Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az orbánista "sajtó" szvíthártja támadja a magyarokat Romániában (megjegyzésposzt)

2019.06.07. 15:21 | jotunder | 80 komment

 

     Az Adevarul arra  panaszkodott, hogy az orosz propagandalap, a Sputnik, a román szélsőségesek álláspontját terjeszti. 

     A Sputnik állandó hivatkozási alap a magyar állampárti sajtóban a Prostisrácoktól a 888.hu-ig. 

     Megkerestem a Sputnik vonatkozó cikkét. 

      Beszámolnak róla, hogy az "RMDSZ dezinformál" " a híres román hazafi, Mircea Chelaru, egykori vezérkari főnök érkezik majd a helyszínre", hogy "magyar irredenták provokációja" az egész. A cikkből ömlik a fasiszta propaganda, google translate-tel tökéletesen olvasható, multumesc very much. 

      A putyinista GFG, Megadja és Huth persze ilyenkor kussolnak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4514883656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Érvsebész 2019.06.07. 16:33:51

Valaki segítsen nekem megérteni ezt a történetet.

Eszerint a cikk szerint:

szekelyhon.ro/aktualis/nagyon-elhanyagolt-allapotban-van-a-hosok-temetoje

a temetőben különböző nemzetek fiai nyugszanak (?), többek közt 64 román, a közös bennük az, hogy meglehetősen halott az összes, és e minőségükből következően békés népség, ellentétben a felszíni leszármazóikkal.

Tudom, hazaáruló vagyok, de pontosan mi a baj azzal, ha ez a 64 román ember kap egy emlékművet?

Egész véletlenül nem arról szól ez a történet, hogy kurvára kapóra jön mindenkinek ez a konfliktus a mindenféle egyéb bel- és külpolitikai fiaskók ellensúlyozására?

nerángass 2019.06.07. 16:57:44

Erről van szó. Szinte komplett, igaz és szomorú. Sajnos túl hosszú, hogy lefordítsam.

www.g4media.ro/fata-urata-a-extremismului-comemorarea-rusinoasa-de-la-valea-uzului.html

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.07. 17:04:54

@Érvsebész: nem errol a temetorol van most szo, hanem az uzvolgyi (Valea Uzului) temetorol. A temetoben betonkeresztet allitott Dormanhaza (Darmanesti) (Bako-megye) polgarmestere. Egy kormanyhatarozat szerint a temeto kozigazgatasilag Csikszentmartonhoz (Hargita-megye) tartozik, es a Bako (Bacau)-megyei prefektus fel is szolitotta a dormanhazi polgarmestert, hogy tisztazza a helyzetet. Epitesi engedelyekrol van szo, amelyek nem felelnek meg a roman torvenyeknek. Az, hogy ki mit hol unnepel, gyaszol, emlekezik egy masik kerdes. A roman hatosagokat idegesiti egyes magyarok viselkedese, de nagyon ugy tunik, hogy az alapveto kerdesben az o oldalukon allnak. Az RMDSZ azt panaszolja, hogy a betonkeresztek magyar sirokon allnak. Szerintuk abban a temetoben nincsenek roman halottak, hanem valamivel tavolabb egy erdos reszen van a roman katonai temeto, teljesen elhanyagolt allapotban. Nem vagyok romaniai ugyekben naprakesz, de probalom olvasni a sajtot (idonkent romanul is, ami mondjuk vicces)

nerángass 2019.06.07. 17:05:27

És itt az a rendőrezredes ( Cucoș ) aki tavaly Augusztus 10 -én olyan ügyesen és erélyesen szétverte a tüntetőket Bukarestben. Jelen volt tegnap az Úz völgyében, hivatalosan kiküldve, " a feszült operatív helyzet" ürügyén.

www.g4media.ro/oficial-sebastian-cucos-a-fost-trimis-joi-la-valea-uzului-pentru-a-coordona-activitatile-jandarmilor-avand-in-vedere-situatia-operativa-tensionata.html

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.07. 17:09:03

@nerángass: a roman-angol google fordito majdnem tokeletes. soha nem probalkozom a roman-magyarral.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.07. 17:12:07

@Érvsebész: az a baj, hogy a hatarontuli magyarok ugyet a legsotetebb magyar fasisztak karoltak fel. bar az nem igaz, hogy minden egyes kerdesben az rmdsznek van valamifele ordito igazsaga, de az igen, hogy romaniaban van egy sulyos elhuzodo politikai valsag, amelyben tobb ero is a magyarok baszogatasabol akar profitalni.

fortin2 2019.06.07. 17:24:28

@jotunder: Ez igaz, de ne feledjük 1990 márciusát, Marosvásárhelyt, hogy az az ocsmány román szekus akció (ma már dokumentált, hogy az volt) kinek jött még jól nagyon is egy hónap múlva...
Orbitális közhely, de igaz: az Erdély-ügyet elég masszívan használják a magyar-román oldalon. (Korábban azt lehetett gondolni, OV a kárpátaljai bevonulással akar majd nemzetgyarapító lenni, emrt a románokkal nem érdemes kezdenie, az USA ott kemény jelen van. De lehet, hogy ekkora barom mégis.)

