábban tudott szükségességéről, a nép bizalma az mszp-szdsz kormányban megrendendült. lényegében tartósan, hiszen hiába volt közben egy-két emelkedés, azért a kritikus pillanatokban mindig alacsonyan volt a népszerűségük.
a szavazók egy része orbán ellen szavazott egy tisztább kormányra, ez a kép a hazugság kiderülésével némileg megváltozott
egy másik része meg főképp a jóléti intézkedésekre (én hallottam több nyugdíjastól a környezetemben hogy megyünk szavazni mert kapunk 19 ezer forintot), aztán hogy ez illúziónak bizonyult, ezen szavazók egy része inkább otthon dühöng.

flort 2015.11.07. 19:11:51

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: na az ének mellé pont ez kell.

Miközben néhány éve a BA első félévekre már-már magyar nyelvű szövegértési feladatokat kell kidolgozni szemináriumra. És alig van hallgató, aki olvasna idegen nyelven. De gondolom a matek, fizika, kémia, számítástechnika tárgyakat oktatók is tudnának hasonlókat mesélni.

Hát, lényegében ennyi elég is lesz a kompetenciáról.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.07. 19:12:22

@klorofilll: en ugy gondolom, hogy a jelenlegi kormany nem szignifikansan inkompetensebb, mint a ballib kormany volt. undoritobb, de inkompetensebb.

Doubledeceker 2015.11.07. 19:15:30

@ózdi cigány:

Semjén / Senkiből a senki jött ki győztesen.... :D
Annyira igaz, hogy le is fostam a bokám.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.11.07. 19:16:53

@flort:

na de mi ez ahhoz képest, hogy a mai fiatalok már dinamikusan fognak a labdavesztés után visszazárni.

pamut 2015.11.07. 19:17:06

"Nem lehet a muszlimok elleni absztrakt gyűlöletre, sorosozásra, homofób hülyeségekre alapozni Magyarország felemelését"
Egyáltalán nem cél semmiféle felemelés.

"primitív, útszéli hülyeségek összehordásából nem lesz semmi. Semmi. Csak hatalom."
A hatalom az nem semmi, az minden.
A hatalom az pénz, sok pénz, rengeteg pénz, a hatalom az egó, méghozzá hatalmas egó, a hatalom az kényelem, luxus, jólét, a hatalom az uralkodás másokon, a hatalom senkikből valakit csinál. És erősebb drog mint a heroin.

velőtanya 2015.11.07. 19:18:43

@csak egy néző: Nézd meg a dátumot, olvasd el a kommenteket.
Ez Csepeli György ironikus posztja volt két évvel ezelőtt, bár kétségtelenül sokat elmond az országról, hogy simán el lehetne hinni valami hasonlót.
(De ezt azért talán mégsem: a két ajánló neve joggal ébreszt még manapság is kételyeket, legalább annyira, hogy az ember utána nézzen.)

2015.11.07. 19:19:55

@flort:

az elit megoldja, a többi meg kit érdekel...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.11.07. 19:25:08

@csak egy néző:

hát, eme röpke idézet alapján, ha van valaki, aki tisztában van vele, mi az a folytonos nemi izgalom, az Tóth Tihamér.
mindenképp elolvasom.

dr Brcskzf Gröőő 2015.11.07. 19:41:01

@WiteNoir: amíg jótündér azt mondja, hogy OV tehetséges/kompetens, csak úgy, minden pontosítás nélkül, hát egye fene, ő így érti -- valamiféle hatalommegszerzési, hatalommegtartási, választásnyerési tehetségre/kompetenciára gondol. de itt a kormányzási kompetenciáról volt szó; mondjuk mintha azt is meglehetősen absztrakt módon, a tényleges gyakorlattól szigorúan elválasztva (vagy egy nagyon szűk területre korlátozva) értené, engem kissé a nagymama potenciális kerekeire emlékeztető módon. nagyon várom, hogy @jotunder: részletezze, miben látja a 2009-es messt biggernek, than mostani. egyáltalán, 2009 alatt a Gyurcsány-kormány haláltusáját értsük, vagy a Bajnai-kormány (ööö, jobb szó híján) erőtlen próbálkozását?

