Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az orbánista filozófus esete a fajkeveredéssel és más finomságokkal

2015.07.12. 19:45 | jotunder | 144 komment

 

      "Orbán Viktornak számtalan híve van Nyugat-Európában, elismert tudósok, művészek, politikusok olyan személynek látják, aki szembe mert szállni a legyőzhetetlennek hitt kommunista nómenklatúrával, és miután annak vezetői és ideológusai hatalommentési szándékkal liberálisokká váltak (és mint ilyenek most nem a keleti szomszédhoz, hanem a Nyugathoz dörgölőznek), ő átlátott a szitán, és következetesen végigviszi Magyarország felszabadítását.  (Boros János, Magyar Nemzet)"

        Aki esetleg elfelejtette volna, Boros János filozófus volt a Heller Ágnesék elleni uszítókampány és az MTA Filozófiai Intézetében történt leszámolások egyik főszereplője. Most egyszerűen "Svájcban végzett filozófusként " írja alá a nyalatot, ami amúgy valóban újszerű a magyar politikai publicisztikában.

       A cikk főszereplője Éric Zemmour francia újságíró (akit időnként gondolkodónak is nevez BJ, és valamiért k-val írja a nevét). Róla annyit tudunk meg, hogy zsidó származású. Tehát nyilván.

       Bővebben, Zemmour egy piszkos műfasiszta görény, a francia Lovas István, aki arról híresült el, hogy teljesen nyíltan vállalta rasszizmusát, elmagyarázva, hogy a különböző fajok keveredéséről csak a liberális véleményterror miatt nem lehet írni, pedig ugye. Később el is ítélték rasszista uszításért, de közben azért nagyon jól megélt belőle. Ő volt az, aki egyszerűen ötmillió francia muszlim deportálásának szükségességéről beszélt. Franciaország öngyilkossága című könyve abszolút bestseller, igazi sötét intellektuális uszítóról van szó, aki eurómilliókat kaszál a frusztrált és ijedt francia középosztályon. Ezek azok az információk, amelyek nem jutnak el a Magyar Nemzet olvasóihoz, de hát nincsenek azok az információk egyedül. Zemmour egy cinikus szélsőjobboldali botrányhős, csak nem olyan vicces és tehetséges, mint Houellebecq. 

      Ez a poszt nem a multikulturalizmusról vagy az anti-multikulturalizmusról szól, ahogy Boros János cikke sem. A poszt, ahogy Boros János cikke is, Boros Jánosról szól.

      Boros János Lánczi András akar lenni. Minden sötét, tehetségtelen, szakmailag lecsoffadt figura Lánczi András akar lenni, de Borosnak van is valamennyi esélye. Amikor kirúgta  a liberális munkatársakat az Intézetből, muníciót tudott szolgálni a rezsimnek, és a rezsim, az egyszemélyes rezsim, időnként nagyvonalú az önkénteseivel. A pöllencs Molnár Attila Károly pár hőbörgő cikkért és Semjén Zsolt diplomájának egykori gondos felügyeletéért egész tudományos intézetet kapott, miért ne lehetne Boros Jánosból akadémikus? Kérdezem én. Nem, valójában, ő kérdezi. Ennyire hosszan és bonyolultan még nem kérdeztek ilyesmit. 

     A rezsimnek szüksége van a sötét, tehetségtelen, szakmailag lecsoffadt figurákra, de azért nincsenek kétségeim, Boros János Gyurcsány Ferenc testén is megtalálta volna azt a rést, amelyet nem kifejezetten arra a bizonyos, itt most jogi szakértőnk kérésére tovább nem részletezendő célra teremtett a Mindenható.

      A liberálisokat gyalázó Boros 1993-ban intézte el Jacques Derrida pécsi díszdoktoriját, Richard Rortyt és az ateista pápa Daniel Dennett-et hívta meg az egyetemre, nem beszélve a Lukács-szemináriumról, Lukács- újraolvasásról, Lukács-konferenciákról. Innen szép nyerni, ahogy a strandröplabdában szokták mondani. Boros megpróbálja. A jelentős szellemi teljesítmény nem jöhet szóba, maradt a bérgyilok. 

     Ez az ország valahogy rá szokott menni időnként a borosjánosokra, a náci borosjánosokra, a kommunista borosjánosokra, és higgye el a kedves Olvasó, a liberális borosjánosokra is rá tudna menni. Mi ilyenek vagyunk, nem írhatom le, hogy mit csinálnak velünk, mert hölgyolvasóink is vannak, de mondjuk azt nem elölről szokták csinálni, rettenetesen fel vagyunk háborodva, aztán egyszer csak megint odatartjuk. Nem tudunk leállni egy pillanatra, és politikai beállítódástól függetlenül, derűsen elküldeni a picsába egy ilyen svájcbanvégzett barnanyelvűt.

      Nem tesszük, mert ki tudja, hátha jó lesz még valamire. Valami politikai szarságban ő lehet a "gyalog lép  F3-F4". Ellenségünk gonosz, buta és kellemetlen ellensége is kicsit a barátunk. A miénk is, kedves Olvasó, a miénk is, nekünk is vannak borosjánosaink, csak amikor róluk írok, akkor mindig kapok az arcomba. Most rohadt nagy szerencsém volt, mert a mai borosjános az pont a Boros János volt.

      

    

     

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr667620594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotekony koc 2015.07.13. 13:43:29

@jotunder: Irígység. Színtiszta irígység. Nekem le kell beszélnem a gyerekeimet minden külföldi tanulmányról, és közben az elit lucskosra sírja a zsebkendőjét, hogy milyen rossz dolga volt neki az átkosban, hogy csak svájci, francia és amerikai ösztöndíjat kapott, ami egyenlő a legéppuskázással a szögesdrótnál.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.13. 13:46:19

@jotekony koc: " Én is szivesen összehoznám a családot egy svájci, egy párizsi aztán egy bostoni 9 hónapos ösztöndíjjal."

Szerintem ennek nincs semmi akadalya. Doktoralj le, irj par cikket, tudj eloadast tartani harom nyelven, es jo esellyel kapsz valamifele osztondijat. Abban ne legy biztos, hogy rettenetesen jol meg fogsz belole elni.

balmoral 2015.07.13. 13:46:55

@jotunder: Meg talán azzal, hogy a szakmájához is hülye. De ez a kisebbik baj. Elképzelhető lenne egy szakmailag támadhatatlan náci is. Valamint egy kicsi sárga kígyó lila kecskeszakállal.

Rodeo36 2015.07.13. 13:48:09

@balmoral:

namost bele...a telibe...a modern hangolás pont a zenei harmóniák lényegét gyilkolja meg mint a genetikailag kifejlesztett gabona a jó minőségű és ehető búzát

a hangolásaidat majd beszéld meg a még működő orgonákkal

még majd el kezded a dodekafóniát előrángatni haló poraiból?
annál randább és élvezhetetlenebb zajt keveset hallani még lásd a mai "sikeres" tömegsiker ipari zajokat...kösz a sokmindent amivel kiegészítetted ...nagyon jól szolgálja a célt kkkkkkkkkkkkkkkk

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.13. 13:49:50

@jotekony koc: amennyiben a gyereked kivalo eredmennyel elvegez egy jo magyarorszagi egyetemet, akkor egeszen komoly eselye van annak, hogy kap egy doktori osztondijat Nagy-Britanniaban (amibol viszont eleg turhetoen meg tud elni). ha ledoktoral, siman kaphat posztdokot. nem a levegobe beszelek. semmi varazslat sincs a dologban, valamennyi tehetseg (ennyi speciel a boros janosnak is volt) es szorgalom kell hozza. a varazslat az egy masik kategoria. de arrol most itt nem beszeltunk.

