Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Kövér László esete a fékekkel és ellensúlyokkal (megjegyzésposzt)

2019.10.23. 15:08 | jotunder | 93 komment

 

  Kövér László a Nemzeti Közszolgálati Bohócegyetemen fejtette ki nézeteit a fékek és ellensúlyok rendszeréről az ő végtelenül elokvált módján, ahogy ez egy rendes közép-ázsiai szocipatához illik. A beszéd műfaja savas felbüfögés volt, ami a nagykipcsák haplogrouppal korrelál, talán megint olvasott valamit a genderről a kifestőben, talán több intimitásra vágyott kedvenc capra aegagrus hircusával, nem próbálom feltárni ezt a bivalyhereintenzív, srévizavényilazó személyiségtípust.

 A nemzetiközszolgálat iránymutatásra vágyott és megkapta. A fékek és ellensúlyok rendszere hülyeség - jött fel a kövéri gyomorból, azt a barmot is ki kellene rúgni, aki beírta az alaptörvénybe, zsidó lehetett, de legalábbis szakállas. Általában kormányon szoktak a kövérek hercigeskedni a checks and balances ellen, ellenzékben inkább toppantanak a lábacskáikkal, de a mi kövérjeink régen voltak ellenzékben, és nem is nagyon szeretnének megint ott lenni, bár, ahogy Jumzsagin Cedenbal, a nagy ázsiai gondolkodó, írta főművében, a tőgypörkölt nem lehet ellenzékben.

 A  Montesquieu báró találta ki a fékeket és az ellensúlyokat a Törvények szelleme című munkájában, amit eleve franciául írt, Trianon nyelvén, az sem lehet véletlen. Tizenötödik avagy Hőnszeretett Lajos király legott be is tiltotta a könyvet, de például nem ment el a Sorbonne-ra, hogy kiselőadást tartson róla a professzoroknak. Igaz, a sztyeppei birkaszar rusztikus illatát sem szerette.

 John Adams az Amerikai Egyesült Államok egyik alapító atyja, Washington alelnöke, majd utódja az elnöki székben, ragaszkodott ehhez a hülyeséghez, mert ezeknek John Adams, Hamilton és Madison jutott csak, nem az ifjabb Lomnici meg a Végtelenülbékés Márton.  A John Adams egy értelmiségi volt, aki mindenféléket olvasott, mindenfélékről gondolkodott, mondom én, hogy zsidó, nem egy ilyen egészségesen pacalszagú, kipirosodott arcú bajuszmuki, mint a Milászlónk.

 A nemzet közszolgálata ütemes tapssal fogadta a házelnöki okosságot, erőst jegyzetelt, röpdolgozat is lehet ebből jövő héten. A Békés professzor által ideológiai alappá nyilvánított Arthur Moeller van den Bruck mondta volt, hogy az igazi demokráciát nem korlátozhatjuk mindenféle zsidóbolsevik faszkodással, hiszen az igazi demokrácia a népakarat égberagyogó manifesztációja, tehát maga a Vezér, aki a nép kvintesszenciája. A Vezér, és ezt Carl Schmitt a magyar konzervatívok másik szvíthártja tette hozzá, pedig erős kezével védelmezi a törvényt, ezt a bölcsességét egyébként 1934 augusztus elsején a Deutsche Juristen-Zeitung címoldalán tette közzé, egy hónappal a Hosszú Kések Éjszakája nevű jogállami aktus után.

Jól választott magának parfümöt ez az ország, talán egy kicsit túltolta a jakzsírt, de a kecskehúgy nagyon a helyén van.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9915255274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balmoral 2019.10.23. 15:20:47

Én csak az okostelefonos részt bírtam megnézni, az nekem igen nagyon tetszett, különösen, hogy ennek a mukinak egy ép magyar mondat nem képes elhagyni a bajuszát. (Nem tudom, hogy van-e szája neki, mert nem látszik a szőrzettől. Ha most valaki azzal jön, hogy Lacánk ott hordja a végbelét, akkor mély megvetésem az altesti humoráért. Pfuj!) Érdekes, ahogy felvette magára a primitív tahó párttitkár karakterét, aztán úgy maradt. Nevessünk rajta, ahogy bosszankodik, mert nem tudja betiltani a telefonálást. Meg az okosságot se.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.10.23. 15:31:33

Technically speaking, az "egyensúlyok" jobb fordítás, de magyarban kétségkívül bevettebb az "ellensúlyok", mert mi kurucok vagyunk és rögtön a kormánnyal szemben definiáljuk a politikai kultúránkat (ha nem épp a kormányzat hátsó felében vagyunk), szóval nem ok nélkül nem counter-balances: mert a rendszerre értelmezzük, nem egy alkotójára.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.23. 15:39:08

@HaFr: szerintem nincs egyensuly nevu targynev a magyarban. az ellensulyt azt lehet latni egy oraszerkezetben.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.10.23. 15:49:52

@jotunder: szerintem ez köznév, de egyetértek, a magyarban az "ellensúly" dominál

ámbátor 2019.10.23. 15:58:57

Ha nincs szükség fékekre, akkor lehet, hogy fékmérnököre se nincs már szükség?

OoOoOo 2019.10.23. 16:03:57

@ámbátor: nézz meg egy tesla videót. Már szoftveresen állítják a fékeket és ellensúlyokat. Mint a fidesz a választásokat.

incze 2019.10.23. 16:04:59

a férfi azt követelte az idős asszonytól, hogy készítsen neki vacsorát.

index.hu/belfold/2019/10/22/a_vacsora_miatt_fojthatta_meg_elettarsat_a_pecsi_gyilkossag_gyanusitottja/

csak szólok.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.10.23. 16:09:52

@balmoral:

nekem az tetszett, ahogy a sorosos meg migráncsos plakátok árnyékából a krumpliszsák mellől hány lángot a primitív reklámokra meg az infantilizált társadalomra.
igazi tudathasadt szociopata fasz

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.10.23. 16:10:51

@incze:

nem lett vacsora, vagy lett, de szar lett?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.23. 16:21:43

Nem múlt el rajta nyomtalanul Hadház politikai tiltakozása. Még két ilyen, és Laci bácsi a másik oldalára is lebénul.

