Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Jordan Peterson diktátornak nevezte Orbánt

2019.06.04. 20:25 | jotunder | 61 komment

       (tudom, hogy Magyarországon nem mindenki hallott még Jordan Petersonról. ő a nyugati jobboldal sztárja, óriási rajongó táborral, rengeteg Youtube-előadással és egy nemrég megjelent filozófia/életvezetési tanácsadás bestsellerrel. írtam már róla párszor.  Torontoban pszichológia-professzor, a Bazilika előtt adott elő, és fogadta Orbán. nem vagyok sem pszichológus, sem filozófus, nem tudom és nem is akarom megítélni, hogy mennyire nívósak a gondolatai, én ezt a "korunk nagy gondolkodója" mantrát a progresszív liberálisok esetében is nagyon untam már, nyilván utálják a ballerek, nagyonutálják a nagyonballerek, vannak erősebb megjegyzései a homárok hierarchiafelfogásáról, de inkább valamiféle konzervatív liberális különc, mint más. ma valószínűleg ő a legismertebb jobboldali értelmiségi a világon)

      A New Yorker Magazin erősen kritizálta Jordan Petersont azért, mert smúzolt Orbánnal (és ők nem hallották, hogy azt mondta, Orbán vissza akarja adni a magyar kultúra metafizikai alapjait, ami annyira vicces baromság, hogy az ember már haragudni sem tud miatta). A cikkben szó volt egy dán televíziós interjúról, amelyben Peterson kifejezetten a gender studies elleni hecckampány kapcsán (Peterson amúgy nem nagy barátja a gender studies-nak) óvott a felsőoktatás autonómiája elleni támadásoktól és általában az autonómiák (hello, MTA) elleni akcióktól. 

      Íme az interjú. Ez az egész 20:30-nál hallható, és úgy tűnik, mintha Peterson már eleve hallott volna arról, hogy Orbánék mit műveltek a gender studies-zal. Igenám, de még izgalmasabb az, ami 18:44-nél kezdődik. 

       A műsorvezető elkezd arról beszélni, hogy ún. erős emberek kerülnek hatalomra a világban. Majd hozzáteszi: "In Europe, we see Viktor Orban". Ekkor Jordan Peterson közbevág, és azt mondja, hogy ne használjuk a "strong man" kifejezést, mert túlságosan hízelgő. Ő a diktátort javasolja. Majd később a "dictator-wannabe" kifejezést használja.  És folyamatosan a zsarnokság veszélyéről beszél. Ezután térnek rá az egyetemi autonómia elleni támadásra. 

        Ezt, hogy nem vette senki sem észre. 

        UPDATE: Kettes kolléga szólt, hogy az Index észrevette. Hogy marad Peterson ezek után idol?

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr3214878784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nerángass 2019.06.04. 21:22:22

Az a New Yorker cikk elég kemény, nem nagyon kertel. Igaz, nem is szokott.

But if you are going to popularize the idea that leftist academics and human-rights organizations are poisoning the minds of children, and fomenting a subversive ideology antithetical to the health of your nation, then you simply cannot meet with an authoritarian prime minister who has used nearly identical arguments to justify state crackdowns on independent universities and NGOs — then issue no public explanation of why you took this meeting or objection to reports characterizing your conversation as convivial — and call yourself a principled defender of liberal values.

On the other hand, this is a fine course of action for anyone who wishes to call himself “another North American academic who served as a useful idiot for Eastern European authoritarians because they happened to share some of his own critiques of Western society.”

vizitor 2019.06.04. 21:58:20

a magyar kultúra erkölcsi alapjait kellene visszaadni szerintem, lenne is pár jó példa a számos ellenpélda mellett, de ahhoz alapvetően egy erkölcsös vezető kéne :(

nerángass 2019.06.04. 22:00:36

Mindent összevetve rendben van a pasi. BHL és Peterson beszélgetéseinek inditéka szerintem a kíváncsiság. David Livingstont a nagy Afrika kutatót is megtapogatták a benszülöttek, hadd lássák, miből van.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.04. 23:02:37

