Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Rasszisták, cselédek, disznópásztorok és biciklisták

2013.02.07. 10:54 | jotunder | 95 komment

Címkék: mandiner

     Rajcsányi Gellértnek igaza van.  Alapvetően igaza van abban, hogy nem szabad (értsd, morálisan helytelen) a jobboldal szavazóiról mindenféle hülyeséget feltételezni. Én tovább mennék, nem bölcs dolog azt gondolni, hogy az emberek legfontosabb tulajdonsága az, hogy melyik magyar marha politikusra adják a szavazatukat kínjukban. 

    Rajcsányi Gellértnek talán érdemes lenne néha aristo nevű kollégáját is elolvasni, a szomorú, frusztrált baromság iskolapéldáit, amit a magyar felsőoktatás altalajából szokott kivirágoztatni, és amin egészen jobboldali olvasók is igen harsányan tudnak derülni. 

    Ez egy szomorú, frusztrált ország, tele szomorú, frusztrált baromságokkal. Kedvenc játékunk az Alfred Adler Rablórömi, amikor is rettenetes kisebbségi komplexusunkat kompenzálva elmagyarázzuk a világnak, hogy a másik az még sokkal alávalóbb mint mi. A baloldali természetesen II.Ramszesz alatt kezdte el az aknamunkát, a gaz Felvilágosodás idején személyesen is lefejezett pár monarchista próbababát, és most miatta vannak a szappanoperák. Ezzel szemben a jobboldali egészen biztosan boszorkányt égetett, kockaalakúnak vélelmezi a Földet és rovásírással gyógyítaná a herpeszt. 

     A felsőbbrendűség érzése mögött borzalmas egyéni kudarcok, életvereségek vannak, majd' negyedszázadnyi elvesztegetett idő. Lassan hat éve írta meg Publius a Féltudású Elitet — nem is tudom, hanyadszorra linkelem be, hanyadszorra ismerheti fel az Olvasó a másik oldalban a féltudásúakat, saját, Magyarországon világhírű kiválóságai fényében. 

    Rajcsányi Gellértnek igaza van. A balliberális felsőbbrendűségi komplexus mögött csak rémisztő üresség tátong, a balliberális császárok új ruhája nudista strand-kompatibilis, akárcsak a jobbkonzerv császároké. 

    Minden nap egy új lehetőség arra, hogy elmondjuk ugyanazokat a szomorú, frusztrált baromságokat, és diadalmasan körülnézzünk, hogy mi mennyivel különbek vagyunk, mint ők, már ezer éve. Gonosz nénik lettünk mind. 

     

· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr425067100

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kivándorlásról 2013.02.07. 22:53:38

Milyen országot hagynék én itt tulajdonképpen, ha, teszem azt, elmennék hosszú időre Berlinbe, mint Kertész Imre, vagy Kanadába, mint Kertész Ákos? Úgy vélem, ha elmennék, egy tökéletesen tönkrement országot, egy ellenszenves államalakulatot hagyn...

Trackback: Kiírták a cselédet az Aldi reklámjából 2013.02.07. 18:30:36

Túl mélyre nyalt a menedzsment nyelve Horthy Miklós köztünk élő reinkarnációjának a seggébe: valamikor január elején bukkant fel a reklámok között egy szpot a következő felütéssel:   "A régi háziasszonyok háztartási alkalmazottal jártak vásároln...

Trackback: A fülkeforradalom felfalta a Magyar Hírlapot 2013.02.07. 18:29:14

Széles Gábor nem érti, hová tűntek az olvasók. A kormányváltás évében, 2010-ben a Magyar Hírlap elvesztette előfizetőinek és vásárlóinak egyharmadát, az olvasótábor csökkenése azóta is folyamatos. Ami még érdekesebb, hogy a 2004-ben még 28,4 ezres napi...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.07. 11:39:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2013.02.07. 11:43:38

és már jótündérek is csak a mesében vannak :P

Engedjük át az országot az emósoknak.

ATCG 2013.02.07. 11:54:06

Az ide települt multinacionális nagyvállalatoknál munkát kapók, és a lépést velük tartani akaró hazai vállalkozásokban dolgozó rétegek tanultak írja Publius idézett cikkében. Tudtak váltani, hiszen másképpen kikerültek volna munkahelyeikről.
A külföldiekkel közös pályázatokon induló tudósok is, hiszen csak úgy indulnak legközelebb velük közös pályázaton a külföldi kollégáik, ha látják, hogy egyenrangú partnerei egymásnak.
Kesereghetünk elitünk féltudásán, meg a magunkén is.
De talán reményt keltő példának elég Hoyle Fekete felhő c. könyvében a kecskepásztor és a lángeszű, nagy tudású tudós esete, hogy kettejük közül melyik élte túl és tudta embertársai hasznára fordítani a magasabb rendű civilizációtól kapott üzenetben foglalt tudást.
A könyvből, és mai helyzetünkből - minden önbecsmérlés nélkül - azt kell(ene) kiolvasnunk, hogy mennyivel szerencsésebbek vagyunk, mint más élenjáró nációk, hiszen - velük ellentétben - nekünk több elsajátítani való ismeret jut, ők már annyi mindenen túl vannak , mi gyorsvonati sebességgel roboghatunk az egyenes vágányon, kikerülhetjük a kitérőket, zsákutcákat, amelyeket ők a szerencsések a maguk útján végig kellett, hogy járjanak.

Link Elek 2013.02.07. 11:55:10

Ez egy javithatatlanul elbaszott orszag, addig kell elmenni egy normalis orszagba, amig lehet.

Mennyivel jobban jartak azok, akik az 1800-as evek legvegen kivandoroltak az USA-ba.
Megusztak ket vilaghaborut, a voros/feher terrort, a komunistakat, a fasisztakat, Gyurcsant, Orbant és bonuszkent sokkal gazdagabbak is lettek, mint azok a balfaszok (pl: az én és a ük/déd/nagy/szuleim) akik itt maradtak.

ATCG 2013.02.07. 12:07:11

@ATCG: Lásd még jó példának Polgár László és három lánya esetét.
És az apa azt is mondat egyszer, hogy ő, ha keze alá adnának ilyeneket, tanulatlan afrikai kisgyerekekből is tudna zsenit nevelni.
És nekünk nem is kellene a zseniségig tanulnunk, elég annyi, hogy mindig mindenből tudjunk tanulni.

ATCG 2013.02.07. 12:08:33

azt is mondat egyszer...: azt is mondta egyszer...

ATCG 2013.02.07. 12:12:34

@ATCG: Visszatérve a kecskepásztorra és a tudósra, azért a tudós megérdemli, hogy megemlítsük: az üzenetet ő tette olvashatóvá, ő fejtette meg a kódját, nélküle a kecskepásztor semmit sem érthetett volna meg az idegenek üzenetéből.

Geo_ 2013.02.07. 12:23:22

RG-nek igaza van.
Egy kiegészítéssel: ő politikai nem-rasszista jobboldalról is beszél - ha nem számítjuk az MDF-et, az alakulgató Bokrosékat - akkor ez egy üres halmaz.

Vortumnus (törölt) 2013.02.07. 12:33:45

@Geo_:

ahogy én látom, annyi történt hogy a mérvadónak nem igazán tekinhető A-K.A. írt egy felesleges és hülye véleményt, majd hálistennek pontosított, rajcsányi meg ezt is nehezményezte, holott így átfogalmazva már ara-kovácsnak jórészt igaza van.

Vortumnus (törölt) 2013.02.07. 12:39:12

@Vortumnus:

magyarán azt hogy egy 21. századi értelemben vett konzervatív-liberális (vagy éppen kereszténydemokra, kisgazda vagy hasonló) értékrendet valló emberek vagyunk ÉS komoly fidesz-támogatók (nem csak kényszerből, a legkisebb rossz elve alapján szavazók) vagyunk, nem igazán lehet összeegyeztetni. csak hát a jobboldal ezt nem szereti hallani.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.02.07. 12:53:23

"A magyar elit tagjainak döntő többsége, bizony, konzerválta a nyolcvanas évek világát. Nem tények, hanem benyomások alapján formálnak véleményt; imádják a nagy ívű elképzeléseket, de képtelenek kidolgozni a részleteket hozzájuk; univerzálisan fogalmaznak, de szinte semmit sem ismernek a közvetlen környezetükön kívül; folyton terveket és programokat gyártanak, de soha nem sikerült valamit igazán jól megvalósítaniuk."

