Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A radikális progresszív baloldali cukiságokról (jelentéktelenmegjegyzésposzt)

2019.06.11. 14:41 | jotunder | 60 komment

 

      Mondhatnám, hogy semmi bajom a Mércével és általában a mércizmussal, Alexandria Ocasio-Cortez-től a brit egyetemi diákszövetségig, de ez nem lenne egészen igaz.

       Egy Kapelner Zsolt nevű CEU-doktorandusz (ja, ez most egy ilyen poszt) elmagyarázza Oakeshottot, világforradalomra hív az évezredes elnyomatás ellen, és beszél tényleg akkora baromságokat, mintha éppen a Cambridge-i Egyetemet akarná dekolonizálni a fasiszta, nőellenes, ageist, ableist  William Shakespeare-től.

      Az a baj, hogy ilyenkor túlságosan egyetértek Jordan Peterson professzorral, függetlenül attól, hogy mit gondolok Orbán Viktor és a metafizikai alapok kapcsolatáról.

     Nehogy már nekem be kelljen nyalnom ezeket a posztmarxista-posztmodern-posztizé agitkákat.

     Én már a Guardian ideológiai keménykedéseitől is kezdek elszomorodni. Az egy dolog, hogy a Jordan Peterson professzor az ellenség, gyorsan dobjuk vonjuk is vissza ki a Cambridge-i meghívását (nem kellett volna fényképezkednie egy fasiszta majomparádéval, de tudjuk, hogy volt ott más problémácska is), de holnap ezek a drága radikális baloldali progresszív emberek engem fognak kicsinálni, mert halott fehér férfiak tételeit tanítgatom valós analízisből. Bizony, a sushit erősen preferálom a világforradalommal szemben és komplett hülyének tartom azt az urat, aki azzal akarja megmenteni a világot, hogy napi egy pohár vizet használ a mosakodáshoz.

     Michael Oakeshott egy érdekes ember volt, reptében a legyet, meg ilyesmi, de nagyon komolyan elgondolkozott arról, amit írt, és megjegyzem, kezdem azt gondolni, hogy Jordan Peterson néha aránylag komolyan gondolkozik el azon, amiről beszél. Kapelner Zsolt kurvára nem gondolkozik el semmin, hanem felmondja a radprogleft lecajt, mint valami hiperballer megadja. És pont most jött el az a pillanat, amikor erről ki kívánkozott belőlem egy jelentéktelen megjegyzés.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2214889072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dárnok 2019.06.11. 15:11:39

Kapelner. Csak azért tűnt fel, mert nem vettem észre a linket és Kápelnerre keresve nem találtam.

dr Németh Tibor 2019.06.11. 17:19:54

@jotunder: azért kiadnám feladatul, hogy OK, de akkor most próbáljon meg találkozási pontokat keresni, ha úgy tetszik, a konzervatív és a szocialista között.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 17:25:09

Ez lenne az Oakeshot magyarul ?
Jó ég. Lehet, hogy én oakeshotista is vagyok ?

Jordan Petersonnal nem tudok egyetérteni a politikai korrektség elvetésében.
Ha elvetném, hová vezetne az .

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.11. 17:56:32

@Geo_: en nem vagyok ideologiaelmelesz. es nem tudnek jordan petersont jatszani, akkor sem ha akarnek. ezek eleg komoly dolgok es en eleg komolytalan vagyok.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.06.11. 18:04:24

Csak fenyegetőzve lehet válaszolni? :-o

precedens.mandiner.hu/cikk/20190603_orban_balazs_palko_attila_a_magyar_konzervativ_hagyomany_vedelmeben

"Ahogy Tilo Schabert mondja: „a hatalom egy utazás, amelynek során megismered az emberi természetet”. Megismerni pedig csak a saját közösséged, a nemzeted természetét lehet.

Ennélfogva a konzervatív jellem célja nem lehet más, minthogy a dolgokat a saját közössége, nemzete javára megőrizze vagy éppen átfordítsa. A konzervatív értelmiség feladata pedig ennek az utazásnak a támogatása, valamint az útról letérők figyelmeztetése."

vö.

