Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Mit akar Orbán a kutatástól és a felsőoktatástól? (kérdésposzt)

2019.08.22. 15:34 | jotunder | 62 komment

 

     Palkovics László azzal indokolta a Corvinus átalakítását, hogy így az egyetem bekerülhet a világ kétszáz legjobb társadalom slash közgazdaságtudományi képzései közé. Matolcsy György egyenesen arról beszélt, hogy tíz éven belül egy magyar egyetemnek a világ száz legjobb felsőoktatási intézménye közé kell kerülnie, és kettőnek a legjobb kétszázba.

    Felejtsük el egy pillanatra, hogy van-e arra remény, hogy egy magyar egyetem tíz éven belül a világ száz legjobb intézménye közé kerüljön. Az ARWU listán kilencvenötödik helyezett jeruzsálemi Hebrew University szintjére kellene kerülni.  A Scival adatbázis szerint a HU teljes éves tudományos outputja nagyjából a legjobb magyar egyetem outputjának a négyszerese. A HU tavaly 6 ERC starting grant-et nyert el, a teljes magyar felsőoktatás pedig nullát. És, ami a legfontosabb...a  HU éves költségvetése 3 milliárd dollár. Az ELTE éves költségvetése pedig kevesebb, mint ennek a tizede. És nem, nem a HU a legmagasabban rangsorolt izraeli egyetem, hanem a tel-avivi egyetem.

 Mondom, felejtsük el, hogy mire van remény és mire nincs. Az a kérdés, hogy miért tartják ezt a legfontosabbnak Orbánék? A listák nem a féktudományi innovációkhoz való hozzájárulást, hanem leginkább a világszínvonalú alapkutatást értékelik, helyenként olyan brutalitással, ami még engem is megijeszt. Parragh László a magyar alapkutatás teljes felszámolását követelte (egyébként Palkovicsra hivatkozva), és általában is arról volt szó, hogy a kutatás nem fontos, publikálni mindenki tud, a lényeg az, szó szerint próbálom idézni, hogy minden tudományra költött forint megtérülése közvetlenül látható legyen. A megtérülés viszont egyáltalán nem szempont a listákon, kizárólag a minőség.  Teljes önellentmondásban van a magyar tudomány- és felsőoktatáspolitika.   

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7115020034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2019.08.22. 15:48:37

De te csodalkozol majd a legjobban, ha megcsinaljak. Vagy en.

_ef_ 2019.08.22. 15:58:25

mennyivel egyszerűbb lesz az Eötvös Loránd nevű dolgokat összevonni, ha egy kézben vannak amúgy is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.08.22. 16:02:13

@harmadikszem: termeszetesen, en fogok a legjobban csodalkozni. pont annyira, mint amikor a magyar futballvalogatott bekerul a 2022-es vilagbajnoki negyeddontobe. a kulonbseg persze annyi, hogy 1954 es 1966 kozott haromszor is negyeddontoben volt a magyar futballvalogatott (1958-ban Wales 2:1-re megverte a Grosiccsal, Bozsikkal, Budai II-vel es a fiatal Tichy Lajossal felallo magyar valogatottat, ami tenyleg uberpech, mondjuk a negyeddontoben a tizenhet eves Pele jott volna szembe meg a Gilmar es a Garrincha, de ez akkor is pech). a magyar futball joval kozelebb van most is ahhoz a negyeddontohoz, mint egy magyar egyetem a legjobb szazhoz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.08.22. 16:04:26

@_ef_: egyelore annyi eredmeny van a magyar tudomanyban, hogy Dr Megadja otthagyta a felsooktatast, hogy teljes mertekben a kutatasra tudjon koncentralni a vilaghiru Szazadveg Intezetben. Takacs Karoly ERC gyoztes pedig az orszagot hagyta el. es ez meg csak a kezdet.

felucca02 2019.08.22. 16:15:33

Nem értek tudományos outputokhoz, de jól kiszagolom az óvodás nagyotmondást.
Teljesen tévútnak tartom, hogy egy magára valamit is adó, pláne szellemiekkel a kenyerét megkereső ember azzal foglalkozik, hogy az ovis csoport tagjai éppen mivel kábítják egymást a homokozóban.