2015.11.07. 19:45:14

Szerintem a rendszerváltás óta, sőt már 1848 óta óta nem volt egy felelős politikusunk sem, aki az országot fel akarta volna emelni. Volt nekünk már lopós politikusunk, megszállott politikusunk, bohóc politikusunk, országkiárusító politikusunk, izmusvezérelt hajbókoló szolgapolitikusunk, csak egyféle nem volt még, amelyik az országot erősebbé, önállóbbá szerette volna tenni. A rendszerváltáskor vagy 500 év után először volt lehetőségünk függetlennek lenni. Nem ment, rögvest csatlakozni kellett valamelyik akolhoz, anélkül nem lehet "testvéri segítségnyújtást" kapni, politikai-gazdasági-katonai értelemben, ha rosszul mennek a dolgok a saját néppel szemben... Most épp EU segget nyalnak T. politikusaink, mindegyik, elvégre onnan lehet jó sok pénzt lenyúlni. Legfeljebb van cirkusz is mellette szórakoztatásképpen. Na meg van néha ingadozás az orosz, arab, kinai, stb. segg felé. Cserébe leamortizálták az országot, hol külföldieknek, hol maguknak adták el olcsón ami még működött, és szépen gyarmat lettünk, ahol mi nem termelünk semmit, nincs hozzáadott érték, de jó felvevőpiac lehetünk az EU gazdag országainak. Minden politikusunk a rendszerváltás óta nettó hazaáruló. Pont. Arra mindenesetre kiváncsi vagyok, mi lesz, amikor már nem kapunk majd EU pénzeket. Nem lesz itt semmi, bedőlünk, mint a görögök, elvégre semmi értelmeset nem csinál az ország többsége. Így meg egy ország nem tud működni.
Egy megoldás van, minden politikusunkat árokba lőni. Aztán bérelni pld svájci másodvonalbeli politikusgárdát, garantáltan kevesebbet lopnak, mint akármelyik barom pártunk. Tűzre velük.

csak egy néző 2015.11.07. 19:46:26

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Nem lennék meglepve, ha valósággá válna. Csak egy két ilyen Simon féle lelkes oktatási államtitkár és ilyen Balog féle emberminiszter kell hozzá. DDD

2015.11.07. 20:10:54

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Én csak arra vagyok kíváncsi, hogy lesz-e egy darab médiamunkás, aki elolvassa azt a rendelettervezetet és netán még meg is érti, vagy csak mindenki továbbadja az origo félreértelmezését.

kisjuci 2015.11.07. 20:24:34

@jotunder: Freud egy boldog könnycseppet töröl le éppen a szeme sarkából :-)

kisjuci 2015.11.07. 20:39:06

@jotunder:
"az 2020- utan lesz, addig ebbe az orszagba aranylag nagy penzek fognak jonni"

pontosan ebből az egyetlen szempontból értelmezhető Paks2 racionálisan - a megfelelő körnek utánpótlás az elmaradó eu források után.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.07. 20:44:49

@grundigg: egy kerettanterv van fent, valamiféle hatásvizsgálati lappal (megnéztem). arról nincs szó, hogy a labdarúgás kötelező lenne. valószínűleg nem is terveznek ilyesmit, viszont szombat van, és szombaton nem szoktak nyilatkozni miniszterek.

