Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Mi az, amit már nem lehet megtenni a Corvinuson? (kérdésposzt)

2019.11.12. 16:56 | jotunder | 87 komment

     Tegnap adott elő Prof. Dr. Aczél Petra egy fontos konferencián a Social Futuringről, az Új Tudományról,  öregbítve a Corvinus Egyetem hírnevét. A konferencia egyik témája, mint az korábbi posztunkban már leírtuk , az volt, hogy miként változtat a sütiken az, hogy krémsajt helyett probiotikus joghurtot tesznek bele. Nem, ez nem vicc. Volt olyan indiai főiskolai előadó, aki három cikkel is jelentkezett, Prof. Dr. Aczél Petra és Orbán nagy barátja, Prof. Prof. Prof. Dr. Dr. Csák János csak eggyel, de azt el is fogadta egy olyan bizottság, amelynek egyik tagja két éve még könyvelő volt egy nagyon izgalmas nevű nigériai főiskola pénzügyi osztályán, de ma már közel jár a doktorátushoz. Büszkén mondhatjuk, hogy egy kommentelőnk a Vincent történetének első külföldi tudósítását megvalósítva, be is ült Prof. Dr. Aczél Petra előadására. Nem volt olcsó az előadás, egy rakás pénzt, nyilván nem közpénzt, ugyan, kellett befizetni azért, hogy a nigériai harmadik vonal adjunktusaival adhassák elő az orbántudomány ékkövét.

      Ma azonban megtudtam, hogy egy bulgáriai luxusszállodában egy SGEM Konferencián is előadta Prof. Dr. Aczél Petra az okosságot. Nem elég, hogy előadta, de csinos kristályizét is kapott érte, úgy negyvenedmagával, annyira tökéletesen interpretálta a Social Futuringet.  A SGEM konferenciákat mindenütt predatorynak (a csúnyább kamukonferenciákat becézik így)  nevezik, ami nagyszerű dolog, mert a turul is egy predatory bird. Ezeken a konferenciákon, nem elég befizetni a regisztrációs díjat ahhoz, hogy elfogadják az ember előadását. De, tulajdonképpen elég.

    Megtekintettem a Scopuson fent nevezett Prof. Dr. Aczél Petra publikációs listáját, 5 Scopus idézete van az egész életében. Elmondom, hogy lett ebből három. Úgy, hogy a Social Futuring cikkét idézte Monda, Szántó és Csák a Social Futuring kötetben. Azonnal megnéztem, hogy Csák úr (Orbán nagykövete volt Londonban) idézetei honnan származnak, hát meg fognak lepődni, Szántótól, Mondától, Aczéltől (plusz egy bizonyos Kocsistól, ezzel nyerte meg a szétlövést, mint az később kiderült), szintén mind a Social Futuring kötetből. Nem bírtam ki, hogy meg ne nézzem, idézte-e vajon Mondát valaki a Social Futuring kötetben, mondjuk pont Aczél, Szántó és Csák ? És igen. Nem azt mondom bazmeg, olyat én nem mondok, de azért trilláromhaj. (jézusmária, majdnem hibáztam, már élesítettem a posztot, amikor rájöttem, hogy nem néztem meg, hogy Szántó Social Futuring cikkét idézte-e Aczél, Monda és Csák a Social Futuring kötetben, figyelmetlen voltam, nem fordul elő többet, szóval, természetesen, mind idézte, és őt is idézte az a bizonyos Kocsis, tehát megvan a döntetlen a Csákkal)

  Nekem nincs ezzel semmi bajom.  Csak az lenne a kérdésem, hogy mi az, amit már nem lehet megtenni a Corvinuson?  Előadást tartani a Nemzetiszocialista Nyári Egyetemen és közben részegen megdugni egy struccot? Esetleg orális szexszel fűszerezni egy kiváló prezentációt az Evolúció és a Tudor Ház tagadásáról? Nem metaforikus értelemben, hanem in concreto beleszarni a nagyelőadóba, balalajka kísérettel?

 P.S Jogi képviselőnk felmondott. Aztán visszamondta a felmondását és párszor végigolvasta a posztot. Elég sok mindent húzott ki belőle, azt mondta, hogy alapvetően tükröződnie kell a szöveg tiszta vízéből annak a világos ténynek, hogy mily tisztelettel viseltet blogunk a Nagyságos Corvinus Rezső Ottokár Egyetem,  Prof. Dr. Aczél Petra, Prof. Dr. Csák János és faszom tudja még melyik Prof. Dr iránt, mert nekik is van jóhírnevük. Mondjuk ez utóbbiról volt egy kis vitánk, de végül ő nyert.

P.P.S Bocs, ezt nem bírtam kihagyni, a bolgár konferencia beach buliján csináltak pár képet, sajnos nem tudom feltölteni a bolgár Elvis imitátort, neka bŭda tvoeto plyusheno meche, biztos rajtunk is pont úgy röhögnek a Dél-Balkánon, mint mi itt rajtuk az északin.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8915303324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lajszlo 2019.11.12. 17:17:20

Az MTMT szerint 176 publikációja van és 562 független idézete. Nem magyar nyelvűt mondjuk nagyítóval kell keresni közte.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.12. 17:22:11

@Lajszlo: van a vincentnek kerete nagyitora? vagyunk, mi mandiner? en a scopust prezentaltam, buszkesegunk, hadd domborodjon. nem fogok university of tiszavasvari cikkekkel egetni egy uj tudomanyt.

