Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Lánczi András esete a filozófiával (semmiségposzt)

2019.09.29. 09:08 | jotunder | 100 komment

 

       Lánczi András soha egyetlen értékelhető sort nem írt le filozófiából. Valamirevaló filozófiai folyóirat közelébe sem kerülhetett, könyvét kinevették, Orbán kegyelméből lehetett rektor és Adolf Hitler kegyelméből lehetett professzor egy magyar egyetemen.

       Ez nem egy PC-poszt. Most néztem meg Tóth Barnabás csodálatos filmjét, nem vagyok PC-hangulatban.   Ha a zsidókat nem ölik meg,  a tizedosztályú Lánczi helyett ma egy tehetséges ember ül abban a professzori székben. Persze, ha a keresztény felső-középosztályt nem intézik el, akkor is szabóként csinált volna karriert egy vidéki városban, de én most maradnék a zsidóknál, hadd pattogjanak a trollok.

      Lánczi Heller Ágnesbe rúgott bele, ezért kapja a jutifalit.  Csak éppen a félhülye (vagy tán egészen az) Megadja Gáborral beszélgetett új könyvéről nem az oxfordi egyetem egyik professzorával valamely ódon college-ban. Lánczinak Megadja jutott, nem Oxford. Ennek az országnak Lánczi jut, nem Oxford.

      Enjoy. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr3815181560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mickey Pearce 2019.09.29. 10:36:30

Oxford meg oda jutott hála Hitlernek (bonyolult de gondold végig) hogy a .... diákok követelik hogy az oxfordi University College faláról távolítsák el Lord Rhodes szobrát mert rasszista gyarmatosító volt. Az egyetlen probléma hogy Lord Rhodes volt ott a legnagyobb adományozó, nélküle az ott tanuló és tiltakozó ... diákok egy része most banánt szedne valahol jó messze. Le is fényképeztem amíg még a helyén van, mert az idő nem neki dolgozik. Na az sem egy sikertörténet bármennyire is szeretnéd azt hinni :( Szerintem az egész világon a teljes elhülyülés jelei tapasztalhatók, felsorolás készül 5 kötetben :( Magyarország csak illeszkedik ebbe a trendbe (nem kell messzire menned ha épp Angliában vagy, csak nézz ki az ablakon :))) )

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.29. 10:51:46

@Mickey Pearce: Cecil Rhodes a brit történelem egy olyan periódusát reprezentálja, amelynek vannak erősen kontroverzális elemei. A szobra az Oriel Collegeban van, ott volt diák. A szobor sokaknak nem tetszik. És? Nem ők döntenek, hanem az Oriel. Ez a "banánt szedne" meglehetősen durva. Bill Clintonra gondolsz? A Rhodes egy elit posztgraduális ösztöndíj.

balmoral 2019.09.29. 12:09:32

Na ez meg politikafilozófus. Ez olyan, mint a vallásfilozófus. Azaz nem filozófus. Engedelmetekkel továbbra sem olvasok Mandinert. Elég nekem így "mandinerből"...

György Csaba Nagy 2019.09.29. 12:56:37

@balmoral: Ez eléggé csípőből jött komment. 1. Továbbra sem olvasod, amit épp olvastál. 2. Miért épp a filozófiának ne lehetnének szűkebb tudományterületei?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.29. 13:05:18

@balmoral: Platón, Arisztotelész, Hobbes, Locke, Hayek, Hannah Arendt?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.09.29. 13:27:39

Lanczi Andras csont nelkul keres annyit mint egy oxfordi filozofiaprofesszor, mindezt tized annyi erofeszitessel valamint egy sokkal olcsobb orszag lakojakent. Ugy feltetelezem nagy mertekben szarik bele, mit gondolnak errol oxfordban vagy mashol.

labrys 2019.09.29. 15:42:10

Tök egyetértek balmorallal abban, hogy mandinert olvasni sokkal ésszerűtlenebb, mint sajtreszelővel maszturbálni.

Tök egyetértek JT-vel abban, hogy Orbánia „szellemi holdudvara” pont olyan, mint az ország/Orbán maga.

Tök egyetértek egyes oxfordi diákokkal abban, hogy Cecil Rhodes egy kártékony, megvetendő, rasszista seggfej volt. Ebbéli minőségében persze csak hatalmának mértékében rítt ki korának (és birodalmának) számos hasonlóan kártékony, megvetendő és rasszista seggfeje közül, azonban ez nem mentheti fel őt. Három apróságot érdemes még szem előtt tartani mindezzel kapcsolatban:

~ Rhodes (brit) kortásai között is rengetegen akadtak olyanok, akik NEM voltak kártékony, megvetendő, rasszista seggfejek;

~ Mészáros Lőrinc et al. is szoktak „adományozni”, de ettől még nem kell tisztelnünk a hozzájuk hasonló, mások pénzéből/véres gyémántüzletből/elnyomó rendszerekből meggazdagodott rohadékokat;

~ Oxford akkor is Oxford lenne, ha (pl.) a kis Cecil Rhodes-t ötévesen halálra rúgta volna a falova.

jan 2019.09.29. 15:55:00

@Mickey Pearce: Cecil Rhodes nem volt Lord. Van egy "Lord Rhodes", de ő egy másik személy.

balmoral 2019.09.29. 16:10:47

@György Csaba Nagy: @jotunder: Engem oktattok? A vattabálafilozófust?

balmoral 2019.09.29. 16:16:55

@jotunder: Platón, Arisztotelész, Hobbes, Locke, Hayek, Hannah Arend, Lánczi András. Így teljes a sor. És így már értem...

kemény keleti kommentelő 2019.09.29. 16:21:43

De akkor hogy fogják oxfordi tanárokkal benépesíteni a magyar katedrákat, ha egy kiskaliberű fickó gyűjti maga alá a mégkisebbeket ?

György Csaba Nagy 2019.09.29. 16:22:03

@balmoral: Szíves engedelmeddel: oktat a fene, csak érveid gyengeségére tapintottam rá. A kritika elismerése senkit nem tett még értéktelenebb elmévé.