@Kettes: és ezt így hogy? miért nem kérték ki maguknak a megadják? petersonnak szabad, vincentnek nem?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.04. 23:07:28

@Kettes: közben észrevettem, hogy a redditen is beszéltek róla.

fortin2 2019.06.04. 23:40:38

Mivel Peterson nem altrightos, nincs sok köze ezekhez. Közös pont a pogresszívek utálata, de méáshonnan teszik. Amúgy az aktív twitteres JP a budapesti előadását posztolta, de találkozását a nagy metafizikussal nem.
Szakmailag elég komoly fiú, a Biblia-előadásai kifejzetten érdekesek voltak, ez az életmódtanácsadásnak álcázott filozófia is minőségi.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.04. 23:58:12

@fortin2: a világ egyik legjobb egyetemén pszichológia-professzor.

aronsatie 2019.06.04. 23:59:14

Azt nem mondta a dániai interjúban, hogy wannabe diktátorok meghívását és pénzét nem fogadná el, mert az üzlet az üzlet.

seol 2019.06.05. 00:56:14

@fortin2:

Igen, az, ahogy a nem kis részben altrightos célközönsége kedvéért óvodásszintre butítja és lényegében meghamisítja a jungiánus pszichológiát, bizonyos értelemben kifejezetten minőségi. Kevés ember tudott volna ekkora ismertséget és ennyi pénzt szerezni abból, hogy pár szélsőbalos idióta nekiesik. :-)

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 04:10:35

@aronsatie: Nagyon nem díjazom a diktátorsimogatókat.

Meg a dániában diktátorozó, nálunk meg fociseggrepacsizó pókokat.
Túl sok van már ezekből.

Secnir 2019.06.05. 06:56:59

"Ezt, hogy nem vette senki sem észre. "

azért, mert ennek előfeltétele, hogy a T. olvasó ne csak a magyar idők, akarom mondani a magyar nemzet-híradó-hollik istván szentháromságból tájékozódjon, hanem járasson külföldi, ún. ortodox folyóiratokat, é s alendvay utcai proxyn engedélyezve legyen mondjuk a nymag.com is, ne csak 888 és a sputniknews...

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 07:12:38

@Secnir:

hu.euronews.com/2016/08/16/putyin-baratnojet-es-trump-lanyat-is-manafort-hozta-ossze

A puritán katonás hírében álló Putyin válása, svájci zabigyereke és két ribanca kezdi kikezdeni a szentéletű államférfi népszerűségét.

Muad\\\'Dib 2019.06.05. 07:18:10

@aronsatie:
Miért ne tenné meg? Az ő baja ha egy ország nagy része ezt akarja? A németek is idehordják a gyáraikat. Nem az ő gondjuk, hanem a miénk.

Muad\\\'Dib 2019.06.05. 07:23:37

@kemény keleti kommentelő:
Erősen naivnak kell lenni ahhoz, hogy valaki elhiggye, hogy ettől egy Putyin megbukhat.

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 07:29:02

@Muad\\\'Dib: Nem tudom, hogy a személyi kultusz mekkora felhajtóereje ezeknek a káejrópai diktátoroknak, szerintem nagy,
de a bizalomvesztésbe már belebukott egy-két szovjet akarnok is.
És akkor még szavazás sem volt.

nerángass 2019.06.05. 07:56:50

@kemény keleti kommentelő: @Muad\\\'Dib: Ha már azt a két és félévet kihúzta, amióta ez a hír megjelent ))

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 08:30:15

@nerángass: Igen. A Csernobil nagyobbat durrant annakidején.
Nálunk áprilisi tréfának merték csak megírni az Indexben. Lehet, hogy az oroszok is.
index.hu/mindekozben/poszt/2016/04/01/putyin_titkos_szerelmevel_ket_nagyhatalmat_is_maga_ala_gyurt/

fortin2 2019.06.05. 08:35:23

@seol: csinált önmagából egy igen magas áron forgalmazható terméket, lásd még "kapitalizmus", de ettől a pszichológusi vagy személyiség-filozófiai munkássága nem lett gynegébb. Azt sem látom, hogy tett volna engedményeket az altrightes közönségigénynek. Jó, ez az OV találkozó nem volt rendben, éppen írni is készülök neki, mint a zaporozsjei kozákok a szultánnak, ha már évek óta része a tananyagunkak, hogy ne hozzon szégyent ránk.

