Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Matolcsy rebbe és a Talmud (kereszténydemokrataposzt)

2019.09.09. 18:23 | jotunder | 79 komment

 

      " Mikoron a  Kék Banán egyesül a Lila Mangóval, hétszer harminc évig emelkedik fel Turulbankeresztelt Attila Királyunk nemzete a Világot tartó Teknős és a Teknőst tartó Kőszáli Kecske és a Kőszáli Kecskét tartó Varánuszra boruló aranykehelyben" . (John Maynard Keynes, azaz Kényes-Májas János hun-türk közgazdász)

      A mi csudarebbénk, Mathezer Matolcsy Smüle ma élesen bírálta a defetista neológiát. A Talmuldot AZAZ az Ószövetséget idézte. Ja, amikor egy rebbe nagytudású, akkor nagyonnagytudású.

Vigyázz a gondolataidra, mert szavak lesznek belőlük, vigyázz a szavakra, mert tettek lesznek belőlük, vigyázz a tetteidre, mert a személyiséged lép elő belőlük és vigyázz az egyéniségedre, mert a sorsod lesz belőle. /Talmud, Ószövetség

A vallásfilozófiai jelentőségű kinyilatkoztatás érdemeit cseppet sem csökkenti, hogy kínai közmondásként is szokták idézni a 13 aranygondolat a pénzügyi sikerhez című könyvekben Maimonidész és Ézsajás próféta duettjét. Annyira ott van ez az ország a topon, hogy már csak Révész "Nempiramis" Sándor és Szilvay "Ugyihogygyógyítsaamelegségetajegespriznickéremtisztelettel" Gergely hiányzott a "Beszélgessünk a pedofíliáról, hamár kettős fronthatás van" témakörben a teljes eltökéletesedéshez.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5615055228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2019.09.09. 18:48:06

Nem akarnálak bántani, de nem olvasol Te egy kicsit túl sok mandinert?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.09. 18:51:27

@Kuviklacz: hol mashol talalnek en ilyen csudajosagokat_

tatatürk 2019.09.09. 19:08:42

"Vigyázz a gondolataidra, mert szavak lesznek belőlük, vigyázz a szavakra, mert tettek lesznek belőlük....." mondhatták volna Kósa "forintdöntő" Lajosnak is...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2019.09.09. 19:34:44

@jotunder: Sajnos itt nincs lájk meg reagálás, mint a facsén, különben kapnßl egy keserédes szmájlit.

Bogomil 2019.09.09. 20:09:06

Amúgy attól teljesen függetlenül, hogy Lao-Ce, Hilél rabbi, esetleg Margaret Thatcher mondta, az idézet csak egy egyszerű fenyegetés Vargának címezve: ha sokat ugrálsz, ki leszel csinálva. Szép világ lesz itten...

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.09. 20:37:01

Ez egy jó ki írás, csak én kapok tőle idegbajt, mert megkavarja a világnézetem, és nem merek kishitű lenni a jövőben.

Mert ugyé aki "Közéleti pályafutását az MSZMP-ben kezdte, életrajza szerint maga is részese volt a „kudarcot vallott régi rendnek” ( olvastam a Wikiben ), annak mi köze van az Ószövetséghez?

Bár ez az írás segít kapisgálni, miért is ment neki Varga Mihálynak, és miért mondta, hogy "Miért is ne lehetne kétségbe vonni egy pénzügyminiszter szavait, ha ellentmondanak a nemzet vágyainak és a hivatalban lévő kormány terveinek?" /privatbankar.hu/makro/matolcsy-gyorgy-ledobta-az-atombombat-328204

Nyilván nem tettszik neki, hogy Varga mikor azt találta mondani, " ... a gazdaságnak stabil árfolyamra van szüksége, mert az teremt kiszámítható környezetet.", ez emlékeztette a régi kudarcra. Mondjuk ez egy nertárstól ővön aluli ütés is volt, hiszen ki tud örülni annak, ha második kudarcára is felhívják a figyelmet?

