Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az Origo megkapta a kilövési engedélyt az Akadémiára (sóhajtásposzt)

2019.05.05. 18:39 | jotunder | 122 komment

 

     Ezért támadt az Akadémia a magyar kormányra - címmel uszult rá az állampárt ökle az MTA-ra. Nem, nem vicc, tényleg ez a címe. Természetesen névtelen a szerző, és holnap, az akadémiai közgyűlésen Palkovics miniszter le fogja tagadni, hogy tudott a cikkről.  Sőt, ki fogja kérni magának, hogy a gyanú egyáltalán felmerült.

    Az Origo cikke annyira debil, hogy nem fogok rá reagálni, a Mandiner hülyeségei köszönnek belőle vissza, amely hülyeségekről már annyit írtam (egy kedves kollégám vette észre, hogy megint sikerült leírniuk azt, hogy 2018-ban nem volt magyar ERC-győztes, elfeledkezve Barabási és Lovász történelmi Synergy grantjéről, tudom, nem szabad patkányozni az origos bérgyilkosokat, marad a hangyászsün és a kacsacsőrű emlős)

   Holnap kezdődik az Akadémia közgyűlése, hétfőn délelőtt lesz a szavazás az intézetek jogállásáról. Ami utána fog következni, az nagyjából boritékolható. Az Akadémia rátámadt a kormányra, hiszen nem korbácsolta meg magát, miközben férfikara az - Orbán Viktor a mi hős védelmezőnk, akiért szívünk repes - című oratóriumot adta elő, vagy ha esetleg meg is korbácsolta és elő is adta, nem azzal az átéléssel, ami ilyen esetben elvárható.

  Azt szeretném most kérni a balliberális véleményformálóktól, akiktől az MSZP úgy betojt, hogy sürgősen határolódjanak el a Vincenttől, elmagyarázva, hogy dehumanciztam a néptestvérkéket, mert ami itt most bent van a fejemben, az tényleg jobb ha nem kívánkozik kifelé.

 

    

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4014809248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flageolet 2019.05.05. 22:57:37

@harmadikszem: Akkor rohadjon le a kezem, ha valaha egyszer a Lánczit csak úgy védeném, pont ezért tisztázzuk objektíven: a Scopus Lánczihoz 1996-2015 között hét dokumentumot társít, több affiliációval, és egyik esetben szerintem adatbázishibával, szóval legyen minimum hat. Mivel Rostoványit a Scopus és a WoK nem ismeri, és a XI. parancsolat szerint nullával ne ossz, a hat aránya a nullához számszakilag nem, csak értékrendben viszonyítható. A nullához képest a hat jelentős különbség, ezzel a BCE-n röhögve docens lehetsz (lásd ennek a tanulmánynak a BCE-s docens szerzőjét, ugyancsak hat publikációval: tk.mta.hu/a-tulturistasodas-budapest-bulinegyedeben), szóval a Fővám téren ez a színvonal.

fortin2 2019.05.05. 23:01:15

@seol: Az OSZK odaköltöztetése a nyolcvanas évek közepén egyértelműen butaság volt.A hely minden szempontból alkalmatlan a könyvtári funkcióra. Semmi gond nem volna az elköltöztetéssel, ha látszana az új hely és az a cca 12millárd, amiből lehetne egy nemzetközi színvonalú könyvtárépületet és szolgáltatást felépíteni. A Rádió otthagyott helye kicsi ehhez sztem, hacsak nem csinálnak lefelé 10 és felfelé 10 szintet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.05. 23:12:48

@harmadikszem: A Lánczi, PH O'Neil - The Journal of Communist Studies and …, 1996

ez az egyetlen cikke. Rostoványi viszont az MTA doktora lett. persze ha "publikációja mindenkinek lehet manapság", milyen komoly dolog, hogy valaki nem alacsonyodik le a mindenkik szintjére.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2019.05.05. 23:24:44

"Nem hajlandó szembesülni a valósággal az Akadémia kamumártír vezetése"
/ Pesti Srácok /

incze 2019.05.05. 23:43:10

@Flageolet: nem tudom, elolvastad-e a fickó életútját, egyáltalán nem egy "mókásszájú" történet. nem értem, miért "elhallgatás", ha egy három évvel ezelőtti otrombaságot ennek kapcsán most nem említenek föl. (amúgy a cikk láthatólag egy interjúra alapul, nagyjából az van benne, amit a fiú elmond, és az van "elhallgatva", amit nem mond.)

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 05:18:24

@seol: Remélem ott fog dolgozni, ahová viszik a könyveket. Abban a pincében, vagy penészes laktanyában. Már, amíg el nem rohad az egész.
Biztonságiőr a haver ?

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 05:56:41

@fortin2:
Nyilván butaság volt szép épületeinket renoválni, karbantartani és közgyűjteményeket tartani bennük meg tudósokat, színházi társulatokat, balettintézetet, egyetemet, és megnyitni a közönségnek,

mikor Hitler is megmondta, hogy erődnek való.
De az Kádárnál egy másik filozófia volt.

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 06:07:32

@Flageolet: Már a kőborítást is azért hámozták le, hogy elveszítse kórház jellegét és egy elpusztítandó rom kinézete legyen.
Ahogy ezzel végeztek, le is vonultak és várták, hogy a türelem elfogyjon. Akkor majd robbantanak. A fideszben mindig számít az időzítés.

h.kovacs 2019.05.06. 07:00:22

makronom.mandiner.hu/cikk/20190506_bollobas_interju

elképesztő, benyalós interjú
miért ???
ki ez a bollobás ??

Flageolet 2019.05.06. 08:07:04

@incze: A BCE-n lefolytatott etikai vizsgálat eredményét nyilvánosságra kellett hozni, amihez 2016-ban három felület állt rendelkezésre: közgazdász folyóirat, Corvinus Hírek (e-mail) és a BCE honlapja. Az etikai követően, elmarasztalás esetében rektori hatáskörben Rostoványi "zéróimpaktfaktor" Zsolt dönthetett a szankcióról (amennyiben akkor az illető még a BCE polgára volt és nem ment el / végzett addigra) : hallgatónál tanulmányi jogviszony felfüggesztése min. 6 hónapra, munkavállalónál írásbeli figyelmeztetés.
Ezek után már csak két opció maradt:
1/ az etikai az illetőt elmarasztalták, erről megjelent a hirdetmény, a rektor végrehajtotta a szankciót, de én figyelmetlen voltam, és a hirdetményt nem vettem észre. A 168 óra újságírója nem akarta felhozni a dolgot, mivel a BCE pedánsan járt el ebben az egyedi és ritka esetben, az én hozzászólásom pedig rosszindulatú volt, amiért bocsánatot kérek.
2/ minden más esetben a 168 óra elhallgatta azt a tényt, hogy egy roma diáknak még azzal is szembesülnie kellett alma materében, hogy egy széles nyilvánosság számára kikerülő rasszista viccnek nem lett felelőse.
Nos?

