Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbán professzor esete a történelemmel (megjegyzésposzt)

2019.05.24. 10:45 | jotunder | 313 komment

 

      "Europe always did well when Germany and Hungary closely cooperated. " (Orbán a Bildnek)

      Két konkrét esetről tudunk, az egyik együttműködés 1914-ben kezdődött és 1918-ban ért véget, a másik 1941-ben kezdődött és 1945-ben fejeződött be. Ezek igen szoros együttműködések voltak, furcsamód azt aránylag sokan vitatják, hogy Európának akkor nagyon jól ment volna. Orbán professzor kiemelkedő intellektus, ahogy azt Mária asszony észrevételezte. 

   

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8314855562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cleantone 2019.05.29. 11:52:31

@ijontichy: egyszerubb volna, mint lecserelni a nepesseg nagy reszet, valoban.

Alig Átor 2019.05.29. 12:16:57

@cleantone: A Fidesz (Fiatal??? Demokratrák??? Szövetsége) nem fog tudni mit kezdeni Dobrev Klárával (DK). Olyan feladat ez nekik, mintha egy elefántot akarnának megtanítani biciklizni.

Muad\\\'Dib 2019.05.29. 12:52:31

@Kettes: @ijontichy:
Bár tudom, hogy ez teljesen felesleges kör, és már le is lett futva néhányszor, de még egyszer:
1) Gondolom itt a többségnek nem új az előéletem, szóval azt kell mondjam elég sok infóval rendelkezem a 2006-os dolgokról.
2) Az ugye nyilvánvaló, hogy a tüntetők jelentős részét joggal állították elő, valószínűleg jó pár érdemelt volna letöltendőt is.
3) Azt viszont SENKI nem érdemli meg, hogy megbilincselve, földön fekve öt rendőr rugdossa, vagy, hogy kapitányság udvarán verjék össze-vissza.
4) Pl. egy ügy amiről konkrét információm van (a védelmet az ezek szerint fityeszpárti Helsinki Bizottság látta el). Egy régi ismerősömet a megbilincselés után úgy megverték, hogy kettős állkapocstörése, csukótörése, és orrcsonttörése lett. ezek után a rendőrök a kórházban fenyegették, hogy amíg itt van a gyámüggyel elvitetik a gyerekeit. Addig ment a ge*izés amíg az orvos meg nem mondta a patkányoknak, hogy takarodjanak kifele a jó qrva anyjukba a szobából. Természetesen ezután az orvos volt a büdös rohadék a rend bátor őrei szemében.
5) Nem egy, nem két ilyen eset volt, hanem elég sok. Ha valaki szerint nem így van, akkor legyen annyira nagy legény, hogy mondja ki, hogy a helsinki és a tasz a fityesz fedőszervezete, hiszen ők is külön kiemelték a rendszerszintű rendőri túlkapásokat. Az indexet nem írom, mert egyesek szerint nyilván ők maga a fityesz, ahogy nézem a kommenteket.
6) Ezek után -a már ismert tények birtokában - Gyurcsány képes volt a rendőri vezetőket kitüntetni, köztük azt a szemétládát - aki miközben a háta mögött kivetítették a viperával csapkodó rendőrt -, kijelentette, hogy ő bizony nem látott viperát a rendőröknél
7) A leesett azonosítókat hagyjuk is.
8) Nem kell meglepődni, hogy ezek után egy magát valóban liberálisnak gondoló ember szemében kissé megsüllyedt Gyurcsány ázsiója. Mert nyugodtan mondhatta volna azt, hogy a rendőrség felkészületlen volt egy ilyen méretű rendbontásra és nagyon sajnálja a túlkapásokat. Megígérhette volna, hogy kivizsgáltatja ezeket, de nem tette. Helyette plecsniket osztogatott a láncos kutyáknak.

velőtanya 2019.05.29. 13:00:22

@Muad\\\'Dib: "2) Az ugye nyilvánvaló, hogy a tüntetők jelentős részét joggal állították elő, valószínűleg jó pár érdemelt volna letöltendőt is."
Nem lehet kihagyni az értelmezési keretből, hogy ez a mondat a kilenc éve teljhatalommal regnáló rezsim szerint színtiszta hazugság, sőt hazaárulás.

Muad\\\'Dib 2019.05.29. 13:02:22

@velőtanya:
Valóban. De most nem is a fityeszesek Gyurcsány iránti érzelmeiről beszélünk.

velőtanya 2019.05.29. 13:04:03

@Alig Átor: Ezzel még óvatos lennék - ahogy azzal is, amiket sokan a Momentum mostani szerepléséből vonnak le azonnal a jövőre nézve - de az biztos, hogy a 16 százalék (és amilyen szerepe ebben Dobrevnek van), nemigen fér bele a statisztikai hibahatárba.

ijontichy 2019.05.29. 13:27:40

@Muad\\\'Dib: Inkább nem olvaslak ;-), mert még nekem is beüt, hogy anno kaptam egy-két-sok "suhit" Kádár rendőreitől (pedig csak koncertre jártam), és elönt a kétség, hogy voltam képes eddig élni. Persze, lehet, hogy ebből ered a bolsiutálatom, és az bizony nem a gyurcsány, hanem a fidesz.

Amúgy, speciel nekem az összes hócipőm tele volt a 2006-os "demokráciavédőkkel" (szvsz. az hogy egy politikus hazudozik a kampányban, nem állt arányban a balhé mértékével, de hát biztos mindenkinek nagyobb lett a farka, hogy beszólhatott), mert noncence, hogy hónapokig képtelenség volt még éjszaka is nyugodtan átautózni a belvároson keresztül (akkor épp a Hegyvidékről jártam haza külső-Zuglóba, és én bagoly-módban szeretek dolgozni). De remélem, az összes hős "demokráciavédő" most elégedetten szemléli a rendet :-/.

(azért ugye azt tudod, hogy még errefelé, a fene nagy demokráciákban is, ha az intézkedő rendőr azt mondja, hogy azt a vonalat ne lépd át, és te átléped, ugyanúgy, vagy még úgyabb levernek, mint vak a poharat?)

kemény keleti kommentelő 2019.05.29. 13:29:54

@Muad\\\'Dib:
Én úgy olvastam, hogy Gyurcsány menesztette a rendőri vezetőket, és azok beléptek a Pintér Sándor cégébe, hogy élvezzék munkájuk gyümölcsét.

Muad\\\'Dib 2019.05.29. 13:30:45

@ijontichy:
Értem. A földön fekvő megbilincselt embert rugdosni öt rendőrnek normális. Mindenképpen megjegyzem, mert ez a demokrácia egy egész új értelmezése, amit én ostoba eddig nem ismertem.

Muad\\\'Dib 2019.05.29. 13:33:33

@kemény keleti kommentelő:
A rend kedvéért:
"...A szóvivő elmondása szerint Gyurcsány Ferenc miniszterelnök hivatalába kérette Gergényi Pétert, és közölte vele, hogy nem támogatja nyugdíjazási kérelmét, amivel nem ért egyet...Demszky Gábor "megnyugvással vette tudomásul Gyurcsány Ferenc döntését". A főpolgármester a hétvégén arra kérte a miniszterelnököt, járjon közben azért, hogy a jelenlegi budapesti rendőri vezetés a helyén maradjon. Demszky szerint Budapestnek szilárd és erős rendőrségre van szüksége, amely folytatja a bűnözés visszaszorítását..." index.hu 2006

kemény keleti kommentelő 2019.05.29. 13:39:44

...és végül Gyurcsány menesztette a rendőri vezetőket, és Pintér Sándorral közös céget alapítottak.
Akkor ki az, aki a rendőri túlkapásokat kifizette ?

incze 2019.05.29. 13:45:57

@cleantone: szerintem is. én (elég régóta) első szűrőként megnézem, hogy a pártlista elején hány nő van. (a dk ebből ölég szarul szokott kijönni.)

azt viszont nem hiszem, hogy a "a többieket meg nem taszítja": hunnia nagyon is vevő a köpcös nődegradáló kézcsókos gesztusaira, nőnek konyhában a helye, még ha lovagiasan el is tűrjük őket. legfeljebb ilyen tenyésztehén-nemzetbába szerepek jönnek szóba mint novák, vagy a szikkadt, csontos tantónénik a közhülyítés ügyek élén.

velőtanya 2019.05.29. 14:30:56

@incze: "vagy a szikkadt, csontos tantónénik a közhülyítés ügyek élén"
Tegnap majdnem beraktam egy idevonatkozó fotót vasárnap estéről - sokan láthatták, megjárt egy-két címlapot is - de annyira súlyos, hogy nem kizárt a komoly betegség mögötte, és nem akartam bunkó lenni.