Bevallom, hogy én eccerűként nem vágyok a kiszámíthatatanságra, jobban kedvelem sokad magammal a kiszámítható környezetet. Azt ugyan fucsálom, hogy Varga erre csak 9 év után jött rá.

A posztban idézett gondolatokkal pedig maximálisan egyetértek, valóban vigyázni kell a tettekre, mert előbb-utóbb visszanyal még a nernek látszó fagyi is.

joska141 2019.09.09. 20:57:10

Legyenek szívesek felvilágosíítani, hogy a blog vitaindítójában olvasott jelzők, kifejezések, mint "Turulbankeresztelt", "Kényes-Májas János", "csudarebbénk, Mathezer Matolcsy Smüle", "Ugyihogygyógyítsaamelegségetajegespriznickéremtisztelettel" és így tovább, ezek szellemesek vagy jópofák vagy tényleg szükségesek egy adott mondanivaló kifejtéséhez?

balmoral 2019.09.09. 21:04:19

Ez a hülye megint miniszter akar lenni.

legeslegujabbkor 2019.09.09. 21:11:50

@joska141: Szerintem csak olvasták a Matolcsy válaszát és leépült az agyuk:

"Szemben a pénzügyminiszterrel, a magyar jegybanknak nincs árfolyam célja, mert tartja magát az MNB törvény előírásaihoz. A teljes árstabilitást őrzi, ráadásul másokkal szemben eléri inflációs célját. Nem a benzin, gázolaj, forint, részvények, lakások, az alma vagy a körte árának a változatlan szintjét próbálja megtartani, ha megpróbálná, abból nagy baj lenne.
Kérdezzük meg a minisztert, ha már van – helytelenül – valamilyen kedvenc árfolyam szintje, amit stabilan akar tartani, akkor mit kíván tenni ennek elérése érdekében?
Ugye nem kezdeményezi az árfolyam rögzítését? Nem hiszi, hogy a forint árfolyamát mozgató török, dél-afrikai, argentin és egyéb eseményeket irányítani tudja? Ugye nem gondolja, hogy a forintot támadókat egy dicsérő oklevéllel megfékezheti?
Ugye azt sem hiszi, hogy használ Magyarországnak, ha – nem először –

"meggondolatlanul beszél a forint árfolyamáról?"

Grrr 2019.09.09. 21:16:41

@látjátok feleim szümtükkel: Nekem támadt egy olyan gondolatom, hogy valami több is lehet itt már a háttérben. Mondjuk Varga kéri, hogy a PSZÁF-ra jobban rátekinthessen, mert egy kicsit kiborult, hogy Gyuri bácsi rokonai, barátai és üzletfelei valahogy megsejtették, hogy mikor kell a Gyuri bács unokatestvérének bankjából kivenni a pénzt, és ennek semmi következménye nincs - míg meg Varga keresztanyjának meg senki sem szólt...

rokakutya pri 2019.09.09. 22:16:24

Köszönöm, hogy belinkeltètek a növekedés.hu oldalt, eddig nem ismertem. Több tanulságos cikket is olvastam rajta Gyurkától. Eddig fenntartással kezeltem az MNB elnök számmisztikájáról tudósító híreket, de a növekedés.hun megjelenő írásai meggyőztek. Ez a faszi komplett elmebeteg. Isten irgalmazzon Magyarországnak.

borzzz 2019.09.09. 22:47:37

@Grrr: Jó tipp a Talmud/Biblia/Ószövetség is, de az idézet ősforrása a legnagyobb valószínűséggel Matolcsyné Zita, ő bukkanhatott rá a Kedvencek között elmentett oldalakon keresgélve.

balmoral 2019.09.09. 23:36:49

Csak őskeresztények számára említem, mert mi többiek persze tudjuk, hogy az Ószövetségben, azaz a héber bibliában, a Tanakhban nincs Talmud, ott többek között a Tóra található, Mózes öt könyve. A Talmud és az Ószövetség között nincs átfedés, csak matolcsy feje és egy kilencöves tatu párzószerve között van jelentős analógia.