Flageolet 2019.05.06. 08:11:07

@jotunder: További cikkei:
2007 Society and Economy 29(1), pp. 65-85
2011 Existentia 21(1-2), pp. 133-146
+ 3 könyvfejezet.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.05.06. 08:33:46

@Bogomil: Sose volt az átlagos szavazó egyik oldalon se visszafogott és a mondjon le vagy ne mondjon le kérdést sima pártszimpátia alapján kezelik.

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 08:43:27

Az akadémiát is meghámozzák, kiürítik, és aztán számolják föl, amikor a nép már követeli, hogy ennek a roncsnak legyen vége már....

"...kérdésre, miszerint a felmérések alapján az MTA teljesítménye alapján Európa legjobbjai közé tartozik, a miniszter azt felelte, hogy "Magyarország tudományos teljesítménye nem jó, semmit nem haladtunk előre az utóbbi évtizedekben".
"

dvhr 2019.05.06. 08:56:00

@h.kovacs: Bollobas egy komoly elsorangu matematikus, az orulunk vincenten is sokszor szerepel. Politikaban egy hulye, sajnos.

fortin2 2019.05.06. 08:57:18

@kemény keleti kommentelő: Szép épületelet mindig jó renoválni, de alkalmatlan funkciót adni nekik butaság. Az OSZK számára már a nyolcvanas évek közepén is járt volna egy korszerű, könyvek és kéziratok tárolására/kezelésére/hozzáférésére alkalmas épület (emlékezzünk, hogy milyen beázások voltak még az olvasóeremben is az első években, azután nem tudom, mert nem mentme oda...), amit az elsődleges célközönség, a diákok könnyen meg tudnak közelíteni stb. Minderre a Vár teljesne más célra épült terei alkalmatlanok, ezt akkor is tudta a könyvtáros szakma, de hát ez jutott . Nagy kérdés, hogy most mi jut?

h.kovacs 2019.05.06. 09:08:21

@dvhr: igen, ez jött le nekem is
a hasznos idióta archetípusa

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 09:11:49

@fortin2: Nem jártál oda, de a könyvtáros szakma nevében nyilatkozol. Csak szólok.

fortin2 2019.05.06. 09:16:35

@kemény keleti kommentelő: khm, azt írtam, hogy a beázások és az éveken át tartó kényelmetlenségek után már nem jártam oda. De komoly, valóban az a vélemény, hogy az OSZK jó helyen van a Várban??? És hogy a rendelkezésre álló technológiája megfelel egy korszerű nemzeti könyvtártól elvárhatónak???

velőtanya 2019.05.06. 09:28:50

@nerángass: A patkányozás nekem se esik jól - még ha tartalmilag igaz is - de nevezzük mondjuk szibériai aranyhörcsögnek.
"I say to man in shop "Is rat." He say "No, no, no. Is a special kind of hamster. Is filigree Siberian hamster." Only one in shop. He make special price: only five pound"

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 09:33:01

@fortin2: Szerintem a könyvtár jó, ha csendes, nagyok az ablakai, száraz és komoly gépészete van és kapcsolatrendszere, védhető, elérhető és tágas, nincsenek hőingadozásai. Vagyis egy régi tágas épület egy száraz helyen.

Ez a várban okés, a kilián fölázott pincéjében meg tejes ládában tartott könyvekkel nem okés. Az olyan rohadó épület, amelyik még a vakolatot is levedlette magáról, amikor lefestették.

Mondjad csak, hogy 9 év Orbán habzsidőzsi alatt hány korszerű gépészettel fölszerelt épületet sikerült állítaniuk a könyvtárak, vagy a kórházak rendelkezésére ...?
Hogy egyet se, mert csak megszüntetni akarják őket ?

Anita a bátor nyussz 2019.05.06. 09:43:40

@ijontichy: légyszí ne vedd el a kenyerem, és a többi patk.. izé kacsacsőrű emlősnek! :) az akadémia elbukása után jöhet az 1 bites tudósok egyletének uralma... az lesz majd a szépvilág.

Flageolet 2019.05.06. 09:48:04

@fortin2: Kezdem úgy érezni a korábbi viták révén, hogy hasonló cipőben járunk újra: nem az volt a baj az MTA szétverésével, hogy egy hibátlanul működő rendszert durrantanak szét, hanem hogy a kormány (Palkovics) szemérmesen hallgat arról, konkrétan hogyan és miért lesz jobb, több támogatás, magasabb színvonal.
Ön részben jogosan veti fel, hogy az OSZK elköltöztetése stb. időszerű és nem alaptalan - de kérdem én, miért nem úgy történik, hogy felhúznak egy k* modern épületet kifejezetten az OSZK céljaira és igényeire mondjuk Újpalotán, és aztán költözés? Miért félek attól, hogy az lesz, mint a Förster központtal? (hvg.hu/itthon/20170126_szetazott_orokseg_most_mar_a_miniszterelnokseg_is_karosodasrol_beszel)

Ahogy az MTA-nál: miért nem ismerteti a kormány (Palkovics) részletekbe menően a full törvénytervezeteket, a forintra lebontott új támogatási formát, az aprólékos új munkaköri alkalmazási kereteket, hogy láthassák a közgyűlési képviselők a mai döntés során, mit szalasztanak el?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.06. 09:53:14

@h.kovacs: az egyik diákja fields érmes lett, egy master diákja szingapúr teljhatalmú vezetője, a véletlen gráfok elméletében az egyik legerősebb ember a világon. de.... és itt most kimarad egy mondat.

fuhur 2019.05.06. 10:31:49

"marad a hangyászsün és a kacsacsőrű emlős"

Hogy jutnak eszedbe neked az origóról gerincesek? Valami puhatestű, esetleg a férgek rendjéből valami az találóbb lehetne.

BTW: ti tudtátok, hogy a laposférgeknél a szájnyílás és végbélnyílás azonos?