"hunnia nagyon is vevő"
Erre viszont neked is azt mondom: le kell szarni. Nálam valami átbillent az elmúlt egy évben, ez a mostani eredmény pedig rátette a pecsétet: nem kell Hunniának játszani. Az egyetlen esély, hogy egyszer még legyen egy vállalható Magyarország, ha a mostani rezsim tisztességes ellenfelei alakoskodás és törökgáborkodás nélkül vállalják, amit a világról gondolnak, és amilyen országot szeretnének.

velőtanya 2019.05.29. 14:38:47

@incze: Még annyit, hogy én ebben kényesebb vagyok, pusztán a darabszám - és általában a kvótanők - nem hoznak lázba, sőt (Bangóné, mint evidens példa, de az elempé kvótanői is hozhatók). Dobrev Klára vagy a két momentumos lány viszont komoly értéket tettek hozzá a két párt kampányához - de ha a mandineres vakkomondor-szekción vagy más "átlagmagyar mintán" tesztelted volna akár az utóbbiakat is, soha nem kerülhettek volna a lista és a kampány élére.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.29. 14:42:11

@Muad\\\'Dib: Gyurcsány nem lenne pária, ha a Fidesz a te narratívádat nyomta volna a 2006 óta eltelt időben. De az. És azért az, mert a Fidesz a saját - hazug - narratíváját nyomja, ami kizárólag Gyurcsányra tolja rá a rendőri vezetők szakszerűtlen és törvénytelen intézkedéseit, miközben még csak bíróság elé sem állították érte, hogy megnyugtatóan eldőljön a kérdés, hogy szemkilövető-e vagy sem, vagy legalább annyi, hogy pontosan mi volt a szerepe, mennyi volt a felelőssége.

Bár a te narratívád eggyel kiegyensúlyozottabb, mint a Fideszé, azért a teljes igazsághoz tartozik, hogy Orbán bérelte fel a futball-alvilágot, hogy zavargásokkal próbálja megbuktatni a törvényes kormányt (Ahmed H. likes it), aztán pedig a saját naiv, jóhiszemű szimpatizánsait tolta be élő pajzsként a rohamrendőrök és a zavargók közé. Heteken keresztül verték, alázták a rendőröket, mert a rendőri vezetés gyáva volt kiadni az oszlatási parancsot, és amikor végre kiadták, gyakorlatilag szabad kezet adtak nekik. Igen, törvénytelenül levették az azonosítókat, fejre céloztak, viperát használtak, bántalmazták a fogva tartottakat, mint egy virtigli rendőrállamban. De ne tegyünk már úgy, mintha ez egy előzmény nélküli, öncélúan szadista aktus lett volna, amit Gyurcsány rendelt el.

velőtanya 2019.05.29. 14:50:26

@Muad\\\'Dib: Egyébként ha ez számít valamit, én továbbra is sokszor nem értek egyet veled, de nagyra értékelem a következetességedet, és tisztességesnek tartom az álláspontodat.

kemény keleti kommentelő 2019.05.29. 14:54:39

@Kettes: És ha hozzátesszük, hogy a kérdéses rendőri vezetők egytől egyig megtalálták szerepüket és helyüket a ner valamelyik szervénél, akkor mondhatjuk, hogy a barrikád mindkét oldalán a rendőrin és a zavargóin is fideszesek ütötték egymást.
Mert a rendőrállam kampányt se bízták a véletlenre.

kemény keleti kommentelő 2019.05.29. 15:01:02

@velőtanya: Széll Bernadettet többet láttam politizálni, mint a kétlányt.
Mondjuk, és se a kétlányt, se Dobrev Klárát nem láttam egyszer sem, mert csak honlapokon vagyok hírfogyasztó. Ott nem mutatták őket.

kamerasmobil 2019.05.29. 15:06:02

Ne tegyunk mar ugy mint ha Gyurcsannyal az egyetlen es kizarolagos problemaja mindenkinek csak es kizarolag a 2006os tuntetesek lehetnek.

Az hogy mi tortent a gazdasaggal az senkit sem erdekel?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.05.29. 15:41:39

@kamerasmobil: Vagy éppen a közigazgatással - hova lett az irányíthatóság, vezethetőség, mint olyan, a végére már egy szendvicsvásárlást nem tudtak végrehajttatni -, az önkormányzatokkal (miért tűrték, hogy fejőstehénnek használja őket a Fidesz)...

@Muad\\\'Dib: Egyetértek.

kemény keleti kommentelő 2019.05.29. 15:55:00

@Counter: Igen. A kormány 12-13 tagján kívül az egész állam fideszesekből állt. És hát ugye a bankemberek, az értelmiség, az egyházak és a sport jelesei.
De az is igaz, hogy most se lenne másképp. Azért is kizárt, hogy leváltsák a fideszt.
Nem is értem, miért vagytok így be...

Muad\\\'Dib 2019.05.29. 16:00:07

@kemény keleti kommentelő:
"...gen. A kormány 12-13 tagján kívül az egész állam fideszesekből állt..."
Ne baromkodjunk már. Ez már tényleg kezd komolytalan lenni. Szinte hallom a zenét ahogy a hős áll szemben a 10millió gazfickóval. Tiszta Rambo.

kemény keleti kommentelő 2019.05.29. 16:15:27

@Muad\\\'Dib: Miért lenne Rambo ? Éppenhogy együttműködött velük.

mafi mushkila 2019.05.29. 16:57:28

@Muad\\\'Dib: "Ez a demokrácia ilyen sport."

De hát az előbb még tudtad!

Muad\\\'Dib 2019.05.28. 09:14:36
Lehet, hogy itt most egy hibrid rendszer van, ami nem demokrácia, meg nem is igazi véreskezű diktatúra

ijontichy 2019.05.29. 17:08:34

@Muad\\\'Dib: "amit én ostoba eddig nem ismertem" Pontosan. Empátia nulla. @Kettes pontosan leírja, mi történt. Te pedig nem ismered a faluvégi kocsma szabályait ;-) Az úgy működik, hogy ha megérzed a pofon szelét, jól teszed, ha te ütsz először és akkorát, hogy a szembenálló helyből megcsókolja a deszkát, vagy a linóleumot. Sok kellemetlenségtől kíméled meg magad.
Az MTV székháznál az állatkák megalapozták a hangulatot. A rendőr is emberből van, ti meg basztatok a minden felszólításra, sok ifjú harcos elhitte, hogy itt a forradalom, holott életében nem látott még "faluvégi kocsmát". Vitya sztrítfájterei bezzeg láttak, de ti szoptátok meg. Érdekes, hogy pannónia géniuszának felelősségét senki, de senki nem emlegeti (nem mintha a fő felelősség nem lenne a hiperaktív feri alatti rendőri vezetésé). 2006-ban nem hiszem, hogy túl sok zsarunak lett volna gyakorlati tapasztalata Mo-on. Valószínűleg (MTV!!!) féltek is. Elhülyült fideszes orvosállatka nem akarta kezelni a sérült rendőrt? Biztos már akkor is a Soros-ügynökök találták ezt is ki. Ebből a szemszögből te soha nem nézted. Öreg hiba. Én még akkor is elgondolkodtam rajta, hibáztunk-e valahol, amikor pölö anno a siófoki Kálmán Imrén ránk küldték a kutyákat (de legalább a szájkosarakat rajtuk hagyták ;-) ), csak mert nem "kulturált szocialista módon", ülve csápoltunk.
És mindezt miért? Mert egy politikus hazudozott a kampányban. Vitya viszont pontosan tudja (és naná, hogy te is tudod, de akkor hova a hőspóz?), hogy az állatkák jobbára csak a fidesz oldalán találhatók. Ezért nincs és nem is volt soha atrocitás 2010 óta (kivéve a fideszes állatkák a TV-nél a OGY képviselők ellenében), s nem is lesz, ha vitya nem véti el a lépést és nem nyom tömegeket végképp a falig (mármint zabálhatnék nuku szintjéig). Főképp a saját szavazóit nem, mert ha az bekövetkezne, a saját állatkái kergetnék végig a vietnami papucsos challange night-on. Mert vitya egy felelőtlen gazember, amint ezt 9 év, senkitől sem zavartatott 2/3-ának "eredményessége" elég jól igazolja.

mafi mushkila 2019.05.29. 17:23:17

@velőtanya: Ennek a magyarázatnak alapjában van értelme, legalábbis a vágyaimmal nagyon jó egyezik :), de én mégis úgy gondolom, hogy nem értem az eredményt.