Bogomil 2019.06.07. 17:34:08

Frissen előkerült dokumentumok bizonyítják, hogy Basescut beszervezte a Szeku
444.hu/2019/06/07/frissen-elokerult-dokumentumok-bizonyitjak-hogy-basescut-beszervezte-a-szeku
Állítólag a volt elnök is játszik ebben a történetben...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.07. 17:36:58

@fortin2: A roman hadsereg elfujna a magyart. Nem ugyanaz a liga. De, ha valamiben biztos vagyok az az, hogy Orban semmifele komolyabb konfliktust nem akar senkivel, annak azert borzalmas kovetkezmenyei lehetnenek. Szajalni akar. Az egy sulyosabb problema, hogy a roman politikaban most komoly atrendezodesek vannak, a szekusmulttal vadolt Basescu maris odakuldte az emberet, de itt most szocdem es nemzeti liberalis politikus is exponalta magat. Estere szerintem be fogjak jelenteni, hogy a darmanesti polgarmester szabalytalansagokat kovetett el, felszolitjak, hogy bontsa el a kereszteket. Nem bontja el, es elkezdodhet egy evekig tarto jogi baszakvas.

Érvsebész 2019.06.07. 17:37:11

@jotunder: @ámbátor: köszönöm, benéztem, hogy melyik temetőről van szó

nerángass 2019.06.07. 17:38:20

@Érvsebész: A katonai temetőt 1917 – ben nyitotta az osztrák-magyar hadsereg, Novemberben harcok voltak ott magyarok és oroszok között.
Az 1944 aug 23 román átállás után, aug 26 és szept 11 között heves harcok folytak a völgyben, magyarok, pár német és oroszok között. Román egységek nem voltak a harcban. Az Úz-völgye és Csíkszentmárton közötti 33 kilométeren 2000-2500 magyar, 160 német és több mint 10000 orosz katona halt meg. Tehát egy olyan helyről beszélünk, ahol a két világh. alatt – és nem csak – rengeteg katona halt meg, magyarok, németek, oroszok és románok is, hiszen az egyik stratégiai behatolást jelenti Erdélybe keletről.
Román haditemető is van, távolabb, elhanyagolt állapotban. Idén Áprilisban valakik szöget ütöttek a Darmanesti polgármester fejébe, hogy pont oda, ahol az úzvölgyi van, temetőt kéne „építeni”. Meg is lettek a betonkeresztek, természetesen az ügy sürgősségére való tekintettel épitési engedély és kivitelezési terv nélkül.
Amikor egy ilyen ügy elindul, a felekre a legkevésbbé sem jellemző az önuralom, úgyhogy a készen lévő betonkereszteket kb két héttel ezelőtt a magyarok latakarták izléses fekete szemetes zsákokkal. Most itt tartunk, sírgyalázás, betört székelykapu és zászlórudas vitáknál és biztos nincs még vége. Két érdekes nevű román szervezet is részt vett, a „ortodox testvériség” és az fasiszta „Új Jobboldal”. Na meg a régi és az új katona/rendőrtisztek, akik méltő hirnévre tettek szert Marosvásárhelyen ( Chelaru ) és Bukarestben ( Cucoș ) és a pótólhatatlan futball-ultrák Bukarestből. Ezt dicséri a szarkeverő Sputnik. És biztosan a 888 nak és a prostisrácoknak is igazat ad, ha kérdik. Ennyi marhát egyrakáson...(((

seol 2019.06.07. 18:12:07

@jotunder:

Nekem úgy rémlik, a bákói jegyző, vagy mi a neve magyarul, már felszólította egyszer. A PSD részvétele lehet meglepő legfeljebb, kormányon azért visszafogják magukat, Basescuék és a PNL azért a magyarellenes szarságokról is ismertek. Lehet, hogy a PSD kompenzál az RMDSZ-es szavazási botrányka miatt? Vagy elszabadult egy hajóágyú.

fortin2 2019.06.07. 18:21:36

@jotunder: Persze, Románia más súlycsoport, katonailag elsősorban (megjegyzem, vmelyik mandineres szájkaratés "újságíró, vmi Szalma vagy mi a bánat, vmikor részletesen taglalta, hogyan kerül Magyarország pillanatokon belül gazdasági és katonai fölénybe a Kárpát-medencében is mi fogunk diktálni az egész térségnek). De nem becsülném le OV kalandorságát. A Kárpáralját egy orosz deallel reméli,, de könnyen beborulhat az agya délkeleti iréányba is, ahol szintén az orosz a partner (lásd ehhez Besszarábiát). Racionálisna nézve nyilvána feszültésgben tartás a stratégiája, ehhez tudja a híveit hozzárendelni, de biztosak vagyunk az elmúlt évek alapján abban, hogy ilyen pontos tervezővel van dolgunk? Tudom, hogy ez a politikai zsenikultusz bal- és jobboldali konszenzus Mo-n, de erre nem vennék száraz kiflit.

nerángass 2019.06.07. 18:29:06

Nem hajóágyú az, hanem az újfasiszták, meg a hazaffiságában hagyományosan túlerjedt parolis káderek ( sri, katonák, rendőrség ). Túl nagy űrt hagyott a Tariceanu ALDE ja ( be sm jutott az EP be ) meg a psd is szépen vesztett. Most ezt az űrt számitanak betölteni az Új Jobboldal, Ortodox Testvériség. Szerintem. Szép kis dialógusoknak nézünk elébe, egyik oldalon orbán meg a fasiszta sleppje a másikon az erőre kapott régiúj vasgárda.

seol 2019.06.07. 18:33:41

@nerángass:

Reálisan hangzik sajnos, illetve jippijéj.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.07. 18:33:42

@fortin2: Orbannak semmifele nemzetkozi mozgastere sincs, az nem zsenialitas, hogy nem megy ketszazzal a falnak.

seol 2019.06.07. 18:40:54

@fortin2:

Á, nagyon sok szempontból nem reális. Mondjuk "megnéztem" volna azt, ahogy a magyar csapatok behatolnak Szentgotthárdnál Romániába, de megleszek nélküle.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.06.07. 20:21:02

@Érvsebész: A temetőn végzett bármiféle átalakítások során a vonatkozó nemzetközi egyezményeket be kell(-ene) tartani.
Meg a helyi állami jogszabályokat is.