Grrr 2019.11.12. 17:41:50

Mely ponton kell majd kihúznom a CV-mből ? :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.12. 17:56:29

@Grrr: A Vincentet vagy valamelyik Prof.Dr.-t?

kemény keleti kommentelő 2019.11.12. 19:22:27

Mi ez a csipogós zene ? Marhajó.

komment1 2019.11.12. 19:24:05

Ez a fickó ma tartott előadást: www.wiwi.uni-passau.de/en/financial-control/team/akademische-raete/dr-harald-kinateder/
A fent leírtak egyiket sem tette, ellenben jó előadást tartott. Nem igazán hiszem, hogy a Corvinus összességében negatíve lógna ki a magyar mezőnyből. A magyarból.

Wolff 2019.11.12. 19:30:24

@komment1: Ez komolyan tudománynak számít, amit csinál?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.12. 19:31:16

@komment1: itt egy konkret kulonos esemenyrol volt szo, nem altalaban a corvinusrol, ahol nyilvan senki sem tud errol az egeszrol.

komment1 2019.11.12. 19:40:34

@Wolff: Nemtom, beszéld meg vele. Gondolom, nem véletlenül lett assistant professor Passauban.

Wolff 2019.11.12. 19:46:23

@komment1: Gondoltam, ha meg tudod ítélni az előadását, azt is tudod, hogy tényleg tiudománynak tekinthető-e, amit csinál. e ha csak laikusként élvezted az angolságát/németségét, akkor bácsonat.

komment1 2019.11.12. 19:48:33

@jotunder: A poszt címe: "Mi az, amit már nem lehet megtenni a Corvinuson?" Majd "Csak az lenne a kérdésem, hogy mi az, amit már nem lehet megtenni a Corvinuson? Előadást tartani a Nemzetiszocialista Nyári Egyetemen és közben részegen megdugni egy struccot? Esetleg orális szexszel fűszerezni egy kiváló prezentációt az Evolúció és a Tudor Ház tagadásáról? Nem metaforikus értelemben, hanem in concreto beleszarni a nagyelőadóba, balalajka kísérettel?" - mindezt ugye a Corvinuson. Szóval a Corvinuson. Erre utaltam.

komment1 2019.11.12. 19:54:08

@Wolff: Bármily meglepő, de nem én élveztem a németségét. Nem vagyok közgazdász. Aki hallotta, aszerint jó volt. Egyébként meg, mint említettem, beszéld meg vele. Németországban ritkán neveznek ki síkhülyéket, vagy szakmai nullákat bárhova. Ez inkább magyar sajátosság.

nerángass 2019.11.12. 20:06:31

Az az azúrkék Elvis tényleg dreadful

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.12. 20:14:50

@komment1: hm... a en arra celoztam, hogy esetleg vannak egyetemek a vilagon, ahol ebbol az egeszbol ugy lenne. valami miatt a corvinus vezetese tamogatja a social futuringet es ez az egesz sztori atmegy. igen van elkepzelesem arrol, hogy miert megy at.

ebbol semmifele kovetkeztetest nem lehet levonni egy masik corvinusos emberre nezvest, plane a passau egyetem egy munkatarsara nezvest, aki neha eload a corvinuson.

komment1 2019.11.12. 20:34:08

@jotunder: Tökéletesen egyetértek, ebből semmiféle következtetést nem lehet levonni általában az egyetem megannyi oktatójára nézve ebben a magyar mezőnyben. Csakhogy ez a poszt általában húzza le a Corvinust, mint fentebb idéztem. Erre próbáltam felhívni a figyelmet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.12. 20:59:35

@komment1: Te elolvastad ezt a posztot, meg a masikat?

1. A Corvinust "privatizaltak" egy Csak Janos nevu orbankozeli uzletember kozremukodesevel.
2. Nevezett Csak Janos kapott egy Social Futuring Centert a Corvinuson, cimzetes egyetemi tanarsaggal.
3. Az SFC publikal egy magyar nyelvu anyagot socialfuturing.com/storage/uploads/Publications/Magyar/2018_Tarsadalmi_Jovokepesseg_Egy_uj_tudomanyterulet_bemutatkozasa.pdf 516 oldalon, amelyben vannak derus perceket okozo szaz oldalak. A kotetben korbeidezik egymast, de annyira atlatszoan, amennyire csak lehet.
4. A Flagship Projektrol elkezdenek eloadasokat tartani kamukonferenciakon, es komoly eloadaskent adjak el oket Pesten.

Hogyan kell errol irni, helyesen?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.12. 21:05:11

@jotunder: A jogi képviselőjükkel szeretnék beszélni!

