Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Idézet a reggeli kávéhoz

2013.01.16. 08:00 | szempontpuska | 61 komment

Címkék: idézet

Az elmúlt 2-2,5 esztendőben a magyar kormány úgy szervezte át az ország gazdaságát és nagy rendszereit, hogy azok lehetőséget teremtsenek a gazdasági növekedésre

Szíjjártó Péter 2013. január 14.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr445017178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mail Undelivered 2013.01.16. 08:11:18

Mi itt a probléma?
A -1,5%-os növekedés is növekedés.
A hó éppen piros.
S. Gabriellát Nobel-díjra jelölték.
A FIFA éppen most jelölte ki a VB helyszínnek Magyarországot.
A nyugat majmai kéjelegve majszolják a kelet-európai banánt.

nincs itt semmi látnivaló, poroszkáljon odébb kedves honfitárs.

maroz 2013.01.16. 11:13:24

@Mail Undelivered: Különösebben nem szeretnék senkit megzavarni a semmiben, csak elmondanám, hogy én a HVG-s Dancsó interjú óta vagy hat helyen is olvastam ezt a "negatív növekedés"-t. Most akkor ki is a hülye?

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 11:32:49

@maroz: Dancsó. A "növekedés" szakmai szóhasználatban a GDP százalékos változása, ami természetesen lehet negatív (igazából a log GDP változását használjuk modellekben, de ez mellékszál). Köznyelvben ugyanakkor nem ez a használat az elterjedt, utóbbi az előjelet megkülönbözteti (növekedés/csökkenés).

Dancsó egy kiválóan idézhető öngólt rúgott, nem véletlenül terjedt el azonnal. Ha tényleg csak ennyire képesek kommunikációt terén, akkor tényleg jobb ha mindegyik menekül a kamera elől.

Mail Undelivered 2013.01.16. 11:50:25

@maroz: amint tollaszerge leírta, a kifejezés használatos:
az investopedia szerint :
" Definition of 'Negative Growth'
A contraction in a country's economy, as evidenced by a decrease in its gross domestic product (GDP) during any quarter of a given year. Negative growth is typically expressed as a negative percentage. Recurring periods of negative growth are one of the most commonly used measures to determine whether an economy is experiencing a recession or depression."

De mint kiérezhető, Dancsó Úr ezzel a kijelentésével nem közgazdasági zsenialitását igyekezett csillogtatni, hanem a lakitelki marketing-kurzus fő tantárgyának, a "hogyan_beszéljünk_félre" záróvizsgáját abszolválta.

maroz 2013.01.16. 11:53:33

@tollaszerge: Dancsó is pont ezt mondta. "A gazdasági növekedésnek van negatív stádiuma ami csökkenésnek felel meg nyilvánvaló hétköznapi értelemben."

Nekem az a bajom, hogy az utóbbi időkben mintha túl sok "kiválóan idézhető" izémizéket olvasok "kiválóan idézve", és amikor egyiknek-másiknak kicsit alaposabban utánamegyek rá kell döbbenjek, hogy öhmmm.

nandras01 2013.01.16. 11:55:10

"...lehetőséget teremtsenek a gazdasági növekedésre"

végülis, ha a szaharában elhelyezek egy nagy adag, ízletes földigilisztát, akkor ezzel lehetőséget teremtek, hogy ráharapjon egy jól megtermett ponty.
ha mégsem teszi, akkor így járt.
vagy én...

maroz 2013.01.16. 12:05:20

@Mail Undelivered: "hanem a lakitelki marketing-kurzus fő tantárgyának, a "hogyan_beszéljünk_félre" záróvizsgáját abszolválta"

Tehát ezt úgy értsem, hogy Dancsó nem tényszerűen cáfolható valótlanságokat állított szakmai-módszertani kérdésről, hanem valami mást csinált, valami záróvizsgát abszolvált, vagy mit?

Tehát Dancsó nem az állításai, az általa közöltek miatt fújj, hanem mert? De miért nem inkább azért, mert az Ördöggel cimborál? És miért nem azért, amit a szélsőjobberkák mondanak róla, hogy a zsidó világhatalmat építi? Vagy egy régebbi balos kedvenc terminológia szerint ideológiai elhajló? Vagy szimplán csak azért, mert Dancsó egy büdöslábú fideszgörény? Évszázadok jobbnál-jobb valóságmagyarázatai állnak vastagon egymásra rétegezve a spájzban, használjuk hát bátran és kreatívan őket!

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 12:05:26

@maroz: Dancsó utána — egész korrekten — elmagyarázta ­­­a fogalmat a hvg.hu-nak, de ekkor már késő volt. Az alapprobléma az hogy a Fidesz semmilyen értelmes módon nem kommunikál a magyar gazdaság tragikus állapotáról, kommunikációs vákuum van, ráadásul a közvélemény egyre kevésbé jóindulatú a Fidesszel, így ha egy politikusuk mond valamit, abból jó eséllyel soundbite vagy mém lesz, ami esetleg nem azt tükrözi amit ő mondani akart. A megoldás az lenne, hogy a Fidesz mondd valamit erről a kérdésről, van valami koherens magyarázatuk, akkor nem Dancsóból lesz hír. De a Fidesz nem mond semmit, Dancsó bizonyos szempontból itt áldozat, de nehéz eltekinteni attól hogy ő is a Fidesz része, ezért van felelőssége.

maroz 2013.01.16. 12:12:40

@tollaszerge: Csak óvatosan jegyezném meg, hogy itt nem Dancsó az áldozat, illetve ha ő is, az nekem belefér, hanem én vagyok az áldozat. Olyan faszányosan gyártja ez az én ódalkám a soundbite-eket és a mémeket, hogy engem is átalbaszarint vele. A fidesz gyártja a sötétséget, az ellenzéke pedig rálök egy fasza kis optikai tuningot és terjeszti. De jó is nekem.