György Csaba Nagy 2019.09.29. 17:00:25

Utánanéztem, a neten majd minden fellelhető: az anti-Rhodes kampány 2015-ben indult Fokvárosban, ott a szobrát gyorsan el is távolították. A 4 év utáni oxfordi akció tehát az alapbuzgalom felmelegítése, afrikai diákok által, nagyon eltérő közegben. Lehet vitatkozni Rhodes és a britek afrikai szerepéről, a sokféle negatívummal szemben azért ne feledjük, az ottani társadalmakban nem volt meg az a mobilitás, ami a technikai-termelési fejlődés britek kiváltotta szintjét elérte volna. Ettől még dalmahodhat a nemzeti büszkeség. Oxford azonban más terep, pozitív rhodesi szereppel a mai napig, aminek az afrikai diákok is haszonélvezői. Helyesebb a szobrot a helyi hagyománytisztelet nevében békén hagyni, a fekete diákok vigasztalódjanak a galambok véleménykifejezésével.

balmoral 2019.09.29. 17:45:51

@György Csaba Nagy: Hiába is keresem, nem találom az érveimet. Se a gyengéket se az erőseket. Én már rég nem érvelek. Megelégszem a kinyilatkozatással.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.29. 18:19:42

@labrys: az afrikai diakoknak szolo osztondijat Mandela-Rhodes osztondijnak hivjak, es Nelson Mandela alapitott a Rhodes alappal kozosen. Mandela azt mondta, hogy ezzel lehet lezarni a tortenelem egy fejezetet. Szerintem Nelson Mandelanal ne legyunk antirasszistabbak, o 27 evet toltott rasszistak bortoneben.

György Csaba Nagy 2019.09.29. 18:20:51

@balmoral: Igazad van, érvek helyett kinyilatkoztatással örvendeztetted meg a kommenttábort. Platón kinyilatkoztatása, mi szerint premisszák alapozzák meg a konklúziót, ócska régiség.

ha kohen 2019.09.29. 18:48:43

.
@balmoral: @labrys:

Végtelenül szubjektív kommentem:

Tényleg, de tényleg nagyon örülök nektek, akik a Vincent évtizedes távlatából újra és újra felbukkantok, hogy megaranyozzátok napjaimat. Például:

"Engem oktattok? A vattabálafilozófust?"

"...ha (pl.) a kis Cecil Rhodes-t ötévesen halálra rúgta volna a falova."

Ragyogó szövegek, nem csalódtam bennetek. Hiába, csak így lehet elviselni mindazt, ami kicsiny kis hazánkban mostanában folyik.

@jotunder:

Neked meg külön köszönöm a belinkelt mandi-interjuhot, mivel már vagy 7-8 éve az agyvérzést elkerülendő nem olvasok mandit (legfeljebb más, köztük ballibsinek mondott portálok vagy éppen semleges szakmai csoportok posztjai alatt megjelenő borzalmakat); ezért igazán élvezet volt teljes katedrálisnagyságában láthatni magát gabrilót, aki már az egykori konzi idején is némileg ütődöttnek tűnt elválaszthatatlan elvtársával Tölgy-gyel együtt. (Tölgyet legalább láttam egyszer a kisföldalattin, éppen amikor az az ELTE TáTK-botránya volt. De gabrilóról el sem tudtam képzelni, hogy hogyan néz ki.)

Akkor ezek a magukat (istenmencs, hogy konzervatív ideológusnak, hanem) eszmetörténésznek felcímkéző kedves emberek mintha Lánczit is eszmetörtténésznek mondták volna akinek olvasását tiszta forrásként ajánlották szerény és tudatlan személyemnek. Nem hinném, hogy Lánczi legnagyobb baja, hogy most éppen politikafilozófusnak címkézi önmagát.

Bár melléxál, de ez a dunamelléki röfi püspök tényleg ilyen hülyeségeket szok beszélni vagy csak az egyházaknak egyre bővebben csordogáló állami pénzeket kívánja mexolgálni?
.

ha kohen 2019.09.29. 18:52:24

.
@György Csaba Nagy:

Hagyd békén kedvenc vattabálafilozófusomat! (Ja, és @balmoral: még annyi év után is vattabálákban utazol?)

Inkább vegyél magadnak egy iróniamétert.
.

balmoral 2019.09.29. 19:12:21

@György Csaba Nagy: Én már rég bebáláztam a premisszáimat. Pedig volt vagy kilenc lefagyasztva...

balmoral 2019.09.29. 19:22:00

@ha kohen: Azelőtt sajtgyári rabszolga voltam. Csak három éve képeztem tovább magam vattagyári rabszolgává. Közben néha-néha mint ipari méregőrlő rabszolga is megcsillogtattam képességeimet. Hogy ebből mi a konklúzió, arról kérdezd meg Platónt...

ha kohen 2019.09.29. 19:27:19

@balmoral:

Nahát, nemrég jártam Kosz szigetén, de Platon nem volt ott, valszeg más szigetre költözött. Viszont Aszklepioszt egy képen találtam Hippokratésszal - együtt fecserésztek. A premisszákról meg elfelejtettem őket kérdezni.

balmoral 2019.09.29. 20:06:00

@ha kohen: És azon a görög szigeten sose takarítanak?

Muad\\\'Dib 2019.09.29. 21:55:07

@labrys:
Felkészül:
Churchill...

Érvsebész 2019.09.29. 22:03:36

@balmoral: Kosz szigete maga a tiszta mész kritikája, mondja szomszédom, az emigráns szobafestő

Flageolet 2019.09.30. 08:20:19

Ha Hitlernek nem lett volna fanatikus gátlástalan talpnyaliserege, 1930-ra már csak egy lecsúszott alkesz utcafestő lett volna a hamburgi Reeperbahnon.
Lánczi felemelkedése sem csak OV érdeme: sose feledkezzünk el a négyek bandájáról, a Pavlik-Palkovics-Gyetvai-Balog csapatról.