2018-ban azzal lett lenyomva a torkunkon a különbség a tapasztal közhangulat és az eredmény között, hogy de a közvélemény-kutatók jól megmérték előre és pont annyi is lett.

És most akkor mi nem igaz mikor?
Néha tudnak jól mérni, néha nem?
De ha néha nem, akkor tavaly is mi vót, hol indoklás az a csalássorozat figyelmen kívül hagyása érdekében, hogy megzavarodtunk csak a véleménybuborékunkban, de a szakértőkre bátran hallgathatunk?

És akármit mondtak is a kutatások a mostani előtt: mért nem bírta Ovi rendesen elcsalni ezt is? Minden megvolt hozzá már bejáratva, akarta is, az EBESZ sem jött... Beérte volna a közvetett csalással meg a levélszavazatokkal és semmi élesben adatmódosítás? Miért? Honnan vette volna az önuralmat hozzá, vagy milyen érdek miatt?

Semmilyen szereplő viselkedéséből nem értek semmit. A zembereknek is hogy honnan jött, a Ovinak is hogy mért hagyta.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.29. 17:38:00

@kamerasmobil: Az istenit már, Gyurcsány négy és fél évig volt miniszterelnök, ebből két és fél, de lehet hogy három évig béna kacsa volt ("úgy tettünk, mintha kormányoztunk volna"), először azért, mert a szoci frakció be volt szarva Orbántól, aztán meg azért, mert a szoci frakció be volt szarva Orbántól _és_ az szdsz kiszállt a terített betliből. Mindez több mint tíz éve történt. Olyan, mintha a magyar foci elmúlt húsz évének minden kudarcáért mittudomén Matthaeust hibáztatnánk.

Ennek az országnak nem Gyurcsány a problémája. Erősebbet mondok: Gyurcsány jelenlegi politikai részvétele nem is szerepel az ország Top50-es problémalistáján. Akinek Gyurcsány személye problémát jelent a pártválasztásban, annak valójában "hol basztam el az életemet?"-problémája van.

kamerasmobil 2019.05.29. 17:44:21

@Kettes: Jo hat az a te dolgod hogy akkor nem megerteni akarod hanem inkabb ignoralod ezt az egyebkent igenis valos problemat.

Egyebkent szerintem igenis tobbet szamit egy politikus lehetseges jovobeli cselekedeteinek felmereseben az hogy regebben mit es hogyan csinalt mint mondjuk az hogy most mit mond vagy mit fair gondolni rola.
Gyurcsany marpedig amikor hatalmon volt akkor ezert vagy azert de szarul menedzselte az orszagot es ugyanugy ragaszkodott a hatalomhoz mint most Orban. Plusz a tuntetesek. Ezek miatt szerintem teljesen jogos hogy magas az elutasitottsaga.

cleantone 2019.05.29. 17:53:05

@Kettes: a mattheus hasonlat nem igazan pontos. egyaltalan nem kell ferencet hibaztatni az elmult huszev minden kudarcaert ahhoz, h valaki azt gondolja, koszi, ot inkabb most nem. elk..ta, jojjon mas.
es a bena kacsasag miatt sem mentenem fel.
mindezekkel egyutt, ha valoban o volna orban egyetlen alternativaja, ikszelnek ra, orromat befogva. viszont az is eleg nyilvanvalo, h ezzel stabil es jelentos kisebbsegben vagyok ebben az orszagban, immar jo tiz eve. es semmi nem mutat arra, h ez a helyzet alapvetoen megvaltozna az elkovetkezo mondjuk tiz evben. szoval, szerintem ferenc oleg jol tenne, ha vegre megfogadna horn gabor tanacsat. remeljuk, klarika segitsegere lesz ebben.

Muad\\\'Dib 2019.05.29. 17:56:42

@ijontichy:
Azért az empátia ilyen kontextusban történő alkalmazásának van egy diszkrét bukéja.
Én amúgy biztos nem, mert nem voltam ott. Nem vagyok az a kifejezetten forradalmár/ellenforradalmár típus.

HANO 2019.05.29. 18:07:38

@netukki:
Kolléga:
Hano 2019.05.28.. 10.06.14.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.29. 18:14:20

@kamerasmobil: Jól mondod, tényleg nem akarom megérteni mindenki nyomorát. :) Én csak rezignáltan tudomásul veszem, hogy Gyurcsány a rendszerváltó politikai erők számára nem asset, hanem liability. Azt állítom, hogy a liberális újságírók Gyurcsány-fóbiája irracionálisan eltúlzott, és nem azt, hogy teljességgel alaptalan. Nem hiszem, hogy ezen bárki is változtatni tudna, de azért jó lenne, ha mindenki képben lenne a saját fóbiáival.

@cleantone: A DK felívelése csak addig tart, amíg Gyurcsánynak nincsenek miniszterelnöki ambíciói.

kemény keleti kommentelő 2019.05.29. 18:15:39

@cleantone: Gyurcsánynak van egy baromi nagy előnye. Róla mindenki tudja, hogy kicsoda. Ez egy ilyen lefedett nyilvánosság esetén, amiben ellenzékiek nem szerepelhetnek az országos médiában, elég nagy előny.
És minél inkább gyurcsányoznak, annál nagyobb előny.

Külsős 2019.05.29. 18:40:52

@kamerasmobil:

"ugyanugy ragaszkodott a hatalomhoz mint most Orban" : bizony, ha 2006-ban lemond, orbánék kezelhették volna a 2008-as válságot :). Látva a mérhetetlen szakértelmüket, az ország sokkal jobban megszívta volna, de legalább orbánék is belebuktak volna és ma nem élveznénk a ner-t.
De hát 2006-ban Roubinin kívül senki nem látta, hogy mekkora válság jön, neki meg akkor még nem hitt senki.

kemény keleti kommentelő 2019.05.29. 18:57:36

@Külsős: Ugyanúgy ragaszkodott. Úgy tudom lemondott. Orbán mikor mondott le ?

Külsős 2019.05.29. 18:57:57

@kamerasmobil:
Azért ezt az "ugyanúgy ragaszkodott a hatalomhoz, mint most orbán" dolgot még cifráznám egy kicsit: egyeduralmat épített ki a hatalom megtartása érdekében? módszeresen uszította az embereket, ezer darabra szakította a társadalmat? megszüntette a független médiát, stb., stb? Orbánról el tudod képzelni, hogy ha lehetetlenné válna a helyzete, lemondana mint Gyurcsány 2009-ben?
Szóval ezt az _ugyanúgy_ megfogalmazást nem ártana kicsit finomítani :)

Külsős 2019.05.29. 18:59:52

@kemény keleti kommentelő:
Egyszerre írtuk az előző kommentemmel, egyetértünk :)

cleantone 2019.05.29. 19:46:40

@kemény keleti kommentelő: elony?? legfeljebb a hogyan szavazzak meg a nepek minel tobbszor a fideszt versenyszamban.

rikitikitevi 2019.05.29. 20:06:36

@Muad\\\'Dib: azert ehhez tennek nemi arnyalatot:

ezen cselekmenyek elott mi tortent?
-biztonsagpolitikai szakerto a kozteve hiradoban (mert olyan volt a helyzet mar boven elotte napokkal)
akkuratusan elmagyarazta a tuntetes, es az oszlatas torvenyi, es szakmai hatteret.
Nevezetesen, kurvamindegy hogy te ki vagy mi vagy es mit cselekedtel, ha oszlatas van, akkor huzz el, de meg a kornyekrol is (ugyismint, csak a kocsmaban iddogaltam) mert a karhatalomnak joga, es szakszeru kotelessege mindenkit agyonverni a picsaba, a bameszkodokat kulonosen beleertve, mert egy oszlatas az olyan. Nem is lehet valogatni, es nem is celszeru. Ha nem hallottad, nem eszleled az oszlatast, az a te bajod (mondja a torveny), attol meg teged szanaszerte oszlatnak (mert mashogy nem is lehet, mondja a szakma, na meg a vizagyu is helyesloen bologat a sarokbol)

Ehhez vegyuk hozza, hogy milyen erdekessegek tortentek konkretan aznap vagy elotte?
A tv szekhaznal az oszlato pancelozott rendor vizagyut is Molotov koktelok sorozataval (saccra, volt az ugy 10-20) dobtak meg, es a rendorok majdnem bennegtek. Ez torvenyileg mi is pontosan?

