Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Örül-e Vincent az óballer nyomulásnak? (nagyonrövidposzt)

2019.11.10. 12:15 | jotunder | 135 komment

 

      Nem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9715299964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kemény keleti kommentelő 2019.11.10. 19:16:45

@Barkalot: Na, majd meglátjuk reggelre. Hogy mennek az időközik.

Bogomil 2019.11.10. 19:35:45

@jotunder: Az előző kommentemmel @Counter: hozzászólására akartam reahálni, viszont nem vettem észre, hogy a "Válasz erre" linkre nem kattintottam rá elég erőteljesen. Közben írhattad Te a választ az én korábbi kommentemre, és ezt csak most vettem észre.
Amúgy - ahogy Vincent - én sem örülök, hogy éppen őket kellett pozíciókba jelölni, tenni, csak sajnos most ennyi tellett, káderszempontból is teljesen ki lett véreztetve az ellenzék az önkormányzatok vonatkozásában 2006, s úgy általában pedig 2010 óta. Persze ebben ők is nagy mértékben hibásak, azt a koordinációt már 2014-ben elő kellett volna állítani, és akkor egy kiegyensúlyozottabb politikai világ lenne Magyarországon.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.10. 19:43:37

@látjátok feleim szümtükkel: ez amúgy egy töprengésre késztető komment. Mert ugye van a szájíz, hogy milyen nevek bukkannak fel nagy hirtelen máris, de van mellé ennek a pár mondatodnak egy kemény igazságtartalma is.
A kontroll a nagyon fontos, azt hiszem. Az, hogy odafigyeljünk, és ha ők egy hülyeség után nem korrigálnának, akkor tegyük meg mi. Én megmondtam, 2022-ben számomra nem lesz kisebbik rossz, nincs több megalkuvás senki kedvéért.

Pelso.. 2019.11.10. 19:51:25

Nem, de inkább, mint.

Mellesleg ez az óballer nyomulás elhanyagolható, nem is mérhető ahhoz képest, amiket a fidesz művelt anno (minden alkalommal) a mihaszna aparátcsikok és a pereputty pozicionálásával, a közigazgat

Pelso.. 2019.11.10. 19:58:40

Tehát:
Nem, de inkább, mint.

Mellesleg ez az óballer nyomulás elhanyagolható, nem is mérhető ahhoz képest, amiket a fidesz művelt anno (minden alkalommal) a mihaszna aparátcsikok és a pereputty pozicionálásával, a közigazgatásban, közéletben, állami cégeknél, mindenhol.

Bogomil 2019.11.10. 20:04:04

@Mogorva (): Én még fontosabbnak tartom, hogy senkinek se adjunk gyakorlatilag korlátlan és ellenőrizetlen hatalmat. Bár azt nem tudom, hogyan lehetne ezt kizárni...

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.10. 20:09:19

@kemény keleti kommentelő: az a lehetőség számomra elszállt. Maradok. És igazából pontosan úgy élek itt, mint aki nem alkuszik meg.

kemény keleti kommentelő 2019.11.10. 20:09:35

@Bogomil: ...De már adtunk... Ez elvégeztetett.
Hogy egy korlátlan és ellenőrizetlen hatalmat, ami már tíz éve uralkodik, hogyan lehetne korlátok közé szorítani és ellenőrizni ?
Ez a kérdés.

kemény keleti kommentelő 2019.11.10. 20:12:58

@Mogorva (): Tudtam, hogy rosszul írtam . Azt akartam kérdezni, hogy indulsz a választásokon magad is ?
Merthogy az ember magában a legbiztosabb, ha megbízhatóságról van szó.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.10. 20:14:22

@Bogomil: én ezért örültem, hogy ráégett Horváthra a fene nagy lendülete. Azt hiszem, ezt csak így lehet csinálni, hogy egyesek odafigyelnek, mások pedig a hírek hallatán kellőképpen felhördülnek, és nem százalékokat meg esélyeket számolgatnak, hanem valamiféle elvekhez ragaszkodnak.
Muszáj lesz valamiféle sajtót életben tartanunk, azt hiszem.

Bogomil 2019.11.10. 20:15:06

@kemény keleti kommentelő: 2022-ben ezt ne ismételjük meg, ha lehetséges... @Mogorva (): is 2022-ről beszélt, ha jól értettem. Persze azt én is tudom, egyáltalán nem biztos, hogy lehetséges változtatni a jelenlegi keretek között, azaz választásokkal.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.10. 20:15:35

@kemény keleti kommentelő: soha, engem befeketíteni és ellehetetleníteni kábé ujjgyakorlat lenne :-D

aronsatie 2019.11.10. 20:21:07

Alig van olyan, hogy újballer, majdnem minden óballer, ami nem Fidesz. Ez van. Náluk kevésbé már csak újjobber van, helyette vannak ezek a fasisztoidba oltott bolsevikok.

kemény keleti kommentelő 2019.11.10. 20:22:54

@Mogorva (): Ahogy engem is. Ezért nem vagyok abszolútista. Megelégszem egy szokványos többpártrendszerrel, amiben leválthatók a politikusok.
Nem is kell örökre leváltani őket. Sosem voltam haragtartó.
Lehet mondjuk Orbánnak tíz év szentilona az egész brancsával együtt. Még a pártot sem oszlatnám fel alkotmányos rend felforgatása miatt.
Kisebb kihágásokért meg öt év, mondjuk.

Bogomil 2019.11.10. 20:24:00

@Mogorva (): Szerintem nem volt teljesen igazságos, amit Horváth Csaba kapott - mellesleg van egy sejtésem arról, hogy ki, miért és hogyan érte el a balhé kitörését -, de én is örülök, hogy a demokratikus/baloldali értélrenddel amúgy szimpatizáló sajtó keményen ellenőrzi az úgymond "mieinket" is. (Az egyébként már önmagában komoly eredmény, hogy ez mostanra minden normálisan gondolkodó ember számára kiderülhetett. )
És persze ezt a helyzetet az ellenzéki politikusoknak is tudomásul kell venniük, és megfelelően fel kell készülniük rá.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.10. 20:33:44

@kemény keleti kommentelő: úgy néz ki, Jászberény is kiosztott egy sallert A Rendszernek.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.10. 20:38:22

@Bogomil: ez valahogy úgy van, hogy ha az ember zsebéből állandóan kilopják a tárcáját, akkor már szúrósan néz arra is, aki csak a vállát simogatná meg. Horváth majd feldolgozza magában, hogy miért kapott mit, és esetleg tettekkel győzi meg a szemlélődőket arról, hogy tévedtek. Rajta múlik, nem máson.

Bogomil 2019.11.10. 20:42:30

@Mogorva (): Ezzel teljesen egyetértek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.10. 20:45:53

@Mogorva (): erthetetlen. 14 szavazattal gyozott oktoberben az ellenzeki jelolt, most meg 2500 szavazat a fo'rja.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.10. 20:48:28

@jotunder: nem olyan érthetetlen ez, inkább elmesélni nehezebb.