Bogomil 2019.05.06. 10:35:49

@Online Távmunkás: Azért a baloldali/liberális/antináci-konzervatív közegben eléggé jellemző volt a PC. 4-5 évvel ezelőtt sokkal nagyobb arányban szavaztak volna arra, hogy le kell mondania, még korábban pedig még inkább. Még korábban Zuschlag védelmében sem sokan szólaltak meg emlékeim szerint ...

wulfer 2019.05.06. 10:42:19

@kemény keleti kommentelő: Felkért építészektől tudom, - ha ők megvezettek, akkor én is titeket. Tiborcz most sem panaszkodhat, mert az övék az épület. (a telek!)
Jó helyzetű lakópark lesz biztos, - gondolom stadion nem fér oda.

tonhalkonzerv reloaded 2019.05.06. 11:05:50

@h.kovacs: a cikkek mind magyar de angolul publizó folyóiratokban vannak és az egyik fejezet egyik szerkesztője is magyar. Ez a független értékelés miatt lehet érdekes. Én már évekkel ezelőtt szóltam itt a Lánczi igazságtalan lenullateljesítményezésére, függetlenül attól hogy nem csúsztattak ordas nagyot, csak kicsit. Mert hogy ami ténylegesen függetlenül megmért nemzetközi publikációja van az az egyik chapter, a Palgrave-es könyve, és az a '90es évekbeli cikke amire itt hivatkoztak, hogy az egyetlen. És ez több, mint viszonylag sok prof, docens és adjunktus tényleg nullás független nemzetközileg megmért teljesítménye.

velőtanya 2019.05.06. 11:23:47

@fuhur: Bátorkodtam feljebb javasolni a szibériai aranyhörcsögöt, talán érdemes megtámogatni az idézet mellett videóval is:)
vimeo.com/34428299
(kb. 1:00-tól az ominózus részl)

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 11:26:35

@wulfer: A tüdőszanatóriumnak is mennie kell. Az is csomagol már.
Az is jó hely fideszes lakóparknak.

Végülis a Kórházvédők jól , népszavazók és tüntetők jól döntöttek.
A 300 forintjuk is megmaradt és Budapest is megdöglik, csupa okos csatornamókus.

ha kohen 2019.05.06. 11:29:47

.
Csak kicsit off, de talán egyáltalán nem:

Arról (is) szól nekem, hogy nem csak az impaktfaktor vagy a palkovicslászló az egyetlen alternatíva. Ebben az értelemben szerencsére nagyon sok kakukktojás van.

És - kövezzetek meg érte - ők is a magyar szellemi kultúra részei, mint ez esetben az impaktfaktortalan és palkovicslászlótlan Kende Péter. Aki e tekintetben is Raymond Aron tanítványának és követőjének vallja magát. (Ha mond valakinek e név valamit.)

168ora.hu/itthon/orban-viktor-rendszere-mindenkit-becsap-a-kozvetlen-haszonelvezoinek-koren-tul-167658?fbclid=IwAR26TVA3O8ovsryy-gVQWh15hF6FQsIGZoZXIwp1LLmH72XT1DCN1zgg7c0
.

aritus 2019.05.06. 12:24:02

@kemény keleti kommentelő: Én akkor voltam egyetemista, amikor a Várba költöztették az OSZK-t, és kurvára anyáztam, hogy sikerült egy nehezen megközelíthető, az egyetemektől távol eső helyre költöztetniük.

Bogomil 2019.05.06. 12:24:54

@ha kohen: Ide kapcsolódik: www.miniszterelnok.hu/orban-viktor-interjuja-a-kleine-zeitung-cimu-osztrak-lapnak/
Én úgy látom, hogy ezzel egy újabb határt lépett át, remélem Németországban is elolvassák majd...

aritus 2019.05.06. 12:26:10

@Flageolet: fortin2 ugyanazt mondja, amit te: "Semmi gond nem volna az elköltöztetéssel, ha látszana az új hely és az a cca 12millárd, amiből lehetne egy nemzetközi színvonalú könyvtárépületet és szolgáltatást felépíteni."

Flageolet 2019.05.06. 12:32:45

@aritus: Jogos, de abban az esetben, amikor össztűz alatt támad mindent és mindenkit a NER, erkölcstelenül és gátlástalanul, nem teszünk jót azzal, ha egyúttal a megtámadott félre nézve kínos dolgokat hozunk elő. Hiába igaz, védekezésre képtelen hullajelöltet nem bántunk, már csak szolidaritásból sem. Azt akkor kell tenni, amikor még nincs harc, és az adott illető vagy intézmény érdemben reagálhat.
Az OSZK kiköltöztetését a vérbe' és az MTA szétverését még indirekt módon sem támogathatja az az indok, hogy az előzőt a Kádár-rendszer rossz helyre tette, az utóbbinak pedig vannak létező hibái és problémái. Erre mondja az angol, hogy overkill.

ha kohen 2019.05.06. 12:33:06

@Bogomil:

Én már semmit sem remélek. Néha pedig de.

Kedélyhullámzás ide vagy oda, hogy a közhelyre hivatkozzam: a remény hal meg utoljára.

Viszont mi van, ha mi halunk meg előbb? Akkor baszhatjuk a reményt, hogy finom legyek és úri modorú.

Flageolet 2019.05.06. 12:37:59

@tonhalkonzerv reloaded: Az egy cikk (+1 könyfejezet) tényleg több mint a nulla, de azért lépjünk hátra egy kicsit és nézzük csak osztrák szemmel: ennyi publikációval Bécsben az ember még PhD-t sem védhet, sőt, maradjunk csak a BME-n, ahol háromnál szokták az embert egyáltalán védésre engedni.
Az egy az csak Rostoványiénál több, és szánalmas már hazai szinten is. Nekem egyetlen olyan PhD hallgatóm sem védett eddig, akinek a WoK csak egyetlen rekordot tudott volna felmutatni.

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 12:42:36

@aritus: És képzeld, milyen távol van Taktaharkánytól. Kifejezetten rossz a csatlakozás.

Bogomil 2019.05.06. 13:27:48

@ha kohen: Arra gondolok, hogy - kis túlzással - ennek alapján már nem az a kérdés, hogy demokrata-e vagy nem, hanem hogy náci-e vagy még csak fasiszta. Ennek most már tényleg ki kellene vágnia a biztosítékot.
Persze már én is közelebb vagyok a hetvenhez, mint a hatvanöthöz, úgyhogy az optimizmus bennem sem teng túl...:-)

joska141 2019.05.06. 16:16:12

Mai napon megtörtént az Akadémia várt ülése, meghozták a tőlük várt határozatot, Palkovits László erre reagálva kinyilatkozta a várt reagálását, a későbbiekben a kormány megalkotja a várt rendeletet, az összes kutatóintézet elkerül a várt kormányirányítású centrumba. Ennyi volt és lesz.

Palkovits László egy másik nyilatkozata szerint a kutatás továbbra is teljesen szabad marad, amit úgy kell érteni, hogy a kormány nem szól bele, hogy a kutatásnak milyen eredménye lesz, de általa meghatározott eredménytelenség esetén a további juttatásokat megvonja.

Azt hiszem, más összefüggésben Zsdanov mondta: Írók, alkossatok remekműveket!

seol 2019.05.06. 16:59:36

@kemény keleti kommentelő:

Talán a "korábban ott dolgozó" rész segíthetett volna, a primitív NER-es stílusra meg nem reagálnék különösebben, ha nem gond. :)

seol 2019.05.06. 17:04:13

@Flageolet:

Senki nem támogatta az OSZK konkrét átköltöztetését, arról volt szó, hogy nem önmagában a költöztetéssel van gond.