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 12:22:34

@maroz: Csak óvatosan jegyezném meg, hogy amennyire én láttam a terjesztést az online sajtó és a blogszféra vitte véghez. Nálam ők nem tartoznak az ellenzékbe.

Jó-e ez neked vagy nem, elég természetes jelenségről van szó. De kételkedem abban hogy te át lettél baszarintva, hiszen nem lettél, utánajártál, mindent tudsz.

Mail Undelivered 2013.01.16. 12:30:28

@maroz: hmmm. Én nem futtatnám ennyire mélyre ezt az interjút, de amiről ez a mémmé válás szól, az mégiscsak az, hogy "a negatív növekedés is növekedés". Ez pedig nem a lényeg kibontásán való munkálkodásnak, hanem egyszerű marketingkommunikációnak tűnik.
A sötétséget persze "magunknak" gyártjuk. A definíciók megrágása pedig marad az igényes blogoknak:-)
Értem én, hogy mi a gondod, megértem az indulatod is. De ha már a bőrömön érzem a hülyeség határtalanságát és a hatalom pofátlanságát, akkor azért nekem is maradjon valami nonszensz játékom. És itt nem szaladnék bele mindenféle oldalak kritikájába és védelmébe se. Nekem ez nem erről szól.

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 12:44:10

Akit érdekel, itt a jegyzőkönyv részlete (KTB/38/2012. sz. ülés):

DR. DANCSÓ JÓZSEF (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Annyiban egészíteném ki államtitkár urat, hogy nem tért ki rá, hogy a gazdasági növekedés Magyarországon alapvetően az exportorientált vállalkozások révén valósul meg. Ezért is rendkívül fontos az, hogy az a bank, amely az ő tevékenységüket segítheti-segíti, kellő forrásállománnyal rendelkezzen, és azok a források, amelyek lejárnak, visszafizetésre kerülnek, megfelelő módon pótolva legyenek. Ezért is tartom fontos ügynek azt, hogy ez a törvénymódosítás megtörténjen, hiszen ennek révén ma azokat a feladatait, amelyeket törvény meghatároz, reményeink szerint maradéktalanul el tudja látni, ennek révén pedig a gazdaságnak azt a szegmensét, amely talán a legjobban teljesít, forrással is biztosítani tudja, különösen akkor, amikor látjuk, hogy a kereskedelmi bankok jelentősen visszahúzódtak a finanszírozástól. Ezért is fontos az, hogy kellő tőkeerővel rendelkezzen az Eximbank, és biztosíthassa azokat a hitelforrásokat, amelyek egyrészt megszokottak ebben a körben, akik igénybe veszik a szolgáltatásait, másrészt új ügyfeleket is be tudjon venni. Ezért a tőkehelyzetét mindenképpen rendbe kell tenni. Ezért is érem képviselőtársaimat arra, hogy támogassák majd ezt a törvényjavaslatot. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Vágó képviselő úr!

VÁGÓ GÁBOR (LMP): Köszönöm. Először csak egy rövid kiegészítés Dancsó képviselő úrhoz, aki azt állította, hogy a gazdasági növekedés az exportra épülve valósul meg. Hát egy jó fél éve, háromnegyed éve nem is beszélhetünk gazdasági növekedésről. Csökkenésről beszélhetünk. Igazán a legnagyobb probléma véleményem szerint az, hogy habár az export volumene növekszik úgy is, hogy nincs gazdasági növekedés, a GDP egésze nem növekszik, a nagyon alacsony beruházási ráta. Egyszerűen nem jönnek beruházások. Ha - 21 - megnézzük, mi ennek az oka, az a kiszámíthatatlanság, a törvényi szabályozás kiszámíthatatlansága. Ha még egy lépéssel hátrébb megyünk, akkor láthatjuk azt, hogy azért is ilyen rossz a helyzet a kiszámíthatatlanság területén, mert lépten-nyomon hozzá kell nyúlni a költségvetéshez. A mostani törvényjavaslat kapcsán is a legnagyobb probléma az, hogy ez már szerény számításaim szerint, nem biztos, hogy jót állítok, de ez a hetedik módosítása az idei évi költségvetésnek úgy, hogy pótköltségvetésről nem lehet beszélni, mert úgy alakították a szabályokat, hogy bármikor legyen játékterük. Folyamatosan módosítgatni kell a költségvetésen, és ez okoz valójában nagyon nagy bizonytalanságot a piacon. Úgy gondolom, hogy épkézláb költségvetést kell létrehozni, és nem lépten-nyomon módosítgatni, hogy folt hátára foltot varrjanak. Szerintem nem tartható egy költségvetés úgy, hogy még a félév alig telt el, és már hétszer kell hozzányúlni. Köszönöm.

ELNÖK: Köszönjük szépen, képviselő úr. Dancsó képviselő úr!