Ezek a beszélő fejek a suta mélymagyar, a vidék peremének nyomorvilágából talán a szomszéd faluig eltekinteni tudó, ezt világlátottságként értékelő szellemi szinthez szólnak, őt tartják meg jóleső tespedtségében és irígy kivagyiságában. Jótündér elereszti az ilyesmit a füle mellett, remélem:)

Van, akinek az jut, hogy az oktatásról mondjon valami bombasztikus baromságot, van, akinek az, hogy az EU új motorjairól írjon (Magyar Hírlapban új cikk - feldobta ma a Twitter)).

Távol álljon tőlem, hogy egy ország, vagy népcsoport kvalitásait az ipara alapján (mint motor) értékeljem, de minap töltöttem pár szép napot Dél-Tirolban, közvetlenül, bicikliről figyelve a történéseket, tehát nem csak elsuhanva a táj mellett, hanem megélve azt. Nem mondok újdonságot, de ott ugye alap, hogy minden tehénszaros faluban van öt olyan üzem, amihez hasonló az EU új motorját jelentő kis országunkban kábé egy sincsen, leszámítva talán a nagy nemzetközi diplomáciai izmozással összepumpált (a potenciális szomszédos jelöltektől ellopott) zászlóshajókat, mint mondjuk kecskeméti Merci, ami éppen nem a szabály, hanem a kivétel. És ezek csak vannak, úgy maguktól, helyi vállalkozó vállalkozik, nemmelesleg épít hozzá olyan irodaépületet, hogy azt itthon az építészeti szaklapok címoldalon hoznák. Nem autót gyártanak, mert az ott tájidegen, hanem faipari termékeket, élelmiszert, építőanyagot, satöbbit, amiről az a vidék szól.

Ez itten egy párhuzam a száz legjobb egyetem közé bekerülő magyar egyetemről. Tehát, amikor majd lesznek nálunk is motorok, a gazos, sáros ösvényen tolt, leeső láncú, rozsdás bicaj mellett, aminek nem fordul el a kereke a villában, akkora nyolcas van benne (én nem ilyennel voltam Dél-Tirolban), akkor majd a magyar egyetem is...

Mondjuk, kurvára veszélyes az állandó dumálás, mert éppen nem a megvalósulás irányába hat, hanem ellene. Nem tudom, hogy ezt tudják-e azok a fejek, vagy csak nem érdekli őket, vagy szándékosan gonoszak?

vizilófia 2019.08.22. 16:21:52

Miért, a kecskeméti Matolcsy-egyetem még nincs a 100-ban? Na ugye!

kemény keleti kommentelő 2019.08.22. 16:30:03

Mit akar Orbán a kutatástól és a felsőoktatástól ?
Hajbókoló professzorokat és térden csúszó tudósokat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.08.22. 16:52:29

@kemény keleti kommentelő: en ezt nem allitom (azt gondolom, hogy szempont az autonomiak felszamolasa, azt nem gondolom, hogy effektive tonkre akarjak tenni a magyar tudomanyos kutatast). azt allitom, hogy onellentmondasban vannak.

jan 2019.08.22. 17:05:04

Ezzel nyilván aligha mondok újat, de szerintem Orbánt egyetlen dolog motiválja, ez pedig a szerzés öröme: konkrétan azt a folyamatot élvezi, ahogy a pénzt, a hatalmat megszerzi. A megszerzett intézménnyel, alrendszerrel semmilyen további terve, szándéka nincsen.

OoOoOo 2019.08.22. 17:31:21

de ez az önellentmondás a sajátjuk. mindenben. mindent is mond, ha egyáltalán lehetséges, az ellenkezőjét pláne és persze ráadásul egy fideszes mindig igazat mond. palkovics egész magas szinten csinálta ezt az elmúlt másfél évben. volt minden.

