Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Gróf Lánczi András Egyetem nagy sikere

2019.11.05. 21:19 | jotunder | 160 komment

 

  

       Mintha ezernyi békésmárton fénye áradna a Kárpátok minden zegzugába, úgy világítják meg a neoliberalizmus mocsarába süllyedt társadalomtudományok romvárát a Corvinus Institute of Advanced Studies bézs és pink sugarai. 

       Új barázdát szánt a népkohóban született magyar eke, új tudomány sír fel anyja kebelén, új horizontot épít a magyar szellem, a Társadalmi Jövőképességet, Social Futuringet, Future Koomduk Köndümdört, ahogy kirgiz vértestvéreink mondják. 

       Már állnak a bástyák, már visszavonulóban a zsidóbolsevik deformális logika, már kész a Conceptual Framework (Szántó professzor úr szívet s lelket egyként langyosító írásművének tizennyolcadik oldalán), tizennyolc de szép szám, virtusos magyar szám, álljon itt az amerikánus elnyomók nyelvén, hadd egye őket a fene

       "The results of creating the conceptual framework can be summarised in the following analytical formula:

        ......Bf{Po, A, Ra}......"

      (nem másolom be az egészet, mert annyira előre tetszik mutatni a Szántó professzor úrnak, hogy még kárt tesz magában az Olvasó ha teljes mértékben magáévá próbálja tenni, annyit segítek, hogy a Po a "proactive form", az A az "active form" a Ra a "reactive form", és a Bf az a "basic form", az analitikusság pedig azt jelenti, hogy így le tetszik írni egymás után a dolgokat, tehát ha például azt akarom leírni, hogy Orbán Viktor egyszerre jótevőnk, nagyon okos és csinos is, akkor az Ov{J, No, Cs} lenne az analitikus formulája, amit aztán csak integrálni kell)

       De ez csak a kezdet, ez csak az Alap, a Felépítmény az csak most jön, a Végre Jó Magyarnak Lenni érzés a vesetájékon. Kimondom. Igen, kimondom, sikerült. November tizenegyedikén Oxfordban fogják előadni a Főművet, egy nemzetközi konferencián. 

      Márcsak hatot kell aludni, és a Társadalmi Jövőképesség kilép a fényre s vele mi kismagyarok is, a csonkahaza, Árpád, Jenő és Zsombor vére. 

      A konferenciára eddig 115 absztraktot fogadtak el,  nigériai, sri lankai, kwa zului szerzőkét, de azért leginkább nigériaiakét. Ezt a konferenciát a FLE Learning szervezi, és az egész regisztrációs csomag csak hatszáz fontba kerül, amiben ha jól értem már három vacsora is benne van, és talán a kiadvány is, mert bizony ki is fogják adni a Magyar Szellem Nagy Művét a Nigériai Szellem Nagy Műveivel együtt. Az FLE Learningnek van egy Conference Committee-je és még egy Editorial Boardja is, mely testületek valamelyest hasonlítanak egymásra. Az egyik ismert bizottsági és editorial board tag Mr. Eyo Eyo a kalabári egyetemen volt könyvelő, de már átjelentkezett a nagyhírű egyetem doktori képzésére, talán pont ő bírálta el a Magyar Szellem Nagy Művét, a Társadalmi Jövőképességet, a  Koomduk Köndümdört.

 Megérte piaci alapokra helyezni a Groucho Marxról elnevezett Gróf Lánczi András egyetemet, megérte kitűzni a célt, hogy ez az Universitas a világ legjobb kétszáz egyetemébe kerüljön, akkor is, ha ehhez most kb. nyolcszáznegyvenhárom egyetemen kell kitörni egy hastífusz járványnak.

  Németh László írta a "Zsidóknak coki, előre a Népszocializmusért " című munkájában: Nem lehetünk bennszülöttek a saját hazánkban, ne mondják meg nekünk a kaftánosok, hogyan kell felmászni a szilvafára, gyűrjük fel az ingujjat, szálljunk fel a kombájnra, oszt mutassuk meg mire képes fajunk (két évvel később Zelk Zoltánt bújtatta a pincéjében, aki meg is kérdezte tőle, hogy ezt most tényleg komolyan gondolta-e, de már nem emlékezett rá pontosan). A pincében majd mi is megkérdezzük a Gróf Lánczi Andrást, hogy mi a faszra tetszett gondolni, amikor. 

 UPDATE: Grrr kommentelőnk találta, csodaszép. Ugyanazon a konferencián szerepel ez az előadás. Lehet, hogy a Társadalmi Jövőképesség lényege, hogy cseréljük joghurtra a sütiben a krémsajtot?

Sumonthip Kongtunjanphuk, Assistant Professor, King Mongkut’s University of Technology North Bangkok, The Development of Yogurt Cake Products by Replacing Cream Cheese with Probioticts Yogurt for Health

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr3415291196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.06. 19:31:42

mert hulye vagyok, mert nem kattintottam ra a linkre. 25.15-től ott vannak a csodaformulák, nagyon ott van.

Istvan Janos Tóth 2019.11.06. 19:35:02

@jotunder: nem voltam egyértelmű. Ami tényleg érdekes lesz, tudománytörténeti szempontból is, hogy hogyan fog ez az egész Social Futuring a helyére kerülni és mi is van mögötte. Szerintem van itt egy csomó elfojtás is: a téma par excellence a jövővel, a jövőre vonatkozó megfeleléssel szeretne foglalkozni. Mintha a jelen már nem is lenne érdekes. Nem jó vele foglalkozni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.06. 19:37:11

@Istvan Janos Tóth: en ehhez egyaltalan nem ertek. hogy erthetnek. nem is vettem volna eszre, csak ok, hogy mondjam, a trambulinrol irtak bele a nevuket a tudomanytortenetbe.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.11.06. 20:00:48

a nigériai versenyzők a részvételi díjat gondolom a CIG Pannónia megmajmozásából fedezték

Flageolet 2019.11.06. 20:11:15

@Istvan Janos Tóth: Komolynak tűnt, komolynak látszott, nem volt komoly?...Ez olyan trópusi viharos...
Akkor bocsánat, árnyékra vetődtem (pedig szívesen osztogattam volna még pár bennfentes tanácsot).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.06. 20:34:28

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: en ismertem baromi jo nigeriai matematikust. meg amerikaban voltam diak, o meg posztdok volt, parszor talalkoztam vele konferencian. meno professzor lett, komoly helyeken voltak cikkei, es aztan eltunt, fogalmam sincs mi lett vele.

Istvan Janos Tóth 2019.11.06. 20:41:29

Ha megnézzük ezt a tavaly nyári videót (www.youtube.com/watch?v=CIcXfz3HBHc, csak 3,3 perc), akkor képet kaphatunk a jövőről, az idei tervekről. Szóval ennek alapján lehet vizsgálni a Social Futuring center jövőképességét is, hiszen ez is egy társadalmi entitás.