DR. DANCSÓ JÓZSEF (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Kicsit bajban vagyok, nem akarok indulatosan reagálni Vágó képviselő úr szavaira, mert mégis csak az őszi ciklus elején vagyunk, és biztosan lesz még kellő időnk polemizálni. Inkább igyekszem higgadtan reagálni azokra a felvetésekre, amelyek megítélésem szerint teljesen szakmaiatlanok. Képviselő úr, nem ehhez szoktunk az ön hozzászólásai folytán. Olcsó, demagóg szövegek pufogtatása nem annyira volt jellemző önre, kérném, hogy lépjen ettől vissza. A gazdasági növekedés akkor is gazdasági növekedés, ha az negatív előjelű. Ilyen értelemben szoktuk ezt megfogalmazni. A GDP alakulása e tekintetben a gazdasági növekedés mutatószáma, adott esetben, ha az negatív előjelű, az nyilván csökkenést jelent. Úgy gondolom, ez így korrekt, nem az, amit ön állított, és ahogy beállította. A másik a költségvetési törvény módosítása. Az azért szükséges, mert állampapírok juttatása az Eximbank tőkehelyzetének rendezésére nem volt eddig törvényben szabályozva, ezért kerül ez most bele, nem azért, mert, mondjuk, valami pluszkiadásról vagy pluszbevételről van szó, és ezt kell rendezni a költségvetésen belül. Az állampapíron keresztül történő tőkejuttatás nem volt szabályozva, és azért, hogy a törvényi háttér is megfelelő legyen az Eximbank működéséhez, ezt pedig a költségvetési törvényen keresztül lehet rendezni, ezért került be a költségvetési törvénymódosítás most a parlament elé. Akkor szólalhatott volna föl joggal, ha nem lett volna ilyen törvénymódosítás, és úgy nyújtott volna állampapíron keresztül tőkejuttatást a kormány az Eximbanknak, és joggal mondhatta volna, hogy törvénytelenség vagy bármi egyéb történt. Hangzatos, amit ön elmondott, de a valósághoz vajmi kevés köze van. Köszönöm szépen, elnök úr.

Lasombra 2013.01.16. 12:45:47

felmerül a kérdés a hangszóróért, hogy lehet-e sikeres ember, aki mémek alapján éli az életét?

de ezt elkerülendő szerintem csináljunk kétharmados törvényt, hogy mémeket kizárólag csak a nemzeti oldal készíthet Fekete György személyes jóváhagyásával.
ezek a rohadt mémek már csak ilyenek, elsőre viccesek, de ha rájuk szabadítunk egy raklap filológust, akkor csúnyán elvéreznek.

a Lex KKI-nek (Kontextusból Kiragadott Idézetek) természetesen nincs visszamenőleges hatálya, az "el lehet menni Magyarországról", a "hazudtunk reggel, éjjel meg este" már a nemzeti irodalom részét képezik. használatuk tetszőleges célra és értelemben engedélyezett, sőt bátorított.

komolyabbra fordítva:
szerintem egyébként nem is "negatív növekedés" terminus technicus létével van gond, hanem a beszélő szándékával összeegyeztethetetlen használattal.
a "gazdasági növekedés, akkor is növekedés, ha történetesen negatív" megfogalmazás számomra túlmutat valami pszeudoskalár értelmezésen. nekem olybá tűnik, mintha itt védeni próbálna valamit a beszélő, vagy igazolni valami korábbi elvárást, prognózist vagy tervet (nem tudom az előzményeket), amihez ez a fajta szóhasználat nagyon nem szerencsés.

hülye analógiával szólva ez nekem olyan, mint a "mikor ellik otthon a nőstény?" kérdés a friss házas kollégához. biológiailag teljesen rendben van és védhető, de mégis furcsán néz utána az illető. vagy üt.

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 12:52:40

@Mail Undelivered: Nincs igazad, nézd meg, fent bemásoltam az eredetit. A kijelentésnek nem volt olyan célja, amit te tulajdonítasz neki.

Maroznak abban igaza van hogy félreértelmezés/kifordítás történt. Én azt feltételezem hogy ha a Fidesznek lenne valami válasza gazdaság problémáira, akkor Dancsó mondata nem került volna ki a kontextusból, de hát nincs, és kikerült. Az eredetit nagyon kevesek ismerik, normális ember nagyon ritkán olvas KTB jegyzőkönyvet :-P

Érdekes gondolatkísérlet, hogy Dancsó mit tudott volna tenni a kiforgatás ellen. Ha már a HVG megkérdezte, normális közegben röviden beszélhetett volna arról, hogy a forgalmat technikai értelemben használta (ezt meg is tette), ugyanakkor fontos problémának tartja a recessziót, beszélne az okairól (nem kihagyva az eddigi bénázás komoly szerepét), és elmondaná mit kellene szerinte másként csinálni. De ezt nem teheti meg, az egész kérdés tabu, nem beszélnek róla, jóval magasabb szinten se.

Wolff 2013.01.16. 12:54:56

@tollaszerge: Akéárhonnan nélzem is, Dancsó a két megszólalásában két külön növekedés-fogalmat használt. Az elsőben a közkeletűt (persze értelme lenne a mondatnak akkor is, ha a tankönyvit értenénk alatta, de nem lenne egyértelmű, elvégre úgy is lehetne érteni, hogy a negatív előjelű GDP-t az export silány teljesítménye még jobban lehúzza, meg úgy is, hogy a GDP negatív változása közepette az export legalább növekszik, ráadásul Dancsó mondata közhely és így eleve nehéz nem a közhely bevett jelentése szerint értelmezni, azt kellett volna mondania, hogy GDP változásához az export járul hozzá pozitívan), a másodikban viszont már a tankönyvit. Vágó ráugrott arra, hogy Dancsó a közkeletűt dobta fel, erre Dancsó a tankönyvivel mentette magát.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.01.16. 12:55:36

Azért milyen jó arra ébredni, hogy mindenki hülye, de Dancsó helikopter.

maroz 2013.01.16. 12:57:27

@tollaszerge: Hát, szemmel láthatóan mindent megtesznek azért, hogy előbb-utóbb te is odatartozónak lásd őket. ;)