"Ám ha a konzervativizmus a jelenlegi helyzetben kitart amellett, hogy az eddig fennálló mindenáron való fenntartása az államhatalom segítségével legitim, hogy arra, ami a múltból értékes, a „progresszív liberalizmus” nagyobb veszélyt jelent, mint az autoritarizmus és a terjedő posztfasizmus, úgy előbb-utóbb szembe kell, hogy nézzen saját fedetlen látványának iszonyatával: hogy ő immár nem egyéb mint a megfontoltság álruhájába öltözött szélsőjobboldal, hogy immár véglegesen az elnyomás, kirekesztés és önkényuralom szolgálatába állt. Vajon van-e még kiút a következetes és erkölcsös konzervatívoknak? Nem tudom. Erről nekik kell nagyon komolyan és nagyon mélyen elgondolkodniuk."

Geo_ 2019.06.11. 18:29:50

@jotunder: nem is neked gondoltam a feladatot :-)

vizitor 2019.06.11. 18:42:22

a mércének küldtem és fogok is pénzt, mert becsülöm, hogy az összes tüntetést ők közvetítették a leglelkesebben, de a cikkeiktől kicsit fehéterrorista tudok lenni én is :)

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 18:51:36

@Counter:

"Ám ha a konzervativizmus a jelenlegi helyzetben kitart amellett, hogy az eddig fennálló mindenáron való fenntartása az államhatalom segítségével legitim, hogy arra, ami a múltból értékes, a „progresszív liberalizmus” nagyobb veszélyt jelent, mint az autoritarizmus és a terjedő posztfasizmus, úgy előbb-utóbb szembe kell, hogy nézzen saját fedetlen látványának iszonyatával: hogy ő immár nem egyéb mint a megfontoltság álruhájába öltözött szélsőjobboldal, hogy immár véglegesen az elnyomás, kirekesztés és önkényuralom szolgálatába állt. Vajon van-e még kiút a következetes és erkölcsös konzervatívoknak? Nem tudom. Erről nekik kell nagyon komolyan és nagyon mélyen elgondolkodniuk."

Az a "ha" meg az "előbb-utóbb" teljesen tévútra visz. Mintha nem is 2019, hanem mondjuk 1989 lenne.

fortin2 2019.06.11. 19:07:32

@poszt: Üdv a klubban, méghacsak átmeneti vendég is leszel.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 19:08:13

@Counter:
"Ahogy Tilo Schabert mondja: „a hatalom egy utazás, amelynek során megismered az emberi természetet”.

Igen, a saját nemzetünkét. Meg a hatalomra kerülőét, kerülőkét.
És főleg a magunkét, hogy mivé válunk az utazás alatt.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 19:15:27

@Geo_: Ha te írtad, jó.
Csak az elején nem tudtalak követni, hogy mikor ki mit mondott és ki kit minek tart és hogy jön ide a diákmozgalom.

fruktoz 2019.06.11. 20:04:52

@poszt Ma en is JP-ert kezdtem kialtozni, mikor meglattam, hogy a kidobos jatek valojaban az elnyomas eszkoze (qubit.hu/2019/06/11/kanadai-kutatok-a-tornaorakon-vilagszerte-egymas-elnyomasara-oktatjak-a-diakokat)

seol 2019.06.11. 20:26:24

@fruktoz:

Sose értettem, hogy amikor ilyen orbitális hülyeségekkel találkozik az ember, miért olyanért "kezd kiáltozni", aki nagyjából ugyanez, csak 'inverzben'. Fura, én normalitásért szoktam. :)

Tehéntőgy 2019.06.11. 20:40:05

@fruktoz: Pedig ez pontosan így van, más kérdés, hogy nem kell hozzá "kanadai kutatónak" lenni, csak megnézni pár alsós osztályt. Nincs olyan kiütőzős gyerekcsoport a világon, ahol a "játék" ne arról szólna, hogy miután a fiúk kidobálták a lányokat, a legerősebbek minél brutálisabban kiütik az osztály underdogjait.
A kiütőzés egy primitív erőalapú dominanciajáték (szemben például a kapitánylabdával, ahol ugyanúgy kidobod az ellenfelet, viszont csapatjáték, és segíti a közösségépítést). Ha nagyon érvelni akarnék a használata mellett, akkor talán annyi értelme lehet, hogy esetleg csökkentheti a tényleges verekedések számát, ha a fiúk így is kialakíthatják a fizikai erőrangsorrendet. Vagy nem.
Mondjuk JP valószínűleg tényleg elmagyarázná, hogy a domináns kutya (vagy homár?) is megbassza a gyöngébbet, ezért evolúciósbiológia, és akkor a Dominancia Jó :-)