(nem akarok nagyon okoskodni, de azért kicsit, ideteszem 2011ből
www.es.hu/cikk/2011-12-27/nadas-peter/a-dolgok-allasa.html
ez se nagyon változott.
"Orbán miniszterelnök ma olyan ember, aki azt állítja magáról, hogy ő még soha nem hazudott. Amivel elvileg mindenki ajkán elnéző mosolyt fakaszthatna. A kettős látás, a kettős beszéd historikus és szociális mértékegysége szerint, mindazzal, ami választóival oly mélyen, a cinkosság erejével összefűzi, ez azonban még igaz is. Helyesen ismeri fel a helyzetét. Nem az egyik véleménye igaz, és nem a másik, ezt jól tudják róla a választói, hanem együtt mind a kettő, akár együtt valamennyi.")

kemény keleti kommentelő 2019.08.22. 17:34:24

@jotunder: Ezt a legjobb százas kijelentést nyugodtan el lehet felejteni, mert az a rajongóknak szól.
A tudománytól Orbán személyes céljainak szolgálatát várják - minden forintnak lássuk a hasznát... -. Ez szól az érintetteknek.
Vagy a személyi kultuszát, vagy a hatalmi tébolyát, vagy a vagyongyarapodását kell szolgálni.
... mindenki ossza be magának, melyikben tud megszolgálni minden forintot, amit kap.

ijontichy 2019.08.22. 17:59:23

@poszt: Mondjuk, hogy roppant tudományos (és persze tiszteletreméltó ;-) ) módon kvaterka induljon "Mit akar Orbán a kutatástól és a felsőoktatástól?" címszóval? Big JT, szvsz. mindaddig, amíg képtelen vagy összehozni magadban azt a tudatállapotot, melyben ezek a kedvenc listáid (meg a hozzá kötődő grantok, publik, idézettségi mutatók és egyebek, ami - a matematika mellett - egészen jól érzékelhetően napi szinten uralja a gondolataidat) szimplán nulla közeli relevanciával bírnak (az élet szempontjából!), addig ilyen tkp. semmire se jó kérdéseket fogsz feltenni. Vitya számára csak egy objektum vagytok, amivel dolgozik. Sajnos kiszámítható és jól használható objektum :-( . Mindaz, ami számodra-számotokra prioritásos érték, számára nem az, tehát hibás a nézőpont, amiből ezt a tohuvabohut szemlélitek.

margitutca9 2019.08.22. 18:08:17

Fel lehet-e tornázni egy-két egyetem tudományos outputját a megfelelő szintre, ha hozzájuk csapják az MTA-tól elrabolt kutatóintézeteket?

Watchdog 2019.08.22. 18:36:14

@margitutca9: ... és összevonjuk a budapesti egyetemeket egy Budapesti Egyetemmé...

kemény keleti kommentelő 2019.08.22. 18:53:32

@Watchdog: Aminek Orbán ad egy új nevet, aztán keres neki egy új települést, ahová költözteti, aztán...
Ennek sosincs vége.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.08.22. 19:06:02

@felucca02: Csak az a bökkenő, hogy ez a "suta mélymagyar, a vidék peremének nyomorvilágából" van többségben a választásokon már 2006 ősze óta, szóval ők mutatják, hogy ki az átlagos magyar állampolgár...

@jotunder: Mit akarna Orbán? Pénzt vagy életet...

@vizilófia: Pontosabban Kecskeméten Matolcsy-Palkovics egyetem van, a városban már majdnem világhírű.