György Csaba Nagy 2019.09.30. 09:03:55

@balmoral: OK, te legalább szórakoztató vagy, ellentétben fogadatlan prókátoroddal. Szép napot!

balmoral 2019.09.30. 13:12:45

@György Csaba Nagy: Legalább mi trollok összetartunk... Arról is nyilván mi vattabálázók tehetünk, hogy a kulturált vitáknak manapság már semmi hozadéka. Értelme talán lenne, de nincs kivel. Úgy vagyunk, minta két rabbi a vonaton, mindent tudunk, nincs miről beszélni. A NER tudósai nem tudósok,a politikusok nem politikusok, az újságírók nem újságírók, néha megállapítjuk, hogy a nap még kisüt, lánczi hülye, palkovits hazudik, orbán és rogán lop, a fű zöld, az ég kék, és ebből nem következik semmi az égvilágon. De a kimondásától mégis valahogy jobban érezzük magunkat. Annyit jelent, hogy nem (csak) én bolondultam meg.

kemény keleti kommentelő 2019.09.30. 13:29:09

@balmoral: Viszont milyen jól beilleszkednek a világ többi politikusa közé.
Valahol az elmúlt 100-ban, a magyarok nagyon félre lettek tájékoztatva a politikusokról. Mindig csak a fehér lovak, a fekete autók meg a vörös szőnyegek, aztán arról nem sok szó esett, hogy mivégre vannak a vezetők azon kívül, hogy kezeket rázogatnak. Hogy az egész választás azért van, hogy kiválasszák népük legalávalóbb szemetjét a legalávalóbb tettekre, amiket csak ember elkövethet.

Grrr 2019.09.30. 13:50:44

@kemény keleti kommentelő: A fiatalokat kellene erősíteni - most kimentek majd' 10,000-en Budapesten is egy jobb klímapolitika mellett tüntetni. Ez már valami: van egy ügyük, ami később majd egy őket összetartó generációs élményük lehet. Elkezdtek érte tenni.

Talán nem véletlen, hogy az én és a felettem levő generáció uszító kleptokráciájának és az őket támogató söpredéknek már lassan a legnagyobb ellenségévé egy Greta Thunberg válik.

György Csaba Nagy 2019.09.30. 14:18:46

@balmoral: Igen, ez ami kis magyar abszurdunk nagyon abszurd: Orbán, egy jó hatalomtechnikus, de azon kívül semmihez nem értő, közepes intellektusú, túlmozgásos, személyiségzavaros egyén, túszul ejtette az egész magyar társadalmat, az ő akarata mozgat mindent, az időjáráson kívül. Környezetét telerakta udvari bolondokkal, puhagerincűekkel és karrierista gazemberekkel, kézben tartja a kinevezéseket és pénzosztást, s ez elég a hatalom fenntartásához. Hogy nincs kormányzás, az fel sem tűnik. Az ember csak csodálkozik, mennyire nem tudtunk mit kezdeni az ölünkbe hullt szabadsággal,ltűttük egy újabb diktatúra kiépülését. Az egyéni tett tökéletesen értelmetlen.
Én biztosan nagyobb bolond vagyok nálad, mert optimizmusom őrzöm. Mi egy zárvány vagyunk a világban, amely halad, ellentmondásokkal, veszélyekkel, de felismerhetően. Fajunk beleszületett egy élhetetlen, veszélyes világba, természeti csapásoknak, járványoknak, ragadozóknak kitéve. Innen látott hozzá feladatának, amire az evolúció csúcstermékeként kötelezve van: a világ élhetővé tételének. A siker tagadhatatlan, az utolsó párszáz évben a hatékonyság exponenciálisan nőtt, és a távlatok szédítőek. Ami fontos: a háború veszélye minimális. Biztosan te sem vagy ifjú, saját életeden megítélheted, milyen gyökeres az életmód változása, lényegét tekintve jó irányban. A zárványok feloldódásra vannak ítélve, szemléljük türelmes optimizmussal.

kemény keleti kommentelő 2019.09.30. 14:19:53

@Grrr: A mi generációnkat a hetvenes-nyolcvanas években a környezetvédelemre nevelték. A föld problémáira. A kisvakond és a varázsceruza, Lolka és Bolka, Mikrobi, Doktor Bubó, Vizipók, meg Mézga Aladár is környezettudatos volt és tudományos.
És nézzük, ahogy a Döbrögi kivágja az utolsó fát is.

György Csaba Nagy 2019.09.30. 14:20:57

@György Csaba Nagy: "eltűrtük" az 1. bekezdés vége helyesen.

Grrr 2019.09.30. 14:39:04

@kemény keleti kommentelő: Te jobban odafigyelhettél ezekre :) Én leginkább a donaldos rágóra emlékszem meg a Márka-kupakos akcióra.

Dárnok 2019.09.30. 16:43:15

@kemény keleti kommentelő: Aki robbantott a korallzátonynál, hogy megszámlálja a halfajtákat?

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.30. 17:17:40

@labrys: "~ Oxford akkor is Oxford lenne, ha (pl.) a kis Cecil Rhodes-t ötévesen halálra rúgta volna a falova."

Itt a pont.:D

Grrr 2019.09.30. 19:30:30

@kemény keleti kommentelő: Persze haloványan rémlik Cousteau kapitány... De az is igaz, hogy én nem feltétlenül egy átlagmagyar háztartásban nőttem fel.

Tehéntőgy 2019.09.30. 22:19:30

@Muad\\\'Dib: Akkor már előbb Robert Clive londoni szobra lesz bajban, az fura, hogy senkinek nem bökte még eddig a szemét a főváros közepin. (És nála nem is nagyon lesznek épkézláb ellenérvek.)
Nincs is ezzel baj, az athéniek voltak ostobák, mikor megtörték a szokást, hogy szobrot istenségnek és olimpiai bajnoknak szabad állítani. Minden másból előbb-utóbb csak a gond van.

rokakutya pri 2019.09.30. 22:56:48

@György Csaba Nagy: a zárványos meg a túlmozgásos pocakos hasonlatod nekem be'gyön.

