Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Ki a legalkalmasabb főpolgármester-jelölt?

2019.06.09. 12:46 | Kettes | 218 komment

Gyorsan elspoilerezem a poszt csattanóját, hogy mielőbb teljes mélységében át tudjátok adni magatokat a válasz fölötti csalódottságnak.

Egy alkalmas főpolgármester-jelöltnek az alábbi személyes tulajdonságokkal kell rendelkeznie:

1.       Nem Orbán Viktornak hívják a miniszterelnököt.

2.       A többi nem számít.

Nem terveztem, hogy részt veszek az önkormányzati választásokon, sőt most sem tervezem, de ha tervezném, csakis akkor, ha az ellenzéki pártok meg tudnának állapodni egy (1) főpolgármester-jelöltben és kerületenként egy (1) polgármester-jelöltben. Ha ennyi sem megy, rám ne is számítsatok. Ha viszont ez megvan, eskü’ leszavazok arra, akit elém tesztek.

Miután egyetlen ellenzéki főpolgármester-jelölt-jelölt sem alkalmas a fentiek alapján jelöltnek (sőt Tarlós sem), az alábbiakban különösebb tét és kockázat nélkül értékelhetem a jelölt-jelölteket in no particular order.

Karácsony Gergely: nincsenek kétségeim a jó szándékai és a becsületessége felől, de valljuk meg, Zuglóban megették reggelire a rezsimpártok (Fidesz, MSZP) erős emberei. Az a videó arról a bizonyos tartózkodásról máig égető szekunder szégyent okoz: látni, ahogy Karácsony pontosan tudja, hogy csapdába csalták, tudja, hogy ellen kéne állnia, de nincs semmi a kezében, latolgatja az esélyeit, végül elengedi a történetet, és közben szörnyen szégyelli magát. Na a fővárosban ugyanez lesz, csak országos bűnözőkkel.

Kerpel-Fronius Gábor: Elfogult vagyok az irányába, mert húsz éve kollégák és barátok voltunk. Van néhány szaftos és kínos történetem rólam, amiben ő is szerepel (és csak rám vet rossz fényt: ez van, Origo :-)). Nagyon érett, integratív politikus benyomását kelti az interjúi alapján, ahhoz képest is, hogy újonc, meg egyébként is az. Imponáló, hogy a rezsimkutyák azonnal rá is ugrottak, és kitúrták a saját nyilvános facebook oldaláról, hogy egyszer agyhalottnak nevezte a hazáját. Nem tudom, mi volt ezzel a propagandisták célja: demonstrálni, hogy igaza van, vagy hogy elteljen az idő estig, amikor ki lehet nyitni napi ellátmány vodkát.

Kálmán Olga: őt is hiteles személyiségnek tartom, de szerintem a másik két jelölthöz képest ő sokkal nagyobb személyes kockázatot vállal a politikai szerepvállalással. Ha ez nem jön be neki, akkor nem nagyon van számára visszaút a médiába, legalábbis abba a független, kritikus politikai újságíró-szerepbe, amit az elmúlt húsz évben felépített magának. Nem hiszem, hogy jó vásárt csinált, amikor engedte rábeszélni magát Dobrev Klára részéről. Hacsak nem Gyurcsánynak van a legütőképesebb kampánycsapata az egész fővárosban.

Egy szó, mint száz, a főpolgármester-választásnak az a tétje, hogy az ellenzék kiüsse Orbán kezéből az egész várost. Ha csak a főpolgármesteri széket szerzik meg, de a kerületek a NER kezében maradnak, akkor gyötrelmes kudarcra lehet számítani.

Hát szedjétek össze magatokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1214885764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.06.11. 07:31:38

@velőtanya:

"csak nagyon súlyos érvek hatására tudnám elhinni, hogy ő nem ugyanennek a maffiának a része" Nem hiszem, hogy van olyan érv, aminek a hatására el lehetne hinni. :)

"mintha a helyi Momentum is be lenne már húzva a történetbe" Igen, ott a megállapodás szerint a Párbeszéd jelölhetne, ők pedig Baranyit támogatják, így ezt felrúgva kavar a Momentum is Jancsóval.

Podvinecz Marsall 2019.06.11. 08:31:06

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: de nem az volt, hogy emiatt a momentum kirúgta a kerületi elnököt vagy feloszlatta a szervezetet vagy vmi hasonló? Azt hittem, az álláspont is változott ezzel.

Lipsius 2019.06.11. 08:32:24

@kemény keleti kommentelő: Én Budapesten születtem, de technikailag nem éltem ott soha. Kistarcsai, kerepesi, gödöllői és leideni (Hollandia) lakcímeim voltak. Most épp kerepesi van.

Ezzel együtt kb. 12 éves korom óta Budapestre jártam általános iskolába, gimzáziumba, egyetemre, romkocsmába, színházba, randevúzni, bevásárolni, moziba, karácsonyi ajándékokat beszerezni, és amikor depressziós voltam, csak felülni egy random buszra, és bámulni a házakat.

Vagyis "ingáztam", Miközben a világnak _egyetlen_ pontját sem szeretem annyira, mint Budapestet. Az ágyam és a reggelizőasztalom közigazgatási beosztása kivételével minden praktikus szempontból Budapesten nőttem fel és élek, és ha vannak földrajzi alapú hazafias érzelmeim, azok régóta nem a diktatúrában jórészt közönyösen fetrengő Magyarországhoz, hanem Budapesthez kötnek, ahol egyebek mellett még nem uralkodott el a magyar vidéket hányingerkeltő bűzzel beterítő "gyüttmentezés". Nem, nem a migráncsokról van szó, hanem Kerepesen pl. a Kistarcsáról beköltözöttekről.

Szerinted viszont ha ezután akár a lakcímkártyám szerint is Budapestre költöznék, gyüttmentként az ingázók érdekét képviselném, mert nem ismerem és szeretem Budapest minden tégláját.

Nos, énszerintem inkább te menj el a k*rva nénikédbe. JT lehet, hogy kibannol, de a tiédhez hasonló ordenáré suttyóság helyretételét azért többnyire tolerálni szokta. Meglátjuk.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 09:01:36

@Lipsius:
Szerintem kerepesi meg holland lakcím sem kizáró ok. A Schmitt Pált például 15 év Spanyolország után jelölte a fidesz főpolgármesternek.
Ne engedd magad lebeszélni. Ennyi jár neked is. A kurva nénikém is budapesti.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 09:03:19

@Lipsius: Mind a két nénikém és a többiek is.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.06.11. 09:12:04

@Podvinecz Marsall:
Leváltották kb. másfél hónapja az ottani alapszervezeti elnököt vagy mit, aki az ártatlanság vélelmét emlegette a parkolási maffiával kapcsolatban. De arról nincs hír, hogy betartanák a megállapodást, ami szerint a Párbeszéd jelölhet a kerületben, ráadásul azt a Jancsót támogatják, akit a helyi erőspista MSZP-s próbált meg egy kínosan otromba akcióval közös ellenzéki jelöltként eladni. Baranyi nagyon harcos és nem hajlandó a helyi MSZP-vel semmilyen mértékig együttműködni (Gegesy megfúrása és a parkolási maffia miatt), Jancsó támogatását meg azzal indokolta a Momentum, hogy "kompromisszumkészebb". Hát így. 444.hu/2019/06/01/az-mszp-csapdat-allitott-a-ferencvarosi-ellenzeknek-akik-bele-is-setaltak

konrada 2019.06.11. 09:21:20

@feketeesfeher:
Ugyan mit törne meg rajta?
Tenni sokat nem tehetne, hiszen még Tarlós fölé is beültettek egy komisszárt - akinél a kassza kulcsa van - és azt a kulcsot csak azért nem adná át, mert már ellenzéki lesz a főpolgi.

...a NER alatt így legfeljebb annyit tehet, hogy vagy becsicskul, mint a 13.-os Tóth, vagy érezni fogja a törődést, hogy ez se megy, az se megy...
...s a pénz meg megy a többi 8,4 milliónak, akiket annyira nem fog zavarni, ha butapestiek szívnak...
...de persze reménykedni lehet...

Lipsius 2019.06.11. 09:25:04

@kemény keleti kommentelő: Ők lehet, de én gyüttment vagyok, az előbb írtad. Budapesti kontextusban, mint egy falusi lakossági gyűlésen. Megáll az ész.