Pelso.. 2019.09.10. 05:45:35

Nem műbalhé ez, csak most éppen házon belülre kiterjesztve, egy kis tematizálás nulla kockázattal?
Hisz a pereputtyok üzletmentét egyáltalán nem veszélyezteti, s a ner számára oly fontos presztízs sem csorbul a fanatikusok szemében, - mondjuk az semmitől se.
Legfeljebb a szolgamédiában megjelenik néhány csekély baksissal motivált írás, hogy zsenik és gigászok harca, meg mindkettőnek igaza van kétszáz évre előre, s főleg hajrá Mo.

Frenkel Péter 2019.09.10. 07:13:36

Révész Sándorral mi a baj?

Toller Béla 2019.09.10. 07:36:20

Persze, hogy nem matolcsy a rebbe. És nem is zsidó, ezt a kulturája (annak hiánya) is elárulja azonnal. De akinek címezte, azt akarta megbántani egy kis zsidózással. De végtére is, kit érdekel ......

ha kohen 2019.09.10. 10:49:10

.
Azt gondolom, hogy kicsiny hazánkban Gábor György vallásfilozófus a legműveltebb és legjobb a különféle (nem csak egy vagy két) vallások tanaiban.

Na, ő is hozzászólt az egyébként is gyakori vitriolos stílusában a Matolcsy-féle szöveghez. Szerencsére nem elemzett politikailag, hanem a teológiai vonatkozásokat tárgyalta. Éspedig - olvassátok feleim szümtükkel:

www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2386892511388668&id=100002038264412
.

ha kohen 2019.09.10. 10:53:40

@jotunder:

Te tudod. De nem lehetséges egy jóhiszemű (aka naív, balek) olvasata is, hogy nevezett jóska, aki már a 141-edik, szimplán fogalmatlan, humortalan turbómagyar, aki véletlenül idetévedt értetlenkedni?

fuhur 2019.09.10. 11:48:27

@balmoral: " matolcsy feje és egy kilencöves tatu párzószerve között van jelentős analógia."

Elgondolkodtam ezen, és nem sikerült rájönnöm, hogy hím, vagy nőstény tatura gondoltál? :-)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.09.10. 11:55:12

"Vigyázz a gondolataidra, mert szavak lesznek belőlük, vigyázz a szavakra, mert tettek lesznek belőlük, vigyázz a tetteidre, mert a személyiséged lép elő belőlük és vigyázz az egyéniségedre, mert a sorsod lesz belőle. /Talmud, Ószövetség

"Mondd ki bátran amit gondolsz, csak jól gondold meg, mit gondolsz!" (Hofi)

Grrr 2019.09.10. 12:04:32

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "A bizalom jó dolog. Az ellenőrzés még jobb" (Újszövetség/Szent Ferenc levele Leó testvérhez)

György Csaba Nagy 2019.09.10. 12:49:04

@ha kohen: Csodálatos ez a mi magyar nyelvünk: árnyalatgazdagsága kiválóan alkalmassá teszi gondolatok, érzelmek, hangulatok pontos kifejezésére és közvetítésére. Ehhez csak tiszta gondolatok, és a nyelvi eszközök birtoklása szükséges. A gondolatok többszörös kódolása általában azok elfedésének, tetszőleges (félre-)magyarázásának eszköze. Ezért, jóskával együtt, engem is zavar a blog e része, bár messze nem vagyok turbómagyar (ő sem föltétlen), de híve vagyok a világos gondolatok világos kifejezésének. Világunk annyi megismerni valót kínál, hogy ezeken felül nem érdemes fáradni, miféle egyedi neuronkapcsolatok hogyan kódolnak ingereket a zavaros pocsolyában úszó szervben, s mások hogyan intimpistáskodnak kódfejtés címén.

Mozigépész 2019.09.10. 13:42:17

@ha kohen: +
Köszönöm, hogy ezt idehoztad! Gábor Györgyöt mindig érdemes olvasni :-)

fuhur 2019.09.10. 13:45:51

@György Csaba Nagy: "Csodálatos ez a mi magyar nyelvünk: árnyalatgazdagsága kiválóan alkalmassá teszi gondolatok, érzelmek, hangulatok pontos kifejezésére és közvetítésére."

