Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbán harca a tehetség ellen (aprómegjegyzésposztsem)

2019.07.13. 11:47 | jotunder | 111 komment

 

       Bevezetés. Tárgyalás. Befejezés.

       Az Orbán-mentes rész. A csoport fogalmát nem tudom elmagyarázni egy Vincent-posztban.  Van azonban egy csoport, amelyet mindenki ismer és ez az egész számok csoportja. Az egész számokra gondolhatunk úgy, mint egy gráfra. A három a kettővel és a néggyel van összekötve, a nulla az eggyel és a mínusz eggyel, a mínusz hatvanhárom a mínusz hatvankettővel és a mínusz hatvannéggyel. Egy mindkét irányban végtelen út képe rajzolódik ki, amikor az egész számokra gondolunk. Ezt az utat pedig kiszínezhetjük két színnel úgy, hogy mindenki színe különbözzön a szomszédja színétől. A páros számok pirosak lesznek, a páratlanok pedig kékek.

     A dinamikus rendszerek elmélete arról szól, hogy valaki megmozgatja egy tér pontjait és megpróbálja megérteni, hogy mi történik. A legegyszerűbb eset az, ha valaki elforgatja a kört valamilyen fix szöggel. Tegyük fel, hogy ez a szög nem a háromszázhatvan fok valamilyen tört része, azaz ha egy pontot elforgatjuk, majd az elforgatott pontot még tovább forgatjuk és így tovább, akkor sohasem fogunk visszaérni az eredeti pontba. Ilyenkor is keletkeznek gráfok, minden X pontot összeköthetjük azzal a ponttal ahová elforgatjuk és azzal a ponttal, akiből az X pontba juthatunk elforgatással. Így nagyon sok végtelen utat látunk. Természetesen megtehetjük azt, hogy minden utat külön-külön kiszínezünk két színnel, mint azt fent tettük, de ezt nem tehetjük meg úgy, hogy a piros pontok halmaza a körön valamilyen emberi nyelven nagyjából értelmesen leírható részhalmaz legyen. Halmazelméleti szempontból létezik ilyen színezés, de "analitikus" szempontból nem. 

   Az elmúlt években lett igazán divatos az a terület, ami arról szól, hogy a csoportok (azért az egész számoknál vannak komplikáltabb csoportok ) geometrikus struktúráit mikor fedezhetjük fel akkor, amikor a csoportok valamiféle dinamikát létesítenek tereken. A szép kérdések egy része már lassan negyvenéves, de a válaszok csak mostanában kezdenek megszületni. 

  Tegnap délelőtt egy konferencián láttam egy részleges választ az egyik ilyen klasszikus kérdésre, az első exponenciális növekedésű csoportosztályt, amelyiknek a szép hatásait "darabokra lehet vágni". Én ezen elég sokat gondolkoztam, és ezért tudom igazán értékelni, hogy négy, harmincas éveiben járó amerikai fiatal ezt a konstrukciót tényleg megcsinálta. Borzasztóan tehetséges srácokról van szó, nem ez az első nagy dobásuk (nemrég az egyikük csinálta meg egy másik amerikai fiatallal a Laczkovich Miklós híres Tarski-körnégyszögesítési tételét "Borel" módon, amiről effektíve azt gondolták, hogy lehetetlen). 

  Most jön Orbán.  Már korábban írtam az  egyik orbánista pitbull  "érdekes" doktori disszertációjáról, amelyről most egy másik orbánista pitbull írt méltatást.    Orbán pitbulljai eszmetörténésznek vagy politikafilozófusnak képzelik magukat, és pontosan annyira tehetségtelenek, mint amennyire ezek a fiúk ott a konferencián tehetségesek. Van egy súlyos hiba, amit az én drága magyar népem gyakran elkövet. Azt hiszik, hogy itt a különbség nagyjából a Lionel Messi és a Dzsudzsák Balázs futballtudása közötti különbséghez hasonlít. A valóságban azonban Lionel Messi és az Orbán Viktor futballtudása közötti különbségről van szó. Miközben Palkovics kutyái fogják  felmérni azt, hogy Erdős Pál íróasztala megfelelően mutat-e majd Orbán Ráhel nappalijában, Bolyai és Neumann örökségét tapossa el pár félőrült fasiszta, a rezsim földtehetségtelen lojálkákat nevez ki az új magyar értelmiségi csúcselitbe. Ők lesznek majd az új Szegfű és Hóman, Engel Pál és Ránki György, mitomén.

  Nem lesznek. Egyszerűen csak nem. 

       

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8214942844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wulfer 2019.07.13. 19:04:24

@HANO:
Ausztria oktatásért és kutatásért felelős minisztere. . .
. . .oktatásért . . .felelős . . . minisztere.
Ízlelgessük ezeket a szavakat.

Pista Sagemono 2019.07.13. 21:01:42

Oktatási és Kulturális minisztérium ????
az mi, ez mi,................ emm mi?

komment1 2019.07.13. 21:28:56

@wulfer: Azért most már a magyar értelmiségnek éppen ideje lenne elgondolkodnia azon, hogy például egy ilyen ember, mint Palkovics, hogy a fenében lehet az Akadémia rendes tagja. Pálinkás nemrég valami olyasmit nyilatkozott róla, hogy egy üzemmérnök, nem tudós.
Szóval ez a fazon rendes tag, míg például Kákosy László anno csak levelező tagságig vitte idős korára, holott az ő nemzetközi idézettsége és elismertsége akkora volt, aminek a legtöbb magyar bölcsész/társadalomtudós soha a nyomába nem érhet. Sőt, annak idején Glatz volt az akadémia elnöke, könyörgöm, aki egy hiper tripla nulla volt Kákosyhoz képest - de nyilván jó hatalomtechnikus, ahhoz bezzeg értett. Stb, stb. és így folytathatnánk a sort, mindenki tudja, akinek volt köze a magyar akadémiai szférához.
Szóval szvsz Orbánék rombolása nem valami hirtelen semmiből jött rákfene, nem valami új betegség, hanem csak a végső stádiuma egy sokkal mélyebb rothadásnak. És ha ezzel nem néz szembe elsősorban a magyar értelmiség, másodsorban az egész ország, akkor szvsz meg is érdemli a sorsát.

ijontichy 2019.07.13. 22:02:45

@wulfer: Off Még mindig meg tudok lepődni, mennyire nem tudják emberek dekódolni a smiley-kat :-( On

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2019.07.14. 01:31:28

Eszmetörténész hogy egyem a kis szivét. Nincs is olyan már úgy 1936 óta.
Aki nem olvasta volna a kisérő lezseren cigizős interjút:

VLB: Friedrich August von Hayek, Hannah Arendt, Eric Voegelin, Leo Strauss?
MG: Michel Foucault.

VLB: A közép- és kelet-európai jobb- és baloldali totalitárius pusztítás előli menekvésük és emigrációban való alkotásaik a befogadó liberális demokráciákat kritizálják a megélt üldöztetés egyedi nézőpontot a haladó politika bírálatában mégis a liberális demokrácia?
MG: Például Voegelin. Persze kivételek, lásd Molnár Tamást.

VLB: És a többiek?
MG: Arendt, Strauss és Voegelin. Strauss bírálta Heideggert. Részben ami más volt, másrészt, részben már az emigráció előtt is beilleszthető.

VLB: „Objektív igazságértelmezéssel" gendervitában objektív igazság?
MG: Hayeknél és Polányinál ugyan, de például az értelmiség vagy a kommunista párt központi bizottsága. Gondoljunk a Rawls farzsebéből kinövő modern liberalizmusra.

VLB: Nincs objektív valóság?
MG: Genderkérdésre.