Körülbelüli idézetek következnek:

"A Kormány nem rendelkezik számszerűsíthető célkitűzésekkel." (Fónagy János)

"Én sem értem, bazdmeg!" (Fónagy János)

"Nem számoltuk ki, majd meglátjuk." (Fónagy János)

"Még nem tudni, honnan, de valahonnan kerítünk pénzt!" (Hoffmann Rózsa)

"Majd jövő hónapban, visszamenőleg"... (Hoffmann Rózsa)

"Kedves gyerekek! Egyszer a tücsök úgy döntött, hogy meglátogatja a hangyát, mert..." (Matolcsy György)

"Tüntetnek? Nem tüntetnek. Akkor meg?" (Orbán Viktor)

fuhur 2013.02.07. 13:20:34

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

"Tüntetnek? Nem tüntetnek. Akkor meg?" (Orbán Viktor)

Ez helyes. Ergó tüntetni kell és balhézni ahol csak lehet. Legközelebb Feb 11. én a diákokkal :-)

TG69 2013.02.07. 13:21:33

@jotunder: Ez az írás nagyon tetszett!

Geo_ 2013.02.07. 13:23:28

@Vortumnus: OK, hasonlóan.
Semmi biztosíték nincs arra, hogy a nem-fideszesek csak pontosan, jól és szépen fogalmaznának, s az is lehet, hogy a konkrét esetben RG-nek igaza lehet - SM-et ismerve, s ezt az írást olvasva magyarnarancs.hu/belpol/schmidt-wallenberg-83548 persze kétségekkel. Viszont RG egy nem létező entitás védelmében szól.

Bryan élete 2013.02.07. 13:39:09

@Link Elek: és sajnos nemsokára ezeknek a száz éve kivándorolt hazánkfiainak unokái fognak belepofázni Losziból a pálmafás úszómedencés villáikból, hogy melyik balfasz vezessen bennünket itthon az orrunknál fogva. A cég meg a lóvé a beetetésükre már megvan, meg Szőcs Géza is.

snakekiller23 2013.02.07. 13:49:30

@Vortumnus:

Figyu, az érdekellentétet okozó elfogultsággal finoman szólva nem vádolható Radnóti Sándor sem értette miféle hermeneutikai bravúrral hozta ki SM beszédéből AKA azt, amit leírnia sikerült. Minden ilyen húzás csak arra jó, hogy az amúgyis beteges paranoiát táplálja, csak éppen józan ésszel is érthető módon. Mondhatni, ha a Paul Lendvaik nem volnának, a Fidesz kampányguruinak kéne kitalálniuk őket.

maroz 2013.02.07. 13:56:29

@snakekiller23: És honnan tudod, hogy nem így van? ;)

fuhur 2013.02.07. 14:32:09

@snakekiller23:
"hermeneutikai bravúrral hozta ki SM beszédéből AKA azt, amit leírnia sikerült."

Itt alant egy idézet SM től:

Schmidt mindenekelőtt kijelentette: „Ami a zsidósággal 1944 márciusát, Magyarország német megszállását követően történt, nagy tragédiának számít. Ám addig ők lényegesen jobban éltek, mint európai hitsorsosaik.”

Ezt én magam nem tudom máshogy értelmezni, minthogy a zsidók korábban sokkal jobban éltek mint mások, és ennek fényében kell értelmezni a holokausztot. És persze arról meg szó sincs, hogy a jogfosztás nem a megszállással kezdődött, hanem Horthy alatt valamikor a húszas években a zsidótörvényekkel. A magyar állam felelőssége jobbos körökben fel sem merül.

Bár a felelősségvállalás sosem volt a magyarok erőssége.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.07. 14:54:33

@snakekiller23:

www.wina-magazin.at/?p=3562

Ara-Kovács erre a szövegre hivatkozott. Nem volt ott SM előadásán.

aronsatie 2013.02.07. 14:54:34

@fuhur: 44 előtt lényegesen jobban éltek, akik még éltek. Mert pl.
Rejtő Jenő (1905 március 29. - 1943. január 1.) vagy Petschauer Attila (1904. december 14. - 1943. január 30.) már nem annyira, és a sor folytatható. Nem tudom, miféle európai hitsorssal kellene összehasonlítani? Ahol volt már német megszállás, mint pl. Lengyelországban, vagy ahol nem, mint pl. Angliában? És mi jönne ki ebből?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.07. 14:59:44

@snakekiller23: Marta S.Halpert a szerző, és azt állítja, hogy Schmidt Mária nem egészen azt mondta Bécsben, amit feltett a honlapjára.
magyarnarancs.hu/belpol/schmidt-wallenberg-83548

nem lehet eldönteni, hogy túlérzékenységről, germanisztikai finomságokról vagy valami másról van szó. ha esetleg egy másik résztvevő is elmondaná, amit gondol, az nem lenne rossz.

incze 2013.02.07. 16:13:37

RG mai variánsa: „Bizony, a rasszizmus az az ár, amit mindenkinek meg kell fizetni, aki csatlakozni akar a mai magyar politikai jobboldalhoz” – szól Ara-Kovács Attila írásának határozott tételmondata a Magyar Narancsban. Bár a szerző egy nappal később, a lapunkhoz eljuttatott önrevíziójában úgy egészítette ki saját mondatát: „A rasszizmus ELTŰRÉSE az az ár, amit mindenkinek meg kell fizetnie, aki csatlakozni akar a mai magyar politikai jobboldalhoz”, és megkövetett mindenkit, „aki úgy értette, hogy a jobboldali ember, mint olyan, mind rasszista”;

Az eredeti Ara Kovács mondat rettentő pongyolán fogalmazptt, és védhetetlen volt, és szerintem még a módosított is rossz. Jobboldal =/= fidesz+jobbik.

A jobbikkal ezügyben nem érdemes foglalkozni, a fidesz meg ebben is olyan amilyen. A fideszben valahogy nem "eltúrni kell a rasszizmust", hanem azt tudomásul venni, hogy MINT MINDEN, ez is a szokásos haláli profinak képzelt méricskélő pávatánccal jár. A pávatáncban van táncrend, pl. Fónagy képviselő rendre hitelesen és őszintén fölháborodik (ugyanakkor ő ebben reszortos is, ő a Zsidó, van Cigány, Paraszt, Munkás, Énekes Színész, többféle Nő, etc, egy kicsit ahogy a kádári parlamentben), de miközben ő fölháborodik mások kacsintanak egyet a futball tribünökre is.

Geo_ 2013.02.07. 16:17:42

@incze:
Jobboldal =/= fidesz+jobbik. Igaz. Viszont:

Politikai jobboldal = fidesz+jobbik.

Vortumnus (törölt) 2013.02.07. 17:22:36

@snakekiller23:

de ezt miért írod nekem?
ara-kovács hülyeséget írt az első szövegben, de engem ez nem érdekel, mint ahogy az illető maga sem, felesleges időpazarlás bármit olvasni tőle, én így látom.
viszont a második szövegében leírtak nagyjából helytállóak és rajcsányi ezt is kifogásolta, amiben szerintem téved,ugyanis valóban rasszizmusmegtűrő pávatáncosnak számítanak, akár tetszik nekik, akár nem.