Úgy tűnik, ilyen kicsiségekre hazafias hevülettől fűtötten nem ad senki.

Mackósajt 2019.06.07. 20:48:36

@jotunder: OFF
Nincs olyan, hogy román-magyar google fordító. A google translate csak angolról, és angolra fordít. Ha a felhasználó másról másra akar, akkor a forrásnyelvet előbb lefordítja angolra, majd azt lefordítja a célnyelvre.
Tudom ezt azóta, amióta évekkel ezelőtt a német ertragen (angol: to bear) igét medvének fordította nekem. Ez régen volt, de tudtommal most is ugyanígy működik. Emiatt ha valaki tud angolul, akkor ott érdemes is megállni, és nem rátenni még egy fordítást, még egy réteg torzítással.

Mackósajt 2019.06.07. 20:57:52

Az oroszokból tényleg kezd elegem lenni. Évekkel ezelőtt nem hittem volna el, ha valaki mondja, de ma már világos, hogy minden eszközzel egyszerűen ártani akarnak. A minél rosszabb annál jobb a külpolitikai stratégiájuk Európa kapcsán.

Ez azért is kellemetlen nekem, mert van olyan közeli rokonom aki egy az egyben eszi amit főznek, és mindenben hozzájuk igazítja a véleményét (közvetlenül, nem csak fideszmédia közvetített változatban). Nem tudok másra gondolni, mint hogy a 60-as években nagyon a fejébe verték, hogy Moszkvához kell igazodni, és most újra visszatért a fiatalsága. Nem tudom vele beszélni egyáltalán, áttörhetetlenül belesüllyedt az orosz propagandába. Már az EU vesztét akarja, náci birodalomnak tartja az EU-t.
Na mindegy, bocs a sírdogálásért. Megőrült a világ vagy mindig is ilyen volt, csak én voltam naiv.

eszti..... 2019.06.07. 21:19:04

@jotunder:

"romaniaban van egy sulyos elhuzodo politikai valsag, amelyben tobb ero is a magyarok baszogatasabol akar profitalni."

Többek között a magyar kormány is. Elvégre jövőre Trianon évforduló lesz.

nerángass 2019.06.07. 21:22:23

@jotunder: Az első bekezdést a legelső forrásból betettem a román-angolba. Perfekt. Tényleg.

kemény keleti kommentelő 2019.06.07. 21:25:03

És élőláncot a Természettudományi Múzeumért ?

Halálosan kétségbeesettek. Debrecen meg menjen a picsába.
Vagy a neki kedves helyre.

hvg.hu/itthon/20190607_Kiborultak_a_kormany_cinimzmusan_a_Termeszettudomanyi_Muzeum_dolgozoi

velőtanya 2019.06.07. 21:26:03

@Mackósajt: "A google translate csak angolról, és angolra fordít. Ha a felhasználó másról másra akar, akkor a forrásnyelvet előbb lefordítja angolra, majd azt lefordítja a célnyelvre."
Ez biztosan nem így van. Például az összes újlatin nyelvet szinte tökéletesen fordítja spanyolra, és mivel ugyanonnan az angolra fordítás sokkal gyengébb minőségű, biztosan nem az angolon át fordít. (A román-magyar viszonylatot el tudom képzelni közvetítő nyelven keresztül, de arra se vennék mérget)
Egyébként kb. másfél-két éve volt egy nagy ugrás a google translate színvonalában - ennek a hátteréről akkoriban sokat cikkeztek, és az eredményt meg tudom erősíteni. Addig egy magyar-angol "fordítás" gyakorlatilag használhatatlan volt, azóta egy profi fordít/lektor kezében simán megüti egy átlagos emberi nyersfordítás szintjét, ha azt veszem paraméternek, hogy mennyi munkával lehet minőségi végterméket előállítani belőle. (Pont a "nagyonhülye" félrefordításokból azért előfordul most is néhány - a korábbinál sokkal kevesebb abból is - de a nyelvi szerkezetekben például óriási a fejlődés. Ennek pedig az az egyik magyarázata, most csak nagyon röviden, hogy hatalmas mennyiségű már létező célnyelvi szöveget használ a fordításhoz.)

velőtanya 2019.06.07. 21:31:30

@nerángass: Francia szövegeket szoktam viszonylag gyakran betenni a google translate-be, onnan a spanyol fordítás általában szinte tökéletes spanyol szöveget ad, az angol meg jóval döcögősebb (de többnyire az is jól érthető)

kemény keleti kommentelő 2019.06.07. 21:39:05

@velőtanya: Én a Glosbe szótárban használtam ilyesmit. A neten lévő szövegekből ad példákat százával, hogy mégis mire és hogyan kell azt a szót leginkább használni.

seol 2019.06.07. 21:53:42

@velőtanya:

Nem lehet, hogy a módszer stimmel, csak kibővítették pár másik világnyelvvel?

velőtanya 2019.06.07. 22:28:55

@seol: Dehogynem, a "biztosan nem így van" megjegyzésem arra vonatkozott, hogy "csak angolról, és angolra".
Mostanában egyébként gyakran látok idehaza olyan feliratokat vagy akár "fordításokat", amelyeknél a google már egyértelműen jobbat tud - ki lehet próbálni, és rögtön ott a bizonyíték - gondolom ez olyankor van, amikor nem akarják kockáztatni, hogy a frissen felvett helyi ráhel megsértődjön.

