Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Horváth Csabának végtelen szeretettel...

2019.11.05. 19:08 | jotunder | 207 komment

 

 Az alábbiakban egy kilencéves posztommal szeretném megajándékozni Zugló polgármesterét. Nincs semmi baj, csak úgy gondolom, ha valaki másfél óránként viselkedik úgy, mintha Ulanbator egyik külső kerületében lenne pártbizalmi a hetvenes években, akkor lehet, hogy félreértett valamit.

 Ezt akkor írtam, amikor még nem adtam be a Marie Curie-t. Sőt, ez még azelőtt volt, hogy eldöntöttem volna, hogy elmegyek. Mintha még időszerű lenne.

...................................................

2010. május 1. A Vincent felüligéri Horváth Csabát.

Horváth "Mégtarlósbuburaisszivesebbenszavazokmintrádteanyaszomoritó" Csaba óriásplakátokon ígérte meg, hogy május elsején mond valami orbitális marhaságot annak örömére, hogy még mindig nem vonta vissza a főpolgármester-jelöltségét az, ami a szocialista pártból megmaradt.

Ingyenes BKV-t hirdetett meg minden budapestinek május elseje alkalmából. Véletlenül sincs szó egy  igazi dél-ugandai cikiségű teljesen betarthatatlan választási ígéretről, és ezt onnan tudjuk, hogy Horváth Csaba nyilván megmondaná, ha arról lenne szó. 

Mindazonáltal, és írható-e ma poszt mindazonáltal  nélkül, ez nudli. Mi az Örülünk Vincent kollektívája megígérjük a fővárosi munkásosztálynak, a fővárosi termelőszövetkezeti parasztságnak, és a szövetséges haladó fővárosi értelmiségnek, hogy a BKV ezentúl fizetni fog azoknak, akik használják a járataikat.  Aki naponta villamosozik, az év végére saját síneket és Combinót kap a BKV-től.  Nem állunk meg itten, ingyenes ingyent is igérünk. Jól hallották, csak tőlünk, csak most. Minden két ingyenes ingyenért lehet kapni egy békesorsjegyet, és akinek kihúzzák a sorsjegyét, azt nevesitjük az Alkotmányban, mint a Navracsicsot és odaállhat az illető öt egész percre a Nemzeti Összefogás Nagy Villamosára a Fővezető mellé és ezzel párhuzamosan Gyurcsány Ferenc egy egész bekezdést szentel neki egy kurva jó könyvben a szociáldemokráciáról, amit most kezd majd írni, remélhetőleg, merthogy az előleget már úgy tűnik kifizettük.

 

Akinek viszont kétszer is kihúzzák a békesorsjegyét, az lehet az új görög miniszterelnök.  Ők találták ki ugyanis az alapmódszert. Vegyél egy teljesen korrupt demokráciát. Döntsd meg egy még náluk is korruptabb katonai juntával. Majd mindenki örömére hozz vissza egy még korruptabb demokráciát, ahol a Papandreuk és a Karamanliszok váltogatják egymást demokratikusan úgy, hogy amikor az egyik teljesen elkúrt mindent, akkor a másik megígéri az ingyenes vízibiciklit és nyer, majd ő is elkúrja és a másik ígéri meg az ingyenes vízibiciklit és nyer és így tovább. 

 

P.S Valójában értjük mi a Horváth Csabát. Ez az ígéret egy zöld zöldség. Zöldesen zöld zöldség. Horváth a rafinált, látni vél egy pártot, amelyik mintha vevő lenne a zöldesen zöld zöldségekre, és kitalálta, hogy majd az a párt jól megtámogatja, és ő, aki Hagyó Miklós országos haverja, simán főpolgi lesz. És ezt egyedül találta ki, és marha büszkre ám rá. Hö.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4415291048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.08. 08:19:55

@nerángass: Ha jól számolom, akkor a Gyurcsány-Bajnai-Demszky korszakból kilenc vezető káder jött hujjujujj vissza a 82 politikai pozícióra. Ebből kettőt az MSZP (Kamarás, Katona), hármat Karácsony (Gál J, Tordai, Atkári), négyet a DK (Lakos, Draskovics, Kolber, Szabó) jelölt. Ha a régi káder/pozíció arányt nézem, akkor MSZP 2/15, DK 4/17, Karácsony 3/6. Hát hova szarjak, tényleg.

velőtanya 2019.11.08. 09:14:56

@Kettes: Drazsét kihagyhatták volna, ő nagyobb támadási felületet ad, mint a többiek együttvéve (már csak az ismertsége miatt is, ami szintén sokkal szélesebb körű a többieknél)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.08. 12:07:18

@velőtanya: Tényleg? Draskovics? :-D

A magyar kormány konkrétan gengszterekből áll. Az ország legfőbb vezetői közül több láthatóan évek óta mentális zavarokkal küzd, orvosi segítség nélkül. A pénzügyminiszer nincs az ország ezer, a NAV elnöke a tízezer legjobb közgazdásza között. Az MTVA vezérigazgatója egy bárcás hírhamisító. Az Első Stróman egy félanalfabéta gázszerelő. Mi történt, amíg nem figyeltem, hogy hirtelen igényesek lettünk, hogy ki elnökli a BK-fucking-K Zrt-t? :-D

Na jó, megnéztem a K-Monitoron, mi lehet a támadási felület Draskovicsnál. Lolka. Nem egy matyóhímzés, látom. Draskovics talán nem az az ember, akire ennek az országnak szüksége van, de bőven az az ember, akit megérdemel.

Szerintem sokkal kevésbé kínos ez a garnitúra, mint amitől tartottam, pláne mint amivel a puzsérok fenyegettek. A kerületeket kell figyelni, főleg Zuglót és Kispestet, mert ott fognak sötét alakok osonni pénzesszatyrokkal.

közösperonos átszállás 2019.11.08. 12:40:36

@Mickey Pearce: "Ennek egyenes folyománya volt a 2010 utáni performance"

Nem.

A 2010 utáni dolog azért volt, mert a Fidesz felismerte, hogy ő egy monolit tömb (illetve nyilván ezt el is érte), a többiek meg nem, és mindent ehhez szabott. Azért kell ellenzéki összefogás, mert a Fidesz egyszerűen fölmérte, hogy a többiek között egynél több szignifikáns párt van, így már választás előtt összefogni nem nagyon tudnak majd, TEHÁT ahhoz szabta a választási törvényt.

Két mondatban összefoglalva: mivel az ellenzék nem tudott monolit tömbként funkcionálni, a győzelemhez úgy kellett volna viselkednie. Ha össze tudtak volna fogni már akkor, akkor olyan választási törvény született volna, hogy pont semmire ne menjenek vele.

Grrr 2019.11.08. 13:09:25

@Kettes: "Mi történt, amíg nem figyeltem, hogy hirtelen igényesek lettünk, hogy ki elnökli a BK-fucking-K Zrt-t? :-D"

Mi mindig is igényesek voltunk. :) Szerintem erény. Az új hatalomnak most kell megmutatni, hogy mik a határok és hogy mit akarnak a támogatóik. Amikor berendezkednek, már nehezebb.

Mickey Pearce 2019.11.08. 13:13:44

@Külsős: Jó, én fejlődőképes vagyok. Javasolj valamit. Nyilván a mentalitás a lényeg.

