Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A magyar tudomány Borkai-ügye (rémposzt)

2019.10.28. 13:19 | jotunder | 159 komment

 

      „a kormányt folyamatosan kritizáló, gyengén teljesítő társadalomtudományi kutatócsoportok, intézetek munkatársai – akiktől szerettünk volna megszabadulni – itt fognak maradni a nyakunkon, külföldön a kutyának sem kellenek, ha intézetük megszűnik, egyetemi állásaikon akkor is túl fognak élni, és onnan tovább mételyezik a közéletet és a fiatalságot.” (részlet Freund Tamásnak, a Magyar Tudományos Akadémia alelnökének leveléből)

      Igen, Freund Tamás nem dugta meg a Kóté Lilit, hanem a Vezérnek panaszkodott arról, hogy azok a liberálisok, akiktől meg szerettek volna szabadulni, túl fognak élni és mételyezni. Ilyen leveleket a harmincas évek végén írtak Magyarországon, aztán 1949-től folyamatosan. 

      Freundról sejteni lehetett, hogy kb. akkora izé, mint a Bayer Zsolt, de a privátbayerzsoltság agykutatók esetében nem érdekel, akadémiai alelnökök esetében annál inkább. Az ember reménykedne, hogy ez a levél hamisítvány, de Freundnak már lehetősége lett volna tagadni és nem tette. Borkait a farkáról ismerik fel, Freundot az érdekes stílusáról, nem mindenki lenghet ló...

     Egy iktatott levél került a 444.hu-hoz, valaki a kormányzat környékéről akarja kicsinálni Freund Tamást. Igazi kipcsák gusztuska az egész.

     Mindazonáltal, sajnos a szőnyeg alatt már nincs hely. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2215268396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.29. 07:07:32

@borzzz: "Kérdés, hogyan került Palkovics kezébe az a levél, amelyet Freund személyesen Orbánnak címzett.'

Maga nem itten élt az elmúlt 9 évben? Orbán mikor válszol a neki feltett kérdésekre? Mikor szavaz olyan tövényre, ami bűzlikból származik? Miért pont egy "magán"levéllel, és annak írójával tenne kivételt? Mert ugyé magánlevelet barátok, egymáshoz közel álló emberek szoknak írni egymásnak. Én is egy másnak, meg ő is.
Lehet, hogy a levél írója is most kapta az első nagy pofont? Talán elgondolkodik rajta, hogy milyen lesz a következő.

Flageolet 2019.10.29. 07:13:43

@borzzz: OV-től, bármennyit tennék rá.

kemény keleti kommentelő 2019.10.29. 07:23:46

@látjátok feleim szümtükkel: Nem pofon volt az, hanem egy hűségnyilatkozat közzétéve.
A tudományos akadémiai tagok mostmár tudják, hogy kire kell szavazni Orbán akarata szerint.
És azok is tudják, akik ellene szavaznak, hogy mit tesznek. A fejükkel játszanak.

Ezt a levélszivárogtatást egyértelműen a választó akadémikusok megfenyegetésére csinálták. Már szerintem.
A fickót meg sem lepte.

Flageolet 2019.10.29. 07:39:55

@fortin2: Sorban (sorosan :-) ):
1/ Nem pörgettem át az elmúlt egy év kommentjeit, ezért lehet, tévedek: úgy rémlik, mindketten tárgyaltunk már Palkoviccsal, de fő különbség, hogy a hozzám tartozó csoportot durvábban és kegyetlenebbül vágta át, mai napig hatva, és nem kizárva, hogy egyik kollégánk halálában is szerepet játszva (a kórházi újjáélesztésig pipa). Emiatt tartom fenn magamnak a jogot, hogy a kari KISZ-titkár karatemester viselkedését trágár szavakkal írjam le, akár ízléstelenül. Bocsánat - ha az Ön környezetéből esik majd ki egy társ örökre, a kishörcsög miatt, talán Ön is másképp fog fogalmazni. Vagy nem. Vérmérséklet.
2/ Az MTA-nál maradtak még az üdülők és áttételesen a területi bizottságokhoz tartozó ingatlanok. Ez ugyanolyan gyorsan lerabolható, ahogy az ELKH-nál kispinoffozandó kft-k - sok száz ember munkahelyei. Elég erős lesz Pléh Csaba, amikor ezekre kerül a sor? Állja majd a sarat a tárgyalásoknál, jól tudva, hogy aki vele szemben ül, másodpercenként hazudik? Vagy ahogy ő fogalmazta meg, "nem hazudik, csak megváltozik a véleménye"? Félreértés ne essék, Lamm Vanda a müzli lenne Palkovics reggelijében, Pléh Csaba pedig a kemény dió, de aki gentlemen's agreement-hez szokott, annak nehéz felvenni a kesztyűt.
3/ Az Ön által leírtakhoz rengeteg pénz szükséges, tízmilliárdok. Amíg OV a király és a KISZ-titkár a miniszter, kizártnak tartom, hogy akár csak ennek a töredékét megkapná Pléh Csaba egy ELKH-től független, és urambocsá', akár kormánykritikus témákban is megnyilvánulni bátor kutatói hálózatra (mellesleg, hol is? az OV-hívő kancellárok egyetemein vagy a szétrablás előtt álló ELKH-intézetekben?...). Az MTA jövője a behódoló vazallus réteg sorsa, el nem vett akadémiai életjáradékkal (hogy a lojalitás megmaradjon), protokolláris szereplésekkel (hogy a társadalom felé jelezni lehessen, béke állt be végre, és a tudósok OV hívei), nem pedig egy új, önálló kutatói réteg létrehozása (mellesleg, kikből is? az ELKH-ból elszivárgókból, vagy a külföldre tartó fiatalok visszatartásával? Akiknek még az is evidens, hogy már Csehországban is jobbak a K+F körülmények?)...
Esélytelen. Gerinces emberek, mint Pléh Csaba, fél év alatt infarktussal szállnának ki a harcból. Ide egy Palkovics-karakterű szennyláda vezető kellene, aki a saját eszközeivel alázná porba a hörcsögöt - ismerek ilyet, de ő nem akadémikus.

közösperonos átszállás 2019.10.29. 09:05:42

@fortin2: "a Karácsony-féle "csinálunkegybudpestiakadémiát" jellegű ostobaságokat"

ErrŐl le is maradtam.

Tényleg ostobaság, minek csinálni még egyet, ha már van.

jan 2019.10.29. 09:31:55

@fortin2: Na az tényleg érdekes és pozitív fordulat lenne, ha Pléh Csaba futna be elnökként. (Csak mellesleg jegyzem meg, hogy milyen érdekes tudományszociológiai tény, hogy Pléh Csabát az MTA-s körökön belül a "bölcsészek" közé lehet besorolni, pedig a kognitív tudomány, a pszichológia és az a fajta nyelvészet, amit ő művel, az aztán minden, csak nem bölcsészet.)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.10.29. 10:24:45

Megjegyzem, Lovásszal kapcsolatban kicsit optimistább voltál a kelleténél még másfél-két éve, mert hoch tudós; általában van egy plusz prizma a szemed előtt, amelyik szép szivárványosra töri a fényt, ha tudósokról van szó, ha jól érzékelem... Ez a poszt persze épp túllép ezen, de azért leszögezném itt: a tudomány nem nemesbíti az erkölcsöt se egyénre, se korra értve

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.29. 10:41:01

@HaFr: Lovász László egy nagyon rendes ember, aki belekeveredett egy lehetetlen szituációba. És fogalmam sincs, hogy mit tennék a helyében. "Jotunder" blogger tudná, hogy mit csinálna a helyében, de én nem vagyok teljesen egyenlő "Jotunder bloggerrel.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.10.29. 11:26:55

@jotunder:
nem mondom én, hogy szavazzon a Momentumra vagy a Gyurcsánynéra. az viszont, hogy szavaz-e valaki Kövér Lászlóra, Orbánra meg Borkaira... annyira azért talán nem nehéz kérdés.