@margitutca9: Mondjuk betolják a Rendőrakadémia és Bakaképző alá? Van már rá precedens, lásd az Egernek adott OFI.

kemény keleti kommentelő 2019.08.22. 19:47:52

@margitutca9: És ha összeszámolják úgy, akkor mit sikerült elérni ? Egy napra megvan a címlapgyőzelem, hogy századikak lettünk. Akkor több pénze lesz Mészáros Lőrincnek ?

balmoral 2019.08.22. 20:09:50

Orbán egy miniszterelnök. Ez a legnagyobb önellentmondás. Minden további levezethető belőle.

margitutca9 2019.08.22. 20:21:06

@kemény keleti kommentelő: Nem, de lehet belőle hivatkozási alap, hogy lám világszínvonalú a felsőoktatásunk. Ez a magyarázat persze ellentmond Vincent első törvényének :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.08.22. 20:46:26

@margitutca9: valamennyit lehet hekkelni az adatokon, a szerbek pl. benyomták a legjobb egyetemüket az első ötszázba. elitfelsőoktatást pénzből és akaratból lehet építeni. egyiket sem látni. a legjobb száz projekt annyira távol van, hogy nem is érdemes róla beszélni. mondjuk nyilván függ ez az egész a listáktól, a TheTimesHigherEducation lista vagy a QS World sanszosabb, mint az ARWU, de ez az egész nyilván egy vicc. a lényeg az, hogy nem nagyon tudják, hogy miről beszélnek.

Külsős 2019.08.22. 20:54:31

Mondták többen előttem, csak a jegyzőkönyv kedvéért jegyzem meg én is, ugyan mit számít, hogy éppen mit háryjánoskodnak össze? Gátlástalan hazudozók üres beszéde mögött nem érdemes komoly szándékot keresni. Volt már itt 7%-os növekedés, 2030-ra utolérjük Ausztriát, teljes foglalkoztatás és még ki tudja mi minden. Egyetlen dolgot lehet nagyjából biztosra venni, a nagyotmondás azt hivatott elfedni, hogy valamire rá akarják tenni a kezüket (és mivel nem értenek semmihez, nagy valószínűséggel szét is fogják barmolni).

fortin2 2019.08.22. 21:12:02

@jotunder: Azért legyünk méltányosak: abba a hibába elég sok európai ország is beleesett korábban, hogy ezeket a rangsoroakt elkzdték a döbntéshozó nézegetni, mert a sajtó persze ráugrott az "eredményekre". Néhány ország kinőtte, a frusztráltabbja nem (oroszok, közép-ázsiaiak stb. pedig teljesen ráhajtottak). A ranking providerek szépen elkezdték alakítani a rangsoraikat, hogy minél többen legyenek elégedettebbek, így hamar lesz (már most is van) olyan ranking, ahol elsőszázas stb. egyetem lehet tőlünk. Arra konkrét számítésok léteznek, hogy mit jelentene egy-ergy akadémiai intézet ide-odacsatolása, enneka is zajlik a gondolása (az EL név sztem nem egészen véletlen.) Az értelmesebb rektorok már az első OVranking ötletroham idején viccelődtek azon, hogy minden maygar egyetemet össze lehetne vonni és azzal ugrunk is nagyot, a belgrádival végülis megcsinálták, egy-két évig tartott a hatás, már csúszik lentebb újra. Nálunk egy ELTE-Seemmelweis-ELKH fúzió lenne a használható az indikátor-számítások logikája miatt, csak az orvosarisztokraták vélhetően ezt meg tudják akadályozni (bár...).
A poszt eredeti kérdéséhez: OV és csapata természetesen nem akarja tönkretenni a magyar egyetemi világot (azt korábbi hatalmak sem akarták), csak egyrészt egy éppen meghaladóban levő tudománymenedzsment kép el bennük, másrészt lojálissá akarják tenni, harmadrészt elhitték Bokrosnak, Parraghnak és Demjánnak aóz egyetemellenes hülyeségeiket. Ja, hogy mindennek a maygar felsőoktatás nem kis részének a lezüllése lesz a következménye? De lesz egy-két felfejlesztett területe, abban boldogan élnek majd.