Vortumnus (törölt) 2013.02.07. 17:27:25

@fuhur:

az idézett kijelentés teljesen rendben lenne, ha kicsit alaposabban kifejti aki mondja, nem ilyen leegyszerűsített formában adja elő. de ez úgyis arról szól hogy,ugyan minek részletezzük és próbáljunk úgy fogalmazni hogy épeszű embert ne háborítson fel max. néhány szélsőséges, beteg, hiperérzékeny tollforgatót, hiszen hiába háborodik fel akárhány ember, úgysem lesz következménye.

czjanos 2013.02.07. 17:34:09

Erre a "magyarságra" büszkék olyan sokan? Ettől lenne különb a magyar más nációknál?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.07. 17:37:25

@fuhur:

Egy dolog a jogfosztás, más dolog a legyilkolás.

A jogfosztás tény, sőt már az I. vh. után megkezdődött.

Bulgáriát hoznám példának, ahol ugye, mint ismert, az összes bolgár állampolgárságú zsidót megvédte a bolgár kormány, senkit sem küldtek el a német haláltáborokba, de bizony ott is kemény antiszemita törvények voltak hatályban és a zsidók jogfosztott állapotban voltak 1941-től.

Amikor még nem bojkottáltam a magyar Wikipédiát, én írtam erről oda cikket hu.wikipedia.org/wiki/Zsid%C3%B3_holokauszt_Bulg%C3%A1ri%C3%A1ban - itt látható a bolgár zsidótörvény.

Vortumnus (törölt) 2013.02.07. 17:45:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

itt kezdődne el egy véget nem érő, terméketlen beszélgetés:)

freesleep 2013.02.07. 18:12:40

@fuhur: rosszul érted. jobban éltek mint a hitsorosaik = jobban éltek mint más zsidók (hitsoros= velük egy hiten lévő)

teknoc erno 2013.02.07. 18:33:25

@Spániel: az otthon maradt barmoknak csak ez jutott, mint neked is: mindig másokra mutogatni. Hiába, no... Nem véletlenül menekültek el mindig olyan sokan, mo mindig teli volt olyan seggfejekkel mint te, ezért volt vörös,fehér terror, nyilas, komcsi uralom, orban, gyurcsany.

volker 2013.02.07. 18:48:04

ad hitsoros: egyszer regen szembesultem vele, hogy del-amerikaban messze tobb katolikus el, mint europaban. elnek tovabba katolikusok mondjuk nehez soru afrikai orszagokban stb. olyan hely is van, ahol szivas r.katolikusnak lenni, sot olyan is, ahol nagy szivas barmifele fajta keresztenynek lenni.
meg nem ertem, hogy mindez mifele osszehasonlitasi alapul szolgalna ram, vagy barmely kedves jobber polgartarsra nezvest?!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.07. 20:00:00

én nem akarok gonosz néni lenni. :(

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.07. 21:25:05

"császárok új ruhája nudista strand-kompatibilis, akárcsak a jobbkonzerv császároké. "

Minden stimmol, csak én nem látok "jobbkonzerv"eket. Csak balnemziket! De nevezhetnénk nemzeti-szocialistának is őket!

dogbakszi 2013.02.07. 21:27:10

@jotunder:
És a német tudóshölgy, aki szóvá tette SM fogalmazását, az azt nyilatkozta akkor, mikor megmutatták neki SM saját oldalára kirakott felszólalásának szövegét, hogy kb. ez hangzott el, de SM közben szabadon kommentálta az előadott szövegét, ami nem lett kirakva SM oldalára, s ezek a kommentárokmár más megvilágításba helyezték SM előadását a helyszínen...
Egyébként a vélemémyem SM "Ám addig ők lényegesen jobban éltek" kiszólásáról csak annyi lenne, hogy kívánom neki azt a jobb életet... akár a végkifejletével...

dogbakszi 2013.02.07. 21:39:02

@TrueY:
Már említették, hogy jobbkonzerv az MDF és Bokros féle társaság, és azon kívűl nincs más. A többi "jobbos" csapat sem balnemzi, hisz az egyik populinemzi, míg a másik elfajnemzi, hisz a szocialista "megnyilvánulásuk" csak populista, beütéssel bír és csak verbális, miközben tetteik egészen mások... és ez érvényes mindkét parlamenti jobberpártra. A nemzeti-szocialista kifejezés helyett használja csak ezért nnyugodtan a náci kifejezést...

is 2013.02.07. 21:57:54

én a magam részéről egészen tiszteletreméltónak gondolom árokbetemető igyekezeted. valószínűleg fiatal vagy még, ezért próbálkozol jobban, mint én. én már csak legyintek. az én szememben a középszer utálta ki itt az elmúlt 20 évben a nálánál jobbakat, mint egy iskolai/gimnáziumi osztály, ahol a kitűnő tanuló pedálgépnek és tanárnyaloncnak van elkönyvelve, és szívatják és kiközösítik. 53% nem lehet kitűnő. még inkább a 2008-as 85% nem lehet kitűnő. itt már rég fel lett adva a középszer edukálása, nevelése, késsel-villával evésre szoktatása. ne hívjuk se jobb, se baloldalnak. de nevezzük nevén. a középszer üli torát, és ez bizony értékítélet, méghozzá bizony emberi. aki ehhez csatlakozik, az ehhez adja a nevét - a középszerhez.

tarackos 2013.02.07. 22:03:02

"Lassan hat éve írta meg Publius a Féltudású Elitet"

Ez az elit nem csak féltudású hanem erkölcstelen is. Ez nem egy frusztrált hanem egy roncstársadalom.

"Balog Zoltán elmondta, az intézményekkel külön fognak megállapodásokat kötni, amelyekben az egyetemek, főiskolák vállalják, hogy mit tesznek a finanszírozási gondok megoldása érdekében, a kormány pedig rögzíti az összeget, amelyet számukra biztosít."

Érted! Előidézik a "finanszírozási gondokat" és most kegyesen segítenek ha megmondod hogyan kezeled az általuk előidézett finanszírozási gondokat.

Ott ült az elit. A féltudású elit.

Senki nem állt fel, köpött a padlóra, nem nyílt ki egyetlen bicska sem. Inkább keresték a szarhalomban a gyöngyöket: a pozitív üzeneteket...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.07. 22:08:32

@is: most itt rólam van szó? én vagyok a fiatal? kösz :)))

Mérges 1234 2013.02.07. 22:18:42

Nincs rwméníy, tegnap olvastam egy komment folyamot az mno, mindkét oldal képviselői állati szintig alázák egymást, gyűlölik egymást, gyűlölnek mindent, ami ellentmond az ő szintén beteg világképüknek.

Nem tdom mi lesz ennek a vége, de jó nem egy hamar lesz, mert mindkét oldal poliitikusai maximálisan kihasználják ezt a zsigeri gyűlöletet, rájátszanak erre, mélyebbre ásnak.

Értelemes párbeszédnek egyszerűen már nincs helye a magyar közéletben.

Tragédiá, egyszerűen nem tudom mi lesz van e ebből kiút, kétség nem fr hozzá, ha esetleg kormány váltás lenne ez ebből a problémából semmit nem old meg.

Ez egy nemzet tragédia, én nem tudom ki kezdte ásni az árkot, de jó mély lett....

sárkányfő 2013.02.07. 22:30:42

Féltudású? Talán inkább negyedtudású.
Vagy legyen fél, de akkor ne tudású, hanem nótás.

a gaz lehúz..

vakapad 2013.02.07. 22:37:03

1./ A Magyar Narancs szerint:
„Ami a zsidósággal 1944 márciusát, Magyarország német megszállását követően történt, nagy tragédiának számít. Ám addig ők lényegesen jobban éltek, mint európai hitsorsosaik.”

2./ A német szöveg szerint:
In dem behandelten Jahrzehnt war die Lage der ungarischen Juden also, auch wenn sie sich im Vergleich zu den Verhältnissen vor dem Ersten Weltkrieg verschlechtert hatte, noch immer besser als es die ihrer Schicksalsgenossen in den benachbarten Ländern war.
(A vizsgált évtizedben (1928 – 1938, mint a szövegből kiderül) tehát a magyarországi zsidók helyzete, ha az első világháború előttihez képest romlott is, még mindig jobb volt, mint a szomszédos országokban élő hitsorsosaiké.)