Barkalot 2019.11.10. 20:50:05

@jotunder:

Budapestről nézve ugye milyen furcsa, hogy az ellenzéki szavazó egyáltalán nem foglalkozik azzal, hogy a jelölt DK-s-e MSZP-s, vagy Jobbikos, ha a fidesz buktatása a cél? Az ideológiai kérdések nem számítanak.
2018-at simán behúzta volna az ellenzék, ha összefogtak volna mindenhol.
Az ellenzéki szavazók nem utálják egymást, hiába akarja a fidesz összeugrasztani őket.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.10. 20:58:31

@Barkalot: ezerhetszaz kilometerre vagyok budapesttol legvonalban, autoval tobb mint ketezer.

kemény keleti kommentelő 2019.11.10. 20:59:45

@jotunder: Volt sansz, hogy a megvalósult győzelmektől többen vérszemet kapnak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.10. 21:05:48

@Barkalot: engem egyaltalan nem erdekelnek az ideologiai kulonbseget, pl. mert en nekem nincs ideologiam. nincs, igy alakult. nem orulok bizonyos emberek nyomulasanak, ennyi az egesz. horvath csabanak ugy altalaban nem orulok, de pont a valasztasok idejen zugloban jartam, oszt rászavaztam. és ma is így tennék, csak nem örülök neki.

Pelso.. 2019.11.10. 21:20:24

@Barkalot: Kétlem, hogy az ellenzék simán behúzta volna 2018-at.
Még ha meg is valósult volna a kétségtelenül szükséges összefogás, szerintem az önmagában nem lett volna elég a fidesz taroló migráns propagandája és kampányt finanszírozó korlátlan anyagi forrásai ellen. Meg aztán az informatika azon a napon akár többször is lefagyhat, lesz még ilyen.

Wertkritik 2019.11.10. 21:26:44

Na de miert "baller" egy neolib, 'igazi' baloldalisaggal koszonoviszonyban sem allo (ex-)politikus? Mondjuk egy Corbynra lehet mondani azt, hogy "(o)baller". De egy Horvath Csabara? Please...

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.10. 21:49:16

@Bogomil: "egyáltalán nem biztos, hogy lehetséges változtatni a jelenlegi keretek között, azaz választásokkal"

Mondjuk ezt lassan ideje lenne rém határozottan eldönteni, mert stratégiailag kicsit sem mindegy, hogy az ember tartalék tollat készít be a belső zsebébe, vagy elhajításra szánt nehéz fejszét köszörül. Ez utóbbihoz még korongot is venni kéne, tehát nagyon fontos eldöntendőről van szó.

Bogomil 2019.11.10. 22:00:51

@Mogorva (): Erre talán a Fidesz közeljövőbeli cselekedeteiből fognak tudni következtetni komoly elemzők -- mindenesetre én azt szeretném, ha megoldható lenne a redemokratizálás erőszak nélkül.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.10. 22:12:43

@Bogomil: +1, +100, mert én bazira ezt szeretném, egyszer már írtam is erről valamit, de szerencsére egyre jobban felejtek.
Viszont az, hogy most megint Török Gáborra kell várnom, az lesújtott ;-) :-D

velőtanya 2019.11.10. 22:31:34

@jotunder: Az összes megismételt helyen jobb eredményt ért el az ellenzék, mint októberben. Szekszárdon mind a két körzetben az akkorinál nagyobb fölénnyel nyertek (és így maradt az ellenzéki többség a testületben) - kár, hogy a polgármester-választást nem ismételték meg, mert azt is megnyerte volna a meghurcolt középiskolás srác apja, ami szép szimbolikus győzelem lehetett volna - Komlóm pedig a fideszes polgármester nyert ugyan, de kisebb előnnyel, az egyéni körzetben viszont fordított a momentumos, és így még nagyobb a fölény a testületben. (Ezen kívül októberhez képest elbukott a fideszes több kisebb településen is).
A jászberényi számok mondjuk tényleg durvák (3900 helyett 8400 szavazatot kapott az új polgármester, vagyis több mibt a dupláját), de az a hipotézisem ezen a kis mintán igazolva létszik, hogy a fidesz elverésének lehetősége többet számít most, mint a csalódottság afelett, hogy Niedermüller Péter kettővel több alpolgármestert nevezett ki a hetedik kerületben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.10. 22:32:42

@Wertkritik: mi félszavakból is értjük egymást. tudjuk, mi az óballer szó jelentése.
corbyn valóban baloldali, tönkre is fogja vágni a munkáspártot.

ámbátor 2019.11.10. 22:41:07

@jotunder: mielőtt vagy miután Nagy Britannia is tönkrevágódik?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.10. 22:45:42

@ámbátor: a munkáspárt gyorsan ki fogja nyírni magát a választási vereség után (bojo hülyére fogja nyerni magát). az ország pedig csak meglesz valahogy. azért az a deal mégis csak egy deal, jobb mint a semmi. szerintem ez az egész brexit hülyeség, ahogy van, de ki kérdezett engem.

velőtanya 2019.11.10. 22:52:14

@velőtanya: Ehhez mlg annyit, hogy Szijjártó a héten belengette Jászberényben, hogy az Electrolux-elbocsátások hatását - ami ott tényleg kardinális kérdés - enyhítené a kormány, ha... aztán lett, ami lett.

Hálátlan Gazember 2019.11.10. 23:25:38

Egyébként nem tartozik szorosan ide, de megmondom, hogy mi lesz, és jól el is teszem a linket, hogy majdénmegmontamozhassak, szóval az lesz, kedves gyerekek, hogy a következő országgyűlési választás előtt a fidesz jól visszahozza a kétfordulós választást. Lesz nagy kapkodás, meg hű, meg há, meg minden egyéb is, és a viktor halkan kuncog majd a (kövér) bajusza alatt.

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.11.11. 00:13:00

@Hálátlan Gazember: nem sok mindent kell erőlködnie, azt hiszem, mert ez az őszi összefogás parlamenti választásos kiadásban már nem fog működni. Még eléggé messze van az egész, de szerintem már most esélytelen a dolog. (emberekre alapozott vélemény)

kemény keleti kommentelő 2019.11.11. 05:02:57

@velőtanya: Mostmár izgalmas, hogy fél év múlva mi lesz Győrben. Már az is izgi, hogy milyen lesz a felállás. Jobbik ugye kuka.

aritus 2019.11.11. 06:08:24

@Hálátlan Gazember: miért hozná vissza a kétfordulós választást? Hiszen az egyfordulós garantálja neki leginkább a kétharmadot. (persze szükséges hozzá a többi sumákság is, mint megbuharált választó körzetek, számolatlan közpénz, megszállt média stb)
Az ogy választás azért is lesz sokkal nehezebb, mert ott az átrajzolt körzetek jobban érvényesülnek. Városi körzetekhez falusi körzeteket csaptak hozzá. És az a mostani választásból is látszik, minél kisebb egy település annál jobban kiszolgáltatott a kormányzatnak, annál inkább nincs másik alternatíva a fidesszel szemben.

OoOoOo 2019.11.11. 06:21:54

@kemény keleti kommentelő: radikális szélsőantiborkaizmus + előválasztás :-)

Melchi Zadok 2019.11.11. 06:53:50

@Mogorva (): Én megmondtam, 2022-ben számomra nem lesz kisebbik rossz, nincs több megalkuvás senki kedvéért.

Igy 2019 vegere igazan rajohettel volna, hogy a kis magyar demokraciaban nincs olyan, hogy jo valasztas, lassan 30 eve csak a kisebbik rossz az EGYETLEN opcio.