aritus 2019.08.22. 21:25:15

@jotunder: de effektíve tönkre teszik. Nem az számít mit akarnak (lopni), hanem az, hogy ténylegesen mit tesznek.

aritus 2019.08.22. 21:27:32

@balmoral: kösz, végre tudtam nevetni

vgab 2019.08.22. 22:33:59

"Teljes önellentmondásban van a magyar tudomány- és felsőoktatáspolitika. "

Nincs itt semmiféle ellentmondás. Orbán a (magyar vagy bármilyen) tudományt leszarja, a felsőoktatást szintén (ezt talán jól illusztrálja, hogy a felsőoktatásra szánt pénz mennyisége régóta kb. stagnál, csak éppen egyre több szir-szart kell produkálni ahhoz, hogy a korábbival azonos pénzt megkapja egy egyetem). Annyi fontos neki, hogy kontrollja legyen fölöttük, ezért kellenek a kancellárok, Lánczi, az MTA beszántása, stb. A Matolcsyéhoz hasonló hangzatos kijelentéseket nem a szokványos módon kell értelmezni (mintha pl. egy kolléga mondta volna), hanem propagandaként.

Az első százba kerülés mint cél különösen vicces, hiszen mint arra JT rámutatott, teljes lehetetlenség, de ha nem lenne az, akkor is értelmetlen lenne. Amúgy persze az ellenkező irányba haladunk, hiszen az előrejutáshoz rengeteg pénz, kellemes kutatói környezet, kisebb bürokrácia kéne.

heptakontanonaéder 2019.08.23. 00:10:16

Romlik a rövidtávú memória?
Ha valamivel kapcsolatban kétségeid merülnek föl, hogy mit is akarnak: LOPNI, vazze!

M. Péter 2019.08.23. 01:44:44

@jotunder: A focival is voltak ambíciózus tervek, most nem találom az végleges stratégiát, de a 2010-es vitaanyagban olyanok voltak, hogy mostanra már a világon a legjobb 30 között kellene lenni a válogatottnak, évenként két csapatnak is be kellene jutni a BL vagy EL csoportkörébe, és az egyiknek onnan is tovább kellene jutni, a NBI-ben az átlagos nézőszámnak 10000 körül kellene lenni.

Bogomil 2019.08.23. 08:38:50

@fortin2: Bár mellékszál, de Bokros emlékezetem szerint nem volt egyetemellenes; a magyar felsőoktatás túlzott széttagoltságát kifogásolta, ami a minőség rovására megy.

Külsős 2019.08.23. 08:59:50

@Bogomil:
Nem emlékszem már, hogy városi legenda-e, vagy tényleg volt egy ilyesmi szerencsétlen mondata a Bokros-csomag idején, hogy "Burundiban sincs felsőoktatás, oszt mégis megvannak". Egyébként egyetértek veled, Bokros szerintem sem volt egyetem- és főként nem minőségellenes, sőt.

_ef_ 2019.08.23. 10:27:44

@fortin2: A PBK szinte csak az orvosarisztokratákból áll. nem fekszenek be azok semminek se keresztbe, ha azt mondják nekik, hogy OV így akarja.
majd megmagyarázzák, hogy miért is lesz jó nekik, ahogy a kancellárnak is tapsoltak, amíg szűk nem lett a cipő. az elte meg romokban, nekik felüdülés bármi változás is történik.
a kutatóintézeteknek meg egy kancellárral tesznek be be, ha az eddigi önállóságukat elveszítik.

stefan75 2019.08.23. 10:43:30

Parragh az egyik előadásán elmagyarázta, hogy új dolgokat kell tanulni, ő pl. most megtanulta a Prezit. Aztán persze beégett, mert még a titkárnője által összerakott prezentációt sem volt képes kezelni. Egy perc kínos csend.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.08.23. 12:16:26

Önellentmondásban vannak...!!! eszem azt a csipkés kis lelkedet. :-DD Ki olvasgat bele a posztjaidba a vállad fölött?

vizilófia 2019.08.23. 16:33:47

Milyen önellentmondásról van szó? Az, hogy A-t is mondanak meg nem-A-t is, az nem önellentmondás. A fiam is azt mondta, hogy nem nősül, aztán nősült.