Következtetés: Ara-Kovács a./ nem járt utána (fatális újságírói hiba), és b./ általánosított (még nagyobb hiba).

Ugyanakkor a bejegyzés írójának efeletti neheztelésével ellentétben továbbra is elengedhetetlennek tartom, hogy minden olyan dologban, amely nem tetszik valakinek (bármely oldalhoz kötik eltéphetetlen kötelékek), hallassa a hangját. Ha tévedett, úgyis ledorongolják, ha rosszul tud valamit, az ellentényt az orra alá fogják dörgölni, magyarán, szerintem, a gonosz néniség kötelező, különben elsikkadnak a tények, nem derül ki az igazság, és fogalmunk se lesz arról, amiben majd döntenünk kell.

AZ általánosítás, a nem a mondandóra, hanem a személyre kihegyezett vélemény, a tények figyelmen kívül hagyása, valamint az általános pocskondiázás persze szerintem is ellenjavallt.

Vitéz László 2013.02.07. 22:44:51

pártok ? politkusok ???? hol? mikor?

mafia (bűnszervezetek) és bűnözők...

Netuddki. 2013.02.07. 23:09:46

2 féle rasszista van.
A hülye rasszista, amelyik meggyőződésből hangoztatja a hülyeségeit, és a számító rasszista, amelyik a saját (politikai) céljai érdekében hangoztatja más hülyeségét.

sárkányfő 2013.02.07. 23:10:52

Nem olvasom rendszeresen ezt a blogot, de mintha kicsit túl sokat reagálna a mandinerre. Remélem tévedek... ugye nem akartok a mandiner párja lenni? Kár lenne.

Meg a mandiner szólhat bármilyen szép szavakat, azért a fél társaság Fidesz tag, funkci, üzleti vagy politikai kapcsolatban áll a fidesszel.

Ha már itt tartunk én ezt nem bírom a jobberekben. Rasszizmussal vádolni mindet tök hülyeség, kár a szóért. Sok rasszista van köztük, sőt a balosok közt is van meg a belgák közt is, de közel sem mind. Viszont van amivel lehet őket vádolni. Amit én nem bírok bennük az az örök extrém képmutatás. Ezt sose fogom megszokni. Ez a mandiner is civilnek hazudja magát, noha alapítása óta kint kéne lennie a Fidesz-logónak a fejlécben. Nem teszik ki, ami hazugság, képmutatás, alapból, ha egy sort se írnak, akkor is. És úgy általában a jobberek képmutatása kapcsán: nem tudom van-e még olyan politikai téma, ahol nem játszották el teátrális hattyúhalált a szocik pokoli bűnei miatt, ilyenkor tisztára morális olimpikonnak tűnnek. Ők a becsület és tisztesség örökké izzó tüze. Már ha nem saját magukról van szó. Mert közben ők ugyanazokat előadják sokszoros mértékben - de utóbbival semmi gondjuk, vagy nem beszélnek róla, vagy simán letagadják. (Vagy a legcinikusabb: olyankor átváltanak praktikus logikára: hazudott? "ügyes") Ha a szocik szorítanak meg az népnyúzás, öncélú gonoszság, ha ők - ja, ők sose, vagy ha mégis az üdvös, vagy az is a szocik hibája, stb. Önfelmentés mindig van. Ugyanez tandíj, ügynökügyek, oligarchák, exkomcsik szerepvállalása, hatalommal való visszaélés, korrupció, gazdasági bűnözés, szervezett agymosás, hazudozás, gazdasági elkúrás, state capture, meg minden más kapcsán. Képmutatás, kettős mérce mindig, mindenben. Mindig csak a másik bűne fáj. Mindig csak a másik szemében a szálka. Én ezt tapasztalom, jobboldali nem lehet valaki e nélkül. Vállalom, ez a véleményem, ezt tapasztaltam mindig, ez így van. Bárcsak látnék kivételeket...
ja, meg a demokratikus deficitjükre sem nagyon látok kivételt, de erről már nem is írok, mert - és ez igazán durva - úgy látom tényleg nem értik mi is a baj velük. Ebben nem képmutatóak, ez rosszabb, ezt valóban nem értik.

Ami magát a mandinert illeti, szerintem hasonló lehet az egójuk, az önigazoló pszichés mechanizmusok mint a 80-as évek reformkomcsijainak. Ők belülről biztos nagyon bátornak meg kritikusnak hiszik magukat. De azért tökéletesen kitapintható hol a határ ameddig elmennek (és ameddig az internet sajátossága, az azonnali olvasói visszacsatolás miatt kényszerűen el is kell menniük, azaz ezt is a net kényszeríti ki), és az elkötelezettségük továbbra is sziklaszilárd (és a jobboldal hazug ősmítoszait is osztják). Másképp nem is menne, aki intézményesen is kapcsolatban áll a párttal, annál a feltétlen lojalitás az az abszolút minimum. Ez nem az elvekről szól.

Az árokbetemetés meg szép idea. Csak igény, az nincs rá. Égig ér az a hegy, ami a felgyűlt gyűlöletből és frusztrációból áll. És a politika abban érdekelt, hogy ezt csak fokozza. Nő is tovább napról napra. A neten is tisztán látszik, tombol a gyűlölet. Vannak akik ebből élnek, egész médiumok is ebből élnek. Jobb nem lesz, csak rosszabb. A fokozódó szegénység és nyomor is táplálja az indulatokat. Ezt az országot nem is lehet értelmezni politikai gondolatok mentén. Tömegpszichológia mentén viszont igen.

Ellenpontok 2013.02.07. 23:14:21

A jobberek legalább tudják magukról hol állnak... tragikomikus ahogy ballib ismerőseim nagyobb része is kényszeres középen álló, aki, miközben sohasem szavazna jobbra, sőt egyfolytában epét hány a velünk élő horthyzmus mocskától, "felülről", kívülállóként sajnálkozik az úgymond szörnyű politikai gyűlölködésen, nagy műgonddal határolódik el folyton mind a jobboldaltól, mind a baloldaltól, és osztja a felelősséget két egyenlő részre, bármiről is legyen szó.

Talán ez a skizofrénia ugyanúgy hozzátartozik a kulturális baloldal lényegéhez, mint a (magyar) jobboldaléhoz a vezérelvűség.

---

"nem szabad (értsd, morálisan helytelen) a jobboldal szavazóiról mindenféle hülyeséget feltételezni. Én tovább mennék, nem bölcs dolog azt gondolni, hogy az emberek legfontosabb tulajdonsága az, hogy melyik magyar marha politikusra adják a szavazatukat kínjukban."

Azaz: igen kellemetlen, nyomasztó érzés volna, ha ilyen csúnya dolgot kellene gondolnunk jobboldali embertársainkról. Ezért inkább meggyőzzük magunkat, hogy az a bunkósbot amivel századszorra basznak minket fejbe, az nem is létezik. Hátha akkor eltűnik, fingers crossed.

Nem véletlenül nehéz az önszuggesztió; mindannyian tudjuk hogy vagy évtizede évről évre egyre mélyebbre süllyedünk a szennyben, és most itt van Bayer cikke, a végpont, amiben az utolsó utáni kulturális falak is ledőltek, ennél rasszistább írás definíció szerint nincs.

És a Fidesz, ahol azért mindig voltak ez irányban áthághatatlan falak, ezen desztillált rasszizmus mögé habtestével odaáll.

Innen már A.K.A állítása szimpla elemi logika:
1. Bayer rasszista cikkeket ír -> Bayer rasszista.
2. a Fidesz kiáll Bayer mellett -> a Fidesz rasszista -> aki a Fideszre szavaz, és ismeri a fenti információkat, elfogadja a rasszizmust, minimum a package részeként.