Podvinecz Marsall 2019.06.11. 09:32:28

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: a hivatkozott cikk konkrétumként a feloszlatást eredményező nyilatkozatra hivatkozik, szóval ezek alapján valószínűleg nincs hivatalos álláspont. Én egyik nőt sem ismerem, fogalmam sincs, ki integratív és ki nem, de arra lenne egy fogadásom, hogy melyikük kapna több szavazatot.
Elhiszem készséggel, hogy az mszp szügyig van a parkolásban (is), de ha egyszer az a mondás, hogy egy össz-ellenzéki jelölt mindenhol, akkor legyenek oly kedvesek, és oldják meg valahogy. Sajnálnám, ha Baranyival ez nem menne, de nem hagy sok mozgásteret. Ha ez így marad, a végén belőle lesz pária.

Zebrateve 2019.06.11. 09:42:59

@kemény keleti kommentelő: A bringával munkába járásról annyit, hogy egy tanácsadó cégnél dolgozom, tárgyaltam már államtitkárokkal, BKK-, MÁV-, NIF-, Magyar Közút vezetőkkel, polgármesterekkel. Mindegyikhez biciklivel mentem, vagy öltönyben, vagy vittem az öltönyt és átöltöztem. Egyik sem nézett le emiatt. Tanulság: nézz jobban körül, és látni fogod, hogy a városi biciklisek túlnyomó része munkába megy, vagy munkaruhában, vagy viszi magával (hátizsák, oldalzsák).

Egy cargo bike teherbírása és mérete simán kiadja egy négyszemélyes háztartás heti bevásárlási igényét. Tanulság: a családi nagybevásárlást is meg lehet oldani bicóval.

A felmérések szerint a budapesti kerékpárosok kb. 80 %-a rendelkezik jogosítvánnyal, egy részük felelősségbiztosítással is (pl. én).

Tény, hogy a kerékpáros közlekedés adómentes, ám tegyük hozzá, hogy a politika így részesít előnyben egy egészségvédő, környezetvédő közlekedési módot, ami egy legitim hozzáállás.

A kerékpársávok vagy kerékpárutak által a normál közúti sávokból elfoglalt közlekedési felület Magyarországon elhanyagolható.

A dugót nem a kerékpárosok okozzák, hanem az autók.

Összegezve: fogalmad sincsen a kerékpáros közlekedésről, sőt, láthatólag a közlekedésszervezésről, közlekedéspolitikáról stb. Tanulj még egy picit, mielőtt ennyire belelovalod magad a témába.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 09:58:07

@Lipsius: Nyugodj meg, mert veled érez 13 millió magyar. Vagy mind.

Budapest közkincs. Mindenkié, akinek megtetszik. Elég, ha megtetszik.

A budapestiek meg menjenek a kurva .....

Minden tatárjárás, törökdúlás, népirtás ezen az elven működik.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 10:12:27

@Zebrateve:

A gépkocsi felelősségbiztosításod kerékpár által okozott kárra is kiterjed ?

Az öltönyöd nem gyűrődik össze, amikor a bőrcipő és a váltás fehérnemű meg a laptop mellé benyomod a hátizsákba ?

Egészségmegőrzésnek tartod a dugóban araszoló autók közt szívni a jólevegőt ?

Mindjárt gondoltam, hogy a kerékpárosok és a fideszes vidéki pártkáderek a milliárdos közbeszerzésekben egy brancs.
Mert ahogy a fidesz hatalomra került, abbafejezték a Critical Mass tüntetéseket és átültek a sofőrös limuzinokba.

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 10:12:54

@Zebrateve:

A gépkocsi felelősségbiztosításod kerékpár által okozott kárra is kiterjed ?

Az öltönyöd nem gyűrődik össze, amikor a bőrcipő és a váltás fehérnemű meg a laptop mellé benyomod a hátizsákba ?

Egészségmegőrzésnek tartod a dugóban araszoló autók közt szívni a jólevegőt ?

Mindjárt gondoltam, hogy a kerékpárosok és a fideszes vidéki pártkáderek a milliárdos közbeszerzésekben egy brancs.
Mert ahogy a fidesz hatalomra került, abbafejezték a Critical Mass tüntetéseket és átültek a sofőrös limuzinokba.

aritus 2019.06.11. 10:25:16

@kemény keleti kommentelő: komolyan kérlek, hogy ezt hagyd abba, kurva ciki ez a dúlás, vagdalkozás, amit most csinálsz

Kánikula 2019.06.11. 10:36:17

@kemény keleti kommentelő: Nagyon érdekes világképed van.

Vidéki ne autózzon BP-en, mert elfogja a helyet bp-i autóstól, ne kerékpározzon senki, mert elfogja a helyet a (bp-i) autóstól.
Tömegközlekedni nem jó, mert akkor igénytelenül fogsz odaérni ahová mész, ezért aki nem így akar az inkább autózzon.

Azt nem értem, hogy a kígyózó kocsisor miért lenne egy nagyváros velejárója és írtani/utálni mindenkit aki nem autóval közlekedik?

Leválasztott kerékpársáv: Teszem azt a reggeli dugóban 100 kerékpáros használja, ami mondjuk így kivált 50 autót azonos szakaszon és időben. INkább lemondassz magad mellett kb. 1.5 méterről vagy beállsz araszolni egy 200 méteres kocsisor végére? Félek megkérdezni melyiket választod.

Podvinecz Marsall 2019.06.11. 10:58:59

@aritus: tudom, ki az, nyilván. Ettől még nem ismerem sem őt, sem mást, hát honnan tudnám, ki mennyire integratív, ha már ez a szép szó lett a mindenkori jelölt eposzi jelzője?
Arról próbáltam volna írni, hogy a megoldás vagy Baranyi, vagy az MSZP* kezében van, már ha valóban összefogás és esélyesebb jelölt meg megtisztulás meg tudjaazégmi a cél, nem pedig vmi más.

*nem a helyi szervezetre gondoltam.

erol 2019.06.11. 11:09:33

@kemény keleti kommentelő:
Szerinted a budapesti autós valami arisztokrata, akinek előjogai, kiváltságai vannak?
Azért mert fizetsz valamiért, még nem te vagy a világegyetem elnöke. Hiába fizetsz pl a BKV ért nem garantált, hogy ülőhelyed lesz, az élet nem habos torta.

konrada 2019.06.11. 11:19:16

@padlogaz:
Római-part: Valóban nagy kár volna azért a pocsolyás-poros romgyűjteményért...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.11. 11:19:26

Mondjuk kurvára nem értek egyet @kemény keleti kommentelő: álláspontjával, de ne csapjuk be magunkat: ez a relatív többség álláspontja Budapesten, beleértve az indulatokat is. Pontosan ezt képviseli Tarlós, és ha az ellenzéki jelölt radikális zöld/bicajos aktivista álláspontot képvisel, akkor kellemetlen meglepetésben lesz részünk. :(

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.06.11. 11:21:26

@Podvinecz Marsall:

A megoldás itt a Momentum kezében lenne, mert
- az MSZP-sek és ők nem tartják be a megállapodást, ami szerint a Párbeszéd jelölhetne itt;
- az esélyesebb jelölt is minden emberi számítás szerint Baranyi lenne;
- a helyi MSZP szemlátomást és régóta tetőtől talpig összefonódott a NER-rel (ld. Gegesy megbuktatása+parkolómaffia);
- a Momentum ennek ellenére az ő jelöltjük mellé állt;
- akinek a "kompromisszumkészsége" ebben az összefüggésben aligha tekinthető pozitívumnak (csak a helyi MSZP számára, nyilván).

Csak a hab a tortán, hogy mindez ebben a röhejes jelöltállítós blöffben érte el látványos csúcspontját. Ha kicsit nagyobb lenne a zaj körülötte, talán a Momentum országos vezetősége is úgy érezné, hogy vissza kellene evickélniük a megállapodáshoz.

Nzoltan 2019.06.11. 11:23:46

@kemény keleti kommentelő: Nem értem miért kell kiváltság a pesti proliknak. Nekik is megadatott, hogy a szemetet megfelelő helyen tárolják.