Bogomil 2019.11.11. 07:35:38

@velőtanya: Kisberényben a volt polgármester, aki 2014-ben, függetlenként indulva több mint 50%-ot kapott, tegnap - immár fideszes jelöltként - összesen 3 szavazatot szedett össze...:-))
A jászberényi eredmény valóban egy lélektani gát leomlását jelzi; az emberek kezdik elhinni, hogy a Fidesz leváltható, s ezzel a hatalmi monopólium eltörölhető. Kiderült továbbá, hogy - legalábbis a városokban - a Fidesz nem tud az összes választó 25%-a fölé menni, most is szinte csak pontosan annyi voksot szerzett, amennyit októberben, pedig bizonyára igen sokat tett bele a kampányba.Eközben az ellenzék úgy plusz 2500 szavazatot szerzett - 1000 pedig abból jött, hogy a másik két jelölt (főként a volt szdsz-es, valamikori polgármester, a most függetlenként induló Magyar Levente) korábbi támogatóinak jelentős része taktikai alapon átszavazott.

Hálátlan Gazember 2019.11.11. 12:53:32

@aritus: az egyfordulós addig biztosította a kétharmadot, ameddig volt egy csomó veszekedő kis balos párt, akiket ezzel rákényszerített, hogy előre terítségk a lapjaikat, és akik erre nyilvánvalóan nem voltak hajlandóak vagy képesek. Az egész megvalósult ellenzéki összefogásnak ez a legfontosabb mozgatórugója, hiszen ha lett volna két forduló, ráérnek később is egyezkedni.

Ha viszont visszajön a két forduló, akkor elég, ha egy párt gondolja úgy, hogy elég később egyezkedni majd, mert abból többet nyer (pl: Jobbik, DK) és máris borult az összefogósdi. Ha borul az összefogósdi, akkor hiába szerzi meg 2 párt mondjuk a szavazatok többségét, a fidesz simán lehet 2/3-os vagy abszolút többséges (egyébként ez 2010 előtt is pontosan így volt).

közösperonos átszállás 2019.11.11. 14:08:03

@Hálátlan Gazember: Ez nem klappol. Az első forduló után lehet számolgatni, hogy kivel és hogyan és miért cserébe, és ha nem egyeztetnek, a nép attól még ennyit csak ki tud számolni. Látod, a megismételt választásokat tekintheted második fordulónak.

A Fidesz konkrétan nem nyerne semmit azzal, hogy megint kétfordulós lenne a választás.

ámbátor 2019.11.11. 14:12:05

@Hálátlan Gazember: Ha a fidesz elsö fordulóban 50% fölött van, akkor nagyjából mindegy. Ha 49 vagy az alatt, akkor viszont megspórolta az elsö forduló az elöválasztást az ellenzéknek. Második fordulóramarad a helyben legerösebb ellenzéki párt és mindenki átszavaz arra.
Persze ha gecik akarnak lenni és mért ne akarnának, akkor azt mondják pl, hogy a legjobb három jut a második fordulóba, de az ellenzék még mindig visszaléptethet mindenkit a helyben legerösebb ellenjelöltön kívül.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.11.11. 14:24:41

@ámbátor: Én meg hasraütésből azt mondanám, ha a Fidesz javát keresném, hogy lehessen töredékszavazatot vinni az elsőből a második fordulóba.

közösperonos átszállás 2019.11.11. 14:26:21

@Counter: "hogy lehessen töredékszavazatot vinni az elsőből a második fordulóba."

Mondjuk azért ilyen már tényleg nincs, hogy valakinek a szavazatát kétszer számoljuk.

(Persze nincs, de attól még lehet!)

ámbátor 2019.11.11. 14:36:45

@közösperonos átszállás: "Ha szeretnéd tudni, mi fog történni, gondolj a lehető legnagyobb szemétségre, amit ki tudsz nézni belőlük, szorozd meg kettővel, és még így is csodálkozni fogsz."

ámbátor 2019.11.11. 14:39:38

Meg persze olyat is lehet (nem!), hogy ha az elsö forduló nyertese több mint 5%-ponttal nyer, akkor nincs második forduló, akkor se, ha nem érte el az 50%-ot.
Vagy egyéb geciségek.

közösperonos átszállás 2019.11.11. 14:40:11

@ámbátor: Jó, amúgy a szegedi választási körzetek ügyét fellebbezés esetén a csongrád megyei főjegyzőhöz utalni, az hasonlóan nonszensz, aztán azon már rég túlvagyunk.

labrys 2019.11.11. 14:54:28

Tehát ha jól értem, nincs semmiféle "nyomulás", ráadásul ezek a képzetes "nyomulók" nemhogy ó-, de még csak új- vagy közepesen állott értelemben sem nevezhetők baloldaliaknak.

1. kérdésem: mi értelme van ismételni, terjeszteni - és így erősíteni - a rezsimpropaganda/bulvármédia kattvadász hülyeségeit?

2. kérdésem: tényleg azt hitte bárki is, hogy a Jobbikot, LMP-t, maszopot(!) stb. magába foglaló ún. "ellenzék" sorai csupa liljomos lelkületű, tiszta kezű, intelligens szőrlanszelotból állnak? :D

Egy magyar csikó mindkét oldalon lát. A remény/cél csupán az lehet, hogy az egyik oldalon előbb-utóbb kinyomják, a(ki) szemét.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.11. 15:10:35

@aritus: "...a mostani választásból is látszik, minél kisebb egy település annál jobban kiszolgáltatott a kormányzatnak, annál inkább nincs másik alternatíva a fidesszel szemben."

Annál inkább van.

Megtörtént eset.

Kis település világ szélén. Kezdetektől ugyan az a polgármester, aki fideszes, és nem is volt rosssz, csak rossz nyelvek szerint az önkormányzat gépeit a saját földjén is használta.
Most lett ellenfele, és nyert, nem is támadta meg a régi.
Pedig a falusi református főlelkész, és a régi polgármester személyesen jártak házról házra, hogy szavazzanak már az emberek a régi polgármesterre. Nem szavaztak rá, pedig még munkahely elvesztési fenyegetés is elhangzott ( rossz nyelvek szerint ).

Hálátlan Gazember 2019.11.11. 15:27:53

@közösperonos átszállás: @ámbátor: nem teljesen, mert ha a fidesz 47%, a dk 24, a momentum 24 (imaginárius szituáció), hiába a momentum + dk = 48, a fidesz kb 2/3 körüli mandátumot hoz (mégegyszer, ez nem a fidesz műve, ez mindig is így volt, talán az arány kicsit más, de nem vagyok politológus), mivel a fidesz 1 párt, a másik kettő meg 2 külön párt.

Ha viszont a dk+momentum összefog, és úgy _indul_: az más. A második forduló ugye csak egyéniben értelmezett, de ahhoz, hogy ott mindenki egybebútorozzon, szükséges az, hogy előre le legyen zsírozva pozíciók elosztása. A momentum bármikor gondolhatja nagyon liberális környéken, hogy az mszp-vel együtt indulva inkább rossz neki, szóval ha van 2. forduló, miért ne maximalizáljon inkább így?

aritus 2019.11.11. 16:09:27

@közösperonos átszállás: hát a győztes kompenzáció éppen azt jelenti, hogy kétszer
számoljuk a győztesre leadott szavazatokat

aritus 2019.11.11. 16:12:56

@látjátok feleim szümtükkel: a kivétel erősíti a szabályt, szóval nem ez a jellemző, hanem az, hogy a kis településeken nincs is másik induló, és ha van, akkor is a fidesz nyer majd 100%-kal

közösperonos átszállás 2019.11.11. 16:55:11

@Hálátlan Gazember: "de ahhoz, hogy ott mindenki egybebútorozzon, szükséges az, hogy előre le legyen zsírozva pozíciók elosztása"

Ez nem igaz, van rá két hetük, hogy eldöntsék, és menni is szokott (volt).

