Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Híres utolsó szavak

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbán Viktor kimagasló szellemi képességeiről

2019.04.12. 19:40 | jotunder | 58 komment

 

     "El kell szomorítanom Hellert. Orbán Viktor kimagasló szellemi képességekkel rendelkezik. Kevés hozzá fogható intellektus van, olyan, aki tájékozottságban, nyitottságban, műveltségben felvehetné vele a versenyt. (Schmidt Mária)"

              Ha Heller Ágnes ismerné Orbánt a lepedőakrobatát, aki forró nyári éjszakákon varázsolta csatakosra a magyar történettudomány egyik kiemelkedő nőalakját, ha ismerné Orbánt a kosárlabdapályák tornádóját, aki a hárompontos vonalról zsákolt, miközben csatakosra varázsolta a magyar történettudomány egyik kiemelkedő nőalakját.

              Ha ismerné Orbánt a zongoravirtuózt, aki a Carnegie Hallban a Beethoven első C-dúrt, miközben a hárompontos vonalról és csatakosra. Vagy Orbánt a számelm-Élet Császárát, aki az ikerprímszámsejtést is csatakosra, miközben, de azt már a Heller Ágnes nem is akarja tudni.

             És legfőképpen el kell szomorítanunk Heller Ágnest, aki nem ismeri Orbánt a Nagykánt, aki megsarcolta Rómát, aki tízezer párizsi szűzet plusz a magyar történettudomány egyik kiemelkedő nőalakját varázsolta, pont csatakosra, aki csak azért nem foglalta el Ibériát, mert éppen  le kellett győznie II. Ramszesz hajóhadát, aki előtt meghajolt a teljes Ming-dinasztia, és igen, ott a sátrában, miközben kedvenc lovával barkochbázott és öt kérdésből találta ki egy tizenhetedik századi luxemburgi nagyherceg spánieljének nevét, bal kézzel azért lenyomta a Beethoven első C-dúrt,  mert a jobb keze éppen, hexameterben járta a pávák félkarú táncát.

           

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6514761034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aronsatie 2019.04.12. 20:08:00

Mi az a nyitottság, amiben nem lehet Orbánnal felvenni a versenyt? Tökig gombolt slicc?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.12. 20:08:28

Én ma tudtam meg, hogy Schmidt Mária írta a Látószög blogot. Ez vagy nagyon hülye, vagy Seth MacFarlane-t megalázóan beteg humora van.

brunn 2019.04.12. 20:26:30

Schmidt asszony tudatát is a ner-ben kiosztott szerepe (és a vele járó kereseti lehetőség) határozza meg. Ezért képes a totális önhülyét (és a totális ánusz lehető legmélyebb nyalintását is) előadni. A földi béke legyen vele...

Alig Átor 2019.04.12. 20:56:45

@aronsatie: Megjöttek a fehérvári huszárok...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2019.04.12. 21:32:11

Akármit csinál, sohasem fogja meg nem történtté tenni a 2006. tavaszi megingását.
De éppen ezért bármit meg is kell csinálnia.

ijontichy 2019.04.12. 21:50:04

"Orbán Viktor kimagasló szellemi képességekkel rendelkezik."
Mihez képest? Én - magyar emberként - ezt a kérdést nemigen feszegetném. Baromi rosszt fényt vet szegény szülőhazámra :-(

@Counter: SM dícséretének tárgyára viszont igaz: Akármit csinál, sohasem fogja meg nem történtté tenni a 1989. június 16-i megingását. De éppen ezért bármit meg is kell csinálnia. ;-) ( na tessék, most én is "csippentettem a szemmemmel" :-) ).

balmoral 2019.04.12. 23:40:37

Ja, műveltségben. Pláne. Biztos azóta elolvasta azt a tíz könyvet, meg megnézett tíz filmet. A meccs után.