TG69 2019.10.23. 16:22:36

Nagyjából ez a válasz az előző posztodban felvetett konszolidációra. Nincs és már rég nem is volt meg a politikailag aktív értelmiségi hátország, amelyik konszolidálhatott volna. Ahhoz ugyanis gondolatok kellenének és nem fokhagyma illatú felböfögések. Meg talán már túlmentek azon a határon, amibe egy értelmes konzervatív beleállna. Most ez a rothadó nagyváros vs életerős vidék lesz a deal ami már nem fog kétharmadot hozni. Ez a legitimációs gyengülés esetleg hozhat valami kiegyezést, de abból még semmi jó nem lesz. A NER-nek vége kell hogy legyen, de azt nem konszolidációnak hívják, hanem bukásnak.

balmoral 2019.10.23. 16:25:02

@HaFr: Talán mert megfelel a tárgybani dolog jelentésének. A l'équilibre jelentése nem csak egyensúly, hanem mérleg is, megfelel az angol balance-nak. A hagyományos mérleg egyensúlyba hozásához ellensúlyokat használnak. A latin equilibrium jelentése az, hogy kinetika. Eredetileg Arisztotelész fogalmazta meg a hatalommegosztás elvét, tőle vette át. és alkalmazta saját társadalmára Cicero majd John Locke és a derék Charles-Louis de Secondat, Baron de La Brède de Montesquieu. Már a nevéből is látható, milyen elavultak a nézetei, kövérlacánknak többször beletörött a nyelvezete, amikor ki akarta mondani, ezért inkább el se olvasta őtet. "Francba a hatalmi egyensúllyal, mi vagyok én? Kötéltáncos?"

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.23. 16:41:34

"...bár, ahogy Jumzsagin Cedenbal, a nagy ázsiai gondolkodó, írta főművében, a tőgypörkölt nem lehet ellenzékben.";D

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.23. 16:44:24

@Kettes:

Nyaktól felfelé már béna a másik oldala is.

kemény keleti kommentelő 2019.10.23. 16:50:24

Nem az ünnepi emelvényen mondta Orbán Viktor a sikoltozó tinilányok sokasága előtt, hanem Kövér mondta lesoványodva a fakabátok bálján.
Énszerintem ez rendben van így.
Sokkal többet kellene szerepelnie még a fideszes városokban is.
Ahogy mondta, nem kell elkényelmesedni, pofikáim. Hadd kapják az áldást két kézzel.

balmoral 2019.10.23. 16:55:43

@látjátok feleim szümtükkel: @Kettes: Lemaradtam valamiről? Megütötte volna a guta a házelnök urat?

William Blake 2019.10.23. 17:40:00

@TG69: "Rothadó nagyváros vs életerős vidék"? Ezek szerint már csak meg kell várnunk, hogy kiürüljön, és végük.
444.hu/2019/10/02/budapesten-kivul-szinte-mindenhol-zuhanni-fog-a-nepesseg-a-kovetkezo-30-evben

Bryan élete 2019.10.23. 18:16:38

demosttényleg, Kövér demens szófosásai mérvadóak-e valahol, vagy Miniszterelnök Urunk bugyis hentergései - amúgy a nemzet szégyenére - az amerikai nagykövettel. A többiről nem is beszélve.

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.23. 18:53:51

@heptakontanonaéder:

Miheztartás végett:
a linked nem nyílt meg, de azonnal potenciális nyertese lettem ennek, vagy annak, és a védelmi rendszerem azonnal beindult, és hárított.

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.23. 19:04:28

@William Blake:

Mintha magam mondtam volna, de sajnos Lázár János néhány hete már belengette, hogy sok száz kis település el fog tűnni néhány évtizeden belül.

Ami nem is lesz baj. Főleg ha végig gondojuk:

Közrádió mai műsorában egy biharugrai "hiteles tanú" emlékezett az 56-os eseményekre, tankokra, egyebekre. Megkérdezte tőle a riporter, hogy most hány éves. Kiderült, hogy 62.

No, most vagy a hiteles tanú hitele kérdőjelezhető meg, vagy a riporter hozzáértése, mert akárhogy számolom, aki most 62 éves, az 56-ban még halvány remény volt csak, mert aki 56-ban született az idén már 63 éves.
Ettőtl függetlenül a riport alanya vígan eldiskurált arrról, hogy ő is vitte a benzines üveget, a riporter meg ( gondolom ) tátott szájjal hallgatta.

ha kohen 2019.10.23. 19:05:41

.
@jotunder: @HaFr: @balmoral:

A franciában (amely kétségtelenül Montesquieu anyanyelve) a "freins et contrepoids" kifejezés használtatik. A contrepoids már első ránézésre sem fordítható _egyensúlynak_.

Csak tiszta forrásból...
.

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.23. 19:07:12

@balmoral:

Azt nem tudom, hogy ütögette-e valaki vagy valami, de az biztos, sokszor maga sem tudja mit mond. Ez sajnos a korral jár, és bajusz házemster sem fiatalodott az utóbbi években.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.23. 19:11:21

@balmoral: Nem tudok róla, csak azt látom, hogy a teste mellső felét már egy ideje nem használja kommunikációra.

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.23. 19:12:12

@TG69:

Igazad van, mint ahogy elő is ferdült, hogy a rendszerváltás óta regnáló fideszes polgármestert, és az összes fideszes képviselőt leváltotta a kis falu lakossága. Mert megunták, hogy saját javukra használták a falu javait. Nem hülyék a falusiak sem, csak a helyzetük sokszor bele kényszeríti öket annak elfogadásába. De mint a példa is bizonyítja, már nem félnek.

ha kohen 2019.10.23. 19:12:51

@látjátok feleim szümtükkel:

Nekem azonnal megnyílt. Érdekes kísérlet érdekes eredménnyel a millió hasonló közül. Azért kár lesajnálni, mert az ilyenek által megy előre a világ. (Komolyan.)