dr Brcskzf Gröőő 2015.11.07. 21:29:04

@pamut: (és mások): ez az egész felemelésesdi egy rémálom. párszáz éve még lehetséges volt, hogy egy országot a király emeljen fel, de a mai technikai színvonal mellett ez képtelenség. maximálisan egyetértek jotunderrel abban, hogy az oktatás kell egy ország emelkedéséhez; talán még Szingapúrról is inkább azt mondják, hogy Li Kuang-jao alatt emelkedett fel, mint hogy Lee Kuan Yew emelte fel (nekem legalábbis kellett a Wikipédia, hogy megtudjam Lǐ Guāngyào nevét -- Szingapúrról persze sokat hallottam már).

csak egy néző 2015.11.07. 22:18:31

@dr Brcskzf Gröőő:
Csak halkan kérdezném, hogy nem nagyobb haszna lenne, ha egy-két énekóra és egy-két focióra helyett, mondjuk első osztálytól egy világnyelvet tanulni?
De lehet, hogy hülyeséget kérdezek, mert külföldön jobban lehet érvényesülni két bal lábbal és énekelve.

dr Brcskzf Gröőő 2015.11.07. 22:39:53

@csak egy néző: halkan (de teljesen) egyetértek. a világnyelv (nevezzük nevén: angol) nagyon fontos. meg a biflázás helyett kompetenciaalapú oktatás. meg az oktatás autonómiája. meg még egy s más. aztán, jóval lejjebb a prioritási listán, megjelenik a mozgás is. még lejjebb az ének-zene is (nekem személy szerint ugyan nagyon fontos, de a gyerekeimtől és iskoláiktól nem várom el, hogy ugyanilyen fontosnak tartsák).

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.07. 22:43:22

@csak egy néző:
Nem érted! Hogy annak a kölöknek ha felnő mi lesz a jó, azt ki nem szarja le? Ha láblabdában tud két egyeneset rúgni félidőnként vagy négy csuklásnál kevesebbel tudja eldallani a fehérvári huszárokat, akkor szórakoztatni fogja ŐT, Aki Soha Nem Hazudott. A többi meg elég ha magyarul megért annyit, hogy "Józsi, a hátsó kertben is gereblézd össze a leveleket!"

2015.11.07. 23:22:16

@dr Brcskzf Gröőő:

már leírta. annál részletesebben minek foglalkozna vele, semmi jelentősége.

velőtanya 2015.11.08. 00:57:29

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Na várjál, ebből csak az a hoax, hogy Deutsch Tamás előszavával kötelező olvasmány lesz.
Maga Tóth Tihamér atya létezett, a Tiszta férfiúság című könyv pedig nemhogy létezik, de nekem is megvan:) Rendkívüli olvasmány, mindenképpen ajánlani tudom, különösen "A fertő legmélyén" és az "Élve rothadás" című fejezeteket. Szaniszló meg a chemtrail... ugyan már, fáradt fantáziátlan epigonok.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.08. 08:09:03

@jotunder: Ha a gazdaságpolitika a kormányzati kompetencia mérésnek módja, akkor sem kompetensebb az Orbán kormány. Eggyel lejjebb leírtam, hogy szerintem a magyar makromutatókat nagyüzemben főzik, a piaci döntéshozók meg elhiszik, mert könnyebb nekik elhinni, mint visszamenni a saját boardjukhoz, hogy Orbán megint megmajmolta őket (ld. bankár naplója).

A 2005-ös deficit a maga kontextusában egy racionális döntés volt, és utólag abból a szempontból vizsgálni, hogy hozzájárult Orbán teljhatalmához, hibás gondolkodás. Akkoriban Orbán a falusi Elvis zsánerével tolta a demagógiát és megállíthatatlannak tűnt. Gyurcsány egy pocsék államférfi, de ő volt az MSZP adekvát válasza Orbánra és a 2006-os választások igazolták is a politikát. A te definíciód szerint tehát Gyurcsány tehetségesebben és kompetensebben cselekedett, mint Orbán. (Szerintem a definícióddal van baj.)