100kg-s betontombbel egyutt emeltek ki a jardabol, a korabban meg a jarda tartozeknak tuno utjelzo tablat, amit a rendorokhoz hajitvan az azonnal eltorte egy rendorno mindket labat. Ez torvenyileg mi is pontosan? Es ha nem labat talal?

Elkotottek egy kibaszott tankot, es azzal hajtottak az oszlato rendorkordon fele.

Na most, en nagyra ertekelem a velemenyed, de en lehet hogy tobb, a magyarnal sokkal komolyabb, regibb, stabilabb demokraciaban jartam mar, de eleg keves van koztuk, ahol a kedves tuntetot nem fejre iranyzott celzott lovesekkel lovik meg mindharom esetekben kb 27-szer.

Es, ez az en jogerzekem, es emberi igazsagerzetem...helyesen is tennek.

Ehhez kepest a gyurcsanyi "rendorallam" egy buddhista taggyules, ahol nem is ok nyertek a legtobbet. Hanem az allamot eroszakosan megdonto fityesz.

Kurvara eltorpul am minden, a szamtalan eletet kockara tevo, szervezett, elore kitervelt eroszakos allamdontogeteshez kepest minden mas...

brunn 2019.05.29. 20:43:38

A nemzeti nagy gondolkodó ismét magvasat történelmelt. Nem először és nem utoljára terjesztette "sajátságos" látásmódját. Hozzászoktam.

Muad\\\'Dib 2019.05.29. 21:43:27

@rikitikitevi:
Legközelebb tedd meg, hogy elolvasod amit írtam. Köszi. Mert akkor lehet arra válaszolnál melyik az a stabil demokrácia, ahol normális a már jogosan lecsapott, megbilincselt tüntetőt még össze-vissza verni az épp arra járó többi rendőrnek. Majd ezt folytatni az előállítás után.

DarthVader 2019.05.29. 22:13:44

@kamerasmobil:

' ugyanugy ragaszkodott a hatalomhoz mint most Orban.'

1, ha jól emlékszem, bizalmi szavazást kért maga ellen, 2006 október elején. Nyilván az - akkor még - koalició megszavazta. (Tudták, ellenkező esetben mehetnek a balettba ugrálni).
2, október 23, vagy 2007 március 15 után pedig nem mondhatott le! Igen, nem volt szabad lemondania. Ugyanis akkor azt mutatta volna, hogy utcai hőbörgéssel meg lehet buktatni Magyarország kormányát. (Igaz, akkor eddig könnyebb dolga lett volna az ellenzéknek, egyszerűen fel kellett volna gyujtani Budapestet, amihez elég 30 ember, és joggal követelhetnék, hogy Orbán takarodjon. )
3, 2009 márciusában meg lemondott.

Igazad van amúgy, évente 365 napja volt rá, hogy lemondjon, mégse tette.

rikitikitevi 2019.05.29. 22:44:29

@Muad\\\'Dib: csak abban a stabil demokraciaban lehet ezt a csufsagot megtenni, ahol elotte nem lottek fejbe. Igy mar megvan az osszefugges? Ha (mint mas stabil demokraciakban az bizony elofordul idonkent) nehany, mondjuk 6-12 embert fejbelottek volna, akkor valoszinu nem lennenek ilyen felveteseid, mert meg azon filozgatnank, hogy de hat milyen stabil demokraciaban lonek fejbe? Hat, pl a youtube-on szerintem talalsz tobb orszagot is ahol tankot elkotnek, lathatod is, ahogy nem marad kit verni bilincsben a sztori vegen…
de tuntetes meg sima igazoltatas is van, annyi mint a tenger, hasonlo koltoi kerdesekkel a vegen

A tv. ha jol emlekszem ugy szol, hogy aki oszlatasi teruleten tartozkodik (fuggetlenul attol hogy mit tesz), azzal szemben intezkedes jogszeruen foganatosithato…fuggetlenul attol, hogy suket, vak, toloszekben van, epilepszias rohama van, cuki kislany, cukorbeteg nagymam, vagy cukrot nyalogato kiscica stb stb
na most, az egy meglehetosen szurke zona, hogy ha valaki az oszlatasi teruleten van, de nem toloszekben, hanem bilincsben
erre nem tudok egzakt jogi megoldast

az ilyen esetek elkerulesere letezik az un. jozan esz, ami azt mondja, hogy bizonyos stabil demokraciakban igazoltatas soran ne tegyel felreertelmezheto mozdulatot, mert szitava lonek, bizonyos demokraciakban ne dobalj sorozatban Molotov koktelt, mert a sarga mellenyed piros lesz gyorsan, es bizonyos orszagokban pedig ha mar 5 napja verik a rendoroket, akkor ne akarj kivancsiskodni es megnezni kozelebbrol az oszlatast, meg akkor se ha a vezered kimondottan ilyesmire buzdit, hanem a rendorseg altal megadott utvonalon tavozz, kulonben lehet hogy bilincsben vernek, az elet egy ilyen sport. Ha mar ilyen hulye voltal, akkor gondolj arra, hogy akar fejbe is lohettek volna (es tenyleg!)

Aki oszlatas kozeleben van, az teljesen 'artatlanul' is fejbe loheto gumilovedekkel, a magyar torvenyek szerint is, teljesen torvenyesen.

Innen nezd a dolgot.

rikitikitevi 2019.05.29. 22:47:30

@rikitikitevi: es a torveny nem ismerete nem mentesit, igy mondta nekem legutobb az a szep delceg ember a szep talarban

kamerasmobil 2019.05.29. 22:57:04

Bocsanat de nem tudok mindenkinek kulon valaszolni. Tudjatok kamerasmobil es pici a billentyuzete :)

Szoval Gyurcsany hatalomhoz valo ragaszkodasa valoban nem autoriter rendszer kiepiteseben nyilvanult meg es ezt tenyleg a javara kell irni. Bar nem tudom hogy akkor itt be lehetne-e hozni a klasszikus szoveget arrol hogy kozejuk is lovethetett volna - a tunteteseken komoly seruleseket elszenvedo par emberre valo tekintettel asszem megsem teszem.

De az sajat maga altal is elismert teny hogy pontosan tudtak hogy szarban van a gazdasag. Es egyreszt eltitkoltak masreszt semmit nem tettek ellene. Mert ohh jajj egy valsagkezelo politika miatt esetleg nem valasztjak ujra.
Aztan ebbol azok lettek hogy
1. Ujravalasztas utan se tett semmit
2. Cserebe sokkal nagyobbag szivott az egesz orszag es foleg az alsobb deciliselbe tartozok mint kellett volna
3. Es meg szepen meg is agyazott a dagadtnak
+1 ja es elore is elcseszte a politikai karrierjet annak a par embernek akik egyreszt feltakaritottak utana masreszt tenyleg kepesek es keszek is lettek volna vegre valamit tenni az orszagert (elsosorban Bajnai es Oszko)

Szoval igen Gyurcsany is azonnal a hatalmat valasztotta amint femerult az a dilemma hogy hat cserebe megis mi lenne az orszaggal. Es nem is csak igy egy pillanatban hanem eveken at az egyre jobban durvulo helyzetben. Ja igen es inkabb akart bena kacsa maradni az utolso pillanatig is - kerul amibe kerul es utana a vizozon.

Szoval akiben vannak ellenerzesek azzal kapcsolatban hogy megint ez a figura lenne az alternativa azok egyaltalan nem elfogultak vagy eloiteletesek vagy a zindex meg a zujpeter mosta ki az agyukat hanem tokre racionalis alapja is lehet a velemenyuknek...

rikitikitevi 2019.05.29. 23:11:27

@rikitikitevi: kozben utananeztem, a bilincsben megveres nem szurke zona, a bilincs is, es a gumibot is torvenyes kenyszerito eszkoz oszlatas soran. Eloallitas utan feltetelezesem szerint mar nem, de annak azert nem jartam utana :)

A gumilovedek meg mar nem torvenyes kenyszerito eszkoz, igy a fejloves lehetosege lehet hogy mar kikerult a tv-bol, hacsak bele nem tettek valami mast, bar most mar ugyis terrorcselekmeny lenne, nem tomegoszlatas, tehat aki bilincsben gumibotozassal megussza a molotov-koktel hajigalast egy tv - szekhaznal, az a NER-ben kimondottan szerencses flotas lesz, mert nem gumilovedekkel lovik majd fejbe, hanem elessel.