VLB: Publicisztikájában magyar államot határvédelem vagy szociálpolitika társadalom-mérnökösködés?
MG: Én viszont felhívnám a figyelmet, hogy sem Hayek, sem Ludwig von Mises, sem pedig Polányi Mihály. Arendt, Strauss és Voegelin a totális kényszermentesség óvodás utópizmus.

VLB: Elitisták kritikusak a tömegdemokráciával szemben populizmus.
MG: Arendt görög polisz aufklérista diktatúra demofil, vagyis inkább ethnofil.

VLB: „Nemzeti vezér" romantikus-individualista reneszánsza populista személyi kultuszt?
MG: Hitler. Polányi. Donald Trump? Nekem nem úgy tűnik de Straussnak is Winston Churchill Charles de Gaulle Franco Salazar. Balliberális.

VLB: Hayekkel próbálják agyonütni a jobboldali értelmiségieket?
MG: Tocqueville. A csőcselék lehet politikai kisebbség is.

VLB: Miképp fér össze a többség kritikája a populizmussal?
MG: A józan ész egyszerű emberek liberális elit. Kolnai Aurél.

VLB: Vicceskedő, beszólogatós?. Békés Márton?
MG: South Park bármilyen akadémiai értekezésnél többet ért el. Milo Yiannopoulos.

borzzz 2019.07.14. 03:03:45

@Miki Telepi: Name and cliché dropping.

De a kedvencem a magyar South Park. Mennyire kell kényszervaknak, öncsalónak lenni ahhoz, hogy itt és most, akár csak vágyálomként erről fantáziáljon? Nyilván az M1 gyártaná, a Kásler-Fekete Péter kulturális rezsim égisze alatt, Szakács Árpád értő irányítása mellett.

wulfer 2019.07.14. 09:22:00

@komment1:
Biztosra veszem, itt a Vincenten volt ez már elemezve.
Nincs min elgondolkodnia a magyar értelmiségnek, mert ilyen itt nincs. Értelmiségiek vannak, atomizálódva, jobb esetben kikristályosodott kisebb csoportokban.
Nincs értelmiségi kaszt, amelyik őrködik, és a hatalmi játékokkal szemben egységesen felemeli a szavát, tömegformáló ereje végképpen nincs.
Az elmúlt száz évben össze sem számolom mennyi rendszerváltás volt és ez mind elitvesztéssel járt. Ez pedig iszonyatos értékvesztéssel járt minden esetben.
A hatalom minden egyes rezsimben kivégezte az ún. értelmiséget, talán 90-től lett volna valami esély ezt kialakítani, - ahogy az NSzK-ban történt a második világháború iszonyata után. De ehhez kellett egy Adenauer is, valamint az elszámolás a rettenettel, amit okoztak. Tényezőket említek csupán, amiből még lenne ezer, - amiért itt értelmiség nincs.
Most pedig szabályos üldözés van Orbánék részéről. Azokat irtják legjobban ezek az országrontók, akik életképesebben tudnák tovább vinni a nemes szellemi örökítőjegyeket a jövőbe.
Az MTA-val legutóbb történt gyalázat mögött is értelmiségi csoportok vannak, legfeljebb már régen nem a társadalom számára jó értelemben vett értelmiségiek.
Megadják a hatalomnak . . .

wulfer 2019.07.14. 09:26:57

@ijontichy:
Ne viccelj, értettem, értékeltem is, olvaslak, - meglehetősen modortalannak is tűnt még előttem is a válaszom.
Leginkább a híreknek szólt az a mondat, amik aznap eljutottak hozzám, mert azok tényleg egy agybaj.

kemény keleti kommentelő 2019.07.14. 09:38:20

@Miki Telepi:
Ezt hívják mifelénk csajozós dumának.

vizilófia 2019.07.14. 10:36:25

@wulfer: Tudnál egy kicsit konkrétabb lenni? Persze nem nevekre gondolok, hanem jelenségekre. Az én környezetemben csak dermedtség, tanácstalanság, kivárás van.

wulfer 2019.07.14. 10:55:35

@vizilófia:
A közvetlen közelemben lévő, NER-be kötött, - az egyetemeink között az első - politikai tisztje, kedvezményesen, kvázi "okosba" intézhető doktorikkal házal. Akadémiai státuszokkal spékelve, vagy csak anélkül.
Nyilvánvalóan egyedtől függő a kettő csatolhatósága, - ez persze nem enyhíti az ajánlatok galádságát, - főként mert az is teljesen egyértelműen kinyilatkoztatott, hogy minden korábbi teljesítménytől független a mutatvány. Ettől olyan bravúros, én meg nem térek azóta magamhoz.

fadrusz 2019.07.14. 11:33:50

@wulfer: Láttam ilyet már korábban is, csak annyi volt a különbség ehhez képest, hogy akkor ezt így nem merték kimondani, hanem inkább elbábozták valahogy. Ld. még @komment1: nem ma kezdődött.

vizilófia 2019.07.14. 12:16:40

@kemény keleti kommentelő: Mi az összefüggés a nézőszám és a bukás között?(kérdezi D.Gy. az Újszínházból)

vizilófia 2019.07.14. 12:43:05

@fadrusz: Itt is olvashattunk bizonyos M.G. egy évvel ezelőtti doktori védéséről, s a doktori bizottság gondos megválogatásáról. Szóval, ez a jelenség tényleg nem új.

Félő, hogy a (rég ismert) újak még majd most jönnek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.07.14. 13:06:36

@kemény keleti kommentelő: az ő hazája magyarország, OK? egy magyarról van szó, aki beregszászon élt. és nem küldheted vissza ukrajnába. legalábbis nem a vincenten.

DarthVader 2019.07.14. 13:25:41

@jotunder: akkor csak a picsába menjen. Szakmai kvalitásait nem tudom megitélni, de amikor dönteni kellett a kinevezéséről, ő is tagja volt a grémiumnak, amelyik döntött. És nem állt fel, hogy akkor én most ebből kilépek, hozzátok meg a döntést nélkülem. Ugyhogy csak emiatt elmehet oda.

kemény keleti kommentelő 2019.07.14. 13:57:47

@jotunder: Vidnyánszki elküldte innen a sikeres színházigazgatókat, aztán egy szart csinált, amire nincs ember, aki megnézné.
Ezt hívják csúfos bukásnak.
Ideje lenne szembenézni vele, hogy a beregszászi származás nem tölti meg a nézőteret.

ijontichy 2019.07.14. 14:22:43

@DarthVader: vidróczky (sic!) szaralak, mert nyalintott. Kész. A többi tevékenysége innentől - Mo. szempontjából nézve -lényegtelen. Csakúgy, mint a nemzetközileg is jegyzett alkotmányjogászé, atomfizikusé, agykutatóé, matematikusé, jogász-politológusé, fékmérnöké... stb. Talán, ha a "baromfiudvar" népéből az egzisztenciálisan nem függő nem nyalintók idejében felállnak a morális hordójukra (amit a nem nyalintás ténye alapból biztosít számukra), és lenéznek ezekre pont úgy, ahogy kell (ti. egy darab szarra), kevesebben vesznek oda az állampárt pöcegödrében. Persze vidnyánszkyból (& al.) - ha megéri(k) - bőven lehet még partizán, "aki belülről bomlasztott és mérsékelni igyekezett a károkat". A nem nyalintók zöme pedig ezt majd - mert ez a kényelmesebb - el is nézik neki (meg a hasonszőrűeknek). Önbecsülés nulla, saját szakmai tevéknység leértékelése rulez, üzenet a társadalomnak dícséretes :-(. Magyarország, én így szeretlek :-/.
(ja igen! Deal! Vidnyánszky (& al.) elmehet a picsába. Mo-on, vagy Ukrajnában, az mindegy. Szvsz. egyik sem az ő "hazája", de mégcsak nem is "otthona" ;-). )

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.07.14. 15:15:29

@DarthVader: picsaba kuldheti, ukrajnaba nem. ez a foszabaly.

fadrusz 2019.07.14. 15:27:06

@vizilófia:
Nevezett M.G. védése és a doktori bizottság megválogatása szerintem inkább a következmények mint az okok közé tartozik.