Az meg, hogy erre rájöttem szinte véletlen. Ha nincs az, hogy tényleg több helyen is olvasom ezt a "negatív növekedés" terminus technicust, akkor nem is fogok gyanút. Hány olyan másik kérdés van, ahol nem fogok gyanút és boldogan elvagyok azzal, hogy jó az a tudás, amit a véleménygyártó a számba adott? Végső soron abban igazad van neked, hogy a jelenség természetes, és még talán abban is, hogy a jelenség ilyetén manifesztálódása Magyarországon úgyszintén természetes (azt adjuk, mi lényegünk), de mi az, amit én ez ellen tehetek? Szerintem a minimum az, hogy elmondom, miszerint utálom, ha átalbaszarintanak és ha ez meghalad egy bizonyos mértéket, akkor nem fogok odafigyelni a szóban forgó véleménygyártókra.

maroz 2013.01.16. 13:05:31

@Lasombra: Tehát jól értem-e, hogy te azt mondod, miszerint nem helytelen dolog tudatosan és szándékoltan gyártani inkorrekt mémeket abban az esetben, ha úgy ítéljük meg, hogy ezzel hozzájárulunk valami nagyobb jó (például az utált orbáni rendszer bukása) bekövetkezéséhez?

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 13:06:15

@Wolff: Rosszul értelmezed. Dancsó kijelentése a gazdasági növekedés elősegítéséről szólt (X egy szám, és nekünk annál jobb, minél nagyobb X). Ez tényleg közhely, de a fogalmat technikai értelemben használja.

Ebbe Vágó Gábor beletrollkodott, hozzászólása non sequitur, nincs köze a konkrét kérdéshez (olvasd el a jegyzőkönyvet előtte is, nem idéztem be). Dancsó reagálhatott volna okosabban, nem tette, valszeg felhúzta Vágó. De ettől még az egész nem a sajtónak lett szánva, nem volt kommunikációs/magyarázkodó célja.

A Fidesz képviselőinek azért egyre szarabb, mert rengeteg ilyen elefánt van a szobában amit tényleg be lehet nyögni és provokálni vele (ez az ellenzéknek feladata is), ezek nincsenek kibeszélve, a párnak nincs koherens álláspontja, ha kibillentik őket nem tudják mit mondjanak. Nem sajnálom őket persze, ők vállalták, de ez csak "ostromlott vár" gondolkodáshoz jó, másra nem.

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 13:14:39

@maroz: Mindenki azzal harcol, ami jut neki. Ha ezek a kérdések a közbeszédben érdemben megjelenhetnének (mondjuk a köztévén lenne néha egy korrekt vitaműsor gazdasági dolgokról), akkor helytelen lenne kiforgatni a dolgokat, és nem is nagyon sikerülne. De ez hiányzik, ez az eredmény, függetlenül attól hogy helytelen-e vagy sem.

Ez számomra analóg azzal, hogy ha mondjuk betiltod (vagy szénné adóztatod) a cigit, akkor csempészni fogják. Csempészni helytelen, maffia gazdagszik belőle, ki tudja mi van az ukrán cigiben, stb, stb, nagyon csúnya és helytelen dolgok sokasága következik az intézkedésből, mindet elítélem, de attól még ez a következmény.

TG69 2013.01.16. 13:21:15

Már megint egy a vulgárcinikus, posztvulgármarxista fröcsögés a vincentről!!! Egy Matolcsy teljesítményt akartok már megint földbe taposni, ti társai a matektudósnak :).

Lsd alant :)

gfg.blog.hu/2013/01/16/kulturprogram_791?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201301

Mail Undelivered 2013.01.16. 13:29:41

@tollaszerge: @maroz: na akkor most saját dugámba dőltem. Most megforgatom még magamban a véreskardot. Őseim véres kardját.
Így az első hozzászólásom is elnyerte értelmét, mivel oszlik a homály, és bizonyságot kaptam: érdemes itt olvasgatni. És tanulni.
Azért nem örülök annyira határtalanul. Nem óhajtottam a mémmé válás bugyraiba kotorászni és valóban, az első pont nem illik a felsorolásba.

legeslegujabbkor 2013.01.16. 14:04:47

Miért kellene egy kormánypárti képviselőnek zavarba jönnie akkor, ha az ellenzék a törvényi szabályozás kiszámíthatatlanságával és a költségvetés akárhányadik változtatásával jön elő, amikor ő az exportorientált vállalkozások bankok általi finanszírozásáról beszél?
Egyre inkább elszoknak attól, hogy nyilvánosan megvédjék az intézkedéseiket, és én is csatlakoznék a vitaműsorokat hiányolókhoz.

Wolff 2013.01.16. 14:45:12

@tollaszerge:
Ha behelyettesítem a gazdasági növekedést negatív növekedésre (Dancsó azt mondja megtehetem, a negatív növekedés is növekedés) akkor Dancsó azt mondta, hogy a negatív növekedés Magyarországon az export révén valósul meg. Ennek a mondatnak nincs egyértelmű jelentése, de még akkor sincs ha negatív gazdasági növekedést írok helyette. Nem dönthető el, hogy a minél nagyobb negatív növekedés vajon minél nagyobb visszaesést (ez ugyanis szintén ekvivalens a negatív növekedéssel) vagy minél kisebbet jelent. Te az utóbbira tippelsz, de a szövegkörnyezet nem ad támpontot, vajon Dancsó milyen jelentéssel használta. Illetve, ha ismerem azt a közhelyet, miszerint a magyar növekedést az export hajtja, mely közhely esetében a növekedés nagy valószínűséggel köznapi értelemben szerepel (közhelyekben általában így szokott), akkor Dancsó kijelentése és a közhely közt túl nagy az átfedés ahhoz, hogy ne tűnjön fel és ez érv amellett, hogy Dancsó talán mégis a köznapit használta itt és a technikaival vágott vissza ott. (ez teljesen legitim, utólag is átértelmezheti, amit mondott.) És így azon sem kell elmélkednünk, hogy vajon a révén puszta szinonímája-e segítségévelnek vagy esetleg van olyan többletjelentése, ami eligazíthatna. Szerintem nem biztos, hogy szerencsés a Költségvetési Bizottság ülését úgy tekinteni, mint egyszakmai konferenciát, ahol minden szót szigorúan technikai értelemben használnak.