Nem tudom, mi az a big mess, és akárhogy forgatom is, nem tudok neki olyan definíciót adni, ami szerint 2009-ben nagyobb lett volna a big mess, mint most. Konkrétan csak olyan dolgot tudok mondani, ami 2009-ben sem működött és most sem működik vagy 2009-ben működött most meg nem működik. Vagy akkor 1939-ben Németországban is kisebb volt a big mess, mint 1932-ben és akkor mi van?

pamut 2015.11.08. 09:19:19

@dr Brcskzf Gröőő:
Nem tudom mire gondolsz, egy ország sorsát mindenekelőtt annak vezetése határozza meg. Természetesen csodát nem lehet csinálni, semmilyen vezetés nem tud egy szegény országból pillanatok alatt gazdagot csinálni, ahogy egy országot nagyon erősen meghatároz geopolitikai helyezte, mérete, egyéb adottságai, ahogy a népesség versenyképességi mutatói, illetve öröklött terhei legyen az simán adósság vagy éppen öröklött társadalmi traumák, és még sorolhatnám. De hát a politika pont arról szól(na) hogy mindezen keretekből a lehető legtöbbet hozza ki, illetve folyamatosan alakítsa a keretek közül a változtathatóakat az adott ország javára.
A mai technikai színvonalat sem értem mire mondod, ez inkább egy újabb lehetőség, út egy ország felemeléséhez. Az oktatás pedig egyszerűen megkerülhetetlen, minden vezetés egyik legelső kötelessége lenne annak minőségének javítása.

Amúgy nem csupán evidencia hogy egy ország felemelhető, és hogy ez elsősorban annak vezetésén múlik, hanem történelmi és jelenkori tapasztalat is, ne kelljen már sorolni a példákat.

dr Brcskzf Gröőő 2015.11.08. 10:34:15

@pamut: arra gondolok, hogy a vezetőségnek tevőlegesen elsősorban rombolásra (süllyesztésre) van lehetősége, emelés esetében kb. annyit tehet, hogy stabil kereteket biztosít és nem gátolja a lehetőségeket. az emelkedés amúgyis hosszú folyamat, ha az egész egy emberhez/dinasztiához kötődik, akkor ott azért valami negatívum is akad. Szingapúr a legjobb példa az egy emberhez köthető emelésre, és még ott se közismert eme ember neve -- én legalábbis nem tudtam, míg az árnyoldalról (pl. eszelősen szigorú törvények) igen. Dél-Korea és Japán meg inkább a stabilkeret-biztosításos emelésre példa.
a jövő héten elolvasom ezt:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Miért_buknak_el_nemzetek%3F
(csalódnék, ha az emelkedésről szó se esne)

pamut 2015.11.08. 10:55:44

@dr Brcskzf Gröőő:

A belinkelt könyv nálam is rajta van az elolvasandók listáján, de látatlanban megmondom hogy van annál is jobb könyv a témában, a műfaj (eddigi) legjobbját Jared Diamond írta Összeomlás címmel:
en.wikipedia.org/wiki/Collapse:_How_Societies_Choose_to_Fail_or_Succeed

Ami a vitatémát illeti, semmilyen új érvet nem hoztál fel csak leírtad a véleményed, ezzel sokat vitatkozni nem lehet. Mint írtam előbb is senki nem vár el gyors változást, de annyit amennyit időarányosan el lehet várni egy vezetéstől, annyit én elvárok.

Mint írtam vannak példák is, azokkal elég nehéz vitatkozni. Finnország, Dél-Korea vagy Japán látványos felemelkedése az elmúlt fél évszázadból pl. elég látványos, és garantálom neked hogy ez a vezetésükön múlott.