Dárnok 2019.06.11. 11:25:40

@kemény keleti kommentelő: Egy kerékpáros oldalon te lennél a legmenőbb troll.
Csak egy példát írok neked: az egyik legfiatalabb akadémikus kerékpárral jár a városban, a védésekre is elnökölni; igen, az öltönye, amit a mosdóban húz fel, összegyűrődik a hátizsákban. Egyrészt szeret kerékpározni, másrészt ennyit tehet a környezetért (beleértve a közlekedést is).
Annyira beszűkült a látóköröd, hogy azzal már szemészhez kellene fordulnod.

Podvinecz Marsall 2019.06.11. 11:34:27

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: meg tudod erősíteni, hogy a momentum valóban Jancsót támogatja? Mondom, én a kirúgás utánról semmi hivatalosat nem olvastam. A főpolgijelölt meg ezt nyilatkozta erről itt lejjebb, amiből nekem leginkább az jön le, hogy fogalma sincs, mi a helyzet a IX. kerületben:

"Ebben a kérdésben, hogy konkrétan milyen jelöltet állítunk a IX. kerületben, olyan nagyon nem mélyedtem el. Azt gondolom, hogy az ex-LMP-s Jancsó Andrea megfelelő jelölt, és sem az ő, sem Baranyi Krisztina tisztességéhez nem férhet semmiféle kétség. Nagyon tisztelem Baranyi Krisztina munkáját, amelyet ebben az ügyben és több más ügyben is végzett. Őszintén szólva nem tudom, milyen úton jutott el oda a IX. kerületi szervezet, hogy elsősorban Jancsó Andreát támogassa. Nálunk ebben a helyi szervezetnek nagyon nagy szava van. Bár XIII. kerületi elnökként nem volt beleszólásom abba, hogy milyen jelöltet állít a Momentum a IX. kerületben, abban egészen biztos vagyok, hogy Baranyi Krisztinának is szerepet kell játszania a IX. kerületi önkormányzat működésében."

stim 2019.06.11. 11:39:34

cipót a cipőboltból, városvezetéshez városvezetőt. Nem műsorvezetőt.

A politikában felbukkannak médiaszemélyiségek akik megszokták, hogy a nevük forog a médiában és ahogy az Eddie Murphy-féle Gentlemanus című régi vígjátékban az egyetlen tőkéjük az, hogy van egy ismert nevük. Ennyi. Egyébként szakmailag nullák. Úgy értenek hgozzá mint én. Szavazz rám, én akarom holnaptól vezetni Budapestet. Én is értek annyira hozzá mint a Kálmán Olga vagy a Puzsér Róbert.

Ismert neve van Deák Billnek is és ő sokkal nagyobb király. Ő tudja, hogy zenész és nem kíván várost vezetni. Nem kívánnak várost vezetni továbbá balettáncosok, virágárusok, fodrászok, bolti eladók, költők, buszvezetők és jegyellenőrök. Nem azért mert az ő nevük ismert vagy kevésbé ismert hanem mert NEM EZ A SZAKMÁJUK EZÉRT NEM ÉRTENEK HOZZÁ. ALKALMATLANOK RÁ.

Szóval a politikáról sokan beszélnek és akik szeretnék, hogy sokat beszéljenek róla meg még pénzt is keressen azok közül páran szerencselovaggént bepróbálkoznak. Puzsérnak ezt az egyetlen motivációját látom. Kálmán Olga politikailag (is) motivált de attól még egyikük sem lesz SZAKEMBER.

Ezt a választást a Tarlós meg fogja nyerni mert az emberek nem olyan hülyék mint azt a médiában szereplők szeretnék. A budapestiek örülnek, hogy rendezettek a város terei, hogy megújul a metró és nem csak beszélnek róla hanem meg is csinálták a 4-es metrót.

Van aki tudja, ért hozzá, csinálja és működik. Ez a Tarlós. Én köszönöm neki, hogy még egyszer elindult, megnyugtató érzés, ha biztos kezekben tudom a város irányítását. Budapestiként nekem nem mindegy, hogy működik-e a város vagy nem. Neked igen?

Az, hogy valakinek ismert neve van az nem jelenti, hoyg alkalmas egy szakmára. Különben szerelje neked az autódat a Kálmán Olga és utána vidd haza benne a családodat. Vagy javítsa meg a számítógépedet a Puzsér Róbert aztán vállalj vele határidős munkát.

Egy kisebb település irányításához is rátermettség és jobb esetben szakképzettség is kell. Egy főváros irányításához pedig (véleményem szerint) nem ártana néhány év önkormányzatban eltöltött tapasztalat. Vezetői, irányítói, városüzemeltetési tapasztalat. ÉVEK. Nem médiában. Városvezetésben. Ezt egyébként a médiából jövő személyiségek ésszel fel is érik; ők nem buta emberek. Meg van az intelligenciájuk ahhoz, hogy belássák, hogy ők alkalmatlanok Budapest irányítására. Csodálom, hogy nem sül le a pofájukról a bőr. Hobó jut eszembe.

"Nem tudok megbocsátani a tanároknak akik tudom, tudták, hogy tudom, hogy tudják, hogy hazudnak"

Gerinc kérdése, hogy nem jelöltetem magam olyan posztra amire tudom, hogy alkalmatlan vagyok. Ha nyernek is, nem ezek az emberek fognak irányítani. Másnap lemondanak és egy olyan ismeretlen ember fog a helyükre ülni akire soha nem szavaznál azért nem őt indítják. Ezért nem ismered a nevét.

Én Tarlós Istvánnak szurkolok, remélem összejön és köszönöm a munkáját. Mivel hosszas unszolásra fogadta el a felkérést, hogy induljon lassan érdemes lenne maga mellé venni egy padavant akit kitaníthat aki elég jó ahhoz, hogy a következő években lassan beleszoktassák a feladatba és Tarlós István után kellő rutinnal, hely-és szakismerettel és médiaismertséggel folytathassa ezt a felelősségteljes munkát.

Addig pedig sok sikert kívánok Tarlós Istvánnak. Hogy ne olyan legyen a főváros mint Demszky idejében.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.11. 11:44:14

@stim: a budapesti fidesztol kaptam egy emailt, hogy kinek kuldhetik a csekket. mar a habony arpinak is megmondtam, hogy ne ram bizzak az adminisztraciot.

Muad\\\'Dib 2019.06.11. 11:49:48

@Kettes:
Azért remélem a többség szerint nem kötelező született Budapestinek lennie annak aki esetleg politikai vezető akar itt lenni. Remélem ez csak valami szektás különcség...

ekki 2019.06.11. 11:51:06

@kemény keleti kommentelő: Ugyan már kedves kkk ... Mérgében Ön már saját logikáját se érti : A járda az nem elkülönített "sáv"-ja a közterületnek ? Ön olyan nagyon biztos abban, hogy az autós társadalom külön adója fizeti ki teljességben a közútakat ? De gondolkodhatna azon is : Kifizetik-e a gépkocsival közlekedõk a közegészségügyi költséget - csak egyetlen példaként - amit a levegõszennyezettséggel okoznak ?

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.06.11. 12:14:41

@Podvinecz Marsall: "Megerősíteni" csak a résztvevők és pártjaik tudhatnának bármit is. Újságolvasóként csak az utolsó hírre tudok hagyatkozni, valamint az általam ismert és fent leírt további releváns szempontokra. Amik között nem említettem, mert szerintem evidens, hogy ha változás lenne az utolsó hírhez képest, arról értesültünk volna. Ha nem értesültünk, az azt jelenti, hogy a Momentum továbbra sem érzi lényegesnek, hogy betartsa a megállapodást, mely esetben a kérdés fel sem merült volna. Kerpel-Fronius is így beszél: az bizonyára igaz, hogy nem nagyon látja át és szívesen elkerüli, hogy állást foglaljon, de az alapkérdést, hogy az átfogó, minden kerületre érvényes megállapodás felett miért siklik el könnyedén a Momentum, még csak nem is érinti, mintha nem létezne, és magától értetődő dolog lenne arról beszélni, "hogy milyen jelöltet állít a Momentum a IX. kerületben".

ámbátor 2019.06.11. 13:22:54

@stim: Sok sikert kívánok értékes munkádhoz.
Szerintem nyugodtan koncentrálj arra. Ez a mag, amit ide hintesz terméketlen talajra hull, kár a strapáért.