Rodeo36 2015.07.13. 13:53:14

@balmoral:
nyugoggy má' meg...
be tudod e mutatni egy megfelelő linken egy pár partitúrán át miről is beszélsz?

ha nincs Phytagors akkor a zongora nem létezne mert csak több ezer egymás melletti billentyűvel lehetne készíteni és valami bolond kisördög kellene hozzá (Horowitz helyett) aki eljáttsza a Bacg Busoni a-moll-t

azután majd árúld el mit szedtél ha már nem engem akarsz üldözni hanem a témához akartál hozzátenni valamit????

jotekony koc 2015.07.13. 13:58:21

@jotunder: Doktorálást Schmitt is csinált, pedig még a 4 elemije is kérdéses.

Ez a professzor vegyészként kapott ösztöndíjat filozófia kurzusra,
a Kádár János határzáras rémuralma alatt.

az előadását a posztban el is olvastam,
úgyhogy a Magyar Tudományos Akadémia büszke lehet rá.

A felesége magyar-orosz iskolai tanárként kapott svájci ösztöndíjat Csíkszeredából Csauseszku alatt.

Mondod, hogy a titok, az előképzettség ?

Egy vegyész meg egy magyar-orosz tanár 5 nyelven ad elő filozófiát svájcban, és ezzel lenyűgözték a tudományos világot, mint a gyököt vonó ló a cirkuszban ?

balmoral 2015.07.13. 13:58:42

@Rodeo36: Nem mondtam olyasmit, hogy melyik hangolás a jobb. Mindössze annyit, hogy a problémát Pythagoras állította elő. Az orgonákat pedig ma is hangolják, a legkülönfélébb módszerekkel és temperálásokkal, mindegy, hogy milyen régi. Ha nem értesz valamihez, köszönd meg az információt, és ne vitatkozz! A dodekafónia teljesen más, az egy zenei irányzat, zeneszerzési technika. Kiváló zenéket írtak a követői, Schönberg, Alban Berg, Webern, sőt Sztravinszkij, sőt némelyik egyenesen lenyűgöző és örök érvényű. Ha neked hallgathatatlan, persze ne hallgasd, semmit nem fog ártani nekik.

2015.07.13. 14:02:39

@csársz:

valóban, meglepődnek, mert hülyeséget beszélsz, lektűrözni mikor kezdesz?:)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.13. 14:03:34

@jotekony koc: ugy rendezed be a vilagod, ahogy csak akarod. egy biztos, amit boros meghuzott, azt nagyon sokan huztak meg, gyakorlatilag en is. ez van. ha nem tetszik, sirj. bye.

2015.07.13. 14:04:32

@Rodeo36:

a magyar nyelv elsekélyesedésének pontos példája a kritika is meg az írások amiket kritizál, attól hogy egy csomó idegen szó szerepel (jól rosszul értelmezve) egy bármilyen műben, attól számomra nem lesz sem tudományos sem értékes"

ezt bővebben, mert így nem lehet érteni mire gondolsz

Rodeo36 2015.07.13. 14:06:52

@balmoral:
ugye ha ennyire ismered, akkor semmibe sem telik neked itt egy rövid leírását adni annak, hogyan is történik az orgona hangolása

(ugye a zongora esetén az teszi szükségessé, hogy a húrok ellazulnak és újra kell feszíteni azokat)
namost a nagy 32 lábas orgonasípnál ez hogyan is néz ki

itt ülök tűkön várva rövid tömör leírásodat, lécci lécci ilyen tudásútól tanúlni az sem adódik mindíg, minden cseppjéért kár ha elvész

na gyerünk:

Rodeo36 2015.07.13. 14:21:28

@WiteNoir:
olvasd el többször...hátha akkor?

Rodeo36 2015.07.13. 14:22:47

@balmoral:

FFFF

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

és még fokozhatnám, de látom téged le kell fokozzalak...seholsemvagy

jotekony koc 2015.07.13. 14:23:53

@jotunder:

Olyan Ráhelkés sajátlábasok voltatok sokan ?

Ahogy most is sok a pártapukás svájci meg amerikai ösztöndíjas kádergyerek, úgy akkor is.

Ha én is pártapukás lettem volna, akkor most én is öltögetném a nyelvemet a kimaradókra.

Csak akkor milyen nómenklatúráról beszéltek ?

Rodeo36 2015.07.13. 14:28:59

@balmoral:
csak nem fox kitiltani mert a világ nem olyan amilyennek te???

még jó

Rodeo36 2015.07.13. 14:45:41

@balmoral:
Twelve-tone technique—also known as dodecaphony, twelve-tone serialism, and (in British usage) twelve-note composition—is a method of musical composition devised by Austrian composer Arnold Schoenberg (1874–1951). The technique is a means of ensuring that all 12 notes of the chromatic scale are sounded as often as one another in a piece of music while preventing the emphasis of any one note[3] through the use of tone rows, orderings of the 12 pitch classes. All 12 notes are thus given more or less equal importance, and the music avoids being in a key. The technique was influential on composers in the mid-20th century.
Schoenberg himself described the system as a "Method of composing with twelve tones which are related only with one another".[4] It is commonly considered a form of serialism.
Schoenberg's countryman and contemporary Josef Matthias Hauer also developed a similar system using unordered hexachords or tropes—but with no connection to Schoenberg's twelve-tone technique. Other composers have created systematic use of the chromatic scale, but Schoenberg's method is considered to be historically and aesthetically most significant.[5]

csársz 2015.07.13. 14:49:43

@WiteNoir: na megjött az értő nagymester, iszom a lektűrjeit!

@balmoral: ennek nagyon örülök, de valahogy én nem találkozom halandzsával mint ami műalkotás akar lenni,
te biztosan mindig beleütközöl, tehát én vagyok a szerencsésebb

de ha valóban halandzsával látsz, nincs vele probléma, simán érthető
leginkább a HaKohen-féle bullshitgenerátorral állítják elő, és politikai nyilatkozatnak hívják

ha az, hogy a műalkotáson gondolkodni kell, valakinek új dolog, azon csodálkozom, de nagy örömömre szolgál, hogy éppen én (nahát!) hívom föl rá a figyelmet
(bár mondjuk, a törpec-féle hülyevers-sorozat megelőzött...)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.07.13. 14:57:04

@Rodeo36:

Szerintem a "Tudomány" szempontjából helyes út volt a többé-kevésbé misztikus gondolkodóktól, mint Pitagorasz vagy akár Newton, az általad elefántcsonttoronynak nevezett "tiszta", tehát spiritualizmustól, filozófiától, miegyébtől megszabadított (vagy legalább általában megszabadított) tudományos kutatás felé indulni, de hogy hatékonyabbnak hatékonyabb, az biztos. Ennek persze óhatatlanul az az ára, hogy a laikus nem tud vele érzelmileg azonosulni, tehát minimum gyanakodva nézi. Ennek ellenére, szerintem ez jó irány, de nem vagyunk egyformák.
Abban egyetértek, hogy sokkal több kutatónak kéne "leereszkednie" a széles néptömegekhez, és tudományos ismeretterjesztéssel foglalkoznia.
Bár ha nálunk rendszer lesz abból, hogy heti egy órában tanulnak a gyerekek természettudományt, akkor azt hiszem nincs az a Carl Sagan, vagy David Attenborough, aki elég mélyre tudna hajolni.

