Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Bayer tömeggyilkosságra uszít (megjegyzésposzt)

2015.08.14. 10:52 | jotunder | 161 komment

 

           Bayer Zsolt most nem zongoraművészeket akar beásni Orgoványnál, nem a cigányokat akarja kiirtani éppen, nem kék szemű, szőke, náci fiúszerelemeivel akarja szétveretni a zsidók fejét, hanem a migránsokat akarja mészárolni. 

           Sika, kasza, léc - ahogy Lovasi mondta volt. Egy ilyen szart félóra alatt meg lehet írni, megvárjuk amíg cseng az átutalás megérkezését jelző andalító hang a mobilon, és már mehetünk is a Nobuba sushipaprikásért. A FIDESZ hitleráj tagozatának ez kell, Mr.Demand és Ms.Supply egy elmebeteg milliárdos lelkében egymásra talál, nemzetünk egyik fele felháborodik, a másik fele pedig hétéves szír gyerekek belének kiontásáról álmodik, ilyen az, amikor elfogynak a zsidók egy kedves, szimpatikus országból. 

            Bayer még náci bujtogatónak is unalmas és stílustalan. Egy nap beteljesedik a végzete, jön valaki, aki bátrabban ír a belezésről, tömegmészárlásról, az ölés gyönyöréről, akinél vörösebben buggyan az a vér, és Bayer a solymári kastélya alagsorában próbálkozhat újra Krúdy-paródiákkal. Az ország pedig marad mi volt... a puszta lég. 

         

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr897705442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.15. 18:51:23

@Mariann19: "A liberalizmus alap tézise és formája a szabadságot védi, ebben az egyén szabadságát.
Bevándorlás ügybe adaptálva ez azt jelenti, hogy mindenkinek joga van az általa kívánt életterének birtoklásához."

ez egy hulyeseg, nem kicsi hulyeseg, hanem oriasi hulyeseg. ez kb. olyan mintha a konzervativizmust a zoldborso konzervbol probalnad levezetni.

jezusmaria, de tenyleg.

Mariann19 2015.08.15. 19:00:39

@jotunder:
Legyen meg a te akaratod.
Remélem, más témában sikeresebb lesz az együttműködés.

2015.08.15. 19:05:21

széky jános

"Egy: Ha a 2015-ben Magyarországra érkezett százezernél több migránsnak csak egytized ezreléke terrorista, az is sok.

Kettő: Ha nem hisszük is el azt az összeesküvés-elméletet, hogy a szerencsétlen családok tömegei nem a porig rombolt városokból, a vérengzések elől menekülnek, hanem pénzzel és előre kifizetett mobilszámlákkal fölszerelve átdobták őket százezerszámra Nyugatra – maga az Iszlám Állam, az amerikaiak vagy „némely titkosszolgálatok” – civilizációnk szétverése céljából, attól még jöhet velük együtt viszonylag kis számú (de így is veszélyes) terrorista.

Három: A közelmúltbeli franciaországi terrorcselekmények megerősítették azt a meggyőződést, hogy az iszlamisták többedik generációs helyi erőkkel dolgoztatnak, semmi értelme, hogy nyugat- és közép-ázsiai területekről küldjenek újabb merénylőket. Csak ez az érvelés hasonló ahhoz a 9/11 előtti hiedelemhez, hogy a muszlim terrorista, az palesztin terrorista. És hiába robbantott az al-Káida nagykövetséget, hajót, hiába próbálták az al-Káida kiképzőtáborát megjárt emberek már 1993-ban felrobbantani az ikertornyokat, a másik, másfajta célú és módszerű terrorbázis létezése csak 9/11 után jutott el a közvélemény és a véleményformálók tudatáig. Az Iszlám Állam minden eddiginél erősebb és gonoszabb iszlamista terrorszervezet, semmi sem zárja ki, hogy újítson.

Négy: Annál is inkább, mert az Iszlám Állam már betette a lábát Európába, konkrétan a Balkán muszlim többségű vagy kisebbségű területeire, Boszniába, Koszovóba, Macedóniába. a Szandzsák szerbiai részére. Kiképzőtáborokat létesítettek (minek, ha a kiképzetteket nem akarják bevetni?), fegyvereket, robbanóanyagot halmoznak föl, Daes-zászlós mecsetekben agitálnak, szervezkednek. Az eleve szegény kis országok rendőrsége és biztonsága küzd, amennyire bír (különösebb nyugati támogatás nélkül), de a veszélyhelyzet forrósodik."

Lavinia Pinkerton 2015.08.15. 19:05:43

@Mariann19:

Ha te liberális vagy és szerinted az az alapelved, mint liberálisnak, hogy jogod van az általad kívánt élettér birtoklásához,

akkor lécci, meséld el, milyen életteret birtokolsz a kívánságoddal,

mert nekem berozsdásodott a csodalámpám, és hiába dörzsölgetem, nem jön a dzsinn.

Lavinia Pinkerton 2015.08.15. 19:12:38

@WiteNoir: ...Nade meghirdettük a - keleti nyitást - .

Mostmeg ez is befuccsolt ?

mint az oligarchák meg az adósság elleni harc ?
Lenne már valami kis piszlicsáré dolog, ami ennek a Viktorkának sikerül, mert el fog kenődni a szemfestéke, aztán ki lesz a legdögösebb kormányfő ?

RontoPal 2015.08.15. 19:27:53

@WiteNoir: Végezzünk egy egyszerű becslést Széky feltételezett adatain belül:

100 k menekültbe beágyaznak 10 db terroristát. A 100 k menekült átlag - ezt én vélelmezem - 1000 €-nyi pénzt, felszerelést kap. Az 100 m€ arra, hogy szaros 10 terroristát bejuttassanak. Tényleg jó üzlet!:-)

Igaz, ha letelepedési kötvénybe csomagolnák a 10 db terrorost, akkor 2,5% lenne a költség, de nyilván ez a jobb út, arról nem beszélve, hogy 1 m€-ért szerintem bárkit be lehet csempészni az Unióba nyomtalanul.

nerángass 2015.08.15. 20:23:49

@Mariann19: kapitalizmus.hvg.hu/2015/07/20/a-bevandorlas-vajon-mi/
“Bemutatkozásuk : Klasszikus liberális, libertárius, (neo)konzervatív, objektivista nézetek. Minimális állam, joguralom. A magántulajdon szentsége, szabad vállalkozás, verseny, szabad kereskedelem”.

Neked úgy tűnik, hogy el vannak ragadtatva és bárkit, számolatlanul beengednének Európába ?