Arra akartam utalni, hogy az egyetemi közösségek vagy azok bizonyos tagjai önérdekből (és a politikától teljesen függetlenül) már régen korrumpálódtak és lebontották vagy eljelentéktelenítették azokat a követelményeket, amik gátat szabhattak volna az ilyen jelenségeknek (egyértelműbben: már régóta menetrendszerűen osztogatnak megbundázott doktori fokozatokat a klientúraépítés jegyében, stb.). Ezért utaltam @komment1: hozzászólására, amiben a régóta tartó rothadásról ír. Ezt egyébként a saját tapasztalataim is alátámasztják: két-három hazai egyetemet ismerek közelebbről, illetve egy közös projekten keresztül egy MTA-intézetet, és mindegyikük esetében elterjedt az ilyen jellegű gyakorlat, illetve más, hasonlóan korrupt tevékenységek is.

Tévedés tehát azt gondolni, hogy a M.G.-jelenség arról szól, hogy a politika erőszakot tesz a tudományon. Mire M.G. megérkezett, már nem is volt érdemi ellenállás, mert annak a lehetőségét az érintettek a korrupt viselkedésükkel már jóval korábban felszámolták (még rosszabb, hogy talán már igényük sem volt az ellenállásra).

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.07.14. 15:41:02

@kemény keleti kommentelő: en mostanaban joval kevesebbet jarok a nemzetibe mint regen, de valoszinuleg meg igy is sokkal tobbszor, mint egy atlagos budapesti.
erdemes megnezni a 2019-2020-as evadot. doiasvili rendez tartuffe-ot, a norveg-sved eirik stubo, aki a stockholmi elitszinhaz igazgatoja medeiat, lesz egy vihar, plusz vidnyanszky megrendezi okolvivasintenziv modon a rocco es fivereit. ez normalis esetben telthaz. de... itt nincs normalis eset. a budapesti szinhazjaro kozonseg nem bocsatott meg vidnyanszkynak, es szerintem a tarsulat is lehetne kicsit erosebb. en azt gondolom, hogy trill zsolt nagyon jo szinesz, de azert nem annyira ismert pesten, hogy elvigyen ennyi eloadast ferfi sztarszineszkent. udvaros jatszik, nagy mari is, de nagyon eros fiatalok szerintem nincsenek. ez kurvara nem politikai kerdes. a politikai szarsagoknak nincs igazan koze a nemzeti repertoarjahoz es sikeressegehez.

balmoral 2019.07.14. 16:01:55

Hóman? Pekár Gyula!

Poor Yorick 2019.07.14. 16:45:33

@jotunder:

Erre aztán tódulni fognak:

"TIZENHÁROM ALMAFA (Munkacím)
Trianoni utótörténet Wass Albert szövegei, valamint korabeli dokumentumszövegek alapján
A korabeli dokumentumok, levéltári adatok, valamint Wass Albert Tizenhárom almafa című regényének alapján írt szövegkönyv, mint hivatkozási alap szolgál itt egy olyan előadás színreviteléhez, melynek célja egy „nagy világrendben” állhatatosan tovább élő kis nép harcának és életre ítéltségének a bemutatása."

fortin2 2019.07.14. 16:50:10

@jotunder: És emlékezzünk a bizottságra stb. Az ELTE ÁJK szégyene az.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.07.14. 16:57:56

@fortin2: Ami ebbol most igy lejon, az szegyenteljes. Ezt a doktorit meg en is meg tudtam volna irni. Ezek tenyleg a legsotetebb karrieristak.

kemény keleti kommentelő 2019.07.14. 17:00:15

@jotunder: Én biztos kisebb szinházjáró vagyok nálad. Mégis azt hiszem, hogy ezt az erőszakot, amit Orbán és Vidnyánszki a Nemzetivel elkövettek, igazolni kellene valami nagyon sikeres működéssel.
Ha pedig a közönség nem kíváncsi rájuk, akkor ez bukás.
Hogy a színészek az oka, vagy a rendezés, a darabok, az végülis mindegy. Elfoglalni az ország legnagyobb kőszínházát és üres házak mellett felnyalni a milliárdokat,
az a tehetségtelenség erőszakos tolakodása. Azért írtam be ide.
Mondjuk a repertoáron a Vígszinháznál basztam fel az agyam, mert a Mágnás Miskát már mégiscsak túlzásnak találom, még ha a vígről van is szó.
De ezt inkább csak kérdezem, mert régebben nagy víg járó voltál, hogy ez biztos, hogy nem gagyi ?

kemény keleti kommentelő 2019.07.14. 17:11:34

@Poor Yorick:
Hát, szóval igen. Valami gond van ezzel a repertoárral. Liliomfi, Fedák Sári, János Vitéz, meg a sok szárnyas istenverése. Mondanám, hogy milyen, de nem is tudom.

nemzetiszinhaz.hu/repertoar

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.07.14. 17:18:46

@Poor Yorick: www.wassalbert.eu/wasalbert/muvei/regenyek/teljes/Tizenharom_almafa.pdf

beleolvastam. eleg fura szoveg, de legalabb nem valamilyen antiszemita baromsag. ez nem feltetlenul veszes a trianon evfordulon. nem ez a legrosszabb, ami tortenhet, az biztos.

kemény keleti kommentelő 2019.07.14. 17:23:13

Gagyi, az a baj. Én nem vagyok egy vájtfülű, de ezzel inkább haknizni kéne körbe a Balcsin például a túristaanyáknak.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2019.07.14. 17:48:00

@jotunder: Nem én fogalmaztam meg, de magaménak érzem: " Wass Albert irodalmi életművét nem a szerző politikai beállítódása teszi közepes színvonalú kóklersággá. Az írásai saját jogukon is egy rossz Tamási Áron epigon munkái."

Emlékszem, itt is előkerült anno Csurka Hatodik koporsója, ami a szerzőt illető minden háttérismeret nélkül, önmagában is borzalmasan rossz volt. W.A. an bloc ugyanez, csak kevésbé éles, inkább tompa fájdalmat okoz.

wulfer 2019.07.14. 18:40:39

@fadrusz:
Láttam már egy-s mást, de az hogy külsősnek - értsd még az egyetemek közelében sincs, de még inkább és főképpen az akadémiától távol, - na ilyeneknek, - többeknek - kínálják be a szent célt, az azért mindennek az alja. Az Ecserin vett diplomák szintjére kerül le az értéke.

heptakontanonaéder 2019.07.14. 23:07:49

"...Harkakötöny-alsón világhírű..."
Ez a bon mot nem születhetett és nem is értelmezhető szerencsésebb csillagzat alatt.
Véletlen?