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 21:16:57

@Tehéntőgy: Nem erősorrend. Ki tud kitérni a labda elől, mert az megy utoljára öltözni. Arról lenne szó, hogy figyeljenek, legyenek gyorsak, mentsék az irhájukat. És lehetőleg szerezzék meg a labdát, amivel őket akarták lelőni.
Az erősorrend lényegtelen. Minél nagyobb, annál könnyebb eltalálni. Ők esnek ki először. Én jó voltam kidobósban.

fruktoz 2019.06.11. 21:21:21

@Tehéntőgy: jo vagy nem jo: van (dominancia), ahogy te is emlited, es nem hiszem, hogy ki lehet iktatni. ezert lenne erdemes kicsit arnyaltabban elemezni.

Aegopolis2 2019.06.11. 22:08:54

@Tehéntőgy: Gyakorlatilag minden sportág erőalapú dominanciajáték az ökölvívástól a sakkig.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 22:23:04

@Aegopolis2: Műlesiklás, sírepülés, céllövés, lovaglás, szinkronúszás, műkorcsolya, asztalitenisz, ...tudnám folytatni.

er4 2019.06.11. 22:33:10

Mintha egyesek úgy gondolnák, hogy az "egyik oldali" hülyeség kiegyensúlyozására tele kell pakolni a mérleg másik serpenyőjét is azonos súlyú, de ellentétes hatású hülyeséggel...
Meg eszembe jutott Asimovtól a "Leng az inga" is. Egyelőre egyfele leng, most dolgoznak rajta, hogy elinduljon egy másik irányba, taszigálják ezerrel... Aztán továbbgondolva még az is eszembe jut: talán inkább nem kéne azt a qrva ingát lengetni a végén a bazi nagy súllyal... Mer' utána jellemzően mindig azoknak ütődik a legkeményebben ott a centrumban, akik csak békében szeretnének élni, gyereket nevelni, megöregedni, stb. Aztán lesz belőle Auschwitz meg Don-kanyar meg gulág meg ezernyi hasonló szemétségek.
...

aritus 2019.06.11. 23:37:13

@seol: végre egy normális hang
Egyszerűn nem értem, és írtóra elszomorít itt a Vincenten ez a jordan peterson hájp.

seol 2019.06.12. 00:00:32

@aritus:

Én értem valahol, nagyon ügyes és okos kókler, plusz olyan dolgokat pedzeget, amelyek sokaknak imponálnak, plusz a szélsőbalos idióták szeretnek nekiesni, ami egy automatikus jópont sokaknál. Nálam is az volt, csak aztán beleolvastam pár dolgába, meg megnéztem "vitáit".

Nálam mondjuk már ott elásta magát, amikor megláttam, pszichológus létére milyen szélhámiákat művel a jungiánus pszichológiára hivatkozva, kicsit 'szívemcsücske' ez utóbbi.

De szerintem túldimenzionálni sem kell a jelentőségét, összességében ártalmatlan jelenség, csak egy önjelölt guru a sokból. Csak a legtöbb társa nem szokott (ál)tudományoskodni.

Aegopolis2 2019.06.12. 00:19:15

@kemény keleti kommentelő: Ezeket ellenpéldának szántad? Ezekre tán nem igaz, hogy az erősebb, gyorsabb és ügyesebb dominál a gyengébb, lassabb és ügyetlenebb fölött? Mindegyikben hirdetnek győztest, és a fentiek alapján aki nyer, meg is érdemli. (Mínusz a foci, mert ott Lineker óta tudjuk, hogy mindig a németek... Egyébként mi a frászkarika az a "sírepülés"?)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.12. 01:15:51