Büntetésből itt van neked cultural enrichment afro-magyartól:
youtu.be/qOv_13xyp-8
(Bocs, nem ismertem a csávót, most kaptam londoni magyar barátomtól aztán kicsit sokkolt. Esetleg azokra is javasolhatsz PC kifejezést akiknek ez tetszik :))) )

Podvinecz Marsall 2019.11.08. 13:18:33

@Kettes: "A kerületeket kell figyelni, főleg Zuglót és Kispestet, mert ott fognak sötét alakok osonni pénzesszatyrokkal."
Nem főleg. Mindegyiket ugyanúgy. Ezek azért főlegek, mert ott már látták az osonást vagy hallották a csoszogást. Ne vegyük el ezt a lehetőséget a többi kerülettől vagy településtől.
---
Valaki gengsztersége egy dolog, másvalaki múltja meg egy másik dolog, mindenki saját jogon olyan, amilyen. Persze mindennél van rosszabb forgatókönyv, visszajöhetett volna mittudomén Suchmann Tamás, Kóka János vagy Hagyó Miklós is. Nemzetközi kapcsolatok bizottságában Havas Szófia? Moszkvával nem lesz probléma, az is valami, hát örüljünk, Vincent!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.08. 13:26:27

@Podvinecz Marsall: Havas Szófia biztos kínos, de az, hogy az orosz titkosszolgálat Magyarországról organizálhatja az európai műveleteit, hogy Orbán az amerikai könyörgése ellenére kiadott az oroszoknak két fegyverkereskedőt, és beengedte azt az Orosz Nemzetközi Beruházási Bankot, aminek KGB volt a jele az oviban, az, hogy az orosz és a török diktátor puszipajtása a magyar diktátorocska, kicsit jobban zavar.

Muad\\\'Dib 2019.11.08. 13:26:30

@Podvinecz Marsall:
Igen, az, hogy Havast takarítónőtől eltérő pozícióba ültetik valahová állami pénzen, sokat elmond kis országunkról. Ha esetleg még nem mondott volna el mindent valakinek a bayerzsóti féle bagázs...

kemény keleti kommentelő 2019.11.08. 13:27:18

@Podvinecz Marsall: ...Az egész nemzeti vagyont cégestül, mindenestül egy rejtélyes, a Moszkvai egyetem külkapcsolati szakán tanult nő felügyeli, akinek a Postabank bedőlése volt a referenciamunkája.
Ne szarjunk már be egy Havas Szófiától.

Muad\\\'Dib 2019.11.08. 13:29:02

@kemény keleti kommentelő:
Senki nem s*art be tőle. Csak épp a demokratikus értékek pofánköpése egy ilyen izét nemzetközi kapcsolatok bizottságába jelölni.

Podvinecz Marsall 2019.11.08. 13:33:09

@jotunder: @kemény keleti kommentelő:
mi lenne, ha elolvasnátok még egyszer ezt? Valaki gengsztersége egy dolog, másvalaki múltja meg egy másik dolog, mindenki saját jogon olyan, amilyen.
Köszönöm. De máshogy is leírhatom, hogy ha valaki a másikok miatt kézlegyint mondjuk HSz-ra, az ennél különb dolgokra is képes.

kemény keleti kommentelő 2019.11.08. 13:45:35

@Muad\\\'Dib: ...Egy két diplomás orvosnő, aki szerint a felkelők gyilkoltak 56-ban. Például a saját apját.
A kádári feketelistázás csinált takarítókat a diplomásokból, mert véleményük volt 56-ról.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.08. 13:46:06

@Podvinecz Marsall: én azt gondolom, hogy most néhány kínos ember került pozícióba. pl. a Drazsé vagy a Havas Szófia. te most éppen egy olyan poszt alatt kommentálsz, ami ezekről a kínosságrokról szól. én röhejesnek tartom a baloldali káderpolitikát, de ezek nem olyan súlyos ügyek, mint az ország fasizálódása.

kemény keleti kommentelő 2019.11.08. 13:52:31

@Podvinecz Marsall: Most tényleg egyenként olvasom, hogy milyen rossz fát tehetett a tűzre Drazsé, vagy Szófia, de nem segítesz.
Nem egyszerűbb, ha kitoloncolnád az országból azt, akinek nem tetszik a pofája ?

Muad\\\'Dib 2019.11.08. 13:53:31

@kemény keleti kommentelő:
Valamint kivonult az ülésről amikor a katyni mészárlásról volt szó. Például.

"...A kádári feketelistázás csinált takarítókat a diplomásokból, mert véleményük volt 56-ról. "
Ne ferdíts. Én azt mondtam, hogy aki szerint 56 fasiszta felkelés volt és aki kivonul valahonnan ha a szovjet mészárlásokról van szó, az nem való magas állami pozícióba. Nyugodtan lehet orvos, szakember, bármi a magánszférában. Sőt lehet párttisztviselő is, ha a párjának nem bűzlik a dolog, majd a szavazók eldöntik. De az ilyennek nincs helye az állami vezetői karban.

Podvinecz Marsall 2019.11.08. 14:09:42

@Muad\\\'Dib: kösz, hogy megspóroltad nekem. Tőlem még kórházigazgató is lehet, vagy egészségügyi akármi, ha valóban remek szakember (fogalmam sincs), az nem zavarna, sőt, még el is mennék a rendelésére, ha a tudására enne szükségem, és nem érezném magam rosszul emiatt.

@kemény keleti kommentelő: mi lesz a következő, meg is gyilkolnám? Komolyan nem értem, hogy nem érted vagy nem akarod érteni. Feladom ezt a részt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.08. 14:17:47

@Muad\\\'Dib: nincs magas állami pozícióban. a fővárosi közgyűlés egyik bizottságának lett a tagja. mégcsak nem is a vezetője. egyébként az emberi erőforrások ÉS nemzetközi kapcsolatok bizottság alelnöke és külső tagja, ha jól értem tehát egészségügyről van szó leginkább az ő esetében.

kemény keleti kommentelő 2019.11.08. 14:49:16

@Podvinecz Marsall: Nem tudom, csak sejtem, hogy aki a vérnősző barom fidesznek vörös posztó volt valaha, abból lesz az ellenzék.
A se hús, se hal emberek a szőnyeg alatt járnak, hogy legyen helyük a nerben, nem politizálnak.
Viszont akire már folyt embervadászat, azok nem tudnak meghúzódni. Mindenhol felhorgadnak a dúlt keblek a nevük hallatán.
Gondolom, ezért nem tudnak lehajtott fejjel sunnyogni, mint mások, hanem ellenzékbe tömörülnek.
Ha ott se lehetnek, akkor csak el kell hagyniuk az országot.

Muad\\\'Dib 2019.11.08. 14:55:13

@kemény keleti kommentelő:
Te miről beszélsz? Havas 56-os és Katynos performansza NEM a fityesznek vörös posztó, hanem minden jóérzésű embernek. A fityesz csak jó érzékkel kihasználta a témát.

kemény keleti kommentelő 2019.11.08. 15:01:14

@Muad\\\'Dib: Nem túloztam. A takarítást te említetted följebb...

A népirtás most zajlik a kurdok ellen. Szerintem egy magas állami pozícióból se ítélték el. Most akkor mit csináljunk ? Zavarjuk el Havas Szófiát ?

Muad\\\'Dib 2019.11.08. 15:09:00

@kemény keleti kommentelő:
"Nem túloztam. A takarítást te említetted följebb..."
Valóban nem túloztál, ferdítettél. A szövegértési problémáiddal pedig nem nagyon tudok mit kezdeni, ne haragudj.

"...Zavarjuk el Havas Szófiát ?"
Igen, zavarjuk el. Illetve én elzavarnám. Az én mércém nem a másik félből indul ki. Ha a tied igen lelked rajta. Csak akkor majd ne lepődj meg ha esetleg meglepetések érnek a minőségi váltást illetően.

OoOoOo 2019.11.08. 15:24:01

@Kettes: ez a médiáról szól, nem a konkrét draskovicsról. Ha kevesen vannak, ők egyáltalán miért. De mondjuk lehet tényleg, hogy a momentumos cukifijúkéslányok még nem láttak megnyitott excelt.

Nyilván mindenki fél, nehogy draskovics legyen a banánhéj.