Dinkainka 2019.04.13. 02:43:33

Nyakkendőt kötni tud már?:-))

h.kovacs 2019.04.13. 06:35:42

azért ez sem rossz:

"a labdarúgás az intelligenciáról, a stratégiáról, a helyzetfelismerésről, az idegrendszerről, a csapatról, vagyis a közösségről szól. Harc és győzelem. Vereség és újrakezdés. Az ellenfél tisztelete, megismerésének és feltérképezésének a tudása. A foci közösségteremtő erővel bír, és az egyéni és csapatteljesítmény növelésére sarkall. Csak a menthetetlenül sznob kékharisnyák fintorognak a labdarúgástól"

egyébként lehet hogy van az a pénz, amiért én is csatakos lennék ?

kemény keleti kommentelő 2019.04.13. 06:38:30

És Orbán Viktor mindig személyesen fizette ki az OTP magángépét Csányinak.
Mert gógyis gyerekek megoldják okosba is.

kemény keleti kommentelő 2019.04.13. 06:46:00

@h.kovacs: Én meg azt hittem, hogy a százmilliárdos közpénzlopásról szól. De ezek szerint az a pénz csak a közösség összetartó ereje.

h.kovacs 2019.04.13. 06:50:52

@kemény keleti kommentelő:
külön kiemelném "az ellenfél tisztelete" kitételt
ez a csuti egyik fő jellemvonása

kemény keleti kommentelő 2019.04.13. 06:59:54

@h.kovacs: Az ellenfél tiszteletét ki kell érdemelni. Aki előtt a taknyán csúszik, azt tiszteli. Aki nem töri ki a nyakát ilyenkor, azt meg nem. Kábé, mint a veszett kutya.

netukki 2019.04.13. 09:10:48

@jotunder:

"Élvezvén az ebédet a szolgálók s a királylány,
fátylukat eldobták s labdával játszva mulattak:
hókaru Nauszikaá vezetett, táncolva daloltak."

6. ének: Odüsszeusz megérkezik a phaiákokhoz

Devecseri Gábor fordítása

ijontichy 2019.04.13. 09:14:57

Orbán Viktor már ezt is megoldotta (egy focimeccs szünetében ;-)):
index.hu/techtud/2019/04/13/katie_bouman_fekete_lyuk_csillagasz_online_sztar/
Csak azért nem tette közzé, mert Mo. Viktora rendkívül udvarias a hölgyekkel szemben, s nem akarta elcsaklizni a dicsőséget. Ő már csak ilyen, neki elég a népe szeretete... oh Wait!

a nagy hohoohooo 2019.04.13. 09:44:27

S a sovinizmus és nagyképű pózai,az undorító, pökhendi, bárgyú vigyor
Durva szóval minősített Orbán Viktor 16-09-18
www.youtube.com/watch?v=NH4abNPzkXs

kisa 2019.04.13. 09:50:50

@a nagy hohoohooo: Na, jó azért mert orbán azt mondja valakire, hogy balf@sz, attól ez illető még lehet az...

Bogomil 2019.04.13. 10:08:31

Ha jól látom, Heller könyve olasz nyelvű. Schmitt Máriának viszont - saját közlése szerint (www.schmidtmaria.hu/eletrajz) - nincs olasz nyelvismerete.
Amúgy az, hogy Orbán milyen intellektus, szerintem irreleváns mind politikuskénti, mind erkölcsi megítélése szempontjából.

kiskii 2019.04.13. 10:19:07

@jotunder: csak a tökéletesség kedvéért, rövid u-val tiszta szép hexameter lenne

Toller Béla 2019.04.13. 10:25:18

Ha belegondolok, hogy Csányi még az is látta, hogy orbán minden egyes alkalommal személyesen egyenlítette ki a repülőszámláját - nem tudom, melyikük a nagyobb elme. Orbánnal erre nem lehetett törvényesen pénze, Csányi meg nyilván nem volt ott személyesen a befizetésnél (előre fizetett, utólag, egyáltalán fizetett vagy egyenlített) ! Ennyit a szellemi képességekről.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.04.13. 10:31:40

Orbán Viktor egy alkalommal a wc-n ülve épp a Népsportot lapozgatta (Mezőkövesd - Puskás Akadémia 0 : 0 "Meg voltak a helyzeteink, de sajnos a fiúk az idény végére fejben elfáradtak") amikor egyszer csak rájött, hogyan lehetne egyesíteni egyelten egyenletben a négy alapvető kölcsönhatást, de aztán rövid tűnődés után úgy döntött, a világ még nem érett meg erre.