Flageolet 2019.07.15. 00:24:05

@komment1: Erről elég sok szó volt korábban. Röviden: jókor volt jó helyen, a műszaki osztály eleve sokkal kisebb, mint mondjuk a biológia vagy a kémia, mégis nagyságrendileg azonos számú akadémikust ad évente, Palkó "nem hazudok, csak megváltozott a véleményem" László a pár tucat publikációjával és néhány szabadalmával kiemelkedett, és ne feledjük, nem mindig volt ilyen mocskos. Azóta sok víz lefolyt a WC-n, második, sokkal fiatalabb feleség (bezzeg ezért Gyúúúúcsányt leköpjük, csakazé'), a PPP (pénz, prosti, pozíció) hármasból a fiatal feleség indokolatlanná teszi a középsőt, és már csak a harmadik hiányzott.
Van az a pénz, amiért sz*rt csinál a szájából. A németek is vissza fogják venni, 600 milliárdos magyar vevő (nepszava.hu/3042851_talpig-tankban-magyarorszag-vette-a-legtobb-fegyvert-a-nemetektol) minisztere azt csinál, amit akar.
Ennyike.

fuhur 2019.07.15. 13:56:02

@jotunder: Senki nem küldte el az országból, csak haza. Nyilván vagy egy olcsón bérelt ingatlanja a várban, vagy a Ferencvárosban ingyenes parkolással. Oda húzzon haza, ahol lakik és szálljon le a Nemzeti színházról.

fuhur 2019.07.15. 14:03:45

@fadrusz: Én nem nagyon értek a doktori vizsgákhoz, de nem feledjétek, hogy ebben az országban schmitt pál is doktor lehetett. Sőt még elnök is. Szerintem ez mindent elmond a színvonalról, meg a doktori vizsgákról. Meg arról is, hogy a probléma nem új keletű.

fuhur 2019.07.15. 14:17:50

@kemény keleti kommentelő:

Ne már!!
Ember tragédiája, csíksomlyói passió, Csongor és Tünde, János vitéz, Egri csillagok.

Ennél közhelyesebb repertoárt direkt sem lehetne összerakni a Nemzetinek. Talán még egy Kőszívű ember fiait lehetne bele erőltetni.

Gyász.

fuhur 2019.07.15. 14:31:47

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi:

Egy nyugati határszélen lévő faluban sétálgattam és a harangláb mellett a hirdetőtáblán volt egy vers. Ilyen fűzfapoétának tűnt valami ilyesmi:
A mi falunk nagyon szép/virít felette az ég
stb.

Mondom magamban milyen kedves, hogy egy helyi Mari néni versel a falu szépségéről hát aranyos.

Aztán nézem alatta a szerző Wass Albert. Püff neki. Ez az új kurzus legjhájpoltabb költője. Faszkivan.

kemény keleti kommentelő 2019.07.15. 15:18:24

@fuhur: Ez kérlek az elnyomott nemzeti kultúrfölény, amit az idegenszívű lipsik a fővárosi közönség elől eddig eltitkoltak.

vizilófia 2019.07.15. 15:23:57

@fuhur: S. P. még ún. "kisdoktor" volt, nem vett részt PhD-képzésen és vizsgán. Azért a PhD-nál odaírják, h. melyik egyetem adta ki, s ez némi önmérsékletre inti a bizottságokat.

velőtanya 2019.07.15. 16:28:52

@fuhur: Kicsi kunyhó, szerető sziv, Messze égbolt, tiszta, kék -
Fulladjon meg Ady Endre, Lehetőleg máma még.

velőtanya 2019.07.15. 16:37:52

@Flageolet: A német fegyvervásárlásról szóló cikknél értettem meg én is végleg, hogy az értékeire oly kényes Néppárt fanfárszó mellett fogja visszavenni Orbánékat - miután a frakció már most is szájba szarta az európai értékeket Deutsch vagy Hidvégi jelölésével (az hogy hova jelölték őket, még egy extra cinikus gesztus). Arra azért kíváncsi leszek, hogy a Három Szenilissel végigjátszatják-e a mókát, személyesen is megalázva őket a tavaszi packázásért (meg eleve hogy előre meg lesz írva az ítélet), vagy csak simán tulkot vágnak, és hagyják Orbánt előadni, hogy miután a Néppárt alázatosan bocsánatot kért tőle, és mindenben önkritikát gyakorolva átvette az álláspontját, hajlandó visszatérni.

velőtanya 2019.07.15. 16:42:29

@velőtanya: Értelemzavaró rossz helyen van az egyik zárójel, helyesen:
"...személyesen is megalázva őket (a tavaszi packázásért, meg eleve hogy előre meg lesz írva az ítélet)"

Flageolet 2019.07.15. 17:09:38

@velőtanya: Van az a pénz. Még a szamuráj-kódex Japánnak is (hvg.hu/vilag/20190714_Japan_atvert_mindekit_eveken_at_tiltott_arut_szallitott_EszakKoreaba). A németeknek meg pláne, hadd ne hozzak példákat a XX. század közepéről.

mafi mushkila 2019.07.15. 17:31:01

@heptakontanonaéder:
Mmmm, de azért van ilyen, ez pl nem is rossz egyáltalán:
www.youtube.com/watch?v=6KlfncxtJf8&list=OLAK5uy_nTqwSvlkrPNbP2T1ufyEuonPy6ua0t28I

Van még kávézó, söröző... Tréfálkoznak ezzel lazán, csak mi tudjuk, hogy milyen komoly :) De azért ismerik a jelenséget...

Dárnok 2019.07.15. 20:21:45

@velőtanya: És mégis mindig reménykedünk. Latolgatunk, fontolgatunk, mérlegelünk.
Nm lehet, hogy mi vagyunk a hülyék, és a megadják a tiszta fejűek?

wulfer 2019.07.15. 20:38:39

@Dárnok:
Nem ők a tiszta fejűek, viszont régóta egészen biztos vagyok abban, hogy a hülyék mi vagyunk.
Valami becsületkódex-ről, meg belső iránytűkről beszélt az apám. De lehet csak álmodtam.

Dárnok 2019.07.15. 20:59:56

@wulfer: Igen, igen, igen, de mégiscsak az a tiszta fejű, aki tudja, hogyan működik valójában a világ. Az általunk tisztelt nyugati politikusok is csak olyanok, mint a mieink, meglehetősen kulturáltabb, ha úgy tetszik, firmányosabb formában. Akkor mi értelme van ennek az örök reménykedésnek?

Imaginace 2019.07.15. 22:49:26

Szekfű (ha nem viccből van a "g").

mafi mushkila 2019.07.15. 22:52:02

@Dárnok: Sztem abban érdemes tiszta fejűnek lenni, hogy a politikai rendszert kell úgy kialakítani, hogy az emberek ismert esendőségei minél kevesebb kárt okozhassanak. Fékek és ellensúlyok és azoknak a fékei és ellensúlyai és így tovább rettentő fárasztóan de szükségesen. Végtelen munka, vér, veríték és könnyek, mindenki által lesajnált heroikus aprómunka :) De úgy tűnik, nincs jobb ötletünk, és mindig pofára esés a vége, ha mással próbálkozunk.

Különben meg igenis javíthatóak vagyunk.
Itt írnak például a párbajozás szokásának a végéről:
"Public opinion (and ridicule) eventually led to the death of the duel. By the late 19th century, it was successfully banned by most countries, heavily criticised in the press, and frowned upon by the public."
theconversation.com/pistols-at-dawn-why-theres-more-to-duelling-than-whats-seen-on-our-screens-101665

És most nézd meg ezt:
orulunkvincent.tumblr.com/post/186308313858/brutal-v%C3%ADdeo-que-puede-herir-sensibilidades#notes
Apa, kezdődik!