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 08:49:29

@fortin2: Igen. Először Lévy professzor, Manfred Weber, és aztán Jordan Peterson, ...még a végén búcsújárás kezdődik, hogy nehogy kimaradjon valaki a konzíliumból.

aronsatie 2019.06.05. 09:56:51

@Muad\\\'Dib: Nem nagy ügy, legfeljebb jellemhiba.

Toller Béla 2019.06.05. 10:04:26

Magára valamit is adó nyugati értelmiségi nem gazsulálhat minden fenntartás nélkül egy diktátotnak. De, miért "wannabe" ? Már az, megvette hozzá az udvartartást !

Muad\\\'Dib 2019.06.05. 10:19:38

@aronsatie:
Talán, bár mint írtam nem az ő gondja, ha magyarok Viktornak szeretnék adni a pénzüket.

aronsatie 2019.06.05. 10:29:33

@Muad\\\'Dib: Nem talán, ez egészen biztosan az. Kádári időkben vállalt párttagság manapság minimum annak számít, nem látok a kettő között lényeges különbséget. A következő fokozat a besúgás. Ugye nem mondhatja egy besúgó, hogy nem az ő problémája, hogy a hülye titkosszolgálat szeretett jelentéseket olvasni?

Muad\\\'Dib 2019.06.05. 11:20:38

@aronsatie:
Ő nem magyar. Külföldi. Pont nem érdekli, hogy mi miben szeretünk dagonyázni. Privát probléma és bizonyosan nem az övé. Persze lehet valaki olyan, hogy nem fogad el pénzt a szaudiaktól, nem vesz ruhát amit a rabszolgák gyártottak Afrikában, nem vesz ékszert amit szintén a rabszolgák bányásztak ki, nem vesz mobilt/pc-t/laptopot aminek az alkatrészeit Kínában állítják el, és a nyersanyagjai jelentős része szintén onnan való, stb. Kifejezetten sok általános használati cikkünkkel támogatjuk elnyomó rezsimeket/kvázi rabszolgatartó cégeket/államokat. Csak szerencsére ez áttételes így a megnyugtató erkölcsi fölény érzésével csóválhatjuk a fejünket, ha valaki egy lényegtelen balkáni országban jó pénzért parádézik egy helyi szemétdombon ugráló minikakassal.

citrix 2019.06.05. 11:49:32

Nem tudom melyik diktátor nevezte magát/ismerte el magát diktátornak, de szerintem egyik se. Ettől függetlenül még diktátorok voltak. Orbán diktátor? A pápa keresztény? Mindenki döntse el maga.

nerángass 2019.06.05. 12:11:10

Szerintem a személyes találkozás ahhoz nagyon jól jött, hogy klinikai pszichológusként egészen jól föltérképezze Agyafúrtat, amiről természetesen deontológiai okok miatt nem beszélhet. Az, hogy az „erős ember” szókép helyett azonnal lediktátorozta emberünket elég sokat projektál viszont abból, amit talált.

acycloren 2019.06.05. 12:16:00

@citrix: A pápa katolikus. Az annyira keresztény, mint a mohamedánok és a mormonok. Vannak közös pontok.

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 12:16:53

@citrix: Eleinte, még 28 éves korában fogta a múzeumból a Szent Koronát, és vitte a tolvajbanda élén, mert király akart lenni a Várban.