Mindenki tudja, hogy most nem babra megy a játék :
www.nbcnews.com/storyline/isis-terror/deviant-pathological-what-do-isis-extremists-really-want-n194136

A Nyugatnak – és halkan mondom, a többieknek bármely oldalon – össze kellene fogniuk, hogy végleges nyugalomra kényszerítsék a fekete ingbe öltözött fiúkat. És bocs, lehet, hogy most nem leszek cosy and nice, de valahogy nem látom hogy azok a kőgazdag arab államok igyekeznének befogadni testvéreiket, amelyek ehelyett ezt, vagy azt a szélsőséget támogatják pénzzel, fegyverrel, tehát inkább a szart keverik, hogy keresetlen legyek, és ne jogiképviselőkonform, ami nekem nincs is. Nem azokat kell bántani, akiknek a heves vérmérsékletű hittársaik miatt el kell hagyniuk az otthonukat, kurvára csodálom, hogy ez nem kézenfekvő. Ja, és gondolom az USA mélyen aggódik, hogy most a naív, álmatag és széplelkű Eu újból szarban van.( Jesus Christ, they never were able to defence themselves ) Kicsit heves voltam, de mintha jobban látnék, két sör után )))))

labrabbit 2015.08.15. 22:47:52

@Mariann19:
"A liberalizmus alap tézise és formája a szabadságot védi, ebben az egyén szabadságát."
Remélem nem így van, mármint itt, ebben az evszazadban. Ha nem az egyen meltosagat es szabadsagat vedjuk/tiszteljuk, felvallalva az ezzel jaro kihivasokat lsd migracio, akkor kosz. Van egy csomó mas elvont fogalom a piacon.

esernyősEvezős 2015.08.16. 00:16:51

@WiteNoir:
Nem, régebben normális volt.
Már nagyon régen olvastam tőle bármit is.

ejropalepke 2015.08.16. 08:17:01

A blog és némely hozzászóló stílusában:

- Kurvára nem úgy van, hogy fele-fele arányban oszlik meg a társadalomban a migránsok ellen kontra mellett álláspont, hanem köbö háromnegyed ellene - és akkor még mindig lekerekítettem -, és egynegyed mellette. Azoknak van félnivalója, akik nyíltan képviselik a segítő attitűdöt.
- Ettől függetlenül kurvára ciki, ahogy verbálisan lezsurmoltátok Mariann19-et, mert felvetette, hogy igenis problémát okoz a más kultúrájú emberáradat.
- Segítőként tanúja vagyok nem egy olyan jelenetnek, amelynek nem kívánnék magam is elszenvedője lenni a jövőben, mondjuk, mikor felajánljuk a nőknek a tisztálkodási lehetőséget, mire azok félve és remélve a férjükre néznek, akik kapásból nemet intenek. Igaz, erre azt mondják egyesek, hogy a nők diszkriminálása nem az iszlámból ered, ez a törzsi társadalom hagyománya, de a magam részéről bolhafingnyi eltérést sem érzek ebben az esetben, és nem érdekel a vita az iszlám és az iszlamizmus fogalma között, ha egyszer azt tapasztaljuk nap mint nap, hogy a nő a rangsorban a teve után jön.
Egyéb emancipációs kérdésekre most nem is térnék ki, de azok hiánya is súlyos probléma.
- Segítek, mert a rászorulónak segítségre van szüksége. De attól még engedtessék meg, hogy feltegyek kérdéseket, aggodalmamnak adjak kifejezést, mert kurvára kétségbeejtő a helyzet, melyet aligha lehet bagatellizálni. Illetve lehet, csak nem érdemes. Kurvára nem.

laissez faire 2015.08.16. 09:06:30

@ejropalepke:

Távirati stílusban:

- én is így látom, 1/4 kontra 3/4, és rendkívül érdekes az 1/4 motivációja
Ehhez olvasnivaló :

www.hir24.hu/belfold/2015/08/15/bayer-zsoltrol-ugrott-el-bojte-atya/

- Mariann a liberalizmus-értelmezése miatt lett "lezsurmázva", megjegyzem jogosan. Ingoványos talajra lépett.
- egyetértek a többi mondandóddal

jotekony koc 2015.08.16. 09:13:13

@ejropalepke: Én a délinél láttam, hogy ünneplő ruhában csöveznek, szép fátylak, három réteg földig érő ... valamilyen bordó meg narancssárga ruhában szaladgált a mama a gyerek után, a kislányon rózsaszín fodros ruha, mintha bálba mennének, és az utcai mosdóban ordítottak a csecsemők, a férfiak álltak az ajtóban, a lépcsőkön futkostak a kisfiúk.

Most akkor kezdjenek el a nők hirtelen szingliként emancipálódni az utcán ?
Szerintem földönfutóként egy idegen országban nem pont az lenne az életbiztosításuk, ha egyedül csöveznek.

jotekony koc 2015.08.16. 09:21:10

@ejropalepke:

Belegondolva, hogy a menekülőknek mi a jó, mindenképpen a legelső az, hogy a családok ne veszítsék el egymást.

Olvasom, hogy egy afgán 20 éves fiú egy rendőri intézkedés miatt elveszítette a széles nagy alföldön a 13 éves öccsét, és nekem ez idegborzoló.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2015.08.16. 09:44:55

@WiteNoir: "Nem, hogy nem vállalnak el minden munkát, de pont úgy büdös nekik a vécépucolás, mint az európai agyonkényeztetett ifjaknak. Aki úgy jön, hogy odahaza a felső-középosztályba, az értelmiségbe tartozott, az nem fog beállni a feketemosogatóba itt sem, inkább megsértődik."
Mint a magyar "bölcsészek" nem fognak mosogatni Londonban, ugye?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2015.08.16. 09:56:27

@Mariann19: Az egyén szabadságának korlátja mások joga, és mérlegelni kell, ha két jog ütközik egymással.
A libertárius (nevezhetjük szélsőliberálisnak is) megoldás persze a szabad költözködés lenne, de ez sok okból irreális. A fő ok (lehet vitatni, hogy fő-e), hogy a fejlett társadalmak eltérnek a libertárius elvektől abban (is), hogy elvesznek azoktól, akik érvényesültek, és odaadnak azoknak, akik nem. Ennek a szolidaritásnak vannak erkölcsi és gyakorlati okai is, de érzelmi és gyakorlati okokból nem terjed ki korlátlanul mindenkire.
Ezért a korlátlan költözködés joga vagy nem tartalmazza a társadalmi szolidaritás élvezetének jogát is, ami diszkriminatív, vagy korlátozni kell.
Másrészt vannak törvények és normák, amelyeket be kell tartatni, ha valaki egy adott közösségben kíván élni. Ebben sajnos nem vagyunk erősek, nem tudtuk megfogalmazni vagy végrehajtani (ugye nem pártolnád, hogy a családon belüli erőszak tilalmát az egyén szabadsága jegyében nem érvényesítené a törvény?).

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.08.16. 10:11:39

@jotunder: A cikksorozata minden darabjában sulykolja a kifejezést. S nem rassz, hanem faj, szerinte.

nerángass 2015.08.16. 10:23:12

@nerángass: Kis javítás : to defend themselves, Ebből is látszik, hogy nem ale-t ittam ))))A többit fönntartom.

ejropalepke 2015.08.16. 11:37:40

@Kuviklacz:
Magam részéről a Hillél rabbi által megfogalmazott liberális krédót vallom, mely szerint (igen leegyszerűsítve): mindent szabad, ami nincs más kárára.
Na most mellettem elférnek (ezt akartam az ellenplakátra írni, mert legalább rövid, valamint áthallásos - már akinek persze) a bevándorlók, ám roppantul nem szeretném, ha az általam progresszívnak tartott európai értékeket felülírná mondjuk a saria.
Már azon is fennakadok, hogy egyes segítők szerint nekünk, európai nőknek kellene alkalmazkodni az öltözködésünkkel a muszlimok által elvárthoz, amikor elmegyünk segíteni a migránsoknak. Még jó, hogy burkába nem kell magam csomagolni.
Hoppácska, itt valaki fordítva ül a lovon, és az nem én vagyok!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 11:49:27

@ejropalepke: összevissza beszélsz. mariann19 szerint van valamiféle egységes liberális ideológia amelynek értelmében mindenki odamegy a világon, ahová csak akar. ez egy tévedés. a létező liberális pártok nem támogatják a korlátlan bevándorlást, csak az erősen korlátozottat. vannak radikális baloldali-erősen zöld marginális pártok európában, akik szerint mindenkit be kell fogadni, és??? a jelenlegi helyzetben száz-kétszázezer menekült befogadása lehetséges egy-két éven belül a félmilliárdos unióban. nem egymillió (amely millió két ezreléke lenne a lakosságnak), hanem száz- maximum kétszázezer, és ebből gyakorlatilag nulla jönne Magyarországra.