Dárnok 2019.07.16. 07:47:24

@mafi mushkila:
"a politikai rendszert kell úgy kialakítani, hogy az emberek ismert esendőségei minél kevesebb kárt okozhassanak" jól hangzik.
"úgy tűnik, nincs jobb ötletünk, és mindig pofára esés a vége, ha mással próbálkozunk" Megpróbáltuk, mégis más lett belőle. (Jézus, vagy Barabás?) Lehet mondani, hogy még gyerekcipő, etc., de lásd az Egyesült Államokat. Még egy ciklus, és ott is bebizonyosodik, hogy a demokrácia orosz rulett.
"igenis javíthatóak vagyunk" tűnik úgy időszakonként, mégis "pofára esés a vége", az is egyre magasabb szinten, "globalizáltabban", l. népirtások.
Tamáskodom itten, mert baromi jó lenne, ha meggyőznél, de nagyon nem egyszerű feladat.

mafi mushkila 2019.07.16. 12:16:24

@Dárnok: Gyerekcipő, és az egyre javuló környezet által (nagyon helyesen!) kiváltott egyre magasabb igények, és a percepció torzulása:

Itt van pl. egy tanulmány, ami azt támasztja alá, hogy a demokrácia nincs visszaszorulóban - sem akkor, ha az intézmények formális meglétét tekintjük egyes országokban, sem akkor, ha az érdemi tartalmát (a Freedom House, a Polity, az Economist Intelligence Unit, és a Bertelsmann adatai alapján):
"claims of a worldwide democratic downturn lack empirical foundation."
www.journalofdemocracy.org/wp-content/uploads/2015/01/Levitsky-26-1.pdf

Hosszabb távon meg így néz ki :)
www.abc.net.au/news/2018-02-23/steven-pinker-story/9474954
Pinker egyébként, akit követek a témában; ha meggyőzésre vágysz, ő a te embered :) Nem mintha ne pofáznék róla én is szívesen :)

Én nem úgy látom, hogy bebuktuk ezt a projektet világszerte, és ne volna érdemes minden egyelőre lemaradó országnak megpróbálni csatlakozni ehhez a trendhez. Ha eddig nem próbáltuk elég jól, még mindig megpróbálhatjuk jobban. Sokkal szívesebben választanám ezt, mint legyinteni, hogy a demokrácia nem elég jó nekem, és amúgy is elérhetetlen, és inkább akarok egy...

Van egyébként pont a tartalmi kérdésekből még egy kis részlet, ami kevésbé komplex képpel foglalkozik, mint a fentiek, és elég látványosan mutatja be a percepciós hibát:
alapblog.hu/bunozes-percepcioja-vs-valosag/

közösperonos átszállás 2019.07.16. 17:03:40

@Flageolet: ", Palkó "nem hazudok, csak megváltozott a véleményem" László a pár tucat publikációjával és néhány szabadalmával kiemelkedett"

Nem volt azért az egy olyan erős kiemelkedés.

Ez inkább a kéz kezet most esete; a DSc vagy az akadémiai tagság, én úgy látom, elsősorban a személyes érdekek, szívességek és sérelmek mentén dől el, és a tudományos teljesítmény igencsak másodlagos (bár az meg nagymértékben függvénye a pályázati támogatásoknak, amelyek dettó úgy dőlnek el).

wulfer 2019.07.16. 20:22:28

@közösperonos átszállás:
Palkovics munkásságát a BME-s tanszékén tökéletesen végig lehetett kísérni.
Nem is értettem Jótündér védelmező hozzáállását, de nem kívántam beleártani magam, elvégre tud(hat) ő nálamnál többet, mint amit saját szememmel végig tudtam kísérni a híressé válás rögös útján. Szabadalmait persze ő maga faragta, ahogy azt mások is teszik amúgy magyarosch-an. Undorom van ettől a csókától is már, ha csak a nevét is hallom.
Többen lesznek mostantól akadémia tagok a nemzeti oldalról, és ennek a nyitóbálját volt módom megtapasztalni. Nyomorult szemétláda ez a mi kiváló Palkovicsunk, hogy ezt így lehetővé tette.

Egyébként TGM megint hörrentett egyet a témában.
hvg.hu/itthon/20190716_TGM_Vege

Flageolet 2019.07.16. 21:42:14

@wulfer: @közösperonos átszállás: Néha az apró jelekből kell érteni. Jellemző rá, hogy meghirdet egy előadást, mondjuk szakkollégiumit, címe legyen "A magyar felsőoktatás és az innováció". Odamegyünk, mert hát mégis ő a miniszter. Felkonferálja egy ribi BSc-s, szinte tegezve ("ilyen előadást várok egy minisztertől"), te nézel, hogy ezt most meg így hogy, ezek együtt őriztek disznót vagy mi, majd a fickó felpakol a gépre egy 10 éves powerpointot, még xls formátumban, az önvezető kamionokról és a kettős felfüggesztésről. Telik az idő, 20 perc, 40, 60, 90, várod, mikor tér rá a felsőoktatásra, de nem, szopika, idő lejárt, kérdezni nem lehet (különben is, miről? kamionokról, b*szod? nem ezért jöttünk haver) és ennyi. Mint aki évekkel később is önigazolást vagy verbális önkielégítést végez, mert nem nyugszik, érzi, gáz volt az a székfoglaló...

wulfer 2019.07.16. 22:09:11

@Flageolet:
Már bocs, de ez nem egy apró jel, hanem egy baromira negatív személyiségjegy. Mert egy normális közembertől is furcsa, ha informálisan félrekódol egy helyzetet, nem hogy egy ilyen kiválóságtól.
Nem ismerthetjük egymást, - úgy is értem nem beszélhettünk össze, - de pont ezt a jelenséget szándékoztam valahogy megemlíteni, amikor Palkónk formátumának méreteiről volt itt polémia.
Csak annyira szánalmasnak tartottam volna ezzel támadni, mert hasonló több esetben is megtörtént vele, csak én vagy háromszor tapasztaltam, csak a téma kiteljesedésének mértéke volt eltérő.
Ő a szememben a fékek Aradszky Lászlója, csak Palkovicsnál a "Haszonjárművek menetdinamikai szabályozó rendszere" lett az Isten véled édes Piroskám, és talán ezt fogja dalolni még élete P'alkonyán is.
(Bocsánatot kérek Aradszkytól, hogy viccet csináltam belőle, mert ő egy tisztességes ember volt.)
Borzasztó belegondolni, hogy egy jobb helyen talán csak egy rendes magasan képzett mérnök, kies szittyaföldön mint az Akadémia rendes tagja lehetet az Akadémia böllére is egyben.

Flageolet 2019.07.16. 22:26:01

@wulfer: Nem tudom, szánalmas-e mindezt felhozni, mi ott ültünk vagy százan a teremben, és néztünk, csak néztünk...majd jött az állófogadás, amelyre én már nem volt hivatalos, ahol meg a hírek szerint kis túlzással minden második mondata az volt, hogy csak kari KISZ titkár voltam, csak kari KISZ titkár voltam...minden első mondata pedig vagy hazugság volt, vagy totális beismerése annak, azt sem tudja, hol van és akár két nappal korábban kinek mit ígért.
Végül is, nem tartom szánalmasnak. Felhozhattam volna a második feleségét, a volt PhD hallgatóját, vagy a szájcsókját Sótonyival...mindig van lejjebb. És én még anno milyen lazán beszélgettem vele államtitkár korában...én is bedőltem, mint a korhadt kertajtó. Szerencsére elég hamar kiderült, hogy hazudott nekünk (is), két héten belül, onnantól kezdve már akkor sem mentünk hozzá, ha üzent.

Grrr 2019.07.17. 00:36:09

@Flageolet: El tudom képzelni, micsoda kín lehet végigszenvedni egy prezentációt xls formátumban... :D De amúgy is - látom, magasról tesz a hallgatóságra.

kemény keleti kommentelő 2019.07.17. 08:30:17

@wulfer:

hvg.hu/itthon/20190716_TGM_Vege

Sohase mond, hogy vége...
Egy náci hatalomépítésnek sohasincs vége

A megyeri hév szeptembertől 5-ös metró.