Hálátlan Gazember 2019.11.11. 17:19:31

@közösperonos átszállás: nem, sajnos nem. Mégegyszer, ha pártszövetségként indulnak, tehát előre lezsírozzák (még az első forduló előtt), akkor esélyük van nyerni, ha nem, akkor nem, mert a legnagyobb párt van túlkompenzálva.

Tehát, ha a, b és c párt külön indul (a mandátum%-ok nem pontosak)

a párt 47% szavazat -> 65% mandátum
b párt 24% szavazat -> 16% mandátum
c párt 24% szavazat -> 16% mandátum

Tehát ebben az esetben a kormányt alakít 65%-al, b+c ellenzék 32%-al (kb).

Ha viszont b+c együtt indul:
b&c 48% szavazat -> 66% mandátum
a 47% szavazat -> 31% mandátum

Az a pártnak az az elemi érdeke, hogy b és c sohase bútorzzon össze. A centrális erőtér erre alapult (a centrumtól jobbra és balra levők nem kompatibilisek), és ezt segítette a 2. forduló eltörlése, hiszen ez ellenzék előre kellett egyezkedjen, és testületileg lépjen fel - nem is nagyon működött.

Most változott a helyzet, b és c összebútorozott, ezért a elemi érdeke továbbra is az, hogy szétszerelje őket, és ezért bízik az egyéni mohóságban: ha elég csak a 2. fordulóban kitalálni, ki lép vissza, akkor lesznek olyanok, akik miatt ez országosan meghíusúl. Márpedig 2022-ben országos listát kell állítani az összefogásnak, különben nincs semmi.

közösperonos átszállás 2019.11.11. 18:10:01

@Hálátlan Gazember: De most tényleg, olvass már kicsit figyelmesebben.

Ha visszahoznák a két fordulót, akkor a 24%-os és a 24%-os párt nyilván megegyezne, az egyik visszalépne, a másik meg nyerne (feltéve, hogy maradnak a szavazatarányok, aminél jobb feltételezésünk nincs). Ezt arra is alapozni lehet, hogy régen is így csinálták, és régen is nyertek.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.11.11. 21:07:32

@közösperonos átszállás: Megoldjuk, főnök. Mondjuk átviszi minden továbbjutó a másodikba, ezzel az összesítettel lesz meg a második végeredménye, de töredéknek csak az egyéni mandátumot nem eredményezők mennek. Párszor lefuttatjuk a szimulátorokban, kioptimalizáljuk a függvényeket (nem vagyok matematikus, csak hallottam ilyenekről :-) ), meglesz az a listás mandátumszámítási módszer meg az a töredékszámítás is, amellyel pont jók vagyunk a 10 gyakori/valószínű oevk szcenárióból 7-ben is.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.11.11. 21:10:10

@aritus: Azt jelenti, hogy az oevk győztese számára lehetséges legelőnyösebben osztják ketté és számítják kétfelé őket, de egy szavazat sem eredményez két helyütt mandátumot (viszont nem lehet megmondani, hogy az adott szavazat listán vagy egyéniben eredményezte-e a mandátumot, már amennyiben egyéniben győztesre ment).

Hálátlan Gazember 2019.11.11. 21:20:44

@közösperonos átszállás: bocs, ezt valszeg én nem tudom elmagyarázni :-)

Szóval: az egyéni szavazatok kompenzálása után a listára kerülő legnagyobb kompenzáció a legnagyobb párthoz megy. Ha b és c külön indul, az egyéni szavazatokból keletkező kompenzáció az a-hoz fog kerülni, hiszen ő a legtöbb listás szavazatot begyűjtő párt. Tehát az 48 (vs 47) % után járó kompenzációt nem tudja érvényesíteni. Ezért hiába lép vissza b és c közül a második fordulóban az esélytelenebb, és ezzel nagyon sok egyéni helyet nyer, minél többet nyer, a listán annál inkább kompenzálva van az a párt. Természetesen teoretikusan elkézelhető, hogy b és c behúz minden egyéni mandátumota visszalépésekkel, és még 20-30%-ot listán, és abszolút többséget szerez, de ennek kicsi a valószínűsége.

A fenti szcenárió úgy kerülhető el, hogy b és c párszövetségként indul, ekkor a 48% miatt ők lesznek a legtöbb listás szavazatot begyűjtő párt, így a kompenzáció is hozzájuk kerül. Ez a rendszer vezetett a kis pártok súlyának csökkenéséhez, majd a kétosztatúsághoz, és amikor ennek az egyik lábát az emeszpé saját magának lefűrészelte, akkor a centrális erőtérhez.

b és c gyümölcsüző együttműködésének küllői közé szúrhat be egy botot orbánviktor, ha kinyitja a két forduló lehetőségét, hiszen valljuk be, az előválasztás az nem hivatalos, meg nem is nagyon reprezentatív, bár kommunikációra, tartalomgenerálásra kiváló; viszont az első forduló eredménye - ott nincs vita. Ha itt-ott repedezik az ellenzéki szövetség, akkor ez szépen tovább erodálja majd, és kurvanehéz lesz összehozni az teljes ellenzéki országos listát. Márpedig empirikusan azon pártok, akiknek nincs országos listájuk, még a bejutási küszöb is nehézkes.

De az is lehet, hogy rosszul gondolom :-)

ámbátor 2019.11.11. 21:26:23

@Hálátlan Gazember: Azért alapvetően a 106 egyénit kell megnyerni, abban meg a két forduló inkább segít, mint árt.

közösperonos átszállás 2019.11.12. 14:04:55

@ámbátor: Igen, kb. erről van szó szerintem is.

@Hálátlan Gazember: "Ha b és c külön indul, az egyéni szavazatokból keletkező kompenzáció az a-hoz fog kerülni, hiszen ő a legtöbb listás szavazatot begyűjtő párt. Tehát az 48 (vs 47) % után járó kompenzációt nem tudja érvényesíteni. "

Szerintem amúgy a "b visszalép c javára" dologból a "visszalép" a hivatalos része a történetnek, a "c javára" pedig a nemhivatalos (mondom, Jászberényben úgy lett "c javára", hogy vissza se lépett, mert ő se tudott róla, hogy igazából a jobbikost akarja). Így ha a végén c nyer, b pártja attól még jogosult a töredékszavazatokra, tehát azok 47-24-0 arányban oszlanak.

Meg a két fordulóba a győzteskompenzáció elve is nehézkesen ültethető át (de még egy olyan elem, ami arra hivatott, hogy az egyéniben nyerő nyerje magát minél inkább túl).