Sajnálom.

csársz 2013.02.08. 00:01:19

Szerintem az elhatárolódásdi úgy, ahogy van hülyeség, de azért bicska nyílik a zsebben:
"Itt jöhetne egy hosszú lista arról, hogy hányszor határolódott el, hányszor tette világossá saját értékrendjét a mérsékelt jobb; és hogy mennyien vannak a politikai jobboldalon belül is azok, akiktől mi sem áll távolabb, mint a rasszista nézetrendszer" - írja Rajcsányi, aztán mégsem jön még rövid lista sem.
Igaz, egyszer Navracsics már majdnem elhatárolódott Bayertől, de azt is visszavonta.

Csak ámulok és bámulok 2013.02.08. 05:38:14

Ha itt egy olyan jellegű "konvzervatív" oldal lenne, mint mondjuk Németországban, ahol nem finnyásak és egykettőre lecsukják a társadalmi normákat feszegető szélsőjobbosokat, akkor nem lenne semmi gond.
Nálunk viszont politikai hátsószándékból kacsingat folyamatosan a magát "polgári" pártnak deklaráló társaság a szélsőjobbos szavazókra. A hatalom és/vagy pénz igézete van úgy, hogy háttérbe szorítja a kényes ízlést. Ez van...
Ugyanakkor lehet elhatárolósdit játszani, - de tök felesleges- a színfalak előtt a publikumnak, ha a függöny mögött együtt röhécsel a "polgári" párt és a szélsőjobb.

maroz 2013.02.08. 06:08:32

@is: "itt már rég fel lett adva a középszer edukálása, nevelése, késsel-villával evésre szoktatása"

Elbasszuk mi ezt, permanensen. A szocialista embertípust sem bírtuk a sok év alatt kinevelni, pedig mennyire igyekeztünk. Kéne egy jó kis kulturális forradalom. Szörnyű, ahogy megesz minket, a felsőbbrendűeket ez a középszer.

maroz 2013.02.08. 06:18:18

@Csak ámulok és bámulok: Ha egy adott közösségben egy adott nézettel a közösség néhány százaléka ért mélyen egyet, akkor ott egy ilyen lecsukott emberre úgy gondolnak, mint bűnözőre. De ha a közösség jelentős, mondjuk 20-25%-a ért erősen egyet a nézettel, ott a lecsukottat úgy fogja hívni, hogy: mártír.

Azon próbálj meg eltöprengeni, hogy miért van ekkora fogadókészség a szélsőséges gondolatokra ilyen nagyon sok emberben. Ha elkezdtél rajta gondolkodni, akkor a nagyon egyszerű, elsőre eszedbe jutó válaszokat kukázd ki, a maradékot pedig gondold át alaposan. Hátha.

snakekiller23 2013.02.08. 09:55:54

@is:

És mondd, milyen az élet helikopterként?

fuhur 2013.02.08. 10:04:51

@freesleep: Vagyis jobban éltek mint a zsidók más európai országokban.

Ez egyrészt nem igaz. Amiben Európához soroljuk, mondjuk Angliát, meg Franciaországot is. Ha csak középeurópát vesszük akkor nem tudom, hogy igaz e, de ha jól tudom az első zsidótörvények Magyarországon születtek, még a németnél is korábban. És miként lehet ezt szembe állítani a népirtással. Nem is volt annyira sok az a 600 000 mert korábban jobban éltek mint máshol?

Nem mellesleg a magyar állam bűne nem az, hogy nem védte meg a polgárait, hanem, hogy közreműködött a meggyilkolásukban.

És a fentiek alapján ne mondja senki, hogy a fidesz nem pártolja az antiszemitizmust.

fuhur 2013.02.08. 10:10:51

@vakapad: "magyarországi zsidók helyzete, ha az első világháború előttihez képest romlott is, még mindig jobb volt, mint a szomszédos országokban élő hitsorsosaiké."

És ez mit mond a népirtással szemben. Akkor már nem is olyan nagy baj ami történt?

fuhur 2013.02.08. 10:12:52

@maroz: "Azon próbálj meg eltöprengeni, hogy miért van ekkora fogadókészség a szélsőséges gondolatokra ilyen nagyon sok emberben."

Erről érdekelne a véleményed. Én nem jutottam semmire.

amergin 2013.02.08. 11:44:23

@Link Elek: Nagyjából igaz - bár az első és második világháborúba azért vitték szép számmal az amerikai ifjakat (kötelező sorozás), ahogy a vietnami háborúba is (kötelező sorozás), valamint a McCarthy-korszak alatt nem is kellett, hogy kifejezetten kommunista légy: 1950 és 1960 között az is elég volt ahhoz, hogy szétrúgják a seggedet, és közhivatalban ne kapj állást, kiadó ne adja ki a könyvedet, ha csak egy picit is baloldali szimpátiájú voltál.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.08. 12:04:47

@dogbakszi: "Már említették, hogy jobbkonzerv az MDF és Bokros féle társaság, és azon kívűl nincs más."

Egen, de ők csak parlamenten kívülről támogatják az Ország Építését... :)

"A többi "jobbos" csapat sem balnemzi, hisz az egyik populinemzi, míg a másik elfajnemzi, hisz a szocialista "megnyilvánulásuk" csak populista, beütéssel bír és csak verbális, miközben tetteik egészen mások..."

Ebben igazad van. De (szerintem) közelebb állnak a bal oldalhoz, mint a jobbhoz. Persze a torgyáni nyomvonalat követik... Csak neki nem volt fejsze a kezében... :)

"A nemzeti-szocialista kifejezés helyett használja csak ezért nnyugodtan a náci kifejezést..."

Nem hinném, hogy a fityisz náci lenne. Inkább lehetne fasisztát mondani rá (abból is a korai verziót). De annyira nem veszik komolyan magukat. Egyelőre... (vagy ahogy D.T. twitter-huszár szokja írni: egyenlőre) ;)

dogbakszi 2013.02.08. 13:36:39

@TrueY:
"Nem hinném, hogy a fityisz náci lenne"
Nem is rájuk, hanem a rosszabbikra, az elfajnemzire gondoltam. Azért javasoltam a rövid megnevezést, mert egyikükre sem mondható, hogy szocialista..., csak a "nemzeti" él, az is szlogenben. Az ,hogy a populinemzi most rezsicsökkentéssel kampányol, az tudható, hogy fenntarthatatlan, s csak a választási kampánynak szól, amit ők már rég elkezdtek, miközben minden más intézkedése csak a felső középosztályt támogatja.

Link Elek 2013.02.08. 15:44:45

@amergin:
Azert ezek az emberek _sokkal_ jobban jartak, mint akiket az ÁVÓ, vagy a nácik vittek el.
Hasonlo idopontban kell osszehasnolitani a ket orszagot, es minden idopontban az USA-t talalod jobbnak, mind az atlagember, mind a szegenyek tekinteteben.

amergin 2013.02.08. 15:51:57

@Link Elek: Teljesen egyetértünk. Ez így igaz.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.08. 16:01:29

@dogbakszi: "egyikükre sem mondható, hogy szocialista...,"
Azt, hogy szocialista nem. Csak azt, hogy kommunista. Államosításban kezdenek felzárkózni Rákosi mellé!

"minden más intézkedése csak a felső középosztályt támogatja."
Ebben szerintem az játszik szerepet, hogy ők oda tartoznak. Illetve még a fölé... :(

vakapad 2013.02.08. 16:06:39

@maroz:

A demokrácia sajnálatos jellegzetessége, hogy a felsőbbrendűeket megeszi a középszer. Amely középszer (lévén, hogy a véleményformálási hatalom döntő része a messze legnagyobb médiafelülettel bíró felsőbbrendűek birtokában van) a felsőbbrendűek iránymutatása szerint eszi meg őket.