Zebrateve 2019.06.11. 13:23:15

@kemény keleti kommentelő:

Nagyon a szájadba kell rágni mindent, ugye?

Külön kerékpáros felelősségbiztosításom van.

Az öltönyöm nem gyűrődik össze, ha a spéci hordozómban viszem, vagy összegyűrődik, ha hátizsákban (ezt elnézik nekem).

Egészségmegőrző, több okból:
- Nem dugóban megyek, jórészt kisebb forgalmú utakon.
- Van rajtam maszk.
- Kutatások alátámasztják, hogy még maszk nélkül is egészségesebb kerékpározni, mint autóban vagy egy rosszabb dízelbuszban ülni.

A Critical Mass-nek nincs vége, lásd I bike Budapest.

A kerékpárosok nagy része utálja a fideszes pártkáderek által építtetett, rossz minőségű, értelmetlen, veszélyes kerékpárutakat; a Magyar Kerékpárosklub teljes erővel küzd az ilyenek ellen, és általában sokkal-sokkal olcsóbb, de jobb megoldásokat támogat.

Zebrateve 2019.06.11. 13:28:07

@Kettes: Olvasd el a sötétzöld Tarlós válaszát a Magyar Kerékpárosklub pontjaira:
kerekparosklub.hu/ibikebudapest/bringazhatobudapest_12pont_fopolgarmesterjelolt_valasz
Alig van különbség a három jelölt hozzáállásában, Tarlós nagyon sokat puhult az elmúlt ciklusban.

A választók sokkal nagyobb része gyalogol, tömegközlekedik, kerékpározik, rollerezik, tol babakocsit stb., mint autózik. Ez tény, és érdemes figyelembe venni.

A sötétzöld/bicajos terrorista hozzáállás Magyarországon már csak nagyon kevés és kislétszámú csoportra jellemző. A kerékpáros érdekvédelmi szervezetek is sokkal okosabban és visszafogottabban (szak)politizálnak, mint 5 vagy 10 éve.

DarthVader 2019.06.11. 13:31:55

@stim:
Tarlós Pityu bá ezek szerint polgármesternek/politikusnak született? 1989-ben belépett a szadeszbe, és 1év politizálás után már lehetett is polgármester. 1 év OKJ politikusság elég?

DarthVader 2019.06.11. 13:33:33

@stim:

ja:

"megújul a metró és nem csak beszélnek róla hanem meg is csinálták a 4-es metrót. "

A pofádról nem sül le a bőr, ugyi? (A Tarlóséról nem sült, azt láttuk)

velőtanya 2019.06.11. 13:49:28

@ámbátor: Szerintem neki ez a munkája:)
(Bár ez a fejezet nincs annyira kidolgozva, és nem is annyira vicces, mint amelyik az eltorzult lelkű és arcú, korrupt despotát a szabadság lángoszlopának festi le)

incze 2019.06.11. 14:06:34

@poszt: én a (bejelentési sorrendben) kg, kfg, ko hármasból az utóbbi kettőt komolytalannak (mindkettőjüket alkalmatlannak) tartom, viszont karácsonyra nagyon is ráfért a verseny, még azzal a néhány nem teljesen fair (píszí) unga-bungával is, amikben része volt, és amennyire látom, használ is neki - index.hu/belfold/2019/06/11/interju_karacsony_gergely_fopolgarmester-jelolttel_zuglo_polgarmesterevel_elovalasztas/

Podvinecz Marsall 2019.06.11. 14:18:17

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: OK. Amíg nincs hivatalos ellenzéki jelölt, addig él a remény, h valami értelmes dolog történik. Jelzem, néhány más kerületben is oltári gáz a jelöltjelölt, és ott meg tán mi is hurráznánk egy partizánakció után, csak történjen már végre valami. Kár, hogy az olyan helyeken jellemzően az MSZP jelölte őket, szóval rájuk nem számíthatok, hogy borítsanak, pedig ők tudnák, mernék, tennék...

velőtanya 2019.06.11. 14:22:14

@incze: Tényleg ez a legjobb interjúja, amit az utóbbi hónapokban olvastam.
Csak azt nem tudom eldönteni, hogy akkor most megérkeztek végre Soros György tanácsadói, vagy ez az egész egy ördögi Gyurcsány-Karácsony terv része, hogy egy kicsit felkavarják az állóvizet a budapestiek megmozgatása és a nagyobb legitimáció érdekében, miközben Ferenc egy kicsit lyukra futtatja Klárát is, nehogy túlságosan elszaladjon vele a ló:)

Dárnok 2019.06.11. 14:58:22

@stim: Ahogyan itt írni szokás, egy normális országban megfontolandó lenne, amit taglalsz. Kivéve: "Ezt a választást a Tarlós meg fogja nyerni mert az emberek nem olyan hülyék mint azt a médiában szereplők szeretnék." Összetett mondatodnak nem az első tagjával van gondom.

Lipsius 2019.06.11. 16:02:03

@kemény keleti kommentelő: Itt nem csak arról van szó, hogy ostoba vagy (az vagy), hanem hogy a Fidesz szavazóira jellemző legköpedelmesebb xenofób suttyóság ömlik a szádból (vagy valamelyik testnyílásodból).

Még a Debrecenből felköltözők ellen is különösen gusztustalan volna ilyen módon uszítani, de én pont arra hívtam fel a legkevésbé sem becses figyelmedet, hogy százezerszám élnek Budapest körül nem fővárosi lakcímű, de életük nagy részét ténylegesen Budapesten töltő, ott tanuló, ott dolgozó, szórakozni oda járó emberek, akik adott esetben (pl. az enyémben) konkrétan budapestinek tartják magukat a szó lokálpatrióta értelmében. Amikor őket (minket) kitagadsz a budapestiségből, egészen konkrétan, rémületes pontossággal utánozod le a zsidó vagy a sváb asszimiláció lehetőségét minden jószándék elismerése ellenére, esszencialista alapon elutasító fajvédők felfogását.

Én budapesti vagyok, és szerintem a nénikéid is egyetértenének ezzel. Te pedig, ha nem is rájuk szavazol, egy fideszes alkatú, provinciális sutyerák. Nagyvárosban szerencsére kevés ilyen akad.

mafi mushkila 2019.06.11. 17:16:59

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Hát, lehet, hogy kkk ezzel nem fog egyáltalán egyetérteni, de szerintem ahogy ő "k betűkkel szól keményen", őrült és egyben gyakran pontosan igaz módra, ahogy te is mondod, az pont úgy érthető, mint a költészet. Nem szó szerint igaz benne minden, de... mondjuk úgy, hogy egy erősebb képnek az igazsága abban rejlik hogy inkább igaz, mint az ellenkezője. Pl. lehet azzal vitatkozni, hogy akasszátok fel a királyokat, mert voltak jótét királyok, és különben sem hiszünk a halálbüntetésben, pláne nem az önbíráskodásban, de azért ez közelebb van, mint az, hogy a királyokkal aztán végképp semmi gond, cukimukik mind.
Vagy, egy másik fordításban, a rajtunk gyakorolt tényleges agresszióra a megfelelő válasz az erőszakkal szembeni ellenállás volna, de ha csak szenvedélyesen válaszolunk, az még mindig nem túl erős. (Nem kizárva, hogy a higgadt és eredményre vezető elemzés meg még jobb -- csinálja mindenki, amit tud.)

kisa 2019.06.11. 22:05:02

kemény keleti kommentelő 2019.06.10. 17:18:49
Valamiért nem műk a "válasz erre" gomb. A lányom és a vejem a 19. kerülteből járnal bringával a 9-be ill. a 11-be. Egy kedves ismerősöm a 18-ból a 16-ba. Minden nap, kivéve, amikor olyan idő van. Elindulnak bringás cuccban, munkaehylen zuhany, átöltözés és máris megfelenek a dress code-nak. Én is évekig jártam bringával a 18-ból a József Attilára. Szóval a dolog teljesen reális.

Mellesleg 36 éve élek Budapesten, és mindig mindent megoldottam autó nélkül. Még a hétvégi nagybevásrlást is.

labrys 2019.06.12. 10:16:12

Én meg továbbra is azt gondolom, hogy antidemokratikus focialista illiberáliában nem lehetséges sem demokratikus választásokat tartani, sem demokratikusan várost vezetni. - Emlékszünk meg Tétényi Évára?