velőtanya 2019.06.07. 23:25:20

@jotunder: Ennek kezd olyan szaga lenni, mintha Habonyék valami kellemetlen dolgot mértek volna az EP-választás után:
444.hu/2019/06/07/szlovenia-eliteli-a-magyar-kormany-twitter-oldalara-posztolt-trianon-terkepet
Vagy a migránstéma van kifulladóban, vagy az elsöprő győzelmet nem sikerült elég jól eladni népnek - és mondjuk Putyin ilyenkor lerohan egy kisebb országot, de Orbánnak csak a szájkarate marad (bár elég erőtlen plakát ez a mai ingergazdag környezetben, mindössze néhány kampós kézzel, Soros és Juncker nélkül)

velőtanya 2019.06.07. 23:29:01

@velőtanya: "az elsöprő győzelmet nem sikerült elég jól eladni népnek"
Pedig amúgy tényleg mindent megtettek - pár napja láttam egy fideszes bulvárlap EP-választás utáni számának maradványait, és a főcím az volt, hogy "Szerte Európában taroltak Magyarország szövetségesei":)

seol 2019.06.08. 00:11:29

@velőtanya:

Én is úgy értettem, nem vitatkozni akartam. :)

seol 2019.06.08. 01:31:32

@nerángass:

Egészen korrekt, és eléggé tetszik, hogy a hozzászólások színvonala átlagosan messze meghaladja a Magyarországon megszokottat, van egy-két marha, de amúgy még a valamennyire elfogultak is egészen normálisan írnak. Ehhez képest az, amit a 444 vagy a hvg kommentfalán rendeztek, tragikus, lenyűgöző, mennyi hülye van "mindkét" oldalon.

kemény keleti kommentelő 2019.06.08. 06:52:51

@seol: Mi, anyaországiak, arra vagyunk dresszírozva, hogy
a nemzetállamok közösségét építsük és
a nemzetállam autonómiáját védjük és
a nemzetállam belügyeibe ne engedjünk beleszólást, mert
a nemzet önrendelkezése a legfontosabb,
és a kulturharc,
a kulturális térfoglalás,
a szovjet katona emlékművét meg kell semmisíteni,
a szobrokat elhordani,
a szakrális helyeket meggyalázni,
saját szakrális helyeket létrehozni,
mert ez közösségerősítő,
és a közösség a fontos,
meg a történelem egy politikai kérdés.

Aki elfoglalja a jelent, az írhatja az új múltat, amiben minden máshol van.
Mert ha nem ír új múltat, az a gyengeség jele,
mert elfogadni egy régi tényt annyi, mint elfogadni az ellenoldal győzelmét.

Erre adott Erdély 99% felhatalmazást, és tudta is, hogy mit csinál.
Kultúrharcból jeles.

És most jöhetnek az anyaországiak, akik már úgyis szerettek temetőkben kifütyülő tömegeket szervezni és sírokat rongálni meg ellopták Kádár földi maradványait.

Temetői bunyóhoz talán nem a 444 közönségét kéne hívni, hanem a 888-at.

seol 2019.06.08. 07:36:52

@kemény keleti kommentelő:

Mellékszál talán, de megtennéd a kedvemért, hogy elosztod a 120000-et 1200000-rel, és elmondod, tényleg 0.99 jött-e ki?

Muad\\\'Dib 2019.06.08. 07:37:36

@kemény keleti kommentelő:
A 444 közönségének egy hányadát sehová nem kéne hívni. Pont annyira fogalmatlan egy részük a jogállam kérdésében, mint a másik oldal. Orbán utálata önmagában még senkit nem tesz demokratává.

kemény keleti kommentelő 2019.06.08. 08:08:36

@Muad\\\'Dib: Ja, nem. Nem is tartom semilyennek őket. Csak egyszerű ember, aki nem a hatalmi téboly valamelyik fokán áll, nem hadakozik temetőkben.

Apósom sírját most váltottuk meg egy kis faluban, ahol előny volt, hogy ott született.

A letelt 25 év után 150 ezer forint volt, hogy még 25 évig ne szántsák be.

Az anyaországiak szeretteik hamvait már a Dunába szórják.
És akkor ki az, aki a 100 évvel ezelőtti katonasírokért menne birokra ?

Csak az Orbán népe, akik semmit nem tartanak tiszteletben, különösen a történelmi tényeket,
de bármilyen terepen képesek összetűzést kirobbantani.
Különösen most, hogy Orbán seggen csúszott haza Brüsszelből, és hátrálásra kényszerül az értelmiséggel szemben, és a hajókatasztrófa felfedte a Mahartos pénzkiáramoltatását Svájcba.
Most ott a temetőben fognak sírgyalázni orrvérzésig, ahogy a régi szép időkben.

janos551 2019.06.08. 08:13:37

Már elnézést, de a temetőket és az abban nyugvó katonákat, sírjukat--nemzetiségekre való tekintet nélkül, jó lenne már békén hagyni !
Szánalmas és hányingert keltő, hogy az egykor hazájukért meghalt emberek emlékét bárki is felhasználhatja, külpolitikai és belpolitikai célokra. Lehet magyarázni, csak felesleges. Igen, valaha az is magyar terület volt --de ma már nem az ! Tudom hogy nehéz megérteni, de a tény az tény marad !

A történelem sajnos mindig a győzteseknek ad igazat és adja meg a gyözteseknek járó kiváltságos jogot. "Mert a győzteseknek mindig igazuk van " ! Tettszik nem tettszik, tisztelni kell a hősi halottakat , akik valaha ellenségek voltak--nem saját akaratukból--de már egy közös területen , közös földben , egymáshoz közel--névvel vagy névtelenül fekszenek.