2015.08.16. 11:50:15

@ejropalepke:

ez a hsz összefoglalja a nyugati széljobb álláspontját.
én azt állítom, hogy ez nem igaz, nem is "eléggé igaz", de "van benne valami" akárhogy is fáj

"Különös, hogy az Európai Unió mai szánalmasan kisszerű vezetői elfelejtették az iszlám két nagy behatolásának történelmi leckéjét. Ibériából 700 éves mór uralom után, a Balkánról közel 500 éves oszmán-török uralom után csak fegyveres hadakkal lehetett kiszorítani a hódítókat. Kiűzésük pedig azért volt lehetséges és szükséges, mert sem a mórok, sem a törökök nem szervesültek a meghódított európai népekkel. Idegen testként éltek Európában, kiszorításukat követően sem nyelvük, sem vallásuk, sem kultúrájuk nem maradt fenn a két félszigeten. Nem tagozódtak be Európába, nem hoztak létre új szintézist, csak uralkodni akartak. Sok évszázad elteltével ma ugyanez a kilátás fenyegeti Európát. Identitásában meggyengült, demográfiailag fogyatkozó társadalmai még a veszélyt sem képesek észlelni. A devianciák felé elcsúszó liberalizmust és elvtelen toleranciát kínálgatnak egy olyan kultúrának, amelytől mindkét európai érték idegen és nem is teszi magáévá. Az iszlám ma még csak a hanyatló Európa szociális ellátmányait veszi birtokba, távlatilag egész hitehagyott társadalmát készül leigázni."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 12:05:03

@ejropalepke: van egy segítő, aki szerint nagyon vallásos menekültek közé lehetőleg csak fedett ruhában menjen női segítő. te ebből eljutottál oda, hogy nem akarsz sariát a saját országodban. gratulálok. mennyi esélye van annak, hogy saria lesz Európában? ilyenkor szokták a londoni sharia police-t emlegetni. azokat az embereket 1. lecsukták. 2. meglepi következik: fehér huligánok voltak (akik azért vették fel az iszlám hitet, hogy másokat baszogathassanak). ezek az emberek menekültek, akiket aztán vagy befogadnak németországban, vagy nem. a szíriaiak egy részét vélhetően befogadják, és pont a szír városi lakosság a legkevésbé vallásos a régióban. te most elhatároztad a mákszemnyi agyaddal, hogy harcolászol azok ellen, akik minden bevándorlót be akarnak engedni, csak ilyen embert nem nagyon fogsz találni.

9mmPara 2015.08.16. 12:35:51

@jotunder: legalább nem kerül túl nagy erőfeszítésébe, hogy legyőzze őket :)

Mariann19 2015.08.16. 14:26:20

@nerángass:
"De valahogyan nem látom, hogy azok a kőgazdag arab államok igyekeznének befogadni a testvéreiket."
Ehhez hozzátenném a saját kérdésemet:
Valóban Európának kell-e felvállalnia a világ fájdalmát?
"Nem azokat kell bántani, akiknek a heves vérmérsékletű hittársaik miatt
el kell hagyniuk az országokat."
Az idézett két mondatod veti fel az ember dilemmáját, a ráció és az emóció szembenállását a népvándorlás ügyében.
Korábban bátorkodtam azt a kérdést feszegetni, hogy a liberalizmus hangoztatásával szabad-e a tradicionális törvények kötelező erejét megtagadni, benne a kialakított életterek megváltoztatását, a lelkiismereti és kultúrális szabadság veszélyeztetését az európai népek számára.
Európa most bajban van, és nagy bajában magányos. A helyzet kiszámíthatatlan, és már most el kell dönteni, hogy a humanitárius befogadás szelleme győzzön-e, vagy az európai népek védelmének a megoldása.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 14:36:27

@Mariann19: olvastál már 1 (egy) liberális filozófust az életedben, vagy valamiféle klasszikus liberális politikai gondolkodót, esetleg nyugati liberális politikust? miket hordasz össze? miért kellene egy liberálisnak baromságot csinálnia?? az amerikai libertariánusok szerinted a korlátlan bevándorlás mellett vannak, ők pedig igazán doktrínerek.
itt kevesebb, mint kétszázezer ember potenciális befogadásáról van szó, hogyan veszélyeztethetné ez a félmilliárdos Európát. ugye tudod, hogy sokkal de sokkal több LEGÁLIS bevándorló érkezik Nagy-Britanniába, mint ahány irreguláris-illegális, és igen, szüksége van Nagy-Britanniának a képzett bevándorlókra. tipikusan nem azokra a szerencsétlen migránsokra, akik a rémhelyekről menekülnek. inkább sikeres volt a muszlim bevándorlók integrációja, mint nem, csak vannak problémák, komoly problémák is, de speciel a színfehér brit underclass problémája is elég nagy, vélhetően nagyobb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 14:40:25

@Mariann19: kurvaéletbe, olvasd el, hogy a brit Munkáspárt vezetőjelöltjei miként vélekednek a migránskérdésről. mondjuk a liberális centrumhoz tartozó Coopert. az megvan, hogy a Labour próbálta támadni Cameront bevándorlás ügyben? (t.i. hogy túl SOK a bevándorló).

amúgy te tényleg azt hiszed, hogy a te kultúrád az lényegileg azonos a britekével? biztos vagy te ebben?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 14:45:03

@Mariann19: ugye tudod, hogy a legtöbb menekült a környező arab országokban dekkol? több mint kilencven százalékuk. az afgánok is leginkább pakisztánba menekülnek, az eritreaiak meg etiópiába.

ki lehet számolni, hogy kb. mekkora költségeket vállalna fel Európa.
a szociális kiadások öt százalékát biztos nem.

Mariann19 2015.08.16. 15:09:19

@Kuviklacz:
Tegnap óta gondolkozom azon, hogy hogyan is lehetne a sokszínű liberális elveket és azok gyakorlati megvalósítását napjaink problémáira adaptálni.
Te is ezeket állítod szemben egymással igen érzékletesen.
Tehát van a deklarált, vegytiszta elvek sora, és emellett gyakran felsejlik azok átvitt, pejoratív értelmezése /túlzott engedékenység, elnézés, elvtelenség/.
A be- és elfogadás, az engedékenység érzelmi töltetű, humánus gondolkodást feltételez, mely zsigerileg benne van az emberben.
Azonban a tulajdonlás, a saját javak birtoklása dettó, mert a fejlett társadalmak teljesítményhez kötik e javakat, és a liberális elvek szerint a tulajdon, mint olyan, szent.
A tétova álláspont többek között a fentiek miatt alakul ki az emberekben, mert él bennük a humánus érzet, de ugyanúgy fajsúlyos számukra a saját, kialakított életterük és javaik védelme is.

Mariann19 2015.08.16. 15:40:18

@jotunder:
Nagyon sokat olvastam és tanultam a liberalizmusról.
Nyugodj le, és próbáld elfogadni indulatok nélkül a másik ember gondolkodását és véleményét.
Mint láttad, én inkább elvi síkon közelítettem meg ezt a kérdést, és nem mentem le kutyába kiemelt országok gyakorlatát idézni, számszerű alakulásokkal igazolni a saját álláspontomat, inkább a globális megközelítést tartom fontosnak.
Jelzem, egyelőre az európai államoknak nincs egzakt döntésük a helyzet kezelésére, az egységes álláspont pedig még a szürke homályban leledzik.
Angliai példád egyébként is hibás, mert földrajzi fekvésénél fogva előnyösebb a helyzete néhány európai országgal szemben, másrészt gyarmatosítóként a poziciója akár adósnak is felfogható a korábbi gyarmataik bevándorlóival szemben.
jotunder! Mégis élek egy élettérrel kapcsolatos példával, ha nem haragszol.
Németországban a 3.5 millió mohamedán hitű közösség 2.000 mecsettel rendelkezik.
Kiszámoltam, hogy a német lakosságnak ilyen arányszám mellett cca 48.ooo templommal kéne dicsekednie.
Lehet, hogy ezzel sem lenne baj, csak a németek a kissé zavarja a müezzinek rendszeres zaja.