Hitler pózolt az Eifel torony lábánál, és akkor vége lett ?

fadrusz 2019.07.17. 11:10:06

@közösperonos átszállás: "Ez inkább a kéz kezet most esete; a DSc vagy az akadémiai tagság, én úgy látom, elsősorban a személyes érdekek, szívességek és sérelmek mentén dől el, és a tudományos teljesítmény igencsak másodlagos"

Na, hát igen. De akkor már a jegyzőkönyv kedvéért: valószínűleg nem Palkovics volt az első ilyen eset. Van még ott, ahonnan ez is jött. Az az érzésem, hogy az a kör, amelyik Palkovicsnak elérhetővé tette ezeket a címeket, maga sem kizárólag az érdemei alapján jutott hozzá. Konkrétumokat nyilván nem tudhatok, de némi személyes ismeretség alapján ki merem jelenteni, hogy az emberi gyarlóság minden olyan formájával bőségesen el vannak látva az érintettek, ami az ilyesmihez szükséges.

wulfer 2019.07.17. 15:34:08

@kemény keleti kommentelő:
Ugyanígy gondolom. Pár aljadék ország hétköznapjait is volt alkalmam megélni korábban, - hosszabb-rövidebb ideig.
Ezek alapján interpolálva a mi világunk jellegét, nagyon nem érte még el az ország az ahová Orbánék tartanak. Dagadtnak lesznek még harcai, nem csak a tehetség ellen, - hogy a poszt címével játsszak is.

wulfer 2019.07.17. 15:53:48

@Flageolet:
Két dolog van ám emögött, - sőt lehet három is, - mert annyira nem hülye, mint amennyire szemét.
1. - A tag önimádó, - többnyire a semmire, no jó adjuk meg, az igen kevésre. A mérnöki kvalitásait ismerjük pontosan, sokan gyúrták azt össze amit a sajátjának tart.
A BME-n voltak nála sokkal jobbak is mérnöki tudás tekintetében, - csak ezek mellette az elégségesnél nagyobb balfácánok is voltak. No és igen, ott van még az is, amit fentebb @fadrusz: ír. Az akadémiai tagsága egy mimikri csupán, ami ingyen pénzt, és láthatóan Orbán figyelmét is meghozta neki, most pedig ő fogja megteremteni azokat a csoportokat, akiktől várható a passzát.
2. - Kellőképpen pökhendi, - megmutathatom, hogy ßarom le a nagyérdeműt, mert önjáró vagyok, vagy csak tüntetően másról beszélek, mint amit vártok, mert nincs mit mondanom a tárgyról, vagy pont hogy lenne, de bakfity.
3. - Közösségi vezető emberként egy kullancs. Az hogy nem hülye, teszi őt a legkártékonyabbá.
Hozzá jellemben talán a most megválasztott igazságügy miniszter hasonlítható még. Az sem fog kis károkat okozni még.

fadrusz 2019.07.17. 16:47:56

@wulfer:

"1. - A tag önimádó"
Ezt nem tudom pontosan, de el tudom képzelni róla. Mindenesetre a hatalom valamilyen formája mindig is érdekelte, ez tudható.

"A mérnöki kvalitásait ismerjük pontosan"
Szerintem nem ismerjük pontosan.

"sokan gyúrták azt össze amit a sajátjának tart."
Ez szerintem nem igaz, korábban már részletesen kifejtettem, hogy miért nem, ld. orulunkvincent.blog.hu/2019/01/12/bekes_marton_esete_a_szrtajkkal_megjegyzesposztsem/full_commentlist/1#c36510368
További adalék: orulunkvincent.blog.hu/2019/07/04/palkovics_laszlo_egy_moralis_hulla_avagy_levelek_a_zeitben/full_commentlist/1#c37393560

"A BME-n voltak nála sokkal jobbak is mérnöki tudás tekintetében"
Egyetértek.

"No és igen, ott van még az is, amit fentebb @fadrusz: ír. Az akadémiai tagsága egy mimikri csupán"
Nem ezt akartam mondani. Arra akartam rámutatni, hogy
1) amennyiben megkérdőjelezhető az akadémiai tagsága (szerintem is megkérdőjelezhető)
2) akkor az nem a véletlen műve, hanem feltehetően voltak előzményei, illetve vannak arra utaló jelek, hogy hagyománya van az Akadémián a megkérdőjelezhető gyakorlatoknak. Ld. még @közösperonos átszállás: hozzászólását.
Egyébként az akadémiai tagság tulajdonképpen egy exkluzív (és elvileg független) "tudósklubhoz" való tartozást jelent, akik (a függetlenségükből következően) azt választanak maguk közé, akit akarnak, tehát nem gondolnám, hogy az akadémiai tagságot kilóra kellene mérnünk, vagy, hogy különösebben ítélkezhetnénk felettük amiatt, hogy kit választanak maguk közé. De mindemellett tény, hogy nehéz nem észrevenni, hogy egy Palkovics az mondjuk nem egy Stépán (csak hogy egy osztályon belüli példánál maradjunk).

"Hozzá jellemben talán a most megválasztott igazságügy miniszter hasonlítható még."
Nem ismerem az új minisztert, de amit írnak róla, annak alapján ezt sajnos el tudom képzelni.

Flageolet 2019.07.17. 18:06:20

@Grrr: Bocsánat, ppt formátumot akartam írni, csak előtte órákig exceleztem.

Flageolet 2019.07.17. 18:13:14

@wulfer: Nagyon jó az utolsó példa; látszik abból, ahogy Ms. Dekázógép a kamerába tekint. Arrogancia, bármit megtehetek, fiatal vagyok, szültem három gyereket, miniszterként rulez, van még 30 évem arra, hogy jó eséllyel milliárdos legyek.
Palkovics dettó, csak neki 30 helyett még 15 éve van (bár egy esetleges harmadik feleség majd megfiatalítja, gondolom; mi most a menő? Andrássy út? Majd egy ott élő idős házaspár fiatal lányát veszi el, hogy oda is költözhessen a Vár után).
Amúgy Palkó már járja a 15-öket ezerrel, és alakítja a 6+6 fős csoportot, eddigi infók szerint az MTA-ITM bizottság nem egy tagja mindkét oldalról már jegyet kapott.

vizilófia 2019.07.17. 18:16:53

Rosszakat olvasok itt Hazug Palkovicsról. Közben pedig az MTA vezetősége kiadta a tegnapi szégyenletes nyilatkozatot, melyben egyezkedik vele.
A konszolidáció ideje jön most: kisabb és nagyobb, szégyenletes megalkuvások hosszú sorozata.

Flageolet 2019.07.17. 18:24:25

@vizilófia: Egy részük már el van könyvelve:
www.magyaridok.hu/belfold/a-kutatointezetek-allatorvosi-lova-3238775/
Sótonyi "engemmégPalkovicsisszájoncsókolnemvéletlenülvettemfelamásodikfeleségéttudomáynosmunkatársnakPhDnélkül" Péter, akit az ITM is jelölt az MTA-ITM bizottságba, elsőként mondta ki tavaly a tutit.
Aki hamarabb kap a koncért, jobban jár.

vizilófia 2019.07.17. 18:30:52

@Flageolet: Tulajdonléppen boldog kellene lennem: fiatalságom tér vissza, a 70/80-as évek fordulója. Meddig lehet/kell elmenni. Élni kell.