Mert a katonai sírok , katonai temetők gondozása, megmutatja egy nemzet erejét és tiszteletét az elhunytak iránt. Bár sok halott neve felkerült a fejfájukra, de ott vannak olyan ismeretlen és eltünt katonák, "akiknek a nevét csak Isten tudja " !
És mindegy hogy milyen nemzetiségű, mindegy hogy hogyan halt meg--de akkor hősként, katonaként harcolt és hunyt el ! Ideje volna már csendben emlékezni és tisztelni az emléküket ! Mindenkor és mindörökre !

Muad\\\'Dib 2019.06.08. 08:24:15

@kemény keleti kommentelő:
Ez egy viszonylag egyszerű ügy. Van egy katonatemető, ami fontos a helyi magyaroknak. Van egy elmebeteg, aki ahelyett, hogy gondozná a pár méterrel arrébb lévő román katonatemetőt, helyette inkább "megszáll" egy másikat, ahol mutatóban sincs román katona. Aligha lehet azt mondani, hogy itt a helyi magyarok provokálták volna.

kemény keleti kommentelő 2019.06.08. 08:31:13

@Muad\\\'Dib: Nem is mondom. A román polgármestert valakik rávették a betonsír állításra, ahogy olvastam.
Valaki provokálta és szervezett hozzá elegendő futballdrukkert románokból, hogy egymást dobálják. Ahogy szavazókat is vett magának román megyékben, meg ukránokat Kárpátalján és szerbeket Újvidéken.

kemény keleti kommentelő 2019.06.08. 08:44:10

@seol: Nem tudom, hányan vannak a magyarok Romániában. Utolsó felmérés 2011 ?
Azóta lehetett némi kiáramlás az események fényében.
Ha azt nézzük, hogy Magyarországról hazug kormányunk által elismerve is kiment nyugatra vagy 600 ezer ember és közben a lakosság száma nem változott,
akkor azt mondom, nem sok magyar maradt Erdélyben, de az mind Orbánt imádja.

Muad\\\'Dib 2019.06.08. 08:54:56

@kemény keleti kommentelő:
Mi ezen a meglepő? Folyamatosan azt hallgatják, hogy ők a szemetek, miközben Orbán meg hazugságokkal udvarol nekik. Pedig rohadtul nem ők tehetnek Orbánról, hanem jórészt az otthoniak. De hát egyszerűbb őket szidni, mint keresni egy tükröt. Vagy esetleg beszélni velük.

kemény keleti kommentelő 2019.06.08. 08:59:45

@Muad\\\'Dib: Kitől hallgatják folyamatosan, hogy ők a szemetek ? A román kormánypártban benne szoktak lenni. Vagy román nacionalista tévék csinálnak ellenük hecckampányt ?

kemény keleti kommentelő 2019.06.08. 11:35:07

@janos551: Nem biztos, hogy értelek.
Attól még nem hős valaki, hogy fegyverrel a kezében hal meg egy háborúban.
Katona.
Igazából a hős szót sem tudom, hogy mire érted ?

A katonasírokat azért szokták gondozni szerintem, mert sokszor azonosítatlanok a holtak, és ritkán tudják hazavinni őket a családjaik, és ha tudják is, hogy hol nyugszanak szeretteik, az többnyire elérhetetlen távolságban van otthonuktól,
szóval a helyiek gondozzák azért cserébe, mert az övéiket meg mások gondozzák.

Ez nem azért történik, hogy mások elismerjék a területi jogainkat.

És főleg nem azért, hogy 100 év múlva verekedhessenek fölöttük.

balmoral 2019.06.08. 11:39:01

Te még sosem gondoltál arra, hogy részedről szemétség lenne részt venni, mondjuk a japán választásokon? (Ilyesmit pedig gyakran gondol a nem orbánhívő ember elkeseredésében, arról nem is beszélve, hogy ki látta azokat a levélszavazatokat, amikor kitöltötte őket valaki.) Ha egy japán ezen felháborodna, te nyilván megsértődnél. Vagy nem. Nekem az a véleményem, hogy az a szemét, aki ezt a szituációt létrehozta,fenntartja, és lehetővé teszi, hogy a külföldön élők értelmetlen és kártékony jogokkal rendelkezzenek, csak mert magyar az anyanyelvük, vagy mert érdekből magyarnak vallják magukat. Az ilyen botrányos dolgok nagyon jók arra, hogy a nemzettestvérek közé éket verjenek, ellentéteket, végső soron gyűlöletet gerjesszenek. Sőt, ez elkerülhetetlen következmény. Ahogy a viccben van, mikor lesz egy székelyből román? Amikor Magyarországra települ... Most arról nem is akarok megemlékezni, hogy az exportált nacionalizmus miként hat a román, szlovák, vagy szerb nacionalizmusra, és miként szolgálja a békés együttélést.

balmoral 2019.06.08. 11:47:57

@kemény keleti kommentelő: Az előző kommentemet neked címeztem volna, csak lemaradt.

kemény keleti kommentelő 2019.06.08. 12:08:08

@balmoral: Megleptél. Én ezt a határontúli szavazás kérdést mostanában statisztikai alapon próbálom fölfejteni, csak nagyon hiányosak az adatsorok és bajosan találom meg őket.
Az lenne a megfigyelésem, hogy ha 1-2 millió állampolgárt elüldöz és 1-2 milliót módszeresen kiirt az Orbán rezsim, mert leépíti a szociális hálót és az egészségügyet,
és honosít közben 1-2 milliót, akkor erősíti a személyi kultuszát és bűnözői köreit, de közben nem fogy a határon kívüli magyar népesség ereje sem - 2 rmdsz ep képviselő, ugye -.
Tehát vagy valami krisztusi halszaporításról van szó, vagy milliószám rukkolnak be orosz-ukrán-román-szerb-stb szervezett erők a magyar állampolgárok körébe.
Például nem látom, hogy a 2010-es 8 milliós választásra jogosult szám lényegesen csökkent volna 2019-re.
Pedig emellett szólna a kivándorlás és a természetes népességfogyás is, ami évente 60 ezerrel dönget - csak amennyit elismer a hazug Orbán rezsim.
10 év alatt ezek eredményeképpen csökkenni kellett volna a választásra jogosultak számának.
És hát, azt már tényleg meg se próbálom kideríteni, hogy ugyanezek miatt a határon túliak is miért nem csökkentek létszámban.