Viszont érdekesebb: az Új Nemzedék (ráadásul újratöltve), amelyet a magyar kormány és az EU szociális alap vállt vállvetve támogat. Mi a rák ez a magazin?

ha kohen 2019.10.23. 19:15:53

Látom, amíg írtam a fenti kommentet, nyomtalanul eltünt a troll.

Ilyenkor mindig szomorú vagyok.

fortin2 2019.10.23. 19:17:29

Természetesen KV akármelyik aktuális agytolulásán el lehet szörnyülködni, ez remek közéleti maszturbáció, vélhetően a kommunikácós célja is ennyi: lefoglalni a közönség szörnyülködési energiáját, pont annyival kevesebb időt fordítank a lopások és hazaárulások folyamatos szóvátevésére.
De: egy megjegyzése a szeánsznak éppen ezen a blogon valódi figyelmet érdemel: amikor jelezte, hogy az NKE-re áttelepítették a korábbi jogi (ELTE ÁJK) képzés több funkcióját is, és ez nem véletlenségből történt, hanem valóban ki akarják nyírni a pesti állami jogi kart, mégha az NKE még nem is mindenben eléggé vonalas. Ilyen nyílt beismerése a 2012-től kezdődött folyamatnak még nem hangzott el (emlékszemn, amikor az NKE létrehozásakor odatettem a törvény indoklásából néhány erre vonatkozó passzust az ÁJKs kollégák elé. csak legyintettek, ugyan már, nem eszik olyan forrrón. Aztán csak ették, eszik.)

kemény keleti kommentelő 2019.10.23. 19:24:50

@ha kohen: Mert nem vagy olyan szerencsés, mint én például, mert én telefont nyerhetek, mert besorsoltak a google minden szerdai nyereményjátékának 10 indulója közé.
@heptakontanonaéder: Te egy ilyen linkajánló faszi vagy, aki vírusokat szór ?

JoeP · http://mivanvelem.hu 2019.10.23. 19:25:21

@ha kohen: Azért ennyire ne örülj. Nálam a vírusirtó egyből blokkolta az oldalt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.23. 19:35:44

@ha kohen: Itt az email címe, ha gondolod, hívd meg vacsorára, biztos szereti a sarat és a nyers traktorgumit: emboe@freemail.hu

ha kohen 2019.10.23. 19:41:12

@Kettes:

Én csak grillezve szeretem a traktorgumit. Eltérő az ízlésünk, úgyhogy nem jön létre a találka.

Viszont szoktam élvezni, amikor a trollok és az ellentrollok hajbakapnak. Na de tudod, hogy csak az ökör következetes, ugyanis ilyenkor összevonom a szemöldököm és szigorúan rászólok a kommentelőkre, hogyaszongya: Ne etesd a trollt.

Baluvanis 2019.10.23. 19:50:38

@jotunder: El a kezekkel a kecskéktől! Rendkívül okos és érzékeny állatok! Kövér nem élné túl, ha az állataim közelébe próbálna merészkedni...

Pelso.. 2019.10.23. 19:51:21

Nincs abban semmi rossz, hogy KL mindig is ilyen baromságokkal próbálja magán tartani a közvélemény figyelmét. Legalább minden alkalommal kiállítja magáról ugyanazt a bizonyítványt.

Igéző 2019.10.23. 21:36:24

félek és egyensúlyzok

Secnir 2019.10.23. 21:46:23

nem értem.
nem kövért nem értem, vele tisztában vagyok, mert bolond, hanem orbánt, hogy miért hagyja? ha én egy erős(?) embere vagyok európának, akokr nem hagyom, hogy a háznagyom hol náci beállítással parodizálja ki a pártom, hol beálljak az ősmagyar-konzervatív-hátranyilazó keresztény-turul-kipcsák vonal mellé, amivel kiröhöghet bárki, és még hülyének nézik azt is, aki mentegeti.
biztos van oka, de az ő dolga.

Secnir 2019.10.23. 21:52:37

@Kettes:
kihasználják a végsőkig. rubovszkyt is berendelték utolsó napjaira, mert fontos szavazás volt (2/3)
www.borsonline.hu/aktualis/rubovszky-oxigenpalackkal-tudott-csak-voksolni/134511

"Gyuri bácsi oxigénpalackkal a kezében jött be szavazni, majd a szavazás után felállt, és a fideszes képviselők padsorai között nagyon lassan és gyötrelmesen elindult kifelé. Egy képviselőtársa sem állt fel, hogy segítse. Rossz volt látni ezt az ülésterem túlsó feléről – írta közösségi oldalán a politkus. [...] Egy másik kormánypárti politikus szintén nem kímélte magát, és halálos betegsége ellenére is megjelent az Országgyűlésben. A 2015-ben rákban elhunyt Fidesz-képviselő, Lasztovicza Jenő már kemoterápiás kezelés alatt állt, amikor megalakult az új parlament 2014-ben. A kormánypártoknak fontos, kétharmados többségű szavazásokra a veszprémi kórházból hozták fel rendszeresen Budapestre."

heptakontanonaéder 2019.10.24. 00:12:28

@JoeP:

És MELYIK vírusírtó?
Mert nálam az Avast, a SUPERAntiSpyware, és a McAfee fut párhuzamosan a Win 10 tűzfalával.
És most ijedtemben újra lefuttattam vírus scannereket a legmolyolósabb beállítással és semmi!

heptakontanonaéder 2019.10.24. 00:21:01

Ha valakinek gondot okoztam volna, attól elnézést kérek, nálam nem volt semmi gond.
(Brit tudósok kiderítették, hogy a kecskék a mosolygós ember körül csoportosulnak, nem a haragvónál)

heptakontanonaéder 2019.10.24. 00:23:23

ez az előbőr vagy mijafranc meg kicsoda? Tudható róla valami a valószínűsíthető IQ-ján kívül?

heptakontanonaéder 2019.10.24. 00:25:44

Bajuszkirály elvtársnak nem inkább a fékek és nyúzók smakkolnak?

balmoral 2019.10.24. 08:12:39

@Kettes: Jó megfigyelő vagy. Én nem látom a felsőtestét, mert kitakarja a bajusza. Innen kívánok neki további jó egészséget!

rovid 2019.10.24. 09:07:47

@látjátok feleim szümtükkel: Ezt én is tátott szájjal hallgattam! miután fejszámoltam!