Mariann19 2015.08.16. 15:41:40

hb: németek = németeket

Lavinia Pinkerton 2015.08.16. 16:07:03

Egyre több errefelé a vegytiszta elvű liberális, aki életterezik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 16:16:52

@Mariann19: neveket szeretnek hallani liberalis ugyben. neveket, muveket.

en ket utcanyira lakom a "muszlim" utcatol. ott ket kisebb mecset is van. szamos muszlim tanitvanyom van, olyan is, akinek meg sohasem lattam az arcat, mert teljesen elfedi. nem hallottam arrol, hogy barmifele konfliktus lenne a varosban vagy az egyetemen muszlimokkal. az iszlam problema nem teljesen azonos az underclass problemaval, de a lenyegi resze igenis az. de ha egy "rendes" brit szelsojobboldalit megkerdezel, akkor a litvanokat es a romanokat egyaltalan nem fogja megkulonboztetni a bangladeshiektol. pontosan annyira utalja oket.

2015.08.16. 16:27:03

@jotunder:

az iszlam problema nem teljesen azonos az underclass problemaval, de a lenyegi resze igenis az. "

szerinted. erről szakértők vitatkoznak, a többiek meg különféleképpen gondolják.
szerintem addig, amíg mecseteket akarnak építeni, amíg legalább az írni-olvasni tudók nem hőbörögnek szüntelen a radikálisok ellen, amíg felmerül hogy fejkendőt viseljenek közintézményben, amíg nem egy nem kettő nem három esetben hozhatók összefüggésbe különféle módon radikálisokkal, stb. addig bizony nem csak underclasskérdés.

mariannt felőlem hülyézheted, de az vicces, hogy a keményvonalas muszlimellenes _zsidó_ nacionalizmust képviselő kommentelőt nem hülyéznéd pedig hát a liberal leftről ő jóval előítélesebb és sommásabb véleménnyel van.

az is vicces, hogy ott emlegetsz politika kultúrát ahol egy ramsay mcdonald vagy egy tony blair... na jó hagyjuk, mert ez már eléggé abszurd.

2015.08.16. 16:28:48

@Mariann19:

n a 3.5 millió mohamedán hitű közösség 2.000 mecsettel rendelkezik. "

:((((

2015.08.16. 16:33:02

@Lavinia Pinkerton:

te is csak addig írogathatsz, amíg van élettered és azt több irányból is elvehetik. széljobbosok is, mások is.

2015.08.16. 16:56:36

Béndek Péter kitiltott a blogjából mert beszóltam két hülyének, ugyanakkor nácikat megtűr
az örülünkvincent blogból viszont nem tudnak kitiltani, mert már nem létezik. de miért nem???

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 17:05:00

@WiteNoir: a brit hataron vannak fejkendos hatarornok. es? a kemenyvonalas zsido nacionalizmust kepviselo Montefiore sokkal de sokkal jobban idegesit, mint az, hogy valaki azt hiszi, hogy a liber szoto miatt mindent "szabad", ergo a zoldborso konzerv egy politikai ideologiat tukroz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 17:06:23

@WiteNoir: nyugi en is kitiltottalak. (de csak egyetlen masodpercre, azonnal vissza is allitottalak) igy most OK?

Mariann19 2015.08.16. 17:14:59

@jotunder:
"Neveket szeretnék hallani liberális ügyben, neveket, műveket."
Meglesz, de először be kell szereznem az ellenőrző könyvecskémet, hogy le is tudjál osztályozni.
Nekem az underclass helyett inkább a social exclusion jön be.

Mariann19 2015.08.16. 17:16:22

@WiteNoir:
A forrás: ger-mania.hu 2009.október 7.

Mariann19 2015.08.16. 17:18:39

@jotunder:
"Neveket szeretnék hallani liberális ügyben, neveket, műveket."
Meglesz, de először be kell szereznem az ellenőrző könyvecskémet, hogy le is tudjál osztályozni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 17:29:23

@WiteNoir: kevesebb, mint ketszaz valodi mecset van Nemetorszagban. imahazbol van ketezer. ezek gyakorlatilag szobak kulturalis egyesuletekben, kis mellekepuletek, es csak az iszlam hagyomany szerint nevezhetok mecseteknek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 17:38:34

@Mariann19: olyan kellene, amelyikbol valahogy le lehetne vezetni, hogy kulfoldi allampolgarok szabadon bekoltozhetnek egy adott orszagba, mindenfele korlatozas nelkul. es ha ehhez mondjuk mainstream liberalis part policy-ja is lesz mellekelve, nem fog megartani.

addig is a brit libertarianus part immigration policy-je
libertarianpartyuk.com/immigration/

ez meg a liberalis demokrata part (tavaly meg kormanypart voltak) immigration policy-je
www.libdems.org.uk/immigration

eleg meresz lenne azt allitani, hogy nem akarjak korlatozni a bevandorlast.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 17:49:31

@Mariann19: meg egyszer. minden egyes pelda azt mutatja, hogy a liberalisok nem akarnak korlatlan bevandorlast (mert nem orultek, katasztrofalis kovetekezmenyei is lehetnek a korlatlan bevandorlasnak), sot, egyes liberalisok erosen korlatoznak a bevandorlast. ellenben, a brit konzervativok sem korlatoztak teljesen a bevandorlast, annyira nem, hogy az UKIP kifejezetten ezzel tamadta oket.

az europai szelsojobboldali partok egy reszenek liberalis gyokerei vannak. liberalis partbol alakultak at es bizonyos liberalis elvek meg is maradtak a partprogramjukban. de a konzervativ partoknak is vannak liberalis hagyomanyai, a nemetnek, a britnek es a francianak is. a brit konzervativizmusnak es a brit liberalizmusnak van egy kozos apukaja, bizonyos Edmund Burke. a brit munkaspartnak egy nagyon eros liberalis vonal is letezik, ha errol ma eppen kevesebbet is beszelnek.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.08.16. 18:04:28

@jotunder: Valószínűleg a liberalizmus és a szociálliberalizmus eszmei tartalma keveredik az erről az eszmei tartalomról a kelet-közép-európai sajtó és közbeszéd által adott mérsékelt pontosságú tükröződésekkel.

Osztán kész a baj, ebből már rántottát se lehet sütni :-(

2015.08.16. 18:11:07

@jotunder:

igen, köszönöm, a hét eseménye lett ez a pillanatkiltiltás:)

Mariann19 2015.08.16. 18:56:04

@jotunder:
"Elég merész lenne azt állítani, hogy nem akarják korlátozni a bevándorlást."
Az Egyesült Királyságról én ezt nem is állítottam.
Jelzem, egyelőre leginkább Angliának van markáns, egzakt állásfoglalása a népvándorlás ügyében, amely minta is lehet Európában, különösen azért, mert az eu-ban központi államként szerepel.
Meggyőző érvelésed ugyan nem jelent részemről teljes kapitulációt, viszont okosodtam, különösen a küldött két link alapján, amelyeket megköszönök.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 20:43:00

@Mariann19: Akkor mondj egy masik orszagot, ahol a helyi liberalis part nem akarja korlatozni a bevandorlast.