+ nemcsak Oxford hanem a volt Dél-Kínai Császárság fővárosa, Hangzhou is terítéken van:

socialfuturing.com/storage/uploads/Events/WHS_China_101119.pdf

Érdemes oda is elmenni, kicsit messze van, de tényleg nagyon szép város, hatalmas buddhista kolostorral és a város közepén tavakkal (az egy Jüan-os bankjegyen az hangzhou-i tavak egyikének részlete látható; ott láttam életemben először Aston Martin szalont -- egy CIRET www.ciret.org/ konferencián adtunk elő ott anno...)

Flageolet 2019.11.06. 21:30:09

@Istvan Janos Tóth: @jotunder: Most akkor mégis komoly? Ön támogatja a mormogó rektorhelyettes + Pavlik klarissza neve által fémjelzett BCE-s mókát?
Csak halkan jegyzem meg, hogy aki számít a kínaiaknak, és konkrétan a hangzhou-i vezetésnek, azt a CPPCC Hangzhou Committee idén szeptemberben meglátogatta, fekete Mercedes kisbusszal, 10 szakemberrel, akikből két magyarul jól beszélő kínai szakmanager volt, stb. Vajon elmentek mormogó úrhoz és kis csapatához, Pavlik klarisszához is?...

Istvan Janos Tóth 2019.11.06. 21:40:01

@Flageolet:
Fent mindent megírtam szépen és majdnem nulla vitriollal.

Ínyenceknek még ez a videó is érdekes lehet:

www.youtube.com/watch?v=nzgdwxFzRho

Remélem sokáig lesz látható.

jan 2019.11.06. 21:48:42

Egyszer pár hónapja felmentem a corvinusos honlapjukra ezeknek a futurátusoknak, és döbbenetes érzés volt szembesülni vele, hogy van itt 5-6 ember, akik teljesen értelmetlen bullshitet írnak 5-10-20 oldalas terjedelemben, körbeidézik egymást stb.

Szóval hogy én ha köteleznének is, akkor sem tudnék ilyen terjedelmű értelmetlen zagyvaságot összehozni: ilyen terjedelemben halandzsázni szerintem már fárasztóbb lehet, mint valami értelmeset mondani...

volker 2019.11.06. 21:52:14

nem lehet, hogy a távolból Alan Sokal mosolyog igyekvő, tehetséges tanítványaira?

netukki 2019.11.06. 21:58:59

»South Korea’s education ministry wants to stop academics from participating in conferences that it considers “weak” and of little academic value. The ministry announced on 17 October that it will require all universities to adopt measures to vet academics’ travel to overseas conferences so as to “prevent researchers from engaging in poor academic activities”.«

www.nature.com/articles/d41586-019-03372-z

Grrr 2019.11.06. 22:22:38

Elvesztegettem az életemből több értékes percet arra, hogy megértsem, a szántói koncepció szerinti konjunkt komplex (szükséges) feltételek a jövőképességet csak olyan társadalmi entitások tudhatják magukénak, amelyeknek
- van ön-tudata,
- képesek funkcionálisan működni,
- képesek magukat tartósan fenntartani, és
- képesek jövőbeli környezetüket és működésüket befolyásoló cselekvésre, önszervezésre, meg (itt már belezavarodtam)

Ez már jó kiindulópont, hiszen gondolhatná az ember, hogy egy moziban véletlenszerűen összeverődő nézősereg is lehetne jövőképes. De nem.

A fentieket együttesen kell birtokolni amúgy, tehát ha egy szervezet stratégiai jövőképen alapuló cselekvésre és önszervezésre képes, ámbár anélkül, hogy funkcionálisan működni tudna, vagy hogy nem képzeli magát létezőnek, akkor baj van. Ilyenre is biztos számos példa hozható fel.

Grrr 2019.11.06. 22:23:31

@Grrr: Ráadásul angolul kezdtem olvasni. Igen, ennyire hülye vagyok.

Grrr 2019.11.06. 22:29:42

A jövőképes társadalmi entitások lehetnek például: ... társadalmak.
No meg 'intézmények', azaz "az emberek közti interakciót meghatározó, az emberek által kialakított korlátok". Melyek szabályoknak és korlátoknak a fentiek alapján csupán ön-tudattal kell rendelkezniük, valamint funkcionális működésre és cselekvésre és önszervezésre kell képeseknek lenniük.

jan 2019.11.06. 22:39:19

Az is jó, hogy a "Futuring Centre" úgy nevezi magát, hogy "Multi-disciplinarian Research Unit".

Ez helyesen persze multi-disciplinary lenne, a disciplinarian jelentése kb. az, hogy túlfegyelmező, erőszakos, önkényes figura. Szóval a multi-disciplinarian research unit valami szado-mazó hely lehet, ahol sok researcher fenyíti egymást?

Grrr 2019.11.06. 22:43:49

Viccesen kilóg a központ tanulmányai közül a Gál Róbert Iván – Radó Márta által a Szociológiai Szemlébe írt "Felkészülés a társadalom idősödésére: Esettanulmány a demográfiai jövőképesség tárgykörében" munka. Ez egy tradicionalista irányt követő írásmű, ún. 'tudományos cikk', amely sajnos még nem tudott elszakadni a meghaladott imperialista társadalomtudományi megközelítéstől. A 'jövőképesség' fogalma a cikk címében megjelenik; ezenkívül még háromszor: egyszer a cikk elkészültét támogató központ nevében, majd kétszer a következő mondatban: "A demográfiai átmenet hosszú távú hatása attól függ, hogy egy társadalom felismeri-e az előtte álló kihívásokat, képes-e válaszolni rájuk, és jó válaszokat ad-e, tehát, ahogy Szántó (2018) és Csák (2018) nevezik, „jövőképes”-e. Ezért is adtuk tanulmányunknak az „esettanulmány a demográfiai jövőképesség tárgykörében” alcímet."

Grrr 2019.11.06. 22:44:52

@jan: !! Ó, ezt nem is vettem észre !!! :)

jan 2019.11.06. 22:45:29

Azon viszont sírok, hogy az "associated research fellow"-k listáján egészen normális emberek is vannak, azok hogyan keveredhettek ebbe a társaságba? :(((

socialfuturing.com/staff

Istvan Janos Tóth 2019.11.06. 22:55:11

@Grrr: igen, ez egy igazi aranybánya "Az első részben a személy (kiemelve dőlten - tij), mint az emberi lények és társadalmi entitások bizonyos jellemzőit harmonikusan integráló fogalom hátterét világítjuk meg." (Csák, 2018: 4. oldal).

Remélem sokan letöltik, archiválják a papírokat.

jan 2019.11.06. 23:05:49

@Istvan Janos Tóth: tényleg nagyon erős ez a videó, pedig eddig még csak hang nélkül mertem megnézni, de úgy is nagyot üt.

Barabásit szerintem zsarolják valami, elrabolták egy rokonát, ilyesmi lehett.

Viszont a közönséget pásztázó felvételeken azért én fel véltem fedezni néhány "mi a fasz van?"-tekintetet... :)

Wolff 2019.11.06. 23:18:05

@jotunder: Leesett, hogy Barabási mégis benne van?