Flageolet 2019.11.12. 21:23:20

Uram, add, hogy ne soroljam fel, mit meg lehet és meg lehetett csinálni a Corvinuson...
Megtettem az elmúlt egy évben itt az ÖV-n. Amit leírtam, annak a töredékéért főbe lőttek volna pár embert Kínában, ha ott teszik meg a hallgatókkal. Vagy lecsukják 5 évre Németországban. Vagy "megvárják munka után" Oroszországban.
Kedves jótündér, nem mondom, mintha hájjal kenegetnének, amikor a Corvinus *-ságairól írsz, de szerintem, aki nem dolgozott ott, nem foghatja fel, mire képes és mire volt képes a Lánczi-Pavlik-Rostoványi-Palkovics kvartett. Amikor a részletekkel együtt mesélek róla kollégáknak, először lehülyéznek, aztán előveszem a jegyzőkönyveket meg az e-maileket, átküldöm a linkeket, és aztán már nem jön vihogás, csak sűrű b*zmegezés. Na, olyankor kicsit örülök, mint Vincent. De csak kicsit, mert csupán annyit érek el vele, hogy talán, de nagyon talán, 100-ból egy emberkének a fejében megfordul, talán nem oda adja a lányát vagy fiát. Ha ezt elértem, már nem őriztem hiába a dokumentumokat.

komment1 2019.11.12. 21:47:48

@jotunder: Hát szerintem például úgy, mint lentebb írtál róla. Amúgy köztudomású, hogy a Corvinust már bekebelezték.

Egyébként meg a Corvinus miatti nagy aggódás közepette mondanám, hogy az ELTE jelenlegi rektora, Borhy, hát hogy is mondjam, nincs kifejezetten rossz viszonyban Maróthtal. Ez az ember az Alfahír leírása szerint így lett dékán: alfahir.hu/fenyegetes_es_zsarolas_az_elte_btk_dekanvalasztasan
A cikk említi a korábbi dékánt, Dezső Tamást, aki, hogy is mondjam, szintén nincs kifejezetten rossz viszonyban Maróthtal; a linkelt videó Maróth híres disznóbőrös megnyilvánulása, balról a második faarcú csávó Dezső Tamás: www.youtube.com/watch?v=N05zdOVJD2w
lásd még ugyanőt itt, MCC Budapest Summit on Migration:
www.youtube.com/watch?v=kL6IA63pI9A - itt adott elő Douglas Murray és pl Lánczi András is.
Borhy vastagon benne van a most folyó MTA átalakításban, teljesen látható módon. Emellett nem tartom véletlen elköpéseknek Kövér elvtárs és Freund megnyilvánulásait az ELTE-ről meg a társadalomtudósokról.

Szóval ha valaki annyira aggódik a Corvinus miatt, akkor talán vigyázó szemét az ELTE-re vetheti, mivel ott "a capite foetet piscis".

Péter 2 2019.11.12. 22:18:12

@kemény keleti kommentelő: Giovanni Marradi: Music in Nature

(Kilestem a forrásból.)

komment1 2019.11.12. 22:30:50

@komment1: a másik link nem működik az Alfahír cikkhez Borhy dékánná választásáról. Talán OK lesz:
alfahir.hu/fenyegetes_es_zsarolas_az_elte_btk_dekanvalasztasan?page=1%2C2%2C0

Grrr 2019.11.12. 22:36:03

@Flageolet: Fel lehetne rakni wetransferre?

Flageolet 2019.11.12. 22:41:17

@komment1: A link nálam csak így működik: alfahir.hu/fenyegetes_es_zsarolas_az_elte_btk_dekanvalasztasan?page=1%2C2%2C0
Pár megjegyzés...
1/ 2015-ben a mainál egy fokkal még keményebb legény volt az oktatási jogok biztosa (mára szafaládé lett, hogy finoman fogalmazzam...). Nos, a kapcsolódó oldal szerint (www.oktbiztos.hu/ugyek/indexugyek.htm ) sem a 2015-ös, sem a 2016-os jelentésben sincs nyoma, hogy a HÖK panaszt tett volna az egyetlen helyen, ahol hivatalos nyoma maradt volna a fenyegetéseknek. Nem mondom, hogy Dr. Aáry-Tamás Lajos nem szokott cukiskodni és hogy nem felejt ki néha a jelentésből egy-két vizsgálatot a kis huncut (személyes tapasztalat : -))) ), de azt kizártnak tartom, hogy ha 10 HÖK-ös berongyol hozzá és egyenként bejelenti, mi érte őket, annak nem lenne nyoma valahol.
Szóval, ennyit a HÖK-ről...
2/ Az ELTE az utóbbi két évben elég jól járt azzal, hogy Palkovics "átsegítette" hozzájuk a BME G karát - kérdés, hogy a rektor mit ad cserébe.

Grrr 2019.11.12. 22:43:53

@Flageolet: A legsúlyosabb eseteket a Corvinuson

Flageolet 2019.11.12. 22:48:27

@Grrr: Már gondolkodom rajta egy ideje, miként oldjam meg úgy, hogy az ott maradt kollégáimat ne érje retorzió...mert bizony ismerem a módszereket és nem mindenkinek adatik meg, hogy visszajöjjön a műtőasztalról. Amúgy megkerestem az egyik Soros-ügynökséget (így nevezte/listázta őket a kormány, mit csináljak :-))) ), ők már jelezték, hogy átnéznék az anyagot. Időt kérek...

komment1 2019.11.12. 22:51:19

@Flageolet: nem volt szerencsém Aáry-Tamás Lajoshoz, ellenben volt szerencsém Maróthhoz, Dezső Tamáshoz és Borhyhoz. Emellett ez olyan érvelés, mint amikor adott áldozattól, aki totál alárendelt helyzetben van, kéred számon, hogy miért nem lázadt. Szóval szerintem is ennyit erről.