@aritus: milyen hájp? komolyan. amikor valaki azt mondja, hogy peterson korunk egyik legjelentősebb gondolkodója, az hájp. itt ilyesmiről nem volt szó. egyébként nem hiszek a "legjelentősebb gondolkodó" műfajban.

kemény keleti kommentelő 2019.06.12. 05:54:54

@Aegopolis2: Nem igazán. Vannak sportágak, ahol a technika számít, az összpontosítás, meg a belefektetett munka és a képességek. A testierő dominancia nem jobban, minthogy legyen jó formában. Vívásnál például nem az győz, aki erősebb.A sírepülés a 130 méternél nagyobb óriássánc. Ráfekszenek a levegőre.
De ha úgy érted a dominanciát, hogy verseny bármiben, akkor igazad van persze.

nerángass 2019.06.12. 08:00:04

Ugyan. Mindkét oldalnak megvannak a vállalhatatlan egyedei, akik elmennek a falig. Tényleg néha úgy néz ki, mintha a bármely oldalon elkezdett kilengést a másik oldal pepitában kompenzálná.
Érdekes, hogy néha olyan helyen talál vajat az egyik “oldal” a másik fején, ahonnan az a vaj az ő fejéről már rég lecsorgott. Példa : “az, hogy a konzervativizmusból nem következik fogalmi szükségszerűséggel az autoriter államhatalom támogatása, még nem implikálja, hogy a konzervatív politika minden konkrét helyzetben megúszhatja az autoriter hatalommal való közösségvállalást.”
Innen a parvonalról nekem úgy tűnik hogy az autoriter hatalommal való közösségvállalást időnként a proglib sem tudta/tudja elkerülni.

Az egyenlőséget és szabadságot egy olyanfajta ideálnak tartom, mint a krisztusi felebaráti szeretetet. Elérhetetlen a maga “nem ebből a világból való” tisztaságában, teljességében, de érdemes mindkettőért harcolni.
Szerintem JP a tűrhető egyedek közül való, még ha Jung tanait mondjuk sajátosan értelemzi is. Nem kell hájpolni, de létezik és vele esetenként talán még szót is tudna érteni egy-egy megfontoltabb proglib.
JP egyébként nem azt mondja, hogy a hierarchia és az egyenlőtlenség jó, hanem hogy létezik és elkerülhetetlen velejárója az emberi társadalomnak. Nehéz lesz megcáfolni.

kemény keleti kommentelő 2019.06.12. 08:14:15

@nerángass: Bizonyára. Csak nálunk a konzervativizmust royalista módon értelmezik és mind beállnak a totálitárius hatalomgyakorlás mögé, amit az újfasiszta hívek el is várnak. Épp írják, hogy nemzeti karaktert akarnak kibontani a hatalomgyakorlásukkal.
Mert - ki mire konzervatív - .
A nyugatiak a polgári szabadságjogokra, Orbánék meg a cár-bojár-muzsik rendszerükre.
Aztán a konzerveknek feltűnt, hogy ez nem nálunk volt. Hoppá-hoppá.

SzabDani 2019.06.12. 08:38:08

Elég gyenge egy poszt (most épp kettő db lájknál jár), mivel tartalmilag gyakorlatilag semmiben nem vitatja a "radikális baloldaliak" véleményét. De akkor most én sokkolok egy másik, szokatlanabb, nem épp mainstream, antikapitalista szöveggel (vigyázat, ez tényleg antikapitalista!): zoldcsillag.blog.hu/2019/06/08/a_kapitalizmus_a_magyar_videk_es_a_kornyezet_ellen_2_resz_alternativak

nerángass 2019.06.12. 08:39:14

@kemény keleti kommentelő: Ha jól olvastam, Körösényiék épp azt magyarázzák idézett irásukban hogy miért nem tudnak teljességében azonosulni az „új jobboldallal”. És én ezt nem tudom a szemükre vetni, de azt sem tartom eredendő bűnüknek hogy nem lettek egyből szocioanarchisták, sőt.
Szerintem egyik irányzat, a harcias proglib cortezi és SJW egyedei, vagy a jobboldal alt-right / újfasiszta hőzöngői sem elfogadhatók, kicsit túl laktatók az én ízlésemnek. Minden jel szerint maradi, középutas, belga szarjankó lehetek, mert én egyszerűen egy élhetőbb világban hiszek és nem a bármely oldali partizán megváltásban.

kemény keleti kommentelő 2019.06.12. 09:05:24

@nerángass: Mert a politikai irányzatok miben hisznek, ellentétben veled ?
Szerintem az összes irányzatok élhetőbb világban hisznek. Csak másképp képzelik el.