Flageolet 2019.08.23. 16:48:53

OV csak azt akarja, hogy minél több külföldi fizetős és minél kevesebb hazai állami ösztöndíjas hallgató legyen a magyar felsőoktatásban. Erről már elég sok helyen beszéltek, többek közt Rétvári "mostmegintmegvanajegygyűrűm" Bence is. Hát hogy nem lehet ezt megérteni? :-)

Bolygó Hollandi 2019.08.23. 16:54:05

@jotunder: Messze nem csak pénz kérdése. Ha jól látom, Tartu a legmagasabban rangsorolt k-európai egyetem. Feleannyi, harmadannyi helyezési számmal a különböző listákon mint az ELTE. Ismerős azt mondja, hogy az ELTE költségvetésének kb 2/3-ból. Egy 1.3 milliós országban.

fortin2 2019.08.23. 17:13:55

@Bogomil: de, az volt. Egyrészt butaságokat beszélt a széttagoltságról (a kis egyhézi fősikolákat is beleszámolta a "túlsokintézmény" közé), Burundihoz mréte a szüksége sráfordításokat, sokallotta az egyetemisták számát stb. Utőána Demján folytatta, majd Parragh végezte be. Egyetlen magyar politikus volt, aki nyilvánosan szembement velük 2008-ban: Orbán Viktor. Aztán biztos meggyőzték...

Brasi 2019.08.25. 08:14:52

@Flageolet: Erdemes megnezni a BME tenyek es adatok c. kiadvanyat. Cirka 20% visszaeses a magyar allampolgarsagu hallgatok szamaban 5 ev alatt.

Grrr 2019.08.25. 09:30:16

@Külsős: Úgy tudom, a HÖKOSZ szervezett 1995 márciusában tüntetést a Bokros-csomag ellen, különösképp a tandíj ellen. Ennek során a József Nádor-térre vonultak, Bokros pedig kiment a paprikás hangulatban levő diákok közé úgymond 'beszélgetni', persze a maga nagyképű módján, zsebre dugott kézzel, beszólogatva (hogy például a diákok egy csomag cigarettával kevesebbet szívjanak, és máris ki fogják tudni fizetni a tandíjat). Ekkor viccelődött azzal, hogy nem kell ennyi egyetem, "Burundiban például ...".

www.origo.hu/itthon/20121216-diaktuntetesek-1995ben-2006ban-es-2012ben.html

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.08.25. 12:43:17

@Grrr: Bokrosnak fogalma sem volt a felsőoktatásról, a doktríner liberális keménykedés szobra volt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.08.25. 19:26:03

@jotunder: He was the hero this country needed. :)

szakértőbb 2019.08.26. 00:38:48

Bocsánat, nem tudom, melyik poszthoz illik legjobban, de ide is beszúrom:

Ezt olvastátok?

vargagezairastortenesz.blogspot.com/2019/08/tisztelt-dr.html

Szerintem szenzációs! :-)

Flageolet 2019.08.26. 07:59:11

@Brasi: Köszönöm az infót, meg fogom keresni a linket.

Wolff 2019.08.26. 09:36:43

@szakértőbb: Amikor a holdkórosok szembesülnek vele, hogy vannak még nagyobb holdkórosok...

Grrr 2019.08.26. 10:37:55

@jotunder: Persze, én is így gondolom.