jan 2019.10.29. 11:57:10

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Sok idősebb embernél az identitás része, hogy ő márpedig a konzervatív oldalra szavaz, ha esik, ha fúj. Nyilván ezek az emberek is látják, hogy mit csinál a Fidesz, de inkább a tagadásba menekülnek, hiszen ha nem így tennék, akkor be kellene látniuk, hogy amiben '89 után reménykedtek, a polgári Magyarország feltámadása, az véglegesen, botrányosan, dicstelenül kimúlt. Én valahol megértem, hogy idős korban nem akarják ennek a szomorú felismerésnek a lelki terhét hordozni. Közben persze dühös is vagyok rájuk, mert az ő Fideszre adott szavazataiknak súlyos negatív követkeményei vannak.

közösperonos átszállás 2019.10.29. 12:05:27

@jotunder: Hmm, ha jól értem, a kérdés az, hogy amellett, hogy valaki nagyon rendes ember vagy nagyon komoly tudós, milyen vezető. Én speciel az eddigi tapasztalataim alapján nem jelenteném ki, hogy az utóbbi két tulajdonság olyan nagyon erősen korrelálna (nyilván mindkettő korrelál valamennyire az intelligenciával, de ennyi), a "jó ember" meg a franctuggya, itt tényleg passzolnék. És hát Lovásznak háborús időkben adatott meg, hogy MTA-elnök legyen, ott meg a jóvezetőség a kérdés, és a jóemberség meg az impaktfaktor igencsak irreleváns. (Mármint persze, jó az, ha jóember, csak attól még lehet csapnivaló vezető, és akkor hiába jó az, ha sokra nem megyünk vele.)

balmoral 2019.10.29. 12:38:05

@jotunder: Így kezdődik, aztán majd nem tudod eldönteni, hogy Dr. Jekyll vagy Mr. Hyde-e az igazi éned...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.29. 12:39:37

@közösperonos átszállás: LL nem haborus idoben lett elnok, hanem bekes idokben. Egyszer csak haboru lett, es teljesen remenytelen helyzetbe kerult. Orban korlatlan zsarolasi potenciallal rendelkezik, fogalmam sincs, hogy mit tettem volna Lovasz helyeben.

fortin2 2019.10.29. 12:48:12

@Flageolet: Azügyben lassan el kell kezdeni a reális értékelést, márcsak a tisztújítás miatt is, hogy akadémiai oldalról ki milyen szerepet játszott az elmúlt másfél év történéseiben. Palkovics működésének az értékelése ettől majdnem független, ő konzekvensen végigvitt egy folyamatosan keményedő politikai akaratot, durván és gátlások nélkül. Sikeres volt, ami a magyar KL+Fre nézvést elég nagy károkat okoz, de az üdülők már vélhetően nem érdeklik (azokban nem dolgozik több sazáz ember, száz se.)
Az MTA, mint learning society és mint nagyon fontos funkciókkal bíró társadalmi intézmény újraépítése azonban elemi kötelességünk. Ez nyilván nem egyéves folyamat, sokmindnet kell tenni, és amit lehet, saját erőből. Az elmúlt harminc (na jó, húsz) évnek éppen az a tanulsága, hogy ha elmulasztja az MTA az autonómiájának a szrevezeti-pénzügyi aládúcolását, akkor egy pillanat alatt lenyomhatják. Olyan elnök kell, akinek van erre elgondolása és képes végigvinni – no, nem a kormánnyal szemben, azzal alig vcan dolga, hanem a magyar viszonyok közepette. Pléh erre vélhetően képes lehet, másképpen: mást nem tudok, aki képes volna rá, és kellő tudományos és pozícionális háttere is van hozzá.

fortin2 2019.10.29. 12:52:58

@jotunder: Lovász felelőssége azért eléggé többelemű és nyilván nehéz erről egy ilyen másfél év után beszélni. Csak egyet, példaként: mondjuk az még "békedidőben" sem elfogadható, hogy valaki úgy vállalja el az MTA elnökségét, hogy – saját bevallása szerint is – fogalma nincs az MTA szervezetéről, működéséről, nem is érti az államigazgatási egyeztetések alapjait stb. Éveken át lényegében sodródott az MTA, így nem csoda, hogy teljesen kiszolgáltatott állapotban került a vészhelyzet elé.

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.29. 13:04:39

@kemény keleti kommentelő:

Nézőpont kérdése.

Majd levél írója is látni fogja ezt előbb-utóbb a másik oldalról is.

közösperonos átszállás 2019.10.29. 13:26:21

@jotunder: "LL nem haborus idoben lett elnok, hanem bekes idokben. Egyszer csak haboru lett"

És akkor ez most cáfolná azt, amit én írtam, miszerint háborús időkben adatott meg neki, hogy MTA-elnök legyen?

"es teljesen remenytelen helyzetbe kerult. Orban korlatlan zsarolasi potenciallal rendelkezik, fogalmam sincs, hogy mit tettem volna Lovasz helyeben. "

Én sem tudom, mit tettem volna Lovász helyében. Ámde én nem is vagyok valami jó vezető, nem is lennék alkalmas MTA-elnöknek.

Azt én személy szerint a javára írnám, hogy nem kezdte mindjárt a személyes kiskapukat keresgélni, hanem végig az MTA érdekeit igyekezte képviselni (ld. "jó ember" fogalma fönt). Ugyanakkor a tárgyalásokon (meg úgy általában, bármikor) a riadt képpel "jaj, csak ne mondjak olyat Palkovicsnak, amitől megsértődik"-nél talán lehetett volna határozottabban is fellépni (lehet, hogy az sem vezetett volna több eredményre, de nehéz hinni abban, hogy kevesebbre). Nála sokkal kiszolgáltatottabb helyzetben lévő, egyszerű kutatók százai voltak nála sokkal-sokkal bátrabbak.

wulfer 2019.10.29. 13:30:08

@jotunder:
Véletlenül majdnem a "Polt Péter jelenlegi legfőbb ügyészt javasolja ismét a posztra Ádler János köztársasági elnök" HVG cikket linkeltem ide, pedig a:
"Lovász László: Át kell gondolnia az MTA-nak, hogyan szolgálhatja a tudományt" - akartam.
hvg.hu/itthon/20191029_Lovasz_Laszlo_Meg_nen_biztos_hogy_folytatodik_a_Lendulet_Program
Szerintem azért - minden elismerésem mellett is - fogalma sincs arról mennyire nem tényező már amit mond.
Egyet tehet: "Át kell gondolni, mihez kezd az MTA a kutatóintézeti hálózata nélkül." - nyilatkozta. Hát igen. . .át . . .meg vissza.

közösperonos átszállás 2019.10.29. 14:10:02

@wulfer: Azt amúgy is rohadtul időszerű lenne.

Mármint, tényleg annyi az MTA, hogy üzemeltet (üzemeltet! Adminisztrálja a bért meg lobbizik, hogy legyen forrás tetőjavításra?) egy kutatóintézet-hálózatot, alapvetően a "...don't fix it" elvet követve? Mert ha a kutatóintézet-hálózattól kiforgatás után a körbenézés, meg a miatúrót-kezdjek-akkor-most-a-kurvasok-időmmel kérdés ismételt föltevése a P1 feladat, akkor azért bizonyos jelek arra utalnak, hogy igen. És hogy ez így gáz.

wulfer 2019.10.29. 14:26:35

@közösperonos átszállás:
"Üzemeltet. . ."
Csak ezt a - sokak által boldogabb - békeidőkben úgy hívták TMK, vagy bérszámfejtés.
Bár ebben is van egy kis blikkfang még, - mert hogy >>Tervszerű megelőző karbantartás<<- ból a tervszerű, és a megelőző is hiányzik. Erőszakot persze lehet tenni a szavakon szemantikailag, de már nem magán ezen a rendszeren.
"Hogyan számol be a társadalomnak ". . ."de muszáj megoldani ezt, hogy a társadalom lássa, miért fontos a tudomány"????
Kérdem én tisztelettel, a társadalom melyik részével kell ezt láttatni? Aki benne van látja, - többet is mint kellene. Akinek meg a sertéspestis miatt leölt disznai a fontosak, eddig sem látta, nem is akarta, sőt bármit is mondhattak volna neki.
"A Lendület Program még nem biztos, hogy folytatódik, ígéretek vannak. . ." - na eddig tartott bennem a hit ebben az interjúban.
Ígéretek vannak - aki ezeknek a niemand, senkiházi országrablóktól még egy írásos szerződést is elfogad, az is barom, de ígéreteknek.
Annyi csak a kérdés bennem, miért kell hülyére röhögtetni Palkovicsot, meg a főnökét ilyenekkel? Mert ennyi naivitáson csak ezt lehet.
Sajnálom Lovászt, de még jobban a kialakult helyzetet, mert az MTA az egyik legfontosabb intézményi téglaként építi a nemzettemető falát.