V mint... 2013.01.16. 14:52:18

Eldugítjuk a komprádorszivattyút.

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 15:02:43

@Wolff: Akkor ebben nem értünk egyet, nekem teljesen tiszta milyen értelemben használta, aztán teljesen korrekten elmagyarázta a HVG stábjának mit gondolt. Lehetett volna okosabb (nem mondja ki az ominózus mondatot, amit aztán továbbidéztek), de utólag, nyugisan átgondolva ezt én könnyen mondhatom.

Én továbbra sem szeretem Dancsót (aki nem akarja szeretni, annak pl itt van hvg.hu/itthon/20110714_continental_dohanygyar_dancso_jozsef ), de ezt egyszerűen nem tudom nyakába varrni, nekem elég egyértelmű hogy ki lett forgatva amit mondott. Ezért amúgy sajnálni nem sajnálom — Vágó itt egyértelműen kötözködni szól hozzá a bizottságban, felrúgva ezzel bizonyos normákat, de ezeket a normákat se az ellenzék kezdte felrúgni, szóval poetic justice.

Tóta W írt amúgy régebben egy publicisztikát kb arról, hogy a közbeszéd kontrollálása nem az ellenvélemény megszűnéséhez, sokkal inkább annak minőségi romlásához fog vezetni. Mintha nagyon igaza lenne, az információs vákuumot simán kitöltik az ilyen mémek.

Jack Potata 2013.01.16. 15:04:30

@tollaszerge: Az itten a probláma, hogy Dancsó képvistárs először hétköznapi értelemben használta a gazdasági növekedést, máshogyan nem volna értelme a mondanivalójának. Mikor a növekedést kérte rajta számon a lámpás hatásvadász módon, akkor pedig múfelháborodott a szakzsargon állítólagos kiforgatása miatt, és kezdett bele, amibe. Szerintem igenis rendkívül kínos, színvonaltalan, és kontextusból kiragadva sem változott meg az eredeti célja, vagyis a szar polírozása.

Vagy nem tudok szöveget értelmezni. Fenntartom a jogot.

Vortumnus (törölt) 2013.01.16. 15:11:38

@Jack Potata:

nyilván sejthető, hogy mikor dancsó az exportra épülő gazdasági növekedésről beszél, nem feltétlenül az aktuális helyzetre gondol, hanem a múltra-jövőre egyaránt. ezt figyelembe kellett volna vágónak vennie, de azzal semmi baj nincs hogy emlékeztet arra, hogy egyelőre nincs növekedés.
erre viszont nem helyénvaló az a reakció, hogy a köznyelvinél tágabb értelemben használt szakmai definícióra építve próbál visszavágni, lévén a köznyelv az ésszerűbb, a másik kizárólag a szakma számára érdekes, nem is lenne jó ha a köznyelvben meghonosodna, ill. mindenki tudta, miről van szó.
amúgy ez jól ismert technika, én jogászoknál találkoztam vele párszor

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 15:50:41

@Vortumnus: Igen, egy irreleváns beszólásra érkezett egy kioktató/lekezelő válasz, tényleg nem helyénvaló reakció, és hát láthatólag nem is járt jól vele. Rengeteg a tanulság mindenkinek. Az ellenzéknek pl az, hogy keresnie kell az ilyen beszólási lehetőségeket, vannak bőven, a mezei fideszes pedig jó eséllyel nem fog tudni rá úgy reagálni hogy abból jól jöjjön ki. Nem véletlen hogy az utóbbiak menekülnek minden kérdés elől.

royslade 2013.01.16. 16:08:29

Jól elsikkadt itten a Szijjártó-kijelentés nagyszerűsége azáltal, hogy egy teljesen egyértelmű helyzetet a legtöbben oldal/pártszimpátia szerint különbözőképpen értelmeznek.

csárli hárper 2013.01.16. 16:10:24

ez a szíjméker mit szívhat, hogy ekkora marhaságok jönnek ki belőle?

Lasombra 2013.01.16. 16:20:50

@maroz: én azt mondom, hogy ilyen mémek születnek attól függetlenül, hogy valami nagyobb, távoli (és rendszerint ördögi) célja lenne ezzel a készítőnek, kiagyalónak.
általában egy pihent ember agyából kipattan egy ilyen, vagy az élet produkálja, csak valakinek feltűnik, aztán az vagy terjed (ha jó), vagy nem (ha kevésbé), és minél inkább terjed annál többen fogják annál több dologra használni, legyen az politikai haszonszerzés, lájkgyűjtögetés a fészbukon, harmincnégy másodperc önfeledt röhögés vagy elmélkedés egy blogon.

szerintem nem életszerű minden alá kapásból odacsapni a morális mérleget, hogy most akkor az elítélendő-e vagy sem. (persze lehetséges, mindenkinek lehet hobbija.)