Vagy itt van pl. Lengyelország a közelünkből, amely az elmúlt 8 évben (két választási ciklusban) 25%-kal növelte a GDP-jét, azaz átlagosan évi 3%-kal, ami ugyan nem olyan látványos mintha mondjuk 50%-kal növelték volna, de azért így is nagyon jó teljesítmény, pláne a magyar viszonyokhoz képest, mi ilyenről ugyebár csak álmodozhatunk. A két ország teljesítményének a különbsége a vezetés teljesítményének a különbsége, amúgy nagyon hasonló helyzetben vagyunk, Lengyelországban nem találtak olajat vagy gyémántot, nincs semmilyen extrájuk ami ezt a különbséget a vezetés minőségén túl magyarázná.
Mondjuk a drága lengyelek most le is váltották az elmúlt 8 év sikeréért felelős kormányt, szóval még lehet hogy visszasüllyednek hozzánk :D

Érdemes figyelni még Észtorszára is, szerintem nagyot fognak menni és a régiós átlagnál sokkal gyorsabban fel fognak zárkózni nyugatra (illetve ők fel fognak zárkózni, mi meg nem), hacsak a ruszkik meg nem basszák őket is.

közösperonos átszállás 2015.11.08. 11:40:14

@jotunder: "Kozben a valasztasok elott gondosan csokkentettek az AFA-t, majd a valasztasok utan azonnal megemeltek. "

2009. július 1-től emelték vissza 25%-ra.

dr Brcskzf Gröőő 2015.11.08. 11:58:08

@pamut: szerintem minimális a különbség az álláspontjaink közt. az emelkedést nem tagadom, azt se, hogy a vezetés befolyásolja. az én állításom az, hogy a vezetés közvetlenül inkább negatív irányba tud befolyásolni, pozitív irányba csak lassabb és közvetettebb módszerek hatnak.
a könyvajánlót kösz, felvettem a listámra (és irigyellek, hogy neked sikerült működő linket betenned!).
friss olvasmány:
www.metazin.hu/index.php/item/2420-2420
„A társadalom nyitottabbá és toleránsabbá válása ugyanis fontos tényezője a gazdasági növekedésnek és a jólét elterjedésének. A kirekesztés enyhülésével a korábban mellőzött csoportok is a nemzetgazdaság aktív részeseivé válhatnak. Az előítéletek visszaszorulásával nő az iskolázottság és csökken a nyomor, ami pedig a bűncselekmények számának csökkenését idézi elő.”

Rhonin 2015.11.08. 14:44:50

Érdemes szívességet tenni orbánnak a vele való foglalkozással?

"E politikusi megalomániának ­rémálma, hogy nem törődnek velünk. Nem mi vagyunk a világ közepe. Sőt, nem is látszunk a térképen. Senkit sem érdekel, hogy ki uralkodik Magyarországon."

nol.hu/velemeny/uj-barbarok-1573847

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.08. 15:30:14

@közösperonos átszállás: ugy tortent az egesz, hogy volt egy 25 szazalekos afakulcs es egy 15 szazalekos afakulcs (meg mas, de az nem erdekes).
2006. januar elsejetol a 25 szazalekos afakulcsot csokkentettek 20 szazalekra.
majd 2006 szeptember elsejei hatallyal a 15 szazalekos afakulcsot felemeltek 20 szazalekra.

Abortalt Asszad 2015.11.08. 15:42:24

Ez az írás megint iszonyatosan általánosít. miért az alső 30% a mérce, és az, akinek szar.
A másik pedig, hogy a melegházasság nem sokadlagos dolog. Én pl. ellenzem, és igen fontos témának tekintem, hogy NE legyen bevezetve. Ugyanúgy fontosnak tartom a gener-témát, csak éppen abból a szempontból, hogy a gender studies kb. annyira legyen hatással a politikára, mint Gobineau, vagy Lombsroso tételei, esetleg Pat Robertson tudományos véleménye az evolúcióról és a Föld kialakulásáról. Utálom azt a konzervatív és szocialista kritikát, amely képmutató módon a liberálisokra, vagy méginkább az unatkozószabadbölcsészekre akarja a gendert, az abortusz témáját, vagy hasonlókat rátolni. Ezek fontos témák normális esetben azoknak is, akik ellenzik az ezekre adott liberális válaszokat.

incze 2015.11.08. 17:43:02

@Abortalt Asszad: én pl. a vörösboros kólát ellenzem. nagyon határozottan.