Baráti társaságban egy amúgy szimpatikus, szorgos, jómunkásember ismerősöm az egymás családjáról folyó sörözős-borozós diskurzus közepette feldobta, hogy nem is èrti egyeseknek mi a baja a Basival. (Ő az anyakönyvi nevèn hívta

látjátok feleim szümtükkel 2019.10.01. 08:05:35

E meg az én esetem a filozifiával. Egyfolytában azon filozofálok, mi a fenét jelent ez a kijelentés: "“A jogállamiság Magyarországon nem jogi, hanem becsületbeli kérdés” - jelentette ki Orbán Viktor..."

De a legnagyobb gondodt ez jelenti: “Amikor kérdőre vonnak bennünket vagy megkérdőjelezik a magyar jogállamiságot, akkor belelépnek a becsületünkbe, és javaslom, ezt jól fontolják meg”. Háborút fog üzenni?

www.atv.hu/belfold/20191001-orban-szamunkra-a-jogallamisag-becsuletbeli-kerdes/hirkereso

Grrr 2019.10.01. 09:00:26

@látjátok feleim szümtükkel: "A jogállamiság Magyarországon nem jogi [...] kérdés"
Igen, ez sajnos látszik is.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.10.01. 12:59:23

@kemény keleti kommentelő:

eszembe jutott a minap, ha a Varázsceruzás Kisfiút összeeresztetted volna a Radírpókkal, ki nyert volna?

kemény keleti kommentelő 2019.10.01. 13:44:38

@látjátok feleim szümtükkel: Nem háború. Egyenként levadászás. Egy állam egy ember ellen.

kemény keleti kommentelő 2019.10.01. 13:51:23

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Az már a kétezres évek filmje, amikor a különös képességek megütköznek egymással.

wulfer 2019.10.01. 15:34:08

@látjátok feleim szümtükkel:
Tulajdonképpen az egész katyvasznak beszédének ez volt a veleje, lényege. Ezen morfondírozom már tegnap óta, és végre valaki aki szóvá is tette.
Közben most látom már Bródy is rámozdult erre:
hvg.hu/kultura/20191001_orban_viktor_brody_janos_jogallamisag_becsuletbeli_ugy?s=hk

ijenanyelvtan 2019.10.01. 17:47:41

apropo haboru.
majd, ha viszik az itthon maradottakat {50-55-60 is meg hadra foghato}, hogy meg kell vedeni hazat, ti, a normalisabbja esetleg valoban elkezd tiltakozni, a csurhe majd csak akkor, ha mar a hadi gyaszjelentesek jonnek.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2019.10.01. 17:59:39

@balmoral: De nem Te vagy a "boldogok a sajtkészítők" blog szerzője (nem illene a kabátodhoz - sem).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2019.10.01. 18:00:42

@látjátok feleim szümtükkel: Annak idején a sarkunkat néztük "mibe léptem ém bele?" felkiáltással bizonyos hírekre.

fuhur 2019.10.02. 12:00:07

@György Csaba Nagy: "amire az evolúció csúcstermékeként kötelezve van"

Csak a pontosság kedvérét az evolúciónak nincs csúcsterméke. Nincs célja.

"A siker tagadhatatlan, az utolsó párszáz évben a hatékonyság exponenciálisan nőtt"
És a fogyasztás is. És az exponenciálisan növekedő fogyasztás véges erőforrások mellett nem jelent jót. Erre az evolúció megoldása a kihalás. Illetve van még az amit a lemmingek csinálnak.

"Ami fontos: a háború veszélye minimális."

A háború éppen folyik. Afrikában már a vízért. Ha csak 1 métert emelkedik a tengerszint (Ami kb 2050 re meglesz) akkor egymilliárd ember lakóhelye lesz effektíve lakhatatlan. New york és london mellett gondolj arra a sok százmillió emberre akik délkelet Ázsia és Kína tengerparti városaiban laknak. Ezeknek költözniük kell. Az érintett országok India, Pakisztán, Kína. Milyen megbízható és megfontolt helyek ezek. Van ugyan atom fegyverük, de a vezetésük jól kontrollált nem fanatikus. És akkor Afrikát még nem említettük.

Szóval szerintem gondold át. :-)

balmoral 2019.10.02. 13:28:25

@Kuviklacz: Nem, nem vagyok blogger. Troll vagyok.

György Csaba Nagy 2019.10.02. 13:50:36

@fuhur: Az átgondolás mindig célszerű, meghallgatva mások érveit, mérlegelve azokat.
Az evolúció sztem furcsa folyamat. Évmilliók óta próbálkozik olyan élő szervezetek előállításával, amelyek hatékonyabbak tudnak lenni adott környezeti feltételek közt. Silány anyagból dolgozik: szén, hidrogén, oxigén, kalcium, szilicium, vas, de helyet és funkciót talált a ritka elemeknek, mint foszfor, jód, magnézium, szelén, stb. is, ezekből sokoldalú tevékenységre képes élő szervezeteket állított elő. Mindezt próbálkozásokkal, kísérletezésekkel, amikből a természeti feltételekhez jobban alkalmazkodó maradt fenn. Ez bizony roppant mód hasonlít egy célszerű folyamathoz, bár a vezérlő elme hiányzik, de a haladás iránya és eredménye alapján célszerűnek kell minősíteni az evolúciót.
Az ember minőségileg új fokozat: az agyagból kialakult egy faj, mely már nem csak elszenvedi a természeti környezetet, hanem alkalmas annak megértésére, s ennek alapján annak átalakítására, igényeihez formálására. Ha belegondolunk, miből, mennyi idő és vesződség árán hova jutott az evolúció velünk, tiszteletet kell éreznünk felé, felelősséget magunk és világunk iránt.
A fogyasztás nőtt, persze hogy, és még sokat kell nőnie, hogy mindenki emberi színvonalon éljen. Ettől ember az ember, ez a fejlődés motorja. Törjék fejüket a tudós elmék hatékonyabb termelési eljárásokon, a politikusok azok alkalmazásán. Malthusnak és Hitlernek nem volt igaza, a Föld képes eltartani népességét, a túlnépesedés veszélye pedig automatikusan elhárul az életszínvonal növekedésével.
Helyi háborúk sajnos vannak, többnyire ott, ahol a társadalom válságban van és nem látható kiút. A világháború veszélye helyére viszont a kölcsönös elrettentés valósága lépett. Öngyilkos hajlam kellene ahhoz, hogy bármely, helyzetben lévő nagyhatalom atomháborút robbantana ki, ezért látom minimálisnak a veszélyt.
Tudom, ez egy optimista vélemény, de élni ezzel érdemes, a veszélyeket, buktatókat megoldandó problémaként kezelve.