Csak kicsit elhalasztódott. De még lehet cár, vagy vajda, vagy rabokfasza.

nerángass 2019.06.05. 13:00:42

Megint sok a hajótörött errefelé. Index ?

nerángass 2019.06.05. 13:04:23

@SzemkilővetőNÉ Brüsszelbe menekűl.................: Érdemes volt regisztrálni ? Szerintem Orbán nem diktátor, hanem jó magyar kifejezéssel zsarnok, önkényúr ( lásd még autoriter, tekintélyelvű személyiség ) Szívesen.

citrix 2019.06.05. 13:13:21

Pl.: ma a kormány (vagyis Orbán) olyan költségvetési javaslatot terjesztett be, amelyben az MTA kutatóhálózatának szánt pénz már egy új szervezet neve alatt található, holott az még létre sincs hozva. Sőt az úgynevezett parlament/bábszínház még meg se szavazta. Mégis valahogy a kedves Nemzeti Vezető fixen tudja hogy a képviselők megszavazzák... Mint a Tanú c. örökbecsű szatírában, előbb van meg az ítélet mint a vád szövege.

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 13:22:13

@citrix: A hajóbalesetnél is előbb volt meg az ítélet, mint a vádemelés.

Elengedték a hotelhajót, mert nem kell megvizsgálni a bizonyítékokat, hiszen már tudják, ki lesz a hibás.

citrix 2019.06.05. 13:35:56

@kemény keleti kommentelő: A hajót elengedték mert a balesetet a kapitány figyelmetlensége okozta, őrizetben van. Óvadék ellenében esetleg elengedik. A hajó egy tárgy ami összeütközött a másik hajóval és a kisebb elsüllyedt. A nyomokat rögzítették, amit kell dokumentáltak a hajón látható sérülésekről. Miért tartanák itt, nem tudom. A koreaiak szeretnék ha itt lefoglalnák, majd kiderül visszarendelik-e.
Már van ítélet is? Az szép, mert még a vizsgálatot se folytatták le nemhogy a vádemelést.

aronsatie 2019.06.05. 13:37:15

@Muad\\\'Dib: Nem szorul rá, hogy általa wannabe diktátornak titulált kiskakasnak udvaroljon jó pénzért. Hívják sok helyre, az anti pc és a konzervativizmus kelendő portéka.
Ha mégis megteszi, nem bűn, de azért jellemhiba (és pénzéhség).

CaptainG 2019.06.05. 14:09:00

1. Kedvelem JP eloadasait es videoit. Szerintem jol lat sok dolgot.
2. "independent universities and NGOs" Ja independent... Erre en matematikai bizonyitekot szeretnek, addig nem hiszem el. Mondjuk egy elosztott rendszert amit kozpontilag nem lehet iranyitani. Mint ahogy pl a bitcoin mukodik. Remelem az ilyen elosztott rendszerek lesznek a jovo demokrcia alapjai.
3. Orban diktator? Szerintem nem, csak wannabenek tunik mer felti a hatalmat. Amig jol megy a gazdasag, es jol novekednek a berek, addig marad. Amint ez megvaltozik, le lesz valtva. Semmi mas nem szamit a legtobb embernek velemenyem szerint.

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 14:16:48

@citrix: Most mondtad az ítéletet a vizsgálat megkezdése előtt.

Nem veszed észre magad ?

A hajó műszereit, érzékelőit, balesetelhárító rendszereit, jelenléti íveit, hajónaplóját, feketedobozát mind elengedték, mert kitalálták per has, hogy a balesetet egy kapitány figyelmetlensége okozta.

Nulla vizsgálat, nulla tárgyi bizonyíték, csak egy vádlott, akiről ki fog derülni, hogy nincs ellene semmi bizonyíték és elengedik szépen.