Wolff 2019.11.06. 23:20:23

@jan: Csak nem Ablonczy Bálintra gondolsz, akinek a Heti Válasz bukásából ide sikerült átmentenie magát? (És az Országgyűlés Hivatalába, ahol konkrétan cenzorkodott is, vagy legalábbis nagyon úgy tett...)

jan 2019.11.06. 23:31:22

@Wolff: Elsősorban Szepesi Balázsra, Gál Róbert Ivánra és Radó Mártára, és tulajdonképpen még Bakacsira is gondoltam, de igazság szerint ebből a csapatból még Ablonczy Bálint is felfelé lóg ki.

Egyébként milyen undorító már tényleg, hogy, ahogy @Grr idézi fentebb, Gál és Radó a teljesen normális cikkének az elejére kénytelen volt berakni egy részt, ahogy Csák géniuszáról megemlékeznek - bocsánat, ez már lassan a sztálinista vörös farok, nem?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.06. 23:31:49

@Wolff: voltak nála bostonban. nem állítom, hogy maradéktalanul boldog vagyok.

Istvan Janos Tóth 2019.11.07. 00:11:18

@jan: + Bartus Tamás, aki elég jó nközi reputációval rendelkezik, elsőrangú szociológus és empirikus elemző, lásd:

journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1536867X0500500303

nerángass 2019.11.07. 07:52:00

@balmoral: "Az eb csahol, a konvoj pedig továbbmén."

Nana... a ló néz, a csitkó lát !!! Legyünk naprakészek..

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.11.07. 07:59:49

@jotunder: Megértettem a képletet.

A BF Po A Ra arra utal, hogy a diszciplína magyar kötődésű, ezért hiányzik belőle a H betű ennyire feltűnően. Ha hozzáadjuk, minden világos lesz: BF pohara.

De kihez tartozik a monogram?

Flageolet 2019.11.07. 08:10:03

@jotunder: @Wolff: Gondolom van az a pénz, amiért tusványosi Barabásinak korpás lesz a haja, ergo beírhatják majd társszerzőnek Szántóék, persze "szigorúan szakmai alapon"? Így könnyen összejön majd pár D1-es cikk, megalapozandó a social futuring á la Corvinus? Mert az übersicher, hogy Barabásinál hiába jön elő Pavlik a "csillogó szemű székesfehérvári hallgatókkal", vagy a híres Pavlik-féle "kora reggeli kávézásokkal", ami annyira bejött Palkovicsnak?

Jonesmodel 2019.11.07. 08:21:02

@Flageolet:
A Bumbi-val szembeni vehemens ellenkezes mar tobbszor is szemet szurt nekem, de nem igazan tudom hova tenni, ha meg kerlek kifejtened, oszinten erdekel, hogy mi ez a becsipodes az iranyaba. Elmagyarazom miert zavar.
Elorre bocsaltom, hogy:
- nem kivanom vedeni a mundert, nagyon sokk sebbol verzik az egesz BCE
- engem oktatott tobszor is tobb targybol, szoval kozvetlenul ismerem
- palyam alakulas miat, plenier planba latom, hogy mi tortenik es merre megy a nemzetkozi szamvitel kutatas Amerikaban, Europaban, Azsiaban etc...
Ket faktorbol lehet ertekelni Bumbi teljesitmenyet: 1) tudomanyos-kutato 2) oktatoi

1) Teljesen nyilvanvalo, hogy nincsen nemzetkozi szinten ertekelheto tudomanyos eredmenye szamvitel-konyvvizsgalat teruleten, semmi ez teny. Ahogyan az is teny, hogy magyarorszagon sincsen senkinek, de tenlyeg senkinek, egy arva cikke, meg q4 nek a q4 nek a q4 szintjen sincsen. Az hogy miert van ez, osszetett problema, hianyzik a hagyomanya, hianyoznak a megfelelo adatbazisok etc..., senki nem ert hozza, senkit nem tanitottak ilyenre, nincs egy olyan ember aki ki lenne arra kepezve, hogy valoban tudomanyos szinten szamvitel-konyvizsgallattal foglalkozzon. Szoval ezek utan ezt felroni neki, hat... lelked rajta. Nem erzem aranyosnak.

2) Ezzel szemben mint oktato, szerintem egy nagyon tisztesseges es igenis a BCE szinvonalabol kiemelkedik (barhol is talalhato most eppen). Egyreszt ert hozza maximalisan, naprakeszen, tovabba atlatja a kapcsolodo penzugyi, jogi, adozasi etc.. teruleteket is, ami eleg nagy ritkasag. Masreszt, egy jo eloado is, logikus kovetheto informativ a stilusa, neha napjan meg humoros is.

Azert sem ertem ezt az egesz ellene valo kirohanast, mert a BCE tele van szanalmasabbnal szanalmasabb figurakkal, akiknek hadjan, hogy nincsen ertekelheto tudomanyos teljesitmenyuk, de meg 10 evvel levannak maradva az oktatott anyagban, raadaskent meg borzaslmas eloadok is. Az emberi silanysaguk pedig csak a cseresznye a torta tetejen.

Szoval a fentiek alapjan, nekem nem egy objektiv ertek itelet sokkal inkabb egy jo adag magyaros iregyseg faktor sejlik fel a hatterben.
Miert ez szerintem aranytalan utalat?

Flageolet 2019.11.07. 08:29:00

@Jonesmodel: Első körben kérem gondolja át, hogyan válhatott Bumbika docenssé pár évvel a PhD-ja megszerzése után. Segítek a kulcsszavak összeszedésével: Csaba László, TT, 2015 májusi szenátus, Pavlik, Nftv. módosítás.
Előre is köszönöm.

Flageolet 2019.11.07. 08:42:35

@Jonesmodel: Bocsánat, a szóban forgó és kapcsolódó szenátusi ülés 2015 júniusában zajlott le, nem májusban. Na, így már jó a kulcsszó-lista.

Jonesmodel 2019.11.07. 08:57:37

@Flageolet:

Igen, mindenki tudja, hogy csak az o hozza igazitott ujra szerkesztett szabalyok alapjan valhatott docense.
Es azt is, tudom, hogy vakok kozott felszemu a kiraly erveles, nem egeszseges es kontra szelekciohoz vezett. Hiaba, o az egyetlen felszemu.
Es azt is tudom, hogy mar 10 eve Lukacs eldontotte, hogy Bumbi lesz az uj Szamvitel tanszekvezeto. Ezert kellet ezt az egesz kutyakomediat lezavarni.
De, arrol o nem tehett, hogy nincsen Magyarorszagon senki de tenlyeg senki, aki erdemben oda erhetne. Egyetlen ertelmes megoldas az lenne, ha kulfoldorl hivnanak valakit, csak azt ugye nem fogjak 1) megfizetni, 2) tulsok erdek serelemmel jarna 3) Meg be kellene vallani, hogy sehol sem vagyunk. Plusz ez tisztan nem Bumbi dontesi szintje.