Amúgy meg nem kell rám hallgatni. Mindezt csak úgy mondom, mint ahogy mondtam tavaly októberben azt, hogy Maróth kapcsán mi várható. Tudod, tök jó lenne, ha végül nem igazolódna be, amire utaltam.

Flageolet 2019.11.12. 22:59:25

@komment1: Nekem kijutott Aáryból (feleslegesen bíztam meg benne, nagy csalódás volt) és sajnos a legmocskosabb HÖK-ösökből is. Ami az alárendeltséget illeti, molesztált hallgatók és oktatók (nők és férfiak, bakker) melletti kiállásaim miatt közvetlen közelről éreztem azt, mit jelent, amikor valakit emberi méltóságában úgy megaláznak, hogy a sírás is már lefojtott - már azt is szégyelli...
Úgy érzem - de ebben valószínűleg a HÖK-kel szemben érzett "örök" düh vezérel - hogy egy szenátusi szavazási nyomásgyakorlás nem éri el a szexuális molesztálás szintjét, és ezért vártam volna el, hogy páran éljenek jogukkal és menjenek el a Szalai utcába.
Úgy gondolom, mindketten Cassandrák vagyunk, szóval sajnos de, be fog igazolódni az ELTE-s sejtés. Én csak annyit írtam, hogy a rektor le van kötelezve Palkónak, és emiatt simán beáldoz egy kart vagy pár intézetet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.12. 23:04:17

@komment1: Az ELTE-n a rezsim egyik ifjú szolgájának doktori védését olajozták meg érdekes módon. többször írtam róla. írtam Dezsőről, azonnal jöttek, hogy ő nagyon nagy ember (bővebben, nem az, de legalább nem nagyon kicsi). ilyet ott még nem láttam, de ha látok, gondolhatod, hogy azonnal meg fogom írni.

komment1 2019.11.12. 23:05:20

@Flageolet: Alapvetően mindegyik hatalmi játék, a molesztálás is lényegében az. Nekem nem kell magyarázni.

komment1 2019.11.12. 23:19:17

@jotunder: hát én meg azért írtam róla, mert ez meg olyasmi, amit én látok. Ez egy kör, klasszikás-keletes-régész, nem olyan nagyon sok ember volt olyan helyzetben, hogy erre így egészben legyen rálátása. Szóval, mint mondtam, igazán örülnék, ha a meglátásaim a jövőre vonatkozóan nem igazolódnának.

komment1 2019.11.12. 23:27:19

@jotunder: hát ja. Úgy látszik, alapjában véve mindenki mindenkivel egyetért.

Flageolet 2019.11.12. 23:31:06

@komment1: Csak azért nem "szeretem" a játék kifejezést, mert az egyik esetnél azzal védekezett az elkövető (sajnos sikeresen), hogy úgyis mindenhez két ember kell, ez csak "játék" volt, és hogy az alattvalói szerepkör felvétele is ennek része, mint egy "szerepjátékban". Úgy elfogadom, hogy a hatalom kimutatásának formája.

Flageolet 2019.11.13. 00:12:01

@jotunder: Most nézem, ehun'e (www.aczelpetra.hu/oneletrajz.html ), ő is Kenneth Rice díjas, mint Bumbika!! Majd'a könnyem kicsöppent, hát megtörtént! És biza', már egyetemi tanár, 2016-tól (Csépe Valéria korszak, ha jól emlékszem :-) ), úgy, hogy a doktori.hu szerint akkor még csak két védett PhD hallgatója volt.
Igen, van az úgy, hogy megelőlegezzük a bizalmat.

furiRosa 2019.11.13. 08:42:05

@Flageolet: Jézusmáriaatyaúristen. "Oktatói-tudományos-szakmai munkájáért elnyerte többek között a European Award for Excellence in Teaching in the Social Sciences and Humanities kitüntetést (Central European University, 2017), a Kenneth Rice Díjat (Budapesti Corvinus Egyetem), az Akadémiai Jutalomérmet (Magyar Tudományos Akadémia), az Év oktatója címet (2012 – Budapesti Corvinus Egyetem) és a Sebők Tamás díjat (Magyar Kommunikációtudományi Társaság)." És akkor nézzük meg eme opuszt, példának okáért a 2. fejezetét, és döntsük el, hogy nyelvészeti és filozófiai ismeretei olvastán sikítófrászt vagy inkább röhögőgörcsöt kapjunk-e. Számomra nehéz dilemma, lehet, hogy feloldhatatlan.