Egy vizsgálat során kiderülhetne mondjuk, hogy a kormánymű volt rossz, vagy valamelyik érzékelő, vagyis a hajó a sáros.
Hogy nekiment, azt eddig is tudtuk, de hogy miért, azt hajó nélkül nem lehet kideríteni.
Nyilván ez a cél.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.06.05. 14:37:04

Jordan Peterson a Fideszhez képest liberális, a hangadó liberálisok szerint szélsőjobbos. Mondjuk az otthonát díszítő komcsi relikviák adnak egy furcsa mellékzöngét a megnyilatkozásainak...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.06.05. 14:54:00

@Online Távmunkás: valahogy a szovjetunio akadt be neki, a lanya mihajla lett mihail gorbacsov utan. nyilvan nem kommunista szimpatizans, csak kulonc.

citrix 2019.06.05. 14:54:30

@kemény keleti kommentelő: Mit kellene észrevennem? A hajó bármikor visszarendelhető, vizsgálható, de akár másik helyen is vizsgálható technikailag. A hajózási dokumentumokat (gondolom) lefoglalták. Külső videofelvétel készült a balesetről, az is megvan. Semmiféle ítéletet nem mondtam, csak szólok hogy olvass figyelmesebben ha lehet. Nem vagyok se ügyész, se bíró, az eljárásban se veszek részt. Én mondok ítéletet? Elég vicces vagy. A kapitányt se én vettem őrizetbe, az illetékes szervnek megvannak a törvényi előírásai ilyen esetre, azt követik. Hol vagyok a történetben én magam, azt nem tudom, minden esetre valahogy beleszőttél mint ítéletalkotót... Ha annyira érdekel a téma, javaslom fordulj a szakhatósághoz,, epekedve várják az okos emberek észrevételeit, javaslatait.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2019.06.05. 14:54:55

@kemény keleti kommentelő: Soros ült a kormánynál, azt titkolják. Jugoszláv búvárok elszöktették Bécs felé.

MEDVE1978 2019.06.05. 16:48:13

Láttam tőle egy pár nagyon szimpatikus dolgot. A magukat - nőnek, delfinnek, kismadárnak stb. - képzelő férfiak esetében eléggé a józan ész fele megy el. Egyébként egy viszonylag okos pszichológus, csak nem esik hasra a fejlett országokban túlnyomó brutál PC médiafölénytől. Erről Magyarországon írni egyébként groteszk, hiszen nálunk pontosan a ló másik oldala van a médiában. Ettől függetlenül, amit a nagy médiaszereplők például Amerikában az ügyben képviselnek az már túl van egy határon és a médiamix része, ami jó fogyasztózombivá silányítja az embereket. Na Petersonnak részben ebből van elege és támad meg olyan mainstream konszenzusokat, mint a társadalmi nemmel kapcsolatos túlkapások vagy mondjuk a gender pay gap.

Netuddki. 2019.06.05. 16:57:42

Majd a viktorék lekaraktergyilkolják mint az újévi malacot. Legalábbis, a saját kis agyatlan fidesz szektás köreikben... :/

Ockham63 2019.06.05. 16:58:26

Peterson nem jobboldali, még ha annak tartják is sokan mindkét oldalon (ha egyáltalán csak két oldal van). Peterson klasszikus tőröl metszett liberális, az ilyen gondolkodókat sem a XXI. századi ilyen-olyan liberálisok, sem a jobboldaliak sem lenyelni, sem kiköpni nem tudják. Fékekről, ellensúlyokról, szabad piacról szabadságról beszél, és többek között amellett érvel, hogy a politikai korrektség, a pozitív diszkrimináció és egyéb újliberális agyrémek nagy ellenségei a szabadságnak. És ezekre számokkal, adatokkal és tudományos "tények" garmadájával alátámasztott érve van. Felháborító! De tényleg.

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 17:04:06

@MEDVE1978: Értem. Szóval ez a fickó is futballokos, mint reménységünk.
Seggnyomogatással elvannak egymás közt.