Szoval en, tovabbra sem tartom fernek ot savazni azert, mert a hazai Egyetemi szfera ott tart ahol tart es ezt tudta magabol kifozni az elmult 30 evben. Sajnos nagyon szomoru lat lelet, de errol o nem tehet, foleg, ugy hogy amihez kepessege tudasa meg van azt o tisztessegesen megcsinalja. Lasd: oktatas, tankonyv gyartas, szakmai dolgok.

Flageolet 2019.11.07. 10:35:18

@Jonesmodel: Látom, nem keni, amit vágok. Azt írtam, "első körben". Ha csak annyi lenne a háttérben, amire Ön utal, szó sem lenne savazásról, az ilyen eset tizenkettő egy tucat.
Nos, adok még egy esélyt, picit bővebben:
- kihez futott Pavlik a júniusi szenátus után?
- kit vádolt meg Bumbika kapcsán?
- mi lett ennek a következménye?
- hogyan reagált erre Bumbika?
Most már tényleg nem segíthetek többet ;-)

Flageolet 2019.11.07. 10:35:58

@jotunder: személyiségi jogok...nem a név fontos, hanem a kapcsolódó történelem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.07. 11:20:15

@Flageolet: jó, most már tudom, kicsoda Bumbika. utána kellett néznem.

Flageolet 2019.11.07. 11:25:37

@Jonesmodel: Persze, reagálok az első válaszra is, addig is hadd gondolkodjon a kérdéseken.
1/ Gondolom tisztában van azzal, hogy a BCE-n a központi CV rendszerbe 2013-ban került be a "habilitált adjunktus" kifejezés, mint választható beosztás, ugye? Ekkorra vált már égővé, hogy a csókarcú docensek nem elhanyagolható része még nem habilitált, míg egy halom, nem csókos adjunktus már mindent megtett (habilitált, publikált, pályázatok, anyámkínja), csak végre továbbléphessen...Nos, mii akadályozta meg Bumbikát abban, elejét véve mások rosszmájúságnak, hogy ha már akkora májer, gyorsan habilitáljon, mielőtt kinevezik docenssé? Ön írta: "...amihez kepessege tudasa meg van azt o tisztessegesen megcsinalja. Lasd: oktatas, tankonyv gyartas, szakmai dolgok."
2/ Miben tévedtem vagy hazudtam akkor, amikor felsoroltam, mi mindenben kapott hátszelet 2014-től a BCE ahhoz, hogy világszínvonalú egyetemmé váljon 2030-ig? 380 Mrd hozamai, felújított vagy új épületek, PPP, új campus, kompakt oktatási struktúra, MOL-vezér címzetes egyetemi tanárként, közbeszerzés-mentesség, "az ország legjobb kancellárja", kínai támogatás, stb.? Itt hagyom abba, pedig szívem szerint írnék még párat...

yorix 2019.11.07. 11:36:19

@jotunder: Már megint azok a személyiségi jogok...

közösperonos átszállás 2019.11.07. 12:11:28

@Flageolet: "személyiségi jogok"

Hiszen az, hogy a Corvinuson "a számvitel" tanszék vezetője, és docens, még tökre nem elég. :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.07. 12:24:05

@közösperonos átszállás: a kereső nem látja. a Bumbikát igen. és ez jól van így.

Jonesmodel 2019.11.07. 12:35:48

@Flageolet:

1/ Ezek szerint a sztori, maga teljessegeben hozzam nem jutott el, csak annyi, hogy a szabalyzatba belenyultak egy picit, de korbe kerdezek. Ha tenyleg annyira csunya, hogy nem egyezik az en altalam korabban ismert Bumbival, akkor termeszetesen megkovetem magam.

Megjegyzes: 2013-bol mar nincsenek kozvetlen tapasztalataim, csak atteteles.

2/ Semmi keppen nem allitottam, hogy hazudott csak mar tobbszor olvastam ilyen fajta "kritikat" (gyakorlatilag osszes korabbi a BCE-hez kapcsolodo posztnal felmerul) es nem egyezet az en prekoncepciommal. Utana kerdezek.

Az a 380 milliard pedig egy vicc, addig amig nem kezdenek egy szisztematikus "research culture" felepitesebe, addig bohockodas az egesz. Ha pedig egyszer elkezdik, beleteszik a fegyvert-paripat, kb 30 ev mulva, lehet majd elkezdeni valamirol beszelni.

Senki A. 2019.11.07. 12:41:50

@jotunder: Erről az analitikus formuláról még nagy viták lesznek. Az elsőre is látszik, hogy a kapcsos zárójelek helyett szögleteseket KELL írni!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.07. 12:43:40

@Jonesmodel: Egy olyan egyetem, aminek a közelébe engedik Továris Radevet és Csák Jánost, ahol Gróf Lánczi András lehet a rektor, nem nagyon lesz elitegyetem. A Corvinus nagy sansza éppen az lett volna, ha nagyon masszívan összeáll a CEU-val és az MTA-val, ha Orbán egy deGaulle karakter, még meg is lehetett volna csinálni.

Flageolet 2019.11.07. 12:57:29

@Jonesmodel: Húha...
1/ Már bocsánat, de az Nftv. (!) módosíttatása (2015. évi CXXXI. tv. 82. § 4.) = "a szabalyzatba belenyultak egy picit" ?.....Te jó ég, Ön nagyon nincs képben. A BCE szabálymódosítása pukimuki szintű volt és csak lekövette az Nftv.-t...
2/ Arra reagáltam (a hazugság alatt nem azt értve, hogy megvádoltak ezzel, hanem hogy komoly a felsorolás), hogy "ha kulfoldorl hivnanak valakit, csak azt ugye nem fogjak 1) megfizetni, 2) tulsok erdek serelemmel jarna 3) Meg be kellene vallani, hogy sehol sem vagyunk. "...Minden adott. Nincs még egy olyan egyetem, még a bukfencegyetem és a Navracsicska-képző sem, ahol MINDEN megvan ahhoz, pénz-paripa-istálló, hogy top 200 legyen. Azt meg kikérem magamnak ;-), hogy valaki az alma materemről azt mondja, "sehol sem vagyunk", hiszen maga Palkovics atyáskodik felette, még az egyik doktori iskolájában is oktatott (doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=4202), Rostoványi "zéróimpaktfaktor" Zsolt alatt, nem is beszélve Hernádi tanár úrról! Minden sínen, szalad a szekér, szánt az eke.