furiRosa 2019.10.29. 15:59:52

@jan: Ez a "bölcsészezés" gyönyörűen rímel arra, amit Freund mond a Jótündér által kiemelt idézetben. Ami a kognitív tudományt vagy a pszichológiát illeti, egyáltalán nem egyértelmű a megítélése. Például, de lehetne tucatjával találni hasonlóan kritikus írásokat: www.linguistik.tu-berlin.de/fileadmin/fg72/PDF/MSF_Publikation/Schwarz-Friesel_Status_externer_Evidenz_in_KL.pdf (angolul: www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0388000112000563);
www.slate.com/articles/health_and_science/science/2014/07/replication_controversy_in_psychology_bullying_file_drawer_effect_blog_posts.html; www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26315443, etc. etc.

nu pagagyí 2019.10.29. 16:11:19

Freund Tamás ingerküszöbét nyilván nem éri el a menekült gyerekek éheztetése, a kurdok és Szíria elleni török invázió támogatása, az EU-s pályázatok elkorrumpálása, a Riposzt-féle sajtó "mételye", a közmunkások rabszolgaként kezelése és a többi. Teljesen érthető, hogy egy szakbarbár, nem ért a focihoz.

jan 2019.10.29. 16:24:00

@furiRosa: Félreértesz, nekem semmi bajom a bölcsészettudományokkal, nem leszólni akartam őket.

labrys 2019.10.29. 17:53:33

Szóval 2014. (a második Orbán-ciklus vége), amikor Lovász elvállalta az MTA elnöki posztját – az egyik, ha nem _a_ legfontosabb magyar tudománypolitikai posztot –, az még „békeidőnek” számít?

Nocsak.

…Vajon tud erről a MANYUP is? A tűzoltók bohócügyi államtitkára? Ramil Safarov, a baltás hős? A megszüntetett Alkotmány? Az akkoriban országellenség IMF? A jogsértően nyugdíjba küldött bírák? Az akkoriban kinevezett egyetemi komisszárok /áthúzva/ kancellárok?

Ezek szerint Lovász 2014-ben egyetértett Orbánék addigi politikájával, sőt: aktív tudománypolitikai tevékenységgel kívánta támogatni a rezsimet?

Senki A. 2019.10.29. 18:41:49

@jotunder: " Orban korlatlan zsarolasi potenciallal rendelkezik, fogalmam sincs, hogy mit tettem volna Lovasz helyeben."

1./ Orbán az ország pénzével rendelkezik korlátlanul (és pofátlanul). Zsarolási potenciállal éppen LL rendelkezett (volna). Házon belül szinte korlátlan támogatása volt, nem élt vele, s amikor élt akkor is későn. Akkoriban (azon melegében) felsoroltam néhány konkrét intézkedést amit megtehetett volna, nem tette.
2./ Az, hogy neked fogalmad sincs arról mit tehetett volna Lovász, akkor lenne releváns információ, ha te közismert, köztudottan jó és tökös vezető lennél. Az, hogy ugyanúgy nem vagy az mint Lovász, az nem egy információ. Pláne nem mentség Lovász számára.

kemény keleti kommentelő 2019.10.29. 18:52:59

@látjátok feleim szümtükkel: Nem akartam ehhez hozzátenni, de a politikai tisztogatást szorgalmazó levelét, amit a diktátornak írt,
megmagyarázhatná egy nagyobb plénum előtt, mondjuk az akadémia előtt, vagy a kutatók előtt, persze sajtónyilvánosan, mielőtt kinevezik. Ennyivel azért tartozik, ha már így kiszivárgott.
Mégiscsak egy közfeladatra jelentkezik.
Mondjuk ebben benne van a lehetőség, hogy direkt a balhé a cél, de szerintem tanulságos lenne a leépülése.

miért 2019.10.29. 22:10:50

Freund professzor, úgy látszik saját magán próbálta ki a lobotómia hatását!

emfed 2019.10.29. 22:47:36

Nem értem, hogy az a primitív magyargyűlölet, ami ennek a blognak némely bejegyzésében megjelenik, és ami jóval többnek tűnik a puszta trollkodásnál, az miért lenne kulturáltabb/igazabb/jogosabb valami, mint mindaz, amit antiszemitának minősítenek az itteni trollok.

volker 2019.10.29. 22:58:02

jajj, mos' mér?! nehogy már valaki ne tudja hogy megyen ez...

Cher Nicolas, très brièvement et respectueusement...
www.lemonde.fr/societe/article/2013/06/17/la-lettre-d-allegeance-de-christine-lagarde-a-nicolas-sarkozy_3431248_3224.html

ATCG 2019.10.29. 23:02:29

@emfed: A Magyarország temetőkerítésébe beépülő utolsó téglák egyikén való kesergés (lásd @Wulfer) ugyan milyen indokkal nevezhető magyargyűlöletnek?
Ismételjük a találós kérdést még egyszer: 'A legnagyobb magyar létrehozta a legkisebb magyar elpusztította, mi az?'

Mickey Pearce 2019.10.29. 23:31:40

@Mogorva ():
"Mert mi van akkor, ha "ők", vagyis a végletekig lojális követők számára a főnök csak arca annak az egésznek, amit ők jónak tartanak és hisznek? Mi van akkor, ha nekik van egy elképzelésük a társadalomról, az elitekről és a nem elitekről, a fejekben célszerű gondolatokról, az igazán fontos témákról és a bocsánatos bűnökről, megígytovább, és ők nem egy embert, hanem ezt az elképzelésüket hajkurásszák, és a történelem meg közben úgy alakult, hogy annak pont a főnök lett a valamiféle felvállalója, képviselője?
Mi van, ha nincs is varázs, legfeljebb csak a távoli vidékeken, a hírekről mit sem tudók között, és a szóban forgó többiek lojalitása már csak a gondolkodásmódjuk gyakorlati következménye?"

Ez teljesen nyilvánvalóan így van. Nem értem, hogy értelmes emberek számára ez miért nem világos. Talán az a visszhangkamra... :( Az általam ismert fidesz szavazók mind ilyenek amit itt leírtál (és mind diplomás és általában világlátott ember). Ha Orbán nem is létezne, akkor is valami hasonló ideológiájú pártot és politikusokat keresnének maguknak. Attól hogy Borkai lop és félredug, még nem fognak szerintük társadalomromboló (liberális, balliberális, "liberálfasiszta", "progresszív", whatever) pártokra szavazni. Én emlékszem olyan gyerekkori ismerősre aki már sok éve is szomorú volt hogy a fidesz miért csinál annyi rossz dolgot, de ez nem ok arra hogy a ... pártra szavazzon, aminek a világképétől kihullik a haja és falnak megy (és ő olyan budapesti értelmiségi és tudós család sarja hogy apai és anyai ágon is több felmenője szerepel a különböző iskolai tankönyvekben mint tananyag). Nem tudom hogy ez mennyire világos... Nem fog befogott orral az ellenzéki jelöltre szavazni, hanem befogott orral fog a fideszes jelöltre szavazni.