Grrr 2019.08.26. 10:59:07

@szakértőbb: Nagyon jó. :) A tudományos konszenzusról írtak is eléggé sántítanak: Giordano Bruno-t nem tudományos hipotézisei miatt égették meg, hanem nagyon súlyos és teljesen nyílt eretneksége miatt (kozmológiai tézisei amúgy egy picit hitkérdések voltak, hiszen nem tudhatta azokat az akkoriban még nem igazán létező tudományos módszerrel igazolni). Érdekességképpen - a tudományos konszenzusról további kérdéseket vet fel már a Bruno által elismert kopernikuszi heliocentrikus modell is. Kopernikusz gyengébb csillagász volt, mint a profi Tycho Brahe, aki ugyan elismerte a modell eleganciáját, de nagyon is értelmes, 'tudományos' ellenfelvetések alapján vetett el.

Unortodox Mekkmester 2019.08.26. 13:21:28

Ezzel a fajta marketinges szemlélettel az amerikai iparban is találkoztam már. Elolvasta, hogy a konkurrens cég miket állít magáról. Az ő szoftverük egyszerre 250millió strandpapucs egyedi teleszögelését tudja megtervezni jancsiszögekkel, a miénk viszont csak 100milliót. Meg is kaptuk az ütemtervet, hogy 2 hónap múlva 200millió, 4 hónap múlva 300, fél év múlva már 500 milliót fogunk tudni. Az, hogy ehhez a 10 év alatt megírt összes kódot újra kell gondolni és írni, nem érdekelte, ő már beblöffölte, hogy ezt tudjuk, és ő nem hajlandó technikai részletettel foglalkozni.
Miért ne lehetne egyetemi rangsorokra is hasonló voluntarista célokat kitűzni? 2020-ra két egyetemünk lesz az első 100-ban. 2022-re négy, ebből egy az első 50-ben. 2024-re három lesz az első 50-ben és még három az első 100-ban. Mert én úgy akarom, és nem érdekelnek a feljesztők sirámai.

velőtanya 2019.08.26. 15:08:19

@Unortodox Mekkmester: Nem tudom, mennyire közismert itt a vincenten, de 2011-ben a labdarúgás vonatkozásában mindenféle konkrét célokat tűzött ki a ner egy ún. "stratégia" keretében:
g7.hu/kozelet/20190424/a-fidesz-lemodellezte-a-szocializmus-legnagyobb-hibait-a-magyar-fociban-es-elbukott/
Na most ezek a célok realistábbnak tűntek akkor, mint a top100 egyetem most, továbbá ez ugyebár TÉNYLEG fontos Orbánnak (szemben a felsőoktatással), plusz tényleg iszonyatos pénzeket öntöttek bele. Az eredmény pedig:
"Az eredményesség területén azonban semmilyen előrelépés nem történt, sőt, a fejlődést mérő mutatók többségében rosszabbul állunk, mint 2010-ben. A férfi felnőtt labdarúgás területén az MLSZ azt várta, hogy
mostanra Magyarország tartósan a 30 legjobb csapat között lesz a FIFA világranglistáján, Európában a FIFA és az UEFA rangsorában is bekerülünk a top húszba
- a válogatott 2020-ig legalább két világversenyre kijut, klubcsapataink közül pedig évente kettő csoportmeccseket játszik a nemzetközi tornákon, és egy megéri a tavaszt, azaz a rájátszásba is bejut.
Ezek közül hatalmas szerencsével a két világverseny összejöhet, hiszen 2016-ban szerepeltünk az Európa-bajnokságon, és elvileg még a 2020-as EB-n is ott lehetünk. Az összes többi azonban nagyon messze van a valóságtól."
(Hozzáteszem: a "két világverseny" hatalmas szerencsével is is csak azért jöhet _esetleg_ össze, mert közben folyamatosan hígítják az EB-k mezőnyét - lassan több résztvevő, mint ország - a vb-kijutástól reménytelen távolságra vagyunk)

Brasi 2019.08.26. 19:22:17

@Flageolet: www.bme.hu/tenyek-es-adatok-a-bme-rol

Kivancsi lennek hogy neznek ki a szamok mondjuk az elte ttk-n

vizilófia 2019.08.27. 09:53:43

A "voluntarizmusról" jut eszembe: az MTA az új törvény szerint most vasárnaptól már nem munkáltatója az intézetekben dolgozóknak. Van bárkinek bármilyen információja, hogy az intézeti kutatók munkavállalói státusza ténylegesen mi lesz hétfőtől?