OoOoOo 2019.11.14. 09:14:31

@nerángass: konfrontálódni kell. ordítani, hogy agresszívek és arcbaköpik a választói akaratot. az emberek nyakába ültek. ezt a tudatot erősíteni.

persze tudható volt, hogy ez jön.
tldr.444.hu/2018/02/19/orbannak-nemsokara-dontenie-kell-bekemenyit-vagy-elengedi-a-hatalmat

kemény keleti kommentelő 2019.11.14. 09:51:01

@OoOoOo: Lassan amondó leszek, hogy földig kell visszabontani mindent, ami a fideszt kiszolgálja.
Nem létezik, hogy ennyi üresen kongó építményt képesek legyünk fönntartani, ha csak a parkolás marad a város egyetlen szabad felhasználású bevétele.
Meg kell gondolni, hogy mi a városé, és mi a fideszé, és ott felhúzni a berlini falt.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.14. 18:26:04

@nerángass:

Azért most az únió adot neki egyet, jelöltjét a szakmai meghallgatáson nem fogadták el. Pedig nagyon erölködnek mindketten.

velőtanya 2019.11.14. 18:43:54

Klasszikus fideszvakond-esetből eddig viszonylag kevés volt a választás óta, így már éppen ideje volt:
444.hu/2019/11/14/felrugta-az-ellenzeki-megallapodast-az-mszp-a-22-keruletben

Mickey Pearce 2019.11.15. 02:34:18

@velőtanya: Szerintem ez nem klasszikus "fidesz vakond" eset, hanem klasszikus "megveszünk elég képviselőt kilóra" eset. Remélem érted a különbséget :) A vakondnak az a lényege hogy be van építve és belül áskálódik + kiadja az infókat, destruál, stb. Ilyenek vannak, de nem kell belőlük túl sok.

Utóbbiból a legklasszikusabb eset szerintem az volt amikor a román választások után (vagy 10 éve) a Basescu pártjának nem volt meg a többség. Államelnökként kinevezte a Melescanut minisztrelenöknek, de az lemondott 2 v 3 nap után mert rájött mibe keveredett. Úgy oldották meg a helyzetet hogy kb az összes pártból megvettek kilóra 50 vagy 51 képviselőt (azokat akik éppen akkor az "akarod-e hogy megvegyünk kilóra" kérdésre igennel válaszoltak). Ezek kiléptek a pártjaikból és megalakították a "független képviselők csoportját" és csatlakoztak a kormánykoalicióhoz. A vezetőjük pedig miniszterelnök-helyettes lett. Ennél durvább nem nagyon van. Ezek nem vakondok voltak, hanem csak így alakult a választások után :)
És a rátermett Nyugat / EU / "Brüsszel" ezt a Basescut támogatta a belpolitikai harcokban más politikusokkal szemben mint "antikorrupciós politikust". Ha ha ha

velőtanya 2019.11.15. 07:48:22

@Mickey Pearce: Jó, legyen.
(Péntekenként majdnem olyan nyitott vagyok a kompromisszumra, mint O. Viktor)

Mickey Pearce 2019.11.15. 12:43:50

@velőtanya: :)))

Ez nagyon vicces cikk:
index.hu/belfold/2019/11/15/a_learulozott_budafoki_mszp-s_szerint_a_part_cserbenhagyta/
1. hölgy nem érti hogy már az lefizetés hogy polg m helyettes lett
2. Momentum és DK cigányozik :)))
3. DK-ból simán kinéz hogy a legfontosabb prioritása az MSZP kiszorítása hiszen ez a létezésének alapja
4. stb stb

Valaki el tudná nekem magyarázni hogy ki szavaz ma a Jobbikra?? Mi a fene programjuk van amiben különböznek a többiektől?? Régen volt az hogy nácik, megvédik a magyar embereket a cigányoktól és zsidóktól. Ez jó volt 20%-ra. Ebből lett a 2%-os Mi Hazánk (ezt sem értem hogy miért csak 2%? Ők az ideológiai utód). A mai Jobbik pont ezt dobta ki, bár a jelenlegi emberei ezt mondták még 2-3 éve is.
Ahhoz hogy legyen mondjuk 2 nagy ellenzéki párt (egy balosabb meg egy polgáribb) nekik (is) el kellene tünniük.

dr Brcskzf Gröőő 2019.11.15. 12:58:30

@Mickey Pearce: egyre kevésbé lehet tudni, hogy ki szavaz a Jobbikra, de azért elég sokan. egy fiatalokra fókuszáló felmérés:
„Azt hinné az ember, hogy minél kisebb egy párt tábora, annál karakteresebb. Ehhez képest a Jobbik bázisa zsugorodott és jellegtelenebbé vált”
444.hu/2019/11/14/az-egyetemistak-nyitnak-a-demokraciara-es-nem-vevok-a-kormanypropagandara

Mickey Pearce 2019.11.15. 13:07:19

@dr Brcskzf Gröőő: Jó, az nem lep meg hogy "jellegtelenné vált" :)) Gondolom a régi Jobbikosok közül a teljesen agyhalottak maradtak akik nem vették észre a változást :))) a tudatos/agytevékenységet mutató nácik meg elmentek Mi Hazánk vagy Fidesz szavazónak. Így tiszta a dolog :)))

ATCG 2019.11.15. 13:15:23

@Mickey Pearce:Jobbik: korrupció ellenes közbeszéd,
jó választási plakátok, szellemes és kemény Jakab Péter,
a falvakban ők a legesélyesebbek a Fidesz megszorongatására.
Úgyhogy elég sokan szavaznak rájuk majd. És szavaztak is a 2018-as választáson, az persze más kérdés, hogy az 1 db egyéni mandátumuk csak egyetlen módon magyarázható: és ez a magyarázat a választási informatikai rendszer néhány órás lefagyása idején történt szavazatmegsemmisítés, megváltoztatás ténye lehet.

A többi pártnál hasonló kreativitást nem nagyon találsz, talán az egy momentum kivételével, a két független harcos más tészta: Szél Bernadett, Hadházy.

velőtanya 2019.11.15. 18:06:33

@Mickey Pearce: "Momentum és DK cigányozik"
Nyilván érdemes készpénznek venni minden szavát a... kilóra megvett vakondnak:)
Csak abban segíts még, hogy ezek közül például melyiket vegyem komolyan:
"Dankóné szerint azonban neki a helyi MSZP érdekeit kell néznie"
""Ha egy megválasztott képviselő belép az önkormányzat ajtaján, akkor el kell felejtenie a pártot" - mondta Dankóné"
(mind a kettő benne van a nyilatkozatában)

Mickey Pearce 2019.11.15. 23:41:44

@velőtanya: Na de ezt írtam, hogy ez az egész cikk ( a nyilatkozat és a tálalása is) nagyon vicces :)

Mellékszál: azért a "cigányozás" vagy cigány politikust lopással gyanusítani egy "közös érték" Magyaroszágon, átível a politikai csoportokon és vannak pártok akiknek ez szerepel a programjában és van ahol a fejekben szerepel. Pl érdemes megnézni más blogokon ahol nem irtják a csúnya beszédet, hogy milyen elképesztő rasszizmus és cigányozás megy az Orbán ellen. Ezek nyilván ellenzékiek és szövegeik alapján max a Mi Hazánk Mozgalomba férnének be, de sajnos nem oda tartoznak hanem amúgy baloldali pártokat tólnak. Időnként még édi kis jólfésült liberális kommentelők is megeresztenek egy-egy cigánytolvajozást. Mintha nem cigány nem lopna...

seol 2019.11.16. 00:46:13

@Mickey Pearce:

Eccerrégen volt egy felmérés a különböző pártok drukkereinek antiszemitizmusáról (plusz mintha az "általános" rasszizmusukról is), ha jól rémlik, a(z akkor még hardcore) Jobbik csak célfotóval előzte meg a fideszt és a maszopot. Déká még nem volt (asszem), de manapság szerintem "ők" is ott tülekednének a dobogó körül.