Amúgy olyan szempontból persze mindegy, hogy mindenképp megtelített volna a gecimédia a visszajöttekkel, hazugságokkal mindent. Bárkik vannak ott.

Zuglónál meg ami hácsaba ügyben van, az eddig vállalható. Azért én sorozatos ügyekre készülök.

közösperonos átszállás 2019.11.08. 15:30:42

@Podvinecz Marsall: " Persze mindennél van rosszabb forgatókönyv, visszajöhetett volna mittudomén Suchmann Tamás, Kóka János vagy Hagyó Miklós is. "

Not to mention Rogánt, Simicskát vagy Orbánt.

Na pont azért, mert az ilyen viszonyítási alapokról valahogy meg szoktál feledkezni említést tenni, az az ember érzése, hogy neked megfelelni aztán... szóval nehéz, na.

Grrr 2019.11.08. 15:41:11

@közösperonos átszállás: Én is úgy gondolom, hogy azonnal világos visszajelzést kell küldeni, ha valami nem tetszik. Aztán majd meglátjuk, hogy mit lép erre az ellenzék vezetése.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.08. 15:55:48

@Grrr: @OoOoOo: Csak a fővárosi cégekben elosztottak vagy ötven pozíciót. A bizottságokban másik ugyanennyit. Én simán le tudtam volna élni az életemet anélkül, hogy még egyszer hallok Drazsé felől. De ne vicceljünk már, csak a csepeli önkormányzatban van vagy öt súlyosabb alak, mint bárki, akit mi itt ezen a blogon cikisnek tartunk. És tényleg, nem Hagyót, Hunvaldot, Puchot, Zuschlagot vagy Fürstöt reaktiválják, hanem Havas Szófiát, aki véresszájú kommer, és kb. akkora banánhéj, mint Gálvölgyi János.

Eddig szinte ingyen volt az ellenzéki összefogás, megyünk még egy kört? :-D

Podvinecz Marsall 2019.11.08. 16:18:45

Kicsit olvasgattam, és kiderült, hogy Havas Szófia már eddig is a bizottságban üldögélt, tehát egy ezt nem tartalmazó cikk alapján sikerült nekem is belefújnom egy régi buborékba. Ez annyiban változtat, hogy nem azért horgaadok föl, hogy berakták, hanem, hogy benne hagyták :). Ettől függetlenül részbeli benézés esete forgott fenn, amiért megkövetem, akit meg kell követni. Ez nem változtat a Havas Szófiáról alkotott magánvéleményemen (ami tökéletesen irreleváns) és azon a tényen sem, hogy bizottsági alelnök. Úgy látszik, tovább kell gyengülnie az mszp-nek ahhoz, hogy ez megváltozzon.

kkk-nek külön, még egyszer leírom, hogy lehet, hogy elképesztően jó szakember, meg olyan viziója van a budapesti egészségügyről, hogy elalélnék tőle, ha ismerném, de kicsit sem vagyok meggyőződve arról, hogy a megkérdőjelezhetetlen szakértelem többet nyomna a latban a bizottsági tagságok kiosztásánál, mint a kötődés - tényleg nem tudom, sose láttam bizottságot belülről, fogalmam sincs, mennyire szakmai vagy politikai ez az egész.
Megint kkk-nek, igen, a hölgy a szememben vörös posztó, és ez tökéletesen független attól, hogy a fidesz mit gondol róla (igazából nem is tudom, bár sejtem).

@közösperonos átszállás: not to mention amit ma már 2x leírtam az egyik oldal-másik oldalról. Mi köze Rogánnak Hagyó Miklóshoz ilyen értelemben? Mindkettővel szemben van kifogásom és hányok attól, ha a dehát az egyik kisebb gazemberrel jön elő. Nem akarok viszonyítani, miért is tenném. Akkora szarban lennénk, hogy csak izé és izé között választhatunk és az egyiket el kell fogadnunk? Bízom annyira az ellenzék egy részében, hogy sarkára áll, figyel, ellenőriz és hozzájárul ahhoz, hogy a reliktumok, ha már ott vannak, korrekt munkát végezzenek, a gazemberek meg nem merjenek gazemberkedni.

Havas Szófia persze más kategória, mint egy köztörvényes tolvaj, nem is akarom őt egybemosni senki ilyesmivel (valószínűleg ide tartozna Suchmann imeg Kóka is). Ő a zsigeri problémám, a gazember meg a sokkal megfoghatóbb problémám. A zsigeri problémákkal az a baj, hogy sokaknak van hasonlója. Ha ezeket kezelnék, a problémák érzői ezt cezúravonásként élhetnék meg, ami meg milyen jó dolog lenne már ilyenkor, nem? Szegény HSz most beleesett ebbe az én jóvoltomból is, kicsit sajnálom is miatta, mert HCs sokkal fontosabb ebből a szempontból.

Nekem megfelelni? Nem könnyű, de nem lehetetlen :)

velőtanya 2019.11.08. 18:27:08

HCS-nál is kínosabb arc ez a kispesti polgármester, de azért csak megint egy eset, amikor a közvélemény, a helyi koalíciós képviselők és a média együtt kikényszerítették a korrekciót egy balfaszkodásnál:
444.hu/2019/11/08/gajda-peter-nem-kap-lackner-csaba-semmilyen-poziciot

Péter 2 2019.11.08. 19:31:05

@közösperonos átszállás: Ha lehet, ne nagyon érveljünk a KSH átlagbéradataival, ne sokat ér. Másfélmillió ember (a bért kapók harmada) nincs benne a számítási alapban, ebből rögtön következik, hogy az átlag is teljesen fals (úgy százezerrel lehet lejjebb a valóság, mint a közölt szám).

közösperonos átszállás 2019.11.08. 19:38:32

@Péter 2: Én tudom, hogy a KSH számai elsősorban ún. "varázslat" alkalmazásával készülnek, a közmunkások benne vannak a dolgozók számában, de az érte kapott pénz nincs a bérstatisztikában, a külföldön születettek is megjelennek a születési statisztikákban, az infláció meg, hogy, hogy nem, harmada-negyede a teljesen nyilvánvalónak (az utóbbi években simán volt az évi 10%, a KSH szerint esetleg most már talán 2,999998%, előtte meg ugye nulla).

Azt viszont tartom, hogy ha már az (akárhonnan is vett) átlagbérhez hasonlítunk, akkor ne az országoshoz, hanem a pestihez.

Péter 2 2019.11.08. 19:49:44

@közösperonos átszállás: Konkrétan a KSH átlagbére az öt főnél többet foglalkoztató vállalkozások és a költségvetési intézmények adataiból van, ugyanis ezek küldenek be statisztikai adatot. Ez azt jelenti, hogy másfél millió ember nem szerepel benne. Ez nem nagyon nagy titok, a sajtóban is sokszor szerepelt már, de sajnos, számomra érthetetlen okokból nem írják oda *minden* cikkbe, amikor az új adatokat ismertetik.

Már régóta van szól arról, hogy áttérnek a NAV-os adatokra, mert abban egyfelől mindenki benne van, másfelől olyan bontásban, hogy nemcsak átlagot, hanem mediánt is lehet belőle számolni, de még mindig csak szó van róla.

Péter 2 2019.11.08. 19:56:43

@közösperonos átszállás: Itt a friss, és nem tagadja el a KSH, ott van a grafikon alatt, amit írtam: www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/ker/ker1908.html Nem hazudnak, végül is.

Csak azt nem értem, de tényleg, hogy miért nem tudatosítja a sajtó jobban, hogy ez nem az átlagkereset, hanem csak a jellemzően jobban kereső kétharmad átlagkeresete.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.08. 20:03:28

@Kettes: "Jobb lett volna olyan összefogásra szavazni, amiben nincs benne X vagy Y párt és a lejárt szavatosságú holdudvaruk, csak múlt nélküli, de bizonyított (ööö), tiszta kezű, fényes tekintetű, ambiciózus és a szakmai karrierjüket a hazáért sárban vonszolni is kész arcok, de olyan pont nem volt kéznél."