Ez a világ összes nyelvére igaz. Ha nem akarod megfejteni az intimpistáskodást akkor ne fejtsd meg. Osztjónapot.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.10. 13:58:42

@György Csaba Nagy: szerintem en aranylag megfelelo arnyalatgazdagsagban kozvetitem erzelmeim. neha szivesen kozvetitenem arnyalatgazdagabban, de jogi kepviselonk a kisse korlatozott arnyalatgazdagsag hive.

Grrr 2019.09.10. 14:08:09

@jotunder: Designerek által jól ismert tény, hogy a számítógépek képernyője sajnálatos, elháríthatatlan technikai okokból nem képes a teljes színmező összes árnyalatát (tehát még az ún. 'valódi színeket' sem) visszaadni. Be kell érnünk egy szűkebb mezővel. Én úgy érzem, hogy a Vincent blog árnyalatgazdagsága ezen lényegesen túlmegy, szinte már feszegeti a fizika határait :D

György Csaba Nagy 2019.09.10. 14:14:57

@fuhur: Ha nem is valamennyire, de a világ sok nyelvére igaz. A különbség, hogy bár több nyelvvel megismerkedtem, ezen tudom valóban árnyaltan kifejezni magam, ezért becsülöm és óvom. Nem hiszem, hogy az ember több nyelven "perfekt" tud lenni, mert ahhoz a történelem, irodalom, művészet, mondavilág, népzene, közéleti aktualitások ismerete kellene, ami ottélés nélkül nem megy.
A kódolásnak megvannak a maga erkölcsei. A párhuzamnak találónak illik lennie, ami itt nem látszik szerintem. Azt pedig remélem, a blogot nem akarod vízumkötelessé tenni, ez hiábavaló is lenne.
Az intimpistáskodást nem akarom megfejteni, mert nem vagyok sumák, csak a kódolást szeretném, ha szellemes párhuzamot találok benne.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.10. 14:25:37

@György Csaba Nagy: Matolcsy rabbi ur, aki neha azzal szokott viccelodni, hogy a Magyar Nemzeti Bank elnoke, a Talmud-ot osszekeverte az Oszovetseggel, majd ettol szinte fuggetlenul Talmud-idezetkent talalt valamit, amit minden bizonnyal a tizenkilencedik szazadi Angliaban talalt ki valaki majd kesobb Thatcher, Gandhi es velelmezhetoen Dzsudzsak Balazs. Es errol nekem punkt ez jutott eszembe. Tisztaban vagyok vele, hogy nem mindenki vevo az arnyalatgazdagsagomra, de az elet mar ilyen kegyetlen.

György Csaba Nagy 2019.09.10. 14:29:30

@jotunder: Nálad nem is az árnyalatgazdagságot hiányoltam, hanem a kódolás homályát. Lehet, ehhez az apokrif iratok mélyebb ismerete lenne feltétel, esetleg azok kritikai elemzéseivel együtt. Erre nem mozdulok. Inkább te légy tekintettel az egyszerű, de primitív póri elmékre, ha nem akarsz szektásodni.

György Csaba Nagy 2019.09.10. 14:43:26

@jotunder: OK, ez követhető, titokba avattál be. Csak a Smülét nem értem, a Salamon modern Shlomo változatával találkoztam csak eddig.

rikitikitevi 2019.09.10. 15:08:22

@György Csaba Nagy: ha te csak a Smule-t nem erted es mas gondod nincs, akkor te vagy a legszerencsesebb ideiro

Ha massal is van gondod, de megis a Smule-n rugozol, akkor masfele ideiro vagy

Amugy hogy vagy Gyuri? Jol megy sora a kozpenztelenitett csaladi alapitvanyoknak?

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.10. 15:22:34

@György Csaba Nagy: "Világunk annyi megismerni valót kínál, hogy ezeken felül nem érdemes fáradni, miféle egyedi neuronkapcsolatok hogyan kódolnak ingereket a zavaros pocsolyában úszó szervben, s mások hogyan intimpistáskodnak kódfejtés címén."