Dárnok 2019.10.24. 10:15:17

@heptakontanonaéder: Az ESET JS/Redirector.NDS kártevőt észlelt, eltávolította minden bejelentkezéskor és belépett az oldalra.

William Blake 2019.10.24. 10:15:30

@Baluvanis: lehet, hogy a kecskéid nem élnék túl, ha Kövér a közelükbe merészkedne.

Bogomil 2019.10.24. 15:32:22

@HaFr: Teljesen laikusként felvetném, hogy a "checks" sem fékeket jelent. Én ellenőrző és kiegyensúlyozó intézményeket tartalmazó rendszerként fordítanám - persze tudom, ez nagyon körülményes...

mafi mushkila 2019.10.24. 16:33:30

@Bogomil: Igazából simán benne van az alap szótárban az egyik jelentéseként.

Bogomil 2019.10.24. 17:09:34

@mafi mushkila: Igazad van, csak én nem találkoztam korábban (a checks and balances kifejezésen kívül) ezzel a használati módjával a szónak olvasmányaimban.

mafi mushkila 2019.10.24. 17:27:41

@Bogomil: Igen, nem az első jelentések között van, nekem sem volt meg, csak leellenőriztelek (lecsekkoltalak :)

heptakontanonaéder 2019.10.25. 19:49:42

@Dárnok:
Én eléggé "egyszerű" júzer vagyok, de van két unokaecsém (egyikük progmatos, a másik SAP expert) és hobbijuk a gépösszeállítás, installálás, javítás és környéke.
Ők telepítettek mindenféle jót nekem, időnként ellenőrzik és aktualizálják az itthoni cuccokat és EDDIG soha semmilyen gubancom nem volt.

Dárnok 2019.10.25. 20:53:20

@heptakontanonaéder: Nekem szólt az ESET, hogy mit talált és távolított el. Lehet, hogy a te védelmed is megtette, csak nem szól. Gondolom, ez a beállítástól is függhet.

Dárnok 2019.10.25. 20:56:56

@heptakontanonaéder: - Állítsuk be úgy, hogy ne szóljon semmiről, úgyis magas az öreg vérnyomása - pusmogtak az unokaöcséid.

HANO 2019.10.25. 21:10:52

Ha még nem volt, ez mellet ne menjetek el...Kövér elvtárs:
"„És akkor még nem mennék bele abba, hogy az állami egyetemeken, azokon mondjuk – hogy mondjam – a nyolcvanas évek szellemi szabadsága meg a mostani, az nem összevethető, és a fejlődés nem fölfelé megy, hanem – hogy mondjam – nosztalgiával gondolok vissza egyetemista koromra, hogy milyen szellemi szabadság volt az ELTE jogi karán az állampárt alatt párttag tanszékvezetőkkel meg dékánokkal meg rektorokkal, ahhoz képest, ami ma van az ELTE-n.”(444.hu)

9mmPara 2019.10.26. 08:08:17

@HANO: Ennek a mondatnak többféle rosszindulatú olvasata is lehet :) Pl. azért gondol visszafelé, mert előremutató gondolatai nincsenek. És ezek szerint utoljára a '80-as években voltak.

kemény keleti kommentelő 2019.10.26. 09:50:46

@9mmPara: Mérget vennék rá, hogy a szellemi szabadságot fideszéknél úgy értik, hogy mennyire lehet nyílt a nácibeszéd.
De akkor azt mondja, hogy az állampárt alatt náci szellemi műhelyben alkottak a párttag tanszékvezetőkkel, dékánokkal és rektorokkal.

kalamar 2019.10.26. 10:14:01

@Bogomil: Angolul szerintem is halódik a jelentés, de magyarul nagyon is virul a bodicsek szóban.

fortin2 2019.10.26. 11:18:11

@HANO: Erre utaltam fentebb, főként az itt nem idézett foilytatására. Ez ugyanis legfeljebb a szokásos PCellenes balosegyetemek amerikai mantra ismételgetése (ami amúgy az USA-ra igaz is, nálunk éppenhogy nem), kiegpészítve a kádárista-népies nosztalgizálással, amit Veres Péter bácsiék kezdtek el kb. ötven éve a fridzsiderszociaslizmus-vitával, Csoóri folytatott a hűtött eper majszolással a fiatalírók-virtában stb.
Ennél aktuálisabb a folytatás, amiben jelézi, hoyg az NKE-t részben azv ELTE JogiKara kiüresítése érdekében hozták létre, de még nem állnak ezzel elég jól. No, ez a vészjósló...

mafi mushkila 2019.10.26. 11:51:10

@fortin2: Mi ez a hűtötteper-sztori? Egy verset találtam (Ballada), mást nem.

kemény keleti kommentelő 2019.10.26. 12:04:15

@fortin2: Vagyis új frontot nyitnak a szemüvegesek ellen. A jogászképzés reformja következik.

miért 2019.10.26. 14:59:08

@Secnir: miért nem állítja le a nemzetvezető az országház hordószónokát? Mert azért tartja, hogy kimondja mindazokat a mocsokságokat, melyeket o1g nem mer nyíltan elmondani!

balmoral 2019.10.26. 19:06:16

@kalamar: Én még mindig azt hittem, hogy a bodicsek egy különösen kemény csehszlovák hokis nevéből származik...

mafi mushkila 2019.10.26. 19:12:31

@balmoral: Ja, annak az öccse a mecsek, az szőke, álmodozó szemű.