fuhur 2019.10.02. 13:56:25

@látjátok feleim szümtükkel: És az nincs meg, hogy azt mondta azért választott technokratát az elbukott trocsányi helyett új jelöltnek, mert nem engedhetjük meg, hogy a magyar nép helyett Brüsszelben válasszanak jelöltet.

Az ha ő választ a magyar nép helyett az nem zavarja. :-(

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2019.10.02. 14:56:21

@balmoral: Megnyugtattál, de az említett blogger is troll. Ő viszont már nem fogja kinőni.

Dárnok 2019.10.03. 08:26:38

@György Csaba Nagy: Ahogyan @fuhur: írta, az evolúciónak nincs célja. Ugyanígy nem is "próbálkozik", nem is "kísérletezik" és nem is "vesződik". Nem "hasonlít egy célszerű folyamathoz", ezért "eredménye" sincs. Van éppen egy állapota, ami olyan, amilyen.

György Csaba Nagy 2019.10.03. 11:01:05

@Dárnok: és @fuhur: Csodálkozom. Szerintetek zajlik egy kísérletezés, cél és eredmény nélküli folyamat, mely során véletlen kihal egy sereg gyengén alkalmazkodó faj, és előáll egy, mely felfogja a világ állapotát és működésének törvényeit, megszerzi a világ saját igényeinek megfelelő átalakításának vágya mellé az ehhez szükséges képességet is, és halad a know-how kidolgozásával. Ez szerintetek nem eredmény, csak állapot. Én viszont csodálom és tisztelem ezt a folyamatot és eredményét, mert ennek révén a kezdetben veszélyes és ellenséges világ élhetővé alakul, és ez új minőség, feladat és felelősség fajunknak. Ti nem azt a mozit nézitek, ami az Élet címen zajlik, pedig elég érdekes.

dr Brcskzf Gröőő 2019.10.03. 12:15:22

@György Csaba Nagy: a világ eddig is élhető volt, továbbá most is veszélyes és ellenséges (abban az értelemben legalábbis, amiben eddig az volt). azt meg (én legalábbis) nem tudom definiálni, hogy mi számít a világ állapotának, működéstörvényeinek felfogásának; az ókori emberiség felfogta? hát a kőkori? a mai emberiség ugyanaz a faj-e, mint a kőkori?
mindenesetre az a mozi is nagyon érdekes, amit mi nézünk.

Blakoma7 2019.10.03. 13:15:20

Az elmebeteg bloggerek kedvéért jegyezzük meg, hogy Tóth Barnabás filmjét a fasiszta Orbán kormány náci médiahatósága jelentős összeggel támogatta.

György Csaba Nagy 2019.10.03. 13:42:33

@dr Brcskzf Gröőő: Sztem a világ a közelmúltig nem volt élhető, s még ma sem az az emberiség fele számára egyáltalán, a szerencsésebb fele számára korlátozottan. A veszélyek: természeti csapások, járványok, ragadozók leküzdésében lényeges a haladás; amivel nem boldogultunk, legalább előre jelezzük, így óvintézkedéseket tehetünk. Világunk tehát lényegesen kevésbé veszélyes és lényegesen élhetőbb. Mutatja, hogy 10.000 éve 30 év körül volt az átlag életkor, ma 70 fölött. A világ állapota és működésének törvényei egészében persze hogy definiálhatatlanok, sokrétűségük miatt, de hogy az ókoriak ismeretei hogy viszonyulnak a maiakhoz, az megítélhető. Biológusaink szerint a Homo sapiens sapiens kb. 200.000 éves tehát a kőkori ember a szomszéd sarkon ácsorog. A mozi bizonyára ugyanaz, csak a szemüveg más. Sok mindenről el lehet cseverészni, kivéve az evolúció eredményességét, mert az szembejön.

Grrr 2019.10.03. 13:42:38

@György Csaba Nagy: Ezerszer izgalmasabb ez a film úgy, hogy ez megmgyarázhatatlan véletlenek során állt elő ez a helyzet, mint azzal a narratívával, hogy volt egy Nagy Tervező, aki ezt akarta. Nem is lehetett volna másképp.

Grrr 2019.10.03. 13:50:26

@György Csaba Nagy: De az "eredményesség" egy normatív kategória, nem? Feltételezi, hogy az evolúciónak voltak céljai, vagy ha nem is volt eleve elrendelt célja, azért vannak olyan objektív kategóriák, amely alapján minősíteni lehet a kimeneteket 'megfelelőségük' szempontjából.

Dárnok 2019.10.03. 14:11:54

@György Csaba Nagy: Az evolúció eredményessége sokaknak jött már szembe. És gyakran lett belőle frontális ütközés. Példának említsük a neandervölgyieket.

Dárnok 2019.10.03. 14:20:46

@György Csaba Nagy: Szerintem nem zajlik kísérletezés. Ez nem olvasható ki a megjegyzéseimből. Természeti folyamatok zajlanak (a szervetlen és szerves világban egyaránt, különbség talán csak a bonyolultságban van), éppen úgy, ahogy. Oka mindennek van, de terve semminek.