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 17:09:57

@Ockham63: Azt, hogy a politikai korrektség ellensége a szabadságnak, a nácik szokták mondani, hogy cigányokról meg zsidókról beszéljenek.
Nem túl izgalmasak, mert mindig ugyanoda lyukadnak ki.
Liberálisnak nevezni az ilyeneket akkor se kéne, ha Orbán szolgálatára Civil jogászbizottságot alakítanak a magukfajták meg a magunkfajták szétválogatására.

Ockham63 2019.06.05. 17:55:39

@kemény keleti kommentelő: Nem az a kérdés, hogy ki mit szokott mondogatni, hanem az, hogy milyen érvei vannak az illetőnek. Csak meg kell hallgatni Peterson érveit. Hova lyukadt ő ki? Persze lehet a vitapartner állításainak és érveinek ismerete nélkül is érvelni, és egy általunk elképzelt nem létező személlyel vitatkozni, akinek olyan állításokat, álláspontokat tulajdonítunk, amiket ő sohasem mondott. (Straw man fallacy) Lehet továbbá azt mondani, hogy nem érdekel a faszi. Lehet azt is mondani, hogy aki a politikai korrektséget támadja az fasiszta-náci akármi. Érvek ez utóbbira? Azt minek? Aki érveket akar erre, nyilván az is fasiszta-náci.

kemény keleti kommentelő 2019.06.05. 18:24:07

@Ockham63: Szerintem te hallottad az érveit. Mesélj egy párat, mert láthatóan mély nyomot hagytak benned. Aztán majd vitatkozok, ha már hallottam.

mafi mushkila 2019.06.05. 18:39:59

@Ockham63: Hogy a manóba ne tudnám kiköpni?

mafi mushkila 2019.06.05. 18:41:51

@MEDVE1978: "A magukat - nőnek, delfinnek, kismadárnak stb. - képzelő férfiak esetében eléggé a józan ész fele megy el."
Ja, mert ő tudja, hogy igazából homárok vagyunk :)

Ockham63 2019.06.05. 19:21:29

@kemény keleti kommentelő: Nem az érvei önmagukban hagytak bennem mély nyomot, a konkrét érvek szinte lényegtelenek számomra. A hozzáállása a vitához, a vitakultúrája kiváló. Én az érvelés és a vitatkozás kultúrájának kutatásával foglalkozom (sok minden más mellett) az elmúlt harminc évben és ebben kiemelkedő szerintem a faszi.
Ha valakit érdekelnek a konkrét érvei, járjon utána, ezer vitája és előadása elérhető a Youtube-on, én nem akarom reprodukálni őket. Egyet sem. És vitatkozni sem akarok itt. Ez a kommunikációs csatorna a valódi, mély vitákra alkalmatlan.

BiG74 Bodri 2019.06.05. 22:57:28

@CaptainG:
"Amig jol megy a gazdasag, es jol novekednek a berek, addig marad. Amint ez megvaltozik, le lesz valtva. Semmi mas nem szamit a legtobb embernek velemenyem szerint."
Tetszetős, de az igazságtartalmával nem is vitatkozva, kérdés, hogy csak a gazdasági környezet változik az orbáni kormányzás alatt? Ha nem, akkor is csak az számít? Vajon elég a realitás ezen szeletének figyelembevétele?

Megbolondoult V. Orbán pápa 2019.06.05. 23:48:34

@BiG74 Bodri: Az orbáni rezsimet a zsarolás, fenyegetés és más maffiamódszerek tartják lélegeztetőgépen. Ehhez pénzre van szükség, amit az EU biztosít. Tulajdonképpen az orbán rezsimet az EU tartja fenn. Mihelyst az EU álláspontja megváltozik az orbáni diktatúra kártyavárként fog összeomlani. A csóringer fideszes magyarját más nem is érdekli, csak és kizárólag a pénz. Mivel az EU egyik legszegényebb államáról beszélünk, a pénznek döntő jelentősége van. Tehát összefoglalva az egyik az EU támogatás(ez az építőipart nyomja), a másik pedig a magyar gazdaságot fenntartó autóipar állapota, ami egy válság során össze fog omlani. Ha ehhez még hozzájön egy kis időjárási anomália(tartós aszály, vagy belvíz, ami a mezőgazdaságot roppanthatja), akkor az orbán rezsim elbaszható forintjai a minimálisra csökken. Az EU válsága is döntő, ugyanis a kint dolgozó magyaroknak tömegesen fognak felmondani az EU-ban, ha ez bekövetkezik, akik onnantól kezdve már nem tudnak semmit hazautalni itt élő családtagjaiknak, amit az orbán rezsim lenyúl a fogyasztáson keresztül.