wulfer 2019.07.17. 21:18:32

@fadrusz:
Nem vagyok túl boldog magamtól, mert bár olvastam a legutóbbi Jótündér vs. Palkovicsot szapulók polémiáját, P. kiválóságáról, de megfogadtam nem foglalkozom többet Palkoviccsal, mivel több élős vitát is sikerült már túlélnem az ő ügyeivel kapcsolatban. De most sem szeretnék elmélyülni, különösen azért, mert ritka esetek egyike, amikor nem értettem egyet Jótündér hozzáállásával.
Olvastam amiket korábban írtál, - linkjeid, és mást is, - nem fogom mélyebben elemezni, - de légy nyugodt, nem mondasz nekem ellent azokban sem.
Vannak bizonytalanságok a mondandódban, számomra meg bizonyosság egy rahedli közvetlen környezetemben lévők kontra Palkovics - közös lónak túrós a háta eredményű történéseik. Nem foglalkozom Palkoviccsal, mert nem ér annyit a tag.
Viszont ugye tudod, hogy akkor a sajátod valami igazán, ha te fejlesztetted végig az ügyet egészen a szabadalmaztatásig. Kis magyar BME valóságunkban ez keveseknek sikerül, főleg komoly tételeknél. Nagyon jó ismerős mérnökzseni, - most svájci mérnök, - korábban csinálta meg a hologramot bárkinél az F épületben, miközben csak egy tanszéki mérnök volt. Később ugyanő egyedül kifejlesztett egy hajtómű családot, ami ha nem egy balfék a piackutatásnál és a szabadalmaztatásnál, akkor gyakorlatilag a jelenlegi bármelyik hajtóműnél, de leginkább a nagy súrlódási tényezőjű, rossz hatásfokúaknál, egy teljesen új korszakot jelentett volna, - ill. jelentene még most is. Na ő egy szimpla senki, sokkal magasabb önálló matematikai, fizikai, és mérnöki tudással, mint Palkovicsnak lett-légyen bármikor. Viszont ő most ott a kis Svájcban egy szimpla senki, Palkovics meg felszántja a magyar tudományos életet, - szerintem mindörökre. Hiába sorolhatnék még példákat itt, - ettől Palkovics ugyanúgy egy senkiházi aljas rákos daganat marad a magyar közéletben. Miközben a mérnökszakma egy felső középosztályában lenne a helye, érdemei alapján.

wulfer 2019.07.17. 21:29:07

@Flageolet:
Hát tudod, ez most a menő jellemdizájn, kb. etalon lesz mostanság már.
Amit írsz az utolsó mondatodban én is hallom, és a korábbi Ürge-Vorsatz díjasok is szépen meaculpáznak ezerrel. Nem akarom a vincent szellemiségét alázni azzal, hogy leírom mit kívánok nekik.
Jó ezt nézni inkább messziről, csupán az zavar, hogy rohadt lassan, sok év múlva láthatjuk az első fiaskókat, - ha lesz egyáltalán róla még valaki, aki ki meri majd mondani a valót.

brunn 2019.07.17. 21:49:26

@wulfer: Azért Palkovics tagsága/munkássága az Akadémiát is minősíti. (És nem a magasan képzett mérnökét...)

brunn 2019.07.17. 21:52:08

@Flageolet: na, ezért kell rohanni a kajszifához...hogy pálesz legyen desztillálva.

wulfer 2019.07.17. 22:04:41

@brunn:
Mit tehetünk most, és tehettünk-e a Palkovicsok jelensége ellen bármit is akármikor is? Ez nem a Parnassos, a mindenkori magyar valóság egy kissé emelkedettem része volt.
Palkovicshoz persze csak a személyes ismeretségi körömből tudnék kapásból még nála is alkalmatlanabbakat az akadémiai tagságra. (már megint palkovicsozok, a francba!)
Aztán vannak még a valódi értéket előállítók, - vagy akár korábbi tevékenységük alapján, - akik akkora NER csicskák, mint ide Lacháza, és még közben a legaljasabb módon használják ki a PhD-zőiket is, gyakorlatilag ellopva a pénzüket, és luxus halászatra - marlinozás - és afrikai vadászatokra költve el. Miközben korábban egy komoly valaki volt az informatikában, most meg már csak egy jellemtelen orbanista, aki a szakmai múltjának romjain tengődik, és öt forintért eladná az anyját is. Tudományágában pedig csak egy vérszívó, az alatta dolgozóktól lopja már a tudást is.

fadrusz 2019.07.17. 22:46:36

@wulfer:

"ellopva a pénzüket, és luxus halászatra - marlinozás - és afrikai vadászatokra költve el. Miközben korábban egy komoly valaki volt az informatikában, most meg már csak [...] a szakmai múltjának romjain tengődik"

Hmmm, ez nagyon ismerősen hangzik. Ha ez személyes tapasztalat, akkor lehet hogy egy időben ugyanott dolgoztunk :)

Flageolet 2019.07.18. 06:54:08

@brunn: Nagyon sajnálom, de nekem, amíg élek, a pálinkáról ez (vs.hu/kozelet/osszes/oralis-szexet-imitaltattak-a-corvinus-golyalanyaival-0821) meg ez (vs.hu/kozelet/osszes/levagott-csirkefejek-meztelen-diakok-a-corvinus-golyataboraban1-1130) fog eszembe jutni, az utóbbi ráadásul Palkovics közreműködésével.

wulfer 2019.07.18. 08:35:37

@fadrusz:
Elég ritka együttállás azért ez ahhoz, hogy ne így legyen . . . :D

Dárnok 2019.07.18. 09:11:21

@vizilófia: Boldogságod csak növekendeni fog. Lesz ebből még 60-as/70-es évek fordulója is, és így tovább.

netukki 2019.07.19. 11:44:20

"Jánossy András Ancilla politicae"

www.es.hu/cikk/2019-07-19/janossy-andras/ancilla-politicae.html

Kiváló írás, de olvasása közben a kávé és a klaviatúra legyen illő távolságra egymástól. Sajnos (egyelőre) nincs az az írás, aminek a hatására Orbán elbujdokolna, vagy föladná magát, vagy szimplán megsemmisülne.

Flageolet 2019.07.22. 09:42:04

@wulfer: @jotunder: A múlt héten összeszólalkoztam egy viszonylag magasabb rangú MTA-s mókussal arról, miként lehetséges, hogy az összeállítás alatt lévő 6+6 fős bandába az MTA részéről olyanok is bekerülnek, akik az előző MTA-ITM gruppen kólázásban is részt vettek, és nyilvánvalóan (mármint az MTA szempontjából) megbuktak, hiszen gyakorlatilag semmit sem tudtak elérni.
Erre a mókus azzal vágott vissza, hogy na és, Lovász lemondott? Pedig azt pedzegette, hogy ha elválasztják az intézeteket az MTA--tól, megfontolja, hogy lemond az elnöki pozícióról.
Bevallom, ez találat volt, be kellett vallanom, hogy jogos a riposzt.
Van bárkinek bármilyen infója arról, igaza volt-e a mókusnak? Hogy Lovász ezek szerint gyártja az új koncepciót arról, miért kell mégis maradnia? És hogy végül a sikertelen, megbukott MTA tárgyalók viszik tovább az Ötvös Csöpit?

Dárnok 2019.07.22. 15:27:23

@Flageolet: Öreg voltam, meg kellett élnem valamiből.

Ez az Ötvös Csöpi maradandó lesz. Saját?

vizilófia 2019.07.22. 15:27:41

@Flageolet: Én úgy értesültem, a legutóbbi elnökségi ülés alaphangulata messze volt attól, amit "rebellisnek" szokás nevezni, s a kompromisszum-kereső alaphang egyáltalán nem volt idegen Lovásztól. Mondhatni, épp ő adta meg ezt az alaphangot.

Sajnos úgy látszik, hogy a márciusi (?) szándéknyilatkozat egyáltalán nem egy sokak által félreértett gesztus volt, hanem nagyon is arról szólt, hogy a minisztériummal még ezen az áron is meg kell egyezni. Utólag ugyanígy értelmeződik a "majd ha megszavazzák a törvényt, vigyázzba állunk". Úgy látszik, tényleg...