- közgazdászok közti beszélgetésben pl hasznos tisztázni a szóhasználatot.
- az ellen sincs kifogásom, hogy a fogalmat nem ismerő emberek kinevetik, mert tényleg hülyén hangozhat. akkor is, ha valójában ők tévednek.
- ha viszont erre épít valaki politikai kampányt az több szempontból is ártalmas is, és szánalmas.
- mint ahogy az is, hogy ezen eset alapján általános megállapításokat próbáljunk megfogalmazni úgy általában a mémekről és a szerepükről.
- arról meg nem is beszélek, hogy az mennyire hasznos, ha ilyenek alapján erősíti valaki a hitét a bármelyik pártban.

több dolog most így hirtelen nem jut eszembe.

túl van ez görcsölve picit. kicsit le van harcolva az emberek türelme, toleranciája. egy ideje a blogokon közlekedve úgy érzem, hogy ma már sokkal hamarabb ugrik mindenki minden szarra. ami max egy mosolyt vagy egy szemöldökráncolást ér meg, arra is sokan* kardot rántanak. ennek okaiba nem mennék bele. erről annyit ér a saját elképzelésem, mint a szomszéd Mari nénié.

* megelőzve a "név szerint, kik a sokan, és mennyien vannak, és miért általánosítok?" kérdést fogalmazzunk úgy, hogy az én szubjektív konfortérzetemnek sokan. ami mondjuk úgy 67 db embert jelent. :)

CSENDES 2013.01.16. 16:45:13

@Jack Potata: Szerintem pedig elég jól lehet értelmezni ezt a Dancsó féle hülyeséget.
A növekedést a magyar nyelv szabályai szerint (gazdasági értelemben is) cca. a pozitív 0-tól értelmezi minden magyar ember. Ez esetben azért a pozitív 0 a stagnálás (egy bizonyos helyben állás, ami sem növekedés sem csökkenés irányáb nem mutat elmozdulást). A negatív tartomány pedig nem más, mint a csökkenés.
S nem érdekel egyébként, hogy más nyelvek hogyan oldják meg.

maroz 2013.01.16. 16:48:52

@Lasombra: Én mindezt értem, csak van egy jelenség, amivel nem nagyon tudok mit kezdeni. Az történik ugyanis, hogy emberek sokasága (>=67 fő ;)) ezeket a szájába adott mémeket aztán úgy mondja tovább, úgy viszonyul hozzá, mint ha az a lehető legnagyobb nagybetűkkel írt igazság lenne. Engem itt a napokban kórusban simfeltek azért, amiért azt mertem mondani, hogy a képviseleti demokrácia logikája elbírja azt, hogy a megnyilvánulási formáit ne valamiféle abszolútnak gondolt erkölcs mentén mázsáljuk, és minderre mi vezette a velem mindenáron vitázni óhajtókat? Az, hogy a fidesz tiszess... öööö, ezt mindig elkúrom, szóval hogy a fidesz TISZTESSÉGTELEN azért, mert nem azon a módon próbálja meg elérni a céljait ahogyan azt a kedvenc véleményvezérei által a fejébe ültetett mémek szerint illendő lenne.

Egy egészen picit zavar, hogy ezek a mémek a konkrétabb, érdemibb tudás helyét is átal-átalvette, és egyrészt meggyőz egy csomó embert, hogy ha ő üzembiztosan fejben bír tartani és még rekombinálni is képes három mémet akkor neki komoly, továbbgondolásra alkalmas véleménye is lehet, másrészt pedig ennek a folyománya, jelesül, hogy így tényleg tök értelmetlenné válik munkát feccölni a dolgok komolyabb megértésébe, hiszen ha nincs is igény másra csak mémekre, akkor minek. Az értelmiségi munka, meg úgy egyáltalán, az értelmiségi létezés ellen hat az, ha nincs semmiféle ilyen igény, ha mindezt tökéletesen pótolják a tetszőleges igénytelenségű mémek.

Dr. No 2013.01.16. 16:50:58

@tollaszerge: Erről a kérdésről a Fidesznek csupán egy koherens, releváns magyarázata lehetne: a pöttyös seggű agysebész röpítése (de nem az MNB elnöki székébe). Milyen összegben fogadnál arra, hogy ez megtörténik?

CSENDES 2013.01.16. 16:52:08

@tollaszerge: Én még csak nem is nézném irrelevánsnak azt a beszólást, legfeljebb hiányosnak.
Mert ugyebár az export növekedése, amennyiben csatlakozik mellé a beruházások növekedésének elmaradása ( a jövőbeni termelés várható csökkenése) , a belső fogyasztás csökkenése (ez egyébként mindig megmagyarázza azt a kvára pozitív külkereskedelmi mérleget is) nyilvánvalóan nem okozhat gazdasági növekedést, nevezzük nevén gazdasági fellendülést, hanem bizony visszaeséshez vezet (ez az a bizonyos negatív növekedés, amire ez az ostoba ember annyira büszke).

royslade 2013.01.16. 17:13:30

@CSENDES: a magyar nyelv szabályai szerint is változhat egy szó jelentése a kontextustól függően. Dancsó itt amellett igyekszik érvelni, hogy a törvényjavaslat a gazdasági növekedésre nézve előnyösen hatású lesz.

szempontpuska 2013.01.16. 17:18:21

A holnapi idézet posztban nagy buli lesz :-)

maroz 2013.01.16. 17:19:32

@CSENDES: Na de hogyan reagálsz arra, ha több, kifejezetten szakmai jellegű szövegben rendre összefutsz ezzel a "negatív növekedés" szakkifejezéssel? Mivel kijelentetted, hogy minden magyar ember úgy értelmezi, ahogyan te mi marad? Hogy aki mégsem, az nem magyar ember? :)

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 17:25:39

@Dr. No: Csak negatív összegben fogadnék rá :)

Mariann19 2013.01.16. 17:28:15

@maroz: A számvitelben az "Eredmény" kifejezés hasonló szakkiifejezés, tovább bontva lehet: Veszteség és Nyereség.
Köznapi értelemben az "eredmény" kifejezésnek pozitív a sugallata.