Lenyeg a lenyeg, a kedves tunteto publikum annyit tud ugy altalaban a jogi hatterrol, mint a devizahitelek penzugyi hattererol, aztan meglepodik, hogy de hat en ugyan miert kaptam egy gumilovedeket a hasamba, bekesen nezelodve??
Hat mert ez a torveny.

A tomegoszlatas pedig egy rendkivul bonyolult es nehez, rettento szakmai kihivas, nagyon nem egyszeru dolog, a minimum hogy egy felkeszuletlen rendorseg agyonhibazza a temat.

A tunteto nyilvan ezzel sincs tisztaban.

Tisztelet a kivetelnek, de az meg nem megy tuntetni, mert mindezekkel tisztaban van :)

seol 2019.05.29. 23:25:21

@Muad\\\'Dib:

Egyik sem, mondjuk a rendőri túlkapásoknak sok közük nincs a demokrácia meglétéhez vagy nemlétéhez, legfeljebb annak lehet, hogy ezeket hogyan kezelik -- és tudtommal viszonylag széleskörű koszenzus van arról, hogy EZ a rész problémás volt.

Amit ő ír, az inkább arról szól, hogy egy Franciaországban pl. azért, amit 2006-ban a jobbikos és a fideszes csürherész, illetve passzív és aktív segítőik műveltek, jópáran meghaltak volna közülük -- ehhez sem árt viszonyítani esetleg (nem, nem menti a túlkapásokat).

Egyébként teljesen érdekes, a túlkapók nagy részét megbüntették, jópár nemtúlkapót is, mégis azon megy még mindig a jajistenem, hogy rendőri túlkapások voltak, arról meg legfeljebb lábjegyzetben szokás értekezni, hogy a jóval több kárt okozó jobbikos és fideszes bűnözőket együtt mentesítették tetteik következményei alól az ártatlan odakeveredőkkel, ezzel is megmutatva, hogy ha orbán azt mondja, fel szabad gyújtani büntetlenül Pestet és kórházba lehet juttatni sok tucat rendőrt -- na, ez az, ami kurvára nem demokrácia.

seol 2019.05.29. 23:29:03

@kamerasmobil:

Érdekes, hogy a gyurcsányasátán egy kis belekérdezésre egyből "hát érthető, hogy nem szimpatikus"-ra szelídül. :-p

incze 2019.05.29. 23:33:25

@kamerasmobil: az első és második pontod tényszerúen nem igaz. a gyf-kormány 2006 és 2008 között (azaz a nemzetközi pénzválság kitöréséig) bő 10%-ról 3.8%-ra szorította le a hiányt, és megcsinálta az eü reformot (ha a pártja által némileg kiherélve is). mindezt úgy, hogy a teherviselők főleg a felső decilisekbe tartozók voltak (ez a bajnai-féle válságkezelésnél is folytatódott, a jövedelemolló 2006 és 2010 között csökkent, ami nem volt túl gyakori akkortájt a világban). mindezt teljes külső és belső, politikai és intézményi ellenszélben. (valószínűleg le kellett volna mondania 2006-ban, és nem kalapos királyként a semmi közepén modernizálni próbálni, az nemigen jön be.)

megágyazni a dagadt teljhatalmának elsősorban nem a 2006-2010 közötti gyf-, majd bajnai-kormányzás ágyazott meg, az szerintem sokkal bonyolultabb ügy (a magori társadalom pártoktól független struktúráival). a primér ok természetesen a pénzügyi világválság (nem sok kormány élte túl, és ha a választási matemetika torzítását kiszűrjük, akkor számos kormányzat bukott akkor legalább ekkorát).

Külsős 2019.05.29. 23:50:50

@kamerasmobil:
Csak a történeti hűség kedvéért: az, hogy az újraválasztása után sem tett semmit, egész egyszerűen nem igaz. Megkezdte a költségvetés konszolidálását (mit gondolsz, miért volt szükség az öszödi beszédre?), voltak adóemelések és kiadási reformok is kezdődtek. És ugye emlékszünk a fideszes reakciókra? Vizitdíj, kórházi napidíj, tandíj, kórházi reformok elleni népszavazás megvan? A költségvetési hiány mindemellett csökkenni kezdett, az ellenszél ellenére is, csakhogy beütött a világgazdasági válság, a munkát Bajnainak kellett befejezni.

rikitikitevi 2019.05.29. 23:52:54

@seol: egyetertek. sokkal nagyobb problema egy jogallam szempontjabol, hogy emberoles kiserleteben tettesek (is) sok mas garazdaval egyetemben allamilag amnesztiat kaptak, egyedi merlegeles nelkul raadasul, mint hogy egyebkent mas demokraciakkal osszehasonlitasban - ahhoz a cselekmenysorozathoz kepest(!) ami rendorokkel szemben tortent - enyhe tulkapasok egy resze esetleg nem volt megfeleloen kivizsgalva.

Es akkor arrol nem beszelve, hogy az egesz ertelmi szerzoi siman titkositva maradnak 40 evig

Külsős 2019.05.29. 23:53:59

@incze:
bocs, írás közben nem olvasok, nem láttam, hogy te már nálam sokkal rendesebben megírtad a választ.

rikitikitevi 2019.05.29. 23:57:39

@seol: ehhez meg annyit, hogy valoban nem erti a plebsz nagy resze (szvsz kicsit meg te sem) hogy egy tomegoszlatas mennyire egyedi eset jogilag, es mennyire felreertelmezitek. Egyszeruen nem ugyanazok a jogszabalyok ervenyesek tomegoszlatas eseten, mint azon kivul. Nem ertelmezheto egyedi esetben a tulkapas, mert nincs egyedi eset - es ezt a vonatkozo tv. talan legelso mondata mindjart tisztazza is.

Kicsit olyasmi mint a haboru. Annak is megvannak a szabalyai, de elegge masok, mint a hetkoznap.

ijontichy 2019.05.30. 00:58:54

@rikitikitevi: "bizonyos stabil demokraciakban igazoltatas soran ne tegyel felreertelmezheto mozdulatot"
@Muad\\\'Dib -et nyilván nem igazoltatta még USA-ban a rendőr :-). Egy "élmény" látni a visszapillantóban, ahogy a ránézésre kétkilós kéziágyúval az oldalán közeledik. Kapaszkodtam is a kormányba rendesen. De két szó után már tudta, hogy tényleg nem vagyok bennszülött, csak eltévedtem, azért teszem a harmadik lassú kört a szolid polgári környéken (akkor még nem volt GPS, és szerencsére jóval szept. 11. előtt is voltunk), és útba is igazított.

Mickey Pearce 2019.05.30. 02:37:20

@Külsős: Tudod miért mondott le Gyurcsány 2009-ben? Ott valami történt a megelőző napokban amit elég kevesen tudnak... (nem olyan régen nyilatkozott erről de szokás szerint nem bontotta ki az igazság minden részletét, amit én ez esetben megértek)
Abban a helyzetben Orbán szerintem Grazba szállitás közben mondott volna le :)))

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 04:54:58

@rikitikitevi: Az értelmi szerzői nem voltak titkosak. Kiálltak a pódiumra a tüntetőik közt és hangosbeszélővel 72 órás ultimátumot adtak a kormánynak, hogy mondjon le.
Az ilyen fenyegető tömegvezénylést nevezték a hangosbeszélős migráns esetében államellenes terrorcselekménynek, amiért ő a kődobálás folyományaként 4 évet kapott.
Ha föl is gyújt egy középületet és jópár rendőrautót és rendőr sérültek is vannak, akkor ez gondolom minimum 20 év.
Amit a jelenlegi kormány tagjainak kéne morzsolgatni Márianosztrán.
Na, ezt is a Gyurcsány hibájának rovom fel, pedig a Polt által válogatott ügyészség és a Pintér által válogatott rendőri vezetés és a sajtó meg a Sólyom, meg minden más fideszes aparátcsik benne van. Nem tom, miért pont Gyurcsányt okolom, talán mert nem csinált magának politikai hátországot, amelyik lenyomja ezeket a szemeteket.