Mickey Pearce 2019.11.16. 01:43:40

@seol:
Igen, én is azért írtam amit írtam mert emlékszem olyan felmérésre (nem is focidrukker, csak úgy általános) hogy az MSZP szavazók nagyon közel voltak a Jobbikhoz (és az is lehet hogy még a MIÉP idején is a MIÉP-hez és aztán ezek egy részéből lett Jobbikos !!! )

Azért ez az előitéletesség (rasszizmus??) egy fura dolog. Nekem könnyű mert az egyik legjobb barátom egy nagyon durva kinézetű igazi miskolci "kancigány". Elképesztően jó figura, soha egy fillért el nem lopna, elég jó manager karriert futott be multiknál, de azért állandóan önirónikus megjegyzéseket tesz (a cigánysága miatt) és sosem felejtem el amikor egyszer előadta hogy kiderült hogy az egyik nagyapja nem cigány... hatásszünet.. román. És a sötét arcbőrén is látszott hogy mennyire vörös lett a feje mert azt "még rosszabbnak" gondolta mintha cigány lett volna. Nemrég olvastam egy könyvet ezekről, valami afroamerikai professzornő írta az USA-ban aki a rendőrséggel dolgozott hogy az előitéletességet csökkentsék és még a fekete bőrű rendőrök is előitéletesek voltak a fekete bőrű "állampolgárokkal" szemben (hát mert nyilván a statisztika...), sőt a saját 5 éves gyereke is. Nagyon érdekes könyv de sajnos nem emlékszem a címre vagy szerzőre (egy Waterstones-ban kezdtem olvasni és ott ragadtam több órára, de aztán nem vettem meg, mert már elolvastam :))) ).

Mickey Pearce 2019.11.16. 01:46:48

@seol: Ja most elovastam megint amit írtál: amire én emlékszem az általános rasszizmus vagy inkább cigányellenesség felmérés volt (tudod: mit szólna ha a szomszédja cigány, zsidó, stb lenne)

mafi mushkila 2019.11.16. 06:24:36

@Mickey Pearce: "még a fekete bőrű rendőrök is előitéletesek voltak a fekete bőrű "állampolgárokkal" szemben (hát mert nyilván a statisztika...), sőt a saját 5 éves gyereke is."

De minek írod fordítva? Nem a statisztika miatt előítéletesek, vagyis rasszisták ezek a nézetek, hanem a rasszizmus miatt értik rosszul a statisztikai adatokat. (Az meg alap, hogy a társadalmat átható rasszizmus nem hagyja érintetlenül a társadalom egyik szegmensét sem - nem afféle autentikus, belsős megerősítés, hogy még ők is megvetik a maguk fajtáját.)

Mickey Pearce 2019.11.16. 13:00:30

@kiazmarmegint: Nem ez a könyv volt mert a címében nem szerepelt a plolicing. Egy általános felhomályosító könyv volt a témában, csak a szerző (aki talán szintén egy másik, volt, nem rémlik ez a név) dolgozott a rendőrséggel és voltak onnan storyk. Nyilván több könyvet is írt.
Az egyik érdekes dolog volt hogy akik egy rassz között nőnek fel azok tényleg képtelenek felismerni a másik raszzon belül az arc különbségeit. Amikor fekete környezetből gyerekkorában elköltöztek egy fehér környékre, akkor évekig összekeverte az osztálytársait ami elég kínos maradandó élménye volt. A rendőrségi példa az volt hogy valamelyik városból a fekete srácok átjártak a másik negyedbe (vagy bevásárló utcába ?) és a vietnami tipusú nők karjáról tépték le a táskákat és amikor a szembesítés volt az ázisaiak képtelenek voltak kiválasztani a fekete fiatalok sorfalból azt amelyik letépte a táskályukat. Mikor erre rájöttek a feketék, akkor iparszerűen kezdék űznik ezt a műfajt. Elég vicces. Amikor régi filmekben vannak ilyenek hogy "minden fekete egyforma" vagy olyat is láttam ahol a fekete mondja vigyorogva a rendőrnek hogy "minden fehér egyforma" akkor ez nem is akkora marhaság mint ahogy tűnik, mert azóta ez tudományosan be lett bizonyítva hogy így látják egymást :))) Nyilván ha valaki vegyes környezetben nő fel vagy a mai médialehetőségek mellett ez már nem igaz (gondolom én)

Mickey Pearce 2019.11.16. 13:12:56

@mafi mushkila: Ezt azért kifejthetnéd hogy hogyan értik rosszul a statisztikát a rasszizmus miatt :)))
Amikor a "black lives matter" mozgalom kezdődött, akkor nem nagyon hangsúlyozták, hogy az egyik híres esetben a néhány közül, a rendőr aki lelőtte a fegyvertelen fekete fiút, maga is fekete volt. Nyilván csak félreértette a statisztikákat és nem a személyes tapasztalata volt hogy az ilyen külsejű fekete fiúk habozás nélkül lőnek a rendőrökre ha van náluk fegyver. Ilyenkor nincsen túl sok lehetőség a mérlegelésre mert ha pl te ott nekiállnál okoskodni akkor kb 1 nap alatt halott lennél... nem hiszem hogy lett volna fegyver a kezedben... Érdemes megnézni az USA statisztikákat hogy milyen gyakran lőnek rendőrre aztán döbbensz. Az ott egy vadnyugat ilyen szempontból még ma is.