fortin2 2019.10.27. 08:00:15

@mafi mushkila: A "Fasírt - vita a fiatal irodalomról" ÉS-közéletben Csoóri is írt és azt fejtegette, hogy persze egayre jobban élünk, lesznek fogyasztási javaink de közben kiürül e lelkünk és a tévét bámulva a nyugati fogyasztói társadlaomba belefeledkezve esszük a hűtött epret és ez milyen nemzetgyengülés.

fortin2 2019.10.27. 08:03:04

@kemény keleti kommentelő: Azt már elkezdték az államilag támogatott heléyek radikális csökkentéásével, az NKE alkomtánytan fő helyének kinevezésével, az NKE államigaztgatási urtánpótláshellyé definiálásával stb. Sztem a következő lépés az lesz, hogy az állami egyetemek jogászdiplomája csak az ügyvédkedéshez lesz elég, aki bíró vagy ügyész akar lenni, annak kell valami NKE továbbképzés vagy az alapképzést is odaviszik.

kemény keleti kommentelő 2019.10.27. 09:15:02

@fortin2: Pedig már az elte is elég fideszes volt. A Szemkilövetős Balóné is ott tenyészett. Biztos, hogy nem az ellenzékiség a baj velük. Szakmailag akarhatnak csapást mérni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.27. 09:41:55

@fortin2: Bertha Bulcsú Kesudió 1976. a Kádár-rendszerben izgalmasabb értelmiségi viták voltak, mint ma.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.10.27. 11:52:13

@fortin2: elolvastam. ez egy tisztességes szöveg. azt mondjuk nem értem, hogy lehetett ilyet publikálni 1980-ban, az ember mindig meglepődik.

mafi mushkila 2019.10.27. 12:02:45

@jotunder: Pedig meg is mondja: legyőzöttként lehet morogni. Akár még arról is, hogy legyőzöttként morgunk. Ez sztem az aki nincs ellenünk, az velünk van tökéletes példája. Van pár tabu, de azok körül úgy kanyaroghatsz, ahogy akarsz. Nekem teljesen egybevág az érzésemlékeimmel - tulajdonképpen a represszió maga nem is volt nekem (a generációm nagy részének, gondolom) igazán érzékelhető, amíg a rendszerváltás kontrasztjában meg nem láttuk.

incze 2019.10.27. 16:29:36

@jotunder: ~1980 az egymást követő erjedési hullámok (már ami a megtűrt kategóriát illeti) egyik legerősebbike volt (a mozgó világ fénykora, vagy ott voltak pl. a kritika bibó-újraközlései), az utolsó, amit még visszaszorítottak. a következő, '85 utáni már a végjáték. az efféle kesudiós rövidlátó, élveteg kispolgár-fenekelésnek minden igazsága mellett is inkább rendszerpárti kicsengése volt. ráadásul a kádárkor a kulisszák mögött még sokkal színesebb volt mint amilyenre festik. (pl. érdemes elolvasni a beszámolót a "vonalas" berecz 86-os hírhedt beszédéről az írószövetség előtt - beszelo.c3.hu/cikkek/kozgyulesen-es-kozgyules-utan -, és elmerengeni, hogyan viszonyul ez a manapsági rezsimbeszédhez élén pl. kövérdoktorral)

fortin2 2019.10.28. 06:39:55

@mafi mushkila: Huh, még középiskolás voltam, vidéki gyerek, a málnakrémet nem ismertem, az epret igen, talán ezért maradt meg így :-)

fortin2 2019.10.28. 06:49:41

@jotunder: Publikálni lényegében bármit lehetett, ami nem kérdőjelezte meg a szövetségi rendszerhez tartozást és nem támadta személyesen Kádárt. Ne feledjkük, akkoriban készültek a nagy szociodoku filmek (Balczó stb.), az "ötvenes évek" filmek, Esterházyék a hadsereggel stb. gúnyolódtak, a demográfiai katasztrófát pedig ezerrel nyomták a népi írók, és nem sokra rá már Aczélék mentették át az üldözött erdélyi értelmiségieket és hát ugye jött 83-ban az "Egy furcsa könyvről" Száraz György-anyag, ami nyílt fellépés volt az erdélyi magyarok mellett.
Csoóri jellegzetesen harmadik utas iránya nem csak azért mehetett, mert Illyés védelme alatt sokminden elfért, hanem mert a komenyista pártelit a legalsó szintig is alapvetően a magyar szocializmus híve volt, a politikai bornírtságokat csak a hülye párttitkárok nyomták, de a téeszes agrárértelmiség és a hatvanas években megerősödött műszaki értelmiség többsége nem akart butaszocializmust, helyette megcsinálták a maszekszocialiozmust. De ez Csoóriéknak nem tetszett igazán, mert individualista volt, szemben az ő kollektivista társadalomképükkel.

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.28. 07:37:12

@fortin2: "Sztem a következő lépés az lesz, hogy az állami egyetemek jogászdiplomája csak az ügyvédkedéshez lesz elég, aki bíró vagy ügyész akar lenni, annak kell valami NKE továbbképzés vagy az alapképzést is odaviszik."

Volt már olyan terv, hogy a jogi egyetem nem adna doktori címet, hanem az egyéb doktori képzéshez hasonlón kellene megszerezni. Aztán jöttek a fiatal demokraták, és kellett nekik a doktori cím, emlékezzél csak a kijelölt sportminiszter esetre. No és maradt minden a régiben. Jogi egyetem-doktori cím. Gyakorlati évek után szakvizsga ( ez kb. nlgy év ), de ez csak titkári címre ad lehetőséget bíróságon, ügyészségen, viszont a szakvizsgával már ügyvéd lehet bárki.

Nagy valószínűséggel a fidesz nem viszi egetmre, vagy más helyre ezt a képzést, mert most a regnáló bírák, ügyészek, ügyédek, és hivatali jogászok szakvizsgáztatnak. Perzse nem ingyen.