1. Vannnak múlt nélküli pártok, de hol vannak bizonyított (ööööööööö)tiszta kezű, fényes tekintetű, ambiciózus és a szakmai karrierjüket a hazáért sárba vonszolni is kész arcok?

2. Vannak, csak nem itthon vonszolják magukat. Mert itthon az elmúlt kilencben csak a fideszbe nyalhattak vonszolás helyett. Ráadásul a hazáért vonszolásból kevesen tudtak saját lába állni.

3. Az az itthoni korosztály, amelyik szakmailag kívánatos lenne, 40-50 közt, az már régen rájött, hogy nem a szakma, hanem a nyelvük tudja előre vinni őket.

Egyébként meg szegény ember vízzel főz, szegény ország meg olyan szakemberekkel, amilyen van. Nekünk ilyen jutott. Várjuk már meg, hogy tudnak-e teljesteni a fidesz törvényeinek örvényei közt!

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.08. 20:05:49

@Péter 2: "...sajnos, számomra érthetetlen okokból nem írják oda *minden* cikkbe,"

Ugyen nem kívánod, hogy megmagyarázzam neked miért nem érted?;D

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.08. 20:09:21

@velőtanya:

Nem értem mi a gondod. A tehénnek, akarom mondani a lónak is négy lába van, oszt még is megbotlik. Egy önkormányzati dolgozó miért ne botolhatna főleg, ha új a polgármestere?

OoOoOo 2019.11.08. 20:22:53

@Kettes: én annyit mondtam, h azt a keveset minek, ha egyszer kevesen vannak és hát akkor nélkülük is megvannak. a héten 3 "ügy" volt (2×HCS, 1 Gajda), mindegyikben korrigáltak, ami nekem kezdésnek ok. (persze lehet, h a háttérben majd folyatnak minden csapot, de arról egyelőre nincs tudomás.) Aztán meglátjuk majd utazósebességnél mi fog történni.

(Tényleg az érdekesebbnek tűnik, hogy arra mi lesz a választók reakciója, hogy Tatabányán a fidesz és a mi hazánk esetleg blokkolja a várost.)

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.08. 20:30:13

Nem értem, mi a baj Havas Szófiával? Akinek az apját 56-ban ölték meg, az miért nem lehet más véleményen? Egyébként meg a szakmai hozzáértése nem a politikai nézeteitől, hanem a szakmai tudásától függ.

Nem kéne a szezont, meg a fazont összekeverni, sem önkormányzati, sem kormányzati szinten.

A fiatal "agyaskról pedig ennyit: ismerős 40-hez közeli fiatal informatikus-közgazdász kb. 8 éve elvált a elségétől. A közös lakást eladták, pénzét megkapta. Szakmunkás szülei mondták neki és új párjának, hogy vegynek maguknak egy kis lakás, ne fizessenek havi százrzres bérleti díjat, mert jobban járnának. A közgazdász gyerek letorkollta a "buta" szüleit, hogy ő jobban tudja, jobb a bérlet, mint a saját lakás.
Oszt azóta eltelt évek alatt a nyolc-tíz éve vett budapesti lakások bérleti ára beduplázódott, és ennyi idő kellet ahhoz, hogy ő is megokosodjon. Rájött, a bérleti díjat a saját lakásának törletésére is fizetheti. Most háromszor annyiért tudott saját lakást vásárolni, mint akkor tudott volna. Pedig Gyurcitól tanulta a közgazdaságot az egyetemen. Én az ilyen "agyasoktól" még annyit sem várok, mint a szocik régi embereitől.

Rájuk kell jobban nézni. Harcolni kell a nép ellenőrzési jogának érvényesüléséért, és teljesen mindegy, hogy ki ül a székben.

Mellesleg a mai magyar milliárdosok zöme hol is tanulta a kapitalizmust? Nem a fidesztől.

velőtanya 2019.11.08. 21:27:31

@látjátok feleim szümtükkel: Ebben a történetben "önkormányzati dolgozó" meg új polgármester - na azok pont nem szerepelnek. (És ha téged ennyire nem érdekel, amihez hozzászólsz, akkor én se fogom törni magam részletesebb válasszal)

aritus 2019.11.09. 06:34:11

@kemény keleti kommentelő: Ungár Klárát ne vakondozd
Amúgy kösz a linket, szépen összefoglalja a rendszerváltás vadkapitalizmusát
és a BIF-ben aztán tényleg nem volt egy volt mszmp-s sem

aritus 2019.11.09. 06:37:02

@közösperonos átszállás: igen, de én úgy tudom, hogy ezek a tiszteletdíjak bruttók, azaz a 665 ezer forintos Draskovics díja is bruttó, a Pikó 1 millája is bruttó

aritus 2019.11.09. 06:44:23

@jotunder: sajnos így van, ezek sokkal de sokkal veszélyesebbek hazánkra nézve, mint Havas "56 ellenforradalom volt" Szófia.

kemény keleti kommentelő 2019.11.09. 07:46:44

@aritus: Mind fideszesek, de arra nem esküdnék, hogy nem volt benne mszmp-s, mert nem ismerem az Ungár meg a smidt család előéletét, a Nobilis meg a többi résztvevő környezetét, szóval az, hogy az egész brancs vérfideszes, még nem jelenti, hogy nem voltak mszmp-sek. Főleg, hogy mennyi mindent vásároltak. Nem lehettek azelőtt sem háromműszakos kétkeziek. De az mszp-hez és az szdsz-hez nincs közük.
Ungár Klárát nem ismerem, de nekem kicsit gyanús, hogy fideszes parlamenti frakcióvezetőből hirtelen szdsz-es lesz, amikor az szdsz kormányra kerül.
Rogánnak se hinném el, hogy megvilágosodott, amikor átlépne a Momentumba.
Persze akkor hittem még a Klárának, csak a fidesz harminc évének tapasztalatai tükrében … nincsenek kilépők, azt mondom, csak hóttig tartó hűség.
Ami még hiányzott a cikkből, az a negyvenes Ungár András "hirtelen tragikussággal bekövetkező halála". Azt valahogy várom még, hogy egyszer kiderüljön, hogy miért is kellett meghalnia annak a vidám és jó kapcsolattartó embernek.

Mickey Pearce 2019.11.09. 08:37:15

@Kettes: Ezentúl az ügyvéd "bizalmi pozició". Kész. Kimondta a közös európai értékek alapján álló fékek és egyensúlyok izé. Ennyi. Ezután nem fasizmus vagy korrupció az ilyesmi mint amikor a fideszesek csinálják, hanem európai közös érték :))) És hát mi nem bizalmi pozicó a mai világban amikor körül vagyunk véve nácikokkal meg háborús bűnösökkel...

index.hu/belfold/2019/11/09/czegledy_csaba_ugyvedi_megbizas_erzsebetvaros_ujbuda/

Van egy nagyon bizalmas barátom, aki még a 2018-as választás előtt részt vett egy "független audit" vizsgálatban és mivel felesküdött titoktartásra, csak annyit mondott hogy minden amivel vádolták a Czeglédyt igaz és még több mindent találtak. Azt nem értettük hogy akkor miért nem csukták le a választások előtt nagy csinnadrattával. Gondolom politikailag sokkal kifizetődőbb ha húzzák az ügyet, mindíg ujra elő lehet szedni és ilyenkor mint most megint lehet basztatni az ellenzéket hogy egy bűnszervezet az egész (ami azért részben biztosan igaz).
Tényleg kiváncsi vagyok mit fognak a "tisztakezű kevesek" csinálni. Mikor mondják hogy elég és egyáltalán mondhatják-e. Vagy esetleg rájönnek hogy sokkal egyszerűbb ha félrenéznek vagy ők is eltesznek ezt azt. Ezt hívják jellemfejlődésnek :)))
Nem akarom már rágni ezt a témát, van jobb dolgom is (pl bármi más :)) ) de azért néhány hónap vagy 1 év múlva érdekes lesz látni hogy alakultak a dolgok. Én adok nekik 1 évet hogy lopjanak és tisztuljanak :)))

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.09. 09:19:07

@Mickey Pearce: Te ugye debil vagy? Az ügyvéd az bizalmi funkció. Soha senki nem nevezte "fasizmusnak", amikor a Fidesz a saját ügyvédeivel dolgozott. A villanyszerelő, a lakatos és a fodrász nem bizalmi funkció, a titkárnő, az ügyvéd, a biztonsági főnök és a sofőr meg igen. Isten hozott a Minecrafton kívüli világban.