BiG74 Bodri 2019.06.06. 00:39:27

@Megbolondoult V. Orbán pápa:
Ez tiszta.
A kérdés annyi volt, hogy a rendszer bonyolultsága miatt, a tudatos választónak elég a pénz és a gazdasági hurráoptimizmus? Miközben a gazdaságot a legkevésbé sem a matolcsy csoda irányítja, hanem a világgazdaság, az eu, és a globalista tőke. Azaz megfordítva a gyurcsányi rendszer sem dőlt volna be, ha nem jön egy erős globális gazdasági visszaesés. Ennek tükrében, a gazdasági sikeresség adja a legalizációt olyan az országot érintő változtatásokra, melyek akkor is maradnak, ha a gazdasági környezet romlani fog. Az nem számít, hogy mi történik amúgy az országban? Ha a gazdaság megroppan, és az emberek elküldik a fityiszt a francba, akkor nem marad egy működésképtelen állami szektor? Egészségügy? Rendfenntartás? Büntetésvégrehajtás? Oktatás? Nem maradnak itt a fityiszes oligarchák az elsíbolt ezemilliárdokkal ami pénznek nagyrésze politikai háttér nélkül nulla gazdasági jelentőségű? Nem maradnak itt az új földbirtokosok, mindent leuraló állattenyésztők? Törvények tömkelege, melyet a többségi fityisz kurmány hozott meg, speciálisan néhány hívő, vaklojális emberre szabva? Eh..

Tartalom 2019.06.06. 06:55:55

@CaptainG: JP-re rászolt, tácsapott kétszer a kottára karmesteri pálcával Gyuri bá, hogy figyeljen a kottára, különben. Ennyiike.

Larrikin 2019.06.06. 10:11:38

@BiG74 Bodri: "Azaz megfordítva a gyurcsányi rendszer sem dőlt volna be, ha nem jön egy erős globális gazdasági visszaesés."
Ne éld bele magad. A költségvetési ámokfutásból egy laza kézifékes fordulóval estünk át recesszióba. A globális válság Gyurcsánynak a kegyelemdöfés volt.

kemény keleti kommentelő 2019.06.06. 10:31:38

@Larrikin: A - költségvetési ámokfutás - fideszes mondóka, mint a - Gyurcsány a hibás - . meg a - morális válság -.
Még jó, hogy megragadt, mert éjjel-nappal mondták 8-10 évig minden hullámhosszon. Ahhoz képest a migráncskaraván egy gondolkodó ember kelléktára.

mafi mushkila 2019.06.06. 17:17:39

@post
"UPDATE: Kettes kolléga szólt, hogy az Index észrevette. Hogy marad Peterson ezek után idol?"

Szerintem ez a nóta Orbán szerint úgy megyen, hogy addig pusmorogtak egymás között éveken át a magyarkái, hogy így diktátor meg úgy diktatúra, hogy mostanra szépen meg is barátkoztak a gondolattal. És már nem kell titkolni, sőt. A lediktátorozás az feldiktátorozás. Kicsit még lehet illegni, hogy Peterson nyilván filozófiailag értette, és tiszteletben tartjuk a tudományos nézeteit, de a politika jaz másik szakma minttuggyuk, amennyire akarod, még demokratának festem magam. Ezek után most még egy kicsit kipróbáljuk, hogy az EU gyomra beveszi-e ilyen nyíltabban kimondva... de az sem baj, ha nem, vannak annál fontosabb partnerek is.