velőtanya 2019.11.13. 08:43:02

A long distance dedication to Kettes:
"Magyarországon különösen érdekes eset Matolcsy Györgyé, mondta Orbán Krisztián. Kevés embert hülyéztek le annyiszor, mint őt. De ő volt az adócsökkentés első nagy harcosa Magyarországon, és a 2013-ban induló kamatcsökkentés miatt is le lett hülyézve, aztán most már ott tartunk, hogy igaza volt, pont.
Fontos tünete a gondolkodásunknak, hogy Matolcsyt tárgyalópartnerként sem vették komolyan. Pedig benne legalább megvolt az intellektuális bátorság, hogy ellentmondjon az uralkodó gondolkodásnak."
g7.hu/podcast/20191109/orban-krisztian-husz-evig-lehulyeztek-mindenkit-aki-nem-ertett-egyet-veluk-most-nehez-hinni-nekik/
(annyiból érdekes, hogy ezt az Orbánt szokás volt hájpolni nem nerista körökben is)

Wolff 2019.11.13. 08:52:36

@velőtanya: Bizony, itt a blogon is nagy rajongója van, maga jotunder! :)

Lajszlo 2019.11.13. 09:44:33

@Flageolet: Nem értem, hogy miért rugózol ennyire ezen a védett PhD-hallgatók száma dolgon. A két védett PhD-s a műszaki osztályon is elég lenne a nagydoktorihoz. Másrészt a doktoranduszok számára nem nagyon van az embernek ráhatása. Például nálunk az egész területünkön nincs elég doktorandusz, mert a 140 nettót kiröhögik a végzősök.

Flageolet 2019.11.13. 09:45:58

@furiRosa: Ugyan már elvtárs!!! Van ISBN száma? Van. Leadtak köteles példányt az OSZK-ba? Biztosan. Van benne színes ábra? Három is!!!
Csak semmi betartás! Kitartás!

Flageolet 2019.11.13. 09:47:41

@Lajszlo: A Corvinusra ez nem állt meg, mindig volt bőven hallgató, stpendiumos meg dögivel. Aláírom, hogy terület- és egyetemfüggő, de a BCE-n ez sosem volt probléma.

Lajszlo 2019.11.13. 09:57:56

@Flageolet: Azt akkor sem értem, hogy a két védett doktoranduszt miért keveselled, ha egyszer a nagydoktori követelményekben is ennyi áll (a műszaki osztálynál legalábbis, a hölgy témájáról fogalmam sincs).

furiRosa 2019.11.13. 10:08:19

@Flageolet: Sőt, háromszor is bevitte az mtmt-be, különböző formátumokban. Biztos, ami biztos.

tort49 2019.11.13. 10:18:30

Már az MTA folyóiratában is elismerik az "új tudományterületet", a 2018-as kötet ismertetésével (Aczél Petra – Csák János – Szántó Zoltán Oszkár szerkesztők: Társadalmi jövőképesség – Egy új tudományterület bemutatkozása):
mersz.hu/hivatkozas/matud_f31247#matud_f31247

"Alapmunka született, mely megújítja, kibővíti a társadalmi megismerés módszertanait. Holisztikus és multidiszciplináris, jól használható elméleti keretrendszert és módszertant ad a jelent és a jövőt megismerni, illetve befolyásolni vágyó szakemberek kezébe."

A bemutatás szerzője docens a Corvinuson.

Flageolet 2019.11.13. 10:23:16

@Lajszlo: Azért, mert a Corvinuson tucatjával (a *t, három tucatjával) lehetett felsorolni olyan adjunktusokat és docenseket, akik oda-vissza verik a hölgyet publikációban és doktorandusz-számban, de "lojalitás" hiánya miatt soha az életben nem juthattak odáig, hogy akár csak felmerüljön a nevük egyetemi tanári címhez. És akkor csak a nőkről beszélek.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.13. 10:44:20

@Flageolet:

Komcsik idején az elvtársnőkre ( de csak rájuk, szóban forgókra, és jelenlegiekre már nem járja )volt egy szólás. Kinek milyen a puncija, olyan lesz a funkcija.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.11.13. 10:57:16

@látjátok feleim szümtükkel:

építő jellegű kritika, természetesen nem megkérdőjelezve a Párt útjának helyességét, és Kádár elvtárs alapvető jószándékát.

kemény keleti kommentelő 2019.11.13. 11:21:55

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: ...Hiba volt megmételyezőkről írni, de vannak még hibák, elvtársak. És Freund Tamás a felcsútról kijelölt utód, úgyhogy még van idő a karaktere fölépítésére. Majd krumplit osztogat. Az mindig bejön.

Flageolet 2019.11.13. 11:40:16

@látjátok feleim szümtükkel: Én itt konkrétan arra gondoltam, hogy ki mit kinek néz el, ki mit nem tesz szóvá, ki kiért/miért nem áll ki, ki mikor hallgat. "Hallgatni arany, pont harminc ezüstöt ér", énekli a Honeybeast, és mennyire igaza van... (www.youtube.com/watch?v=uwpCqJf3kmU )