Rodeo36 2015.07.13. 15:38:29

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
ez számomra nagyon érdekes gondolatsor, kiegészíteném azzal, hogy a művészet hozott előszőr létre új alkotásokat és a tudomány a művész intenzív totalitásától eltérően analítikus totalitással dolgozik és eredményeik is kiegészítik egymást, egymásra ill egymásba épűlhetnek
az a módszer, hogy amíg a tudós analizál ne zavartassa magát semmi mással lehet nagyon eredményes... de magam részéről (pragmatizmusomból kifolyólag) bármilyen ötletemet azonnal meg is szoktam tudni valósítani...ez az elméletekről szóló elméletek és az izmusok gyártása ellen szól és teljesen vulgárisan hangzik, de eredményessége kétségtelen...ha valaki nem tuggya min is gondolkodik az nem igen lesz képes még "a toronyban" sem eredményt felmutatni... ez persze nagyon messze vezet...valahogy azzal tudnám illusztrálni, hogy a halványliláshupikéket évezredekig lehet leírni szavakkal senki sem fogja tudni ugyanúgy elképzelni, mintha egy festő ott a helyszínen kikeveri és felrakja a vászonra, ugyanez mondható el a melodikus h-moll és a dallami h-moll közötti nagyon érzékeny különbségről évezredekig lehet róla bármilyen nyelven értekezni de a megoldás az, ha az orgonán bemutattya néhány billentyű lenyomásával és kirángatásával

minddez aszt is jelenti hogy teljesen zeneszobában evezünk te meg én és az jó, hogy a sok oldalról megvilágíccsuk mindezt

köszi

Rodeo36 2015.07.13. 15:39:19

kimaradt "egy"
teljesen egy zeneszobában

agybakugrás

Rodeo36 2015.07.13. 15:54:32

@Tehéntőgy:
kedves tőgy...nagyon kedves, de ezek a tolattyuk maguktól sohasem mozdúlnak el, a nyelvsípok nyelvei sem azaz másik alaphangnembe áthangolásról lehet kizárólag szó és ez az ürge is ugyanezt csinálja

más:

Pitch
For many years, there was no pitch standard across Europe. The frequency of a′ (the standard note for tuning musical instruments), for example, could range from a′=392 Hz in parts of France to a′=465 Hz (Cornet-ton pitch) in parts of Germany.[1][2] Organs were often tuned differently than ensembles, even within the same region or town. The modern tuning standard of a′=440 Hz (c′=262 Hz) was proposed in 1939, and accepted by the International Organization for Standardization (as ISO 16) in 1955 and again in 1975.[3][4]

azaz ezek köztti áthangolás és nem un behangolásról van szó, mivel a szimfónikus zenekarok nem mindegyike használja a 440Hz-es normal "a"-t és az orgonák is annyifélék ahány orgona (vagy orgonacsalád esetleg építő) és elkerülendő a kakofóniát bizonyos zenekarok nem játszanak bizonyos orgonákkal, mert az orgona (egy pár száz sípos kis zseborgona is hosszú és bonyolult de az esztergomi bazilika orgonája eccer megépült és többet ne igen fogják a beépített hangzását "bántani"

nem egészséges összekeverni egy hegedű hangolást egy orgona áthangolásával,

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.13. 16:22:14

mi lesz ha itt elkezdenek offolni, belegondolni is rossz.

Rodeo36 2015.07.13. 16:27:46

@jotunder:
érintve érzem magam, ritájerolok a zoff sörből

sorry

Rodeo36 2015.07.13. 16:47:26

@jotunder:
akkor most koncentráljak arra, hogy ha valaki megkapta az orbanitiszt vegyészfilozófos létére akkor le kell zavarni a Létén át a P...ba?

vagy valami más az ON SÖR?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.13. 16:53:03

@Rodeo36: csak trefalkoztam. a zongorahangolas teljesen OK.

Rodeo36 2015.07.13. 17:47:09

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
a művészet és a tudomány valóságmegközelítő módszerei ugye az intenzív totalitás és az analítikus totalitás és a kettő complementer-je egymásnak

most ebben már van legalább 5 idegen szó ezért nekem jár 3 akadémikusi címzetesség az összes csüngőkkel és rojtokkal...még a halhatatlanságomért kell tennem néhány határozott lépést
ha közben egy tőgy vagy morális bal el nem gázol miközben faragják a fából készűlt 32 láb hosszú orgonasípot, hogy magasabb legyen neki a piccse...tudod ott horgya a nyelve alatt...és kurvasok levegő kell ahhoz hogy istenigazából piccseljen amikor a legbalsó pedált lelábazza a zorgonista

ricardo 2015.07.13. 21:32:04

Boros az amerikai pragmatista filozófia híve. Én "A demokrácia antropológiája" című tanulmánykötetét olvastam, és nem gagyi. Egyébként meg a világon mindenhol természetes, hogy értelmiségiek kiállnak pártok és politikusok mellett, beleállnak politikai vitákba, nyíltan leteszik a garast valahova, nem mérlegelik patikamérlegen, hogy ne mondjanak semmit, vagy egy kicsit ide is meg oda is beszéljenek, ha már megnyilatkoznak. Nobel-díjas közgazdászok sem restek akár napi szinten kommentálni a világgazdaság történéseit, és igen, vagy a WSJ-ben vagy a NYT-ban, nehogy már valaki félreértse, hogy hol állnak. ("És akkor mi van, ha valakinek ez nem tetszik?! Nyasgem!") Ez csak idehaza divat, hogy a nímand egyetemi emberek nem nyilvánulnak meg semmilyen közéleti kérdésben, mert az úgymond rangon aluli, valamiféle besározódás. Boros viszont nem gondolja, hogy elefántcsont toronyban van. Vállalja a véleményét, még ha lesznek is olyanok, akik támadják, mert olyanok midig vannak, ha az ember állást foglal. De, gondolom, nem az volt Boros célja, hogy mindenki lapolgassa a hátát. A gondolatok között verseny van. Valójában az az igazi magyaros provinciális gondolkodás, hogy ha egy egyetemi ember odaáll pl. Orbán mellé, akkor azt valamilyen szűken vett egzisztenciális érdekből teszi. És ez teljesen független attól, hogy mi magunk hol állunk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.13. 21:48:40

@ricardo: Aha.... "A géppisztolyos őr most nem az állami hivatalokban ülő elnyomó ideológusok (akiknek későbbi liberális utódai ekkor még különlegesen jól felszerelt „Sztálin-óvodákba” jártak) hatalmát védi, hanem a nyugati liberális újságíró bőrébe bújva adja le sorozatát. "

Éric Zemmour-ról elfelejti leírni, hogy hírhedett rasszista...

Ez egy nyalat. Boros évek óta kizárólag egzisztenciális érdekből követ el undorító dolgokat, ez csak egy a sorban. Lánczi akar lenni, ilyen egyszerű. Kb. annyira jelentéktelen tudományos szempontból.

balmoral 2015.07.13. 21:56:44

@Rodeo36: Hiába erőlködsz, úgyse hisszük el, hogy érted, amiről beszélsz. És ha áthangolják az orgonát, akkor hogyan hangolják a sípokat? Kicserélik másikra? És képzeld, néha az orgonát is hangolni kell, mert a sípok elfáradnak, azaz maguktól, meg a hőmérsékletváltozástól is deformálódnak. Azt hitted, hogy a Klavier a kalapácszongorát jelenti, most meg utánakeresel mindenfélének a neten. Jól, van, pihentessél, én közben melóztam a gyárban, tudod, én segédmunkás létemre is tudom, mi az a zongora. Ennyit a fajkeveredésről.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.13. 21:57:30

@ricardo: mondjuk én nem vagyok értelmiségi, de valamilyen értelemben, a magam egyszerű módján azért mégis csak egyetemi ember vagyok, ergo én is beleállhatok ugye politikai vitákba. hát most bele vagyok állva.

balmoral 2015.07.13. 21:59:35

@ricardo: Boros nem szűken vett egzisztenciális érdekből áll Orbán mellé. Hanem tágan.

balmoral 2015.07.13. 22:04:06

@ricardo: Úgy is fogalmazhatnék, hogy zsák a foltját megtalálja. Ettől függetlenül: "A demokrácia antropológiája" cím maga is bullshit. Én most írok egy könyvet "Az antropológia demokráciája címmel.

Érvsebész 2015.07.13. 22:12:45

@balmoral: Ha kész vagy, írj a demopológia antrokrácájáról is, jó?