Minden, Orbánék maszkirovkáját (akár öntudatlanul) támogató tevékenység kollaboráció. Ez esetben a legszűkebben vett politikai kollaboráció.

rikitikitevi 2019.06.12. 11:01:08

@labrys: tetenyi evara sem emlekszik mar senki, pedig nem o az egyetlen pelda, de a tobbirol nem is tud senki, nemhogy emlekezni…
amugy +
komolyan nem ertem a sok idiota 'politikust' aki alapvetesekkel sincs tisztaban a magyar realitast illetoen, de idiotakra mindig is volt nagy szukseg

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.06.12. 15:33:31

@labrys: De ez csak elméletileg van így. Senki nem hiszi azt, hogy OV Übü-királysága demokrácia, és az ellenzéki integritás nem attól függ, hogy használják-e a megmaradt lehetőségeket, hanem attól, hogy hogyan. A bojkott azon kívül, hogy rettentő ünnepélyesen üzen, csak önbekerítés. Pl. az, hogy relatíve jól sikerült az EP-választás, nem rossz, nem a maszkirovkát erősíti, hanem egy kisebb hídfőállást Übüékkel szemben (és ha Dobrev Klárát megválasztanák EP-alelnöknek, a megpukkadás útján előálló Übü-semlegesítés direktben is megtörténhetne :D). Ha pedig Budapesten sikerülne ellenzéki főpolgármestert és ellenzéki többségű közgyűlést összehozni, az még inkább.

Érvsebész 2019.06.12. 17:05:35

Az Országos Bírói Tanács és Vadász Viktor küzdelme tehát nem volt hiábavaló; legalábbis az Országos Bírósági Hivatal elnöke hivatali ideje alatt először megindokolta a vezetői pályázat eredménytelenné nyilvánítását.

birosag.hu/sites/default/files/users/A%20F%C5%91v%C3%A1rosi%20T%C3%B6rv%C3%A9nysz%C3%A9k%20eln%C3%B6ki%20tiszts%C3%A9g%C3%A9re%20ki%C3%ADrt%20p%C3%A1ly%C3%A1zatr%C3%B3l_0.pdf

Megtette tehát, amit eleddig oly vehemensen utasított el.

Lehet, hogy maga sem gondolja tarthatónak a gyakorlatát?

Érvsebész 2019.06.12. 17:06:15

Ja, bocs, nem ide akartam, hanem a Viccországba.

mafi mushkila 2019.06.12. 17:34:17

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Elhiszem :) Nekem megtetszett a stíl és úgy maradtam :)

AdvocatusDiaboli 2019.06.12. 20:33:58

@kemény keleti kommentelő: Igazad van. Szerintem is föl kéne osztani Budapestet. Legalább 3 részre (Pest, Buda, Óbuda). Budán fölnőve sosem értettem a pestieket, nem is bíztam bennük. Nem is tudnék ott lakni. Nehezen viselem a máshonnan származó főpolgármestereket. Gondolom, hogy a tősgyökeres pestiek is így vannak ezzel. Szerontem be kell látni, hogy a városegyesítés kudarc volt. A hülye pestiek sosem tanulták meg, hogyan kell a hegyen biciklizni. Vagy csak túl lusták: A fogassal vitetik föl magukat, aztán legurulnak. Marhák. Engen meg végtelenül untat, amikor a pesti lapályon kell valahová biciklizni. Semmi élmény, semmi látnivaló, semmi kihívás.

A hidakat le kell bontani, de legalábbis nem szabad rájuk költeni: Mindenki döntse el, melyik oldalon akar élni, és szervezze oda az életét mire az utolsó híd is szétrohad. A Lánchíd esetleg maradhat mint műemlék, meg semleges terü diplomáciai célokra (pl. a pesti és budai vezetés a híd közepén

AdvocatusDiaboli 2019.06.12. 20:39:56

@AdvocatusDiaboli: [folytatom, ha már elkezdtem] ... a híd közepén tárgyalhatja le vitás ügyeit. De semmi sem indokolhatja, hogy egy pesti "főpolgármester" képviselje a budai kerékpárosokat. Nem tud úgy tekerni.

acs63 2019.06.12. 20:57:41

@AdvocatusDiaboli: Pestiként tetszik az ötlet. Benne vagyok, de csak, ha azonnal teljesül és bónuszként nálatok marad a két selejt a várban! :-)

AdvocatusDiaboli 2019.06.13. 07:19:31

@acs63: Én azzal is kiegyeznék, ha Ti eléritek, hogy a Parlament épületében valódi Országgyűlés működjön. A mostani patyomkinparlament elnökét a városkép megzavarása nélkül, házon belül letessékelhetitek a metróalagútba, onnan pedig a Dunántúl irányába. De a Lánchíd közepére is szervezhetünk Bibó emlékkonferenciát a továbbiak megvitatására. Elvégre Pesttől elszakadva Budának sürgősen vissza kell szereznie első kőszínházát.

labrys 2019.06.13. 20:43:12

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: „De ez csak elméletileg van így.” – Gyakorlatilag nem? :)

„Senki nem hiszi azt, hogy OV Übü-királysága demokrácia, és az ellenzéki integritás nem attól függ, hogy használják-e a megmaradt lehetőségeket, hanem attól, hogy hogyan.” –Teljesen hidegen hagy az „ellenzék” integritása (ahogy a lelkiismeretük, a szexuális életük és az alsóneműik színe stb. is). Engem egyes-egyedül a _hatékonyságuk_ érdekel. Márpedig a priori lehetetlen dolgot csak 0 hatékonysággal lehet művelni.

„A bojkott azon kívül, hogy rettentő ünnepélyesen üzen, csak önbekerítés.” – A bojkott (lenne) az egyetlen hatékony, parlamentáris-választási (demokratikus) dimenziókban alkalmazható megoldás. Apró akadály: hazánk Jobbikkal, LMP-vel, kamupártokkal és magyar zemberekkel sújtott térségében a parlamentáris bojkott soha nem valósulhatott volna meg, és soha nem is fog megvalósulni. Ahogy már többször megjegyeztem: erre a rezsimre _nem létezik_ (parlamentáris, demokratikus) megoldás.

„Pl. az, hogy relatíve jól sikerült az EP-választás, nem rossz, nem a maszkirovkát erősíti, hanem egy kisebb hídfőállást Übüékkel szemben…” – Milyen hídfőállást? Orbánékat a legkisebb mértékben sem fogja akadályozni semmiben. Hosszú távon pusztán arra jó, hogy az „ellenzék” megindokolhassa maga előtt azt, miért kollaborál, és miért tesz úgy (a kül- és belföld felé egyaránt), mintha az Orbán-rezsim hiteles demokrácia lenne.

„Ha pedig Budapesten sikerülne ellenzéki főpolgármestert és ellenzéki többségű közgyűlést összehozni, az még inkább.” – Hogyan? És ismét: emlékszünk még például Tétényi Évára? Mik azok az eredmények, mik azok a célok, amelyek elérésében reménykedni lehetne egy „ellenzéki” főpolgármester megválasztását követően? Hogy arra ismét mint a demokrácia bizonyítékára mutogathatnának Orbánék (párhuzamosan azzal, hogy az „ellenzéki” főpolgármesternek mindenütt keresztbe téve abszolút lejáratják, ellehetetlenítik úgy a személyét, mint az általa képviselt pártokat/ügyeket)?