Kicsit más: korábban azt hiszem Jótündér említette hogy van olyan hogy a műszaki értelmiség (egy része) nem annyira értékeli a humán értelmiséget. Bingo! Hát ezt tanusíthatom. Ez diák komromban is így volt és szerintem azóta is így van. A "humán értelmiségi" az a bullshitter kategória sok természettudományos embernek és egy nagy impaktfaktoros társadalomtudós is az, mert hát a nagy impaktfaktor a "peer group"-ban keletkezik és hát bullshitter a bullshitternek örvendezik (similis simile gaudet ugye...), az impaktfaktor nem egyenlő mérce a különböző diszciplinák között. Vagyis lehet hogy számos természettutományos akadémikus nagyon is szivesen odadobja koncnak vagy sk szivesen darálja le a más tipusú kollégáit (arról már nem is beszélve hogy minden szervezetben az ilyen olyan csoportok harcolnak a szűkös erőforrásokért). Na. Örülök hogy segíthettem :( Én azt nem értem hogy ez miért nem nyilvánvaló...

Mickey Pearce 2019.10.29. 23:34:31

@kemény keleti kommentelő: Attól hogy mondjuk kijelenti hogy ez a programja része, még megválaszthatják valamilyen többséggel. Tudod amikor a 2 farkas és a nyúl szavaznak hogy mi legyen a vacsora (vagy valami ilyesmi)

Mickey Pearce 2019.10.29. 23:38:24

@ATCG: Ehhez a találós kérdéshez nagyon intelligensnek kell lenni, mert nem is úgy van ahogy a találós kérdés kitalálója gondolta :))))
Az MTA-nak mióta is volt kutatóintézeti hálózata??

Mickey Pearce 2019.10.29. 23:44:55

@Senki A.: Ez jó szöveg :)

De ott van a CEU esete. A rektor kb az első másodpercben nemzetközileg über eszkalálta a problémát, ezrével írták alá a külföldi tudósok a peticiókat (akiknek egyébként nyilván fogalmuk sem volt arról hogy pontosan mi is a helyzet). Ment a politikai üzengetés USA, németek, EU, stb. Eredmény??

Mister Gumpy 2019.10.30. 00:13:41

@közösperonos átszállás: Nem irreleváns, hogy jó ember-e a vezető, ugyanis ha te erkölcsös ember vagy, akkor a közösség részeként is érzed valahogy magadat, és hiába kicsit sikeresebb a közösséged, ha megkérdőjelezhető módon az. Az MTA esetében kicsit nehezen tudom konkretizálni a kérdést, de pld nekem nem világos, hogy Tarlós rossz városvezető lett volna (néhány ügyben utálom, amit csinált, de nagyságrendekkel több ügyben fogalmam sincs, hogy mit csinált, simán lehet, hogy több jót, mint rosszat, kizsarolt ezt-azt Orbánból, nem tudom), de az világos, hogy egy undorító fasz, KariGerivel ellentétben, tehát nem az "alkalmasság" szerint fogok dönteni. (Mikor is lesznek az önkori választások? :-))

Amúgy, a másik kommentedre reagálva, azon országokban, ahol nincs kutatóintézethálózata az akadémiának, mit csinálnak, tudod?

Mister Gumpy 2019.10.30. 00:16:28

@Mickey Pearce: Lett eredmény: vettünk egy csomó fegyvert az USÁ-tól, amiatt hagyták abba a pampogást a CEU miatt.

balmoral 2019.10.30. 00:55:04

@emfed: Ha nem érted, hát nem érted. Mi primitív magyargyűlölő trollok így fejezzük ki primitív magyargyűlöletünket. Nincs ezen mit érteni. Csak dőlj hátra és élvezd!

incze 2019.10.30. 03:36:43

@Mickey Pearce: az egyszerűen nem igaz, hogy "a rektor az első másodpercben übereszkalálta" az ügyet (bármit is jelentsen az übereszkalálás).

ami az eredményt illeti, egyfelől részben valóban az történt, hogy a ceu a márkás képzéseit átviszi bécsbe (nagy-nagy kipcsák diadal, pont amilyen a többi, egy-egy jobb színház bedöntése, egy napilap megszüntetése, etc., ilyesmik, hosszú a lista). másfelől viszont a basisztákat felfüggesztették a néppártban, eljárás alá vonatta az eu parlament is magyarországot (és bár ezeket nem kizárólag a ceu törvény/ügy motiválta, de mindenestre ikonikus hivatkozástt teremtett az orbánlás mibenlétét illetően) - és maga a ceu törvény is járja még az útját az európai bíróságon.

szóval "eredmény" még nincs, és abban az értelemben nem is lesz, ahogy te itten rákérdezel. köznapi értelemben vett eredmény persze van és lesz is, ld. az előző bekezdést, meg pesze károk, romok, torzók, elpocsékolt idő, vicsorgás, stb. és ez elég tartósan itt is marad.

kemény keleti kommentelő 2019.10.30. 08:04:23

@Mickey Pearce: Így van. Csak szerintem egy vezetői állásra az tenné alkalmassá, ha nem a magánlevelezésben, hanem a vezetettek előtt tudna erős lenni.
Mondjuk meg merne állni a plénum előtt, hogy felvázolja politikai tisztogatásának terveit.

Senki A. 2019.10.30. 08:05:00

@Mickey Pearce:
Egyrészt: A CEU nem magyar intézmény. Kevés a magyar résztvevő abban a történetben. Ezért nem igazán volt belső (magyarországi) ellenállás.
Másrészt: Rá lehetett sütni a "Soros"-ságot, ami tényszerűen megállt.
Harmadrészt: Mi baja lett a CEU-nak? Akinek baja lett, az csak Magyarország! A CEU köszöni megvan.
Negyedrészt: Ha ugyanaz a végeredmény, akkor legalább ne úgy haljunk meg, hogy utólag azon morfondírozunk, hogy megtettünk-e mindent, vagy hogy ezt vagy azt miért is nem tettük meg.
Ötödrészt: Az intézethálózat megmarad. Ami nem ugyanaz, az az Akadémia, aminek LL a feje. Én egyébként tavaly nyár óta azt hittem, hogy Freund az intézethálózat feje akar lenni. Az beleillett volna a képbe. De még nincs vége.

kemény keleti kommentelő 2019.10.30. 08:16:17

@Mickey Pearce: Az nem nyilvánvaló, hogy ha három pucéron dajdajozó fideszes körbedug három kurvát, vagy egymást is, akkor az miért testesíti meg a konzervatív erkölcsös keresztény világnézetét a fasiszta felmenőkkel büszkélkedő fideszes oktondiaknak.
Csak az lehet, hogy minden fideszes ezt csinálja családi élet helyett. Más magyarázat nincs.

wulfer 2019.10.30. 09:04:49

@Mickey Pearce:
Nagyon örülök, hogy volt időd és minden egyéb készséged ezt így kifejteni, mert - legalábbis - erről a kérdésről atomra pontosan ezt gondolom. Kár lett volna többet közölnöd, mert akkor már kísérteties lett volna.
Műszaki vonalon a világon sok helyen felsőkben oktatva is így látom, egészen a tanulmányaim kezdeteitől.
Mert bár műszakisként átjártam az ELTE-re, Zsilka Jánost hallgattam Eszterházy Péterrel, Bódy Gáborral, és Ancsel Évát, Csányi Miklóst . . .nem folytatom. Nyugodtan mondhatom, izzott az ellenszenv a Műegyetemen tanulók és az Eötvös diákok között, - kivéve a szombati lánykereső bulikon. Kevés olyan oktató volt akkor is már, aki ezt megpróbálta oldani, és homogén struktúraként kezelni az emberi tudást.
De minden más szavaddal is egyetértek.

közösperonos átszállás 2019.10.30. 09:54:01

@Senki A.: "Harmadrészt: Mi baja lett a CEU-nak?"

Azért finoman szólva sem boldogok a magasabb ingatlan- és bérköltségek miatt (amik nem csak közvetlenül sújtják őket, hanem közvetve, a hallgatóikon keresztül is, mármint hogy a hallgatóknak is magasabb albérleti díjakat kell kiköhögniük).

közösperonos átszállás 2019.10.30. 09:56:46

@Mister Gumpy: "Nem irreleváns, hogy jó ember-e a vezető"

A szó, amit tegnap kerestem, a "másodlagos". Ha kicsit figyelmesen elolvasod, amit írtam, az első irrelevánsozásnál a nagytudós-vonalra mondtam csak, másodszor meg ott van egy pontosító félmondat.