Hogy Czeglédyvel mi a helyzet, azt nem tudom, de esküszöm neked, hogy a te szavad/a haverod szava számomra pont ugyanannyit ér, mint Gyurcsányé, a lakájmédiáé vagy a kirakatpert kezelő ügyészségé: semennyit. Belenyugodtam, hogy a Czeglédy-ügyben soha nem fogom megtudni az igazságot.

Wolff 2019.11.09. 09:25:06

@Mickey Pearce: Ki auditált és mit, pláne függetlenül, amikor Czeglédy ellen már bőven büntetőeljárás volt folyamatban? Te ennyire hülyének nézel minket?

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.09. 09:47:47

@velőtanya:

Régi polgármesterre és a neki dolgozó akárkire - ha nem is önkormányzati dolgozó - is igaz amit írtam, mert azok is botolhatnak. Főleg, ha van, aki megvezesse őket. Nem is várok én tőleg magyarázatot, de én láttam már belülről polgármesteri hivatalt. Megvezetett vezetőket is.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.09. 09:54:40

@Mickey Pearce: "Van egy nagyon bizalmas barátom, aki még a 2018-as választás előtt részt vett egy "független audit" vizsgálatban és mivel felesküdött titoktartásra, csak annyit mondott hogy minden amivel vádolták a Czeglédyt igaz és még több mindent találtak."

Hát ez valami mennyei csuda, hogy minden igaz, amit találtak, és még több mindent is találak. Hová tettték? Elhallgatták? Vagy neked elárulta?

Mert ha igaz, amit leírál, akkor ezt a "független " auditort ki kell rúgni.

A független audit vizsgálat nem azonos egy nyomozásban eljáró szakértői tevékenységgel. Elfogul akár jobbra, akár balra, mint Arany madara. Tudod amelyik arra fütyül, amelyik zserbre ütnek.

Mickey Pearce 2019.11.09. 10:06:13

@látjátok feleim szümtükkel:
Ha nem lennél funkcionális analfabéta, akkor nyilván megértetted volna hogy a barátom nem a hivatalos vizsgálati anyagot ismertette velem, hanem a magánvéleményét mondta el arról amit ő látott a saját szemeivel. Ez ilyen egyszerű.

Mickey Pearce 2019.11.09. 10:10:08

@Kettes: Köszönöm a debilezést. Nagyon szinvonalas. Nem én nyomom itt a relativizálást és a szerecsenmosdatást hanem te mag az elvtársaid. Nehéz dolog szembenézni a valósággal, én megértem. Azért néha érdemes megpróbálni :)

Mickey Pearce 2019.11.09. 10:32:15

@Wolff: A független audit az olyan mint a független sajtó :)
Olyanról még biztosan nem hallottál hogy pl egy bíróság felkér egy "független szakértőt" hogy vizsgáljon meg valamit és mondja el a véleményét.
Nem a szakértővel van a probléma hanem hogy utána mit csinálnak a vizsgálat eredményével. Politikai célokból elhallgatják, ezt vagy azt csinálnak vele.

Muad\\\'Dib 2019.11.09. 10:45:58

@Kettes:
Na ne hülyéskedj. A fityesz tolvajok elzavarása után kijelenteni, hogy kvázi a haverodra bízod a cégek átvilágítását - mert bizalmi ügy -, de biz'Isten nem olyan eredmény lesz amit előre megbeszéltetek, hát érdekes.

kemény keleti kommentelő 2019.11.09. 11:04:13

@Muad\\\'Dib: De ezek fideszes kerületek már tizedik éve, ha nem régebben.
Sajátmagukat vizsgálják át a fideszkomák ?

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.09. 11:17:46

@Mickey Pearce: "Ez ilyen egyszerű."

Az is, hogy akit ilyen vizsgálattal bíznak meg, az a magánvéleményét sem mondhatja el mert amit láűtottt és megosmert, az szolgálti titok.

Péter 2 2019.11.09. 11:35:41

@kemény keleti kommentelő: Kicsit pirulok, hogy a közismertből kelljen kioktatnalak, mert nem hinném, hogy nem emlékszel rá, de ez a Fidesznek az a periódusa volt, amikor még kis eltérésekkel, de alapvetően pont ugyanúgy liberális párt volt, mint az SZDSZ. Ungár, Fodor, Hegedűs és a többi, aki akkor kilépett, és egy részük az SZDSZ-ben folytatta, másik részük meg otthagyta a politikát, ezt azért tette, mert Orbán akkor kezdte átpozicionálni a Fideszt a megüresedett jobboldali vákuumba. Ezt az ősfideszesek közül a valóban elvi alapon politizálók nem viselték el, míg az elvekre nem, csak a hatalomra figyelők (köztük az olyan, sokáig "emberarcúnak" tekintett egyedek, mint Pokorni) meg szépen beletörődtek.

Azok, akik akkor kiléptek a Fideszből, lehetnek akár politikailag naivak, akár ügyetlenek, akár idealisták, de egy valami biztosan nem voltak: vakondok.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.09. 11:35:58

@Muad\\\'Dib: Hát én biztos, hogy ha polgármester lennék, akkor olyan cégre bíznám az önkormányzat átvilágítását, de még a poloskák megkeresését is, akit _én_ megbízok, és nem az elődömtől örököltem. Az az én bajom, ha olyan embert bízok meg, aki nem az igazat mondja nekem, hanem a vélt prekoncepciómat, de emiatt hadd fájjon az én fejem.

@Mickey Pearce: Bocs, nincs türelmem a hülyékhez. Nem kötelező ám idejárnod, ha itt téged alaptalanul ledebileznek. ;-) Ha alappal, akkor meg kifejezetten tilos. Úgy hírlik, van jobb dolgot is, én nem tartóztatlak.

Muad\\\'Dib 2019.11.09. 11:42:19

@Kettes:
Hát ez van. Én meg mondjuk egy nemzetközi auditor cégre, akik nem a haverjaim, csak simán nemzetközileg ismertek és jó hírűek.

kemény keleti kommentelő 2019.11.09. 11:56:32

@Péter 2: Szerintem is, az az évtized még az ártatlanság kora volt a mostanihoz képest. Jószándékú polgárok azért léptek a pártokba, hogy jó célokért dolgozzanak, mint a liberalizmus például, a demokrácia, az oktatási szabadság, meg a leszerelés.
Csak eltelt fölöttem harminc év, és így 2019-ből visszatekintve, hogy ismerem a fidesz szerkezetét, összetartását, titkosszolgálati gyökereit, médiamódszereit, ...valahogy átértékelődött bennem az egész története a közelmúltnak. Már vannak mintázatok, amik ismétlődnek, és amit mindenki egyféleképpen tud, az valószínűleg túl sokszor el volt ismételve a tévében-rádióban, ami viszont ismét a fidesz mindent lefedő túlismétlő dezinformációs munkájára utal. Szóval valamikor én is úgy tudtam, de miért tudtam úgy ?
Szóval, abban én már teljesen biztos vagyok, hogy a fideszesek soha egy percig nem voltak liberálisok, ahogy mondták napmintnap hadarva és kétpofára minden műsorban.
És innen nézve már teljesen más a leányzó fekvése. Mindegyiké.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.09. 11:58:00

@Muad\\\'Dib: Kerületi önkormányzatokról beszélünk, ember, get real.