- Mit bazsalyogsz annyira? - kérdezte később Anikó asszony a konyhában.
- Semmi, semmi - válaszolta Orbán Viktor mintentudó mosollyal, azzal felkapta az esti "SorosMigránsBrüsszel" kezdetű beszédének jegyzeteit, elindult az autó felé, és a kocsifeljáró felé félúton ellopta Tiszaföldvárt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.13. 10:41:00

@kiskii: rövid u-val kell mondani, és máris megvan a hexameter.

kemény keleti kommentelő 2019.04.13. 10:46:24

@brunn: Ezt nem értem. Nem úgy volt, hogy Schmidt Mária a milliárdos vígözvegy ?
Aki milliárdokat örököl, annak miért kell a nerben kereset ? Vagy ő is csak stróman özvegye volt, mint a Vajna Timi, és a pénzét a fidesz kezelte ?

cruickshank 2019.04.13. 11:09:16

Helikopter-számla, Tiszaföldvár ellopása és gógyi témájában: ha hébe-hóba hazalátogatunk, megtesszük a szokásos eü-körtúránkat, régi, kedves, bejáratott orvosok, mégis az ember az anyanyelvén szívesebben kommunikál ilyen helyzetben, semmi komoly, szerencsére, csak a szokásos ellenőrzések, fogorvos, szemorvos, bőrgyógyász, nőgyógyász -- ja, ők persze magánorvosok, soha nem terheltük ilyesmivel az állami egészségügyet (oda csak fizettünk). Egy ilyen túra nem tíz-, hanem inkább százezres tételű végszámlára rúg. Soha, egyik kedves, rendes, megbízható orvos nem tett még óvatos célzást sem arra, h esetleg számlát adna a kötegnyi pénzről, amit elkér. Sőt nem is látszik rajtuk, h ebben bármi kivetnivalót találnának. Nekik ez így jár, hiszen... (az érveket jól ismerjük). Bár bizonyára igaz, h a fejétől - bármerkkora intellektus is szorult abba - büdösödik a hal, de azért az a bizonyos "jogállam", törvénytisztelet stb. máshol is el van kapálva rendesen.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.04.13. 11:57:29

@cruickshank:

viszont a 300 forintos vizitdíjat megúsztuk, amivel Gyurcsány ki akarta irtani a Magyarokat. (akkor még nem tudtuk, csak sejtettük, hogy a helyükre betelepíthesse a négereket.)

jaegtoer 2019.04.13. 11:58:13

@jotunder:

Mindegy.
u vagy ú, O.V-be pont annyi műveltség szorult, amennyi spondeus egy daktilusba. Bár ez még így is erős túlzás, de legalább nem költői.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.04.13. 12:25:14

@Toller Béla: Amikor a dúce meglátogatta a Bugatti autó gyárat, éppen elkészült az új sportkocsi, amit a túl kedves vezető érdeklődéssel szemlélt. A gyár tulajdonosa mondta hogy szívesen ad egyet ajándékba a ducénak, mire az elhárította, de mondta szívesen venne egyet. Kérdezte is, hogy mennyi az ára. A tulaj mondta hogy 5 líra. A dúce egy tízlírás érmét kotort elő a zsebéből és mondta, hogy 2 darabot kérek. :-) Hogy ez a történet miért jutott eszembe? :-)

jaegtoer 2019.04.13. 12:26:46

@ijontichy:

Mindez merő kitaláció. Eredetileg úgy történt, hogy O.Vitalij gólpasszát örökítette meg az univerzális O.Récsöl, eképpen rögzült az ominózus fekete lyuk, amit tulajdonképpen Vitalij fedezett fel a pályán által tekintve nagylátószögben, s közeli rokona a tulajdon saját lábán állva, egyidejűleg a tulajdon alól kivéve a tulajdon lábát a sajátjával helyettesítette. Ezek után teljesen egyértelmű, hogy az emlegetett fekete lyuk és fotójának szerzői joga kit, illetőleg kiket illet, nem beszélve a fekete lyukról magáról, mint tulajdonról. O.Vitalij és szűkebb családja megkezdte a világűr meghódítását. Részletek az Enciklopedia Vitalij Saga, 4637. oldal, második bekezdés.