Egészen elképeszt, hogy ezzel a választási maszlagukkal a Seggfejék már legalább kilenc éve képesek sikeresen hülyíteni szinte mindenkit. (No persze a személyes egzisztenciális megfontolások, illetve a hozzáértés hiánya is sokat segít abban, hogy az „ellenzéki” politikusok ne akarják bevallani maguknak a valóságot.)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.06.13. 20:48:51

@Elan Morin Tedronai: Köszönöm a hsz-t. Na. Már akkor is voltak alig oligarchák? :-( Mint az idealizált "vadember", Rousseau-tól. Az ausztrál őslakosok égetéses vadászatot rendeztek ha éhesek volta. Felgyújtották az erdőt, hogy rögtön sült malac legyen (nyilván erszényes) vacsira. 1 sült disznócska helyett lett száz. Maradhat? :-( Aztán ahogy elfogytak az erdők és a nagy testű ehető állatok, változtattak a szisztémán. :-( Ja. Régen minden jobb volt. :-) Még régebben meg még jobb. :-)

Ettől függetlenül eleink "ötlet börzéje" hordozhat tanulságokat. :-)

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.06.14. 13:55:45

@labrys: Na de kedves labrys, mit érhetne el a bojkott (persze ha megvalósítható lenne és nem a priori lehetetlen)? Pl. azt, hogy az EP-ben ne 13 fideszes és 8 ellenzéki képviselő üljön kies országunkból, hanem 21 fideszes? Vagy szerinted inkább a homlokára csapna "az" EU, hogy na de nézd már, hát nem egy Übüt pénzelünk itt vagy tíz éve, vessünk csak sürgősen véget ennek? Ugyanígy itthon: csak megkönnyítené még egy kicsit az Übü-maffia dolgát, ha nem lenne ellenzék. Vagy, ha már, akkor ne legyenek a megmaradt független lapok sem, vagy ez a blog, mert fenntartják a látszatát annak, hogy rendes európai demokráciához illő sajtószabadság van? Te segítesz nekik ebben azzal, hogy leírod, amit?* Ha Übüék tessék-lássék elbábozzák a demokráciát, a bojkott meg visszabábozná, hogy tudjuk ám, hogy nem is az van, beee, az "hatékonyabb" lenne? Szerintem egy tapodtat sem jutnánk előrébb (legfeljebb a pártállam valóban tisztán kollaboráns ügynökpártokat ültetne a mostani, közel sem egyaránt kollaboráns ellenzékiek helyére). Nem próbálna senki semmit, nem építgetnének helyi szervezeteket (és érnének el ennek arányában szignifikánsan jobb eredményt azok, aki ezt megteszik, mint akik nem), nem tartanának fenn valamiféle perspektívát, éppenséggel integritást, szolidaritást is egymással azok, akik ezekhez a szervezetekhez kötődnek így vagy úgy. Van ebben nyilván illúzió és önbecsapás is, sodródnak benne igazi kollaboránsok és karrieristák is, de a mozdulatlan visszahúzódás - amellett, hogy lehetetlen - mtől jelentene többet az ellenállás lehetőségeit tekintve?

*"Egy kedves kolléga, aki 1990 előtt nagyon is kollaborált /MSZMP tagság, munkásőr múlt/ a rendszerváltás után azt mondta, hogy MI is kollaboráltunk, Kis Jancsi pl. Rousseau-t, Bence Hume-ot fordított, ezzel azt a látszatot keltették, hogy XVIII századi angol és francia filozófusokat fordíthattak az 1973-ban kirúgott magyar filozófusok…" (Ludassy M.) :D

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 14:40:49

@labrys: Én a bojkottot akkor javasoltam, amikor a pártállami választási rendszert létrehozták. Nem kellett volna elfogadni. De nyilván akkor is hiba lett volna, mert az álpártokat mindig föl tudják mutatni ezek. Csak úgy képzeltem, szól egyet.
De már látszik, hogy a Népszabadság kinyírása sem szólt és a tudományos akadémia kinyírása sem. Ez nem is ország.
Viszont egy kompetensekből álló ellenzék fönntartásának akkor is van értelme, ha fizetésüket sajnáljuk tőlük. Egyrészt Orbán is végezheti egy gödörben, mint Szaddám Huszein, másrészt a gyerekek mégse abban nőjenek föl, hogy ... Rákosi elvtárs, bajtárs, pajtás ....

labrys 2019.06.14. 18:45:12

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: nem fogalmaztam egyértelműen, bocs. Értelmetlennek és károsnak az Orbán-rezsim választásain (például az országgyűlési, a bp.-i főpolgármesteri stb. választáson) való részvételt tartom; az európai célú választásokon való részvételt – bár persze Orbánék azokat is minden eszközzel megpróbálják kisajátítani/elcsalni – természetesen nagyon fontosnak és kötelezőnek gondolom.

A bojkottról: elismerem, alighanem végtelenül naiv & idealista vagyok, amikor azt hiszem, hogy ha az „ellenzék” teljes mértékben meg tudná tagadni Orbán illiberális rezsimjét, és hangsúlyozottan nem ismerné el legitimnek, akkor az talán elég nyomós indok, elég szilárd alap lenne a külföld – az EU – számára ahhoz, hogy sokkal keményebb eszközökkel léphessen fel a focialista örökítőanyag & juntája ellen.

De hát ez van; a szobám falát is szivárványszínű unikornisok(ba öltözött Salma Hayekek) díszítik… :D

…Mindettől függetlenül továbbra is szilárd meggyőződésem, hogy antidemokratikus rendszert belülről, demokratikus eszközökkel nem lehetséges megdönteni. És ennek fényében értékelendő minden ilyen irányú – a racionalitással és az ország érdekével ellentétes – törekvés.

labrys 2019.06.14. 18:50:05

@kemény keleti kommentelő: ez az „ellenzék” nem kompetens, és a magyar gyerekek ajka már legalább kilenc éve Orbán nemzetvezető testvér nevét zengi. Térdeplés közben.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.14. 19:30:46

444.hu/2019/06/14/a-fidesz-kovetkezetesen-gyurcsanynenak-hivja-dobrev-klarat-a-nevet-le-sem-irjak-a-kozlemenyeikben

Szerintem ki kellene próbálni, hogy a független sajtó elkezdi következetesen Szájernének nevezni Handó Tündét, Orbánnénak Lévay Anikót és Orbánnénak Bártfay-Máger Andreát. Szerintem megértenék a célzást.

kemény keleti kommentelő 2019.06.14. 20:15:15

@labrys: Lehet, hogy igazad van. Ellenzék nélkül is eldöcög ez a kóceráj.

HToma 2019.06.15. 09:10:47

Én Szájernénak hívom Handó Tündét. igaz nem vagyok független sajtó. Bártfay-Máger Andrea miért Orbánné? Van valami szaftos pletyka? Mesélj:)

HToma 2019.06.15. 09:13:17

@Kettes:
@HToma: az előző Kettesnek ment.

rikitikitevi 2019.06.15. 17:18:16

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: mit erhetne?

egy gerincet.

Es csak egy illusztracios pelda, tovabbi kommentar nelkul ehhez: Solyom Laszlo alkotmanyjogasz utolso erdemi cselekedete az volt, hogy a bazsai tubarozsak melleti elolancot eltiporni szandekozo, szembelovo tankok ele vetette magat (sic!)

Szoval a gerinc.

kemény keleti kommentelő 2019.06.16. 08:54:30

Ez a cikk nagyon jó .
Egészen addig érdemes olvasni, hogy megszólal a Levegő Munkacsoport , meg a Veke.
Ez a kettő fideszes álszervezet. Nulla közük van a problémákhoz, a közlekedéshez és a levegőhöz.
Csak politikai büntetőszervezet Budapest nyakán.

nepszava.hu/3039468_orban-kommunistazik-tarlos-csunyazik-a-kozlekedes-pedig-kaoszba-sullyed

Budapestnek feleannyi metrója van, mint Bécsnek. Feleannyi kilométer és feleannyi állomás.
Ezek meg falusi korzónak képzelik a közlekedést, basszameg.

És minden pénz az Orbán világraszóló uralkodói allűrjére, a budai Várára megy el.
Ceausescu egy kisinas ehhez az építőművészhez képest.

kemény keleti kommentelő 2019.06.16. 09:18:15

Hát ez is óriási, hogy Orbán harminc éve itt él "Budapesten" és most vette észre, hogy van egy felüljáró a nyugatinál, vagy a keletinél, és erre lebontatja, mert őt a komcsikra emlékezteti.
A komcsik alatt még nem vette észre a kretén.
Nem is mert Pestre átmenni a jó kis védett Gellérthegy oldalában álló pártkeltető Bibó koleszból.