Grrr 2019.10.28. 08:36:58

@fortin2: Én (reveal! :)) még nem voltam publikációképes korban a Kádár-rendszerben, de amit az idősebbek elbeszéléseiből leszűrtem, az a bizonytalanság fojtogató érzése volt. Hogy nem lehetett igazán tudni, adott pillanatban pontosan mi fér bele, mivel ütheti meg a bokáját az ember. Hogy valaki felfigyelt-e a munkájára, hogy ügy lett-e belüőle, hogy a főnöke megvédte-e - ez esetleges volt: gyakran a Párton belüli belső erőviszonyok függvénye, vagy egyszerűen csak megmagyarázhatatlanul úgy 'alakultak' a dolgok.

Wolff 2019.11.03. 11:51:23

Szerintem megértőnek kell lennünk Kövér doktorral, most, hogy Szigetszentmiklóson elzavarták a fideszes önkormányzatot, pedig milyen csodás stadiont építettek a közben megszűnt focicsapatnak is. Ki tudja, talán szegény Kövér doktor egyéni képviselője egy dékás, és majd hozzá kell fordulnia, ha nem takarítják az árkot, vagy nem viszik el rendesen a szemetet. Idő kell ahhoz, hogy ezt bárki megeméssze.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.03. 17:39:08

@Grrr:"... de amit az idősebbek elbeszéléseiből leszűrtem, az a bizonytalanság fojtogató érzése volt. Hogy nem lehetett igazán tudni, adott pillanatban pontosan mi fér bele, mivel ütheti meg a bokáját az ember. Hogy valaki felfigyelt-e a munkájára, hogy ügy lett-e belüőle, hogy a főnöke megvédte-e - ez esetleges volt: gyakran a Párton belüli belső erőviszonyok függvénye, vagy egyszerűen csak megmagyarázhatatlanul úgy 'alakultak' a dolgok."

Hát elég rossz a szűrőd. Mert én abban a rendszerben nőttem fel, de én soha nem tapasztaltam semmi ilyesmit. Biztosan voltak , mert minden hatalomban lévő embernek vannak elleségei, de az átlag ember nem érzett bizonytalanságot, sőt a hatvanas évektől egyre nagyobb biztonságot érzett. Pl. kapott lakásszerzéshez 30 év alatt törlesztendő alacsony kamazotású hitelt. Nagyon sok falusi ház, városi lakás ebből épült. Volt mindenkinek munkahelye, és aki nem akart dolgozni, azt nem segéllyel nyomták tele, hanem megbüntették közveszélyes munkakerülésért. Most közmunkát adnak neki, ott kerülgetik sokan a munkát.
Ja, és a közpénzt magánosítókat becsukták.

ámbátor 2019.11.03. 17:54:45

@látjátok feleim szümtükkel: hát konkrétan az egész ország (nagy tisztelet a ritka kivételnek) magánosította a közpénzt és nem csukták le őket. Akkoriban járta mondás, hogy ha minden házból eltűnne, ami nem 100% tiszta úton épült bele, ház nem maradna állva az országban. Ha a gyárban egy hat méteres csőből szükség volt 20 centire, akkor a maradék 580 már lehet, hogy hulladékként végezte valahol magánosítva.
Az meg hogy mindenkinek volt munkahelye messze nem azt jelentette, hogy mindenki dolgozott volna. Mert mondjuk az, hogy naponta egyszer fél órában sepregetést mímel a gyárudvaron nem feltétlenül jelent érdemi munkát.

ATCG 2019.11.03. 19:59:56

@ámbátor: Azért a kivétel sem volt annyira ritka például az építkezéseknél,hiszen éppen a @látjátok feleim szümtükkel által említett alacsony kamatozású, hosszú lejáratú OTP hitel is segített abban, hogy nem mindenkinek kellett a korpa közé keverednie, 'vagy ha a fejeseknek lehet, akkor nekem is lehet' mentalitással élnie ha fel akarta építenie a házát.
www.youtube.com/watch?v=TmfDONPLBEw

Persze ha az M7-es melletti nyaralóépítések cement és betonfedezetét, mint "eredeti tőkefelhalmozást" nézzük, akkor erre a vidékre az ország egészénél jóval nagyobb arányban érvényesült a állami, vagy köztulajdon magánosítása.
Aztán a háztájiknál is működött ez, bár ott azért a szövetkezeti demokrácia nagyban korlátozta a közös mértéktelen magánosítását, hiszen arra azért árgus, egymást figyelő szemekkel ügyeltek a tagok, hogy a megélhetésük biztosító közös működését, jövedelmezőségét ne lehetetlenítsék el (a zárszámadó közgyűlések nem voltak békemenetek, sokszor viharos szóváltásoktól, számon kérésektől voltak hangosak).
Megint igaz ez a magasabb rangú katonatisztek családi-ház nyaralóépítkezéseire, ahol az építési anyag mellett még a munkaerő is a közösből származott.

ATCG 2019.11.03. 20:22:15

@ATCG: megélhetésük biztosító: megélhetésüket biztosító

ámbátor 2019.11.03. 21:04:21

A szakmunkásgárda méltó volt ehhez a környezethez. Nem tűrt el semmiféle rendbontást. Szabályszerűen tíz perccel a munkakezdés előtt mindenki megjelent, kikészítették az aprópénzt, és osztottak, mire a duda megszólalt, a hívó már nyúlt is a talonért. Ezentúl a példás csendet legfeljebb egy-egy segédmunkás fegyelmezetlen kiáltozása zavarta meg, aki bent az öntőteremben megégette magát a forró gumimasszával.
A szakmunkások minden órában tíz percre letették a kártyákat, nyújtózkodtak, és bementek dolgozni a műhelyekbe, gondosan ügyeltek azonban, hogy legfeljebb tíz-tizenöt százalékkal teljesítsék túl a normát.
...
Még azt sem lehetett volna mondani, hogy a „Gumikutya és Gumimacska Tröszt”-ben többet loptak volna, mint más hasonló gyárakban. Az igaz, hogy otthon a Tröszt munkásainak családjában szegény gyereknek számított, akinek nem volt legalább száz-százötven gumikutyája és ugyanannyi gumimacskája, de Pipás Zsiga, a régi igazgató, joggal állapította meg: „A csokoládégyári munkásoknak sem kell levéltetűket fogni, ha egy kis édességhez akarnak jutni.”