Eleinte mindenki egy szép világban él, aztán rájön, hogy kellene pénz meg pina, mert másoknak szebb (A lányok ekkor még nem politizálnak, csak mikor a gyerek jövőjén kezdenek agyalni.) . És ha a gondok előjönnek, akkor már nyitottak a megoldásokra is.
Nálunk a náci megoldások keresettek, mert a pinakérdés mindennél előbbre való.
Úgyhogy jobboldal. Máshol meg a pénzkérdés a döntő, mert talán a többivel nincs gond, ott jön a baloldal. És ahol a szerencsés flótások élnek meg a tervező anyák, ott a liberálisok döngetnek.

Történelmi gyökerek 2019.06.12. 09:11:39

Bolsevizmustól, vörösterrortól és Gulágtól a cukiságokig. A hitelesség csimborasszója. Ja, nem.

morph on deer 2019.06.12. 09:12:32

@Aegopolis2:
”Egyébként mi a frászkarika az a "sírepülés"?

”Száll a sí” - megvan?
Egy időben hungarista idióták kedvenc T-shirtje volt.

morph on deer 2019.06.12. 09:26:53

@kemény keleti kommentelő:
“Szerintem az összes irányzatok élhetőbb világban hisznek. Csak másképp képzelik el.”

Meg főleg mindegyik más számára. Ki-ki elsősorban önmaga és elvbarátai javát akarja csak, akár a másik oldal rovására.
Így aztán a populáció egyik része rendszeresen kimarad a jóból, mikor melyik, bár a kaméleonok közös halmaza sem jelentéktelen.

amergin 2019.06.12. 09:42:54

Bagi Zsolt: Nem a mundér, hanem a kevés gondolkodó védelmében: Jótündér Kapelner Zsoltról írt szösszenetében a jókonzervatív értelmiség legalább két újabb remek karakterjegyét különíthetjük el: 1. A publikációfetisizmus egyszerű autoritatív megszólalássá válását. Jótündér ha hirtelen nem talál fogást valakinek a Hirsch indexén, az lesz a baja, hogy az illető doktorandusz. 2. A szezonnak és fazonnak a radikálbal cimkéjével való ellátását. Napi egy pohár víz mosakodáshoz=radikálbal. Világforradalom=radikálbal.

Nem sorolom a karakterjegyek közé a penetráns tudatlanságot, hogy ha valakinek a világforradalom mellett való vélt elköteleződéséről beszélünk, legalább a forradalomról szóló, angolul éppúgy, mint magyarul hozzáférhető (Jótündér publikációfasizmusa számára ez mindig is a tudományosság egyetlen valódi normája volt) szövegeit elolvassuk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.12. 12:20:31

@amergin: A posztban egyetlen szó sincs publikációkról. Fél szó sincs. Konzervativizmusról sincs nagyon szó, eltekintve attól, hogy Michael Oakeshott tehetséges figurának tűnt számomra volt, Kapelner Zsolt pedig, egyelőre legalábbis, megadjának.

amergin 2019.06.12. 12:53:30

@jotunder: Kapelner Zsoltot én érdekes, kreatív figurának tartom. Michael Oakeshott-ot a 20. századi politikai eszmetörténet egyik megkerülhetetlen alakjának gondolom; tanítom is. A konzervativizmus alapvető, kihagyhatatlan szereplője. Nem gondolom, hogy Kapelner Zsolt idézett kritikája a konzervativizmusról, és speciálisan Oakeshott-ról teljes mértékben helytálló, vagy akár csak kiegyensúlyozottnak, óvatosnak mondható lett volna. De -- ettől a cikktől függetlenül -- úgy vélem, Zsolt is megérdemli, hogy árnyaltan, óvatosan közelítsük meg a tevékenységét -- akár csak a radikális és kevésbé radikális baloldal. (Ez utóbbiaknak szintén jár a kiegyensúlyozottságra és óvatosságra törekvő bemutatás, akár csak a jobboldalnak és a konzervativizmusnak).