ATCG 2019.11.13. 13:14:10

@látjátok feleim szümtükkel: Király István naplójában egy -az írók között baráti társaságban - közszájon forgó megjegyzésről ír, miszerint egyes írófeleségeket-szeretőket, vagy éppen költőnőket (Kozmucza Flórát és másokat) irodalmi vándorserlegként emlegettek.
Király csak lejegyezte ezt magának. Egyáltalán nem helyeselte ha a hozzá betérő művészek tartalmas viták, beszélgetések helyett pletykálkodással rabolják az idejét.
Ez a mindenkori magyar macsótársadalomra egyaránt igaz, nemcsak a Kádár-korszakra. Igaz az sem ment minket, ha azzal védekezünk, hogy ez a jelenség még a világ nagyobbik részérn is fennáll.
Polgár Zsuzsa egy minapi interjújában aztt mondja volt olyan győztes partija, ahol a legyőzött férfi nagymester a parti végén ráborította a sakktáblát, mert nem hitte el, hogy vesztett.
Nagyon kevés az olyan eset, ami például- azt hiszem - egy német, vagy lehet hogy délamerikai bajnoki meccsen történt. A bíró nő volt. A meccs valahanyadik percében lefújt egy szabálytalanságot és azonnal a zsebéhez nyúlt. A szabálytalankodó játékos a képernyőkről jól ismert gesztusokkal (könyörgésre nyújtott kar, bocsánatkérő hitetlenkedő arc) futott oda a játékvezetőhöz, azt hitte lapot fog kapni. Mire odaért a bírónő egyy frissítőkendőt előhúzva megtörölte az arcát, és a szabadrúgás helyét mutatta, miközben rámosolygott a rárohanó játékosra és az is vissza rá.
Ugyanez magyar pályán: Kaszinós Gyuri csapatának vesztes meccse után az MLSZ-t támadja, mert mint nyilatkozta nem lehet ostoba döntésekkel gátolni a magyar futball fejlődését (és ez a kitétele arra vonatkozott,hogy a szövetség az adott meccsre női bírót küldött).

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.11.13. 13:29:54

@kemény keleti kommentelő:

Lovász másfél éve azon tűnődik, le kellett volna-e mondani, Pokorni tíz éve tűnődik, hogy most akkor ez lopás, vagy csak ügyesen pályázik a Tiborcz Pityu. komoly emberek, komoly kérdések.

Flageolet 2019.11.13. 13:42:34

@furiRosa:
1/ Nincs ezzel semmi baj. Tökéletes habilitált docens kategória. Majd ha publikál meg lesz több végzett PhD hallgatója, majd sorba állhat az egyetemi tanári címért. Jaj, bocsánat, már van neki. A pitlibe. Akkor talán kiállhatna a kolléganőiért, akik soha nem lesznek azok.
2/ Amúgy elkezdtem összevetni a többi nyertessel (ctl.ceu.edu/news/recipients-european-award-excellence-teaching ), de az első kettő nő (Dr. Georgina Blakeley és Professor Katharine Sarikakis) után abbahagytam. Nos, hozzájuk képest Aczél Petra a kanyarban nincs a Scopus szerint.
Hagyjuk.

lmate 2019.11.13. 18:49:46

@látjátok feleim szümtükkel: Ja, nem tudtam nem felkiáltani, amikor ezt olvastam: "Például még ma sem tudom, nem kellett volna-e másfél évvel ezelőtt lemondanom, tiltakozásul a törvény ellen, ami elvette az Akadémia finanszírozását, majd a kutatóhálózatot.", hogy "De, László, legalább így utólag egyértelműnek kellene lennie: k*rvára le kellett volna, de legkésőbb most nyáron." További részletek, hogy erről mit gondolok, egy korábbi ÖV cikk alatti hozzászólásomban: orulunkvincent.blog.hu/2019/08/03/az_egyetemeken_nem_folyik_kutatomunka_felfogokrobbanniposzt/full_commentlist/1#c37505722

lmate 2019.11.13. 18:54:24

Mindenesetre talán az sem érdektelen körülmény, hogy ezt az interjút a Népszavának adta.

lmate 2019.11.13. 19:23:15

Bmeg, felrobbanok. Abban a témában, hogy mi kéne ahhoz, hogy Budapest a régió tudományos fővárosa legyen, ezt bírja mondani, mint legfontosabbat: "Igaz, még fejleszteni kell az infrastruktúrát, kellene egy komoly kongresszusi központ". Ezen már a fent idézett hozzászólásomban is hőzöngtem egy korábbi, 168 órás interjúja kapcsán. Ott felidézett egy beszélgetést, ahol rajta kívül ott volt Orbán, Balog Zoltán (akkori miniszter) és Pálinkás József (akkori NKFIH elnök), és ahol "szó volt arról is, hogy kellene egy komoly, modern kongresszusi központ". Tehát akkor még csak annyit állított, hogy "szó volt róla", ebbe még sok minden belefér azzal kapcsolatban, hogy az ő viszonya pontosan mi is ehhez az ötlethez. Na de most aztán nincs kétség, mert ő maga hozza elő mint A problémát. Tényleg addig terjed a horizontja, hogy komolyan azt gondolja, hogy ez a legfontosabb ahhoz, hogy Budapest "a régió tudományos fővárosa legyen", és ezért csak ezt említi mint az egyetlen még kipipálandó dolgot, mert különben aztán már tényleg itt a kánaán? Vagy még most is annyira szervilis, hogy próbál Orbánék kedvében járni azzal, hogy szajkózza ezt az ötletet? Egyik lehetőség szomorúbb, mint a másik. Nem azt kellett volna mondani (tényleg, most már úgy is tétnélküli), hogy ahhoz, hogy Budapest a régió tudományos fővárosa legyen, elsősorban az kéne, hogy a CEU ne menjen el (vagy jöjjön vissza), az intézethálózatot meg gyorsan adják vissza az MTA-nak -- és azután lehet bármi másról beszélni.