P.S En nem azt akarom, hogy "kapitulalj", hanem pont az ellenkezojet, azt akarom, hogy nyugodj meg, liberaliskent nem kell katasztrofalis dontesekben hinned. Sokfele liberalizmus van, es ezek nem mindig kulonboztethetoek a mersekeltebb konzervativ, vagy szocialdemokrata gondolatoktol.

Melyik a francia liberalis part? A gaulle-ista part liberalis-konzervativ. A centristak is mondjuk.
Melyik a nemet liberalis part? A CDU liberalisabb resze, meg az FDP, egyik sem gondolja azt, hogy kontroll nelkul lehet beengedni embereket egy orszagba, v.o. NEM ORULTEK MEG!!!

Nem lehet milliokat beengedni Europaba, nem es kesz. Nincs felkeszulve ra a szocialis rendszerunk, mindenfele kezelhetetlen problemakat okozna. Mar igy is vannak nagyon nehezen kezelheto problemak. Az viszont teny, hogy Europa oregszik, es okos bevandorlasi politikara szukseg lesz az elkovetkezo evtizedekben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 20:47:59

@Mariann19: Nagy-Britanniaba nagyon sokan vandorolnak be. EU-bol is, EU-n kivulrol is. Amikor az enyhen fasisztoid Daily Mail is iraki bevandorlok gyerekeit mutatja be, hogy milyen felelmetesen jo erettsegit irtak, lathatod, hogy nem akarjak ok meg a muszlimok bevandorlasat sem nullara korlatozni. Igen, ok akarjak eldonteni, hogy kiket engednek be, es kiket nem.

Lavinia Pinkerton 2015.08.16. 21:07:44

@jotunder: Ezt az eltakart arcú tanítványodat próbálom elképzelni.

Végülis hogyan van személyazonossága, ha senkise láthatta még az ábrázatát ?
Ujjlenyomattal ?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 21:18:46

@Lavinia Pinkerton: Az egyetemi szabalyok szerint a diakigazolvany kotelezo es azon nem lehet senkin burka. Ez ervenyes az utlevelre is persze. Semmifele problema nincs a burkabol (nem a burka a legfurcsabb ruhadarab, amit egyetemunk tanitvanyai esetleg viselnek, es nem, egyaltalan nem erdekel, hogy milyen ruhaban vannak, az erdekel, hogy ertik-e a cauchy tetelt)

Tehéntőgy 2015.08.16. 22:06:04

@WiteNoir: Nem akarok apróságokon kötözködni, de azért az ibériai muszlim uralomra szinte szó szerint az ellenkezője igaz a szövegnek (eltekintve az Almoravidák meg az Almohádok korától, de ők a mór lakosság szemszögéből nézve is élősködő hódítók voltak, akiknek Ibéria afféle tengerentúli szatellitként tartozott a birodalmához). A kasztíliai uralom alatt pedig nem azért nem maradt fent a mór civilizáció, mert "nem szervesült" hanem mert módszeresen kiirtották.
(És én azt is átgondolnám azért kétszer a szerző helyében, hogy a Balkánon ne élnének ma már muszlimok.)

Lavinia Pinkerton 2015.08.16. 23:04:24

@jotunder: Nehéz ezt ruhadarabnak tekintenem, mert kicsit megszoktam, hogy az embereknek van arca.
És milyen pályát lehet ilyen láthatatlan emberként választani ?

Lavinia Pinkerton 2015.08.16. 23:13:43

Úgy értem, egy ilyen burka eléggé praktikus lehet olyan országokban, ahol a nők csak bevásárolni mennek ki az utcára,
de mondjuk munkavállalásnál zavaró lehet, ha nem lehet látni, hogy az igazgatóval, vagy a takarítónővel beszél az ember.
Például a portás hogy engedi be az intézetbe, vagy a bankba ?
Vagy az igazolványait, amikor kérik, akkor kicsit szünetel a vallása ?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 23:32:20

@Lavinia Pinkerton: Külföldi diákokról van szó, akik iszlám országokban akarnak dolgozni (vállalatnak munkát nők a legtöbb iszlám országban).
Nagy-Britanniában ez egy kényes kérdés, amennyiben nem akadályozza a munkavégzést, akkor viselhet fátyolt, de vannak munkajogi döntések (Azmi kontra Kirklees) amelyek szerint indokolt esetben (a kérdéses eset egy olyan állami iskola tanárnőjére vonatkozott, ahol a gyerekek óriási többsége muszlim volt) a munkaadó megtilthatja a nikáb, burka, whatever viselését. Franciaországban az utcára sem mehet ki burkában. Angliában valahogy az, hogy egy ember bizonyos határok között lehessen pl. különc egy elfogadott dolog, és a nikáb tekinthető egyfajta különcségnek, amíg nem okoz valóságos problémát. Az, hogy valaki udvariatlan, durva, az elfogadhatatlan, az, hogy egy férfi női ruhát visel és kék hajat az tökéletesen elfogadható. Hozzáállás kérdése, tőlem ez nem idegen. (az bevallom idegen, hogy a real ale langyos és nincs benne buborék, de mindenütt van valami más, és általában egészen jó az a más)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.16. 23:34:08

@Lavinia Pinkerton: azt azért hozzáteszem, hogy én a brit konyhaművészetben is találok számomra kellemes elemeket, ami azért még a britek egy részére sem igaz.

Késes Szent Alia 2015.08.16. 23:49:34

@jotunder: A grillezett báránygerinc mentamártással egész elviselhető.

Késes Szent Alia 2015.08.16. 23:55:07

PS: Egy angliai zsidó hölggyel beszélgettem, miközben pucoltuk le az asztalt a sabbati ebéd után, és a barchesz megharapdált maradéka óhatatlanul a szemétben kötött ki. Azt mondja közben: "Az én apám a holokauszt elől menekült Németországból Angliába, nálunk ennivaló soha került a szemétbe. Ha megmaradt a kenyér, az ment a pudingba."

Angolok :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.17. 00:18:27

@Késes Szent Alia: az a bread and butter puddingba ment. a sticky toffee meg a bread and butter a két nagyon nagyon jó angol édesség. köze nincs ahhoz, amit mi puddingnak nevezünk, inkább süteménynek nevezném.

Lavinia Pinkerton 2015.08.17. 00:34:21

@jotunder: Én nagyon birom a brit dolgokat. De tanárnőt sem tudok elképzelni arctalanul. A nullaság nem lehet példaadó.

Rodeo36 2015.08.17. 01:27:22

a megoldás nem ideológiai, nem politikai és nem vallási, a megoldás kizárólag gazdasági...mivel a jelenlegi intenzívebb kivándorlás oka is egyértelműen gazdasági: AZAZ NEM LEHET OTT MEGÉLNI AHOL ÉPPEN VANNAK tehát KÖVETKEZÉSKÉPPEN el fognak menni, elmentek és éppen elmentében vannak!!!!!!!!!!!!!

a világgazdaság (PERSZE NEM A KISOKOS MAGYAR ÚJSÁG) sok felülvizsgálatra szorul, és amíg erre azok akik képesek megoldani nem hajlandóak, hanem patch the hole azaz leszarják!!!!!!!!!!! és némi aprópénz ellenében úgy csinálnak, mintha tényleg csinálnának valamit...ki a bánatos nyavaja akarna elvándorolni onnan ahol született és jól megvan, ha nem bombázzák szét az életterét és nem gyilkolják cum trucc mert van fegyverük (MEG KELLENE VIZSGÁLNI HONNAN A PIICSÁBÓL TEREM A LEGKORSZERŰBB HADFELSZERELÉS A SIVATAGBAN AHOL A KECSKE IS MEGGONDOLJA, HOGY...???????????)

szóval mind a három világháborúnak az anyagi javak elosztásában fennálló aránytalanságok az okai mai napig és a sorozatgyilkosság az melléktermék bármennyire is kellemetlen, mint Nagaszaki meg Hyroshima és Auschwitz...és a többi tréfás kis izé

erről már mashol is ömlengtem most i8de is beleborogatok valamennyit...hadd olvassátok és akkor lesz liberalizmus ha elolvassátok és mindenfélét mondtok nekem ugyanerről...mert az olyan liberális

a zorbán mikor benyalt a W Bush nak budapesti látogatásakor az most már annyi segget kinyalt sok pénzért hogy már nem is tuggyuk kinek lellene még benyalnia hogy többet aggyanak neki ahelyett, hogy lecsapnák a fejit fasz szopás közben???