A paradoxon abból ered, hogy a felsőbbrendűeknek sohasem a praktikum és a racionalitás a fontos, hanem felsőbbrendűségük permanens bizonyítása.

vakapad 2013.02.08. 16:16:28

@fuhur:

Ez a "népirtással szemben" nem mond semmit. Csak azt mondja, ami le van írva. És az nem azonos azzal, mint amit a Magyar Narancs újságírója állított (hogy mástól vette át, az nem menti).

maroz 2013.02.08. 18:13:46

@fuhur: Az a baj, hogy már a bevezető is három oldal lenne. :(

Vannak olyan problémáink, amelyekre egészen egyszerűen nem lehet nyolc oldalnál rövidebb választ adni, mert nem lenne tisztességes, de nyolc oldalas választ adni meg értelmetlen, mert igény csak az egyszavas válaszokra van.

maroz 2013.02.08. 18:16:40

@vakapad:

:))

Mi ma tettünk ez ellen, ozsonnyára elfogyasztottunk egy felsőbbrendűt. Na jó, valójában csak kipletykáltuk jól, de az már majdnem olyan, mint egy elfogyasztás. :)

vrátja (törölt) 2013.02.08. 19:27:31

Magyar égen magyar ufó.

Amilyen a nép, olyan az adjonisten.

csársz 2013.02.09. 12:35:46

A rasszizmus alapvető élmény, s a jobb érzésűek azér' kérik ki maguknak, mert fogalmuk sincs, hogy mennyi előítélet van bennük. Nemcsak jobboldalon. Sőt. (Na jó, nem sőt.)
Kötelező olvasmány: Nádastól a Hatodik levél. Aki belekezd, nem fogja abbahagyni!
(A link a Talált cetli című könyvhöz visz, bal oldalt a tartalomjegyzékben keresendő!)
dia.jadox.pim.hu/jetspeed/displayXhtml?offset=1&origOffset=-1&docId=1181&secId=116379&qdcId=3&libraryId=-1&filter=N%C3%A1das+P%C3%A9ter&limit=1000&pageSet=1

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2013.02.09. 23:20:08

Elolvastam SM honlapjára feltett hozzászólását. Függetlenül attól, hogy még mit mondott, ezek a részletek önmagukért beszélnek: Idealizálja az 1848-as helyzetet (ebbe most nem mennék bele) is, de a legjellemzőbb a két világháború közötti időzsak krónikája az ő értelmezésében: többek között azt írja, hogy [A magyar liberális nemesség és a magyar zsidóság vezetői között megkötött 1848-as szövetség] egyes fonalai még az 1944 október 15-ei Szálasi-puccsig fennmaradtak. Az 1918-19-es forradalmak vezetőit a magyar zsidóság képviselőinek nevezi.
A numerus claususról fontosnak tartja megállapítani, hogy arányos akadály volt.
Benne van a magyar-zsidó kettős identitás, a cionizmust "a" zsidó népi gondolatnak nevezi, a zsidóellenes intézkedések támogatói olyan körökből származtak, amelyeket a német nácik finanszíroztak.
1928-38-at ideális állapotként írja le, amikor ugyan az állami pozíciók és a fegyveres testületek zárva voltak a szidók előtt, de a kulturális és tudományos életben ezernyi lehetőségük volt...

fuhur 2013.02.11. 11:11:14

@maroz: Ne általánosíts. Én vállalom a 8 oldal elolvasását :-)

___________________________ (törölt) 2013.04.10. 16:55:24

@jotünder, szerintem felreerti aristot, ö nem az a frusztralt tipus, inkabb a normal eszmetörtenesz tipus, aki nem abbol indul ki, hogy ha valaki valamit kiejt a szajan, netan tesz, akkor tisztara csak sajat eröböl jutott arra a következtetesre, hanem a törtenelm soran eszmek, ideologiak, akar szazadokon is atnyulo modon befolyasoljak az emberek gondolkodasmodjat.

A Feltudasu Elit roppantul felszines egy iromany - az egesz kiindulopontja, hogy nem nem az szamit, hogy mit akarunk, hanem hogy mennyire birunk szaktudassal hozza, hogy profi modon megvalositsuk. A celok nem szamitanak, mert ugyis adottak, csak a vegrehajtas szakszerüsege. Ugyis minden gazdasagi miniszter ugyanazt akarja, csak az egyik hülye hozza, a masik nem! Ez a fajta determinisztikus, az egyeni döntest, ertekvalasztast fontosnak nem tarto hozzallas, ami a magyar ballibre igen jellemzö, szinten olyan dolog, ami nem csak ugy kipattant a maguk fejeböl, hanem egy eszmetörtenesz le tudna vezetni, hogy ez onnan van, hogy ket generacion at okitottak a nepet a törtenelmi szüksegszerüseg tanarol. Ezert hianyzik az a hozzallas, hogy kurvara szamit, hogy mit akarunk, es nem csak azt, hogy mennyire ertünk hozza.

Ez különösen a hetköznapi eletben igaz - nem igaz, hogy sok magyar vallalkozoval az a baj, hogy nem ert a szakmajahoz, sokkal inkabb az, hogy teljesen rossz celokat tüzött ki: gyorsan keresni sok penzt, aztan lesz ami lesz, es ebböl a rossz celbol következik, hogy belevag egy olyan területbe, amihez nem ert, de eppen az pörög.

Mi következik ebböl? Maguk alapvetöen intellektualis iteletet szeretnek mondani: ha latjak, hogy valaki valahol - megint inkabb a hetköznapi eletre gondolok, nem a politikara - valamit szarul csinal, arra gondolnak, hogy hülye hozza. Kerülik az erköcsi iteleteket. Ez hiba! Ez olyasmi, amit meg kell tanulni, hogy mikor vegyük eszre, amikor nem csak siman hülye valaki, hanem ott van a problema, hogy tulzott önzes vagy mas erkölcsi problema hajtja.

Ellenben a magyar jobboldal voluntarista - idegen töle az unintended consequences koncepcioja, ugy van vele, hogy ha X csinalt valamit es Y törtent, akkor X biztosan azt is akarta, hogy az törtenjen. Ennek is feltarhatoak az okai - leginkabb az, hogy az u.c. tipikusan közgazdasagi valami, a magyar törtenelem meg inkabb hadtörtenet, ahol ha valakinek had lett üzenve, akkor az nem csak ugy megtörtent, hanem kutyaszentseg, hogy a kormany hadat akart üzenni.

A magyar jobboldalnak meg azt kell megtanulnia, hogy nem mindig minden azert törtenik, mert valaki ugy akarta, szoval lejjebb venni a paranoiabol.

Ezeknek a törtenelmi, eszmei eröknek a feltarasarol van szo, nem felsöbbrendüsegröl.

Ugy ertem, az vili, hogy azt hiszem, meg meg egy paran errefele hogy a baloldali-liberalis- progresszivista eszmek rosszabbak, de ez nem jelenti azt, hogy az emberek is. Annyit jelent csak, hogy ök ezt meg nem ismertek fel, ennyi. Komolyan gondolom, hogy maga között meg köztem kb. csak annyi a különbseg, hogy en arra szoktam elbaszni az idöt, hogy ilyesmiken töröm a fejem vagy utananezek, maga meg inkabb matekozik v. ilyesmi.

Mi a velemenye TGMröl? Mert valami olyasmifele eszmetörteneszes megközeliitest csinal persze sokkal profibb szinten a baloldalon, amit mi szeretünk csinalni. Ö is felsöbbrendüsegre gyur?

Ha mar Aristot akarja csesztetni, inkabb azzal lehetne, hogy minek ir olyan dolgokrol, amiröl nem rendelkezik elegendö informacioval. Pl. amikor irta, hogy mindenki cselednek meg külföldre, aki nem egyetemi tanarnak. Ez pl. nem igaz. Van eleg harmadik vilagbeli koma cselednek arrafele, akik rosszabb iskolaztatast kaptak, mert keves volt ra a penz, mig a magyar ember ideiglenes cseled, amig a nyelvet meg nem tanulja, utana azert atjön, hogy viszonylag kepzett. Söt. Neha nagyon is az. Pl. az Egyesült Kiralysagban a a fogtechnikusok nagy resze betanitott munkas, csak a magyar, szlovak stb.nak van technikusi vegzettsege.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.04.10. 17:59:47

@Shenpen: nem tudom kicsoda Aristo, azt viszont tudom, hogy a magyar konzervativ eszmetorteneszeknek milyen a nemzetkozi recepcioja. semmilyen. pontosan tudom, hogy milyen felkavaroan szanalmas Lanczi es MAK publikacios jegyzeke, de mar nem is erdekel.