kemény keleti kommentelő 2019.06.08. 12:38:48

A nyugdíjasok száma 2009 és 2019 közt csökkent 1 millióval.
Hogy a felfelé szélesedő korfa ellenére, az is érdekes.

balmoral 2019.06.08. 12:46:22

@kemény keleti kommentelő: Szerintem csalnak. Ez a legésszerűbb magyarázat. Kérdés, hogy lehet-e csalni a határon túli szavazatokkal. A válasz egyértelmű: igen, lehet, bár maga a lehetőség is csalás, de ezen felül is. Ismerjük orbánt és az orbánizmust? Igen ismerjük. Ha megtehet valamit, azt meg is teszi. Az EP választáson egyébiránt a nem eus tagállamok magyar állampolgárait kell számításba venni, szerb, ukrán, ausztrál, stb. honfiakat. Ők akárhányan lehetnek, ez csak kézügyesség kérdése. És aki úgy gondolja, hogy nem szavazott, lehet, hogy csak nem tud róla.

aritus 2019.06.08. 13:02:30

@kemény keleti kommentelő: ez hülyeség és nem is igaz.
Akik éltek a szavazati jogukkal, azok valóban túlnyomó részt a fideszre szavaztak.
De ne kezdjünk már erdélyezni...

janos551 2019.06.08. 13:17:49

@kemény keleti kommentelő: Egy háborúban, minden katona hős , ezt ha akarod
elhiszed, ha akarod nem--de attól még ez igaz . Mert ahogyan a román a saját maga halottait tekinti hősnek, a magyar az sajátjait , a szovjet, német, amerikai, kanadai--stb, stb--a saját hazája elhunyt katonáját tekint hősnek. Függetlenül attól hogy egymás ellen és különböző érdekektől vezérelve harcoltak.

De ki vagy te hogy megállapitsd azt és meghatározd, ki a hős és ki nem az ? Ki hatalmazott fel erre ? Tudod, hogy mit és miért tett, mit és miért cselekedte az a katona, ami szerinte --akkor és ott helyes volt ? Mert amit állítasz az butaság !?

De javaslom, menj el és nézd meg a Normandiában található Katonai Temetők meghatóan szép és gondozott területeit. Bár ellenségek voltak, de a német katonáknak is van Hősi Emlékművük, és az amerikai temetőben, az amerikai katonáknak is van a Hősöknek kijáró emlékművük. Tudod, ott van kiírva, --már nem emlékszem hogy a német temetőben vagy az amerikaiban--hogy a névtelen katonák, az eltünt katonák azok attól még hősök, azok még ott pihennek, akkor is, "ha nevüket csak az Isten tudja " !

Az hogy elismered vagy sem a háború utáni területi jogaikat az csak egy dolog. Attól még semmi nem fog megváltozni. Mert sajna a háborúban vannak vesztesek és gyöztesek--mint írtam. Aki elkezd egy háborút, hogy az mikor és hogyan is fejeződik be, az csak utólag derül ki. Mint ahogyan az is hogy ki győzött, ki vesztett. Ám a tény, az akkor is tény marad. A feltételeket mindig a győztesek határozzák meg. Mindig és mindenkor. A többi csak mellébeszélés.

nerángass 2019.06.08. 13:18:18

@kemény keleti kommentelő: Lennél szíves engem nem beleszámítani a mindenkibe ? Kösz.

@balmoral: hevesen bólogat

seol 2019.06.08. 18:14:28

@kemény keleti kommentelő:

Tudom, hogy nem érdekelnek a számok, de kb. 1.1-1.2 millió magyar él Erdélyben, ebből kb. 120-150 ezer szavazott a fideszre. Drukkolok kicsit.

Érdekes amúgy, sok ember kb, magától tudja, hogy miért hülyeség az "emberek 98%-a a migránsok ellen szavazott", de egy másik ugyanolyan kérdésben, ha olyanokról van szó, akiket utálni kell, már jön a rövidzárlat.

seol 2019.06.08. 18:15:23

@janos551:

Ez csodás, csak segíts kicsit: mi köze épp bármihez?

seol 2019.06.08. 18:25:21

@balmoral:

Az tény, hogy lehet csalni, és az is, hogy kb. annyit írnak be, amennyit nem szégyellnek, szociopaták meg nem szégyellnek. Viszont a végén azért csak be kell mondaniuk egy (esetleg meghamisított) számot, és ha az nem elég a hiány kimagyarázásához, akkor bizony máshol is lehet/kell nézelődni.

glorianna 2019.06.08. 18:38:07

@kemény keleti kommentelő: Az öregségi nyugdíjra való jogosultság korhatára tolódott ki. Az 1950 és 1955 között születetteket érte az a "szerencse", hogy a fokozatosan eltolódó korhatár miatt nem tudtak nyugdíjba menni. Ez főként a nőket érintette hátrányosan, az 1949-ben és korábban születettek 55 éves korban mehettek nyugdíjba, az 1956-ban és későbben születettek 65 éves korban lesznek jogosultak öregségi nyugdíjra. Vannak kedvezmények és kivételek, de az alapeset ez, és hozzávetőlegesen félmillió nőre vonatkozik.
Romániában pedig jelenleg kb. 1-1,2 millió magyar él, nemigen települnek Magyarországra, aki elindul hazulról, az messzebre megy.