Bogomil 2019.11.07. 13:28:11

@Flageolet: Azon gondolkodom, hogy a BCE jövőképes entitás-e már...:-)

Flageolet 2019.11.07. 14:21:12

@Bogomil: Vágom, hogy a kérdés vicces, de nem tudom. Egyrészt beletoltak mindent, ami szem-szájnak ingere, de a fizetéseket egy fillérrel sem emelték ebben az évben (maradt a közalkalmazotti bér, nem közalkalmazotti státusszal), hátha aki tud, elmegy (páran beintettek, de ez nem jelentős), jön a Fudani Egyetemmel a közös diploma, miközben már volt egy korábbi sikertelen próbálkozás 2011-ben (www.uni-corvinus.hu/index.php?id=31637&tx_ttnews%5Btt_news%5D=8828&cHash=4d5966f05f96d83d5ef31d06bd4e4646 ), még szerencsétlen sorsú Bosnyák alatt, ha jól emlékszem.
Megnéztem, mit ad ki a Scopus, mint a legtöbbet hivatkozott Corvinus cikk, erre mi derül ki, a legmagasabban egy volt agrárkaros cikk van az élen (www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0195666308004923?via%3Dihub ), 753 hivatkozással, az első 10 cikkből még mindig négy tisztán a levágott agrárkarokról érkezett, az első 20-ból még kilenc, az első 30-ból már 18! Közel négy évvel azután, hogy a BCE már "parasztmentes", ahogy Pesten mondták.
Na de semmi gond, majd Pavlik megoldja Barabásival.

aronsatie 2019.11.07. 14:21:37

Social Futuring? Ahelyett, hogy a Backhand Hittinget kutatnák, az legalább valami. Vendégprofesszor: S. Wawrinka.

Bogomil 2019.11.07. 14:48:18

@Flageolet: Valóban poénnak szántam, de válaszodat elolvasván inkább rezignált lett a hangulatom...

közösperonos átszállás 2019.11.07. 18:27:56

@Flageolet: Egy pillanatig, és apró pici részben sem vitatva, amit mondasz, azért egyrészt a "pedig már négy év eltelt" nem egy nagy időszak, mármint azért a cikkek jó esetben vagy egy évtizedig gyűjtik a hivatkozásokat (nekem se tavalyi a legjobban hivatkozott cikkem...), másrészt a linkelt cikk egy áttekintő cikk, ami meg azért na.

(Tudom, ha arra olyan sok hivatkozás jön, akkor én miért nem írok olyanokat -- mert akkor az egész kutatós vonalból a maradék fun factor is elfogyna.)

Flageolet 2019.11.07. 18:51:07

@közösperonos átszállás: Én egy kicsit másképp látom.
1/ A "nagy" BCE időszakában (2004-2015) a karok egyszerre publikáltak Corvinus affiliációval. A hét karból három még most is azt viseli, míg az agrár karok 2015-ig, az álig kar 2012-ig (kerekítve) publikált Corvinus névvel. A Scopus az összeset mutatja. Visszatérve a számokra: a pesti karok 2004-2019 között még nem tudtak olyan cikkeket összehozni, hogy mondjuk a legtöbbet idézett 30 BCE közlemény többségét ők adják, és ne az agrárkarok 2004-2015 között publikált anyagaikkal.
2/ A BCE pesti karai adják az ezüst és bronzérmest. Megnézte, hány szerzős cikkek? :-) Ha az agrárosra azt mondjuk, hogy review cikk, négy szerzővel, mind BCE-s, akkor a második és harmadik cikk mennyire BCE-s, ha a több tucat szerzőből egyetlen, futott még köztes szerző jött a pesti karokról? ;-)

simka 2019.11.08. 12:58:15

Sajnos belenéztem a linkelt szövegbe, és egészen az 5. oldalig jutottam, ahol viszont az a határozott benyomásom alakult ki, hogy Prof. Dr. Szántó nem érti a szükséges feltétel fogalmát. Az, hogy a "formulában" a nyilak rossz irányba mutatnak, még talán lehetne elütés, de utána el is magyarázza, hogy

"if all the necessary conditions are met, the futurability of social [...]"

persze ez legyen a legnagyobb baj :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.08. 13:04:47

@simka: jobban érti. illiberálisabban, nemzetibben, a mainstream-et meghaladva, nem majmolva John Fitzgerald Platont.

közösperonos átszállás 2019.11.08. 14:16:56

@Flageolet: Nem arra válaszoltál, amiket én írtam.

"Visszatérve a számokra: a pesti karok 2004-2019 között még nem tudtak olyan cikkeket összehozni, hogy mondjuk a legtöbbet idézett 30 BCE közlemény többségét ők adják, és ne az agrárkarok 2004-2015 között publikált anyagaikkal."

Pl. ez egy tök más állítás, nekem ezzel semmi dolgom nem volt.

"Megnézte, hány szerzős cikkek? :-) Ha az agrárosra azt mondjuk, hogy review cikk, négy szerzővel, mind BCE-s, akkor a második és harmadik cikk mennyire BCE-s, ha a több tucat szerzőből egyetlen, futott még köztes szerző jött a pesti karokról? ;-) "

Dettó.

Nem azt mondom, hogy nem számít, ha review cikk, hanem hogy azért azok más műfajt képviselnek (kevesebb kreativitás, több segg, több hivatkozás), az egy másik pálya igazából. Meg azt, hogy az utóbbi négy évben publikált cikkek tök érthető, ha nem szárnyalnak toronymagasan idézettségileg, vs. egyéb, régebben írt cikkek. Ez két apró technikai észrevétel, és még jeleztem is, hogy én aztán egy pillanatnyit sem vitatom az általad fölvázolt big picture validságát.

Bogomil 2019.11.08. 14:29:48

@Flageolet: Eközben ERC starting grantot nyert - egyedüli magyarként - Mátyus Edit, az ELTE TTK vegyésze, 2010-ben doktorált, és még mindig csak tanársegéd...
Kutya legyek, ha értem.
index.hu/techtud/2019/11/08/elte-erc-tamogatas-palyazat-kutato/
doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=22150
www.compchem.hu/pi.html

Grrr 2019.11.08. 14:47:52

@Bogomil: Nem friss hír tudtommal. Mátyus Edit nagyjából már mindent elnyert, amit az ő korában el lehet (Nobelt és életműdíjat még nem kapott), rejtély, hogy miért van még Magyarországon. Nincs ez így rendjén.

Bogomil 2019.11.08. 14:52:50

@Grrr: Lehet, már nem mozgok az akadémiai világban, az Index viszont (csak) ma írt róla...

Flageolet 2019.11.08. 15:34:48

@Bogomil: Az ELTE híres erről, főleg nők esetében, hogy az előrelépés nehezített pályán mozog. Ha más egyetem lenne, akkor erőteljesen gondolkodnom kellene, mi áll a háttérben, de az ELTE-n ott az azonnali válasz.

Flageolet 2019.11.08. 16:31:05

@közösperonos átszállás: Elfogadom, egyetlen kiegészítéssel: az ezüstérmes, 86 szerzős (abból egy BCE-s) pesti karos cikk (www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187734351400116X?via%3Dihub) is review a Scopus besorolása szerint :-)

Bogomil 2019.11.08. 16:32:05

@Flageolet: Tudod, ha arról lenne szó, hogy talán még ne legyen docens, azt el tudnám fogadni. De hogy ilyen publikációs jegyzékkel, majd 10 éves PhD-vel, doktori témavezetőként még adjunktussá sem nevezték ki - és most nem vetem össze a "habilitált" adjunktusokkal, akikről korábban írtál -, az egyszerűen tragikus.