CSENDES 2013.01.16. 17:32:22

@maroz: Jesz.
A társaság eredménye negatívan remekül növekedett az elmúlt években, mely konkrétan felszámoláshoz vezetett. Értsd: a negatív növekedés hatására veszteség keletkezett, ami meghaladja a társaság saját vagyonát, eladósodott, s fizetésképtelenséget okozott. De, a negatív növekedés is növekedés, hiszen a veszteség növekszik.
Mire a magyar nyelv azt mondja, (by the way) vesztesége keletkezett tartósan, mely fizetésképtelenséghez vezetett, ebből van 23000 új felszámolás, vagy nyeresége keletkezett tartósan, mellyel a gazdasági fejlődéshez (0 pozitív fejlődéshez értsd stagnálás) hozzájárult.

royslade 2013.01.16. 17:34:56

kávé, cigi bekészít

CSENDES 2013.01.16. 17:40:01

@royslade: Nos, elnézést, hogy neked késve válaszolok. De egyet azért szögezzünk le, nem tudjuk igazán mi hangzott el. Tekintettel arra, hogy ahogyan olvasom, vagy egy vagon hülye beszélgetett, vagy a szokásos parlamenti jegyzőkönyv készült gyorsírással (ami nettó hülyeség), mert csak a gyorsírás nem tudja visszaadni, a tényleges szöveget. Nem tudja ugyanis a legjobb gyorsíró sem visszaadni a szöveghűséget. Úgy látom, még mindig inkább használják az élőmunkát a parlamentben, mint a felvételt. Persze nem tudom, hogy ez így történt-e, de az alanyok és állítmányok hiányából úgy vélem ezt történt. A gyorsíró jegyzőkönyvét nem sikerült átültetni gépelt élő szövegbe.

CSENDES 2013.01.16. 17:45:00

@maroz:" Mivel kijelentetted, hogy minden magyar ember úgy értelmezi, ahogyan te mi marad? Hogy aki mégsem, az nem magyar ember? :)"
Kiegészítésül, csak annyit, hogy a z elsődlegesen magyar nyelvű ember nem az angolszász kifejezések alkalmazásával (még ha akkora nagy tudású is, mint Dancsó) fejezi ki magát, hanem a magyar kifejezésekkel él. Csökkenés, növekedés, mert mindegyikre van kifejezés, így nem kell körülírni a szakmaiság jegyében. Mindenki tudja, hogy mit jelent csökkenni és növekedni. Ehhez nem kell gazdasági szakembernek lenni. Csökken a bérem. NEGATÍVAN NŐTT A BÉREM. HURRÁ!
Ki használja ezt?

royslade 2013.01.16. 17:53:18

@CSENDES: ha és amennyiben megbízunk a jegyzőkönyvben leírtakban, akkor a tv. javaslat mellett hangzott el szakmai érvként az, hogy előnyös lesz a gazdasági növekedésre (eximbank feltőkésítése -> exportorientált vállalkozások segítése -> export nő -> ez jótékonyan hat a gazdasági növekedésre).

A szavak mögül nekem ez a gondolat jött át. Ennek nincs köze ahhoz, hogy jelenleg a gazdaság nem nő, Vágó megjegyzése ezért nem releváns. És még tovább is csavarintja a gondolatot, mert a nem növekedés kontextusába a törvényi környezet kiszámíthatatlanságán keresztül ezt a javaslatot is bevonja, mint okot, ezzel a tartalmi vitáról végleg politikai síkra tér át.

Megértem, hogy Dancsó elsőre nem kapott levegőt, majd nyelt egy nagyot és válaszolt.

maroz 2013.01.16. 17:58:30

@CSENDES: "Ki használja ezt?"

Teljesen igazad van. Magyar ember használjon tisztességes magyar kifejezést, mit jönnek itt a mindenféle júdeoplutokrata szakmai szarságokkal. A másodlagosan magyar nyelvű ember szíve sem lehet magyar, ergo ő nem is része a magyar nemzetnek, hol az árpádsávos zászlócskám, hadd mutassam meg neki az eccerű magyar emberek igazságát!

Jut eszembe, volt anno egy Ratkó nevű elsődlegesen magyar nyelvű és kellően egyszerű lelkű nő, aki valamelyik híresebb fizikaprofesszorunkat oltotta le hozzád hasonló vehemenciával, mert az a szerencsétlen ember azt találta neki mondani, hogy a munka az egyenlő az erő szorozva az elmozdulással. Ratkó meg is mondta neki frankón, hogy ez így baromi nagy hülyeség, mert ő tudja, hogy munkát csak az ideológiailag megfelelően gardérozott proletár tud végezni, és a fizikus elvtárs szakmai hülyeségéből peniglen az következne, hogy akár az igavonó állat is végezhetne munkát, ami nyilvánvaló hülyeség. Régi szép idők, úgy látszik megint visszatérnek. :)

CSENDES 2013.01.16. 18:09:52

@maroz: Nem jól címzed, mert nem vagyok Ratkó-gyerek, annál azért fiatalabb vagyok.