velőtanya 2019.06.09. 09:46:25

@seol: Az Orbánra leadott szavazatokon túl szerintem az erdélyi magyarokkal szembeni szaporodó ellenérzésekben legalább akkora szerepe van annak, hogy a "székely szarta a magyart" életérzés az erdélyi kocsmák és tábortüzek mellől rendszerszinten megérkezett az anyaországi hígmagyarok mindennapjaiba.
És ez most már nem csak az államigazgatási és hasonló posztok feltöltését jelenti Orbán parancsszavára szó szerint bármire képes pretoriánusokkal, hanem hogy a helyi óvoda vagy könyvtár vezetőjének kiválasztásakor is magától értetődő előny az erdélyi származás - több keserű sztorit is hallottam az utóbbi időben olyanoktól, akik amúgy néhány éve még maguk is párás szemmel énekelték a székely himnuszt - és lassan be lehet helyettesíteni a híres Márai-idézetbe a "keresztény úri magyar" helyére az "erdélyi magyart": "...joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem »keresztény magyar« vagy »úriember«, tartani a markát, s a keresztény magyar markába baksist kérni az államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában"
Pedig valószínűleg itt is mások a valós arányok ahhoz képest, amit az emberek érzékelnek - de kevésbé "látszik" tíz olyan erdélyi magyar, aki nem ebből akar megélni, mint az az egy, aki igen (csak remélni tudom,hogy tényleg jut 10 olyan egy ilyenre)

kemény keleti kommentelő 2019.06.09. 10:26:52

@balmoral:

"Tomac kifejtette: Romániában fontos előrelépés volt a többes voksolás megakadályozására a voksolók személyi azonosító számát valós időben regisztráló informatikai rendszer bevezetése, de ez a rendszer nincs összekapcsolva egy hasonló magyarországi adatbázissal és nem képes kiszűrni a kettős állampolgársággal rendelkezők esetleges visszaéléseit."

kemény keleti kommentelő 2019.06.09. 10:51:43

@glorianna: Nyugdíjba ment a félelmetes (716.588 ) méretű Ratkó generáció, és a nyugdíjasok száma 1 millióval csökkent.

Ez a Ratkó nyugdíjasgeneráció volt a hivatkozási alap, hogy a többieknek miért növelik 65 évre a nyugdíjkorhatárt, mert szegény fiatalok nem tudják eltartani.
De nincsenek is. Eltűntek. Gondolom, lábbal előre.
Ahogy a többiek is fognak.

Romániai magyarok betelepüléséről nincsenek számok. Elég ennyit tudnunk.
Pedig már 15 éve is 20 ezer betelepülő nyugdíjast kezelt a nyugdíjigazgatóság.
Csak nyugdíjast.

www.origo.hu/gazdasag/20060919ujmagyarroman.html

"A nyugdíjbiztosító júliusi adatai szerint jelenleg több mint huszonkétezer Romániából áttelepült kapja így járandóságát, ez havi 1,5, éves szinten pedig 18 milliárd forintos költséget jelent."

Most akkor hit kérdését csinálod abból, hogy Magyarországra nem jön Romániából senki.

kemény keleti kommentelő 2019.06.09. 11:05:55

@nerángass: Sajnálom, hogy ilyen erős szavakat használtam.
Nincs adat.

miért 2019.06.09. 11:20:12

Tökéletes volt az időzítése az Úz-völgyi "harcnak" mind a román szélsőjobb, mint pedig a baltásvezér számára. El lehetett kenni az uniós kudarcot, Basescu sekus múltját, a Pesti kishajó tragédiát, az MTA kirablását. Orosz karmesterrel tökéletes műsort csináltak.

kemény keleti kommentelő 2019.06.09. 11:20:41

@seol: Miért kéne utálni. Az rmdsz-re szavazott félmillió magyar, ugye. Ez lenne a politikailag aktív Erdély, gondolom.
Az anyaországi választásba levélben beleszólt "120-150 ezer". 99% Orbán mellett.
Harmada, negyede.
Egy ismeretlen szám, hogy ugyanezt hány tette meg magyarként az anyaországban, és hogy hány tette meg harmadik országból.
Kommenttárs szerint nincsenek erdélyi magyarok az anyaországban, csak anyaországiak.
Szóval lehet, hogy 10%. Én szeretem a számokat, csak nem találom.

eszti..... 2019.06.09. 11:41:44

@velőtanya:

A káros hatások közé sorolnám azt a trendet, amikor minden határon túli magyar közösségtől a "harcos erdélyi hozzáállást" várja el a magyar kormány.
Velünk, szlovákiai magyarokkal kapcsolatban stockholm - szindrómát emlegetnek. Fő bűnünk a többségi nemzettel szembeni állítólagos túlzott lojalitás.
A fent említett elvárás nagyon erős, temérdek pénzt öntenek átformálásunkba. Félő, az elkövetkező 5-10 évben hiába nyitnak felénk a szlovákok, elszigetelődünk.

kemény keleti kommentelő 2019.06.09. 11:48:31

@janos551: A katona nem azt cselekedi, ami szerinte helyes, mert akkor gyilkos lenne. Mindössze azt cselekedi, amire a parancs szól.
Ha civileket kell gyéríteni, akkor azt, ha aknásítani kell, akkor azt, ha meg disznót rekvirálni, hidakat robbantani, vagy városokat bombázni, akkor meg azt.
Nem tenném a cselekedetei terhét a vállára.
Még azért se felelősek, amit nem tettek meg. Például nem védték a hazájukat a német megszállás ellen.
Katonai temető van a kerületemben is. Kifele haladva, az Osztyapenkó felé jobbra.

seol 2019.06.10. 19:13:52

@velőtanya:

Ezzel a "székely szarta a magyar" ún. életérzéssel még itt, Székelyföldön se szoktam találkozni, Pesten meg pláne nem, tudom, hogy vannak itt-ott idióták, akik ezt sugározzák magukból (lásd: amelyik székely hülye, az nagyon az), de hogy elterjedt lenne... Persze lehet, hogy nem a megfelelő körökben bóklászom.