György Csaba Nagy 2019.10.03. 14:24:41

@Grrr: Igen, sztem itt a lényeg. Az evolúciónak nyilván nem volt eredetileg elrendelt célja, nem is lehetett, célkítűző és folyamatvezérlő elme híján. De van eredménye: a ma embere. Fajunk képessé vált a világ lényegi megváltoztatására, és ez dolga és felelőssége. Felelősök vagyunk mind saját jövőnk alakításáért, mind a többi élőlény sorsáért. Ezért nem lehet elmismásolni sem az evolúció eredményét, sem feladatunkat és felelősségünket.

György Csaba Nagy 2019.10.03. 14:51:18

@Dárnok: Tervet nem állítottam, furcsa is lenne tervező híján. Kísérletezés viszont igen. Csak 1 példa a sokból: a magzati fejlődés egy korai szakaszában felszaporodik a nyaki érhálózat, majd visszafejlődik. Erre tudós elmék egy magyarázatot találtak: az ősibb fajt képező halak kopoltyús légzését biztosító vérellátásra visszaütést. Hasonló és jobb példák vannak még puzsérostól (láb és szárny, bőr és toll, úszóhólyag és tüdő, stb.). A lényeg pedig az eredmény.
Neandervölgyiek: na igen, az áldott anyatermészet egy gátlástalan krimi: csodás teljesítményekre képes élőlényeket falnak fel ragadozók, mert nekik az csak nyers hús; a történelem pláne teli szörnyűségekkel. De a jobb, hatékonyabb győzött, és ez így van jól.

György Csaba Nagy 2019.10.03. 18:24:58

@Dárnok: A legkevésbé sem, legföljebb optimista realista. Remélem, te nem vagy defetista, sem nihilista. Az evolúció biztosan egyik sem.

Dárnok 2019.10.03. 19:40:11

@György Csaba Nagy: Az evolúció pont annyira nihilista, mint a gravitáció.

György Csaba Nagy 2019.10.03. 20:40:11

@Dárnok: Olvasd el az ATCG ajánlotta könyvet, az talán meggyőzőbb lesz szép igéimnél.

Dárnok 2019.10.03. 22:22:25

@György Csaba Nagy: Valamelyikőnk nagyon félreérti azt a könyvet!

ATCG 2019.10.03. 23:52:47

@Dárnok: Csatlakozom,
persze egy műalkotásra is mindenki bensője szerint rezonál...van aki a Világegyetemre és annak ismert és eleddig még ismeretlen törvényeire és működésére is hasonlóképpen reagál. mint amikor megrezdül benne valami egy festménytől, verstől, zenétől.

Dárnok 2019.10.04. 08:38:49

@ATCG: Igen, csak az már olyan, mint a vallásfilozófia. Nem az én műfajom.

ATCG 2019.10.04. 11:39:59

@Dárnok: Amikor megláttam a híres utolsó szavak között az"olvasd az ATCG ajánlotta könyvet" és idekattintottam - egy pillanatig nem is vettem észre, hogy pont @György Csaba Nagy ajánlja ezt vissza neked olvasásra saját evolúcióértelmezésének igazolásaként. Már bánom, hogy belinkeltem a könyvet, hiszen én csak olvasója voltam a vitátoknak.

György Csaba Nagy 2019.10.04. 16:19:59

@Dárnok: Az nem én vagyok. A könyv az evolúció dicsérete. E mellett még óriási ismeretforrás, az élettelen anyag élővé válásának magyarázata, Darwin evolúcióelméletének sokoldalú alátámasztása. Köszönöm ATGC-nek, hogy megismertetett vele.
Lám, hova jutottunk Lánczitól, aki szóra sem érdemes.

Dárnok 2019.10.04. 20:34:36

@ATCG: Jól tetted, hogy belinkelted, értő ember sokat tanulhat belőle. Amúgy a témában Dawkins a kedvenc szerzőm.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.10.08. 17:28:57

@György Csaba Nagy: " az élettelen anyag élővé válásának magyarázata" Ez így tényleg benne van?

György Csaba Nagy 2019.10.08. 17:43:26

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Ó igen, 2 elméletet is ismertet: a régi "ősleves" történetet, és az agyag kristályosodásán alapulót. Én az elsőre tippelek, mert tudós fejek szerint az élet valószínűen a tengerben keletkezett. Olvasd figyelemmel.

ikaruss 2019.10.08. 19:55:07

@György Csaba Nagy:
Azért a "az élettelen anyag élővé válásának magyarázata", és erre "2 elméletet is ismertet" között látok némi különbséget.

György Csaba Nagy 2019.10.08. 20:54:35

@ikaruss: Nem fejted ki, miben áll szerinted ez a különbség, így csak találomra válaszolhatok. Üdítőnek látom, hogy ilyen bonyolult ügyben csak 2 lehetőség merül komolyan fel. Remélem, nem tőlem várod a sokoldalú érveléssel alátámasztott döntést. Válassz magad, Dawkins érveit mérlegelve, vagy várd meg míg a szakterületet kutató tudósok egyetértésre jutnak, ha tudnak.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.10.09. 19:49:02

@György Csaba Nagy: @ikaruss: Ez valóban két elmélet arról, hogy hogyan is kellhetett volna az életnek keletkeznie és, hogy akár létre is jöhetett volna az élet ezeken a módokon, ha ...sok-sok mellékfeltétel teljesült volna. Amelyeknek muszáj volt teljesülnie, különben bukik az egyébként szép elmélet.

Ezzel szemben -- úgy tűnik, hogy -- a valóságban még soha senki tudósembernek nem sikerült élettelen anyagból élőt létrehoznia, tehát valójában nincs magyarázat.

ámbátor 2019.10.09. 23:48:19

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: mondjuk egyik se próbálkozott egymilliárd éven át.

Dárnok 2019.10.10. 10:18:15

@ámbátor: És - ne mondjunk sokat - egyszerre egymilliárd helyszínen.