Wolff 2013.04.10. 18:28:37

@Shenpen: " a normal eszmetörtenesz tipus, aki nem abbol indul ki, hogy ha valaki valamit kiejt a szajan, netan tesz, akkor tisztara csak sajat eröböl jutott arra a következtetesre, hanem a törtenelm soran eszmek, ideologiak, akar szazadokon is atnyulo modon befolyasoljak az emberek gondolkodasmodjat. "

Ez például egy tők jó gondolat, csak nem értem, hogy akkor miért nem lehet az Imrédyt szajkózó mai magyar jobboldaliakat fasisztának (keresztény magyar nemzeti szocialistának) nevezni? Elvégre eszmetörténészileg világos, hogy onnan vették, amit mondanak, nem?

"Ez a fajta determinisztikus, az egyeni döntest, ertekvalasztast fontosnak nem tarto hozzallas, ami a magyar ballibre igen jellemzö, szinten olyan dolog, ami nem csak ugy kipattant a maguk fejeböl, hanem egy eszmetörtenesz le tudna vezetni"

Egy eszemtörténésznek esetleg azt is feltűnne, hogy nahát, a mai magyar jobboldal hihetetlenül determinisztikus, elvégre éppen azt keresik, miként lehetne a nemzet autnetikus létformáját helyreállítani - ami pedig adott és egyedi. Ninscs kibűúó, szánédk, egyéni akarat, csak ennek felismerése.

Nem is szólva arról, hogy a szöveg szerint ráadásul előbb-utóbb minden ballib (így, eszmetörténeti indíttatáshoz méltón egy publicisztikai-politikai kategóriát alkalmazunk, gratulálok) jobholdali lesz, hiszen felismeri a jobboldali eszmék magasabbrendűségét. Ami ugye - a morális implikációktól eltekintve - végtelenül determinisztikus eszme, vagy legfeljebb annyit enged meg, hogy aki az egyéni akaratáűnak engedve mégis ballib (sic!) lenne, az buta, hiszen nem ismeri fel a nagy igazságot.

Tovább is van, mondjam még mennyi hülyeséget sikerült leírni eszmetörténeti hevülettel és indíttatásból. Nem lehetne végre, egyszer nem azon gondolkodni, hogy a ballib (sic!) miért rosszabb., alacosnyabb rendű stb., hanem azon, hogy vajon ti milyenek vagytok? Úgy egyénileg, emberileg, vajon miért hiszitek, hogy kezetekben a végső igazság és esetleg eljutni az alázat erényéhez?

___________________________ (törölt) 2013.04.10. 18:31:55

@jotunder: tudom, hogy be van szerelmesedve a publikacios indexbe, de legalabb ezen a területen kivetelt tehetne. Ez nem annyira egzakt tudomany - vagy amikor igen, annak dögunalmas - mint inkabb valami olyasmi, ami feluton van törteneszseg meg a közirosag, közeleti ertelmiseg között. Ezt nem lehet olyan egzaktul merni. Inkabb szubjektiv. en.wikipedia.org/wiki/Mark_Lilla peldaul nagyon fasza helyeken tanit, megis, a Reckless Mindra azt mondanam, erdekes, nem rossz, de nem annyira "sürü" mint MAK irasai. Kicsit laposabb. Ez teljesen szubjektiv. Nem lehet olyan objektiv mercevel merni, mint az "igazi tudomanyt". Plane, hogy a magyar eszmetöri inkabb összefoglalja, interpretalja, kommentalja masoket, szoval behozza a magyar közönesegnek, nem kutat annyit. Mert minek. Kutatnak masok eleget, az ismetterjesztö munka sem rossz. Inkabb erdemes az egeszet egy jobban informalt közironak tekinteni.

___________________________ (törölt) 2013.04.10. 18:42:25

@Wolff: mert a fasizmus ertelmetlen kifejezesse valt, annyira agyon lett inflalva, annyira serteskent lett hasznalva millio alkalommal, hogy alig maradt tartalma. orwell.ru/library/articles/As_I_Please/english/efasc

Nevezze pl. fajvedönek, az viszonylag pontos kifejezes. Ha megfelelöen csinalja, ha nem huzza ra az egesz jobboldalra, hanem mondjuk kb. a Jobbik rosszabik felere, meg egyet is ertek vele.

Nemzeti: OK ez bonyolult tema, a magyar jobboldal 90%-a erösen nemzeti, en meg inkabb amolyan nemzetközibb jellegü reakcios... Tehat nem tudok annyira melyen hozzaszolni. De szerintem a motivaciorol van szo. Nagyon leegyszerüsitve: hogyan tudja elerni pl. hogy egy orvos tisztesseges munkat vegezzen? Amolyan altalanos, emberiseget felölelö idealizmussal nem tudja motivalni, mert az csak rövid ideig müködik. Maradt kettö megoldas. Az egyik a penz. De az nincs eleg. A masik egy csoportszintü, büszkesegvezerlt nemzeti idealizmussal motivalni. Ez azert regebben müködött. Ilyesmire gondolnek. De ez csak tipp.

Montefiore 2013.04.10. 20:55:49

@Shenpen: "Az egyik a penz. De az nincs eleg. A masik egy csoportszintü, büszkesegvezerlt nemzeti idealizmussal motivalni."

Abban a pillanatban, amint válogatsz azok között az ideologémák között, amelyekkel motiválni akarsz, posztmodern akarnokká vagy posztmodern akarnokok előszobaszőnyegévé válsz. Ez nem konzervativizmus, hanem egy gagyi narratíva összeütése pénzkímélés és a társadalom uralása céljából. És természetesen kontraszelekcióhoz vezet, botrányos minőséghez és züllött közszolgálathoz.

___________________________ (törölt) 2013.04.11. 09:09:29

@Montefiore: erdekes gondolat. Mit ertünk posztmodern akarnok alatt? Forditott Foucault, nem anarchista, hanem mussolinista?

Egesz egyszerüen az opciok korlatozottak. Az emberek nem eleg idealistak ahhoz, hogy csak ugy emberiessegböl legyenek korrektek, zseton meg nincs eleg. De az konkret teny, hogy 1914 milliok mentek kontinesszerte lemeszaroltatni magukat a nemzeti erzeseik miatt. Miert ne lehetne elkepzelni, hogy ebböl azert annyi motivacio meg maradhatott, hogy az emberek tisztessegesen csinaljak a dolgaikat?

Nem ertek annyira a temahoz, nem vagyok tulzottan nemzeti, sokkal inkabb globalis progresszioban-reakcioban gondolkodom. De egyet tudok mondani: az összes nemzeti, akit ismerek, ugy gondolkodik, hogy vagy nemzeti vagy, vagy önzö, harmadik opcio nincs. Tehat pl. ha egy politikusnak nem hisszük el, hogy tiszta emberszeretet hajtja (mert azt azert ne), akkor ket eset van, vagy a hazaszeretet hajtja, vagy az önzes, korrupcio, lenyulas.

Nem tudom megitelni, hogy ez igaz-e. Engem speciel föleg a kivancsisag hajt az eletben. De az, hogy ez a dichotomia nepszerü, es jo esellyel az is marad. Szinte ez az egyetlen igazi tarsadalmi narrativa ma - ugy ertem nezzen ra pl. a fiatalok köreben nepszerü zenekarokra, van az ilyen, meg van, amelyik nem politizal, kb. ennyi. Egyebkent kb. ez volt a Reformkor, Szechenyi stb. narrativaja.

kikoránkel 2013.04.11. 09:38:28

@Shenpen:
Az a konkrét tény, hogy milliókat VITTEK lemészároltatni! Arról meg, hogy hányan mentek volna önként, nemzeti érzésből, semmilyen konkrét tudomásunk nincs.