Igen -- Jótündér most egy szót sem tett publikációkról; egyébként azt gondolom (Bagi Zsolttal egyetértésben), hogy Zsolton pont e tekintetben nem lehet majd fogást találni. Bár egy pályája elején álló kutatóról van szó, szerintem (minden esetleges túlzása, extrémizmusa, tévedése ellenére) ígéretes karrier áll előtte, és nekem valószínűnek tűnik, hogy a legjobb folyóiratok is be fogják majd fogadni egynémely cikkét.

Ami engem illet: szintén eléggé baloldali vagyok, de azért, ahogy csak tudok, törekszem a kiegyensúlyozottságra.
És bár nem mindenben értek egyet Jótündérrel -- azért mindig nagy lelkesedéssel követem a cikkeit, és népszerűsítem is őket :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.12. 13:13:20

@amergin: ez egy ún. jelentéktelenmegegyzésposzt. pontosan arról szól, amiről, semmivel sem többről, az érzéseimről. arról, hogy én elkezdtem a radikális progresszívektől is félni. egyáltalán nem úgy, mint az alt-right idiótáktól, akiket még veszélyesnek is tartok, de azért mégis. és igen, egyre távolabb érzem magam a guardiantól, ami fáj, mert a többi sokkal távolabb van tőlem.

Muad\\\'Dib 2019.06.12. 14:22:56

@Secnir:
Atya ég. Ennek a nőnek súlyos komplexusai lehetnek...

amergin 2019.06.12. 14:26:18

@jotunder: Oké :) Szerintem, minden esetleges túlzása, felületessége ellenére mindenesetre érdemes lesz Zsoltra odafigyelni, úgy vélem, komoly tudományos karrier előtt áll :)

Ami pedig Téged illet, kedves Jótündér, nem győzem hangsúlyozni, hogy nagyon nagy tisztelőd vagyok :)

Larrikin 2019.06.12. 15:05:18

@fruktoz: és ha JP-ért kiáltozol, mit remélsz tőle? Ha következetes ember, alighanem azt mondaná, hogy a sport, a tornaóra, a kidobózás miért ne lenne vizsgálható ebből a szempontból? Miért ne juthatnának kutatók erre a következtetésre? És miért ne lehetne a következtetésükkel vitába szállni? Már meg is történt, nem? (Megjegyzem, az újságba általában kiforgatott / feltupírozott / leegyszerűsített / "megmagyarázott" formában jutnak el ezek a következtetések.)

Egyébként lehet, hogy Kanadában másként játszák ezt a játékot, mint nálunk (vagy mint nálunk játszották évtizedekkel ezelőtt nálunk, a világ gyorsan változik). Lehet, hogy néhány apró módosítással kooperatívabbá, vagy a kevésbé tehetségesek számára is élvezhetőbbé tehető a játék.

A megdöbbenés persze érthető, a jelenkor politikai logikája szerint ez az eset jól illeszkedik egy ismert mintára.

dr. mesterséges színezék 2019.06.12. 17:46:07

@morph on deer: '“Szerintem az összes irányzatok élhetőbb világban hisznek. Csak másképp képzelik el.”

Meg főleg mindegyik más számára'

Meg egyik-másik más rovására; akár úgy is, hogy ha az élhetőbb világ maguk számára nem jön össze, legalább a másé se legyen élhető.
Kicsit sárga, kicsit savanyú...

incze 2019.06.12. 22:25:17

@jotunder: mondanál példát arra, mikor ideológiakeménykedett a guardian? (véleménycikkeket nem ér, de az is elég sokféle van.) én az éghajlattal kapcsolatos hangsúlyváltástól eltekintve (amit nagyon is indokoltnk gondolok) nem sok változást észlelek, és leginkább azt a sziszifuszi munkát csodálom, ahogy ezt az elborult honi és külvilági életet újra és újra, minden nap megpróbálják összerakni úgy, hogy még mindig azt gondolhassa az ember, hogy van, és lesz is glóbusz, amin él.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.12. 23:41:43