Ezt elmagyaráznád? Sajnos eccerű, "zavaros pocsolyában úszó szerv..."emmel képtelen vagyok megérteni miért írtad ezt ide?

Kissé pocsolyásan én úgy gondolom, hogy ez a poszt éppen olyan megismerni valót kínál, amit eddig egyedi neuronkapcsolatokkal kódolt ingerekkel nem lehetett megismerni.;D

György Csaba Nagy 2019.09.10. 15:41:42

@rikitikitevi: Mivel a többi kódtartalmat kis rávezetéssel megértettem, csak a Smüle maradt törhetetlen tudásvágyam, tárgya. Szerencsémet értékelem.
Amúgy jól vagyok, de nem az a Gyuri vagyok, aki a családi alapítványokban fürdésről érdemben beszámolhatna. Elég nekem az olümposzi szférák felhőiben fürdőzés friss élménye.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.10. 16:03:41

@György Csaba Nagy: A Smüle egy név. Olyan, mint a Dezső, csak egy másik.

György Csaba Nagy 2019.09.10. 16:28:10

@jotunder: Utánanéztem, és mindannyiunk épülésére közzéteszem: a Smüle mai élő zsidó keresztnév, jelentése: Isten ajándéka, így megfelelője a görög Teodorból eredő magyar Tódor. Kár, hogy Matolcsyra nem igazán illik. Ezzel minden homály szétzavarva.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.10. 16:41:32

@György Csaba Nagy: keresztnev. ja. szerintem van par dolog, amit meg mindig nem ertesz. valojaban matolcsy nem is rabbi. ez csak egy vicc. erted? vicc. matolcsy csak egy rabbinovendek es nem is smule, hanem nathan.

György Csaba Nagy 2019.09.10. 17:02:11

@jotunder: Az kezdettől világos volt, hogy Matolcsynak semmi köze a rabbikhoz, azon túl, hogy ő is mindent tud és meg is magyaráz, ennyi a párhuzam, vagy inkább karikatúra, és mint ilyen, helyénvaló. Csak a névkörnyezet okozott gondot, ami most egyszerű szójátéknak tűnik.

Grrr 2019.09.10. 17:15:29

A Smüle a legkedvesebb zsidó keresztnevek egyike

Grrr 2019.09.10. 17:18:36

@Grrr: Kevesek előtt ismeretes az a tény, hogy az alapító atyát, David Ben Gurion-t is majdnem Szülének keresztelték.

ha kohen 2019.09.10. 19:10:42

.
@György Csaba Nagy:

Ne hagyd, hogy kedves (tényleg kedves, nekem elhiheted, többségüket meglehetős régen ismerhetni van módom) kommentelő és posztoló kollégáim teljesen hülyét csináljanak belőled.

Inkább vegyél egy iróniamétert.
.

György Csaba Nagy 2019.09.10. 20:12:03

@ha kohen: Nincs harci helyzet, és nem szenvedek üldözési mániában, de nem feledem a roosevelti mondást: "Speak sofly, and walk with a big stick".

balmoral 2019.09.10. 21:26:49

@fuhur: Ez a kérdés nem helyénvaló. Minden tatu maga választ nemi identitást.

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.11. 08:49:24

@balmoral:

Pedig szerintem igaza van @fuhurnak, mert sosem tudni, hogy adott pillanatban éppen hím, vagy a vakkomondor elé való nőstény-é.

fuhur 2019.09.11. 10:19:30

@György Csaba Nagy: A beszéd az embernél ösztönös tulajdonság. Minden felnőtt egészséges ember képes kifejezni magát árnyaltan és mélyen az anyanyelvén. Függetlenül attól, hogy mi ez a nyelv. Az hogy ezt te vagy én csak magyarul vagyunk képesek megtenni és megérteni az egy másik dolog.