Brasi 2019.08.27. 17:11:20

@vizilófia: negativ. Valoszinuleg utolag akarjak lepapirozni. Viszont belengettek, hogy szeptemberben megkapjuk az elmaradt kafeteriat.

Flageolet 2019.08.27. 17:57:45

@vizilófia: Igen, annyi jött, idézem, hogy "A törvénymódosítás a kutatóhelyek jogalanyiságát, jogát és kötelezettségét, a köztestületi költségvetési szerv által foglalkoztatott közalkalmazottak közalkalmazotti jogviszonyát nem érinti. A kutatóintézetek tehát továbbra is költségvetési szervként működnek tovább az ELKH Titkárság irányítása és alapítói joggyakorlása mellett." ill. "A KFItv. módosításával nem történt jogutódlás, vagy az Áht. szerinti átalakulás. A kutatóközpont, mint munkáltató által foglalkoztatott közalkalmazottak közalkalmazotti jogviszonyában nem történik változás. A kutatóközponttal szerződésben álló közalkalmazottakkal a szerződéseket módosítani tehát nem szükséges. A kutatóközpont vezető állású tisztviselőinek megbízását sem érinti a változás."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.08.27. 19:44:15

@Flageolet: Istenem, Bizonyosemberlegó nem jól tudta. Próbálta jól tudni, de nem sikerült. Lovász most fordult az alkotmánybírósághoz. Három és fél, négy év múlva Stumpf István külonvéleményével meg fogják állapítani, hogy nincs itt semmi látnivaló. A CEU ügyben egyszerűen széttárták a kezüket, lehet, hogy most is tárni fognak.

Flageolet 2019.08.27. 20:13:40

@jotunder: A CEU ügyben "csak" nem csinálnak semmit, ha jól tudom, tehát még a kézszéttárás sem történt meg, és négy év múlva talán már Stumpf sem lesz ott.
Lovász ennyivel még tartozott azoknak, akiket jóhiszeműségből, de frankón behintáztatott - ha már a drága ellenzék csak pofázott (index.hu/belfold/2019/07/08/alkotmanybirosaghoz_fordul_az_ellenzek_az_mta-torveny_miatt/).

dvhr 2019.08.29. 09:24:08

@dvhr: Pedig micsoda amici curiae inditvanyok lettek bekuldve: http://public.mkab.hu/dev/dontesek.nsf/0/af27b40ba3b0b821c1258109003f9b19/$FILE/II_1036_5_2017_%C3%A1ll%C3%A1sfoglal%C3%A1s.002.pdf/II_1036_5_2017_%C3%A1ll%C3%A1sfoglal%C3%A1s.pdf
mta.hu/data/dokumentumok/ix_osztaly/2017.5.3.%20Amicus%20curiae.pdf

Flageolet 2019.08.29. 12:40:11

@dvhr: Próbálnám meg én azt mondani a főnökömnek, hogy sorry, ezt a melót pár évre félreteszem...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.08.29. 13:38:52

@Flageolet: a szabaly az, hogy az europai birosag dontese az iranyado. tehat mondhatjak azt, hogy megvarjak a dontest. igenam, de ha ok alaptorvenyellenesnek nyilvanitanak a Lex CEU-t, akkor az europai birosag dontese teljesen irrelevans lenne, mert ok nem foglalkoznak azzal, hogy a magyar alaptorvennyel mi a helyzet.

Flageolet 2019.08.29. 15:55:22

@jotunder: Értem, tehát Heller, J. irányadó műve a szituáció pontos leírása...

dvhr 2019.09.03. 07:39:24

@Flageolet: Mondhatni eppen a fonok mondta, hogy tegyek felre nehany evre az ugyet.