Podvinecz Marsall 2019.11.09. 12:18:47

@Mickey Pearce: én nem tudom, Czeglédy sáros-e vagy kabátlopás van, azt viszont tudom, hogy nem őt bíznám meg polgármesterként. Tálcán kínálják a muníciót a fidesznek, ugyanúgy, ahogy a kispestiek vagy HCs. Egyszerűen nincs abban a helyzetben az ellenzék, hogy meghosszabbítsa Bicskéig, még akkor sem, ha Czeglédy egy szent.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.09. 13:16:33

@Podvinecz Marsall:

1. A nemzetközi auditor cégek jellemzően nem rendelkeznek államháztartási audit kapacitásokkal, minthogy ilyet nem szoktak csinálni, mivel erre az ÁSZ-nak van monopóliuma. Ha elvállalnák, valószínűleg alvállalkozót bíznának meg vele.

2. Normális országban nem lenne szükség független auditorra, csak megnéznénk az ÁSZ-jelentést. Kivéve Hungarisztánt, ahol az ÁSZ ugyanúgy az állampárt ökle, mint a NAV és az ügyészség. Attól még véleménymonopóliumuk van, és még a leg-badass-ebb ellenzéki politikusok sem merik megkérdőjelezni a véleményét.

3. Mivel az ÁSZ-nak véleménymonopóliuma van, ők viszont meg fogják kérdőjelezni a független átvilágítás indokoltságát, objektivitását és szakmaiságát, és ezzel tromfolni is fogják a vizsgálat megállapításait.

4. De ez csak elmélet, mert a Big Four nem vállalna el ilyen vizsgálatokat, mert nem akarnak politikai csatározásokba keveredni. Sőt, a Big 20 és a Big 200 sem, mert ők meg nem akarják megütni a bokájukat. Ez ugyanaz a probléma, mint a "honnan vegyünk politikai múlt nélküli, szakmailag elismert, tisztakezű fb-tagokat, akik el is vállalnák". A végén csak azok maradnak, akiknek már úgyis mindegy. A drazsék és a czeglédyéstársák. És meg is érkeztünk.

Ezzel együtt megértem a Momentumot és a többi pártot, hogy nem akarják magukra húzni Czeglédyt, aki vagy bűnöző, vagy koncepciós per áldozata, vagy mindkettő egyszerre. Megvan a Momentumnak is a maga koncepciós pere, nyilván nem hiányzik nekik se még egy. :-D

Senki sem mondta, hogy könnyű lesz. Független vizsgálatra szükség van, gyorsan, egy megbízható, hiteles és konszenzussal kiválasztott szakértőtől. Nem az ÁSZ, a lakájmédia, az állampárt vagy az együttműködés-tagadók miatt, az ő hujjogásukat egyszerűen le kell szarni, hanem a saját tisztánlátásuk érdekében.

velőtanya 2019.11.09. 13:48:12

@Mickey Pearce: Neked valahogy mindig pont van egy nagyon bizalmas barátod, aki ezen kívül még pont abszolút bennfentes is a szóban forgó ügyben, és ezek valahogy mindig PONT úgy vélekednek az adott ügyről, mintha egyszerre lennének Polt Péter és a fidesz aktuális szóvivője:)
Én amúgy nem merném azt állítani, hogy teljesen képben vagyok, de egy konkrét szálát direkt végigkövettem az ügynek, és arról feketén-fehéren bebizonyosodott, hogy koncepciós eljárás volt - a visszamenőleges jogalkalmazás rosszhiszemű minősített esete, a jogi egyetem első évfolyamáról is kivágták volna érte ez ügyészt (így viszont az Európai Bíróságra várt ez a nemes feladat, meg is tették). Akár ezt nézem, akár az általános bizalmamat a párfőügyész iránt, ellenkező bizonyításig én inkább arra hajlanék, hogy ez totyog, hápog, és még kacsa is.

Péter 2 2019.11.09. 13:50:23

@Podvinecz Marsall: Amennyire tudom, Czeglédy ügye egy alapvetően pofonegyszerű jogértelmezési vita. Az ő tevékenységükre is bevezették a fordított áfát, a törvény márciusban változott, decemberi hatálybalépéssel. A cég ezért jövő évtől gondolta úgy fizetni az áfát, a NAV viszont visszamenőleg, adott év januárjától. Ennyi az egész. A NAV jól megbüntette őket, zárolta a számláikat (ezért nem tudtak kifizetni pár diákot), és átadta az ügyészségnek is, hogy költségvetési csalás. Közben született egy EB-döntés, hogy nem a NAV-nak van igaza, nincs visszamenőleges hatály. A NAV emiatt visszakozott, ki is szállt az egész ügyből. Az ügyészségen viszont rajta égett a dolog, és nem tudják, hogy lehetne kiszállni arcvesztés nélkül.

Péter 2 2019.11.09. 13:55:53

Illetve, az utolsó mondatot úgy kellett volna befejeznem, hogy "azt tudják, hogy ezen az alapon nem tudják megnyerni, viszont az nem tudják, hogy lehetne kiszállni arcvesztés nélkül".

velőtanya 2019.11.09. 13:57:41

@Kettes: A momentumos polgármesterek valószínűleg nem is Czeglédyt fogják megbízni, hanem más megoldást keresnek. Ami pont lehetővé teszi majd azt - sok más hasonló történettel együtt - hogy mondjuk 2-2,5 év múlva már látszódjon, melyik ellenzéki formációt szeretnénk erősebbnek látni ezen az oldalon, és melyiket kevésbé. Jelentős részben erről szól most minden október 13-tól 2022 tavaszáig.
(Azt egyébként elismerem, hogy ha valami csoda folytán tavaly szűk kisebbségbe szorult volna a fidesz a parlamenti választás után, esély nem lett volna működőképes kormányt alakítani - akár a vakondokat, akár az együttműködési (és egyáltalán működési) tapasztalat teljes hiányát nézem. Ezért IS volt létfontosságú, hogy most legalább van esély dolgozni ezeken)

kemény keleti kommentelő 2019.11.09. 13:58:01

@Kettes: Azt a részt nem értem kristálytisztán, hogy mitől legyen független az a vizsgálat.
Én remélem, hogy attól, hogy egy pénzvizsgáló, vagy jogász ellenzéki, még nem kell a munkáját száműzni az ellenzéknek az önkormányzatokból, és keresni egy függetlent, mint például Polt Péter.

velőtanya 2019.11.09. 14:01:09

@Péter 2: Ennél azért többről van szó, de ez egy fontos szál az ügyben - én is pont erre a szálra céloztam az imént - és azt legalábbis bizonyítja, hogy az ügyészség mindenféle szakmai minimumot leszarva, tankönyvi koncepciós eljárást folytat.

kemény keleti kommentelő 2019.11.09. 14:03:21

@velőtanya: Szerintem nem is a gyakorlat hiányzik, hiszen a 28 éves ótvar kis Orbán is körül tudta magát venni felkészült régi motorosokkal annakidején.
Elsősorban az állampárt az akadálya a többpárti működésnek. Egy rendszerváltás kell ide, nem kevesebb.