Volt erről Nádasdynak egy jó anekdotája, de most nem találom. Egy magyar író talán (Szabó Magda) tart előadást tolmáccsal. Arról beszél, hogy a magyar nyelv mennyivel kifejezőbb mint az angol, mert ott van ugye a go szó arra, hogy megy, míg a magyarban ott van még a sétál, őgyeleg, halad és felsorol még egy csomót. Majd a tolmács ezt simán lefordítja angolra és minden magyar szóhoz fordít egy angolt. A külföldiek meg persze nem értik, hogy mi van. :-)

velőtanya 2019.09.11. 11:07:05

@fuhur: Jókai Anna volt.
(Szabó Magdához szerintem - vagy mondjuk: remélem - nem is passzol a történet)

György Csaba Nagy 2019.09.11. 11:12:40

@fuhur: Teljesen egyetértek véleményeddel. Minden megállapításnak lehet egy vulgáris, és néhány gondolatgazdag kritikája/alátámasztása. Olyat nem állítottam, hogy a magyar nyelv felette állna a többieknek, csak tisztelem eszközei gazdagságát, sokrétű alkalmazhatóságát, már ha van olyan gondolatgazdagság, amit ki akarunk fejezni. Becsülöm Jókait nyelvgazdagságáért, Adyt az érzelmek nyelvi kifejezőképességéért.
Meglepne, ha tényleg Szabó Magda tett ilyen egyszerűsítő megállapítást, pláne a kétfedelű angolra, ennél többre tartom.

György Csaba Nagy 2019.09.11. 11:15:54

@velőtanya: Na, így jobb. Jókait nem tartom nagy gondolkodónak, inkább tévelygőnek az eszmék világában.

fuhur 2019.09.11. 12:00:37

@György Csaba Nagy: Akkor félreértettelek. De ne nyelvet tiszteld, mert minden nyelv alkalmas erre. Az a nyelvhasználó aki ki tudja használni ezeket na az tiszteletre méltó.

György Csaba Nagy 2019.09.11. 12:41:08

@fuhur: Sok minden csodálatos, de nincs az embernél csodálatosabb, mondták a rómaiak. De a jó mesterember kezébe jó szerszám kell, hogy használható holmi kerüljön ki belőle.
Nyelvünk jó szerszám, mert gazdagságán túl a mi gondolkodásmódunkat tükrözi. Nekünk furcsa pl.,az angolban miért concrete a beton, tin a konzervdoboz, china a porcelán, a spanyolban mi mindent jelent a taco vagy piso, amit a mondat további részéből lehet kitalálni, és miért azonos szó az önkormányzat és a közösülés.

fuhur 2019.09.11. 13:31:16

@György Csaba Nagy: "Nyelvünk jó szerszám, mert gazdagságán túl a mi gondolkodásmódunkat tükrözi."

Hát én nem hiszem, hogy van olyan tudományos eredmény ami a nyelvek és a gondolkodás módok között kapcsolatot tud kimutatni. Mintha pont az ellenkezője lenne igaz. A Nyelv csak egy eszköz információ közlésére. É minden nyelv ugyanolyan jó eszköz, hisz ugyanolyan emberek használják ugyanarra. És ahogy egy spanyol sem fogja összekeverni, hogy dugásról, vagy önkormányzatról van szó úgy egy magyar sem fogja azt gondolni, hogy szerelmes vagy a kakaós tekercsbe pedig pont azzal a szóval beszélsz róla mint a szeretődről. De milyen zavaró lehet ez egy angolnak? :-)

György Csaba Nagy 2019.09.11. 14:19:22

@fuhur: Elég messze elkalandoztunk az alaptémától, talán meg sem éri folytatni. Csak röviden: Sztem az emberek dehogy egyformák. Ami egyiket boldoggá teszi, az a másikat szerencsétlenné. Eltérőek az értékeik, vágyaik, felfogásuk a becsületről, bátorság és gyávaság határairól, nemek szerepéról és sok másról. Vajon miért alkottak nagyon különböző mitológiákat, miért eltérő a képük az "Egy Igaz Istenről"? Vannak nemzeti jellemzők, és ezek eltérő átlagok, nincs jó és rossz nép, sokkal kisebb a különbség népek közt, mint népen belül egyének közt. A különbségek szükségszerűen tükröződnek a gondolkodásmódban és nyelvben is. Példáimból azt érzem ki, hogy az angol tárgyhoz kötöttebben gondolkodik, a spanyol pedig pongyola csoportokban, így alkotja meg a fogalmak határait. Tekintsd ezt egyedi véleménynek, nem bánom, de megalapozottnak tartom.

fuhur 2019.09.11. 14:37:10

"sokkal kisebb a különbség népek közt, mint népen belül egyének közt."