Bogomil 2019.11.08. 16:37:43

@Flageolet: Ha jól látom, azért a szerzők száma kevesebb, csak van, akinek egynél több affiliációja van...:-)

Flageolet 2019.11.08. 16:42:34

@Bogomil: Az idézőjel nem indokolt. Az ELTE-n valóban elvárás, hogy a docensi kinevezésre vágyóknak először legyen meg a habilitációja, és csak utána pampogjanak. A BCE-n ez karfüggő volt, ezért írtam le a konkrét évszámos eseményt az online CV készítő legördülő cellájából hiányzó kifejezésről. A következő lépcső (docensből egyetemi tanár) pedig még sokkal nehezebb, elegendő példaként felhozni Jakucs Erzsébetet, a hazai makrofungi tudomány vezető oktatóját, akit sosem neveztek ki egyetemi tanárnak, pedig mindene megvolt hozzá, a tudományterületének megfelelő szinten.

Flageolet 2019.11.08. 16:45:20

@Bogomil: Jogos, megszámoltam, csak 84 szerzős :-)

Bogomil 2019.11.08. 17:00:11

@Flageolet: De Mátyus Edit eddig még adjunktus sem lett, nem mondod, hogy ahhoz is már habilitáció kellene.
Amúgy - amennyire visszaemlékszem - a habilitáció úgy került be (vissza) a rendszerbe, hogy embereket nagydoktori fokozat nélkül akartak egyes intézményekben professzorrá előléptetni, mivel az akadémiai doktori követelmények teljesítésére képtelennek bizonyultak. Családi és baráti körből származó információim szerint a habilitáció (legalábbis a csókosoknak) tiszta formalitás volt/lett több egyetemen is... (Az információk - a félreértések elkerülése végett mondom - nem az ELTE-ről származnak.)

fadrusz 2019.11.08. 18:09:41

@Bogomil: @Flageolet: Nem ismerem Mátyus Editet, csak most így hirtelen ránéztem a Scopuson: kérdem én, miről beszélünk, milyen adjunktus, milyen docens? Ez a nő olyan kemény mint a beton, nem, hogy az adjunktusokra meg a docensekre, hanem a professzorok többségére is köröket ver! Ilyen mutatókkal ma Magyarországon nem docensi, hanem kb. olyan tetszőleges kinevezést/címet/akármit kellene kapnia, amilyenhez csak kedve támad. (Amúgy nem ismerem az eltés szokásokat, de nekem kissé túlzó elvárásnak tűnik, hogy már egy docensi kinevezéshez is habilitációt várnak el.)

közösperonos átszállás 2019.11.08. 19:29:15

@fadrusz: "Amúgy nem ismerem az eltés szokásokat, de nekem kissé túlzó elvárásnak tűnik, hogy már egy docensi kinevezéshez is habilitációt várnak el."

Szerintem nem abszurd; az SZTE-n is a PhD -> adjunktus, habilitáció -> docens, DSc -> egyetemi tanár az elvárás (persze az előbbi nem garancia az utóbbira, de ökölszabályként szükséges feltétele; gondolom, vannak persze ennél egyenlőbbek is).

Bogomil 2019.11.08. 20:04:10

@közösperonos átszállás: Ez szerintem sem abszurd, de egy adjunktusi kinevezéshez megkövetelni igen. De ennél szerintem nagyobb probléma, hogy sok helyen a habilitáció mögött nincsen a phd-t érdemben meghaladó tudományos teljesítmény. Másfelől bizonyos intézményekben (így a corvinuson vagy az orvosin) habilitált doktorként simán kineveznek egyeseket professzornak.

Flageolet 2019.11.08. 20:17:33

@fadrusz: @Bogomil: A korábban már említett lex Bumbika (Nftv. módosítás (2015. évi CXXXI. tv. 82. § 4.)) előtt a docensi kinevezés Nftv.-ben rögzített feltétele 10 év oktatási tapasztalat vagy habilitáció volt, a lex Bumbika utántól (2015. szeptember 1.) a docensi kinevezés egyetlen, törvényileg előírt alapja a PhD fokozat. Ezzel megnyílt Pandora szelencéje, ezt akarta több egyetem bezárni azzal, hogy a habilitációt beemelték a docensi pályázatok követelményrendszerébe. A gond (az ELTE-n főleg), hogy hiába habilitálsz, messze nem jár ezzel együtt a docensi kinevezés a bérteher-növekmény miatt.
@közösperonos átszállás: egy apró hiba van a felsorolásban: PhD -> még akár három évig tanársegéd, "hála" Balog Zoltán egyik utolsó Nftv. módosításának (2017. évi LXX. tv. 25. §, hatályos 2017.06.17-től). Vajon miért is mennek el a fiatalok?....

Bogomil 2019.11.08. 20:30:22

@Flageolet: Egy kicsit árnyékra vetődtem... Most az ELTE egyik oldaláról kiderült, hogy Mátyus Edit valójában adjunktus, korábban egy angol nyelvű oldalán magát "assistant professor" címmel mutatta be, ahogy az ELTE egy angol nyelvű oldala is
(www.elte.hu/en/content/edit-matyus-won-an-erc-starting-grant.t.1126 ).
Én eddig úgy tudtam, hogy az adjunktus az senior lecturer...

Flageolet 2019.11.08. 20:43:11

@Bogomil: assistant lecturer, lecturer, assistant professor, professor: tanársegéd, adjunktus, docens, egyetemi tanár. Vannak persze kivételek, kedvencem a francia ;-), maitre de conférence, chargé de recherche és ezek kombinációi attól függően, hogy egyetemi és/vagy kutatóintézeti állás stb.

Bogomil 2019.11.08. 21:01:33

Ezt találtam: www.nefmi.gov.hu/felsooktatas/dokumentumok/felsooktatasban-gyakran
Eszerint is senior lecturer az adjunktus, viszont az "assistant professor", amit az ELTE honlapja is használ, egyáltalán nem szerepel. Van "associate professor", ami a docenst jelenti a minisztérium listája szerint, és ezt én is így ismertem.
Közben ezt is találtam, elég hasznos összeállítás: humandi.unideb.hu/sites/default/files/upload_documents/angol-magyarfogalomtarafelsoktatastanulmanyozasahoz_2015.pdf
Ebből kiderül, hogy Amerikában az adjunktus tényleg "assistant professor", míg Angliában "junior lecturer".

Bogomil 2019.11.08. 21:06:04

@Bogomil: ...Angliában "senior lecturer".

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.08. 22:24:46

@Bogomil: A senior lecturer tipikusan a docensnek (associate professornak) felel meg, kivéve pár brit helyet, ahol a professzorok egy része full professor, másik része associate professor és vannak senior lecturerek. És hát van a reader nevű dolog, ami a professzor és a lecturer között helyezkedik el, de nem mindenütt van ilyen.

fadrusz 2019.11.08. 23:36:49

@közösperonos átszállás: "Szerintem nem abszurd; az SZTE-n is a PhD -> adjunktus, habilitáció -> docens, DSc -> egyetemi tanár az elvárás"

Én vidékről jövök, annak is a rosszabbik feléről. Nálunk kb. tanársegéd -> PhD -> adjunktus -> docens -> habilitáció -> egyetemi tanár szokott lenni a sorrend, ami DSc-t legfeljebb csak nyomokban tartalmaz. Lehet, hogy nem így kellene lennie, csak ehhez szoktam hozzá és ezért tűnt fel a habilitáció adjunktusként.