Péter 2 2019.11.09. 14:04:21

@velőtanya: Tudom, hogy erre céloztál, csak egyszerre gépeltünk. Egyszer utánanéznék, hogy mivel több, ha lenne ötleted, hol tegyem.

velőtanya 2019.11.09. 14:26:20

@Péter 2: Várnék egy kicsit, mert biztosan van itt olyan kommentelő, aki nálam jobban képben van (netán még ért is a részletkérdésekhez)
De ha nagyon nem lesz semmi - és lesz egy kis időm - akkor talán nekiveselkedek:)

Péter 2 2019.11.09. 14:44:29

@velőtanya: Ismerem a sajót anyagait, többek között a Nari elég részletes cikkét is (csak az elég régi, korai, sok mindenről azért kiderült utána, hogy nem pont úgy van), tehát csak akkor, persze, ha valami olyat tudsz, ami tényleg valahogy rejtve volt, és alaposan megváltoztatja a képet. Mert ami a szokásos módon az alapos sajtófogyasztó elé kerülhet, azt alighanem már láttam. :-)

Eredetileg én sem adtam volna egy lyukas fillért sem Czeglédy ártatlanságáért. De ahogy teltek a hónapok-évek, és semmi nem lett a bizonyításból, úgy lettem egyre szkeptikusabb.

Külsős 2019.11.09. 19:08:14

@velőtanya:
Nekem így az első 1-2 hétre kicsit sok a "necces" történet. HCs ügyei, a kispesti Lackner Csaba igen is meg nem is bizottsági helye, a szintén kispesti mszp-s polgármester Erdogan feleségével az oviban, Czeglédy megbízása (aki még az is lehet, hogy tök ártatlan, de nekem ez olyan "elvisszük Bicskéig"-nek tűnik), stb. stb. A nersajtó triumfál, a hívek lelkesen osztják a cikkeiket a közösségi médiában, én meg szorongok. Ahogy Kettes írta, ez az utolsó esélyünk, ha elcseszik, akkor nekünk reszeltek.

mafi mushkila 2019.11.09. 20:06:14

@Külsős: Nem sok, hanem kevés! :)
El tudtad volna képzelni az apátia és kiábrándultság közben, hogy lesznek olyan politikusok, lesz olyan érzés emberekben pozícióban lévő politikusok felé, hogy NEM gazemberek, nem idióták, nem a vérünket szívják? Akikhez képest ez a néhány gázos vagy gyanús eset feltűnő? Akármennyi pénzt és munkát tolt bele a fidesz, nem sikerült elérnie, hogy mindent összemosson a reménytelenség. Képesek maradtunk igényt tartani a különbségtételre. Hajlandók is vagyunk megdolgozni azért, hogy különbséget tudjunk tenni. Én most azt mondom, hogy eddig mindent beleadtak, hogy megtörjenek minket, és ezután sem tudnak ennél többet tenni.
A rossz hír inkább az, hogy innentől fogva a nyílt elnyomás jobban fenyeget, mint a kommunikációs úthenger.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.09. 20:33:21

@kemény keleti kommentelő:

Nem a rendszerváltás a lényeg, hanem az, hogy a mai 30-40 éves, és sikeres vállalkozó fiatalok bekerüljenek az állam vezetésébe. Azok, akik nem az állami megrendelésekből állta a saját lábukra. Ők már saját tapasztalatukkal tudnának dolgozni, nem befolyásolná őket a régi rendszer begyöpesedett káderrétege, és nem is tartaná nyereg alatt. Mert aki azt gondolja, hogy itt Orbán az úr, az vak. Ő csak eszköz, amit akkor és arra hajlítanak, amerre akarnak. Még a külpolitikában is.

Grrr 2019.11.09. 20:38:16

@Kettes: Nem vészes még az ügy - de én pont azt mondom, hogy most az elején kell szólni, hogy meddig a hány méter. Nincs választás a közelben, még nem rendezkedtek be, még hallgatnak másokra.

velőtanya 2019.11.09. 21:20:01

@Péter 2: Most például olvastam egy ilyet a Momentum közleményében:
"...Arra viszont rá kell mutatnunk, hogy Czeglédy Csabát már 2010 előtt – tehát a jogállamiság fokozatos lebontását és a bírói függetlenség felszámolását célzó első fideszes intézkedéseket megelőzően – is ítélték már jogerősen felfüggesztett börtönbüntetésre adócsalás, magánokirat-hamisítás és számviteli fegyelem megsértése miatt."
(Ezt például nem tudtam, és sajnos erős érvnek találom Czeglédy megbízása ellen)

Péter 2 2019.11.09. 21:30:20

@velőtanya: Én tudtam, és én is annak találtam.

mafi mushkila 2019.11.09. 21:31:55

@velőtanya:

"Czeglédy ellen először 2001-ben emelt vádat az ügyészség adócsalás, magánokirat-hamisítás és számviteli fegyelem megsértésének vétségével. Ennek következtében 2002-ben másodfokon 1 év 4 hónap börtönbüntetésre ítélték, amelynek végrehajtását 2 évre felfüggesztették. Ebben az időszakban az MSZP-n belül semmilyen tisztséget nem viselt, a közéletben viszont továbbra is aktív szereplő maradt. "
adatbazis.k-monitor.hu/adatbazis/cimkek/czegledy-ugy

Ki volt akkor is a legfőbb ügyész?
Igen.

Nem azt mondom, hogy ez egy bizonyíték az bűntelenségére, mert honnan tudnám ezt én, de érvnek azért ez is erős érv.

Péter 2 2019.11.09. 21:34:51

@mafi mushkila: Polt meg tudja akadályozni, hogy valamiből ügy legyen. De az ítéletet nem ő hozza.

Péter 2 2019.11.09. 21:40:03

@mafi mushkila: Most már emlékszem, de kicsit utána is néztem. A Rébusz iskolaszövetkezet volt, 37 darab fiktív számlát fogadott be, és az áfát visszaigényelte. Az eljárás alatt a pénzt visszafizette, így tehát, azt hiszem, kár lenne azzal érvelni, hogy az is koncepciós eljárás lehetett volna, mert a kár megtérítése (nem ítélet alapján utólag, hanem előre, a büntetés enyhítése érdekében), hát, nekem azért úgy nagyjából egy beismeréssel egyenértékűnek tűnik.

velőtanya 2019.11.09. 21:40:11

@Külsős: A nersajtó és a hívek megosztásai szerintem nem érdekesek, ahogy a fideszes szóvivők közleményei sem - egyrészt ők mindenképpen őrjöngenének, másrészt akik 2019 végén az origóból, a prostisrácokból vagy Dömötör Csabától tájékozódnak, azokat el kell és el is lehet engedni. Az egyéb aggodalmaidat osztom én is, de inkább Grrr kollégával értek egyet: inkább most az elején.
Amit viszont nagyon hiányolok: egyáltalán nem szeretem a 168órát, de ezekről miért csak ők írnak, miért nincs tele ezzel az összes, magát ellenzékinek mondó médium?
168ora.hu/itthon/fidesz-adossag-pecs-hiany-erd-miskolc-dunaujvaros-onkormanyzatok-onkormanyzati-valasztas-2019-177036
Mert dicséretes az új önkormányzati vezetések szemmel tartása, de ne felejtsük már el ezeket.

Külsős 2019.11.09. 21:41:07

@mafi mushkila:
Ez ám a pozitív gondolkodás :)))

mafi mushkila 2019.11.09. 22:24:39

@Péter 2: Igen, én is inkább úgy látom, ahogy tovább olvasgattam.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.09. 23:54:51

@Grrr: Ez most az az időszak, amikor az összefogás pártjai keresik a saját mozgásterüket. A kampány alatt mindenki fegyelmezetten tartotta magát a megállapodáshoz (aki nem, azt fegyelmezetten kibaszták), de most, főleg a baloldali pártok erőspistái úgy gondolják, hogy itt az idő egy farokméregető házibajnokságra. Az MSZP-t eddig rá tudták venni, hogy álljon vissza a sorba, de a DK láthatóan ragaszkodik a támadható kádereihez. Ez baj, mert nagyon gyorsan szétzilálhatja az összefogást - a semmiért.