Az a bántalmazott nő jut eszembe, akit rendszeresen ver a férje, úgyhogy megpróbál szépen rendet tenni a lakásban, és még az ablakot is kipucolja, hátha akkor majd jobban fogja szeretni azaz agresszív állat. Surprise: nem fogja, és még jól meg is veri megint.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.11.13. 19:28:00

Nem ez a Csák privatizálta a Design Terminált robinmastersestül-mindenestül?

Flageolet 2019.11.13. 20:20:34

@lmate: Az őszinte és naiv emberek a Lovász által átélt helyzetben sokk alá kerülnek. Ez komoly, és nem védelemnek szánom, csak közlöm, mint szomorú megfigyelést. Nem csodálkoznék, ha befigyelne neki egy infarktus vagy stroke még a decemberi közgyűlés előtt. Olyan darálóba került, amelyre nem volt felkészülve, egy g*láda Palkovics és egy árulószagú Freund között. Hiszek abban, az utolsó pillanatig azt gondolta, hogy ha más nem, KÁder János megfogja a dolgot és elküldi az Alkotmánybíróságnak, ha másért nem, akkor azért, mert a g* Palkovics ki*a a húgát a KLIK éléről.
Nem így történt, és nem mondom, hogy nem láthatta volna előre (Corvinus és CEU, két nagyon közeli példa). De mint ahogy ezzel kezdtem, őszinte és naiv. Magyarországon ez halálos kombó.

Grrr 2019.11.13. 22:20:04

@lmate: Budapest már ma is a Kárpát-medence tudományos központja szerintem. Feladat kipipálva! Merjünk nagyon lenni!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.11.13. 22:34:13

@jotunder: Nem vagyok pszichológus, szóval csak kérdem, hogy az nem egy Matolcsy-jellegű pénz- és agymosoda?

@Grrr: Kb.

netukki 2019.11.14. 09:51:27

A Corvinus hungarikumtanára megmérte: 15-21 százalék a hallgatók magyarságtudata - 444

Lesújtóan nyiltakozott a hallgatók tudásszintjéről és magyarságtudatáról a Demokrata hetilapnak Tózsa István professzor, a Corvinus Egyetem „hungarikumok és nemzeti örökségtervezés” című tárgyának tanára. Tózsa (aki a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen is tanít) azt tapasztalja, hogy a diákoknak alapvető hiányosságaik vannak, olyan mértékben, amit korábban elképzelhetetlennek tartott.

„Egy 21 százalékos kognitív nemzeti indentitás nem szükségszerűen tartja vissza a hallgatót attól, hogy egy magát határozottan nemzetinek deklaráló kormány ellen - és ne mellette - tüntessen. Ez komoly akadálya lehet a a magyar kormány tudatos nemzetállam-építési és - erősítési politikájának. Egy átlagos hallgató, aki adott esetben a Corvinus Egyetem előtt csatlakozik a többiekhez, hogy a magyar kormány ellen tüntessen, átlagosan egyötödnyi tudással rendelkezik és négyötödnyivel nem rendelkezik azzal kapcsolatban, hogy mitől magyar a magyar.”

444.hu/2019/11/14/a-corvinus-hungarikumtanara-megmerte-15-21-szazalek-a-hallgatok-magyarsagtudata

Kicsit még macerás a magyarságmérés. Itt az ideje egy korszerű magyarságtudatmérő műszer innovatív kifejlesztésének (figyeltek, Kásler és Palkovics?), ami megfelelő szenzor és mobilapplikáció segítségével azonnal riasztja a csendőrséget, ha a közelben alacsony magyarságtudatot észlel. Ezzel még a kínaiakat is megelőznénk, akiknek óriási számítógép kapacitásra és térfigyelő kamerák millióira van szükségük, hogy pontozzák az alattvalók párt- és államhűségét.

Flageolet 2019.11.14. 10:33:48

@netukki: Ez ennél sokkal gázabb. A fickó a 444-cikkben bevallja, hogy az órán nyíltan aktuálpolitikai példákkal áll elő, nyíltan kormánypárti oldallal. Ez a BCE-n szigorúan tilos, fegyelmi jár érte.
Remélem, Pavlik klarissza kirúgja a p*ba meg a vérbe. Ennek töredékéért idéztek be oktatókat rektorhelyetteshez.

kemény keleti kommentelő 2019.11.14. 10:34:39

@netukki: Viszont szerintem feltűnően nagy volt az előrelépés magyarságtudatban az elmúlt 10-13 évben.
2006-ban még országszerte és a fővárosban tömegek tüntettek a magyar kormány ellen. Hogynemondjam, kétmilliósra tehető a Kossuth-téri magyarságukban kihívásokkal küszködők száma a magyarkormányellenes fidesztüntetésen.