Rodeo36 2015.08.17. 01:39:11

a hitel ugye (bizonyos közgizdák véleménye meg a zenyém szerint) pénzteremtés!!!!!!!!! azaz a hitelke addig nem létezik amíg valaki magára nem vállalja, hogy visszafizeti...
most majd libsibolsi is leszek???? asztatatatatat is el kellene eccermá' dönteni, kinek nagyobb érdeke a hitel??? annak aki felveszi vagy annak aki aggya???

lásd még görögországi olympia Zeusz nélkűl csakis Ganymédes és a hetérák meg a sok odalátogató...

az osztriga nem hitellel gyün ki a tengerből??????? ugye???

és nem ishitelre nyelik le finom görög fehér borokkal...
és az IMF sem ehető

jotekony koc 2015.08.17. 07:51:36

@Rodeo36:
Azért nem kell túlzásba vinni a felelősök keresését sem.

A közel-kelet, a távol-kelet meg az afrika már akkor is háborúzott és népvándorolt, amikor európa még a marharépát szopogatta a földbe vájt kunykójában.

Kurvára nem igaz, hogy amerika, európa, vagy a gyíkemberek tanították meg ölni az arabokat, afrikát meg ázsiát.
Inkább igaz, hogy élni tanították őket, mert ölni már előtte is tudtak.
Mindegyiknek megvan a saját történelme, amiben birodalmak jönnek-mennek, néirtások és vallásháborúk követik egymást, miközben kifosztják egymást és a rajtuk áthaladó kereskedőket.

Csak egy széljegyzet az a picsányi kis részlet, hogy - és akkor jöttek az angolok, aztán a franciák, az olaszok, a némtek, aztán elkezdtünk bányászni, kitermeltük és ipari komplexumokat húztunk föl, és államot alapítottunk az éppen ott élő ennyi meg annyi törzsből meg szektából.

Nézd már meg, hogy ahol nincs fegyverkereskedelem meg nyugati befolyás, ott is harcos népek laknak, és van hogy az etióp pásztor megöl egy egész magyar expeíciót, mert áthaladt a legelőjén, mert ott az idők kezdetétől a lét alapja, hogy harccal kell megvédeni azt a három dombot, amin éppen fölvertük a sátrunkat,
és az emberrablás, rabszolgatartás meg nem valami nemzetközi terrorizmus hanem benne van a kultúrális alapokban, ahonnan elindultak. Csak visszatérnek az alapokhoz.
Szeparatista, fundamentalista mozgalmak. Így hívták őket, mielőtt terroristáknak keresztelték volna.

Rodeo36 2015.08.17. 08:17:30

@jotekony koc:
és akkor jött a vélemény, meg is érkezett #1 és még lesz sok... ennyi sok gonosz szerteszét vándorló tenoristát??? szopránok, altok, és basszusok még nincsenek

várom #2,3,4, sötöbö-ket...izgis

Rodeo36 2015.08.17. 08:20:09

@jotekony koc:
még valami (ugye a "koc" az nem rövidítés??? és nem "a"-ra végződik???)

szóval nem tudom feledni a trombitás képet ahol az a 3 vidám fickó trombutált a derót mögűl és kuncogtak hozzá

olyan rettenetes terrorista trombitájuk van

jotekony koc 2015.08.17. 08:27:52

@Rodeo36: Már megint csak a nickemet buzerálod.

aritus 2015.08.17. 08:40:46

@jotekony koc: hagyd rodeót, ő szerinte mindenről az amcsik meg a zsidók tehetnek, meg a kapitalizmus.
De tul.képp ha a mélyére nézünk, mindenről a zsidók. Mert a zsidó=kapitalista=amerika.
Szép kerek világban él, nem érdemes háborgatni.

Rodeo36 2015.08.17. 09:23:10

@jotekony koc:
nem is tuttam, hogy ilyen sok nicked van???

Rodeo36 2015.08.17. 09:29:39

@aritus:
juci -mintasztkötelezőtudnunk- te mindent jobban tucc, ugyanúgy mint a Honthy Hanna...
egyébként a világ tele van...kapitalizmussal...már csak észak kórea a divatteremtő frizurás össznépi vezérével próbál eltérni a vezérvonaltól, róla pedig az összes profi kapitalista focista és még sok ...pista másolja a hajstájszt, neked is ilyened van, Juci??? baloldalt fejedbúbjáig felnullásgépezve a másikon meg Attila királyos lófarok kacagánnyal (a röhögényről nem is beszélve)
és puzdrád is van tele meg szarvasbőr vagy szattyánbőr csizmácska ???

köszönöm, hogy elmagyaráztad, hogy én hogyan látom a világot, kár hogy én másképpen tudom mindasztatatatatat de eszt meg te en mondd meg senkinedk, mert kihíjják a mentveket

ha a te világod szögletes, akkor gyorsan keressél sokkal jobb ideggyógyászot

közösperonos átszállás 2015.08.17. 10:59:00

@Tehéntőgy: "A kasztíliai uralom alatt pedig nem azért nem maradt fent a mór civilizáció, mert "nem szervesült" hanem mert módszeresen kiirtották."

Egyébként a Balkán államainak legtöbbjéből is kiűzték a muszlimokat (Görögországból pl. azokat is, akik amúgy görögül beszéltek és görög betűkkel írtak), így aztán ami maradt, az szükségszerűen nem lehetett "muszlim, ami szervesült".

(Persze Törökországból meg az ortodox keresztények nagyon nagy részét űzték el. Ott valahogy meglátjuk, hogy volt itt, csak módszeresen megsemmisítették.)

nerángass 2015.08.17. 11:12:10

http://vs.hu/kozelet/osszes/ismerje-meg-az-embert-aki-a-fel-vilag-embercsempeszetet-iranyitja1-0816#!s0

klorofilll 2015.08.17. 12:06:23

@nerángass:

Soha nem fogom megérteni, hogy amíg az ilyen kartellvezérek bankokban tartják a pénzüket és ezt lehet tudni róluk, addig a bankszámláik alapján hogy nem lehet a nyomukra jutni (és amúgy mindenekelőtt a bankszámláikat zárolni).

klorofilll 2015.08.17. 12:31:58

@jotunder:

"Nem lehet milliokat beengedni Europaba, nem es kesz. Nincs felkeszulve ra a szocialis rendszerunk, mindenfele kezelhetetlen problemakat okozna."