Ez pont azt bizonyítja, hogy nincsenek nemzeti sajátosságok. (vagy nem igazán számítanak) :-) És szerintem a mitológiák és az istenképek, sem különböznek annyira egymástól, csak a felszínen. DE ez már itt tényleg teljesen off.

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.11. 15:11:31

index.hu/gazdasag/2019/09/11/24.hu_be_kell_zarni_matolcsy_doktori_iskolajat_a_budai_varban/

Basszus!

Ez is egy kudarc? Már a hatóság is ellene dolgozik?
Tényleg mi folyik a rebbe körül? Azt már látjuk, hogy a forint árfolyama, de nem lefelé, hanem felfelé.

Grrr 2019.09.11. 15:38:00

@látjátok feleim szümtükkel: Szerintem elsősorban Matolcsyt kell bezárni. Hogy pontosan hova is, azon még lehet vitatkozni.

Grrr 2019.09.11. 15:43:47

@látjátok feleim szümtükkel: És persze pont most szeretnék forintot euróra váltani -> bosszantó...

Ra13 2019.09.12. 08:52:19

@Grrr: 24.hu/kozelet/2019/09/12/brusszel-tamogatas/ Az előző hónapban is küldtek egy nagyobb adagot... :D majdcsak lekönyvelik, átváltják forintra, aztán mehet is egy időre lejjebb a forint... még egy kicsit egekbe a benzin... aztán választásokra jöhet a hangulatjavítás. Ha tudod halasztani...

Az lehet az ellentétük oka, hogy szerencsétlen Varga próbál egy gazdaságot működtetni, Matolcsi meg egy svindlis kaszinót.

2010-ben még kellett a pánik keltés a gazdaság körül, hogy hintáztassák a forintot, svájci frankban nemcsak hitelek voltak, hanem befektetések is. Nem túl sokan, biztosan nagyot nyertek vele. Már a 2006-os választások előtt fideszes ismerőseim erősen javasolták a svájci frankos autó és lakáshitelek gyors visszafizetését. Akkor nem jött össze nekik. Már el is felejtettem, amikor 2010-ben Kósa és Gulyás felváltva beszélték a hülyeséget... na mondom végre belevághatnak. Látszott rajtuk az izgalom, mint a kezdő kártyáson, amikor jó lap van a kezében és most kezdi kijátszani. A nép azt hitte, hiszi Kósa bolond. De a bolondság csak terelés, mert így nem a kezét figyeljük, miközben csalnak.

Ma már nem kell nagy cirkusz... magyarázhatják a Brexittel, meg a törökökkel, meg az ilyen olyan nemzetközi piacokkal. De a végén nekünk lesz drága minden ami euró, de a jött pénz legalább jó sokat ér...

Persze lehet, hogy nincs igazam, rohadtul nem értek a gazdasághoz... és rosszul kötök össze dolgokat.

Külsős 2019.09.12. 12:04:00

@Ra13:
Egészen biztos, hogy igazad van. Ami 2010-et illeti, jó nagyot kaszáltak, a devizahitelesek meg le voltak szarva (ők maguk meg persze még kedvezményes árfolyamon visszafizethették a hiteleiket, mit érdekelték őket a többiek).
Ma meg a gyenge árfolyam egyrészt növeli az MNB nyereségét (amit ugyan elvben be kellene fizetni a költségvetésbe, de gyakorlatilag hipp-hopp elveszíti közpénz-jellegét), másrészt Matolcsynak annyi még rémlik közgazdasági tanulmányaiból, hogy az árfolyam gyengülése segíti az exportot. A magyar export importtartalma azonban elég magas, ez gyengíti az ösztönző hatást, de járulékos haszonként a leértékelődés a külföldi multik számára olcsóbbá teszi a magyar munkaerőt. Úgyhogy a multik meg a közpénzek lefölözői jól járnak, mi többiek meg szívunk.