György Csaba Nagy 2019.04.13. 13:03:59

Mariskának van mit jóvátenni a "Jonesnak mennie kell" után, de hiábavaló, Orbán nem felejt és nem bocsát meg. Jelen eszmefuttatására pedig a méltó válasz lenne egy messzi-messzi galaxisban: a NAV feljelentése alapján a Legfőbb Ügyészség letartóztatta az ismert, többszörös visszaeső bóvliárust, Kovács Mariskát.

William Blake 2019.04.13. 13:11:39

Ha egy posztot értelmező szerkezetek sorára építünk, nem árt tudni, hogy azokat vessző jelöli írásban: "Orbánt, a lepedőakrobatát". Még mielőtt a Mandiner a szájára vesz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.13. 13:51:07

@William Blake: kozpontozasban a kreativitas hive vagyok, ly-ban hajlamos vagyok kovetni a tomegeket.

rovid 2019.04.13. 15:33:25

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: izgatott lettem, kérdőjelekkel, most akkor a wc-én összeszarta e magát, vagy mi történt?!

Tangooo 2019.04.13. 16:02:51

@aronsatie: Na ez az igazi intellektus.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.04.13. 16:58:55

@rikitikitevi: ugy gondoltad, hogy csak ugy, teljesen spontan, irtam ekkora hulyeseget a vegere? :))

definitelymaybe 2019.04.13. 21:06:07

Direkt36 írt még tavaly egy alapos, komoly cikket Orbán-Putyin-féle kapcsolatról (Orbán játszmája-Feltárul a Putyinnal kiépített kapcsolat titkos története), ahol O. körüli források mondják, hogy a Főni kurvára unja a belpolitikát (ő a mester, mindenki más inas...), meg van győződve, hogy képességei alapján a nagyhatalmi közegbe való, és önirónia nélkül tesz olyan kijelentéseket, miszerint ha más pályát választ, abban is elér a csúcsra. Az egójában benne van, hogy ő más. Sőt egyik forrás szerint simán azt gondolja, ha máshová születik, ma ő a világ vezetője...

Mit neki Mária... És Beethoven is bekaphatja...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.13. 21:24:20

@cruickshank: Bezzeg amikor én írtam pár hónapja, hogy egyik családtagom se kapott még számlát magánorvostól egyetlen komolyabb rendelő kivételével, akkor azonnal mindenki védte az orvosokat, hogy mindig adnak számlát...

seol 2019.04.13. 21:45:48

@definitelymaybe:

Rossz érzés lehet, hogy csak azért nem ő az Univerzum Elnöke, mert nem a megfelelő helyen született (és Soros).

fortin2 2019.04.14. 07:30:38

@seol: Van egy elég rossz hírem (mármint a világ állapotait tekintve rossz): vélhetően igaza is van. A nagy országok politikai elitje elképesztő hanyatláson ment át, valóban képeségtelen alakok tobzódnak, akik közt OV céltudatossága, helyzetátlátása és a regáló- valamint elemzési képessége kiemelkedik (a gátlástalanséga pont ugyanakkora). Persze, egy normális polgári országban a mozgéstere nyilvn jóval ksiebb lenne, az autnómiák, a média és a polgárok öntudata lefékezné a kilengéseket, amihez persze alkalmazkodna, de hogy erős vezető lenne bárhol, az biztos (nem llamférfit írtam, az más kérdés.)

seol 2019.04.14. 08:43:58

@fortin2:

Ez valamiért sokak kedvenc nünükéje (még a rajongóit nem számolva is), nem teljesen értem a "hátterét", ha meggyőzzük magunkat, hogy több szociopata lótolvajnál, akkor kevésbé kínos a helyzet? Bárhogy nézem, céltudatossága kimerül a mára már pszichózis szintjét elérő nárcizmusban és hatalomvágyban, a "helyzetet" általában addig látja át, amíg az nem lép túl a 'magyar néplélek' és annak manipulálása szintjén, egy valóban dörzsölt keleti diktátor úgy manipulálja és ott veri át, ahol akarja. Ha annyira ügyes-és-tehetséges lenne, megszerezhette volna jelenlegi hatalmát és azokat a százmilliárdokat is úgy, hogy közben az ország is fejlődik* -- de építeni nem tud, a következő uszításnál előbbre nem nagyon lát, lehet, hogy ügyesnek tűnik, de ha összeszámoljuk a módszereit, akkor kiderül, egy elég rövid szkript elég lenne egy orbánszimulátor elkészítéséhez, sőt, ha levonjuk a finkelsteini elemeket belőle, szinte semmi nem marad.

El tudod képzelni, hogy odakerül teszem azt Németország élére és "erős kézzel vezeti"? Ne már, egy ciki széljobbos dögkútalakulat jutna neki ott legfeljebb, pláne ma, hogy lassan két összefüggő mondatot is csak segítséggel tud összehozni.

Esetleg még el lehetne vinni arra a dolgot, hogy egy szekta kiépítéséhez erős vezetői képességek kellenek, és ez akár jogos is lehet; de szerintem kizárólag a nagyon speciális magyar viszonyok közepette működhettek ezirányú képességei, egy közepes képességű olasz maffiafőnök vagy bármelyik orosz khm, politikus megette volna reggelire félálomban. És ha elmegyünk ebbe az irányba, akkor Németh Sándor és mondjuk Maduro zseniális vezetői képességeit fogjuk elemezni mindjárt, csak szólnék előre. :-p

* egy erős vezető látná, hogy ez neki is érdeke

Aegopolis2 2019.04.14. 09:39:58

Teljesen egyetértek: Orbán értékelése során teljesen mindegy, hogy a korlátai intellektuális, vagy morális jellegűek-e (vagy mindkettő). Számára nyilvánvalóan "A Harc" a lényeg, tehát ő problémák megoldásában alapvetően nem érdekelt, és ez jól le is mérhető a két vesszőparipáján. A migrációról minden épeszű ember számára világos, hogy direktben és aktuálisan nem elsősorban magyar probléma, mégis napirenden tartja anélkül, hogy a nyugat-európai országokat érintő, valójában az akár már generációk óta ott élő bevándorlók integrációjáról egyetlen épkézláb ötlete lenne (ha már globális okosembernek tartja magát). Hasonló a helyzet az Unió jövőjével kapcsolatban is. Mást se hallani, csak hogy ez így nem mehet tovább, brüsszelbürokrataszovjetunió, rohaggyámeg. Ötlet meg semmi, az mégse nevezhető koncepciónak, hogy "ide a pénzt és kusslegyen, a többi a mi dolgunk". Egyedül a közös európai hadseregről szóló ötlete lóg ki a sorból, egész értelmes vitaalap lenne, de ez meg épp azzal nem vág össze, amit szuverenitás, meg nemzetállam témában mond. A rajongók úgyis csak összezavarodnak tőle, ha egyetért Macronnal.