Tehát nem irreleváns, de másodlagos. HaFr is LL vezetői képességeit firtatta, mire jotunder az emberi mivoltát kezdte dicsérni, ami azért, no.

"Amúgy, a másik kommentedre reagálva, azon országokban, ahol nincs kutatóintézethálózata az akadémiának, mit csinálnak, tudod? "

Ha már az irrelevánsnál tartunk, tök irreleváns, hogy tudom-e. :-) Az a kérdés, hogy az MTA-vezetőség tudja-e, meg hogy miért nem.

apacapac 2019.10.30. 09:59:13

@közösperonos átszállás: Igaz, de ez nem jelenti a CEU megszűnését, csonkítását, stb. Nem mondtam, hogy ne csesztek ki velük. Kicsesztek, de megvannak. Dolgoznak, majdnem ugyanúgy.
Ezzel szemben az Akadémia most keresgéli, hogy mi a fenének is létezik, mi is lenne a feladata. Az egyetlen ami összetartja az akadémiai tiszteletdíj, meg a - jelentősen megkopott, múltból származó - presztízs.

apacapac 2019.10.30. 10:00:09

Bocs, ez a feleségem accountja volt.

dr Brcskzf Gröőő 2019.10.30. 10:05:13

@Mickey Pearce: teljesen világos, hogy így van, de miért??? pl. miért antikommunistább a Fidesz Pintér Sándorostul stb. mint a Momentum? hogy tekinthetnek konzervatívnak egy olyan világképet (haha!), ami hónapról hónapra változik? hogy lehet, hogy Semjén Zsolt hitelesebb forrás katolikus kérdésekben, mint a pápa?
ez csak álca; valójában az alacsony SZJA-kulcsnak (100 pont a Kettes-skálán) örülnek.

Mickey Pearce 2019.10.30. 10:32:12

@Mister Gumpy: Jó, de ez mit mond neked erről az egész szarkupacról amit nemzetközi politikának hívnak?? A románok sokkal többért vettek fegyvert az USA-tól és így a most beiktatott EU főügyész nem járt el ellenük az egyéb korrupciós ügyeikben. És ha ez csak Trump idején lenne így, de hát nem (Biden gyerek is arra kellett sz ukrán oligarchának hogy a UK-ban pénzmosásért befagyasztott 23 millió GBP-jét visszakaphassa: 2 hete volt egy 3 oldalas cikk az Economistban a témáról). Próbálok nem is gondolni ezekre mert hányni kell folyamatosan

Mickey Pearce 2019.10.30. 10:43:35

@dr Brcskzf Gröőő: Ha nem érzed akkor nehéz megmagyarázni.

Semjén Zsolt a "politikai katolicizmust" testesíti meg ami jobboldali évszázadok óta (talán a feudalizmustól kezdve, lásd egyházi nagybirtokok) míg a "migráns pápa" az igazi kereszténységet próbálja képviselni ami meg nyilván baloldali.

Ez olyan lehet mint Horthy kiugrási kisérlete amikor a németimádatba szocializált tisztikar egyszerűen pszichológialig nem volt képes átállni a sátán kommunistákhoz
A Momentum alelnöknőjét megkérdezték a sikeres olimpia megfúrás után hogy mik a következő célok és a homoszexuális házasságot és a "migráncsolást" (már nem emlékszem hogy mondta) említette. Láttam élőben. Kész, végük is volt néhány évre... Azért azóta a totális szellemi vákuumban küzdik magukat előre rendesen :)))

Az alacsony SZJA kulcs egy teljesen más tészta, most nem kezdenék bele mert nagyon hosszú és nagy vita lenne belőle.

Mickey Pearce 2019.10.30. 10:57:32

@wulfer: Örvend :)

Én a BME-re jártam (tévedésből) és ott nagy derültséget keltett mikor láttuk hogy a másoddiploma esti megszerzése így nézett ki: nekünk 3 év hogy közgazdászok lehessünk, a közgazdász végzettségűeknek 6 év hogy mérnökök lehessenek. Ebben a körben azt hiszem ezt nem kell tovább magyaráznom... És ez közgazdász ahol van matek, valszám és istenharagja. Vagyis az ilyen "hard facts" jelentősen hozzájárul a jelenséghez.

Emlékszem egyetemista koromban (1990 előtt) olvastam valamelyik ilyen intellektuális füzetecskében egy esszét Marx György (ez egy másik) akadémikustól aki nagy impaktfaktoros atomfizikus volt, aki ezt a témát nyomta és valami olyat volt képes leírni hogy ha valaki mindent elolvas Petőfi munkásságáról kétszer akkor ő lesz a legnagyob Petőfi szakértő, míg a természettudományos karrier kicsit másképpen működik (ő azt hiszem hobbiból ezt megcsinálta a szabadidejében és azért bátorkodott...) Szintén tőle tanultam azt a szöveget hogy "fegyvertelen emberrel nem vívok szellemi párbajt" (bölcsész nő próbált vele vitatkozni a TV-ben atomfizikáról és kozmológiáról :)))) )

Dárnok 2019.10.30. 11:13:16

@dr Brcskzf Gröőő: @Mickey Pearce:
„Nem fog befogott orral az ellenzéki jelöltre szavazni, hanem befogott orral fog a fideszes jelöltre szavazni.”
Ebből az következne, hogy kapva kapna egy tisztességesebbnek tűnő konzervatív/jobboldali szerveződésen, de ennek nyoma sincs. Ezek a „jobboldaliak” nem sorakoztak fel Ángyán, Chikán, Pálinkás mögé, hanem a primitív propagandának engedelmeskedve árulónak tekintik őket. „Diplomás és általában világlátott ember”, aki nem tud különbséget tenni a szavak és a tettek között?! Az értelem vezérli-e őket?
Mogorva megfogalmazását („van egy elképzelésük a társadalomról, az elitekről és a nem elitekről, a fejekben célszerű gondolatokról, ... a történelem meg közben úgy alakult, hogy annak pont a főnök lett a valamiféle felvállalója, képviselője”) továbbgondolva felteszem a kérdést, hogy kiknek a fejében van ilyen elképzelés a „jó” társadalomról? Kiknek a legfontosabb hívó szó a haza, az egység, a dicső múlt, a hagyomány, a tekintélytisztelet? Akiknek vezetőre van szükségük. Ahogyan általában megfigyelhető, az emberi tulajdonságok között nincs összefüggés, feltételrendszer. Attól, hogy valaki világhírű agykutató, bőven lehet igénye vezérürüre. Az itt kommentelő autonóm személyiségek - éppen e tulajdonságukból következően - elképzelni sem tudják, hogy még ma is lehet hittel szolgálni a NER-t. Úgy gondolják, hogy ezt már csak fizetségért, hatalomért, hűbérben reménykedve, vagy különféle kiváltságokért teszik. Én úgy látom, hogy a többség nem. A többségnél igenis megtörtént (bevésődéssel, imprintinggel) az azonosulás a vezetővel, aki a rendszerváltás utáni két évtizedes „káoszból” „rendet” teremt. És ettől fogva a nemzetvezető akár a szivárványos zászlót is kitűzheti; a falka vagy a csorda a szakadékba is követi a falkavezért vagy a vezérkancát. (Jó tudni, a csoportszelekció azoknak a csoportoknak kedvezett, amelyekben sok a született birka és kevés a született vezérürü.)
„hogy tekinthetnek konzervatívnak egy olyan világképet (haha!), ami hónapról hónapra változik? hogy lehet, hogy Semjén Zsolt hitelesebb forrás katolikus kérdésekben, mint a pápa?”
Úgy gondolom, hogy a fentiek ezt is megmagyarázzák. Biztosan tudjuk, hogy a „hitelesebb forrás” Semjén bármikor mehet a levesbe a véleményével együtt, a vezér tekintélyének legkisebb károsodása nélkül.