"Nobody can quite decide whether migrants are a problem because they work so hard that they’re taking all the jobs (the biggest fear of a working class pummelled by unemployment and falling wages) or because they’re too lazy to work so they’re taking all the benefit money (the biggest fear of a middle class suffering with rising rents and cuts to social services)"

www.newstatesman.com/politics/2015/08/europe-shouldn-t-worry-about-migrants-it-should-worry-about-creeping-fascism

Hány embert lehet beengedni Európába? Miért pont annyit?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.17. 14:06:36

@klorofilll: mostanaban szivesen olvasok brit blogokat, es laurie "pennyred" pennyt is megtalaltam (van sajat blogja, most volt egy beszelgetos turneja europaban), evek ota a legbefolyasosabb bloggerek egyike, rajta van minden toplistan.

abban tokeletesen igaza van, hogy foleg a jobboldali tabloidoknak es az UKIP-nak hala, a migrans ugyet eltulozzak. ami viszont nem igaz az az, hogy ez az egesz dolog jelentektelen. nem attol felnek, hogy" they take all the benefit money",hanem attol, hogy aranylag sok benefit money-t kell rajuk kolteni. attol is felnek, hogy a nemintegralodo migransok bunozoi csoportokhoz vagy esetleg radikalis muszlimokhoz csapodnak.

nagyon fontos, hogy harom jol elkulonitheto problema van, es ezt penny egybemossa. a mediterran migransok, a kelet-europai EU-bevandorlok, a Commonwealth bevandorlok. mindegyik mas es mas problemat jelent, mas csoportok ijednek meg toluk. ezt kell tudni ehhez, hogy nagy-britannia hatalmas deficiteket csinalt, es hirtelen kellett megszoritani, hogy ne boruljon fel minden. itt nagyon regen nem emelkedtek a realberek, nekem szerencsem volt, hogy akkor kaptam meg az allasom, amikor a nagyobb gebasznak vege volt. egyszeruen valsagtudata lett rengeteg embernek, kozben voltak az ettol fuggetlen iszlamista problemak, es az underclass-szal kapcsolatos ugyek.

pennyred egy baller (nagyon baller) blogger, o a papp reka kinga szint hozza be a brit blogoszferaba, ami egy jo szin, de azert nem szabad teljesen komolyan venni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.17. 14:08:35

@klorofilll: annyi embert lehet beengedni egy orszagba, amennyit az orszag valasztopolgarai (akik nem feltetlenul fognak teljesen racionalisan gondolkodni) elfogadnak. tudomasul kell venned, hogy ha egy orszagban idegesebbek lesznek az emberek a bevandorlassal kapcsolatos jelensegek miatt, esetleg nem szaz szazalekosan racionalis okokbol, akkor az nagyon komoly korlatot jelent.

2015.08.17. 14:44:47

@klorofilll:

ez nem a lehető legjobb idézet

Mariann19 2015.08.17. 14:49:09

@jotunder:
Az angolok migráns politikájáról beszéltünk tegnap, ehhez illesztetted egy példát:
"Az iraki gyerekek félelmetesen jó érettségit tettek, láthatod, hogy nem akarják ők a muszlimok bevándorlását sem nullára korlátozni."
Ez azt jelenti az én olvasatomban, hogy ennek a befogadásnak kevés köze van a bevándorlás politikához. Arról van szó, hogy az angolok eszerint konzerválják az eddigi gyakorlatot a külföldi munkavállalást tekintve, mégpedig azok szellemi kvalitásait alkalmazva.
Ugyanez volt a hátsó gondolatom az általad tegnap linkelt angol demokrata párt migrációs állásfoglalásánál is, melynek utolsó harmadában már nem a humanitárius jegyek voltak fellelhetőek, hanem országuk gazdasági előnyeire vonatkozó tények, melyeket a bevándorlás jótékony rezdülései homályosítottak el.
"Nem lehet milliókat beengedni, erre nincs felkészülve a szociális rendszerünk."
Egyik kommentedben kissé megengedő voltál, mert azt mondtad, hogy a hivatkozott kiadások nem teszik ki az európai szociális kiadások 5%-át sem.
Nem bagatellizálható ez a tényező sem.
Az európai szociális kiadások átlaga GDP arányosan 48%, a hazai 51%, és ez a tipusú felhasználás a legjelentősebb költség Európában.
Ehhez egy példával szeretnék előállni.
2018-ra kormányunk az 51%-os szociális ráfordításokat az eu átlagra kívánja csökkenteni. Nézve a tervezett költségvetést, a segélyezés - mint olyan - eltűnik e ráfordítások közül.
Viszont jó hír, hogy Merkel asszony fordulatot jelez a bevándorlás politikában, egységes eljárást tart elfogadhatónak.
Várakozzunk.

klorofilll 2015.08.17. 14:52:55

@jotunder:

Teljesen irreleváns, hogy én mit veszek tudomásul, nem ez a kérdés. Mennyi az "annyi"? :) Hogyan állapítod ezt meg?

Anélkül, hogy magabiztosan ki merném jelenteni, hogy tudom a megoldást, azt vetettem föl ezzel, hogy maga a probléma is függ attól, milyen választ adnak rá. Ha "válságtudat" alakult ki, arra nem feltétlenül jó válasz a hiszti fokozása. Pl. fontos lenne valamilyen alátámasztható szám a beengedhetőkről, amivel nem csak úgy érzésre dobálózik mindenki. Ebből akár ki is lehetne indulni, és valamilyen gyakorlatias és kooperatív megoldást keresgélni, ami ugyanakkor nem megy szembe az EU és a felvilágosodás alapelveivel.

"pennyred egy baller" - naná, a New Statesman is az. És? Ettől még alapkérdés, hogy nem úgy kell-e valóban föltenni a kérdést, ahogy ő: "The greatest threat to our “way of life” is not migration. It is that we will swallow the lie that some human lives matter less than others."

Ahhoz nem kell vérző szívű liberálisnak lenni, hogy ennyit belásson az ember. "All of this, in fact, is precisely what the European Union was established to prevent. Fascism happens when a culture fracturing along social lines is encouraged to unite against a perceived external threat. It’s the terrifying “not us” that gives the false impression that there is an “us” to defend."

Persze a cikkéből fájóan hiányzik bármilyen utalás arra, hogy mindebből mi következik, milyen racionális és működőképes megoldás lenne szerinte, illetve hogyan kapcsolódik mindez a (nem integrálódó) iszlám csoportok (és az iszlám és az európai fundamentumokat jelentő emberi jogok feloldhatatlan elentétének) problémájához. Afelé jobban látszik az út az olyan differenciáltabb megközelítésben, amilyen a tiéd a három különböző problémahalmazzal (válság, iszlamizmus, underclass).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.17. 17:13:42

@Mariann19: "Az európai szociális kiadások átlaga GDP arányosan 48%, a hazai 51%, és ez a tipusú felhasználás a legjelentősebb költség Európában. "

Osszekevered a szocialis kiadasokat a koltsegvetesi kiadasokkal. :(((

A magyar szocialis kiadasok 2000 milliard forint korul vannak, ami kb. hat es fel szazaleka a GDP-nek.

Nagy-Britanniaban 222 milliard font volt a social protection resz a budgetban, es olyan 1800 milliard font a GDP, persze vigyazni kell, hogy mit hova szamol az ember nem pontosan ugyanazt jelenti itt es ott a social spending.

ingyenebed 2015.08.17. 18:34:52

@Mariann19:

legvégső soron nem tudsz liberális lenni, ha "magyar" vagy "európai" maradsz. csak emberiségben gondolkodhatsz, ha előbbre akarsz jutni, minden más csak körben forgás.