Mindenki elmondta a véleményét, látható, hogy ebből nem lesz konszenzus. Szerintem most a DK-nak kellene demonstrálnia, hogy engedni tud az ellenzéki egység érdekében, még ha nem is ért egyet a többi párttal. El kéne engedni a Czeglédy-megbízást, és a Momentummal és a Jobbikkal együtt megtalálni a megfelelő átvizsgáló cégeket. Mondjuk legkésőbb holnapig. :)

kemény keleti kommentelő 2019.11.10. 05:57:35

@Kettes: A dk maga a támadott emberek pártja. Ha egyenként kihúzgálod belőle azokat, akiket már meghurcolt a fidesz, le is húzhatja a rolót.
Egyelőre ez egész állami vagyon fölött egy olyan nő rendezkedik, akinek a házában cégtemető volt, és a férje cégéhez gurigázza a milliárdokat, úgyhogy lenne mit írni az ellenzéki sajtónak a megtisztuláshoz, csak ő inkább baszakodik.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.10. 09:29:55

@kemény keleti kommentelő: Azt. Szerintem elég nagy az internet ahhoz, hogy a szabad sajtó mindkettőről írjon.

Még egyszer: az ellenzéki összefogás nem karibi nászút, hanem egy kényszerszövetség, ahol mindenki komoly személyes áldozatot hoz a közös célért, és mindenki tekintettel van a többiek érzékenységére, úgy hogy közben nem játssza a mimózát. Ez volt a választási siker receptje, ehhez kell tartaniuk magukat. Mindegyik pártban vannak fontos, jó szolgáltatokat tett, támadható és sokat támadott emberek, akiknek a jelölése feszkót okozhat. Most kell megegyezni, hogy az ilyen liability-ket mindenki hátrébb húzza, mert ha nem, akkor például legközelebb az MSZP sem fog engedni.

kemény keleti kommentelő 2019.11.10. 10:14:21

@Kettes: Lehet, hogy igazad van. Én nem tudom, mi a célravezető. Főleg, hogy a célját sem ismerem senkinek.
De ha az ellenzék csak azért került néhány önkormányzat élére, hogy legyen kiről háborognia a teljes magyar sajtónak, akkor már elértük a célt.
Ha bilincsben elhurcolt ellenzékiek kellenek a 2022-es fideszkétharmadhoz, akkor meg ez az út vezet oda.
Szerintem nem a beiktatáskor kell elkezdeni tolvajozni az embereket, hanem amikor már világos, hogy százmilliós tételekben hordja haza a közpénzt, ami rá van bízva.
Ezt is eljátszottuk már egyszer, hogy Gyurcsány beiktatásakor elkezdődött a fürdőmedence meg a zsidóház saga, aztán két hónap múlva már hazaáruló, két év múlva meg már égtek a középületek, és mondjon le, mert népszerűtlen.

Hogy azt a népszerűtlenséget hogy is érjük el, hát az nem kérdés.

Én továbbra sem látok címlapokon nyilatkozó ellenzéki politikusokat, csak a szörnyű ellenzéki neveken nyígó cikkeket, akikről megvan a vélemény, mert többször voltak leírva.

Szerintem ez megy már húsz éve, és nem változott semmi. Ugyanaz az út, ami ugyanoda fog vezetni, mint abban a bizonyos elmúltnyolcban.

A fidesz féktelen tolvajbandája dollármilliárdosok sorát adja, akik a nemzet büszkeségei, mert jól tudnak lopni és minden gyerekük a saját lábán lop,

a nemzetárulók meg az ellenzéki nevek, mert kurvára szégyenletes, hogy még a föld színén tapodnak és nem a börtönben ülnek.
Hogy miért, azt senki nem tudja.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.10. 10:56:43

@kemény keleti kommentelő: Ne menjünk el a mellett a tény mellett, hogy a szabad sajtó kurva sokat tett az ellenzék sikeréért. Baranyi Krisztinát konkrétan a 444 vitte be a városházára. Nyilván muszáj most igazítaniuk a fazonon, ha nem akarnak beleragadni a pártsajtó szerepbe. Meg különben is, a szabad sajtó témaválasztásán puffogni a világ legkontraproduktívabb dolga.

Nyilván nem szabad mindenkit levenni a tábláról, akit a szájára vesz a rezsimsajtó, nem játszunk Orbán szabályai szerint. De valahol a kettő között, értelmesen, taktikusan, az azért elvárható.

kemény keleti kommentelő 2019.11.10. 18:56:57

@Péter 2: Azért például a Hagyó perben is döntő volt, hogy Szájerné Handó Tündi a kecskeméti bíróságra utalta.

magyarnarancs.hu/belpol/itelet-a-hagyo-perben-98003

Grrr 2019.11.10. 20:35:43

@Kettes: A mostani morgásnak az n felfogásomban az lenne az értelme, hogy legyen valami pozitív válaszreakció az új hatalom részéről - hogy így ne bánja meg senki, hogy rájuk szavazott, és a következő választásokon is lelkesek maradjanak az aktivisták. No meg hogy kipróbáljuk, hogyan is működik egy rendes demokrácia: sajtó, amelyik ellenőriz; hatalom, amelyik hagyja magát ellenőrizni.
Én kifejezetten konstruktívnak látom most ezt a felhorgadást. Ez segíteni fog, nem ártani.

szatmárynéirénke 2019.11.10. 20:56:52

@Kettes: "Most kell megegyezni, hogy az ilyen liability-ket mindenki hátrébb húzza, mert ha nem, akkor például legközelebb az MSZP sem fog engedni."

A számból lett kivéve. (Mármint a szó.)

Kb. huszadrangú, hogy mi igaz a Czeglédy Csaba szemére vetett vádakból, felőlem akár teljesen ártatlan is lehet, bár ennek kicsi a valószínűsége. De ha Gyurcsány nem ismeri fel, hogy Czeglédy Csaba (és hasonlók) pályára küldése/hívása/engedése, vagy pályán tartása ajándékmuníció a Fidesznek, akkor nem a szokásos támadási felületek (szemkilövetés, Apró-villa stb.) jelentik a fő problémát vele, hanem az, hogy politikailag teljesen dilettáns.

Péter 2 2019.11.11. 11:40:34

@kemény keleti kommentelő: Szokatlan. Szegedre szokás küldeni azt, amiben fontos, hogy Fidesznek kedvező ítélet szülessen.

kemény keleti kommentelő 2019.11.11. 17:08:29

@Péter 2: Hát, ott volt a maffiaper is. Azt akarták, hogy kreáljanak a hivatali ügyekből egy maffiapert. Minden héten jöjjön valami hír, ahogy a kampány megkívánja.

kemény keleti kommentelő 2019.11.11. 18:46:54

@Kettes: No.... Most megtudtam, miért kell a dékának Czeglédy Csaba.
Nem nézem ezeket, de más hallotta, hogy dékás nagyon keményen bevédte Czeglédy csabát valami műsorban. Azt mondta, hogy nekik ügyvéd kell, aki nem fél semmitől, aki rámegy a fideszre és nem paktál le velük, és nem fognak ilyen momentumosokkal kisérletezni, mert biztosra akarnak menni.

Hogy szó szerint idézzem, az nem megy, mert másodkézből, de azért a győri jobbikosok meg az elempések után én nem csodálkozom, hogy a tűzkeresztségen átesettekben jobban bíznak, mint az önként jelentkezőkben.

ATCG 2019.11.12. 00:19:44

@Mickey Pearce: Csatlakozom @Külsős-höz azzal a kiegészítéssel:
semmit sem értesz abból mi a baj a prolizással a mai Magyarországon, nem az, hogy nem PC-minősítés.