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 17:34:47

@seol: Nincs a Szécsényi Könyvtárnak átköltöztetése. Nincs hova át.

Nem szeretem a ner stílust, a levegőbe beszélést.

Bogomil 2019.05.06. 18:07:05

Látván, hogy az MTA-közgyűlése nem volt hajlandó arra, hogy saját maga kérjen magára halálbüntetést, vajon bevállalja-e Orbán, hogy még most, tavasszal újabb frontot nyit egy az akadémia elleni torvényalkotással, miközben a napokban és különösen ma átfogó támadást indított az európai centrum, és különösen a néppárt ellen?

seol 2019.05.06. 18:14:15

@Bogomil:

Húzzák egy ideje a dolgot, még egy hónap bőven belefér.

Flageolet 2019.05.06. 18:20:48

@seol: Nem a támogatásról volt szó, hanem arról, hogy az a bizonytalanság, amelynek keltése a NER-eljárásrend egyik sarokköve, hogyan érte el az OSZK-t is, és azok, akiket első kézből ért már pofon a NER valamelyik csatlósától (engem először Palkovicstól), miért érzik a pusztítás jeges leheletét most már az OSZK körül is - nem véletlenül linkeltem be a Forster központ végtusáját (magyarnemzet.hu/archivum/kulturgrund/darabokra-hullott-az-oroksegvedelmi-rendszer-3874632/ ;index.hu/tudomany/2017/01/25/csotores_miatt_szetazott_a_nemzeti_kulturalis_orokseg_a_varban/ ).

Bogomil 2019.05.06. 18:21:09

Mindenesetre egy ilyen lépés nem növelné az Orbán demokratikus elkötelezettsége iránti bizalmat Európában, tehát - ha esetleg mégsem a szélsőjobbal akar szövetséget kötni - ezt nem kockáztathatja meg szerintem. Persze, ha nem háborodott még meg teljesen - amit nem zárnék ki múlt hét végi és mai megnyilvánulásai alapján...

Bogomil 2019.05.06. 18:22:47

@seol: Az előbbit Neked válaszoltam. csak elfelejtettem benyomni a "Válasz erre" linket...:-)

wulfer 2019.05.06. 18:28:06

@Bogomil: Túl sok, - nem időjárási - front van már nyitva. És lesz több is
Még egy olyan zseniális ajrópai vezetőnek is, mint a mi kiválasztottunk, lesznek újabb korlátai. Szerintem az EP választások eredményei fognak neki új keletű feladatokat adni.
Ahogy írod is, de ez a mai "Weber alkalmatlan bizottsági vezetőnek" kijelentése, sokba fog kerülni még a koronázatlan királyunknak.

Flageolet 2019.05.06. 18:28:22

Amúgy Palkovics dühét mi sem jelzi jobban, hogy a pikírt mocskos beszólásait is elfelejtette odamondogatni, pedig milyen "pojén" lett volna, ha azt mondja, "A kormány nevében tudomásul veszem (ha-ha-ha) a közgyűlési határozatot, de mindent megteszek azért, hogy legkésőbb júniusban Szatmáry Kristóf (anyja neve: Szatmáryné Jahl Angéla, ős-SZDSZ képviselő) beadja azt az egyéni képviselői indítványt, amelyet a kormány két nap alatt átvezet a Parlamenten, és amelyben - megtakarítandó a süket egyeztetés a szélsőbaloldali kommunista MTA sztálinista csökevény bandával, kimentjük a sorosista söpredék karmai közül az MTA kutatóhálózatot, és egyúttal a KTI-t Lánczi talpnyali úrnak, kedvenc doktori iskolám alma materének, a BCE-nek adományozom, az ÁOTI-t pedig Sótonyi talpnyali úrnak, második feleségem munkaadójának utalványozom."

seol 2019.05.06. 18:29:15

@Flageolet:

Persze, ez teljes mértékben jogos. Sőt, még az sem új, hogy arra hivatkozva tesznek teljesen tönkre dolgokat, hogy "hát ráfér a változtatás".

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 18:30:06

@Bogomil: Nem vagyok egy stratéga, de az biztos nem fog ártani az MTA és a kutatók ügyének, ha felmorzsolják Palkovicsot, aztán a következő tárgyalót, aztán a rákövetkezőt.

seol 2019.05.06. 18:31:48

@Bogomil:

Igen, de egyrészt igazán várhatnak vele a választásokig (pontosabban az azokat követő helyezkedések befejeztéig)... másrészt egy narcisztikus szociopatánál nem igazán lehet jósolni racionális alapon.

Flageolet 2019.05.06. 18:57:07

@kemény keleti kommentelő: Nem tudják felmorzsolni, mert Palkovicsban Orbán azt a fegyvert találta meg 2014-ben, Klinghammer mór-élete után, aki gátlástalanabb mint bárki korábban az EMMI-ben (nem véletlenül kapott saját minisztériumot), Guiness-bajnok az egy perc alatt kimondott hazugságok számában, ezért csatlósain (pl. az indexes Joób Sándoron) kívül minden más újságírót keresztbe szívat, ismeri az egyetemek és az MTA gyengeségeit (és az összes árulót, aki rektorságért, dékánságért, egyetemi tanári címért, akadémikusi címért bármit odadob) és még csak 54 éves. Ideális pusztító.

kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 19:21:14

@Flageolet: Ez csak egy lótifuti. Ha nem hozza az eredményt, mehet Klinghammer után Corvin láncot csörgetni.

velőtanya 2019.05.06. 19:43:07

@fortin2: "Egyetlen normális alternatívájuk van: a II. osztály szövege"
Mi lett a sorsa? (bárkitől jöhet, aki tudja)

wulfer 2019.05.06. 20:03:33

@velőtanya:
Nem tudom mire gondol fortin2, de talán itt megtalálod a választ arra amit kérdezel.
hvg.hu/itthon/20190506_Palkovics_Laszlo_az_MTAkozgyules_utan_Ezt_nem_tudjuk_lefogadni?s=hk
*
Nagyon érdekes beszélgetést folytatott Kálmán Olga Békesi Lászlóval:
YouTube: Békesi László - Kálmán Olga - Itt a pénz hol a pénz
youtu.be/Pgme9BdUy38?t=427

velőtanya 2019.05.06. 20:34:23

@wulfer: Pálinkás mondott most egy olyat az ATV-n. hogy sokan annyira fel voltak háborodva Palkovics mai szövegén, hogy "kis híján többséget kapott egy olyan indítvány is, amelyik az elnökségéhez képest is sokkal keményebb megfogalmazásokat tartalmazott" (nem szó szerint, de ez volt a lényege)
Lehet, hogy ez volt az, és ha igen, akkor végül is nem szavazták meg.