Grrr 2019.11.04. 11:36:12

@látjátok feleim szümtükkel: Ezek elsősorban pesti újságírók voltak, vagy még az ánti világ értelmisége.

Grrr 2019.11.04. 11:38:50

@látjátok feleim szümtükkel: De ha jól értem a hozzászólásodból, számodra már egész kedvező színben tűnik fel a Kádár-korszak, hiszen a rendesen dolgozó emberek - ha nem ellenzékiskedtek - egyről a kettőre jutottak, és azokat a 'tudjukkiket', akik nem akartak dolgozni, a rendőr elvitte.
Ez mennyiben különbözik a derék vidéki fideszes nézetrendszertől?

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.04. 12:59:45

@Grrr:

Rossz a látásod, és a szövegértelmezésed is. Nem vittek el senkit, csak ötvenhat után az unokabáttyámat és haverját, mert a villamosokból barikádot emeltek. Tizennyolc évesek voltak, jó bulinak tartották. Őt egy év után elítélés nélkük hazaengdték, és soha nem bántották, csak nem vették fel a pártjukba. A haverja viszon kiszökött a szerbekhez, akik visszadaták, és ezért hazaárulóként életfogyra ítélték, de a hetvenes évek elején kiengedték.

Tudod a tények néha távol esnek a másoktól halott dolgoktól. Valahogy úgy, mint az egyik magyar rádió riportalanyánál, aki azt állította, hogy most 62 éves, de már 56-ban ő is cipelte a benzines üvegeket.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.04. 13:03:26

@ámbátor:

Gyárban is dolgoztam, nem igaz, amit erről állítottál.

A hetvenes évek közepén kezdődtek a gondok, de azért, mert az állami vállalatoknak nem volt elég megrendelésük, és bizony előferdült, hogy fél műszakokat állt a munka. Bért viszont erre az időre is fizettek.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.04. 13:07:03

Mellesleg az apám által épített házban egy darabka állami vagyonka sem került, és nagyon sok vidéki házba sem. Viszont benne van az egész család kezemunkája, sőt még az én vérem is.:) Beleestem egy kapába vályogverés közben.

Grrr 2019.11.04. 13:15:23

@látjátok feleim szümtükkel: Akkor a legutóbbi üzeneted fényében úgy értelmezem, hogy mégiscsak elítéled a Kádár-rendszer egészét, csak annyit akartál mondani, hogy a nemellenzékiek amúgy biztonságban érezhették magukat, épültek-szépültek. Ez így helyes?
A közveszélyes munkakerülést mint tényállást elítélőleg vagy támogatólag említetted?

ATCG 2019.11.04. 13:55:41

@ámbátor: OK. Moldova. De a Tisztelet Komlónak-ban azért kicsit másfajta munka- és munkásleírások szerepelnek, és kicsit másfajta munka zajlott a Gábor Áron Gépgyár öntődéjében is.
...Megy a vonat: az almásfüzítői gyár előtt suhanunk, de a gyárkapun még ott szomorkodik a felirat:
"Nálunk a munka becsület és dicsőség dolga."
Aztán az Izzó-beli wolfram-szál lopás legendája: azt mesélték a szigorúan őrzött raktár ajtajának kulcslyukán keresztül gombolyították ki a zsákmányt.

És újra a Gábor Áron Gépgyár. Éjszakai betonoztattuk a kupoló kemence alapját.
Külső cég csinálta, de csak a munkaerőt adta, az anyagokat nekünk kellett biztosítanunk.
'-Honnan adhatok zsaluanyagot az embereknek?'- kérdezem a főmérnököt, mert nekem kellett éjszakára ottmaradnom a srácokkal.
'-Oldd meg magad. Még fingani sem tudtok nélkülem...'- felelte a maga finom főmérnöki módján.
Jól van gondoltam, és este a melósoknak megmutattam egy szépen összerakott
"1-os deszkarakást. Frissen, jószagúan virítottak ott a halványan sárgás szinte hófehér fenyődeszkák.
-'Ebből zsaluzzatok.'-mondtam.
Másnap nagy zajongást hallottam az első emeleti irodánk ablaka alatt.
A termelési főosztályvezető, a rendész, meg a szállításvezető a nevemet kiabálták.
Kinéztem.
-'Mivel zsaluztatok?! Azok exportcsomagolásra való deszkák voltak.'-kiabálták.
-'Nekem azt mondta a főmérnök, hogy oldjam meg a dolgot. Ez felelt meg a legjobban a munkához, jó erős deszkák voltak.'-válaszoltam.
Később egy melóstól megtudtam, hogy azok a deszkák a termelési főosztályvezető hétvégi házához voltak félretéve.
Aztán ugyanitt. 1986-ot írtak. Egy vasbeton vázas épület bontására N. a Ganz Mávagból ideejtőernyőzött igazgató (a főmérnök is onnan jött) orosz katonákat hívatott oda, akik légkalapáccsal, majd -,hogy azzal sem nagyon ment - valami lánctalpas csapatszállítóval próbálták összedönteni az épületrészt.
Több napig dolgoztak ott, és időközben ezt azt: régi esztergagépeket, egyebeket vittek ki naponta a gyárból. Egy foncsorozott szemüvegű bőrdzsekis alezredes, vagy ezredes vezette a csapatot. Magyar volt, ő parancsolt a katonáknak, vezényelt és tolmácsolt is ha kellett. Egyszer, amikor kettesben voltunk az irodában azt mondtam neki:
-'Maguk szétlopják itt a gyárat.'-a szemüvegén át nem láttam hogyan néz rám, de eléggé lefagyott arcáról az a kedélyeskedő kápó-vigyor.
Ági a titkárnő másnap elmondta nekem, hogy nagyon kérdezősködött utánam:
-'Ki ez az ember?!- firtatta.