HaKohen 2015.07.13. 22:15:52

@Érvsebész:

Már kamaszkoromban is rühelltem Kosztolányi ilonázását a csupa l-lel.

Na most akkor képzelheted.

Viszont igen nagyra értékelem (tálán nem először hallod) zengeményeidet, amelyeket főképpen és mindazonáltal Psztörperc posztjaihoz kapcsolódva követtél el.

És erről jutja eszembe: mi van Pásztörperccel (és a többiekkel)?

balmoral 2015.07.13. 22:17:36

@Érvsebész: Az már készen van. Most kiadok rá kereset.

HaKohen 2015.07.13. 22:19:31

@Érvsebész:

Ha már, akkor egy magyar nyelvű téma az egyik bullshitgenerátorról:

"Belsõ kommunikáció révén kell szimulálni a stratégiai céloknak megfelelõ értékesítési rendszert."

Na?

balmoral 2015.07.13. 22:24:55

Mivel megint sikerült jól szétoffolnom a posztot és enmagamat (Jótündér igen nagy boldogságára), békülékeny hangulatba kerültem, és azt javaslom, valamennyien hallgassátok meg Arnold Schönberg e csodálatos művét nagyszerű előadásban: www.youtube.com/watch?v=iEfd9s1p9yQ
Ezek a fontos és igaz dolgok a világban, nem az, hogy Pithagoras palatáblára rajzolt-e filctollal, vagy a porba firkált, mint Archimedes (az is valami görög volt, de nem adósodott el annyira), hogy Boros János szélhámos-e, vagy csak szimpla hülye, és hogy miért kell hangolni az orgonasípokat, ha azok egyébként hangolhatatlanok.

HaKohen 2015.07.13. 22:26:22

@jotekony koc: 06:03:47

A "Sztálin-óvoda" semmi másra nem utal, mint arra a tudatlanságból szőtt történettudományi káposztalére, amely BJ koponyájában lakozik.

Sztálin, ugye, 1953-ban halt meg. A ma élők között egyedül Heller Ágnes jöhet szóba izé... ellenségként, mert akkor már élt. Az 50-es évek közepén Lukács György tanársegéde és egyik legtehetségesebbnek tartott tanítványa volt, akit persze 1956 után eltávolítottak az egyetemről.

Most akkor mi volt az a Sztálin-óvoda?

Az ostobaság határtalan.

HaKohen 2015.07.13. 22:29:25

@Rodeo36:

"Vuitton kínai utánzat drágának láccó csillogása"

Elátkozhatsz, de nekem már az eredeti Vuitton-féle tárgyak is utánzatok. Másképpen: önmaguk paródiái. És nyilván világos, hogy nem egy adott tárgy ding an sich minőségéről beszélek.

2015.07.13. 23:03:26

@ricardo: Na, azért ezt ne. Az "értelmiségi állásfoglalás" és az a posztávós förmedvény, amiből annyi idézetet kaptam az elmúlt két napban, hogy talán az egészet ismerhetem sajnos, ég és föld.
És itt kell megkövetnem a szenilizálódó agyamért JT-t. A kilencvenes-kétezres évekből voltak halvány ködképeim BJ tudományszervező tevékenyéségéről, hogy minőségi és/vagy neves (Rorty, Dennett, Habermas stb.) filozófusokat fordított, konferenciáztatott, saját kontribuciós kísérletekkel. És egyszerűen egybemosta az emlékezetem Boros Gáborral, aki kitűnő újkori filozófiatörténésszel, ezért kardoskodtam fentebb méltányosabb megítélése mellett. Most felidéztem BJ irományait, a Tőzsér-recenziót, és hát nem hogy gagyi, de veszélyesen az. Ostobaság volt nem figyelmesen reagálnom, bocs.

Rodeo36 2015.07.13. 23:08:12

@balmoral:

inkább írjál könyvet...természetesen fáradt orgonasípok...a hosszú éveken pihentetett és szárított válogatott fa is elfárad ...ugye? amiből bizonyos sípcsoportokat készítenek, most azt az átszelleműltet hallgatom...ugye ez tonális zene d-moll-ban azaz csak ahhoz nincs semmi köze amiről annyit etyex

magam részéről maradnék (ha megengeded) Richard Strauss-nál

www.youtube.com/watch?v=3D5Up1aYJJs

amikor valaki balról morál az nem jobb mint a jobbról morál vagy esetleg alulról morál

Rodeo36 2015.07.13. 23:10:16

@HaKohen:
meksemszoktam nézni, csak akkor láttam meg, amikor a tonya kapcsán lábrakelt a hír...ilyen izék ki szoktak maradni az életemből

balmoral 2015.07.13. 23:21:21

@Rodeo36: Én nagyon szeretem Richard Strausst. Úgyhogy megengedem. Amit nem kell hangolni, azt nem kell hangolni. De lehet. Egyébként pedig tehetsz egy szívességet. Akár alulról is.

Rodeo36 2015.07.13. 23:23:35

@balmoral:

nem lehet

nem szoktam szivességeket tenni, meg kell fizetni bármit is adok...dehát vannak akik számomra nem léteznek...
sehonnan sem

Begre 2015.07.13. 23:43:19

Hankiss Ágnes, a Hamvas Intézet vezetője talált rá néhány évvel ezelőtt az országos levéltárban Heller Ágnes filozófus MSZMP KB-nak írott levelére. Az 1959-es keltezésű Heller-levél üdvözli az „ellenforradalom” leverését, illetve „kommunista kötelességként” előadott bocsánatkérést tartalmaz.

Mint az MSZMP tagja kommunista kötelességemnek érzem, hogy a Párt tudomására hozzam, hogyan látom ma utolsó három éves tevékenységemet, hol látok ebben olyan hibákat, melyekkel szembe kell néznem s melyeket ki kell javítanom. [...]

Szeretném politikai hibáimnál kezdeni. Mindenek előtt: az 1956-os évben rendkívül alábecsültem az ellenforradalmi veszélyt. Ugy láttam, hogy egyenlőre a főprobléma a régi hibák leküzdése s csak ez után kerülhet sor a feltámadt jobboldal elleni harcra. [...]

Magát az ellenforradalmat is egy ideig helytelenül értékeltem. Leverése előtt, igaz, tisztában voltam ellenforradalmi jellegével és legfőbb célkitűzésének a kommunista párt ujjászervezését tartottam, de [...] ugy véltem, belső erőből is le lehetett volna verni. [...]

Politikai hibáim közé tartozik, hogy hosszabb-rövidebb ideig vak voltam ellenforradalmárokká vált volt barátaimmal szemben. [...]

Most szeretnék rátérni ideológiai hibáimra. Megjelent munkáimban ilyen hibákat mai szemmel sem tudok felfedezni. Kosztolányi könyvem [Az erkölcsi normák felbomlása – Etikai kérdések Kosztolányi Dezső munkásságában. Kossuth, Bp., 1957.] világosan és egyértelműen a polgári értelmiség jellemtelensége, köpönyegforgatása ellen irányult. [...]

Mindeddig csak a magam személyéről beszéltem, de nem szóltam Lukács Györgyhöz való viszonyomról. A kommunizmushoz, a marxizmushoz és a párthoz engem nem utolsó sorban Lukács személye és munkássága vezetett. Lukács György az elmúlt két évben számos politikai hibát követett el. [...]