ATCG 2019.11.16. 14:31:40

@mafi mushkila: Ez így van. Egy a hetvenes években Magyarországon tanult kongói apa és egy viharsarki faluból származó magyar anya fiának "családregényét" önéletírását olvastam a napokban. Az írót kamaszként szinte agyonnyomta a Kongóban és itt Magyarországon is ránehezedő identitásvesztés érzete. Később teljesedett ki benne , hogy ő két kultúra egyesüléséből létrejött egyedi példány és ettől kezdve lelt otthonra mindkét világban. Azért még így is érte egy-két váratlan szó-mélyütés. A Duna-TV szerkesztő-riportereként riportot készített volna Sebestyén Mártával, a stáb már ott volt körülöttük, de az adás előtt még beszélgettek kicsit.
Ekkor váratlanul megjelent a csatorna igazgatója és a riportalany felé fordulva bájvigyorral ezt mondta:
-'Látja Mártika már nekünk is van egy négerünk!'
Megfagyott a levegő. Mártika ugyan zavartan nevetgélt erre, a stábtagok viszont döbbent csendben figyeltek.
A riporter az igazgatóra nézett:
-'Ez kicsit erős volt, elnök úr!!!'-
-'Ugyan már, csak vicc volt, ne vedd a szívedre.'-próbálta a hülyeségét elmaszatolni az elnök.
A másik eset:
Kamaszként a Honvéd vívó-szakosztályában vívott Ferjancsik Domonkossal és másokkal. Magyar haverjaival együtt nézte azt az olimpiai közvetítést, ahol
ahol Moussambani egyedül úszta száz méteres előfutamát.
Ő a többiek nevetgélése közben eldöntötte, hogy vívóként indulni fog a következő olimpián. A Kongói Népköztársaság vívójaként. Ennek volt egy-két előfeltétele:
Az egyik az, hogy létre kellett hozni és a NOB-nál regisztráltatni a kongói vívószövetséget. Végigvitte. Aztán megnyerni az afrikai válogatóversenyt. Edzője az egyik Decsi volt. A válogató megnyerése után a francia versenylevezető elnök odament hozzá, és megkérdezte:
-'Hol tanulta a vívást?'
-'Budapesten.'
-'Mindjárt gondoltam.'-mondta, és gratulált neki, sok sikert kívánva a továbbiakhoz.
Eljött az olimpia. Decsivel utaztak ki.
A verseny előtt odajött hozzá egy magyar sportújságíró és interjút készített vele.
Ez az újságíró (mesélték neki később a magyar színekben induló kardozók) a kollégái előtt azzal viccelődött, hogy ő két hétig lesz itt az olimpián, amely idő alatt neki az egésszel kb. hat perc munkája lesz, de ennek a kongói gyereknek ennél sokkal rövidebb idő alatt véget ér majd az olimpia.
Első ellenfele egy kubai srác volt. Régebben is vívott már vele, bár a kubai akkor eléggé megverte, mégis úgy érezte azért nem reménytelen a helyzete. Ha túljut rajta a következő ellenfele egy orosz lesz, az már keményebb dió.
15:13-ra kapott ki a kubaitól. Nagyon mérges volt magára mert 13:11-re még ő vezetett, de ekkor egy kicsit lankadt a figyelme.
A meccs után ittak egyet az edzővel és aztán lelkesen végigszurkolták a két hetet.
Hogy aztán máshol is telített ilyenfajta előítéletességekkel a társadalom, éppen azelőtt, mielőtt ezt a hozzászólást írom olvasott föl K. egy kis történetet a Vidám történetek németül c. (tan)könyvecskéből (K.-nak nem kell ilyen könyv, ő jól beszél németül, lehet, hogy én vettem meg, de már nem emlékszem rá mikor).
-'Bimbó! Mutassa a jegyét! Gyerünk!'- Rivall rá a néger utasra a bécsi U-Bahn ellenőre.
Az utas egy percig nem reagál.
-'Persze nincs jegyed, hiszen az őserdőben nem kell!'
-'Bimbónak havi bérlete van.'-szólal meg végre az utas, majd akcentus nélküli irodalmi németséggel folytatja:
-'Egyébként ügyvéd vagyok, elkérhetném kérem a szolgálati számát?!'

ATCG 2019.11.16. 14:43:27

@Mickey Pearce: És a fordított eset, amikor a szőke amerikai rendőrnő véletlenül nem a sajátjába, hanem az egy emelettel lejjebb lévő lakásba megy be, a bejárati ajtó hézagnyira nyitva...Pisztollyal a kézben belöki és bumm-bumm agyonlövi a zajra a saját előszobájába kukkantó, mit sem sejtő fegyvertelen tulajdonost, aki történetesen néger volt...
Ezt nem inkább a szabad fegyvertartás számlájára írod?

Mickey Pearce 2019.11.16. 16:16:53

@ATCG: Ezt beszéld meg az usákokkal. Ők (egy részük) azt mondják hogy a szabad fegyvertartás miatt van az, hogy nem csak a bűnözőknél van fegyver (pl ha a drogkerekedő tud szerezni drogot, akkor nyilván fegyvert is tud szerezni illegálisan). Ez nem a mi vitánk, intézzék el egymás közt. Közben szépen fogynak mert szorgalmasan lövöldözik egymást.

A leírt példád meg a shit happens tipikus esete és nem hiszem hogy a rendőrnő azért lőtt mert fekete volt az elkövető. Gondolom te sem voltál még éles helyzetben amikor lelőhetnek (én voltam) és így nehéz elképzelni milyen az amikor tele gatyával verejtékezve szorongatod a fegyver markolatát és megpróbálsz előbb lőni minthogy téged lőnek le. Egy másodperc töredéke alatt kell döntést hoznod és az ujjad ott remeg a ravaszon.

Ha viccesre akarnám venni azt is mondhatnám hogy a példád amennyire a rasszista előitéletet bizonyítja, annyira bizonyítja azt is hogy nő (szőke nő?) ne legyen rendőr vagy ne kerülhessen döntési helyzetbe mert nem bírja a stresszt és rossz döntéseket fog hozni :)))

Példákat mindíg mindenre és az ellenkezőjére is lehet hozni. De a "statisztika" az ami alapján az emberek előitéletesek lesznek. Egyszer beszélgettem erről "tanult emberekkel" és azt mondták hogy az előitéletesség evoluciósan alakult ki és a túlélést segítette, ezért mint pozitív dolog égett bele a genetikánkba egészen addíg amíg néhány évtizede el nem kezdődtek azok a dolgok amik. Aki tudott általánosítani meg absztrahálni, az nem ette meg az ahhoz hasonló gombákat amiktől a korábbi körökben néhányam már megdöglöttek. Lehet hogy emiatt nem evett meg néhány hasonló de finom gombát, de ez kis ár volt ahhoz képest hogy a mérgezőt sem ette meg és így ő túlélt. Aki nem általánosított az meg elég hamar megdöglött. Egy vicces példa ami akkor előkerült: ha a körúton a hatos villamoson a tömegbe befurakszik néhány cigány külsejű tipikusan nő és gyerek, akkor az előitéletesek, "rasszisták" megmarkolják a zsebükben a pénztárcájukat, a "liberálisoknak" meg fel sem tűnik, csak néhány újabb embertársuk növeli a tömeget, és gondtalanul nézelődnek vagy olvasnak tovább. Szerinted kinek fogják ellopni a pénztárcáját?? Vagyis ki a hülye és ki nem élné túl az evolúciós fejlődést?
Ezt a példájukat azért jegyeztem meg, mert 4 évig jártam a 9-es busszal a Fazekasba diák koromban és többször megesett velünk az ilyesmi :)

mafi mushkila 2019.11.16. 19:08:04

@Mickey Pearce: Ha rasszista hangoltsággal nézed (és mindegy, hogy ez érzelmileg erőteljes, elkötelezett vagy csak nemtörődöm módon felvett/le nem rázott), akkor az ugrik a szemedbe, hogy erős a korreláció. És ugyanígy adhatod tovább, szándékosan vagy szándékolatlanul, "mint azt mindenki tudja", "nyilvánvalóan a statisztika".
Rasszistának lenni, talán ez ritkábban hangoztatott, nem feltétlenül egy aktív vállalás, lehet passzív, sodródó választás is - de énszerintem akkor is választás, mert minden itt van a kezünk ügyében, ami ráébreszthet és kellő tájékoztatást nyújthat. a helyzetben.
Szóval ha ennyit akarsz mondani egy okfejtésben, hogy "nyilván a statisztika", akkor szerintem te tartozol saját magadnak azzal, hogy megvizsgáld, mit fogadsz el/hangoztatsz ezáltal - én csak szólok, hogy nem, "nem mindenki tudja úgy".

mafi mushkila 2019.11.16. 19:45:03

@Mickey Pearce: És azon a megmentett párszáz forinton nem tudtál rendesebb könyveket venni?