CSENDES 2013.01.16. 18:15:50

@royslade: "DR. DANCSÓ JÓZSEF (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Annyiban egészíteném ki államtitkár urat, hogy nem tért ki rá, hogy a gazdasági növekedés Magyarországon alapvetően az exportorientált vállalkozások révén valósul meg. Ezért is rendkívül fontos az, hogy az a bank, amely az ő tevékenységüket segítheti-segíti, kellő forrásállománnyal rendelkezzen, és azok a források, amelyek lejárnak, visszafizetésre kerülnek, megfelelő módon pótolva legyenek."

Kiveszem azért a bevezetőt, hogy érthető legyen miről szól:

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 18:36:15

@CSENDES: Ezek szerint maroz hozzászólását _se_ sikerült megszövegérteni.

tollaszerge (törölt) 2013.01.16. 18:41:14

@maroz: Mikor ezt a történetet felidézi vki, mindig örülök neki, egyrészt mert gyakran igen találó vmelyik érintettre, másrészt — ami fontosabb — jelzi hogy valahol megvannak azok a kulturális javaink, amikkel talán nagyon-nagyon hülyékkel is meg tud birkózni ez az ország. Történetek Ratkóról és társairól, nevezetes jelenetek a Tanúból (majdnem mindegyik az), Örkény majdnem minden mondata, sorolhatnám a végtelenségig. Tulajdonképpen egész helyes kis túlélőkészletünk van, lehetne rosszabb is.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2013.01.16. 19:01:17

@CSENDES: Egy parlamenti gyorsíró vissza tudja adni a tényleges szöveget.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2013.01.16. 19:02:32

@CSENDES: A német parlamentben is gyorsírók vannak (van felvétel is, de azt csak akkor használják, ha kell), mert azok be tudják azonosítani hangból, hogy ki szólalt meg, és ha háromnál többen nem beszélnek egyszerre, akkor a beszólásokat is (azért ketten vannak egyszerre, ha jól emlékszem).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2013.01.16. 19:12:54

@tollaszerge: @CSENDES: @Jack Potata: Mindegyikőtöknek igaza van.
Dancsót Vágó egyszerűen falhoz állította, amihez D. azzal dobta fel a labdát, hogy növekedésről beszélt. Szakmailag pontatlan volt, mert a gazdasági növekedést segíti az export, de ha nincs növekedés, az export akkor is a gazdasági teljesítményhez jelentősen hozzájárul. Csak hát pártjuk és kormányunk a növekedés bűvöletében él (az LMP-nek mint ökopártnak nem kellene, de ez más tészta). Ezután már nem volt szakmailag korrekt és egyben politikailag blikkfangos válaszlehetősége.
Sajnos a félszakmai közbeszédben is annyira a növekedés számít csak teljesítménynek, hogy ilyen értelemben jogosan hivatkozott arra implicite, hogy ő növekedésen egyszerűen teljesítményt értett. Csak persze azt mondani, hogy növekedés nélkül is termel valamit a gazdaság, nem hangzik jó (mondjuk azt mondhatta volna, hogy pont ez a tőkeemelés és az ennek révén megnövekvő export fogja megalapozni a növekedést).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2013.01.16. 19:15:08

@tollaszerge: @CSENDES: Nekem volt egy laborvezetőm, aki mindig azt mondta, a negatív eredmény is eredmény. Viszont amikor az ő doktorijához csináltunk egy hosszú gyártási folyamatot, és a végén mikroszkopikus mennyiségű végtermék jött csak ki, elpárolgott a toleranciája...

misimisi 2013.01.16. 19:32:15

Ex-osztálytársam vagy huszonöt évvel ezelőtt azt olvasta le egy grafikonról, hogy: "folyamatosan nőtt a csökkenés".
Ez a negatív növekedés is valami efféle lehet.

Anima Sound 2013.01.17. 06:21:55

Szemünk, szánk tátva maradt, akkora nagy fellendülés következék be, és boldogan éltek, míg meg nem haltak, lalala

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.01.17. 07:33:15

Öröm és boldogság! Szájtátó még mindig olyan kis okos. Mi lenne, ha nem?

Van még egy ilyen "igen tehetséges" bumburnyák banda, mint ezek?

"Több fontos elem is bedőlni látszik már az idei költségvetésben, ezzel mintegy 180 milliárd esik ki a büdzséből. Ha emellé még hozzátesszük a bizonytalan bevételi tételeket is, akkor már 400 milliárd körüli kiesésről is beszélhetünk. Ez az összeg pedig már jelentősen megcsappantja a tartalékokat, és akkor még nem beszéltünk az európai recesszió hatásairól.

Még alig kezdődött el az év, a 2013-as költségvetést körüllengő kockázatok máris beigazolódni látszanak. A jog megerőszakolása nélkül már aligha vihető keresztül az e-útdíj tender, a pénztárgépek bekötése és az online szerencsejáték megadóztatása is tolódik. Egyelőre nem tudni, hogy mikor számíthat a kormány ezeken a csatornákon bevételre. Idén mindenesetre már aligha. A fenti tételek összességében 180 milliárddal vágják meg a 2013-as büdzsé bevételi oldalát."
hvg.hu/gazdasag/20130117_Mar_most_bukik_az_idei_koltsegvetes

szobor · http://godot-ra.blog.hu/ 2013.01.17. 13:30:33

Egyszer szivesen meghallgatnek barmelyik kormanytagtol egy beszedet, amiben csak azt mondjak el, mi kell szerintuk a gazdasagi novekedeshez.

miért 2013.01.20. 12:03:44

Nincsen semmi gond a szájjár(ta)tó emberke mondandójával, mert jövőre csak az évszámot kell cserélnie..és beszereznie egy jó csillagászati távcsövet, hogy észrevegye valahol a növekedést..