Kérem az elvtársakat arra, hogy segitsenek hibáim kijavításában. Tudom, hogy anélkül, hogy a párt aktuális ideologiai harcaiban részt vennék marxista filozofus nem lehetek. Szeretném, ha megmondanák, mivel tehetnék bizonyosságot – nap napi pártmunkámon kivül – elhatározásom őszinteségéről. [...]

elvtársi üdvözlettel:
Heller Ágnes

Rodeo36 2015.07.13. 23:47:10

@ricardo:
írád:
"Valójában az az igazi magyaros provinciális gondolkodás, hogy ha egy egyetemi ember odaáll pl. Orbán mellé, akkor azt valamilyen szűken vett egzisztenciális érdekből teszi."
ha ebben a provinciális egy gúny akart volna lenni akkor talán egyébként vannak "szerzők" ( őborosságais) akik már mexerezték maguknak, nekem meg nem...
nincs időm ilyesmire...senkiháziakkal tele a zucca és a sár meg a mocsarak és a szemétdombok

inkább 1 milliomodszor Richard Strauss Négy utolsó énekét Elisabeth Schwarzkopf-fal és ha lehet Széll György-gyel

a többi olyan mellékes, hogy inkább, fejessalátát kellemes citromos lében

2015.07.13. 23:50:42

@begrepet: Huh, óriási felfedezés: egy marxiista filozófus a marxizmus uralkodásának idején hitet tesz a pártnak marxista nézetei és politikai lojalitása mellett. Teljesen hihető, hogy ez az originális felfedezés nagyon meglepte Hankiss Ágnest, akinek véletlenül sem lehetett saját tapasztalata arról, hogy pl. milyen levelek nyomán válhatott egy 56-os elítélt egy évtized leforgása alatt a politikailag kulcsfontosságú könnyűzene közvetlen pártirányítójává.

Amúgy hogy jön Boros János 2015-ös sajtóőrjöngéséhez Heller Ágnes 1959-es levele????

Rodeo36 2015.07.14. 00:15:36

@balmoral:
írád:
"Bach nem találta fel a kalapácszongorát, nem is kedvelte. A Klavier ebben az esetben nem a kalapácszongorát jelenti, hanem általában billentyűs hangszert, mondjuk mai szóhasználattal keyboardot."

ha valaki ennyire útál valamit az csakis valami ilyesmit tud elkövetni és szégyenében elbújdokolni
hallgasd

www.youtube.com/watch?v=upyIvoWdNFQ

Rodeo36 2015.07.14. 00:21:47

@balmoral:
fentebb írád, hogy a keyboard-ot temperálják, az hogyan néz ki? hőkezelik a fát és az elefántcsontot vagy kaucsukot?

a temperálás nem a húrok már adott hosszán létrejövő esetleges lazulást hivatott kiküszübölni, mint egy normális karbantartás???

és ehhez a keybord (csembalo, klavikord, zongora) keyboard-jának semmi köze azon kívűl ha leüt egy adott hangot annak pontosan az adott frekvencián kell megszólalnia, amit abszolút hallással vagy / és műszerrel ellenőriz a szakember

ugye?

nudniq 2015.07.14. 01:22:58

@Rodeo36: A billentyűzet "temperálása" mindössze annyit jelent,h az egyes billentyűknek megfeleltetett hangokat egy temperált skála hangjainak feleltetik meg.

Tipikusan egy referencia-frekvenciához definiálják a skála többi hangját. (A referencia sokszor az egyvonalas a' hang, amit vagy 440Hz-ként, de egyes orgonáknál másként, mondjuk 432Hz-ként, vagy még másabb abszolút frekvenciaként definiáltak a megépítésük idején, és nem is mindig az a'-ról indították az eredeti hangolásukat. De a referenciahang konkrét frekvenciája a temperálás szempontjából tökéletesen lényegtelen. Ezért teljesen felesleges volt belekeverni a vitába.)

A teljesen egyenletes temperálás úgy megy elméletben,h a referencia-frekvenciát megszorozzuk a tizenkettedikgyök-kettő ($\sqrt[12]{2}$) k-adik hatványaival, ahol k=1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, ezzel kapunk még tizenegy új frekvenciát: aisz' h' c" cisz" d" disz" e" f" fisz" g" gisz". Ezeknek a frekvenciáknak a felezésével (kis a-tól egyvonalas gisz-ig), negyedelésével (nagy A-tól kis gisz-ig), nyolcadolásával (kontra A-tól nagy GISZ-ig), tizenhatodolásával (szubkontra A-tól kontra GISZ-ig) kapjuk a mélyebb hangokat, duplázásával, négyszerezésével stb a magasabb oktávok hangjait.

EZT jelenti a temperálás. Azt,h egy oktávon belül elég legyen 12 különböző hangmagasság, amit 12 billentyűhöz hozzá lehet rendelni, és ennek ellenére mégse legyenek túlságosan távol az "elméletileg tiszta hangközöktől" a ténylegesen megszólaló "temperált hangközök" (mert tiszta kvint esetén 2:3 kellene legyen a két hang frekvenciaaránya, ami temperáltan tizenkettedikgyök-kettő a hetediken), de úgy,h minden hangnemben lehessen játszani, azaz bármelyik billentyűvel megszólaltatott hangnak a felső kvintje vagy az alsó kvartja közül legalább az egyik szintén legyen billentyűvel megszólaltatható. (De csak véges sok billentyűnk van.)

Amúgy Pitagorasz pont,h nem temperált hangrendszert csinált, az ő rendszerében minden kvint tiszta (ellenben minden terc kifejezetten hamis), így végtelen sok hang van egy "pithagoraszi oktávban" (a pithagoraszi cisz nem egyenlő a pithagoraszi desz-szel, sem a ciszisz nem egyenlő a d-vel, stb.), ennek ellenére mégsem igazán tiszta, mert a tercei hamisak (a pitagoraszi "ditónus" aránya 64:81, míg a tiszta nagy tercé 4:5 azaz 64:80 lenne, a különbség a 81:80 a szintónikus komma, ami amúgy éppen ezért sokkal fontosabb, mint a pithagoraszi, mert már az egy hangnemen belüli játék során is elkerülhetetlenül hamissághoz vezet). A mai temperált hangrendszer pont,h nagyon jól megközelíti (véges sok skálafokkal) a pithagoraszi rendszernek egy szeletét, és pont ezért a tercei ugyanolyan hamisak, mint Pithagorasz tercei.

Az egész temperálásnak SEMMI KÖZE ahhoz,h egy húr elhangolódik a használattól, és vissza kell hangolni arra a hangra, amire eredetileg behangolták. Azt simán csak úgy hívják,h "hangolás". Hangolni nemcsak temperált skálára lehet. A csembalisták tipikusan maguk hangolják minden darab előtt a csembalójukat, méghozzá sokszor nem temperáltan, hanem az adott darab hangnemére (azon belül is az úgynevezett zarlinói skálára, ahol egy adott hangnemnek majdnem minden hangköze tiszta (az összes nem lehet, a szintonikus komma miatt), és mind a domináns, mind a szubdomináns, mind a tonika hármashangzatok tökéletesen tiszta dúrok 4:5:6, vagy tökéletesen tiszta mollok 10:12:15). Ebben az esetben a darab előtti hangolás nemcsak a húrok visszaállítása az "eredeti" hangmagasságukra, hanem egy vadonatúj skála billentyűkhöz rendelése is.

De pl. a zongorahangolás az tipikusan azoknak az eltéréseknek a visszacsinálása, amik az eredetileg definiált temperált skálára való behangolástól a használat és egyéb fizikai behatások miatt következett be.

nudniq 2015.07.14. 01:44:15

@balmoral: >>Ma egyenletes lebegtetésű hangolást alkalmaznak, oktáveltolással, tehát a kvintek lesznek tiszták, az oktávok kicsit nagyobbak a kétszeres hullámhossznál.<<

Bocsánat, de ennek az én ismereteim ellentmondanak. Tudtommal az oktávokat a modern temperálásban sem birizgálják, mivel pont az oktáv az a hangköz, amit még a legtanulatlanabb fül is meghall,h hamis-e. (Lehet,h nagyon-nagyon picit el lehet hamisítani, de pont az oktávot a legkevésbé.) Amit írsz,h oktáveltolás, az sztem éppen azt jelenti,h az oktávok tiszták. Egy oktávon belül egyenletesen beosztják a hangokat (minden kvint hamis, azaz "lebeg" ahhoz képest, mint ha tiszta hangközt hallanánk, de mindegyik ugyanannyira hamis, azaz a hamisságot mérő "lebegés" egyenletesen szét van osztva a 12 kvint között), és ezeket a már definiált hangokat "eltologatják" felfelé és lefelé _tiszta_ oktávokkal,h a többi oktávok hangjait is megkapjuk.