fortin2 2019.04.14. 20:27:14

@seol: Nem értünk egyet. Amit én láttam belőle érvelni, stratégiát csinálni, helyzetet elemezni stb., az teljesítmény volt. Amit láthattunk helyzetekre ráérezni (menekülthullám stb.), az eléggé bejött, másnak meg nem. Putyin nem átveri, hanem egyszerűen erősebb (bár OV azt gondolja, hogy ő hintáztatja Putyint, amiben persze vélhetően téved.)
A hatalmat megszerezte, totálissá tette és a százmilliárdokat is, úgy, hogy éppen elegen érzik azt, fejlődik az ország.
És azt is átlátta (bár ezt persze nem ő találta ki, csak kiadta a nemzetközi projekt feladatot), hogy a mai médiaviszonyok között tényezővé emelheti magát, ha trollcsapatát is bevetve rájátszik a miondne országban meglévő migránsfóbiára. Ez is bejött neki.
És persze mindiga mezőny a kérdés. Nem a maygar (arról feleslege sis beszélni), hanema nemzetközi. Ugyna hogy lehet az, hogy egy elhanyagolható gazdasági és katonai erejű ország pofátlankodo vezetőjét nem regulázták meg a nagyok? Hát azér,t mert nem elég nagyok. Nem értették meg időben, hogy OV-ből mi lehet.

ijontichy 2019.04.14. 21:08:59

@fortin2: "Ugyna hogy lehet az, hogy egy elhanyagolható gazdasági és katonai erejű ország pofátlankodo vezetőjét nem regulázták meg a nagyok?" Úgy, hogy a "nagyok" jelenlegi politikusnemzedéke "konszenzus-kompromisszum"-nemzedék. Így szocializálódtak. "Véget nem érő szarakodás" a tárgyalóasztal mellett, folytatva két ital mellett a lounge-ban... ezúton kiérlelt megállapodások. Nem szeretnek igazán csattani, akciózni. Továbbá tudják, hogy "két ujjukkal" képesek - gazdaságilag - kitörni vitya nyakát (egyelőre). Ettől persze még kavarhat komoly szart (főleg keleten), elvégre ha a sörpincékből kinőhetett holokauszt... :-(
A "ravasz paraszt" átverte a "professzor urat". Ennyi történt, se több, se kevesebb. Volt már ilyen, lesz is még. Fügefalevél (mondhatnám némi "hiánnyal kialakult személyiség" reakciója ;-) ) arról regélni, mekkora lumen az illető paraszt. A "ravasz paraszt" jól számított. A probléma igazi természete abból adódik, hogy a ravasz paraszt egyben súlyos kisebbségi komplexusban szenvedő, bűnözőalkatú személyiséggel párosul.
Egyetértek @seol olvtárssal: "Ha annyira ügyes-és-tehetséges lenne, megszerezhette volna jelenlegi hatalmát és azokat a százmilliárdokat is úgy, hogy közben az ország is fejlődik". Vityát két percig sem érdekli a komplett Mo. felemelése, sikere (ezért rosszabb, még Kádárnál is), csak az a ~2.5 milla, aki a - nem túl finnyás - nyugat szemében elfogadható minőségű választási győzelmet hozza. Lehetőség szerint ennek zöme is az "egzisztenciális kiszolgáltatottság" okán legyen fidesz szavazó (az nem kerül pénzbe), és annyira mégse legyen a falhoz nyomva, hogy kapát-kaszát ragadjon... oh Wait! azt már eladták fémhulladéknak ;-).

seol 2019.04.14. 22:09:06

@fortin2:

Egyrészt nagyjából az összes nagy témájáról kiderül, hogy Finkelstein keze benne volt a kidolgozásukban, másrészt mire érzett rá a menekülthullám kapcsán? Hogy itt van egy újabb, jól körülhatárolható, ugyanakkor bárkire ráhúzható "embertípus", amely ellen lehet uszítani? Hogy a magyarok elég nagy része xenofób és rasszista? Csak a célpont volt új, a módszerek a régiek (és faék-egyszerűségűek). Más hasonszőrű versenyzőknek is bejött ideig-óráig a menedékkérők elleni uszítás, nem egy pöcegödörből frissen kimászott alakulat népszerűsége áll 10% fölött -- csak sok országban ez nem elég. Magyarországon az.