Közeli barátaim között két erdélyi származású van, haveri szintre kiterjesztve még mondjuk 3, egészen pontosan egyikü(n)kre sem igaz, hogy származásának valaha is bármi köze lett volna bármilyen jogosulatlan előnyhöz (azt, hogy teszem azt könnyebben szerez román-magyar fordítási munkát valaki, hadd ne számoljuk :) ).
Hát izé, ha nagyon rosszmájú akarok lenni, akkor felmerül bennem az, hogy ha valaki szararcok között forgolódik, akkor könnyebben találkozik nepáli szararcokkal is, vagy hogyan is mondjam. :)

Szerintem egyszerűbb és rosszabb az ok: egyszerűen kell egy jól körülhatárolható kisebbség az erre fogékonyaknak, amelyet a problémákért hibáztatni lehet, a zsidókat nem illik ezekben a körökben, a magyarországi fideszes szavazókat általánosságban lehet fikázni, de nem különülnek el kellő mértékben, a székelyek viszont pont jók, még külön nevük is van a szemeteknek, az meg, hogy nem igazán rosszabbak fideszességi szempontból a többi erdélyi magyarnál, a felvidékieknél vagy a vajdaságiaknál? Na és. (Rendben, segít az is, hogy a fideszesek is kiemelten székelykednek időnként, de ez kicsit oda-vissza dolog.) Mikor hallottuk határontúlifikázó körökben szidni a vajdaságiakat például? Pedig alighanem közpénz is több megy arra.

seol 2019.06.10. 19:19:02

@seol:

Nem úgy értettem, hogy a vajdaságiakat indokolt lenne fikázni. :)

ámbátor 2019.06.11. 13:06:34

@kemény keleti kommentelő: és akkor még a focis sztorikat nem említetted.

velőtanya 2019.06.11. 14:01:10

@seol: Fikázni mindenkit indokolt:)
De kétségkívül van egy erős érv - kicsit csodálkozom is, hogy még senki nem hozta fel - hogy miért érdemes visszafogni a negatív általánosítást akkor is, amikor egy érintett csoporton belül a valóságban is masszív többségben vannak a "sötétek" (messziről nézve pedig akár óriásinak is tűnhet az a többség)
Elég ehhez átélni egyszer a pillanatot, amikor civilizált európaiak társaságában kiderül, hogy magyar vagy. (Mondjuk az se sokkal jobb - csak másképpen nyomasztó - amikor nem-civilizált európaiak között derül ki ugyanez, akik megéljenzik benned Orbán törzsének egy tagját)

seol 2019.06.11. 20:00:14

@velőtanya:

Persze hogy érdemes visszafogni akkor is -- de sem a magyarországi, sem az erdélyi, sem a vajdasági, sem a felvidéki magyarok esetében nincsenek többségben a "sötétek" -- más kérdés, hogy az állandónak tűnő ~20% elég ahhoz, hogy kellő hangerővel így tűnjön.

seol 2019.06.11. 20:02:01

@kemény keleti kommentelő:

Azt azért tudod valahol, hogy ezeket a pénzeket nem "A vajdaságiak" fogadják el, ugye?

kemény keleti kommentelő 2019.06.11. 21:24:25

@seol: A fejenként kétmillát ? Szerintem, ha nem kapnák meg, már elvágták volna valakinek a torkát. Nem tréfadolog 80 milliárdot bedobni 40 ezer ember közé.

seol 2019.06.11. 22:58:16

@kemény keleti kommentelő:

Kicsit félve kérdem: hogyan jött ki az a fejenként 2 millió? És a 40 ezer? Az utóbbi hasraütéssel, az előbbi meg egy ügyes osztással, hiszen ha adnak a Vajdaságba 80 milliárdot, az úgy néz ki, hogy szétosztják a rohadt vajdaságiak között?

És miért aprózod? Fel is robbantottak volna ezermillió csecsemőt. [Próbál udvariasan, de a hátára nagyon figyelve átülni a bárhoz.]

kemény keleti kommentelő 2019.06.12. 05:30:01

@seol: A 80 milliárdot, ugye a fenti linkből, a 40 ezer pedig a szavazók száma.
Ebből tájékozódhatsz...

24.hu/kulfold/2019/06/03/levelszavazat-ep-valasztas-vajdasag-vmsz-fidesz/

seol 2019.06.12. 14:23:16

@kemény keleti kommentelő:

És hogyan érzed, előre szétosztották a pénzt a szavazók között, vagy csak utólag?

kemény keleti kommentelő 2019.06.12. 14:51:28

@seol: Ott van benne.

"Nagyon sokan jelentkeztek, sokfelé ment a pénz, több mint tízezer ember jelentkezett, szóval azt gondolom, hogy nem csomósodott, hanem inkább szétterült."

velőtanya 2019.06.12. 15:15:37

@seol: Nem osztom az optimizmusodat, sajnos bőven megvan a magyarok többsége sok gonosz és sötét dolog mögött/mellett.