Érvsebész 2015.11.08. 18:38:28

@incze: :D Én a bajai halászlét és a férfiak atlétatrikó-viselését

2015.11.08. 18:52:46

@Érvsebész: @incze:

én rengeteg mindent, köztük a házasságkötést. az egy dolog hogy én nem fogok, de nem örülök annak sem hogy mások teszik.

ijontichy 2015.11.08. 19:04:31

@jotunder: És ezzel a szép kis Áfa-történettel most mit akarsz mondani? Matematikus létedre pontosan tudnod kell(ene), mi volt a lényege (nem, nem az, amit sugallsz).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.08. 20:11:23

@ijontichy: az egésznek az volt a lényege, hogy elhitessék az emberekkel, hogy minden rendben van.

Érvsebész 2015.11.08. 20:20:49

@WiteNoir: úristen, egy héten belül másodszor is egyetértünk

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.08. 20:32:37

@jotunder: És ez tűrhetetlen dilettantizmus volt. :)

ijontichy 2015.11.08. 20:48:52

@jotunder: Az egésznek az volt a lényege, hogy 25% generális ÁFAkulcs mellett roppantul megéri lopni. Nem fogok részletekbe (konkrét módszerekbe) menni. Ez egy régi rákfene. Eltolcsy aztán előszedte azt a szép egyszerűséget, amit a félművelt, félázsiai főnöke is egyből értett (ezért is tetszett neki), ti. hogy a fogyasztást adóztatja. Szép, első blikkre, de csak elsőre. Nem tűnt fel, hogy a rekordmagas áfakulacs még izgatóbb, hogy az ellenőrzés mind szervezetileg, mind eszközökben (ekáer, pénztárgép) kurva drága, és jó szervezés mellett a lebukás esélye még mindig igen csekély (nem beszélve az összefonódásból adódó "védettségről")?
Most komolyan ez nálad valami zsigeri kényszer, hogy évek óta szinte minden egyes lehetséges posztodban szánsz két slágvortot arra, hogy OV und bandája nem is annyira feketeseggű, viszont ha épp a balliba egy tökvéletlenül jófelé tántorgásásól van szó, azt tuti, hogy a feketébb oldalán fogod meg? Most komolyan: utalgatnak neked 30kHuf-okat ezért? :-/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.08. 21:34:59

@ijontichy: itt nem az volt a kérdés, hogy OV gazember-e (v.ö. feketeseggű) hanem az, hogy kompetensebb volt-e a ballib, mint a fidesz. szerintem nem. ami nem jelenti azt, hogy a fideszt kompetensebbnek gondolom. egyszerűen nem látom azt a hatalmas különbséget az előző garnitúra javára, ahogyan a vincent törzsolvasói látják.

ijontichy 2015.11.08. 22:35:00

@jotunder: Hát persze, hogy nem. A kérdés mindig valami "kompetencia" :-/.
És nem látod. És ezt átlag kéthetente megírod. Na hagyjuk.
Az agyilag tottyadt zoknivá nyomorított magyar társadalom (lenne) igazán fontos. És ebben a kérdésben van/volt óriási különbség. Nem érzed a koherencia hiányát abban, hogy időnként (mit időnként, sűrűn) falsetthangon sikítozol a magyar felsőoktatásért, ám a komplett társadalom "kompetenciája" cseppet sem aggaszt? Pedig ez utóbbit teljesen tudatosan, módszeresen pusztítja a fidesz. Ezek szerint ez csak egy hangyaf...nyi különbség - szerinted.