wulfer 2019.05.06. 20:49:20

@velőtanya: Ezt óriási eredménynek tartom, és csupán azért szorítottam, hogy minél kisebb kapituláció legyen. Ehelyett teljesen felkeményedett álláspontokkal találkozott a hörcsögképű. Nem féltem őt, de valamennyire egyetértek #kemény keleti kommentelő 2019.05.06. 18:30:06# hozzászólásával. Erodálni fogja a most kialakult ellenállás Palkovics szerepét, de leginkább Orbán hitét a könnyűlovassági támadás gyors sikerében.
Fentebb írtam már, de sokat beszélgetek brüsszeli háttérintézményekben dolgozó emberekkel, és lesz nekik bajuk az elkövetkező két hónapban.
Mellesleg már mindenki kiismerte Orbánt és a csahosait. A módszereken kell finomítani, amivel rendszabályozzák. Mielőtt félreérthető lennék, - nem a megbuktatására gondolok, hanem letördelik a kiálló részeket. És ebben sok egyéb mellett ott van az MTA ügye is. Pontosan látják már, hogy a primitív hatalomvágya mellett a pénz a másik mániája, és a kettő egymást kiegészítve tudja biztosítani az elkövetkező pár évét még. De a mai MTA-s döntés is kivert nála egy-két biztosítékot, ebben egész biztos vagyok.
Az idegrendszeri stabilitását a Trump találkozó sem fogja nagyban növelni, mert ott is komoly elszámoltatásban lesz része, - még ha ezt nem fogják kiakasztani az ablakba.

ha kohen 2019.05.06. 21:22:58

.
Visszatérve megint a kissé offokhoz:

GYÁSZ!

Megint egy impaktfaktorokra szaró esszéista, akit azért elismert a világ. És a kitüntetéseit is - némileg furcsállom - az Orbán-rezsim alatt kapta itthon.

www.szombat.org/hirek-lapszemle/meghalt-john-lukacs-tortenesz?fbclid=IwAR0kf6j-MKyY_davG96G0XillcM39vJKOtGj6TwtvgY3XhTAj7MJDZNinAI
.

Flageolet 2019.05.06. 21:59:25

@ha kohen: Kedves Uram, nagyon félrebeszél, már bocsánat.

John Lukacsot jegyzi a Scopus, az összes munkahelyéről, beleértve a University of Pennsylvania-t és a Chestnut Hill College-t is, csak e két helyről 12 közleménnyel, majd még visszavonulása után is, affiliáció nélkül, még 11 cikkel, az 23.
Huszonhárom. A könyvein túl.

Értem, hogy OFF, de hagyjuk már ezt a impaktfaktorokra szarást. Elgondolkodott már azon, hogy úgy végzett Lánczi alatt négy PhD hallgató, köztük a "szuperzseni "Gorka Sebestyén (doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=3354), és úgy további akár 13 fő, hogy egyetlen k*tt alkalommal sem mérették meg magukat nemzetközi szinten, akár csak egy hülye távol-keleti open access újságba küldött gagyi kézirat "English should be ameliorated" bírálattal?...Vagy hogy Rostoványi alatt (JÓÓÓÓÉÉÉÉÉG) 23 PhD hallgató, NULLA nemzetközi közleménnyel a PhD tanulmányok alatt (doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=3936)?

John Lukacsnak nem derogált megmérettetni magát.

Flageolet 2019.05.06. 22:02:53

@kemény keleti kommentelő: Lótifuti állapotához képest ő az egyetlen ex államtitkár a NER-ben, akiből miniszter lett. Hagyjuk már az ellenfél lebecsülését. Gonosz, hiteltelen, aljas, de nem hülye. Megosztó, opportunista, hazug, de nem műveletlen. Vele Orbánnak még évekig vannak tervei.

wulfer 2019.05.06. 22:22:44

@Flageolet: Én személyesen ismerem ezt a hörcsögöt - jó, nem az utolsó két évéből, korábbról, de a gennyedése már teljes volt.
Én aztán nem becsülöm le, de azon túl amit leírsz, hidd el nem egy ász. Az hogy nem műveletlen kétségtelen, de ez a szint is mit sem fog számítani Orbánnál, egy esetleges kudarc, de még egy nagyobb akadás esetén sem. Sok tényezős játék ez Palkovics részéről, még akkor is, ha a mezőnyben közel- s távol ő a legjobb, a NER kivételes állatkirályai mellett ez persze méltányolandó.
El sem merem kiabálni azt amiket az ablakom alatt lévő verebek csiripelnek. (Ritka jószág meg kell becsülni!)
Recseg-ropog a gépezet. Túl sok szálat tart a kezében a vezír, és ez nem kedvez a kifinomult alcsúti szekér fékszerkezeteinek, - még akkor sem ha végeselem analízissel ápolgatják. Kitartást kívánok az MTA vezetésnek, és mindenkinek, aki akár csak egy keresztbe szalmát is a küllők közé tud dobni.

Flageolet 2019.05.06. 22:25:34

@ha kohen: Itt az utolsó cikke, még tavaly (!) is publikált, Scopus által jegyzett újságban:
theamericanscholar.org/the-end-of-liberalism/#.XNCXwKRS9PY

Még hogy szart az impaktfaktorra... Jó reggelt.

Flageolet 2019.05.06. 22:31:34

@wulfer: Tudja, hány éve hallom ezt? Hogy mit csiripelnek a verebek Palkovicsról? Mondjuk 2017 áprilisában, amikor a nagy egyetemösszevonási terve dőlt be amiatt, mert a nagyvezér épp a CEU-ra adta ki a vadászengedélyt? 7 (hét!) órán múlt, hogy a CEU-ról kellett nyilatkoznia, össze-vissza habogva, és nem arról, hogy hány egyetemet von össze 2017.04.03-án. Hét órán...
Két héttel később az MTA-án már megint olyan magabiztos volt, hogy még a főcsicskái is csak bólogatni mertek, pedig ott is úgy hazudozott, mintazállat.
Sajnos én is ismerem. Személyesen. Kár volt, mert bedőltem neki, mint a korhadt kertajtó. De csak egyszer :-)

wulfer 2019.05.06. 22:35:54

@Flageolet: Csak itt foglalkozom Palkoviccsal, ennél a pár mondatnál sehol többet.
Valójában semmibe sem nézem ezt az embert.
A verebek sem ismerik őt, sokkal magasabb rendű ügyekkel foglalkoznak már.

wulfer 2019.05.06. 22:38:53

. . . egyébként meg minden szétesik a kezeik között. Jakab László félhülye volt Citibankost tették Szegedre Palkovicsék. Írtam már róla: egy kerékcserét nem bíznék rá, nem egy kutatóintézetet.
index.hu/techtud/2019/05/03/szegedi_lezerkozpont_akademia_dolgozok_foruma_palkovics/