Amúgy az akadémikusok aggódásának legfőbb tárgya ebben a pillanatban a kiváltságok, a kedélyes nyugdíjas klub megtarthatósága.

ijontichy 2019.07.22. 19:37:06

index.hu/gazdasag/2019/07/22/murakozy_interju/

Pár lényeges momentum:
"Egyáltalán nem terveztem elmenni [...] kutatócsoportunk [...] támogatását örökre meghosszabbították. Ez az örökké kicsit rövidre sikerült [...]
igazából nem hittem el, hogy a CEU-t tényleg el fogják zavarni [...]
Ezek nyilván hozzáadódnak az olyan mélyebb problémákhoz, mint az egészségügy helyzete [...[ Vagy az iskolai oktatásunk átlagos színvonala és egyenlőtlensége." ééés... (mert nálam is ez volt a döntő)
"a már említett mélyebb gondok is fontosak, amikor az ember a családja jövőjét mérlegeli."
Konklúzió: büdösbolsi állatkák. :-/ amit picit sajnálok, hogy a "profok ökörköre és társai" (már most előre láthatóan) gond nélkül át fogják ezt vészelni, és a bőr is elég vastag a képükön, hogy ne okozzon nekik lelkiismereti krízist a NER-ben vállalt szerepük. :-(

Flageolet 2019.07.22. 20:40:00

@Dárnok: Nem, sajnos nem vág ennyire az eszem humorherold fronton. Kb. egy hónapja hallottam először, azóta pedig már akadémikustól is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.07.22. 20:43:21

@ijontichy: A Magyarországon végzettek (CEU doktori, később Lendületes volt, ezt véglegesítették, volt Davisben hosszabb ideig) közül ő talán a legjobb. Ez őrület, tényleg az.

Flageolet 2019.07.22. 20:47:00

@vizilófia: Ebben az a szép, hogy amikor életemben először és utoljára közvetlenül írtam Lovásznak, és persze nem válaszolt, azzal mentegettem őt magamban magamtól :-), hogy semmi gond, van az az emberi és tudományos magasság, ahonnan ülőktől már nem várja el senki, hogy egyáltalán reagáljanak. Most úgy látom, hogy egy nagy *t. Legkésőbb (K)Áder aláírását követő hétfőn lemondhatott volna a vérbe', az lett volna a gerinces lépés. Ez most langyos víz.

ijontichy 2019.07.22. 23:32:11

@jotunder: Az interjú alapján ő közelíti azt a kategóriát, amit én röviden (nomeg közérthetőség céljából) "szórakozott professzornak" titulálok. Dolgozott és nem igazán a körülvevő világra figyelt. Ez felmentés. Kispiásnál, Kovbojnál (kispalkóról már nem is beszélve) szó nincs erről.

@Flageolet: Nem hiszem, hogy Kovbojnak ne lenne mit a tejbe aprítani, szóval igen: menni kellett volna. De némi, polmarkecingtanácsadókkal jól megkoreografált módon és időben, hogy jó nagyot szóljon. Hogy a válasz ne csak egy felháborodott disznóröfögés, hanem fájdalmas disznóvisítás legyen (természetesen erős alcsúti akcentussal). Hihetőbb lenne, hogy ő bizony csak kármenteni próbált eddig is :-/.

Flageolet 2019.07.22. 23:54:49

@ijontichy: Minden egyes nap az ő elnökletével elárulása annak, amiért egy éven keresztül küzdöttek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.07.23. 00:49:49

@ijontichy: Muraközy hipergyakorlatias témában kutat, és olyan intézményeknek szakértett, mint a Világbank, vagy az Európai Bizottság. A magyar termelékenységgel is foglalkozik, most pl. leginkább azzal fog, Liverpoolban is, mert van egy Horizon2020 grantje. Az, hogy valaki nem néz ki veszélyesnek még nem jelenti azt, hogy szórakozott professzor.

ijontichy 2019.07.23. 01:18:31

@jotunder: Egyáltalán nem érted, miről beszélek :-(.

ijontichy 2019.07.23. 01:23:53

@Flageolet: Jaj... Ebből egy tanulságot lehet levonni: "MTA elnöknek" olyat kell választani, akinek nemcsak némi bürokráciához van vénája, hanem a gyakorlati politikához is. A becsületesség, vagy tudományos kiválóság , ezen a poszton sajnos pont egy kalap trágyával ekvivalens. Még Mo-nál jobb környéken is.

kemény keleti kommentelő 2019.07.23. 08:31:28

@ijontichy: Olyat szoktak választani. A magyar politika egy kegyencrenszer és ezért Orbánhoz közelállót szoktak választanak mindig.
Pálinkás jó volt Orbánnak, mint pártember, de az mta beszántására külső embert tettek oda, mert Pálinkás még a fideszben tovább akar politizálni.
Lovász az egyszerhasználatos fideszes felszámoló szerepére vállalkozott.
Azért nem mond le, mert még dolgozik rajta, amíg még van min.

kemény keleti kommentelő 2019.07.23. 08:39:41

@ijontichy: De az volt az interjúban, hogy kutatta a multiellenes kormányintézkedések hatását is, meg hogy november óta keresett munkát külföldön és szeptemberre kitelepül családostul végleg.
Ez elég jó időérzékre vall, mert addigra szednék el tőle a grantját.

ijontichy 2019.07.23. 11:36:51

@kemény keleti kommentelő: És? Nem az a kérdés, hülye-e, vagy sem. Nyalintott, vagy sem? Ha igen, akkor szaralak, az előzetes szakmai kvalitás pedig számomra már érdektelen (ld. kispalkó). Akkor, ha ránézek, max annyi érdekel (néha), van-e valamilyen különleges formája ennek a darab szarnak a többihez képest?
Amúgy a "szórakozott professzor" nálam a legmagasabb szintű elismerés ;-).

vizilófia 2019.07.23. 15:57:15

@kemény keleti kommentelő: Szerintem ne vessük el ennyire a sulykot. MTA-elnöknek az utóbbi 20 évben igyekeztek olyan embert választani, akitől azt remélték, az aktuális hatalommal való kapcsolata révén biztosítani tudja a status quot (MSZP-kormány idején Glatzot, Fidesz-kormány idején Pálimkást). Elégedettek voltak az akadémikusok, hogy megadták a császárnak, ami a császáré, s így a jövő bbiztosított. Még akkor sem szóltak semmit, amikor Pálinkás kivitte a pénzesládikát az általa létrehozott hivatalba. Azt hitték, ezzel elégedett lesz Orbán, ők meg ülhetnek tovább nyugodtan a tudósklubban. Gondolták, most már akár tudóst is választhatnak elnöknek. A terv ott borult, h. Palkovics the Liar a CEU kinyírásában mutatott arroganciájának köszönhetően megerősödött, s sikeres támadást indított Pálinkás intézetéért. Orbán meg úgy gondolta: miért lenne egymástól két villamosmegállónyira két akadémia, pláne, hogy az egyik még néha azt is játssza, hogy független.
Szerintem szó sincs arról, hogy Lovászt az MTA beszántásának szerepére szemelték volna ki, vagy hogy ő ilyesmit vállalt volna. Az történik, ami mindig: az akadémikus urakban a régi gondolkodási séma indult be: működjünk együtt az épp fennállóval, jelöljünk tagokat az Eötvös Cirkusz Vezetőségébe, hisz "még mindig jobb, ha mi jelölünk..."

közösperonos átszállás 2019.07.23. 16:53:06

@ijontichy: Mondjuk nekem az volt fura, hogy a magyar iskolarendszer növekvő egyenlőtlensége az egyik negatívum, miközben a brit iskolarendszer ebben a tekintetben, hát igen.

Grrr 2019.07.24. 16:01:35

@jotunder: Muraközy valóban kitűnő kutató, úgyhogy ennek így kellett történnie.