(Azt a bizonyos 12-ikgyök kettőt nemcsak géppel lehet megcsinálni, hanem füllel is: a jó fül meghallja,h ugyanannyira hamis-e két kvint. Ehhez kell figyelni a lebegést.)

nudniq 2015.07.14. 01:56:02

@Rodeo36: Az orgona is el tud ám hangolódni. Néhány év (évtized) után már bántóan szét tudnak csúszni egymáshoz képest a sípok hangjai.

Ez különösen a mixtúrákban hangzik nagyon durván, ahol egyszerre egy hangot és annak a (tiszta) felhangjait kéne megszólaltatnia egy sípcsoportnak. (Ezeknél TILOS máshogy behangolni a melléksípokat, mert pont a lényegét rontják el. Itt bizony az alapsíp rezgő légoszlopának egzaktul a fele, harmada, negyede, ötöde, hatoda, hetede, nyolcada kell legyen a hozzá asszociált sípok rezgő légoszlopának hossza.)

Eleve legelőször is be kell hangolni az újonnan megépített orgonát, mert nincs az a mester (főleg nem a XVI. században), aki olyan pontossággal be tudja lőni a sípok hosszát még a műhelyében,h utána ne kelljen a helyszínen még javítani.

Nyitott ajaksípoknál a síp végén van egy kis "rigli" amit tologatva pár Herzet lehet módosítani a síp hangján. Fedett ajaksípok esetén a síp végét lezáró "fedőt" lehet beljebb tolni/kijjebb húzni. Nyelvsípoknál a síp nyelvének rezgő hosszát lehet módosítani.

Az orgonahangolás nem ettől nehéz, hanem attól,h több emberes munka. Az egyik ember játssza a kvinteket odalent, a segítői meg fent a sípoknál matatnak, és fülelnek az egyenletes lebegésre...

Több napos meló is tud lenni egy ilyen.

Rodeo36 2015.07.14. 02:12:41

@nudniq:
akkor csak ki lett provokálva, hogy szakmailag utánanézzetek, mint láccik, a te leírásod sem teljes az enyém meg nem is akart az lenni, felmutatás akart lenni...voltam benn az orgonában...és meglestem amint az orgonaépítő javíttya a hangszert... zongoráról ugyanezt el tudom mondani megismertem hogyan s miként

de nem akartam itt offolni...egyik gondolatsorhoz jól jött amit leírtam és lett belőle wikipédia hogy vincent tuggyon minek örülni

szép napokat

az egri bazilika orgonája évekig épült amiben a tervezés ideje nincs benne ...annak karbantartása szükséges

na jó minden szépet és jót lila orgonákon

Rodeo36 2015.07.14. 04:39:03

@nudniq:
namost (remélem) hogy annak tudatában vagy, hogy mindezen kalamajka a zongorázhatóság érdekében a zongorákon lett kialakítva, kizárólag, azaz a zongora tulajdonképpen hamisan játszik egy jól hangolt (a diatónia szabályai szerint, amit te itt számokkal körbe is raktál) zenekarban, de a hamissága nem mannyira feltünő, hogy...
a zenekar hangszerei: fafóvósok, rézfúvósok, vonósok, pengetők, ütők mind mind a diatonia szabályai szerint vannak megépítve és ha lehetséges hangolásuk akkor aszerint hangolva

az orgona külön eset, mint írod te is, abban lehetséges és ki is van alakítva a diatonia (ismertek orgonák más hangrendszerre épűlve, mint: (bewikiztem de még nem szédülök tőle) 4.1-4.6 valamelyike

és (ha jól tudom?) a zenekar zongorától eltérő hangszerei mind alkalmasak ezek lejátszására

1 Systêma ametabolon, an overview of the tone system
2 The Pythagoreans
3 The octave species in all genera
3.1 Diatonic
3.2 Chromatic
3.3 Enharmonic
4 The oldest harmoniai in three genera
4.1 Dorian
4.2 Phrygian
4.3 Lydian
4.4 Mixolydian
4.5 Syntonolydian
4.6 Ionian (Iastian)
5 Classification of Aristoxenus
5.1 Aristoxenus's tonoi
6 Ptolemy and the Alexandrians
7 Harmoniai

ha ezt mind beaggyuk valakinek aki nincs erre felkészűlve valószínű megveszik tőle, de legalábbis az is kiöltött nyelvvel kezd szemlélődnim és nyalogatni fogja a szája szélét mint borosizévegyészfilózófusz kedves D iktátora vasalatlan büdös öltönyeiben

Rodeo36 2015.07.14. 04:42:51

@nudniq:
azaz a dodekafónia az egy tonalitás nélküli "kiegyenlített" azaz süketeknek kialakított hangrendszer, ipari zajok és a békák kóruszának nyáridőben párzás idejére, azaz a diatónia és annak minden változatától eltér és a zenekar hangszerei nagyrészt nem alkalmasak eljátszására azaz másik hangszerek kellenek a zongora mellett ennek kirecsegtetéséhez

jotekony koc 2015.07.14. 05:40:50

@HaKohen:
Talán a mai elit értelmiségből Vidnyánszkij járhatott Sztálin óvodába, mert ő a Szovjetunióban nőtt föl.
Talán róla van szó.

jotekony koc 2015.07.14. 05:55:53

@Begre:

"Tudom, hogy anélkül, hogy a párt aktuális ideologiai harcaiban részt vennék marxista filozofus nem lehetek. Szeretném, ha megmondanák, mivel tehetnék bizonyosságot – nap napi pártmunkámon kivül – elhatározásom őszinteségéről. [...]

elvtársi üdvözlettel:
Heller Ágnes "

.... ez bizony a lényeget ragadja meg. Az orbánista filozófus lényegét.

Orbánista filozófus nem lehet az, aki a párt aktuális ideológiai harcaiban nem vesz részt.
Mert az orbanizmus nem egy filozófiai rendszer,

hanem egy aktuális tömegpszihózis, amit naponta kell debileknek előadni,
az állapotuktól függően adagolva, hogy átéljék a varázslatot a közösségben,

máskülönben fegyverrel kellene a tömeg barmait terelgetni.

jotekony koc 2015.07.14. 08:55:28

@ricardo: Vállalja a véleményét minden olyan egyetemi tanár, aki Orbánt akarja ünnepelni.
Nem egy olyan nagy egyéniség, ahogy gondolod.
Vita meg nincsen, mert aki nem annyira ünnepelné Orbánt, az már nincs is.
Vannak az elefántcsonttornyos hallgatagok, de ők utóbb mindig ostoba orbánjanicsárnak bizonyulnak amikor végül megszólalnak.

csársz 2015.07.14. 11:03:48

@HaKohen: volt ugye, a Budapesti Iskola (Lukács-iskola): Hellerrel és társaival, ehhez kapcsolódott a Kis János-Bencze György-féle "Lukács-óvoda" vagyis Lukács tanítványainak tanítványai.
Ennek kifordítása (félreértése) a Sztálin-óvoda: vagyis azok, akik "végeredményben" Sztálin tanításaiból indulnak ki.

csársz 2015.07.14. 11:47:44

@Begre: hát persze, és majd megtalálja Rajk vallomásában, hogy jugoszláv búvárokkal beszélgetett a víz alatt Paksnál...

aki olvasta Koestlernél Rubasov vallomását...