___________________________ (törölt) 2013.04.11. 09:46:21

@kikoránkel: en.wikipedia.org/wiki/Recruitment_to_the_British_Army_during_the_First_World_War

"By the end of September, over 750,000 men had enlisted; by January 1915, a million. The reasons for their enlistment cannot be pinned down to a single factor; enthusiasm and a war spirit certainly drove some, while for others unemployment prompted enlistment."

kikoránkel 2013.04.11. 10:41:28

@Shenpen:
Igen és még Gravest is olvastam. Nade, hogy " kontinensszerte", az már nem igaz.
Mindamellett, az uralkodó osztályok számára nagyon tanulságos lett volna, ha csak a nemzeti érzésből katonáskodó önkéntesekkel vívják meg a háborút. Felteszem, sokkal rövidebben és kisebb veszteséggel zajlik le.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.04.11. 10:48:45

@Shenpen: Szegény `16-os magyar paraszt-bakák a "Doberdón", akik olthatatlan nemzeti érzületüktől vezéreltetve hagytak ott asszonyt, gyereket, házat, háztájit, és mentek lemészároltani magukat a köves pusztára... Szép kép. ;-)

Amúgy, az "önzés, korrupció, lenyúlas"-nak nem a "hazaszeretet" az ellentétpárja. Ti valamit nagyon- de nagyon rosszul tudtok ott a jobboldalon.

kikoránkel 2013.04.11. 11:02:24

@ipartelep:

Shenpen nem veszi számításba, hogy egy politikust hajthatja valamilyen ideológia is, az általa felsoroltakon kívűl.
Vagy számításba veszi és besorolta az "önzés" alá.
Ő tudja.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.04.11. 11:26:58

@kikoránkel: Én úgy látom (röviden szólva róla), hogy ezt a magyar jobboldalnak nevezett konglomerátumot néhány tévhit, és az azokra támaszkodó ellenségkép tartja össze, táplálja, és vigasztalja. Az egyik ilyen, az antikommunizmus. Bármi is legyen az (a komenizmus), küzdenek ellene, hiszen az az ördögtől való. Közben nem is nagyon tudják, hogy mi az a komenizmus, mindenesetre úgy tudják, hogy nem az (hanem valami sokkal rosszabb), amit a mára a soraikba beszivárgó régi elvtársak vallottak anno. De ebbe inkább bele sem szeretnének gondolni... A másik ilyen tévhit, a nacionalizmus. Azt hiszik, hogy a mai világban a nacionalizmus érték, és aki nem melldöngetően nacionalista, az a haza árulója. A harmadik ilyen téves hit ideológiai jellegű: egy zavaros, maradi, konzervatív, haladásellenes, rendpárti, antidemokratikus katyvasz, amelyből így összekeverve, és felrázva mindenféle hülyeség következhet, és következik is, csak értelmes dolog (szöveg, ideológia, eszme, gyakorlati cselekvés) nem.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.04.11. 11:28:04

@kikoránkel: Folytatás (mi ez az új móka itt, hogy max. csak 1000 karakteres lehet egy hozzászólás?)

Ezek a jó emberek ugyan tényleg az egész vonalon tévednek (ha van igaz- igazság- és igazságosság a Földön), de ezt ők nem tudják, éppenséggel pontosan az ellenkezőjét hiszik. Hiszik, de nem tudják -ez azért fontos distinkció, hiszen a fixa ideáik tartalmából látható, hogy a tudásuk tév-, az értésük félre-, és egyáltalán, az egész világinterpretációjuk hamis, hazug, és hibás.
Így pedig könnyű mindent össze vissza beszélni, hiszen azt már Bertrand Rusell is megmondta, hogy hamis premisszákból bármi következik. Bármit mondhatnak, nem köti őket sem a faktuális-, sem az analitikus igazság, sem a következményreláció. Néha irigylem is őket. ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.04.11. 11:57:24

@ipartelep: A Fővárosi Bíróság maximalizálta a karakterek számát. Ugyanis 1000 karakterrel csak maximum tízmillió forintnyi becsületsértés követhető el Lázár képviselő úr sérelmére.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.04.11. 12:03:12

@jotunder: Ja, értem én a viccet... De így a blog elmegy egy amolyan beszólogatós irányba. Az 1000 karakter közepesebb kifejtésre sem elég.

kikoránkel 2013.04.11. 13:03:08

@ipartelep:
Az 1000 karakter még sok is. :)
Bár, én szívesen olvasok okos fejtegetéseket, de én nem vagyok meggyőzendő(legalább is a fenti téma nagy részében), akiket meg érint, azokat bibliányi kifejtéssel sem ingathatod meg. Pont azért, amit írtál, mert hívők. Ha tévhit, ha nem.
Őszintén szólva, nekem is vannak bajaim pl az igazságosság egzakt definíciójával, és biztos lehetsz benne, hogy ők nem is fogadják el a te meghatározásodat. Innentől meg csak pár kommentnyi a beszélgetés "büdös komcsi-hülye náci" lezárása.
Miheztartás végett, ez semmiképp nem rád vagy Shenpenre vonatkozott, hanem a "közbeszédre".

kikoránkel 2013.04.11. 13:09:50

@jotunder:
1000 karakter?! Te nem szereted Montefioret!

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.04.11. 13:11:20

@kikoránkel: Az 1000 karakter mindenképpen kevés annak, aki a kifejtéshez, érveléshez szokott hozzá. Szerintem ez hibás intézkedés volt.

Az "igazságosság"-nak nincs egzakt definíciója. Hogy is lenne, hiszen az csak egy általunk kitalált fogalom, nem pedig egy faktum. Két dolgot lehet vele tenni: 1. Közelíteni egy célszerű, hasznos, működőképes definíció felé, és 2. Közmegegyezni benne, megtalálni egy minél többek számára elfogadható meghatározást.

Amely meghatározást itt meg sem kíséreltem, még nyomokban sem. És amikor megkíséreltem (és meg is tettem), akkor az nem 1000, hanem pontosan 5089 karakter lett. ;-)

kamerasmobil 2013.04.11. 14:45:43

Komolyan mondom beszarok a rohogestol.

Egy foldig letarolt pusztasagot csinal a hazankbol egy amokfuto es azon kel temazni hogy ez eszmetortenetileg hogyan is van es miert nem kritizalhato.

Az esz megall es kinyit egy nyugagyat is...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.04.11. 15:05:20

@Shenpen: MAK írásait rajtad kívül megadjagábor olvassa. Csak össze ne vesszetek rajta.

Wolff 2013.04.11. 19:01:35

@Shenpen: Ööö, tévedés esete forog fenn, itt Imrdéysta politikát a Fidesz folytat nagy lendülettel. :) Igaz ehhez Imrédyt kellene olvasni, netán Kovrig Bélát, ők nyilván nem részei az eszemtörténetnek, ha jól sejtem? ;) Pedignekem mindig az az érzésem, hogy a harmincas évek katolikus szociális gondolkodóit mintha olvasnák azok a jobboldali/konzervatív/reakciós (tetszés szerint folytatható a komplemeter és átfedő kategorizálás) akiket én is.

Amúgy - szintén eszmetörténet, valamiért mindig ide jutunk vissza - a fasizmus nem lejáratódott kategória, analitikus értékéről és lehetőségeiről persze viták folynak, de ritka minta fehér holló, aki ki akarná dobni. Lásd pl. Roger Griffin munkásságát és annak kiterjedt kritikáját. (Amúgy komolyan: ha az eszmetörténet azt jelenti, hogy "mi" olvassunk 25 szerzőt, "ti" pedig másik huszonötöt, majd erre hivatkozva beszélünk arról, hogy az eszmetörténet álatlában mit is mond, akkor szerintem kompoly diszciplináris kérdésekkel kell szembe nézni.)

Wolff 2013.04.12. 12:56:52

@Harald Blåtand: Hát, hogy egyesek tőlem jobbra még Bayert sem olvasnak, ejnye. :)

Kösz amúgy, ez jól jön.

alte trottel 2013.04.12. 16:48:40

@sárkányfő:
Tökéletes diagnózis!

(mondom én, a jobboldali)