kemény keleti kommentelő 2019.10.30. 11:14:17

@Mickey Pearce: És mi a bajotok a homoszexuális házassággal, ha a prostis gruppenszex dübörgő sikerrel szerepelt ? Magánügy a nemi élet. Nem azt vartyogták ?

dr Brcskzf Gröőő 2019.10.30. 11:57:13

@Dárnok: én inkább úgy fogalmaznék, hogy a fejükben levő társadalomkép valami olyasmi, hogy az én szimbólumaim fontosabbak a többi embernél (nem a szimbólumaiknál, az embereknél!). vagy hogy a jó társadalom antiegalitárius: én megérdemelten vagyok elit, a többiek megérdemelten jobbágyok és annyit is érnek; én szabhatok nekik törvényeket, ők nem szabhatnak nekem.

jeanbart 2019.10.30. 12:17:52

@Mickey Pearce: a végletekig lojális , szerintem csak annyit jelent hogy végletekig lojális a saját egzisztenciájához , ami csoportkohézióvá terelt össze vagy önszerveződött , egy rakás polgári indentitás mentes térben szocializált (ez nem intellektuális státus függő) bizonytalan lófasz jankót... Nincsenek meg a nyugati polgári tip önérvényesülés legitim csatornái, (pl hogy intellektuális teljesítmény , eredményesség ..elég a sikerhez , mert automatice értékeli a rendszer ) A buxával integető dagadt geci meg kihasználja ezt... kihasználja a krumplival megvehető szavazóknál is , meg feljebb is . Annyi számára a kérdés hogy kinek mi az ára , hajlandó e odatartani , és legitimációs bázist adni cserébe , ennek a szánalmas rohadt szemétdombnak , amire az egyik egzisztenciális kényszerválasz az elvtelen rohadt hajbókolás , a másik meg a dühödt outsider-ség.

Watchdog 2019.10.30. 13:30:06

"A levél kontextusa miatt ez a tagmondat itt nyilván a kormánykritikus hangokra utal, de..."
mta.hu/mta_hirei/freund-tamas-a-miniszterelnoknek-irt-levelrol-110080

ámbátor 2019.10.30. 13:46:03

@kemény keleti kommentelő: Freund öt perc alatt kapna egy labort professzori státusszal.

Grrr 2019.10.30. 13:53:40

@Mickey Pearce: A műszaki tudományok, meg a matematika meg a fizika kitűnő agyat kívánnak, ez világos. Társadalomtudományokban át lehet csusszanni kevésbé kiemelkedő IQ-val is, bár persze nem kötelező :).

De ebből mi következik?

A mérnökök leginkább a mérnökségben jók, a társadalomtudósok meg a társadalomtudományokban. És jó, ha összedolgoznak néha.

kemény keleti kommentelő 2019.10.30. 13:58:20

@ámbátor: De ha nem akar már agyat kutatni. Unja. Talán sose szerette. Bizottsági állások és elnöki kinevezések kellenek neki. Akkor lásson labort, amikor a háta közepét.

jeanbart 2019.10.30. 14:23:47

@kemény keleti kommentelő: kihívás is lehet pl fideszes koponyában agy-kuka- kutatást végezni , az űrkutatás kihívásaival rokon ..ez nagyon setét narancssárga anyag tömeg, fehér porfelhők , a nem jól lehorgonyzott és masszív dolgokat /pl uss texas/ eltorzítja, le is nyeli , az életmű, íróasztal , röntgenspekrtofoto akármi ezekbe hiába is kapaszkodik a gyanútlan értelmiségi .

wulfer 2019.10.30. 15:13:41

@Dárnok:
. . ." kapva kapna egy tisztességesebbnek tűnő konzervatív/jobboldali szerveződésen. . ."
Nem kap, mert tisztelet a kivételnek, egyiknek sincs a fejében, - csoportba szerveződve meg végképp nincs - egy olyan koherens elképzelés, amit te hiányolva emlegetsz. A hogyan kellene ebből csinálni, de legalábbis milyen feltételek kellenének egy jobb társadalom kialakításához, a mi világnézetünkkel. Nincs ilyen elképzelés a jelenlegi feltételek között, de a vezérben való hit sem a régi. Nihil van odaát is. Ne gondoljuk már, hogy egy normális konzervatív embernek elfogadható az, ami most Putyint nyalogatva megy itt. Legbelül a számukra is hazaárulás az ami történik.
Én még ismertem olyan embereket igen közelről, mint Berényi Dénes volt a debreceni Atomkiban is. Éjszakákon át beszélgettünk a mi lesz ha, . . . vagy, a minek kellene lennie ha . . .minden úgy alakul, ahogy egy tisztességesen gondolkodó konzervatív álmaiban teljesülne. Ugyanúgy ahogy Bereményivel, vagy Eszterházyval is ugyanezt, de volt alkalmam hasonlókat megtárgyalni Sütő Andrással, '89 karácsonyán egy vele készült interjúmat itthon is lejátszották.
Nem tudom mi lesz ennek a vége, de talán már nem is az én dolgom kitalálni, de úgy gyalogolnak ezek a népek a semmibe, mint a lemmingek a Jeges tengerbe látszólag mindenféle pozitív elképzelés nélkül.
A "„hogy tekinthetnek konzervatívnak egy olyan világképet (haha!), ami hónapról hónapra változik?" - hát itt talán sokan tudjuk, legalábbis sejtüj, - sehogy. Csak a magyarázataink különböznek, tartalmasabbak, vagy csak jobban egy-egy részletet megvilágítóak, de azt gondolom ez mint koherens, közösségben érlelt célokért dolgozó társadalom, sokáig nem fog működni.
Most csak az a pár tízezer ember gazdagodása az egybetartó erő, mert semmi másnak nem kedvez az orbáni vízió.

wulfer 2019.10.30. 15:35:20

@wulfer:
"A hogyan kellene ebből csinálni, de legalábbis milyen feltételek kellenének egy jobb társadalom kialakításához, a mi világnézetünkkel. . ." - nos rájuk gondoltam itt, és nem az én, s az itt többségben lévők szellemiségére.

szazharminchet 2019.10.30. 19:28:27

@jotunder: Nem tudom, hogy nincs semmi bajod Jelenits atyával. Egy tisztességes és intelligens ember nem lehet süket a rezsim migránsozós szövegeire, arra, hogy azok hogyan rímelnek a 2. vh előtti és közbeni antiszemita szövegekre. Aki ezeket elfogadja, és a szavazatával támogatja, az vagy nem tisztességes, vagy nem intelligens. Ez vonatkozik a mezei PBK tagokra is.

Ha meg pap létére még a pápával szemben is megvédi a rezsimet...

Mogorva () · https://peremvilag.blogspot.com 2019.10.30. 20:03:02

@Mickey Pearce: azt hiszem, a fentiből egyvalamit (kettőt is?) még kihagytam: a dolgok eltartásának képességét. Biztos van erre idegen szó, de úgyse érteném.
Amikor egy bizonyos győri polgármester (és haveri köre) puffadtra kereste magát holmi megszerzett-eladott földekkel, akkor a szavazói között az volt (és máig az) az alapállás, hogy hát igen, de nézd csak azt a sok modern csarnokot, ésadzsídípí. Eltartották maguktól az ügyeskedő politikus képét ("nem általánosítható, hiszen ők pl. nem is olyanok"), és az emberekért ténykedő alakot akarták látni.
Amikor az egyik bulija nemrég napvilágot látott, akkor meg fordítva: az erkölcsileg bukó magánembert (!) tartották odébb, deviszont az emberekért ténykedő politikust, az egykori országimázskovács olimpikont, azt annál jobban látni akarták.
Általában ez megy, oldalfüggetlenül. Nem mindenki ilyen, de a többség azért ezt csinálja, tényszerű megítélés helyett inkább válogat, hogy mit emeljen ki, és miről ne is akarjon tudomást venni, és ez a válogatósdi messze nem konzekvens, egészen sokféle tánclépés belefér. Fejben dől el, aszerint, hogy kinek kik közé, hová lenne szimpatikusabb tartoznia, vagy legalábbis abban az érzetben élnie, hogy ő tartozik valahová. Pont ahogy írtad, akár orrot befogva is. Ahogy őszerintük a legjobban védeni tudják annak a valahová tartozásnak az érzését (na, ez volt tán a kettedik).