@Bogomil: "De ennél szerintem nagyobb probléma, hogy sok helyen a habilitáció mögött nincsen a phd-t érdemben meghaladó tudományos teljesítmény."

Legjobb emlékeim szerint a habilitációs eljárás célja elvileg a "vezető oktatói és előadói képesség megítélése" lenne (by Wikipédia), tehát nem feltétlenül arról kellene szólnia, hogy a jelölt hogyan áll a PhD-t érdemben meghaladó tudományos teljesítménnyel. De ezt csak úgy megjegyeztem, egyébként nem akarok ideákat kergetni egy olyan világban, ahol nagyjából leszarják mind a tudományos teljesítményt, mind a vezető oktatói képességeket, és ahol általában ez is csak egy megszerzendő plecsni a többi között.

Jonesmodel 2019.11.09. 04:35:54

@Flageolet:

A megismert tenyek alapjan modositom a korabbi velemenyemet es megkovetem magam.

1/ Tudomanyosan ertekelheto hozzajarulas tovabbra sem lelheto fel
2/ Oktatonak, szakembernek tovabbra is kivalonak tartom

Viszont, ez a fajta szemelyre szabot toveny farigcsalas, teljes mertekben vallalhatatlan. Kulonosen azert felhuzos, mert egyebkent a teljes szakma az elmult 20 evben 0-24 oraban, osszes konferencian, osszes eloadason, egyetemi szeminariumon, mindenhol, bele ertve Bumbit is, plusz az egesz tanszeket, szinte kiatkozta a szemelyre szabott es kovethetettlen ado es egyebb jogszabaly modositgatasokat = "jogszabaly inflaciott".

Ennyire nincsen a BCE-en senkinek legalabb egy minimalis egeszseges megfontoltsaga?

közösperonos átszállás 2019.11.09. 11:27:12

@Flageolet: "egy apró hiba van a felsorolásban: PhD -> még akár három évig tanársegéd"

Ez nem hiba, ha jobban megnézed, mit írtam ("persze az előbbi nem garancia az utóbbira, de ökölszabályként szükséges feltétele").

Flageolet 2019.11.09. 11:33:00

@közösperonos átszállás: Igaz, rosszul fogalmaztam, bocsánat. Túlzottan felhúz a tény, hogy Balog Zoltán (hvg.hu/velemeny.publicisztika/20180424_Balog_Zoltan_emlekere ) így kics*szett a fiatalokkal.

Flageolet 2019.11.09. 11:34:19

@aritus: Nem érdemes és talán nem is szabad néven nevezni, személyiségi jogok. A fenti kommentekből azért nagyjából be lehet lőni, kiről szólt a vita.

közösperonos átszállás 2019.11.09. 11:41:40

@Flageolet: Persze, az egész pofátlanság úgy, ahogy van, arról nem is beszélve, hogy pont ami a közalkalmazotti (és így az akadémiai) vonal egyik fő vonzereje lenne (a kiszámíthatóság), azt nullázza le. Miközben nyilván azt se tudta, hogy ez egyáltalán szempont.

Flageolet 2019.11.09. 11:56:45

@Jonesmodel: Ha jól értelmezem a dolgokat, Ön már hosszú évek óta nincs közvetlen kapcsolatban a BCE-vel. Ez a fajta devalváció Bosnyák halála után, 2011-ben indult meg, lexek egész sorával, és egybeesett a rendkívül durva felsőoktatási forráskivonással (www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwiIkrPi-dzlAhWLpIsKHQn5AD4QFjAAegQIAxAE&url=http%3A%2F%2Fwww.mrk.hu%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F07%2F25-%25C3%25A9ves-MRK_BazsaGy.ppt&usg=AOvVaw3eb4yWWHEXbYJ6R_Mp-3TR , 31. diától). Mivel (ha jól gondolom) nem ismeri a folyamatokat, nincs értelme egyenként citálni őket, de azt látni kell, Lukács 2014 első felében, majd 2014 második felétől Pavlik nagyon "érdekesen" gondolkodott, memóriájuk 2011 előtti szakasza törlődött, és inkább itt hagyom abba a leírást.
Hagyjuk, történelem. De majd most! Barabásival, Hernádival, Rostoványival, Palkoviccsal, Gyetvaival, Lánczival, most majd áll a zászló. Irány a top 200, meglesz ez elég hamar ;-)

Flageolet 2019.11.09. 12:06:03

@közösperonos átszállás: Imádom Tóta cikkét Balogról, rendkívül szemléletesen mutatja be, mire volt alkalmas ez az emberke, akire külön lexet húzott a református egyház, püspöki kinevezése céljából. Az tetszik igazán, amikor az idei debreceni református ifjúsági találkozón megkérdeztem pár fiatalt, hogy akkor ezt így most hogy? Látni kellett volna a vörösödő fejüket, mindent kitaláltak válaszként ("ezzel nem foglalkozunk", "nem a mi problémánk", "nem kell ezzel törődni" :-))))) )
Szeginy, nagyon korlátolt emberke, Gyetvai, Palkovics meg Rétvári "holagyűrűm" Bence elég könnyen palikára vette... :-)

Jonesmodel 2019.11.09. 18:06:37

@Flageolet:

1/ Hozzam anno, Bumbis sztori ugy szurodot at, tobbszoros atteten, hogy hianyoztak a megfelelo kutatasi eredmenyek es ezert tortent egy joindulatu rasegites. Amit oszinten meg megisertenek, magyarorszagrol szamvitelbol kutatasi eredemenyt, nem fizikai, hanem szellemi keptelenseg produkalni. De a lany fekvese teljesen mas.

2/ Azert nem voltam vakumban lattam a lassu hanyatlast, de akkor meg a tudatom nem volt kepes atfogni a maga teljessegeben, hogy ez inkabb fuggoleges szabadeses. Engem az a 2013-as, 47% realertek sokkol.

@jotunder

Viszont errol a 47%-rol, eszembe jutt egy altalam korabban latot video a UK-benni helyzetrol, errol akinek van kozvetlen tapasztalata, nem szeretne kommentelni?
www.youtube.com/watch?v=z27XvJ17h4Y
Termeszetesen nem al eso par perc technikai ismereto a lenyeg vagyis a hogyan mukodik a student loan, sokkal inkabb az ebbol szarmazo sulyos kovetkezmenyek: vagyis az egyetemi finanszirozas szukulese + massziv szinvonal eses.

jan 2019.11.09. 22:13:00

@Flageolet: egyetértek, hogy jól teszitek, hogy nem nevezitek nevén ezt a bizonyos Bumbikát, bár meg kell jegyeznem, hogy rendkívül bosszantó, hogy szinte mindenki tudja rajtam kívül, kiről van szó... de hát ez van, nem kell mindent tudnom :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.09. 22:21:06

@jan: én megtaláltam. soha életemben nem hallottam róla, és jó eséllyel nem is fogok. még emlékszem a nevére, de kb. egy hét múlva nyilván el fogom felejteni. engem sokkal jobban érdekel, hogy miért hívja mindenki Bumbikának :)))

Flageolet 2019.11.10. 14:34:57

@jotunder: Bumbi, Bumbika, Pumpika. Én ezt a három nevet ismerem, de nem tudom, mi a háttere a "becézésnek".