Grrr 2019.09.12. 12:11:45

@Ra13: Nyilván nem elképzelhetetlen, hogy összekötötték a kellemeset a hasznossal. A szakmai elképzelés a devizahitelek kivezetése, IMF kiküldése volt. A kellemes rész, hogy ebből lehetett kockáról-kockára építkezni. Eközben persze néhány ember nagyon rosszul járt. Minek voltak ott? Meg minek riszálták magukat rövidszoknyában? Az ilyenek megérdemlik, hogy elveszítsék a házukat.

Külsős 2019.09.12. 13:02:43

@Grrr:
Meg különben is, akinek nincs semmije, az annyit is ér...

Grrr 2019.09.12. 13:23:29

@Külsős: A kutya ugat, a gyorsnaszád halad

Grrr 2019.09.13. 11:18:08

@Külsős: Igen, vicces! :) Bár azért máshogy alakultak a dolgok

Külsős 2019.09.13. 12:47:55

@Grrr:
Persze, hisz ez talán 2012-es, csak a gyorsnaszádról jutott eszembe :) . Ma inkább azt mondanám, hogy a papírmaséból épült Patyomkin-gyorsnaszád mögött rejtező ütött-kopott csónak még tartja magát.

Ra13 2019.09.13. 23:07:25

@Külsős: Háát igen. Minden elveszíti a köz jellegét... Azt hittem a kilencvenes évek privatizációjánál már nem lehet méltánytalanabbat elképzelni. De mindig van lejjebb.

Külsős 2019.09.14. 08:12:37

@Ra13:
Sokszor elmorfondírozom rajta, miért is alakult ez így, miért hiányzott/hiányzik ennyire a tisztesség, a köz iránt érzett felelősség (nevezhetném kissé patetikusan hazafiságnak két f,y nélkül). Kudarcos történelem, elmaradt polgárosodás, a társadalom atomizálódása a Kádár-korszakban, és ki tudja, mi minden még...
A kezdeti privatizációnál az volt ugyebár az ideológia (Sárközy Tamás remélem, most csuklik), hogy szinte mindegy, hogy kerülnek magánkézbe a javak, mindenképpen javulni fog a működés az állami tulajdonhoz képest. Aztán kiderült, hogy a megszerzett vagyont sokan nem működtetni akarták, hanem kiüresítették, bezárták, magánvagyonná konvertálták. Akinek csak lehetősége volt, azonnal európai életszínvonalat akart magának, tekintet nélkül a többiekre és az ország lehetőségeire. Ilyenkor mindig eszembe jut Hagelmayer István, az ÁSZ első, legendás elnöke, aki azt mondta a kezdetekkor, hogy nem érzi morálisan helyesnek a számára megállapított magas fizetést. Nemigen akadtak követői...
Azóta a közpénzek lenyúlása, a korrupció csak fokozódott és ne képzeljük, hogy a magánszektorban másként van. Számtalan történet kering az egymás közti túlárazásról, a megrendelőnek való visszaosztásról.
Egy tisztességes, puritán északi országban szeretnék élni, lehetőleg valami mediterrán tenderpartra áthelyezve :)

mafi mushkila 2019.09.14. 09:31:30

@Külsős: "Egy tisztességes, puritán északi országban szeretnék élni, lehetőleg valami mediterrán tenderpartra áthelyezve :)"

Csatlakozom :)

Külsős 2019.09.14. 09:52:45

@kemény keleti kommentelő:
Nem ismerem az ottani viszonyokat, a tengerpart megvan, de nem tudom, mennyire teljesül a másik kritérium :)

velőtanya 2019.09.14. 10:04:06

@Külsős: @mafi mushkila: "Szicíliában király, de úgy, hogy erdélyi szászok az alattvalóim".
Ezt 120 évvel ezelőtt válaszolta egy magyar író arra a kérdésre, hogy mi szeretne lenni, ha bármit választhatna. Erdélyi szászok már nincsenek, de gyanítom, hogy tartalmilag valami hasonlót fejezett ki akkor:)