Külsős 2019.05.30. 07:52:31

@Mickey Pearce:
Nincsenek bennfentes információim, nem tudom, mi lehetett az utolsó csepp a pohárban.

velőtanya 2019.05.30. 09:10:00

@mafi mushkila: Ez nyilván egy optimista narratíva volt a részemről, de annyira kellett már egy választás, ami után vannak pozitívan értékelhető (rész)eredmények IS és nem CSAK a borzalom:) Most akadt ilyen az európai és a hazai eredményeket illetően is - és az előbbire számítottam, az utóbbira viszont egyáltalán nem.
De azért nekem is sok a kétségem, például bármennyire is utálom Hont Andrást - és bármennyire befolyásolja őt most is a patologikus Gyurcsány-utálata - sajnos akár ez is lehet egy érvényes értelmezése a történteknek (vagy legalábbis lehetnek érvényes elemek benne)
hvg.hu/itthon/20190529_Hont_Hol_vannak_meg_ellenzeki_szavazok_Aki_a_sajat_vagyait_szeretne_viszontlatni_veletlenul_se_olvassa_el_ezt_a_cikket ebben a fejtegetésben
Szóval nyilván attól minden szempontból iszonyúan távol vagyunk, hogy a magyar emberek többsége egy demokratikus választáson elkergeti a nert, de 1) az európai porondon szerintem tényleg komoly, és remélhetőleg visszafordíthatatlan vereséget szenvedett a basi, miközben ettől elvonatkoztatva is viszonylag kedvezőek az eredmények 2) itthon pedig enyhült valamit az a zsigeri rossz érzés, hogy ha 10 random magyar ember vesz körül, akkor abból legalább nyolc idióta és/vagy gazember - mert lehet, hogy valójában csak hét:)

Muad\\\'Dib 2019.05.30. 09:14:30

@rikitikitevi:
"...kozben utananeztem, a bilincsben megveres nem szurke zona, a bilincs is, es a gumibot is torvenyes kenyszerito eszkoz oszlatas soran..."
Jéééézuuusoooom. Nem, valóban nem szürke zóna. Már megbilincselt és ártalmatlanított embert SEHOL nem lehet még 5 percig rugdosni. Illetve, de lehet pl. Észak-Koreában, Putyinnál is meg lehet ilyesmit úszni gondolom...

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 09:24:43

@Muad\\\'Dib:

"A Helsinki Bizottság kutatása azt mutatja, feltűnően kevés bántalmazás, kényszervallatás és jogellenes fogvatartás miatt tett feljelentés jut el bírói szakba: ezek aránya a feljelentésekhez képest évi 1–4% között mozog. Az is látható, mindez nem magyarázható pusztán azzal, hogy az ilyen esetek nehezen nyomozhatók, vagy nagy számban születnek „bosszúból” feljelentések. A hasonlóan nem könnyű büntetőügyeknél (pl. családon belüli erőszaknál) a bántalmazásokénak sokszorosa volt a bíróságon tárgyalt esetek aránya.
Több bántalmazott ügyfelünk nyert már pert a strasbourgi bíróságon, akiknél kimondták: nem csak maga a bántalmazás sérti az Emberi Jogok Európai Egyezményét, hanem bizony az is, ha egy állam nem tesz meg mindent azért, hogy kivizsgálja a bántalmazásos ügyeket és megtalálja a felelősöket."
(2019)

444.hu/2017/03/26/kosa-lajos-is-azt-pedzegeti-hogy-ki-kellene-lepnunk-az-emberi-jogok-europai-egyezmenyebol

Mickey Pearce 2019.05.30. 09:27:17

@Külsős:
Nem azért mondott le mert már nem ragaszkodott a hatalomhoz, hanem mert valakik mondták neki hogy most KELL mennie... nem irok több részletet mert nem szeretnék reggel arra ébredni hogy nem ébredek :)
De ettől még nekem sokkal pozitívabb véleményem van róla mint sokaknak és egyszer szavaztam is rá miután eltünt az SZDSZ.
Kormányzása idején próbált sok jót tenni (piaci irányba változtatni dolgokat) de az MSZP bal szárnya (a komenyisták) ebben megakadájozták, ebből lettek aztán "kompromisszumos" baromságok amik már nem voltak olyan jók mint az eredeti ötletek és ettől is tünt idiótának egy idő múlva. Ő nem a nemzetközi szintéren pávatáncolt hanem a saját koaliciójában kellett ezt csinálni vegyes eredményekkel.
Lehet mondani hogy nem jó politikus, de nagyon vegyes társaság adta aparlamenti többségét és voltak köztük akiket már akkor kilóra megvettek és nem is a fidesz (hoppá)
Bármilyen mocskosnak látod a politikát, nyugodtan feltételezheted hogy az valójában még 1-2 fokozattal mocskosabb mert nem látod hogy mi megy a szinfalak mögött és ott nem az megy hogy a nép érdekében bölcs államférfiak egyezkednek (és ez a csodálatos nyugati demokráciákban is így van)

Mickey Pearce 2019.05.30. 09:29:12

megakadályozták... :(
túl sokat lenni külföld

látjátok feleim szümtükkel 2019.05.30. 09:29:33

@rikitikitevi: "...de hat en ugyan miert kaptam egy gumilovedeket a hasamba, bekesen nezelodve??
Hat mert ez a torveny."

Tévedés, nem azért, mert ez a törvény, hanem azért mert ilyen szituációban nem szoknak békésen nézelődni. El szoknak észnélkül rohanni a picsába, nehogy megsérüljenek. Békésen nézelődni az állatkertben szoknak.

A hatóság intézkedő tagja nem ér rá kideríteni egy randalírozás helyszínén, hogy ki a randalírozó, és ki a "békésen nézelődő" kíváncsiskodó. Aki békésen nézelődve kíváncsoskodik, az minimum a hatóságot akadályozza. Szerintem bűnpártolója, segítője is annak, aki randalírozik. Valami pszichikai bűnsegéd.

ijontichy 2019.05.30. 10:55:05

Van aki füstgyertyát gyújtogat, van aki tévészékházat. ez már csak egy ilyen műfaj :-/
index.hu/belfold/2019/05/30/dontah_anna_lemond_a_mentelmi_jogarol/

@Mickey Pearce: "Lehet mondani hogy nem jó politikus" Így van. Nem jó. De van rá pénze, hogy a "hobbijával" foglalkozzon, és sok hülye újságíró úgy tűnik képtelen ezt megemészteni.

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 14:31:01

Megvan már, hogy miért nem mutatta a sajtó sehol a DK eredményváróját.
A Hirtv-ben láttam Bajer műsorába betűzve- az okoskodását sajnos nem-.
Gyurcsány szemérmetlenül ünnepelt és azt mondta, hogy
-Tudtuk, hogy a fidesz megnyeri a választást, az nem újság,
viszont elvesztette a kétharmadot ! - és ezt megünnepeltette a szemtelen.
Muszáj röhögni, hogy milyen gyenge idegzetű a mi sajtónk, hogy ezt nem merték leadni.

seol 2019.05.30. 15:57:08

@rikitikitevi:

Ez jogos, de azért hadd említsem már meg, hogy Muad'Dib főleg a tömegoszlatás UTÁN történt atrocitásokról beszél. És azért rendőrségen tényleg ne verjenek már össze embereket, bármit tettek is korábban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.30. 16:03:43

"We respect the Italian deputy prime minister and the Italian government and the result, which made the Northern League Italy’s strongest party after the European Parliament election,” Prime Minister Viktor Orbán’s chief of staff Gergely Gulyás told a press conference in Budapest on Thursday, according to Reuters.