ámbátor 2019.10.30. 21:44:59

@szazharminchet: nem is említve azt, ahogy a rokkantkkal, árvákkal, hajléktalanokkal, betegekkel, közalkalmazottakkal, közmunkásokkal, ... , bánnak.

Mickey Pearce 2019.10.30. 23:26:15

@Mogorva (): Na megint egyetértünk. Ez ilyen, így működnek a dolgok. Nem akarok itteni bloggazda és egyes törzskommentelők számára durva példákat hozni hogy ők is megértsék. Amit elitélnek másban, az megvan bennük is csak más irányokba. Ilyen az emberi természet. Nem tehetünk róla. Majd az agykutatók kapnak több pénzt és kikutatják miért :)))

De van egy másik dolog amit valahogy nem értenek sokan, hivatalból értelmes emberek sem. Van az hogy egy adott párt vagy politikus mit hirdet, milyen társadalomképet mutat fel, mi az ami elérésért lépéseket tesz és egy teljesen más szint hogy egyes politikusok mint esendő emberek milyen hibákat vétenek (lopnak, csalnak, hazudnak, félredugnak, stb). Tehát attól hogy a Borkai csúnyán viselkedett, még a pártja által felmutatott világkép az istenhazacsalád és nemzetieskedés és ténylegesen "tömik a papokat" pénzzel, tényleg durván támogatják a többgyerekeseket. stb.
Ezt a Borkai "eltévelyedése" miatt nem fogják lecserélni szélsőségesen liberális vagy szerintük haza és családromboló világképet felmutató pártra. Szerintem ez is teljesen logikus és mit nem lehet ezen érteni :)))

Mickey Pearce 2019.10.30. 23:37:33

@Grrr: Ezzel teljesen egyetértek.
Ami mostanában előjön egyre többször, az az a különbség hogy mondjuk Jótündér a matematikai munkásságával nem lesz semmilyen ideológia vagy párt "szálláscsinálója" vagy propagátora. És nem is úgy áll neki kutatni / gondolkodni valamilyen témán hogy bizonyos prekoncepciók vannak a fejében és addig nem nyugszik amíg valami olyan eredményt nem tud produkálni ami "alátámasztja" a prekoncepcióját. Ezért aztán a társadalomtudósokon kicsit több a támadási felület.
Jobboldali matematika. Progresszív matematika. WTF?? Ugye?

kemény keleti kommentelő 2019.10.31. 07:00:11

@Mickey Pearce: Én meg nem értek egyet. Mérnökök is átcsusszannak úgy, hogy aztán csak részfeladatokat lehet rájuk bízni egész életükben, mert egyedül még a cipőjüket sem tudják bekötni.
Arra meg nem esküdnék, hogy nincs progresszív matematika.
Már eleve a tudomány, a tudományos kutatás a haladást szolgálja. A reáltudomány mindenképpen.
Jobboldalinak való a jogászat és a teológia. Jog, hogy uralkodjon és teológia, hogy parasztvakítson, mielőtt elmegy kurvázni. Ezek nem is szoktak fejlődni, csak követik az uralkodó szélirányt.

Dárnok 2019.10.31. 08:36:11

@Mogorva (): Nem értek egyet azzal, hogy ez "oldalfüggetlen". Egy ismerősöm is ezt hajtogatta 2012 körül, például azzal, hogy a ballib sajtó is csak a "jobboldali" kormányt tudja kritizálni. Azonnal letöltöttem neki néhány erősen kormánykritikus cikket 2010 előttről és kértem, hogy amint talál bármiféle kritikát a Magyar Nemzetben a regnáló kormány ellen, azonnal küldje el nekem. A G-napig nem talált.
Azzal sem értek egyet, hogy a győri fideszes választó az "eltartással" bűvölte magát, megmagyarázva, miért felel meg neki Borkai. Ezek a választók csupán azt kerestek, hogyan indokolják meg saját maguknak, hogy ha a nagyvezérnek jó 'ez' a jelölt, akkor nekik is miért alkalmas. Ha Győrött nem lankad a lelkesedés és az ellenzék ellehetetleníti Borkai minden nyilvános szereplését, akkor Orbán le fogja mondatni (vannak jelek arra, hogy enélkül is), és ebben az esetben a fenti szavazók arra fognak majd voksolni, akit a főnök eléjük lök, és ha Borkai netán elindulna függetlenként, akkor egyetlen szavazatot sem kap. Csak a kolomp számít, semmi más.

Dárnok 2019.10.31. 08:56:16

@Mickey Pearce: Úgy nagyjából egyetértek, de a "nem fogják lecserélni szélsőségesen liberális vagy szerintük haza és családromboló világképet felmutató pártra" megfogalmazást módosítanám: nem fogják lecserélni olyan pártra, amelynek nem Orbán az elnöke. (Mivel azt is ő mondja meg nekik, hogy szerintük melyik a haza és családromboló párt.)

Dárnok 2019.10.31. 13:02:57

@Mickey Pearce:
"Ezt a Borkai "eltévelyedése" miatt nem fogják lecserélni szélsőségesen liberális vagy szerintük haza és családromboló világképet felmutató pártra. Szerintem ez is teljesen logikus és mit nem lehet ezen érteni :)))
Most majd kiderül, hogy a befogott orrúaknak egy tisztességes(ebb) jobboldali pártra, vagy Orbánra, a nemzetvezetőre van-e inkább szükségük. Mernék fogadni. (Az imprinting győzelmére.)
444.hu/2019/10/31/palinkas-jozsef-szerint-szukseg-van-egy-polgari-szabadelvu-konzervativ-politikai-formaciora

kemény keleti kommentelő 2019.10.31. 13:17:46

@Dárnok: Ezt már hányszor eljátszották...Megmondom előre. Ők lesznek az árulók.

Dárnok 2019.10.31. 13:49:36

@kemény keleti kommentelő: Igen. És ami a legmegdöbbentőbb, nem csak özv. Varsányiné, hanem Freund szerint is.

Wolff 2019.10.31. 20:04:38

Ezeket pénzeli Matolcsy az egykori Collegium Budapest épületében:

"Vastag: az első nagy meglepetés az volt számomra, hogy 2016-ban nem volt Magyarországon angol nyelvű doktori iskola. Voltak ugyan olyan kurzusok, ahol angolul tanítottak, de például az összes szabályzatuk magyarul volt. A mi programunk lett az első, ahol nemcsak a tantárgyakat tanítjuk angolul, hanem arra is nagy erőfeszítéseket teszünk, hogy a gondolkodásmód és a szabályozás is angolszász legyen."

Érdemes megnézni a bolcsvar.hu oldalt.

Dárnok 2019.10.31. 21:03:09

Az is megengedhetetlen, hogy valakik elcsórták és publikálták dr. Freund Tamás akadémikusnak a miniszterelnök úrhoz intézett magánlevelét, amelyben a Magyar Tudományos Akadémia megmaradt csonkjának orbánizálását lebonyolítani hivatott tudós éppen denunciálja kollégáit. - írja TGM (hvg.hu/itthon/20191031_TGM_A_kep_mutatoi)
Minthogy én egy elcsórt levél alapján fogalmaztam meg véleményt egy polgártársamról, illetéktelenül befurakodva annak magánéletébe (TGM), szeretnék valami mentséget találni, de ideológiailag nem vagyok elég képzett. Az első ötletem, hogy egy olyan levelet, amelyet egy közintézmény egyik felelős vezetője írt a közintézmény átalakításával kapcsolatban egy ebben illetékes hivatalos személynek, nem tekintek magánlevélnek. Lehet ez mentség? Vagy van más lehetőség? Vagy TGM-nek van igaza?