és annak a rendszernek az árnyalatlan megítéléséről ne is beszéljünk, a (nagyon) szép és (meglehetősen) okos Erdős (Hankiss) Ágnes saját Kádár-kori (sokkal veszélytelenebb, de nem szabad időkben) tett megnyilatkozásait is idézhetné Helleré mellett

egészen más, ha valaki használja az 'elvtárs' szót, meg ígér valami homályosat, és mint a tövig nyalás, amit ez a jobbra való BJ mível

tudom, hogy ti mind azt mondanátok egy állásinterjún: "és a hülye vezérigazgató marhaságai helyett én..."*

nagy élményem, hogy valamikor az évezred elején behívattak az APEH-be (Lehel út): csepergett az eső, beszorult a rengeteg ember a tömött és fülledt folyosóra, ahol mozdulni sem lehetett (én inkább áztam, de amikor közeledett a sorszámom, be kellett verekednem magam)
mindenki kórusban anyázta a hivatalt, mindenféle retorzíót helyezett kilátásba, de amikor szólították – kijött az ügyintéző, és bekísérte a következőt –, egy csapásra (mondat közepén) megváltozott az arckifejezése, a tartása, belenyúlt a táskájába, és már mondta is: "Nem tudom, minden iratot elhoztam-e, de higgye el, mindig arra..."

Elhatároztam, hogy én aztán nem, de fogalmam sincs, hogy festhettem, végül is kedves, udvarias ember vagyok, mér' bántanám azt a szegény, fáradt hivatalnokot, aki csak a dolgát végzi, ugye...

RontoPal 2015.07.14. 12:17:34

@Begre: Döbbenet! És azt olvastad, amikor Hankiss Ágnes O. Győző egykori párttitkár, illetve O. Viktor egykori KISZ titkár imperializmust ostorozó, és a Szovjetúniót éltető beszédéről írt egy-egy cikket?
Nem?!
Na, ez a baj!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.14. 12:36:53

@RontoPal: Heller Ágnest valóban partvonalon túlra rúgták 56 után, de ez csak a történet egyik része. Az igazság az, hogy ő még jó ideig aktív kommunista maradt, és a lukácsista marxizmus hatvanas évekbeli története sem volt baracklekváros piskóta.

Mindazonáltal elképzelem a nyilas dinamuki=begre=Begren=ezer más nicket 1958-ban. Simán akasztatott volna, ahogy Boros is. Ezek kétfillérért az anyjukat eladnák.

HaKohen 2015.07.14. 12:40:00

@jotekony koc:

Persze, mert ő még látta Lenint. Meg Sztálint is.

Azért 1953-tól azt is láthatta, hogy Sztálin kadáverét hol berakják a Lenin-mauzóleumba, hol kirakják onnan. Megint be, megint ki.

De Hruscsov vagy a pangásos Brezsnyev (akit bizonyos értelemben lehet neosztálinistának nevezni, de csak mértékkel) idején aligha járhatott Sztálin-óvodába, pláne nem Zakarpatszkaja tájékán.

Ha csak nem Grúziában járt óvodába. Ott igen.

HaKohen 2015.07.14. 12:43:38

@csársz:

Ugye, most parodizálsz?

Btw. ideírom azt a linket, csak neked, amit fentebb jótündér írt ide nekem.

HaKohen 2015.07.14. 12:56:58

@Begre:

Na és?

Látszik, hogy sem tapasztalatból, sem történettudományi ismereteid okán nincs gőzöd sem az akkori folyamatokról. (Tudom, övön aluli lenne néhány hasonló irodalmi és tudományos példára hivatkozni a SZU-ból, Sztálin rémuralmának fénykorából.)

Btw. Eörsi István, aki nem mellesleg Lukács György kedves tanítványa és műveinek autentikus fordítója, valamint nem mellesleg szvsz kiváló költő volt, a rendszerváltás után nyíltan írt valamelyik főalelőlülőt (nincs kedvem most utánanézni, hogy Sztálint vagy Rákosit, de biztos hogy valamelyiküket) dicsőítő korabeli strófáiról.

Eörsi István viszont egy etikus ember volt (aki emlékeim szerint a kivégzésvégű Tóth Ilona-perhez kapcsoltan kapott több év letöltendőt 56 miatt).

Lehet, hogy igaza van jótündérnek és nyilas (ha jobban tetszik, neonáci) vagy, de az biztosnak tűnik, hogy a butább fajtából. (És bár Hankiss Ágnest idézed, azért ti ég és föld vagytok, még ideológiailag is, ha jól sejtem.)

Vagy lehet, hogy nem vagy nyilas, csak pénzért csinálod?

RontoPal 2015.07.14. 13:21:19

@jotunder: ezeket tudom Hellerről. Talán 10 éve hallgattam élőben egy könyvbemutatón, lenyűgöző volt, amit ezek az izék életükben nem fognak megérteni...

2015.07.14. 13:42:00

@RontoPal:

mindenki izé aki nem érti meg?:))

csársz 2015.07.14. 15:58:03

@HaKohen: paródia?, irónia? (nem ugyanaz), hogy merném?
olyat van, aki (tudjukki) itt nem tűr meg

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.14. 15:58:03

@RontoPal: en nem vagyok filozofus. heller egy nagyon muvelt filozofus, oriasi targyi tudasa lehet, ami nyilvan lenyugozo tud lenni. de az igazsag az, hogy a komoly filozofiahoz a nagy muveltseg, oriasi olvasottsag, elokvens beszedmod, pazar nyelvismeret az valamifele belepo. olyan, mint
egyfajta atletikussag a kosarlabdaban, gyorsasag, rugalmassag, stb. de utana kezdodik valojaban a kosarlabda, nem elotte.

csársz 2015.07.14. 16:01:52

@jotunder: ezt fetisizálod azér' egy kicsit, kedves tunde,
egy matematikusnak látnia kell, hogy tizenéveseknek juthat eszükbe olyan, amilyen öregebbeknek már nem szokott
és bár a filozófia egésze valóban nagyon nagy műveltséget, mindenfélét kíván, azér' nem az életmű végén szokott jönni a legnagyobb opusz, pedig nyilván akkor van a szükséges alapból a legtöbb

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.14. 16:20:20

@csársz: en csak a lenyugozesrol beszeltem. fogalmam sincs mi heller agnes legnagyobb opusza.

csársz 2015.07.14. 16:45:52

@jotunder: szerintem A reneszánsz ember (igaz, csak az első kiadást ismerem, később állítólag kevésbé marxista vari jött ki), na persze, dől belőle a műveltség
és a lenyűgöző életöröm: leginkább azt nem bírják elviselni, hogy mindig boldog volt* (akkor is, amikor bántották, kirúgták, elhagyták stb.), és még most is, 86 évesen: mintha egyfolytában 68 volna (nem 68 éves, hanem, hogy mintha 1968 nem ért volna véget, és nem a magyar, hanem a párizsi)

*pontosabban: talált okot az örömre és optimizmusra

ja, és tudjátok, hogy Fehér Ferenccel (micsoda könyve van Dosztojevszkijről!**) közös gyermekük neve: Fehér Lukács György?!

** @balmoral: -nak és @Érvsebész: -nek: a címe: Az antinomiák költője

2015.07.14. 16:53:52

@jotunder

ez már nagyrészt egy letűnt világ.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.07.14. 18:43:00

@WiteNoir: minden vilag mar nagyreszt letunt. azt szeretjuk a vilagban.

Érvsebész 2015.07.14. 22:26:19

@HaKohen: Ennek szellemében kell facilitálni a heteronóm támogató tevékenységet.

HaKohen 2015.07.14. 22:39:23

@Érvsebész:

Csak neked és bónuszként ezért, no meg annyira aktuális:

Megkíséreljük testreszabni a forradalmian új emberi erõforrást.

labrys 2015.07.14. 23:31:22

@jotunder: „fogalmam sincs mi heller agnes legnagyobb opusza.”