György Csaba Nagy 2019.10.10. 10:26:06

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: A tény, hogy az élet valóban létrejött és virul, nem szorul további magyarázatra, pláne nem igazolásra. A választék: evolúció, vagy teremtés. Utóbbit kielégítően cáfolja Dawkins és sokan mások, így békélj meg az előbbivel.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.10.10. 11:26:30

@ámbátor: @Dárnok: Valóban nem. De ez még nem bizonyítja azt, hogy ha megteszik, akkor sikerrel járnak. Ami azt illeti, nem hogy élettelen anyagból nem sikerült élőt létrehozni (megengedem: egyelőre), de még a korántsem élettelen hibernáltak közül se élesztettek fel senkit (szintén egyelőre).

@György Csaba Nagy: miért kell azt gondolnunk, hogy:
1, evolúció és teremtés (bármit is jelentsen ez) egymást kizáró fogalmak;
2, evolúció és teremtés lefedik azon folyamatok halmazát, ami élet létrejöttét eredményez(het)i?
Ettől persze Dawkins munkája még bőven értékes és meggondolandó és az élő anyag evolúciója kétségbevonhatatlan tény. Csak az a határvonal ne lenne (ha van egyáltalán éles határvonal), amit át kellene lépni és ami eddig csak papíron sikerült -- amiről tudjuk, hogy bármit elbír.

Az egészből csak azt akarom kihozni, hogy óvatosabban kellene bánnunk ezekkel a fogalmakkal. Nem biológusként azt látom, hogy még az élet/élő anyag definiálása sem teljesen tisztázott, holott pár ezer éve már rágódunk rajta idealista és materialista nézőpontból egyaránt.

Dárnok 2019.10.10. 11:51:39

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi:
"még az élet/élő anyag definiálása sem teljesen tisztázott"
Ha ennyire bizonytalan a határ, akkor azt átlépni sem túl nehéz.

György Csaba Nagy 2019.10.10. 12:17:36

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: E szerint te nem tisztáztad magadban Istenhez, valláshoz, teremtéshez való viszonyodat. Kár, mert ez szerintem az intelligens emberré nyilvánítás sarkköve. Segíteni akarom a tisztázást pár kérdéssel:
1. Világunk állapota mutatja-e, hogy azt egy mindenható, bölcs, emberszerető lény alkotta és esetleg igazgatja is?
2. Hogy viszonyul a (feltételezett) Isten teremtése koronájához, az emberhez?
3. Az "egy igaz Isten" miért jelenik meg olyan különböző, gyakran ellentmondó alakokban és viselkedésformákban a különböző népek tudatában?
Nem a befolyásolás szándékával, csak tájékoztatásul leírom saját válaszaimat a kérdésekre:
1. "És látá az Úr, hogy jól van"- írja a Biblia. Hát, jól el van... Az ember egy ellenséges és veszélyes világot kapott, amit neki kell fáradságos munkával élhetővé tennie. A teremtett világ egy fércmű, amit egy mindenható és bölcs lénynek nagyon kellene szégyellnie.
2. A (feltételezett) Isten viszonya az emberhez leginkább a "közöny" szóval jellemezhető. Bogárként kezel, játszik velünk, durva tréfákat enged meg magának. Hogyan viszonyuljunk ezek alapján mi hozzá? A tisztelet, imádat oktalan. A közöny viszonzása indokolt: kezeljük nem létezőként.
3. Isten, bárhol és bármilyen, állítólag kinyilatkoztatásokkal nyilvánult meg. Az "egy igaz Isten" nem tehetne ellentmondó kinyilatkoztatásokat. Egy logikus magyarázat van: olyan Istent (isteneket, mitológiát) alkotott magának minden nép, ami megfelelt gondolkodásának, világképének, szokásainak, kultúrájának. Valójában tehát az ember teremtette meg istenét.
Az élet, élő anyag sztem legjobb definíciója Schrödingeré: élő az, ami csinál valamit. Anyagcserét folytat környezetével, és szaporodik. Esetleg mozog is, de ez nem szükséges feltétel.
Hagyjuk az agnosztikumot és kételkedést, épp elég csoda a világ ahhoz, hogy józan megismerésére törekedjünk.

ikaruss 2019.10.10. 13:40:07

@György Csaba Nagy:
Csak arra utaltam, hogy ha egy jelenségre - "az élettelen anyag élővé válása" - van két hipotézis, az nem magyarázat a jelenségre. Valószínűleg másképp értelmezzük a magyarázat szót.

ikaruss 2019.10.10. 13:45:16

@György Csaba Nagy:
"A tény, hogy az élet valóban létrejött és virul, nem szorul további magyarázatra, pláne nem igazolásra. A választék: evolúció, vagy teremtés."
Az evolúció semmit nem mond az élet "létrejöttéről". Az a már létrejött életről szól.

György Csaba Nagy 2019.10.10. 14:01:17

@ikaruss: Ezt leszűkített magyarázatnak tartom. Az evolúció kiterjed az élettelen anyag élővé válására. De ha neked jobban tetszik, tekintsd azt az evolúció előfeltételeként külön folyamatnak, a lényegen, az események menetén a szakaszolás nem változtat.

György Csaba Nagy 2019.10.10. 14:13:50

@ikaruss: Amíg nem tudunk időutazni vagy 3 milliárd évet, addig nem remélhetünk tárgyi bizonyítékot. Ha kizárod a bizonyítékok közül a hipotéziseket, alig marad bizonyítottnak vehető múltbeli történés, s szélnek zavarod a tudós társaság nem lombikbabráló, hanem gondolkodó részét.

ikaruss 2019.10.10. 17:59:20

@György Csaba Nagy: Ez nem "önkényes" szakaszolás kérdése. Az evolúció, mint elmélet, hatókörén egyszerűen kívül esik az élet keletkezése.

ikaruss 2019.10.10. 18:04:24

@György Csaba Nagy: "Ha kizárod a bizonyítékok közül a hipotéziseket...".
Azt hiszem egészen mást értünk alapfogalmakon. A magam részéről nem folytatnám ezt a diskurzust. Amúgy sincs köze a poszt témájához.