Wolff 2019.10.31. 21:44:32

@Dárnok: Amit hivatalosan iktattak az nem magánlevél.

seol 2019.10.31. 22:24:52

@Dárnok:

TGM cikkeinek túlnyomó többsége kb. arról szól, hogy "mindenki más olyancsúnya, bezzeg ő", és értsd meg, kérlek, hogy ennek a nagyon fontos információnak a terjesztését nem befolyásolhatja a közemberi logika és a valóság. ;-)

kiazmarmegint 2019.10.31. 23:03:16

@seol: Tovabba, ha TGM valamiben egyetertene valakivel, akkor nem derulne ki, hogy o a legokosabb.

aronsatie 2019.10.31. 23:29:21

@Dárnok: Nincs. Igen sokszor nincs, de most különösen nincs. Ha még csak azt írná, hogy nem ízléses Borkai (vagy a többiek, pl. az amerikai képviselőnő) akárhanyadlagos nemi jellegét mutogatni a leleplezés céljából, bőven egyetértenék vele. De ő a vélhető visszaélést megünneplendő dorbézolt, ahhoz meg nagyon is van köze a választóknak. Strache bűncselekmény elkövetését tervezgette, teljesen mindegy, hogy egy szélhámosnak.

Flageolet 2019.11.01. 16:39:12

@fortin2: Bocsánat a késésért.
1/ A kilenc üdülőben és a területi bizottságok vendégházaiban kizárt, hogy összességében ne dolgozzon legalább 100 ember + aki járt, ha máshol nem, a mátrai üdülőkben, tisztában van azzal, mekkora leakasztható értékről van szó. Nekem eddig az jött le, Mészárosék az apróért is lehajolnak, ha van rá esély. Persze igaz, hol van ez Palkó homokozójához, a zalai tesztpályához képest.
2/ Látom, csak nálam érv, ha a közeli kollégák kiütését-halálát-ellehetetlenítését hozom fel. Semmi gond, mások vagyunk, vagy csupán kettőnk közül engem érintett meg - ért el több emberi tragédia, amelyet Palkó okozott.
3/ Pléh nem tudja megúszni, hogy Palkóval kelljen tárgyalnia. Minden fejlesztési pénz a kishörcsögön megy keresztül, akár közvetett EU-s, akár hazai. "Learning society", ez sem megy erőforrások nélkül, hiába bír Pléh akár konkrét tervekkel is. Mire és kire építhetne anyagilag? Az ELKH-hoz pakolt intézményrendszerrel pont azt érte el Palkóka, hogy jelentős közvetlen EU-s pályázati forrásoktól vágta el az MTA-t, így téve ki a mindenkori kormány kénye-kedvének. Kussolj és nyalj, akkor lesz pénz, tán nem többre, mint a székház fenntartására - meg áttételesen, pántlikázott pályázatokkal azoknak, akik hűen állnak ki OV mellett, lásd a Freund+KOKI duót. Újjáépítés? Ha majd egyszer eltűnik OV, Palkó, Rétvári, Gyetvai, és sorolhatnám. Bár tudnám, honnan veszi az optimizmust.

kemény keleti kommentelő 2019.11.02. 09:40:34

@ikaruss:
Így van. Orbánnál a megaláztatások során vezet az út - ahogy mindig is.
Olyanokat kell mondaniuk, védeniük, csinálniuk a közszereplőknek, amikor berukkolnak a fideszbe, ami felégeti a hidakat visszafelé.

Bogomil 2019.11.02. 10:06:53

@Wolff: Megnéztem, egy idézet a honlapról: "A SzEEDSM Doktori Iskola munkájában olyan kiemelkedő oktatók vesznek részt, mint Prof. Dr. Baracskai Zoltán, aki a doktori programban a transzdiszciplináris specializáció mentora és témavezetője."
(Scopusban 6 cikk - ebből 3 a neves Acta Polytechnica Hungarica hasábjain jelent meg -, h-index 2.)
Mellékesen: csak engem ráz-e ki a hideg, amikor ezt a Prof. Dr.... címet látom? Létezhet olyan professor, akinek nincs doktorátusa?

Flageolet 2019.11.02. 18:38:52

@Bogomil: Orvosoknál gyakori, így jelzik, hogy az illető nemcsak orvosdoktor, hanem egyetemi tanár címmel is bír; amúgy fokozható is, "Prof. Dr. Kásler Miklós, PhD"... :-)

Bogomil 2019.11.02. 18:46:43

@Flageolet: De a Prof cím önmagában is elég lenne (hiszen Mocsai kivételével szerintem nincs a világon professzor PhD nélkül), ha valaki még a PhD-t is odaírja, az hülye.
Persze tudom, hogy ez a német területen szokásos, és gondolom onnan jött át hozzánk - de úgy 20 évig szerencsére nem volt szokásos, eltűnt - Orbánék alatt jött vissza, nem igazán tudom, miért...

Bogomil 2019.11.02. 18:57:00

Igazad van, ha ők is jogosultak a professzor cím használatára... Persze nyilván a Dr cím nélkül.
Akkor Hernádit ezentúl Prof. Hernádi Zsoltként kell megnevezni? :-)

ámbátor 2019.11.02. 20:33:25

@Bogomil: de csak amíg nem vesz grófi címet is magának. Akkor majd grf. prf. Hernádi lesz.

közösperonos átszállás 2019.11.07. 16:42:59

@Bogomil: "ebből 3 a neves Acta Polytechnica Hungarica hasábjain jelent meg"

Az az egyetlen magyar CS/IT/engineering (kötődésű) lap, amelynek nem "most már tényleg tervezi a Thomson Reuters, hogy" státuszban van az IF-je, hanem tényleg van neki (méghozzá vagy tíz éve, legutolsó adat 1,286). Scopus szerint is hol Q1, hol Q2.

Attól még persze az IF-je is hackelt, meg az egészről sokat elmond az, hogy nincs LaTeX template-jük, csak Word, de azért mégis, _annyira_ nem gagyi. A BME vagy az SZTE hasonló lapja több évtizedes múlttal is stabilan, mondhatni robusztusan Q4, az ELTÉ-nek meg Debrecennek hirtelen nem is tudom, van-e egyáltalán. (Az Acta Polytechnica Hungaria az ex-Kandó Óbudai Egyetemé.)

közösperonos átszállás 2019.11.07. 16:44:06

@közösperonos átszállás: Persze az igaz, hogy az ember szívességből, meg minimális IF-optimalizálás céljából szokott egyet-egyet ilyenekbe küldeni -- akinek a komplett életművét Óbudán nyomták, az eléggé khm.

Bogomil 2019.11.07. 17:06:41

@közösperonos átszállás: jogos, nem néztem meg a folyóirat impact factorát.

velőtanya 2019.11.08. 17:25:02

@ikaruss: Sima első fordulós győzelem lesz ebből:/
(Most direkt jó, hogy nem vagyok akadémikus, legalább egy dologgal kevesebb miatt kell majd szégyenkeznem)

ikaruss 2019.11.08. 17:32:25

@velőtanya:
Mégsem lefutott?
http://www.msn.com/hu-hu/hirek/other/az-orbán-barát-freund-tamás-kapta-a-legtöbb-szavazatot-az-mta-elnöki-posztjára-de-a-jelölőbizottság-szerint-érvénytelen-a-szavazás/ar-BBWrUur?ocid=spartanntp

velőtanya 2019.11.08. 18:14:19

@ikaruss: Ez benne volt az eredeti cikkben is. De majdnem a fele szavazott az akadémikusoknak, az egyáltalán nem kevés szerintem.

kemény keleti kommentelő 2019.11.10. 19:57:57

Azért lássuk, hogy a mi jobboskáink még nem buktak ekkorát.

index.hu/kulfold/2019/11/10/oleg_szokolov_orosz_professzor_darabolos_gyilkos_no_karjat_talaltak_nala/

" Szokolov a szélsőjobboldali Marine LePen unokahúga, a szintén szélsőjobbos Marion Maréchal által alapított elitképző, a Francia Társadalomtudományi, Közgazdasági és Politikai Intézet (Issep) tagja is volt, de a konzervatív vezetők képzését célzó intézet tudományos testületéből a gyilkosság első hírére kitették. "