Flageolet 2019.05.06. 23:25:00

@wulfer: Nem mondom, hogy nincs semmiben sem igaza. Ő megy előre meg oldalra meg hátra mint egy elszabadult hajóágyú, szélsebesen (amilyen tempóban hazudni képes) döntéseket hoz, aztán hátrahagyja az egyre leépültebb csicskáknak (pl. alfahir.hu/2018/06/14/obudai_egyetem_oktatas_felsooktatas_szigeti_adam ) a piszkos munkát, akik már évek óta nem képesek vele tartani a tempót építés terén, csak a pusztításban. De eközben a kegyelteknek dől a lé (ld. mai hír a Corvinus új épületeiről Székesfehérvárott: www.szekesfehervar.hu/kezdodik-a-sportcsarnok-epitese-a-corvinus-mogott , vagy a Sótonyi-féle milliárdok: 24.hu/fn/gazdasag/2019/02/28/meszaros-allatorvosi-egyetem/ , vagy a közszolgálati: index.hu/belfold/2018/12/18/a_kozszolgalati_egyetem_bajan_fejlodik_tovabb/ , blog.atlatszo.hu/2019/02/a-kozszolgalati-egyetem-muemlek-epuletet-35-milliard-forintert-epiti-at-a-zaev/ ).
Erre mondtam korábban, hogy csak szeretne Albert Speer lenni.

aritus 2019.05.07. 06:33:36

@Flageolet: Tényleg árnyékboxolás ezerrel...
Azt itt kommentelők közül senki nem mondta, hogy oké az ahogyan az OSZK "költöztetése" történik. Az idézőjel azért, mert valójában eddig annyi történt, hogy megszületett az ítélet, ki a Várból az OSZK-val, de senki nem tud semmit, hogy hova, mikor, mennyiből stb
Annyit mondtunk csak, hogy annak idején nem volt jó döntés, hogy a várba rakták.
De semmilyen értelemben nem védtük a mostani pusztítást.

Flageolet 2019.05.07. 08:10:37

@aritus: Az árnyékboxolás alapja az a tudatlanság, amelyben leledzünk, mert sokszor csak évek múlva derül ki, hogyan lettünk megvezetve a gátlástalan mocsadék NER banda által. Csoda, hogy félünk attól, mi lesz,mi lehet majd az OSZK-val?
Példát nem írok, mindenki tud tucatjával felsorolni.
Talán csak annyit még, hogy ebben óriási a felelőssége azoknak a *-nak, akik 2010-14 között nevükkel legitimizálták a NER jövőt: Pokorny, Nagy Kálmán, Navracsics, et al.

kemény keleti kommentelő 2019.05.07. 09:17:32

@Flageolet: Nem becsülöm le. A beosztása a lótifuti.
Vannak a nerben gyerekkori barátok, cingár ifjakként bent felnőtt janicsárok, vén komcsi tartótisztek,
de olyanok, akik külsősként kaptak ítéletvégrehajtói beosztást, mind a süllyeszőben végezték, csak számold össze. Vannak elegen.
Ennek a fickónak ez az egyetlen megbízatása. Egy-két kudarc és megy a levesbe.

Flageolet 2019.05.07. 09:48:36

@kemény keleti kommentelő: Egyetlen megbízatás?..
- Debrecen: BMW
- Budapest-Belgrád vasútvonal
- Zalaegerszeg E-tesztpálya és E-autópálya
- NKFIH
- Egyetemek és pályázataik
- ITM, 1000 Mrd feletti költségvetéssel

Csak első blikkre ennyi ugrott be...Mint a Közönséges bűnözőkben: "One job. One job!!!"

aritus 2019.05.07. 09:59:31

@Flageolet: teljes mértékben egyetértek.
navracsicshoz ezt az örökbecsűt ajánlom:
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20120928_navracsics_az_onerzetes_nulla

kemény keleti kommentelő 2019.05.07. 10:09:19

@Flageolet: Volt már ilyen fejlesztési miniszter egypár Orbán alatt. Cserélgeti őket, mint a büdös zoknit. Már a nevükre se emlékszem.

ha kohen 2019.05.07. 11:16:44

.
@Flageolet:

Oké, rá vagy tapadva a saját hangyáidra, semmi baj. Én némileg másról írtam. Akkormost:

Egy. Antisznob vagyok, ezért időnként szembemegyek a tudományos, kulturális, elitértelmiségi stb. sznobizmusokkal. Így itt is, nem először. Elsősorban azokat becsülöm, akik a _saját_ szakmájukban, tevékenységterületükön, a saját normáik szerint teljesítenek. Még emléxem egyetemista koromból azokra a kiváló, okos, eredeti és nagyon sok forrásra hivatkozó oktatókra, akiken vihogtunk, mert képtelenek voltak a tudásukat átadni, hebegtek, nyökögtek, szar oktatók voltak. És azokra is, akik keveset publikáltak, írásaik nem voltak tele lábjegyzetekkel, viszont rajongtunk értük mint kiváló oktatókért. Persze voltak se ilyenek, se olyanok is. Ezt ezen a blogon és talán máshol is már többször leírtam. Megfogadom, hogy most utoljára.

Kettő. Amikor a boldogult Konzin kezdtem több, mint egy évtizede kommentelni, csekély értelmű medvebocsként fogalmam sem volt az aktuális konzis ideológiákról. Akkor némely navraboj (Tölgy, gabrilo stb. - jótündér kedvencei) felhomályosított Lánczi András (akkor eszmetörténészként önnevezett) konzis mester kiválóságáról. Naív tudatlanként és antisznobként elolvastam általuk ajánlott terjedelmes írását - és függetlenül impakt- vagy egyéb faktoraitól megírtam, hogy meglehetősen unalmas, érdektelen és nem túl színvonalas műnek tartom. (Ezért aztán nem is kedveltek nevezettek a későbbiekben.) Most azt gondolom róla, hogy akár kiváló elme is lehet azért, mert nincsenek tele írásaival a nagyonrangos külföldi impaktfaktoros akármik - bajom vele nem ebben a dimenzióban van. Sajnálom.

Három. Nem merném kellő ismerethiány folytán John Lukács életművét, alkotásait, a tőle vagy rá található hivatkozásait számba venni - amelyeknél voltál szíves fent leragadni. Én csak egy interjút linkeltem be ide, amelyet a kiváló Nagy József készített vele néhány éve. Ajánlhatnám tisztelettel, légyolybátyám kérlekalássan, hogy szíveskedjél talán EZT az interjút elolvasni, vagyis azt, amit Ő mondott akkor SAJÁTMAGÁRÓL. Bízva abban, hogy rád nem vonatkoznak a PISA-jelentések szövegértési szomorúságai, talán el tudsz szakadni saját - egyébként érthető - hangyáidtól, és rájönni, hogy mire voltam bátor utalni Lukács János önmaga által vállalt tulajdonságaival (esszék szeretete, lábjegyzetek utálata stb.) kapcsolatban.

Quod dixi, dixi et salvavi animam meam.
.