Nyilván nem mehetek biztosra, de szerintem az volt, amikor arra a hideg pörköltre megitta a két félliteres vébékát meg azt a három Hubertust. Pedig mondtam neki: „Ági, b+, ne csináld, aztán majd megint tarthatom a hajad, ahogy hánysz!”, de persze nem hallgatott rám. És tényleg. Még szerencse, hogy saru volt rajtam…
(Vékony, szeplős lány volt akkor még az Ági; alig bírtam felkapkodni a két öklömre azt a szép hosszú, szőkés haját. Azóta már Kanadában él, egy quebeci fogorvos felesége, három gyerekük van. Mutatta is a találkozón a képeket.)

.

@HaKohen: „Megkíséreljük testreszabni a forradalmian új emberi erőforrást.”

Én egy vöröset kérnék (90-60-90), zöld szemmel, rekedtes alt hanggal, és ha lehet, oroszos akcentussal. (Gyengém a szlávos akcentus, nem tehetek róla…)

Érvsebész 2015.07.15. 06:44:50

@labrys: A mai legfontosabb prioritás: áramvonalasítani a szûkös újraelosztó-rendszert.

Érvsebész 2015.07.15. 06:46:21

és elemzések segítségével kell szinergizálni a sajátos feladatmegosztást.

HaKohen 2015.07.15. 09:17:52

@labrys:

Hihihi! (amit jótündérnek címeztél).

ATCG 2015.07.15. 16:34:54

@labrys:
Jeszenyinnek a zabkéve-rozs...és lenszőke haj volt a gyengéje
és alatta az oroszul beszélő kedves

"BOKRAINK KÖZT

Bokraink közt már az ősz barangol,
kóró lett a fényes laboda.
Zizegő, szép zabkéve-hajadról
nem álmodom többé már soha.

Arcod haván bogyók bíbor vére -
szép voltál, te kedves, illanó!
Szelíd, mint az alkony puha fénye,
s fehéren sugárzó, mint a hó.

Szemed magvai kihulltak régen,
neved, a törékeny, messze szállt.
Gyűrött sálam őrzi már csak híven
fehér kezed hársméz-illatát.

Amikor a háztetőn a hajnal
macskamódra, lustán lépeget,
emlegetnek tűnődő szavakkal
vizimanók, dúdoló szelek.

Kéklő esték azt suttogják rólad:
álom voltál, elhaló zene.
De tudom - aki formálta vállad,
fénylő titkoknak volt mestere.

Bokraink közt már az ősz barangol,
kóró lett a fényes laboda.
Zizegő szép zabkéve-hajadról
nem álmodom többé már soha.

RAB ZSUZSA"

Érvsebész 2015.07.15. 18:13:35

@ATCG: de ehhez Rab Zsuzsa is kellett.

Azért ideteszem, hhátha valaki szereti:

Не бродить, не мять в кустах багряных
Лебеды и не искать следа.
Со снопом волос твоих овсяных
Отоснилась ты мне навсегда.

С алым соком ягоды на коже,
Нежная, красивая, была
На закат ты розовый похожа
И, как снег, лучиста и светла.

Зерна глаз твоих осыпались, завяли,
Имя тонкое растаяло, как звук.
Но остался в складках смятой шали
Запах меда от невинных рук.

В тихий час, когда заря на крыше,
Как котенок, моет лапкой рот,
Говор кроткий о тебе я слышу
Водяных поющих с ветром сот.

Пусть порой мне шепчет синий вечер,
Что была ты песня и мечта,
Все ж, кто выдумал твой гибкий стан и плечи —
К светлой тайне приложил уста.

Не бродить, не мять в кустах багряных
Лебеды и не искать следа.
Со снопом волос твоих овсяных
Отоснилась ты мне навсегда.

labrys 2015.07.15. 19:19:06

@Érvsebész: közismert visszafogottságom tiltja, hogy malac kommenteket kommentáljak. (…De részemről akár szívesen szinergizálok is előtte, noha a spontán feladatmegosztásnak is meg tud lenni a maga varázsa.)

@ATCG:

i1226.photobucket.com/albums/ee405/refreshersk/slik/alena_shishkova_alena_shishkova_GQ5o3Z4sized_zps2288a9f3.jpg

top-beautiful-women.com/images/9/Yulia-Alipova/Yulia%20Alipova%20Miss%20Russia%202014%20photo%20%282%29.jpg

www.colbertartists.com/images/artists/AlinaIbragimova_SussieAhlburg_5.jpg

Ой, мамочкa…

ATCG 2015.07.15. 19:51:49

@Érvsebész: Az biztos, hogy kellett hozzá Rab Zsuzsa. Így a férfiak közül József Attilán és Juhász Gyulán kívül talán senki más nem tudta volna lefordítani. Köszönöm az orosz eredetit. Öreg koromban megpróbálom előbányászni, feléleszteni az orosz tudásomat. Szégyellem magam, hogy tíz évig tanultuk és mára már csak szavak jönnek elő, ha néha orosz beszédet hallok. Pedig - osztálytársaimmal ellentétben - én lelkesen tanultam, igaz csak általános iskolás koromban, mert akkor volt jó orosz tanárom.

ATCG 2015.07.15. 20:03:37

@labrys: Köszönöm a képeket. Hidd el bennem csak az "oroszos akcentussal" szókapcsolatod hozta elő Jeszenyin kedvesének 'zabkéve-haját'. Sokáig kerestem a verset, mert úgy élt bennem, hogy az haj rozs-vagy lenszőke.

Mondhatnám azt is, amit Rejtő Vadsuhanca a Kegyelmes gyönyörű karcsú szőke lányának mondott, hogy én csak a 'sötét hajú, telt idomú nőket kedvelem', ami természetesen nem volt igaz, és esetemben sem az, de látom második képsorozatodban már a karcsú barnákról sem feledkeztél meg.

Érvsebész 2015.07.15. 21:17:05

@labrys: Ha malackodni akartam volna, azt írom, hogy kiemelt fontosságú feladat bátorítani a súrlódásmentes szegmentumokat. Helyette megkísérlem iterálni az intuitív belsõ hatékonyságot. Mert elsõdleges fontosságú lenne betanítani a racionális interoperabilitást.

Érvsebész 2015.07.15. 21:43:18

@ATCG: Az oroszokat Baka István is gyönyörűen fordította, pl. nagyon szeretem Arszenyij Tarkovszkijt:

www.bibl.u-szeged.hu/exhib/baka/tarkovszkij.html#ELSO

és a szerelmét, Cvetajevát:

www.baka.hu/nem-duborogve-erkezik-a-veg

(utóbbit Rab Zs. is fordította, de a Psyché pl a Baka fordítása, nagyon szép)

ATCG 2015.07.15. 22:05:10

@Érvsebész: Köszönöm szépen. Bakát nem ismertem.
Ma - Nektek köszönhetően - legalább versek között múlott az idő.

2015.07.17. 09:54:27

Mi ilyenek vagyunk, nem írhatom le, hogy mit csinálnak velünk, mert hölgyolvasóink is vannak, de mondjuk azt nem elölről szokták csinálni, rettenetesen fel vagyunk háborodva, aztán egyszer csak megint odatartjuk. Nem tudunk leállni egy pillanatra, és politikai beállítódástól függetlenül, derűsen elküldeni a picsába egy ilyen svájcbanvégzett barnanyelvűt.

A 'magyarembereknek', tisztelet a kivételnek, nincs (valódi, önálló, "kiérlelt")politikai beállítódása, ill. ha van, akkor az ez, amiről itten szó van.
Ez pedig lényegében tükre a 'magyaremberek' integritásának, úgy általában véve, ami nincs nekik. Ők függők, egzisztenciálisan és pszichológiailag. Regnáló pártunk-kormányunk - amennyiben ennek a függőségnek a szálai az ő általa teremtett, működtetett világhoz köthetők, ezt ÉRTÉKként fogja fel és propagandisztikusan így is interpretálja. Akkor meg min csodálkozunk ?