Podvinecz Marsall 2019.06.16. 15:18:27

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: nem láttam a főjelöltvitát, csak a cikkeket olvastam róla. Úgy látszik, a momentumban van egy adag az eredeti elempés bázisdemokrata vonalból is.
Romantikus alapon megértem persze, máshogy nem annyira.
Ahogy én ezt innen messziről ezt a 9. kerületet elképzelem, elsősorban a párbeszédnek kéne egyértelműen megnyilvánulnia, ha már ők jelölhetnek. Minél tovább húzzák ezt, annál többet ártanak. Utána teljesen más lesz a helyzet.
Baranyihoz meg annyit, hogy - aritus kedvéért érdemeinek teljes elismerése mellett - nem könnyű tenni bármit is akkor, ha ő már múlt októberben punktum elindul, ha a fene fenét eszik is. (Álljatok be mind mögém, de az mszp-seket látni sem akarom [és ezzel ugye e facto reprodukálom a több ellenzéki jelölt esetét], ha meg mást indítotok, akkor is elindulok. Persze azóta biztos mindenki tárgyalt már mindenkivel, meg nem is így van, meg én a negyedét se tudom a dolgoknak, meg ő akkor is szent meg igazán megérthetném, hogy Illatos út, de a kompromisszumok akkor szoktak születni, ha mindkét oldal kellően konstruktív.
Nagyon emlékeztet ez a belvárosi parlamenti választásra, ahol Juhászt iktatták ki közös erővel. Az lmp-s nyert még így is, de engem ez olyan nagyon máig nem boldogít.

seol 2019.06.17. 18:09:56

@kemény keleti kommentelő:

Hja, ha a helyi fideszes főférgek kölykei játszadoznak, ki merne rájuk szólni?

kemény keleti kommentelő 2019.06.18. 18:58:31

@seol: És tudják még fokozni is. Ma az apucika karambolozott.

24.hu/belfold/2019/06/18/cegledi-tragedia-karambolozott-a-halalos-gazolo-apja-ott-ahol-a-fia-ket-eve-leszaladt-az-utrol/

" pedig csak egyetlen dolgot kértem a szervezőktől, hogy vigyázzanak, hogy ne használják fel a rendezvényt politikai célokra. "

kemény keleti kommentelő 2019.06.19. 08:25:18

Cegléden a helyi vállalkozó halálos gázolás után tovább szerződik a falunap fölállítására az önkormányzattal, tehát írva vagyon, hogy akárhány embert megölhet, nem fogják lecsukni érte.

24.hu/kozelet/2019/06/19/cegled-halalos-gazolas-ceg-onkormanyzat-szerzodes-varos/

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.23. 17:45:16

Hahaha, nem tudtam nem észrevenni, hogy az index mennyire megtolta Karácsony Gergely kampányát. :)

Címlap:
Nem kért engedélyt Kálmán Olga a kampányvideóihoz az ATV-től
Závecz: Karácsony az előválasztás esélyese
Karácsony méhbarát Budapestet szeretne
Mentális Deficit: Ezért nagyon gáz Kálmán Olga főpolgármestersége

Podvinecz Marsall 2019.06.23. 19:30:08

@Kettes: nem szurkolok KG-nek, de azért tegyük már tisztába a dolgokat egy kicsit.
Nem kért engedélyt Kálmán Olga a kampányvideóihoz az ATV-től - ez hír vagy nem hír? Hír, kicsit kisstílű, de hír. Ahogy az is kicsit kisstílű volt, ami okozta.
Závecz: Karácsony az előválasztás esélyese - ez hír vagy nem hír? Sensu stricto igaz a cím? Mit kapna az index, ha nem hozza le? Én ugyan más címet adnék, de nem vagyok újságíró.
Karácsony méhbarát Budapestet szeretne - ez egy mai sajttáj és bejelentés. Hír? Az. Nézd meg a 3 jelölt facebookját pl. Mit csináltak ezek az emberek ma? KG betojt és dolgozik, mint egy güzü. KFG - chill. KO - nix, kivéve az atv-s video. Ezekről mit tudósítsanak? Ugyanakkor van egy-egy interjú asszem a 24-en meg a 168ora-n, de őszintén szólva fogalmam sincs, van-e deal a független médiumok közt, hogy egymás originál tartalmát hogy szemlézhetik.
Mentális Deficit: Ezért nagyon gáz Kálmán Olga főpolgármestersége - ha nem írod, sose találtam volna meg :) (én erről mást gondolok, de ez nem tartozik ide).

incze 2019.06.23. 19:42:47

@Podvinecz Marsall: a mentális deficit poszt kinn van az index főoldalán az index2 rovatban, tehát promotált blog bejegyzés. ugyanakkor elég hevesen kommentálják kezdettől fogva (pillanatnyilag 222 hozzászólás), ami minden hátsó izé nélkül is elég szokott lenni a címlaphoz.

Podvinecz Marsall 2019.06.23. 19:57:37

@incze: én az index2-ig havonta egyszer (se) jutok el... olyan, mint a reklám, nem veszem észre.

kemény keleti kommentelő 2019.06.23. 20:11:16

@incze: Be van szarva a fidesz a Kálmán Olgától és ráküldték a kutyákat. A trollok nem véletlenszerűen hemzsegnek.
@Kettes: Amíg nem volt Kálmán Olga a képben, Karácsonyt ütötték. Mióta hárman vannak, Karácsonyt akarják.
Ez a Karácsony egy könnyű ellenfél nekik és szerintem azért tolják, hogy ő kerüljön Tarlóssal szembe.
A média egészén látom ezt, vagyis a fidesz ellenfelet választ, mint rendesen.

kemény keleti kommentelő 2019.06.23. 20:18:59

@Podvinecz Marsall: Hogy mi hír és mi nem hír, az politikai kérdés. Nincs szakmai újságírás szerintem. Azért is szoktak egybecsengeni. Kábé sosem fogja meg egyik sem fonákjáról a kérdést. Mindegyik időzít, ugyanonnan indul és egyfelé halad.
Ez a hajóbaleset például megkavarta őket, mert életükben először úgy írtak, hogy nem kaptak eligazítást, hogy kit kell hibáztatni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.23. 20:40:27

@Podvinecz Marsall: Tomanovics Gergely írt egy scriptet, amivel screen shotokat készít és ment le az index, az origo és más hírportálok címlapjairól, hogy vizuálisan is követni lehessen, hogy mely híreket tartják az adott portálok fontosnak.
tomanovicsgergely.no-ip.hu/cimlapse

Nézzünk rá néha, hogy ez a mai nap csak a véletlenek szerencsés/-tlen összjátéka volt-e vagy mintázat.

incze 2019.06.25. 16:26:09

tarlós levelet írt a zelőválasztási zügyről, és a szóhasználat, a megfogalmazások, a mondatfűzés bumfordi bája azt mutatja, hogy ha tanácsoltak is neki ebben-abban - böcsületére legyen mondva - az irományt valóban ő maga izzadta ki. nekem a létező cucilizmus némely figuráit idézi, nagyobbacska impériumok (videoton, bábolna, győri kaszárnya, polpot megye) jószágigazgatóit, vastagbőrű talpókat, akik súlyuknál fogva megtehettek, mondhattak ezt-azt, beronthattak ide-oda, és akiket ettől az önállóság látszata lengte körül, amit tán maguk is valamennyire elhittek.

index.hu/belfold/2019/06/25/nyilt_levelben_ment_neki_kihivoinak_tarlos_istvan/

(bevallom, hogy csak az index szemlézését futottam át, a teljes eredetihez nincsen meg bennem a kellő szenvedélyes botanikai érdeklődés)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.26. 09:23:02

@kemény keleti kommentelő: Jól van, látom, Soros katonái IS haszonnal forgatják Vincent törvényeit. :)

"Hatodik törvény. Orbán nem politikus. Egy politikusnak elvei vannak, értékei és víziója. Orbán ezzel szemben egy bűnöző, aki történetesen a politika területén tevékenykedik. Pusztán két taktikai célja van: lopni és megúszni. A mindenkori elveket, szövetségeket és üzeneteket az adott taktikai cél határozza meg: hogy épp mit akar ellopni, és hogy tudja megúszni."