György Csaba Nagy 2019.10.10. 18:35:02

@ikaruss: Ha már belemerültünk a témába, nehogy otthagyjuk doktriner általánosságokba fullasztva. Az evolúció fejlődést jelent, a folyamat történetileg és logikailag az élettelen anyaggal indult, annak élővé fejlődése az evolúció része, elszakítása önkényes szakaszolás. Dawkins sem véletlen tárgyalja így.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.10.20. 11:01:16

@Dárnok: "Ha ennyire bizonytalan a határ, akkor azt átlépni sem túl nehéz".

Mit értettél _bizonytalan_ határon? Azt, hogy maga a határ mozog valamilyen értelemben? Változik és emiatt bizonytalan, hogy adott időben hol található? Vagy azt, hogy mi vagyunk bizonytalanok magának a határnak felismerésében? Szerintem az átlépés könnyűségéhez ez utóbbi esetnek nem sok köze van, de az átlépés pillanatának detektálását nagyon nehézzé teszi. Hiszen egy ilyen helyzetben csak akkor tudod meg, hogy átlépted a határt, amikor már nagyon-nagyon egyértelmű. Ez olyan, mintha teszemazt Debrecenből indulva csak akkor állíthatnád biztosan, hogy már Franciaországban vagy, amikor meglátod az Eiffel-tornyot (felteszem, matematikailag valami fuzzy logika mentén lehetne egzaktul megfogalmazni).

@György Csaba Nagy: Szerintem az alapfogalmak tisztázására való törekvés nem doktrínerkedés. Illetve nagyon is az, csak korántsem azzal a pejoratív felhanggal, amit a szavaidból kiolvasni vélek. Az Istennel kapcsolatos gondolataidra csak annyit szeretnék reagálni, hogy az egész kérdéskört leszűkítetted az ábrahámi vallások (zsidóság, kereszténység, iszlám) formalizált, a vallási vezetők által közfogyasztásra közzétett részére, ami valóban bőséggel tartalmaz önellentmondásokat. Egyébként -- tudomásom szerint -- Jahve/Jehova/Úristen/Allah sehol nem állítja magáról, hogy jó lenne. Ő egy mindenható, aki a saját belátása szerint teszi, amit tesz, a teremtményei meg elviselik. Az egész Bibliában egyetlen, isteni attribútumokkal (is) rendelkező entitás van, aki egyértelműen mindenkihez, válogatás nélkül jó: Jézus. De még neki is volt egy afférja a kufárokkal.

Az élet schrödingeri definíciójához csak annyit: nem volt alkalma a Conway-féle sejtautomatás életjátékkal találkozni.

"a folyamat történetileg és logikailag az élettelen anyaggal indult". Amíg nincs tárgyi bizonyíték arra, hogy élettelen anyagból élő keletkezik, addig egyszerűen nem állíthatunk ilyet. OK, egyelőre nincs jobb materialista munkahipotézis, de az a helyzet, hogy az élő és élettelen interakciójából mindenféle bonyolult laborberendezés nélkül is naponta, mindenki számára megtapasztalható, hogy
1) élő önmaga is tud élettelenné válni; csak várni kell egy darabig
2) élettelen önmagában képes élettelen maradni
3) élettelen másik élettelennel való kapcsolatában tud élettelen maradni
3) élő tud élettelen anyagtól élettelenné válni (pl. mérgezés)
4) élő és élő együttesen tud élőt létrehozni
5) élő tud élőből élettelent létrehozni
Minden frankón megy, csak az a fránya "élettelenből élő keletkezése" nem akar összejönni sehogy.

Mindenestre egyetértek @ikaruss: kommentárssal: ez már nagyon messze van a poszt témájától és a magam részéről szeretnék is kiszállni a társalgásból. Amire kíváncsi voltam, arra megkaptam a feleletet. Ha válaszolsz, természetesen el fogom olvasni, de reagálni már nemigen fogok.

György Csaba Nagy 2019.10.20. 12:03:42

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Csak röviden:
1. A keresztény Úristen kegyelmes és emberszerető, állítja az Újszövetség. Ennek igazsága nem bizonyított, sőt.
2. A schrödingeri definíció nem hiszem, hogy cáfolható vagy akár vitatható lenne.
3. Ha bárki, értelemmel bíró lény feladatul kapta volna, hogy "végy 1 rész agyagot és 4 rész vizet, s alkoss belőle embert, benne emberi agyat", mosolyogva elhárította volna a lehetetlen küldetést. Laborban nem megy, eddig. De valójában megtörtént, az értelem és cél nélküli anyag az evolúció folyamatában teljesítette. A tények vitathatatlan bizonyíték, beleütközünk. Úgy tetszik, nem csak az órásmester vak, hanem a kész órát szemlélő, a kirakat előtt ácsorgó szemlélők némelyike is. Én csodálatosnak tartom az anyag evolúciós önfejlődését, elviselem, hogy ezért egyesek idealista álmodozónak tartanak, de a tények megkerülhetetlenek: az élet birtokába vette a Föld minden zugát, az ember él, gondolkozik és alkot.
Egyetértek a téma lezárásával. Eddig is csak azért lovagoltam rajta, mert nem található nála izgalmasabb.

Dárnok 2019.10.20. 16:54:27

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Úgy értettem, hogy mi vagyunk a bizonytalanok a határ definiálásában. Szervetlen-szerves-élő. Utóbbi átmenet a kérdéses, választ nem itt és nem én fogok adni. (Pedig rám férne egy Nobel-díj.) Világnézetem szerint semmi gond ezzel az átmenettel, majd felderítik a mikéntjét.

ámbátor 2019.10.20. 19:49:22

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Én mondjuk nap mint nap alakítok élettelent élővé. Megeszem mondjuk a kimondottan nem élő disznót és egy jó részét zsírsejtek formájában deréktájt rendezem el, mint újdonsült élő anyagot.