“Nonetheless, I see not much chance for a cooperation on a party level or in a joint parliamentary group,” Gulyas said.

rikitikitevi 2019.05.30. 16:04:18

@Muad\\\'Dib: a kedvedert meg reszletesebben megneztem. UK, USA, Magyarorszag jogrendszereben nem torvenyellenes tomegoszlatas soran megbilincselt ember gumibotozasa. Ez van. Nezz utana.
En megtettem. Egyedi esetekben lehetseges, nem vitatom - foleg tomegoszlatason kivul - de altalanos ervennyel egyaltalan nem jogellenes. Siman megvannak azok a torvenyben nevesitett feltetelek, amelyek mellett abszolut jogszeru.
Erdemes lenne utananezni, hogy mi a tomegoszlatas hattere. Mar mondtam, hogy nem hetkoznapi szabalyok vonatkoznak ra. Mint a haboru, ott sem altalanos ervennyel torvenytelen pl civilek lelovese, van az a helyzet, amikor jogszeru. Ami valahol ertheto is, mert tankos, molotov koktelos szituban tenylegesen haboru van, es ha a rendor finomkodik, akkor valoszinuleg az egesz osztaga ottveszik, vagy a fel varos langba borul. Ez egy ilyen sport.

rikitikitevi 2019.05.30. 16:10:21

@látjátok feleim szümtükkel: nem er ra, es a torveny szerint nem is kell hogy vizsgaljon semmit. Mindenki, aki ott van, az elszenvedi a csoportero intezkedeset, es a torveny kulon hangsulyozza, hogy semmi egyedi felelosseget nem vizsgal a rendor. A torveny mondja, hogy fuggetlenul ki mit tett, vagy milyen csecsemopozban van, mindenkinek adni kell egy pofont. Es ennek nyomos (szakmai) oka van, de mar unom ismetelni :)

Az orvost sem itelik el testi sertesert, amikor levagja a labad a mutoben, es 5cm-rel magasabban vag, mint elegseges lenne, mert eletet ment.
Ha a konyhaban a szomszed neni labat vagja le, keretlenul, akkor elitelik.
Disztingvalni tudni kell.

rikitikitevi 2019.05.30. 16:20:15

@seol: Ezen nincs is vita. En a tomegoszlatashoz kapcsolodoan beszeltem elsosorban. Az tunik alulismert jogi helyzetnek.
Hozzateszem, sima rendori intezkedes soran is boven van olyan tenyallas, ahol jogszeru a bilincselt ember verese, az ilyesminek meg az a rendje, hogy bizonyitani kell, barmely oldalt. Utana itelkezni.
Az nagyon helytelen hozzaallas, es a torvenyek messzemeno nem ismeretere utal, hogy bilincselt embert sehol semmikor nem verunk.
Tomegoszlatasnal meg plane.

Fokent olyan kirivo esetekben, mint a magyar, ahol napokon keresztul kozvetlen eletveszelynek, es emberolesi kiserleteknek voltak kiteve rendorok szazai.

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 16:24:35

@jotunder: Ezt már mondta a Kisgazda pártról is, aztán ahogy szükség úgy hozta, már össze is bútorozott vele.
Csak választás előtti hazudozás.

rikitikitevi 2019.05.30. 16:25:36

@rikitikitevi: es hogy produktiv is legyek: erre nem megoldas sem amnesztia, sem rendorok megbelyegzese, sem sulykolt propaganda. Az mind rohadtul art. Erre egyetlen megoldas van, hogy a rendorok be vannak kamerazva, es a birosagon egyertelmu bizonyitek van, akar ide, akar oda.
Atlathatosag.
Szamonkerhetoseg.
Ez, a magyarnal sokkal "remisztobb" torvenyi es kulturalis hatterrel rendelkezo USA-ban (esetleg UK-ben) mukodik is. Mas megoldas nincs.
A felvilagositas sem art mondjuk, mint tette azt a kozteve 2006-ban. Lehetne gyakrabban. Jo, akkor meg letezett olyan hogy kozszolgalat.

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 16:28:55

@rikitikitevi: Ja. Felvilágosították a tüntetőket, hogy nekik mindent szabad, különösen a kődobálás megengedett, hiszen az nem élet kioltására alkalmas fegyver.
Ezt a Sólyom mondta bele mindenki pofájába az egész elnöki súlyával.

rikitikitevi 2019.05.30. 16:39:48

@kemény keleti kommentelő: mindenki lehet hulye, es lesz is :)
Akkor meg elegge viktorianus volt o is, vannak keson ebredok.
De erre a nyilatkozatra nem emlekszem, pedig eleg durva ahhoz, hogy emlekezzek ra :)

kemény keleti kommentelő 2019.05.30. 17:27:32

@rikitikitevi: Keresem, de nem ígérek semmit.
Azért találtam közben egy jó kis Kövér beszédet:
"Sólyom László köztársasági elnök nyilatkozata szerint a „hír morális válságba sodorta az
országot, és ezt a válságot a miniszterelnök reakciói csak fokozták”.
Orbán Viktor szintén mérsékelt hangot megütve így fogalmazott : „a mi higgadt, nyugodt
álláspontunk az, hogy egy beteges hazudozóval van dolgunk.”"

mafi mushkila 2019.05.30. 17:27:56

@velőtanya: Én is örülök, persze, aminek csak lehet. Akármilyen kicsik a számok, mégiscsak most fölfelé kezdtek menni és nem lefelé, és az nagyon jó.

TGM-nek meg az a titka, hogy fáradhatatlan - biztos mégis robot, hiába mondja azt, hogy nem az. Én meg fáradtan csak ezt látom az egészből: "A fasizmushoz képest pompás, hurrá, de a fasizmushoz képest minden pompás."

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.05.31. 22:44:09

@velőtanya: @mafi mushkila:

Csak Hont cikke apropóján: ha jól értem, ő azt feltételezi, hogy a Jobbik szavazói otthon maradtak. Amikor először láttam az eredményekben (eléggé ledöbbenve), hogy kis pilisi falvakban második-harmadik lett a Momentum, a Jobbik és a Mi Nácijaink messze lemaradva, csak arra tudtam gondolni, hogy a jobbikosok ikszeltek ott a Momentumra. Fegyőr később konkrétan ezt is mondta (mármint hogy sok jobbikos landolt náluk), most meg itt van ez az Index-cikk, látványosan foltozott térképekkel, amik azt az egyszerű képletet támasztják alá, hogy kb. a jobbikosok szavazhattak a Momentumra, az MSZP-sek meg a DK-ra. index.hu/belfold/2019/05/31/ellenzek_atalakulas_mszp_jobbik_momentum_dk/

Azon elég jól szórakoztam, hogy Hontnak szinte hallatszik a fogcsikorgatása a dühtől, amiért pofára esett az évtizedes hecckampányával Fletó ellen. :D

kemény keleti kommentelő 2019.06.01. 04:30:46

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Szerintem az index térképén inkább a kiindulás az, hogy a jobbikot a momentumra vetítik, az emeszpét meg a dékára.
Azért ezt a párosítást nem támasztják alá a térképek.
Hogy egy 3 %-os momentum 6-ra nőtt, az nem magyarázza meg, hogy hova lett a 19 %-os jobbik.
A DK elmléletnek azért lehet alapja, de a DK meg többet kaszált, mint az mszp-dk együttvéve 2018-ban.
Úgyhogy az index okoskodása szerintem légbőlkapott, mert csak az látszik a térképeken, hogy a változások országosak. Kivéve Debrecent mindenből.

velőtanya 2019.06.01. 08:33:06

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Ha az egészet végül leredukálom egyetlen számra, akkor egy ellenzéki győzelemhez ogy választáson - a direkt csalást vagy a pártok vezetőinek letartóztatását/számvevőszék általi kinyírásukat most hagyjuk ki a számításból (persze nem lehet), és vegyünk egy olyan esetet, hogy a megfélemlítési, osztogatási és médiagőzhenger működik, de a leadott szavazatokat már nem csalják el - szóval egy ellenzéki győzelemhez ogy választáson közel három millió szavazatra lenne szükség, és az azért elég távolinak tűnik, hogy finoman fogalmazzak:/ De hát az ezermérföldes út is... meg minden.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.06.01. 08:36:36

@kemény keleti kommentelő:

"Hogy egy 3 %-os momentum 6-ra nőtt, az nem magyarázza meg, hogy hova lett a 19 %-os jobbik." Jó, ez igaz, bár persze nem is arra gondoltam, hogy minden jobbikos, csak egy részük (és nem 6-ra, hanem majdnem 10-re nőtt a Momentum). De valóban megmagyarázhatja és talán logikusabb is, hogy zömében az LMP és az Együtt szavazói áramlottak hozzájuk. (Fegyőr pedig szánhatta akár felhívásnak is, amit mondott.)