Az meg, hogy nem regulázták meg sokáig, sokkal inkább az EU-s bürokrácia brontoszauruszságának és kétes gazdasági szempontoknak "köszönhető", mint bármi másnak -- szerintem.

rikitikitevi 2019.04.15. 16:01:22

@fortin2: ha 2008-ban Viktort van hatalmon, hogyan kezelte volna a valsagot? okosabban mint Gordon? egy fenet.
Ha nem jonne az orszagba evi 4-5% GDP EU penz, elegen ereznek azt, hogy fejlodunk? egy fenet.
Mindket esetben el lett volna zavarna mar regen a budos p-be.
Magyarorszag 80-90%-ban a nemzetkozi konjunkturaval mozog, minimalis barkinek a rahatasa.
De amit onallosagaban lehet latni Viktor rahatasarol, az egy mero katasztrofa (oktatas, egeszsegugy, allamigazgatas, infrastruktura ugy szet lett baszva, ahogy meg senki nem kurta el, es mindezt a bejovo 4-5% GDP EU transzfer es beruhazas mellett!!!)

Azert lepjunk hatra kettot, vegyunk egy nagy levegot es nezzuk mar meg objektiven ezt az egyetemes magyar tortenelem legaranykorabb tortenelmi lehetosegeben is mindent elkuro kretent...

Ny-Europa osszepisalta magat a gyonyortol a Marshall segelytol, Viktor meg 5x Marshall segelyt kapott, es 0% kamatkornyezetet 10 even at, es amellett sikerult lenullazni gyakorlatilag minden szferat az orszagban.

Tortenelmi szinten peldatlan elkuras ami zajlik, ha a globalis kornyezetbe elhelyezzuk a sztorit.

Azert,
na. Ne.

rikitikitevi 2019.04.15. 16:04:47

@rikitikitevi: ja, mindebbol kovetkezoen (diplomacia elkurasat ki is hagytam), ezzel (a sikernek nehezen nevezheto helyzetnel) csak rosszabb johet olyan helyzetbe manoverezte magat de foleg az orszagot. Zseni. A vilaggazdasagi kornyezet ennel tamogatobb, mar sosem lesz, innen lefele van az ut.

kamerasmobil 2019.04.16. 09:58:45

@fortin2: Nem annyira Orbannal nem birnak a nyugati politikusok hanem inkabb a sajat iparmagnasaikkal akiknek itt mindenfele gyarai vannak.

Azt nyilvan jol ismerte fel hogy ha kiszolgalja ezeknek az erdekeit az olcso es konnyen csukloztathato munkaerovel meg adokedvezmenyekkel meg ilyenekkel akkor tamogatni fogjak. Meg azt is jol latja hogy kozben nem lehet helyette ertelmes alternativa az orszag vezetesere ezert az ellenzeket ahol lehet nyirja.

De kozben tenyleg iszonyatos rombolast vegzett es ennek jo resze meg csak a kovetkezo evekben fog igazan kiderulni. A rezsicsokkentes miatt szetrohadt infrastrukturaban meg csak most fognak kezdodni az izgalmak az aramszunetekkel meg csotoresekkel...

fuhur 2019.04.16. 10:24:52

"olasz nyelvű könyvet szentelt Orbán Viktornak és az orbánizmusnak. Vagyis Magyarország és a magyarok lejáratásának."

Idáig jutottam benne. Ekkor jött a gondolat, hogy megakurvaanyád.

Hol lehetne kérvényezni, hogy engem mint magyart még véletlenül se mossanak össze az orbánizmussal?

fuhur 2019.04.16. 11:39:51

@kemény keleti kommentelő: Azért kell mer neriában ha pár milliárdos vagyonod van azzal vagy beállsz oligarchának (amivrel jól kereshetsz, de le kell adnod a jattot a nagy gecinek) vagy elveszik a pénzed és strandpapucsban menekülhetsz.

látjátok feleim szümtükkel 2019.04.18. 08:29:17

@fuhur: "Hol lehetne kérvényezni, hogy engem mint magyart még véletlenül se mossanak össze az orbánizmussal?"

A szavazófülkében, minél nagyobb részvétellel.

HToma 2019.04.18. 09:53:02

@fuhur: Szólhatna valaki Schmidt Máriának, "Mondd még egyszer, ha mered" hogy Orbán egyenlő Magyarország:)