Két hete hazatoltam a biciklit temetőket járni. Az ősök szétszórtsága miatt elég sok km-t kellett vezetgetnem... és lehet, hogy elszoktam már, nomeg nem vagyok egy preciziós hangulati tolómérő, de elkeserítő élmény volt. Amíg a neked tetsző legközelebbi színházi előadásig mész, addig valszeg egész más a helyzet. Csakhát a szignifikáns tömeg nem büdipest színházaiban él. De megnyugtató hallani, hogy a kompetenciával tkp. semmi gond nincs :-/

mafi mushkila 2015.11.08. 23:00:42

@ijontichy: Világgazdasági válságot átvészelni nem kompetens dolog, menekültválság kezelésére tett nemzetközi erőfeszítést teljes erőből, technikailag és eszmeileg szabotálni pedig igen. And so on and so forth...

2015.11.08. 23:07:37

@Érvsebész:

valami van a levegőben, de majd a jövő héten találunk olyan kérdést, ahol visszatér az egyetnemértés:)

@ijontichy:

a fidesz valóban pusztítja, jobban mint az mszpszdsz, de ne hidd, hogy minőségi a különbség vidékről és alsó osztályból nézve. egy fenét. csak fokozati. egyelőre. hogy hosszú távon mi lesz, ki tudja. azt meg pláne ki, hogy egy magyar ballib kormány alatt mi lenne.
az alsó osztálynak, meg átlagosan magyarországnak nagy jövője így sem , úgysem lenne. illúziókba kár ringatni magunkat.

2015.11.08. 23:08:37

@mafi mushkila

nemzetközi erőfeszítés...
én tényleg azt gondolom, hogy párhuzamos világokban élünk.
de ez sem számít.

imádom Vagin prof. legkisebb lányát 2015.11.09. 03:15:17

@WiteNoir: Pedig az unatkozó és csalódott feleségek az ideális vadászterület! Egy ismerősöm fia postás és átkérte magát egy lakótelepről egy családi házas területre mert a végletekig lestrapálták a kismamák.

Forgó hangszóró · http://pedalsor.blog.hu 2015.11.10. 18:03:53

@csak egy néző: @csak egy néző:

"Szájer József és Deutsch Tamás bevezetőjével újra megjelent Tóth Tihamér veszprémi püspök könyve, melyet a magyar iskolák tanulóinak kötelező lesz elolvasniuk."

nahát, Deutsch elvtársból katolikus szerzetes lett?

Szájber "ipad-törvénykező" József meg csak úgy ott volt, mint afféle töltelék-Totya?
hmm...

ijontichy 2015.11.13. 13:50:54

@WiteNoir: "de ne hidd, hogy minőségi a különbség" egy dologban (szvsz) minőségi a különbség; nevezetesen az "élni és élni hagyni" mentalitásában. a balliba kevesebbet taposott és ha igen - meglehet krokodilkönnyekel - de hajlamos volt előadni ezt:
www.youtube.com/watch?v=BgFVGAwqSsE
orrmány fidesze viszont igazi "görény a csirkeólban" - nem azért öl, mert éhes, hanem mert ilyen a természete :-/

velőtanya 2015.11.14. 10:37:40

Je suis kisvasút, gondolta a kedves és fontos vezető egy kedves és fontos dologról:
"Mindig is tehetséges falu voltunk... ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig"
vs.hu/kozelet/osszes/orban-felcsuton-ha-tamadjak-a-kisvasutat-meg-kell-hosszabbitani-1107

Ceterum censeo: a nemzet, amelyik ezt az embert és az ő rendszerét folyamatosan masszív többséggel támogatja, megérdemli a sorsát. Aki pedig a kisebbséghez tartozik, meneküljön, amíg tud.

dr Brcskzf Gröőő 2015.11.21. 19:21:04

@pamut: az Acemoglu-Robinsonnak eléggé az elején vagyok, és épp most olvastam egy példát a személyhez köthető országemelésre: Botswana. szóval van ilyen is.

pamut 2015.11.22. 00:53:53

@dr Brcskzf Gröőő:
Jól hangzik :) Akkor ideje nekem is rávenni magam az olvasásra :)