Mickey Pearce 2019.11.16. 19:55:15

@mafi mushkila: Én egyáltalán nem akarok veled erről vitatkozni, főleg nem az "óballer nyomulás" szekcióban.

Ha elolvastad az összes fentebbi bejegyzésem, abból kiderülhet hogy
1. az a könyv a fekete professzorasszonytól pont annak ás a mélyére hogy mennyire ki vagyunk szolgáltatva az előitéleteknek, ha nem kapsz erős "előitélet ellenes" agymosást, akkor kb esélytelen vagy
2. pont a hozzászólásod feletti bekezdésben irom a "szalembertől" hallott gombás hasonlatot és az evolúciós szerepét
3. én tudatosan próbálok nem rasszista / nem előitéletes lenni, 5 földrészről vannak a legkülönbözőbb barátaim köztük, feketék, shia és sunni muszlimok, ortodox és liberális zsidók, latinók és egy darab cigány. Így alakult :)
4. Matematikusnak indultam, hiszek abban hogy a számok VALAMIFÉLE valóságot mutatnak (itt az a disclaimer amikor azt mondják hogy nem azért sok a fekete vagy cigány bűnöző a respective társadalmakban mert olyan a genetikájuk, hanem mert ők a szegények vagy marginalizált helyzetűek, de ettől még a rendőr azért lövi le őket mert az ő prakszisában főleg az olyanok szoktak rálőni és lelőni a kollégáit, a háttértanulmányokat meghagyják a hozzád hasonlóknak :) ha főleg szőkék lőnének rájuk, akkor azokat lőnék le, amelyikük meg nem így gondolkozik, az már meghalt, lásd evolúció :))) )

Szerintem térjünk vissza az óballer nyomuláshoz :)))
PEACE

Mickey Pearce 2019.11.16. 20:05:23

@mafi mushkila: Már NYOLC könyvet vettem előző nap és el kellett velük repülnöm ez meg egy nagy méretű hardbound kiadás volt ráadásul elszakad borítójú utolsó példány. Sorry. Ezért is olvastam ki az üzletben :p
Pár száz forintért hol kapsz könyvet a UK-ben? Egy fos kis paperback 10 fontnál kezdődik :)

dr Brcskzf Gröőő 2019.11.16. 20:18:37

@Mickey Pearce: az evolúció reménytelenül le van maradva a társadalmi (és főleg a technikai) fejlődés mögött; evolúciós mechanizmusokra hagyatkozni nagyon könnyen és egyre könnyebben lehet kontraproduktív, ezért egyre fontosabb a tanítás (más néven az előítélet-ellenes és másfajta agymosás). szerencsére egyre ritkább az élet-halál helyzet, de ha valaki (pl. amerikai rendőrök) az átlagnál jóval gyakrabban kerülnek ilyenbe, akkor... hát jó lenne tudni, mennyire ők teszik élet-halál kérdésévé az adott helyzetet.

mafi mushkila 2019.11.17. 13:01:09

@Mickey Pearce: Nem az a helyzet, hogy vannak az őszinte, valós, igazi számok, az az alap, és mellettük némi finomítás, cifrázás, disclaimer (mittomén, amit esetleg csak a libsik csempésztek bele, hogy ne sérüljön a kis lelkük), hanem az a helyzet, hogy a számokat _amint_ úgy értékeled, hogy no né, mennyi fekete, és nem az összes többi lehetséges összefüggéssel együtt nézed, máris alapvetően elszakadtál a valóságtól. És az ok, amiért valaki az előbbi módot választja, a (tevőleges, mulasztólagos) rasszizmus.

Plusz még az sem titok, hogy a számok, amiket még így önmagukban, az értékelés, összefüggések keresése előtt szeretnénk tisztelni, nem tiszteletre méltók, mert a rendszer, amiből származnak, igazolhatóan előítéletesen működik (letartóztatás, vádemelés, ítélet, büntetési tétel). A rasszizmus legyártja a számokat, aztán a rasszizmus igazolást talál bennük.

mafi mushkila 2019.11.17. 13:02:32

@Mickey Pearce: A diákkori sztoridra gondoltam a 9-es buszon. A könyv címe pedig lehetett volna "Miért ökörség a szociáldarwinizmus?"

Hálátlan Gazember 2019.11.20. 17:22:52

@mafi mushkila: egy átlagember napjában saccperkábé 30-40x általánosít. 2000 forint körül van egy üveg bor? Valszeg jó lesz. Jön egy autó, nem lassít, valszeg nem fog megállni. Felszáll három sittes a villamosra, összehúzod a kabátodat, arrébb lépsz.

Felszáll három sittes cigány a villamosra - hohohó, most nem húzhatom össze a kabátomat, mert akkor rasszista vagyok - ez teljesen értelmetlen, és életszerűtlen, szerintem.

Az ember nem tud specifikusan dönteni minden helyzetben, nincs elég ideje, információja, technikái sem, ezért teljesen értelmetlen szorongást kelteni, mert visszaüt. Az egyetlen megoldás az integráció, az együttélés átgondolt provokálása. Ami egyébként nem fogja csökkenteni az általánosításokat, csak átrendezi - de ez így helyes. Nem az a lényeg, hogy ne általánosítson, hanem az általánosítás ne legyen romboló, toxikus, hazug. Pl. ki tiltakozik az ellen, hogy a cigányok (sittesek, szintik, romungrók, oláhcigányok, stb) tehetséges zenészek?

mafi mushkila 2019.11.20. 17:51:47

@Hálátlan Gazember: A mondott esetben szerintem a rasszizmust alkotó elemekből álló heurisztika mozgat. Pont az általad is vázolt okok miatt alapból van bennünk rasszizmus. És van bennünk még egy halom minden, ennél rosszabbak is, meg szívet gyönyörködtetően csodálatos dolgok is. Összességében szerintem a dolgunk az, hogy értelmes megfontolással és érzelmi áthangolódással igyekezzünk eltávolodni a sötétebb ügyeinktől. (Ahogy például már alig-alig éreznénk természetesnek a rabszolgatartást, a gyerekmunkát vagy az állatkínzást.)

Például egy ilyen helyzetben az ösztönös reakciót követheti a reflexió: oké, bennem a "sittes cigány" képzete kelt életre, de ebből nyugodtan elhagyhatom, hogy cigány, mert minden, számomra eldurvultnak, erőszakosnak, félelmetesnek, sunyinak stb. feltűnő ember közelségében is jobbnak tartanám az óvatosságot, függetlenül attól, hogy milyen egyéb külső jegyei vannak.

Vagy, mint ahogy az itteni beszélgetésben történt, ha felmerülnek ilyen témák elméletileg, akkor át kell gondolni, mit ér a statisztikai megközelítés bennünk élő képzete. Ilyenkor higgadtak vagyunk, nincs helyzet, érdemes ezt kihasználni. Arra a hanyagságra, hogy ezt kihagyjuk, nincs semmilyen okunk - csak a hanyagság maga.

Fel kell mérnünk az érzelemvilágunkat, meg kell ismernünk ésszel és jóakarattal, és kézbe venni a nevelésünket. Azért kell ezt tennünk, mert ez is az emberi természetünk részét képezi, ez is mi vagyunk. Mi értelme lenne csak az egyik felével azonosulni a minket alkotó elemeknek?