"nemzetben" bayerzsolt lehetsz.

rainy day woman 2015.08.17. 18:35:00

@klorofilll:
Ettől még alapkérdés, hogy nem úgy kell-e valóban föltenni a kérdést, ahogy ő: "The greatest threat to our “way of life” is not migration. It is that we will swallow the lie that some human lives matter less than others." Ahhoz nem kell vérző szívű liberálisnak lenni, hogy ennyit belásson az ember.

Hú hogy ezzel mennyire egyetértek! De annyira, hogy semmi olyan önképem sincs, hogy ezzel/ettől én balos vagyok. Szerintem semmi mást nem lehet elsőként mondani, csak ezt, és azután jöhetnek az egyéb megfontolások. ...Az nyilván bosszantó vagy kiábrándító, hogy nincs benne a cikkében a miből mi következik...

Még az jutott eszembe távolabbról emellé, hogy szerintem amikor levezetik, hogy a migráció milyen jókat tesz egy gazdasággal, az önmagában tökre nem ugyanaz, mint amikor csak pénzben/húsban mérjük az embert. Hanem csak az amúgy bennünk élő (éldegélő) emberséges érzéseket próbálják megtámogatni egy kis win-win ésszerűséggel. (Ilyesmire a dalai láma is bólogat.) És esetleg csak azért nincs odaírva amellé is, hogy ez jóság is, nehogy ellenszenves legyen mindazoknak, akiknek a bleeding heart is ellenszenves. Sztem inkább oda kéne olyankor is írni. Ez van, vállaljuk.

2015.08.17. 18:55:17

@rainy day woman:

gondoltam, hogy megint ezzel a hülyeséggel értesz egyet, amire a válaszom vagy törölték vagy nem ment el, újra nem írom meg

nem, nem számít azonos mértékben, nagyon nem.
és van mikor óriási áldozatokat kell hozni, akkor is ha az persze embertelen, nem szép.
nem könnyű dolog, de sajnos a szépnek tréfából sem nevezhető világ ilyen.

2015.08.17. 18:59:18

@WiteNoir:

az agyatlan moralizáló fotelbal tényleg irritáló...

rainy day woman 2015.08.17. 19:06:47

@WiteNoir: Na, ez is pont ugyanolyan. A fotel az pillanatnyilag adott, és abban a fotelben lehetek liberális vagy mittomén szocicáldarwinista (most csak mondtam egyet, ami nem vagyok). Te meg idegeskedsz, mert nem mindenki keveri úgy össze a dolgokat, mint te :)

rainy day woman 2015.08.17. 19:18:53

@WiteNoir:
Én ezt mondom: "Szerintem semmi mást nem lehet elsőként mondani, csak ezt, és azután jöhetnek az egyéb megfontolások." Te meg úgy teszel, mintha ez kizárna más szempontokat. Az egyéb szempontjaidból visszavezetve jutsz oda, hogy nem lehet minden élet egyenlő fontosságú elvileg.
...De mért gondolkozom helyetted? :)

2015.08.17. 19:27:23

@rainy day woman:

szokásos zagyvaság. a minden élet egyenlő fontosságú premisszát bármelyik konzervatív pillanatok alatt szétszedi, egy egészen elvont teoretikus szinten lehet igaz, gyakorlatban meg nem.
persze lehet beszélgetni róla, de velem nem:)

rainy day woman 2015.08.17. 19:56:29

@WiteNoir: De hát ezt végig tudtuk rólad, mikor először belecsipogtál, már akkor is.

Caenorhabditis elegans 2015.08.17. 20:08:28

@jotunder: Tisztán kíváncsiság, a tanítványokkal kapcsolatban akiknek sosem látod az arcát: nálunk az ELTE-n vizsgakor gyakran van olyan hogy a tanár végignézi az igazolványokat. Logikusan azért, hogy összehasonlítsa az emberek arcával. Nálatok ilyesmi nincs? Vagy ha van, hogyan?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.17. 20:56:19

@Caenorhabditis elegans: nem az én hatásköröm, és nem is hallottam ilyesmiről.

glinolid 2015.08.18. 00:05:47

@Mariann19: @jotunder: Az eu orszagok szocialis kiadasi 13-35% kozott helyezkednek el.

Among the EU Member States, the level of social protection expenditure in relation to GDP in 2012 was highest in Denmark (34.6 %), France (34.2 %) and the Netherlands (33.3 %), while Ireland, Greece, Finland, Belgium, Sweden, Italy and Austria also reported ratios of 30.0 % or more. By contrast, social protection expenditure represented less than 20.0 % of GDP in Poland, Malta, Slovakia, Poland, Bulgaria, Lithuania, Romania, Estonia and Latvia (where the lowest share was registered, at 14.0 %); Turkey reported an even lower ratio, just 13.8 %.

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Social_protection_statistics

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.18. 00:18:53

@glinolid: minden attól függ, hogy mit nevezel szociális kiadásoknak.

fullfact.org/economy/welfare_budget_public_spending-29886

a migránsügy szempontjából ez a releváns adat, sőt valójában ennek egy kisebb része.

a 222 milliárdos adatban nincs benne a 140 milliárdos egészségügyi költségvetés.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.18. 00:22:50

@glinolid: ez a legfrissebb brit költségvetés.

www.uina.org.uk/?p=651

három adat összege az, amit az OECD számol.

glinolid 2015.08.18. 20:10:11

@jotunder: OECD 21.7%
stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=SOCX_AGG

Ja, statisztikat sok fele kepen lehet kesziteni...

2015.08.19. 15:04:07

no ehhez mit szólnak a liberálisok.
délmagyar, kiemelések tőlem. 2015-ben vagyunk, figyelem:

"Megszállták Röszkét a rendőrök: embercsempész vadászat indult
Hajnal óta tart egy összehangolt rendőrségi akció Röszke térségében,
____roma embercsempészek____ tucatjait fogták el az egyenruhások.
....Információink szerint
____hódmezővásárhelyi, baksi romákat___ is elfogtak a rendőrök, de sok Borsod- és Heves megyei embercsempész is fennakadt az ellenőrzésen.
....Röszke egyik legfertőzöttebb területén a Szántó Kovács János utcán két autót kaptak el a rendőrök, az autót vezető
____nagydarab roma férfit csak két bilinccsel sikerült „rögzíteni"___.

most akkor beszélhetünk etnikai hovatartozásról vagy sem?

labrys 2015.08.19. 15:30:45

@WiteNoir: ugyan nem vagyok liberális, de persze a kérdésed is szónoki, hiszen nemhogy beszélhetünk, de az idézett forrás in concreto beszél is etnikai hovatartozásról.

…Persze ha azt akartad kérdezni, hogy a(z embercsempészeti) bűnelkövetés etnikailag/biológiailag kódolt hajlam, vagy pedig a megélhetési bűnözés egy újabb formája, akkor a válasz természetesen az utóbbi. (Vö.: a cigány családok legtöbbjét cigány uzsorások zsákmányolják ki, illetve anyagi értelemben véve sokkal kifizetődőbb bűnözni, mint közmunkásként tengődni.)

2015.08.19. 15:42:20

@labrys:

arra céloztam, hogy míg régen nem igazán írták ki hogy az elkövetők cigányok vagy sem, most már a délmagyarban mint láttuk egy írásban több helyen is említik, egyik másik kommentelő örvendezik is neki, hogy kiírják: az elkövetők cigányok.
azaz az etnikai hovatartozás mellőzésének informális tilalma ennyit ért, itt tartunk.

labrys 2015.08.20. 15:58:46

@WiteNoir: ja, értem. De amennyire tudom, a Délmagyar nagyon régóta a „jobboldal” egyik szócsöve a térségben, szóval nem túl meglepő a tartalma.

És igen, teljesen igazad van: ismét odébb tolódott a határ.