És megint más: 1987-re már (a hazai nehézipar válsága idejére), intézményesült a szabadrablás a gyárban, de ezt sem a melósok csinálták. A szállításvezető bukott meg azzal, hogy az öntődei hulladékszállító teherautókkal (a hulladékkal gondosan eltakarva) több szerszámgépet is saját zsebre vitetett ki a gyárból. Nem véletlenül mondta azt a gépgyári üzemvezető, amikor a gépleltárnál 1986 decemberében

(a csőd felé menet főnököm- akit a Ganz-Mávag ejtőernyősei hoztak magukkal beruházásvezetőnek és állóeszköz gazdálkodóanak (no hiszen kecskére bízták a káposztát)- nyugdíjba ment, Ági az állóeszközgazdálkodó pedig elment szülni, úgyhogy egyedül maradtam ott építész-statikus tervezőként, beruházóként és állóeszköz gazdálkodóként, egyszemélyes hülyegyerekként)

egy két szerszámgépet nem találván kértem, hogy írja alá a leltárhiányt azt felelte: 'Ezt ugyan én alá nem írom, írasd alá azzal, aki tudja mi folyik itt.'

És még mindig a Gábor Áron gépgyár. A vállalati gmk.-k ideje. A fejesek egy-két koncot a melósoknak is oda kartak vetni, ezért melós gmk.-k is alakultak.
A gyári gmk.-mozgalom katalizátora GA volt. GA gépészmérnök ő is a Ganz-Mávagbó jött, első lépésként kihasználva BB (szintén gépészmérnök) TMK vezető jóhiszeműségét nagyszabású öntőderekonstrukciós programjának első lépéseként megfúrta BB-t, átvette a TMK vezetését és GF villamosmérnökkel (aki szintén a Ganz Mávagból jött), KL-gépészmérnökkel és velem (akik az Izzó gyártervezési osztályáról jöttünk) meg KM-m
egy tervezői gmk.-t alakított. A rekonstrukciós terveket gmk. munkában csináltuk a többiek munkaidőben és munakidő után, én csak munkaidő után, mert nappqalra volt elég egyéb dolgom is. Az elnyert gmk. munkákért a melósok a termelésvezetőnek, tervezési géemkánk pedig rajta kívül azt hiszem a termelési igazgatónak is a vállalási ár meghatározott százalékával pengettek.
87-ben KM és én is otthagytuk a gyárat.
Hét évvel később találkoztam GA-val. Csepelen a kerékpárgyár tetőszigetelés felújítását végeztük (jellemző, hogy decemberben, de huszonharmadikáig elég jó idő volt). A gyárat Schwinn-Csepel amerikaiak privatizálták. A kerékpárgyár tetjéről holdbéli táj, a földdel egyenlővé tett szerszámgépgyár és a hajdani CSTI-s tervező irodai fejépületünk hűlt helye fogadott. A tetőszigetelési munkát a Magnex Rt.-től kaptuk, elfogadott ajánlatunk után 10 %-kos kenőpénzért.
GA amerikai zászlós terpjáróból kilépő oroszul vagy ukránul beszélő férfiakkal jött szembe a kerékpárgyár melletti utcában.
-'Hát te mit keresel itt?!'-kérdeztem. Ki találhattam volna, mit...

ATCG 2019.11.04. 14:08:41

@ATCG: Ki találhattam volna, mit...: Kitalálhattam volna, hogy mit...

ATCG 2019.11.04. 14:29:14

@látjátok feleim szümtükkel: Miért védekezel?, ők nem élték át azt amit Te.
Rá se ránts az ilyen igaztalan szurkapiszkákra, hogy:
"Ez mennyiben különbözik a derék vidéki fideszes nézetrendszertől?"

Egyébként a véremmel áldozás rám is igaz.
Gépi csörlővel húztuk föl a talicska betonokat a födémre. November vége felé. Én álltam a födém szélén, hogy behúzzam a talicskát. Bal kezem -kesztyű nélkül - a drótkötélen, hogy ne pörögjön a talicska, amíg fölér. Jött, emelkedett betonnal megrakottan.
-'Jó munkát!'- kiált oda az utcán menő szomszéd.
-'Köszönöm.'-figyelek rá egy pillanatra és nem veszem észre, hogy a kötél felhúzza a kezemet a csigáig, csak arra riadok fel amikor az ujjaim behajtódnak a csiga és a drótkötél közé, amit egy talicska beton húz lefelé. Szerencsére a csiga műanyag csiga volt, de így is elég rémísztően nézett ki a kezem. Az öcsém rögtön elkísért az orvoshoz, alig pár utcányira volt onnan.

ámbátor 2019.11.04. 14:32:15

@látjátok feleim szümtükkel: elnézést kérek.
Abban a gyárban nem lopott seniki és abba a házba még a tudtotokon kívül se került egy zsák mész se, ami a közösböl került volna ki.

látjátok feleim szümtükkel 2019.11.04. 14:55:55

@Grrr:

Én minden rendszer egészét elítélem, amelyik az embert, mint egyént gúzsba köti. Az állam általam gondolt feladata nem ez, hanem a közösség életének, rendszer szerű szervezése. Nem 2/3-dal, hanem esetleg a lakosság minimum felével összhangban.

A kádárizmusnabn nem éreztem magam gúzsba kötve, bár voltak rendelkezések, amik gúzst jelentettek. Nem nekem, hanem annak, akinek volt pénze, még sem mehetett külföldre, csak meghatározott keretek közt. Nekem arra nem "volt" pénzem, viszont vásárolthattam annyi és olyan könyvet, amennyit, és amilyet akaram. Járhattam színházba, hallgathattaam a rádióban jó műsorokat, még a rendszert kritizálót is. Pont egy fél órája járt a kezemben egy hetvenes évek beli megyei lap, aminek egyik oldala csak a megyei "furcsaságok" kritikájáról szól. Egyiket a párom panasza alapján írták, aki diákként a közlekedés színvonalára panaszkodott.

Mellesleg nagyon sok ismrősőm családja a kádárizmus előtt az úri kategóriába tartozott, tehát nekik visszesést jelentett a rendszer, még is a gyerekeik egyetemeket végeztek, annyira üldözték őket, hogy kénytelenek voltak az egyetemig futni.