@incze: nem akarok ebbe belemenni. szinte mindig van valamilyen proglib harcimarci cikk, nem állítom, hogy nagyon sok, egy-kettő, de szinte mindennap. a jobberkák virtue signallingnak hívják, nem tudom, hogy ez mennyire jó terminológia.

slickfh 2019.06.13. 10:05:10

@jotunder: ha már radprogleft félelem, szintén a Mércén a Tett vagy a Balra át! megvan mint jelenség? Kapelner szakmaiságát nem tudom megítélni, de abban egyetértek, hogy nagyon elnagyolt és méltánytalan cikk lett, Körösényiékhez képest töredéknyi gondolattal. Ha abból az alaptézisből indulunk ki, hogy embertelen és fenntarthatatlan világban élünk, akkor nemcsak a konzervatívokat lehetne berakni az újjobb/altright arcok mellé, hanem ennyi erővel a liberteriánusoktól a liberálisokon át a szocdemekig bárkit. Mehh.

007k 2019.06.13. 18:55:04

írást eltettuk, archiváltuk. abban reménykedhetsz, hogy mikor elövesszuk már nem lesz olyan hideg az idöjárás Szibériában sem.

labrys 2019.06.13. 19:15:30

poszt: …mellesleg Shakespeare _tényleg_ nőellenes, ageist és ableist – de nem is ezért szeretjük.

nerángass 2019.06.14. 08:44:35

@jotunder: Erről jut eszembe, mekkora virtue signallingot követtem el, amikor azt állitottam, hogy én egy élhetőbb világban hiszek, amelyet megérdemelten szét is cincáltak itt. Úgy kell nekem, ha nem magyaráztam meg ))

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 12:49:05

@nerángass: Bocs. … A jobboskák ezt így nevezik, aztán égre emelt szemmel szónokolnak a hordóikon.

incze 2019.06.14. 14:00:55

@nerángass: @kemény keleti kommentelő: @jotunder: a nyugatias baloldaliságban (baloldali entellektüelségben) mióta világ a világ, mindig is volt valami ájtatos, papos. ez óhatatlanul együtt jár azzal, mikor jóltáplált, a napi anyagi gondok nyűgétől szabadult, tanult emberek cserélnek eszmét nyomorról, kiszolgáltatottságról, szenvedésről, forgatnak olyan gondolatokat az érintettek nevében és érdekében, amiről azoknak fingjuk sincs. én ezzel nem tudok mit kezdeni, ahogy a zsöszüijécé szimbólikus megfeszülésekkel sem (mindenféle kisemmizettség nevében hajlandó az ember bármikor egy szignóra).

ugyanakkor ez az egész mégsem egy hótszimuláció. a politika elsősorban nem arról szól, hogy kinek van igaza, hanem hogy kiket látsz (meg) a világban, azokról mit tudsz és gondolsz, és közülük kikkel, miben vagy (érzel) együtt. a vilégot most eléggé az szabja meg, hogy nekiveselkedett valamiféle fehérférfipátriárka normalitás jegyében egy nagyon erős, és nagyon agresszív romboló erő (amit épít is rombolás, falak, kerítések, tilalmak). muszáj reagálni. pl. ha a magam virtue signalling teljesítményét nézem, akkor egyszerűen csak színvallásféle, egyelőre bolsik, ne emeljétek a sajtos pogi árát, és az ember (botorul) bízik benne, hogy ez a jelzésrendszer elég lesz a fenevad békés (választás, nemzetközi egyezmények) megfékezésére (nem valószínű).

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 15:48:12

@incze: Identitásválasztás a XXI. század állítólag. .
Orbánnak egyik nap még pöttyös a segge, mert tekeredik a dns-e és félázsiai tezsvéreivel üzletel,
a másik nap meg fehér dns akar lenni, mint az új orángután frizurások. Tramp meg Borisz johnson.
Lesz még fekete nő is, ha a helyzet úgy hozza.

Mackósajt 2019.06.16. 11:07:59

@jotunder: Egyáltalán nem csak jobberek használják a virtue signal(ing) kifejezést. Egy (amerikai) zsidó liberálistól olvastam először. Mondjuk a Guardiant ő is gyakran példaként hozza fel a jelenségre.