Istvan Janos Tóth 2019.11.14. 10:41:33

Ez egy ó hír. A Corvinus vezetése végre megmutatja, hogy mi a tudomány, és milyen konferenciákon kell az oktatóknak részt venni, hogy az egyetem nemzetközi híre erősödjön.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.14. 11:21:23

@netukki: ez azert kicsit hasonlit arra, amikor valaki eloadast tart a Nemzetiszocialista Nyari Egyetemen es kozben megdug egy struccot.

Zsubor 2019.11.14. 11:44:56

Az a baj veled, jótündér, hogy nem tudsz örülni az unortodox magyar tudomány sikerének. Mikor volt olyan utoljára, hogy egy teljesen új diszciplínát adott ez az ország a világnak? Végre valamiben nem mások után kullogunk, hanem diktáljuk a tempót. Én Orbánék helyében az egyetemeket, a gyárakat és az össze médiát ráállítanám a nagyüzemi jövőképesség-termelésre. És a Corvinus helyében lobbiznék, hogy az olimpiai sportágak közé is felvegyék...

ATCG 2019.11.14. 19:10:51

index.hu/techtud/2019/11/14/hungarologia_alapmuveltseg_magyarsagtudat_tozsa_istvan_nemzethalal_z_generacio/
Tózsa itt Tózsa ott, mi is lenne belőlünk-nélkülük?!-még meghalunk a végén, mint ország...

ATCG 2019.11.14. 19:14:01

@furiRosa: a BME-hez közeli falfirka nótájára:
Summa cum laude-Unicum laude-Hungaricum laude

wulfer 2019.11.20. 08:26:57

Földesi Péter - jobb napokat is megélt - rektor és Palkovics az el-borkaizásban úgy tűnik nagyon egyetért, - lásd még Győrben a Corvinus magánosítási irányvonal:
index.hu/belfold/2019/11/20/a_gyori_egyetem_is_kikerulhet_az_allami_fenntartasbol/
444.hu/2019/11/20/ujabb-egyetemet-privatizalhatnak-a-corvinus-utan#comments
Boldog karácsonyt mindenkineki, - mert jön megint a Jézuska valakiknenk.

Flageolet 2019.11.26. 13:19:05

@jotunder: Bocsánat, de ez akkora magas labda...:
A HVG idézi (hvg.hu/itthon/20191126_Megszuntetik_a_karokat_a_Corvinuson) a Corvinus Online blogot. Ráléptem, és rákattintottam a "Tudomány" fülre.. :-)))))
Az eredmény magáért beszél:
corvinusonline.blog.hu/tags/tudom%C3%A1ny
Ez mekkora buli!!!!!!!!

Bolygó Hollandi 2019.11.26. 15:46:12

@Flageolet: Az oktatási rektorhelyettes szerint "A kutatási tevékenységgel is felzárkóznánk a világszínvonalhoz. Mennyiségi és minőségi szempontból is el kell érni a nemzetközileg kívánatos szintet, meg kell duplázni a Q1-es és Q2-es publikációink számát."

Meg tudná nézni valaki, hogy miként viszonyul a jelenlegi Corvinus Q1-es és Q2-es publikációk száma a "világszínvonalhoz"? A duplázás mire elég?

Lehet, hogy a Tudomány fül alatt még nincs semmi megjeleníthető, de foci és női kézilabda viszont már van az Aktuális alatt, hátha a Gazdi véletlenül ránézne az oldalra :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.26. 18:30:39

@Bolygó Hollandi: Tipikusan nem olyan nagyon nehez megduplazni a Q1-esek es Q2-esek szamat... Sot, megszazszorozni sem olyan rettenetesen bonyolult.

Bolygó Hollandi 2019.11.26. 18:43:41

@jotunder: Igen, olyasmi rémlett, hogy hozzáadni nehezebb lenne, mert egy speciális halmaz számosságát leíró szám ezen évezred termése ;-) De gondoltam rákérdezek, ha már az oktatási rektorhelyettes úr ezt tűzte ki célul.

Flageolet 2019.11.26. 23:02:42

@Bolygó Hollandi: @jotunder: Igen, a rektorhelyettes úrtól fáin kis elszólás volt ez. Persze, meg fogom nézni a héten, mit is akart valójában mondani. A korábbi évek alapján most így öl/miatyánk mértékegység átváltás után azt tippelem, hogy a Scopus szerinti kb. 200 tavalyi cikkükből olyan 70 lehet Q1 vagy Q2. Most hagyjuk azt a finomságot, hogy a WoS és a Scopus nem fedi egymást teljesen ill. hogy BCE cikk-e, ha 87 szerző közül egy BCE-s.

közösperonos átszállás 2019.11.27. 11:36:21

@jotunder: "Sot, megszazszorozni sem olyan rettenetesen bonyolult. "

Kivéve, ha nulla volt, mert akkor azért annál valamivel nehezebb. :-)

seol 2019.11.27. 11:45:38

@közösperonos átszállás:

Izé, miért nehezebb (és minél) a nullát megszázszorozni? :)

Grrr 2019.11.27. 12:46:48

@seol: Szerintem is erre gondolt jotunder :D