Flageolet 2019.05.07. 12:51:15

@ha kohen: @Külsős:
Kedves ha kohen, vegyük sorra...
1/ Nem tudom, mikor járt egyetemre, de legkésőbb a 80-as években már tarthatatlan volt itthon az a mantra, hogy vannak a jól oktató nem publikáló, meg a jól publikáló rosszul oktató csoportok, meg persze a halmazmetszetek. Szeged (az SZBKI miatt) és a BME jártak élen abban, hogy kineveljék azokat az oktatókat, kellő szelekcióval, akik mindkét fronton teljesítenek. Minden magára adó egyetem érdeke, hogy a 60-as években szocializálódott réteget felváltsa az a generáció, aki ha másból nem , az oktatási tapasztalatokból megméretteti magát, hiszen erre dedikált újságok tucatjai érhetők el (pár cím: Journal of Chemical Education, History Education Research Journal, Ön is kereshet). Ha máshol nem, legkésőbb az MSc képzésen már ilyen oktatóknak kell(ene itthon is) túlsúlyban lenniük. Téma lezárva.
2/ Továbbra is azt vallom (én is sajnálom, mindenki sajnálja, majd szólunk Les Grossman-nak is), hogy egy egyetemi tanárnak (értve, ugye, nem oktatónak, hanem a krémnek, egy tanárnak) meg kell mérettetnie magát a kutatásai révén létrejövő eredményekkel a nemzetközi publikációs porondon, mert csak így kapható független bírálat, és így igazolja többé-kevésbé objektív módon, hogy naprakészsége az adott tudományterületen elégséges. Aki erre nem hajlandó, maradjon csak oktató, max. docens, de leginkább a régebbi főiskoláknak megfelelő "alkalmazott egyetemeken", mert ott kutatnia sem kell.
3/ A Nagy József interjút ebbe a topikba nem linkelte be, milyen kedves. Tény, ettől persze még számon kérheti rajtam. Segítek a többieknek: hamuesgyemant.hu/archiv/152/semmi-sem-allando
Talán ez volt az, a gond, hogy a szövegben, bármilyen aprólékosan olvastam, a lábjegyzetekről nincs szó.
Nyugodtan előveheti a PISA kártyát, sőt, adok támpontot is, az én IQ-m minden bizonnyal már negatív a sok hangyától, de bevallom, még CTRL+F-fel is rákerestem, de hiába. Gondolom Ön a sorok közt olvasta ;-)
Tetszik a lezárás is, villogjunk csak latinul. Jelzem, ha valaha járt külföldön, leginkább az USA-ban akadémiai körökben, a latin használatát nem látják szívesen az idézetekben, mert talán egy kicsit túltolt PC miatt kizárja a mondanivaló értelmezéséből a hallgatóság azon részét, akiknek nem volt lehetősége ilyetén műveltséghez férni. Itthon, dobálódzunk vele. Tegye és gondoljon bármit a túloldalról, ha az illető még riposztként sem él vele.

ha kohen 2019.05.07. 13:24:14

.
@Flageolet:

Elnézést, az én hibám, hogy nem a megfelelő cikket linkeltem ide Lukács nekrológjai közül. Akkor most a Nagy József-féle interjú:

24.hu/kozelet/2019/05/06/john-lukacs-nem-szabad-tul-sokat-gondolkodni/?fbclid=IwAR1Kbz7PlZJZTdEAWwPU4DtEiipHE6LpxQM0dgqQv5k16BarRckVOk7Gzi4

Az egyéb vagdalkozásokra nem kívánok reagálni. Bocs.
.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.07. 14:17:19

@Flageolet: ha kohen az egyik legregebbi kommentelonk, keretik nem bantani...

Flageolet 2019.05.07. 14:34:01

@ha kohen: @jotunder:
1/ Az újonnan belinkelt 24.hu cikk az általam linkelt Hamu és gyémánt vágott verziója. A lábjegyzetekről természetesen egyikben sincs szó. Mivel jótündérrel korábban többször voltak forráskritikai csörtéink (ld. legutóbb M. Niemöller), kéretik komolyan venni az idézeteket.
2/ Rendben, máshogy gondolkodunk arról, kell-e nemzetközi szinten láthatónak és megméretettnek lennie az egyetemi oktatás legfőbb letéteményeseinek, az egyetemi tanároknak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.05.07. 15:03:26

@Flageolet: En azt kertem, hogy ne hasznaljunk eros kifejezeseket ha kohennel szemben, nem azt, hogy ertsunk maximalisan egyet ha kohennel.

Flageolet 2019.05.07. 17:49:48

@jotunder:
1/ A stílussal kapcsolatban a kérésnek megfelelően fogok tenni.
2/ Egyetlen megjegyzés, kiindulva a blog által következetesen elvárt forrásmegjelölésből: ha kohen még adós azzal a lábjegyzetekről is szóló interjúval, amelynek elolvasásával kapcsolatban így utalt rám: " Ajánlhatnám tisztelettel, légyolybátyám kérlekalássan, hogy szíveskedjél talán EZT az interjút elolvasni, vagyis azt, amit Ő mondott akkor SAJÁTMAGÁRÓL. Bízva abban, hogy rád nem vonatkoznak a PISA-jelentések szövegértési szomorúságai, talán el tudsz szakadni saját - egyébként érthető - hangyáidtól...". A korrektség jegyében, a Niemöller-témánál megismert szigorú hozzáálláshoz ragaszkodva.

wulfer 2019.05.07. 18:00:14

@kemény keleti kommentelő: Teljes mértékben egyetértek.
Két nyilvánosan noname figurát ismerek a legfőbb fül mögül.
Van egy rangsor a dagadt számára, - pont mint Hitlernél is a nemzetek rangsora volt. Egy ilyen gyütt-mentnek van egy feladatsora, legyen bármilyen "művelt", ha a leckét nem teljesíti, az értéke nulla az irányító elme számára.
Nézzük a régieket, még azok között is van egy pár, akinek jó ideje útilapu van a talpára kötve.
Palkóban van egy állandó lázban zizegő motor, de kevés lesz, ha csak helyben tud járni.

fortin2 2019.05.07. 21:15:03

@jotunder: pontosabban Vékás kitriblizte a II. osztály javaslatát, de szerencsére a fő mondását átvitték, a két alelnököt ez kissé megviselte...

jan 2019.05.07. 22:18:35

@fortin2: Vékást sok kritika érte a levezető elnöki tevékenysége miatt. Szerinted inkompetens volt csupán, vagy tényleg pártosan próbálta befolyásolni a napirendet? Kívülről ez nem volt egyértelmű, csak annyi, hogy kavarja a dolgokat, és ez rengeteg résztvevőt kiakasztott, sőt ha jól értem, hogy ponton Lovásznak kellett felülbírálnia Vékást?