"Hozzáteszik, hogy Magyarországból mára posztkommunista maffiaállam lett. Nem egy párt, hanem a miniszterelnök bűnszövetkezete irányítja. A társadalmat a saját tulajdonának tekinti, a kormány teljesen önkényesen jár el. Célja az, hogy megbuktassa a klán ellenfeleit, a vagyont pedig a hívek között ossza el. A miniszterelnök jogsértően jár el, mert a rendszer lényege a korrupció, illetve a politikailag irányított bűnüldözés. A rezsimnek folyamatosan három dologra van szüksége: pénzre, a megszerzett anyagi források tisztára mosására és arra, hogy a tagok mindezt megússzák."

kemény keleti kommentelő 2019.06.26. 13:08:58

@incze:
"Arról pedig nem érdemes vitába bocsátkozni, hogy Kálmán vagy Karácsony majd bemászik a karmelitába, és delejezi Orbán Viktort."

Már az is jó kérdés, hogy szegény Viktorunk minek mászott a karmelitába.

De Tarlóstól még mindig várom a 2010-es választási igéretében felvázolt gyaloghidat az egyetemi város és a Nemzeti Színház között - bicikliúttal.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.26. 23:56:35

Puzsér. :-)))

"Ez az előválasztás egy inkorrekt verseny, egy nagyszabású csalás volt, amelyen egyedül a balliberális network jelöltje nyerhetett. (...) A DK ellenzékváltási kísérlete megbukott: a nemzeti együttműködés rendszeréhez közelebb álló MSZP megőrizte befolyását Gyurcsány Ferenccel szemben."

Ennél már csak akkor őrjöngött volna nagyobbat, ha Kálmán Olga nyer, mert akkor az MSZP ellenzékváltási kísérlete bukott volna meg és Gyurcsány őrizte volna meg a befolyását. :)

Egyébként mi a terv? Nem mert elindulni az előválasztáson, mert "úgy is egyedül a balliberális network jelöltje nyerhetett", de majd ősszel legyőzi az egyesült balliberális network jelöltjét és a NER jelöltjét IS?

Puzsér, menj már a picsába.

ámbátor 2019.06.27. 01:38:12

Puzsér feladata, hogy 3-5%-nyit elvigyen az ellenzéktől. A legkisebb is számít.

kemény keleti kommentelő 2019.06.27. 08:53:41

Budapesten már nem lehet ügyintézni se. Vidékre menekülnek az ügyfelek.

index.hu/belfold/2019/06/26/valsagtanacskozas_kormanyablak_munkaerohiany_miniszterelnokseg/

Az valahogy lemaradt, hogy a munkaerőhiány a túlóratörvény kihirdetése után keletkezett a felmondásokkal.

velőtanya 2019.06.28. 23:13:01

"velőtanya 2019.06.11 14:22:14
... Csak azt nem tudom eldönteni, hogy akkor most megérkeztek végre Soros György tanácsadói, vagy ez az egész egy ördögi Gyurcsány-Karácsony terv része, hogy egy kicsit felkavarják az állóvizet a budapestiek megmozgatása és a nagyobb legitimáció érdekében, miközben Ferenc egy kicsit lyukra futtatja Klárát is, nehogy túlságosan elszaladjon vele a ló:)"

Aákr így volt, akár nem:) - szóval szerintem ez az előválasztás a két új jelölttel nagyon jó hatással volt annak az esélyeire, hogy Tarlós szemüvege meg legyen taposva októberben. Ami engem illet, leszarom, hogy mennyire büntetné utána orrrbán a fővárost - bünteti így is, csak még a szégyen is ott van mellette, hogy egy gumicsizmás tahót választott meg a budapesti nép. Isztambult akarok látni, beleértve a kerületek többségének megnyerését, és lógó orrokat a komondorvirágos pálinkasátorban a választás estéjén.

kemény keleti kommentelő 2019.06.29. 06:29:12

@velőtanya:
Vagy legalább hajtsuk meg őket a pénzükért. Ha egy fával kevesebbet vágnak ki emiatt, már megérte.

mafi mushkila 2019.06.29. 09:38:16

@kemény keleti kommentelő: Az kemény hajtás lesz, mert OV és Tarlós már jó előre lepacsizta, hogy:

"a legfontosabb a Budapesti Közfejlesztési Tanács létrehozása, amiről mai ülésén dönt a kormány. A kormányfő hozzátette, hogy a tanácsot a főpolgármesterrel közösen, társelnökségben fogják vezetni."
budapest.hu/Lapok/2018/orban-viktor-felkerte-tarlos-istvant-hogy-induljon-el-ujra-a-fopolgarmesteri-posztert.aspx

és ezt meg is valósították (naná)!:
hu.wikipedia.org/wiki/F%C5%91v%C3%A1rosi_K%C3%B6zfejleszt%C3%A9sek_Tan%C3%A1csa

részletesebben:
www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi8orrEjY7jAhXu-SoKHawuCycQFjAAegQIBhAC&url=https%3A%2F%2Fmagyarkozlony.hu%2Fdokumentumok%2F53e13734e92d8db7ffa822af9db09b0ee0864aad%2Fletoltes&usg=AOvVaw3qZUUHhzglTnNAjEf55Rlw

Tehát a legjobb, amit el lehet érni, hogy személyesen OV és négy samesza obstruálja az öt önkormányzati arc munkáját. Az önkormányzatiság nagyobb dicsőségére. (Nem beszélve arról, ha Tarlós viszi a posztot, és mivel a főpolgármester kéri fel az önkormányzati oldal másik 4 tagját, full-ner lesz az egész. Akkor nem lesznek nagy küzdelmek, hanem majd csak lopják a napot és a pénzt.)

Itt van sztem a lényeg:
10. A Tanács az alábbi beruházásokkal kapcsolatos ügyeket veheti napirendjére:
...
b) a Fővárosi Önkormányzat feladatkörében a Fővárosi Önkormányzat intézményei útján saját, európai uniós forrásból [vagy ....] megvalósítandó jelentős budapesti városfejlesztési beruházások,

Tehát még ami pénzt a főváros megtermel és alapból nem lenne elvonva, vagy amit kilobbiz, megpályáz önállóan az EU-tól, azt sem költheti el saját maga, hanem minimum foggal-körömmel kell küzdeni érte, hogy ne a gumicsimmák szárába legyen dugdosva, ami megmarad abból, amit a rombolásra elbasznak, miközben OV személyesen vigyorog/köp (vigyorogva köp) a budapestiek képébe.

velőtanya 2019.06.29. 11:01:39

@mafi mushkila: Napirendjére veheti, ha van többség, akik megszavazzák a napirendet, nem is beszélve az esetleges döntésekről. Annyit meg csak kupálódott már KG, hogy nem fog a "korrektség jegyében" fideszes kerületi polgármestert is jelölni az önkormányzati ötösbe.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.29. 12:57:52

@velőtanya: Szerinted addigra megtanulja a leckét, hogy nem játszunk Orbán szabályai szerint? :)

Egyébként meg a Közfejlesztési Tanácsot egyszerűen el kell szabotálni a picsába. Ha Orbán a kormányhoz akarja vonni a fővárosi hatásköröket, babráljon csak a gránitszilárdságúval.

kemény keleti kommentelő 2019.06.29. 13:34:59

@Kettes: Volt az a polgármester - az a néhány -, amelyik kitiltotta Gyurcsányt a falujából még miniszterelnökként.

velőtanya 2019.06.29. 22:09:55

@Kettes: Én is pontosan ezt mondtam, ha esetleg nem lett volna világos:)

velőtanya 2019.06.30. 15:25:02

Egy másik pozícióról szólva:
444.hu/2019/06/30/reuters-timmermans-lesz-az-europai-bizottsag-elnoke

Ha ez bejön, én holnap rászánok egy fél napot a nersajtóra, a mandineren fogom kezdeni:)

velőtanya 2019.06.30. 15:32:02

@velőtanya: Hát pedig körbenézve a neten, elég komolynak tűnik.
Cserébe viszont Tusk helyét egy ALDE-s lippsi kapná meg, úgyhogy teljesnek tűnik a magyar emberek győzelme.

kemény keleti kommentelő 2019.07.16. 05:18:26

A budapesti parkolásra visszatérve,

már látom, hogy azért akarják betiltani az autótartást a budapestieknek, mert útban vannak a csalinkázó túristabuszoknak.

Orbán pénzesvendége meg nem tréfa.

444.hu/2019/07/14/mar-sehogy-se-lehet-a-bol-b-be-jutni-budapesten-de-a-turistabuszoknak-meg-mindig-jut-hely