Flageolet 2019.11.10. 14:49:19

@Jonesmodel:
1/ A Scimago a "Business, Management and Accounting / Accounting" kategóriában 141 újságot sorol fel - nem akarok olyan természettudományos alterületeket felsorolni, ahol ennél kevesebb újság ismert. Ha a szóban forgó illető csak évente egy note-ot írt volna az "Accounting Education", vagy a "Journal of Accounting Education" Q2-es újságokba /www.tandfonline.com/loi/raed20 ill. www.journals.elsevier.com/journal-of-accounting-education / (hiszen Ön mondta, "Oktatonak, szakembernek tovabbra is kivalonak tartom") a PhD-ja óta, már nem lehetne őt erről az oldalról támadni. Miért nem teszi? Követi Rostoványi "zéróimpaktfaktor" Zsolt doktori iskolavezetőt? Mi akadályozza meg ebben?
2/ Megkapta a válaszokat a "segítő kérdéseimre" /2019.11.07. 10:35:18/ ? Ha igen, akkor jól tudja már, mihez járult hozzá Bumbika minimum mulasztással, milyen következményei lettek, stb. Nekem elég, ha megírja annak az embernek a kezdőbetűit, akit Pavlik oly mocskosul vádolt/panaszolt be Bumbika kapcsán. Ezek azok a dolgok, amelyek túlmutatnak egy "megtámogatott" docensi kinevezésen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.11.10. 15:00:29

@Flageolet: az "accounting" egy teljesen bevett nemzetkozi tudomanyterulet. es valoban nehezen magyarazhato, hogy a "legjobb ketszazba" tarto corvinuson egyetlen egy nemzetkozileg merheto szakember sincs.

közösperonos átszállás 2019.11.11. 14:39:04

Ha szabad még ide, kicsit kattogtam rajta hétvégén offline, aztán utánanéztem.

@fadrusz: " Nem ismerem Mátyus Editet, csak most így hirtelen ránéztem a Scopuson: kérdem én, miről beszélünk, milyen adjunktus, milyen docens? Ez a nő olyan kemény mint a beton, nem, hogy az adjunktusokra meg a docensekre, hanem a professzorok többségére is köröket ver! Ilyen mutatókkal ma Magyarországon nem docensi, hanem kb. olyan tetszőleges kinevezést/címet/akármit kellene kapnia, amilyenhez csak kedve támad. (Amúgy nem ismerem az eltés szokásokat, de nekem kissé túlzó elvárásnak tűnik, hogy már egy docensi kinevezéshez is habilitációt várnak el.) "

Szóval ez azért kémia, van ott konkrétan egy db. ismerősöm, ő nemrég habilitált, megnéztem, pont 2x olyan "kemény", mint Mátyus Edit. (Nincs értelme az összevetésnek persze, életkor, iskola, stbstb., csak a teljesítmény egyedülállósága meg mindent túlszárnyalósága a kérdés.) Úgyhogy beírtam a gugliba, hogy "szte adjunktus kémia", ez az első találat: www2.sci.u-szeged.hu/chem/index/index.php . A találat relevanciáját az adja, hogy a Kémiai Intézet weblapját egy adjunktus tartja karban (nevet direkt nem írok, mert az pont tökmindegy), aki az MTMT szerint tudománymetriailag PONT megegyezik Mátyus Edittel (oké, a cikkek meg a független hivatkozások számát néztem csak, de ott tényleg koppra). A lapon szintén említett tanszékvezető egyetemi tanár ezen két értéke 9x, ill. 10x annyi.

Igen, a standard számok _ennyire_ szórnak területenként.

Flageolet 2019.11.11. 15:15:35

@közösperonos átszállás: Azt azért látni kell, hogy a szóban forgó tanszékvezető egy normális Magyarországon már évek óta akadémikus lenne, és ennyi hivatkozása szerintem az idén kinevezett egyetemi tanároknak összesen sincs (oké, ez kicist túlzás, de a lényeg átmegy).
Amúgy a frissen megjelent Mátyus-interjúból (www.elte.hu/content/a-vilag-elvonalaban-az-elte-kutatoja.t.19908 ) ez a kedvenc szakaszom:
"- Itthon alapít kutatócsoportot? Az ERC granteket elnyerő kutatókért versengenek az európai egyetemek és kutatóhelyek. Ön például korábban dolgozott az ETH Zürichben és a Cambridge University-n, amelyek az élvonalban vannak az ERC-rangsorban is.
- Igen, az ELTE-n tervezem a projekt megvalósítását, bár meg kellett fontolnom más lehetőségeket is, mert nagyon lassan indult el az előkészítés az egyetemen. Végül az ELTE jó ajánlatot tett a megvalósítási feltételek biztosítására, így az egyetemen tudok maradni."
Ezek után egy normális országban kirúgnák a kancellárt a vérbe', a gazdasági dékán/rektorhelyettesekkel együtt.

közösperonos átszállás 2019.11.11. 17:00:01

@Flageolet: Ó, én nem mondtam, sőt mi több, nem is gondoltam, hogy akkor hát itthon minden a legnagyobb rendben. :-)

Csak azt, hogy ~600 hivatkozás és 40-50 folyóiratcikk lehet tök erős mondjuk CS/IT vonalon (egy pár éve az előbbi elég volt a DSc-hez, az utóbbi meg hohohohó, de még mennyire), miközben meglepő módon (és: a jelek szerint, mert amúgy csak ennyit értek hozzá, hogy kicsit körülnéztem) lehet teljesen átlagos egy adjunktusnál mondjuk kémiából. Attól a konkrét teljesítmény még lehet tök jó egyénileg életkor szempontjából pl. (ami akár azt is jelezheti, hogy az illető tehetséges, szorgalmas, meg még szerencséje is volt azzal, hogy hová került és mikor (pl. pont volt pénz vegyszerre -- CS/IT vonalon meg konferenciára)), ezt sem akartam vitatni, csak az általam idézett hozzászólásban ennél kicsit jobban elragadtatta magát az olvtárs, ami szerintem némileg túlzó.

fadrusz 2019.11.11. 19:26:09

@közösperonos átszállás: Valóban, lehet, hogy elragadtattam magam, és az is igaz, hogy nem néztem utána alaposabban. Csak abból indultam ki, hogy feltételeztem, hogy legalább a műszaki- és természettudományokon belül a számok, ha nem is közvetlenül összehasonlíthatók, legalább nagyságrendjükben hasonlók. Az én területemen a Mátyus-féle számok pedig csillagászatinak számítanak, hazai viszonylatban legalábbis mindenképp, ennek szólt az elragadtatás. De lehetséges, hogy tévedtem.