kemény keleti kommentelő 2019.06.01. 09:01:47

@velőtanya: Inkább a közelgő helyhatósági választásról van szó. Ott sokszor néhány szavazaton múlik egy város sorsa, és most elég annyi az ellenzéki győzelemhez, hogy ne induljon egy helyen a DK és a Momentum.

kemény keleti kommentelő 2019.06.01. 09:05:36

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: És a DK is jóval az mszp veszteségét meghaladóan szerepelt. Nem ilyen egyszerű ez. Csak az Index terel.
Még az is lehet - egyértelmű -, hogy a jobbikosok a fideszt erősítették, tehát a fidesznek nagyobbak a veszteségei, mint ahogy elsőre tűnik. Talán több százaléknyi kiábrándult vagy elhalt fideszes hiányzik a táborukból.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.06.01. 09:07:43

@velőtanya: Ja, ezt nem láttam, bocs. Igen, és a másik oldalon kis reménysügér talán az is, amit szintén említettél, hogy ha a Vezénylő Tábornok meggyengül az EU-ban, akkor közvetve itt is.

velőtanya 2019.06.01. 09:28:37

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Sajnos _valamennyi_ veszteség biztosan keletkezik ellenzéki oldalon - egyrészt a nem bejutó pártra adott szavazat listán, másrészt az "együttműködési veszteség" egyéniben - míg a másik oldalon egyetlen szavazat se megy kárba (mármint az ő szempontjukból, természetesen), ezért a fej-fej mellett sem elég, hanem legalább 10-15 százalékkal több ellenzéki szavazatra lenne szükség.
De most tényleg minden erővel az önkormi választásra kell koncentrálni, és ebből a szempontból az elempé és a jobbik mélyrepülése nem hátrány. A vidéki nagyobb városokban elég jól alakul az egyeztetés, a Momentum fővárosi kavarása pedig végül megállni látszik egy korrekt szinten: a polgármesterekre vonatkozó megállapodást nem akarják feldúlni, az egyéni képviselőkre vonatkozó igényük szerintem jogos és teljesíthető, az pedig inkább hasznos lehet, hogy az _előválasztásra_ bedobnak* egy új embert. Egyrészt végképp zárójelbe teszi Puzsért (ami azért fontos, mert így nem az ő trollkodásáról szól majd az egész), másrészt világossá tették, hogy aki nyer, azt fogják támogatni - és közben folyamatosan napirenden lehet tartani (ha ügyesen csinálják), hogy itt mindenki Tarlóst készül leváltani, és ehhez kell a legmegfelelőbb ember.
*Nyilván az egyik cél éppen az, hogy felépítsenek és ismertté tegyenek egy újabb emberüket, miközben a párt is promotálja magát - és szerintem ez legitim cél a vasárnapi eredmények után (miközben az együttműködéshez tartják magukat)

velőtanya 2019.06.01. 12:01:27

Egybehangzó privát források szerint tegnap este a Kolostor Dunára néző várbeli teraszáról ünnepi tűzijátékot tartottak a Tehetség születésnapja alkalmából.
Mintegy a huszonnyolc halott felett, a keresztény kultúra nagyobb dicsőségére.

kemény keleti kommentelő 2019.06.01. 12:24:40

@velőtanya: Szóval nem mond le a belügyminiszter, se a hajózási részvényes kancelláriaminiszter, nem kobozzák el a hotelhajót, nincs országos gyász, se miniszterelnöki részvétnyilvánítás, se gyűjtés a gyászolóknak, se virágszőnyeg a Duna partra, de még egy meghajlás se nyakkendőben. És nincsenek meg az áldozatok sem.

Mindössze egy kigombolt ingujjas, tehénkedős, vakarózós rádiós részvétemre futotta ülve.

Hát ezzel nem fogunk bejutni az ázsiai kultúrnépek közé sem, már ha az európai kultúrnépek már kivágták a szarost.

kemény keleti kommentelő 2019.06.01. 12:26:48

@velőtanya: Bocs, hogy a szülinapi ünnepi tüzijáték a hullámsír és úszó koporsó fölött kimaradt, de arra már nincsenek szavaim.

mafi mushkila 2019.06.01. 12:54:51

@kemény keleti kommentelő: Egy faszagyerek így viselkedik, nem sírósan nyilatkozik mint egy bizonyos Gyurcsány. Végül is kik ezek? Valami sárgák. Na meg tudjuk, hogy kiknek a szokása vízbe fulladni.

aritus 2019.06.01. 15:57:13

@velőtanya: szerintem a momentum NEM kavart a fővárosban. Arról nem tehet, hogy a még független hírportálok először úgy hozták a hírt, hogy főpolgármester jelöltet állít a momentum, és csak a cikk olvasásakor derülhetett ki, hogy az ELŐVÁLASZTÁSRA. Aztán később asszem javítottak, és már a címben írták, hogy előválasztás.

Én nagyon szimpatizáltam Karácsonnyal, de egyrészt a siralmas ep szereplése az mszp-p-nek, másrészt a zuglói parkolási botrány, amiben karácsony szerepe kérdéseket vet fel és szerintem nem is jól kezelte a nyilvánosságban, valamint a dilettáns patkányírtó cég megszavazása a fővárosi közgyűlésben eléggé meggyengítette őt, szóval én direkt örülök egy új arcnak, ha az normális. Puzsér a vicc, szánalom és ízléstelenség kategória, kb a magyar trump pénz és hatalom nélkül, vagy inkább a magyar alex jones.

kemény keleti kommentelő 2019.06.01. 16:02:40

"
Karácsony felülvizsgálná a hajózási szabályokat és a hajók műszaki állapotát, a Fidesz szerint ez ízléstelen
"

labrys 2019.06.01. 17:34:49

@velőtanya: én óva intenék mindenkit attól, hogy megint fellelkesüljön holmi hazai „választások” apropóján.

kemény keleti kommentelő 2019.06.01. 17:45:04

@labrys: Már kiküldték a placcra Selmeci Gabriellát is. Nagy kampány lesz ebből.

ámbátor 2019.06.01. 18:10:09

@aritus: Úgy érted, hogy te szimpatizáltál Karácsonnyal, de nálad működik a karaktergyilkos kampány ami Karácsony lejáratására indult.

mafi mushkila 2019.06.01. 20:36:00

@kemény keleti kommentelő: kurvára ráéreztek a trollkodásra...

aritus 2019.06.02. 01:09:41

@ámbátor: Nézd az tény, hogy Zuglóban a fidesz és az mszp összefogott a parkolás megmutyizása érdekében és Karácsony csak tartózkodott és amúgy kussolt, amig nyilvánosságra nem került az egész. Az is tény, hogy a fővárosi közgyűlésben megszavazta a dilettáns patkányírtó céget.
Ez mitől karaktergyilkosság?

ámbátor 2019.06.02. 01:39:53

@aritus: a fidesz és az mszp minden kerületben mutyizott a parkolással, Karácsonynak meg egy kerületet kellett vezetnie úgy, hogy minden döntéséhez szüksége volt a a fidesz vagy az mszp támogatására, mert a saját pártjából egy képviselő van. Rengeteg ponton számolta fel a mutyizást a kerületben, pont a parkolásban ez nem ment. Cesrébe most a fidesz (meg kicsit az mszp) őt basztatja a parkolásmutyival.
A dilettáns patkányirtóknak nem a megszavazásával volt gond, hanem egyrészt annak az előkészítésével (a képviselők elé került anyagból nem látszott, hogy nem értenek hozzá, viszont olcsóbb volt, kire kellett volna szavazni?) másrészt azzal, hogy amikor kiderült, hogy dilettánsok, akkor nem kivágták őket a hóra, hanem plusz pénzt kaptak, de erről Karácsony már nem szavazott.
Persze a sajtóban ez úgy jön le, hogy KG kerületében parkolásmutyi zajlik és KG egyszemélyben felelős a patkányinvázióért.

kemény keleti kommentelő 2019.06.02. 05:34:44

@aritus: Kussolt, amíg nyilvánosságra nem került az egész ?

Lehet, hogy tévedek, de én úgy emlékszem, pont Karácsony tálalt ki ezzel az egésszel a nyilvánosságnak. Nem került, hanem ő mondta bele a tévébe.
Más eszköze nem lévén a nyilvánosság elé tárta a parkolásmutyit.
A kronológiára mindig nagyon figyelek, úgyhogy ha tévednék, javíts ki.