Ezzel kapcsolatban azon is morfondíroztam, hogy mennyire volt jó ötlet pont Vékást (akinek a megosztott lojalitásáról azért korábban is voltak pletykák) megbízni a levezetéssel. Gondolom, ez ilyen szép hagyomány, hogy alelnök a levezető, és ha az egyik alelnök jogász, akkor annál inkább, de lehet, hogy ilyen rendkívüli helyzetekben nem kellene minden hagyományt ilyen maximálisan tisztelni, ha a lét a tét.

dvhr 2019.05.08. 07:30:25

@jan: Volt egy nagyon furcsa jogi helyzet (kb a kovetkezo: ha egy szavazassal mdositottunk egy javaslatot, akkor mi legyen az eredeti javaslat egy kovetkezo modositasaval). GYakorlatilag pillanatonkent szolt hozza valaki es javaslatot tett valamire ami minden addiginak ellentmondott, arrol hogy mit kell csinalni.

Ha jol ertem ket vonal kzudott:
1: Kimondani, hogy semmi valtoztatasrol szo nem lehet (2. osztaly)
2: Ugy csinalni, mintha belegyeznenk a miniszterium felszolitasaba, es hosszas elemzes utan gyakorlatilag semmi valtoztatassal az akademia alatt tartani a KH-t.

Persze en is tamogattam (1)-et, de a cel nem golt loni, hanem megnyerni a meccset. Csak ugy megjegyzem, hogy kb husz hozzaszolasaval a 2. elnoke tette a legtobbet a 2. osztaly javaslatanak leszavazasaert.

Igen, hagyomany, hogy alelnok vezesse a vitat.

Amit Vekasrol irsz, hulyeseg. Az elnokot leszamitva o az elnoksegben aki a legerosebben a KH megtartaasa mellett van. Vedeni nem akarom, egy ponton tenyleg osszekavarta a dolgokat.

közösperonos átszállás 2019.05.08. 08:11:24

@dvhr: A kutató_csoportok_ helyzetéről lehet tudni bármit? (Mármint hogy bárki akarna velük valamit is.) Vagy azokat mindenki leszarja, ha megnyerte, hadd vigye?

fortin2 2019.05.08. 17:28:00

@dvhr: nem volt furcsa a jogi helyzet, előzüleg az elnökség, illetve az elnökségre hivatkozva a vezetés+apparátus belegabalyodott a gesztustevésekbe, egyszerűen nem merték világosan kimondani a nemet, illetve némely alelnökök konkrétan oda akarták/ják adni az intézeteket. Vékás ehhez statisztált és egy ponton ő se látta már át.

jan 2019.05.08. 20:57:33

Köszi a válaszokat!

Flageolet 2019.05.10. 20:27:58

@közösperonos átszállás: Mi úgy tudjuk, azon az egyetemen maradnának egyetemi alkalmazottak, ahol eddig voltak papíron, attól függetlenül, hogy helyileg konkrétan hol dolgoznak (pl. ELTE-nek van Pest megyén kívül csoportja, ők az ELTE-re kerülnének). Annyi a "jó hír", hogy mivel egy halom pályázati mutatóban a "kutatói létszám" bővítése be van vállalva, feltehetően nem oktatói, hanem kutatói állományba kerülnének (tehát pl. marad tud. segédmunkatárs), mert így egy halom rubrika kipipálható - de abban nem mernék reménykedni, hogy nem vonnák be őket az oktatásba ezerrel, akkora a terhelés az oktatókon.
A mai hírek szerint ez már szeptembertől beindulhat:
hvg.hu/itthon/20190510_Palkovics_Valamit_felreertett_az_MTA_elnoke_szo_nincs_elmozdulasrol

közösperonos átszállás 2019.05.13. 16:12:06

@Flageolet: Köszönöm, ez természetesen rossz hír, viszont még mindig egy hajszállal logikusabb, mint a kutatóintézetek egy-egy egyetemhez csapása. Olyat nem is merek kérdezni, hogy mi lesz a határozott idejű szerződésekkel, melyik tanszékhez, stb., gondolom, ahogy esik, úgy puffan.

Az meg, hogy mindez mennyire nem téma az MTA-Palkovics csörtéken, hát, szerintem talán ez a legszomorúbb aspektusa az egésznek.

Flageolet 2019.05.13. 19:47:25

@közösperonos átszállás: A kulcs megint Palkovics, aki egyrészt túl nagy embernek gondolja magát ahhoz, hogy az apróságokkal törődjön, másrészt az impotens emberei, akik alkalmatlanok a részletek kidolgozására. Példa, hogy ne a levegőbe beszéljek: rémlik ez a cikk (vs.hu/kozelet/osszes/palkovics-szerint-katasztrofalis-a-doktori-kepzes-helyzete-0828)? Most hagyjuk azt az aspektust, hogy ő sem az a kimondott PhD gyár (doktori.hu/index.php?menuid=192&lang=HU&sz_ID=4202), és még a saját (második) felesége sem tudott nála - náluk a BME-n védeni. Szóval, 2015 őszén kitalálta, hogy 2016-tól átalakítja a PhD képzés struktúráját. Aztán 2015.12.09-én szóltak neki, hogy bocseszka, de a "2016" alatt értette a 2016 februárjában kezdő PhD hallgatókat is? Erre ő nézett, mint Rozi et al., hogyjaaaa??? akkor is indul PhD képzés, nem csak 2016 őszén? Igen, uram, tudja, amióta van BSc, és keresztféléves PhD, tehát vagy 10 éve b*g. Erre ő: okés, küldjenek róla egy emlékeztető e-mailt, korrigáljuk a módosítást.
Az e-mail elment, a korrigálás nem történt meg. Ez nagyságrendileg 400 PhD hallgatót jelentett 2016 februárjában, akik aztán három évig kapták a nettó 100 E Ft-t a 140 helyett.
Ő az aprókkal nem törődik. Kutatócsoportok? Mi az? Ötszáz fő? Neki az nem tétel. Ő milliárdokban gondolkodik.

Flageolet 2019.05.14. 20:06:12

@wulfer: @kemény keleti kommentelő:
Ha júniusban simán átnyomja Palkó a Parlamenten az MTA-durrantó módosításokat (www.atv.hu/belfold/20190514-palkovics-eltokelt-juniusban-mar-targyalja-a-parlament-az-mta-atalakitasat/hirkereso), és simán miniszter marad (ahogy én jósoltam), kérek majd egy "Igazad volt, haver" kommentet...

kemény keleti kommentelő 2019.05.15. 04:38:27

@Flageolet: Javasolnék is egy törvény címet Palkovicsnak.
Széchenyi terv 2020.
Beleírhatná, hogy Széchenyi Tudományos Akadémiáját és a róla elnevezett könyvtárat megszünteti, és az épületeket Szálasi vigalmi negyed, valamint Adolf Hitler erőd névre átnevezi és javaslatot tesz az alaptörvénybe is beírásra kétharmaddal.